JOM KITA PAKAI LOGO #betternation

Jom kita KLIK SINI dan buat logo nama sendiri. We support Better Nation!

112 Responses to "JOM KITA PAKAI LOGO #betternation "

  1. PAS - Parti Ajaran Sesat

    PKR - Parti Kaki Romen
    (Pemimpin Tak Bermoral peliwat dan penzina)

    DAP dan PKR adalah pencacai pencacai Christian Zionist .

    Sebab sebab di atas ,
    UNDI = DAP , PKR dan PAS
    adalah HARAM HARAM HARAM

    Semua masyarakat harus total habis-habisan DAP , PKR dan PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda2 bodoh mcm ni x penting!

      yang penting sekarang utk kita penyokong2 UMNO ialah video SEKS Anwar.

      ape la bodo sgt PK bg benda2 mcm ni pulak dkt pru ni?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Dasar muka tempe mamot nih..


      Konon benci seks, kelucahan dll tapi kemaruk layan siber sex.. chitt podahh

      Delete
    3. Ada aku kesah nak menfitnah

      Ada Aku kesah nak melancap depan Laptop

      Ada Aku Kesah nak meliwat Pembancuh Kopi

      Ada Aku Kesah nak jual kalimah Allah

      ada Aku Kesah nak mengendap Mak aku Mandi

      Ada aku kesah bapak aku marah

      Ada Aku kisah nak Murtad..

      Sebaaaab... aku sekarang dah murtad Islam bukan agama aku,,so ada aku kesah kata2 korang semua

      Delete
    4. So... ada aku kisah sial murtad nak MAMPOS

      Gi.. mampos lah... duli apa aku!!!!

      Delete
    5. So... ada aku kisah sial murtad nak MAMPOS

      Gi.. mampos lah... duli apa aku!!!!

      Delete
  2. I, Anwar Ibrahim, vote for a #BetterNation.

    ReplyDelete
  3. Cuma tak satu yang tak syokk...ayat I DREAM OF. Memang ler nak ikut kata-kata Martin Luther King. Tapi tak nak lerr, nanti Anuar kata yang BN jugaa tiru dia orang..... dreaming jugak!!! Tapi ayat link BN tu memang top!!

    ReplyDelete

  4. Lihat BUKTI jelas kenapa kami BERSARA awal dari UMNO...

    BUKTI 1
    BUKTI 2
    BUKTI 3
    BUKTI 4

    Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

    Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah....
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
    http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
    http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'adik2' aka gay2 ke?wakakaka...

      Delete
    2. Ada aku kesah nak menfitnah

      Ada Aku kesah nak melancap depan Laptop

      Ada Aku Kesah nak meliwat Pembancuh Kopi

      Ada Aku Kesah nak jual kalimah Allah

      ada Aku Kesah nak mengendap Mak aku Mandi

      Ada aku kesah bapak aku marah

      Ada Aku kisah nak Murtad..

      Sebaaaab... aku sekarang dah murtad Islam hykan agama aku,,so ada aku kesah kata 2 korang semua

      Delete
    3. Tak usah layan si pencacai PR di atas. Kemungkinan dia bukan orang Melayu dan berugama Islam. Kita orang Melayu sudah buat keputusan untuk mengundi BN/UMNO and InsyaAllah BN/UMNO akan menang 2/3 dalam PRU 13 akan datang.

      HIDUP BN/UMNO!

      Delete
  5. laki kak bedah jandaApril 7, 2013 at 3:19 PM

    umno parti jilat ludah sendiri

    depa kata turun harga kereta negara boleh muflis

    rakyat hilang kerja....

    last last makam muntah sendiri kah kah kah kah

    U mno
    M enipu
    N ombor
    O ne

    B angkai
    N yawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...tak kan pasal hrga keta lu sentapp baru buat counter attack camtu lu dh macam2 hahaha...

      Delete
    2. Umno yng muflis sebenarnye..
      Muflis idea!..hahahahaha

      Delete
    3. 4:52 Ko yg muflis sebenarnya. Muflis fakta...

      Delete
    4. Dasar umno itu maling...
      Bangsa umno memang suka menciplak & bangkrap idea!
      Sebelum ini,turun harga kereta dibilang malaysia akan bangkrap!
      Sekarang umno spt anjing yng menjilat ludahnye sendiri!

      Delete
    5. Bukan tu je juragan..ada 9 benda bn tiru idea..baca ni..
      http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/18033-bn-ciplak-manifesto-pakatan-dengan-ketara

      Delete
    6. Bhai...yg penting pada rakyat...mana satu manifesto bkn janji atau manifesto akujanji apa masalahnya klu sama pun...yg pnting ditepati...klu rakyat mmng yakin dgn pr maka takda isu dgn manifesto

      Delete
    7. Lkbj,salah org je lu nampak,sampai bila nk nmpk salah puak sendiri

      Setau gua,puak lu lg byk jilat ludah sendiri. Even doa utk menjatuhkan umno n membinasakan najib pun Allah dah balikkan ke puak n ketua korang.

      Dulu hadi kata umno kapir sbb join mic mca. Skang sumpahan dia da balik kat dia

      Dulu nik ajis kata umno sesat sbb xguna hudud,skang hadi pun da tolak hudud.

      Dulu lu orang doa ko bn, skang gua tgk pas yg dah nak ko. Ape citerrrr??????

      Delete
    8. Pkr pun sama. Dulu fitnah umno kroni,nepotism,rasuah, tp skrg pkr even lagi teruk! Ibarat jilat ludah pesakit STD!! Kotor,jijik!!!!!!!!!!

      Delete
  6. ELOOOO BEWAK2 YANG BERJUANG UNTUK MELAYU2 BEWAK HE HE HEPARTI BEWAK X BODOH. KETUA BEWAK JAMAN DULU NAK MERDEKA TIMER UNDENG2 ORANG PUTIH DAN MENOLAK UNDENG2 ISLAM.X BODOH JUGAK KTUA BEWAK MASA TU TIMER PUAK CINA JADI WARGANEGARA. LANI ANAK CICIT BEWAK PE BEGHOK KULUM PELIAQ MENGONG DOK MAGHAH KAT CINA. he he herukun iman puak bewak yang ke 7: beriman ngan lord reid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rukun sembahyang org PAS, jgn jadi ahli UMNO kalau x, nanti x dpt pahala.

      Delete
    2. Lot taik nih dah semakin masam spt taik yg lepas sejam dijolok kuar oleh Anwar gay tua dari lombong kunyit rafizi lembu

      Delete
    3. Ejaan kamu pon macam kanak2 terencat akal. Cuba tulis ejaan mcm org dewasa yg sudah habis sekolah. Hishhh malu lah sikit.

      Delete
    4. 3.25.. ejaan kamu mcm kanak terencat akal. Cuba tulis dgn ejaan seperti dewasa sudah habis sekolah. Hishhh malu la sikit.

      Delete
    5. Sajak untuk Lord bu Reid

      Ada aku kesah nak menfitnah

      Ada Aku kesah nak melancap depan Laptop

      Ada Aku Kesah nak meliwat Pembancuh Kopi

      Ada Aku Kesah nak jual kalimah Allah

      ada Aku Kesah nak mengendap Mak aku Mandi

      Ada aku kesah bapak aku marah

      Ada Aku kisah nak Murtad..

      Sebaaaab... aku sekarang dah murtad Islam bukan agama aku,,so ada aku kesah kata2 korang semua

      Delete
  7. Kah kah kah kah kah.....

    Terdiam semua pencacai haram. Tersentap dgn akujanji BN. Malu mana nak letak muka. Manifesto pakatan haram bukan janji, bak kata Khalid Gagap.

    Tapi yg bodohnya puak-puak haram ni adalah masih percaya kat Nuwat Juburi. Mcm-mcm kepala setan tu tipu hangpa, punyalah bodoh piang tak nampak kote bengkok dia sondol lobang kunyit.

    Kah kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  8. Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai tak tidur malam tadi. Pening kepala macam mana nak counter akujanji BN.

    Kah kah kah kah kah.....

    Manifesto pakatan haram semua tipu pembohong belaka. Khalid Gagap kata manifesto pakatan haram bukan janji tapi nak pancing undi bagi Nuwat Juburi.

    Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi mau jadi PM pasai dia nak sondol lagi banyak lobang kunyit. Lagi berkuasa, lagi bebas si kepala setan ni sondol lobang kunyit.

    Kah kah kah kah kah.....

    Wan Jijah terdiam. Dulu antar surat kt Mahathir mengadu Nuwat Juburi memang suka main lobang kunyit.

    Kah kah kah kah kah.....

    Dah tersentap semua pencacai haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah aku semalam tidur mimpi indah je selepas tgk manifesto Beee Enddd

      apa tak lenanya manifesto mcm haram je ada kah copy past PR punya ha ha ha ha ha ludah jilat balik la lwei kah kah kah kah........

      Delete
    2. kah kah kah lepas 15 tahun baru nyanyuk Tun Det nak sembuh baru dia teringat yg dia ada simpan surat dari jijah kah kah kah.....

      woeiiii bideo blue yg baru sebulan dok heboh pun tak keluaq keluaq ini kan plak surat 15 tahun dulu kah kah kah kah.....memang jenis mamak kutty tak mudah lupa hanya melayu saja yg mudah lupa kah kah kah......

      mana suratnya weiiiii takat habaq aku pun boleh......

      aku lupa la nak tanya kat tun det dulu masa dia buka klinik... maha klinik... line bangunan umno dekat bandar alor setar ramai gak budak budak masuk jawi kat klinik dia ....... aku nak tanya masa potong punat tu dia baca doa apa ha.......

      bukan pasai apa punai ni tergolong dalam najis jenis apa plak tak tau mughalazah ka mutawashitah tak tau......anak aku tanya aku nak jawab tak gheti kah kah kah kah......

      Delete
    3. Bhai AAK...aku ingt lu rehat smngu dua dulu ok kot...bukan apa aku tngk sejak parlimen bubar lu makin kuat merepek...
      Bhai jiwa lu tngh kacau ni...lu bertenang dulu,dptkn dulu point yg logik dia lbh 10% dah ok le tu dari merepek yg bukan2 baru lu bg statemnt...

      Delete
    4. Tu la, dulu masa kerajaan tandatgn perjanjian AFTA korg sibuk berdemo. Tu yg x tahu benda pasal tu. Video blue tu Saifudin Nasution yg kata ada. Ko cuba tny kt dia. Kalau ada jgn tgok sorg2 la. Aku pun nk tgok sama. Hahahaha.

      Delete
    5. Tun m byk berdiam diri. Ketika itu beliau fikir ada org nak fitnah ai dan laga2kan mereka berdua. Tetapi sudah kerap org bercerita sooner or later dia perhatikan dgn kegelojohan ai nak naik pangkat yg membuat tun m berwaspada. Dia adala boss hak dia sebagai boss memecat ai kerana kelakuan biadapnya. Juga pasal surat wan az dia simpan kerana tidak mahu malukan lagi . keluarga ai. Pelik korang ni nanti bila tun m publickan surat itu apa lagi tomah yg korang nak lemparkan. Tu sbb tun m diam. Diam salah bercerita pon salah. Habih cam no.

      Delete
    6. SAJAK ADA AKU KESAH

      Ada aku kesah nak menfitnah

      Ada Aku kesah nak melancap depan Laptop

      Ada Aku Kesah nak meliwat Pembancuh Kopi

      Ada Aku Kesah nak jual kalimah Allah

      ada Aku Kesah nak mengendap Mak aku Mandi

      Ada aku kesah bapak aku marah

      Ada Aku kEsah nak Murtad..

      Sebaaaab... aku sekarang dah murtad Islam BUkan agama aku,,so ada aku kesah kata 2 korang semua

      Delete
    7. Aikkk minat kat nama aku ka ha ha....x dak fakta dah ke ha ha ha akhirnya......ha ha ha

      Delete
    8. Sibuk fakta org pulak... Fakta ko mana? Mana sapina oooiii...?

      Delete
    9. Tun x keluar surat tu sebab x nak aibkan Jija Jubur...mentaliti dia bukan macam hangpa asyik nak menyalahkan org lain.

      Delete
  9. SALAM MAKAN TAIK BEWAK2 AMENO SEMUA SEROPA SALAM 1MESIA,

    Allah SWT berfirman yang bermaksud, “Wahai Daud! Sesungguhnya Kami menjadikan kamu khalifah (penguasa) di muka bumi, maka berilah keputusan (perkara) di antara manusia dengan adil. Janganlah kamu mengikuti hawa nafsu kerana ia akan menyesatkan kamu dari jalan Allah.” (Surah Sad ayat 26) 

    ADEY KA SORG YG BELAJAQ BESUNGGUH2 MANGKIT SEMAYANG TAHAJUT NAK SKOR SPM NAK BUAT DEGREE NAK DPT BIASISWA.. TIBA2 KWN YG BODO SPM X SKOR MASUK GOMEN BOLEH BUAT DEGREE PREE LAGI TU.. LAGI TERUK KLU ORG TU CIKGU.. NNT BDK2 KATA APA? BUAT TERUK BLAJAQ BETOI2 BAIK MASUK GOMEN DPT DEGREE PREE XYAH SKOR SPM.. LAHIAQ LAH SAMPAH INSAN!

    he he he
    Kata org nu x adey org ni xadey kain sendiri x tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa dia sembahyang tahajud tu dia ahli UMNO kot, tu yg x dpt apa-apa tu. Pahala pun x dpt.

      Delete
  10. Kah kah kah kah kah.....

    Rafizi Lembu menggelupur. Strategi turun harga kereta gagal. Naik menggelabah gay jamban ni. Mana nak cari idea counter akujanji BN.

    Kah kah kah kah kah.....

    34 orang bersama Nuwat Juburi masa mula-mula tubuhkan PKR, la ni tinggal dua ekoq ja.

    Lain semua dah sedaq sapa Nuwat Juburi.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai haram dah menggelupur. Mana mau lari. BN konfem menang 2/3.

    Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi mana mau lari. Kami rakyat Malaysia tak sabar nak sunat kote bengkok hang yg sangat jahat tu.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg 34 tu semua pernah dok umno dulu senang lenang ngan umno....orang dah besa senang mana boleh susah sbb tu depa tinggai anwar sebab puak puak haram ni nak makan apa ......la ni dok jd anjing umno......dok sondoi kaki umno je...ha ha ha ha ha...... depa ni bukan tinggai anwar tapi di tinggai kan anwar lalu dikutip umno...jd spesis ni ada banyak kat luar lebih dikenali sebagai spesis anjing kurap.......hang nak kata apa lg bang non oiiii sedap kan diri sendiri je lah ha ha ha ha.....

      Delete
    2. Bhai AAK...itu jew alasan yg lu boleh bagi... Maknanya anwar trliwat nk umumkn yg dia dah pecat@tinggalkn 32 sahabat dia...oooo gitu citernya,jgn presiden ngan naib presiden tinggalkn dia dah le...sbb aku sian ngan anuwar ni sbb bnyk yg dia TERLIWAT skrg ni...ok bhai lu rehat dulu ya...

      Delete
  11. Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi dah gabra. Taktik basi mau jadi PM gagal. Usaha 15 tahun lepas dipancung UMNO masih gagal mengawal kote bengkoknya utk jadik PM.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai dah sedar depa semua kena tipoo dgn Nuwat Juburi tapi malu nak mengaku.

    Kah kah kah kah kah.....

    Wan Jijah mengadu kat Mahathir Nuwat Juburi suka makan luar.

    Kah kah kah kah kah.....

    Mana Nuwat Juburi tak makan luar Jijah ooii. Bang Nuwat selera makan ikan kembong, hang bagi dia makan ikan kering.

    Kah kah kah kah kah.....

    Selera Nuwat Juburi nak merasa ikan kembong. Tapi dapat makan ikan kering kat rumah. Mana tak makan luar tiap-tiap malam.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  12. Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai Nuwat Juburi menggigil tengok akujanji BN. Depa semua dah kena sawan babi, tak tau macam mana nak counter. Hilang akal macam mati bini malam tadi.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  13. Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai haram dah menggelupur. Hangpa ja dok sokong Nuwat Juburi. Yang lain semua dah sedaq kena tipoo Nuwat Juburi. Tinggal hangpa ja dl pakatan haram.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  14. kah kah kah kah kan aku dah kata puak haram ni memang fitnah ngan sex tak dapat di pisahkan ha ha ha ha

    hanya tau buat tuduhan tanpa bukti yg sohih ha ha ha ha......aku pun nak ikut stail puak haram ni lah kah kah kah......dgr apa kata juragan.....

    kah kah kah kah.........

    ezam kotak cuba cover malu

    cerita sebenaq disebalik ezam kotak keluar dari pakatan adalah disebabkan cuba meng cover malu apa bila di tangkap sedang di juburi oleh seorang pemimpin tertinggi parti songkok tinggi.

    Cerita sebenar tentang kejadian itu tersimpan rapi dlm kotak pemikiran Tun Det dan dlm beberapa kotak yg ezam sendiri tidak berani buka kena didalam kotak tersebut juga dikhabarkan adanya kes tangkap khalwat seorang menteri kabinet dgn seorang artis jelita.

    tunggu khabar seterusnya kah kah kah kah

    kita kasi bongkar semuanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai bongkak...rasanya citer ezam ni tak penting kot...itu pada aku lh...dia masuk ke dia keluar umno ke...takda makna dlm perjuangan umno...

      Delete
    2. Kah kah kah sentap ke juragan...ko ingat cai ko je pandai bercerita kah kah...tak lama lg org kiri ku mat bongkar akan bongkar siapa pemimpin ko yg sebenar ha ha ha...

      Delete
    3. Perghhh bhai AAK dah pakai org kiri...org kanan sapa lak LKBJ,MMU ke atau mat korek...hahaha lu rehat dulu...identiti bnyk sngt pun susah gak...krisis identiti!!

      Delete
  15. Kah kah kah kah kah.....

    Yang 32 tu tinggalkan Nuwat Juburi sebab dah tau tabiat kepala setan tu suka main lobang kunyit.

    Kah kah kah kah kah.....

    Ezam kata Wan Jijah pon tau Nuwat Juburi suka main lobang kunyit. Punyalah risau sampai dr New York pon sanggup telefon tak mau Nuwat main lobang kunyit jantan lain.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai semua dah sentap tak leh jawab.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  16. Kah kah kah kah kah.....

    Punyalah tersentap tak leh jawab, macam-macam taktik basi anjeng-anjeng pakatan haram ni.

    Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi curi-curi makan kat luar sebab hari-hari Wan Jijah jamu ikan kering. Hilang selera makan ikan kering. Sekali-sekala mau rasa makan ikan kembung, berisi dan sedap. Bukan macam ikan kering, xdak isi pastu masin.

    Kah kah kah kah kah.....

    Wan Jijah tak pandai masak untuk selera Nuwat Juburi. Nuwat Juburi suka yang ada isi dan fresh.

    Kah kah kah kah kah.....

    Anjeng-anjeng pakatan haram mati akal.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  17. Melayu mudah lupa....Madey pangey Ibrahim katak tuan guru

    Madey sanggup me'londeh'kan 'seluaq'nya dan me'lutut'kan aqainya pd 'Tuan Guru'.....hebat sungguh...


    Dulu mamad ni kena pecat dari Umno......tapi sekarang?.....fikirlah sendiri.

    Ibarat hujan dah naik ke langit......dulu ada sorang perwira lagi 'perkasa' pernah ber'nazar'.....'kalau masuk semula ke Umno...dia akan menjilat P _ _ _ _ _ Q Madey.

    Tapi sekarang dia memang tak masuk semula ke Umno (sebab sudah kena pecat)...tapi kenapa Madey sanggup turun ber'kempen' untuk wira 'perkasa' ini bertanding dalam PRU13 nanti?

    Tak payah buat spekulasi samada mamad ni udah langsaikan 'nazar'nya menjilat P _ _ _ _ _ Q Madey atau tidak.

    Tetapi kenapa Madey sanggup merendahkan martabatnya sebagai seorang mantan PM sehingga sanggup men'samarata'kan taraf inteligensnya......sanggup 'merendah'kan tahap pemikirannya sehingga menjadi sama level dengan mamad 'perkasa' ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...hahaha apa pun boleh...

      Delete
    2. Orang macam inipun ada. Otak letak dilutut.

      Delete
  18. Kita bongkar citer Zol Kolom

    Pertama sekali, kesian anak-anak Zol Kolom.


    Dulu, nama bapak mereka sedap iaitu Zol Nordin.


    Zol Nordin jadi terkenal ekoran kes seorang anak gadis Melayu murtad disekitar 90an dulu. Amat gah nama Zol Nordin sehinggakan mikrofon Masjid Jamek itu macam pusaka nenek moyangnya. Dia boleh cakap ikut suka tanpa mengira masa.


    Zol Nordin bersuara membakar semangat Melayu kerana seorang anak gadis Melayu telah murtad dan dilarikan jantan kapir dan telah 'dianukan' secukup rasa. Memang ketika itu telah keluar sepanduk dan ada yg telah berarak selepas sembahyang Jumaat.


    Ketika itu namanya Zol Nordin bukan Zol Kolom. Waktu itu lebam didahi tanda orang kuat sembahyang belum ada lagi.


    Mamat ini jadi Zol Kolom apabila diterajang PAS dan kena lambung dgn PKR. Mulalah dia mengolom kesana kemari. Gigih Zol mengolom sampai ke Turki, sampai ke Gaza.


    Kasihan sekali lagi pada anak-anak Zol Kolom.


    Susah budak-budak tu nak explain. Kalau Bik Mama & Zol berebut, sapa dapat kolom dulu? Kah kah kah kah


    Zol nak merajuk? Pegi mampos la. Pegi kolom berudu Broheng Ali! Kah kah kah!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai bongkak...ooo gitu kisahnya..dia kena tendang ngan pas hmmm pastu kena lambung lak ngan hmmm kisahnya kenapa yekkk dia kena tendang ngan kena lambung tuuuu...cer citer sikit,bhai anak lu bangga ke dgn lu...sblm sian anak org,baik selami hati org yg lbh hampir ngan kita....

      Delete
  19. kita bongkar citer maha death

    Bahawasanya, kelaku si tua kutuk Mahafiraun menyamun khazanah negara telah diketahui seantero dunia. Menurut Barry Wine yg sudah arwah itu, Mahafiraun telah mengapur lebih 100 billion!


    Mahafiraun, anak-beranak, cucu-cicit dan kroni-balacinya bebas menjarah semahunya. Tak ada satu pun yg ditakut oleh puak-puak ini.


    Bagi Mahafiraun, tidak wujud alam kubur dan alam akhirat. Seolah-olah, masuk dalam kubur, mereput, cacing kenduri-kendara dan Mahafiraun menyumbang buat kali terakhir sebagai baja kepada pokok-pokok disekitar.


    Cuma satu yg ditakuti Mahafiraun. Takutnya kpd lembaga ini lebih dari takutkan malaikat maot! Lembaga bernama Mat Nuar.


    Mat Nuar ini lembaga yg boleh menyakiti Mahafiraun ditempat butir geli yg paaaaaaling sensitif. Iaitu anak-anaknya. Mohzani, Mizan dan apaentahnama lagi.


    YTL kaya, Ananda kaya, Mokhtar BauKari kaya, tapi jgn tak tau kaya dgn hutang.. Hutang billion2 yg memang tak mahu dan tak mampu dibayar 27 keturunan sekalipun.


    Serupa juga dgn anak-anak Mahafiraun, kompom hutang keliling buah pinggang. Buat Petron, berhutang. Buat Kencana, berhutang.


    Kompom kecut kerandut Mahafiraun dgn hasrat Mat Nuar utk mengusik kerandut anaknya si Mohzani. Itu baru Mokzani. Yg lain-lain pun kompom kena gegar biar terberak-berak atas tangga.


    Cuma kalau Mat Nuar beria nak tibai Mahafiraun, jgn separuh jalan.


    Contoh paling dekat, nun di Indon. Tommy Hutomo Mandala masih bebas buat suka hati.


    Semoga Mat Nuar berjaya jadi PM dan permintaan rakyat jelata amaaat la banyak.


    Salah satu permintaan ialah tunaikan hasrat kami melihat Mahafiraun turun-naik mahkamah sampai disorong dgn kerusi roda.


    Biar sampai dia terberak-berak atas kerusi roda! Kah kah kah kah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha bhai bongkak...klu lu direct to the point tak payah pnjng2...lu nk citer org kaya berbillion2 ke...lu nk citer org yg bnyk hutang 27 keturunan tak leh bayar....fenin fenin pastu lu nk citer psl nuwat jd pm utk tngkap tun m...lu tak rasa ke yg nuwat tu dah terliwat nk jd pm...alahai bhai cari citer lain bhai...

      Delete
    2. wakaka cerpen pru13 ke??puak2 bodoh ko je yg masyuk dgn cerpen2 bodoh ko tu...wuahaha

      Delete
    3. Mat BONGOK... apa yg nko merepek tak tentu hala ni.

      Yg nko bagi tu bukan fakta tapi auta ngok!!!

      Delete
    4. Cilaka. Mmg niat anuar nk jd pm sbb nk penjarakan tun m with no reason..no wonder dia pernah cakap nak beli mahkamah klau menang pru13. Wei agak2 nak aniaya orang. Kalau tun m ni jenis rasuah dan salahguna kuasa mcm anuar takpe jugak. Semoga Allah tak lepaskan bumi bertuah ni kat orang bangsat mcm anuar. Amin

      Delete
  20. Woi....lahanat.!! ko diam la.!!! Kalu ko nak sangat video sex pgi buat sendiri, ko tengok sendiri, pastu sebar kpd org ramai.

    ReplyDelete
  21. Kah kah kah kah kah.....

    Geng pakatan haram semua dah lari dok bawah ketiak Nuwat Juburi. Ambik bau ketiak Nuwat buat berkat. Tak tau macam mana nak counter akujanji BN. Semua penyokong BN dan pengundi atas pagar konfem tolak manifesto bukan janji pakatan haram.

    Kah kah kah kah kah.....

    Manifesto bukan janji pakatan haram saja nak tipoo pengundi bagi Nuwat Juburi jadik PM.

    Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi jadik punaisihat ekonomoney Selangor. Elaun seringgit tapi dia rembat bilion-bilion kontrak bagi kroni dia. Taktik basi masa dlm UMNO dulu untuk bagi anak-beranak kaya raya.

    Kah kah kah kah kah.....

    Dulu Nuwat Berahi guna pink form planning nak jatuhkan Mahathir. Bilion-bilion dia rasuah dlm UMNO sebab kote bengkok dia tak boleh tahan nak jadi PM gay pertama dlm sejarah Melayu.

    Kah kah kah kah kah.....

    Nuwat Juburi lah pembawa budaya kronisme dlm UMNO. Berapa byk taik dia buat dlm UMNO. Habis tiga PM dok susah payah nak bersih taik-taik tinggalan Nuwat Juburi sampai la ni.

    Kah kah kah kah kah.....

    La nie dia buat taik kronisme di Selangor pulak.

    Kah kah kah kah kah.....

    Itu pon pencacai haram maseh boleh buat bodoh kata Nuwat Juburi tak kronisme.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai semua dah tersentap siapa Nuwat Juburi yang sebenar.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  22. kita bongkar mcm mana mahafiraun meliwat petronas

    Kecut perut aku baca artikel dari Malaysia Chronicle yg betajuk [The Problem of PETRONAS Is Mamakkuty].


    Perlakuan Mahafiraun meliwat PETRONAS ini lebih jijik dari Saiful BauKari yg meliwat sendiri duburnya dengan beg plastik!


    Mahafiraun berjaya membuat PETRONAS macam kompeni bapak dia dari Kerala, India, oleh kerana PETRONAS ditubuhkan melalui akta PDA (Petroleum Development Act/Akta Pembangunan Petroliam).


    Dengan itu, hanya bijik mata Mahafiraun, PM Malaysia dan Presiden UMNO sahaja yg boleh tengok akaun PETRONAS. Kuasa mutlak. Bukan sikit punya haramjadah. Bentangkan laporan di parlimen pun tak boleh.


    Jadi, ikut suka Mahafiraun/PM/Presiden UMNO nak tungging/tunggang/tonggek PETRONAS secukup ladzat.


    Hari ini baru aku tau, cilaka Mahafiraun!


    Antara fakta-fakta barua yg menarik di artikel tersebut;

    1. "Look at Norway. It has been making money from oil for about 40 years, something like Petronas. But the profit from oil in Norway cannot be spent. Only the 'faedah' (interest or dividend) can be spent. This is why the pension fund of Norway, a tiny country of 10 million population, is the largest in Europe. But where is our Petronas money? We really have to put our foot down and demand the answers from Dr Mahathir, Abdullah Badawi and Najib."

    2. "This brings me to a story I was told be a friend who works as a senior accountant in Petronas. He said, Dr Tan, cool down lah. You know a little bit about Petronas and you want to get so angry. We have worked in Petronas for 30 years and know the accounts inside out. If you know what I know, you will faint and die."


    3. "Highest cash reserve in the world, No. 1 is China, no. 2 Japan, no. 3 Taiwan, where is Malaysia? The illicit money taken away from our country by 'unknown' people in 2010 was RM200 billion. This shows there is a lot of wrongdoing and mismanagement in our country. As a past MP who has held office for 3 terms, I can testify that the accounts of Petronas have never been checked by Parliament. Why is this so, why the need to hide?


    4. "So why is it that Taiwan has zero borrowings and yet Najib Tun Razak says we are adhering to a very good economic transformation program. Five years ago, our government borrowings stood at RM250 bil but now it has reached RM520 billion. If we include the borrowings of GLCs such as MAS, TNB and others, total borrowings would hit almost RM700 bil. Is this something to be proud of? Such borrowings will burden on our children, grandchildren and future generations."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo gitu kesahnya...bhai kita tak boleh buat report kat polis atau sprm atau paling tak pun biro aduan mca.. Mesti bukti dh kukuh ni...klu tak tak kan org tu berani tulis artikel...amacam bhai bila lu nk pergi ngan boss lu...tak kn lu cuma bongkar kt blog jew...bila kes nk jalan...hmm pru 13 ni bn ttp menang... Klu pr tak menang tak boleh repot ke...

      Delete
    2. Sprm kan nakal...polis kalau kita p repot aku takut org yg buat repot masuk jel plak kah kah kan ka malaysia negara polis ha ha ha ada bantahan ka juragan

      Delete
    3. Mmg kau kesah klau tidak takkan kau htr komen d cni..hehehe..

      Delete
    4. Hahaha...yg nakal bukan sprm tu...tp TBH yg nakal main terjun2 kt opis org...ha klu camtu lu pergi satu bas...klu org yg pertama kena tangkap...org kedua buat report org hilang waktu buat report...hahaha ehhh kes mana yg org buat report kena tangkap...tak perasan lak ada kes kena tangkap...tp bhai jgn buat report yg bila polis siasat dia jwp no komen...u ulang i saman...u dari balai mana....hehehe

      Delete
    5. Aku bukan apa juragan tajut jd mcm atantuya kena c4 dah la imegresen kata x masuk malaysia..ujian dna plak kata mayat tu atantuya....mcm mcm kalau aku p sprm takut jatuh tkt 30 plak kalau p balai nnt hancoq leboq plak ha ha ha kalau p satu bad nnt satu bas hilang tanpa d kesan kah kah....insyaalah jika di izin kan Allah repot ttp akan ada ha ha ha.....layannnnn

      Delete
    6. Bhai...anuwar tak hilang pun...luorg buat kecoh kt bershit pun tak hilang...bhai altantuya masuk takde rekod lu blh buat repot atas kelemahan imigresen...kut pegawai yg cop paspot tu terpegun ngan kecantikan altantuya...smpi lupa nk key in rekod dia...hahaha apa pun boleh bhai...tp apa bukti dia ngan ds najib...

      Bhai...klu takut dgn dugaan jgn bicara tntng perjuangan...hahaha kat mana aku dngr dailog ni....bhai lu tak perlu bg alasan lg..klu betul ada bukti...berebut2 azmin,cgu bad, rafizi,syamsol,tian chua buat repot...klu fitnah pun lu org berebut nk war2kn inikn pula klu ada point yg kuat...bhai, boss lu kan ke raja saman...saman bhai jgn tak saman...

      Delete
    7. Dia tak hilang tp mata dia lebam masa tu dia tpm oiii juragan abaq ang....hang bayang tgk kpn boleh tumbuk tpm yg pangkatnya org no 2 dlm negara....aku ni sapa la bukan kpn silap silap pak pacak pun leh letupkan aku ha ha ha....x penting repot tu...biaq kita tgk depa sama depa dlm umno brcakaran ha ha ha...x lama lg akan tersebar la bau nya....tunggu dan sabarrrr ha ha ha

      Delete
    8. Bhai AAK..nmpk sngt lu main hentam keromo...mana ada kes TPM kena tumbuk..
      yg kena balun anwar...lu tak tanya anwar apsal dia kena tumbuk...lu bnyk le bhai... Dah tak yakin nk repot, habis satu malaysia lu nk tipu...kemon bhai be gentleman lh.. Ada kes ke atau hnya fitnah...klu dh ada bukti,lu ingt ambigay nk diam ke...

      Hahaha..masuk lagi parti rosak(pr) lu pun dah rosak bhai...aku yakin seyakinnya...klu tun m ngan ds najib ada kes,anwar n the gang akan berumahtangga di mahkamah... Bhai semua org nmpk kepimpinan pr semuanya pendendam.... Bhai jujur lh ngan hatilu tntng kebenaran ini...jujur itu pahit tp penawar kepada hati...

      Delete
  23. kita bongkar plak hal sohibul samaha al ustaz alfadhil hj najib

    Artikel ini dicedok dari Asia Sentinel dan aku translatekan dalam B Malaysia seringkas yg aku boleh. Bacalah versi B Inggerisnya dan sila berasa amat sedih betapa akibat kebangangan pemimpin, Satu Malaya ini telah jadi bahan lawak antarabangsa.
    ....................................................





    Dua kapal selam kelas Agosta yg dibeli dari DCNS Perancis pada tahun 2001 akan dilego, kata Najib.


    "Benda besi tak boleh tenggelam ini hanya memberi masalah," kata Najib dalam sidang akhbar yang penuh sesak.


    Najib kata air di seluruh Semenanjung Malaysia adalah terlalu cetek untuk mereka dan perlu berpangkalan di Kota Kinabalu.


    Nak lawan 200 penyokong Sultan Sulu pun tak mampu. Sebabnya, bot Sulu terlalu kecil untuk ditorpedokan dan terlalu cepat untuk kapal selam.


    Senggaraan adalah masalah lain, kata Najib. Mahal bapok!


    Disebabkan benda besi tak boleh tenggelam inilah Najib dan anak Baginda tidak lagi bebas ke Eropah naik Ferrari merah anak Baginda.


    "Anda perlu tengok penari bogel di Le Kuda Crazy," kata Najib mengeluh. "Saya bersumpah di atas al-Quran bahawa saya tidak pernah."


    "Cukuplah tu, saya dah serabut dengan Perimekar la, Terasi la" katanya lagi.


    Ia tidak pasti apakah negara akan membeli kapal selam lain, penganalisis pertahanan berkata.


    DCN dan syarikat-syarikat subsidiarinya melakukan apa-apa kerja yang baik menjual kapal ke negara-negara yang tidak memerlukan dengan merasuah ahli-ahli politik dan pegawai pertahanan di seluruh dunia.


    Kerajaan sedang menimbang-nimbang idea membawa mereka ke darat dan menjual mereka kepada sebuah syarikat UMNO berkaitan yang akan menukar mereka menjadi restoran terapung!


    Kah kah kah kah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap byk x mau aaa... Sapina mana sapina? Penat aku tunggu x sampai-sampai...

      Delete
    2. Bhai bongkak...moga2 spesis cam lu tak ramai kt malaysia ni...bukan apa,dgn satu artikel lu dh pegang cam satu fatwa...hmm senang nya buat fitnah,sesenang org yg menerima fitnah dan memnjngkn fitnah...

      Delete
    3. Puak lu buat fitnah lu x marah sama ke juragan kah kah kah

      Delete
    4. Mat bongok... letih Dan jenuh tunggu saman loyar buruk parti kunyit hang. Nak bagi subpoena pun sampai putih bulu jijah

      Delete
    5. Bhai...fitnah yg mana bhai...aku marah bhai klu diaorg buat fitnah tp bila ada mangsa, ada saksi,ada dna ada video... Perghhh camana aku nk marah sbb tu bukan fitnah bhai...

      Delete
    6. Kalo xpandai jgn nak tunjuk pandai...bwk ngucap dan betobat lagi bagus...bila pengetahuan lemah nak komen isu yg bukan ahli...but gelak dek org yg tau jer...yg dibeli 2 bijik scorpene..agosta diberi percuma atas pakej pembelian sbgai kapal selam latihan sblum 2 bijik scorpene 1st hand siap...agosta tu kapal selam 2nd hand yg diberi percuma atas pakej...diulangi...diberi percuma...kalo bleh jual kira untung boleh offset dgn harga pembelian scorpene..nmpk sgt artikel yg nko baca tu sampah...sama dgn nko mat bongkar sampah....apo laie..ekau nak kato eden kono tipu???...puihhh...mat bonkar sampah mmg akan tegakkan xxxxxx lembek yg bengkok...

      Delete
  24. Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai Nuwat Juburi dah mendidih.

    Kah kah kah kah kah.....

    Macam-macam cerita hangpa keluaq nak cover identiti sebenar Nuwat Juburi. Jangan putus asa. Lepas PRU-13 nanti hangpa planning baik-baik, cari idea banyak-banyak macam mana nak bagi Nuwat Juburi jadi PM gay pertama di Malaysia.

    Kah kah kah kah kah.....

    Hangpa spin la macam mana pon, Nuwat Juburi dah menggelupur kena sawan babi xdak harapan nak jadi PM. Semua dah terlambat ok. Tenangkan fikiran sebab hangpa ada lagi peluang pada PRU-14 nanti.

    Kah kah kah kah kah.....

    Taktik basi Nuwat Juburi mau umpan pengundi pilih dia jadik PM terbukti gagal. Manifesto bulan dan bintang gagal menandingi akujanji BN yang jauh ke depan.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pencacai semua sakit hati tak leh jawab.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  25. haram haram haram

    Kerajaan sepatutnya mengharamkan orang Sabah berumahtangga di atas air, titah Mahafiraun.


    Titah pribumi Sabah pula, tak haram pulak bagi I.C biru kepada pendatang?


    Tak haram mencekik gaji PM hasil menipu di Sabah?


    Mahafiraun mudah lupa, orang yg duduk atas air itulah yg menolong dia duduk lama atas singgahsana.


    Tanpa budi orang-orang atas air, anak Mahafiraun belum tentu boleh jadi tauke todi San Miguel. Belum tentu anaknya boleh jadi supplier petrol kepada MAS. Belum tentu Mahafiraun boleh berkawan dgn tauke Astro.


    Apa pulak hukum perempuan botak pakai rambut palsu? Kah kah kah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba ko tnya Zuraida Kamarudin tu masa dia dpt IC ada Mahathir suruh pangkah BN ke?

      Delete
    2. Bhai bongkak...agak2 lu berapa juta org yg berumah atas air tu...dan klu org tu ada ic dia tak buat rumah atas air...donia donia aku cuma risau org atas air tu lbh rapat ngan anuwar...apakata lu!!!

      Delete
    3. Mestila org atas air lebih rapat dgn org yg bg ic...dia org x sangka plak demi cover dosa org yg bg ic nak musnahkan mereka plak....arahan org yg bg ic ni bukan kali pertama dulu masa memali pun dia pernah buat ha ha ha

      Delete
    4. Hmmm bhai anwar buat pe masa tu...lmbt nya RCI kuar keputusan...oh ya..berapa juta org yg duk kt kg air tu...zaman tun m berapa negeri yg hilang...bhai sulu ni kat sabah jew ke atau ada di setiap negeri yg bn pegang..
      Ada akal jgn nk menipu org bhai...sbb kita tak sedar yg kita lbh bodoh dari org yg kita nk perbodohkan...

      Delete
    5. Arahan dr surat yg mcm Mahfuz dedahkan tu ke? Surat dr longkang mana dia kutip kmudian buat sidang media. Malu la pemimpin mcm tu weiii...

      Delete
    6. Kah kah kah mcm surat 15 tahun dulu yg tun det kata jijah bg kat dia ha ha ha yg peliknya bayang surat pun x dak kah kah kah

      Delete
    7. Bhai AAK...knp lu nk spin isu surat mahfuz ngan surat wan jijia....lain isu kita sembang surat jijah....

      Delete
  26. lagi mau tanya ka

    Di artikel freemalaysiatoday, Mahafiraun telah bertanya, dari mana Kiram dapat duit beli senapang dan peluru?

    Ini jawabnya, Si Kiram ada projek baeeek punyo, namanya Projek K1RAM;





    Sekurang-kurangnya Si Kiram anak-beranak tak jual todi San Miguel kan? Kah kah kah!!!


    Si Kiram tak guna kabel utk mendapat kontrek jual minyak petrol kpd kapal terbang Filipina kan? dan juga anak Si Kiram pandai meniaga kapal dagang kan?


    Pandai meniaga dan tidak bengkrap bodo macam anak Mahafiraun. kah kah kah!!


    Itu la, jangan banyak bertanya. Pergi lah bersandar kat tiang seri masjid, kot-kot boleh repair tulang belakang yg dah herot. Kah kah kah kah..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Projek baek apa tu? Kah kah kah. Projek drama swasta ke? Kan korg yg kata tu cuma sandiwara je.

      Delete
    2. They already killed malaysian police you got the cheek to laugh as if all these deaths is a joke. Manusia mcn kau pon Allah jadikan di dunia supaya manusia yg beriman boleh pileh siapa manusia dan yang mana iblis sudah bertahta di hati 4.30..kau rasa belakang kau sudah cukup menyandar d tiang masjid. Allah akan nilai lurus ke tidak belakang manusia bukan kau. Tak malu dgn kata fitnah nista d masjid kau boleh kaut pahala? Apa kau ingat Allah tu pekak, bisu dan buta? Kau tu yg pekak bisu dan buta. Laknatullah..alang dah slalu menyandar d tiang masjid byk berdoa jgn Allah terbalekkan lidah kau yg penoh dgn dusta dan menanah d kmdian hari. Byk bertaubat nasuha jika sudah slalu bersandar d tiang masijd semoga Allah tidak tarik taufik dan hidayah ketika itu. Na'uzubillah. Kau byk berhutang kemaafan kpd org yg ikhlas nak membina negara msia yg bertuah ini.

      Delete
    3. Jgn dilayan mat bongkar sampah tu..scavenger mmg mcm tu...keje dia pegi blkg rumah org selak tong sampah mkn tulang ikan tulang babi dan tahi ikan lpas tu melalak kata jumpa emas....dia mana kira fakta ke kencing ke....janji dia boleh melalak ckup la...mat bonkar sampah nko memang amat sedondon dgn guru2 nko...melalak dgn fakta sampah....bak kata juragan....bawak jelah pegi makamah kalo dah kukuh sgt bukti tu..mlainkan bukti nko.tu cuma tulang ikan dan tulang babi jer...takkan nak kata makamah tak addil....setakat ni mentor nko asyik teselamat dri segi teknikal jerr....adil la tu wpun nasab perbuatan dah bersabit

      Delete
  27. Kah kah kah kah kah.....

    Pakatan haram salah strategi lancar manifesto awal-awal.

    Kah kah kah kah kah.....

    Sekarang semua manifesto janji bulan bintang yg depa dok gebang org semua dah lupa.

    Kah kah kah kah kah.....

    Dah kena check mate dgn Najib. Punyalah bodoh kepala setan Nuwat Juburi umum awal-awal, last-last najib bubar dewan rakyat time semua org dah lupa manifesto janji bulan bintang pakatan haram.

    Kah kah kah kah kah.....

    Tu la bodoh sangat main lobang kunyit. Tuhan dah bagi hang rezeki ikan kering hang tak mau bersyukur. La nie hang dok makan luaq nak makan ikan kembong.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  28. Kah kah kah kah kah.....

    Pakatan haram tembak peluru awal-awal. Ingat najib bubar dewan rakyat bulan Januari.

    Kah kah kah kah kah.....

    Pasai dah gabra tau nak kalah, depa umum manifesto awal-awal. La nie lepas tiga bulan, xdak sapa ambik port.

    Kah kah kah kah kah.....

    Kena check mate dgn Najib.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  29. Kah kah kah kah kah.....

    Pakatan haram umum manifesto depa awal sangat. Last-last sekali Najib bubar dewan rakyat bulan April. La nie semua manifesto depa dah jadik basi. Takdak sapa ambik port.

    Kah kah kah kah kah.....

    Dah masuk perangkap Najib.

    Kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  30. Umno lawan Anwar 'habis-habisan' di Permatang Pauh

    Umno Bahagian Permatang Pauh tidak gentar untuk berhadapan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

    Ketua UMNO bahagian itu Datuk Abdul Jalil Abdul Majid berkata pihaknya tidak akan terjebak dengan muslihat politik Anwar yang sebelum ini mengumumkan untuk bertanding di luar kawasan kubu kuatnya itu kerana percaya tindakan Ketua Umum PKR itu sebagai helah untuk melekakan jentera pilihan raya Umno.

    Beliau berkata pihaknya telah membuat persedian sejak awal lagi untuk berhadapan dengan siapa juga calon terutama penyandangnya, Anwar."Kita tahu Anwar tidak habis-habis menipu dengan taktik itu (mengumumkan bertanding di luar) supaya kita tidak payah bekerja kuat atau leka, sebaliknya beliau silap kerana Umno di sini telah membuat persedian dari awal lagi."Umno Permatang Pauh tidak akan terpedaya dengan taktik Anwar sebaliknya kita akan menentang beliau habis-habisan di kubu kuatnya," katanya kepada pemberita selepas Program Santai Anak Muda Berkoperasi Parlimen Permatang Pauh di Sekolah Menengah Kebangsaan Permatang Pasir di Bukit Mertajam hari ini.Program yang dihadiri kira-kira 8,000 orang itu dirasmikan Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) Datuk Nik Ali Mat Yunus.Anwar mengumumkan untuk mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh yang dimenanginya pada PRU-13 pada satu ceramah di Taman Pauh malam kelmarin.Abdul Jalil berkata jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) di Permatang Pauh sudah bersedia menggempur kubu lawan dan tidak akan memberi laluan mudah kepada Anwar untuk menang di parlimen itu."Kita memberi amaran kepada Anwar bahawa jentera di sini telah bersiap sedia dan tidak akan memberi laluan atau kemenangan mudah sebaliknya kita akan merampas kembali kerusi yang menjadi kubu kuat PKR itu pada pilihan raya kali ini," katanya.Anwar memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh selepas mengalahkan calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah dan Hanafi Mamat daripada Angkatan Keadilan Islam Malaysia (Akim) pada pilihan raya kecil Permatang Pauh pada 2008 dengan majoriti 15,671 undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan akhirnya hingga kini umno x menang menang walaupun hanya dgn kak jijah ha ha ha..... moral of storynya jgn lawan le
      Baik dok diam kat tmpt yg banyak undi pos mcm pekan nu ha ha ha

      Delete
    2. Bhai...jijah menang bukan kerana kreditbiliti dia bhai...tp lbh kerana simpati,tp aku tmpng sedih dgn presiden parti yg mnjadi leader tp tak mmpu nk bersuara...dan takda tmpt dlm parlimen...

      Delete
  31. Pakatan ni klimaks awal sangat. Itulah dok harap sangat PRU13 diadakan lebih awal akhirnya makan diri. Yang paling memeningkan bila semua isu panas yang cuba sensasikan khas utk PRU13 tiba2 dah jadi sejuk dan hampir basi. Terpaksalah guna strategi lama yang sebenarnya dah dijawab pun pihak BN. Ini pengajaran bagi Anwar agar lebih memberi ruang untuk Azmin, think tank politik Anwar bukannya team Wan Azizah yang dah rosakkan nama PKR Selangor. Wan Azizah patut berundur. Buat Anwar kot ya pun guna khidmat pakar strategi Israel tengoklah dulu kesesuaian dgn keadaan Malaysia. Ingat orang Malaysia bodoh sangatkah?

    Spyleman.

    ReplyDelete
  32. Umno d percayai sdg merenung nasib apbila manifesto yg d lancap semlm telah di katakan copypaste pr.... mahafiraun tela mula gelabah bewak lalu mengeluarkan statmen bahawa mengundi berahim kata adalah wajib hukumnya.... mana kala najib plak telah di pasong bininya rosmah rambut kembang hingga kan terkelu seribu bahasa dan hanya menyebut nana saja.....siapa itu nana.....ha ha ha tunggu episod setetusnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mmg fobia dengar perkataan lancap. Bukan apa teringt aksi sorg hamba Allah tu dpn laptop...

      Delete
    2. Dulu depan laptop...dgr kata mamat tu dah isi borang umno..amat sesuai la yg jd ahli umno ni pelakun porno...kaki tutuh pungkoq sendiru..kaki lancap......semalam najib melancap depan tv satu malaysia tgk...x nampak ke....tu yg dok kata jgn pilih pembangkang sbb mada tu dia nak klimax dah tu ha ha ha

      Delete
    3. Kih kih kih. Dulu demo bagai.. Dah tersepit UMNO juga dicarinya. Lu bila mau join UMNO plak? Kih kih kih

      Delete
    4. Aikkk lu punya mentor apa crite...kna tndang dgn umno pasal main blkg lu org tadah dia mcm dewa....kah3...dol...apa saja lu kutuk umno kna blk kat batang pexxx lu dol....kah3...

      Delete
  33. Aku dh buat kajian kenapa org pah yg sekor (dh monopous pun).ni merapu meroyan dan dendam kesumat dgn umno. Rupe2nya dia pernah mengorat wanita umno suatu masa dulu. Tapi wanita umno ni tak layan sangat pasal masa bual kt tipon bukan main romantis nya pah yg sekor ni dan naik meluat lg dgn wanita umno tersebut. Dan nk jd cerita wanita umno tersebut tak layan lg lh org pah yg sekor ni. Jd apabila cinta pah yg sekor tak berbalas biasa lh org mabuk cinta tp cinta tak berbalas. Meroyan habis lh. Tu yg smpai sekarang dendam kesumatnya terhadap umno tak pernah padam. Umno kafirlh sembahyang org umno tak dpt pahala lh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah pandai sungguh tuan hamba membuat andaian sungguh tepat dan di capati....aku mmg la minat kat ninah umno ni tp demand sangat nak cincin sampai 24 juta....nak bag tgn yg klas gitu....muka nak licin slalu tp dah 20 tahun monopaus....ada ka dia tanya aku muka aku mcm shahrukh khan ka....dia x sdr muka laki dia tu iras iras jambu lorong hj taib....tp dia kata juga kalau aku pandai nyanyi lagu anak kg aku leh la kawan ngan dia....aku mana tau lagu tu....lagu selimut putih tau la minah x padan ngan gemuk dah la gemuk pendek plak tu....tp kan wanita umno mana ada yg laea laea....kalau ada pun semuanya dah jd bekas tupperware pemimpin atasan umnot ha ha ha

      Delete
    2. Cakap byk x mau aa... Invois mana invois? Lama dah aku tunggu..

      Delete
  34. http://mediashahalam.blogspot.com/2013/04/khas-pru-13-himpunan-patriotik-anak.html

    Ucapan penuh PM di Himpunan Patriotik Anak Muda Selangor-Video

    ReplyDelete
  35. Melayu bangang jilat bontot DAP KOMUNIS 13 MEI! jadi BARUA aljuburi! Kena kencing kena kongkek mandi lendir ANUwar!

    ReplyDelete
  36. Mahkamah Benarkan Husam Injuksi Blogger Parpukari

    Mahkamah Tinggi Kota Bharu membenarkan permohonan injunksi Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ke atas blogger mesra Umno, “Parpukari”.Parpukari atau nama sebenar Mohamad Salim Iskandar difahamkan rakan rapat dengan blogger Umno, Papagomo.

    Peguam plaintif, Hisham Fauzi berkata, dengan perintah injunksi tersebut Khamis lalu, Parpukari dilarang daripada menulis apa-apa berkaitan Husam sehingga kes tersebut selesai dibicarakan.Pada prosiding sebelum ini Hakim Datuk Yazid Mustaffa menolak permohonan peguam Parpukari, Jasbeer Singh Kaura untuk meminda penyata pembelaan.

    Pada prosiding sebelum ini Hakim Datuk Yazid Mustaffa menolak permohonan peguam Parpukari, Jasbeer Singh Kaura untuk meminda penyata pembelaan.Malah mahkamah juga menolak permohonan Parpukari memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.Blogger terbabit pada 19 Februari 2012 menulis dan menggunakan gambar-gambar secara tidak tepat dan tidak benar yang dikaitkan dengan plaintif.Rencana tersebut disiarkan dalam blog; http://parpukari. com bertajuk “parpukari productions mempersembahkan kisah cinta terlarang 2 benua!”.

    Dalam writ saman plaintif mendesak defendan memohon maaf secara bertulis kepada plaintif dengan menyiarkan permohonan maaf dalam blognya dan memadam artikel berkaitan.

    Selain itu mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian berbahasa Melayu, gantirugi sebanyak RM5 juta, ganti rugi teladan, ganti rugi melampau dan ganti rugi punitif.Kes tersebut akan dibicara pada 19 dan 20 Jun hadapan.Sementara itu dalam perkembangan lain Husam memberitahu beliau tidak akan memohon maaf kepada Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed ekoran dakwaan menteri terbabit melulus saham FGVH lebih besar kepada syarikat Bumiputera berbanding peneroka.

    "Siapa kroni yang diberi keistimewaan itu, syarikat mana yang diluluskan MITI untuk memiliki saham Felda. Kita minta menteri terbabit mengeluarkan senarai syarikat berkenaan dan menjawab isu-isu berkaitan," katanya pada ceramah Kelantanku Hijau di Padang Kemahkotaan, Jeli malam tadi.Baru-baru ini Mustapa dilaporkan menuntut Husam memohon maaf berhubung dakwaan fitnah berkaitan saham FGVH yang diberi kepada kroni atau berdepan dengan tindakan saman.Husam berkata, beliau bersedia menjawab isu tersebut di mahkamah dan tidak perlu menunggu notis 48 jam seperti diberi pemimpin terbabit.

    ReplyDelete
  37. Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia. Dalam manifesto BN juga tidak dinyatakan bahawa BN akan menegakan hukun dan syariat Islam sepenuhnya, sekiranya BN memerintah malaysia. Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia.
    Kalau setakat nak bagi rakyat duit, nak bagi rumah dan nak turunkan harga barang dan cukai....lee kuan yew dah buat lama dah....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!