PANAS! INI DIA BUKTI KIT SIANG ADALAH BAPAK RACIST TAHAP HARAMJADAH PUNYA!


Sebelum pilihanraya bermula, Kit Siang melalui Melayu yang dikuda, Salahuddin Ayub menyebut pihak BN akan bermain politik rasis.

Pelbaga kata-kata biadap dan rasis telah keluar dari penceramah DAP lain di seluruh Johor, tetapi belum lagi dari mulut Kit Siang.

Kali ini dia sudah bertambah galak dengan waktu kempen tinggal seminggu dan hadhirin di ceramahnya sudah menarik ribuan penonyon Cina.

Ketika program walkabout hari ini ketika bertemu dan bersapa dengan pengundi Cina Gelang Patah, Lim Kit SIang berkata secara terbuka dgn pengundi Cina Gelang Patah kata org cina yang tak undi kaum sendiri sebagai pengkhianat.

Sebelum ini, tukang kempen DAP hanya bermain secara diam-diam dan sorok untuk memberi tekanan kepada kaum CIna untuk mengundi Lim Kit SIang.

Difahamkan ada 100 operatif psywar CIna yang MENGUGUT PENGUNDI CINA dimana mana-mana kaum Cina yang tak undi Lim Kit Siang boleh dikesan dan mereka akan di "hukum."

Satu SMS dalam bahasa CIna tersebar yang mana satu tekanan dilakukan dari cina pro DAP kepada pemimpin tertentu dalam masyarakat Cina untuk tidak membantu calun BN.

<遗臭万年>

各位华社学校神庙庆中元体育会,所有理事, 之前张秀福是很受尊敬的人市议员, 竟然和总会长勾结巫统出卖我们华社,{振林山 }这位汉奸走狗不应该在我们华社学校神庙出现. 会污染我们 如果被巫统胜了 我们华人连狗都不如 .希望华人要争气!
请转发出去!

致张秀福助选团;你们这班汉奸走狗,狗阵污桶己腐败了几十载,你们卖华暝政算是华人公会,为何至今还不觉醒呢?为了私利任何事都能违背良心去做,丢尽我族的脸.(老大做太监、小弟做小狗,有钱好办事做戏也一流)

Maknanya bermaur rasis:

semua pertubuhan cina, sekolah, tokong , semua ajk, teoh siew hock adalah seorang ahli majlis yang dihormati sebelum ini, beliau bersama dengan presiden telah khianat masyarakat cina. ( gelah patah ) orang sedemikian tidak harus berada di pertubuhan, sekolah dan tokong. Mencemarkan kita. Kalau BN menang, kita masyarakat cina akan dihina. Demi kebaikan masyarakat cina , tolong sambung.

kepada rombongan bantuan undi teoh siew hock, kamu semua pengkhianat. Umno bn telah berpuluh tahun rasuah. Kamu semua ini tidak layak mewakili masyarakat cina. Mengapa sampai sekarang masih tidak insaf? Demi kepentingan diri perkara apa pun boleh buat. Memalukan kaum Cina ( boss jadi sita, adik jadi anjing. Ada duit boleh sesuka hati dan pandai berlakon)

Ianya berbau rianya di kesan di mana Jason diuguy supaya yak membantu Ghani walaupun dia mahu menyokong.

Adakah penyokong Jason tidak bergerak???
Kata-kata sedemikian akhirnya mendedahkan bahawa DAP bukanlah pejuang demokrasi atau multiracialism tetapi perjuangan perkaumancuvanis cina.

Sumber: The Unspinners

156 Responses to "PANAS! INI DIA BUKTI KIT SIANG ADALAH BAPAK RACIST TAHAP HARAMJADAH PUNYA! "

  1. Woooiiii.... Mamak Mahadeath... hang dok syok suruh Husam Musa balik Kelantan pasai apa...??? Yang hang sendiri dah tua nak mampus awat tak pi balik Kerala, India negara asal hang.... !!!! Dok buat apa menyemak di Malaysia ni lagiiii....!!!!

    Awat hang kelapaq nak jadi PM lagi kaaaa... hang nih memang spesies tak sedaq diri laaaa... dah bersara tu buat la cara dah bersara... pi didik anak hang tauke arak san miguel suruh dia bertaubat...!!!!

    Keluarga hang sendiri pun dah macam keluarga kapiaq... lagi nak nasihat rakyat pelbagai kononnya hang contoh terbaeeekkkk... la konon... pundek hang laaa...!!!!

    Gua sumpah laaaa... mamak haramjadah bapak perkauman 1Malaysia nih jatuh tersembam masa berkempen nih... 5hb Mei... orang sibuk pi mengundi... dia pulak menyibukkan orang uruskan bangkai dia... hahahaha....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video penyokong Pas melakukan keganasan ketika berkempen boleh dilayari di ......

      PilihanrayakuPRU13

      Delete
    2. mahatir tak bertanding macamana nak jadi pm lagi.husam eloklah balik kelantan sebab byk projek pecah tanah yg di lancar tak siap.Karpal singh dah jatoh tersembam dgn kerusi roda dia.Suroh kerajan pas dlm pakatan rakyat tutup kilang arak di malaysia dulu..jgn sibuk kilang arak kat luar negara.

      Delete
    3. 11:06,dasyat sungguh bahasa hang noh??sapa dok didik hang sembang kemaih lagu ni wei, sedaq diri sama, taraf hang kalau nak dibandingkan dengan dia, dok bawah tapak kaki dia ja, dia tak dak heran aih dengan hang, bukan ada bakti pada negara pun, lagi satu jangan lupa,yang kerap tersembam, rebah, tersungkur tu pemimpin hampa ja, siap kena papah, kena dukung lagi. Tu pun dok buat sembang deras dalam blog pk nie!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    4. anon 11.06, kalau mahathir tak cerdik, entah sekarang ni kau masih menjilat puki mak hang!hahahahhaha....

      Delete
    5. Kalau tak kerana bn/umno, dan kalau bukan mahathir yang membangunkan negara ni, ntah ntah mak pak hang dok projek hang atas lantai buloh ja wei..hang bodoh piang!

      Delete
    6. semalam aku ke rumah adik ipar di Putrajaya. suasana biasanya aman dan tenang.

      SUASANA SEMALAM BERBEZA mungkin kerana kemaruk nak sangat MENJAMAH PUTRAJAYA dan negara ni kucar kacir tak cukup dengan bendera dan papan tanda yang pelbagai macai2 PAS siap berdiri dipersimpangan jalan arah ke ALAMANDA sambil memegang kain yang bertulis supaya penguna yang lalu lintas membunyikan hon kereta sebagai tanda sokongan.

      kalu politik jalan inilah yang nak dibanggakan oleh PAS memang hancurlah dan jadi kandang kambinglah PUTRAJAYA. wahai penduduk PUTRAJAYA sekiranya anda semua cintakan kedamaian buatlah pilihan yang sebaikanya untuk kesejahtaraan dan ketenteraman anda sebagai penduduk.

      Delete
    7. rezeki ditangan ALLAH... bukan kenara BN... anon 11:55 telah mejuruskan diri nye kedalam syirik kepada ALLAH. Inilah ajaran yang diajar oleh umno supaya pencacai2 umno ni bodoh selama2 lama nye dan dgn senang hati pemimpin nye aka buat ape saja..menipu dan terus menipu pencacai2 nye sendiri.

      Delete
    8. Rezeki di tangan allah, tapi rezeki tak datang bergolek kalau tak diusahakan, sebab duduk tunggu rezeki tanpa berusaha la kelantan mundur sampai sekarang, syirik kepada allah adalah orang yang menduakan allah samaada dari segi perkataan atau perbuatan, sama kes dengan pencacai PR yang sanggup menjual kalimah allah pada kafir..jangan belagak pandai la anon 12:41, kalau dr sndr masih tempang tentang islam.

      Delete
    9. Kalau bahasa Malaysia pun tak pandai, janganlah berlagak nak pimpin rakyat entah-entah pimpin anak bini pun tak betul. Orang yang beriman tak akan bercakap macam mana awak cakap. Nanti lain kali cermin diri dulu sebelum cakap pasal orang lain.

      Delete
    10. Hei bangsat Anon Apr 29,11.06am
      Kemaih sungguh nu cakap hang. Tun M tak kebuloq mcm pemimpin pembangkang hang yg dok kelapaq nak Putrajaya.Hang kena tau knp Tun M suruh Husam tu balik KB kotakan janji dia dulu.Apa dah jadi projek Jamnapari Kambing yg gagal tu? Dia gagal di Kelantan ada hati nak pi berjanji kat Putrajaya pulak.
      Yang hang dok deras sgt maki hamun Tun M tu awatnya? hang meroyan tak tentu pasal.
      sumpah hang tu yg akan mkn kat hang....mulut tak terajaq.dah laa tak sedaq diri dan tak tau nak berterima kasih....perangai pun mcm HJ.

      Delete
    11. Bhai 12.41...jgn mudah mngambil hukum asal sesuai dgn kita maka syirik...jgn pula suka mngambil hukum separuh2...tak elok bhai...jika kita hnya meletakkn semua dari Allah dan kita hnya diwajib menadah tangan tnpa usaha...maka lu adalh ulat didlm batu dan tidak layak mnjadi hamba Allah yg diberi akal dan tenaga...

      Delete
    12. Semoga Allah selamatkan negara kita dari terus dipimpin oleh pemimpin yang kejam dan cuma mementingkan diri, keluarga dan kroni masing2. Nak tutup mulut pengundi dan petugas di pondok2 BN setiap mlm calon yg bertanding bawa duit untuk tabur kpd mereka. Org yg dpt duit tu pun gelap mata dan bermulut manis kononnya calon mereka pemurah. Ini berlaku di Putrajaya. Tanyalah wahai pengundi Putrajaya, halalkah duit yg kamu dpt itu semoga diri kamu tdk di laknat Allah SWT. Kamu takut sgt sehingga kamu lupa bahawa rezeki kamu bukan BN yg beri tp sebaliknya kurniaan Allah, bila2 masa Allah boleh tarik sekiranya kamu terus takbur. Tepuk dada tanya Iman.

      Delete
    13. Bhai...pondok mana dan pukul berapa agihan duit utk pngundi di putrajaya tu...boleh gak di war2kn yg bn sedang agih bantuan...klu setakat pertugas pondok jew.. Takkan calon boleh menang klu setakat petugas jew mngundi...petugas pas dan pkr tak dpt duit saguhati ke....isk isk,pelik sungguh!!! Camana org lain tahu dan dapat, lu sorang jew tak tahu...nk lebih lu g tlg kt kawasan calon dap vs umno...

      Delete
    14. Bro, tu hanyala upah sikit sebanyak sbg penghargaan utk mereka yg bertugas bertungkus lumus sampai pagi utk kempen ja..dan kadang2 tu ada individu2 yg bermurah hati sediakan makanan utk menghargai mrk..kat tpt pembangkang alami suasana yg sama..kalau tak caya g tpt pos pembangkang..cuba duduk kat sana sampai pagi..jadi berfikir dulu sblm menghentam tak tentu pasal..

      Delete
    15. Orang kalau dah hbis isu, terdesak mula la bangkit pasal duit, kalau tak kerana duit pun, tak berkurang sokongan pada BN, aku sndr pun tak penah disogok duit, tapi tetap membantu stakat termampu, mcm kes penamaan calon permatang pauh haritue, punya terkejt macai pkr tengok sokongan pada mazlan ismail, sampai sanggup fitnah, orang umno yang pergi dapat duit 500 sorang, tu yang ramai, kah kah kah terima dengan redha anwar bkal tersungkur!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    16. anon 11.06 AM
      Tidahkah kau terfikir segala jasa TUN Mhathir untuk negra tercinta adalah dengan Izin Allah jua? Jadi tak payahlah kau melalak disini macam orang kurang akal fikiran. Betul kan? Dalam Islam, kekadang, diam itu lebih baik.

      Delete
    17. kepada yang mengutuk keras kat tun mahathir tue bawak bawak lah mengucap ckit..kita pembaca blog kat sini semua boleh menilai cara orang PR ni yang jenis memaki hamun menghasut menfitnah orang ikut sedap mulut dia jer macam orang gila meroyan tak boleh terima kekalahan..tak payah lah nak meroyan kat sini.kalau dah pemimpin PR pun dah terbukti memang rosak akhlak sebab tue diorang nie pun sama naik.ntah apa yang diaorang nie sumbat dalam kepala pun tak tau lar..tak yah lar maki maki kat sini.tunggu jer 5hb nanti pangkah mana yang nak pangkah.kalau kalah pun nanti tak yah lah menyusahkan rakyat nak demo sana demo sini kat jalanan yer.aku sokong BN BN BN BN BN BN BN BN BN Bn.

      Delete
    18. Butuh lu Melayu paria tahap haprak yang dok hina Tun

      Delete
    19. Rezeki pantat mak hang....kalau berzikir 24 jam dlm mesjid baca ayat 1000 dinar, boleh ke tuhan turunkan duit

      Delete
  2. an0n d atas adalah macai2 pr yg dh x ada akal yg waras..m0ga2 tuhan akn buka mata hati beliau yg dah buta itu..

    ReplyDelete
  3. an0n d atas adalah macai2 pr yg dh x ada akal yg waras..m0ga2 tuhan akn buka mata hati beliau yg dah buta itu..

    ReplyDelete
  4. Anon 11:06

    Si kitol ni bila nak sedar.... banyak sgt baca bhn fitnah pembangkang

    ReplyDelete
  5. an0n d atas adalah macai2 pr yg dh x ada akal yg waras..m0ga2 tuhan akn buka mata hati beliau yg dah buta itu..

    ReplyDelete
  6. an0n d atas adalah macai2 pr yg dh x ada akal yg waras..m0ga2 tuhan akn buka mata hati beliau yg dah buta itu..

    ReplyDelete
  7. Video penyokong Pas melakukan keganasan ketika berkempen boleh dilayari di ......

    PilihanrayakuPRU13

    ReplyDelete
  8. Anon di atas tu lah sebenarnya kapiaq macai PR... hati dah hitam dan busuk. Semoga allah menunjukkan jalan kebaikan pada beliau..

    ReplyDelete
  9. anon 11:06 kata orang mamak tapi nampaknya dia yang tengah mabok todi dan samsu

    ReplyDelete
  10. Wahai Anon 11.06 AM... Pertama nak tanya, awak ni org Islam kah atau org kafir harbi? Kalau awak beragama Islam, inikah bahasa yg Islam PAS ajar? Kalau kita tak suka pd seseorg pun tolong gunakan bahasa yg elok2 sikit ya.. Kalau awak nak mengajar anak2 awak yg nakal, adakah ini bahasa yg awak harus gunakan utk membetulkan kenakalan anak2 awak?

    Awak boleh sokong PR, tak siapa nak marah. Tapi tak perlulah awak sumpah seranah Tun. Dia dah banyak berjasa pd negara sehingga awak boleh bernafas dgn aman damai diMalaysia ni. Dahlah tak pandai berterima kasih pd Tun, malah dihadiahkan makihamun pulak... Manusia apakah awak ini?

    ReplyDelete
  11. Isu Kalimah Allah

    Tidak keterlaluan jika saya mentafsirkan, bila Nik Aziz dan Hadi Awang mengatakan Allah adalah God seperti yang terdapat dalam bible, mereka berdua sebenarnya nak beritahu kepada umat islam dinegara ini bahawa ” Tidak Menjadi Kafir Jika Orang Melayu Masuk Kristian ” dan juga ” Tidak Menjadi Kafir Jika Orang Kristian Masuk Islam “.

    Berdasarkan kenyataan Nik Aziz dan Hadi Awang tadi, tidak menjadi Murtad saya jika saya berfahaman bahawa, ” Islam dan Kristian, Kedua2nya Adalah Agama Allah “.

    Orang2 Pas sepatutnya menerima kenyataan bahawa, ” Umno tolak islam ” dan ” Umno Kafir ” sudah tidak relevan lagi. Hujah saya, Allah tuhan sembahan Nik Aziz, Allah juga tuhan sembahan Lim Guan Eng, dan Allah itu jugalah sembahan Najib. Melainkan tuhan2 tadi hanya sama pada namanya tetapi they are of different entity. Sama macam nama Mamat, dalam Pas ada ahli nama Mamat, dalam DAP pun ada ahli nama Mamat, dalam Umno juga ada ahli nama Mamat.

    Adakah Allah yang Nik Aziz dan Hadi Awang maksudkan sebagai tuhan orang kristian itu sama dengan kisah Mamat dalam parti2 politik yang saya contohkan diatas tadi.

    Orang Pas kena minta Nik Aziz dan Hadi Awang buat pencerahan dalam perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nik aziz dan hj.hadi ulamak menyesatkan org islam.Islam bukan milik pas atau umno...islam adalah milik allah .dasar pas yg tak sedar diri dan mabuk kuasa.penyokong mereka sgt taksub kpd nik aziz sehingga mereka lupa nik aziz tu org biasa macam budak budak mamat di kampong.

      Delete
    2. dah tahu islam milik Allah swt. Yang korang umno pergi menyeleweng duit rakyat selamba jek beratus-ratus juta, contoh macam projek lembu syarizat tu, tu baru satu projek dah beratus juta di seleweng, yang projek yang lain, punya ler banyak korang seleweng duit rakyat..tu ikut islam kaaa?

      Delete
    3. 12:21, yang nik aziz sedekah tanah kat DAP tu knpa tak bising??

      Delete
    4. korang kerajaan pusat yang seleweng duit rakyat selama berpuluh tahun dengan projek merapu-rapu tu, kerajaan pusat ler mesti tunjuk contoh baik, bukan tunjuk contoh buruk, projek je seleweng untuk kroni,tiap projek je seleweng, Jangan salahkan orang lain, korang pegang kuasa berpuluh tahun, tapi merapu,meraban, kemudian mau salahkan orang yang baru pegang kuasa.Akai ada kaa? Rasulullah s.a.w ajar itu macam kaa? dah lama buat jahat, salahkan orang lain yang baru naik plak.

      Delete
    5. BUKTIKAN!! ITU LEBIH BERMAKNA DARI MENUDUH...

      Delete
    6. Bru pegang pun dah menyeleweng. Lama lama nanti lagi teruk, gila kuasa, keja haram ntah kemana, sb tu kelantan mundr, 23 thn apa pun tak dak..dok bangga dngan serambi mekah ja la.

      Delete
    7. DERMA TABUNG MILO MANA PEGI? PAKAT RAMAI2 KIRA BAWAH POKOK KALU 23 TAHUN DAH BERJUTA-JUTA SIAPA MAKAN DAN SIMPAN?

      ADA JURU AKAUN DAN JURU AUDIT SIMPAN KIRA2?

      Delete
    8. buktikan ke mendenya..dah terang itu ijat songlap 250 juta buat beli kondo mewah, tu baru satu projek, yang kantoi ngan audit negara tu berpuluh projek berbillion ringgit duit rakyat yg terbang sia-sia je, tu yang kantoi, yang songlap tapi tak kantoi zaman mader dulu..lagi ligat dan banyak duit rakyat di sapu kroni mereka.

      Delete
    9. Anon 2:15, kita orang tetap tak percaya. Ini fitnah semata, bukti dpan mata, siap ada video pelaku pun korang kata fitnah..ni kan pula ckp kosong, kena tang puak korang uih fitnah, konspirasi, ada bukti pun tetap menafi, sampai melayang spenda pun tetap kata fitnah, jadi sama mcm kes ko kata tu, kitaorg anggap fitnah..kah kah kah!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    10. Burung kakak tua cuma tau ulang tuan dia ckp je. Apa yg dia ckp dia x tahu. Sama mcm 2:15 pm atas ni. Dh dibgtau 250 tu pinjaman. X phm2. Tu pun x sampai 250 juta. Pinjman tu dibekukan setakat 180 lebih juta kalau x salah bila isu ni meletup. Kondo tu bukan dia beli utk dia. Kondo tu kan syarikat yg beli. Ko phm x harta company dgn harta peribadi? Ko tau beza x?

      Delete
    11. geli pungkok kat ijat bila bhai 2:35 jilat gitu... x usahlah nak menagakkan benang yg basah... dah kaki korup, klu x di bongkar isu ni, akan ade lagi duit2 kerajaan yg di songlap...

      bohhhhh kesian cai2 umno ni.

      Delete
    12. Bhai 03.58...knp rapussy dan anwar tak pastikan dato shahrizat ditangkap...

      Delete
    13. Bila masany aku jilat pungkok dia? Ko tu yg jd burung kakak tua. Tau ngajuk, tak tau maksud. Cuba ko bgtau aku dr mana dtg 250 juta tu? Sbb setau aku jumlahny x sampai 250 juta.

      Anyway bils meletup isu ni kak jat lepaskn jawatan dia. X denya aku jilat dia. Malah dulu aku ada bg komen dlm satu blog supaya isu ni disiasat. Alhamdulillah kak jat rela disiasat. Tp masa isu lelaki menyerupai mustapa ali yg menjadi model sepender putih meletup, ko ada x komen minta isu tu disiasat x? Setau aku ramai puak ko yg boleh dikategorikan menjilat pungkok dia dgn membela dia dgn alasan dia difitnah. Oit mcm tu aku pun boleh kata kak jat difitnah oi...

      Delete
    14. Siapa tak masuk pas kafir?

      Nabi bukan pas....macam man

      Delete
  12. hahahaaaaa...anon pemakan sampah dah meroyan..cuba ko kencing dalam tempurung pastu tengok muka ko..nik ajizz nak mampus pun masih gila kuasa..nak menongkat langit..camno tu..?balik kelantan bela kambing jamnapari la husam oii..jangan lupa pacak batu asas banyak sikit..muahahaaa..

    -mirip stopa spender sakit lutut-

    ReplyDelete
  13. the gang of 3 (dap + pkr _pas} punya pendirian bersama yg membencikan melayu/umno...kalau menang tindakan pertama/utama mereka yg ditunggang olih dap ialah membuang separuh kakitangan kerajaan untuk mengurangi kos biayaan kerajaan untuk menampungi kehilangan hasil akibat dari mereka menghapuskan cukai2 dan toll2. pak2 kadok anuar dan nik aziz akan sangat bangga dgn sorakan mengenai kahebatan masing2 walau pun kampong negara mereka tergadai...

    ReplyDelete
  14. PAS kata NAK TUTUP KILANG ARAK DI SHAH ALAM belum PRU 12, menang APA jadi,?
    Penipu haram jadah mcm Awnar kaki main bontot......juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh tutup...nanti malaysia rugi....tak dapat cukaiM

      Delete
    2. mana boleh rugi..boleh cover dengan duit tin milo ceramah PAS..ke duit tin milo ni pun kena songlap macam duit tabung memali..?

      Delete
    3. Pegi mana mana ceramah pas mesti akan ada tong derma, merata ceruk kutip derma tapi hasil entah kemana, tak kan duit derma pun masuk poket sndr, pas dan derma tak dapat dipisahkan..

      Delete
    4. umno yang buka itu kilang carlsberg..sendiri buka sendiri tutup ler. Nama je parti melayu islam, lepas berak, salahkan orang lain pula..kahkahkah....banggang punya macai umno.

      Delete
    5. Hek eleh..tak sedor ke ...apa org pas cakap...kalau kami berkuasa..sebelum ayam berkokok..esok kilang carlsberg kita tutup...dey..apa jadi....you punya ulamak kaki tipu.. itu munafik..ke syurga ke neraka tu

      Delete
    6. Anon 12.18 p.m.

      Komen lu yang paling stereotype. Bila dah tak boleh berhujjah, jalan keluar paling mudah, salahkan orang lain.

      Dulu sibuk nak kuasa untuk menghapuskan kemungkaran. Bila dah dapat kuasa tak berani pulak nak laksanakan tindakan. Kan Negeri Selangor Pakatan yang memerintah.

      Hukum Hudud pun serupa, dulu sampai sekarang nak laksanakan tapi bila Kerajaan Kelantan dah luluskan, tak nak pulak laksanakan.

      Ni apa cerita ni? Kalau standard lu, memang lu berkoyan kena maki dengan gua tapi pasal lu cacat bodoh, gua tak sampai hati bro.

      Delete
    7. abis lu orang perintah 56 tahun buat aper? kuasa di tangan lu orang 56 tahun pun tak mau tutup. lagi jadi tukang buka itu kilang bebanyak lagi ada ler. Apa punya puak umno ni, nama je islam, tau bukak tak reti tutup, mau salahkan orang yg baru dua tiga tahun berkuasa pula, padahal lu orang 56 tahun berkuasa, takde pun mau tutup.kahkahkah..benggap punya macai umno, itu gambar Tunku umno rasmikan kilang umno yg pertama,mau campak kat mana?

      Delete
    8. Bhai 12.18....bukan lbh bijak klu lu tnjukkn atas bukti apa kilang carlsberg tu milik umno...hnya pemilik yg sah yg akan buka perniagaan mereka...

      Bhai,umno atau rakyat tidak mnyalahkn org lain tntng isu kilang arak tersebut jika tidak ada org yg berjanji yg dia AKAN tutup kilang tersebut...

      Ini juga melibatkn kreditbiliti pihak yg berjnji utk mmberi air percuma serta elaun kpd ibu tunggal serta bantuan utk anak negeri...adakh umno juga yg salah???

      Bhai jika lu rak bangang...cuba beri hujah yg lbh mantap sebelum nk mmbngang kan org lain...bhai,aku nk tnya lu,knp kerajaan kelantan tidak mnharamkn penjualan arak di kelantan sedangkn pnduduk kelantan 85%-90% adalah islam??? Takkan nik aziz lbh takut kpd 15%-10% yg bkn beragama islam...

      Kelantan mmpu mnjadi role model negeri islam yg laksanakn hukum hudud...bhai aku pasti ahli umno tidak akan menentang malah bersyukur kerana pas kota apa yg di janjikn...bersama2 kita lihat negeri yg mnjadi negeri sifar maksiat dan jenayah...

      Selepas kelantan,maka negeri kedah pula utk mnjalankn hukum hudud...bhai aku yakin bila hukum hudud ini mmpu mnjadi satu sistem yg adil maka bukan lagi melaka, perak,johor saja yg akan laksanakn hudud sudah pastinya pp dibawah dap akan laksanakn hudud...

      Delete
    9. Muka PAS kene sapu berak dengan DAP tak bising. Malulah woi partner korang orang PKR tu lagi kebulur dengan duit tak kira halal haram.

      Apa korang ingat kalu DAP memerintah maka akan tutup ker kilang tu? Lagi banyak dan macam2 brand lagi akan wujud.

      Kilang tu wuhud untuk minuman orang kapir bukan suruh orang ISLAM yang minum. Itu untuk INDIA dan CINA dan segala kafir yg sama hidup kat Malaysia ni sebab kita ni hidup berbilang bangsa.

      PAS pasal isu KALIMAH ALLAH yang MAHA AGUNG boleh ditolak ansur dengan DAP ni apa cerita??? Kes STOPA semua PAS pakat senyap apa cerita. Mana lebih berat isu MINUMAN atau isu AKIDAH & MARUAH?





      Delete
    10. oh..budak muda lagi lu ni rupanya, patut ler lu tak tahu itu kilang carlsberg yang pertama di Malaysia Tunku Umno yang rasmikan, hang pergi google ler, tengok gambarnya dalam internet. Lain kali kalau tak tau jangan main sondol jer. Sekarang dah tahu, siapa yang buka kilang carlberg tu, lagi mau salahkan orang lain kaa?

      Delete
    11. Kah kah kah dey macai, kan ke puak lu orang yang cakap bagai nak runtuh langit, menang nak hapuskan pusat hburan, kilang arak,lagi nak salah kan orang len bt apa??

      Ni aku tengok dkat banner tak da pun sebut pasal hudud, mana pegi hudud tu?? Patutnya hukum hudud diletakkan dalam agenda paling atas. Bru nampak kesungguhan, stakat main tarik tali tak pyah la..

      Tunggu ja lah 5 mei apa pilihan rakyat, cakap berapi kat sini pun tak da sapa nak dngar!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    12. Bodoh merasmikan tak semestinya hak milik. Bangang tahap gaban.Kalau hangpa dok berjanji nak tutup tp haram tak laksanakan buat pe. Hang toksah dok nak spin , elak tunjuk janji kat org lain....hangpa pandai janji je tp tak mampu laksanakan.

      Delete
    13. Ini negara 100% orang Melayu / Islam ke?

      Bab ni lu marah. Lu nak buka ladang babi terbesar tu apa cerita.

      Ingatlah ini negera berbilang kaum. Banyak sensitivitinya. Lu pun dah nak Negara Berkebajikan. Jadi jangan 1 jari tunjuk kat orang lain tapi 4 jari tunjuk kat kita. Kalau lu terlalu Islamik, kenapa bersekongkol dengan DAP dan PKR yang jelas menentang Islam.

      Komenlah secara logikal.

      Delete
    14. so what is your problem?? kalu dia yang bukak bukan ker puak jadah korang ynag nak tutup...so tutuplah. kenapa tak suruh kalid sengap tutup? kan ker pkr tu kroni korang. kene pakai tractor atau cangkuk ker nak tutup kilang tu?

      kalu pun dia dulu yang bukak ko dan keluarga ko ke yang minum? atau ko yang ketagih minum carlberg?

      Delete
    15. ngaku pulak umno nak buka..so kata orang islam, dah korang pegang kuasa berpuluh tahun, takkan korang tak bleh tutup? lepas tu lagi mau salahkan orang lain pulak, Nabi s.a.w ajar korang macam tu ke Puak Umno..sudah buka tempat camtu, salahkan orang lain pula.

      Delete
    16. wei bai 1:05 PM, lu ler buduh, lu orang islam, tapi lu rasmikan kilang arak, apa kejadahnya? Lu pergi baca hadith Nabi s.a.w tentang arak ler bai. Nama je umno islam, akal tunggang langgang.

      Delete
    17. err..nak tanya sikit ye..rumah urut kat selangor yang bersepah ni bawah naungan sape ye..?sapa ye hari tu kat shah alam beriya-iya rampas arak..pastu pulang balik..kecut telur dengan abang long DAPig ye..kat kedah pun serupa jugak..sembang pung pang nak tutup pusat hiburan sempena ramadhan..last-last tu pun tak boleh buat..abang long DAPig sendawa skit terus termasuk telur..tak payah la sembang deras ye parti angkat spender..munafik sungguh..rakyat tak buta..

      Delete
    18. Ko tau x Malaysia ni negara majmuk? Kena raikanlah org bukn islam kt Mlaysia ni. Samala mcm kandang babi tu. Tokey kilang tu umno ke? Sama la mcm tokey kandang babi tu. Org bukan islam ada modal, ada skill dia bukak kilang tu. Kerajaan nk halang mcm mna dh negara kita ni berbilang bangsa. Kan ke bagus kalau org PAS yg ada modal, ada skill bukak kilang susu kt situ dulu? Skrg dh jd kilang arak org islam ni la jugak yg bising. Malu kita org islam dgn org bukan islam, tau tak? Diorg punya usaha wujud kilang tu. Org islam x nk usaha main kondem org lain plak.

      Aku nk tgok org islam bina kilang susu terbesar kt Malaysia ni utk challenge kilang arak tu dulu. Masa tu br kita boleh berbangga dan pakat2 kenakan tekanan pd bukan islam yg nk bina kilang arak.

      Delete
    19. masalahnya sekarang 56 tahun, kau pegang kuasa pusat lagi, kau buat apa umnok? apsal korang tak guna kuasa pusat dan kuasa negeri yang korang ada tu tutup tempat maksiat tu, apsal orang yang baru naik dua-tiga tahun di salahkan pula, padahal korang yang membukanya selama berpuluh-puluh tahun, tak mau tutup dan merembat hasil cukai mende maksiat tu lagi. Lepas tu lagi mau salahkan orang lain pula.Di sana nanti , Allah swt cari orang yang memulakan perkara maksiat ni,siapa yang memulakan dulu perkara ni, kenapa dengan kuasa mereka ada, mereka tidak mahu menutupnya, kenapa mesti berpura-pura mau salahkan orang lain pula, padahal Allah swt beri peluang berpuluh tahun memerintah tu untuk menutup pusat maksiat dan perkara mungkar tu. Kat dunia boleh ler, korang guna media korang untuk salahkan orang lain sana sini, tapi depan Allah swt nanti, tkde punya korang dapat temberang, siapa yang mula dulu, siapa yang pegang kuasa, siapa yang memulakan dan boleh menutupnya tapi dengan sengaja tidak mahu menutupnya dan menyalahkan orang lain, semuanya akan terbuka depan Allah swt nanti, termasuklah mereka yang menyondol mahu menyorokkan kebenaran, punkena rejam ngan Allah swt nanti.

      Delete
    20. Ko ni paham x? Negara kita ni berbilang bangsa. Diorg dh rebut peluang buka kilang tu dulu. Sbb tu aku ckp kan ke bagus kalau org kita yg buka kilang susu kt situ dulu.

      Delete
    21. Kilang arak, pusat judi, magnum, toto, big sweep dsn rumah urut berlesen.....mana mungkin ia ditutup....rugi broo....

      Delete
    22. Bhai 02.49...knp lu tak soalan aku dlm komen aku sblm ni...bhai knp kerajaan yg mntadbir negeri yg 90% rakyatnya islam dan telah mnjadi negeri TERAMAT(konon) islam tidak kuatkuasakn pnharaman jualan arak dinegeri tersebut....jika lu blh bg jwpn yg logik...aku sokong dgn statement lu tntng kilang arak...

      Bhai...adakah nik aziz tidak hadir dlm jemputan perayaan agama lain dan juga tokong budha terbesar di kelantan...adakh nik aziz mnjadi budha...adakh bila tokong tu dibina nik aziz mnyuruh rakyat kelantan yg beragama islam turut mnyembah tokong...

      Bhai...lu boleh tunjuk mana2 prlmbagaan atau apa2 dokumen yg mmbenarkn org melayu beragama islam utk minum arak dari kilang tersebut...bhai jika ada kaum keluarga lu minum racun...adakh salah kilang racun itu....sama juga jika keluarga lu minum arak adakh salah kilang arak...

      Kemon bhai,menuduh tnpa dpt mmbuktikn apa2 mmng mudah.....tp biarlh tuduhan itu berasas...jika iman kita kuat...kilang arak bukan isunya...tepuk dada tnyalh iman....
      Bhai...kenapa pas tak mmpu nk KURANGkn maksiat diselangor...lu org takut dgn pkr atau dap....

      Bhai...lu suruh pemimpin lu buktikn dulu kepimpinan di peringkat negeri yg lu org dh pegang 20 tahun lebih...Allah dh beri peluang,maka jgn jd munafik dgn apa yg Allah telah berikan dikelantan...

      Delete
    23. buduh tul statment puak umno ni, dah lu pegang kuasa pusat, lu kasi satu kali haram seluruh malaysia, semua negeri tak dapat jual dan tak dapat buka itu kilang langsung, tapi lu umno tarak berani punya mau bagi haram, sudah 56 tahun berkuasa, takde haram pun, jika kerajaan pusat haramkan terus, maka seluruh Malaysia akan haramkan, kan senang tu, lagi mau salahkan orang lain, apa ke hal plak, akai ada tarak pikir kaa? so siapa yang munafik skrg ni,yang ada kuasa pusat, kuasa paling besar pegang Malaysia ni, mampu mengharamkan terus. lu kata lu islam umno, apahal dengan kuasa yg lu ada lu tak mau haramkan, lagi mau salahkan orang lain pula?

      Delete
    24. Betul bro..bravo!

      Delete
    25. Betul bro..bravo! untuk macai PR yg tak nk terima hakikat! Habis tu yg lu org pegi janji nk tutup kilang arak lps dpt kuasa tu buat apa! Habis buat apa nk tipu rakyat marhaen mcm kami ni..bila dh dpt kuasa dan tak mampu nk laksanakan pegi salah org lain pulak! Kat kelantan pun masih jual arak..kat selangor pun tak dpt nak bendung..lagii nk salahkan org la..macam ni lah perangai kerajaan PR..cukupla sekali..lepas ni no more undi utk PR..undi BN!tolak pakatan yang tak sepakat!

      Delete
    26. Hahaha....bhai apa guna kelantan dibawah pas...pas tak brkuasa di kelantan ke...pas lbh takut dgn rakyat 10% bukan islam ke... Bhai bodohnya statement lu yg tak mmpu jwp persoalan aku tntng kuasa tadbir negeri dikelantan....

      Aku pasti jika pr perintah maka maksiat di malaysia akan bertambah...jika dgn 10% bukan islam pun pas dah kecut inikn pula nk berdepan dgn big boss luorg..dap!!!! Trtipu lagi penyokong pas dgn retorik hudud dan negara islam....whatever bhai lu dah tunjuk yg lu sndiri yakin pas tak mampu dan tak boleh....

      Delete
    27. lu mau pusing macammana cai umnok? kuasa pusat di tangan lu orang, mau kasi haramkan, lu orang sendiri boleh haramkan lama dulu, tak payah tunggu PR berkuasa, tapi lu tak mau haramkan, lu perembat lagi duit rakyat untuk lu punya kroni umno, so rakyat dah tak percaya sama lu orang umnok, skrg mau salahkan orang lain plak ke? kahkahkah

      Delete
    28. Ko tu yg x boleh pikir. Umno bukan pegang kuasa. Tp kongsi kuasa. Org bukan islam ada hak diorg utk amalkan kepercayaan diorg. Bg diorg arak tu x haram. Diorg berusaha bukak kilang arak. Diorg maju. Diorg tuntut hak diorg. Ko nk halang mcm mana? Dh pd agama diorg arak tu x haram. Kalau kerajaan sekat, nti dilabel amal diskriminasi agama dan kaum. Apa yg kerajaan boleh buat ialah kuatkuasakan undang-undang yg melarang org islam membeli arak utk jaga org islam. Nk buat mcm mana, dh malaysia ni berbilang kaum.

      Sbb tu aku ckp, bila pulak org kita nk bukak kilang susu terbesar utk challenge kilang arak tu? Kita dok sibuk tutup kilang arak, tutup kilang arak. Org bukan islam pandang kita ni geli kau tau x? Ko x nk usaha bina kilang benda halal, kilang arak diorg ko suruh tutup.

      Delete
    29. Apa la bongok sangat orang PR ni...mcm ni punya citer, 10 hari 10 malam bagi jawapan dan penjelasan pun tak akan selesai. Dok ulang-ulang benda yang sama. Tahap kebodohan orang PR ni melantun-lantun ke langit. Lagi banyak dia cakap, lagi nampak giler kebodohannya. Udah-udah ler layan bercakap dengan orang PR ni.

      Delete
    30. Lupakan kilang arak..tgk je lah kat selangor..hari tu hasan ali dah suruh buang air kencing setan tu dijual di kedai2..tapi dap gertak aje...oppps...letak balik...

      Delete
  15. Umno saja yg boleh menghApuskan lim kit siang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sahaja ada spenda sebesar guni tepung..

      Delete
    2. Parti Angkat Spender sahaja yang rela didoggie 2 sekutunya..muahahaa..

      Delete
    3. Bhai...adakh pas tak mampu atau mmng sygkn lim kit sial lbh dari saudara seagama cuma berlainan IDEOLOGI POLITIK...

      Delete
    4. Pas sahaja ada spenda sebesar guni tepung..


      Parti Angkat Spender sahaja yang rela didoggie 2 sekutunya..muahahaa..


      Bhai...adakh pas tak mampu atau mmng sygkn lim kit sial lbh dari saudara seagama cuma berlainan IDEOLOGI POLITIK...
      -----------------------------------------------------------------
      Aku yang buat usul, kenapa pas pulak yang kau orang hentam...
      Itu cadangan aku....itu kalau berani lah, kalau tak berani tak payah lah....

      Delete
    5. Bhai...apa mksud lu dgn mnhapuskn kit siang????klu nk tamatkn karier politik dia lu ptt tnya melayu pad dan pkr yg skrg beria2 mmberi sokongan kepada kiasu@chauvinist cina yg mmporak perandakn tanah melayu pada 13 mei....dn skrg utk pru13 pada bln mei 2013...melayu pas dan pkr yg beria2 seperti hndk memancung melayu kerana cina bernama lim kit siang...

      Delete
  16. Inilah agenda DAP mereka akan sistematik lumpuhkan melayu. Siapa yang sebenarnya berkuasa dalam PR, DAP tahu yang Anwar dengan PAS kemaruk nak ke Putrajaya dan oleh kerana mereka ni tak sepakat maka semua ada agenda yang berasingan. Maka jika menang mereka akan tawar menawar untuk kuasa dan baynagkan kalau DAP kata mereka hanya mahu mengawal kewangan negara maka habislah melayu. Bayangkan dapat kereta murah bank tak boleh bagi loan apa tidak mungkin jika mereka mahu mentadbir Khazanah Nasional Berhad dan letak orang mereka di sana maka tidak hairan lah jika kita ada CEO di syarikat terpenting di Malaysia dibawah orang mereka ni dan kita tak boleh membuat ape ape kerana rakyat sudah bersetuju untuk mengikut sistem merit. Maka orang melayu yang dapat projek pun ada kemungkinan tidak boleh mendapat loan maka habislah Melayu yang sudah hilang maruah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jauh baiknye DAP jika dibanding kan dengan UMNO... hidup DAP dan manposslah umno.

      Delete
    2. Anon 12:10, itu hayalan kamu semata2... jangan berhayal dan menulis apa yg kamu hayal tu disini... aku rasa kou ni baru amik pill kuda ni. mabuk piang dan bangsat sekali.

      Delete
    3. Kalu darah MELAYU dan ISLAM tulin jangan kata sebut pegang bendera DAP pun umpama memegang najis vavi/anjing.

      12:48 mungkin tidak ada sedara mara kau yang dibunuh oleh komunis sebab tu kau sayang sangat dengan DAP. keluarga aku yang mati ada, yang nyaris2 mati pun ada so go to HELL dengan DAP.

      Delete
    4. Fikir lah dahulu pihak PR menyokong sistem Malysian Malaysia so ape yang khayalan. itu sememangnya perjuangan PR lagipun kalau orang PR tak faham ape makna semua sama jadi apa salahnya kalau DAP memegang syarikat penting di Malaysia dan hapuskan quota Melayu untuk Telekom atau yang lain lagi. Sila tengok dan baca perjuangan anda

      Delete
    5. Perjuangan Malaysian Malaysia yg diperjuangkan oleh DAP dan di dokong oleh PR inilah sebenarnya yg akan menjahanamkan orang Islam di Malaysia. Contohnya, salah satu perjuangan PR ialah pendidikan percuma..dan bermati2an dipertahankan oleh sbhgn pelajar2 Islam kita. Tidakkah mereka sedar atau memahami Buku Jingga bhw apa yg dinyatakan adalah "biasiswa berdasarkan merit" yg bermaksud jika PR menang nanti semua pelajar2 di Malaysia tanpa mengira kaum akan bersaing sesama sendiri berasaskan merit tanpa berdasarkan kuota bumiputera lg...dan yg pasti kaum lain lah yg ramai memenuhi seluruh IPTA di Malaysia memandangkan prestasi mereka selama ini dan mereka inilah yg akan mendapat 'pendidikan percuma' yg diperjuangkan. Sedarlah.. selama ini ramai pelajar Islam di IPTA adalah kerana diselamatkan oleh sistem kuota yg diamalkan oleh kerajaan selama ini. Persoalannya, adakah pelajar2 Islam skrg ini mampu bersaing secara terbuka dgn kaum2 lain sedangkan kita tahu bhw pelajar2 Islam la yg menjuarai jumlah terbanyak penagih dadah, hiv dan lain-lain?..belum lg yg terlibat dgn demonstasi huru hara sampai pelajaran kat universiti terabai. Wahai pelajar2 Islam jgn la kamu terpedaya..gunakanlah akal fikiran kamu yg dianugerahkan oleh Allah SWT dgn sebaik2..bukannya emosi yg membabi buta demi utk agama, bangsa dan negara..Jgnlah disebabkan kegelojohan, ketaksuban dan emosi keterlaluan itu mengorbankan peluang generasi pelajar Islam selepas kamu utk ke IPTA..bak kata pepatah ' menang sorak, kampung tergadai'..fikir2kanlah...

      Delete
    6. Org sebelah sana tu yg penting umno tumbang je. Cuba la selidik DAP tu ideologinya mcm mana. PAS tu ideologiny mcm mana. PKR tu ideologiny mcm mana. Satu kapal mana boleh ada 3 kapten dan 3 destinasi. Alamat berpusing- pusing tgh laut, dan satu destinasi pun x sampai nti.

      Delete
    7. DAP, PKR dan PAS umpama pakatan Bermuda Triangle . . . menuju kemusnahan dan menghancurkan negara.

      Anon 12.48 p.m.

      Dari rasis DAP memerintah negara, lebih baik lagi padang jarak . . .

      Delete
    8. Bhai 02.42...aku amat setuju dgn hujah lu yg mantap...moga2 ramai yg mmbaca dan memahami apa yg lu cuba sampaikn....
      Umno dah dapat pengajaran dari kelekaan dizaman pak lah...semoga jgn bumi bertuah ini mnjadi mangsa kpd kerakusan puak pkr dan dap.....puak pas aku masih hormati perjuangan kalian....ttp tanpa nik aziz,mat sabu dan puak anwarinas....

      Delete
    9. mcm Trinity DAP,PKR, PAS

      Delete
  17. PR dan bahasa longkang mcm x bole dipisahkan..apasal hah?Islam itu indah.pahala la Tun...teruskan usahamu.ALLAH MAHA MENGETAHUI.

    ReplyDelete
  18. Minggu lepas gua balik kampung di Johor.

    Tahun 2008 gua tengok bendera UMNO / BN sama banyak dengan Pakatan.

    Tapi kali ini gua tengok sepanjang jalan hanya berkibar bendera UMNO / BN. Langsung tiada bendera Pakatan.

    Alhamdullillah . . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kita tengok sambutan ceramah2 oleh PR, dah boleh agak PR akan menang dengan mejoroti lebih 2/3. INSYAALLAH.

      Delete
    2. Menang sorak kampung tergadailah yeak.

      Delete
    3. Hahaha...bhai klu kita dngr pastu percaya dgn anwar...16 sept 2008 lu org dah perintah...hahaha hidup2 kena tipu,pastu cuba nk buat sistem lompat parti...akhirnya ahli sndiri yg melompat....kesian2

      Delete
    4. Mungkin 16 september bhai, cuma tahun ja tak tahu lagi, tapi rasa rasa 16 september jadi bahan senda gurau ja lah, anggap nuar bergurau dengan macai, macai gelak kat nuar, nuar gelak kat macai, najib steady ja bantu rakyat, kesian macai..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    5. pasal nuar ngan 16 september tu ler korang dapat cuti umum 16 sept, kalau tak, korang sendiri tak tau 16 september tu hari aper.

      Delete
    6. Tak da sapa mengharap pun cuti 16 september, mgkn ct bg puak mcai meraikan pertabalan nuar kot, ha ha..16 septembr nie ada ct lg x?? Saja tnya..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    7. Ingat semua orang bodoh sejarah
      macam lu

      Delete
    8. lu ler buduh sejarah, jika umno celik sejarah, dah lama dah Det tu beri cuti 16 sept..tapi apahal berpuluh tahun, Det tak sambut pun 16 sept tu, cuma zaman Pak Lah bila dah kecoh2 16 sept, baru di beri cuti umum? So sape buta sejarah skrg ni?

      Delete
    9. Sbb nk buat benda kena byk timbang taranya.. Nk bg cuuti pun bukan main hentam keromo je. Byk yg kerajaan kaji sblum satu- satu tarikh tu diumum cuti tetap utk seluruh persekutuan. Itu la yg kerajaan buat selama ni. Bukan mcm pemimpin ko. Hr ni menang esok minyak turun. Esok dpt royalti. Esok kita laksana hudud. Esok harga kereta turun. Apa boleh ke nk laksana semua dlm masa yg singkat?

      Delete
    10. kahkahkah kaji ke mendenya..kaji sampai berpuluh tahun, det kutuk dah kena tendang dari tahta, Pak Lelah naik baru mau bagi cuti? tu pun selepas kecoh 16 september hari Malaysia, kalau tak, puak umnok pun tak tahu apa itu 16 september. Agak-agak ler bai kalau mau jilat pemimpin umno pun.hahaha

      Delete
    11. 4.12pm jadi,cuti 16 sept pun sekurangnya dah dapat kan,lagi tak nak tambah cuti nenek kau bersalin pulak?

      Delete
    12. Oit semua janji dlm PR tu pemimpin ko ada kaji x? Ko pikir logik ke nk tunai semua? Yg kt selangor pun x lepas lg. Agak-agak ler bai kalau mau jilat pemimpin pr pun. Hahaha

      Delete
    13. Bhai 16 sept....apa kena mengena dgn hari malaysia dgn hari anwar menipu....hahaha aku ingt lu antara org yg trlibat dgn pil kuda hahaha...aku tak nmpk kaitan anwar menipu lu org dgn hari malaysia....bhai lu tau ke peristiwa hari malaysia tu....hahaha lu kelakar siot bhai...16 sept cuti hari malaysia dikaitkn dgn nuar menipu...

      Hahaha....klu pr perintah cuti sajalh malaysia ni...hari anwar masuk penjara cuti hari nuar keluar penjara cuti...hati nuar balun cina doll cuti...hari nuar balun saiful cuti...hari nuar dibebaskn cuti....hari stopas tak cuti ke....

      Delete
  19. Tu dia UMNO baculbabi telah melarikan 7 bilion wang rakyat ke caymans island kerana tahu akan kalah di PRU ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai buat lawak..kah kah kah..kejar la woi..tggu apa lagi, hang dok bising kat sini bkn dapat apa!

      Delete
    2. Bhai...lu takda alamat penuh ke kt mana duit tu disimpan...7billion jew???? Sikit nya...takkan itu jew pemimpin aku bawa lari....isk isk...anwar yg tak jd pm pun boleh bawa 3billion...mmng hebat anwar ni...bhai 7 biliion tu share berapa org ya

      Delete
    3. Upin dan Ipin kata . . . betul, betul, betul . . .

      4 billion BN bagi pada rakyat/bangunkan negara.

      3 juta Anu simpan dalan fixed deposit. Tak termasuk duit bantuan haram dari luar negara untuk hancurkan negara.

      Statement bodoh . . .

      Delete
    4. cai2 umno memang x nampak dan x percaya pun yg pemimpin umno tu korup, kesian2. mata & hati tertutp rapat dek kejahilan sendiri.

      Delete
    5. Nk percaya lagu mna dh ko cuma bg bukti air liur. Yg dibagi bukti video korg tak mau percaya tu nk kategori mcm mana plak?

      Delete
  20. Mai kita semua bersatu supaya kita dapat letakan islam dan melayu di persada MALAYA

    TOK AWANG LOCENG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai toj awang loceng...aku setuju dgn statement lu....jom kita ramai2 undi bn/umno utk kita letakkan islam dan melayu dipersada tanah melayu...

      Delete
    2. ye ler tu, 56 tahun, yang aku tahu, yg dok depan kroni umnok dok balun sapu reta negara sampai licin ada ler.kahkahkah...islam tah kemana, tonggang langgang sana sini, asal duit masyok.

      Delete
    3. Kelantan tak tonggang langgang ka anon, 23 thn apa jadi???anak branak sapu jugak ka??islam di kelantan tu islam sangat ka??? bukan nak cakap kata kelantan tak bgus, tapi rata rata rakyat kelantan yang berhijrah ke negeri lain, bnyak sangat terkena kejutan budaya, mcm katak bru keluar dr bwah tempurung, terkejut dngn nikmat dunia luar, dah tu yang keluar berhijrah memang pyah nak blik dah, mereka sndr mengaku kelantan tak da apa, apa crita tak kan tak nak kmen???

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    4. rakyat negeri lain banyak juga hijrah ke negeri lain malah ramai yg tinggal di kelantan juga, Statment babi dari nana yang jahil.

      Delete
    5. err..tanah kt kelantan yang beratus ekar bagi kat ngeh & nga tu apa citer aaa..masyukk betul jadik macai DAPig ye..tercabut kopiah..bila lagi nak kumpul duit masuk kubur..ye tak..hidup Parti Angkat Spender..!

      Delete
    6. betul tu bro..tapi takla seramai org kelantan yg berhijrah.terimalh hakikat ni dgn hati terbuka..

      Delete
    7. Jahil aku pun, aku tak tudoh membabi buta, ni kat tmpat keja, member sebelah meja aku orang kelantan, kota bharu, aku ada ckap kat dia nak p knduri di kelantan, ble sggah jalan jalan, dia sndr siap ckap, tak yah jalan la kak nana, tak dak apa kat kelantan, ini faktanya..nampak sangat ko lg jahil...dah penah pegi kelantan?? Syok tak tngok hutan kiri kanan??mengantok tak drive bila tngok hutan ja??

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    8. statemant bodoh macan ni lah yang buatkan kelantan x kan balik ke BN... jgn sekali2 pandang sebelah mata pada orang2 kelantan dan negeri kelantan itu sediri...

      umno kelate.

      Delete
    9. Anon 3:37, ko kena make sure kelantan tak jath ke tangan BN, smoga harapan lu menjadi kenyataan, bkn apa ramai sngat rakyat kelantan nak kan perubahan bersama BN,

      Delete
  21. http://www.youtube.com/watch?v=MwfzX8S-d9c

    ReplyDelete
  22. HAHA...INFO FITNAH DARI CAI BANGANG PR DAH MAI.....KITA TUNGGU FITNAH2 SETERUSNYA....

    ReplyDelete
  23. The last days of UMNO

    http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=90562%3Arafizi-rm7bil-transferred-by-1mdb-to-secret-account-could-vanish-into-thin-air-if-najib-loses-ge13&Itemid=2&limitstart=60

    ReplyDelete
    Replies
    1. saat2 terakhir yang menyakitkan...

      Delete
    2. statement nak menyedapkan hati..muahahaaaa..bungkus pakatan..

      Delete
    3. Hari terakhir seorang peliwat tua.....

      Delete
  24. Hidup Islam! Hidup UMNO! Hidup BN! Tolak Pakatan yg dah tak sepakat lagi!

    Allahuakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macan mana nak hidup islam, asal ceramah siap dengan nyayian tarian... klu x, tak ade yang nak dtg tengok. kah kahkahkahkahkah

      Delete
    2. err..sedara hang ketua umum PKR tu islamik sangat le tu..siap joget2 lagi..stopa ali..?huiii..lagi la islamik...muahahaaaa..

      Delete
    3. Yang ceramah dok mengata, maki hamun orang tu islam ka??terpekik terlolong mcm dikuasai syaitan apa kes??komen ckt, tang mana islam tu, bukan ka dalam islam kena tegur dengan berhemah, tak boleh menyinggung hati pihak yang ditegur, ni bukan islam. Ni politik yang berselindung disebalik nama islam..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    4. itu nuar yg joget, bukan mcn umno yang bawak betina2 separuh bogel menyayi dan menari dlm majlis2 umno.

      kakahkahkahkah kou x tau ye yg mana haram dan mana halal??? mmmm orang ganu kate berat 66

      Delete
    5. pakatan pun ada bawak betina2 separuh bogel menyanyi dan menari dlm majlis mereka..jgn igt mereka baik sgt la...

      Delete
    6. elehh macai..nuar aljuburi n stopa spender lg best..terus bogel..bawak pulak betina bogel(bkn separuh bogel)masuk hotel siap mengongkek ko tak cite halal haram pulak ye..ko tau tak yang mana halal yang mana haram?..muahahaaa..

      Delete
    7. banyak beza bhai, yg kes stopa ali tu, cai2 umno yang buat vidoe tu, yg umno bawak penari2 tu ade di TV1 tv2 tv3. mana satu berita yang sahih?.

      kahkahkahkah... dia yg buat fitnah dan dia juga yg sebar fitnah... x tahulah dah berape banyak dosa yang di kumpul...

      Delete
    8. Ha kalau dh sah cai amno yg buat video tu, saman la. Ops nk saman lagu mana, report polis pun x buat lagi...

      Delete
  25. Maka jatuh tersungkurlah riwayat peliwat tua dan ulamak nyanyuk...
    Terkorbannya cina komunis di johor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. politik BN setakat T shit free, love BN & Love PM je... lepas 5 mei ni, habis lah love tu. project tarak masuk, semua pujian2 kan hilang... kahkahkahkah

      Delete
    2. Ko pasti ke lepas 5 mei bn kalah? Kalau pr yg kalah ko jgn x dpt terima kenyataan pegi buat demo plak.

      Delete
    3. pr dah biasa kalah, tak terkejut pun.... klu bn yg kalah jangan jadi meroyang pulak, create keganasan sana sini... dah biasa duduk di kerusi empuk jgn x leh terima nanti duduk atas lantai semen je...

      Kalau lihat suasana sekarang dan sambutan orang ramai sekarang, INSYAALLAH PR akan menang lebih 2/3 kerusi parliment.

      Delete
    4. 5 negeri BN yg jatuh kt pembangkang masa PRU lepas ada ko dgr pemimpin bn meroyan? Ada ko dgr penyokong bn melalak salahkan SPR. Yg aku dgr pemimpin ko dr keputusan PRU12 diumum smpai nk PRU13 ni dok melalak kata SPR x betul je... Satu lg yg terbalikkan kereta polis masa BERSIH tu puak ko ke puak bn? Tu bukan keganasan ke?

      Delete
  26. "PAKATAN HARAPAN ANAK-BERANAK'PATUT HUMBAN DALAM ZOO SAHAJA!!

    ReplyDelete
  27. UNTUK ANON 11.06.PUNDEK TU APA YER.AKU TNYA KWN AKU.KATADIA PUNDEK TU MAKNA DIA HANG JILAT PUKI MAK HANG.APA PASAI HANG BG TAU KAT ORG D BLOG NI.APA LAH HANG NI.TAK ADA AKAI KA

    ReplyDelete
  28. Macai Melayu dlm PR sebelum buat komen elok pastikan dulu kote tu tergantung bengkok supaya dapat menulis dgn betul, berfakta dan berhemah. Selagi kote tak serupa mcm dlm video 'Me 7th Malaysia PM and my chinadoll' jgn tulis komen dulu. Kalau kote tak bengkok mencacak lagi, boleh gunakan kaedah melancap depan PC mcm pemimpin bawahan PKR buat. Selamat mencuba!

    Mesti disudahi dgn kahkahkah ke? Oklah, kahkahkahkahkahkahkahkah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenape? nanti x de lagi project di beri percuma... kahkahkahkahkah mamposlah kontrator macan kou yg harap project percuma kerajaan je... kahkahkahkah,... bnagsat dan bodoh nak mamposss

      Delete
    2. Apa ko merepek ni 5:33 pm?

      Delete
    3. kontraktor supply atau menutuh chinadoll ke?

      Delete
  29. Hahahahh.kekakar sunguh.mcm2 hal dlm ni.masing2 lepas geram.raya lima tahun sekali.apa2 pun meriahhh gak lahhh

    ReplyDelete
  30. BERBALAS2 MENCARUT.KALAU RAYA PUASA BERBALAS2 UCAPAN HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN.SAMBUT PILIHANRAYA BERBALAS2 MENCARUT.HAHAHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana tak mencarut, dah pemimpin pun ajar mencarut. Sama gak mcm kat rumah, kalo mak bapak suka cakap mencarut2 depan anak2, tengok la anak2 pun mcm biasa jer mencarut-carut ni.

      Delete
  31. MCM NI LAH.APAKATA KITA SESAMA MELAYU SESAMA ISLAM KITA HENTIKAN KATA MENGATA KT DALAM NI.SAYA TAK ADA SATU KEBAIKAN PUN.BNYK KEBURUKAN.MENCARUT , MAKIHAMUN CERCA MENCERCA.TU SEMUA TAMBAH DOSA.LG SATU MALULAH KAT BUDAK2.KITA HUJAH NGAN ILMU N FAKTA.SOKONG TAK?

    ReplyDelete
  32. APAKATA KITA TAKYAH LAH MENCARUT MAKIHAMUM KATA2 LUCAH.KAN TAK BERAKHLAK TU.LG PUN TAK PASAL2 DAPAT DOSA.KITA SAMA2 MELAYU SAMA2 ISLAM .ISLAM TAK MENGAJAR KITA CMTU.

    ReplyDelete
  33. DAP ni Bodoh sombong ke apa?

    Dah dikata racist, lagi menjadi racistnya dengan keluar mamak dan kutty segala?

    Diorang ingat diorang tu dah ada kat Tanah melayu lama sangat ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!