CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, April 16, 2013

INI BARU BETUL SENARAI PENUH CALON DI SELANGOR! FUYOOOOOO GOMBAK!

SHAH ALAM 16 April - Berikut senarai penuh calon Barisan Nasional (BN) negeri Selangor yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) 5 Mei ini.

PARLIMEN:

1. Selayang - Datuk Ir. Donald Lim Siang Chai (MCA)

2. Pandan - Garry Lim Chin Yee (MCA)

3. Serdang - Datuk Yap Pian Hon (MCA)

4. Kelana Jaya - Loh Seng Kok (MCA)

5. Petaling Jaya Selatan - Seah Kok Fah (MCA)

6. Petaling Jaya Utara - Chew Hoong Ling (MCA)

7. Klang - Datuk Teh Kim Poo (MCA)

8. Hulu Selangor - P. Kamalanathan (MIC) - Penyandang

9. Kuala Selangor - Datuk Irmohizam Ibrahim (UMNO) - muka baharu

10. Gombak - Raman Ismail (UMNO)
11. Ampang - Dr. Rozaidah Talib

12. Hulu Langat - Adzhaliza Mohd. Nor (UMNO) - muka baharu

13. Puchong - A. Kohilan Pillay (Gerakan) - muka baharu

14. Subang - A. Prakash Rao (MIC) - muka baharu

15. Shah Alam - Zulkifli Noordin (rakan BN)

16. Kapar - Saktivel Alagappan (MIC)

17. Kota Raja - Murugesan Sinnandavar (MIC)

18. Kuala Langat - Sharuddin Omar (UMNO) - muka baharu

19. Sabak Bernam - Mohd. Fasiah Mohd Fakeh (UMNO) - muka baharu

20. Tanjong Karang - Datuk Seri Noh Omar (UMNO) - penyandang

21. Sepang - Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed (UMNO) - penyandang

22. Sungai Besar - Datuk Noriah Kasnon (UMNO) - Penyandang

DEWAN UNDANGAN NEGERI:

1. Teratai - Ben Liew Pok Boon (Gerakan) - muka baharu

2. Bukit Gasing - Juan Sei Chang (Gerakan) - muka baharu

3. Bukit Lanjan - Francis Chong Tuck Chiew (Gerakan) - muka baharu

4. Kinrara - Wong Hock Aun (MCA)

5. Gombak Setia - Said Anuar Said Ahmad (UMNO)

6. Kota Anggerik - Mohd. Yusof Din (UMNO) - muka baharu

7. Batu Tiga - Ahmad Nawawi M. Zin

8. Seri Andalas - T. Mohan (MIC)

9. Selat Klang - Faisal Yahya (UMNO) muka baharu

10. Chempaka - Muhammad Faizal Sufar (UMNO) - muka baharu

11. Pandamaran - Ching Eu Boon (MCA) - muka baharu

12. Seri Kembangan - Chin Toong Kang (MCA)

13. Sungai Pinang - Lee Siew Chee (MCA) - muka baharu

14. Taman Medan - AB Wahab Ibrahim (UMNO) muka baharu

15. Sekinchan - Kek Seng Hooi (MCA) - muka baharu

16. Bukit Melawati - Jakiran Jacomah (UMNO) - muka baharu

17. Rawang - Lee Li Yew ( MCA)

18. Batu Caves - Rawisandran Narayanan (MIC)

19. Hulu Kelang - Abdul Rahim Pandak Kamarudin (UMNO)

20. Bukit Antarabangsa - Mohamad Nadzim Ibrahim (UMNO) - muka baharu

21. Lembah Jaya - Baderisham Jolly (UMNO) - muka baharu

22. Kajang - Lee Ban Seng (MCA)

23. Bangi - Mohd. Zaidi Md. Zain @ Zakaria (UMNO) - muka baharu

24. Balakong - Lai Kwong Choy (MCA) - muka baharu

25. Subang Jaya - Gan Meng Foo (UMNO)

26. Seri Setia - Tengku Rethwan Tengku Mansor (UMNO) - muka baharu

27. Kampung Tunku - Chong Seng Foo (MCA)

28. Damansara Utama - Lim Choon Kin (MCA)

29. Kota Damansara - Halimaton Saadiah Bohan (UMNO) - muka baharu

30. Meru - Sukaiman Ahmad (UMNO) - muka baharu

31. Pelabuhan Klang - Nasarruddin M.Zin (UMNO) - muka baharu

32. Kota Alam Shah - Datuk Maglin De Cruz (PPP)

33. Sri Muda - Mohd. Abdul Raof Mokhtar (UMNO) - mula baharu

34. Sijangkang - Zurihan Yusop ( UMNO) - muka baharu

35. Teluk Datuk - Tan Cheng Chai (MCA)

36. Sungai Panjang - Budiman Mohd. Zohdi (UMNO) - Muka baharu

37. Sungai Air Tawar - Kamarol Zaki Abdul Malik (UMNO) - muka baharu

38. Sabak - Abdul Halim Udin (UMNO)- muka baharu

39. Hulu Bernam - Rosni Sohar (UMNO) - muka baharu

40. Kuala Kubu Bharu - Ooi Hui Wen @ Jessie Ooi (MCA) - muka baharu

41. Batang Kali - Mat Nadzari Ahmad Dahlan (UMNO) muka baharu

42. Sungai Burong - Datuk Mohd. Samsudin Lias (UMNO) - penyandang

43. Permatang - Sulaiman Abdul Razak (UMNO) - penyandang

44. Jeram - Datuk Amirudin Setro (UMNO) - penyandang

45. Kuang - Abdul Shukor Idrus (UMNO) - penyandang

46. Taman Templer - Datuk Subahan Kamal (UMNO) - penyandang

47. Dusun Tua - Ismail Sani (UMNO) - penyandang

48. Semenyih - Johan Abdul Aziz (UMNO) - penyandang

49. Sri Serdang - Mohamad Yusof Mohamed Yasin (UMNO) - muka baharu

50. Paya Jaras - Datuk Ir. Bushro Mat Johor (UMNO) -penyandang

51. Sementa - Md Ghazali Md Amin (UMNO) - tukar kawasan dari DUN Meru

52. Morib - Hasiman Sidom (UMNO) - penyandang

53. Tanjung Sepat - Nisman Yusof (UMNO) - muka baharu

54. Dengkil - Shahrum Mohd. Sharif (UMNO) - muka baharu

55. Sungai Pelek - Ng Chok Sin (MCA) - muka baharu

56. Ijok - K.R. Parthiban (MIC)

- UTUSAN ONLINE

89 comments:

  1. ada sesuatu yg x kena di kedah,dato mukriz dipaksa bertanding di kubu kuat pas(Ayer hitam),,sama seperti pru 12...minta house pk..p siasat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takboleh dipanggil kubu kuat tu bro, majoriti 700 je pas menang hari tu. kalau tak silap, sokongan ke parlimen (mukriz) melebihi calon DUN.

      Delete
    2. Anwar Ibrahim dalang letupan Boston - Obama

      BOSTON 16 April - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama berkata, individu yang mendalangi siri letupan iaitu Anwar Ibrahim yang berlaku berhampiran garisan penamat Maraton Boston di Massachusetts, pagi ini, bakal berdepan tindakan undang-undang sewajarnya.

      Delete
    3. Betul kata anon April 16, 2013 at 2:01 PM

      Aair Hitam tak boleh dikatakan Kubu Kuat Pas sebab Pas mng majority tipis jer.Even Jerlun pon kuta jugak Pas tp sbb Mukhriz bertnding dn diterima Jerlun pon mng jugak.Tp UFB lwn kt Sanglang mmg betul2 tak patut sbb 2 mmg kubu Pas.

      Delete
    4. tak payah la korang dok sibuk2 nk ptikai kan kdudukan anak pandy kuty k at mane2....korang tahu tak,slpas pru ni umno da berkubur tnpa batu nisan...huhuhuhu

      Delete
    5. Pandikutti tu gelaran mulia BAPAK angkat hang anon4.53 ANWAR SEKS AL JUBURI

      kecik hati pak hang tu

      Delete
    6. EEHH.. apa hang kalut ni! ayaq itam tuuu madey kata boleh beli undi rakyat dengan duit untung niaga kilang arak San Miguel keluarganya di Filipina tu........kih kih kih

      Delete
    7. San Miguel tu apa?

      Delete
    8. juragan ni..memang bongok

      Delete
  2. Mukhriz nak kena cantas...

    ReplyDelete
  3. najib nak mukriz pecahkan kawasan pas tu..kalau letak calon tua bn xmenang pastinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak pecahkan kawasan PAS, tapi mungkin risiko mukhriz akan kalah,,,masalh tu.

      kenapa mukhriz, tak letak orang lain? mukhriz patut letak di kawasan selamat...

      Delete
    2. Kenapa kepala DAP bertanding di kawasan tidak selamat?

      Delete
    3. InsyaAllah Mukhriz blh mng sbb sblm ni pon Mukhriz blh mng seat Jerlun yg mana Air Hitam adalah DUN dlm Jerlun.Sblm ni pon Pas cuma mng x smpai seribu di Air Hitam sedangkan Mukhriz mng lebih 2000 di Jerlun.

      Delete
    4. insyaAllah mukhriz akn mng majoriti mudah. Ramai ingin lihat mukhriz pimpin kedah selepas ni. Mari kita bawk bala tntera ramai2 bantu mukhriz kt sana. Ini pewaris legenda hidup kita

      Delete
    5. likup kedah diswastakan kepada keluarga mahathir dan hasmah seperti malaysia era 90an dulu

      Delete
    6. Aku bukan orang kedah...tapi bodohlah orang yg tak sokong mukhriz.

      Delete
    7. Kami anak-anak jantan kahaq AJK UMNO BAHAGIAN KUBANG PASU akan pastikan Mukhriz A/L Mahathir Kutty akan tersungkoq sampai kena top up duit deposit kat SPR. Oooo time nak mengundi tak mau cah keting, time bahagi projek reti pulak cah keting....sudah la Mukhriz.....

      Delete
    8. sekurang2 nye dia tak tebar sepender... bab projek pulak... kau mampu ke buat projek kalau bagi kat engkau..... kalau projek sepender dgn projek "henjut" tu aku percaya..

      Delete
  4. Don't worry.....Ayer Hitam bukan kubu kuat PAS. PRU12, PAS menang bukan kerana depa kuat tetapi kerana senario waktu itu memang keghairahan hendak mengajar & memberi kesedaran kepada calon2, YB2 dan org2 BN memang kuat. Lagak & ego mereka amat2 dibenci, pendekata org cukup MELUAT. Kali ini, setelah pengajaran daripada pentadbiran PR yang 'indah khabar dari rupa' maka keghairahan mengembalikan kuasa kpda BN itu kembali memuncak. Harap2 team transformasi yg dibentuk oleh PM ini tidak lagi mengulangi stail lama = berjalan melihat langit tanpa melihat bumi yg dipijak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2...betul2.................. relax le bro..

      Delete
  5. mana lak senarai johor & negeri2 lain? cepatlah

    ReplyDelete
  6. kalau orang suka dimana letak dia akan hidup...kewibaan datuk mukhriz terselah..
    bak kata perpatah jika benih yang baik dimana ia dicmpak tetap akan tumbuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ore kelate suka dia juga.. Benih yang baik, diletak di laut menjadi pulau, di letak di hutan menjadi bukit. kalau benih terlebih umur, letak mana2 pun kena usung atau ore kelate kata kena kekpong.

      Delete
    2. benih dari bapa korupsi Malaysia, Madey..? kakakakakakakkaa

      Delete
    3. bapa borek, anak rintik!

      Delete
    4. anus 10:50pm hanya celah kuku Tun M sahaja. Siapalah ko nak dibandingkan dgn Tun M yg banyak jasanya kepada Malaysia.

      Delete
    5. Anus 10.50pm kan kan dah kena dgn 5.18pm mmg patut d panggil anus..main ikut barua2yg lain tanpa selidik. Jadi la detektif yg peka bukan pekak.

      Delete
  7. Memang betul percaturan yang telah dibuat tu dan ianya menunjukkan sikap yang gentleman oleh Datuk Paduka Mukhriz. Menunjukkan dia berusaha untuk mendapat tempat dan bukan memijak orang lain untuk naik. Sama macam Parlimen Jerlun dulu pun. Orang tak bagi harapan tapi Alhamdulillah dia dapat mengatasinya. Pendapat Anon 2:04PM tu memang betul. Insyaallah, Mukhriz akan mendapatkan kembali DUN Ayag Hitam tu ke tangan BN......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 2.Dulu di Jerlun di kala BN ditolak hampir di seluruh negara tp Mukhriz mampu mng.Kali ini jika dia dpt rampas Air Hitam dn BN dpt rampas Kedah maka dinosour2 politik di Kedah mcm Mat Bashah,Mahadzir,Abu Hassan nk pertikai pelantikan beliau sbgai MB Kedah

      Delete
    2. Mukhriz perlu berhati2 memilih pasukan kempennya. Dengar khabar, sebahagian besar pasukan yang terlibat dalam kemenangan di Jerlun tidak digunakan kali ini. Lazimnya tingkah laku dan tindak tanduk pasukan kempen ini cukup berpengaruh untuk menentukan kemenangan calon.

      Delete
  8. Pagi tadi, radio IKIM menerusi rancangan warna pagi yang hostnya dua orang pasangan DJ bukan mahram, menyiarkan teka teki berbentuk peribahasa yang berbunyi "DI TEMPAT TIADA HELANG, BELALANG MENGAKU HELANG" yang bermaksud "DI TEMPAT TIADA ORANG CERDIK, ORANG KURANG CERDIK MENGAKU CERDIK".

    Peribahasa ini seolah olah menyindir UMNO yang diketahui umum sering kali mengaku mereka cerdik walhal segala tindak tanduk mereka tidak menghasilkan sesuatu yang menggambarkan ianya datang dari orang cerdik seperti dakwaan mereka bahawa PAS kianati melayu, sedangkan hasil kerja merekalah yang banyak mengkianati melayu.

    Tetapi peribahasa di atas bukanlah menggambarkan keperibadian umum UMNO kerana mereka mengaku cerdik di kalangan orang orang cerdik yang ada di sekeliling mereka. Oleh itu peribahasa tersebut perlu diubahsuai untuk menggambarkan situasi sebenar UMNO. Peribahasa yang sesuai untuk UMNO ialah "DI TEMPAT ADA HELANG, BELALANG PUN MENGAKU HELANG"

    Orang melayu dulu dulu meletakkan perbandingan cerdik itu kepada Helang dan orang yang kurang cerdik(sebenarnya bodoh) pula kepada belalang. Apabila belalang berlagak helang, maka timbullah banyak huru hara seperti yang dilakukan UMNO selama lebih 50 tahun lalu.

    Orang melayu dulu dulu melihat dalam satu kumpulan masyarakat yang ketiadaan orang orang yang cerdik sering kali orang orang kurang cerdik tampil mengaku cerdik tetapi melakukan kerosakan kepada masyarakat itu dan apabila muncul orang yang cerdik, maka lenyaplah orang orang kurang cerdik ini.

    Itu kisah dulu dulu bilamana orang yang kurang cerdik akan mengalah kepada orang cerdik tetapi tradisi ini telah diubah sejak kemunculan UMNO terutamanya ketika UMNO diterajui oleh Mahathir. Perubahan tradisi ini pula memerlukan pengubahsuiaan kepada peribahasa asal kepada peribahasa moden yang berbunyi Di tempat ada helang, belalang pun mengaku helang.

    Perubahan ini penting bagi menggambarkan kerosakan yang dilakukan UMNO ketika negara dibanjiri dengan orang orang yang cerdik yang diumpamakan helang tetapi kerakusan belalang menjadi jadi.

    Perkara in menjadikan negara kita unik kerana helang boleh tewas kepada belalang. Tetapi ketewasan helang mungkin tidak akan kekal kerana belalang tetap belalang yang kalau dicabut kedua belah kakinya pasti ia tidak boleh berjalan atau terbang dan terdedah kepada kehancuran sedangkan helang tetap helang yang mampu mematahkan kaki belalang.

    Cuma bezanya helang dan belalang tidak boleh bertindak sendirian, kedua duanya memerlukan sokongan demokrasi dan di sinilah tipu daya belalang menjadi jadi bagi menutupi kelemahannya. Belalang bijak menggunakan perisai terdiri dari polis, SPR dan lain lain agensi kerajaan untuk melindungi mereka dari helang.

    Belalang ialah UMNO dan helang pula ialah PR."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pirah, belalang le helang le, apa guna klu orang melayu duk tunduk katbangsa lain. Hoi lu tengok kat Perak masa PR perintah 11 bulan dulu. Apa lu tak tengok kat MB bodo piaang kena apit kat 2 ekor mangkuk DAP. Dah mcm kena nasi kangkang aje. Lu memang betul betul BODOH le

      Delete
    2. PR = Helang???? wakakakkakaka..cite lawak

      Delete
    3. Dlm PR yg byk aku tgk bukan HELANG tapi GAJAH.BELALAI GAJAH.

      Delete
    4. hang dok belalang helang belalang helang, hang sendiri nmpak dh mcm dh pecah tembelang. Ank sndirk xmenjadi, bljar xcerdik2. Nak bt cmna lg, dn genetik hang cmtu

      Delete
    5. PR Helang??? Helang menyambar bini orang aku percaya ler...

      Delete
  9. Ayer Hitam kampung aku woiiiiii...

    Alhamdulillah, smeoga Datuk Mukhriz menang di Ayer Hitam dan membawa pembangunan dan mengukuhkan Islam dan melayu di Kedah.

    tapi kali ni, aku mengundi di Selangor, UMNO tetap di hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wartawan Sinar Harian
      15 April 2013

      MANILA - Lebih 400 pejuang sukarela pengikut Kiram dikatakan tiba di Lahad Datu, Sabah bagi mengukuhkan lagi legasi pasukan keselamatan diraja.

      Jurucakap Kiram, Abraham Idjirani berkata, pejuang mereka semuanya bersenjata tiba di pantai timur Sabah melalui dua kumpulan berlainan di antara 30 Mac dan 5 April lalu.

      “Mereka mahu meneruskan perjuangan pengikut Kiram yang lain di Malaysia walaupun terpaksa melanggar peraturan hak asasi Malaysia,” katanya dipetik Philipine Headline News.

      Sehingga kini Agbimuddin Kiram menjadi buruan pasukan keselamatan Malaysia.

      http://www.sinarharian.com.my/kiram-400-lagi-askar-sulu-tiba-di-sabah-1.150294

      Delete
    2. Kiram yang kata..
      Nak takut2 kan rakyat malaysia la tu..

      Delete
  10. Zul kulum bertanding di Shah Alam?..celaka punya Umno harbi..kami AJK Umno shah alam berusaha selama 4 tahun cuba mendekati penduduk shah alam..tp Najib celaka turunkan katak lompat Zul Kulum..kami AJK umno harbi kawasan S.Alam berikrar akan sabotaj calon UMNo harbi yg dipilih Najib..jangan harap Zul Kulum nak menang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha kesian kat hang

      Delete
    2. toksah jd pengadu domba..kami yakin Melayu UMNO tak busuk hati..kami terima sesiapa jua yg benar-benar berjuang demi agama bangsa dan negara...lagipun katak yang lompat ke BN tu bukan katak yang di reject kawan-kawannya tapi katak yang tak rela berkubang sama dengan ular yang nak baham semua tak kira lawan atau kawan

      Delete
    3. Ni yang saya pelik, penyokong PAS atau PKR meroyan tak tentu fasal bila Tok Jib lantik calon2. dah tahu dia tu pengadu domba Nuaq, tak perlu la kutuk2 parti orang, gi pertahankan Spenderman ok jugak.. siuhhh2

      Delete
    4. Anon cibai 2.46 lu dah longgar ka??

      Delete
    5. Di Chempaka pula sedikit berbeza. Calon "boleh menang" yang ditonjolkan seorang Naib Ketua Pemuda Bahagian Pandan. Pihak Cawangan Khas tidak pernah mengetengahkan nama calon ini. Nama calon ini ditonjolkan oleh bekas Ketua Bahagian yang terpaksa melepaskan jawatan kerana kes rasuah. Agak pelik juga bagaimana DS Najib boleh menerima cadangan seorang pesalah rasuah. Seolah-olah, calon ini menjadi proksi kepada bekas Ketua Bahagian berkenaan. Dengan kata lain, menerima calon ini samalah seperti menerima semua bekas Ketua Bahagian yang telah disabitkan rasuah. Nak dikatakan berkelulusan, tidak pernah pula diwarwarkan calon ini memiliki kesarjanaan atau kelayakan profesional. Kita tidak pasti apa reaksi kumpulan yang senior di bahagian berkenaan. Mengapa pula Ketua Puteri Bahagian yang juga Bendahari Puteri Selangor dan Exco Puteri Malaysia tidak diberikan peluang sedangkan beliau mempunyai jentera yang boleh bekerja memenangkan BN.

      Sejarah 2008 mungkin berulang kerana kesilapan meletakkan calon. Individu yang sama, yang menonjolkan nama calon sekarang ini jugalah yang mengepalai jentera kempen BN Chempaka pada tahun 2008 sebagai Ketua Pemuda Bahagian. Keputusannya Chempaka terlepas ke tangan PAS yang mencalonkan Ir. Iskandar Abdul Samad. Jika perbandingan dibuat di antara calon BN dan PAS kali ini, pengalaman, kalayakan akademik, kedudukan dalam parti dan sebagainya, para pembaca pun boleh menilai dan menjawabnya sendiri. Walau bagaimanapun, keputusannya terpulang kepada pengungi pada hari mengundi nanti.

      Delete
    6. mana nama EZAM MAT NOR yg kuat membela ketelusan dan kesolehan Najib & Rosmah selama ini tu............... melepas lagi nampaknya, sama seperti brahim ali kaki bbualbesar!

      Delete
    7. Betul 3.04.. ezam dan ibr ali ada kerja lain nak buat d sebalik takbir sblm praya. U jgn jealous

      Delete
  11. hang nak sabotaj ke hang nak kulum?..huhuhuh

    ReplyDelete
  12. Hidup Barisan Natang(BN)

    Undilah Barisan Natang(BN)

    Hidup Barisan Natang(BN)

    Undilah Barisan Natang(BN)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak noo bodoh kau ni.

      Delete
    2. hai cerdik...............

      Delete
  13. nak menyamar pun cerdik la sikit. piiah macai(mempercayai semua cakap anwart ib-berahi)

    ReplyDelete
  14. zulkifli lwn khalid. yb zul. lwn paling ampuh untuk khalid samad. sama2 pandai ckp. bertemu buku dgn ruas. walau zul bkn calun umno tetapi gerak kerja dia selama ini mengecutkan perut puak2 pas dan pkr. zul ahli pas bertanding atas teket pkr. di kulim bandar bharu kedah. org pas dan pkr xboleh temberang. harap org umno bekerja kuat untuk zul. jgn mkn dgn acuman puak2 ini.. siapkan jentera ganyang khalid kali ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana nama HASSAN ALI yg kuat membela akidah "sekular umno" dan kewarakan " tuan haji Najib & hajjah Rosmah selama ini tu............... melepas lagi nampaknya, sama seperti brahim ali kaki bbualbesar!

      Delete
    2. Bhai 10.59...apa masalah lu bhai dgn senarai yg ds najib umumkn...lu nk undi bn ke...bukan ke luorg kata pru13 ni luorg pnya...so apa masalahnya bhai,takkan takut dgn hassan ali ngan ibrahim ali...diaorg tak masuk umno pun bhai...

      Delete
    3. 10.59 mereka berkerja d blkg takbir bg support. U jgn jealous. U gementar ke...

      Delete
  15. Klu pru 12 org pas dan pkr di kulim sokong yb zul maka tak kan org pkr dan pas x blh sokong dia di shah alam kali ni?ye tak?

    Selamat dtg yb zul ke shah alam.kami sokong anda!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh.. kau hina kerja kami selama ni. Kami dah buat gerak kerja 4 tahun lepas. Apa kami dapat.

      Delete
    2. Errrrr...aku rasa nko dapat mat stopander..mat sabu..mat gay...atok tombang tiup dek angin...hardy boroi...mat eskrem..sepat kering..cikgu tusyen 3 pagi...penjaga bilik koc ktm..ehhh...byk tu...besyukurlah apa yg nko dpt.tu...jgn kufur nikmat..tu smua makhluk tersohor.tu...kekeke

      Delete
    3. manusia hati busuk, belot & tamak kebendaan masa zulkifli nordin ni mana boleh pakai..... kurang kasi duit menyalak..... kalu dok upah sikit maka berkokokla.....

      Delete
    4. umno percaya ke pd zul nordin ni lebih sudu dari kuah!

      Delete
    5. padan muka umno shah alam...hahaha..melepas la korang..sekali zul nordin yg dapat

      Delete
  16. Kami tidak mngalu2kn calon org luar. Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zul.... lu psanglh bndera sendiri.

      Delete
    2. bila menang zul kulim lompat ke pr semula.... x boleh percaya ni... x de integriti. bangsa katak jugak ni.

      Delete
    3. zul nordin ni hati khianat tiada setiakawan

      Delete
    4. Kau yg kata. Pd saya zn seorang manusia yg rendah diri dan tdk mahu jadi barua pkr. Dia buat rumusan sendiri tersedar dan sudah lari dari ai yg tersangat putar belit mcm ular sendok. Go zn go. Allah bersama mu.

      Delete
  17. Rilek arr bro.gua pun tk suka. Insya Allah. Kita ajar apa dia kehendak akar umbi. Org lain buat kerja, senang2 bg org lain. Ingt kita ni apa?. Sampah?. Kita tahu mcmna nk ajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr...bukan macai pr memang smuanye sampah ke....kurrr...kurrrr....meh sini makan sampah...kah3..

      Delete
  18. Fuyyoooo lah sangat Salim...

    ReplyDelete
  19. ijok : Dr Idris Ahmad (PR) vs K. Parthiban (BN)
    Batu Caves : Amir Shaari (PR) vs N. Ravichandran (BN)
    Hulu Selangor: Khalid Jaafar(PR) VS P. Kamalanathan (BN)
    Pandan: Rafizi Ramli (PR) vs Lim Chin Yee (BN)

    Yaaa, Propaganda UMNO.. hidup melayu...
    Sorry, Aku berani jamin pakatan rakyat masih kekal di selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah terang UMNO mana berani lawan ... dia letak cina dan india.... apa melayu perkasa & melayu jati nak kata bila pi mengundi nanti?

      Delete
    2. Jgn jealous mati cepat

      Delete
  20. Kuat ka pas Ayer Hitam ustaz ghani mat lebai usof tu jd wakil rakyat sepenggal apa haram pun xbuat.. Kali ni aku pangkah BN untuk Mukhriz Tun Mahathir. Aku sayang anak ayahda ku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustaz ghani, dia doakan agar semua rakyatnya diredhai Allah & agar jauhi pemimpin fasik keturunan jahiliyah yg tokey arak & kaki fitnah,,,,,,, insyaallah Allah janjikan syurga!

      Delete
  21. Kuat ka pas Ayer Hitam ustaz ghani mat lebai usof tu jd wakil rakyat sepenggal apa haram pun xbuat.. Kali ni aku pangkah BN untuk Mukhriz Tun Mahathir. Aku sayang anak ayahda ku....

    ReplyDelete
  22. Kuat ka pas Ayer Hitam ustaz ghani mat lebai usof tu jd wakil rakyat sepenggal apa haram pun xbuat.. Kali ni aku pangkah BN untuk Mukhriz Tun Mahathir. Aku sayang anak ayahda ku....

    ReplyDelete
  23. Kuat ka pas Ayer Hitam ustaz ghani mat lebai usof tu jd wakil rakyat sepenggal apa haram pun xbuat.. Kali ni aku pangkah BN untuk Mukhriz Tun Mahathir. Aku sayang anak ayahda ku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon sayang dia. Ada vision untk reka pekerjaan.

      Delete
  24. Tq najib round one bn bungkuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Najib. Nescaya DAPig, PGayR dan PAShit akan bungkus PRU 13 nanti!

      Delete
  25. alo Parpu kawan baik u si KJ kekal bertanding d Rembau. Mcm mana parti tak lingkup siKitol masih diselamatkan UMNO oh UMNO letih aku letih.....

    ReplyDelete
  26. VEN. ASHIN INDAKA: CROOK”DIRTY SEX” OF MYANMAR BUDDHIST MONKS
    http://www.youtube.com/watch?v=Sbfptk60--E&feature=youtu.be
    Kepada rakyat Malaysia yang hormati,
    Suka-lah kita memberitahu bahawa Sami Negera Myamnar kebanyakannya ajaran sesat, banyak permikirannya yang tak betul, main perempuan, tipu wang orang ramai dan lain-lain.

    Seorang Myanmar Sami Buddha (VEN. ASHIN INDAKA) bertinggal SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK”MCA GOMBAK” PRESIDENT) yang sama jahat.

    Harap orang ramai, khasnya rakyat Malaysia mesti jauhkan sami Myanmar ini. kami harap juga Kerajaan Malaysia lebih mengambil perhatian Sami Buddha yang di upah dari luar Negeri, supaya rakyat Malaysia dan Nagera dapat di selamatkan. Sekian, Terima Kasih

    Respect to people of Malaysia,
    Likely, we are told that the Myanmar monks mostly false teaching, many impress notions which are not right, play girl, cheating of the public money and others.

    Myanmar Buddhist Monk (VEN. ASHIN INDAKA) stayed at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK”MCA GOMBAK” PRESIDENT) as same bad.

    Hope all people; especially Malaysians must far away Myanmar's monks. We hope more Malaysia’s Government also noted that the wages of Buddhist monks from the other countries, so that the Malaysian and country can be saved. Thank you

    尊敬的马来西亚人民,
    我们想告知,缅甸僧侣多半是假的教学,观念是不正确的,玩女人,谎言,欺骗金钱………

    缅甸佛教的僧侣 (VEN. ASHIN INDAKA) 住在 SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK ” MCA GOMBAK” PRESIDENT) 同样糟糕。

    希望所有的马来西亚人, 都应该注意远离缅甸的僧侣。我们更希望马来西亚政府注意,外来的僧侣. 谢谢

    EVRERYONE CLICK HERE TO SEE MORE INFORMATION: http://www.youtube.com/watch?v=Sbfptk60--E&feature=youtu.be
    “VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR): CROOK OF MYANMAR BUDDHIST MONKS (MUST WATCH)”

    ReplyDelete
  27. 尊敬的女士, 先生们
    马华鹅麦主席叶金福律师办事处(Taman Desa Jaya, Kepong) 是欺骗女人的办事处,吃寺庙钱的律师......
    请女士, 先生们,莫得到欺骗

    Tuan-tuan dan Puan-puan yang di hormati sekalian,
    Pejabat Peguam, ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang berada di Taman Desa Jaya, Kepong, inilah satu pejabat tipu Wanita, makan duit tokong dan lain-lain.
    Harap Tuan-tuan dan Puan-puan mengambil perhatian supaya jangan kena jerat.

    Ladies and gentlemen in all respect,
    Attorney Office, head of MCA Gombak YIP KUM FOOK which is in Taman Desa Jaya, Kepong, office of cheating women, eating money temple and etc.
    Ladies and Gentlemen take note that be down by loop.

    By Mr Yee (MCA MALAYSIA)

    ReplyDelete
  28. Dear everyone,
    Careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
    Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
    Loh Guan Lye
    Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  29. 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师与马华公会鹅唛區会叶君瀚青年圑長, 不但无耻的利用KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.宗教之名捞取权和私利之外, 叧一大罪悪是, 他们仗着权势, 甜言蜜語, 誘骗良家少女, 骗财骗色, 三妻四妾, 破坏别人的家庭. 父子两人, 无悪不做, 实是大色狼, 大老千,缺德的败娄.

    今天我把实事公告大家, 是希望公众, 特别是良家少女, 要多多小心, 提防这一娄假面具的佛教徒, 以免一失足成千古恨.

    ReplyDelete
  30. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) JANGAN ROSAK PERATURAN BUDDHA

    Kepada Pengurusi Samnak Sambodhi (Yip Kum Fook, MCA Gombak) dan Setia-Usaha Yap Leaong Lan(Peggy Yap)

    Orang awam tempatan menyoal tentang ingin menjadi Ahli PERSATUAN BUDDHIST SAMNAK SAMBODHI, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia, tetapi dengan sukacitanya mereka bukan orang parti MCA semua di tolak. Mengapa?

    1) Ini bukan tempat gelangang politik, ini tempat sembahayang.
    2) Ini tempat harta orang ramai bukan harta awak sendiri.

    Harap awak faram dan bebas undang-undang yang tak betul dengan segera, kalau tidak perkara yang tidak manis akan berlaku.

    Sekian Terima Kasih

    Taman Desa Jaya, Kepong….

    ReplyDelete
  31. Dear everyone,
    Be careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
    Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
    Loh Guan Lye
    Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!