PANAS BERAPI! NIZAR LAKNATULLAH MEMBUKTIKAN DIA MEMANG PEMBOHONG BERSIRI-SIRI!

Nizar Jamaluddin yang cukup terkenal dengan kebengongan, ketololan, keLAMBAIan dan tidak dapat membezakan antara realiti dan fantasi, cuba memanjangkan angan-angannya bahawa salah seorang bekas Menteri Besar Perak, akan keluar UMNO dan menyertai PAS malam ini.

Bagaimanapun, sehingga ke tengah malam, jangankan bekas Menteri Besar Perak, bekas kepada bekas orang kuat bekas Menteri Besar Perak pun, tidak ada yang menyerahkan borang menyertai keahlian PAS!

Nizar Jamaluddin tidak memberikan nama yang spesifik, tetapi para pecacai PAS cuba meraba-raba nama 'bekas Menteri Besar' yang dimaksudkan oleh Nizar Jamaluddin. Dan akhirnya nama yang dikatakan itu adalah Tajol Rosli.

Dan seperti biasa, pelbagai gambaran 'baik' mula diberikan kepada Tajol Rosli walaupun pecacai yang sama jugalah mengutuk paling ke hadapan apabila kerajaan negeri pimpinan Tajol Rosli kalah kepada Pakatan Rakyat yang pada waktu itu belum lagi terbentuk.

Pakatan Rakyat hanya terbentuk apabila DYMM Sultan Perak menolak pencalonan Ngeh Kor Ham sebagai Menteri Besar Perak memandangkan Undang-Undang Tubuh Perak menghalang mana-mana individu bukan Melayu dan bukan beragama Islam daripada menjawat jawatan Menteri Besar.

Akhirnya setelah 'merajuk' hampir dua minggu, DAP akhirnya bersetuju untuk mewakilkan Nizar Jamaluddin dari PAS untuk menjadi Menteri Besar mereka.

Dan semenjak itu, Nizar Jamaluddin terus diserang dan dihinggapi geruh kuasa Menteri Besar sehingga kini, terutama selepas Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat tumbang apabila tiga orang ADUN mereka keluar parti dan menjadi ADUN Bebas mesra BN.

Pemangku Ketua Bahagian UMNO Grik, Dato' Hasbullah menafikan isu Dato Tajol Rosli, bekas Menteri Besar Perak akan lompat parti menyertai PAS pada malam ini. Isu tersebut sengaja digembar-gemburkan oleh Nizar Jamaluddin dan mula bertebaran di laman-laman sosial.

Nizar Jamaluddin yang amat dikenali sebagai PEMBOHONG BERSIRI terpaksa meneruskan agenda pembohongannya untuk mengecapi cita-cita politik di Perak!!!

HOUSE PK: Isyyy! Tak habis-habis lagi gila si Nizar Lahanat ni, terima kasih kepada Flying Kick untuk artikel ini. SAH NIZAR LAHANAT NI ADALAH PEMBOHONG BERSIRI-SIRI! Khaikkk Ptuiiihh

41 Responses to "PANAS BERAPI! NIZAR LAKNATULLAH MEMBUKTIKAN DIA MEMANG PEMBOHONG BERSIRI-SIRI! "

  1. Nizar pembohong bersiri
    nik aziz si nyanyuk tak sedar diri
    tak nak berenti
    asyik nak buat provokasi
    anuwar pula, raja goyang bersiri
    dgn kit siang chauvinist serta rasis pig
    yg suka syok sendiri

    pakatan rakyat. pakatan yg merosak dan memusnahkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA SPESIS DLM PAKATAN HARAM PATUT BERAMBUS DR BUMI MALAYSIA NI...MEREKA BUKAN SAYANGKAN NEGARA NI..TAPI NAK MUSNAHKAN NEGARA NI DEMI TERCAPAI DENDAM KESUMAT BUSUK HATI MEREKA....

      Delete
    2. BM-Premium A IP

      BM-Premium B IP

      BM-Premium C IP

      BM-Premium D IP

      | Print |
      Kantoi! Senarai calon Umno yang gugur bocor?

      http://jalanpulang1978.blogspot.com,
      11 Apr 2013
      Wednesday, April 10, 2013


      Rupanya patutlah BEKAS perdana menteri, Najib hari ini menangguhkan pengumuman senarai calon Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk pilihanraya umum tak lama lagi.

      Dengan menjadikan alasan mahu memujuk beberapa pemimpin yang merajuk kerana digugurkan, sebenarnya ia hanyalah alasan dangkal kerana dikhabarkan keadaan agak kecoh apabila pemimpin yang mengetahui nama mereka tidak tersenarai mula merayu dan mahu berjumpa sendiri dengan Najib.

      Mengikut maklumat yang bocor, sumber ini mendedahkan lebih 25 calon Umno sendiri tergolong dalam salah satu dari tiga kategori iaitu:

      a) Senarai calon yang digugurkan secara automatik

      b) Senarai calon yang tidak dibenarkan bertanding; dan

      c) Senarai calon kekal tiada dalam senarai tapisan pertama dan kedua

      Mendahului senarai adalah BEKAS ahli parlimen Tasek Gelugor, Nor Mohamed Yakcop diikuti oleh beberapa nama besar lain seperti BEKAS ahli parlimen Kinabatangan, Bung Moktar Radin, BEKAS ahli parlimen Putrajaya, Adnan Mansor dan tidak ketinggalan, BEKAS perdana menteri, Abdullah Ahmad Badawi di parlimen Kepala Batas.

      Inilah senarai yang dikatakan bocor selepas mesyuarat tertutup antara pemimpin BN siang tadi di ibu pejabat parti itu Menara Dato' Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara.

      SENARAI CALON BN YANG DIGUGURKAN:

      1. Nor Mohamed Yakcop (BEKAS ahli parlimen Tasek Gelugor)
      2. Awang Adek Hussein (BEKAS calon parlimen Bachok)
      3. Shahrizat Jalil (sudah mengumumkan tidak akan bertanding)
      4. Noh Omar (BEKAS ahli parlimen Tanjong Karang)
      5. Abdullah Ahmad Badawi (BEKAS perdana menteri dan ahli parlimen Kepala Batas)
      6. Abdullah Md Zin (BEKAS ahli parlimen Besut)
      7. Abu Seman Yusop (BEKAS ahli parlimen Masjid Tanah)
      8. Azalina Othman Said (BEKAS ahli parlimen Pengerang)
      9. Azmi Khalid (BEKAS ahli parlimen Padang Besar)
      10. Baharum Mohamed (BEKAS ahli parlimen Sekijang)
      11. Bung Mokhtar Radin (BEKAS ahli parlimen Kinabatangan)
      12. Halimah Mohd Sadique (BEKAS ahli parlimen Tenggara)
      13. Hamim Samuri (BEKAS ahli parlimen Ledang)
      14. Ismail Kassim (BEKAS ahli parlimen Arau)
      15. Jamaluddin Jarjis (BEKAS ahli parlimen Rompin)
      16. Lilah Yassin (BEKAS ahli parlimen Jempol)
      17. Mohamed Nazri Aziz (BEKAS ahli parlimen Padang Rengas)
      18. Mohd Johari Baharum (BEKAS ahli parlimen Kubang Pasu)
      19. Mohd Zin Mohamed (BEKAS ahli parlimen Sepang)
      20. Rafidah Aziz (BEKAS ahli parlimen Kuala Kangsar)
      21. Rosnah Abdul Rashid Shirlin (BEKAS ahli parlimen Papar)
      22. Adnan Mansor (BEKAS ahli parlimen Putrajaya)
      23. Shahrir Samad (BEKAS ahli parlimen Johor Bharu)

      SENARAI CALON TIDAK DIBENAR UNTUK DICALONKAN:

      1. Reezal Merican Naina Merican (awalnya dicalonkan bagi kerusi parlimen Kepala Batas)
      2. Abdul Azeez Abdul Rahim (awalnya dicalonkan bagi kerusi parlimen Baling)

      KEKAL TIADA DALAM SENARAI:

      1. Abdul Rahim Tamby Chik (Pengerusi GABEM)
      2. Mohd Isa Samad (Pengerusi FELDA)
      3. Radzi Sheikh Ahmad (BEKAS ahli parlimen Kangar)
      4. Syed Hamid Albar (BEKAS ahli parlimen Kota Tinggi)

      Menurut sumber blogger pro-Umno ini juga, ada beberapa nama lain yang tidak tersenarai pada awalnya kemudian dicalonkan semula bagi memperkuatkan kedudukan BN antaranya:

      1. Khairy Jamaluddin (BEKAS ahli parlimen Rembau)
      2. Zainal Abidin Osman (BEKAS calon parlimen Nibong Tebal)
      3. Shaziman Abu Mansor (BEKAS ahli parlimen Tampin)

      Setakat maklumat ini ditulis, belum ada sebarang pengesahan dari ibu pejabat Umno bagaimanapun senarai ini belum muktamad kerana Najib masih belum berpuas hati dengan senarai terbaru yang ditapis hari ini.

      Besar kemungkinan lebih banyak BEKAS penyandang yang bakal gugur akan memprotes keputusan Najib yang menyebabkan dia kini dalam dilema.

      Delete
    3. Anon 9.24. Jgn le marah sngt bang. Kami bukan ape.. kami cuma nk pastikn. Umno dikuburkan aje. Ahaks!. Dah layn pncrmsh umno mabuk todi ceramah. Jom lh layan kat yutube. Mcmni ke nk harapkn jd pmimpin.

      Delete
    4. Lg dikutuk dn dhina rakyat brtmbah sayang dgn pr.Tambah sayang i dgn pakatan rakyat. Love pr. Go to putrajaya. Mmmmmmmuah.

      Delete
    5. gila sanyang.. dah nyayok agaknye... say no to pr... bueekk..

      Delete
  2. Nizar juga bakal menjadi Menteri Besar Bersiri apabila Pakatan mentadbir Perak selepas 5 Mei ini.Datuk Zambri boleh mengambil alih tugasan sebagai Ketua pembangkang bersiri bagi DUN Perak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Nizar jadi MB perak lagi.. maka bersiri sirilah melayu perak bangang bersiri siri..

      Delete
  3. PANAS BERAPI! NIZAR LAKNATULLAH MEMBUKTIKAN DIA MEMANG PEMBOHONG BERSIRI-SIRI!

    __________________________________________________

    Abu Ad-Darda radhiallahu anhu berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

    إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا لَعَنَ شَيْئًا صَعِدَتْ اللَّعْنَةُ إِلَى السَّمَاءِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ دُونَهَا ثُمَّ تَهْبِطُ إِلَى الْأَرْضِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُهَا دُونَهَا ثُمَّ تَأْخُذُ يَمِينًا وَشِمَالًا فَإِذَا لَمْ تَجِدْ مَسَاغًا رَجَعَتْ إِلَى الَّذِي لُعِنَ فَإِنْ كَانَ لِذَلِكَ أَهْلًا وَإِلَّا رَجَعَتْ إِلَى قَائِلِهَا“

    Jika seorang hamba melaknat sesuatu, maka laknat itu akan naik ke langit, dan tertutuplah pintu-pintu langit. Kemudian laknat itu akan turun lagi ke bumi, namun pintu-pintu bumi telah tertutup. Laknat itu kemudian bergerak ke kanan dan ke kiri, jika tidak mendapatkan tempat berlabuh, dia akan menghampiri orang yang dilaknat, jika layak dilaknat. Namun jika tidak, maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat.”


    P/s: Sokong lah siapa saja yang kau nak sokong, tetapi sehingga melaknat orang yang tidak sokong itu sedangkan ia tidak layak dilaknat tentu engkau tahu apa akibat nya
    Tak kira sapa2 samada pemerintah atau pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa KO blh plak yer,npe x klua segla hadis ni bg kt nik ajis?

      Delete
    2. Asobiyah lah tu.......
      Yg tak sealiran keluar segala hadis...
      Yg sealiran dgn dia,oh its ok.

      PUUIIHHHH!!!

      Delete
    3. PANAS BERAPI! NIZAR SUKA BERBOHONG LAMA LAMA JADI BENGONG! WAJIB KHAIKKK PTUIIIHH!

      Delete
    4. sentap nampak macai UMNO? kah kah kah..

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Bhai momed munafik melayu,lu ada perasaan juga ke...aku ingt org takda maruah ni jenis takda perasaan...

      Delete
    6. MUNAFIK SUKA BERBOHONG LAMA LAMA PERUT DAN TELOR JADI KEMBONG!!!...WAJIB KHAKKK PTUIIHH!!!

      Delete
    7. You ain't nothin' but a hound dog
      Cryin' all the timeYou ain't nothin' but a hound dog
      Cryin' all the timeWell, you ain't never caught a rabbit and you ain't no friend of mine

      Well they said you was high-classed
      Well, that was just a lie
      Yeah they said you was high-classed
      Well, that was just a lie
      Well, you ain't never caught a rabbit and you ain't no friend of mine

      Delete
    8. Doa KO blh plak yer,npe x klua segla hadis ni bg kt nik ajis?


      Asobiyah lah tu.......
      Yg tak sealiran keluar segala hadis...
      Yg sealiran dgn dia,oh its ok.

      PUUIIHHHH!!!

      _______________________________

      Sekira nya anda berdua berasa dizalimi oleh nik aziz...maka berdoa lah...kalau tak reti macam mana nak berdoa.....mintak najib ajar..

      Delete
  4. Jahanam.. Jika BN Masih Memerintah..!!!!

    Ok... tarikh mengundi semua orang dah tau.... jadi berhati-hatilah dengan pilihan masing2, jangan sokong dan undi penyamun, perasuah, penyeleweng harta negara dan rakyat, kaki raba pompuan, kaki betina, pencuri pasir, pencuri balak, kaki arak, kaki kelepet duit projek kerajaan, kelepet jualan tanah, taik komisen, pengadai negara, pengkhianat negara, bekas2 yang menteri bodoh, kaki rogol, kaki auta, penghina agama, pelakon filem lucah, yang pelihara pompuan simpanan, calon2 mamak mandeliar, kaki ciplak dan banyak lagiiiii.... hahahahaha...!!!!

    Jahanam negara jahanam generasi kita nanti..... Jahanam wa cakap luuuuu......!!!!

    Adiosssss.....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GILA KO TAK NAK UNDI BN......KO KATA
      APA PUN AKU TETAP UNDI BN SEBAB
      APA YG KO TUDUH BN TU SEMUA BERLAKU DLM PARRI KO....


      Delete
  5. Kenapa Nizar tak cakap saja ada bekas Perdana Menteri yg nak masuk PAS..? Orang PAs mesti percaya lepas tu boleh lah kata bekas PM tu masuk tetapi berkeras tak mahu publisiti.. Nizar nizar ..

    ReplyDelete
  6. Mahali, lelaki paling rapat - Tasha Shila

    TASHA pertama kali bersua dengan Mahali pada majlis hari jadinya yang ke-27 pada 25 Januari lepas.

    Tasha, 27, dan Mahali, 24, mula dikaitkan mempunyai hubungan selepas kedua-duanya saling mengucapkan sayang - baik melalui perkataan mahupun simbol, ketika berhubung menerusi Twitter masing-masing baru-baru ini.

    Sehubungan itu, kelmarin, Mahali membuat kenyataan media bahawa dia kini dalam proses mengenali hati budi Tasha.

    Cemburu

    Tasha ketika dihubungi Kosmo! semalam lantas memberikan kenyataan pertamanya tentang isu tersebut.

    Akui Tasha, Mahali merupakan lelaki yang paling rapat dengan dirinya buat masa ini.

    Menolak hubungan rapatnya dengan Mahali bakal membuatkan ada hati yang cemburu, luah Tasha, dia berhak berkawan dengan sesiapa sahaja.

    Ini kerana bagi Tasha, hubungannya bersama Datuk J yang digembar-gembur selama ini hanyalah gosip semata-mata.

    Mengulas kenyataan terbuka Mahali tentang hubungan mereka itu, ujar Tasha: “Seperti apa yang disebut Mahali (kami dalam proses mengenali hati budi), saya juga akui memang kami sedang berkawan.

    “Dia juga merupakan antara lelaki yang paling rapat kerana saya memang jenis suka berkawan.

    “Hubungan rapat saya dengan dia tidak akan membuatkan hati sesiapa yang tersinggung kerana gosip dengan Datuk J sebelum ini adalah tidak benar.”

    Perkataan sayang

    UCAPAN sayang antara Tasha dan Mahali menerusi Twitter baru-baru ini menjadi pencetus kepada pendedahan tentang hubungan rapat antara mereka berdua kepada pengetahuan umum.

    Begitupun, jelas Tasha, dia baru mengenali Mahali selama lima bulan dan terlalu awal untuk mereka memasuki fasa bercinta.

    Pelakon drama bersiri Cinta Bertamu di Abu Dhabi berharap agar hubungan rapatnya dengan Mahali tidak diperbesar-besarkan.

    “Kami masing-masing masih muda dan ingin mengejar karier,” jelasnya.

    Bercerita tentang bagaimana dia mengenali Mahali, ujar Tasha, dia mendapat tahu melalui surat khabar bahawa pemuda kelahiran Selangor itu menyukai lakonannya.

    Selepas itu, seorang peminat Tasha menjemput Mahali ke majlis sambutan hari jadi yang ke-27 pada 25 Januari lalu dan mereka mula berkenalan dan berkawan.

    Tasha turut ditebak tentang persolan kenapa dia dan Mahali masing-masing mengungkap perkataan sayang di Twitter jika hubungan mereka hanya sekadar kawan?

    Jawabnya, sudah sememangnya dirinya merupakan seorang yang suka mengungkap perkataan sayang kepada peminat-peminatnya termasuk Mahali.

    “Memang di Twitter, saya akan panggil semua peminat-peminat dengan perkataan sayang. Itu tanda penghargaan saya kepada peminat. Mahali juga salah seorang peminat saya. Sebab itulah itu saya memanggil dia sebagai sayang.

    “Saya memang menghargai dan gembira apabila mendapat tahu seorang pemain bola sepak berbakat seperti Mahali meminati lakonan saya,” tutur Tasha yang turut mengakui dirinya juga meminati Mahali kerana bakat pemain bola sepak kebangsaan itu ketika beraksi di padang.

    Terlanjur bercerita mengenai persahabatan yang terjalin, Tasha turut ditanya adakah dia pernah keluar berdua bersama Mahali.

    Bagaimanapun, pemilik nama sebenar Natashasheila Abd. Razak itu enggan mengulas lanjut dan hanya menyebut perkataan no comment.

    Tambah Shilla, komitmennya terhadap lakonan dan komitmen Mahali di padang bola sepak juga membataskan mereka untuk kerap menghubungi antara satu sama lain.


    ReplyDelete
  7. Noniswara pasrah cerai lagi

    SAAT bahagia. Noniswara bernikah dengan Rosman empat tahun lalu. Kini, mereka sedang dalam proses perceraian di mahkamah.

    RUMAH tangga pelakon Noniswara Baharudin, 43, dengan Datuk Rosman Ridzwan, 54, yang bakal memasuki usia empat tahun pada 1 Ogos depan sudah tidak mampu diselamatkan dikatakan akibat orang ketiga.

    Mereka berdua sudah tidak tinggal sebumbung sejak tujuh bulan yang lalu menyebabkan pelakon itu tekad memfailkan kes perceraian terhadap suaminya di mahkamah syariah pada Februari lalu.

    Perbicaraan kes perceraian itu telah pun berlangsung di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur sebelum ini.

    Pada hari ini, 11 April perbicaraan itu diadakan di lokasi yang sama bagi menentukan status terkini mereka.

    Pelakon itu tidak mempunyai anak bersama Rosman, tetapi mempunyai tiga orang anak hasil daripada perkahwinan terdahulunya.

    Rosman pula mempunyai lima orang anak daripada perkahwinan sebelum ini.

    Noniswara yang ditemui baru-baru ini mengakui masih bersedih dengan apa yang berlaku dan cuba untuk mencari kehidupan yang baharu. Ikuti temu bual Noniswara bersama Kosmo!

    Kosmo!: Bagaimanakah dengan kehidupan Noniswara sekarang selepas kes perceraian anda di mahkamah?

    Kes penceraian saya masih berjalan di mahkamah, kehidupan saya seperti biasa sahaja. Saya masih sibuk dengan penggambaran lakonan.

    Apakah perasaan anda apabila perkahwinan kedua juga gagal di tengah jalan?

    Jujur saya katakan, tiga bulan pertama masalah ini berlaku, saya hanya menangis. Memang saya sedih, siapa yang tidak sayangkan perkahwinan. Alhamdulillah, sekarang saya sudah menerima hakikat dan reda dengan segala yang berlaku. Sekarang saya kena gembira supaya hati saya tidak bersedih lagi.

    Sebelum memfailkan kes perceraian, adakah anda berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga anda?

    Memang saya berusaha untuk selamatkan rumah tangga, tetapi apa yang saya boleh buat jika jodoh saya sampai di sini sahaja.
    NONISWARA berharap kes perceraiannya dengan Rosman berjalan lancar supaya dia dapat memulakan kehidupan baharu.

    Adakah anda kenal orang ketiga yang dikatakan punca kemelut dalam hubungan antara anda dan Rosman?

    Saya tidak mahu komen tentang orang ketiga itu. Apapun, saya sentiasa maafkan suami dan orang ketiga itu. Tidak perlulah saya beri komen siapakah yang bersalah. Sekarang, saya hanya mahu sebuah kehidupan yang baharu.

    Selepas apa yang berlaku, adakah anda serik untuk berkahwin lagi?

    Saya tidak boleh kata serik kerana perkahwinan itu satu ibadat. Cuma, buat masa ini saya belum fikirkan tentang perkara itu kerana masih berstatus isteri orang dan masalah saya juga belum selesai lagi.

    Andai ditakdirkan anda bertemu jodoh sekali lagi, apakah kriteria lelaki pilihan anda?

    Saya akan elak lelaki yang curang dan tidak setia. Sudah pasti saya mahukan seorang lelaki yang setia, baik dan taat pada agama supaya boleh membimbing saya. Sebelum itu harus kenal mengenali terlebih dahulu. Hal jodoh ini, saya serahkan kepada takdir.

    ReplyDelete
  8. Lohan marah ditanya tentang masalah ketagihannya

    LOHAN dikerumuni jurugambar semasa dia tiba untuk diwawancara oleh Letterman di New York kelmarin.- AP

    NEW YORK - Aktres bermasalah, Lindsay Lohan kelihatan marah apabila dia ditanya oleh pengacara terkenal, David Letterman berhubung masalah ketagihan yang dihadapinya, lapor akhbar The Sun semalam.

    Lohan muncul dalam rancangan perbualan popular, Late Show With David Letterman ketika dia ditanya soalan tersebut kelmarin.

    Lohan kelihatan tidak selesa dan terkejut dengan beberapa pertanyaan berhubung program pemulihan yang akan diikutinya pada awal bulan depan.

    Aktres itu yang berusia 26 tahun diarah oleh hakim sebuah mahkamah untuk menjalani hukuman mengikuti program pemulihan selama 90 hari.

    Dia diarah untuk memasuki sebuah pusat pemulihan sebagai sebahagian daripada satu perjanjian kes jenayah selepas aktres itu terlibat dalam kemalangan jalan raya.

    Lohan sebelum ini terkenal dengan masalah ketagihan dadah dan alkohol. - Agensi

    ReplyDelete
  9. ‘Saya tak sengaja’

    “Mereka adalah ‘keluarga’ yang sudah saya kenal lama dulu.

    Saya terlalu terkejut ketika nama diumumkan sebagai pemenang dan tanpa sengaja memeluk mereka di atas pentas kerana menganggap kemenangan malam itu atas doa dan sokongan mereka juga,” kata Nabila Huda Suhaimi.

    Pelakon drama itu berkata demikian berhubung isu memeluk beberapa artis lelaki termasuk Fizz Fairuz, Tomok, Awal Ashaari pada majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH), Ahad lalu.

    Katanya ketika dihubungi semalam, sepatutnya isu itu tidak perlu diperbesarkan memandangkan kisah kemenangannya yang lebih seharusnya dijadikan fokus utama.

    “Saya tidak faham mengapa ada pihak seperti sengaja ingin mengaitkan saya dengan kontroversi sebegini.

    Apa yang berlaku pada malam itu adalah tindakan spontan dan tidak langsung saya sengajakan.

    “Maklumlah lama menanti akhirnya saya dinobatkan pemenang Pelakon Drama Wanita Popular, sudah tentu saya terkejut dan terus mendakap mereka kerana menganggap keluarga yang banyak membantu dan mendoakan saya selama ini.

    “Bagaimanapun, saya faham mungkin ada pihak tersinggung dengan tindakan saya.

    Justeru saya mohon maaf dan insya-Allah ia tidak lagi berulang,” katanya.

    Namun, ketika diminta mengulas bimbang reputasi dan maruahnya akan tercalar kerana isu yang dilihat kurang manis, lebih-lebih lagi sewaktu siaran langsung, dramatis jelita berusia 29 tahun itu lekas menafikannya dan menyifatkan peminatnya menerima dirinya seadanya.

    “Lumrah berdiri sebagai anak seni, apa saja dibuat menjadi perhatian. Susah untuk memuaskan semua pihak. Namun, itulah saya yang peminat dan sesiapa kenal. Tidak pernah hipokrit dan hanya menjadi diri sendiri.

    “Tapi, ada kalanya saya tertekan kerana soal positif dan kemenangan tidak pula orang angkat sebaliknya jika ada silap atau salah, ia lebih cepat dijadikan fokus.

    “Namun, saya percaya peminat dan mereka yang menyokong saya faham. Peminat terutama tidak langsung mengukur atau cepat jatuh hukum berdasarkan personaliti dan soal peribadi sebaliknya mereka menghargai bakat lakonan saya semata-mata.

    “Saya bersyukur peminat sentiasa ada berdiri menyokong saya. Tapi isu ini adalah pengajaran untuk saya agar lebih berhati-hati,” katanya.

    ReplyDelete
  10. Aceh 'kuasai' Rawang
    3 0 Google +1 0 0
    Cetak

    SAYA meminta kerjasama Jabatan imigresen Selangor untuk kerap melakukan operasi di kawasan Rawang kerana didapati semakin ramai warga Indonesia terutama dari Aceh menjalankan perniagaan walaupun tidak memiliki sebarang dokumen sah.

    Tindakan mereka ini yang menjalankan perniagaan menunjukkan kelemahan penguatkuasaan di kalangan pihak berkuasa negara dan jika tidak diatasi segera, keadaan ini akan menimbulkan masalah sosial kepada penduduk tempatan.

    Bilangan mereka ini semakin ramai menyebabkan kawasan itu sudah menjadi seolah-olah seperti negara mereka sendiri. Mereka semakin berani membina rumah dengan menyewa daripada penduduk tempatan. Ini menjadikan lebih ramai rakan dari negara mereka akan datang ke Malaysia.

    Sebagai rakyat negara ini, saya merayu tindakan lebih tegas diambil kerajaan bagi mengelak masalah kepada generasi akan datang.


    PENDUDUK PRIHATIN

    Rawang

    ReplyDelete
  11. Shell tawar RM500,000

    Kuala Lumpur: Shell Malaysia Trading Sdn Bhd kini menawarkan hadiah wang tunai lebih RM500,000 bagi pelanggan setia yang menyertai peraduan ‘Shop to Win!’ yang dibuka sehingga penghujung bulan ini.

    Pengurus Jualan Peruncitannya Leslie Ng berkata, peraduan terbuka kepada pelanggan Shell yang menggunakan kad Bonuslink di kedai serbaguna Shell dengan pembelian 17 barangan yang tersenarai.


    “Selain itu, pemegang kad Bonuslink mendapat 20 mata sejurus selepas menyertai peraduan ini,” katanya menerusi kenyataan media yang dikeluarkan di sini, semalam.

    Leslie berkata, pelanggan setia Shell yang tidak mempunyai kad berkenaan boleh mendapatkannya di kedai serbaguna Shell.


    Menurutnya, 20 pemenang layak dipilih dan mendapat RM1,000 dan seterusnya diberi peluang merebut wang tunai bernilai RM50,000.


    “Shell sentiasa menghargai pelanggannya dan ini adalah langkah kami berterima kasih kepada mereka yang membeli pelbagai produk,” katanya.

    ReplyDelete
  12. Seksa lif rosak


    Subang Jaya: “Sudah lebih dua minggu penduduk dibebani masalah kerosakan lif dan terpaksa menggunakan tangga sehingga ke tingkat 18,” kata penduduk yang juga orang kelainan upaya (OKU), Masayu Hassan, 30 yang kecewa dengan pihak pengurusan Pangsapuri Lagoon Perdana kerana gagal menangani masalah lif rosak di situ.

    Masayu berkata, dia yang tinggal di tingkat dua blok enam kediaman berkenaan tidak berpuas hati dengan pengurusan yang menjanjikan pembaikan lif pada 2 April lalu, tetapi sehingga sekarang masih tidak diselenggara.

    “Kedua-dua lif rosak pada penghujung Mac lalu dan pihak pengurusan berjanji untuk membaikinya pada 2 April lalu kerana ketiadaan alat ganti namun sampai sekarang tiada tindakan,” katanya ketika ditemui di pangsapuri berkenaan, di sini, semalam.

    Menurutnya, sudah banyak kali dia mengajukan pertanyaan itu namun jawapan sama diberikan kepadanya oleh pihak terbabit.
    Foto

    MASAYU menaiki tangga untuk pulang ke rumahnya di tingkat dua rumahnya di Pangsapuri Lagoon Perdana.


    “Saya mengharapkan jiran yang lalu lalang bagi membantu saya naik serta turun setiap hari dan nasib baik ramai yang membantu,” katanya.


    Lebih memberi tekanan apabila dia berasa kurang selesa kerana tangga mudah berpasir apabila kerap digunakan sepanjang lif rosak, malah sampah berselerakan termasuk ada yang meludah di tangga.

    Sementara itu, seorang lagi penduduk dikenali sebagai Ahmad, 35, berkata, dia tidak tahan dengan keadaan itu jika ia berlarutan kerana keadaannya yang menghidap asma.

    “Saya tinggal di tingkat 15 dan terpaksa menggunakan tangga untuk turun dan naik setiap hari. Saya risau dengan tahap kesihatan saya,” katanya.

    Dalam pada itu, Penolong Pengarah Kanan Perhubungan Awam Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) Asfarizal Abdul Rashid, ketika dihubungi berkata, ia tanggungjawab Badan Pengurusan Bersama (JMB) untuk menguruskan penyelenggaraan pangsapuri namun pihak MPSJ akan melihat tindakan yang boleh dilakukan jika JMB gagal bertindak.

    ReplyDelete
  13. ANONYMOUS ORANG YANG SAMA KOMEN TAHAP CIPET MEMANG ANAK HARAM ..
    NIZAR LENTIK AKA NIZAR LAMBAI MEMANG KAKI TEMBERANG..KALAU TAK TIPU BUKAN CINER NAMANYA.. LUBANG KUBOR NIZAR DAH SIAP , PRU13 NASIB DIA KENA TANAM IDUP IDUP DGN BN..

    ReplyDelete
  14. Korang pas usah berangan ler nak jadi menteri besar perak tambah lagi nizar for sure dap menang besar lagi kalau pr menang dah kemungkinan raja muda bagi laluan kepada dap jadi menteri besar kerana mahu bersikap adil tambahan lagi raja muda seorang yg terbuka.masaalah mesti melayu jadi mb tak timbul kerana sultan boleh perkenansesiapa shaja yg difikir layak.

    ReplyDelete
  15. Ramai jugak yg terpngaruh dgn mamak kaki todi ni.

    ReplyDelete
  16. BM-Premium A IP

    BM-Premium B IP

    BM-Premium C IP

    BM-Premium D IP

    | Print |
    Kantoi! Senarai calon Umno yang gugur bocor?

    http://jalanpulang1978.blogspot.com,
    11 Apr 2013
    Wednesday, April 10, 2013


    Rupanya patutlah BEKAS perdana menteri, Najib hari ini menangguhkan pengumuman senarai calon Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk pilihanraya umum tak lama lagi.

    Dengan menjadikan alasan mahu memujuk beberapa pemimpin yang merajuk kerana digugurkan, sebenarnya ia hanyalah alasan dangkal kerana dikhabarkan keadaan agak kecoh apabila pemimpin yang mengetahui nama mereka tidak tersenarai mula merayu dan mahu berjumpa sendiri dengan Najib.

    Mengikut maklumat yang bocor, sumber ini mendedahkan lebih 25 calon Umno sendiri tergolong dalam salah satu dari tiga kategori iaitu:

    a) Senarai calon yang digugurkan secara automatik

    b) Senarai calon yang tidak dibenarkan bertanding; dan

    c) Senarai calon kekal tiada dalam senarai tapisan pertama dan kedua

    Mendahului senarai adalah BEKAS ahli parlimen Tasek Gelugor, Nor Mohamed Yakcop diikuti oleh beberapa nama besar lain seperti BEKAS ahli parlimen Kinabatangan, Bung Moktar Radin, BEKAS ahli parlimen Putrajaya, Adnan Mansor dan tidak ketinggalan, BEKAS perdana menteri, Abdullah Ahmad Badawi di parlimen Kepala Batas.

    Inilah senarai yang dikatakan bocor selepas mesyuarat tertutup antara pemimpin BN siang tadi di ibu pejabat parti itu Menara Dato' Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di ibu negara.

    SENARAI CALON BN YANG DIGUGURKAN:

    1. Nor Mohamed Yakcop (BEKAS ahli parlimen Tasek Gelugor)
    2. Awang Adek Hussein (BEKAS calon parlimen Bachok)
    3. Shahrizat Jalil (sudah mengumumkan tidak akan bertanding)
    4. Noh Omar (BEKAS ahli parlimen Tanjong Karang)
    5. Abdullah Ahmad Badawi (BEKAS perdana menteri dan ahli parlimen Kepala Batas)
    6. Abdullah Md Zin (BEKAS ahli parlimen Besut)
    7. Abu Seman Yusop (BEKAS ahli parlimen Masjid Tanah)
    8. Azalina Othman Said (BEKAS ahli parlimen Pengerang)
    9. Azmi Khalid (BEKAS ahli parlimen Padang Besar)
    10. Baharum Mohamed (BEKAS ahli parlimen Sekijang)
    11. Bung Mokhtar Radin (BEKAS ahli parlimen Kinabatangan)
    12. Halimah Mohd Sadique (BEKAS ahli parlimen Tenggara)
    13. Hamim Samuri (BEKAS ahli parlimen Ledang)
    14. Ismail Kassim (BEKAS ahli parlimen Arau)
    15. Jamaluddin Jarjis (BEKAS ahli parlimen Rompin)
    16. Lilah Yassin (BEKAS ahli parlimen Jempol)
    17. Mohamed Nazri Aziz (BEKAS ahli parlimen Padang Rengas)
    18. Mohd Johari Baharum (BEKAS ahli parlimen Kubang Pasu)
    19. Mohd Zin Mohamed (BEKAS ahli parlimen Sepang)
    20. Rafidah Aziz (BEKAS ahli parlimen Kuala Kangsar)
    21. Rosnah Abdul Rashid Shirlin (BEKAS ahli parlimen Papar)
    22. Adnan Mansor (BEKAS ahli parlimen Putrajaya)
    23. Shahrir Samad (BEKAS ahli parlimen Johor Bharu)

    SENARAI CALON TIDAK DIBENAR UNTUK DICALONKAN:

    1. Reezal Merican Naina Merican (awalnya dicalonkan bagi kerusi parlimen Kepala Batas)
    2. Abdul Azeez Abdul Rahim (awalnya dicalonkan bagi kerusi parlimen Baling)

    KEKAL TIADA DALAM SENARAI:

    1. Abdul Rahim Tamby Chik (Pengerusi GABEM)
    2. Mohd Isa Samad (Pengerusi FELDA)
    3. Radzi Sheikh Ahmad (BEKAS ahli parlimen Kangar)
    4. Syed Hamid Albar (BEKAS ahli parlimen Kota Tinggi)

    Menurut sumber blogger pro-Umno ini juga, ada beberapa nama lain yang tidak tersenarai pada awalnya kemudian dicalonkan semula bagi memperkuatkan kedudukan BN antaranya:

    1. Khairy Jamaluddin (BEKAS ahli parlimen Rembau)
    2. Zainal Abidin Osman (BEKAS calon parlimen Nibong Tebal)
    3. Shaziman Abu Mansor (BEKAS ahli parlimen Tampin)

    Setakat maklumat ini ditulis, belum ada sebarang pengesahan dari ibu pejabat Umno bagaimanapun senarai ini belum muktamad kerana Najib masih belum berpuas hati dengan senarai terbaru yang ditapis hari ini.

    Besar kemungkinan lebih banyak BEKAS penyandang yang bakal gugur akan memprotes keputusan Najib yang menyebabkan dia kini dalam dilema.

    ReplyDelete
  17. Raja muda telah berlaku adil dengan membenarkan bn melalui umno mengambil alih perak.memang patut sbb umno menang besar 27kerusi berbanding pas6 krrusi.dah la pakatan tak berdaftar.tak layak pas jadi mb.dap tu memang gunakan pas betul2.ahlimajlis tempatan penuh org dap je.org pas tersengih je duduk ja.di mb.dia tak tau dap sapu semua yg lain.ygbest exco melayu 3 org je.7 non muslim.kalau mesyuarat sah sah menang kat non muuslim ni.apa2 teman berterima kasih kat raja muda.tapi kalau dtakdirkan pr menang lagi bagi je la dap jadi mb baru adil.tgk mcm mana mungkin mb dap ni cerdik lagi.lagipun deme takkan berani usik hal ehwal org melayu dah.yg pasti deme bolot habis kuasa majlis perbandaran dan tumbuhlah rumah urut mcm cendawan

    ReplyDelete
  18. Ala..bang.... ulas lh bnyak mna pun.yg pnting, pr dihati rakyat. Bye bye.buang masa je komen berapi2. Kami sayang rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju..ini kalilah..perang cyber umno/ubn tetap kalah

      cukup la korang temberang kat tv/akhbar perdana...orang tak tgk/baca dah kecuali ahli umno totok

      Delete
    2. Cacai ngok buat pe ko bertenggek kat blog
      pro umno ni???

      Delete
    3. suka ati aku..awat, sentap ka dek non? wakakaka

      Delete
    4. kahkahkah..pr di hati pondan dan ciner kebun sayokk..

      Delete
  19. Aku cukup benci pas ni.hipokrit ni 1.hari ni ko tuduh org ni kaki arak kaki penzina kaki maksiat lepas tu bila diorang berubah korang ambil balik diorang siap letak jadi calon.bolehtak korang jangan hina diorang belum insaf?esok2 bila diorang dah insaf mcm hanjing je korang dtg kat diorang.

    ReplyDelete
  20. Prang cybr bn kalh ke....ni mst ref die it prof sb leh tntukn prg cybr bn kalh..ape ek kelbihn pr..1. Manifesto bkn janji.. 2. Kroni ank brnk..yg ke 3 tlg ar smbung...pr parti pemimpin merajuk

    ReplyDelete
  21. Kami tak tolak islam. Kami tolak PAS

    ReplyDelete
  22. Apa punya mangkuk si Nizar ni...kami org2 Pengkalan Hulu cukup kenal dengan bekas wakil rakyat kami ini. Dicincang lumat pun Dato'Tajol TAK KAN MASUK PAS..
    WAHAI NIZAR JAMALUDDIN...INGATLAH PADA DOSA MENYEBAR FITNAH LBH BESAR DRPD DOSA MAKAN DAGING BABI... NAUZUBIILAH MIN ZALIK. YA ALLAH YA TUHANKU..BERIKAN LAH PETUNJUKMU KPD HAMBAMU YG BERNA NIZAR JAMALUDDIN INI,,,, BAWALAH DIA KE PANGKAL JALAN YG BENAR

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!