KUNYIT HANGIT? ANWAR MAU KUTIP DUIT RM222 UNTUK APA NI? CE CITE

Pada hari Sabtu 20 April 2013 jam 12:25 tengahari beberapa orang telah menerima emel dari info@anwaribrahim.com yang meminta derma berjumlah RM222.

Pada hari yang sama jam 10:26 malam, satu lagi emel dari sumber yang sama menyatakan bahawa “Projek 222” telah berjaya. Jika diandaikan Anwar Ibrahim telah meminta derma RM222 dari seribu orang, bermakna tidak sampai sehari beliau telah berjaya mengumpul sejumlah RM222,000.

Walaupun meminta derma dari warga internet bukan satu kesalahan, namun Anwar harus menjelaskan kepada setiap orang yang menerima emel tersebut.

Akaun siapakah yang digunakan untuk mengutip derma tersebut dan berapa ramai pula yang telah menderma?

Anwar harus menyenaraikan kesemua penderma dan berapa jumlah yang dikumpul untuk menunjukkan ketelusan.

Selain dari emel yang dibalas, adakah Anwar akan mengeluarkan kenyataan umum tentang jumlah derma yang dikumpulkan?

Paling penting sekali, untuk tujuan apakah derma ini dikumpulkan?Anwar Ibrahim harus menjawab kesemua persoalan ini.

10 Responses to "KUNYIT HANGIT? ANWAR MAU KUTIP DUIT RM222 UNTUK APA NI? CE CITE"

  1. repot je kt polis kalau ada penipuan.apa kes...

    ReplyDelete
  2. Salam semua ...

    Pada firasat saya, dana bantuan dari luar telah masuk. Jadi untuk kelihatan tidak menerima dana bantuan luar, mereka buat-buat minta sumbangan dari penyokong supaya dana bantuan luar boleh digunakan untuk pilihanraya ini tanpa sesiapa mengesyaki.

    Tapi saja nak tanya, duit simpanan dari hasil jual pasir di Selangor tu dah belanja ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak sebab nuar buat mcm tu....
      1. Nak lihat sejauh mana perjuangan mrk mendpt sokongan....
      2. Menyatakan bahawa mrk agak 'papa' wlpun hakikatnya kaya!!!!..dapat sewa jet..bas..kerap ke luar negara..rmh besar...dpt sponsor lanun kiram..rasuah bapak saiful...sponsor bala hidup di luar negara dan banyak lagi....termasuk pelakon video besi
      3. Nak dpt simpati wlpun tahu rakyat dah meluat

      sila tambah....

      Delete
  3. Rm222...mcm bil DUN je..

    ReplyDelete
  4. ANU tak mahu guna duit dana yang masuk sebab tu duit dia. Duit untuk jentera parti kene kumpul guna tin biskut. Kalu kalah dia tak rugi, kalu menang pak cik kayoooo...

    ReplyDelete
  5. WALHARAMUWALHALALKU...

    ReplyDelete
  6. Contoh PRU 13 PARLIMEN MENANG.
    BN 70 KURSI
    PAS 60 KURSI
    DAP 40 KURSI
    PKR 52 KURSI

    SPR AKAN MENGUMUMKAN BN TETAP SEBAGAI PEMERINTAH SBB GABUNGAN PAS + DAP+ PKR X DI IKTIRAF SAMPAI KINI OLEH SPR & ROS.
    TEKTIK PERCATURAN BARU YG KITA TERPAKSA AKUR.KECUALI GUNA ATAS 1 TIKET LOGO PARTI BARU SAH.KEMENANGAN ATAS PEMBANGKANG.ADA FAHAMM....SEPERTI MCA,MIC & BN GUNA 1 LOGO DACING BARU BOLEH DI IKTIRAF MRMBENTUK KERAJAAN.TENGOK KLU X PERCAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3.25. Jangan jadi pandai, kalu keputusan mimpi diatas, sesiapa saja yg gabung dan dapat lebih 50% kerusi boleh jadi kerajaan. Yang pasti keputusan diatas adalah mimpi ngeri.

      Delete
  7. Haha..aku sokong PR..tapi puak PR yg kurang cerdik bg statement atas ni x bleh pegi la bro..

    ReplyDelete
  8. Rm200 bayar c doll , rm20 tips jaga lift dan rm2 untuk kondom.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!