PANAS BERAPI! PEPERANGAN ANWAR DAN WAN AZIZAH YANG SEMAKIN MERUNCING! WAJIB BACA

Wan Azizah sudah tidak ikut Anwar dengan Jelajah Merdeka Rakyat tour dia. Kalau kita tanya ANWAR mana Wan Azizah nanti dia boleh cakap Kak Wan tak sihat perlu rehat di rumah. Biasa la Anwar kan dengan macam-macam alasan. Kalau kita tanya banyak nanti dia kata "U ULANG I SAMAN".

Secara logiknya, takkan la Presiden Parti ni tak ikut sama kan? Korang nak tau apa yang terjadi sebenarnya? Aku diberitahu dari orang yang rapat dengan Anwar atau lebih tepat lagi 'inner circle' Anwar bahawa mereka tiga beranak ni sedang ada masalah. Mereka sedang berperang. Anwar vs team Izzah dan Azizah.

Menurut member aku ni, Nurul Izzah dan Wan Azizah mahukan PKR menjadi sebuah parti politik yang sebenar yang menjadi pihak ketiga dalam memantau ketelusan kerajaan, dan mereka berdua tak nak PKR hidup dalam bayang-bayang Anwar Ibrahim. Senang cerita Izzah dan Azizah tau Pakatan tak boleh menang jadi mereka mahu menjadi pembangkang yang boleh pantau kerajaan la.

So, Izzah dan Kak Jijah tidak suka kepada imej Anwar yang banyak konflik dan masalah moral yang menjadi liabiliti kepada PKR dan mereka cuba nak ketepikan Anwar., tetapi mengenali Anwar ni, dia tak mahu berganjak dari PKR. Dia tetap mahu berada disana walau dia tahu semua ahlul PKR menyampah dengan dia kerana kena pertahankan nafsu buas dia.

Azmin Ali pula bila mendengar rancangan Izzah dan Azizah ni, dia bercadang untuk menjadi presiden PKR. Maka bermulalah konflik yang maha hebat lagi. Kita semua dah tahu Azmin punya team nak rampas kuasa dalam PKR dari dulu lagi, tak berpeluang.

Kali ini Azmin ambik kesempatan dari konflik Anwar, Izzah dan Azizah. Sebab Azmin and the gang nampak permasalahaan ini sudah terlampau serius. Dia sedang cuba habis-habisan untuk merampas kuasa sebelum hari pengundian. Dia akan lakukan apa saja supaya Izzah dan Azizah ditendag keluar dari PKR.

Tetapi, Azmin dah lupa pengaruh Izzah dan Azizah tak kurang hebatnya, mereka tidak suka Azmin Ali sebab moral dia pun adalah liabiliti kepada PKR. Aku percaya korang semua dah tahu betapa bencinya Azizah pada Shamsidar kan? Azizah memang tak boleh terima Azmin namun dia terpaksa kena hadap jga sebab suami ANUGERAH TUHANnya sayangkan Azmin lebih dari dia.

Keadaan bertambah parah bilamana Izzah dan Azizah telah mendapat 'feedback dari grassrot tentang hal ini, so lagi dekat nak PRU ni lagi la mereka pening kepala kerana  grassroot tidak mahu campurtangan Anwar yang boleh membawa kekalahan kepada perjuangan mereka. ANWAR SUDAH MENJADI LIABILITI kata mereka.

Suka atau tidak inilah hakikat yang sedang berlaku sekarang ini, malah khabarnya pertengkaran demi pertengakaran juga selalu berlaku diantara Anwar dan Azizah. Nampaknya jiwa Azizah sudah tak boleh nak terima lagi segala macam perbuatan Anwar yang terlampau ini. Tapi wayang perlu diteruskan juga dihadapan rakyat. Takat mana Azizah boleh bertahan kita tak tau.

Wahai rakyat Malaysia, adakah kamu mahu pemimpin sebegini atau lebih tepat lagi parti sebegini menjadi pemerintah kamu? Keluarga sendiri sudah hancur, cuma berlakon nampak ok depan rakyat tetapi pada hakikatnya dibelakang retak menunggu belah je ni. Anytime boleh meletop ni!


Esok kalau depa perintah, kita kena lihat mereka berbalah sama sendiri sampai terencat la segala macam keperluan rakyat! Jangan dilupa apa isi kandungan surat Wan Azizah kepada Tun M hinggakan Tun M kata terlalu peribadi untuk dia dedahkan isi kandungan surat tu. Walau Anwar dan penyokong dia hina macam-macam kat Tun, orang tua tu tetap tutup aib Anwar ni.

Hati-hati pembaca sekalian, aku dapat info ini dari orang dalaman, mereka sendiri dah semakin meluat dan menyampah dengan perbalahan anak beranak ini sebenarnya, mereka ni pun bukanlah nak simpati sangat kat Wan Azizah tu sebab mereka kata kalau dari dulu Azizah tak bagi muka kat Anwar maka takde la Anwar nak jadi gila macam ni.

Jangan la korang simpati dengan Wan Azizah mahupun Nurul Izzah ni, sebab kalau mereka betul sayangkan negara maka mereka sepatutnya tampil kehadapan dan selamatkan negara dari dimusnahkan oleh manusia yang gilakan jawatan PM ini. So berhati-hatilah dengan muka cari makan mereka ni ok.

Samada korang nak percaya atau tidak itu terserah, aku dah sampaikan tanggungjawab aku. Ada akal fikir dan janganlah menjadi pencacai yang ikut sahaja dan halalkan segala perbuatan yang salah ok.

101 Responses to "PANAS BERAPI! PEPERANGAN ANWAR DAN WAN AZIZAH YANG SEMAKIN MERUNCING! WAJIB BACA "

  1. sapa nak percayakan kau? Selalu kantoi menipu kalo tulis artikel. Kalo kantoi secara otomatik artikel yg diupload akan hilang. Blogger tak berkredibiliti...Apapun, saya admire dgn perut hang. Sudah lama tidak berjimak dengan lelaki obesiti.

    Salam Gelombak Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko lagi lebih tak leh dipercaya.
      Macam haram perangai pakai identiti org.

      Delete
    2. hahahaha....betul ke si nana ni...? Merepek-repek sampai eja gelombang pun tak betul....gelombak biru ke gelombak rindu ni...... hahahaha

      Delete
    3. MACAI NI MEMANG ANAK HARAP..ASYIK PAKAI IDENTITI ORANG NAK BAGI KOMEN...LU TAHAP TAPAK KASUT SAJ DUDUKNYA...

      Delete
    4. Hahahaha. Tu menunjukkan yg byk-byk komen dr jiran sebelah sana semuanya dtg dr org yg sama. Diorg ni mcm-mcm identiti boleh pakai. Sekejap maki hamun, kejap konon berilmiah, kejap penuh ayat Quran dan hadith, kejap ceritera hikayat. Semua dtg dr org yg sama. Yg pasti satu pun x dak bukti dan fakta.

      Nak heran apanya? PAS kan for All. Satu otak, mcm-mcm fikiran yg ada. Cacamarba....

      Delete
    5. ko ni mmg suka berzina ke?....ttanya je berdasarkan pengakuan kau sendiri

      Delete
    6. Anon 10:10am,
      Buat apa ko suka, hakikatnya memang pkr dilanda krisis maha hebat, bukan sahaja di peringkat atasan, malah di peringkat bwahan hinggalah ke pencacai, kesemua dilanda bala kejatuhan yang amat dasyat, lihat semangat "Gelombang Biru" bukti rakyat bangkit menentang pakatan pembangkang yang tahu menabur janji kosong, yang tahu memperbodohkan rakyat, malah rata rata rakyat mula yakin dengan akujanji Bn, diperakui dengan janji ditepati bukti Bn sentiasa mendahulu dan mensejahterakan rakyat.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. Bertaubatlah kawan-kawan jangan suka tabur fitnah. Dan para pembaca pula jangan terus percaya bulat-bulat apa yang dibaca. Tak kiralah daripada pihak mana. Kita sebagai hamba Allah yang dikurniakan akal yang sempurna..gunakanlah..
      Kita tak tahu bila ajal kita..kita tak tahu mungkin hari ini hari terakhir kita tau hari terakhir orang yang kita fitnah...
      Sanggupkah kita menerima azab Allah...
      Cuba letakkah jari kita pada api...apa kita rasa...kalau hanya jari kita yang terbakar kita tak boleh tahan..apatah lagi seluruh tubuh kita...
      Saya meneru kepada sudara-saudara seagama saya....berpeganglah pada tali Allah yakni Al-Quran dan As-Sunnah...Insyahallah Allah akan bimbing kita dalam membuat sebarang keputusan...
      wahuallam bissawab...

      Delete
    8. elok la kalau ko boleh dakwah sama pada puak puak ahlul bahalol PAS tu sekali yer????

      Delete
    9. Anon 10.10am,
      Itu saja tahap pemikiran ko? Semua orang tahu saya adalah penyokong BN, UMNO. Saya akan terus menyokong blogger yang jujur seperti Parpukari. Kalau nak menipu pun harus bijak, jangan tunjukkan kebodohan. Siap menghina fizikal orang lain lagi. Tidak ada salahnya obesiti. Bekas teman lelaki saya dulu pun obesiti juga tapi berhati mulia. Kalau berduaan tidak suka mengambil kesempatan, kami sekadar bercium dan berpeluk erat di tempat gelap. Tidak lebih dpd itu.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    10. Aku pelik kat macai pr ni. Apa yg dia sibuk sgt dgn blog ni? Kalau tak percaya, tak suka, ada unsur fitnah, hatta kalau blogger ni obesiti pun, tak payah lah susah susah nak bagi komen mcam ayat budak tadika tak puas hati. Tiada siapa pun yg hargai kamu. Kamu hanya perasan bagus sajalah. Atau mungkin kamu dibayar utk kerja ni. Kamu harus bertaubat.

      Delete
    11. Anon 1:01, ko begitu lucu, tergelak lagi aku, adohai..kenapalah ada manusia berhati setan macam ko nie, tak habis habis guna identiti aku untuk tunjukkan kebodohan diri ko pada umum, kalau ko obesiti, gemuk hitam, pendek hidung kembang sekalipun, jangan merungut, bersyukur dengan pemberiannya, dan jangan disebabkan ko tidak puas hati dengan keadaan diri ko, ko membidas orang lain, tak gitu???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    12. Anon 1:20pm,
      Terpulanglah pada ko. Saya tidak kisah ko menyamar jadi aku. Berapa juta Pakatan bayar kat ko untuk menyamar? Sepatutnya soal politik tidak harus dicampur aduk dengan kekurangan peribadi seseorang, dan lebih terkutuk lagi apabila menyamar jadi aku. Ya memang benar saya ni obesiti, hitam, pendek, hidung kembang. TAPI hodoh mcm aku ni, masih ramai peminat. Dulu kalau setakat jantan Bangla, hampir semua tewas dalam pelukanku.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    13. oh yeaahh...nana i'm coming. oh yeah

      Delete
    14. 2:09,ko memang lucu, tahniah atas sikap tolol, bangang dan bengong yang ko tonjolkan, tulis la apa ko suka, aku tetap akan undi BN/UMNO, pru 13 dan akan datang!! UMNO DULU,KINI DAN SELAMANYA, insyallah untuk tujuh keturunan akan datang. UMNO tetap teras perjuangan!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    15. 10:10,1:01 dan 2:09,

      Nak menyamar bior la cerdik sikit, kejap saya kejap aku, bikin semak la lu, orang tahu lu menyamar beb, bodoh hak tuih kat bontot mak lu..

      Delete
    16. Diorang mmg perangai tidak mature tak da idea mula menyamar mcm perangai boss meka. Eeii gerli la..eh 2.09 kamu ingat kami tidak boleh bezakan kau dgn nana. Sekor lagi si mamat pathetic looser...

      Delete
    17. Nana sabar je lh ini semua dugaan atas permainan nakal puak2 yg takda keyakinan pada perjuangan sndiri...insyaAllah nana para blogger yg berakal kenal corak dan cara kita mngolah hujah...yg penting kita berada disini atas nawaitu demi agama, bsngsa dan negara tercinta...

      Delete
    18. Thanks bro, biar teruk cacian, biar hebat hinaan, biar dasyat herdikan takkan mematahkan semangat saya untuk bersama berjuang memartabatkan bangsa dan agama, walau ini hanya sumbangan kecil, tapi sudah memadai untuk menzahirkan nurani saya yang sentiasa ingin melihat umno/bn terus mentadbir dan membangunkan tanah air kita, kerana saya ingin melihat hasrat Tun M untuk mencapai negara maju menuju wawasan 2020 terlaksana! Aku tetap aku. Aku tetap bersama UMNO!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  2. hidup pr..hidup pr...ko bn...bye..bye bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. JENIS OTAK KAT LUTUT...HEHEHE

      Delete
    2. Hidup pr,mampos rakyat!!

      Delete
    3. Hidup BN!.....PR is DEAD and ROT in HELL!

      Delete
  3. masa untuk kita ajar anwar dan sekutu
    pakatan hampir tiba

    politik gila diorang tak berkesan
    pada pengundi bn

    ReplyDelete
  4. Kak Wan dari dulu sampai skang masih gigih berusaha cari jam omega kat rumah.....sampaikan tak dapat nak ikut bang non tour Jelajah Merdeka Rakyat. Tu yang Kak Wan bengang ngan bang non tu.....

    ReplyDelete
  5. Makna UMNO yang sebenar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    1. United Malay Never Orgasme
    2. United Malay No Otak
    3. United Mooooooooo National Organ
    4. United Mamak Nala Organisation

    ada sape2 nak tambah??? silakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS for All. Oh yeah baby...

      Delete
    2. cuba bagi nama betul yang mak bapak ko daftar kat surat beranak. biar aku plak cari maksudnya. 1000 maksud pun boleh..
      Ko dan pemimpin ko sama je..Muka macam bagus je bila hina orang..
      Tak de sape dalam dunia ini rela namanya di hina..

      Delete
    3. oh yeahhhhhhhhhh

      Delete
    4. PAS= PENDUKUNG ANUTAN SESAT (SYIAH)

      PKR= PELOMBONG KUNYIT RAKYAT

      DAP= DAJJAL ANUTAN 'P' (PAS & PKR)

      Beulah adanya

      Delete
    5. Nama yang ko sebut ni tak bagi kesan langsung kepada pengundi atau penyokong Umno/penyokong atas pagar..cuma menampakkan kebodohan yang tinggi saja, tapi cuba sebut parti kongket rakyat, parti kunyit, parti jubor, parti liwat, banyak kesan tu, sampai ke anak cucu kesannya!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. oh yeahhhhhhh

      Delete
    7. PornKR.....Bapak porno.....anak ditangkap melancap depan laptop...kuikuikui...

      Delete
    8. dap = dajal dap = dajal dap = dajal dap = dajal dap = dajal

      Delete
    9. Uh uh Mu Nak Oral(UMNO) wakakaka

      Delete
    10. PAS - PARTI ANUTAN SESAT
      PARTI ANJING SEMUANYA
      DAP - DOG AND PIGS

      PKR - PELIWAT KELUCAHAN RAKYAT

      Delete
  6. oh abang Mohd salim iskandar,,

    rupanya yang hensem, perutmu yang sasa nan ramping, hidungmu mancung bak shah rukh khan

    menjadi idaman puteri umno semalaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii. Cite cincin Rosmah dah sampai last chapter ke?

      Delete
    2. ni abang mohd salim ke? oh yeah

      Delete
    3. Bukan. Aku peminat setia kisah cincin rosmsh. X dak sambungan lg ke

      Delete
  7. ada jam ka tak ada
    nwar sumpah ke tidak
    kita tak payah pening

    fokus kita hanya satu
    pangkah BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sokong, kita pangkah ja BN pru ni, lagi bagus untuk next next next pru juga, terjamin KEBOLEHPERCAYAAN!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Kompem x jumpe punye jam tu...bagi mcm2 alasan....khakkkkkkk pui kat kat muke penyokong PornKR...

      Delete
    3. DULU TAK TAU SEKARANG DAH TAU.
      TAK NDAK BUAT SILAP LAGI.
      KEMBALI UNDI BN.

      TERIMA KASIH DS NAJIB.

      Delete
    4. Suka undi bn...X suka pangkah bn...
      Steady BN..

      Delete
    5. Ha kalau dah tau lepaih ni jangan dok kona dah na..tekadkan hati, insyallah janji Bn janji ditepati!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. Janji Dicapati, time nak mengundi, baru macam2 beri.

      dapat undi, mau nampak muka pon susah...tapi apadahal, rakyat boleh didungukan, kuasa diutamakan

      oh yeahhhhhhh

      Delete
    7. Betol banyak sangat janji dicapati di selangor, lepas tu dengan tak malunya buat janji baru, dasyat!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    8. Bhai 02.15...aku sokong dgn apa yg lu katakn...haaa dngr tu rakyat selangor,kedah pp dan kelantan...ini semua kerja PR yg pentingkn kuasa hingga rakyat di dunggukn oh yeeahh bhai...

      Delete
  8. Salam,

    Bro, disini saya sedang menghadapi kemusykilan dan minta agar bro boleh tolong sedikit.

    Apa yang menjadi kemusykilan saya adalah apakah maksud Nik Aziz apabila mengatakan yang UMNO menolak ISLAM. Kalau boleh minta le kerjasama dari para wartawan yang bertugas menemuramah TGNA berikan serba sedikit kefahaman dimana apa yang menyebabkan TGNA menyatakan UMNO tolak Islam.

    Kalau nak dikatakan UMNO tolak hudud dengan jelas Tun menghantar surat agar hukum hudud dikaji dan dibentangkan namun TGNA mengambil sikap menyatakan Tun MENOLAK HUDUD.

    Kalau nak dikatakan kerana bekerjasama dengan orang kafir apa bezanya dengan PAS siap sanggup terima peliwat jadi ketuanpembangkang lagi.

    Kalau kerana tank menyatakan perkataan Islam dalam parti UMNO so apa bezanya dengan PAS yang membuang perjuangan ISLAm selepas TGHH tersedar yang perjuangan Islam tak ada dalam Al-Quran.

    So apa yang menyebabkan TGNA kata UMNO tolak Islam.

    UMNO siap memahat kukuh yaknimIslam adalah agama Persekutan di Malaysia so di mana UMNO itu menolak Islam.

    SIla TGNA jelaskan dengan terperinci apa yang dia maksudkan dengan menolak Islam.

    SEKIAN TERIMA KASIH



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak ISLAM PAS...Tolak ISLAM SYIAH...PAS = SYIAH...

      Delete
    2. TOLAK PAS KERANA JUAL KALIMAH SUCI,
      TOLAK PAS KERANA JUAL PERJUANGAN MEMARTABATKAN ISLAM
      TOLAK PAS KERANA MENYOKONG MAKSIAT
      TOLAK PAS KERANA DIA MUNAFIK KEPADA JANJINYA
      TOLAK TOLAK TOLAK
      TOLAKNIK AZIZ HADI AWANG KERANA GAGAL KEMBALIKAN KUASA ULAMAK DALAM PAS.
      TAKBIRRRRRR UNTUK KALAHKAN PAS SUPAYA KEMBALI SEDAR KEPADA PERJUANGAN ASAL....TAKBIR TOLAK PAS...

      Delete
    3. Kalau nak senang sokong lah bn...anda boleh berbuat apa saja, yang penting mesti ada lesen!

      Delete
    4. Lesen melancap dan meliwat!!!!
      Lesen bawak lanun pukimak!!!

      Delete
    5. Jange amik pusing ckp ore tuo meroyan tu,belawok sokmo!!Isle la sangat dio tu!!

      Delete
  9. kita orang melayu akan menang PRU13....umno tak perlukan undi cina india untuk memerintah Malaysia kerana majoriti orang melayu bersama UMNO...

    cina, sila balik cina kalau tak puas hati dgn melayu

    india, sila balik india kalau tak puas hati dgn melayu

    bumi malaysia ini milik ketuanan melayu, hidup ketuanan melayu, hidup UMNO

    sedar diri skit melayu2 yg lupa daratan, sanggup berkongsi kuasa dgn pendatang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni MANA PUNYA BARUA PR SESAT LAGI
      MENYESATKAN NI??

      Delete
    2. Tak perlu membangkitkan isu perkauman, rakyat bukan dungu, kerjasama antara umno-mic-mca telah terpatri sekian lama,malah umno/Bn tidak pernah menafikan hak india dan cina di malaysia, gabungan ketiga tiga parti ini memberi impak yang besar kepada umno! Dimana logiknya umno menolak undi cina dan india, sedangkan mic dan mca turut berjuang bersama umno sejak sekian lama, ini semua hasutan pembangkang untuk menjatuhkan umno/bn, jangan kerana ketandusan isu, sentimen perkauman dibangkitkan, sungguh jijik!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. oh yeahhhhhhh

      Delete
    4. rakyat juga bukan dungu untuk menolak dan menjatuhkan regim purba BN dalam next pru..tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..

      Delete
    5. Tapi ada juga rakyat terlebih dungu menyokong peliwat sebagai pemimpin, sama sama tunggu...siapa akan tersungkur untuk next next next next pru!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. oh yeahhhhhhhhhh

      Delete
  10. Sejak kebelakangan ni page2 blogger prokerajaan dan fb pemimpin kerajaan banyak kali kena attack dengan puak2 bahalol pembangkang ni... takpe jgn gabra, itu tak mencermin sokongan rakyat pada PRU13 nanti sbb silent majority akan berpihak kepada BN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai pr yg melalak tu pun org yg sama gak aku rasa...

      Delete
  11. nak attack ke tidak itu dia punya
    hal yang penting
    penyokong bn tak ter makan
    dengan psyko tahap rendah lu

    ReplyDelete
  12. mintak cerai jer la jijah oooii....laki ko tu seleranya pelik sikit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh aku tergelak sampai senak perut!! "laki ko tu selera pelik sikit", ha ha ha, tapi rasanya dah sampai tahap terlebih pelik ni!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Depan belakang sama aje...Jijah xbg belakang...asik depan je....tu yang makan luar....khakkkkk puiiiiiihhhhhh...

      Delete
    3. oh yeahhhhhhhhhh

      Delete
  13. Bayangkan betapa kucar kacir nya PKR akibat dari berketuakan org yg ada skadel,anak bini pun terpaksa di ketepikan dan berselisih faham kerana 'takut' kepada pemegang rahsia besar.Masa aku dalam PKR dulu memang aku napak,macam mana cara tokoh 'aiskrim tandas' ni merajuk pd al jubori,geli geleman aku melihatnya.Kalau org macam ni jadi PM,memang betul habis negara tergadai US,Israel dan S'pore semua ada simpan rahsia al Jubori ni,mampus.

    ReplyDelete
  14. Satu langkah bijak dan penuh hormat telah diambil oleh Tun M, dengan tidak mendedahkan isi kandungan surat wan jijah kepada umum..betapa bersih hati Tun M, walaupun teruk dihentam dan difitnah oleh nuar, tapi Tun M tidak sedikit pun berkeinginan untuk membalas perbuatan jahat mereka, makin respec aku dengan sifat berperikemanusiaan yang ada dalam diri Tun M ini, sungguh dan benar aku bangga punya PM seperti beliau!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
  15. JANGAN PERCAYA SANDIWARA MEREKA....SETELAH SEKIAN LAMA BERJUANG HABIS HABIS UNTUK BELA SANG SUAMI/SANG AYAH... MUSTAHIL MEREKA NAK LARI DARI BAYANGAN ORANG INI. HIDUP MATI MEREKA SEMUA UNTUK ORANG INI.

    ReplyDelete
  16. ini sandiwara anwar anak beranak.....isu ini akan menaikkan undi pada azizah dan izzah..itu saja.

    ReplyDelete
  17. Jika dulu, bila Rafizi Ramli memperkenalkan agenda untuk menurunkan harga kereta, langkah beliau itu telah dikritik oleh kebanyakkan pemimpin UMNO dengan berbagai kritikan..

    Tetapi apabila Najib menciplak agenda tersebut dan memasukkannya ke dalam Manifesto BN untuk PRU13 ini.. mereka yang dulunya menolak dengan berbagai alasan menyokongnya pula..

    Hanya kerana untuk membodek Najib mereka menjilat kembali apa yang mereka telah ludah dulu..

    Dalam hal ini anak Mahathir yang dulunya mendakwa agenda yang diperkenalkan oleh Rafizi itu sebagai mengelirukan mendakwa BN mampu menunaikannya..

    Faham betul-betul apa maksud ayatnya ini..

    "Janji BN untuk menurunkan harga kereta antara 20 hingga 30 peratus dalam tempoh lima tahun adalah realistik dan mampu dilaksanakan, " kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

    Maksud ayatnya ini ialah, BN akan turunkan harga kereta sekiranya Rakyat memberi mandat sekali lagi kepada BN.

    Persoalannya ialah kenapa perlu dijadikan perkara ini sebagai manifesto sedangkan ketika Rafizi memperkenalkannya dulu, UMNO/BN sedang berkuasa?

    Sepatutnya mereka melaksanakan perkara tersebut bukannya memperlekehkannya ketika itu..

    Apa yang jelas disini ialah.. selain dari budaya bodek.. dalam UMNO hanya ada manusia yang perlu dipimpin untuk menjadi pemimpin.. bukannya pemimpin yang memimpin..

    Adakah kita perlukan pemimpin yang dipimpin untuk menjadi pemimpin? atau kita perlu pemimpin yang punya kemampuan untuk memimpin?

    Turun Harga Kereta: Bukti jelas Pemimpin UMNO perlu dipimpin.. bukannya Pemimpin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas Tun M, tiada lagi pemimpin yang bergeliga dalam umno... buat masa ini DS Anwar yang paling layak. DS Najib ? no no no, pemimpin yang lemah dan tiada karisma.

      Delete
    2. Hahaha isu hrga kereta...lu nk bahas dan kupaskn seperti ia satu dosa besar kpd bn yg cuba memenuhi impian rakyat wlupun kerajaan tak mmpu mmgmbirakan semua org dlm satu masa...bhai,carilh isu lain yg lbh besar lbh pentng dari hrga kereta...dan yakinlh kemenangan bn bkn semata2 krn hrga kereta jew...kemon bhai utk lbh bijak...

      Delete
    3. Anwar layak??cukup lah dia dah fail masa menteri kewangan dulu..epic failed!!

      Delete
  18. KOTA BHARU: Mahkamah Tinggi Kota Bharu membenarkan permohonan injunksi Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ke atas blogger mesra Umno, “Parpukari”.

    Parpukari atau nama sebenar Mohamad Salim Iskandar difahamkan rakan rapat dengan blogger Umno, Papagomo.

    Peguam plaintif, Hisham Fauzi berkata, dengan perintah injunksi tersebut Khamis lalu, Parpukari dilarang daripada menulis apa-apa berkaitan Husam sehingga kes tersebut selesai dibicarakan.

    Pada prosiding sebelum ini Hakim Datuk Yazid Mustaffa menolak permohonan peguam Parpukari, Jasbeer Singh Kaura untuk meminda penyata pembelaan.

    Malah mahkamah juga menolak permohonan Parpukari memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

    Blogger terbabit pada 19 Februari 2012 menulis dan menggunakan gambar-gambar secara tidak tepat dan tidak benar yang dikaitkan dengan plaintif.

    Rencana tersebut disiarkan dalam blog; http://parpukari.blogspot.com bertajuk “parpukari productions mempersembahkan kisah cinta terlarang 2 benua!”.

    Dalam writ saman plaintif mendesak defendan memohon maaf secara bertulis kepada plaintif dengan menyiarkan permohonan maaf dalam blognya dan memadam artikel berkaitan.

    Selain itu mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian berbahasa Melayu, gantirugi sebanyak RM5 juta, ganti rugi teladan, ganti rugi melampau dan ganti rugi punitif. Kes tersebut akan dibicara pada 19 dan 20 Jun hadapan.

    Sementara itu dalam perkembangan lain Husam memberitahu beliau tidak akan memohon maaf kepada Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed ekoran dakwaan menteri terbabit melulus saham FGVH lebih besar kepada syarikat Bumiputera berbanding peneroka.

    "Siapa kroni yang diberi keistimewaan itu, syarikat mana yang diluluskan MITI untuk memiliki saham Felda. Kita minta menteri terbabit mengeluarkan senarai syarikat berkenaan dan menjawab isu-isu berkaitan," katanya pada ceramah Kelantanku Hijau di Padang Kemahkotaan, Jeli malam tadi.

    Baru-baru ini Mustapa dilaporkan menuntut Husam memohon maaf berhubung dakwaan fitnah berkaitan saham FGVH yang diberi kepada kroni atau berdepan dengan tindakan saman.

    Husam berkata, beliau bersedia menjawab isu tersebut di mahkamah dan tidak perlu menunggu notis 48 jam seperti diberi pemimpin terbabit.



    abis la abang Mohamad Salim Iskandar...pasni jadi gelandangan la kat malaysia. tinggal bawah kolong, duit seme abis, nak bayar saman 5juta tak mampu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya teruskan usaha copy paste artikel bangang anda yang tak bermanfaat, copy paste lagi dan lagi dan lagi, pencacai kering idea..

      Oh yeahhhh

      Delete
    2. Mana projek Dinar Dirham Tok Guru..tak jadi2 lagi. dah banyak emas dileburkan

      Delete
  19. kah kah kah kah alahai parpundekkkk citer mcm ni yg ko mampu reka ker? oii vavii teringat kat maser kecik2 dulu nenek atok kat kampong duk citer pasal rimau, kancil, buaya, gajah kat cucu2 sblm tido masa balik kampong time cuti skolah..saling tak tumpah citer ko siolll kah kah kah kah lawak tahap cibai siottt..kah kah kah oii oii oii parpundekkk ko ni mmg betol otak tahap jamban la cipet..asal masyukk jer ko karang idea nak bg up blog ko...kah kah kah adooyaaaaiiii ni la betul punya citer pukimak la siall..kah kah kah aku takleh tahan gelak kat sini oiiiii...takder citer lain ker nak kasik gempak??? aku rasa si anwar baca ni pun dier gelak terguling guling tak leh blah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cili kasi taruk... silap taruk masuk lubang punkok parpukari sendiri.. ka kah kah

      Delete
    2. vavi vavi ni semua akan carik aper juga jalan nak bg pr pecah belah..segala cara dia cuba janji pr hancur tp yg dorang ni sakit ati lagi dier cuba lagi pr kuat tu yg depa hangin satu badan kah kah kah kah..paling aku tak leh lupa si gomok babey a.k.a wan azri siap antar surat kat si azizah suruh nasihat kat si anwar tp si azizah buat dek..last2 si parpundek ni buat citer kata si azizah skrg tgh emo kat si anwar laks..tak ker lawak ker der no 3 tuh weiiii oiii oiii oiiii aper lancau lu gampang buat citer mcm sial ni wehhh standard darjah 1 la wehh

      Delete
  20. kah kah kah salim salimmm...takder telornyer ko nih...ko delete komen aku kah kah kah ni lah blogger tahap jamban..kalau komen pro bn ko simpan, kalau komen pro pr ko delete..keh keh keh betol nyer barua la oiiiii kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia nak cari duit nak bayar saman ni...tu rajin pos artikel tiap hari..

      satu artikel 30sen..bila mau dapat 5 juta ni?adeh...

      Delete
    2. parpukari dah jadi parpugomo... hehehehe

      Delete
    3. adeh anon 5.29, lu tarak baik la bos lu kata salim a.k.a parpundek punya artikel 30 sen jer ???? kasik up sekt la..ok lah 35 sen amacam? kah kah kah salim salimm...
      anon 5.39, parpugomo tak sedaplah..parpundek lagi sedappppp...

      Delete
  21. JANGANLAH KITA BERSEKONGKOL DENGAN PUAK2 NABI LUTH. APA LAGI KITA ANGKAT MEREKA JADI PEMIMPIN. MUSIBAH BAKAL MENJELMA DINEGARA MALAYSIA TERCINTA INI. WALAU APA PUN ALASANNYA TELAH DICERITAKAN DALAM QURAN BERKENAAN KAUM TERSEBUT. SEBAB DARI SITU HARAM SOKONG PKR. HARAM JUGA SOKONG PAS DAN DAP. PARTI2 INI BERSUBAHAT MENYOKONG KAUM2 INI.

    ReplyDelete
  22. Bagi lah bukti artikel ni ditulus dari sumber dan kejadian mana.

    Ini main petik je macam mana aku nak percaya.

    Kalau menulis semua orang boleh menulis.

    Tapi menulis dgn sumber fakta jarang sekali blogger kita boleh tunjukkan.

    Undi BN

    ReplyDelete
  23. Bertahun tahun mereka berjuang habis habisan untuk sang suami/sang ayah...apakah kita boleh percaya mereka tak nak lagi bersekongkol dengan orang ini??? Kalau pun Wan Azizah tak mau ikut sang suami kerana dia sedar rakyat dah semakin menyampah kat suaminya, dia takut kerana sang suami dia dan anaknya pun ditolak rakyat bukan kerana mereka nak membela nasib rakyat. Wan Azizah sanggup menutup segala kesalahan dan maksiat yang dilakukan oleh suami kerana kepentingan dunia. Saydatina Khadijah belanjakan semua hartanya untuk membantu suami menyebarkan Islam...Wan Azizah pula bantu suami untuk menggantikan Islam dengan pluralisme dan liberalisme.





    ReplyDelete
  24. aku penyokong umno..aku tengok moral ahli dan jentera umno lemah...mcam tak ada apa apa...kosong...tak macam penyokong parti lawan...kreatif dan kuat bekrja untuk parti dengan tampa bantuan dana dari jentera parti...ikhlas sungguh..akua rasa UMNO akan tumbang kali nie...penyokong umno nie tunggu dana tak dapat dapat..tak caya datang temerloh...calon pas nasaruddin tantawi...abislah bn....kali nie aku sokong PR LLAH PULOKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.....TAKBIR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei anon 9.34

      penyokong konon.... walaupun nko tak ku kenali tapi LUBANG ' EKZOS' mu tetap menjadi pujaan al juburi

      nko ni musang yg menyamar penyokong umno.... pirah mabuk

      Delete
    2. Ikhlas or penyamun tarbus? Pakat kutip dlm tin milo tu apa? Nak yg besar2 je,syiling tamo..rajin apa tu ??

      Delete
    3. Kapir macai PR bertakbir. Inilah hasil asuhan PAS.



      Delete
  25. SILA AMBIL PERHATIAN

    Pencacai PR di blog ini yang menggunakan berbagai identiti merupakan orang yang sama. Beliau ini adalah pencacai PR yang di upah oleh DAP untuk memecah -belahkan orang-orang Melayu terutama penyokong UMNO. Beliau ini bukan lah orang Melayu dan berugama Islam tetapi seorang bukan Melayu yang berugama Kristian.

    Jadi kita patut berhati-hati apabila membaca komen-komen beliau di sini dan juga di blog blog pro-UMNO yang lain.

    Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai umno memang selalu bersengka buruk pada orang lain... dia hanya berhayal... dan yg peliknye dia percaya degan hayalan dia ... dan yg lagi berat bila suruh orang lain juga percaya dgn hayalan dia tu... itu lah cai umno.

      dira hayalan itu lah terbitnye fitnah.
      itu lah cai umno

      Delete
  26. PAKATAN MAINPISTOL


    ReplyDelete
  27. Bagi sy lah kan..bersyukurlah UMNO masih jadi tulang belakang kerajaan yg mengamalkan konsep perkongsian kuasa..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!