INI BETUL GEMPAQ! MALAYSIA TODAY DEDAH VIDEO JACOB MENCERITAKAN KEBENARAN TENTANG CINCIN 24 JUTA!

95 Responses to "INI BETUL GEMPAQ! MALAYSIA TODAY DEDAH VIDEO JACOB MENCERITAKAN KEBENARAN TENTANG CINCIN 24 JUTA!"

  1. http://bilarentapbangkit.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape jadah video mcm ni pulak PK bg? kita penyokong2 UMNO nak videk SEKS Anwar!? bukan video2 bodoh mcm ni!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Untuk Melayu No Otak.

      Delete
    3. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    4. Aku simpati dgn ko cai....sejak korang pikul bewak gay tu...hidup ko jadi sial memanjang!!!
      Bencinya korang dgn umno bn dah keterlaluan!!!Belum pernah aku dgr korang memuji usaha baik kerajaan bn kpd rakyat!!!semuany dihina dan dikutuk krn benci dan cemburu babi.
      Sampaikan seorg peliwat tua pun korang boleh terima sbg pm....

      Delete
    5. Ada yg dah mula kepanasan isim mlm ni. kah kah kah. Pantang larang bila buat cerita tak betul ialah, jgn sampai kantoi. Bila kantoi tu yg kepanasan isim tu.

      Delete
    6. Anon 10:56, betul tu....roh isim sedang membakar pencacai2 peliwat tua ....KEHKEHKEH.

      Delete
    7. Pkr, pas, umno, mca semua parti sah yg berdaftar dlm negara. Knapa yg boleh diundi cuma umno bn?. Klu tak bleh undi yg lain, haramkan semua. Wajibkan masuk umno bn semua rakyat. Adakah rakyat jd hina bila pilih parti yg krajaan sendiri luluskan. Tp jd mulis bila hnya dgn umno. Tk bolehkan demokrsi brjalan adil??????.

      Delete
    8. Bhai 11.42 lu nk undi sapa pun boleh bhai..
      Brplh umur lu bhai...soalan cam bebudak.. Dah nama brrtanding,semua parti akan berkempen termasuk lh bn...aduyai yg tak adil tu lu...bkn prosedur demokrasi...

      Delete
    9. Kalau dah boleh undi sesiapa kenapa rakyat jadi hina bila undi pkr?. Kata boleh undi sesiapa kenapa nak burukan rakyat yang sayang dgn pkr?. Kata boleh undi sesispa. Jadi salah ke kslau rakyat tolak umno?. Aku nak kau jawab salah atau tidak?. Kata demokrasi?????

      Delete
    10. Laaa ...persoalan cam tu lu smpai sekarang tak bole nak jawab.sebabnya pkr tu parti yg bakal pm nya seirg peliwat agama, mamat cun,china doll dan pluralisma.....

      Delete
    11. Suka hati lu la undi sapa pun bangang oi. Kalau tak tak kan Kedah, Penang, Perak dan Selangor dapat kat Pakatan Rakyat... Kelantan pun kekal rakyat dia pilih Pakatan Rakyat. Knp? Korang tak pernah hina ahli dan pemimpin UMNO? Tak pa lah, dulu korang yg tuduh UMNO kafir sebab kononnya tolak Hudud. Sekarang ni bukan nak hina, tapi kafir tu balik kpd korang sebab Hudud dah tiada dalam Manifesto... Aku dah bagi tahu awal lagi PR memang tak berniat nak laksana Hudud sejak depa buat MOU PAKATAN RAKYAT TELAH BERSETUJU UNTUK TIDAK BETRSETUJU HUDUD DIJADIKAN AGENDA UTAMA DALAM PRU13 NANTI.

      Delete
    12. Bukan nak hina, tapi cuba bayangkan... Dulu Mat Sabu beriya-iya kata kat DSAI sehingga digelarkan kawantu Al Juburi. Tapi skrg ni jadi lain pulak. Pejuang dan penyokong Parti Islam yang dulu kata lain tapi sekarang kata lain. Dulu tuduh UMNO tolak Hudud, skrg Hudud dah tiada dalam Manifesto. Kalau tak ada gdalam Manifesto, macamana nak laksana. Itu pun tak nampak lagi?

      Delete
    13. Bukan nak hina, tapi cuba bayangkan... Dulu Mat Sabu beriya-iya kata kat DSAI sehingga digelarkan kawantu Al Juburi. Tapi skrg ni jadi lain pulak. Pejuang dan penyokong Parti Islam yang dulu kata lain tapi sekarang kata lain. Dulu tuduh UMNO tolak Hudud, skrg Hudud dah tiada dalam Manifesto. Kalau tak ada gdalam Manifesto, macamana nak laksana. Itu pun tak nampak lagi?

      Delete
  2. Lagi bukti kebiadapan pr. Mencarut di ceramah umno. dgn melaungkn oerkataan lucah. Mna perkasa.. mai tlg lah.

    https://www.youtube.com/watch?v=7bLCaVtNzmc&feature=youtube_gdata_player

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk Melayu No Otak.

      Delete
    2. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    3. Bhai 10.40...aku kesian dgn komen lu yg terus bercerekarama dlm politik... Bhai jgn kerana politik lu snggup utk tutup kebenaran...apa yg pelik lu org brckp seolah2 berada dlm negara yg zalim...aku tk mmpk dimana kezalimannya...dan lu org pun tak mmpu mnzahirkn kezaliman yg dirasa bhai takkan kerana anwar TAK terpilih jd pm itu zalim...

      Delete
    4. Pkr, pas, umno, mca semua parti sah yg berdaftar dlm negara. Knapa yg boleh diundi cuma umno bn?. Klu tak bleh undi yg lain, haramkan semua. Wajibkan masuk umno bn semua rakyat. Adakah rakyat jd hina bila pilih parti yg krajaan sendiri luluskan. Tp jd mulis bila hnya dgn umno. Tk bolehkan demokrsi brjalan adil??????.

      Delete
    5. terbalik tu. yang mengundi PR lah merasa dia pandai. orang pr lah yang selalu kutuk orang, buat fitnah dan akhirnya mengamuk di jalanraya.

      Delete
    6. Yang umno mengamuk 24jam hina rakyat yang sokong pkr tak pe?. Bila rakyat nak bersuara salah. Memang pada umno kami ni rakyat yg hina, jijik, terkutuk?. Macamni ke rakyat dilayan?. Apa salah jd adil?. Bermain di padang yg sama dan bola yg sama. Contoh mcm iklan sabun. Semua sabun blh diiklankn di tv. Tp yg pnting sabun bn. Knapa sabun jenama rakyat tidak boleh diiklankan. Bg 10 minit. Tp umno hina rakyat 23 jam 50 minit. Adil?

      Delete
    7. Non 645 apa kau merspu ni. Bsru kluar hutan ke? Siapa yg bkuasa tkkan nk menonjol org lain plak. Itu adat dlm hidup. Kt spork ada jumpa mlayu professional? Pilot ke accountant ke lawyer ke? Semua mlyu kena tindas....itupun kau buta ke...mcm main bola lpas coach tertentu shj ronaldinho krna panggil balik main utk brasil..sblum tu msda coach lain btugas..no way ronaldinho dpt main...so adat dlm hidup sapa d atas dia tentukan apa yg dia nk laa. Nasib baik bn ni baik lg kau ingat kt negara lsin korsng pgayr boleh ada chance nk buat perhimpunan mengutuk gomen...pakai otak la bro

      Delete
    8. Maksudnya kami rakyat hina ni kena relakan apa umno bn buat???. Itu maksud awak?.

      Delete
    9. Ayat pshyco cai....
      Ko yg hina diri sendiri,umno pulak yg ko tuduh menghina ko...
      Nak meraih simpati sangat nampaknya.......
      Ko nak memperbodohkan rakyat dengan
      mengatakan umno menghina rakyat??
      Cai, ko ingat ko sorang je yg sekolah ke?
      Ko ingat orang lain tak boleh fikir, cara ko yg sungguh menyayat hati ni?

      Delete
    10. Bhai 07.51...undilah siapa lu nk undi, hina atau tak itu pilihan kita...adakah org pr rasakn org umno itu bermaruah....jawapan itu ada pada lu.
      Tak perlu kot lu terus tunjukkan yg lu seorg yg naif dlm politik...

      Delete
    11. Anon 6:45 AM. Masalahnya puak korang tu selalu buat fitnah menuduh sesuka hati tanpa bukti kukuh. Lagipun orang yg kamu sanjung dan julang dgn rasa taksub melampau tu...berMIMPI mahu jadi PM Malaysia sedangkan bukan puak kamu yg secubit (tapi bersuara/berfitnah terlalu besar dan angkuh memburuk burukkan Malaysia dalam dan luar negara) saja sebagai rakyat Malaysia, kamipun rakyat Malaysia juga tetapi kami nampak dengan jelas betapa buruk moral pemimpin kamu itu dan yg paling teruk ialah agenda bakal pemimpin (dlm mimpi) bersama kumpulannya yg memang sangat tidak sesuai untuk negara Malaysia yg berbilang kaum dan agama terutama untuk agama Islam, bangsa Melayu atau bumiputera.

      Delete
  3. tolak KETUA KAUM LUT era kini....... !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    2. statement paling bahlol. cara tak langsung awak mengeji UMNO. Sekarang siapa yang suka hina? PR atau kerajaan. awak rasa semua rakyat yan g tak sokong UMNO sudah mampos atau hidup melarat? jika awak nak tau, orang yang hidup tak begitu senang la yang ramai menyokong kerajaan. tapi golongan yang berpendapatan agak lumayan, yang tau baca internet ramai yang sokong PR. mereka golongan yang buta kerana percaya fitnah.

      Delete
    3. Cuba fikir apa yg awak cakap?. Awak kata org yv tk begitu senang sokong kerajaan. Termasuk awak?. Org yg senang sokong pkr?. Yg senang biasanya kerja baik2 sbb cerdik. Begitulah sebaliknya. Secara tk langsung awak nk kata org yg sokong pr cerdik?. Klu rakyat cerdik yg sokong pr. Knapa nak hina kami?. Kami yg menghabiskan bertahun2 masa di overseas blja untuk berkhidmat pd rakyat. Tp kami dihina. Klu kami ditegur dgn baik, dinasihat dgn baik. Mustahil kami yg cerdik ni gagal nk bezakan yg baik dn buruk. Knapa kami dilayan dgn tdak adil?. Hnya krana kami sokong pkr?. Kami terus jadi bodoh?. Hanya kerana kami dokong demokrasi yg kata kami boleh memilih dan mengundi maka kami digelar babi?. Hinanta rakyat macam kami?

      Delete
    4. Alahai Anon 6.54 AM... Sayu pilu lah hati chek dengar kata2 awak yg mendayu2 nie... Mengaku cerdik pandai ya? Org cerdik pandai nie biasanya selalu gunakan akal bila nak menuturkan kata2...Tahu bersyukur bila mendpt kemudahan belajar sampai overseas (guna duit sendirike?) Dari kata2 awak nie nampak macam awak nie dizalimi dinegara nie. Betul ke? Kesiankan kat awak? Apa kata kalau PR kalah pd PRU 13 nie, awak bersedia pergi kenegara yg tak zalim pd awak. Jangan gigit tangan org yg membantu awak sampai menjadi seorg yang "TERAMAT BIJAK / CERDIK" O.K.

      Delete
  4. Hahaha...bagi puak2 fuckatan...video ni pun depa kata besi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    2. Logik ke guna penterjemah dan perantara dari Mongolia untuk satu urusan penting di antara dua buah kerajaan yang mana urursan tersebut melibatkan keselamatan negara. Agaknya tiada seorang pun di kalangan rakyat Peranchis yang boleh berbahasa Inggeris dan tiada seorang pun Rakyat Malaysia yang boleh berbahasa Peranchis. Walau pun Malaysian French Institut dah ada di Malaysia sejak 1980an, rupanya tiada seorrang pun rakyat Malaysia yang fasih berbahasa Peranchis melainkan Mahadir Lokman seorang sahaja.

      Delete
  5. Mana mangkuk2 yang masih tak percaya dan masih nak buat fitnah, harap sedia maklum dengan penjelasan video diatas. Lain kali jangan pecaya pada cakap2 PR. Mereka ni semua jenis kaki fitnah belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
  6. Alhamdullilah.Legalah.Kebenaran akhir tetap berpihak kpd mereka yg benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. yang sedih nya orang yang bergelar ULAMAK dalam PAS.

      Delete
    2. Untuk Melayu No Otak.

      Delete
    3. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    4. Hai Anon 10.34 PM...Awak org bangsa apa yekk? Tentunya awak bukan Melayu dan bukan Islam kan? Kalau awak org Melayu, hahahaaaaa awak ibarat meludah keatas,jatuh tertempek kemuka sendiri...

      Delete
  7. ANWAR EJEN ISRAELApril 5, 2013 at 9:17 PM

    Cacai pee r takkan pecaya video ni....
    "kami tak menerima video sbg bukti."
    "nape lmbat keluarkan video ni? Lama sgt shooting"
    "ni org upahan bn"

    Bla...bla...

    Yg diorang pecaya, nabi nik aziz dgn anwar imam mahdi diorang je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
  8. kebenaran sntsa akan menang pny...apa yg puak2 pakatan haram nak buat fitnah lagi pasal DS Rosmah skrg???? msh mau berkata2 ke????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
  9. puas puas la fitnah kome kbenaran tetap akan klr juga...tapi aku sedih tgk rakyat malaysia nie sng diperbodohkan ole PR....korang jgn kesian kan anuar tuh sgt! kesian kat diri korang nnti ble die jd PM! negara dan bangsa die gadai kan yahudi! nak kan? amik la! nk perjuangkan islam konon tpi sokong PR ttp menyokong LGBT! itu sama skli diharamkan di dlm islam! ape nye pahaman la umat islam zmn skrng sdih aku tgk...ape2 pun good joob on the pendedahan!

    ReplyDelete
  10. pdn muka sama lu org PR! hamik kaw! kaum-kaum bengap susu yg nk bwk blik era nabi lut ke dunia Malaysia kita ko jgn harap dpt laksanakan nya selagi aku msih hidup! smpi mati bnd tuh xkan berjaya! selagi anuar hidup slgi tuh kami rakyat akan pstikan UMNO terus berjaya di negara ini! hidup UMNO! hidup PM kita NAJIB!

    ReplyDelete
  11. nah ambik korang anjing2 pakatan yg sial,kebenaran akhirnye menang jugak.
    nanti anjing2 pakatan akn spin la cerita,mereka akn kate ni semua penipuan.
    ni semua komplot BN,org ni diupah oleh BN.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahaudi yg hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
  12. pakatan xkan pernah puas lah sah2 otak2 lembu tu semua akan kata mamat nie setongkol dengan DSR...
    hebatkan DSR boleh sogok omputih he3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina, melayu, india dan semua adalah rakyat malaysia. Umno pandang hina pada rakyat. Klu umno buat semua betul. Klu rakyat semua salah. Klu rakyat mati pg mampos sama rakyat. Tp klu ada kaitan dgn umno, semua kena bela. Rakyat hina pada mata umno. Apa rakyat buat semua salah. Yg betul umno. Umno. Umno. Umno. Yg pnting pun umbo.umno. umno.umno.

      Delete
    2. Anon 10:42, apa yg ko membebel ni setaaaaaan.....ko dah kena rejam ke?...membebel merapu mencarut tak tentu pasal mcm cacing kering kepanasan, dah minta ayaq jampi dari tok guru a.k.a tok garu ko ke?

      Delete
  13. DOSA BABI BARD ...TAK TERKIRA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Gu Bard busuk melebihi Yahudi.

      Delete
    2. Kenapa bard masih mahu dikenali Che Gu. Harap Bard tahu maksud che gu, peranan dan tanggungjawab....

      Delete
  14. HARAP TV3 DAN RTM BOLEH KELUARKAN STATEMENT INI DLM SIARAN BERITA MEREKA.

    ReplyDelete
  15. akhirnyer kebenaran tetap akan muncul jua walaupun bertahun. Buktinya kita semua boleh lihat hari ini... Dua tahun pakatan harami fitnah dan serang Rosmah tidak kira waktu siang dan malam...skrng apa pulak alasan yg pakatan harami dan pencacai2 nyer nk beri??????kita tunggu dan lihat apa pulak yg pakatan harami akan spin video nie sudah menjelaskan segala galanyer....dan terbukti rosmah tidak pernah membeli cincin 24 juta yg d gemabar gemburkan oleh pakatan harami.......jd kepada si penabur fitnah yg mengatakan rosmah membeli cincin 24 juta nie tanggung la dosa sampai mapus.....allah itu maha kaya,allah itu maha adil lambat atau cepat kebenaran itu akan terbukti jua....

    ReplyDelete
  16. Confirm diaorg akan spin balik...

    ReplyDelete
  17. Salam bro.. Blog bro telah pun saya pautkan.. Mohon pautkan kembali blog saya http://bilarentapbangkit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Salam bro.. Blog bro telah pun saya pautkan.. Mohon pautkan kembali blog saya http://bilarentapbangkit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. www.webwinkel-beginnen.nl webwinkel beginnen in frankrijk

    Feel free to visit my webpage ... webwinkel beginnen post nl

    ReplyDelete
  20. Knp lambat sgt keluarkan video ni? Hahaha. Peluru yg ada jgn la disia-siakan. Gunakan pd masa dan saat yg sesuai. Barulah tembakannya memberi kesan. Bagus juga lambat benda ni dikeluarkan. Tapi diorg mana boleh terima benda ni buat bukti. Video kan besi...

    ReplyDelete
  21. KESIAN PARTI ISLAM BUAT FITNAH MCM NI KAN. MCMANA NAK TEBUS DOSA TU YA. MATI NANTI SUSAH. ITI BARU SATU FITNAH. DOSA YG LAIN TU MCMANA. KALAU ORG YG BETUL2 JAHIL LAIN CERITA TAPI ORG PASS NI MESTI ARIF TENTANG DOSA PAHALA HALAL DAN HARAM..

    ReplyDelete
  22. Golongan yahudi malaysia dlm pr klu dlm bab memfitnah dah sebati dgn darah mrk!!!!tu sebab mrk tiada semangat setiakawan krn sedar antara mrk tidak mempercayai antara satu sama lain.!!!!!!
    Dalam parti sendiri pun kecewa dgn sikap pemimpin mrk apatah lagi antara pgayr..hamPas dan daPig.Mrk sanggup berbunuhan utk mendapat kerusi dun dan parlimen!!!!Sanggup mencuri kerusi rakan dlm pr tanpa peduli hati dan perasaan rakan....!!!!!!
    Mujurlah aku dah kluar dari pr...tak perlu lagi aku memikirkan sikap tamak..tikam belakang...tidak peduli dgn hati rakyat dan bnyak lagi kedurjanaan dlm pr!!!
    Akhir kata...selamat berkempen menabur fitnah dan janji kosong kpd anwar brahim dan rakan2.......
    Semoga hidup korang makin sial selama2nya....

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
  23. pakcik sy pun keluar PR.jd bebas ...terus PERAKjatuh pd BN. mula2 keluarga semua marah tp bila dia kata Cina DAP control semua walaupun MB Pas...baru kami faham..

    ReplyDelete
  24. Hahahaha. Kan dah ada yg kepanasan isim. Mula la nak copy paste komen. Hahahaha Pi balik jumpa tok guru hang minta ayaq jampi. Aku pernah dengaq org kata, kebenaran bila dtg, had yg dak mau terima hakikat tu mula dpt sawan gila babi la. Babi pun dak gila mcm tu.

    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:54, ayaq jampi tok guru Parti Ajaran Setan yg di-rejam langsung tak berkat malah semakin di-jampi semakin kepanasan, ayaq jampi puak munafik yg sanggup berkawan dengan setan yg di-rejam mana ada berkat......hahahahaha.

      Delete
  25. Mat Salleh mana yg korang suruh berlakon?

    ReplyDelete
  26. Apa salah nya jika rosmah pemilik cicin berkenaan?
    Siapa yang berani tangkap dan dakwa dia?
    Lagi pon rosmah memang banyak duit, sebab suami dia menteri keduitan, tentu lah banyak duit......

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHNIAH!!ANDA JUARA BANGANG DAN BAHLOL!!

      Delete
    2. Alhamdullilah, kalau begini hujah pihak2 yang suka menfitnah tanpa bukti, bertambah ramai yang akan memberiekonomi di negeri anda sedang dihancurkan oleh para diktator yang korup sokongan kepada BN.

      Delete
    3. Alhamdullilah, kalau begini hujah pihak2 yang suka menfitnah tanpa bukti, bertambah ramai yang akan memberi kepada BN.

      Delete
  27. kebenaran sudah terjawab...semua fitnah yang dilemparkan terhadap rosmah akhirnya memakan diri sendiri...kita tgu dan lihat apa lagi yang akan di spin oleh pencacai pr untuk mefitnah rosmah....sememangnya pr nie kaki putar alam yang top...segalanya sudah terbukti yang rosmha tidak pernah memiliki cincin tersebut...so fham@faham kan pencacai PR takkan benda mcm nie tak boleh nak fikir...kalu benda mcm nie tak boleh nak fikir ternyata pencacai PR bodoh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ia nya benar....rosmah dah dapst dah apa yang dia nak...dan BOB MALAYA dah dapat lum apa yang anda mahu...

      Delete
  28. ahhh,ini semua kerja UMNO,UMNO yang bayar Jacob ni utk buat pengakuan macam ni..!!
    ini adalah contoh ayat yang mungkin kita akan dari semua pencacai pakatan tegar yang ada kat malaysia ni,namun pkir logik lah bro xkan si Jacob yang jual cincin bernilai juta2 mcm ni pun nak terima duit dari UMNO??apa lah sangat duit yang UMNO byr kat dia berbanding dengan untung juta2 dia jual barang kemas dia...namun itu lah pembangkang,sentiasa memutarkan fakta menjadi auta demi meraih sokongan kepada parti politik murahan mereka..

    belumpernah terjadi di mana2 negara yang mana isteri kpd pemimpin no 1 sebuah negara tersebut diserang dengan berbagai2 tuduhan dan fitnah demi nak jatuhkan sebuah parti politik ataupundengan lebih tepat nak kalahkan UMNO,ianya hanya terjadi d malaysia sahaja,nak tahu kenapa??sebab kita mempunyai barisan pembangkang yang paling BODOH kat dunia ni..parti pembangkang kat negara lain menjadikan kegagalan kerajaan semasa mentadbir,mennyelesaikan masalah rakyat,dan dasar2 kerajaan utk ditentang namun di malaysia bini PM mnjadi dasar utaam pembangkang utk menentang..

    ReplyDelete
  29. http://www.erapasca.com/2013/04/gempar-bloger-lucah-nombor-dua-umno.html

    wakakakakakakaa. semua bloger goblog partai setan umno udah mau kencing dalam celana kerna di saman ato ditilang, pantasan aja ini anjing semua dikasi makan tahi saat partai pakatan rakyat malaisia sukses nanti ya. kakakakakakakaa

    ReplyDelete
  30. Jika BN berjanji akan melaksana kan hukum hudud, qisas dan dan taqzir...maka sokongan melayu islam dijamin 100% pada BN, dan dengan sendiri nya PAS terbubar...

    ReplyDelete
  31. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  32. Penjelasan lengkap dan jelas daripada Jacob n Co,tahukah anda bahawa cracker rangup Jacob yang digemari ramai di Malaysia kerana kebaikan khasiat semulajadi di dalamnya adalah tiada kena mengena dengan isu cincin berlian tersebut dan kedai penjualnya Jacob n Co..

    ReplyDelete
  33. Pencacai parti konek rakus lupa yang anwar gay bayar lajim okim, bapakmsaiful dan kiram sulu dan nak bayar dato trio tapi tak berjaya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok lah tu bayar beberapa juta pada bapak saiful...lu pulak, berapa juta najib bayar pada lu supaya percaya cakap dia...berapa juta bro?

      Delete
    2. Hahaha...lu pulak berapa kupang lim guan eng cmpk kt lu supaya mnyalak pada org yg sokong umno....

      Delete
    3. Juragan69.... Masalah Najib Bukan Saja Melayu Tak Sokong UMNO Tapi Juga Pegawai Kerajaan Tak Sokong Kerajaan

      Masih ramai yang bercakap mengenai wajah sugul yang dipamerkan Najib ketika beliau mengumumkan pembubaran Parlimen, Rabu lalu. Tidak seperti Mahathir dan Pak Lah dahulu yang riang, ceria dan yakin ketika membuat pengumuman itu, Najib sebaliknya mempamerkan wajahnya yang muram dan tidak manis. Malah Muhyiddin yang ada disebelahnya, jauh lebih ceria dan meyakinkan.Sepatutnya bila Perdana Menteri mengumumkan tarikh bubarnya Parlimen, beliau seharusnya berwajah ceria dan manis. Ini kerana tarikh yang dipilihnya itu tentulah dibuat setelah mendapat pelbagai maklumat bahawa keadaan berpihak kepadanya. Biasanya hanya setelah semua keadaan ok dan persiapan mencukupi serta harapan kemenangan berada di tahap yang tinggi, barulah Parlimen dibubarkan. Dalam pada itu, Najib juga mungkin risau memikirkan soal calon dan kemungkinan berlakunya sabotaj di kalangan mereka yang tidak terpilih sebagai calon.

      Generasi muda ini yang terdiri daripada penuntut pusat pengajian tinggi dan mereka yang telah memasuki dunia pekerjaan secara umumnya amat terdedah kepada alat-alat gajet moden dan sering menghabiskan masa santai berjumpa rakan-rakan serta berbual-bual di Starbucks, Coffee Bean dan segala macam kedai kopi atau kopitiam lainnya. Dari wajah-wajah kebanyakan pengunjung di situ, tergambar paparan yang jelas memperlihatkan mereka tidak bersama UMNO dan kerajaan.

      Ada pula pemimpin UMNO yang sudah beberapa penggal bertanding berkata, jika kali ini mampu dapat 40 peratus sokongan pengundi Cina pun sudah dianggap terbaik baginya.Hakikatnya, penolakan pengundi Cina berlaku di mana-mana. Pemimpin PR pula amat yakin pengundi Cina akan bersama mereka. Lim Kit Siang misalnya sanggup berpindah dari kawasan selamat di Ipoh Timur ke Gelang Patah walaupun sedar kawasan itu dimenangi oleh MCA dalam pilihanraya lalu dengan majoriti lebih 5 ribu undi.Begitu juga Sallahuddin Ayob yang memilih Pulai, Johor yang juga merupakan kawasan yang mempunyai undi campuran dan ramai pengundi Cina.

      Kedudukan pengundi bukan Melayu ini sebenarnya amat membimbangkan UMNO. MCA, MIC dan Gerakan bagai sudah hilang upaya untuk memujuk mereka kembali bersama BN dan kerajaan. MCA kini memiliki 15 kerusi Parlimen yang dimenangi dalam pilihanraya lalu dan MCA sampai memberitahu pengundi Cina bahawa mereka tidak akan menyertai kabinet jika kerusi dimenangi kurang daripada itu. Tetapi tindakan itu disifatkan sebagai ugutan oleh pengundi Cina dan mereka memberitahu balik MCA, jangan cuba ugut kami!

      Ada pula pemimpin UMNO yang sudah beberapa penggal bertanding berkata, jika kali ini mampu dapat 40 peratus sokongan pengundi Cina pun sudah dianggap terbaik baginya.Hakikatnya, penolakan pengundi Cina berlaku di mana-mana. Pemimpin PR pula amat yakin pengundi Cina akan bersama mereka. Lim Kit Siang misalnya sanggup berpindah dari kawasan selamat di Ipoh Timur ke Gelang Patah walaupun sedar kawasan itu dimenangi oleh MCA dalam pilihanraya lalu dengan majoriti lebih 5 ribu undi.Begitu juga Sallahuddin Ayob yang memilih Pulai, Johor yang juga merupakan kawasan yang mempunyai undi campuran dan ramai pengundi Cina.

      Sementara kedudukan pengundi Cina merisaukan BN, ia sebaliknya bakal memberi kelebihan kepada PR dan di mana terdapat pengundi Cina melebihi 30 peratus, ia sudah boleh dianggap "lubang maut" bagi BN.

      Jika perkara itu yang merisaukan Najib, maka tidak hairanlah beliau kelihatan sugul dan tidak ceria ketika mengumumkan pembubaran Parlimen hari Rabu lalu.

      Dalam pada itu, Najib juga mungkin risau memikirkan soal calon dan kemungkinan berlakunya sabotaj di kalangan mereka yang tidak terpilih sebagai calon.

      Tetapi jika dihalusi secara mendalam senario politik negara secara keseluruhannya, beban Najib juga diberatkan lagi oleh dua perkara lainnya iaitu kedudukan orang Melayu yang smakin ramai tidak lagi mahu menyokong UMNO dan sentimen pegawai kerajaan yang mungkin menjadi "bom jangka" ketika hari pengundian nanti......ada lagi.

      Delete
    4. Dengan campuran kebangkitan Melayu Johor dan kesepakatan pengundi Cina, beberapa pemimpin UMNO Johor sendiri percaya BN akan kehilangan banyak kerusi dalam pilihanraya akan datang ini. Jika pemimpin PR mensasarkan mampu menawan antara 9 hingga 14 kerusi Parlimen di Johor, ada pula pemimpin UMNO sendiri yang berani bertaruh sekurang-kurangnya 7 kerusi BN akan melayang kali ini.

      Satu lagi masalah yang merisaukan Najib ialah kedudukan pegawai kerajaan yang merupakan lebih 1 juta pengundi. Campur dengan pasangan, anak yang sudah layak mengundi dan ada yang beristeri dua, jumlahnya mungkin hampir 3 juta orang.

      Dahulu, pegawai kerajaan boleh dikatakan solid memihak kepada kerajaan. Bahkan sering diungkapkan UMNO itu kerajaan dan kerajaan itu UMNO tetapi kini tanggapan itu sudah berubah. UMNO itu UMNO dan kerajaan itu rakyat. Walaupun Najib cuba menabur pelbagai imbuhan dan memberi kenaikan gaji kepada pegawai kerajaan, sentimen penentangan masih lagi kuat di kalangan pegawai kerajaan pelbagai peringkat.

      Jika kita rajin berbual dan berkawan rapat dengan mereka, kita pasti akan memahami isi hati dan kecenderungan mereka. Majoritinya kini sudah matang dan dapat membezakan sokongan kepada kerajaan dengan sokongan kepada parti politik. Menjadi pegawai kerajaan tidak semestinya terikat dengan UMNO dan tidak boleh melihat hakikat sebenarnya

      Sesetengahnya menjadi menyampah dengan UMNO kerana perilaku pemimpin yang memegang jawatan dalam kerajaan itu sendiri. Sikap pemimpin yang suka mengarah, sombong, mahu itu dan ini dan sebagainya ketika memegang jawatan dalam kerajaan, secara perlahan menyebabkan mereka meragui kemurnian dan suci hati perjuangan UMNO itu sendiri.

      Saya sendiri pernah menemui sekumpulan pegawai kerajaan yang baru pulang daripada menghadiri program kementeriannya yang disempurnakan oleh Najib tetapi mereka dengan berani menyanggah hujah yang disampaikan Najib semasa berucap di majlis itu. Mereka dilihat begitu terbuka dan mahukan perubahan walaupun baru berhempas pulas memastikan program yang dihadiri Najib berjalan sempurna.

      Kedudukan pegawai kerajaan ini dikuatkan lagi dengan semakin ramainya pesara daripada kalangan pegawai tinggi kerajaan yang menyertai Pas dan PKR sebaik meninggalkan perkhidmatan kerajaan. Ramai pula pesara kerajaan lainnya yang tidak menyertai mana-mana parti setelah bersara tetapi bersikap kritis dan menyanggah pelbagai program Najib. Ditambah dengan beberapa pegawai polis dan tentera yang menyertai pembangkang setelah bersara dan dipilih sebagai calon, yang jelas memperlihatkan arus deras sedang mengalir secara senyap di dalam perkhidmatan kerajaan ketika ini.

      Sikap guru-guru juga sudah banyak berubah. Dahulu ramai guru menyertai UMNO dan cenderung menyokong UMNO tetapi kini jumlah yang memihak kepada pembangkang dan mahukan perubahan serta berani hadir di majlis-majlis anjuran PR semakin ramai jumlahnya. Mereka tidak lagi hanya berani dengan murid tetapi juga sudah mula berani menyuarakan keinginan terhadap perubahan dalam masyarakat terbuka.Jika dihalusi masalah-masalah yang dihadapi Najib ini, mudahlah untuk memahami kenapa terpamer wajah muramnya itu. Pembubaran Parlimen dilakukan ketika banyak masalah belum selesai dan dalam keadaan terpaksa. Beliau membubarkan Parlimen bukannya untuk memperolehi mandat baru tetapi seperti melepaskan mandat yang sedang dipegangnya untuk diambil alih oleh orang lain.

      Delete
  34. UMGUK mat salleh yang buat kenyataan didalam video tu hanya pencuci jamban je kat jacob n com,selepas big mama pakai pasai tu kenyataan nya macam haram jadah je,pasai tu lah lembu2 umguk ni senang kena kelentong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...whatever lh bhai....betul atau tak betul,takda beza pd lu org...klu berbeza tntu lu org tahu depan dan belakang...

      Delete
    2. Hebat lu 8:27 sampai budak jamban jacob pun leh tau. Lu memang jenis suka buat keje dlm jamban ekkk!!

      Delete
  35. kalau Rosmah nak beli cincin tu, dah lama dia pergi NY .bawa cash and beli kat sana pasal dia tahu banyak sangat spy PKR kat Malaysia yang sibuk nak tau everything that she does and just waiting to tarnish reputation Najib.negara ini memang demokrasi, korang boleh pilih PKR kalau korang nak, tapi bukankah bodohnya korang pilih parti yang ketuanya seorang bisexual yang hampir hampir membangkrapkan negara if not for the firm action of Mahathir.Kalau korang tersalah pilih, kita semua akan susah, bukan korang saja!Tak gunalah belajar overseas kalau korang tak reti nak bezakan antara kebenaran dan rhetoric.kenapa Anwar tak nak bersumpah?Because his conscience is not clear...itu saja. Fikir fikirkanlah.Let us all, regardless of political inclinations, berdoa seikhlas hati dan minta ditunjukkan kebenaran dan diberikan pemerintah islam yang sebaikbaiknya untuk Malaysia. Isnt that what we all want?...the best Muslim leader to lead a majority Muslim Malaysia?

    ReplyDelete
  36. http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/17986-mirzan-raja-nong-chik-antara-1500-miliki-syarikat-luar-pesisir


    wakakakakaa kasian folower setan umno hanya tega makan capati ketimbang ketua setan mereka senang nynyot wong wedok, kakakakakaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kao. ..Harakah dijadikan rujukan...patutlah otak pencacai PAS rosak..kami di S'pore dapat maklumat dan data terus dari sumber sebenar...aku cabar kao dan harakah keluarkan fakta yg kao ada then boleh bandingkan dgn data kami...ade branii or ade teloor ker..

      Delete
    2. to anon 1.34
      tq singapoean,!! kamu tidak seperti mamat indon kat atas tu..

      Delete
  37. ade sesaper yg rajin tlg translate pe wakil jacob co tu ckp x...sbb ramai yg dok bg komen gaye2 mcm xphm bahase orng putih....tu la makayah suh blajo sbk berdemo..kalu x puas ati siasat la..bkn nye company tu kecik..byk smber ley cari...ckp2 la fitnh sane2..smpai kt surau tmn ni pn sbk kutuk psl cincin ni...ingt nk je gi tunjk video ni kt pnceramh tu..nsb bek rse hormt pd orng yg lbh tua msh menebal....

    ReplyDelete
  38. erdapat beberapa perkara yang menjadi persoalan ekoran 'cubaan' untuk menutup persepsi besar namun dilihat menimbulkan lebih banyak polemik, antaranya;

    1. SAMM pada awalnya mempersoalkan mengapa nama Datin Paduka Rosmah Mansor tertera dalam borang kastam K1, menjadi satu bukti yang tidak mampu disangkal. Namun mengapa penafian pertama rosmah pada 29 Julai 2011, tidak digunakan ruang ini untuk menjelaskan perihal sebenar? Rosmah hanya nafi tanpa penjelasan.

    2. Mengapa pihak syarikat pengeluar membuat kenyataan berbentuk video hanya setelah hampir dua tahun isu 'cincin Imelda Rosmah RM24 juta' menggemparkan negara? Mengapa begitu lama masa diambil? Dua tahun adalah tempoh yang sangat lama untuk menjawab satu dakwaan serius.

    3. Jika benar cincin tersebut masuk ke Malaysia untuk tujuan pameran, mengapa borang kastam K1 digunakan dan mengapa tidak guna borang ATA CARNET? Borang ATA CARNET diperuntukkan untuk sebarang bentuk pameran.

    4. Bila tarikh sebenar cincin tersebut keluar dari Malaysia? Apakah 20 April 2011 seperti dilaporkan? Parlimen membuat kenyataan bertulis bahawa cincin tersebut dipulangkan semula kepada syarikat 'pemilik asal' selepas beberapa hari di Malaysia, sedangkan bulan lalu dilaporkan di media bahawa cincin tersebut dipulangkan setahun selepas masuk ke Malaysia. Mana satu yang betul? Apakah perubahan kenyataan ini berlaku kerana borang kastam K2 yang didedahkan dulu telah dibuktikan oleh SAMM sebagai satu cubaan menipu?

    5. Bagaimana besan kepada Perdana Menteri turut terlibat? Apa kena mengena besan Perdana Menteri sehingga terpalit nama Rosmah Mansor dalam dokumen rasmi melibatkan harta bernilai RM24 juta?

    Dalam risalah cincin yang diterbit SAMM, terdapat juga pendedahan sekeping gambar yang menunjukkan Rosmah memakai sebuah gelang bertatah berlian. Setelah diperiksa, gelang tersebut dinamakan "Zebra Safari" berharga RM1.65 juta. Ironinya gelang tersebut dikeluarkan dari syarikat pengeluar cincin bernilai RM24 Juta. Ia menggambarkan Rosmah sebagai pelanggan yang tidak asing kepada syarikat berpengkalan di New York itu dan tidak mustahil syarikat tersebut cuba melindungi pelanggannya.

    Bagi SAMM, pendedahan isu cincin RM24 juta ini menjadi satu titik tolak penting kerana selepas itu lebih banyak lagi pendedahan membongkar pekung kebobrokan negara seperti pendedahan NFC dan beberapa kes keluarga menteri dianugerah projek. Isu cincin ini menjadi pendorong untuk pegawai kerajaan tampil berani menyalurkan maklumat ketirisan wang rakyat.

    Akhir sekali, SAMM tidak menolak kemungkinan pendedahan cincin RM24 juta ini sebenarnya telah menggagalkan pemilikkan cincin tersebut dan seterusnya menyelamatkan wang negara ini dari terus dibazirkan kepada pihak 'jahat'.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!