PENDEDAHAN BERAPI! VIDEO CHEGUBARD KATA ANWAR ADALAH PENIPU BESAR! WAJIB TONTON

Disaat Anwar Ibrahim sering menyalahkan SPR kononnya terlibat didalam penipuan daftar pemilih serta perjalanan mengundi sewaktu pilihanraya, hari ini rakyat didedahkan tentang realiti sebenar yang berlaku.

Menariknya, pendedahan ini bukan dibuat oleh pihak kerajaan, sebaliknya ia didedahkan sendiri oleh 'orang kuat' Anwar sendiri iaitu Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali dengan nama Chegu Bard.

Didalam video dibawah, Chegu Bard yang kini merupakan calon PKR bagi Dun Sungai Acheh di Parlimen Nibong Tebal, telah mendedahkan betapa Anwar sendiri menjadi perancang sebenar didalam penipuan pemilihan PKR.

Chegu Bard sendiri menyatakan yang beliau tidak percaya dengan kredibiliti Anwar serta mempersoalkan tuduhan Anwar terhadap SPR kerana sebelum ini Chegu Bard sendiri telah ditipu dengan teruk semasa pemilihan parti tersebut.

Dan Chegu Bard juga mendedahkan bahawa Anwar cuba menyogoknya dengan wang ringgit serta jawatan bagi menutup rahsia berkenaan pemilihan parti PKR sendiri yang disifatkannya sebagai tak adil dan demokrasi.

Rakyat Malaysia khususnya ahli-ahli PKR serta Pakatan harus melihat pendedahan oleh Chegu Bard ini sebagai satu 'turning point' untuk meninggalkan Anwar. Apatah lagi Anwar seringkali berceramah yang kononnya SPR bersekongkol dengan kerajaan untuk menipu rakyat didalam proses pengundian.

Walhal yang sebenarnya, Anwar sendiri menjadi dalang penipuan yang berlaku didalam PKR sendiri seperti mana yang di katakan oleh Chegu Bard didalam video ini. Tak mungkin Chegu Bard berbohong kerana beliau sendiri menjadi mangsa penipuan Anwar tersebut.

Jadi, jika pemimpin utama dalam organisasi PKR sendiri menjadi mangsa penipuan licik Anwar Ibrahim, apakah mustahil rakyat bawahan yang masih 'hijau' dengan politik menjadi mangsa Anwar seterusnya?

Dan pengundi di seluruh negara khususnya di Parlimen Permatang Pauh serta Dun Sungai Acheh harus menolak calon-calon dari PKR. Jangan biarkan manusia-manusia munafik seperti mereka-mereka itu berterusan memperbodohkan rakyat dimasa hadapan.

Cukup-cukuplah dengan apa yang terjadi sebelum ini seperti yang terjadi di Kampung Buah Pala. Jangan biarkan 'pisang berbuah dua kali' dengan membiarkan konco-konco Anwar didalam PKR berterusan menipu rakyat. Tumbangkan PKR dan Pakatan sebelum nasib anak cucu kita menjadi taruhan.

Sumber: Empayar Pemuda

257 Responses to "PENDEDAHAN BERAPI! VIDEO CHEGUBARD KATA ANWAR ADALAH PENIPU BESAR! WAJIB TONTON"

  1. video ni besi..pakai topeng je tu..kahkahkahhh...

    butoh la anuwar pkr..saya sokong parti spender. leh gengbang ngan stopa...kahkahkahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah......mat liwat...mat liwat
      Patutlah pkr semakin sial....
      Sama sialnya n.ajis yg melindungi ko mat liwat....

      Delete
    2. Itu bukan Chegu Bard. Perut Chegu Bard ada six pax. Tetek chegu Bard pun tak labuh macam tu. Ada titik itam atas dahi dia-kejap ada, kejap takda macam eklan biskut oreo. Ini semua fitnah AMNO.

      Delete
    3. bideo edit ni... cekgu bart sepatutnya sedang cari cincin rosmah 24 juta.. lagipun ada tisu berterbangan... ini semua salah umno... berak aku tak lawas pun tetap salah umno...

      Delete
    4. Pokok mangga aku tak berbuah semua angkara umno.

      Delete
    5. ya ya ya..... politik kotor & politik wang umno mendatangkan murka Allah

      Delete
    6. Babi lim guano meliwat salah umno!!!!!

      Delete
  2. Alhamdulillah, Allah mula tunjukkan satu persatu..untuk PR khususnya PKR..cukupla sekali...bukan utk kali ini..kali ini utk BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benarkah tuduhan, dakwaan, penghakiman dan hukuman terhadap Anwar Ibrahim sebagai PELIWAT pada mahkamah mahathir yang penuh keraguan pada tahun 1998-1999 dulu bukan konspirasi politik UMNO?

      Mengapa UMNO beriya2 mempamerkan Anwar Ibrahim sebagai peliwat, penzina tetapi tidak mahu dibicara dibawah Undang2 Syariah yang tetapkan dibawah perlembagaan sedia ada?

      Atau yang lebih subtantial, mengapa UMNO takut nak luluskan Akta/ Enakmen HUKUM HUDUD bagi membolehkan seluruh umat Islam dihukum mengikut perintah Allah?

      UMNO cukup fobia dengan Undang2 Islam. Umno cukup risau kepada tokoh2 Melayu yang berprinsip dan berkaliber. Seperti Ibrahim Hj. Yaakub, Pak Sako, Ahmad Bustaman, Dr. Burhanuddin Helmi, Prof. Zulkifly Mohamamd, Dato' Harun Idris, dll termasuk terkini Anwar. UMNO hanya inginkan melayu yang menjadi pak turut, pembodek atau yang boleh diperbodohkan sepanjang masa oleh ketua2 lanun mereka saja!

      Cukuplah pembohongan & penipuan UMNO. Selamat tinggal UMNO.

      Delete
    2. Bhai...umno juga mngucapkan selamat jalan pada lu....

      Delete
    3. Oit. 9:21pm. Org yg mula-mula buat dakwaan anwar ni ada masalah moral ialah karpal singh dlm parlimen. Umno jugak ke yg salah?

      Org yg mula-mula beri gelaran al-ju**ri pd anwar ialah mat sabu. Umno jugak ke yg salah?

      Nk brcerita tu tgok tgok la balik sejarah. Dulu puak ko jugak yg kutuk umno ni ada masalah moral. Dh skrg puak ko jugak la yg bela org yg dulu ko kata ada masalah moral. Umno yg pecat dia atas desakan korg dulu plak yg salah...

      Korg ni semua dh tertelan air ketum ke hape?

      Delete
    4. Nak qazafkan kes zina anwar??????

      Delete
    5. Anon 9.21 cakap mcm org kurang akal. AGAKNYA OTAK MACAI NI DAH DIPROGRAMKAN KALAU APA YG BURUK FIKIR DAN KATA UMNO SALAH. MEREKA DAH MCM ZOMBIE MAIN ANGGUK SAJA. MACAI OOO MACAI GUNALAH OTAK MACAI OOI

      Delete
    6. UMNO...memang lemah dan bodoh, anuar yang sekor tu pon tak reti nak buat macam mana, dari tahun 1998 hingga kini.....masih tak boleh buat apa-apa pada anuar, kecuali ulang lagi dan lagi cerita lama

      Delete
    7. Nuar pandai spin

      Delete
  3. mampos la diorang nie...kau tipu aku, aku tipu kau...mcmana puak2 ni boleh angkat setinggi-tingginya martabat org2 mcm ni...rupa pun dah kaki penipu...apa punya suey la mak ko lahirkan ko ni...lahi kat msia jadi malapetaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4:00pm
      Jangan sibuk nak salahkan orang lain kalau malapetaka berlaku di malaysia, sebab yang melantik mereka sebagai pemimpin.....adalah kita, maka kita lah yang dapat padah nya....

      Delete
  4. Yang gua heran tiapa kali diorang buat kerja bodoh mesti dirakam

    terkena sumpahan dengan kemera apa diorang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua pun tak heran kalau pasal Skodeng Humnolah juaranya.

      Delete
    2. Bertambah hairan setiap video yang keluar umno lah yang kena
      tanggong
      nasib lu lah umno

      Delete
    3. Tak kiralah sape yg keluar video..yg penting bukti Allah dh tunjukkan..belajarlah terima hakikat dengan hati yg terbuka..moga Allah memberikan hidayat utk kita semua..amiin.

      Delete
    4. Org yg menolak bukti sahih dn mperthnkn puak mereka dlm kerja mungkar serta munafik adalah pngamal fahaman khawarij anjing2 neraka.

      Delete
    5. Memang byk video sebab pelakon nya free...tak yah bayar...sukarela nak berlakon...

      Delete
  5. Si Luncai Bard dah tak laku dlm PR biarkan dia berkongkalikongkol dgn Umno.Tegarkan sokongan kpd PR hidup PR..Lingkupkan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai betul ckp lu....siluncai bard dah tak laku dlm pr...sebab lu masih laku maka lu tolonglh kempen cari sokongan utk pr.sbb klu lu dh tak laku lu pulak jd sipandir...

      Delete
    2. Hahahaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa.....
      Peliwat tua....
      Ko dah kena CHECKMATED YO!!!!!!

      Cai....aku setuju dgn cdgn jurugan agar ko yg msh laku ganti tempat dia.....
      Sblm tu...bnyk2 mengucap 2 kalimah syahadah takut ko kena Bala semasa berkempen.......
      Hahahahaaaaaahaaaaaaaaaa.......

      Delete
    3. Benarkah tuduhan, dakwaan, penghakiman dan hukuman terhadap Anwar Ibrahim sebagai PELIWAT pada mahkamah mahathir yang penuh keraguan pada tahun 1998-1999 dulu bukan konspirasi politik UMNO?

      Mengapa UMNO beriya2 mempamerkan Anwar Ibrahim sebagai peliwat, penzina tetapi tidak mahu dibicara dibawah Undang2 Syariah yang tetapkan dibawah perlembagaan sedia ada?

      Atau yang lebih subtantial, mengapa UMNO takut nak luluskan Akta/ Enakmen HUKUM HUDUD bagi membolehkan seluruh umat Islam dihukum mengikut perintah Allah?

      UMNO cukup fobia dengan Undang2 Islam. Umno cukup risau kepada tokoh2 Melayu yang berprinsip dan berkaliber. Seperti Ibrahim Hj. Yaakub, Pak Sako, Ahmad Bustaman, Dr. Burhanuddin Helmi, Prof. Zulkifly Mohamamd, Dato' Harun Idris, dll termasuk terkini Anwar. UMNO hanya inginkan melayu yang menjadi pak turut, pembodek atau yang boleh diperbodohkan sepanjang masa oleh ketua2 lanun mereka saja!

      Cukuplah pembohongan & penipuan UMNO. Selamat tinggal UMNO.

      Delete
    4. Bodoh...ko nak pakai hudud pas?????
      Jahanam negara!!!!!!

      Delete
    5. itu perangai taksub bodoh puak2 penganut UMNO hari ini....

      Delete
    6. Puak penganut pas plak cepat lupa. Dulu yg beri gelaran al- jub**ri tu pun awak juga...

      Delete
    7. Aku cuma terima hudud islam yg diterima seluruh rakyat malaysia...bukan hudud politik pas!!!!!!

      Delete
    8. Lu taksub pr tak pe pulak
      jadi pembodek pak turut pr

      macai macai

      Delete
    9. Kalau beria sangat nak laksanakan hudud, puak2 lu potonglah kote pemimpin2 PAS yang memantat bini sahabat2 sendiri.

      Bodoh la lu bro. DAP yang terang2 menentang hudud lu tak berani komen. Berani hanya dengan UMNO. Lu takut dengan DAP lebih dari lu takut dengan Allah swt.

      Delete
    10. Anon 9.22 ,

      lu memang memang banggang....kes liwat imam hang tu sapa yg buat polis report?

      saiful tu orang umno ke?
      karpal yg tuduh imam hang dlm parlimen tu orang umno ke?
      mat sabun yg gelar imam sbgi al-jub...tu orang umno gak ke? atau umno dah bayar pada depa sumo untuk buat tuduhan-tuduahn tu...?

      BODO...!!!


      Delete
    11. TANYA KAT ANWAR YANG PENCACAI SUKA TU......
      BANG NUAR SUKA MAKAN TAT KE BUBUR.....
      Jawapan nuar....
      Dua dua abg suka......tapi bubur lagi best.....kalau tat buatan china.....paling best....tat kak jijah pun jenis cam ciner......tapi kurang nenas......abg nuar dah muak......

      Delete
    12. 9:22pm....
      UMNO.....memang macam gitu, dia tak nak rakyat pandai macam dia....nanti dia hilang sokongan.
      Dan dia nak rakyat bodoh macam dia...supaya apa saja yang mereka buat tidak salah dan boleh belaka.
      Sebab tu menteri dalam umno tak pernah jadi imam dalam solat.....
      Pernah kau jumpa memteri dalam umno syarah ayat quran atau hadis...kalau ada siapa dia?

      Delete
  6. Meminjam kata para macai pktn rakyat as syaitan ini semua bohong super impose..

    ReplyDelete
  7. Orang dlm pakatan juga punya kerja ni,mungkin geng2 pro pas yg tak puas hati dgn bard di sg acheh.

    Kempen bard pasal klon anuwar yg konon2 ditahan polis di bkt kayu hitam tu pun langsung tak meyakinkan.Isu yg sepatutnya jadi senjata untuk memfitnah kerajaan ternyata tumpul dan tak laku waima penyokong sendiri pun tak percaya.Sebab tu kempen bodoh tu senyap macam tu aje.Kalau tak mesti dah kecoh di blog2 pembangkang dan dijaja di fb siang malam.

    Yang aku heran,sepatutnya pencacai2 dah boleh tangkap dah yg video china doll itu adalah real dan anuwar memang terlibat.Tapi yelah,otak pencacai dah habis kena brainwash dah,dah tak boleh terima kebenaran apa dah.Ke diorang dah tak kisah berpmkan seorang yg rendah moral macam tu?Memalukan..

    Berbalik pada video bard ni,standard jawapan pencacai...'ah edit,ini semua kerja umno ni' dan cai2 pun terus mencacai seperti tak ada apa2 yg berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak dah penuh dgn kencing peliwat tua....
      Memang susah nak kering....

      Bersusah macai2 tu berdemo masa bershit di dataran merdeka....hasilnya kosong....
      Yang seronok main china doll....peliwat tua

      Delete
    2. ha ha ha tertawa besar gua dgn komen bro anon 5.30

      Delete
  8. Dunia akhir zaman.....senjata makan tuan, kemunafikan si-pembohong terserlah, bangkai babi tua tidak boleh di-tutup dengan kertas tisu.

    ReplyDelete
  9. Cian ko bard....bos da x syg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cuma mampu.....
      Hahahaaaaahaaaaaaaahaaaaaaaasaaa

      Sia2 berpanas dan berhujan air pancutan fru....rupa2 nya kerja tipu anwar ibrahim....
      Oi...macai2 yg bodo...jgn korang tak sokong anwar....
      Dia tu msh pak sheikh seks korang....
      Hahaaaaaahaaaaaaa ada lagi org yg nak percaya peliwat tua nie??????...patut hidup korang sial!!!!!

      Delete
    2. Peserta himpunan Bersih tu pun kena kencing jugak
      lalalalala pr bodo

      Delete
    3. BERSIH menuntut:

      1 Bersihkan SENARAI PENGUNDI dari pengundi2 yang dicurigai / bertindih nama.
      2 Mereformasikan UNDI POS dengan lebih bebas & telus.
      3 Gunakan DAKWAT KEKAL elak penipuan pengundian berulang2 seperti sebelum ini.
      4 Akses MEDIA ADIL DAN BEBAS.
      5 Kebenaran MASA KEMPEN minima 21 hari.
      6 Kukuhkan INSTITUSI AWAM bertindak secara professional & neutral,
      7 Hentikan segala bentuk RASUAH dalam pilihanraya dan kerajaan.
      8 Hentikan POLITIK KOTOR yang diluar batas perundangan, demokrasi dan moral.

      Kita, rakyat, inginkan pemilihan kepimpinanan Negara dilaksanakan secara sempurna berdasarkan prinsip demokrasi dan Perlembagaan. Hormati hak rakyat. Rakyat perlu bebas dari kongkongan UMNO/ Tyrany Govt seperti di Mesir, Tunisia, Yaman, Libya, Algeria, Syria, dll.

      Apakah UMNO sedang bermusuh dengan Rakyat?
      Atau pihak2 macai2 upahan dan agen2 Lanun UMNO sedang bertindak melampau, ganas & keji secara mafia/ gangsterisme / ala-gestapo / dictator terhadap rakyat???

      Delete
    4. Klu pakatan rakyat cukup bersih.....tak perlu Bersih...aku janji akan undi pr....
      Dah merata2nya najis...dari pemimpin sampai ke macai2....banyak yg najis dpd suci bersih....
      Terimalah hakikat tersebut....
      Gentleman lah sikit.....
      Jangan mcm anwar ibrahim yg asyik salahkan org lain bila kalah atau kantoi....mana tak sial!!!!!

      Bekas ahli pkr kota- ex Reformis 98

      Delete
    5. Rakyat akan terjemahkan segala kekeciwaan mereka terhadap UBN pada 5 Mei 2013 ....

      Delete
    6. Anon 9:25....aku klu kalah....no hal
      Korang mampu ker menerima kekalahan setelah kecewa...kecewa dan kecewa?????
      Ubah dan tukar pemimpin jahanam korang....
      Tak kan tak ader??????

      Delete
    7. kita akan tukar kepada pimpinan generasi ke2..... seperti pro-M adam adli, anang, pkr amk, dapsy baru, pas dewan pemuda,dll....

      Delete
    8. Carilah yg disenangi rakyat bukan mcm peliwat tua korang tu....
      Bodoh mcm tian chua....
      Carilah yg cool dan tidak melalak bodo mcm adam adli yg kena buku lima....gerenti sial....

      Delete
    9. aku dah kata... selepas ni generasi kedua PR yg lebih berkaliber, berintegriti dan berdaya maju......

      Delete
    10. Hadui... Generasi kedua apany? Nik aziz pun nk bertanding lg. Kit siang pun x nk tanding lg. Aku ingt lepas generasi ke 5 pr pun masih muka sama jugak..

      Delete
    11. mereka ini veteran2 pejuang rakyat yg jujur, gigih & kental bagi pru13... insya Allah... rakyat tetap bersama mereka untuk merintis jalan kemenangan kepada generasi muda dan remaja membentuk masa depan yg lebih domokratik & adil, bukan lg dibawah 55 tahun cengkaman autokratik UMNO/BN yg korup itu!

      Delete
    12. Aku tunggu generasi ke2 korang....
      Klu 2x5 mcm mat liwat...n.ajis...lim 2 beranak...kapal seng...tian chuak...husam kambing...mamfus...nizar badut...mat sabun...adam sewel....nurul tipu...asskrim...raspussy...gagap janji...TAK PAYAHLAH

      Delete
    13. Aku pegang 1 je. Ckp pemimpin ko x dak kredibel. Penyokongny pun sama juga. Dulu tok guru ko kata haram kerjasma dgn kafir. Penyokongny kata betul. Skrg tok guru ko kata halal. Pun penyokongny kata betul. Sejak bila pulak hukum ni boleh diubah-ubah? Dulu kata putrajaya tu membazir nk di lelong. Penyokong ko sokong. Skrg gila nk duduk situ pulak. Penyokongny pun sokong jugak. Nampak sgt pemimpin ko x de vision utk masa depan. Penyokongny plak main pakat angguk je.

      Ckp pemimpin ko x dak kredibel. Tindakan penyokongny pun x dak kredibel.

      Delete
    14. itu engko..... rakyat majoriti dah tak mau lihat & dengar. berita2 TV1,2, 3...UM,BH yg ko orang dah lacurkan itu,,,,,, tak trperasan lagi ke?

      Delete
    15. Bhai 10.52...itu kata lu...rakyat tak perlu TV1,2,3..UM,BH pun masih boleh berfikir secara waras...sbb masih ramai yg baca roket,keadilan atau harakah ttp berfikir... Bukan mscam puak lu baca harakah dh macam baca kitab....

      Delete
    16. Bhai...tidak akan ada gen.2 pr...mana pergi dan apa jadi pada APU(Angkatan perpaduan ummah) BA(barisan alternatif)....bhai hilang semangat 46(S46)maka hilang lah APU...apa beza S46 dan pkr...takda beza bhai,kedua2 parti ini ditubuh utk perjuang nasib seseorg dan bukan rakyat...jika anwar hilang dominasi dlm politik...maka pkr musnah dan pr pun hilang...

      Delete
    17. itu faham n imaginasi ko j69.... mungkin betul ... mungkin salah....

      Delete
    18. Bila x mau lihat dan x mau dengar, jdlah ko manusia yg di sebut kalau org masuk ke lubang biawak pun ko ikut masuk.

      Delete
    19. 10:52 pm.. Mana ko tau majoriti rakyat x mau dgr dan lihat? Ko ada buat bancian ke? Brapa jumlah rakyat malaysia yg terkini? Ko tau x jumlahny dgn tepat?

      Delete
    20. 11:09pm......tv-tv berkenaan ayahanda bn yang punya ke?...asyik dia je boleh bercakap orang lain tak boleh...

      Delete
  10. Chegu bard..raja fitnah
    Anwar..raja goyang
    ...u ulang i saman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sheikh anwar aljuburi, si-iblis laknatullah terkutuk yg sedang terbakar, si-penipu yg menipu dirinya sendiri, si-pembohong yg membohongi dirinya sendiri, si-munafik yg menjahanamkan dirinya sendiri....anugerah tuhan kononnnnnnnn.

      Delete
  11. Beginilah nasib...diriku yg malang...oh tuhan...
    Tak boleh bergoyang2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dan tak boleh lagi nak bersenang senang.

      Delete
  12. suami isteri bergaduh satu dunia tahu...

    ReplyDelete
  13. Mampus ko anwar......

    ReplyDelete
  14. Short URL: http://www.freemalaysiakini2.com/?p=77913
    Allah Dalam Bible: Keengganan Najib, Alasan Tolak BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan dlm bible ada anak!!!!!
      Jgn sekali2 disama dgn islam mahupun al-quran...

      Delete
  15. Cikgu bard.....org yg bijak2 yg pernah rapat dgn anwar dah lama kluar pkr...
    Alang2 ko dah hentam anwar....buatlah secara terbuka sblm terliwat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. esok 5 Mei 2013 pakat2 undi chegu bard noo ....

      Delete
    2. TAK NAK TO CHEGU BARD

      Delete
    3. mengapa pulak?..... nanti chegu bard boleh hentam anwar kaw..kaw...

      Delete
  16. Al Kisah UMNO ... pertubuhan kebangsaan melayu “TAK” bersatu.........

    UMNO yang semakin nyanyok lagi hambar ditimpa penyakit kronik “berpecah belah” berebut pengaruh & projek demi budaya politik wang, kepentingan diri & penonjolan “kehebatan” diri ....... Setiap puak ada ‘warlord’ tersendri ... lebih dari 8 puak antara mereka.... ada....

    1- UMNO 1Malaysia @ APCO ...... Najibul, rosmah, hishamuddin.....
    Vs
    2. UMNO 1Melayu....... Muhyiddin, Mukhriz, dll...........
    Vs
    3. UMNO Perkasa .... Ibrahim Ali, Roslan Kasim, Zulkifli Nordin & puak2 kaki lompat parti ... eg bekas2 opportunis PKR ...
    Vs
    4. UMNO Mamak.......... Mohammad Nor Yaacob Naina & geng mamak penang..... bolot kontrak2 konsesi yang besar2..... melayu terlompong...
    Vs
    5. UMNO Hadhari.............. Khairy Jamaludin & puak2nya...
    Vs
    6. UMNO Amanah .... Tengku Razaleigh Hamzah, dll
    Vs
    7. UMNO Lalang .... Rais yatim. Ezam mat nor, Zaid mat ariff, dll...
    Vs
    8. UMNO Pinggiran .... shahril samad, Saifuddin Abdullah, dll...

    UMNO= Ibu segala korupsi, konspirasi & penyelewengan.... pusat segala penindasan... legasi Mahathirisme ........... UMNO semakin hilang upaya .... “OKU” politik.... UBN masih dok cakap besar lagi... jika tanpa manipulasi SPR, tanpa politik wang, tanpa politik ugutan, ...... apakah hayat kerajaan UBN masih panjang???
    Wahai rakyat Malaysia... biarkanlah sekelumit para pengampu umno ni hanyut dalam nastolgia palsu ciptaan mereka sendiri seperti penyembah2 Ben Ali Tunisia, Husni Mubarak Mesir, Muamar Gaddafi Libya.... memperkecilkan perjuangan rakyat mereka.. akhir mereka dihalau bagaikan anjing kurap....
    PRU13: Tolak UMNO, Bersama PAS & PR!!! Kita lakukan perubahan! PR ada harapan memimpin rakyat jika rakyat bersatu dan SPR tidak menyeleweng ............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi yang paling aktif & tamak adalah ...

      Vs
      UMNO Mamak .... Mohammad Nor Yaacob Naina & geng mamak penang.....

      Md nor yacob menteri kewngan ... memang kaki kantoi kontrak2 & projek2 kerajaan kepada geng mamak penang...

      SPRM.. Audit Negara.. bila nak siasat....... korupsi & pengkhinat DEB nih.....

      Delete
    2. Bhai...apa yg lu nk smpikn...

      Delete
    3. umno menuju kehancuran.....

      Delete
    4. Adoyai......makin korup dan maki kurap pkr nie.....
      Lari2.....jgn jadi mangsa liwat!!!!!!

      Delete
    5. GEMPAR TERBARU.....ANWAR DAN LIM KIT SIANG MARAH DENGAN......CALITAN DAKWAT KEKAL DI JARI!!!!! MEREKA SANGAT TIDAK PUAS HATI.......MEREKA RASA DAN CADANGKAN DAKWAT KEKAL DILETAK DI KONEK MEREKA.........TAK BOLEH BAYANG KONEK KIT SIANG TAK BERSUNAT PENUH PALAT........

      Delete
    6. Hahahaaaaahaaaaaahaaaaa
      Harap petugas spr tu tak pengsan....

      Delete
    7. Anon 8:42 PM ...

      " ... pertubuhan kebangsaan melayu “TAK” bersatu ... "

      Yang tak bersatu tu pencacai2 Pakatan macam lu bro ...

      Melayu2 setia UMNO masih tetap bersatu.

      UMNO yang lu kata tak baik tu ...
      100 kali lebih baik dari PAS,
      1000 kali lebih baik dari PKR dan
      1,000,000 kali lebih baik dari DAP yang jelas rasis.

      My friend said ... `MALAYSIANS UNITE UNDER BN`

      Lagi satu bro ... Hindraf pun dah sokong BN.

      Lu apa cerita ???

      Delete
    8. YA le tu... nak penyedap hati... boleh la kata gitu... hakikatnya ada.... calun2 sekarang semuanya 'orang-orang' najib... kerana selepas ni UMNO akan adakan pemilihan AJK yg ditangguh 5 tahun tu..... muhyidin dah tersedar....

      Delete
    9. Psycho zaman tdm dan mat liwat dlm umno dah tak masuk lah cai.......
      Jgn cemburu dgn tenaga ds najib dan tpm nya....

      Delete
    10. OK la jika orang UMNO bersikap gitu... dikampong aku... kalu tak bagi duit.. alamat pondok panas, bendera dacing tak ada la....... semuanya bertindak kerana DUIT!

      Delete
    11. Org melayu tempat aku yg kutuk dap hina kalimah Allah......terkejut pacak dan gantung bendera dap dgn kopiah putih krn DUIT!!!!!!
      SIAP PAKAI BAJU MERAH UBAH!!!!!
      Berubah hanya kerana DUIT!!!!!!!PAS.....PAS

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    12. Bhai 10.49...klu tngk dari cara lu...hmm tak heran lh bhai statement lu tntng umno di kg lu....tmpt lain umno semua ok,apsal tmpt lu bnyk yg bangsat ke...atau lu yg bangsat..

      Delete
    13. juragam ... yg bangsat ko kata tu ahli umno la... asyik dok tadah tangan harapkan POLITIK WANG... sama juga dgn blogger2 pro-umno.. kurang onkos skit... merajuk... hentam umno balik!

      anon 11.04- aku nak tanya ko "Isu kristian guna kalimah Allah" mana lebih berat/etruk dgn "UMNO tolak hukum syariat Allah"?

      Delete
    14. anon 11.25,

      syariat mana yg umno tolak?

      Delete
    15. Kalau umno tolak syariat islam, mak bapak ko dulu nikah x pyh susah-susah disediakanny kadi bertauliah. Nikah je dgn kadi siam.

      Delete
    16. Kerajaan umno tolak Syariat hudud, qazaf, murtad, khilafa', riba' , dll yg masih diabaikan .....

      Delete
    17. SELAMAT MENYAMBUT HARI PEKERJA
      Eh! Mamat PAS yang sama lagi. Ini selepas waktu Isyak pula.
      Solat itu kan mencegah kita daripada melakukan perkara keji dan mungkar.

      Delete
    18. 2:14am....umno kena tolak semua tu, untuk maslahat mereka, kalau dilaksana....tak boleh carrik makan lah.

      Delete
  17. Pas = Parti Politik
    Ambiga = Sokong Murtad
    Pas+Ambiga = Parti Politik Sokong Murtad

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8:47pm....undang2 malaysia pon tidak menghalang rakyat nya murtad...tak payah lah nak berbangga sangat dengan undang2 malaysia.....


      .semua boleh, asalkan ada lesen

      Delete
  18. Angry bard ni dah dipakai Nuar ke blom???....cakap macam orang yg dah ternoda jer.....

    Nuar Jubo.

    ReplyDelete
  19. ari ni aku buat servis aircond kt umah cina. dia tanya aku sokong pr ke bn ? aku tanya balik, kalau u ? dia pun jawab, "lu tidak nampak apa flag wa punya carporch ka ?" aku pun terus la jenguk. rupa2 nya bendera BN. bila aku siasat2, dulu dia suka DAP tapi sekarang dia dh berubah hati. tanya nape ? dia cakap "itu apolo punya olang kuat manyak hal loo" aku sibuk nk habiskan keja. jd aku masih xfhm mengapa dia tolak DAP. lain kali aku nk tanya dia lagi.

    ReplyDelete
  20. Apabila kita membaca Sirah Nabi s.a.w kita merasa betapa kita umat Islam khususnya kepimpinan negara-negara umat Islam amat jauh dari mengambil teladan dari sirah baginda yang agung. Sekalipun nama Nabi Muhammad s.a.w itu sering digunakan oleh pelbagai pihak termasuk golongan politik, namun realitinya kita lebih banyak menggunakan label dari mengambil isinya.

    Menjelang pilihanraya, tentu pelbagai pihak akan menyebut nama Nabi s.a.w seakan merekalah yang paling dekat dengan ajaran baginda. Ada yang mengaku keturunan Nabi s.a.w untuk menebalkan poket dan mendekatkan diri kepada penguasa. Ada yang mengakui kononnya ‘salafi’ bermanhaj salaf konon padahal merekalah yang menyimpang dari maqasid agama yang dibawa oleh Nabi s.a.w. Ada yang membangkitkan soal perkauman, lalu menyatakan perjuangannya diajar oleh Nabi s.a.w. Golongan politik pula akan menggunakan sesiapa sahaja dan apa sahaja yang boleh menguntung kehendak politik mereka. Jika nama Nabi s.a.w boleh dijual, mereka mungkin akan menjualnya untuk mendapatkan untung politik.

    Tidak Pelik

    Kita jangan hairan jika orang politik mempunyai pelbagai watak terutama musim pilihanraya ini. Kita mungkin melihat mereka bagaikan wali yang suci dengan penuh tawaduk bersujud di depan khalayak ramai dan media. Kemudian kita juga mungkin mendapati mereka penuh kerakusan kuasa, meratah harta awam, membohongi rakyat jelata, berjanji dusta dan menipu semahunya. Kesemuanya mungkin bagi yang menjadikan kuasa matlamat kehidupan mereka. Tidak kira apa jenama parti sekalipun, jika penyakit gila kuasa bersarang dan menguasai salur darah dan nafas seseorang, dia ketagih kuasa dan mungkin melakukan apa sahaja.

    Hudaibiyah

    Saya amat kagum dengan kejujuran Nabi s.a.w dalam melaksanakan janji yang dimeterai dan tidak pernah khianat kepada persetujuan yang dibuat. Perjanjian Hudaibiyah yang dibuat pada tahun keenam hijrah antara bukti yang mengkagumkan. Ramai juga sahabat tidak bersetuju dengan isi perjanjian tersebut yang dimeterai antara Nabi s.a.w dengan kaum Quraish Mekah yang terkenal sejak dari hari awal terus menerus memerangi Islam. Suhail bin ‘Amr mewakili pihak Quraish bagi memeterai perjanjian tersebut. Antara isi perjanjian yang dipersetujui ialah sesiapa dalam kalangan Quraish yang pergi kepada pihak Muhammad (kaum muslimin di Madinah) tanpa keizinan keluarganya hendaklah dipulangkan kepada pihak Quraish. Sesiapa dalam kalangan mereka yang bersama Muhammad yang pergi kepada pihak Quraish, tidak dipulangkan kepada pihak Muhammad’. (Isi perjanjian ini disebut dalam pelbagai riwayat dari al-Bukhari, Muslim, Ahmad, al-Baihaqi



    ReplyDelete
  21. PAKATAN DICIPTA UNTUK KEHANCURAN PEMBANGKANG. TERIMA KASIH DSAI. TUGAS MU AMAT BERAT UNTUK DILAKSANAKAN OLEH LAIN-LAIN PEMIMPIN. TERUSKAN TUGAS MU UNTUK MENJAHANAMKAN PEMBANGKANG DI MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar...dulu umno/bn hampir jahanam...mujur anwar kena tendang kluar....
      Yang jadi mangsa pikul bewak gay nie sekarang ialah n.ajis.....
      Wlpun aku sokong bn tapi aku amat hormat n.ajis....tapi tu cerita sblm anwar kluar penjara....
      Sekarang.....hina sungguh aku tengok n.ajis yg sanggup lacur agama dan lindung kes liwat dan zina anwar...SEMUAnya krn anwar......

      BN 4ever

      Delete
    2. ya ya ya .. umno akan "selamat" selama2nya di tangan madey & najib... hehehehee

      Delete
    3. ya ya ya .. OOOP!!! .. umdecel pru13 voters survey terbaru kata: umno akan TAK "selamat" selama2nya di tangan madey & najib... hehehehee

      Delete
    4. Dah kwn anwar berahi punya kawan yg buat vote....
      Korang layan ler sampai 5 mei nie....
      6 mei nanti.....korang tengok balik vote tu
      Jgn tuduh mcm2 pulak....hihihihi

      Delete
    5. YA YA YA ... rakyat akan pilih kerajaan pusat baru PR... jika PRU berjalan secara bebas, bersih, adil, demokratik!

      Delete
    6. Biasalah org yg bongkak....takut kalah.....
      Bila kalah....ada ler yg akan disalahkan.....
      Ingat majoriti rakyat bodo.....
      Yg bodo adalah mengulum butuh najis anwar brahim....sial!!!!!!!!TAK SEDAR DAH DITOLAK

      Delete
    7. tak yah lah mencarut... bahas secara gentlemen ... rakyat yg cerdik2 dah mual dgn cara politik kotor umno/bn tu.....

      kita akan hormati hak rakyat dan keputusan majoriti rakyat walaupun 55 tahun di'main'kan oleh kerajaan korup umno/bn!

      Delete
    8. Bhai 10.01....cam tak yakin jew...awal2 bg alasan....bhai tak perlu bg alasan lh kot, sbb majoriti rakyat dah tahu alasan apa yg lu org nk gunakn mlm 06/05...sabar je lh...

      Delete
    9. Klu korang lbh bersih dpd bn....
      Tampilkan pemimpin pr yg hebat....
      Pemimpin korang yg ada sekarang dah teruk ditolak majoriti rakyat.......
      Jangan nak spin perangai dan sifat buruk mrk....

      INGAT....Dalang lanun yg membunuh 10 wira negara akan terus kekal hingga kiamat...

      Delete
    10. juragan.... tak yah ko buat provokasi la ...kita pun bukan jenis bangsa yg tiada pelajaran n tak bertamadun, bukan? bukan kita hidup dizaman batu.. tenguk la bila Ikhwan Muslimin menangi PRU di Mesir... ok apa.... yg buat kesuh sekarang puak2 taksub kpd diktator mumarak ada la!

      Delete
    11. Ko pi tgok.negara org buat apa? Tgok negara sendiri la. Yg selalu buat kecoh ni sape? Ada ko nampak org bn buat demo sampai terbalikkan keta polis ke? Kalau ada ko tunjuk la. Ada ko nampak org bn buat perarakan keliling ibu kota ke? Perarakan maulud nabi ada la org umno buat. Tp tok guru ko plak kata benda tu bidaah. Perarakan bersih x pulak dia kata bidaah. Aku pun heran la. Sbb apa ko nk kaitkan bn dgn keganasan sedangkan yg byk buat demo.liar tu puak ko.

      Delete
    12. ala ko ni pun buat2 lupa... demo "kek taik" kpd KM oleh mamak UMNO di P.Pinang dulu, demo umno kepala lembu di SUK selangor dulu, demo isu air di Kota Bahru, demo isu tanah digua musang, demo umno kedah isu KUIN, dll.... ko ni jenis pelupa ke?

      tak biadap & ganas ke orang UMNO ni?

      Delete
    13. Demo Bersih boleh dibawa berunding....nak buat atas jalan jugak.....

      Delete
    14. mengapa UMNO atas jalan jugak...tak buat demo dalam bilik tidur saja?

      ko ni pun satu... bila demo, maka ditempat terbuka....

      dah tu mengantuk la aku!

      Delete
    15. Hahaha pendekar mustar dh nk tido....

      Delete
    16. Aku ada kuiz utk ko. Byk-byk demo, demo mana yg sampai terbalikkan kereta polis?

      Delete
    17. ....zzzzz

      Delete
  22. Nabi s.a.w telah bersetuju dengan kandungan perjanjian ini. Ditakdirkan semasa perjanjian dimeterai, anak Suhail bin ‘Amr sendiri yang dipanggil Abu Jandal yang menganut Islam datang kepada Nabi s.a.w dalam keadaan dirantai kerana disiksa oleh bapanya. Dia berjaya melarikan diri dari kepungan lalu datang mendapatkan Nabi s.a.w dan kaum muslimin. Kata Suhail kepada Nabi s.a.w: “Wahai Muhammad! Ini perkara pertama yang aku tuntut engkau laksanakan bagi perjanjian ini, engkau hendaklah kembalikan dia kepadaku”. Nabi s.a.w cuba memujuk Suhail dengan pelbagai cara agar mengecualikan kes Abu Jandal ini. Namun Suhail tetap berkeras dengan isi perjanjian tersebut. Para sahabat begitu sedih melihat Abu Jandal yang menganut Islam tetapi disiksa dengan begitu dahsyat oleh bapanya. Dia dirantai dan dipukul.

    Baginda Nabi s.a.w terpaksa mengembalikan Abu Jandal kepada bapanya disebabkan perjanjian tersebut. Abu Jandal menjerit dengan suara yang kuat menyebut:

    Wahai kaum muslimin! Tergamak kamu mengembalikan daku kepada puak syirik yang akan menyiksa daku kerana agamaku?!”. Rasulullah s.a.w bersabda kepada Abu Jandal: “Wahai Abu Jandal! Bersabar dan haraplah pahala. Sesungguhnya Allah akan menjadikan untuk engkau dan mereka yang tertindas bersamamu jalan keluar. Kita telah mengikat perjanjian dengan kaum Quraish. Kita terpaksa patuh dan mereka juga kena patuh. Kita sama sekali tidak mengkhianati mereka”. (Riwayat Ahmad dan sebahagiannya dari al-Bukhari dan Ibn Ishaq).

    Janji Ditepati

    Demikianlah setianya Nabi s.a.w kepada perjanjian. Walaupun para sahabat ramai yang tidak bersetuju dan mencadangkan peperangan, namun bukanlah seorang nabi jika baginda mengkhianati perjanjian. Memamng, jika kaum muslimin memilih perang kemungkinan besar mereka boleh menang, buktinya dua tahun kemudian disebabkan Quraish sendiri yang melanggar perjanjian, Nabi s.a.w pun menawan Mekah pada tahun kelapan hijrah. Namun Nabi s.a.w tidak memilih perang atas strategi politik baginda yang kemudiannya terbukti amat berkesan.

    Jika perjanjian dengan musuh Islam dipatuhi oleh Nabi s.a.w tanpa khianat, apatah lagi jika kita berjanji sesama muslim ataupun antara pemerintah dan rakyat. Setiap pihak, terutama yang mengaku muslim, yang sering menggunakan nama Nabi Muhammad s.a.w lebih wajar untuk mematuhi persetujuan yang disepakati.

    Setiap parti dalam negara ini sudah ada kerajaan samada pusat ataupun negeri. BN dan PR juga sama. Pada musim piliharaya, mereka tidak boleh menggunakan harta negara ataupun negeri yang menjadi milik semua untuk kepentingan parti mereka. Kereta kerajaan, harta kerajaan dan kemudahan kerajaan tidak boleh digunakan secara khusus untuk kempen kepentingan diri ataupun parti.

    Mereka tidak boleh datang berkempen diri ataupun parti menggunakan kereta ataupun apa sahaja harta awam. Bukan semua sokong BN ataupun PR. Jika yang pro-BN redha, yang pro-PR mungkin tidak redha. Jika yang pro-PR redha, yang pro-BN mungkin tidak redha. Jika kedua pihak redha meredhai dalam membelasah harta awam, mungkin mereka yang tidak pro BN atau PR tidak redha. Maka, mereka jangan khianat amanah yang diberikan di tangan mereka.

    Demikian juga media awam yang dibayar oleh harta kerajaan, hendaklah bebas dari kepentingan mana-mana parti politik. Sekian lama sejak merdeka, pihak penguasa sering ‘merembat’ habis-habisan media-media awam ini, termasuk TV Hijrah yang kelihatan ‘agama’ yang turut digunakan untuk kempen. Padahal ia dibiayai oleh harta awam yang menjadi milik bersama.


    ReplyDelete
  23. Dalam negara demokrasi yang berjanji satu proses pilihanraya yang adil, janji wajib itu dilaksanakan. Saya akur, telah berlaku usaha pembaikan pengurusan pilihanraya kita untuk membolehkan ia lebih adil. Kita hargai. Namun masih ada ruang yang patut dibaiki. Saya tidak fanatik mana-mana parti. Bukan juga penjilat mana-mana pemimpin kerajaan ataupun pembangkang. Saya juga tidak beriman dengan kejujuran mana-mana parti yang sedia ada itu. Namun setiap rakyat memerlukan maklumat yang saksama untuk dia membuat pilihan. Media awam patutnya memainkan peranan tersebut. Jika ada media yang dimiliki oleh pihak-pihak tertentu, pihak lain juga patut diberikan lesen memiliki media mereka untuk membolehkan mereka menyiarkan pandangan mereka. Mana-mana pihak yang sanggup membentuk kerajaan yang memberikan hak tersebut, wajar disokong.

    Akhirnya, setelah ruang mengenali setiap pihak dibuka secara adil, bermula dari mereka di universiti sehingga atuk dan tok wan di kampong dapat berfikir semampunya apa yang menjadi hasrat mereka sebagai rakyat, mereka pun mengundi. Undian itu mempunyai harga dan maruah diri rakyat. Percayalah, jika ruang sepenuh dibuka pun, tidak semestinya mereka akan menukar kerajaan ataupun memilih pembangkang. Jika mereka menukar pun, itu hak mereka yang diberikan oleh sebuah negara yang adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentality lu tak berapa praktikal
      gua tak berkenan jika pembangkang diberi ruang yang sama
      mereka kalah sepatutnya diam
      ini pilihan majority
      yang kalah perlu terima hakikat

      Delete
    2. Tanpa media utama...pr menang 5 negeri..
      Media alternatif penyumbang utama kemenangan tersebut.....krn pengundi muda yg celik it lebih mudah terdedah....
      Pada mulanya harapan aku ia akan berterusan namun makin lama sokongan media maya ini telah sedikit demi sedikit beralih kpd bn....bahkan makin banyak yg wujud menentang pr....
      Media maya pr pulak makin berkurangan dan ada yg beralih sokongan mrk secara tertutup mahupun terbuka.....
      Kenapa ianya berlaku??????
      Puncanya para pemimpin tu sendiri...

      Delete
    3. ya ya ya jangan jadi macam kerajaan negeri perak 2009... bila umno gila talak... akhir istana tercemar angkara nafsu jahat umno tamakkan kerajaan negeri..walaupun terpaksa dibeli!

      Delete
    4. Dpd ada mb boneka dan badut meroyan mcm nizar....

      Delete
    5. Pajak tanah pada cina 999 tahun
      tak pernah dibuat orang

      tapi nizar buat

      Delete
    6. Nizar dgn tian chuak....hampir sama sifat mrk berdua.....
      Nie yg korang harap???????

      Delete
    7. GELOMBANG TSUNAMI RAKYAT II?

      lain kali UBN kena belajar HORMATI KEPUTUSAN RAKYAT dalam kontek negara demokrasi! terutama selepas keputusan PRU13 pada 5 Mei 2013 nanti!

      Delete
    8. BN hormati keputusan rakyat pada PRU Ke 12 2008.

      Kali ini Pakatan Haram belajarlah hormati keputusan rakyat selepas PRU Ke 13. Berani ke? Jadilah rakyat yang berhemah. Jangan berdemo kalau kalah teruk.

      Delete
    9. Macai2 pr teruk berdemo.....
      Anwar sedap2 mendubor dan memuki.....
      Hahaaaaahaaaaaahaaaaa
      Dahlah wei.....carilah strategi yg boleh majoriti rakyat terima korang balik spt 2008.....

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    10. Bhai 09.31...lu hebat bhai...hebat dlm buat statement mngarut...bhai bila yg umno gila talak...???...knp istana tercemar...??? Kerajaan dibeli...??? Bhai berapa kerusi umno menang diperak..berapa pas dan pkr! bhai yg kalah mca dan gerakan...sila bezakn bn dan umno...

      Istana tercemar...bukankh masa pr nk tubuh kerajaan yg huru harakn istana dan masjid...siapa yg berguling tngh jalan bhai.. Knp waktu dun bota lompat pr...lu tak kata beli...

      Bhai....lu tolong terangkn bagaimana anwar nk tubuhkn kerajaan pr pada 16 sept...??? Klu lu boleh yakinkn camana pr nk buat pd 16 sept...Allah tunjuk pada lu org supaya tidak letakkn undang2 ditangan....bhai aku kesian dgn impian lu...

      Delete
    11. ada bukti anwar/ pr beli MP UBN?

      Delete
    12. 16 sept....juta2 nak sogok mp umno/bn....
      Tak gelap mata dgn sogokan mat liwat....

      Delete
    13. Ko tu yg kena terima keputusan rakyat. X hbis-hbis nk salahkan SPR. 5 negeri ko menang x pulak ko salahkn SPR.

      Delete
    14. ya le SPR dah berkali2 tipu rakyat & pembangkang dgn macam2 kes proses pilihan raya .... tapi kerana mahkamah yg lemah dibawah UMNO/BN tak dapat buat apa2 .....

      Delete
    15. Aku terpaksa akui macai pr mmg takut menerima kekalahan sejak rakyat bangkit akhir2 ini.....
      SPR....korang akan dipuji klu pr menang dan akan dikutuk jika pr kalah......
      2013 nie....aku ramal pr akan kalah teruk berdasarkan kebangkitan rakyat sejak insiden lahad datu yg didalangi 3 org pemimpin pr.....
      Lagi.....janji2 yg tak ditunai....
      Lagi.....bergaduh rebut kerusi dan jadi pm
      Lagi.....seks zina dan liwat
      Lagi.....lacur agama oleh nabi pas dan anak anwar
      Lagi....penipuan cec dap dan labur 3bil tak tahu
      Lagi....rakyat dah muak dgn mencari kesalahan spr
      Lagi....fitnah dan rasuah

      Delete
    16. itu ramalan ko sorang2.... profesor2 & pakar2 yg buat kajian memppunyai maklumat berbeza.... setiap hari sokongan rakyat kpd PR bertambah2... in lagi 5 hari berapa % meningkat aku pun tak tau...... yg penting BN bungkus!

      Delete
    17. Tgok.. Blum mengundi lg ko dh sebarkan dakyah SPR tipu. Dah kalau ko yakin SPR tipu, buat apa ko masuk bertanding lg? Boikot je la PRU ni. Ajak rakyat Malaysia ramai-ramai gulingkn kerajaan secara jlanan. Masa tu nti br la ko tau majoriti rakyat ni bersama pr atau bersama bn.

      Delete
    18. Setiap hr sokongn rakyat pd pr bertambah. Aku pun blh kata setiap hr sokongan rakyat pd bn bertambah. Mana satu yg betul? Sbb tu kita ada PRU. Tunggu keutusan PRU nti br kita tau sape yg betul. Ni belum apa-apa dh kata SPR mcm-mcm. Mcm mana sistem nk berjlan klau ko x percaya pd sistem tu.

      Delete
    19. aku hanya ikut perlembagaan.... dan nak tenguk janji najib ko orang tu la.. buang duit BERJUTA2 buat billboard merata2 kononnya "JANJI DITEPATI"!

      TAPI ramai rakyat kata, janji najib & UBN tu sekadar "JANJI DICAPATI" saja... heheeeheehee.... tak tau la aku betul yg mana satu!

      Delete
    20. Ko ada tgok x billboard pemimpin ko? Replika, banner, bendera dan bunting puak ko? Klau ko kata najib membazir apa.yg pemimpin ko buat tu nak dibagi nama apa plak?

      Delete
    21. Bilboard peliwat tua dan sigagap yg besor tu ko tak nampak pulak??!!!!
      "JANJI DILIWATI/DIMUNGKIRI"

      Delete
    22. OK la ... janji dicapti... sambung esok pagi!

      Delete
    23. Hahaha...pahlawan capati dh zzzzzz

      Delete
    24. Ok. Mimpikan bulan bintang yg pemimpin ko janjikan tu...

      Delete
  24. Maklumat terbaru bahaya pengaruh singapura dalam malaysia.....mereka tunggu peluang untuk mendapat peluang hasil bumi, tanah rumah dan sebagainya......tink tank mereka tony pua dalah anak didik....mereka.....cuba selidik latar belakang tony pua......dia nie lagi licik dari guan eng.....bahaya.....jangan sokong pembangkang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sifat utama Melayu2 kitol UMNO suka bodek & jilat rasuah Penguasa Lanun UBN.....

      Dek dok jaga UMNO saja (bukan jaga Melayu/Islam)...Akhirnya... Hak2 Melayu lesap seperti niaga buluh kasap!

      1948... UMNO terima kerakyatan pendatang bawaan penjajah secara JUS SOLI... Melayu hilang majoriti ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!
      1955... UMNO terima Perlembagaan Lord Reid bikinan penjajah secara JUS SOLI... Melayu hilang entiti & identiti ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      1960... UMNO buang tulisan JAWI dalam kurikulum pelajaran Bahasa Melayu ... Melayu hilang identiti bahasa & budaya ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      1965... UMNO serah Pulau Singapura kepada Cina Lee Kuan Yew ... Melayu hilang sebahagian kedaulatan dan maruah ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      1988... UMNO (Mahathir) lucut kuasa perlembagaan Raja2 Melayu-setiap akta parlimen/ DUN lulus secara automatic dalam tempoh 30 hari... Melayu hilang sebahagian kedaulatan dan kuasa Institusi Kesultanan Melayu ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      1988... UMNO (Mahathir) campur tangan politik & lucut Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dan ganggu urusan pengadilan rakyat ... Rakyat & Melayu marhein ditindas, didiskriminasi, diISAkan ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      1990han-2002... UMNO (Mahathir) bangkrapkan BANK BUMIPUTERA & PERNAS untuk bela peniaga/ kontraktor kecil Melayu... Majoriti Melayu kurang daya maju dan daya saing dalam aspeks ekonomi ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      2002... UMNO (Mahathir) buang Bahasa Melayu dalam kurikulum pelajaran Sains &Matematik (PPSMI) ... Melayu hilang identiti bahasa & tiada medium penguasaan mudah dalam ilmu sains & matematik ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      2008... UMNO (Abdullah Badawi) serah Pulau Batu Putih kepada Singapura ... Melayu hilang sebahagian kedaulatan dan maruah ditanah airnya sendiri... para keturunan kitol umno, SETUJU saja..!!

      Delete

    2. ERA NAJIB JADI PM PULAK!

      PRU13: MENJELANG 5 MEI 2013
      Peratusan Sokong PR semakin MENINGKAT,
      Peratusan Sokong BN semakin MERUDUM?

      Punca peratus itu merudum( Sebarkan)
      1. PKFZ RM12bill

      2. Submarine commission RM500mil.

      3. Sime Darby RM964mil.

      4. Paya Indah Westland RM88mil.

      5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost.

      6. Eurocopter deal RM1bil wasted?

      7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil.

      ... 8. MRR2 repair cost RM70mil.

      9. Maybank Overpaid BII RM4bil.

      10. Tourism -NYY kickback RM10mil.

      11. 3 paintings bought by MAS—————– RM 1.5M.

      12. Overpayment by Sport Ministry————- RM 8.4M.

      13. London 's white elephant sports complex —- RM 70M.

      14. MATRADE repairs ————————– RM 120M.

      15. Cost of new plane used by PM————– RM 200M.

      16. InventQ irrecoverable debt —————- RM 228M.

      17. Compensation for killing crooked bridge —– RM 257M.

      18. Lost in selling Augusta ——————— RM 510M.

      19. Worth of AP given out in a year ———— RM 1.8B.

      20. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B.

      21. PSC Naval dockyard ———————— RM 6.75B.

      22. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion loss (RM3.2 billion in 2008 ringgit).

      23. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)

      24. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia RM30 billion in the 1990s.

      25. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).

      26. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn Bhd operation to shore up the stock market.

      27. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam.

      28. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of €75.99 million (RM 348 million) Same as No:20?

      29. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu RM7.4 billion from 2004 – 2007.

      30. For the past 10 years since Philharmonic Orchestra was established, this orchestra has swallowed a total of RM500 million.Hiring a kwai-lo CEO with salary of more than RM1 M per annum!

      31. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (women and social development affairs) RM404,726 and Abdul Hamid Othman (religious) RM549,675 per annum.

      Delete
    3. APA NAK TULIS .....BOLEH TULIS.......SEMUANYA NAMPAK NIPU....jer.......penat jer taip.....kerja jurutaip ke........boleh jadi trengkas TONY PUA CU KANG........SUKU SAKAT TONY PUA LAH NIE.......

      Delete
    4. Main memandai jer bubuh figure itu and ini.....nampak sangat nipu......ya setuju......tuduh orang itu....ini......lim guan eng dok songlap kau tak cerita......mat sabu dok terima duit kau tak cakap......anwrar ibrahim dengan scandalnya kau tak cerita........k alau kau nak tahu ANWAR IBRAHIM LAGI TERUK!

      Delete
    5. ITU FAKTA BEB! .....siap dengan figure... bukan cerpen lucah macam ko orang tu ...

      Delete
    6. Anon 9:35 PM & anon 9:36 PM ... anon cut and paste.

      Selepas bekas cybertrooper DAP dedahkan mengenai Red Bean Army, lu boleh tulis apa pun lu suka, rakyat tak akan percaya.

      Lu hanya pandai salahkan orang lain je, tapi apa sumbangan puak2 lu pada negara. 5 tahun memerintah tapi habuk pun tak ada.

      Asyik Reformasi, Bersih, Arab Spring ... L****u la lu.

      Delete
    7. ITU FAKTA BABI ! SIAP DALAM MASA 1 MINIT.........

      Delete
    8. fakta tu dah lama rakyat kumpul, dah tersimpan dalan database aku.... cuma aku tolong maklumkan bila ko orang ni tiada isu lain nak dibincang selain dari cereka lucah! ko macai umno ni jenis otak IQ bengap bila hujjahkan PKFZ, NFC, dll.... yg ko tahu mencarut saja! macam madey, najib, muhydin, dll tu la.... tak dak modal lain bila bercakap tentang anwar atau pembangkang.... 3rd class mentality!

      Delete
    9. UDAH2LAH NAK JADI BALACI DAP........ITU FAKTA BEB......FAKTA BEB GAPO......FAKTA BAAAAAAABÌIIIIIIIIIIIIIIIIIIII TONYOK PUA...........

      Delete
    10. Ko tu yg 3rd class. Org 1st class percaya pd proses kehakiman. Ko bw fakta ko tu ikut saluran undang-undang. Buktikn kt mahkamah. Br org percaya. Ni ko sembang dlm blog x ubah mcm sembang kt kedai kopi. Bila org x percaya ko marah. 1st class air ketum apa lagu tu?

      Delete
    11. nak ccaya kat hakim "lingam" ke?

      Delete
    12. ANWAR BERSARAPAN PAGI KUIH TAT,
      MINUM PETANG ANWAR MAKAN BUBUR,
      MALAM SEMALAM ANWAR MEMANTAT,
      MALAM ESOK ANWAR BERJUBUR.

      Delete
    13. ko tak mengaji hukum QAZAF ke?
      atau ko tak pernah baca Quran surah Annur?

      Delete
    14. Salam bro sekalian, wa xla pandai sejarah....
      tapi antara syarat kemerdekaan malaya pada ketika itu ialah melayu mestilah menerima orang cina dan india sebagai warga negara..
      dan org india dan cina pula kene terima kedaulatan dan hak istimewa orang melayu

      Delete
    15. Cai....bini ko berzina dgn laki org....
      Ada video tapi tak ada 4 saksi....
      Apa tindakan ko??????

      Ingat..islam cukup sempurna.....nak guna qazaf jugak ker???????

      Delete
    16. Anon 10:14 PM

      " ... fakta dah lama kumpul dalam database lu, baik lu terus simpan. Lu punya idola2 pun dah kira maklumat lu sebagai obselete.

      Gua mentality 3rd class ... suka lu la bro.

      Pakatan is going down this election, especially PKR and PAS. Just don`t be a sore loser.

      Delete
    17. Kes lee kuan yew lagi dasyat... time dah menang praya dia tuntut hak samarata.. antara sebab knp singapura berpisah....

      Delete
    18. Hahaha...bhai lu tulis pnjng2 pun tak guna bhai,sbb 56 tahun rakyat telah dan tetap memilih bn...klu lu org dh confident dgn fakta yg rakyat akan pilih pr...aku rasa lu org tak yah buang masa utk tulis pnjng2...

      Bhai 09.49...fakta korak lu...1948 terima kerakyatan pendatang....bhai klu umno tak terima syarat waktu itu,lu agak2 bila kita merdeka ya...lu ckp tahun 1955 terima lord reid hilngkn entiti dan identiti melayu... Entiti dan identiti melayu yg mana yg hilang???

      Bhai...dgn mmberi sokongan kpd dap yg secara jelas dan tegas mmperjuangkn malaysia malaysian...dan lim kit siang yg tak prnh mnta maaf atas kebiadapan beliau kpd bangsa melayu pada tahun 69...lu tak keluarkn fakta...dap yg ingin mnjadikn malaysia tanah jajahan china dan disokong oleh melayu pas dan pkr bukan sikitol...

      Bhai...adakah selepas sistem merit diguna pakai didlm semua pentadbiran...dan melayu akan terus mnjadi bangsa kelas ketiga di tanah air sndiri baru lu org rasa puas sbgi sikitol...bhai terlalu bnyk fakta yg luorg senaraikn adalah fakta menipu yg diolah utk mmbodohkn rakyat yg mnyokong lu org....lain kali lh bhai...masih ramai rakyat yg bijak yg tak akan tertipu....

      Delete
    19. Pru 2008 pr dah tanamkan sikap bencikan kerajaan... apa yang kerajaan buat semua salah... come on laa kalo ini budaya politik malaysia.. kalo pr naik pon perkara sama tetap berlaku...
      Daripada bergaduh baik kita bersatu...
      Bagi ds najib mandat lagi untuk wawasan 2020... lagi 7 taun je bro....

      Delete
    20. La. X caya kt mahkmah ke? Masa anwar bebas tuduhan liwat saiful dulu ko percaya plak kt mahkamah.

      Delete
    21. beri mandat kpd kepala penyamun UMNO/BN? noway man!

      dah 55 tahun tertipu dgn UBN.... harga barangan meningkat, tol/caj/bil/ kos hidup tinggi, masalah sosial & jenayah meningkat, masalah dadah tak2 pernah surut, rasuah menjadi2, pendatang asing bertambah2, dlll.............

      marilah kita bersatu... undi PR!

      Delete
    22. Yang nampak teguh dlm pr cuma dap dan pas...
      Pkr dah bungkus sblm pru13....
      Apa cerita nie....macai pr oii.....??????

      Delete
    23. Yea lah.....pkr mgkin kalah dgn teruk sekali...
      Turut menyumbang kpd kekalahan lain pr....

      Delete
  25. DAP BEROMEN,
    PAS TANGGUNG,
    ANWAR YANG SAH BEROMEN,
    SURUH RAKYAT TANGGUNG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah cium ketiak....sah cium mulut jantan....sah salam butuh jantan.....tak sanggup nak sambung....

      Tangan tu yg menyalam tangan para pencacainya....
      Patutlah korang sial......

      Delete
  26. Oit. 9:21pm. Org yg mula-mula buat dakwaan anwar ni ada masalah moral ialah karpal singh dlm parlimen. Umno jugak ke yg salah?

    Org yg mula-mula beri gelaran al-ju**ri pd anwar ialah mat sabu. Umno jugak ke yg salah?

    Nk brcerita tu tgok tgok la balik sejarah. Dulu puak ko jugak yg kutuk umno ni ada masalah moral. Dh skrg puak ko jugak la yg bela org yg dulu ko kata ada masalah moral. Umno yg pecat dia atas desakan korg dulu plak yg salah...

    Korg ni semua dh tertelan air ketum ke hape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kisah lama... yang konspirator mafia umno buat cerita semasa nk jatuhkan anwar semasa dlm umno... pembangkang masa itu naive tentang politik kotor sesama umno ketika itu....... bila masuk mahkamah baru pecah tembelang tentang cereka LIWAT I n LIWAT II tu... karpal singh n mat sabu pun dah tersedar. sebab tu mereka bersama sekarang! ada faham!

      Delete
    2. ANWAR BERJUBUR,
      PAS TANGGUNG,
      KALAU DAH BERJUBUR IKUT LUBANG DUBUR,
      SUDAH PASTI TAK BOLEH MENGANDUNG.


      ANWAR SAKIT KEPALA TAK BOLEH TOLEH,
      TAPI KALAU NAK BERJUBUR SEMUA BOLEH,
      DI DEPAN BOLEH,
      DBELAKANG PUN BOLEH,

      Delete
    3. Kah kah kah. Baru dpt hidayah ke?

      Delete
  27. 9:36 pm. Aku cadangkn ko bw hasil kajian ko tu ke SPRM supaya org yg bersalah dpt dihukum. Tak pun ko bw kajian ko tunjuk kt Rafizi utk dia dedahkan. Kalau setakat copy paste je, alamat jd burung kakak tua le ko. Sorry to say my friend, your effort is not good enough.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selepas 5 Mei 2013... kita bawa ke sprm, pdrm & audit negara... tubuh tribunal khas ... siasat n dakwa.. dimahkamah!

      Delete
    2. Knp x bw lepas kiamat je?

      Delete
    3. apa la ko ni... masa ni semua sebuk dgn PRU...sabar la .. akan tiba masanya macam kisah dinegeri mesir dahulu kala... mubarak namanya....

      Delete
    4. Ada berani ker mcm di mesir??????
      Atau nak tutup dalang lanun kiram????
      Atau nak peliwat tua jadi pm?????

      Cai....bezanya
      Di mesir....majoriti besar rakyat mesir....
      Di malaysia....rancangan korang....minoriti kecil rakyat malaysia......para kunyit bodoh jer.....

      Spt biasa....anwar hanya tunggu keputusan bersama dgn china doll dan jantan gay....yg bodoh...para macainyer......hahahahahaaaaaaaa

      Delete
    5. Tu ko nk bw kes NFC tu x tunggu PRU pun. Kes yg byk-byk tu ko bw je la skrg. Boleh buat modal puak ko nti. Kalau sembang pakcik kt kedai kopi pun blh sembang.

      Delete
    6. jangan takabbur!
      itu amalan setan, parti setan!

      Delete
    7. Takabur apany? Aku ckp benda yg betul. Kalau ko stakat cerita itu x betul ini xbetul sana rasuah sini rasuah, tp ko xnk buktikan guna sistem yg betul, ko cuma menyebarkan persepsi je. Lebih kurang mcm baling batu sembunyi tgn. Islam ajar cara mcm tu ke?

      Delete
    8. YE ke? aku mengantuk la... esok kita sambung!

      Delete
    9. Ya ke....kau nak tidur tu.......kau buat apa sebenar tu....tangan kat mana
      tu........

      Delete
  28. Orang kuat anwar kata anwar penipu.....
    Mcm mana nak menang.....
    Gerenti lingkup ler pkr pru13 nie......
    Kalah nanti gerenti spin punyer.....gerenti....tu sifat semulajadi pr....
    Benci sangat lah dgn korang klu mcm tu....

    Aku tanpa parti

    ReplyDelete
  29. Cai cai PR.. Lain kali kalo masok ruang komen blog pro BN tak perlulah sembang sampai berbelit lidah... Tulis nama pon ok dah... Ko tulis panjang mana pon maksud dia tetap sama...INI SEMUA SALAH UMNO! kan kan...betul tak? HUA HUA HUA.

    ReplyDelete
  30. Pada petang tadi, ketika saya keluar dari sebuah kedai runcit, saya telah melihat seorang lelaki muda sedang menunggang sebuah motosikal.

    Sila baca ayat-ayat di bawah ini dengan teliti:

    (1) Orang muda itu menunggang motosikal.

    (2) Motosikal itu kepunyaan orang muda itu.

    Antara ayat (1) dan ayat (2), ayat yang manakah boleh dianggap sebagai fakta?

    ReplyDelete
  31. ANWAR EJEN ISRAELMay 1, 2013 at 12:28 AM

    Cai Pr, ni satu lg petunjuk siapa itu anwar hasil yg korang solat hajat utk ditunjukkan kebenaran..
    Tapi...mcm biasa la kan....korang tentu tak nak terima punya.

    Apa mau spin lg?
    Perut buncit?
    Idung tak cukup kembang?
    Gigi salah saiz?

    Tak sabar aku nak tunggu.. Kui kui kui...

    ReplyDelete
  32. DAP bagi tau pada ahli2 DAP supaya jangan undi PAS kat Johor.....reaksi ahli DAP cepat menyokong saranan ketua mereka....

    TAPI....

    PAS masih poyo dan tak terkata...malahan masih terhegeh2 dok bela dan sokong DAP..

    SEKARANG NI....

    PAS ada berani tak cakap JANGAN sokong dan jangan undi DAP ?????????

    jeng jeng jeng jeng jeng.....

    ReplyDelete
  33. Kalau PR menang industry paling besar industry air cokelat

    ReplyDelete
  34. PAS jangan undi PKR
    DAP jangan undi PAS
    PAS dan PKR jangan undi DAP
    Lebih baik PAS, PKR dan DAP belajar dahulu daripada BN cara mereka boleh berkerjasama antara setiap parti komponen dibawah satu simbol dan satu bendera. PR perlu berubah dahulu jika ingin memenangi hati rakyat. Pilihlah pemimpin-pemimpin yang bersih, ikhlas dan sesuai dahulu jika ingin terus kekal releven dan dihurmati.

    ReplyDelete
  35. ANWAR BERSARAPAN PAGI KUIH TAT,
    PETANG ANWAR MAKAN BUBUR,
    MALAM SEMALAM ANWAR MEMANTAT,
    MALAM BESOK ANWAR BERJUBUR.

    ANWAR TAK LAYAK JADI PM......
    DAP PARTI YANG TAK BAIK UNTUK MELAYU DAN ISLAM....
    ITU ADALAH FAKTA!!!!.

    ReplyDelete
  36. UMNO dah pening kerana di tumbuk bertubi2 macam dalam boxing match. Dah nampak bintang dan bulan. Pukulan knockout akan sampai may 5. TKO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlebih berangan ke bang......hehehe......dah sembahyang subuh belom.....TKO gapo.......anwar yang TKO........= Tunjuk KOte............

      Delete
    2. SAYA DULU MEMANG ORANG KUAT PAKATAN, TAPI APA YANG TAK BOLEH TERIMA BILA DENGAR CONSERVATION ANTARA ANWAR,LIM KIT SIANG AND AHMAD SABU......ANWAR BOLEH CAKAP PADA DIORANG BERDUA....KITA BAGI FREE SINI AND SANA.....AND TURUNKAN HARGA MINYAK.....HARGA KERETA......BAGI RAKYAT HAPPY....SOKONG SAMA KITA......LEPAS MENANG KITA CAKAPLAH TAK BOLEH BUAT DUIT TAK ADA.......LIM SIAP MENYAMPUK .....KASI RAKYAT HAPPY.....MAT SABU JUGAK MENYAMPUK........KALAU TAK DAPAT BUAT KITA SALAHKAN BN.......LEPAS HARII TU AKU DOK FIKIR MACAM NIE KE CARA PAKATAN MENGGULAKAN RAKYAT........MACAM NI ETIKA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT......AKU INGIN BERKONGSI DENGAN SEMUA.

      Delete

    3. 7:40AM

      Jangan sokong BN dan jangan sokong PR!.....dua-dua sama, tiada nahi mungkar.....

      Delete
  37. Jangan cepat lupa daratan......cuba kenang semula jasa baik perdana menteri malaysia...
    Tunku abdul rahman....bagi singapore pada cina.
    Pak lah......bagi pulau batu putih pada cina.
    Najib razak....bagi tanah KTM tanjung pagar pada cina singapore.

    Kat dunia ni, mana ada perdana menteri yang baik sangat macam ni...kecuali di malaysia...

    ReplyDelete
  38. Wahei Umno, tak perlu takbur, dalam sejarah dunia, tiada kerajaan manusia yang kekal, pasti akan tumbang bila sampai masanya, sejarah membuktikan, bila sesuatu kerajaan dah lama, maka didalamnya akan penuh dengan penyelewengan,takbur,bongkak,menipu rakyat dan sebagainya, dan kerajaan itu pasti akan tumbang, baca lah mana-mana sejarah negara di dunia, dari zaman dulu hingga sekarang,pasti akan tumbang kerajaan manusia ni. Ingatlah yang akan kekal adalah Kerajaan Allah swt, bukannya kerajaan manusia.

    Surah Al-Ahzab

    [66]Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): “Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah.


    [67]Dan mereka berkata lagi: “Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar.


    [68]“Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!”

    ReplyDelete
  39. wah kan main kata umno takbur...ayat2 allah yg kau tulis kat sini kena ingat....ianya untuk semua orang termasuk lalt hijau. jangan pikir hanya untuk umno sahaja....

    ReplyDelete
  40. Jike kite benar org melayu islsm marilah bersatu. Buang perbezaan politik. Sama2 tegakkan islam. Tak bole kita bersatu?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!