JOM TOLAK PEMIMPIN TAK BERMORAL!

Tuhan bagi akal, tolong la guna...korang nak pemimpin macam ni ke?

30 Responses to "JOM TOLAK PEMIMPIN TAK BERMORAL!"

  1. http://www.youtube.com/watch?v=h5fRmyDLm40

    Mereka serupa walaupun tak sama, samada pemimpin pkr/umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pangkah yg lbh baik utk agama dan negara, bukan peribadi semata mata.

      Delete
    2. Menteri pertahan Jabatan Penerangan bantu BN
      Ahmad Fadli KC | 7:59PM Apr 9 2013
      Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim mempertahankan tindakan BN menggunakan khidmat Jabatan Penerangan dalam acara anjuran parti itu, seperti yang dikesan dalam satu majlis di Kuala Lumpur.
      Beliau berpendapat, BN yang masih dianggap sebagai kerajaan sementara pada masa ini boleh berbuat demikian selagi tempoh kempen pilihan raya belum bermula.

      "Sekarang kita di dalam suasana lingkungan bidang tugas kerajaan sementara. Kerajaan masih wujud di bawah Perkara 43 (Perlembagaan Persekutuan) dan perkara yang melibatkan kuasa eksekutif – Perkara 38 (melibatkan) Majlis Raja-Raja dan juga Perkara 43 (melibatkan) kuasa lantikan menteri – menteri dan juga di bawah akta fungsi menteri, semua menteri berfungsi dan semua jabatan kerajaan seperti biasa.

      "Tetapi apabila dimulakan hari penamaan calon, pada hari itu tidak boleh mana-mana jabatan kerajaan mengambil bahagian dalam apa jua program yang menampakkan membantu pilihan raya satu-satu parti," katanya.
      Rais bercakap kepada pemberita dalam satu sidang media selepas satu majlis bersama sekumpulan pemuzik jalanan di di Kuala Lumpur petang ini.
      Beliau ditanya mengenai kenderaan milik Jabatan Penerangan yang dikesan digunakan untuk membantu majlis perasmian pusat operasi pilihan raya BN pada hari Ahad lalu untuk kawasan parlimen Batu di Kuala Lumpur.

      Ia melibatkan dua kenderaan kegunaan khas (SUV) dengan satu daripadanya dipasang pembesar suara dan satu van yang diparkir di lokasi berdekatan.

      Bagaimanapun, usaha Malaysiakini untuk mendapatkan ulasan rasmi mengenai kemungkinan penyalahgunaan jentera kerajaan ditolak dengan keras oleh penganjur acara terbabit.

      Wartawan Malaysiakini yang membuat liputan diherdik dan diancam untuk "dilepuk" oleh penganjur apabila memohon penjelasan berhubung kehadiran kenderaan tersebut pada majlis kempen BN.

      Delete
    3. Betul.. Aku sokong. Cetek betul pemikiran pencacai pr ni....

      Delete
    4. pangkah yg lbh baik utk agama dan negara, bukan peribadi semata mata.

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Betul tu.....tapi masalah nya... Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia. Dalam manifesto BN juga tidak dinyatakan bahawa BN akan menegakan hukun dan syariat Islam sepenuhnya, sekiranya BN memerintah malaysia. Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia. Kalau setakat nak bagi rakyat duit, nak bagi rumah dan nak turunkan harga barang dan cukai....lee kuan yew dah buat lama dah...

      Delete
    5. Yang lebih baik tu maknanya BN lah!!


      VOTE FOR BN......
      INSYA ALLAH BN MENANG.

      Delete
    6. 7:25

      Setakat tulis kat buku janggal tu dah kira buat la ek? Yang selama ni dah terbukti dibuat menegakkan benda dalam sluar puak2 anugerah tuhan lu je.. x kira perempuan mana atau laki mana samarata sama rasa je.. yg tukang sedekah aiskrim pun sama jugak.. tido tayang barang pun ada.. melancarkan air lendir depan komputer pun ada... tu x masuk bilik 121 di kotya bahru.. kursus nikah di Swiss garden..taklimat kak kiah dgn bang pus dlm ketapi.. Ini yg menegakkan syiar islam ek.. memang lu bangang piang..

      Delete
  2. madu di tangan najib
    racun di tangan anwar
    aku dah tahu mana satu pilihanku...

    nyanyi sekali lagi

    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais: 10 minit untuk Pakatan sekali saja
      Ahmad Fadli KC | 8:13PM Apr 9 2013
      Sepuluh minit waktu ke udara yang ditawarkan kepada Pakatan Rakyat untuk menjelaskan manifesto mereka adalah untuk sekali siaran sahaja dan bukannya secara bersiri selama sepuluh minit bagi setiap sesi penerangan.

      Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim menegaskan demikian, bertentangan dengan kenyataan SPR yang membayangkan Pakatan diberikan sepuluh minit untuk menerangkan setiap aspek manifesto menerusi saluran televisyen kerajaan.

      "Diberi (sepuluh minit) sekali sahaja bukan tiap-tiap hari berkempen (selama sepuluh minit).

      "Ini bukan berkempen ya, ini hanya menerangkan intisari manifesto masing-masing," katanya.

      Menurutnya, Pakatan boleh menrangkan lima halaman manifesto mereka jika sepuluh minit itu dimanfaatkan sepenuhnya.

      "Saya telah membuat ujian dalam sepuluh minit, kita boleh membaca sekurang-kurangnya lima muka surat A4 jarak langkau sebaris.

      "Oleh itu tidak ada sebab mengapa mereka tidak mahu mengambil bahagian kecuali hanya untuk menunjukkan mereka hendak perli RTM," katanya kepada selepas menyampaikan sumbangan netbook 1Malaysia kepada 82 penghibur jalanan di Kuala Lumpur petang tadi.

      Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof sebelum ini dalam wawancara dengan sebuah portal berita berkata, kerajaan bercadang menawarkan siri berterusan dan bukannya satu slot selama sepuluh minit untuk Pakatan menerangkan manifesto mereka.

      Menurut Aziz, pemimpin Pakatan salah faham tentang tawaran itu dan menolaknya sebelum SPR memuktamadkan perkara itu dengan kerajaan.

      Sementara itu, Rais berkata, jika Pakatan menolak tawaran pembentangan manifesto ini, RTM tetap akan membuat liputan acara itu jika dijemput.

      "Jika tidak (terima tawaran sepuluh minit), kita akan hanya buat liputan berita jika mereka menjemput RTM dan radio (kerajaan) yang ada 32 stesen dan tiga saluran," katanya.

      Delete
    2. Satu untuk engkau. Semua untuk aku. Adil kepala bapak parpukari lah.

      Delete
    3. kepala bapak dia ko pijak, kepala bapak aku ko pijak juga..kepala bapak ko?...tanya bapak anwar..

      Delete
    4. Parpukari koling. Umno kan racist.

      Delete
    5. 9:11
      bapak segala racist adalah lu dan puak2 lu yg mempertikaikan perlembagaan negara.. kalau x setuju esok g JPN bagi balik IC dan kata x naka jadi wargenegara..paling dekat lu g singapork. benda yg dah elok setuju dari awal lu nak khianat pulak... bangsat gila lu dgn puak2 lu ni

      Delete
    6. DAP bapak racist...PAS jumud

      Delete
  3. taik di tangan asmin

    ReplyDelete
  4. aku nak pergi solat subhi
    tak tau la dapat pahala ke tidak

    ReplyDelete
    Replies
    1. dpt pahala ke tak, solat ttp wajib .

      Delete
  5. Parpukari insan beoral. Kasi tepek gmbar todi satu.

    ReplyDelete
  6. Tulang AsalApril 10, 2013 at 1:11 AM
    Husam China Doll dah nak lari ke Putrajaya... kalau kalah pun gempak beb... sah2 Pas Kelantan bungkus habis dah...

    Reply
    Replies

    AnonymousApril 10, 2013 at 6:10 AM
    Mintak husam pertimbangkn san tulang asal. Aku fwwdkn masej ni. Bukn ke husam dapat kebenran mshkmh agar pnyebaran cerita ni dihentikn. Parpukari telah ingkar. Tulang asal dibnarkn komen. Siap sedia. Hina mahkmah ni!

    ReplyDelete
  7. kalau setakat perintah mahkamah
    puak bersih pun langgar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang cabar dah ni. Kasi propa lh lg. Ada org lain sedang prhati. Apa2 pun parpukari mamak yg kena.

      Delete
  8. soalan pagi parpu:

    burung apa yang makan ikut jubo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burung anwar dan burung kau..

      Delete
  9. sokong pakatan PR anda tenat
    undi BN anda selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong pakatan PR anda tenatundi BN anda selamat.

      ~~~~~~~~~~~~

      PR\BN·······sama saja, tiada amar maaruf dan tiada nahi mungkar

      Delete
  10. sorunk kaki menjubo sorunk lg kaki aiskrim. bayangkan dorunk duduk kat putrajaya 1 opis siap bikin bilik rahsia khas utk layan nafsu wakakaka. hebat kan!

    ReplyDelete
  11. Gobala rayu BN beri peluang pertahan Padang Serai-Bernama.

    Haha sepupu parpukari gila talak. Rayu jgn tk rayu. Umnooooo bkn ada tokoh pun

    ReplyDelete
  12. PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK PARPUNDEK

    ReplyDelete
  13. Ble bg non nk sumph ek. Sumph ar bg non oit. Bktikan yg anda bersih..

    ReplyDelete
  14. Yg sepanjang tahun pr buat road show ceramah tu pahal...kerja xbuat asyik ceramah shj..pr perlu masuk tv la..cukup ngan ceramah tu je....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!