PANAS BERAPI! HAKIM TARIK DIRI SEBAB SEDARA ANWAR? NAYA KHIR TOYO.....

Hakim Datuk Wira Mokhtarudin Baki hari ini menarik diri dari satu kes sivil Anwar Ibrahim lawan Khairy Jamaluddin (Si Kitol)  atas alasan mempunyai hubungan keluarga dengan Anwar. Saya dimaklumkan oleh salah seorang peguam yang berada di sana, Mokhtaruddin menyatakan beliau adalah ipar kapada Anwar Ibrahim.

Sekiranya sesiapa masih ingat, saya pernah menulis mengkritik penghakiman beliau dalam kes Pendakwaraya lawan Khir Toyo tahun lalu. Dalam tulisan “Adakah Anda Bergurau Tuan Hakim?“, saya nyatakan, “hakim ini patut merasa malu dengan hujahan penghakimannya yang sangat dangkal dan dan tidak rasional ini.”

Hari ini tanda tanya saya mengapa Hakim Mokhtaruddin berkelakuan pelik dan luar biasa semasa perbicaraan dan ketika menjatuhkan hukuman dalam kes Pendakwaraya lawan Khir Toyo sudah terjawab.

House PK : Hmmm, perlu ke nak cakap lebih lagi? Kesian Dato Seri Khir Toyo....oh ya ini aku petik dari MyKMU

42 Responses to "PANAS BERAPI! HAKIM TARIK DIRI SEBAB SEDARA ANWAR? NAYA KHIR TOYO....."

  1. PITY DOTO KHIR TOYO.
    WAS A GOOD POLITICIAN IN THE MAKING.
    TAKDE CARA KE TO REOPEN THE CASE....PERHAPS YB ZUL NORDIN CANTHROW SOME LIGHT.
    BERANI KERANA BENAR.

    ReplyDelete
  2. Khir Toyo..antara pejuang yg hebat & boleh dicontoh. tapi dibuang dgn perancangan menjatuhkan BN Selangor! Selangor makin teruk & ketinggalan pula. isu sosial makin membarah di samping ketidakcekapan pengurusan PR pada pengundi atas pagar & bawahan.

    SELANGOR YG MAKMUR KINI ADALAH NEGERI DENDAM, MARAH2 & SAMPAH!!!

    Khir Toyo, anda adalah pejuang UMNO, BN.. dulu, kini & selamanya

    ReplyDelete
  3. Salam tuan. Minta jasa baik tuan untuk link kan blog saya www.tokguru86.blogspot.com

    hehehe.. Jasa baik tuan saya hargai..

    PEACE NO WAR

    ReplyDelete
  4. Apakah perlu "diam" saja tentang mamat ini? Apakah tidak boleh diambil sebarang tindakan undang undang terhadap mamat sedara Aljuburi ini ? Apakah mamat ini kebal seperti kereta kebal juga dan dilindungi oleh undang undang bagi menentukan tahap kekebalan nya ? Aku mula terfikir ada berapa banyak mamat mamat sebegini didalam bidang kehakiman yang telah berlaku berat sebelah didalam keputusan perundangan mereka apatah lagi bilamana kepentingan melibatkan isu isu politik. Ini salah satu lagi contoh buruk yang dibawa oleh bekas hakim Tun Salleh Abbas

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakim di Malaysia??? hmmm...entah la....akan adil bila kes setakat melibatkan curi ayam & itek jer....

      Delete
    2. Saya yg tak berapa nak cerdik dlm bab2 kehakiman ni pun rasa hairan bin ajaib bila DS Khir Toyo dijatuhi hukuman penjara... Patutlah rupa2nya hakimnya tak jujur dan amanah dlm menjalankan kerja2 beliau....Muga2 beliau insaf dan memohon maaf pd mangsa2 beliau.... Dunia2... Apa nak jadi dgn cerdik pandai kat Malaysia nie sekarang...disebabkan fahaman politik manusia hilang jati diri....

      Delete
    3. Antara kehebatan gaytua mguasai agensi2 yg utama lg brpengaruh dlm krajaan ialah dgn mghantar ejen2nya brjumpa secara rahsia pegawai2 kanan trtinggi krajaan dn menawarkn jwtn lebih tinggi lg atau menawar sjumlah wang serta projek atau mgugut utk mgbongkar kslhn yg dilakukn pabila gaytua jd pm. Krn tu gaytua dn sekutunya tdk takut dn tdk heran dgn apa jua repot yg dibuat keatas mereka.

      Delete
  5. JANGAN MANGALAH DATO!! INILAH ANTARA PERJALANAN SEORANG PEMIMPIN..KEKUATAN DATO ADALAH PEMIKIRAN, DISIPLIN, KESETIAAN, KEIHLASAN, PENGUNDI DI DUN DATO YG TERBELA.

    MASJID DI SABAH YG DIDERMAKAN DATO MASIH LAGI BERFUNGSI..ALHAMDULILLAH

    ReplyDelete
  6. saya sokong dato...insyaallah dato pasti bebas lepas ni kita kaut yg banyak lagi
    ala setakat rumah 2 - 3 juta apahal .......nong chik banglow 15 juta tak kisah pun .....kak jat kondo isi lembu je......usaha lagi dato...anggap lah ini kafarah tuhan kat dato lepas ni dato bertobat suci dosa....pas tu kita mula hidup baru kita balas plak kobau atau kambing plak kah kah kah.....lembu kat jat dah ambik.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah nak membohong, isu NFC adalah sebenarnya pinjaman sebanyak RM 250 juta oleh pihak kerajaan kepada NFC dan pihak NFC kena bayar balik segala pinjaman itu. Ini berbeza dengan Pakatan Rakyat Selangor yang bersekongkol melahap wang negeri dengan membiaya kes peribadi Rafizi walaupun Rafizi bukannya kakitangan kerajaan negeri Selangor pun, malahan rakan subahat Rafizi iaitu bekas kerani Public Bank itu satu sen pun tak dapat bantuan sedangkan mereka berdua menghadapi kes yang sama, apa cerita ini semua?

      Lihatlah Pakatan Rakyat sanggup gunakan RM 500 ribu wang negeri Selangor untuk biaya Rafizi Ramli berkaitan kes peribadi Rafizi sendiri, tak ada kena mengena dengan kerajaan negeri Selangor pun, tapi lihatlah warga emas, suri rumah, ibu tunggal, kanak-kanak tadika yang dinafikan hak mereka akan elaun dan bantuan yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat dalam menifesto PRU 12 sebelum ini apa cerita?

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. hai. Buat homework pasal pemimpin BN je ker? Homework pasal pemimpin korg dah buat ke belum? Semuanya kais pagi makan pagi, kais petang makan ptg kot...

      Delete
    3. Air liur ada aku kesah ni, kalo menitik dlm
      laut, habis mati segala jenis hidupan..
      Begitu le ibarat untuk mulut ko yg jahat tu.

      Delete
    4. ya betul tu en mohamad......rafizi ambik 500k tak dak sapa pun buat citer tu yg rosmah tidoq satu malam saja 200k depa dok buat citer adaka patut kan en mohamad kan.......tu yg najib bg 100juta duit pemata depa dok bising pada hai duit tu untuk pembelian segala alatan make up isteri pm biaq nampak canti dipandangan mata yg tu depa dok gaduh.....apa lah puak puak pakatan nih......ada ka patut.......

      Delete
    5. Wahai Anon ada aku kesah.... Berlaku jujurlah pd diri sendiri, tak perlu nak sindir-menyindir org... Inilah yg dikatakan, diluar nampak elok/cantik/baik, tapi didalam, Allahuakbar, hitam pekat....

      Delete
    6. Ada aku kesah dgn sembang ko tu yg cuma air liur je langsung x de bukti

      Delete
    7. Bhai AAK...Semoga lu bahagia dgn segala pertuturan lu...berckp mmng takda kos di dunia...tp diakhirat pasti ada perhitungan semoga lu tak berhutang di depan Allah...

      Delete
  7. Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!

    Dalam Menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat kata nak hapuskan tol, tapi DAP Penang nak buat terowong bawah laut dan kenakan tol bagi penggunaan terowong berkenaan apa cerita?

    Sah, memang Pakatan Rakyat golongan penipu, dasar komunis zionist jahiliyah yang tak sedar diri.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  8. Ha... En. Mohamad sebenar dah balik. Lama betul tunggu komen dr dia...

    ReplyDelete
  9. Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

    1. Penghapusan tol.

    Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

    2. Pendidikan percuma.

    Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

    Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

    Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

    3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

    Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

    Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

    Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

    Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

    Tetapi apa yang jelas adalah

    Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

    Tetapi,

    Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

    Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. la yang ni pun hang pa tak tau jawab ka......

      senang je hapus parasit segalanya akan berjalan dgn lancaq....

      p/s parasit dah keluaq dari teloq PM tak lama lagi biru ka hijau ka parasit mesti dihapuskan

      Delete
    2. Ko nk hapuskan dgn apa? Racun rumpai ke? Racun rumpai tu pun ada subsidi dr kerajaan.

      Delete
    3. Bhai AAK...semoga pilihan lu tepat...sbb lu kisah apa nk jadi pun....

      Delete
  10. Para pekerja tol perlu menentang Pakatan Rakyat kerana Pakatan Rakyat sangat jijik mahu membakar dan mengebom periuk nasi anda seperti Israel mengebom rumah orang Palestin.

    Sedarlah semua bahawa Pakatan Rakyat adalah golongan jijik dan pandir, dasar komunis zionist jahiliyah yang tak berperikemanusiaan, musnahkan Pakatan Rakyat dalam PRU 13 nanti.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  11. Kes Khir Toyo satu peringatan kepada rakyat dan pemimpin yang lain.. Bila berkuasa gunakanlah kuasa untuk mentadbir bagi kejahteraan semua.. jangan ditempelak orang dgn cara tak berhemah.. Gunakanlah pendekatan mendidik daripada menggunakan batang penyapu memamlukan orang. Sudah pasti yg berasa terhina tidak akan melupakannya. Kes yg berbentuk teknikal sabitannya, namun belum pun habis perbicaraan. jangan nak bagi komen2 yg bangang..

    ReplyDelete
  12. Pakatan Rakyat mahu menurunkan harga kereta dengan menghapuskan segala duti import yang selama ini menjadi benteng pertahanan industri automotif tempatan.

    Para pekerja di Proton dan Perodua perlu menentang Pakatan Rakyat kerana perlakuan Pakatan Rakyat ini akan menjejaskan industri automotif tempatan, jika kereta luar negara lebih murah dari kereta tempatan, maka pekerjaan anda semua akan terjejas kerana Proton dan Perodua akan berkurangan permintaan.

    Jika permintaan kereta Proton dan Perodua berkurangan, maka sudah tentu ramai daripada anda semua akan kehilangan pekerjaan kerana sudah tentu Proton dan Perodua perlu jimatkan kos dan bilangan tenaga kerja yang perlu sahaja.

    Malahan para pengusaha dan pekerja kedai kenderaan terpakai juga akan terjejas, permintaan kereta terpakai akan merosot, sudah tentu pengusaha kereta terpakai akan rugi, malahan pekerja kedai kereta terpakai akan kehilangan kerja jika majikan anda bankrap kerana tak dapat jual kereta terpakai di kedainya.

    Oleh itu sedarlah semua pekerja Proton dan Perodua serta pengusaha dan pekerja kereta terpakai, periuk nasi anda sedang terancam kerana dasar pandir yang dibuat oleh Pakatan Rakyat ini tidak melihat kepada kepentingan nasional Malaysia, mereka hanya nak menghasut rakyat semata-mata.

    Kerajaan buat dasar duti import ke atas kereta luar negara kerana untuk lindung industri kereta tempatan. Perlu sedar bahawa kemajuan industri di luar negara membolehkan mereka membuat kereta dalam jumlah yang besar dan dipasarkan di seluruh dunia, malahan mereka sudah bertapak dalam industri ini ada yang lebih 100 tahun seperti Ford, Mercedes dan sebagainya. Proton baru 20 tahun lebih, manakala Perodua pun lebih kurang 20 tahun dalam industri automotif, maka sukar untuk bertanding dengan kereta keluaran luar negara, oleh itu kerajaan adakan perlindungan untuk menjaga kebajikan industri automotif tempatan.

    Sedarlah semua pekerja Proton dan Perodua serta pengusaha dan pekerja kereta terpakai, jika anda kehilangan pekerjaan, siapa yang nak biaya makan minum kamu semua? Malahan kebajikan keluarga kamu semua siapa yang nak jaga? Jangan percaya kepada Pakatan Rakyat kerana lihatlah penduduk Kampung Buah Pala yang dibiarkan terkontang kanting selepas ditipu oleh Pakatan Rakyat. Lihat di Kampung Buah Pala, Pakatan Rakyat kata mereka akan beri semula tanah penduduk kampung selepas 2 minggu Pakatan Rakyat menang di Penang dalam PRU 12 yang lalu, tapi sekarang sudah lebih 5 tahun, semuanya hanyalah penipuan Pakatan Rakyat semata-mata.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!

    Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama la ni pun harga proton hanya dlm 29k je yg lain tu cukai kerajaan keatas kenderaan.....yg PR nak turun kan cukai apa plak kena mengena dgn harga proton kah kah kah........rakyat yg untung oiiii....bila rakyat untung rakyat mampu beli kereta...bila beli kereta agak agak proton nak tutup ka......kah kah kah kah.....

      sekalang aaa balu gua tau aaaa.....patut la melayu mtalak maju oooo lupa lupanya melayu ditipu melayu .....melayu songkok tinggi ha ha ha ha

      Delete
    2. Ya untung org kaya. Mercedes jd murah. Dulu boleh beli sebiji skrg boleh beli 3 biji. Yg sedang-sedang pendapatannya tetap juga x mampu nk beli mercedes. Proton jugak yg dicarinya.

      Delete
    3. Bhai mohamad....ini semua manisfesto yg tak akan tertunai...jd tak perlu kita terpedaya dgn kata2 anwar yg tak buktikn apa2 pun selepas pru 12...16 sept janji terbesar yg anwar momokkan pun hnya janji....tp peliknya penyokong masih percaya,klu setakat mjlis tertinggi pr percaya ckp anwar itu boleh di terima lg...sbb mereka harapkn utk jd kaya dgn cepat dan mudah...kesian penyokong pkr...

      Delete
  13. Kepada para pelajar dan ibu bapa yang anak-anaknya nak masuk universiti, sedarlah bahawa penghapusan PTPTN akan membebankan ibu bapa yang perlu membiaya kos kehidupan anak-anak mereka yang perlukan makan minum, belanja pengangkutan, belanja beli buku rujukan, sewa penginapan dan lain-lain belanja lagi.

    Perlu disedari, Pakatan Rakyat kata nak buat pendididkan percuma, tapi sekadar yuran sajalah, tapi itu pun berapa orang yang mereka mampu biaya? Kos untuk di kolej dan universiti swasta sangat tinggi, malahan saya pernah beri contoh sebelum ini bahawa yuran pengajian untuk diploma kejuruteraan di Curtin Universiti pun sudah mencecah lebih RM 30,000.00, malahan kos pengajian ijazah sarjana muda di UNITEN pun sudah lebih RM 55,000.00, manakala di Curtin Universiti cawangan Sarawak pun kos untuk ijazah sarjana muda mencecah lebih RM 60,000.00, kos ijazah sarjana muda di Monash Universiti Kampus Sunway pun sudah mencecah lebih RM 30,000.00 setiap tahun, kalau 3 tahun belajar ijazah sarjana muda, sudah RM 90,000.00.

    Berdasarkan kos yang dinyatakan di atas, berapa ramai yang dapat ditaja oleh Pakatan Rakyat? Sudah tentu tak ramai, oleh itu, jika ada anak-anak yang hendak belajar di universiti untuk ditaja oleh Pakatan Rakyat akan dikenakan syarat ketat seperti mendapat 9 atau 10 A baru boleh ditaja, yang lain kalau mau belajar kena biaya sendiri, PTPTN dah tak ada, ibu bapa yang berpendapatan kecil bagaimanakah hendak membiaya kos pengajian yang berjumlah puluhan ribu ringgit itu, itu tak termasuk kos makan minum, penginapan, pengangkutan dan lain-lainnya lagi itu?

    Sedarlah semua ibu bapa dan para mahasiswa sekalian bahawa Pakatan Rakyat hanya hendak menipu anda semua, sebenarnya penghapusan PTPTN hanya akan membebankan ibu bapa yang terpaksa menanggung kos penginapan, makan minum, belanja pengangkutan, beli buku rujukan dan lain-lain.

    Malahan pelajar yang tak dapat tajaan dari Pakatan Rakyat untuk belajar di universiti, ibu bapanya perlu bergolok gadai membiayai pengajian anak mereka, ini sudah tentu mendatangkan kesusahan kepada para ibu bapa yang berpendapatan kecil.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita hanya hapus PTPTN tapi biasiswa terus berjalan tak dak kesan apa apa aih mengkalau setakat nak ngaji.......

      budak budak la pun dapat duit ptptn dok beli hpon ja......makan tetap minta mak bapa....

      dapat biasiswa lagi baguih ooo tak payah beghutang........

      nak yg mana biasiswa ka ptptn....

      Delete
    2. Nak biasiswa suruh anak ko skor straight A dlm SPM. Kalau setakat 3 A sapa nk bg biasiswa. Nk free skor3.5 masa kt U. Kslau 3rd class punya degree nk bg free jugak ke?

      Delete
  14. Syabas dah tahniah kepada Perdana Menteri yang telah mengumumkan pembubaran parlimen sebentar tadi.

    Kepada macai-macai Pakatan Rakyat, bila Penang, Kedah, Kelantan dan terutama sekali Selangor yang mana Khalid Ibrahim kata nak umumkan pada 25 Februari 2013 tarikh bubar DUN Selangor, tapi hingga kini tak tahu hujung pangkalnya?

    Macai-macai Pakatan Rakyat sudah tentu menggelupur tak ketahuan kerana mereka sudah terperangkap dengan mainan poltik jijik mereka selama ini, sekarang PM dah bubarkan DUN, cuma kita menantikan PAS di Kedah dan Kelantan, DAP di Penang dan PKR di Selangor apakah mereka berani umumkan tarikh bubar parlimen atau tidak.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  15. Pembetulan:

    Bukan PM dah bubarkan DUN, tapi dah bubarkan parlimen.

    Syabas dah tahniah kepada Perdana Menteri yang telah mengumumkan pembubaran parlimen sebentar tadi.

    Kepada macai-macai Pakatan Rakyat, bila Penang, Kedah, Kelantan dan terutama sekali Selangor yang mana Khalid Ibrahim kata nak umumkan pada 25 Februari 2013 tarikh bubar DUN Selangor, tapi hingga kini tak tahu hujung pangkalnya?

    Macai-macai Pakatan Rakyat sudah tentu menggelupur tak ketahuan kerana mereka sudah terperangkap dengan mainan poltik jijik mereka selama ini, sekarang PM dah bubarkan DUN, cuma kita menantikan PAS di Kedah dan Kelantan, DAP di Penang dan PKR di Selangor apakah mereka berani umumkan tarikh bubar parlimen atau tidak.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  16. Rakyat Malaysia jgn ragu takut ataupun serik segala janji dlm menifesto PR bukan bersifat janji statik semata mata,segala perubahan penambahbaikan boleh dilakukan menurut kehendak majoriti serta menurut peredaran waktu dan kesesuaian semasa.Kadar bayaran tol misalnya boleh dikurangkan tanpa perlu dihapuskan.Beri peluang kepada PR untuk melestarikan keadilan saksama sama rata kpd semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia jangan percayakan Pakatan Rakyat, mereka memang penipu yang jijik, lihatlah semua orang mereka nak tipu, warga emas kena tipu, ibu tunggal kena tipu, pembayar cukai taksiran kena tipu, suri rumah kena tipu, penduduk rumah pangsa kena tipu, malahan kanak-kanak tadika pun sanggup Pakatan Rakyat tipu, inilah kejijikan Pakatan Rakyat yang di luar manusiawi.

      Pakatan Rakyat akan terus berdrama itu dan ini untuk mengelirukan rakyat. Mereka sendiri tak mampu nak jawab pesoalan saya mengenai isu pekerja tol, isu kos sampingan pendidikan percuma, isu tanah Felda, oleh itu jangan percaya kepada golongan pembohong seperti Pakatan Rakyat ini kerana mereka adalah golongan keji dan golongan komunis zionist jahiliyah yang sanggup menipu apa saja untuk meraih undi.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. jgn percaya PR percaya je kpd BN nnt boleh kita sama sama nonton video lucah.......yg miskin setiap tahun akan dapat BR1M 500 inggit......biaq kami yg jd pemimpin ni urus wang negara utk sorga anak bini kami hidup melayu hidup umno

      Delete
    3. Percsya kt PR wt pe? Nti dh mensng kata msnifesto bukan perjsnjian plak

      Delete
    4. Sudah2lah wahai anon ada aku kesah... Dari nama samaran yg anda gunakan pun dah tahu anda seorang anak / hamba Allah yg suka membangkang, atau lebih senang cakap seorang yg "DERHAKA" pd ibubapa dan pemimpin anda...

      Org bagi fakta2 yg benar dan nyata pun anda masih tak boleh nak terima... boleh2 anda saja yg nak betul / menang... Belajar2lah menerima pendapat /penerangan dari orang lain juga... Jgn ingat anda saja yg bijak, ada org lain lagi yg lebih bijak dari anda...

      Delete
  17. Pembetulan:

    Bukan PM dah bubarkan DUN, tapi dah bubarkan parlimen.

    Syabas dah tahniah kepada Perdana Menteri yang telah mengumumkan pembubaran parlimen sebentar tadi.

    Kepada macai-macai Pakatan Rakyat, bila Penang, Kedah, Kelantan dan terutama sekali Selangor yang mana Khalid Ibrahim kata nak umumkan pada 25 Februari 2013 tarikh bubar DUN Selangor, tapi hingga kini tak tahu hujung pangkalnya?

    Macai-macai Pakatan Rakyat sudah tentu menggelupur tak ketahuan kerana mereka sudah terperangkap dengan mainan poltik jijik mereka selama ini, sekarang PM dah bubarkan parlimen, cuma kita menantikan PAS di Kedah dan Kelantan, DAP di Penang dan PKR di Selangor apakah mereka berani umumkan tarikh bubar parlimen atau tidak.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  18. PRU 13 Undilah Barisan Nasional.

    Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

    Mari kita ganyang Pakatan Rakyat sampai lenyek.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn Encik Mohamad... ganyang PR sampai lembik dan tinggal nyawa2 ikan...

      Delete
  19. bukan ganyang lagi , kita lesung batukan sampai lumat takpun kita blender sampai hancur lebur sampai tak bleh kesan lagi mana pas mana pkr mana dap. HANCUR PR HIDUP BN.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!