STEADY LA GHANI LAWAN KIT SIANG ONE BY ONE!

OK GHani, lepas ni walau pun dia tak jadi MB lagi tapi dia mengakhiri karier MB dia dengan berlawan Kit Siang si Bapak Komunis! Kita kena pastikan Ghani menang, kita ken akuburkan Kit Siang di Johor! Yesssss

29 Responses to "STEADY LA GHANI LAWAN KIT SIANG ONE BY ONE! "

  1. SALAM TUAN, MOHON PAUTKAN BLOG http://mrmansuh.blogspot.com/ DI BLOG TUAN, TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  2. JOHOR adalah tempat lahir dan tertubuh nya UMNO.
    Dan tidak mustahil JOHOR juga tempat mati dan tertanam nya UMNO.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Johor adalah yg mempraktikan Islam lebih dari negeri lain contohnya sekolah ugama di tadbir oleh kerajaan negeri, semua pekerja kerajaan dapat naik haji percuma, wakaf islam johor dan mcm2 usha ke arah memajukan umat islam telah di majukan di johor, semua imam dll dapat elaun khas sebelum federal mula memberi elaun masa zaman pak lah. Niat pemimpin johor utk perjuangkn islam dan melayu wajib di hargai bukan di hina sePerti anon 3.43. Ko lahir kat negeri mana? Sorry orang johor akan tetap sokong umno/ bn forever. Bukti Allah telah redha dgn rakyat johor adalah kemakmuran dan suasana yg harmoni antara kaum. Ulamak dan sultan sentiasa di utamakan. Johor islamic dan makmur walaupun tak de minyak. Sepatutnya negeri lain ambik contoh johor. Rakyatnya tak senang terpengaruh dgn dakyah2 pengkhianat negara mcm anwar ibrahim, lim kit siang dan puak pas syiah.

      Delete
    2. Johor adalah yg mempraktikan Islam lebih dari negeri lain contohnya sekolah ugama di tadbir oleh kerajaan negeri, semua pekerja kerajaan dapat naik haji percuma, wakaf islam johor dan mcm2 usha ke arah memajukan umat islam telah di majukan di johor, semua imam dll dapat elaun khas sebelum federal mula memberi elaun masa zaman pak lah. Niat pemimpin johor utk perjuangkn islam dan melayu wajib di hargai bukan di hina sePerti anon 3.43. Ko lahir kat negeri mana? Sorry orang johor akan tetap sokong umno/ bn forever. Bukti Allah telah redha dgn rakyat johor adalah kemakmuran dan suasana yg harmoni antara kaum. Ulamak dan sultan sentiasa di utamakan. Johor islamic dan makmur walaupun tak de minyak. Sepatutnya negeri lain ambik contoh johor. Rakyatnya tak senang terpengaruh dgn dakyah2 pengkhianat negara mcm anwar ibrahim, lim kit siang dan puak pas syiah.
      -----------------------------------
      Aku duduk kat masai johor.....datang le bandar seri alam...

      Delete
    3. duk masai ke.. dh tk pakai nick wak lg ke. biarlah kau dgn labu2nya biarkan biarkan..

      Delete
    4. duk masai ke.. dh tk pakai nick wak lg ke. biarlah kau dgn labu2nya biarkan biarkan..
      ------------------------------
      Ada masalah ke dengan wak tu....

      Delete
    5. Pas tu parti akan guna agama untuk kepentingan parti,bila tak ada kepentingan untuk parti Pas akan di diamkan,itu la Pas sebenar nya.BN telah banyak berjasa pada rakyat Malaysia khas nya orang melayu.Yang jadi doktor,engineer dll profesional disebabkan BN la.Termasuk ayah2 dan emak2 PR TU.

      Delete
  3. Masa untuk menguburkan DAP selamanya...

    #inikalilah

    ReplyDelete
  4. Semoga umno johor menamatkn karier politik chauvinist taiko dap yg terlibat dgn 13 mei...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap begitulah. Dialah penyebab 13 mei tapi dia pandai. Dah baling batu sembunyi tangan. Tak percaya tanya org kampung baru yg dah tua sikit. Dia org akan cerita mcmana mereka ni baru rasa2 akan menang telah menaiki lori masuk kg baru dgn membawa penyapu dan menunjukkan aksi penyapu terhadap org melayu seolah2 akan menghalau mereka keluar dari kg baru.

      Apa kita akan buat sekiranya di buat mcm tu. Nak diam saja ke. Sebab tu sampai sekarang dia mcm dendam dgn org melayu. Tapi kawan dia ug islam tu tak sedar juga. Sebab kawan dia duduk kampung yg mana bangsa ni sikit jumlahnya. Mereka ni kalau jumlahnya sikit mmg akan jadi sebaik manusia tapi bila dah ramai mereka akan tunjuk belang. Tapi org islam tak percaya. Besok2 kalau dah kena baru nak bertindak dah lambat.

      Pokoknya kita kena pertahankan negara agama dan bangsa. Itu yg BN telah dan akan terus buat. Jadi sokonglah BN.

      Delete
  5. Go Johor go.Go Ghani go.Ingat bagaimana Kiai Salleh.Contohi perjuangan Kiai Salleh memerangi anasir subveesif yg cuba menggugat tanah air kita negeri Johor.Pertahankan selendang merah seperti mana Kiai Salleh pempertahankan nya.Johor tetap Johor.Sebagai orang muda Negeri Johor tetap mempertahankan negeri johor dari pati isle penipu pas spenda xxxxl dan racist dapig. Allah peliharakan Sultan.Lagu bangsa Johor.Undi BN.

    ReplyDelete
  6. Johor boleh jadi sebahagian drpd Singapork!

    KFC pun dah kena jual....

    Pulau Batu putih dah hilang...

    Pasir2 dah kena jual...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Johor boleh jadi sebahagian drpd Singapork!
      KFC pun dah kena jual....
      Pulau Batu putih dah hilang...
      Pasir2 dah kena jual...
      -------------------
      Aku tambah lagi....
      Pulau ubin pon dah S'pore punya..
      Pulau pisang tengah tunggu masa...

      Selama nie sapa perintah johor eak?

      Delete
    2. Aku pn nk tmbah ckit lg... APSAL KAU BODO SGT NI WAHAI LEMBU PR...??

      Delete
  7. Salam 1Malaysia.... MESEJ UNTUK PENGUNDI2 MELAYU ISLAM DI GELANG PATAH!!!!!!!!
    TANAMKAN NIAT DAN TEKAD ANDA WAHAI SELURUH PENGUNDI2 MELAYU ISLAM DI GELANG PATAH APABILA TIBANYA 5 MEI 2013 KELUARLAH BERAMAI2 DGN SEMANGAT MELAYU ISLAM MENUJULAH KE PUSAT MENGUNDI UNTUK MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB ANDA...... INGATLAH HANYA MENGUNDI CALON BARISAN NASIONAL IAITU GHANI OTHMAN... JGN SESEKALI ANDA MEMBERI UNDI KEPADA CALON RASIS DAPIG IAITU SI LIM KIT SIANG YG TELAH MENCETUSKAN 13 MEI 1969...... INGAT ORANG2 MELAYU ISLAM DI GELANG PATAH PASTIKAN HANYA MENGUNDI BARISAN NASIONAL.... KITA KUBURKAN LIM KIT SIANG BAPAK KEPADA BERTANYA 13 MEI 1969.... AJAR CUKUP2 SAMA LIM KIT SIANG!!!!!!

    ReplyDelete
  8. ONE TO ONE...BARU BETUL...ONE BY ONE...TIDAK BETUL...GHANI TO KIAT SIAL....GO TO HELL...

    ReplyDelete
  9. Jika DAPig berkubur diGelang Patah...aku nak bagi seekor Pig masak 3 rasa jamu konco2 DAPig di Jirat Cina Gelang Patah.....amacam?

    ReplyDelete
  10. Pemuda pemudi bangsa johor jom balik ngundi.Undi di muar,segamat,jb,kluang,pontian,mersing,bp,dan lain2 daerah negeri johor.Nyah kan pati pas pis pus, pkrgay dan dapig perkauman dari negeri johor.Vote 4 BN.Undi anda utk negeri johor.

    ReplyDelete
  11. Jange undi din pudu pas. Pembelot.Dio buke bangsa johor.Undi pas ada lah haram kata ulamak. Pas parti isle olok olok mcm main pondokx.Parti komersial pas penjual Kalimah Allah.Pas dan spenda xdpt dipisahkan.

    ReplyDelete
  12. PRU 12 Johor sebenarnya dah nyawa2 ikan.... ato nyawa2 soto...

    PRU 13, INI KALILAH!!!

    UMNO NIH PANDAI JUAK PASIR N TANAH JOHOR JER!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe jual tu zaman si dolah + kau jangan main fitnah ye keturunan pr kaum nabi lut yg derhaka dan gay, kalau ada bukti buat report, x buat gebang je kat sini ye pencacai gay pr.

      Delete
  13. Di Mata Najib, Zulkifli Nordin Lebih Bernilai Daripada Ibrahim Ali, Adik Ku Nan Bakal MB Selangor?

    Berbanding pengguguran beberapa nama besar sebagai calon BN seperti Rais Yatim, Nor Mohamed Yakcop, Ng Yen Yen dan nama-nama lainnya serta kesediaan Ghani bertanding di Gelang Patah untuk berhadapan dengan Lim Kit Siang dalam pilihanraya kali ini, tentunya berita yang paling mengejutkan sebaik nama-nama calon diumumkan ialah ketiadaan nama Ibrahim Ali sebagai calon BN di Pasir Mas

    Ibrahim yang bertanding atas tiket Pas dalam pilihanraya 1008 lalu tetapi kemudian melompat mendakap BN dan Najib sebaik bergelar YB sudah diketahui umum amat mengharapkan agar namanya disenaraikan sebagai calon BN di Pasir Mas. Beliau sudah bersedia ke arah itu sejak beberapa tahun lalu, dan baru-baru ini turut menggunakan khidmat Mahathir untuk melobi namanya kepada Najib. Malah Mahathir juga mengatakan akan turun berkempen membantunya jika beliau dipilih oleh Najib.

    Melihat kepada beberapa tindakan Ibrahim Ali dan Perkasa yang diterajuinya dalam mempertahankan Najib dan menyerang Anwar serta Pas sejak 2009 lalu, sukar untuk mempercayai Ibrahim Ali akan diketepikan begitu saja. Dalam hal ini Najib akan dilihat sebagai pemimpin yang tidak mengenang budi dan berhati mulia kepada Ibrahim Ali.

    kemudian melompat daripadanya untuk memeluk Najib, bertanding mewakili BN di Shah Alam. Dalam Perkasa pula, Zulkifli hanyalah Naib Presiden manakala Ibrahim adalah Presidennya.

    Ternampak bukan sahaja Zulkifli lebih bernilai dan dihargai disisi Najib berbanding Ibrahim Ali, bahkan senario ini juga memperlihatkan bahawa Najib tidak memerlukkan lagi khidmat Ibrahim Ali lagi selepas ini. Jika alasan Najib tidak memilih Ibrahim kerana ingin menjauhi Perkasa dan mahu mendapatkan undi bukan Melayu, Zulkifli juga dari Perkasa, bahkan baru-baru ini disebarkan videonya yang menghina agama Hindu.

    Dengan namanya diketepikan ini, Ibrahim Ali tidak ada pilihan selain bertanding atas tiket Bebas saja dan harapannya untuk terus membawa suaranya ke Parlimen kelihatan amat sukar kerana di Kelantan pertarungan sengit hanya berlaku antara PAS dan UMNO sahaja. Dan Mahathir yang dulunya berjanji berkempen untuknya juga mustahil akan menjenguknya.

    Dan berbanding pemimpin lain yang digugurkan dan tidak disenaraikan namanya, Ibrahim juga mungkin menjadi manusia paling sedih di Malaysia ketika ini. Beliau umpama jejaka malang yang cintanya tidak berbalas setelah mencurahkan segunung intan dan sepenuh jiwa raga kepada sang kekasih hatinya.

    Tetapi sebagaimana beliau pernah berkata, membujur lalu melintang patah, inilah masanya untuk beliau membuktikan kata-katanya itu.

    Pengumuman nama-nama calon di negeri-negeri lain pula tidak banyak yang mengejutkan dan sebahagiannya sudah boleh dijangkakan, kecuali di Selangor yang menjadi sandaran Najib untuk ditawannya semula. Selain Noh Omar dan Zin Mohamed terus kekal bertanding di peringkat Parlimen, ketidaan nama FD Iskandar bertanding di mana-mana kerusi DUN agak mengejutkan juga.

    Ini kerana melihat senarai mereka yang bertanding kerusi DUN di Selangor, terlihat tiada tokoh yang menonjol untuk dilantik sebagai MB Selangor jika BN menguasai negeri itu. Persaingan tampaknya masih terbuka antara Nawawi M Zain, Subahan Kamal dan Johan Abdul Aziz.

    Tetapi jika melihat daripada calon-calon baru yang diketengahkan pula, nama Tengku Rethwan Tengku Mansor yang paling menonjol. Selain kedudukannya sebagai adik kepada Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan, namanya juga melonjak semalam apabila sekumpulan ahli UMNO Kelana Jaya mengadakan demonstrasi di PWTC membantah agar namanya digugurkan sebagai calon BN di DUN Seri Setia.

    .................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu dh terLIWAT dlm isu dato ibrahim ali...skrg dia sorang akan turun lawan anak nik aziz...cari isu lain bhai...

      Delete
    2. Kalau tak tau hal2 politik tak payah la hendak komen.Itu la nama nya strategi, seni peperangan.

      Delete
  14. ................

    Bagaimanapun bantahan itu nampaknya diketepikan begitu saja oleh Najib dan BN. Sudahlah Ketua UMNO Kelana Jaya, Mat Taib sudah menyertai Pas dan kini pemimpin UMNO Bahagian itu seperti Yahya Bujang dan Halim Samad yang lebih dikehendaki oleh UMNO bahagian sebagai calon pula diketepikan begitu saja. Luka di hati ahli UMNO Kelana Jaya ketika ini berganda jadinya.

    Kesungguhan Najib dan BN Selangor mengetengahkan Tengku Rethwan sebagai calonnya sehingga sanggup mengenepikan suara akar umbi, dalam masa yang sama membayangkan betapa besarnya pengaruh Ku Nan terhadap Najib. Suaranya umpama wahyu.

    Dan berdasarkan kedudukan calon-calon MB Selangor yang masih terbuka, tidak mustahil Tengku Rethwan adalah nama yang ada dalam perkiraan Najib untuk ditonjolkan ke jawatan tertinggi di Selangor itu sekiranya BN kembali berkuasa.

    ReplyDelete
  15. Hang mabuk todi ka mabuk tuak.

    ReplyDelete
  16. Pengundi Cina pasti mengundi Lim kit Siang,walaupun disokong pengundi Melayu Datuk Ghani akan terpaksa kalah juga namun pd keseluruhannya BN tetap akan menguasai Johor dlm PRU 13.

    ReplyDelete
  17. Johor negeri terawal yg praktiskan sekolah secara sistematik..siang sekolah harian biasa.. ptg sekolah agama... kejamkah Johor? ye la...paksa bdk2 blja agama...penat...
    tp itu kenyataan.. wajib blaja agama!
    - perantau dr Timur ke Selatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, mari kita lihat kesetian pengundi cina johor dan ayuh beramai-ramai kita kuburkan lim kit sial ini di negeri kelahiran umno. kepada barua pr, x angkuh sangat, bn dulu angkuh smpai hmpir terkubur msa pru 12 dan perkara yg sama boleh jadi kat pr, kita tunggu dan lihat ye barua pr sekalian

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!