GEMPAR BERLENDIR! RAHSIA ADUN PAS NIKAH KEMBOJA TERBONGKAR!

Tahun 2010 seorang wanita Kemboja yang mengaku dirinya isteri kedua ADUN PAS Melor di Kelantan telah membawa kes tuntutan mutaah ke Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu. Dalam tuntutan itu wanita berkenaan menuntut RM 3 juta daripada bekas suaminya.

Perbicaraan kes tersebut menjadi bualan umum di Kelantan dan seluruh negara kerana ia melibatkan seorang ADUN PAS. Dalam masa yang sama mencemarkan reputasi PAS. Walaupun tiga tahun telah berlalu timbul persoalan kenapa kes berkenaan senyap begitu sahaja sehingga kini ?

Rupa-rupanya kes berkenaan telah ditarik balik dan tuntutan bekas isteri kedua adun berkenaan diselesaikan luar mahkamah. Difahamkan wanita berkenaan berjaya mendapat RM 3 juta yang dituntut dari bekas suaminya hasil bantuan kawasan balak yang dianugerahkan oleh Nik Aziz.

Atas alasan menjaga air muka tok guru dan PAS Kelantan Nik Aziz telah menganugerahkan kawasan balak kepada adun berkenaan yang mana kawasan berkenaan kemudiannya dijual dan wang digunakan untuk membayar tuntutan wanita berkenaan.

Banyak sebab yang membuatkan PAS Kelantan takut jika perbicaraan itu diteruskan. Kerana itulah mereka memilih untuk tidak meneruskan perbicaraan dan cari jalan untuk selesaikan luar mahkamah bagi mengelak PAS diaibkan. Namun begitu bangkai gajah mana mungkin ditutup dengan daun pisang. Sebijak-bijak PAS hendak menutup kisah berkenaan akhirnya terbongkar jua.

Jika kes tersebut dibicarakan di mahkamah tiga rahsia besar akan terbongkar.

1 - Jumlah harta yang dimiliki oleh Adun Pas berkenaan.
2 - Siapa jurunikah, saksi dan tempat bernikah.
3 - Surat nikah palsu

Pertama, ketika perbicaraan sebelum kes ditarik balik wanita berkenaan memberitahu mahkamah bahawa Beliau yakin bekas suaminya mempunyai harta yang melebihi RM 3 juta - malaysia insider 29 sept 2010.
Jika perbicaraan diteruskan maka akan terbongkarlah kekayaan seorang ADUN PAS yang sering mengaku mereka miskin, dan dari mana datangnya hasil kekayaan itu.


Ejen nikah sindiket - kiri jurunikah, kanan saksi

Kedua, orang yang menikahkan mereka adalah ADUN PAS Air Lanas, Abdullah Ya'kub dan saksinya adalah Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan yang juga salah seorang ADUN PAS di Kelantan. Mereka dinikah dalam bilik hotel di Kemboja. Jika perbicaraan diteruskan maka akan terbongkarlah cerita ADUN PAS menjalankan khidmat pernikahan sindiket dan kesan lebih teruk lagi kerana yang melanggar peraturan berkenaan adalah wakil rakyat dan seorang Speaker DUN.

Ketiga, apabila mendapat berita bekas isteri ADUN Melor akan membawa kes berkenaan ke mahkamah, ADUN Melor telah meminta pertolongan seorang lelaki yang dikenali sebagai Ustaz Rahimi Madani yang juga bertindak sebagai bomoh rasmi Husam serta bomoh kepada Satay Malaysia telah pergi ke Thailand untuk mendapat satu surat nikah yang tarikh telah dikebelakangkan (back dated) sebagai bukti nikah kepada mahkamah. Jika perbicaraan tersebut diteruskan maka semua ini akan terbongkar kerana seorang adun terlibat menggunakan dokumen palsu.

Begitulah cekapnya PAS melakukan kerja-kerja mengambuskan kesalahan orang mereka. Yang menjadi mangsa adalah tanah-tanah balak Kelantan untuk menutup kebejatan pemimpin-pemimpin PAS, demi kepuasan nafsu ADUN mereka mendapat 'barang baik' made in Cambodia.

Sumber: Gelombang Merah!

144 Responses to "GEMPAR BERLENDIR! RAHSIA ADUN PAS NIKAH KEMBOJA TERBONGKAR!"

  1. mcm nie nak laksanakan hudud????!!!!waris dan kroni hidup mewah di bawah islam pas!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan hudud tapi wuduq.

      Delete
    2. bodoh natang ni.. ape pulak x leh laksana hudud, klu salah hukum je di mahkamah. hudud bila2 masa boleh dijalankan klu kerajaan persekutuan benarkan(approve).

      Delete
    3. citer diatas mcm citer alustaz alfatul albari ulama umno yg katanya ikut suka aku la nak kawin berapa pun bukan duit mak bapa ko rang kah kah kah.....tp akhirnya cai cai umno kisah kalau kena kat ustaz PAS ha ha ha ha.....

      Delete
    4. Kalau Ust Fathul Bari wat benda salah, jgn la ikut. Benda yg ko kata salah, ustz korg pegi ikut buat apa?

      Delete
    5. Bhai 08.31...apa kena mengena hudud dgn kerajaan bn...maik maklumkn pada sultan kelantan utk perlaksanaan...hmmm umno gak salah

      Delete
    6. Bhai ada aku kesah...masalahnya lu org yg kisah sngt bila ufb kahwin dua...kutuk maki carutan wlupun beliau ada hak dan mngikut syarak...tp bila kena kt lu org...apa pun boleh...bhai senang tul puak lu kahwin... Ajak mmber yg sama gatal..masuk hotel... Seorg jd kadi...seorg jadi saksi...seorg lg minum kopi tongkat ali...hahaha donia donia...

      Delete
    7. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong dorsng dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
  2. dulu anwar dlm umno...dihumban kluar krn meliwat....ramai org pas dan dap yg ketawa dan mghina anwar!!!!siap kata penjubur tidak layak jadi pemimpin negara!!!!
    skrg anwar dlm pr...dibuktikan dgn gambar dan video meliwat...ramai org pgayr..dapig dan hampas kecewa krn anwar tak insaf2...tak sedar2...tak tobat2!!!!
    tapi mrk boleh kata 'tiada masalah seorg gay jadi pemimpin negara'!!!!!!pukimak korang!!!!!

    Bekas ahli pkr kota-xReformis 98

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak nie bila dah terdesak memang sanggup jilat ludah sendiri, apa pun semua jadi halal asal hajat untuk sampai ke putrajaya tercapai,kerana sikap terlampau ni lah pas mula terima padah, rakyat hilang kepercayan pada pas hingga ahli pas yang sudah berjuang untuk pas hampir separuh umur pun boleh cabut lari..nasib badan!

      Salam Gelombang Biru.

      Nana nurgaya

      Delete
    2. dakwa kes maksiat ni di mahkamah syariah.... apa guna mahkamah syariah dok makan gaji buta jika tak laksanakan pengadilan syarie..

      Delete
    3. jika dakwaan/ tuduhan ko orang umno tu benar!

      Delete
    4. ade dia sondol juboq hitam kou ke nana? aku rase x de kena mengena pun dengan kou, tapi komen kou macan bangsat.

      Delete
    5. jangan jadi macam pork jib sudah nak kawin 2 takut bini jadi dia sondol yang mana boleh....dia sondol mongolia dapat anak mak diC4 kan......pas tu sondol plak budak kening terangkat nasib baik tak melekat kah kah kah kalau tidak anak dia kening selalu terangkat angkat......sebab tu kena nasi kangkang la ni takut bini....

      Delete
    6. Hai, benda x dak bukti ko kesah. Benda yg ada bukti ko tak kesah pulak. Bak dtg video C4 tu kalau ada.

      Delete
    7. Mulut ada aku kesah ni mengalahkan mulut janda gersang..macam haramjadah...
      Puki merenyot ke sial.....
      Kenyataan ko ni mcm la engko tu saksi melihat segala pekara yg ko tulis tu.
      Haramgampang ko..

      Delete
    8. Video tak bole pakai sebab saksi besi.
      Sebaliknya., cakap2 dari mulut alJuburi terus dianggap sah.. Terror betul laa macai PKR/PAS ni...

      Delete
    9. Bhai AAk...lu ckp macam lu ni pa ds najib lu tahu semua aktiviti ds najib...bhai klu lu pun sekadar dgnr citer org...ckp tu berlapik sikit sbb klu tak betul bukan lu pnya source je dosa tp ngan lu gak buat dosa besar...bhai klu perempuan yg lu tuduh tu kakak lu,apa lu rasa klu lu mmng pasti dia tak terlibat...
      Politik bukan utk mencari dosa...sbb lu bukan calon dun,jd jgn pula jd calon neraka...

      Delete
    10. 8:21,nampaknya ko lagi bangsat, ko sensitif sangat dengan komen aku kenapa?? menusuk ke lubang juboq ko ke??? Atau meroyan lubang juboq yang berkerak dan bengkak tu tak ok lagi, tu la bila bengkak baru meroyan, len kali jangn bg orang balun!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    11. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong dorsng dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
    12. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong dorsng dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
    13. Sbb blog ni best le korg terbuka hati nak masuk sini. Alhamdulillah dapat hidayah dah puak PR nak masuk blog ni.

      Delete
    14. cai2 PR mana ada baca blog pro PR lagi..
      cerita suma dah basi Dan byk sgt ulang tayang..tu pasal ramai kat sini..bagos sampai jugak masej BN..

      Delete
  3. Aaaaikk nie pun bising yugok orang orang besor ameno pegi nikah tambah kat selatan siam siapa lak yang cover,sponsor dan sembunyikan tak lain mereka keluarga dan kroni kronos mereka juga kan...ya tepat jawapan anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pasal kawin tu aku tak pedulikk...
      Yg aku geram janda tu senang2 je bawak
      balik negara dia 3 juta rm...yg konon kononnya duit bekas laki dia.

      Delete
    2. Hahahaha. Baguih la. Hang jadikan benda yg salah tu sbg ikutan dan alasan utk puak hang ikut sama buat benda yg salah tu. Hang tgok salah org kmudian hang buat contoh. Dulu masa sekolah cikgu aku selalu habaq, contoh had baik kita ikut. Contoh dak baik jgn ikut. Contoh yg baik dr pemimpin kerajaan dak mau ikut, contoh dak baik pulak yg hang ikut. Kalau mcm ni lagu mana hang nak kata puak PAS lebih baik dr puak UMNO?

      Hahahaha

      Delete
    3. bodo ke hapa.sapa yg kata nak jadikan ikutan...memang kelaku diorang dah lama
      yg tak boleh dipakai...setakat nikah sindiket.
      Apa ada hal pada diorang...lebih dari tu,main bini org pun diorang buat...pada
      diorang semua boleh..tang umno yg halal
      pun diorang kata haram..

      Teruk wehhh paspispusss

      Delete
    4. anon 4:42 org besar umno bukan pi kawin tapi pi buat anak kat luar negara pas tu balik sediakan C4 untuk tutup mulut kah kah kah....

      mana ada org besar umno mampu kawin 2-3 semuanya kote bini dah pangkah kah kah kah.......sebab tu CSL buat porno untuk tambah bini ha ha ha

      Delete
    5. 'ada aku kesah' tengah meroyan giler tuu.. Toksah kacau dia laa..

      Nak pangkah PR PRU13 nanti, dah rasa geli geleman dengan pemimpin 'anu gerah tuhan' diaorang... Nak pangkah BN tak bolih.; sebab dah bersumpah bai'ah dengan tok guru dia. Jatuh talak 3 tuu...!

      Itu pasal dok nanar meroyan...

      Delete
    6. Bhai AAK...lu ckp pki jari bolehlh...bhai klu lu fanatik giler...atau mmng giler...pru...jgn tunjuk sngt yg lu tak tau dosa dan pahala itu apa...kecuali lu mmng bukan muslim...

      Delete
    7. Aik td kt blog amenworld lebih kurang kata skandal seks non muslim ni benda remeh asalkan dia buat kerja. Dah ko pegi kesah CSL punya skandal buat apa?

      Delete
  4. MAK AI...KAYA NYA ORG ORG PAS..SELAMA NI
    AKU INGATKAN DIORANG NI MISKIN, ZUHUD,
    BERPOLITIK HANYA KERANA AGAMA DAN UNTUK
    RAKYAT....RUPANYA TIDAK, YA..
    BETUL BETUL AKU RASA TERTIPU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itulh mereka mati2an nk kekalkan kuasa. Ade duit masuuuk. Lg pulak join DAPig dan PukiTan Rakyat faham2 je. khidmat rakyat jatuh no brp xtahu. Kau org ingat nuar tu jmpe nik nAjis dn Hjadah hadi tu tangan kosong ke mesti ada huloq punya. Tengoh lh kes2 nuar, sokong israel lh liwat lh plurism lh cinadoll lh dan yg trbaru isu kalimah ALLAH bile nuar jmpe nk nAjis senyap je. walhal sebelum ni kecoh satu malaya

      Delete
    2. Fuyooh,tawaduk aka pijak semut tak mati pemimpin pujaan penganut pas ni.Penyokong gak makan angin keluar asap!!

      Delete
    3. orang PAS ni memang kaya kaya sebab rezeki berkat.....

      orang umno pun kaya kaya tapi takut kalah PRU mana tau nanti org korek mai mana kekayaan tu ......

      tu la bezanya kaya antara 2 darjat.......tp aku heran kut mana duit tu maghi atau duit upah dari APCO kut kah kah kah kah....ayaq asam ayaq asam sakit tekak ni dok gelak.....kah kah kah

      Delete
    4. Rezeki berkat pundek engko...ko ingat org
      lain bodo mcm ko.tuiih

      Delete
    5. Bhai AAK...betul le tu rezeki berkat...klu jual bini...buang bini...mengarut bab hukum mmng utk lu org berkat...pr baru semusim mengalahkan bn yg dah 12 musim...Allah lbh mengetahui bhai...

      Delete
    6. agama Pas kata curi balak utk diri sendiri dpt rezeki berkat..hebat agama ni..

      Delete
  5. Kononnya PAS tu Islam, dia blh buat apa yg dia sukalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zul kulim pun islam tapi dia boleh pula apa yg dia suka kah kah kah kah

      Delete
    2. Pasal Zul Kulim tu lama sgt dlm PAS dulu. Tu yg dia terikut-ikut gaya lama dia.

      Delete
    3. Bhai AAK anuwar pun islam gak...dan dia buat apa yg dia suka...dan segalanya halal dlm pas...lu nk ikut zul atau lu anuwar pnya follower....

      Delete
    4. Bhai AAK anuwar pun islam gak...dan dia buat apa yg dia suka...dan segalanya halal dlm pas...lu nk ikut zul atau lu anuwar pnya follower....

      Delete
    5. Bodoh owg pas ni.,karpalsing nk guna kalimah ALLAH dlm bible bhsa melayu.psai pa ampa diam.sblum ni dok kalut ngt nk jga islam..hat salah suma umno,anuar guna 10 peguam nk lawan umi hafilda.mat sabu kata anuar al-juburi taun 1998..ampa owg pas la yg bodoh kt dunia ni..PARTI AJARAN SESAT..harap kepiah ja ats kepala..

      Delete
  6. Orang PAS rajin tadah tin milo untuk songlap duit rakyat. Nafsu kuat stim 24 jam. Kahwin pun nak lebih satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn jadi macan kou kedekut pahit.. tangkai jering kikir nak maposs.. nak derma 10 sen pun berkira..

      Delete
    2. Rakyat malaysia majoriti prihatin dan pemurah, bukan kata 10 sen, lebih dari tu pun boleh bagi, asalkan hasil kutipan derma disalurkan dengan betul, bukan rakyat bagi derma suruh songlap duit masuk poket urusetia, tadah tin milo merata rata, tapi kutipan lesap!! Kalau macam ni gaya nya,1sen pun orang tak kan derma! Last last yang menjoli nya puak korang jugak la!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. mengapa orang kawin ramai menjadi isu? mereka bukan berzina. perkara yg Allah halal nak diharamkan kah?

      mereka bukan jadikan wanita itu gundek tanpa nikah! takyah la fitnahkan orang yang baik. ko orang jaga setan2 dlm umno dulu lagi baik....

      Delete
    4. orang umno dia tak tadah tin milo dia tadah scorpene dia tadah BBMB
      dia tadah petronas dia tadah kwsp kah kah kah kah.....cepat sket kaya boleh buat banglow 20 juta tak pun beli cincin 24 juta kah kah kah

      Delete
    5. Lama betul aku tunggu sepina scorpene dr Perancis x sampai-sampai. Korg guna pos apa ni? Dulu ada sorg pemimpin kata Pos Malaysia sgt bagus. Pos hari ni semalam sudah sampai. Cuba test gunakan khidmat pos laju pulak.

      Delete
    6. Betul lah nik ajis tadah tanah balak utk cover hutang..memang tua kutuk betuull.

      Delete
    7. Hahaha...bhai 08.24...mmng takda masalah..tp kenapa klu org umno yg berkahwin lbh dan ikut syarak jd isu besar..
      Bhai jgn jd munafik dgn kata2...blm apa2 lu letak setan dlm umno...klu tak boleh nk tepis...lbh baik diam dari jd munafik...

      Bhai AAK...lu meroyan dlm ni pun bukan bantu apa2 pun...klu lu dah yakin dgn tuduhan lu ttng scorpene,kwsp,petronas dan apasaja penyelewengan dlm entiti awam...knp lu tak tnya atau ajak anuwar,azmin,cgu bad buat repot polis...lu org kn ada superb lawyer...

      Delete
  7. Tak habis2 buat hal puak puak belagak alim taik kucing ni, perwatakan terlebih islam, tapi hati hitam legam, macam mana nak jadi contoh kepada anak generasi muda kalau dah diri sendiri bersepah tak eloknya!!bijak tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar!!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. laki ko hati hitam ke nana.......

      atau laki ko orang PAS atau bapa kau orang PAS.....kah kah kah

      kalau org umno aku pasti memang hati depa hitam berkilat kilau kah kah kah......

      yg bodoh tu ko buat pe la ko pi cari yg hati hitam kah kah kah....cari la yg baik baik macam pok jib atau pok rahim atau pok eskay atau pok rais kah kah kah hati mereka kan suci murni ha ha ha ha ha

      Delete
    2. Aik, ko sibuk hati org tu buat apa? Hati ko transparen ke?

      Delete
    3. Ada aku kesah, betul cakap ko, hati orang pas memang dah hitam legam, letak peluntur pun dah tak boleh bersih, sebab dah hitam berkarat sangat, maklumlah pas kan berpaksikan ajaran sesat, fatwa sesat, tu la sebab hati makin kelam!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. Bhai AAK ...hahaha dah takda isu ke bhai... Laki org...bapak org semua lu kaut sekali...

      Delete
  8. Yelah mujur jugak Si Altantuya tu mati kalau tidak,mau Sayap Umno BN berkembang sehingga ke Monggolia.Fuhh terangkat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai dah takda isu nak tempelek UMNO ka cai, sampai terpaksa recycle isu lapuk yang tak da kena mengena dengan UMNO, atau lambat pick up, dah sah sah orang paling dekat dengan mendiang sendiri menafikan UMNO mahupun najib dan rosmah terlibat dalam kes altantuya nie, tapi ko masih tak puas hati, malah ayah mendiang sendiri dengan jelas mendedahkan wujudnya konspirasi malah beliau sendiri pernah ditawarkan untuk menjatuhkan PM Najib,nak tau siapa yang tawar, cari dan faham, jangan cedok idea fitnah orang ja k, orang kata A, ko pun A, orang Kata B, ko pun B,kebanyakan penyokong pembangkang hanya mencari isu untuk memanaskan keadaan kerana terlalu banyak salah laku pembangkang didedahkan kepada umum berserta bukti kukuh dari ketua, adun, ketua cabang sampai ke anak, semua terlibat, bila tak dapat nak pertahankan bukti, maka terpaksa cari jalan untuk fitnah orang lain bagi menutup aib sendiri..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. bodo tul ko ni ye???
      dah terbukti cerita tu fitnah semata mata tapi ko masih nak jugak percaya....

      Delete
    3. altantuya??!!!angkatlah balik cerita mangsa pgayr tu!!!!mcm insiden lanun dgn altantuya...pmbohongan anwar...tiang chua dan sivarasa hampir sama nak jatuhkan ds najib...sangap sgt nak putra jaya sampai ada yg terkorban!!!!
      baik korang jer yg mati!!!!

      Delete
    4. Bukti apa 6.06.. jgn buat2 bodoh toya mungkin kamu mmg bodoh toya. Cari kebenaran dgn bijak.

      Delete
    5. Ko dh jumpa kebenarannya ke 8:07? Cuba cerita sikit kt aku apa yg ko jumpa.

      Delete
    6. Bhai 08.07...aku pun nk tahu kebenaran dari versi lu...pls bhai citer le sikit!!!

      Delete
  9. HADUUUUUUUUUUUUUUUIHHHHHH.......BEWAK AL ZAKAR....TOSAH HANG PUSING LA.....DALAM BAB RAMPAIH TANAH RAKYAT NI PR DAN PARTI BEWAK SEROPA SAJA.....STATEMENT BODOH TAK SEPATUT AKU LAYAN....KALU BODOH2 TOSAH KOMEN.BACA HAK ORANG LEIN KOMENhe he hebewak al zakar( batang peliaq) jangan mara ya......

    ReplyDelete
  10. MODAL INSAN VERSI UMCOPENDIDIK DIAMBIL DR KALANGAN SPM SIKIT A (X SMPAI 5A) ATAU REJECT TAK DAPAT MASUK UNI.BUDAK RESULT CUKUP MAKAN LAYAK KERJA KILANG MEMENUHI IPT BUAT DEGREE ATAU DIP KONON PTUI.REJECT DEGREE HOLDER DIBERI KURSUS JD CIKGU BAYAR GAJI MAHAL YANG DOK ADA P BAGI DEGREE WPUN SPM XDAK A, UTK HASILKAN PELAJAR REJECT JUGA. LAHIRLAH SAMPAH INSAN UMCO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kwn baik aku org pas jadi ustaz awal 90 an...klu ikutkan syarat ipgm skrg...mmg tak layak langsung!!!!
      dah tak ada org nak jadi cikgu masa tu krn gaji ciput!!kerja cari org..bukan org cari kerja!!!
      bila ada peluang study balik utk improve sendiri..pangkat dan gaji...dia bljr dan dia berjaya...skrg pegang jwtn di jpn negeri dlm sektor agama dan selalu buat ceramah dan motivasi...
      adakah dia berjaya lahirkan insan sampah dlm pas???!!!!!

      Delete
    2. mcm n.ajis... tak masuk mana2 universiti pun tapi jadi mb kelantan.....

      Delete
    3. patutlah aku minum air milo rasa tanah sejak 20 tahun yg lepas.....

      Delete
    4. Agaknya apa murid2 ckp, baik xyah belajar btul2 skor spm. Klu xskor spm mcm cikgu2 ustaz2 boleh buat degree free lgi. Btul juga ckp lord reid umno tlg melayu ke atau tlg pelingkup melayu?

      Delete
    5. ideologi sekular umno merosak akidah orang melayu............ sebab tu ramai berakhlak setan

      Delete
    6. Banyak sgt setan iblis pencacai pr hanjing
      dapig melilau kat sini, ekkk

      Delete
    7. Nik ajis kafirun..penyesat ummah...cai2 PR nak kate ape lagi...

      Delete
    8. Sbb tu kerajaan x cadang nk bg pendidikan percuma pd peringkat IPT. Sapa nk biasiswa dia kena dpt straight A dlm SPM. Yg x berapa best result SPM kena skor 3.5 ke atas utk tukar PTPTN kpd biasiswa. Supaya semua org berlumba-lumba utk dptkan 1st class degree. Korg yg nak bg pendidikan percuma ni yg nak pelingkup melayu sebenarnya.

      Delete
    9. cikgu buat degree free???yg kwn aku kata...mcm ptptn gayanyer....klu skor cgpa ok...free...klu tak ok...bayar balik...

      Delete
    10. kwn ko tipu..

      Delete
    11. penipu kwn pas aku rupanyer!!

      Delete
    12. dah namanya pun hamPASS!

      Delete
  11. umno humban kluar penjubo!!!!pas..dap kutip dan jilat habisssss lo dia punya jubo!!!!holeii...holeii!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab umno humban keluar la la ni hang terpaksa menjadi percacai mempertahankan umno....kalau dak tah tah la ni hang dok tgh payung bini no 2 apa kah kah kah kah

      Delete
    2. Sbb UMNO humban keluar la korg dgn Mat Sabu terpaksa jilat ludah semula bila puak korg la yg pertama bg gelaran Al-Jub**i pd hamba Allah sorg tu.

      Delete
    3. betul tu anon 9:05PM, memang ko tak kisah makan taik dan jilat jubo penjubo, tak heranlah ko semakin tertekan dan mengelabah akibat terlampau menjilat habis dan wajah ko pun semakin kering layu tak bermaya akibat terlampau makan taik munafik haramjadah...padan muka ko!....KEHKEHKEH.

      Delete
    4. ada aku kesah nak jilat jubo anwar!!!!

      Delete
  12. laki kak limah jandaApril 2, 2013 at 8:26 PM

    Sedutan ceramah Abdullah Saamah (ustaz pro-UMNO);


    Antara isi kandungannya termasuklah:


    1. 0:03 : "Nabi Muhammad baru duduk, turun daripada Mekah napok doh berhala di Bachok, hok Nik Aziz buat.."


    2. 0:31 : "Nabi jale-jale, sepak berhala.. berhala hok tidur ado jugok.(Nabi ter)semban situ, sapo buat ni? Nik Aziz jugok buatnyo.."


    3. 0:45 : "Kalau Nabi Muhammad bangkit loni, dia mari Kelate, dia bunuh Nik Aziz, dia mari bunuh ore PAS"


    4. 5:09 : "Ambo mimpi, tengok Nabi Muhammad, mari tepuk bahu ambo, sebut lebih 30 kali, betul doh hok ambo buat ni..."

    sedutan video sexnya adalah seperti berikut

    http://youtu.be/mtppH-LDI74

    umno dgn fitnah memang tak dapat dipisahkan.....yg herannya mana ngo ngo umno yg gah sangat kononnya nak menjaga daulah islamiah.....ha ha ha ha jaga daulah diri sendiri la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU!

      PRU13 ... nyah pengikut2 setan UMNO!

      Delete
    2. ulamak cari makan..... jilat najib & rosmah

      Delete
    3. Hok tu mai kelate jugok. Meme ore kelate gitu. Sumo demo nok buak lawok. Terlebih make budu

      Delete
    4. hahahaha....puak menate nie dah gila dah...gila sejak pikul bewak gay dan bewak serban janggut sejemput!!!!hahahahaaaaa

      Delete
    5. Dah jadi adat la juak juak pas ni kalau ada ulamak menyokong pas bukan main disanjung, dijulang konon parti pas mendapat sokongan wali allah, tapi bila ulamak dalam pas menyedari perjuangan pas semakin jauh tersasar dari ajaran islam sebenar, menyedari perjuangan pas makin sesat, malah dengan lantang memberi sokongan kepada Umno/Bn, mula la mereka melompak beruk dengan menuduh yang bukan bukan, yang disanjung dan dijulang dulunya terus dilempar ke longkang kerana pedih untuk menerima hakikat ulamak mereka telah menyokong perjuangan Umno!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. Umporno ni mmg gila khinzir...

      Delete
  13. apakah mereka yg difitnah oleh puak2 UMNO ini lakukan dosa besar?

    ya Allah, Engkau sebaik2 pemutus keadilan & pemberi pembalasan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhhhh kemain ko nak defend puak ko.....dulu ustaz fathul bari bukan main
      korang hina dia.....padahal ufb nikah
      ditempat yg diiktiraf majlis agama islam
      thailand dan malaysia bukan nikah dlm
      bilik hotel je mcm puak ko tu.

      Delete
    2. ada aku kesah..melancap depan laptop kasi 1 dunia tengok..

      Delete
  14. HARAM SOKONG PAS
    HARAM SOKONG PKR
    HARAM SOKONG DAP
    Parti yang menyokong pluralisme, lgbt, racist dan penjual agama(khalimah allah)
    Lengkap selengkapnya. Macam2 ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAKYAT SOKONG PERUBAHAN... SOKONG PAKATAN! PRU13 UNTUK PERUBAHAN - MERDEKA RAKYAT!

      Delete
    2. Sapa dia rakyat tu? Kalau setakat puak korg je tu bukan rakyat. Abis yg x sokong pakatan ni bukan rakyat ke? Kalau korg menang yg x sokong ni korg nak humban dlm laut ke?

      Delete
    3. RAKYAT MALAYSIA PERLUKAN KEAMANAN BUKAN KEHANCURAN.PKR PENCETUS HURU HARA .PAKAR DLM DEMONTRASI.

      Delete
    4. sokong PR kearah perubahan..
      boleh Lgbt
      boleh jual kalimah Allah
      boleh lancap dlm opis
      boleh songlap balak
      yahoo..best nyer

      Delete
  15. Hadist yang bermaksud:

    Nabi s.a.w. bersabda: Adakah kamu tahu siapa orang muflis? Jawab sahabat, orang muflis ialah mereka yang tidak ada wang dan harta.

    Sabda Rasulullah s.a.w. lagi: ``Sesungguhnya orang muflis dari umatku ialah mereka yang datang di hari kiamat dengan sembahyang, puasa dan zakat, sedangkan dia memaki, menuduh, memakan harta, menumpahkan darah dan memukul orang.

    Maka dibahagi-bahagi kebaikannya tadi kepada orang-orang itu. Kalau kebaikannya habis sebelum terbayar segala kesalahannya maka kesalahan mereka pula dilemparkan kepadanya, kemudian dihumbankannya ke dalam neraka.
    (Riwayat Muslim dan Tarmizi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya janji tak nak fitnah ds najib dan
      ds rosmah lagi.

      Delete
    2. Kalau janji kena la tepati. Kalau x serupa la ko dgn pemimin ko yg kata manifesto bukan perjanjian.

      Delete
    3. ada aku kesah melancap depan laptop....

      Delete
    4. aku juga janji x nak fitnah DSAI lagi, macan2 dah saya fitnah dia... mintak maaf lah ye bagi pihak penyokong tegar umno.

      Delete
    5. Ada aku kesah, terkantoi dah ko, maknanya selama ni ko menabur fitnah la kan, bagus la ko tobat, hem sendiri buat onar, sendiri buka pekung!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  16. Sudah terang lg berlampu tumpu,siapa melantak cili api dialah rasa pedas siapa yang buat dialah yang tanggung,lempar batu sembunyi tangan..mari kita lihat siapa yang kenaaa..siapakah dia dan mereka itu...

    ReplyDelete
  17. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong dorsng dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelepop kne atas btg hidung sendiri... best x? hihihi

      Delete
    2. Aku kira ada tak kurang 3 komen yg sama ko copy paste. Ko ulang-ulang. Ko ni sorg-sorg je yg buat copy paste ni ke? Mana kwn-kwn ko yg lain? Byk-byk copy paste ni x dpt upah ke?

      Delete
    3. abg non tak bagi upah pun tak apa..nanti bleh lancap dpn laptop je selesai.

      Delete
  18. Orang bernikah pon jadi masalah....yang buat maksiat & mungkar, langsung dia tak toleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada toleh. Sapa kata tak da toleh.Baru2 ni toleh toleh alih alih ternampak kat
      negeri buddha terbesar.

      Delete
    2. Ada toleh. Sapa kata tak da toleh.Baru2 ni toleh toleh alih alih ternampak katnegeri buddha terbesar.

      -----------------------

      Dah makan ubat lum?

      Delete
    3. Betullah tu.kan ke berapa hari lepas nst
      bongkarkan kes pelacuran d kelantan.
      Kelantan kan ke ada patung budha besar.

      Delete
    4. Betullah tu.kan ke berapa hari lepas nst
      bongkarkan kes pelacuran d kelantan.
      Kelantan kan ke ada patung budha besar.

      ---------------------------------

      Itu lah bagus nya m'sia.....
      ada tugu kebangsaan,
      ada patung budha,
      ada pusat pelacuran,
      ada kilang arak,
      ada mat rempit,
      pusat judi tertinggi.....dan malaysia tempat yang senang dapat ic....

      Sebagai rakyat m'sia, kita patut berbangga!

      Delete
    5. MAU NYA TAK BANGGA DAPAT TANAH BALAK...

      Delete
  19. aku melancap depan laptop kena tindakan...bos aku pantat amoi china dan suntut jantan gay dilindungi??!!!!!
    kenapa ada double standard dlm pr nie?????
    nie yg dinamakan merdekakan rakyat!!!! bos jer yg merdeka main lobang...rakyat tukang tepuk tangan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu bos mat seks...anak buah 2x5 lah!!!!
      ada aku kesah!!!!hahahahaaaaaa

      Delete
  20. Apa korang penin penin pala....hari undi kita pangkah BN......HIDUP BN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn undi bewak gay...bewak serban jggut sejemput...bewak sabun nak mampus!!!!!hahahaaaa
      bewak terowong pun jangan!!!!labur 3 billion di china...tak tahu pulak!!!!rasuah...

      Delete
    2. bersatulah kita demi agama dan negara kita, undilah PR demi agama dan anak cucu kita di masa hadapan. Tinggalkan & jauhilah umno dengan penyakit kroniknye itu.

      Delete
    3. klu ada pemimpin pr yg lebih hebat dpd tdm dan ds najib....aku akan undi pr dgn ikhlas sekali!!!!

      Delete
    4. sakit kronik diri sendiri tak nampak ke labu..
      tunggu masa je nak kojol..

      Delete
    5. 10.47 macam mana kau kata undi PR demi agama. PR sokong Lesbian, Gay( it is a personal matter), Liberal Agama (orang Melayu berhak pilih agama) Allah untuk semua Agama (bukan Allah untuk semua makhluk), kecelaruan kaum, tiada ketuanan melayu (apa itu ketuannan Melayu : Islam.agama rasmi persekutuan. Kesultanan. Kuota melayu dll) kamu fikirlah kalau kamu cerdik.

      Delete
  21. woii macai2 pr...kerajaan dap penang labur 3 billion di china...guano eng tak tahu!!!!klu 2..3 ringgit tak kesahlah!!!nie 3billion!!!!
    apa komen korang macai2 pr????ada unsur2 penipuan tak???bodoh...km boleh tak tahu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...ini kelebihan cina...wlupun lahir dimalaysia tp generasi ttp meletakkn china masih tanah tumpah darah mereka...mereka akan bawa sebanyk mnkin duit dari merata dunia ke china... Mereka akan kawal dunia suatu masa nti,mereka di bantu oleh melayu yg sngup mnjadi barua utk cina2 ni...

      Di malaysia ni kita jelas nmpk yg cina2 ini ttp memilih china destinasi utk melancong...dimalaysia mereka ttp akan pertahankn budaya tradisioanal dari china dan bukn cina...pendidikan berkiblat pada china...ekonomi ttp china jd pilihan utama...dan malaysia akan jd bankers pada china...melayu akan jd robot utk hasilkn duit utk china...

      Kes ini baru dpt dikesan...tp percayalah bhai...dah bnyk dah duit kita hnyut disana...dan jika pr menang,dap jd parti dominan...maka china adalah bayang kpd ekonomi malaysia...projek mega akan dikuasai oleh syarikat cina dan china...tidak ada lagi skim payung utk kontraktor melayu utk berniaga..paling hebat pun dpt projek buat longkang je lah...

      Delete
  22. " Kaki sudah terlangkahkan, tangan sudah terjembakan "

    ReplyDelete
  23. walaupun anwar kuat main bontot kaum sejenis, tak salah kita sokong dia, sebab dia cerdik.

    hidup PAS. hidup nik aziz. takbirrrrrrrrrrr !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerdek sangat lah klw bab mengayat jantan..hati2 n.ajis awok tu jantan jugok..

      Delete
    2. Sayang pas...mmg la kamu sudah nyata tersangat sesat. Balek la ke pangkal jalan sebelm sekeratul maut berada d sisi anda. Jgn ajar anak bini berfikiran kotor mcm anda.

      Delete
  24. ombak rindu dah tiba ................ pru13 for change!

    ReplyDelete
  25. Betul ombak rindu dah tiba..tentula inginkan perubahan kearah kebaikan bukan kearah kebinasaan menjadi telunjuk badut tali barut pengkhianat agama bangsa dan negara. Na'uzubillah.

    ReplyDelete
  26. Sekarang nak cari saksi manusia sggh payah sbb ramai manusia kurang ilmu agama. Kadang org kata si polan kuat agama kerana berhujah dua tiga surah dah pulak d gelar ulama. Tabley itu macam. Anak aku umor tujoh tahun pon dah pandai baca beberapa surah. Ulamak pon dah tidak boleh d percayai ramai yg bertopeng.

    ReplyDelete
  27. "Tazkirah" Najib Mengelirukan

    Dalam Berita TV3 ucapan Najib Tun Razak di Masjid Sri Petaling. Beliau begitu lantang memperkatakan tentang menjaga Islam, mempertahankan syriat dan menjaga kalimah suci. Saya pening kerana:
    1. Adakah Syariat Islam telah dilaksana di Malaysia? Jika ada mana dia? :
    a. Undang-undang hudud qisas, takzir dan hisbah kat mana?

    b. Sistem ekonomi Islam, ihya' mawat, Iqta, haram riba, tiada penswastaan harta awam, cukai hanya daripada orang kaya untuk orang miskin dll, kat mana?

    c. Isu kalimah Allah bukankah ianya bermula drpd KDN benarkan cetak bible dalam Bahasa Melayu? Yg benarkan ialah KDN yang diterajui umno yang mana presidennya ialah Najib Tun Razak. Sampai hari ini saya masih belum dengar dari Najib: "Kami umno bertegas bahawa penggunaan kalimah Allah dalam bible versi BM adalah salah dan tidak dibenarkan. Tapi yang ada buat statement penegasan ini ialah PAS via Syura statement.

    2. Dia bercakap seolah Islam sudah sedia dilaksanakan di Malaysia. Sebab tu saya bertanya di atas, mana!!!!

    Kalau tidak ada dan jika Najib bercakap seolah-olah ada, bermakna dia berbohong dan lebih dahsyat sanggup menjadikan agama dan syariatnya sebagai bahan kempen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nih pun kira nak tunjuk pintar beragama dan alim ler kan?

      kat negara arab tempat nabi2 diturunkan pun kalau salah langkah, bini pung boleh hilang!!!

      mengikut rekod International Amnesty, negara Arab (negara yg ada dua mesjid terbesar umat islam) merupakan negara yg banyak domestic violence (sexual) terutama yg membabitkan org gaji dan pekerja2 syarikat (mcm liwat, refer kes Abu Dhabi, Shell, Exxon). Negara kapeer jgn cerita ler ya, itu benda dah jadi legalised yg mcm Datuk Sri Jubor nak buat kat Malaysia!

      Cuba ko yg tebal serban dan janggut ala2 taliban compare ngan Negeri Kelantan Darul Aziz yg rata2 beragama PAS (negeri yg ada patong Buddha terbesar dan tertidur umat berhala)tuh, apa yg signifikan dgn perkembangan Islam kat situ?

      Yg aku perati, PAS signifikan dgn tin milo dan anjing2 suruhan DAP jer!!!



      Delete
    2. Lagi satu berkenaan dgn kes Bible yg guna Allah.

      Kes ini merujuk kepada penggunaan Bible dari Indon yg menggunkan bahasa Indon (BUKAN BM YER, BONGOK!)yg diguna secara meluas di Borneo sejak dari 70-80an lagi!!! Atas dasar toleransi beragama dan perlembagaan Sabah / Sarawak yg ada sedikit perbezaan tentang beragama (20 perkara dlm pembentukan Malaysia), maka keptusan itu dibuat oleh KDN untuk memastikan toleransi beragama demi keharmonian negara! Perkara ini amat berbeza dengan suasana politik di Semenanjung Malaysia! Lu nih memamg malas membaca! mcm Mahfuz Bean!

      Berbalik kepada kalimah Allah... Yg ustad2 PAS jual tuh apasal? milik semua org?

      Sebab itu walau setinggi mana pun ngko org pacak bendera parti setan (rata2 atas pokok yg tinggi2) tu di sabah... sori lah broder...

      PAS di Sabah hanya layak ikut raja lawak!!! Ha..Ha..Ha...

      Delete
    3. Terumbu karang...bukak aib UMNO untuk cover aib PAS, bukak aib PAS untuk cover aib UMNO....

      Dua-dua serupa cara dan jalan nya.

      Delete
  28. Tgk rupa mamat ni muka gatal. Gatal untok si gatal. Blogger ini cuma nak bagitau kpd pembaca bahwa mamat2 pas ni tak bebaik2 bebenor. Sebab ingin menunjok luaran aje macam alim sangat dgn jubahnya dgn ketayap hajinya. Mmg la ikut sunnah tapi biarla selari dgn perangai. Klau kerana pakai itu semua untok menunjok2 jadi tidak jujor dan tidak ikhlas Allah buka perlahan2 akan pekong mereka hingga tidak boleh gostan lagi. Kerana Dia Lagi Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  29. Ada org dah panasssssss..ulamak tolak pas..

    ReplyDelete
  30. Ha..ha..ha... puok puok PAS meroyan pula kat sini...

    Kalu bab2 pompuan, puok nih bagai raja segala...

    Kalu bab2 pitnah@patwa, Nabi pun kalah!

    Kalu bab2 amal ibadat, bole menang Grammy Award!

    Kalu bab2 derma tin milo, bolh catat dlm Guinness of World Record!

    Kalu bab2 jujur dlm mengamalkan Islam... tuh, pala butuh jadi sandaran!

    Sebab itu ada org kata, PAS sinonim ngan tino, kongkek, munapig, rakus, ustad C&P!!!!

    ReplyDelete
  31. uiihhhhh glamer juga aku ni....dah ada yg menyamar jadi aku ha ha ha

    aku tak kan fitnah lagi najib antutuya dan rosmah nasi kangkang minta ampun pak dan ibu ya.....

    nak buat gena.....tak kan la aku nak citer yg buruk buruk ttg korang kan....aku akan simpan rapat rapat kes ko yg ditangkap khalwat tu bang jib....tak pe jgn risau tiada siapa yg tau...ttg gambar yg ada kat isa tu jgn risau.....tak lama lagi isa pasti buang gambar tu ha ha ha......kak mah ttg statemen cincin tu pun jgn risau juga puak puak aku kat kastam dah padam fail cincin tu....ttg cakap ko yg tak sengaja terkeluar ttg duit simpanan dr kecil tu insyaallah tak lama lagi rakyat lupa la.....suruh laki ko bagi BR1M banyak banyak tutup la mulut depa nnt.....lepas ni aku citer yg baik baik je ttg ko.....

    oh ya terlupa plak ttg menantu ko yg diburu interpol tu simpan baik baik dlm rumah jgn bagi di keluar sangat nnt jadi buah mulut plak......minta abdullah saamah keluarkan fatwa bertunang boleh keluar bersama tidak nnt org PAS ambik peluang pula dok mengata...

    p/s i luv u nana nurgaya kat juragan aku tak mau takut lgbt auwwwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bhai AAK...jwpn klise utk org yg cuba buat provokasi dgn bukti air liur... Klu ada segala bukti tu...tak cukup hari benda tu dah tersebar...lu tak perlu nk defence lg dgn tnjuk lu manusia yg suci...sbb ada aku kesah lu sapa...

      Delete
  32. Ramai lelaki sekarang yang syiok sendiri, sudahlah rupa tak ada, umur pun sudah lanjut...kalau dibandingkan dengan pasangannya ibarat bumi dan langit tapi ada hati nak kahwin perempuan cantik walaupun sedar wanita itu hanya berminat pada hartanya atau pangkatnya tapi disebabkan nafsu sanggup pertarungkan maruahnya...inilah akibatnya apabila nafsu melebehi akal.

    Sebab itu aku tabik kat Najib, walaupun diumpan dengan model Mongolia tapi tak makan umpan...walaupun tak berkopiah dan berjubah tapi punya IMAN YANG MANTAP !!!

    ReplyDelete
  33. Aku dr awal rase pelik dgn kes ADUN Melor ni.. bekas isteri dia boleh berani tuntut RM3 juta.. bekas isteri mesti tahu kekayaan laki dia.. buat apa tuntut berjuta2 kalau jantan PAS tu mskin.

    Aku cukup percaya kehidupan dlm PAS.. parti diluarnya pakai label Islam tp di dalamnya AMAT BUSUK.. SEBUSUK2NYA.. matlamat menghalalkan cara yg diamalkan PAS tidak perlu rujuk hukum syariat lg.. hanya perlu persetujuan Morsidol Am Nik Najis.. dn kita juga tahu jiwa Nik Najis ialah jiwa sesat dan taksub pd partinya..

    Pasti Allah akan buka rahsia puak2 ini.. padanlah Kelantan 22 tahun teruk... Islam hany apd papan tanda tepi jalan.. masjid xboleh bina.. markaz parti boleh bina.. rakyat suka gaduh.. main bola pun bolehbakar stadium.. itulah bala musibah pemerintah PAS!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!