GERAN SELANGORKUKU 3 JUTA DISONGLAP PKR???

Selain daripada menerima dana asing negeri Selangor dan Pulau Pinang juga diminta menyediakan dana yang mengcukupi untuk bekalan DAP, PKR dan PAS bagi menghadapi PRU ke 13. Ini kerana kedua-dua negeri berkenaan mempunyai hasil yang lebih berbanding Kedah dan Kelantan.

Di Selangor selain hasil daripada kelab-kelab malam dan rumah-rumah urut yang hasilnya diuruskan oleh Ronnie Liu, lombong pasir turut menjadi penyumbang utama kepada dana pilihan raya mereka. Tidak ketinggalan juga kaedah round tripping penyelesaian hutang Talam yang dilakukan Khalid Ibrahim. Kemudian hasil berkenaan diletak nama Geran Selangorku untuk mengaburi mata rakyat.


Dana Geran Selangorku yang berjumlah RM 300 juta dikendalikan sepenuhnya oleh Pejabat Menteri Besar dan tidak melalui Pegawai Kewangan Negeri. Segala keputusan ditentukan oleh Khalid Ibrahim seorang diri. Di sini pun sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan geran berkenaan. Tidak lain tidak bukan ianya untuk dana politik mereka.

Untuk menghalalkan kegiatan mereka rakyat dikelirukan dengan kerja-kerja penurapan jalan atau kerja-kerja kecil lain di setiap Dun untuk menunjukkan mereka benar-benar menggunakan dana berkenaan untuk rakyat. Namun ada perkara yang rakyat tidak tahu apa yang berlaku di sebalik geran berkenaan, dan wangnya digunakan untuk apa.

Hari ini kami di sel13.com akan mendedahkan salah satu kaedah yang mereka gunakan bagaimana wang berkenaan boleh menjadi dana politik mereka.

Baca seterusnya di Sel13.com

50 Responses to "GERAN SELANGORKUKU 3 JUTA DISONGLAP PKR???"

  1. Tan Sri Muhyiddin Yassin, seorang timbalan perdana menteri setakat ini pun masih meneka-neka bila bosnya Datuk Seri Najib Razak nak membubarkan parlimen.

    Mengikut laporan The Malaysian Insider, Muhyiddin mengakui rakyat telah resah menunggu tarikh pilihanraya umum ke 13.

    Beliau sendiri turut menunjukkan keresahan dan kebimbangannya tatkala Najib mengambil keputusan untuk membiarkan parlimen terbubar sendiri.

    Muhyiddin ‘menolak’ kemungkinan Najib akan membenarkan pembubaran automatik parlimen sebelum PRU13.


    Pening kepala TPM dok ikut botot PM... nasib kou le ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini semua x penting!

      yg penting skrg ialah video seks Anwar & Nurul Izzah. mcm mana kita pejuang umno nak lwn hujah Anwar tanpa video seks?! lagi penyokong2 umno di peringkat bawahan. mereka memerlukn video seks utk lwn hujah macai2 PR

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Sudahlah Encik Mohamed Pecacai Pakatan Rakyat, sila kau dedahkan bila tarikh Khalid Ibrahim nak bubarkan DUN, cakap nak umumkan pada 25 Februari 2013, tapi kini dah 1 April 2013, haram tak diumumkan lagi, apa cerita ni?

      Sekarang ini bukan masalah video seks, sekarang ini masalah moral Pakatan Rakyat, dari macai-macai bawahan hinggalah ke pimpinan atasan Pakatan Rakyat terutama PKR memang sangat teruk, jijik dan di luar manusiawi. Sila kau pergi dapatkan ulasan dari Shaharuddin Hamid Ketua Penerangan PKR sebuah cabang di Kedah itu.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. kami penyokong2 UMNO peringkat bawahan menyeru blogger2 pro UMNO mengeluarkan seberapa segera video seks Anwar & Nurul Izzah.

      kami bersedia bila2 masa utk melawan hujah macai2 PR menggunakan video seks tersebut.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Drama keji dan jijik Pakatan Rakyat berterusan, menyamar sebagai ahli UMNO konon, sedarlah Pakatan Rakyat sangat jijik, dan ramai orang sudah meluat dengan Pakatan Rakyat sekarang ini, kerana sikap diluar manusiawi Pakatan Rakyat yang lebih jijik dari haiwan dengan berbagai kejahatan selama ini.

      Oleh itu sila minta Nik Aziz umumkan pendirian PAS mengenai Hudud dan Negara Islam di dalam rumah Karpal Singh untuk membuktikan PAS benar-benar perjuangkan hudud dan negara Islam kerana dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat, langsung tak ada pasal hudud dan negara Islam.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. sekadar pertanyaan. video seks Nik Aziz ade x? atau masih dlm pembikinan?

      apepun kita spin dulu!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Sekadar pertanyaan, sekarang ni dalam Pakatan Rakyat ada perjuang hudud dan negara Islam ke? Apakah LGBT dan Pluralisma lebih diutamakan dan diredhai oleh PAS berbanding dengan hudud dan negara Islam, kerana jika di lihat dalam menifesto PRU 13, langsung tak ada pasal hudud dan negara Islam. Malahan sekarang ni PAS sanggup biarkan bukan Islam DAP pergunakan kalimah Allah hingga menjadi syirik kerana PAS kemaruk dengan sokongan DAP untuk memusuhi UMNO, sedarlah PAS lebih mengutamakan permusuhan politik hingga sanggup menjadi pecacai suruhan DAP kerana perangai dengki khianat busuk hati PAS terhadap UMNO selama ini.

      Oleh itu, Encik Mohamed Pecacai Pakatan Rakyat, kau spin sepuas hati kau kerana kebenaran akan terbukti juga nanti.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. sekadar cadangan. mungkin kita pejuang2 UMNO boleh ambil alih Kelantan sekiranya ada video seks Tuan Guru Nik Aziz. itu sekadar teori sahaja, tp bila fikir ada logik jgk.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Pakatan Rakyat hanya boleh berangan dengan amalan politik liar dan jijik seperti sekarang ini kerana ini adalah dilarang oleh agama. InsyaAllah Barisan Nasional akan menang besar dalam PRU 13 nanti dan semua negeri pembangkang termasuk Kelantan akan kembali ke pangkuan Barisan Nasional kerana rakyat perlukan kerajaan yang tahu bangunkan negara, bukannya pimpinan tolol lagi bongok seperti Pakatan Rakyat penyesat itu.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    9. DAP Ganti PAS = Kerana politik dengki khianat hudud dan negara Islam dikorbankan oleh pimpinan PAS.

      Lim Kit Siang Ganti Nik Aziz = Segala arahan DAP akan dituruti sepenuh jiwa raga oleh PAS, sedangkan apa saja PAS nak buat kena minta kebenaran DAP dahulu.

      Buktinya:

      Kerana Ustaz Nasharuddin Mat Isa begitu konsisten menentang bukan Islam DAP mensyirikkan kalimah Allah, maka PAS diarahkan memecat Ustaz Nasharuddin Mat Isa dari Majlis Syura dan Nik Aziz diberi upah sambutan hari lahir di rumah Karpal Singh.

      Malahan PAS di Kedah yang mahu menguatkuasakan larangan wanita membuat persembahan semasa Tahun Baru Cina, tapi bila DAP naik angin, PAS terus menikus tarik balik larangan itu, malahan majlis Tahun Baru Cina PKR di Kulim yang mempersembahkan tarian oleh wanita yang berpakaian seksi pun tidak diambil tindakan oleh PAS Kedah, inilah buktinya PAS adalah pecacai sejati DAP sekarang ini.

      Bukti jelas bahawa DAP Ganti PAS sekarang ini.

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian, sedarlah akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. en. mohamad palsu tu dah sentap...sentap sejak tengok anwar menerkam jantan gay!!!
      lain kali humban jauh2 bewak gay tu cai!!!!
      kesian......

      Delete
    11. Alhamdulillah en mohamad yg benar ada d cni. Klau tidak sekor mamet ni dok menyebok menyamar. Dia ingat org bebal mcm dia nak percaya. Hahaha. Baik kamu insaf mamet taubat nasuha kerana berpura2. Allah Maha Pengampun.

      Delete
    12. Mamat nasionalis penipu tak pandai menulis. Agaknya belajar sikit2 je. Jadi tulis pun pendek2 fakta suam kuku je. Kesian mamat pencacai. Ada hati nak jadi nasionalis melayu.

      Delete
    13. Mohamed tipu. Kau bukan melayu. Kau penipu dsn semorang tahu.

      Delete

    14. Kami pendukung Pakatan Rakyat kesal dengan tohmahan Umno terhadap pemimpin kami.

      Sesungguhnya hanya parti kami dianggotai ahli ahli yang berakhlak mulia.



      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    15. Encik Mohammad palsu.. sdg mengidap krisis identiti yg parah.. sampai merempat kt sini minta peehatian atas kurang belaian kasih syg bung nuar kt dia..

      Delete
    16. syukurrrr akhirnya identiti Encik Mohamed palsu telah luput di blog PK. dapatlah saya dengan rendah diri meneruskan dakwah kepada ahli2 UMNO utk kembali pada Islam dgn mudah lepas ni.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    17. Memandangkn kekalahan da mula trbayang maka brlumba2 la pmimpin pakatan syaitan mnyamun harta krajaan sebyk yg boleh.

      Delete
  2. Bhai...spin bhai...spin jgn tak spin...the malaysian insider tu amenda tu yg tahu sngt hati dan perasaan tpm...hahaha...try lg bhai...

    ReplyDelete
  3. meriah betul sekarang ni..masing2 kluar hujah hentam lawan masing2..takpe..kami menilai dari semua sumber..kami rakyat yg berfikir..

    ReplyDelete
  4. JOM KITA KENALI, Sejarah & Biodata
    Rafizi Ramli (Pengarah Strategik PKR) Tempat Lahir: Besut, TerengganU
    Membesar: di Kemaman dan Kuala Kangsar LATAR BELAKANG PENDIDIKAN Pendidikan awal @ Sekolah Rendah Sultan Ismail, Kemaman (1984 – 1989) Kolej Melayu Kuala Kangsar (1990 – 1994) Anugerah Carey/Bolkiah sebagai Pelajar Terbaik Keseluruhan Pingat Emas Presiden Kesatuan Pelajar Anugerah Pelajar Terbaik SPM 1994 (Fizik, Bahasa Melayu) Anugerah Pelajar Terbaik SRP 1992 Johan Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri 1992 dan 1993 antara sekolah-
    sekolah berasrama penuh Pembahas terbaik Pertandingan Bahas Piala Perdana Menteri 1992 dan 1993
    antara sekolah-sekolah berasrama penuh Johan Pertandingan Bahas Piala Sri Paduka Sultan Perak 1993 Presiden, Badan Revolusi Agama Presiden, Pancaragam Tentera Presiden, Persatuan Bahasa Melayu Ketua Pengarang, The Malay College Magazine Dianugerahkan biasiswa PETRONAS (Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik) dan
    ESSO (Geology) sebelum keputusan SPM diumumkan Morrison’s Academy, Scotland (1995 – 1996) Anugerah AD Kippen, Pelajar Terbaik Fizik A-Levels 1996 Anugerah John Knox, Pelajar Terbaik Kimia A-Levels 1996
    Pengawas Orkestra Morrison’s Academy Leeds University (1996 – 1999) Anugerah Arthur Crabtree 1997, Pelajar Terbaik Tahun Pertama Kejuruteraan
    Elektrikal dan Elektronik Ijazah Kelas Pertama (Tahun Pertama dan Kedua) Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrikal dan Elektronik LATAR BELAKANG KERJAYA Jeffreys Henry Chartered Accountants, London (1999 – 2003) lulus semua peperiksaan akauntan bertauliah dengan Institute of Chartered
    Accountants in England & Wales (ICAEW) dalam masa 2 tahun diterima sebagai ahli ICAEW pada 2003, selepas tamat tempoh minima latihan di
    firma perakaunan diterima sebagai ahli Malaysian Institute of Accountants (MIA) pada 2003 apabila
    pulang ke Malaysia PETRONAS/MTBE Malaysia Sdn Bhd (2003 – 2005) Pengurus, Propane Dehydrogenation Plant Pengurus termuda semasa dilantik
    PETRONAS/Pejabat Naib Presiden, Urusniaga Petrokimia (2005 – 2007) Pengurus Kanan (Perancangan Perniagaan, Operasi dan Teknologi Urusniaga
    Petrokimia) Pengurus Kanan termuda semasa dilantik Bertanggungjawab menguruskan kumpulan urusniaga petrokimia PETRONAS
    dengan aset melebihi RM30 bilion
    PETRONAS/Petronas Carigali Sdn Bhd (2007 – 2009) Pengurus Kanan (Perakaunan, Belanjawan dan Percukaian Antarabangsa) Bertanggungjawab menguruskan hal ehwal kewangan 51 anak-anak syarikat
    PETRONAS Carigali yang terlibat dengan operasi huluan di peringkat
    antarabangsa, membabitkan belanjawan tahunan melebihi RM20 bilion
    Pharmaniaga Berhad (2009) Pengurus Besar
    Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor (2009 – ) Ketua Eksekutif dia juga salah seorang Bekas Presiden Pelajar Sedunia sewaktu di UK yang telah
    membatalkan Rancangan Tony Blair untuk mengenakan Yuran belajar sebanyak
    USD 1k setahun untuk setiap pelajar. Beliau amat dihormati di UK

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA AKU KISAH???

      Delete
    2. Sila Rafizi dedahkan berapakah bilangan pelajar yang akan ditaja sepenuhnya oleh Pakatan Rakyat tanpa bantuan PTPTN? Adakah 1000 orang? 100 000 orang? 1 000 000 orang?

      Ingatlah bahawa yuran pengajian untuk sarjana muda di UNITEN sahaja pun dah mencecah RM 55, 000.00, itu tak termasuk yuran lain lagi. Malahan makan minum, belanja tempat tinggal, kos pengangkutan, kos untuk buat assignment, kos untuk beli buku rujukan, kos itu dan ini, siapa nak tanggung? Nik Aziz ke? Anwar Ibrahim ke? Lim Kit Siang ke?

      Memang menifesto Pakatan Rakyat adalah penipu, kerana lepas menang mereka akan zalimi rakyat kata menifesto bukannya perjanjian, maka mereka tak mau buat sebagaimana kanak-kanak tadika yang dizalimi oleh Pakatan Rakyat Selangor sejak tahun 2008 lagi, mana dia RM 50.00 untuk elaun kanak-kanak tadika?

      Sila Rafizi jelaskan persoalan di atas daripada merapu yang bukan-bukan, malahan pecacai Pakatan Rakyat juga perlu membantu Rafizi untuk menjelaskan perkara ini yang saya tahu mereka tak akan mampu untuk mendedahkan kebenaran kerana segala perbuatan mereka ini adalah bersandarkan kepada kesesatan dan pembohongan semata-mata.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. mamad melayu ni failed matematik ni... cuba kou tegok cam ne rafizi kira

      http://www.youtube.com/watch?v=nxjmGrkLVBM

      Delete
    4. KELULUSAN HEBAT, TAPI KALAU CAKAP TENTANG EKONOMI MACAM MR BEAN.
      NOTHING IMPRESSIVE.......

      Delete
    5. Mana dia pecacai Pakatan Rakyat? Pasal apa takut nak jawab soalan saya ini? Sudah terbukti bahawa segala menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat adalah bersumberkan penipuan dan hanya untuk mengelirukan masyarakat. Mereka tak dapat ulas pun pasal isu belanja sampingan pelajar sepanjang pengajian di kolej dan di universiti, malahan mereka sendiri tak tahu nak ulas berapa ramai pelajar yang akan ditaja untuk dapat belajar di universiti dan kolej nanti.

      Sangat jelas bahawa Pakatan Rakyat hanya menipu orang ramai sahajalah. Pakatan Rakyat = Menifesto bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Masyarakat.

      Oleh itu sedarlah rakyat malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete

    6. http://www.youtube.com/watch?v=oeB-_haDXeo

      Delete
    7. AnonymousApril 1, 2013 at 5:18 PM
      mamad melayu ni failed matematik ni... cuba kou tegok cam ne rafizi kira

      http://www.youtube.com/watch?v=nxjmGrkLVBM

      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Anon yang tolol, kira jadah apa lagi, sekarang nak tau berapa ramai pelajar yang akan dapat ditaja sepenuhnya oleh Pakatan Rakyat terutama untuk universiti swasta dan kolej swasta yang mana saya nyatakan bahawa kos pengajian sarjana muda di UNITEN pun dah RM 55,000.00, itu baru yuran pengajian, tak termasuk yuran lain seperti yuran kelab, yuran aktiviti, yuran itu, yuran ini, malahan tak termasuk juga makan minum, tempat tinggal, belanja pengangkutan, belanja beli buku rujukan, belanja itu dan ini, siapa mau taja itu semua? Adakah Nik Aziz? Adakah Lim Kit Siang? Adakah Anwar? Bolehkah Rafizi terangkan secara jelas pasal perkara ini?

      Lihat perkiraan aku untuk yuran pengajian saja bagi 1000 orang pelajar.

      1000 x RM 55,000.00 = RM 55 juta.

      takkan 1000 orang saja?

      sekarang pun pelajar di kolej dan universiti swasta lebih 300 ribu orang.

      300,000 x RM 55,000.00 = RM 16.5 bilion.

      Itu baru yuran pengajian, tak termasuk yuran kelab, yuran aktiviti dan makan minum serta tempat tinggal, pengangkutan, buku rujukan, apa cerita? Pakatan Rakyat nak biarkan mahasiswa berkenaan merempat di tepi longkang universiti dan kolej ke? Malahan untuk buat assignment pergi kutip kertas dalam tong sampah dan pergi curi pen di kedai ke sebab tak ada belanja?

      Sudah terang lagi bersuluh bahawa Pakatan Rakyat hanya bersumberkan penipuan semata-mata, mereka sudah terperangkap dengan mainan penipuan mereka akhirnya. Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. mamad, dah bikin vidoe sex rafizi ke? cepat2 orang dok tunggu ni..

      Delete
    9. Setakat ini ke mentaliti macai-macam Pakatan Rakyat, tak tau nak jawab soalan aku, kau sibuk meracau yang bukan-bukan pula, kau dah minum air kencing pimpinan Pakatan Rakyat ke belum? Kalau belum, lebih baik kau pergi tadah mulut kau biar dikencingkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat, kerana dengan itu kau akan tenang dan menjadi dungu mengalahkan Pak Pandir, oleh itu sedarlah diri.

      Apa pun, bila Nik Aziz nak umumkan pendirian PAS mengenai hudud dan negara Islam di hadapan pengikutnya di dalam rumah Karpal Singh? Nik Aziz takut dengan Karpal ke?

      Jawablah kalau berani.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. Muka tak malu kerja juga d petronas. Lisan tu asyik membela seorang penipu agama bangsa dan negara. Belajar la kamu setinggi mana pon klau perangai mcm musibat you r still accountable to HIS eyes. NOBODY ESCAPES..bijak mcm mana pon.

      Delete
    11. Bhai...alhamdulillah klu rafizi ini antara anak melayu yg pandai...tp pandai tak semesti bijak...bijak tak semestinya cerdik... Cerdik tak semestinya beriman dan berakhlak...beriman dan berakhlak tidak semestinya sempurna....yg pastinya tidak ada yg sempurna sebagai hamba Allah.... hnya Allah yg tahu dimana rafizi ini dimataNya...

      Delete
  5. senang je nk jatuhkn org2 hebat ni. buat video seks dia satu cukup lah. bukan susah pon

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat pula terutama PAS dengan sesuka hati memutar belitkan agama, menyelewengkan orang ramai dari hakikat sebenar agama untuk meraih undi, sibuk berceramah politik dengan berselindungkan tazkirah selepas solat, malahan khutbah solat Jumaat pun dijadikan pentas berceramah politik.

      Memang Pakatan Rakyat perosak yang sangat menjijikkan. Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  6. Dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat kata nak hapuskan tol, tapi DAP Penang sekarang ni pula nak buat terowong bawah laut dengan kos yang tunggang langgang, daripada RM 4.08 bilion, kemudian melonjak kepada RM 6.3 bilion, malahan nak kenakan tol kepada pengguna terowong berkenaan, apa cerita ini semua?

    Pakatan Rakyat = Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi.

    Sedarlah Rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete

  7. Rafizi : Future Malaysian Leaders


    http://www.youtube.com/watch?v=Z4WHi6xBs4E

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi : Current and Future Liar

      Buktinya:

      Sila Rafizi dedahkan berapakah bilangan pelajar yang akan ditaja sepenuhnya oleh Pakatan Rakyat tanpa bantuan PTPTN? Adakah 1000 orang? 100 000 orang? 1 000 000 orang?

      Ingatlah bahawa yuran pengajian untuk sarjana muda di UNITEN sahaja pun dah mencecah RM 55, 000.00, itu tak termasuk yuran lain lagi. Malahan makan minum, belanja tempat tinggal, kos pengangkutan, kos untuk buat assignment, kos untuk beli buku rujukan, kos itu dan ini, siapa nak tanggung? Nik Aziz ke? Anwar Ibrahim ke? Lim Kit Siang ke?

      Memang menifesto Pakatan Rakyat adalah penipu, kerana lepas menang mereka akan zalimi rakyat kata menifesto bukannya perjanjian, maka mereka tak mau buat sebagaimana kanak-kanak tadika yang dizalimi oleh Pakatan Rakyat Selangor sejak tahun 2008 lagi, mana dia RM 50.00 untuk elaun kanak-kanak tadika?

      Sila Rafizi jelaskan persoalan di atas daripada merapu yang bukan-bukan, malahan pecacai Pakatan Rakyat juga perlu membantu Rafizi untuk menjelaskan perkara ini yang saya tahu mereka tak akan mampu untuk mendedahkan kebenaran kerana segala perbuatan mereka ini adalah bersandarkan kepada kesesatan dan pembohongan semata-mata.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Lihat perkiraan aku untuk yuran pengajian saja bagi 1000 orang pelajar.

      1000 x RM 55,000.00 = RM 55 juta.

      takkan 1000 orang saja?

      sekarang pun pelajar di kolej dan universiti swasta lebih 300 ribu orang.

      300,000 x RM 55,000.00 = RM 16.5 bilion.

      Itu baru yuran pengajian, tak termasuk yuran kelab, yuran aktiviti dan makan minum serta tempat tinggal, pengangkutan, buku rujukan, apa cerita? Pakatan Rakyat nak biarkan mahasiswa berkenaan merempat di tepi longkang universiti dan kolej ke? Malahan untuk buat assignment pergi kutip kertas dalam tong sampah dan pergi curi pen di kedai ke sebab tak ada belanja?

      Sudah terang lagi bersuluh bahawa Pakatan Rakyat hanya bersumberkan penipuan semata-mata, mereka sudah terperangkap dengan mainan penipuan mereka akhirnya. Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. bodo cai ni ngira, yuran untuk u swasta rm23k sorang 3 tahun termasuk rm500 duit poket, ade anak cucu kou kat u sekarang?

      300 000 tu bukan semua serjana... banyak diploma

      yg jadi rm55 ribu tu dah masuk poket cai2 macan kou dah separuh. tuiiii

      Delete
    4. hebat jugak rafizi nie...mcm kawan aku masa koleq jugak!!!!
      cuma silap besarnya...dia berdiri sebelah peliwat agung!!!
      dan yg kesiannya....rafizi bersusah payah jadi penipu dan kaki fitnah sejak memikul bewak gay yg tak insaf2....!!!!
      satu soalan wartawan yg buat dia sentap sampai aku tersenyum sendiri... "kenapa saman papagomo saje...kenapa tak saman datuk eskay dan rakan?"
      bijak mana pun...klu dah bongkak...soalan mudah pun tak mampu nak jawab!!!BODOH

      Delete
    5. anon 5.54pm

      coba ko state mana punya U yg offer kos itu macam?

      kurang2 en. mohammad dah state 'UNITEN'

      ko hanya tahu bagi kuantitatif tanpa kualitatif.

      kalu mcm tu, aku pun bole ckp... "bodo cai ni ngira, yuran untuk u swasta rm3k sorang 3 tahun termasuk rm500 duit poket, ade anak cucu kou kat u sekarang?"

      senang cerita, cuba ko suruh Rafizi bentangkan kunci kira2 beliau secara 'fair n true view' dan 'dislosed' berdasarkan MASB punya requirements. Tgok... apa jantina Rafizi tu nanti!

      Delete
    6. Di Curtin University Cawangan Sarawak pula kos untuk Diploma Diploma of Instrumentation and Control Engineering adalah lebih RM 34,000.00. Manakalah ijazah sarjana muda Bachelor of Commerce / Business Administration pula lebih RM 17,000.00 setahun, selalunya untuk tamat belajar 3 tahun, RM 17,000.00 x 3 tahun sudah jadi RM 51,000.00. Manakalah untuk ijazah sarjana muda Bachelor of Science (Applied Geology) pun lebih RM 23,000.00 untuk setahun pengajian, kalau 3 tahun pengajian sudah jadi RM 69,000.00.

      Di atas adalah contoh di Curtin University Cawangan Sarawak, sekarang lihat pula di Monash University Malaysia Kampus Sunway pula. Kos untuk ijazah sarjana muda Bachelor of Arts (Global) bagi tempoh setahun adalah RM 31,000.00, kalau 3 tahun pengajian sudah RM 93,000.00.

      Kalau tak percaya sila lihat ini:

      http://www.monash.edu.my/advancement/studentrecruitment/degree/index.html

      http://www.curtin.edu.my/future/fees/index.htm

      Perlu ingat, itu baru yuran pengajian, yuran lain tak termasuk lagi, ada dalam laman web berkenaan, sila kira lagi, lepas tu makan minum, penginapan, buku rujukan, belanja pengangkutan dan lain-lain lagi. Memang Pakatan Rakyat adalah golongan penipu.

      Pakatan Rakyat = Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  8. fakta tambahan tentang rafiji
    dia lelaki lembut aka auww

    ReplyDelete
  9. Sudah laaa...suruh pork nik berhenti karier dlm politik...cukup2 la buat dosa tu.. bukan bawa masuk syurga....ke neraka adalah.... dulu kata tun mletak jawatan, dia pun ikut sama... la ni, dia dah U-TURN lak...

    ReplyDelete
  10. segala dana kutipan hasil negeri selangor itu bukan disonglap tetapi sedang diurusseliakan dgn lebih mantap untuk keperluan pembangunan negeri terutama selepas PRU 13.Strategi perbelanjaan pintar dan berhemah kerajaan selangor sekarang semakin difahami oleh rakyat jelata.

    ReplyDelete
  11. ABU jadi abu!!!!!!

    ReplyDelete
  12. jujur konon!!!!!penipu besar dan kaki songlap!!!!

    ReplyDelete
  13. RAKYAT SOKONG PERUBAHAN... SOKONG PAKATAN! PRU13 UNTUK PERUBAHAN - MERDEKA RAKYAT!

    ReplyDelete

  14. TOLAK PEMBOHONGAN & FITNAH UMNO/BN... PRU13 TETAP PANGKAH PR!


    BUKTI1
    MB PR selangor selamatkan khazanah selangor & kini rezab kewangan negeri melebihi RM 2 billions!

    BUKTI2
    Tiada kes yg disabitkan rasuah oleh SPRM!

    BUKTI3
    Urusan harian rakyat selangor seperti biasa tiada meresahan serius!

    BUKTI4
    Tiada dakwaan kes murtad dimahkamah syariah selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI5
      Bekalan air selalu berlebihan.....

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!