PANAS! INI BUKTI HUSAM 'PECAH TANAH' ADALAH PENIPU DAN PEMBOHONG BESAR!

BARANGKALI fitnah serta permbohongan telah menjadi darah daging Husam Musa dan kita tahu daripada mana atau siapa guru ataupun orang-orang yang berada di belakang untuk menjadikan beliau berani menabur fitnah terutama sekali menjelang tarikh mengundi PRU13 pada 5 Mei nanti.

Tidak cukup menabur fitnah di negeri kelahirannya Kelantan,penyakit fitnah terus menjalar hingga ke Putrajaya apabila beliau memfitnah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) memecat AJK Masjid serta menghentikan azan Subuh di Putrajaya.

Husam Musa sudah hilang sahsiah dan jati dirinya dengan meletakkan kepentingan politik lebih utama daripada maruah beliau sebagai seorang Islam dan tidak cukup selama ini PAS mempersendakan islam,Husam mula membuka laluan fitnah serta pembohongan di sepanjang kempen PRU13 di Putrajaya.

Husam yang bertanding menentang penyandang kerusi Parlimen Putrajaya,Tengku Adnan Tengku Mansor di Parlimen tersebut kelihatan semakin terdesak dan tindakan beliau memfitnah itu membuatkan Pengarah JAWI Dato Che Mat membuat laporan polis dan akan menyaman Husam musa kerana memfitnah jabatan tersebut.

Husam telah menggunakan taktik kempen dan rayu undi dengan cara cukup jahat serta tidak berhemah apabila membawa budaya fitnah serta caci maki ke dalam masyarakat ataupun rakyat di Putrajaya.Nyata Husam begitu terdesak untuk menang dan tidak hairanlah beliau terpaksa mengheret lelaki tua berumur 84 tahun untuk berkempen bagi dirinya dan lelaki tua ini jugalah yang terus gila mahu bertanding walaupun kesihatannya tidak cukup mengizinkan namun demi kerusi DUN Cempaka,walaupun bertongkat,berpapah dan berpimpin,lelaki tua bernama Nik Aziz ini juga terus bernafsu besar.


Dah jadi Husam Pantalon?

Sesiapa sahaja yang mengenali Husam Musa,mereka tidak akan terkejut dengan tindakan ataupun fitnah sedemikian rupa apatah lagi sejak Husam Musa menjadi ayam sabung kepada Anwar Ibrahim,matlamat menghalalkan cara terus menjadi pilihannya walaupun beliau berada dalam kepimpinan PAS yang kononnya parti memperjuangkan Islam.

Kempen fitnah memfitnah begini bukan perkara baru dalam PAS malah sejak Hadi Awang mengambil alih kepimpinan PAS, prinsip perjuangan Islam amal makruf nahi mungkar bukan lagi menjadi asas kepada perjuangan parti ini dan tidak salahlah Husam Musa membudayakan fitnah seperti ini untuk meracuni pemikiran pengundi di Putrajaya.

Husam barangkali ingat rakyat Putrajaya begitu bodoh serta mudah dimomokkan sebagaimana beliau memperbodohkan pengundi beliau di Kelantan dalam DUN Salor dan kita percaya rata-rata penjawat awam yang menjadi pengundi lebih mengenali Tengku Adnan daripada Husam Musa yang pernah digelarkan Husam Jamnapari kerana terlibat dalam perniagaan kambing bersama Dato Amin yang akhirnya kambing entah kemana,Dato Amin juga terlopong menanggung kerugian.


Husam yang begitu yakin boleh memperbodohkan rakyat Kelantan yang sebahagian besar tinggal dan menetap serta mengundi di Putrajaya dengan memainkan sentimen kenegerian dan barangkali Husam Musa menganggap pengundi yang tinggaldi Putrajaya itu sama bodoh dan bangang dengan pengundi yang memilih beliau di DUN Salor dan bodoh sangatlah pengundi di Putrajaya sekiranya mereka memilih Husam Musa sebagai wakil rakyat di Parlimen tersebut.

Kepada rakyat atau pengundi di Putrajaya,sebelum memilih Husam dan mahu meluapakan segala bakti serta tanggungjawab Tengku Adnan di Putrajaya,kenalilah Husam Musa melalui buku `Kenali Husam’ yang sudahpun diedarkan oleh pihak-pihak tertentu di sekitar Putrajaya hari ini.

Nukilan: Sanggah Tok Janggut

161 Responses to "PANAS! INI BUKTI HUSAM 'PECAH TANAH' ADALAH PENIPU DAN PEMBOHONG BESAR!"

  1. Husam terpaksa taat kat Nua. Kalau tidak satu lagi episod 'Stopa Spender'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HANYA PROPAGANDA umno.....

      Delete
    2. Usaha giat jual beli kambing pun kerugian macam manalah si Pak Usam dapat meyakinkan rakyat Putrajaya tentang visi PAS,yg wujudnya hanya pandai bercakap dan kutip derma drpd rakyat.

      Delete
    3. nego kambing ngan nego dinar pon hancur lebur. kantoi menipu.

      Delete
    4. sentap nampak macai BN bila tgk beratus2 ribu rkyat Putrajaya hadir ceramah Dato Husam & TG Nik Aziz semalam?

      Delete
    5. Bhai yg gunakn identiti juragan 69...takkan ini jew komen yg mmpu lu hujah utk hari ini...bhai aku pelik dgn lu...pnya bnyk nama atau identiti...lu ttp nk copy satu identiti yg telah digunakn...kemon bhai be gentle dlm berpolitik....lu kata...lu suka...lu fikirlah

      Delete
    6. Yelahh faker y dont you use your own id and do it wit grace... tak malu tu le barua2 ai ni tu aje kojo nyo pakai id org lain menfitnah org lain. Kena pd mak bapa adikberadik anakbini baru nak sedar. By that time it will b too late.shame on you

      Delete
  2. Husam pantalon ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno memang perangai jijik.....

      Delete
    2. Malaysians unite under Barisan Nasional.

      Delete
    3. WEH, WE MORE UNITE & FAIR UNDER PR!

      Delete
    4. Yeahhh soon your head will b screw loose under pr...yeaaahhh oh we forgot all of you baruas are screw loose...yeaaahhh

      Delete
  3. Tu diaaaaa....dia dah start memporak perandakan penduduk Putrajaya setelah dia memperbodohkan & menipu penduduk Kelantan.penganut agama PAS memang menjadikan budaya MEMFITNAH ni sebagai rukun penganut agama PAS yang pertama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAHAGIAN PENCAPAIAN HUSAM

      Membantu Perkembangan dan Perancangan strategik Ekonomi, Sosial dan Politik di Negeri Kelantan berasaskan Al-Quran dan Sunnah.

      Kecemerlangan syarikat PMBK Sawit dan Kelantan Golden Trade[1] adalah hasil nasihat dan pengurusan Dato Haji Husam Musa

      Husam Musa adalah orang kuat di belakang pengenalan dan perkembangan Dinar Emas dan Dirham Perak Kelantan yang kini diterajui oleh Kelantan Golden Trade.

      Program Anak Muda Tamu Ramadhan yang bermula pada 1 Ramadahan 2011 dan berakhir dengan program Tadarrus Al Quran Perdana Kelantan adalah hasil gerak kerja Haji Husam Musa.

      Beliau mewujudkan Program Salor Juara dan Salor Bistari untuk rakyat di dalam Dun Salor


      Beliau juga mewujudkan Siaran Tayangan Skrin Besar acara bolasepak[perlu rujukan] dan kuliah tok guru


      YB Dato Haji Husam Musa juga dilantik sebagai Pengerusi Jawatan Kuasa Tuntutan Royalti Petroleum Kelantan, yang ditubuhkan khas untuk menerajui isu Tuntutan Royalti Petroleum dan Gas Negeri Kelantan antara Kerajaan Negeri Kelantan dan PETRONAS, kes ini masih berjalan di mahkamah Malaysia.

      Kerajaan negeri Kelantan menuntut antara RM850 juta dan RM1 bilion daripada kerajaan pusat mengikut Akta Petroleum 1974, yang membolehkan negeri Kelantan menerima royalti minyak sebanyak 5 % daripada hasil perolehan petroleum.[2]
      Anugerah

      Delete
    2. Nk sembang pasal royalti ke? Cuba ko bgtau aku atas alasan apa Kelantan berhak keatas royalti tu?

      Delete
    3. atas alasan apa PAHANG diistiharkan dapat royalti?

      Delete
    4. Pahang dpt royalti ke? Bukan istilahnya wang ehsan ke? Sama mcm yg kelantan dpt

      Delete
    5. ko tanya najib apa dia sebut masa dikata pahang ada minyak tu dulu...

      Delete
    6. anon 1.41... kerajaan negeri kelantan tak dapat ehsan... yang dapat kroni2 UMNO kelantan..... mereka bermewah2 dgn membolot projek2 kerajaaan pusat UBN!

      sebab tu kita nk tukar kerajaan pusat BN yg berusia 55 tahun tu...

      Delete
    7. Setau aku yg pahang terima tu wang ehsan bukan royalti. Sbb tu wujud NGO R Pahang yg minta byaran royalti bukan wang ehsan.

      Delete
    8. ANON 2.11 KALAU KELANTAN TU MAJU SGT KENAPA RAMAI YG KAT KL NI MELEPAK TAK TENTU HALA. RAMAI JUGA YG JADI PERAGUT TU KAT STESEN LRT KAT SOGI TU SIAPA YG BANYAK2 TU. KESIAN MAK BAPA BUKAN MAIN TAAT KAT PAS ANAK JADI PENYANGAK KAT KL. DAH LEBIH 20 TAHUN PERINTAH TAK NAMPAK BANYAK PERUBAHAN. HARI JUMAAT ORG PGI SOLAT KAT MASJID TAPI RAMAI YG MELEPAK KAT KEDAI2 TU. CUBA TENGOK BETUL2. MCM ORG LUAR TAK TAU PULAK. JGNLAH NAK KATA ORG KAFIR ITU DAN INI. TGK ANAK BUAH SENDIRI. KALAU TAK NAK HANTAR ORG LELAKI UTK SIASAT HANTAR MEK2 TU.

      KADANG2 ALLAH MURKA TGK MEREKA NI
      YG KAT KL SIAP BERTINDIK ENTAH APA2. NAK JADI ROCK KONON. ITULAH HASIL DIDIKAN YG TIDAK IKUT SYLIBUS. ORG PERGI KEKANAN DIA KEKIRI. JGN TAKSUB SGT. KITA NI MANUSIA MMG BANYAK BUAT SALAH. TUNJUK KALAU TAK BETUL BUKAN NYA MAKI HAMUN. MUHASABAH DIRI. JGN FIKIR AWAK TU BAGUS SGT. UMNO PARTI ORG MELAYU. JGN FIKIR KALAU SEJUTA DLM UMNO SEJUTA ITU KAFIR ATAU PERASUAH ATAU JAHAT HATI. DIA PUN RAMAI YG MULIA WARAQ DAN BAIK HATI. RASANYA KAU BONGKAK DAN TIDAK DAPAT PETUNJUK. SENAB ITU RAMAI DARI KALANGAN KAU YG RIAK. MENUDUH UMNO MACAM2. APA KAU FIKIR KAU TIDAK AKAN DIHISAB KELAK. MUHASABAH DIRI BRO. NOBODY IS PERFECT.

      Delete
    9. royalti balak dan royalti biji di kelantan ,siapa yang bolot. rakyat kelantan atau kroni hussan musang dan YB YB bulan yang bolot. aku rakyat kelantan tak pernah dapat apa apa dari kerajaan kelantan. tapi aku tengok YB YB bulan dan kroni kroni nya rumah besar dan kereta besar walau pun mereka ini bekerja sebagai pemandu YB je. Nak kata niaga pon tidak. tapi kekayaan melebihi seorang guru atau doktor.

      Delete
    10. Anon 9.32 a.m.

      Betul lu cakap bro. Yang ramai jadi budak punk, skinhead, black metal dll adalah budak Kelantan.

      Gua sedih sebab mereka anak Melayu.

      Delete
    11. Anon 11,29

      aku setuju...budak kelantan yang jahil n jahat tu adalah penganut ajaran sekular jahiliyah UMNO!

      sebab tu aku nak hapus fahaman sekular asobiah UMNO dari minda rakyat Malaysia kerana ianya melahirkan generasi Melayu yang rosak akhlaknya.

      Delete
    12. asobiah my balls..... tak habis2 dgn asobiah kau tapi perangai kau org mcm haramjadah...

      Delete
    13. Bhai 12.52...boleh lu jelaskn apa mkna asobiah umno tu...bhai jgn jd burung kakak tua yg hnya mmpu meniru ayat tnpa tahu mkna ayat yg ditiru...

      Delete
    14. Anon 12.52 p.m.

      Tu lah masalah lu. Bila anak2 Melayu perangai tak elok lu tuduh UMNO. Lu jangan generalise semua perkara burok adalah kerana UMNO.

      Matt Sabun memantat bini kawan dia salah UMNO, Matt Sabun rembat duit sumbangan anak2 mangsa Memali salah UMNO. Projek kambing, dinar emas dan lebuh raya Husam gagal salah UMNO. PAS yang akan tumbang pada PRU 13 ini pun salah UMNO.

      Suka lu lah nak kata apa. Gua telahpun pangkah BN.

      Delete
    15. macai2 umnongok: ko orang tanya makna asobiah UMNO? dangkalnya ilmu agama ko, patutlah ko orang jilat habis apa ketua2 lanun umno ko orang tu suap dan kelentong!

      asobiah umno:
      1- nafikan hak rakyat lain yg bukan umno
      2- zalimi rakyat yang tidak jadi umno
      3- korupsi & kronisme yg berpihak kpd puak2 umno
      4- ko orang sekat yg bukan umno jd AJK Masjid
      5- ko orang tolak mana2 cadang laksana syariah hudud & murtad kerana semata2 ianya dicadangkan oleh pihak PAS
      6- ko orang ugut rakyat yg cenderung kepada bukan umno
      7- ko orang diskriminasikan pegawai2 kerajaan yg tidak pro umno
      8- ko orang ugut/ dera para guru/ pegawai kerajaan yg pro pembangkang dgn pelbagai tindakan yg menyulitkan mereka
      9- ko orang boloti semua jawatan glc - walaupun tiada kelayakam
      10- ko orang boloti setiap kontrak kerajaan secara yang tidak betul
      11- ko orang boloti permit2 kenderaan awam/ AP/ dll
      12- ko orang lindungi para perasuah/ penipu / penyeleweng kerana dia umno

      .... lagi?... tambah lah sendiri...................

      Delete
  4. Sdr Husam Musa (Kelantanese fondly call him Huse Muse), apa dah jadi dengan projek Lebuhraya Rakyat Kota Bharu - Kuala Krai? Dah habis ke balak dalam Hutan Simpan di Felcra Berangan Mek Nab tu ditebang dan dirogol atas alasan nak mulakan Lebuhraya Rakyat? Pengambilan tanah untuk projek tersebut dah diselesaikan ke belum? Kalau belum, kenapa Hutan Simpan tu yang diterkam terlebih dahulu? Kenapa majlis pecah tanah projek tersebut dibuat dikawasan hutan simpan kekal disitu dan bukan di tempat lain atau ditangguhkan sehingga pengambilan tanah selesai sepenuhnya? Apakah Projek Stadium di Bukit Merbau pun akan jadi terbengkalai apabila kesemua balak dalam hutan simpan disitu habis dikeluarkan? Kamu memang muse (musang)

    ReplyDelete
  5. BLOG SAMPAH UMNO ... Kebanyakan ahli UMNO BUTA ISLAM....

    ReplyDelete
    Replies
    1. perasan diri lebih islam dari orang lain.... pathetic...

      Delete
    2. woitt anon 11:26pm...sapa engko nak kata umno buta Islam..kamu pegi jahannam ngan lah dgn si samdol nik aziz si tua sesat tu..tapi apo nak buat..juak2 bodoh ni hati dan isiperut sume dah membusuk..macam kanser stage 4..dah tak leh rawat dahhh....eloklah kamu pimpin si niki ajis kamu tu ke jalan yang benar..dia dah buta Islam dah tu...

      Delete
    3. Apa punya Anon 11:26pm,

      Kalau dah kata blog UMNO sampah yang ko gi masuk jugak buat apa? Tindakan jenis apa tu?
      Apa kena-mengena cerita Hussam dengan Islam pulak? Dah tu ada hati pulak nak tinggalkan komen! Tak tau malu punya manusia.

      http://mycybertrooper.net.ms/

      Delete
    4. Anon 11:26 PM.....puak kamu yg CELIK ISLAM tuh la yg sanggup gadaikan kalimah Allah pada Kristian semata2 krn UNDI....sanggup gadaikan akidah krn tamakkan KUASA....sanggup memutuskan siratulrahim antara sesama Islam dan sanggup bersekongkol dgn HARBI semata2 utk mnjatohkan sesama Islam...inila perjuangan agama Islam PAS........

      Delete
    5. apa tu HARBI?

      Delete
    6. puak2 umno ni bodoh tahap tenuk....

      Delete
    7. aku tolong tafsir
      kafir HARBI - orang kafir yg berperang, membunuh, dan menghalau atau menjajah umat Islam ditanah airnya sendiri!

      kafir ZIMMI - orang kafir yg hidup didalam negara umat Islam dan tiada aktiviti sebagaimna HARBI

      apa hak2 ZIMMI?

      Firman Allah: “Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan memberikan sumbangan harta kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”. (Surah al-Mumtahah, 8-9)

      Delete
    8. rasa takjub diri, ujub, riak, sombong dan takbur memang makanan puak2 pakatan. mana ada bagusnya agama Islam yg dianut oleh penyokong umno. yg bagusnya mereka aje. semua tiket ke syurga dorang dh borong. tak merasa syurga la sesiapa yg tak sokong pas, termasuklah muslim2 terdahulu di seluruh dunia (mana dorang kenal pas utk sokong pas?)

      Delete
    9. rasa takjub diri, ujub, riak, sombong dan takbur memang makanan puak2 pakatan. mana ada bagusnya agama Islam yg dianut oleh penyokong umno. yg bagusnya mereka aje. semua tiket ke syurga dorang dh borong. tak merasa syurga la sesiapa yg tak sokong pas, termasuklah muslim2 terdahulu di seluruh dunia (mana dorang kenal pas utk sokong pas?)
      ----------------------------------------------------------
      Betul lah tu usin.....umno lah yang paling bagus, tidak ada yang tidak bagus pada umno, melainkan semua nya bagus belaka.
      Oleh itu bibinglah pas kejalan yang benar supaya mereka tidak terus lalai.
      Aku pon kesian jugak tengok orang pas ni....sebagai langkah pertama, apa yang perlu kita buat bagi nak membimbing orang pas ni....?

      Delete
    10. Semakin byk pendedahan dibuat ttg kepincangan PAS, semakin byk tuduhan memfitnah yg diterima UMNO. Lalu bimbingan apa lg yg tuan mahukan? Sesungguhny Allah ataupun makhlukny tidak merubah nasib sesuatu kaum, kecuali kaum itu yg merubahny sendiri.

      Delete
    11. Betul lah tu usin.....umno lah yang paling bagus, tidak ada yang tidak bagus pada umno, melainkan semua nya bagus belaka.
      Oleh itu bibinglah pas kejalan yang benar supaya mereka tidak terus lalai.
      Aku pon kesian jugak tengok orang pas ni....sebagai langkah pertama, apa yang perlu kita buat bagi nak membimbing orang pas ni....?
      ----

      Kita sula mereka?

      Delete
    12. Suruh mrk mengucap banyak2.....

      Delete
    13. Semakin byk pendedahan dibuat ttg kepincangan PAS, semakin byk tuduhan memfitnah yg diterima UMNO. Lalu bimbingan apa lg yg tuan mahukan? Sesungguhny Allah ataupun makhlukny tidak merubah nasib sesuatu kaum, kecuali kaum itu yg merubahny sendiri.
      ---------------------------------------------------------
      Nasihatlah sesuatu puak yang memang bersalah itu, tanpa merasakan bahawa kita lebih bagus dari puak yang bersalah itu. Sekira nya kita menasihati sesuatu puak yang memang nyata bersalah dan kita pula merasa kita lebih bagus dan baik daripada mereka.....ini juga suatu malapetaka bagi kita......

      Delete
    14. Yg selalu merasakan diri lebih bagus itu siapa tuan? Yg selalu mempersoal keislaman org yg tidak sehaluan itu siapa tuan? Yg selalu mengeluarkan kenyataan yg mengguris hati org yg tidak sehaluan itu siapa tuan?

      Delete
    15. Anon 1.12 a.m. .. . .

      Apa yg 12.03 a.m. kata tu betul.

      Bukankah Presiden PAS sendiri telah kafirkan semua ahli PAS melalui Amanat Haji Hadi.

      Renung2 dan fikir2kanlah.

      Delete
    16. puak puak celek isle nilah kuat berzina dan meliwat. tak caya tanya stopa spendo besar ,nuar cinodoll,azmi jamban,saipul KTM,din puduraya,dan mat sabun.

      Delete
    17. Bhai...apakah umno/pas itu islam dan islam itu umno/pas...bhai tak prlu kaitkn parti politik dgn agama...sifat kepartian bukan akidah kita dan bukn syahadah kita utk percaya dan yakin kpd kebesaran Allah...jika kita berada dlm forum agama,maka brbicara lh kita tntng agama...bhai tidak perlu utk letakkan umno buta agama...sbb
      Islam utk semua...bhai rukun islam mana yg mnyebut tntng parti...

      Delete
    18. Bhai...apakah umno/pas itu islam dan islam itu umno/pas...bhai tak prlu kaitkn parti politik dgn agama...sifat kepartian bukan akidah kita dan bukn syahadah kita utk percaya dan yakin kpd kebesaran Allah...jika kita berada dlm forum agama,maka brbicara lh kita tntng agama...bhai tidak perlu utk letakkan umno buta agama...sbb Islam utk semua...bhai rukun islam mana yg mnyebut tntng parti...
      -------------------------------------------------------------
      Maksud anda agama asing dan politik asing.........begitu?
      Anda tidak perlu dan berbaju, kerana dalam rukun islam tidak ada sebut pon pasal pakai seluar dan baju....boleh gitu?
      Sekira nya umno tidak buta agama....abaikan saja kenyataan itu, tapi jika benar memang umno buta agama maka pengisian ilmu perlu disegerakan...sebab belum terlambat.

      Delete
  6. Adakah benar kerajaan zalim dari segi tax payers role. Setahu saya dengan bergaji RM5000 sebulan (60000 setahun)kerajaan akan mengutip cukai sebanyak RM3300 setahun (LHDN).

    Sumbangan kerajaan mengikut penggunaan minyak RON95 adalah RM0.95 setiap liter. Mengikut statistik (MIROS) average pemandu kereta memandu sebanyak 20km sehari walaupun untuk saya rasanya PJ ke KL adalah 14 km dan pergi balik adalah 28km sehari.

    Kereta 1.6 petrol consumption average adalah 16 liter per 100 km. Oleh itu jika saya bekerja 5 hari seminggu dengan memandu kereta maknanya saya travel 140km seminggu dan mengguna minyak sebanyak 22 liter seminggu,88 liter sebulan dan 1056 setahun. Oleh itu kerajaan menyumbang sebanyak (1056 x 0.95) RM1003.2 setahun kepada saya.

    Ini tidak termasuk subsidi gula, pelajaran,healthcare dan lain lain lagi maka bukankah negara kita ni memang sudahpun negara kebajikan malah pemberian BRIM juga menepati seperti di Australia dimana pihak kerajaan memberi wang kepada rakyat untuk membeli barang dan membolehkan pembangunan di Australia berjalan lebih rancak.

    Susahlah juga nak salahkan kerajaan perumahan naik kerana akibat pembangunan dimana mana pun negara maju rumah di bandar harga berjuta rumah kos rendah pun kurang, oleh itu mereka mempunyai sistem rel pantas dimana penduduk boleh beli rumah murah ditempat lain dan bekerja di bandar.Di Malaysia Selain daripada membina rel laju Singapore-Kl(90minit)dan pembinaan MRT dan LRT pihak kerajaan juga bergiat membina rumah murah di Kuala Lumpur walaupun lebih menguntungkan kerajaan sekiraanya hanya membina rumah mahal sahaja. Oleh itu kerajaan zalim ni tak masuk akal malah pihak pembangkan yang praktis nepotism lagi bahaya dan berpontesi untuk bertindak zalim (Saddam nk bagi kuasa kt anak, Mubarak pun nk bagi kuasa kt anak dan termasuklah yang lain lain) jadi jangan sampai seperti mana dikatakan oleh Tun Mahathir you get the government you deserve. Kalau kita vote salah maka habislah seluruh Malaysia takde air pokok ditebang dan jika kerajaan mundur mereka akan salahkan UMNO.
    Malaysia sekiranya sistem rel kita sudah siap dan

    ReplyDelete
    Replies

    1. OOOiii unongok! negara2 lain tak buat pembangunan ke?

      korea utara tu siap dengan teknologi nuclear power & weapon!
      sama seperti Iran, Turki,........

      begitu juga gadaffi dulu... buat pembangunan & kebajiakn tapi tindas rakyat dari berpolitik yg bukan bodek dia ..... kerana angkoh dengan kuasa, akhirnya gadaffi dibunuh oleh rakyat sendiri!

      UMNO pun bertindak ala-diktator dgn pelbagai akta sekatan terhadap suara rakyat... media dan tv tiada kerja lain fitnahkan pembangkang..... bertaubatlah sebelum terlambat!

      Delete
    2. Oit... Ni ko bersuara memekak dlm blog pro kerajaan ni kondem kerajaan, ko kena sekat dak? Buat fitnah kerajaan sekat suara rakyat plak. Bertaubatlah sebelum terlambat!

      Delete
    3. AKU pohon 1 permit surat khabar harian ... bukan milik UBN?

      Delete
    4. AKU pohon 1 permit TV swasta ... bukan milik UBN?

      Delete
    5. AKU pohon dikaji semula undang2 AUKU, OSA, SOSMA, Akta Polis, yg masih mengugut rakyat?

      Delete
    6. Harakah tu x de permit ke? Siaran tv berbayar Astro tu x de permit ke? Yg penting bukan permit, yg penting modal. Ko ada modal, ko ada kepakaran ko bukak la apa syarikat pun.

      Knp ko x pohon dimansuhkan je semua.undang-undang dan akta di Malaysia ni? Kan senang. Semua org nk buat apa pun x de halangan.

      Delete
    7. ko ni bengap betul la... harakah tu ko ingat akhbar harian macam UM, BH, Kosmo, Metro, Star, NST, dlll tu ke?

      harakah tu akhbar tabloid yg untuk ahli2 saja kalu mengikut akta UMNO!

      Delete
    8. Org nk beli harakah kena tunjuk kad ahli dulu ke? Ko pasti ke semua yg beli harakah tu ahli? Aku bukan ahli pun ada baca gak harakah tu.

      Delete
    9. Penganut pas ngan pkr ni asyik embodohkan orang jer...
      hairanlah aku tgok mika dia orang ni..kalau kita cerita betul pun dia kata tak betu,l
      muka dah la selamba macam hidung babi..
      muka dah la macam bagus,,semua dia yang betul,,
      memang dia orang ni9 tau mbangkang je tapi sebenanya tak tau sistem bernegara tu macam mana..BANGSATTTTTTT BETULOLAAAA

      Delete
    10. Islam pas sgt lemah....makin sial bila peliwat dan penzina dilindungi....

      Delete
    11. Anon 1:05 AM ...

      AUKU, OSA, SOSMA, Akta Polis dsbnya tu Parlimen yang luluskan. Ahli Parlimen Pembangkang pun turut membahaskan undang2 tersebut. Kenapa dah lulus sekarang lu meroyan suruh kaji lagi. Nampak sangat lu punya MP di Parlimen makan gaji buta, tidak mengambil berat pasal atau pun MP yang sememangnya bodoh piang dan tidor.

      Kalau pembahasan undang2 negara MP pembangkang tak reti dan tak ambil berat, macam mana nak mentadbir negara. Itu tanggungjawab MP lu untuk membahaskan. Bila lu letak mangkuk jadi calon dan menang, itulah hasilnya.

      Lu cakap je pandai. Memang mudah untuk mengatakan orang lain salah tetapi lu sendiri pun tak betul. Kata bodoh kang marah.

      Delete
    12. ORANG BODOH PIANG NI MMG MALAS BERFIKIR. APA YG DIA KATAKAN MMG BENAR. HANYA KERAJAAN BN YG PANDAI MEMRINTAH MSIA. PASS DAP PKR HANCUS. BERGADUH TAK HABIS. YG PAS NAK ISLAM DAP TAKNAK PKR DUA2 BOLIH. KAU ORG TAK FIKIR KE APA AKAN JADI KALAU DIA ORG PERINTAH.

      UMNO TIDAK PERFECT ATAU BAIK SEMATA KALAU CKP DGN ORG DUNGGU. TETAPI UMNOLAH YG TERBAIK UTK ORG MELAYU. SEMUA ADA DIPERJUANGKAN PEMBANGUNAN DAN AGAMA BERJALAN SEIRINGAN DAN PARTI COMPONEN YG LAIN PUN ADA BAHAGIAN MASING2. CUMA INI TANAH MELAYU JADI PERLEMBAGAAN MENETAPKAN ORG MELAYU YG JADI TUNJANG NEGARA. ADA FAHAM?.

      UMNO DAH BANYAK BERJASA KEPADA BANGSA DAN ANAK2 MELAYU. RAMAI YG DPT MENGUBAH NASIB HIDUP DGN PELAJARAN DAN BIASISWA YG DIBERI SAMPAIKAN ADA RAMAI JUGA YG TIDAK MENGENANG BUDI DGN MENGKRITIK KERAJAAN. SEPERTI ANJING MENGIGIT TANGAN YG MEMBERINYA MAKAN. LUPA DIRI. CUBA FIKIR BALIK MASA KAU MULA NAK LANJUTKAN PELAJARAN MCMANA KAU RASA BILA MAK BAPA TAKDA DUIT SIAPA UG TLG. KERAJAANKAN. ANAK MELAYU YG PANDAI SIKIT DIKUTIP DAN DIBERI BIASISWA. SEKARANG DAH SENANG MELAWAN PULAK. ZAMAN 90AN YG KURANG PANDAI MASIH DITAWARKAN KE UNIVERSITY TAPI RAMAI YG TAK BOLIH PERGI SEBAB MAK BAPAK SUSAH. OLIH KERANA KERAJAAN TIDAK MAU LIHAT ANAK MELAYU HANYUT BEGITU SAJA MAKA DIWUJUDKAN PTPTN. ITU PUN SEKARANG MELALAK SURUH HAPUSKAN. MMG DAHLAH BODOH NAK DISUAP SAJA SEMUA. APA NAK JADI DGN ORG MELAYU NI. KALAU PART MELAWAN NOMBOR SATU MELEPAK NOMBOR SATU. ACTION KE BELAJAR KE MALASCM ADA DUA KAT PKR. POINTER RENDAH TAPI NAK JADI PEMIMPIN. ALAMAT KENA LELONG NEGARA. PIANG BETUL BENDA SENANG PUN TAKNAK FIKIR.

      Delete
    13. Anon 12.51 apa ke jadahnya kau ambik negara tak stabil sebagai contoh. Patutlah org pas dap pkr ni suka bertengkar sesama sendiri. Macai dia pun ambik negara2 sama mcm ideaolagi dia sebagai contoh.

      KESIAN MACAI2 ADA OTAK LETAK DI BAWAH. ORG TGK NEGARA YG POSITIVE DIA KEKIRI AMBIK YG NEGATIVE.

      Harap taklah mereka menang Pru nanti. Mau haru biru negara kita.

      Delete
    14. MEMANG PUAK2 PEMBANGKANG NI SUKA AMBIK CONTOH NEGARA YG HURU HARA TAK STABIL YG NEGATIF UNTUK DIJADIKAN PERBANDINGAN...SEBAB PEMIKIRAN DEPAPUN NEGATIF MACAM TU LA JUGAK....PATUT LA TAK MAJU...

      SAMPAI BILA2PUN KALAU PAS DGN CARANYA SEKARANG-MEMECAHBELAH UMAT ISLAM YG TAK SOKONG DEPA, MEMFITNAH, BERKELAKUAN RIAK SOMBONG TAKSUB BONGKAK DAN PERASAN TERLEBIH ISLAM DARI ORG LAIN..SAMPAI KIAMATLAH ALLAH LAKNAT....AKU HARAP PUAK2 NI CEPAT INSAF DAN BERTAUBAT SEBELUM TERLAMBAT...KERANA ALLAH MAHA PENGAMPUN.....

      Delete
    15. MEMANG PUAK2 PEMBANGKANG NI SUKA AMBIK CONTOH NEGARA YG HURU HARA TAK STABIL YG NEGATIF UNTUK DIJADIKAN PERBANDINGAN...SEBAB PEMIKIRAN DEPAPUN NEGATIF MACAM TU LA JUGAK....PATUT LA TAK MAJU

      SAMPAI BILA2PUN KALAU PAS DGN CARANYA SEKARANG-MEMECAHBELAH UMAT ISLAM YG TAK SOKONG DEPA, MEMFITNAH, BERKELAKUAN RIAK SOMBONG TAKSUB BONGKAK DAN PERASAN TERLEBIH ISLAM DARI ORG LAIN..SAMPAI KIAMATLAH ALLAH LAKNAT....AKU HARAP PUAK2 NI CEPAT INSAF DAN BERTAUBAT SEBELUM TERLAMBAT...KERANA ALLAH MAHA PENGAMPUN.....
      --------------------------------------------------------------
      Adakah anda berasa sedikit didalam hati bahawa anda lebih bagus dari mereka?

      Anda perlu berhati-hati bila mengunapakai perkataan laknat,kerana kita tidak boleh melaknat apa yang tidak dilaknat oleh Allah dan RasulNya.

      Abu Ad-Darda radhiallahu anhu berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

      "Jika seorang hamba melaknat sesuatu, maka laknat itu akan naik ke langit, dan tertutuplah pintu-pintu langit. Kemudian laknat itu akan turun lagi ke bumi, namun pintu-pintu bumi telah tertutup. Laknat itu kemudian bergerak ke kanan dan ke kiri, jika tidak mendapatkan tempat berlabuh, dia akan menghampiri orang yang dilaknat, jika layak dilaknat. Namun jika tidak, maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat.”

      Yang lebih islam dan yang kurang islam....macam mana tu?

      Delete
    16. Salam Azazil! Komen dr wa yg krg lebih Islam. Ayat yg digunakan Anon tu menyatakan dgn jelas "KALAU PAS DGN CARANYA SKRG ..... Sampai kiamat ALLAH laknat" , nampak jelas perkataan KALAU, hal2 yg buruk, ALLAH laknat. Takder la anon tu melaknat sesiapa cuma menyata ALLAH melaknat org2 yg melakukan sesuatu kejahatan. Berbeza dgn sestengah commentors ada yg telah pun menjatuhkan hukum sedang kita sendiri tidak mengetahui sebab itu HAK ALLAH contoh yg selalu dan meniti kerap dibibir sesetengah commentor, UMNO LAKNATULLAH seolah2 disamakan dengan IBLIS LAKNATULLAH (yg telah dilaknat). Takder plak wa nampak PAS LAKNATULLAH, mungkin ada tapi ikhlas wa tak nampak.
      Melaknat sesuatu tu blh juga termasuk gunakan perkataan yg mengutuk mcm bodoh, babi dll dan dlm hal ni tak nampak la wa yg anon 11:24 gunakan.

      Wa amati anon 11:24 risaukan perpaduan Islam. Sangka baik je Azazil apapun terimaksih sudi berkongsi ilmu dan pendapat.

      Delete
    17. Org amerika lebih islam perangainya dr org islam pas.

      Delete
  7. Fitnah ni ada mcm-mcm cara. Salah satunya dgn menyamar ambik identiti org kmudian bg komen utk burukkan individu sebenar tersebut. Contoh yg paling mudah jiran sebelah sana yg guna identiti En. Mohamad, Juragan69 & Nana Nurgaya kmudian bg komen. Tujuanny nk jatuhkan kredibiliti individu sebenar dan menanam persepsi buruk terhadap individu sebenar terbabit.

    Yg paling hebat org yg menyamar ni mampu berhujah dgn potongan ayat suci Al-Qur'an dan hadith bagaikan seorg mumtaz. Tetapi fitnah pula amalannya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jauhilah fitnah yang besar dan keji ............... bangsa lain sedang ketawa cara melayu bengap berpolitik........ immatured democracy n third class mentality!

      Delete
    2. 12:55am......saya yakin anda ini seorang yang bijak dan banyak ilmu, maka saya berharap sangat sangat anda bimbing lah mereka kejalan yang benar supaya tidak terus terpesona dengan diri mereka sendiri...

      Delete
    3. Manusia diberi kemuliaan dgn akal. Maka gunakanlah ia sebaikny. Dgn akal manusia mampu membezakan antara yg baik dan yg buruk. Antara yg benar dan yg salah. Antara manfaat dan mudharat. Sesungguhny akal ialah kurniaan tuhan sbg bimbingan buat kita. Maka siapalah sy utk membimbing org lain krn bimbingan dr tuhan jauh lebih hebat dan mulia...

      Delete
    4. Manusia diberi kemuliaan dgn akal. Maka gunakanlah ia sebaikny. Dgn akal manusia mampu membezakan antara yg baik dan yg buruk. Antara yg benar dan yg salah. Antara manfaat dan mudharat. Sesungguhny akal ialah kurniaan tuhan sbg bimbingan buat kita. Maka siapalah sy utk membimbing org lain krn bimbingan dr tuhan jauh lebih hebat dan mulia...
      ------------------------------------------------------------
      Maka macam mana nak tahu kita ini dalam bimbingan Allah atau sebaliknya...adakah cukup kita minta fatwa dari akal kita.?

      Delete
    5. Dgr dan belajar lah dari plbgi pihak.....
      Berdoa agar dibukakan hati menerima yg sahih...

      Delete
    6. Dgn menilai semua fakta dan pendedahan. Dgn menilai ucapan dan pendirian pemimpin. Dgn menilai perkataan yg keluar dr mulut pemimpin. Dan yg paling utama dgn berlapang dada meraikan perbezaan.

      Delete
    7. Kerana berlapang dada lah aku tolak pr...
      Tiada apa yg nak dibanggakan dgn para pemimpinnya....
      Bertelagah dan menikam sesama sendiri....
      Mahu hancur negara klu dipegang oleh mrk....

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    8. Salam pd anon2 diatas! Terbaik dan tahniah dr wa ikhlas. Mmg benar pelangi ISLAM itu wujud, berbeza warna dan berbeza pendapat tetapi cantik dipandang dan dibaca. Alhamdulillah.

      Delete
  8. HIPOKRASI & OPPORTUNIS UMNO amat ketara tetapi Melayu Assobiyyah lah yg masih dok sokong kedurjanaan UMNO selama ini!

    Krisis Perlembagaan 1988 dulu.. seluruh jentera kerajaan dipaksa UMNO diktator itu menghina raja2 Melayu......... utusan malaysia, berita harian, nst, star, RTM, TV3, ..... dll ... memuatkan propoganda umNO menghina & memaksa raja2 melayu tanda tangan perlembagaan baru diParlimen & DUN.... masa itu dibawah Emperor Mahathir Kutty .....

    hari ini bila tersepit UMNO bermuka2 simpati & sayangkan Raja2 Melayu ... untuk meraih undi melayu! begitu juga 'baik hati'nya umno terhadap PAS .. kononnya demi perpaduan.... kakakakaa.... tetapi disebelah tangan lagi umno lanyak kerajaan Islam PAS kelantan, kedah dan dulu PAS Terengganu! Royalti minyak disekat... begitu juga tindakan diskriminasi politik yang jahat UMNO terhadap nasib bangsa Melayu dinegeri2 dibawah tadbiran PAS..... begitu juga nasib Bahasa Melayu dipinggirkan dengan PPSMI ... sekolah SAR dianaktirikan... banyak lagi hipokrasi politik UMNO terhadap Melayu, Islam & Raja!


    Mengapa Melayu lembab menghukum UMNO?

    Apakah semangat rakyat Mesir, Libya, Tunisia, Moroko,Yamen, Syria, dll... menolak pimpin2 diktator sekular Arab mereka sedang bersarang dibenak hati Melayu nusantara ini?

    MELAYU BERANI BERUBAH! Tolak 55 tahun kedurjanaan & kediktatoran UMNO .. Insya Allah, Rahmat dari Allah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nk sgt berlaku konsep spring kt Malaysia ke? Ko tau x berapa bulan org arab berhimpun kt dataran tahrir tu x makan, x minum, x tidur, x mandi, x pegi kerja, x g jejalan dgn anak-anak, x g kuliah, x g sekolah? Diorg sanggup sbb diorg biasa hidup susah. Ko biasa ke hidup susah? Dlm satu hari berapa kali ko makan? Ko x de kerja tetap ke? Majikan ko x bayar gaji ko ke? Rumah ko x de bekalan api air ke? Kalau ko x pernah rasa hidup susah, x usah mengharapkan benda tu terjadi kt Malaysia.

      Delete
    2. Tak perlu ala-Arab spring... kita ubah melalui PRU beb .... 5 Mei 2013 ni kita sama2 dan ramai2 undi PR......6 mei 2013 kita bentuk kerajaan pusat baru...

      kita bukan kerajaan dinasti mana2... kerajaan rakyat... 5 tahun kemudian kita nilai balik.... jika PR bohong ... kita TOLAK PR ramai2... undi Parti baru pulak......ITULAH PROSES DEMOKRASI MATANG!

      ada faham!

      Delete
    3. Demokrasi matang tu maksudnya biar rakyat pilih apa yg dia nk pilih. Ko nk pilih pr ko punya pasal. Org lain nk pilih bn org lain punya pasal. Ko nk tukar-tukar 5 tahun sekali ko punya pasal. Org lain x nak tukar-tukar org lain punya pasal.

      Ada paham!

      Delete
    4. itu la yg betulnya................

      TV
      Utasang
      Berita Hariang
      kena cerita seimbang, jangan berat sebelah, baru rakyat faham demokrasi matang!

      boleh?

      Delete
    5. Sejak bila pulak jiran sebelah ni percaya pd tv, utusan dan berita harian? Laporan dlm harakah tu seimbang ke? Utusan cite pasal kebaikan kerajaan. Harakah cite pasal kebaikan PAS. Biar la rakyat pilih sendiri paper yg diorg nk baca. Kerajaan x paksa rakyat beli utusan. Kerajaan pun x larang rakyat beli harakah. Dah betul la tu. Rakyat pilih apa yg diorg nk baca. Ini la demokrasi matang. Kita jgn paksa-paksa rakyat...

      Boleh?

      Delete
    6. Aku tengok juga berita kat tv s'pore & indon....tak pon pemerintah sana guna tv untuk menghentam pembangkang disana...yang buat gitu kat malaysia je mcam lah tv milik ayahanda mereka..
      Tv di malaysia kan kitab sahih bagi puak umno, maka bila pembangkang boleh bercakap dalam tv(tak payah lama 10- 15minit pon dah cukup dah) baru lah puak totok umno yang duduk ulu-ulu boleh buat check and balance....tapi kalau umno je boleh bercakap dan orang lain tak boleh.....

      Delete
    7. Yg tv siarkan tu laporan dan kenyataan pemimpin pembsngkang, bukan menghentam. Kalau yg disiarkan tu x betul, saman je la. Bukan x pernah saman pun. Selalu. Dh tu yg ko takut dgn tv tu knp?

      Delete
    8. Aku klu nak tumbangkan sesebuah kerajaan hanya dgn mengundi....
      Nak buat arab spring?????Klu korang majoriti dan pemimpin korang berdiri di barisan hadapan...mgkin....
      Tapi klu korang minoriti dan pemimpin korang bingai dan duduk belakang berzina dan meliwat jer...ianya sia2 dan mati percuma.....

      Bekas ahli pas kampung

      Delete

  9. Husam Kambing + Stopa Ali + Mat Sabun = Parti Seluar Dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai umnongok sedap ko mengutuk malam ni!

      Delete
    2. ko hamPAS, PuntungKayuReput.....ko tak mengutuk orang?....parti perjuang islam konon...perangai macam syaitan...cakap tak berhemah...ko nak sokong pr(penyakit rakus)..itu hak kamu...

      Delete
    3. Spendar putih marah weii...

      Delete
  10. Kelantan pun ada unsur anak beranak sebab itulah pembangunan kKelantan macam Egypt ala Mubarak ni yang susah bila ahli politik nak jadi raja dah naynyuk masih nak pegang kuasa. Nepotism amat bahaya mana ada kemajuan di negara negara itu dan Kelantan. Kelantan kerajaan zalim yang memundurkan rakyatnya seperti Mubarak dan ketua ketua Middle East yang lain.

    Sama ke tak contoh ni Mubarak jatuh sakit orang partinya semua suruh tunggu sehingga anaknya dapat mengambil kuasa (Aljazeera).

    Nik Aziz dan Kit Siang nak tunggu hingga ankanya ambil alih parti macam ni mana ada demokrasi kalau dalam parti dh diktator masyarakat lain lagi lah tidak pedulikan olehnya.

    Maka kalau rakyat pilih salah nak jadi macam Egypt jadi macam Libya dan Syria yang juga mengamal Parti anak beranak maka memang tidak harainlah kalau kita ditimpa malapetaka.

    Malah bukti sudah terang bahawa parti anak beranak tak boleh pakai malah boleh menderitakan rakyat. Jadi kalau nak sokong juga macam mana, tu lah susah bila dah taksub semua Bukti yang terang tak boleh nampak. Sampai sembahyang pun nak diktator hanya sembahyang dia je boleh diterima, orang lain punya tak boleh diterima tu baru lah Firaun yang mengatakan dirinya tuhan yang boleh ampun rakyat dan semuanya mengikut budibicaranya.

    Tolonglah kalau tak nampak maka tak tau nak bagi ape lagi.contoh lagi UMNO kesemua ketuanya boleh di challenge seperti tun Badawi, Tun Abdul Rahman Tun Mahathir pun ditentang oleh Ku Li oleh itu tidak ada mempunyai kuasa mutlak.

    Tapi tengok DAP, parti PKR dan Pas semua dah tua tua berlaka tapi kerana mereka ni diktator mereka mempunyai kuasa mutlak sampai parti voting pun boleh ada yang tak dipanggil. Kesian Malaysia ni dah lah antara negara Islam yang berupaya tk macam Middle East ni pun orang Islam sendiri nak menjatuhkannya.

    Bayangkan kalau menteri dibolot oleh keluarga Kit Siang, Anwar dan keluarga Karpal mampus kita semuanya kena mintak kebenaran olh keluarganya dah lah tu sembahyang pun kena ikut cara dia mampuslah Malaysia takde apa nak dibanggakan.

    Mereka punkan kata nak tangkap ahli politik UMNO bila berkuasa samalah tu macam diktator seperti di Middle East dan diktator lain seperti Stalin Hitler dan macam macam lagi dengan alasan yang tak menasabah. Takkan contoh yang menunjukkan berkemungkina Malaysia nk jadi macam Middle East amatlah tinggi siap lah kawan kawan kita duduk dalam jail.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesangat setuju dgn hujang yg tuan bentangkan. Macai2 ni tak nampak agaknya kelak ada 4 keluarga yg akan memerintah negara. Anak beranak sinuar sikapal sink silimkitsial dan pock nick. Apa nama kerajaan mcm ni.

      Rakyat macai nilai lah sendiri. Gunakan akan fikiran awak tu. Jgn jadi pak angguk. Dahlah tu 4 berana ni idealoginya berbeza. Siapa ikut siapa. Siapa yg lebih dominant. Pas nampak sangat lemah cuma macai nya bising belakang saja mcm dlm blog ni. Buah fikiran hampeh.

      Kalau nak selamat BN lah yg paling ideal. Kalau tak mengaku simpan dlm hati tapi jgn nak komen kalau tak faham.

      Kau org pun dah pandai dan hidup senang. Nak enjoy bolih dan beribadat sepanjang hari pun bolih. Cubalah tanya melayu singapura mcmana hidup mereka. Bandingkan dgn hidup kita di sini ketara amat berbeza. Disana azan pun corongnya dihalakan kedalam mesjid. Disini siteresa pernah kemesjid pucong suruh perlahankan azan. Dia nak ubah negara jadi mcm singapure
      apa kau org islam pas bolih terima ke. Yg jelas orang UMNO tidak terima.

      Jadi gunakan akal yg Allah berikan dgn sebaiknya.

      Delete
    2. ALHAMDULILLAH,KOMEN YANG BERNAS & LOGIK,BRAVO!!

      Delete
    3. AKU SUKA SANGAT2 KELUARGA NAJIB & BININYA ROSMAH MEMRINTAH MALAYSIA SELAMA2NYA..... NAK AKU PUN DAPAT LIHAT BARANGAN MEWAH YANG MAHAL YG TAK PERNAH AKU LIHAT SELAM INI..... HE HE HE .... VOTE ROSMAH

      Delete
    4. Salam Anon 1:01! Apa hal nye lagi ni bhai. Pasal DS Rosmah lagi ke? Apa yg lu marah sgt2 dgn dia ni? Dia suka menyakat lu ke? Dia ngacau lu ke? Lu tak suka sebab dia tak pakai tudung lagi ke? Wa nak bagitau lu la ...... org umah DS Najib je tak masuk bertanding jadi calon pun. Cuba citer kat sini betul2 apa masalah yg dia buat kat lu secara peribadi. Setahu wa nak tengok DS Rosmah ni bercakap pun payah. Lu mana tau ntah2 dia undi org lain, undi kan rahsia. Yg betul bhai apa masalah puak2 lu dgn DS Rosmah???

      Delete
  11. sudah sudah lah kambing kambing pas dan pkr ni melalut..ko nak jadikan malaysia ni mcm libya..iraq, mesir...ko ada tgk tv...itu la ko org..macai macai pas pkr...byk baca haramkah..apa dah jadi dgn negara-negara arab tu...sampai la ni hura hara...sebenarnya..pemimpim pas & pkr MEMANG BODOH...TAK TAHU TADBIR NEGERI...ceramah,,kutip derma dan yg lain tk yah sebut le...ko org terima hakikat la....PEMIMPIN KO ORG MEMANG BODOH,,BAHALOL, TONGONG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak jugak join arab spring klu aku rasa tak berbaloi hidup dgn pemimpin yg main china doll...berzina...rasuah....dalang lanun...melacurksn agama...hidup merempat...miskin...

      Delete
  12. Tu lah Mubarak dan Saddam dulu mula mula semua ingat baik tapi bak kata Tun M absolute power corrupts absolutely. Bila keluarga dah bertakhta maka mampuslah rakyat jelata. Itu pasal lah BN tak membuat begitu maka semua ketua pernah diturunkan dan pernah di challenge. Ini baru demokrasi bayangkan ekonomi negara boleh berbincang di meja makan mapus kita bila Anwar isteri dan anak menentukan ekonomi Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir tu cakap saja pandai dan nampak baik... tpi hati & amalannya bagai HANTU, dialah Bapak Korupsi Malaysia dan menjadi legasi kpd kpd kerajaan UMNO/BN sehingga kini!

      Delete
    2. Tak payahlah tuduh menuduh contohnya sudah ada Firaun ampun dosa orang Nik Aziz buat sama, Firaun mengaku tuhan ketua ketua PR kata mereka tak pernah buat salah sedangkan Allah sahaja yang takde kesalahan manusia memang adaa kesalahan malah Nik Aziz boleh ambik kerja tuhan mengatakan orang sembahyang tak sah. Zaman Firaun rakyat Mesir menderita kita tengok rayat Selangor dan Kelantan menderita takde air di Kelantan pun takde pembangunan. Jadi siapa yang mengamal sistem Firaun BN ke PR.

      Delete
    3. Puak2 Parti Alas Spender ni ...

      Belajar agama, pandai cakap arab, berhujjah pakai hadith, fatwa, nas, firman, pakai jubah & serban ikut sunnah, kelihatan sangat islamik tapi hati punyalah tak tenteram.

      Ini war of perception bro. Anything goes.

      Tapi main letup bom IED, molotov cocktail, pukul orang, musnahkan bahan kempen lawan tidak akan mendapatkan sokongan rakyat. Fair play, bro, fair play.

      Ataupun momentum rakyat berubah menyokong Barisan Nasional yang amat digusarkan oleh Pakatan yang masih haram sampai sekarang.

      Kasihan betul ...

      Delete
  13. Tambahan lagi Firaun mengamal sistem anak beranak macam Pakatan Rakyat jadi siapa ye yang mengamal sistem Firaun kalau pandai jawapannya Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  14. Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu;
    22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

    200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

    Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

    9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

    Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

    Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

    26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

    300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.

    Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

    13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

    Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.

    Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.

    Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)

    Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

    Daripada fakta di atas bolehlah dirumuskan Umnolah pengkhianat dan menggadai tanah orang melayu, Bukan PAS, bukan PKR dan bukan DAP. Sebenarnya slogan Umno “Hidup Melayu” perlu ditukar kepada slogan sebaliknya, iaitu “di mana Umno kuat di situ Melayu merempat”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lg satu Melayu bodoh....

      Delete
    2. klu nk cr kesalahan memang mudah..tp kita perlu lihat justikasinya juga..ada yang terpaksa dilakukan demi pembangunan utk kesejahteraan rakyat secara keseluruhannya dan memang ada kesilapan yg pernah dilakukan dulu..tetapi jika dibandingkan dgn sekarang terlalu jauh perbezaannya..byk dasar2 dan mekanisme baru
      telah diwujudkan utk mengatasinya dan ini jelas telah dibuktikan oleh kerajaan..Namun jika dibandingkan dgn pentadbiran negeri-negeri di bwh pakatan pun byk kelemahan2 telah berlaku walaupun baru 5 tahun memerintah....sama ada di S'gor, Perak, Kedah, Penang mahupun Kelantan..klu 55tahun mungkin lagi panjng berjela..Mana ada kerajaan yg terlalu sempurna di dunia ini...sbb itu kita perlukan pembangkang yg kuat dan beretika. Mana yg kerajaan silap..tolong betulkan dan bg mekanisme utk selesaikan demi utk kesejahteraan rakyat..
      dan mana usaha kerajaan yg baik..terima dgb hati terbuka dan berikan kredit utk kerajaan. Tapi pihak pembangkang mengambil pendekatan apa yg baik dilakukan oleh kerajaan tetap salah di mata pembangkang apatah lg klu kesilapan..fikir2kan..wallahu a'lam..

      Delete
    3. Beri percuma tanpa keuntungan kpd rakyat ker??????
      Makan harta anak yatim memali berjuta2 tak cukup kejam ker????Patut pas makin sial.....

      Delete
    4. Salam 3:10! Lu memang pejuan melayu tulen tapi dr pati mana. PAS perjuang Islam, PKR berjuang untuk ..... la lupa plak wa. Lu parti mana. Citer ni seingat wa Tun dah bangkitkan 30 thn dulu, bagi tanah kat melayu jadi belukar, privatise kan dan share dgn sume melayu dan bangsa lain lagi baik. Win win la. Kalu dah sana sini belukar pelik plak malaysia ni nanti uncle sam kata org melayu duduk atas pokok. Tengok dari perspektif ekonomi la. Nak buat camner org kita tanak pusaka pun sampai bunuh jgn citer la kalau nak usahakan. Tanah kat kg pun byk lagi tapi ramai yg bak makan gaji dr usahakan tanah. Tak semua la ada yg baik dan bagus usaha.

      Delete
  15. Tak faham ape masalh bagi tanah kepada Vincent Tan ke Kepada syarikat luar negara ke kerana mereka memberi pekerjaaan kepada masyarakat. Macam tu baiklah kita duduk dalam hutan. lagipun setakat cut and paste tanpa membuat penelaian sendiri tak payahlah kata voters kan kita nak ape kebaikan untuk kita adakah aku nak minum air coklat hmm tidak oleh itu tentang PR, adakah aku nak kerja oh yaKelantan takde kerja so jawapannya tenang PR. Pulau Batu Putih dibentang di mahkamah dh kalah terima je lah takkan nak pergi perang ikut suka hati tapi kalau parti anak beranak senang nak buat decision nk serang semua sokong pasal anak beranak macam Sadam. Tolonglah siasat betul betul setakat cita lorong yang mempunyai banyak pengguna pun nak dipersoalkan susah le ni Kedah Kelantan macam manadengar Kelantan pokok pun takde air takde rakyat lari negeri lain so tak payahlah taksub sangat.

    ReplyDelete
  16. surat khabar balaci UMNo utusex terpaksa diberi percuma kerana rakyat tak bodo nak buang duit beli fitnah dan citer bodoh. Macam blog paria ni la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pun nak komen ke?

      Delete
    2. PASAI APA HANG HANGIN SANGAT NI..MACAI ANON 4:13AM OOII...ORANG TAK PAKSA HANG BELI ATAU BACA UTUSAN PUN DAN SAPA2 TAK PAKSA HANG MASUK KE BLOG YG HANG KATA PARIA NI...KALAU HANG NAK DUDUK DLM TEMURUNG HANG SAMPAI KIAMAT ADA ORG KISAH....ALLAH TAK AKAN MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM MALAINKAN KAUM ITU YG MENGUBAHNYA....MAKSUDNYA ADA AKAI TUHAN BAGI FIKIR..MANA YG BAIK MANA YG BURUK..MANA YG BATHIL MANA YG MUNGKAR...JANGAN DOK TAKSUB MEMBUTA TULI SAMPAI ADA OTAK TAK MAU BERFIKIR...

      Delete
    3. Hangin nak kalah dan hangin bila amk rakam video stopa dan edar seluruh negara....
      Lain kali jgn mudah terpedaya dgn sheikh....alim di luar tapi setan di dalam....

      Delete
    4. Salam Anon 4:13am! Utusex! Blog paria! Wa pun tak tau apa masalah lu org ni? Bagi duit salah tak bagi salah, bayar salah tak bayar salah. Kalu wa jadi lu wa kutip bebanyak yg free tu jual kat recycle dpt duit. Ubah la bhai ...

      Delete
  17. Pakatan Haram adalah Pakatan Kroni
    Nik Tua Aziz & Nik Abduh
    Anwar Aljubs, Jijah & Nurul Izzah ( Nurul Nuha coming soon )
    Lim Kit Siang @ Malam Dan Lim Guan Eng & Menantu Hantu Betty
    Karpal Singh & Anak Tak pakai Toncit Singh.

    Morality PAS rendah - Mat Sabu, Stoppa .
    Budaya PAS - suka mencaci , mencarut buat Fitnah dalam masjid.
    Fikiran orang PAS mundur - tidak boleh maju. Jumud.


    ReplyDelete
  18. TAHNIAH RAKYAT KELATE YG MEMILIH PAS UNTUK JADI PEMIMPIN. KENYATAANNYA ORE KELATE TELAH MENUNJAKKAN MEREKA DALAM PROSES PILAHANRAYA SECARA ADIL JADI ANDA TERIMALAH NASIB ANDA SEPATUTNYA. JGN SALAHKAN ORE LAIN DGN KEBODOHAN ANDA SENDIRI. UNTUK RAKYAT KELATE YG BERADA DILUAR DIPUJI DGN PEMERINTAHAN PAS. ANDA JGN BANGGA SANGAT ADA MAKSUD YG TERSIRAT DIDALAM SETIAP PUJIAN YG DIBERIKAN JGN TERLALU BANGGA DGN TOKGURU ANDA KERANA TIADA MANFAAT YG ANDA TERIMA DGN PUJIAN KEPADA TOK GURU ANDA ITU. TOKGURU ANDA TETAP MENGATAKAN ORE YG BODOH MEMILIHNYA TETAPI YG SEBENARNYA ORE YG BODOH MENGANGKAT ORE BODOH DIJADIKAN PEMIMPIN JD JGN SALAHKAN ORE LAIN. WALAUBAGAIMANAPUN TAHNIAH KEPADA ORG KELATE YG DIPINGGIRKAN OLEH PEMIMPIN ANDA SETELAH ANDA MENGUNDINYA. TAHNIAH KEPADA RAKYAT KELATE. TAPI SAYA SEDIH DGN CARA TOKGURU MELAYAN RAKYAT KELATE SETELAH DIBERI KUASA. TERNYATA SIKAPNYA BERBEZA SEBELUM DIBERI KUASA. LG SATU MALAYSIA DIIKTIRAF SEBAGAI NEGARA ISLAM BUKAN SEBAB NEGERI KELATE TETAPI SELURUH MALAYSIA JGN SEMPITKAN FIRKIRAN ANDA MENGATAKAN MALAYSIA NEGARA ISLAM SEBAB KERAJAAN KELATE UTK MOMOKAN ORE YG GILAKAN KUASA DGN CARA MENIPU NAMANYA. WALAUBAGAIMANA TAHNIAH ORE KELATE ANDA BERHAK TERIMA APA YG ANDA HARAPKAN. TAHNIAH, TAHNIAH & TAHNIAH. PESANAN UNTUK ORE KELATE, MALAYSIA DIIKTIRAF NEGARA ISLAM OLEH DUNIA TETAPI BAGI SAYA AMAT MEMALUKAN SEBAB KELATE BUKAN NEGERI CONTOH ISLAM TERBAIK JIKA DIBANDINGKAN DGN NEGERI-NEGERI LAIN YG LEBIH ISLAM JIKA HENDAK DIBANDINGKANNYA. JIKA ANDA MAKSUD ISLAM YG DIBANGGAKAN RAKYAT KELATE, MALAYSIA BAKAL TERGADAI NEGARA ISLAMNYA KERANA POLITIK SEMPIT ORE PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kagum dgn pencapaiaan PAS memerintah menjadikan Negeri kelantan kes HIV terringgi

      Delete
    2. Kesian....terlalu takut menegur mb kelate sampai kelate jadi kelat buat rakyat kelate....

      Delete
  19. Anon 4.13am, kalau gua kata lu bangang lu marah, umno bg utusan free lu bising, harakah yg Siap EDAR free lepas solat jumaat lg SIAL...gua ambil alas bontot panas atas motor je harakhahkkk tuiiiii....

    ReplyDelete
  20. SAUDARA DAN SAUDARI SAMA SAMA KITA UNDI PAKATAN RAKYAT/PR,SAMA SAMA PILIH PAKATAN,INGAT PRU INGAT PR....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lg satu Melayu bodoh...

      Delete
    2. FUUUUUUUUUUUCCCKKKKKKK UUUUUU!!!

      Delete
    3. FFFFFCCCCCUUUUUKKKKKUUUUU22222.

      Parti Alas Spender.

      Delete
    4. INGAT PR,INGAT PARTI ANAK BERANAK!!!

      Delete
  21. pakatan ranjang....kikiki

    ReplyDelete
  22. Malaysia diiktiraf sebagai negara Islam yang berjaya malah diguna sebagai negara Islam contoh adalah kejayaan BN bukannya kejayaan PAS atau mana mana parti lain. Adakah PAS boleh bangga dengan kejayaan mereka malah saya galakkan org Kelantan yang sayang sangat PAS sila duduk di KElantan dan minum air coklat tak payahlah nk keluar Kelantan cari kerja di negeri orang lain dan sebarkan ajaran sesat PAS di negeri lain. Semoga orang PAS sudah sedar jikalau Nik Aziz kata kawan dengan Syaitan pun takpe saya rasa dh cukuolah rehatkanlah Nik Aziz. Orang PAS ni kalau nak menyahut takbir orang Cina sila dan harap berhentilah jangan memalukan Islam yang mulia.

    Islam suruh meluaskan fikiran dan membuat research setiap kenyataan yang diberikan oleh mana mana pihak. Itu pasal Empayar Islam dahulu sangat berjaya dengan kejayaan terlahir insan insan seperti Ibn Sina.

    Tetapi sekarang ni Muslim amat terhina hanya Malaysia sahaja yang berupaya malah boleh mengutuk Israel tapi kalau negara Arab lain takut dengan Israel. Jadi kita patut rasa bangga dengan kerajaan yang sedia ada. Yang memalukannya kita patut sudah ada kesedaran tentang perkara ini tapi PAS seolah olah tidak mahu menerima kenyataan ini.

    Malah ape yang lagi bahaya negara negara Islam lain nak jadi macam kita yang kita pulak nak menjadi macam mereka memilih parti anak beranak taksub dengan keluarga sehinggakan mereka buat salah tiada siapa berani nak tegur. Taksub ni bahaya malah tak kiralah tetapi selagi tiada parti parti politik lain yang lebih baik daripada BN maka sokong je lah BN.

    Janganlah nak salahkan BN pasal kemunduran di Kelantan tu salahkan diri sendiri. Tu tak boleh taksub pasal kalau kita rasa ketua kita tak buat ape ape pergilah tanya kenapa negeri ni masih minum air coklat. Jangan lah bila kerajaan tolaong bina masjid kata ini tidak ikhlas pasal kalau nak cakap macam tu bayarlah balik ape yang kerajaan telah diberikan.

    Kita maju kerana BN dan malah tokoh tokoh kita dijemput dimana mana untuk memberi pandangan bagaimana menentang IMF dan sekarang ni kejayaan Najib memajukan negara dengan baik.

    Malah Eropah meniru cara kita menentang IMF. Ni tidak nak bangkit pasal kenapa nak tukar sawah padi kepada kolam udang. Tidakkah anda fikirkan bahawa kerajaan mencuba memberi income yang lebih kepada rakyat supaya lebih berjaya kerana pesawah pendapatanya rendah berjaya atau tidak kita tak taksub mengatakan BN semua bagus tetapi kalau memerintah selama hampir 60 tahun dan the best Pas nak ungkit adalah pasal Sawah tukar jadi kolam udang susah lah.

    Lagipun Islam tidak mengajar kita mengikut persepsi malah disuruh mengkaji mengikut fata. Contohnya corruption kalau nak basmi adalah dari segi auditing syarikat dimana di negara negara maju mereka tidak boleh suka suka keluar duit oleh kerana setiap satu sen akan dikira.

    Malangnya jika kita membuat demikian mampus semua syarikat akan terperangkap kerana ada yang ambil duit sesuka hati untuk diri sendiri ada yang acc tk update. Jadi kita sediripun kena bersikap jujur dan mampukah kita declare kesemua harta kita yang tau ramai nak lari dari bayar cukai.

    Semua ini memerlukan masa malah Allah sendiri menurunkan undang undang mengenai perkara perkara seperti arak berperingkat supaya manusia boleh menerimanya. Ini tidak tuduh melulu, kerajaan dah melakukan transformasi dan menunjuk peningkatan nk juga buat tuduhan tak berasas.

    ReplyDelete

  23. Sebab2 tolak PR:

    1. Pemimpinnya amal seks bebas...Anwar Aljuburi, Mat Sabu 121, Azmin Ais Krim,
    Badrul amin 3 pagi, Stopa Ali Spender, Eli Wong dll..Dosa Besar.
    2. Nepotisme..parti anak beranak.
    3. Pemimpin2nya dah tua2 belaka.
    4. Komunis dan kauvanis...ekstrim dan rasis.
    5. Pemimpin2nya tipu rakyat.

    dan banyak lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punca aku blah dari pas

      Delete
    2. ANON 8.59 CIRI2 YG KAU SEBUT ITU... ADA PADA KETUA2 LANUN UMNO/BN!

      Delete
  24. Aku sokong Umno and Pas shja sebab ada kekuatan yang balance untuk kita sebagai melayu islam boleh maju dan berdaya saing dunia dan akhirat. Aku tolak DAP and PKR sepenuhnya sebab mereka ni akan perlahan lahan nyahkan orang melayu di bumi melayu sendiri dengan. Contoh..DAP akan memperbanyakkan pusat2 maksiat spt rumah urut,mesin judi,karaoke,pub..pelanggan melayu byk dari puak2 pkr lps tu umno pun join and pas yg tak berapa islam lemah iman pun join,bukak business center baru dgn kawasan perumahan baru dgn harga yg mahal supaya org melayu lari ke pinggir2 kampung.Taktik Lee Kuan Yew di Singapura.

    ReplyDelete
  25. ANWAR EJEN ISRAELApril 27, 2013 at 9:27 AM

    Kpd anjing pr yg menyalak kat sini, boleh x jgn cut n paste? Nmpak bebeno ko dibayar utk counter strike. Haha..cr makan smpai cenggitu skali?

    Tu la..dulu masa sekolah, ko pg dgr ceramah maki hamun. Lulus peksa pun ala kadar..nak cr keje best dgn gaji best susah sbb result 3rd class.

    Akhirnya jd la cyber trooper pr. Jilat kahak ijau ntah brape kali. Minum kencing nuar smpai kenyang..

    Heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULAH HAKIKATNYA PUAK2 TAKSUB MEMBUTA TULI PR NI.....DIRI SENDIRI YG BODOH NAK MENYALAHKAN ORANG LAIN....TENGOK MUKA NIK AZIZ AND ANWAR TERUS JADI TAKSUB MACAM BENGONG...KESIAN BETUL DENGAN PUAK TAKSUB NI...ORG LAIN DAH MAJU..DEPA DOK MAJU DGN FITNAH...HIDUP TAK TENTERAM SAMPAI AKHIR HAYAT...KESIAN...

      Delete
  26. nampak gaya nya kafir harbi nik aziz kene banyak sembahyang tepi tasik atau atas jambatan putrajaya utk dpt memenangi org putrajaya kot.
    Jgn lupa sembahyang BN KO tepi taman warisan. lepas tu makan sate samhuri, ok laknatullah nik aziz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak gaya nya kafir harbi nik aziz kene banyak sembahyang tepi tasik atau atas jambatan putrajaya utk dpt memenangi org putrajaya kot.
      -----------------------------------------------------------------------
      Faham tak apa yang awak tulis ni.....
      Kafir harbi tu macam mana?

      Delete
    2. Sape suka limau sunkist

      Delete
    3. anon 9:29.. ko xperlu nk kafirkan org kot.. ko boikot dia camne pun ko jgn la kafirkan org siap laknat lagi.. ko sape? Tuhan ke? kalo die kafir harbi mcm ko ckp semalam knape org masih nk jumpa die kt masjid besi? fikir la bro dosa pahala..

      Delete
    4. Anon 9:29! Jgn la emosi sgt sampai camtu skali. Jumpa TGNA nanti minta maaf. Jgn suka melaknat org, cuba tengok komen Azazil kat atas. Semoga lu dlm peliharaan ALLAH.

      Delete
  27. Dulu UMNO dan PAS hampir bersatu untuk menubuhkan Kerajaan Perpaduan tapi N.ajis bantah. Siapa suruh bantah ... tanya sama Anu apa pasal goyang, nanti kata Anu semua dah hilang.

    Kalau kita bersatu kita boleh menegor dan saling membetulkan antara kita dalam satu wadah ... untuk Islam dan perpaduan ummah. Tidak akan ada perasaan marah kerana tegoran untuk kebaikan bersama.

    Tapi sekarang lu mahu tegor UMNO ... lu siapa. Pemimpin lu pun banyak melakukan kemungkaran. Parti Isle ke itu? Lepas tu lu sokong orang2 yang dengan terang dan jelas mahu menghancurkan Islam.

    Jangan jadi hipokrit bro. Semua hujjah lu gua boleh patahkan tapi gua bukan permanent trooper kat sini.

    Gua UMNO gua balun, PAS pun gua balun. Gua hanya mahu lihat Melayu bersatu supaya kaum lain tak boleh memperlekehkan ugama kita.

    Tapi lu orang cakap Parti Isle, nak tegakkan hudud tapi cakap tak serupa bikin.

    PAS memerintah Kelantan sekian lama, mengapa belum laksanakan hukum hudud yang telahpun diluluskan oleh Kerajaan Negeri Kelantan. Nak laksanakan hudud kenapa tak potong kote pemimpin2 PAS yang memantat bini orang lain.

    Amanat Hj. Hadi telah memecahbelahkan ummat Islam di Malaysia ni, mengkafirkan ahli2 UMNO kerana bekerjasama dengan parti kaum lain. Nah, sekarang ahli2 PAS bukan kafir ke kerana bersekongkol dengan DAP?

    Jadi jangan merepek kat sini. Buka mata, buka hati dan lihat keliling. Rakyat telahpun BERUBAH untuk menyokong BN. Lu kena terima haikat itu sebagaimana BN menerima hakikat bila mereka tewas di 5 negeri pada 2008.

    Allahu Akbar ...

    ReplyDelete
  28. Salam Hormat Pada Semua

    Pada Yang Tua Muda Jelita

    Awang Luku Ingin Bicara

    Kisah Rakyat Tirai Dibuka.

    Al Kisah Skodeng Asmara

    Kalau Tengok Jangan Terasa

    Sebelas Minit Makan Masa

    Panah Arjuna Sungguh Berbisa.

    Ooo..macam Tu Ka Cerita?

    Sungguh Hebat Depa Kata

    Bukan Buhong Tapi Nyata

    Pasti Tebeliak Biji Mata.

    Ini Lakonan Angkara Siapa?

    Cerita Dongeng Atau Nyata?

    Tengok Diam-Diam Jangan Berkata

    Kena Tangkap Habih Kita.

    Hari Ini Kempen Merata

    Masing-Masing Nak Cari Nama

    Sakit Demam Kudis Buta

    Semua Lawat Nak Tunjuk Muka.

    Pakai Ketayap Atas Kepala

    Bersyarah Kuat Semua Tak Kena

    Dengar Boleh Nasihat Kita

    Percaya Jangan Kata-Kata Depa.

    Main Kasar Nampak Gaya?

    Bom Diletup Nak Buat Hura Hara

    Ini Kerja Orang Gila

    Polis Tangkap Masuk Penjara.

    Bangkit Pagi Penuh Taik Mata

    Nak Mandi Ayaq Tak Ada

    Hadas Besar Nak Kira Macam Mana?

    Isu Ayaq Selesai Tiada.

    Dari Selatan Sampai Utara

    Sabah Sarawak Rakyat Jelata

    Muka 'Happy' Ceria Belaka

    Kekalkan Kerajaan Yang Sedia Ada.

    Pangkah PAS Rakyat Derita

    Pangkah DAP Rakyat Merana

    Pangkah PKR Lagi Tak Guna

    Pangkah BN Selamat Semuanya.

    Makan Tosei Nasi Kandar Pelita

    Teh Tarik Tanpa Gula

    Rehat Dahulu Kita Berseloka

    Awang Luku Akan Mai Semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah!..seloka yg sungguh berbisa..terimakasih atas usaha anda..UNDI BN!

      Delete
    2. Kepada 10.17- komen yg tepat dan padat! Allahu Akbar!

      Delete
  29. Ceramah Nurul Izzah membongkarkan kejadian sebenar menjatuhkan ayahnya-------->>>> pilihan-andaPRU13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia yg jatuhkan dirinya sendiri.....
      Klu dia tak jadi pelakon lucah....
      Klu dia tak mengencing rakyat....
      Klu dia tak buat fitnah....
      Klu dia tak rasuah...
      Klu dia tak gadai agama....
      Klu dia tak jadi tok dalang.....
      Mmg sial undi anwar brahim nie...

      Delete
  30. JANGAN MEMPERMAINKAN AGAMA ISLAM UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI..AMALAN KITA PASTI AKAN DIHISAP DI KEMUDIAN HARI...ISU HUDUD DAN MENUBUHKAN NEGARA ISLAM DAH BERPULUH TAHUN JADI MODAL KEMPEN PAS..KEJAP NAK BUAT KEJAP X NAK BUAT..KINI AHLI PAS SENDIRI TOLAK HUKUM HUDUD(MAT SABU,MAHFUZ ,DR ZUL)...DAP MEMANG CONFIRM TAK NAK BUAT DAN BENARKAN DIBUAT..PKR PULA X BERANI BUAT KEPUTUSAN..PARTI POLITIK MACAM NI KER KITA NAK BAGI TADBIR MALAYSIA?

    ReplyDelete
  31. BERITA HANGAT: PERATUSAN RAKYAT DAN PENGUNDI SEDANG BERALIH KEPADA PR SEMAKIN MENINGKAT DARI HARI KE SEHARI SEHINGGA 5 MEI 2013... . INSYA ALLAH.

    6 MEI 2013.... KERAJAAN PUSAT BARU. INSYA ALLAH.

    MACAI2 YG TAKSUB KEPADA UMNO/BN TU JANGANLAH GUDAH.... KITA AKAN BERI LAYANAN ISTIMEWA.... atas perjuangan gigih pertahankan parti setan UMNO/BN tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian lu
      terpaksa berbohong demi
      menyedapkan hati sendiri


      Delete
    2. Ni sorang lagi. Dtg tak bersalam dijemput pun tidak tapi setan juga yg lu sebut. Apa masalah bhai?

      Delete
  32. Rakyat bangang je nak sokong parti anak beranak

    ReplyDelete
  33. KEWAJIPAN PEMERINTAH MENERAPKAN ISLAM

    SN348] Penamaan calon pada 20 April lepas menyaksikan permulaan pesta demokrasi yang boleh dikatakan terhangat di sepanjang sejarah pilihan raya umum di Malaysia. Ramai yang gembira apabila terpilih sebagai calon dan lebih ramai yang kecewa apabila tersisih dari senarai. Seiring dengan kekecewaan itu, dilaporkan seramai 61 orang pemimpin dan ahli UMNO bertindak menjadi calon bebas dan sanggup dibuang dari parti semata-mata kerana tidak setuju dengan calon yang dilantik oleh presiden mereka. Manakala di pihak Pakatan Rakyat pula menyaksikan 7 tempat di mana PKR dan PAS bertanding melawan sesama sendiri kerana gagal mencapai kata sepakat. Apa pun, selepas penamaan calon, kempen pilihan raya kini semakin hangat dengan ceramah, perang bendera, perang poster dan banner serta yang paling hangat ialah perang melalui media apatah lagi di media maya. Propaganda, hentaman, pergaduhan, penipuan, kebencian, tuduhan, fitnah termasuk politik wang (rasuah) juga semakin rancak. 

    Satu pihak terpaksa berhempas-pulas untuk mempertahankan takhta manakala pihak yang satu lagi sudah tak sabar-sabar untuk ke Putrajaya. Dalam demokrasi, pemerintahan menjadi satu rebutan kerana kuasa adalah segala-galanya. Satu perkara yang tidak pernah dan tidak akan di ajar dalam demokrasi adalah ‘kuasa’ sebagai satu amanah dari Allah SWT untuk menerapkan hukum-hukumNya. Demokrasi mengajar penganutnya bahawa orang yang berkuasa boleh membuat dan menerapkan undang-undang mengikut kepalanya sendiri walaupun undang-undang itu bertentangan dengan Islam sekalipun. Kerana itulah orang yang mengambil demokrasi sudah pasti tidak akan menerapkan Islam. Ini kerana demokrasi sememangnya tidak didesign untuk menerapkan Islam, malah sebaliknya ia sebenarnya dicipta untuk menghalang penerapan undang-undang Islam itu sendiri!

    Pemerintah Wajib Terap Islam

    Dalam perlawananmerebut kekuasaan melalui pesta lima tahun sekali yang tidak syari’e ini, masing-masing hanya ada satu matlamat sahaja yakni kemenangan. Apa yang paling penting ialah menumbangkan lawan, tidak kira dengan apa cara sekalipun dan tidak kira berapa banyak sekalipun wang ringgit, masa dan tenaga dihabiskan. Orientasi parti-parti sekular dan kufur sememangnya begitu, kerana tujuan hidup mereka adalah untuk dunia. Namun malangnya parti atau gerakan-gerakan Islam yang turut bertanding pun nampaknya mempunyai orientasi yang sama. Kerana hanya berfikir untuk menang, banyak pihak yang bertanding tidak lagi mengambil kira dosa dan pahala dan sering lupa akan natijah kemenangan. Sepatutnya mereka meletakkan matlamat bahawa tujuan mereka menuju ke tampuk pemerintahan adalahuntuk menerapkan hukum Allah, bukan sekadar meraih kemenangan semata-mata. Tidak ada gunanya kalau menang, namun sistem kufur demokrasi dan undang-undang buatan manusia tetap dikekalkan manakala hukum Allah terus tersimpan di dalam al-Quran.

    ReplyDelete
  34. ....sambungan
    Sesungguhnya termasuk di dalam perkara al-ma’lum min ad-deen bi adh-dharurah (perkara pokok dalam agama yang tidak ada alasan untuk Muslim tidak mengetahuinya) bahawa Allah SWT mewajibkan setiap Muslim, apatah lagi pemerintah, untuk berhukum dengan hukumNya. Pemerintah, sebagai orang yang menguasai sesebuah negara memikul tanggungjawab yang amat besar untuk menerapkan hukum Allah dalam negara, tanpa kompromi. Banyak ayat al-Quran yang memerintahkan hukum-hukumNyauntuk diterapkan, bahkan disertai dengan ancaman dan azab kepada mereka yang mengingkarinya. Firman Allah SWT, 

    Dan siapa sahaja yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan oleh Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir" [TMQ al-Maidah (5):44], 
    mereka adalah orang-orang zalim” [TMQ al-Maidah (5):45] 

    mereka adalah orang-orang fasik” [TMQ al-Maidah (5):47].

    Allah SWT menjatuhkan hukumkafir kepada siapa sahaja yang tidak menerapkan hukumNya kerana tidak meyakini atau mempertikaikan kesesuaian hukumNya. Allah SWT menjatuhkan hukum zalim dan fasik kepada siapa sahaja yang tidak menerapkan hukumNya tetapi masih yakin terhadap kesesuaian hukum tersebut untuk diterapkan. 

    Kesemua ayat di atas dengan tegas dan tidak ada sedikit pun kekaburan, menyatakan bahawa pemerintah wajib menerapkan kesemua hukum Islam secara menyeluruh kerana kata “ma” dalam ketiga-tiga ayat di atas berbentuk umum, yang mencakup kesemua hukum syarak yang telah diturunkan oleh Allah, baik yang berbentuk perintah mahupun larangan.Allah SWT juga menafikan keimanan orang yang menolak daripada menjadikan Rasulullah sebagai ikutan di dalam berhukum dengan hukumNya. FirmanNya,
    Maka demi Tuhanmu, mereka (pada hakikatnya) tidak beriman hingga mereka menjadikan engkau (wahai Muhammad) sebagai hakim dalam perkara yang mereka perselisihkan!” [TMQ an-Nisa’

    Ayat-ayat Allah itu dipertegaskan lagi dengan sabda Rasulullah SAW,
    Barang siapa yang melakukan satu perbuatan yang tidak mengikuti ketentuankami, maka ia tertolak” [HR Bukhari& Muslim].

    Dalam riwayat yang lain

    Siapa sahaja yang mengada-adakan sesuatu yang baru dalam urusan (agama) kami ini, yang bukan bahagian darinya, maka ia tertolak” [HR Ahmad, Bukhari, Muslim, Abu Daud&IbnMajah]. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dizaman khalifah saidina
      abu bakar
      suatu ketika hukum potong tangan
      tidak dilaksanakan memandangkagkan
      kemelaratan umat ketika itu

      ini yang kita tak tahu

      Delete
    2. Dizaman khalifah saidina abu bakar
      suatu ketika hukum potong tangantidak dilaksanakan memandangkagkan
      kemelaratan umat ketika itu
      --------------------------------------

      Bukan zaman saidina abu bakar, tapi dizaman saidina umar....dan memang betul lah tu.

      Dizaman kita pulak.....perompak boleh potong tangan kita atas sebab nak merompak, tapi jangan potong tangan perompak atas sebab dia merompak..

      Amacam setuju?

      Delete
    3. Ha betul
      setuju dengan lu

      terima kasih
      betulkan nama khalifah tu

      Delete
  35. Sistem demokrasi adalah tertolak kerana ia merupakan satu sistem yang bukannya datang dari Islam. Menggubal undang-undang melalui suara majoriti juga merupakan suatu yang tidak pernah diajar oleh Rasulullah di dalam agama Islam. Sebaliknya, Rasulullah SAW telah menyatakan dengan jelas di dalam banyak hadis bahawa pemerintahan selepas baginda ialah Khilafah, di mana umat Islam akan dipimpin oleh para Khalifah selaku ketua Negara. Firman Allah, 

    Dan tidaklah patut bagi lelaki yang beriman dan tidak (pula) bagi perempuan yang beriman, apabila Allah dan RasulNya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka” [TMQ al-Ahzab (33):36].

    Walaupun ayat-ayat dan hadis-hadis di atas amat tegas memerintahkan penerapan hukum Islam , ironinya pemerintah Muslim saat initetap sahaja memberikan pelbagai alasan untuk tidak menerapkan Islam seperti menyatakan hukum Allah mesti disesuaikan dengan realiti, masyarakat kita adalah majmuk, kena ambil kira pandangan minoriti dan macam-macam alasan lagi. Alasan ini sering diutarakan oleh penganut demokrasi. Malah di kalangan gerakan Islam sendiri pun ramai yang memberikan pelbagai alasan untuk tidak menerapkan hukumNya. Alangkah beraninya mereka menghujah Allah dalam hal ini! Inilah di antara kejayaan besar demokrasi, di mana sistem kufur ini telah berjaya memalingkan orang Dan hendaknya engkau menghukumi di antara mereka dengan apa yang Allah turunkan. Dan janganlah sekali-kali engkau mengikuti hawa nafsu mereka. Hati-hatilah engkau terhadap mereka, kerana mereka ingin menyesatkanmu dari sebahagian yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu” [TMQ al-Maidah (5):49]. -orang Islam yang bergelumang dengannya daripada berhukum dengan hukum Allah. Walhal Allah SWT berfirman,

    Dan hendaknya engkau menghukumi di antara mereka dengan apa yang Allah turunkan. Dan janganlah sekali-kali engkau mengikuti hawa nafsu mereka. Hati-hatilah engkau terhadap mereka, kerana mereka ingin menyesatkanmu dari sebahagian yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu” [TMQ al-Maidah (5):49].

    Inilah hakikat sistem demokrasi di mana suara rakyat (suara manusia) dianggap sebagai suara keramat dan undang-undang dibuat berdasarkan kalamunnas (suara manusia), bukannya berdasarkan kalamullah. Betapa sesatnya sistem ini! 

    Selain didesign untuk menerapkan hukum buatan akal manusia, demokrasi juga didesign untuk memastikan umat Islam sentiasa berpecah belah dan tidak kembali bersatu di bawah kesatuan Daulah Khilafah. Demokrasi memastikan agar umat Islam berpegang teguh kepada assabiyyah (nasionalisme) dan wathaniyyah (patriotisme). Oleh sebab itulah, pihak-pihak yang mengamalkan demokrasi sentiasa berjuang untuk bangsa dan negara dan mempertahankannya habis-habisan. Parti-parti para penganut demokrasi adalah parti berteraskan bangsa dan hanya bergerak (dan membuka keahlian) sebatas untuk warganegara sahaja. Kerana itulah parti-parti yang berjuang dan memerintah dalam demokrasi ini tidak pernah mempunyai hukum jihad dan futuhatdi dalam kamus mereka kerana perjuangan sempit mereka yang berteraskan assabiyyah dan wathaniyyah. 

    Walhal bagi pemerintah Muslim, selain berkewajipan menerapkan hukum Allah di dalam negara, mereka juga wajib melancarkan jihad bagi membebaskan wilayah dan umat Islam yang berada di bawah cengkaman musuh-musuh Allah dan melakukan futuhat (pembukaan) wilayah-wilayah yang baru untuk menerapkan hukum Allah di sana. Pemerintah Muslim juga wajib menghapuskan segala sempadan assabiyyahdan wathaniyyahyang ada pada hari ini dan menggabungkan seluruh negara kaum Muslimin di bawah satu payung pemerintahan (Khilafah). Inilah kewajipan pemerintah, tidak kira siapa sekalipun yang berada di tampuk kekuasaan. Sekiranya mereka mengabaikan hal ini, mereka sebenarnya telah mengkhianati Allah, RasulNya dan orang-orang Mukmin dan tidak ada apa yang layak untuk mereka melainkan dosa dan azab Allah SWT. Na’uzubillah min zalik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya kena wujudkan sistem khalifah di malaysia

      Delete
    2. Khalupah lim guano.......hahahaaaaahaaaaaaa
      Kasi jual kalimah Allah

      Delete
  36. ........sambungan

    Wajib Terap Islam Secara Kaffah Dan Serta Merta

    Di samping kewajipan menerapkan hukum Allah, pemerintah juga wajib memahami bahawa hukum Allah itu wajib diterapkan secara kaffah (menyeluruh) dan sekali gus (serta-merta), bukan dengan sedikit-sedikit atau secara tadarruj (bertahap). Ramai orang yang salah memahami nas dan ada sebahagian yang lain beralasan bahawa Islam boleh diterapkan secara tadarruj. Sedangkan penerapan Islam dengan cara bertahap itu jelas bertentangan dengan hukum-hukum Islam itu sendiri. Ini kerana, hal itu akan menjadikan orang yang menerapkannya, telah menerapkan sebahagian hukum Islam dan meninggalkan sebahagian yang lain. Walhal ini (penerapan sebahagian hukum) amat bertentangan dengan perintah Allah SWT.FirmanNya, 
    Wahai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu menuruti jejak langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu” [TMQ al-Baqarah (2):208].

    Perlu difahami bahawa apa sahaja perkara yang Allah wajibkanitu, hukumnya wajib untuk diterapkan/diamalkandan statusnya tetap wajib (tidak akan pernah berubah) dari saat hukum itu mula diturunkan hinggalah ke hari Kiamat. Begitu juga apa sahaja perkara yang Allah haramkan, hukumnya haram untuk diterapkan/diamalkan danstatusnya tetap haram (tidak akan berubah) hinggalah ke hari Kiamat. Rasulullah SAW pernah menolak delegasi dari Bani Tsaqif, ketika delegasi tersebut meminta kepada baginda agar baginda membiarkan (tidak memusnahkan) berhala mereka (Latta dan Uzza) selama tiga tahun serta mengecualikan mereka dari kewajiban solat tatkala mereka telah masuk Islam. Permintaan tersebut langsung tidak diterima oleh Rasulullah, bahkan baginda langsung tidak mengendahkannya. Baginda tetap menghancurkan berhala-berhala tersebut tanpa menunda-nundalagi serta memaksa mereka agar melaksanakan solat tanpa menunggu-nunggu lagi.

    Banyak pihak yang membolehkan tadarrujberistidlalkan kepada penurunan al-Quran yang diturunkan secara beransur-ansur. Padahal Allah SWT telah menurunkan al-Quran kepada Rasulullah secara bertahap sesuai dengan fakta-fakta dan kes-kes (asbab an-nuzul)  yang berlaku ketika itu. Apabila satu ayat diturunkan, maka Rasulullah segera melaksanakannya tanpa menangguh-nangguhkannya lagi. Apabila ayat itu berupa suatu perintah, maka baginda dan kaum Muslimin terus segera melaksanakannya tanpa menunda sedikit pun. Apabila berupa larangan, maka baginda dan kaum Muslimin terus segera meninggalkan tanpa menunggu-nunggu barang sejenak, mahupun menangguhkannya. Hal ini berlaku sehinggalah Allah SWT menyempurnakan penurunan hukum-hukumNya sekali gus menyempurnakan agama ini, 

    Pada hari ini telah Aku sempurnakan bagi kalian agama kalian dan Aku cukupkan untuk kalian nikmatKu serta Aku redhai Islam sebagai agama kalian” [TMQ al-Ma’idah (5):3].

    Setelah turunnya ayat ini, maka kaum Muslimin diperintahkan agar melaksana dan menerapkan seluruh hukum Islam, baik hukum yang menyangkut akidah, ibadah, akhlak, muamalah mahupun uqubat atau menyangkut aspek pemerintahan, ekonomi, pergaulan, kemasyarakatan, politik luar negeri, jihad, perjanjian damai dan sebagainya. Kesemua ayat ini dipraktikkan oleh Rasulullah SAW dengan serta-merta dan diikuti oleh kaum Muslimin. Firman Allah SWT, 

    Dan apa sahaja yang dibawa oleh Rasul, maka ambillah,apa sahaja yang dilarangnya, makatinggalkanlah. Bertakwalah kalian kepada Allah, kerana Allah amat keras seksaNya” [TMQ al-Hasyr(59):7]. 

    Perintah untuk mengambil dan meninggalkan di dalam ayat ini adalah perintah yang bersifatjazm (tegas) yang membawa maksud wajib. Allah SWT di dalam ayat ini memberikanancaman kepada sesiapa sahaja, terlebih lagi kepada pemerintah, yang tidak berhukum dengan Kitabullah dan Sunnah RasulNya, dengan azabyang pedih.




    ReplyDelete
  37. .......sambungan
    Justeru, penerapan hukum syarak secara menyeluruh dan serta-merta adalah suatu yang tidak boleh dianggap remeh atau dilakukan secara bertahap. Ini kerana tidak ada bezanya di antara satu kewajiban dengan kewajiban yang lain, begitu jugadi antara satu keharamandengan keharaman yang lain atau dengan kata lain tidak ada bezanya di antara satu hukum dengan hukum yang lain.Kesemuanya merupakan hukum Allah dan hukum Allah itu wajib dilaksanakan tanpa ditunda-tunda dan tanpa dipilih-pilih yang mana satu patut dilaksanakan dahulu dan yang mana satu patut dilaksanakan kemudian. Allah SWT mengingatkan dan memberi ancaman, 

    Apakah kamu beriman dengan sebahagian (isi) kitab dan mengkufuri sebahagian yang lain? Maka, tidak ada balasan bagi orang yang melakukan hal itu, selain kehinaan dalam kehidupan di dunia, serta pada hari Kiamat nanti akan dikembalikan kepada azab yang sangat pedih” [TMQ al-Baqarah (2):85]. 

    Berdasarkan dalil-dali di atas yang sangat terang lagi nyata, hukum Allah itu wajib diterapkan secara kaffah dan serta-merta dan tidak ada alasan apa pun bagi pemerintah mana pun untuk tidak berbuat demikian.Apa jua dalih atau alasan yang mereka gunakan, semuanya batil, tertolak dan tidak ada nilainya sama sekali di sisi Allah SWT. 

    Khatimah

    Wahai kaum Muslimin! Di dalam keghairahan meraikan pesta yang diajar dan ditinggalkan oleh penjajah ini, ingatlah bahawa kemenangan itu bukanlah suatu yang patut dikejar dan ia bukanlah segala-galanya. Tidak ada gunanya menang sekiranya sistem demokrasi yang sedia ada tetap dikekalkan, perlembagaan Lord Reid yang sedia ada tetap dikekalkan, manakala hukum Allah yang sedia tiada tetap ditiadakan. HizbutTahrir ingin mengingatkan bahawa parti mana sekali pun yang menang di dalam PRU kali ni, lalu menjadi pemerintah, maka wajib atas mereka untuk menerapkan hukum Allah!!!Sekiranya mereka tidak menerapkan hukum Allah, sesungguhnya kehinaan akan tertimpa ke atas mereka di dunia dan azab Allah yang amat pedih menanti mereka di akhirat. HizbutTahrir juga ingin mengingatkan bahawa siapa sahaja yang memilih sistem demokrasi, dia sebenarnya telah memilih untuk tidak berhukum dengan hukum Allah!!!Tinggalkanlah demokrasi, ayuhlahbersama HizbutTahrirtegakkan Khilafah.

    Allah! Saksikanlah bahawa kami telah menyampaikan..Ya Allah! Saksikanlah bahawa kami telah menyampaikan..Ya Allah! Saksikanlah bahawa kami telah menyampaikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lbh 20 tahun kalifah n.ajis tidak mampu nak apply perkara tersebut di kelantan.....
      Cakap bukan main lantang seolah2 syurga tu milik pas....agama dipergunakan utk kelangsungan politik....
      Patutlah pas difatwa haram oleh ulama pondok....
      Yang kejamnya....bila kerajaan bn bantu sekolah pondok....sekolah pondok disita....kejam sungguh!!!!!
      Cai...klu pas mng pru13 tak akan mgkin laksanakan krn rakan2 pas menolak islam pas...
      Lainlah 80% rakyat malaysia semuanya islam dan dilakukan secara menyeluruh....baru kerajaan islam yg adil spt zaman kalifah....yahudi...kristian pun kena...
      Setakat ke hari ini...mana pegi wang anak yatim memali????????

      Delete
    2. N.ajis dan hadi lacur kalimah Allah...ada ahli pas yg secara terbuka menegur?????
      Si stopa berzina ada mrk berani komen mghentam secara terbuka stopa??????
      Anwar sah meliwat dan berzina ada mrk berani nak kutuk?????
      Pelahap wang anak yatim memali ada yg mengaku???
      So....pas telah buat hukum Allah berat sebelah...PATUTLAH SIAL....

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
  38. Nak tegakkan hukum allah tak payah masuk politik pun dah boleh buat. start dari diri dulu check dah sempurna ke belum,then didik anak bini dan keluarga taat perintah tuhan. Tak yah tunggu nak masuk politik nak dapatkan negara baru nak laksanakan hukum allah. PAS hanya gunakan HUdud sebagai alasan. Katakanlah PAS berjuang selama 100 tahun tapi tak dapat kuasa, maknanya takyah lah tegakkan hukum tuhan. Itu fahaman yang salah. nak tegakkan islam bukan guna sistem taghut yahudi (demokrasi), tapi ulama pas menghalalkan sistem taghut ini pasal nak dapatkan kuasa. Islam ada sistem sendiri tanpa perlu cedok sistem yahudi, takkan ulama PAS tak tahu.Apasal guna gak sistem yahudi nak capai matlamat. Allah izinkan jugak pAS dapat perintah beberapa negeri dlm Msia tetapi kenapa parti PAS tak buat betul hukum allah. Islam bukan setakat hukum hudud aja, kenapa pas tak bina ekonomi islam. mana dia kilang kicap, kilang biskut , kilang makanan parti PAS untuk org islam??????itu pun takda belum cakap bidang lain.berapa ramai lagi org kelantan di bawah PAS atau ahli PAS yang masih tinggal sembahyangg??? tak puasa??? kaki judi???Walaupun PAS kata ada hudud tapi rakyat bawah pimpinan ulamak PAS masih belum terdidik lagi. Bukan ke mendidik rakyat kenal tuhan itu lagi penting dari terhegeh2 nak buat hudud dulu! Didik manusia kenal tuhan dahulu baru cakap pasal hudud! Jadi PAS jgn jadikan HUDUD sebagai alasan takleh nak didik manusia.

    ReplyDelete
  39. Kenapa isu HUDUH muncul 5 tahun sekali?

    KENAPA LEBIH 20 TAHUN KELANTAN MASIH TIADA HUDUH?

    Kenapa kes Spenda Stopa PAS pakat diam membisu?

    ReplyDelete
  40. HUDUD PAS HANYA UNTUK PILIHANRAYA...KENAPA TAK LAKSANAKAN HUDUD KEPAD STOPA SPENDER TUH...REJAM DIA SAMPAI MAMPUS.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!