KEGANASAN DEMI KEGANASAN YANG DILAKUKAN OLEH PAKATAN!

Kalau korang nak baca cerita penuh klik SINI dan SINI

Nampaknya puak Fuckatan ni dah desperate nak mampos, mereka tahu mereka tak boleh menang maka mereka gunakan keganasan! Aku harap pihak berkuasa mengambil tindakan yang tegas terhadap mereka ini.

65 Responses to "KEGANASAN DEMI KEGANASAN YANG DILAKUKAN OLEH PAKATAN! "

  1. Silap BN jugak gempaq diorang
    teruk sangat dah pencacai
    pr hilang keyakinan diri untuk
    menang
    itu yang jadi hilang pedoman tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak hilang pedomam mereka dah tau pr pasti terkubur.. sebab tu dalam kesempatan ini mereka buat kecoh..

      Delete
    2. Bila rakyat teruk dikencing oleh peliwat dan ostad2 cetek akal.....maka terimalah padahnya pd 5 mei ini..
      Jgn salahkan rakyat...salahkan pemimpin korang!!!!

      Delete
    3. Yg ganas tu PKR, maklumlah masih banyak darah pengganas Umno dlm darah mereka....Tapi yg pure Umno masih Umno dari dulu kini dan selamanya, memang sangat-sangatlah ganas, apa lagi bila campur super terrorist Perkosa, lagilah ganas Umno. Tengoklah apa terjadi di Kemaman Terengganu baru2 ni penyokong Umno gila darah tu pukul penyokong PKR sampai cedera parah hanya kerana masalah bendera. Eloklah tu Umno vs PKR, super pengganas lwn mild pengganas.....

      Kisah keganasan Umno bukan perkara baru. Pd 1985 pengganas Umno mengamuk di Lubuk Merbau menyebabkan 2 penyokong Pas mati dibunuh. Sebelum itu pada 1987 juga ada kematian akibat pengganas Umno yg bergerak di bawah Pasukan Pemuda Tahan Lasak Umno.

      Umno dan pengganas bagai darah panas
      Umno dan porno berpisah tiada

      Hidup Umno...hidup keganasan!!!

      Delete
    4. Bhai 09.28....apa2 jew lh bhai...ini bukan taktik baru lu org utk spin apa pun....bukn ke budak umno yg dilnggar masa nk pasang bendera....hmm lu org apa pun boleh sbb lu org maksum dimata para wali pas...

      Delete
    5. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR.

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
    6. Juragan ni..katakan yg anda hanya bergurau..mungkin statement polis tu tak betul kot..sebab puak PR dah gertak polis tu...hahaha..juragan kata spin..

      Delete
    7. Bhai...Allahyarham muhamas mmng mmpunyai sakit jantung...tambahan pula dah brumur ...dan di pukul(ikut laporan polis yg dibuat oleh balu)adakh kita mmpu nafikan akibat dipukul dan pertengkaran menyebabkn serangan jantung yg mmbawa kepada maut(ajal)...

      Jika berpandukn pada statemnt keluarga mangsa...mangsa tidak prnh mngadu tntng masalah jantung...serangan jantung berlaku bila mangsa dlm tekanan...takpalh bhai org yg terlibat dan Allah lbh mngetahui...

      Delete
    8. Yg nak spin masih pakai report kluarga mangsa tu kenapa? Kan polis dah habis siasatan dan dah bgtau hasil siasatan..hang duk putar pakai statement klurga mangsa..hahaha..patut la melayu tak ramai bleh jadi peguam..duk pusing2..

      Delete
    9. Whatever lh bhai...yg pasti repot keluar dahulu sblm pc dari polis..

      Delete
  2. Ini kah Pakatan Rakyat (PR)
    Namanya harus di tukar kepada
    P = Parti
    R = Rusuhan

    P = Penjahanamkan
    R = Rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni la cntoh budak2 tadika kemas punya komen

      Delete
    2. Mohd sapariza bapok

      Delete
    3. MAKIN LAMA MAKIN TERUK AKU TENGGOK PUAK-PUAK PEMBANGKANG NI MAKIN LAMA MAKIN KURANG HAJAR SEKARANG NI PERANGAI DIA ORANG MAKIN MELAMPAU,,

      Delete
    4. 2 mggu lagi kita nak memgundi pakatan dah buat perangai macam ni ke kita nak sokong dia org jadi pemimpin cantiklah sikit perangai tu..tak malu ke buat kecoh..

      Delete
    5. Hanya manusia yg dungu yg sanggup undi peliwat dan para balacinya...

      Delete
    6. Hanya manusia dungu x nak ikut pesan rasulullah untuk menyediakan 4 org saksi yg baik jika nak tduh org berzina

      Delete
    7. Rasulullah s.a.w ade tinggl pesan suh main lobang bontot ke..? Baginda ade pesan suh umat islam bpecah ke..?? Ade pesan suh rembat hak anak yatim ke..?? Ade pesan suh gadai nama Allah ke..?? Cer jwb sat..?? Jgn amik hukum sekerat2 utk mghalalkn zina... g mgaji lg.. bodoooooo. ..

      Delete
  3. Terkini oleh kerana mengatakan kakitangan kerajaan sebagai kera jagaan, yang makan pisang, makan kacang dan minum susu, bila dilepaskan mengamuk...maka JeneraL Pencen tersebut telah ditolak oleh pengundi JB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tarik balik pencen dia tengok
      sapa yang jadi kera dulu

      Delete
  4. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada video sensasi ok lah gak nie webportal berita biasa saja takde trill punya web portal.

      Delete
    2. Freemalaysiakini2..desperado

      Delete
  5. Penyokong PR main gertak sikit dah dianggap maksimanya PR mengganas.Keganasan orang orang BN sendiri lagi terserlah siap tetak berparang berdarah lagi di merata tempat yg panas di Perak Trengganu Johor Selangor Pahang kedah Perak dan Sabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu dah melibatkn pukul dan kematian,gertak SIKIT dari pr...hmm apa pun boleh bhai,sbb tak kena kepada lu... Lu ckp smpi berdarah sbb brparang mana salinan repot polis...yg berparang tu klu dh pr gertak SIKIT sapa boleh sabar bhai...SIKIT pada lu org,sbb yg tnggung org lain..

      Delete
    2. Betul tu diorang ni nampak buruk kita je

      Delete
  6. Baca komen penyokong BN kat blog pun dah tahu banyak yg kaki gedebe gedebuk,pung pang kung kang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurm,kite layan jer la diorang dok syiok sndiri

      Delete
    2. Hihihihi.....patutla ramai pelancap pc pendek akal...

      Delete
  7. Konon macam lah komen penyokong PR sungguh tertib dan sopan...

    ReplyDelete
  8. Sedangkan lidah lagi terkunyah inikan pula perang kempen pilihanraya,syukur negara kita takdelah terlampau teruk mcm pilihanraya kat negara lain.PRU kan cuma lima tahun sekali ada sedikit kekerasan tu biasaklah biar ada kick sikit kata orang.Tapi orang orang BN pantang kena jentik cubit sikit pun melolong ntah hape kejadahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jentik sikit...tak kesah cai....
      Klu dah sampai mati...tu dah dosa besar cai...

      Delete
    2. Thanks bhai...atas pngakuan lu negara kita tidak seteruk negara lain...bukan pru jew kan...negara kita yg terbaik utk kita bhai,jd jgn kita rosakkn negara kita...bhai org umno bkn tak tahan dgn cubitan org pas atau pkr, tp kami sedih dan tak smpi hati nk balas sbb yg cubit dan biadap itu sebangsa...klu dap yg buat...hmm biar putih tulang jgn putih mata...lu fikirlah

      Delete
  9. Apa lu orang kaki pembangkang ingat,mau sopan santun lagi kah selepas kurang ajar yang lu orang sudah tunjukkan kepada kami.?Wei, ingat lah , ini waktu berperang, survival of the fittest.Tak payah nak tunjuk peri kemanusiaan kepada yang menentang parti BN. You are an enemy to BN.! Sudah masuk time pilihanraya lah bro, pilih sebelah mana kita berada, BN atau pemusnah Malaysia, itu saja.! Tak kan ada belas kasihan lagi. BN needs more aggressive supporters, no more passive comments. Sampai bila nak be on the defensive, time to be on the offensive now. Ship up or Ship out to the supporters of BN. Sama ada kita lawan atau pun kita lembik berhujah, pilih lah sendiri wahai ahli BN. Sampai bila mau bagi muka. Tak kira lah mereka orang Melayu, penganut Islam, survival parti BN ada lah unggul untuk menentukan kekuatan kaum Melayu. Yang buta, yang pekak, yang murtad, yang menyertai gay, lesbian, biar mereka mampus yang penting kita menang di peti undi. STRENGTH = POWER.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lgbt dah ada di malaysia smenjak zaman pemerintahan bn lg,yg bnyak murtad pun zaman pemerintahan bn,mcm ni nak undi bn lg?alahai,bkak minda sket sdare

      Delete
    2. Bhai...lgbt bukan bermula dizaman bn...ttp dari zaman nabi luth golongan ini telah ujud bhai...jujur lh bhai sbb aku pasti lu tahu tntng umat nabi luth...bhai adakh bukti yg menunjukkan bn mmberi kebenaran kepada kmpulan lgbt dan murtad bebas...

      Bhai...adakah pas mmpu utk mnghapuskn golongan lgbt yg disokong oleh pkr dan bar council serta puluhan ngo....adakah pas mmpu bertindak utk memastikan tiada aktiviti utk memurtadkn umat islam...sdn kn dap mnjadi perlindung kpd aktiviti murtad..

      Bhai nabi luth pun mohon kpd Allah utk mmbinasakn umatnya yg terlibat dgn lgbt.. Dan salahkh klu pas berganding bahu bersama umno/bn utk mengawal kegiatan lgbt dan murtad...salah ke golongan ulamak duduk semeja dgn ulama yg ada dlm umno demi mnyelamat akidah saudara sebngsa dan seagama...

      Bhai...berdosa besar kh jika kita bersatu dlm merealisasikn umara adalah umara dan ulamak adalah ulama...dan ulamak itu mmbntu umara dgn mmberi nasihat dan panduan...adakah ulamak MESTI mnjadi umara....bhai lawyer adalah lawyer dan doktor adalah doktor masing2ada kelebihan dan keperluan kpd masyarakat....

      Delete
  10. BN bukan aper cam malu malu alim alim kucing gak tu.Ader peluang baik pun balun gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. BALUN SAMPAI MATI...ajaran siapa ni?

      Delete
    2. Ramai orang gile dari pakatan dan pas masuk di portal ini tolong baca pengakuan RAZALI RAHMAN..jika kalian orang yang benar tolong cari kebenaran. Kita orang islam mesti bersatu. Kita dalam bahaya..dan bahaya itu datang dari dap.

      Delete
  11. Td aku baca di keadilandaily dan greenboc duk sebok kata pasal polis undi awal siap amik gambar slip undi tu. Tu betoi ke apa tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diberitakan undi pos 5 hari sblm pru13...
      Kan dah diumumkan...
      Nak kalah...buatlah fitnah....biasalah pr

      Delete
  12. Nak mengundi dah oiiii....!!!!!!!
    Pr msh sibok bergaduh rebut kerusi....
    Nak kerusi kayu rmh aku...ambik lar......

    ReplyDelete
  13. khas untuk ahli umno yang malas berfikir

    VAT 69 - Perjuangan Semalam
    Oleh Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

    POLIS SAHKAN KEMATIAN JURUKAMERA SAMBILAN RTM KERANA SERANGAN JANTUNG

    Kota Baharu, 23 April - Polis mengesahkan kematian jurukamera
    sambilan Radio Televisyen Malaysia (RTM) Kelantan, Mohamed Yaakub, 61, di Gua Musang awal pagi hari ini adalah disebabkan serangan jantung dan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

    Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata doktor Hospital Gua Musang yang melakukan bedah siasat ke atas jenazah Mohamed mengesahkan kematiannya berpunca daripada saluran darah ke jantung yang tersumbat.

    "Siasatan awal pihak doktor dan polis mendapati tiada kesan lebam atau luka di luar fizikal (tubuh) Allahyarham," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perjumpaan Ketua Polis Kelantan bersama calon atau wakil Pilihan Raya Umum Ke-13 Negeri Kelantan, di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baharu di sini, hari ini.

    Jalaluddin berkata Mohamed meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Gua Musang dipercayai antara pukul 2 dan 3 pagi, selepas mengadu sesak nafas di rumahnya di Bandar Lama, Gua Musang.

    Katanya sebelum itu mangsa dikatakan telah bertengkar dengan seseorang yang telah meletak kenderaan di hadapan rumahnya sebaik pulang melakukan tugasan berkaitan pilihan raya umum ke-13 ini.

    "Isteri Allahyarham dalam aduannya mengatakan mangsa telah membunyikan hon agar kenderaan jenis Hilux itu yang diletakkan di hadapan rumahnya itu dialihkan.

    "Pemandu kenderaan itu kemudiannya telah mengalihkan kenderaan berkenaan dan selepas itu telah tercetus pertengkaran mulut namun telah dapat dileraikan oleh orang ramai yang berada di tempat kejadian," katanya.

    Jalaluddin juga berkata Allahyarham kemudiannya telah mengalami sesak nafas ketika masuk ke dalam rumah dan memaklumkan mengalami sakit di bahagian dada tetapi telah dibawa ke Hospital Gua Musang apabila keadaannya semakin serius.

    "Allahyarham bagaimanapun disahkan telah meninggal dunia sebaik tiba di hospital. Allahyarham juga mempunyai rekod kesihatan mengenai penyakit jantung yang dihidapinya," katanya.

    Sehubungan itu Jalaluddin meminta orang ramai tidak menyebarkan khabar angin mengenai kematian Mohamed itu yang heboh mendakwa disebabkan kerana bergaduh dengan penyokong sebuah parti politik.

    "Allahyarham mungkin sebelum itu mengalami stress (tekanan)," katanya.- BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tua pun mrk nak pukul....cuba bapak ko dipukul sampai mati?

      Delete
    2. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

      நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
      நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
      பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
      புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
      போகிறோம் பொங்குதே நிலா

      மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


      MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

      Delete
  14. Najib Minta Nyawa Untuk Kekal Sebagai Perdana Menteri

    Diantara sekian banyak poster yang memaparkan gambar Najib yang kini mula dipasang bertebaran di seluruh negara, poster yang agak pelik  ialah memaparkan gambar beliau beserta tulisan besar diatasnya Undi Perdana Menteri! dengan gambar undi dacing pula di bahagian bawahnya.

    Di sekitar jalan strategik di Kuala Lunpur dan Selangor, poster Najib bertulis Undi Perdana Menteri! ini yang kelihatan paling menonjol berbanding gambar-gambar Najib lainnya. Ia juga dipasang agak banyak berbanding posternya yang lain, selain  bendera-bendera dacing  turut kelihatan  banyak di pasang di kiri kanan jalan-jalan  utama.

    Sebagai Pengerusi BN, sebenarnya adalah biasa gambar-gambar Najib dipasang di seluruh negara sebagai membuktikan pengiktirafan BN terhadap beliau sebagai pemimpin utamanya. Di zaman Mahathir dan Pak Lah juga, gamnbar-gambar mereka turut dipasang di seluruh negara beserta poster-poster lainnya.

    Selain itu, gambar-gambar itu juga bertujuan untuk menaikkan semangat ahli dan penyokong BN semasa tempoh kempen ini.  Tetapi meletakkan tulisan Undi Perdana Menteri! beserta gambar Pengerusi BN untuk dijadikan poster merupakan perbuatan yang tidak pernah dibuat oleh mana-mana Pengerusi BN sebelum ini.

    Selalunya poster dalam pilihanraya hanya ditulis perkataan yang menunjukkan arah perjuangan dan bentuk negara yang ingin dibawa serta tidak melibatkan kepentingan jawatan atau peribadi. Slogan dalam poster biasanya lebih untuk masa depan negara seperti "Untuk Malaysia Yang Lebih Baik", "Harapan Rakyat" dan yang senada dengannya. Di zaman Pak Lah misalnya, posternya hanya ditulis perkataan "Cemerlang, Gemilang, Terbilang" dan lain-lain slogan yang menjadi intipati perjuangannya ketika itu.

    Di zaman Mahathir juga, walaupun beliau terlihat ghairah terhadap kuasa tetapi beliau tidak tergamak menulis posternya dengan tulisan Undi Perdana Menteri!. Mahathir pun tahu menyimpan niat sebenar dalam hatinya.

    Tindakan Najib berbuat demikian tidak lain membuktikan kerakusan dan keghairahannnya terhadap jawatan Perdana Menteri itu sendiri. Memanglah semua orang tahu jika BN menang, beliaulah yang akan dilantik sebagai Perdana Menteri tetapi pemimpin lain tidak pernah menunjukkkan keghairahan itu secara melampau dan terbuka.

    Sementara beliau kerap menuduh Anwar Ibrahim sebagai gila kuasa dan semata-mata ingin menjadi Perdana Menteri, Najib akhirnya telah mendedahkan hakikat perjuangan dirinya yang sebenar. Mengejar dan mengekalkan jawatan Perdana Menteri adalah matlamat utama beliau yang sebenarnya.

    Dalam masa yang sama, tergamaknya Najib membuat poster sedemikian rupa dan memasangnya di seluruh negara juga membuktikan beliau amat takut kehilangan jawatan itu. Beliau bukan saja takut kehilangan jawatan itu kepada Anwar jika Pakatan Rakyat mampu menguasai lebih daripada 112 kerusi Parlimen tetapi Najib juga terlihat takut kepada pesaingnya dalam UMNO sendiri.

    ...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hualohhh...itu jew isunya...hmmm...itu jew isunya....hmmm...itu jew isunya bhai hahaha....

      Delete
    2. Rakus terkam china doll dan jantan gay...
      Rakus dgn jwtn pm sampai mmbunuh wira negara...
      Tak yah komen pjg la....hadi yg dpt wo.....
      Melepaih lagi.....

      Delete
  15. Bhai...klu dah berumur pastu ada masalah jantung pastu kena pukul...hmmm fikir sndiri lh org yg terlibat...org yg mnyokong kejadian pukul...org yg menafikn sbb dipukul...org yg tak peduli sbb bkn dia sbgi anak,adik,kakak,bkn melayu dan bkn muslim yg mnyayangi saudara seagama...Allah jew yg tahu perasaan seorg isteri dan anak yg kehilangan....Al fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ketua polis kelantan dah bwat statement,ape yg x ckup lg?

      Delete
    2. Biasa la juragan..dia reti tulis je..sebab org bayar utk dia tulis..baca dia tak tau..tapi kalo ada org bayar baca, dia jadi boleh baca..

      Dol juragan..polis dah bg statement terang2 tu..yg puak2 hang buat fitnah sblum siasatan satu hal, lepas habis siasatan ko masih spin fitnah..gelap betul hati ko..

      Delete
    3. Bhai aku tulis dia dipukul brdasarkn repot polis yg dibuat oleh balu kpd mangsa yg mngatakn mngsa dipukul....dan stamnt aku KLU DAH BERUMUR PASTU ADA MASALAH JANTUNG PASTU KENA PUKUL...HMMM FIKIR SENDIRILH ORG YG TERLIBAT...BLA BLA....bhai dimana ayat aku yg lu org tak puashati...

      Bhai berdasarkn apa yg aku ini penulis upahan..siapa yg upah aku???lu yakin yg lu tak buat fitnah dgn mngatakn aku di bayar.. Bhai smpi saat ini tidak ada siapa pun yg kenal siapa juragan 69...hnya anak dan isteri serta 2-3org teman yg rapat kenal siapa juragan 69...aku takda kaitan dgn sesiapa dlm umno....sku cuma ahli umno biasa yg sayangkan agama,bangsa dan negara...


      Delete
    4. Yer laa..hang lebih arif dari polis tu..

      Delete
  16. ..............
    Dalam pilihanraya yang paling getir ini, di ketika beliau sedang bertungkus-lumus memastikan kemenangan BN, suara-suara juga sudah mula kedengaran bahawa Najib seharusnya juga dengan rela hati berundur jika beliau gagal mencapai majoriti dua pertiga. Jika Pak Lah disingkirkan kerana hanya mampu menang 140 kerusi pada 2008, Najib juga harus berbuat demikian jika jumlah kerusi yang mampu dicapainya kali ini kurang daripada itu.

    Dengan meletakkan matlamat mengekalkan jawatan Perdana Menterinya kali ini, Najib juga jelas dilihat amat terdesak kali ini. Cabarannya bukan saja daripada Pakatan Rakyat dan rakyat yang menolaknya tetapi juga  daripada penyokong UMNO sendiri yang turut menolaknya.

    Tuhan kini sudah mula menunjukkan siapa Najib yang sebenarnya. Dalam dia ghaiarah menuduh orang lain semata-mata ingin menjadi Perdana Menteri, hakikat yang ada dalam dirinya tersembul akhirnya. Dengan keghaiaran Najib hanya semata-mata untuk mengekalkan jawatan Perdana Menterinya, perjuangan dan matlamat BN terhadap rakyat nampaknya mulai tidak penting lagi.

    BN dalam fasa akhir menjelang rakyat membuat penentuan 5 Mei ini hanyalah  alat untuk Najib meminta nyawa daripada pengundi supaya beliau terus dikekalkan sebagai Perdana Menteri.  Kerusi Perdana Menteri adalah matlamat utama.

    Di sebalik tindakan Najib selama empat tahun ini memperguna baanyak  keistimewaan jawatan Perdana Menteri itu untuk kepentingan keluarga, anak-anak dan kroninya sehingga menjadi perbualan  rakyat, tindakan beliau secara terus-terang meminta nyawa kali ini menjadikan lebih ramai yang berbelah bahagi terhadapnya. Ini kalilah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai bila lu ckp ds najib gunakn kedudukan beliau utk kepntngan keluarga,anak2 dan kroni...cam tu juga tuduhan pada anwar masa dia tpm...tp bila dia bkn lg umno...terus dosa dia lnyap...bhai lu agak2 nik aziz tak guna kedudukan dia utk anak MENANTU dan kroni...azizan,kha kha khalid dan khalifah guaneng...yg cuma mb/km...bkn apa saja tnyalh....

      Delete
    2. Terus terang...berdasarkan senario politik lucah...rasuah...hilang 3billion...membunuh.....kronisme....gadai agama....dihina.....
      AKU TERDESAK MENGUNDI BN KALI INI!!!!!!!!!!

      Delete
    3. byk betul masalah2 PR ko sebut tu kan..ok lah aku pilih 3..politik lucah..hilang 3 billion..gadai agama...kita berhujah..ada berani?
      ..dah mmg riwayat hidup hang mati utk bn..seblum mati paling tidak hang bleh tahu serba sedikit fakta2 yg bleh difikirkan bersama..amacam?.

      Delete
  17. Perang postr biasa la tu...jgn ade yg luch2 da ar.

    ReplyDelete
  18. Berdasarkan pemerhatian dan bacaan blog2....
    Antara pkr..pas..dap
    Parti mana yg akan kalah teruk??

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
    Replies
    1. YANG KALAH TERUK TAK SURE..TAPI YANG MENANG BESAR DAN KEKAL MEMERINTAH DENGAN MIJORITI 2/3 SEMETINYA BN..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    2. YANG KALAH TERUK TAK SURE..TAPI YANG MENANG BESAR DAN KEKAL MEMERINTAH DENGAN MIJORITI 2/3 SEMETINYA BN..
      -------------------------------------
      Kekal BN memerintah, maka kekal lah kilang arak dan pusat judi tertinggi di malaysia.
      Semua mungkar boleh bertukar jadi maaruf, jika ada lesen......

      Delete
    3. Bhai...sejujurnya...adakah pas akan tutup kilang arak dan pusat perjudian jika pr menang??? Knp di selangor,pp,kedah pas tak mmpu nk tutup pusat hiburan....adakh kelantan telah bersih dari arak dan judi...
      Apa hukum judi nombor ekor dgn judi laga ayam...adakh berbeza.

      Bhai prlukh rakyt menerima alasan pas bila tak buat apa2 kpd pusat perjudian,pusat hiburan dan kilang arak bila pr perentah... 'kami pihak pas mnghormati masyarakat majmuk yg mana arak dan judi dibenarkn kepada org yg bukan islam' APA BEZANYA BHAI...

      Delete
  19. Lu kata la apa pun . . . gua tetap sokong BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu kata la apa pun . . . gua tetap sokong BN.
      ------------------------------------
      Saya cuma berpesan saja, kerana memang itu tugas setiap orang yang mengaku muslim.
      Memang kita mudah apa tujuan anda lahir kedunia ini....

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!