GEMPAR BERCILI! SAMPAI HATI AZIZAN RAZAK BAGI CEK TENDANG KAT SEKOLAH-SEKOLAH DI KEDAH!

Apa punya hamlau la puak-puak Pakatan Rakyat ni!

Memang betullah macam yang duk habaq selama ni. Pakatan Rakyat kalau janji, kalau buat kerja, kalau berlakon macam bertanggungjawab, depalah yang paling hebat.

Ni ada satu cerita menarik yang tidak mungkin akan disiarkan oleh media-media pro-Pakatan Rakyat, khususnya PAS.

Pada 2 April lepas, satu upacara penyerahan cek kepada PIBG sekolah-sekolah aliran Tamil telah diadakan di Seri Mentalon, kediaman rasmi Menteri Besar Kedah. Yang memberikan cek adalah Menteri Besar bersama-sama Exco Tamilnya, Manikumar.

Setiap sekolah mendapat peruntukan berdasarkan kategori-kategori yang telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Punyalah nak berlakon tetapi akhirnya terkantoi.

Bayangkanlah cek yang diberikan kepada PIBG SRJK (T) Ladang Harvard bernilai RM2000 bertarikh 12 Disember 2012. Apabila Pengerusi PIBG sekolah berkenaan ke Bank Islam untuk menunaikan cek berkenaan, ternyata cek tersebut sudah luput tarikh dan cek tersebut hanya sah untuk 3 bulan sahaja.



Pihak PIBG telah menghubungi Manikumar dan memaklumkan perkara tersebut. Bagaimanapun yang menjawab dan mengendalikan kes tersebut adalah seorang kerani. Setelah puas bertekak, akhirnya kerani tersebut memberitahu, itu adalah kesilapan teknikal. Pun begitu, dia tidak boleh memberikan sebarang kata putus, sebaliknya perlu mendapatkan arahan daripada Manikumar terlebih dahulu.

Manikumar tidak bercakap dengan pihak PIBG tetapi tidak lama kemudian kerani berkenaan menghubungi pengerusi PIBG itu dan memberitahu bahawa itu adalah kesilapan teknikal. Janji yang diberikan ialah, cek tersebut akan ditukar dan tarikh yang tertera pada cek asal, juga akan ditukar.

Punyalah kalut nak mendapatkan undi daripada masyarakat India, sampaikan tarikh pada cek pun tak sempat nak diperhatikan!!!

Memang lawak Pakatan Rakyat nih!
 
Sumber: MyKMU

85 Responses to "GEMPAR BERCILI! SAMPAI HATI AZIZAN RAZAK BAGI CEK TENDANG KAT SEKOLAH-SEKOLAH DI KEDAH!"

  1. Hang cerita apa parpu kari wooiii? Macam kepala butuh pak hang ja!!! Cerita silap tulis tarikh cek pun jadi isu? Memang nk mampuih sangat dah umno ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai klu kena kt puak lu segala bapak keluar...klu kena silap kt umno pun segala bapak pun keluar gak...sama je lh lu org...yg pnting lu org tak salah pastu maki dan mencarut itu hukumnya wajib...bukan lg harus atau sunat

      Delete
    2. Dah silap tarikh pulak. Dulu silap kira undi CEC. Lepas tu silap taip kos projek terowong. Esok dh perintah negara, silap apa lagi la tu.

      Cuba ko bayang kalau kerajaan kata salah taip harga kapal selam scorpene. Mau x melompat kesawanan korg kutuk kerajaan ke? Kah kah kah

      Delete
    3. cek tendangpun umno yg silap. lawak...lawak. korang yg bodoh tongong, lagi ada hati nk bagi umno mampos. aku rasa yg patut mampos di kedah ialah pas. dgn sekor dap dalam dun, pas dh kecut bhai, tak payah la cakap besar. tanda2 pas nk mampospun dh banyak. tp walaupun pas akan mampos, ahli2 pas sentiasa didoakan agar sentiasa sihat sejahtera aman sentosa...

      Delete
    4. Alasan semua tu.. Silap type la apa.. Walhal incompetent punya kerajaan pembangkang. Kalau salah tarikh, kira bole ke tunaikan chq tu? Kira2 chq tendang la tu. Hehe amenda la

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. ntah ape2 manifesto bn ni..blum ape2 lg da perabih bjuta2 duit rakyat smata2 nk umum manifesto ciplak nya tu..bagus d talkin kan umno ni....

      Delete
    7. Owh... Manifesto PR je yg baik. Yg suci. Yg Indah. Pemimpin PR semua kan baik-baik...

      Delete
    8. pukimak lu bhai!

      Delete
  2. Ini kerja UMNO....kerani tu ahli/penyokong UMNO yang sabotaj kot.........??????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...apa pun boleh...janji boleh salah kn umno...rakyat tak pilih pr pun salah umno...inikan pula cek...lg lh salah umno...

      Delete
    2. Anwar main bontot pon salah UMNO kan :)

      Delete
    3. kak wan jijah tak jumpa jam omega pun salah umno..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. Salah UMNO, salah UMNO.... apa lah PAS n the gang ni... kereta dia bateri weak pon UMNO yg salah, kahkahkah..taik dia busuk pun UMNO yg salah.... bini dia x kasi main pun UMNO yg salah , muahahaahaha

      Delete
  3. Cek tendang sbb takdak duit dgn cek rosak sbb tulisan atas cek tak sempurna pun macai2 umno tak dpt beza. Tu la, org suruh meniaga tp hangpa pi jadi ejen komisyen, ni la akibatnya, jadi dungu mcm babi!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...yg penting bank ttp tendang gak cek tu...salah apa pun ttp tak boleh dapat duit...

      Delete
    2. Tu la.. Bapak kau suruh keja bank.. Blajar tak pandai.. Tau nak bangkang aje.. Bodoh bertingkat. Kalau chq tarikh dah luput kau bank in.. Kena tendang la bodoh. Ckp pandai sgt.. Kerajaan PR memang incompetent. Baru issue chq pon bole salah type tarikh. Camni ka nak terajui kerajaan. Bodoh sombong!

      Delete
    3. memang BALACAI pembongkang pandai pasal cek sbb selalu dapat komisyen haram dgn cek!!!!

      Delete
  4. orang yg buat cek tu mesti UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpa bhai...lu suruh jew yg buat cek tu isi borang ahli umno...senang klu buat salah ckp jew 'saya org umno' org pas mana ada buat salah....lg pun mmng mb pas suka ambik org umno kerja kt suk...
      Sbb klu ambik org pas...nti selalu tak dtg kerja atau mc...duk sibuk dgn ceramah pastu nk g demontrasi lagi...

      Delete
    2. Lain kali ukur diri sendiri.. Jgn asyik nak salahkan orang. Kau bodoh pon nak salah kan orang? Wahahha bingai

      Delete
  5. Lau salah mesti umno. Huhu. Tahap bingai sungguh hangpa ni

    ReplyDelete
  6. Lau salah mesti umno. Huhu. Tahap bingai sungguh hangpa ni

    ReplyDelete
  7. Kerja Manusia Anugerah Tuhan sebenarrnya............Apa kata Kuchinghutan?

    ReplyDelete
  8. Apa nak heran klu org tulis cek tu org UMNO....dlm penjawat awam pun ramai gak 'pembelot'... tapi yang herannya tak lak kata gaji yg dapat tu duit HARAM.....hai....tak faham...tak faham....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah apa yg kerajaan bagi gelojohnya bukan main. Contoh kerajaan bagi kenaikan pangkat pada guru2. Tapi ramai dari guru2 ni tidak menyokong BN. Cuba tanya mereka apa yg mereka nak lagi. Nama saja guru tapi mudah tertipu dek pembangkang. Kita tidak mau guru mcm ni mengajar anak bangsa. Mereka tidak ikhlas. Jadi guru2 cubalah berterima kasih dgn kerajaan.

      Delete
  9. Kami tak tolak islam. Kami tolak PAS

    ReplyDelete
  10. Aku nak bagitau kat anon 11.50, ini cerita sama macam LGE kat penang la.. dia silap taip, dan silap kira cuma dikedah silap tarikh... haprak hampa semua sama ja... PRU 13 nanti hampa tau la segala2nya teriak balik guri la PKR dan Parti Ajaran sesat.

    ReplyDelete
  11. Berita gempar ............

    Perkembangan terkini drp pejabat PKR.

    Berdasarkan maklumat intelligence, Melaka akan jatuh ke tangan PR. Oleh itu keputusan sepakat telah dibuat bahawa Anwar akan menjadi KM Melaka, dan demi memenuhi cita2 tersebut Anwar akan bertanding di DUN Bukit China Doll ....... opssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insiden atuk zizan jatuh longkang adalah isyarat yg azizan akan jatuh tertiarap PRU 13 ni!!!!awas...

      Delete
    2. Jatuh kt pejabat Pkr pula tu memang suwe le

      Delete
  12. PAS PIS PUS....macai sampai dah naik lebam spin itu ini..taksub tahap lebam...PRU13 PAS hanya tinggal PIS PUS....

    ReplyDelete
  13. Suatu hari di sebuah parlimen di Negara yang di perentah oleh Pakatan Rosak ...
    Kalifah Lim : Tuan yang dipertua ... saya ingin bentangkan satu usul ... iaitu kalimah Allah buleh digunakan oleh semua agama ...
    Kapal Sink : Saya sokong usul ini yang dipertua ... saya rasa 2/3 ahli dewan yang mulia ini pun bersetuju di atas usul ini ....
    Nwar Berahi : Saya amat bersetuju dengan usul ini ... ini adalah usul yang amat baik kerana melalui usul ini semua orang adalah sama rata sahaja ... tidak kira Islam mahupun bukan Islam ... sebagai orang yang bukan Islam ... mereka tentu merasa selesa menggunakan kalimah Allah yang amat rapat dengan umat Islam ... dan ini tentu mendekatkan mereka dengan orang Islam ... dan ini membantu membentuk perpaduan Negara ...
    Haji Adi : (tergagap-gagap) Er ... Yang dipertua saya tidak setuju di atas usul ini ...
    Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... mengapa pulak tuan berkata demikian ... tidakkah di dalam perjanjian sebelum pru yang kita menang dengan jayanya ... tuan dah bersetuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut agama lain ... dan sebagai buktinya ... ini adalah dokumen persetujuan yang tuan tandatangan menyatakan persetujuan tersebut dan saksi bagi perjanjian yang tuan tandatangani itu pun ada dalam dewan yang mulia ini ... kalifah lim ... kapal sink ...
    Kalifah lim dan kapal sink (serentak) : benar yang dipertua .. betul tu Haji Adi ...
    Haji Adi : Er tapi yang dipertua. Pimpinan pas yang lain tidak bersetuju ...
    Nwar Berahi : Tuan Haji Adi ... tidakkah tuan dah bersetuju dalam hal ini dan tuan pun mengaku bahawa tuan akan memperjelaskan kepada pimpinan pas dan ahli pas bahawa kebaikan yang agama Islam dapat dari penggunanaan kalimah Allah oleh agama lain ... ini adalah satu konsep dakwah yang secara halus untuk mendekatkan seluruh umat manusia kepada Islam ... besar manfaatnya itu Tuan Haji ... banyak pahala yang tuan akan dapat nanti ...
    Haji Adi : Er .... Er ..... Er ...
    Geng Ulamak : Yang dipertua kami bantah .....
    Geng Parasit : Yang Dipertua kami bersetuju agar usul ini diluluskan .... Tuan-tuan ulamak ... seperti dijelaskan oleh perdana menteri kita yang bijak seperti kata Tuan Guru Nik Aziz ... saya amat setuju dan tidak nampak apa salahnya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam ... kata Tuan Guru Nik Aziz juga ... bahkan Iblis pun gunakan kalimah Allah ... jadi apa salahnya kita manusia yang lebih mulia dari Iblis ini menggunakan kalimah Allah ... ini adalah salah satu dakwah juga ... tuan yang dipertua ... kita teruskan usul ini dengan mengundi ... bagi yang menentang mereka boleh undi tidak menyokong ... tiada masalahnya.
    Undian pun dijalankan ... akhirnya majoriti setuju agar kalimah Allah boleh digunakan oleh agama lain ....
    Perlembagaan pun dipinda .... undang-undang pun dipinda ....
    Tidak lama kemudian ... pada gereja tertera perkataan Allah ... pada kuil terpampang kalimah Allah .... tokong tergantung kalimah Allah .... Gudwara tertulis kalimah Allah .... dan lain-lain rumah ibadat pun tercatat kalimah Allah ... semuanya dalam tulisan jawi ...
    Suatu hari di sebuah tempat ceramah .... haji Adi berceramah jugak ... isunya kalimah Allah juga .... katanya .... “semua yang terjadi di dalam isu ini salah KDN ... kerana er ... er .... er ... sebenarnya salah umno kerana bersubahat ... er ... er ... er ... sebenarnya kerana umno tidak bersungguh-sungguh menentang usul itu ... kami geng ulamak dah menentang usul itu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aji Adi pun jadi er...er....er GAGAPLAH. Tu blum malaikat mungkar nangkir tanya lagi.... huhuhuhuhu.

      p/s- Jom kita pakat kasi Aji Adi dan rakan2 berehat makan duit pencen wakil rakyat selepas PRU 13 niii.. jom.

      Delete
  14. Dalam buku jingga tidak disebut bahawa akan melaksana hukum dan syariat islam sepenuh nya jika PR memerintah, dan dalam manifesto BN juga tizdak ada menyatakan akan melaksanakan hukum dan syariat islam sepenuh nya jika BN memerintah.....pilih lah mana satu yang baik & bagus untuk dunia & akhirat.

    ReplyDelete
  15. Apa la parpu silap tulis tarikh pun jd isu x gempaq langsung.....tp ada satu berita gempaq ada sekoq mamat ni dapat komisen 500 juta utk pembelian tukun yg baling dlm laut x tengelam tengelam....nak jd citer dia guna sorang model dari monggol cantik baq hang....model ni mula mula sonok la dah dijanji kan komisen sampai 5 juta....model ni pun nenjalang la apa lagi utk tendet tukun tu....bag hang tah mcm mana mamat ni dapat tender tu....wah jutawan baq hang....nak jd citer model ni satu hari tberanak dapat anak yg kening asyik terangkat angkat...so dia pun teringat la ttg komisen yg di janji kan mamat td...dia pun mai malaysia guna ic free la kut sbb imegresen kata tak dak rekod kemasukan...dia p cari mamat ni dgn bantuan sorang PI....cari punya cari...last last model ni kena bom baq hang...bom plak c4 bag hang....x dak juai di pasaran cuma boleh dapat free kat tentera je....ni baru citer gempaq...setakat cek 3-4 ploh hinggit apa klas nu komise 5 juta baghu ada kelas.....x blrh bayaq c4 kan je....ada aku kesah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, ko punya cerita tu salah skrip. Apa la, Salah kira undi, salah taip kos, salah tulis tarikh, salah skrip. Lepas ni ntah salah apa lagi la....

      Delete
    2. salah skrip tak pe aku takut salah jail orang je....

      aku nak tanya la tu pun kalau ko dah baca buku rosmah....

      agak agak rosmah kena bubar balik ka pengistiharan cincinnya tu sbb dgr citer baru cincin tu utk besannya ha ha ha ha....eh salah skrip ke....salah tulis kut....eh eh salah taip kos kut ha ha ha ha......aku dah kata cai cai umno ni sebenaqnya diperbodohkan oleh ketua ketuanya sendiri ha ha ha ha

      Delete
    3. Betul ke ko dengar cerita tu? aku takut ko salah dengar pualk...

      Delete
    4. AAK,Engko yg bodoh tak sedar...
      Kenyataan rosmah, cincin tu untuk besan tengok ka, atau beli hasil menabung dari
      kecil ka itu semua kenyataan sarcsm......
      Sebab korang kan suka fitnah dia...sehinggakan duit buat majlis pertunangan anak dia pun korang pertikaikan.

      Delete
    5. Bhai AAK...dgn ayat utara yg lu gunakan (dah macam bunyi lot taik) aku rasa lu guna kat maharaja lawak..tinggi lu dpt undi
      Tp tak kan stsndard lu buat lawak kanx3 yg sedihnya bhai...lu tak jemu ke guna bnda yg tak dpt dibuktikn...sekali dua org dngr org fikir..hmm betul lah tu!!! Tp klu duk ulang2 beratus kali tp takda apa2 yg mmpu lu org buat...hmmm dah jd citer dongeng yg berbagai versi...hahaha ni versi utara ke.

      Delete
  16. BAGAIMANA ISLAM MENGATUR KEKOSONGAN PEMERINTAHAN

    Setelah Parlimen dan Dewan Undangan Negeri terbubar, satu perkara yang menjadi isu sebelum terbentuknya kerajaan yang akan datang (selepas PRU) adalah,siapakah pemerintah dan apakah bidang kuasanya di sepanjang “tempoh kekosongan” pemerintahan ini? Pelbagai hujah berlawanan yang dikemukakan oleh kerajaan mahupun pembangkang dan juga pakar undang-undang dalam hal ini. Ringkasnya, apa hujahnya sekalipun, amalan yang dilaksanakan di Malaysia dan disepakati ramai adalah wujudnya“caretaker government” (kerajaan sementara) yang mentadbir di sepanjang tempoh pembubaran Parlimen ini sehinggalah kepada terbentuknya kerajaan yang baru. Inilah yang diterima umum, baik oleh kerajaan, pembangkang mahupun rakyat. Siapakah caretaker government ini? Ia adalah kerajaan (badan Eksekutif – Perdana Menteri dan menteri-menteri kabinet) yang sedia ada termasuk kakitangan awam di bawah mereka. Apakah bidang kuasa mereka? Mereka mempunyai bidang kuasa untuk mentadbir urusan seharian negara tetapi tidak lagi mempunyai bidang kuasa Legislatif.

    Manakala bagi pembangkang pula, inilah saat yang paling dinanti-nanti selama ini. Penantian selama lebih lima tahun merupakan satu penyeksaan yang amat berat bagi mereka. Hasrat berkobar-kobar untuk ke Putrajaya sudah tidak dapat dibendung. Dengan segala kepincangan yang dilakukan oleh kerajaan sepanjang lima tahun lepas, pembangkang merasakan bahawa mereka berada di puncak kekuatan dalam menghadapi PRU kali ini. Apatah lagi dengan sokongan yang ditunjukkan oleh rakyat setiap kali pembangkang mengadakan demonstrasi dan perhimpunan, maka tidak hairanlah jika pembangkang merasakan perjalanan mereka ke Putrajaya kali ini cukup selesa walaupun mencabar.Namun demikian, bagi umat Islam yang mengambil berat urusan saudara-saudara mereka, kesedihan dan kepiluan sekali lagi menusuk ke kalbu menyaksikan perbalahan dan ‘peperangan’ yang bakal tercetus dalam PRU kali ini, malah kali ini mungkin jauh lebih hebat dari PRU-PRU sebelumnya, apatah lagi melihat kepada budaya samseng yang semakin menular. Saat inilah api permusuhan, dendam, fitnah, kebencian dan segala bentuk api kejahatan akan marak membakar, khususnya di kalangan pihak-pihak yang bertanding dan penyokong-penyokong mereka. Kita tidak dapat nafikan hakikat bahawa tatkala pihak-pihak yang bertanding dan para penyokong mereka sibuk berpesta demokrasi, syaitan juga turut sibuk berpesta dan tidak putus-putus membisik dan menyucuk-nyucuk ke dalam kalbu setiap orang agar memusuhi dan membenci saudara seagamanya, agar menghentam satu sama lain, memfitnah, memaki-hamun dan mungkin sampai ke tahap mencederakan satu sama lain. Kesemuanya demi merebut kerusi untuk memastikan takhta pemerintahan menjadi milik mereka. Inilah demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi vs Islam

      Setelah Parlimen dan Dewan Undangan Negeri terbubar, satu perkara yang menjadi isu sebelum terbentuknya kerajaan yang akan datang (selepas PRU) adalah,siapakah pemerintah dan apakah bidang kuasanya di sepanjang “tempoh kekosongan” pemerintahan ini? Pelbagai hujah berlawanan yang dikemukakan oleh kerajaan mahupun pembangkang dan juga pakar undang-undang dalam hal ini. Ringkasnya, apa hujahnya sekalipun, amalan yang dilaksanakan di Malaysia dan disepakati ramai adalah wujudnya“caretaker government” (kerajaan sementara) yang mentadbir di sepanjang tempoh pembubaran Parlimen ini sehinggalah kepada terbentuknya kerajaan yang baru. Inilah yang diterima umum, baik oleh kerajaan, pembangkang mahupun rakyat. Siapakah caretaker government ini? Ia adalah kerajaan (badan Eksekutif – Perdana Menteri dan menteri-menteri kabinet) yang sedia ada termasuk kakitangan awam di bawah mereka. Apakah bidang kuasa mereka? Mereka mempunyai bidang kuasa untuk mentadbir urusan seharian negara tetapi tidak lagi mempunyai bidang kuasa Legislatif.

      Banyak lagi perbincangan tentang caretakergovernment dan bidang kuasanya, yang tidak perlu dijelaskan di sini kerana apa yang ingin ditekankan ialah keanehan sikap sebahagian besar umat Islam, termasuklah parti Islam yang bertanding dalam pilihan raya demokrasi di Malaysia ini yang tidak mempedulikan dari manakah asalnya caretaker government ini dan apakah ia sah menurut pandangan syarak? Umum mengetahui bahawa sebagai anak didik penjajah, kerajaan Malaysia mewarisi dan mengikuti sistem pemerintahan dari United Kingdom (UK) dan dari segi demokrasi berparlimen, sistem Westminster UK menjadi tiruan dan amalan di Malaysia. Begitulah juga dengan amalan caretaker government yang turut diambil dari negara kafir penjajah itu. Di Britain, kali pertama caretaker governmentini berlaku adalah pada tahun 1945 tatkala kerajaan campuran konservatif-buruh pimpinan Sir Winston Churchill terpecah ketika parti buruh menarik diri. Akibatnya Churchill telah meletak jawatan. Sebuah kerajaan sementara (caretaker government) telah ditubuhkan oleh Raja Britain ketika Britain menjalankan proses pilihanraya. Parti buruh yang diketuai oleh Clement Atlee telah kemudiannya memenangi pilihanraya tersebut dan membentuk kerajaan.

      Demokrasi sebagai sebuah sistem yang datangnya dari kafir Barat, ternyata berbeza dan bertentangan dengan Islam dari segenap aspek. Apabila berbicara tentang sistem Parlimen, umat Islam hendaklah memahami dari asasnya bahawa tidak ada Parlimen dan tidak ada konsep pembubaran Parlimen dalam Islam!Memang benar adanya Majlis Umat (Majlis Syura) dalam Islam, tetapi fungsinya bukan sebagaimana fungsi Parlimen dalam sistem demokrasi. Pemerintah dalam Islam ialah Khalifah dan Khalifah boleh memerintah selama mana tidak tercabut darinya sebab-sebab yang syari’e yang menyebabkan jawatannya gugur. Di dalam Islam juga, tidak ada konsep Khilafah terbubar dengan sendiri setelah cukup/tamat tempoh pemerintahannya. Tidak ada tempoh tertentu bagi jawatan Khalifah. Kekosongan pemerintahan (keKhilafahan) hanya boleh terjadi apabila Khalifah meninggal, meletak jawatan, murtad, menjadi fasik, menukar jantina, menjadi tawanan musuh sehingga tidak ada jalan melepaskan diri atau hilang kemampuan atas sebab-sebab tertentu. Selama mana Khalifah masih memenuhi tujuh syarat keKhalifahan dan selama mana dia memerintah dengan Kitabullah dan Sunnah RasulNya, maka selama itulah dia kekal memerintah dan umat wajib mentaatinya serta umat tidak berhak untuk mencabut pemerintahannya. Umat hanya memiliki hak untuk melantik dan membai’at Khalifah tetapi tidak mempunyai hak secara syari’e untuk memecat khalifah

      Delete
    2. Sekiranya berlaku kekosongan dalam jawatan Khalifah oleh sebab-sebab di atas, Islam telah menetapkan cara untuk menangani perkara ini yang diistidlal (berdasarkan dalil-dalil) dari Ijmak Sahabat. Dari segi tempoh waktu, sahabat telah berijmak (bersepakat) bahawa tidak boleh ada kekosongan jawatan Khalifah lebih dari 3 hari dan sekiranya ini berlaku, maka keseluruhan umat Islam berdosa kecuali mereka yang sibuk dalam usaha untuk melantik Khalifah. Manakala dalam sistem demokrasi di Malaysia, tempoh waktu kosong dari adanya seorang ketua negara dibenarkan sehingga 60 hari. Hal ini amat nyata bertentangan dengan Islam. Manakala apabila berlaku kekosongan pemerintahan dalam Islam, maka wajib dilantik al-amir al-muaqqat (amir sementara) untuk mengurusi urusan kaum Muslimin sehinggalah dibai’ahnya seorang Khalifah yang baru dalam masa yang tidak boleh melebihi 3 hari. Islam tidak mengenal istilah caretaker government dan konsep ini tidak boleh diamalkan oleh umat Islam kerana bertentangan dengan nas.

      Delete
    3. Pluralism @ syiah (PAS & PKR) vs Islam ( UMNO )

      adalah tajuk yang sesuai

      Delete
  17. malaikat maut umngokApril 7, 2013 at 9:30 AM

    SIAPA SEBENARNYA SIDEK BABA
    SIDEK BABA PEJUANG ISLAM: ORANG KESAYANGAN ANWAR IBRAHIM


    1.Saya mengenali Sidek Baba sejak 1977 bila saya menjadi Mahasiswa Universiti Malaya dan Sidek menjadi AJK Minggu Orientasi-UM. Kami panggil dia Cikgu Sidek kerana dia sudah dewasa umurnya.Dia senior saya satu tahun sahaja dari segi senioriti di universiti tetapi saya jauh lebih muda dari beliau dari segi umur kerana saya fresh dari sekolah dan terus ke universiti.

    2.Saya mengikuti dari dekat perkembangan kerjaya Sidek. Sidek bercerita bagaimana beliau datang dari keluarga susah. Bermula bekerja sebagai budak pejabat kemudian ambil kelas malam dan lulus SPM. Kemudian ke Maktab Perguruan. Mengajar di sekolah. Kemudian ambil kelas malam. Lulus STPM dan masuk ke Universiti Malaya.

    3.Sidek lembut orangnya. Berbicara dengan bahasa yang baik dan teratur. Beliau bergiat cergas dalam Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM). Diantara yang aktif waktu itu ialah Syed Darwilah, Allahyarham Datuk Nasaruddin Jalil, Dr Oniah dan ramai lagi. Saya terlibat dalam kumpulan Persatuan Bahasa Melayu Universiti Malaya (PBMUM). Diantara yang aktif ialah Dato’ Rozai Shafian,Bekas Speaker Kedah. Juga Tan Sri Muhammad Mohd Taib Bekas Menteri Besar Selangor.

    4.Sidek juga mengajar di Yayasan Anda, yang terletak di deretan kedai di Pantai Baru betul-betul di depan pintu masuk Universiti Malaya. Sekolah Persendirian yang ditubuhkan oleh Anwar Ibrahim,Datuk Kamaruddin Mohd Nor,Datuk Kamaruddin Jaafar bagi mambantu anak-anak Melayu yang tercicir dari arus pendidikan. Ramai anak Melayu yang miskin menuntut disini dan ramai yang berjaya dalam hidup. Datuk Zabidi Zainal Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, KPPA adalah bekas pelajar Yayasan Anda.

    5.Semasa di universiti hubungan kami rapat walaupun agak berlainan pendapat dan ideologi politik. Dia Islamis dan saya nasionalis. Bila ada masa terluang sementara menunggu kuliah selanjutnya, Sidek akan bersyarah panjang kepada kami tentang perjuangan Islam dan Anwar Ibrahim. Bagi Sidek, Anwar adalah pemimpin yang akan memimpin umat Melayu menuju ke kemuncak dan mesti berpaksikan Islam. Setiap lima ayat yang diungkapkan oleh Sidek akan ditutup dengan menyebut perkataan “Pak Sheik” bermaksud Anwar Ibrahim. Anwar adalah idola Sidek. Saya amat meluat melihat betapa taksubnya Sidek kepada Anwar.

    6.Anwar selalu masuk kampus dan bercerita tentang dirinya yang terpenjara di Kemunting kerana membela rakyat Baling, Kedah. Hampir setiap minggu ada saja program sebagini yang dianjurkan oleh Sidek dan PMIUM. Dimata kami Sidek adalah Anwar dan Anwar adalah Sidek.

    bersambung


    ReplyDelete
  18. malaikat maut umngokApril 7, 2013 at 9:34 AM

    7.Selepas lulus dari universiti dan menamatkan Diploma Pendidikan saya dilantik menjadi Guru Siswazah. Saya akhirnya menyertai UMNO dan aktif di Cawangan. Sebagai Pegawai Pendidikan Division Satu,saya tidak boleh aktif dihadapan jadi saya bantu dari belakang.

    8.Hubungan saya dengan Sidek berterusan. Bila Anwar menjadi Menteri Pendidikan dan berpejabat di Bandar Baru Damansara, saya ditukarkan ke Kementerian Pendidikan sebagai Ketua Unit.

    9.Adalah menjadi amalan Anwar setiap hari Jumaat Anwar akan berjumpa dengan orang awam,orang kampong, sahabat-sahabat beliau dan sesiapa sahaja tanpa temujanji.Anwar akan jamu tetamu makan nasi bungkus. Amalan ini berterusan hingga beliau meninggalkan Kementerian Pendidikan. Orang yang sentiasa saya jumpa dihampir setiap Jumaat ialah Sidek. Macam-macam yang dia bawa cerita dan bilik saya akan jadi tempat persinggahan beliau samaada sebelum berjumpa Anwar atau selepas jumpa Anwar.

    10.Malah diantara tajuk yang sentiasa dibawa dalam perbincangan kami bagaimana beliau katakan beliau lebih layak menjadi EXCO jika dibandingkan dengan mana-mana EXCO Kerajaan Negeri Melaka dan telah beliau nyatakan beberapa kali kepada Anwar untuk bertanding di Melaka dan menjadi Ketua Menteri Melaka.

    11.Saya memang tidak berminat untuk mendedahkan hal keburukan Sidek pada ramai. Sebagai seorang Pegawai Kerajaan yang telah bersara, saya selesa berihat dan membaca. Tetapi akhir-akhir ini Sidek terlalu ghairah mencaci dan mencerca Anwar. Saya ahli UMNO. Saya juga bukan pengikut Anwar tetapi pembohongan Sidek yang saya anggap keterlaluan mesti dihentikan.

    12.Sidek memang kaki bodek. Kalau bercakap amat lembut dan bahasa bersajak. Orang lain bodoh belaka dan dialah orang paling hebat. Kata-kata manis ini, bagi mereka yang kenal dia, satu penipuan.

    13.Allahyarham Datuk Nasaruddin Jalil pernah beritahu saya bahawa Sidek setiap hari dan malam menelefon beliau untuk lobi Anwar beri biasiswa supaya dia dapat buat Masters. Akhirnya Anwar luluskan. Kemudian lobi Azmin untuk minta Anwar luluskan beliau buat Ph.D Juga dia dapat. Bagi saya itu bukan kesalahan kerana Sidek ingin memperkemaskan dirinya menjadi seorang ilmuan.

    14.Tapi bila melobi kawan-kawan di Selangor dan minta tanah dari Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Menteri Besar Selangor, itu ada sedikit masalah. Muhammad Taib beritahu Nasaruddin dan saya yang dia telah beri tanah ‘prime land’ milik PKNS kepada Sidek tapi Sidek jual tak sampai pun setahun diluluskan. Sidek ambil duit taukeh Cina dan bayar premium kepada PKNS dan lebih dari separuh dia kebas kerana Muhammad Taib jual tanah PKNS kepada Sidek dengan premium yang amat murah. Saya yakin Anwar tahu hal ini. Muhammad Taib pernah menjadi Naib Presiden UMNO dan dia tahu Sidek rapat dengan Anwar.

    bersambung


    ReplyDelete
  19. malaikat maut umngokApril 7, 2013 at 9:37 AM

    15.Sidek waktu itu Timbalan Rektor berulang alik ke pejabat Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri lobi Azmin, lobi semua orang untuk jadi Rektor UIA. Sebenarnya ramai Pensyarah UIA yang lebih senior dari Sidek yang layak jadi Timbalan Rektor. Tapi kerana pressure dari Pejabat Anwar Ibrahim, Sidek dapat jawatan itu.Jawatan Timbalan Rektor. Saya orang UMNO saya juga tidak setuju dengan tindakan Anwar menempatkan Sidek disitu. Sidek ada Ph.D dan kajian akedemik yang beliau lakukan untuk Ph.D ialah berkenaan ‘Institusi Usrah (Study Circle) dalam ABIM. Kita tidak pertikaikan Ph.D nya tapi bidang kajian itu, terlalu cetek untuk dia menjadi Rektor UIA. Bila dia gagal ke jawatan Rektor UIA Sidek amat kecewa.

    16.Bila Pakatan Rakyat merampas Selangor Sidek berjumpa dengan Dr Wan Azizah isteri Anwar untuk melobi ke jawatan Timbalan Naib Canselor UNISEL. Saya jumpa seorang Dekan UNISEL yang dahulunya sama Jabatan dengan saya semasa di Kementerian Pendidikan. Dia kata kami mungkin dapat ketua baru di UNISEL. Sidek Baba akan jadi Timbalan Naib Canselor jika Tuanku Sultan setuju. Baru-baru ini saya dapat tahu orang yang sekat Sidek dari dipertimbangkan ke jawatan itu ialah Anwar Ibrahim sendiri bukan kerana faktor umur atau lain-lain tetapi bagi Anwar Sidek tidak cemerlang. Sidek selepas mendapat Ph.D tidak pernah menulis apa-apa ‘memorable academic paper’ dan tidak ada satu pun academic paper dalam International Journal yang beliau hasilkan.

    17.Bila Dr Mahathir menahan Sidek dibawah ISA selama 14 hari, akibat tercetusnya gerakan reformasi, Sidek cerita segalanya kepada ASP Kamal Pegawai SB yang menyiasat beliau. Sidek mengaku yang dia bersama sekumpulan pelajar-pelajar UIA seramai 18 orang merancang bersama-sama Pemuda UMNO yang diketuai oleh Zahid Hamidi mahu menawan RTM. Sidek yakin rakyat akan bangkit menentang Dr Mahathir kerana ABIM mempunyai ramai anggota dan ahli UMNO yang menyokong Anwar. Sidek pecahkan semua rahsia Gerakan Reformasi kepada polis. Akibat tindakan beliau ramai yang ditahan antaranya: Roslan Kassim, Ezam Mohd Nor, Datuk Kamaruddin Jaafar, Malik Hussin, Datuk Zamri Kadir, dan ramai lagi pelajar UIA yang terlibat tetapi sempat melarikan diri termasuk Dr Yusri Mohamad dan Dr Asyraf Wajdi anak Datuk Dusuki Ahmad.

    18.Sidek tidak ditahan lama malah tidak dibawa ke Kemunting. Beliau dibebaskan setelah bersetuju untuk bekerjasama dengan polis dan menjadi agen polis bagi melumpuhkan Gerakan Reformasi.

    bersambung


    ReplyDelete
  20. malaikat maut umngokApril 7, 2013 at 9:39 AM

    19.Bila saya berjumpa beliau sebulan selepas dibebaskan dari ISA di Hotel Legend Kuala Lumpur beliau kelihatan seperti orang yang baru keluar dari hutan belantara. Mukanya pucat dan wajahnya ketakutan. Bercakap secara berbisik dan ayat yang diungkapkan tidak jejas. Saya faham keadaanya.

    20.Pada satu Jumaat dua bulan yang lalu saya jumpa dia sekali lagi di Masjid di Sentul. Perwatakannya tidak berubah. Bercakap secara berbisik seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena.


    21.Kini baru saya faham kenapa Sidek menyerang Anwar. Kenapa Sidek fitnah Anwar. Mudah sahaja plot dan jalan ceritanya. Sidek satu masa dulu amat yakin kepada perjuangan Anwar. Sidek dapat banyak habuan dari Anwar. Tapi ada lagi yang belum cukup untuk Sidek. Sidek merasakan beliau telah banyak berkorban untu Anwar hingga ditahan dibawah ISA. Bila Anwar kembali berkuasa Anwar gagal membantunya untuk menjadi orang nombor satu di UNISEL. Maknanya Anwar sudah ada penggantinya dan Sidek bukan lagi orang kesayangan Anwar.

    22.Sidek tiada pilihan. Dia sudah berjanji malah amat takut kepada polis. Bila pilihanraya sudah hampir tiba, polis dan Dr Mahathir panggil Sidek dan tagih hutang lama. Sidek tiada pilihan dan terus menjadi kuda yang ditunggang oleh Dr Mahathir dan pemerintah. Sidek kini terperangkap. Ilmu yang dia miliki dicampakkan ke longkang. Iman yang dia ada digadai kerana takutkan manusia yang lemah seperti Dr Mahathir.

    23.Anak buah saya kini berada dalam Kumpulan Khas yang dibentuk oleh Datuk Elias Anor Abdul, bekas Setiausaha Politik Datuk Najib Razak. Sidek adalah salah seorang anggota kumpulan ini yang dibayar gaji sebanyak RM 15,000 sebulan. Kumpulan ini merancang bagi menjatuhkan Anwar Ibrahim. Itu sahaja. Mereka telah kenal pasti 113 orang yang akan dikumpulan dan digunakan sepenuhnya untuk tujuan ini. Siapa mereka? Mereka adalah kenalan, sahabat karib dan orang yang rapat dengan Anwar Ibrahim. Mereka dihimpunkan untuk hancurkan Anwar Ibrahim. Pemimpin yang mereka sanjung satu masa dahulu.
    24.Saya bukan penyokong Anwar Ibrahim. Minat saya hanyalah kepada Sidek Baba. Manusia yang rapat dengan saya tetapi jual dirinya kerana dunia. Saya masih ahli UMNO, saya nasionalis bukan Islamis seperti Sidek Baba.



    Hj Omar Bin Abdul Rahman
    Ipoh Perak.
    1 April 2013

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah. Masa baik dgn DS Anwar semuanya wangi. Bila dah x bersama DS Anwar semuanya busuk.

      Delete
    2. Sidek baba org kenal le.....
      Ini. Hj omar mana...tak kenal lah.
      Entah sapa sapa la.

      Delete
    3. Orang PKR amat pakar mereka cerita, cerita baik-baik untuk geng-geng dia, , cerita buruk untuk musuh-musuhnya dan yang paling seronok, pengikut-pengikutnya akan percaya sampai bila-bila (tahniah kepada pembuat cerita)... dari kisah altantuya, kapal selam, cincin rosmah dan sekarang cerita pasal sidik baba pulak, dulu Sidik dipuja, bila berpaling dari Anwar maka alasan yang tak akan berubah adalah kerana Wang .... hampir 98 % cerita orang PKR adalah tinggal cerita ... tiada bukti. Kalau kena dengan orang dia... bukti pun diakatakan besi ...Mmmmm

      Delete
    4. Bhai mmu...lu agak2 berapa lak hj omar ni dapat utk buat kenyataan camni...sbb klu tngk citer dia...anwar pun takda beza dgn prrkataan kronisme...hahaha donia2 klu org pr tukar arah maka dia dibeli...tp klu org umno pergi pada pr itu atas hidayah dan pertunjuk Allah...

      Delete
  21. malaikat maut umngokApril 7, 2013 at 9:45 AM

    Bila melayu mudah lupa

    Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa BN memberikan laluan kepada Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali bertanding dalam pilihan raya umum menggunakan tiket parti itu.

    Beliau malah berikrar akan turun ke Kelantan bagi membantu memenangkan Ibrahim yang sebelum ini menggunakan lambang PAS

    Elok la tu ketua parti setan akan membantu ketua parti Alkataki.....kah kah kah....kalau menang satu untuk ko satu untuk aku dua untuk ko 2 untuk aku....tuan penasihat 25%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah aljuburi menjadi PM & al-kohol guan eng Timbalannya? Dpt kah al-zhaimer kapal sing jd TPM 2 atau Al-lamak Hadi cuma jd melukut ditepi gantang.. 
      Satu bantal,mimpi asing2..yg basah kene kencing org macam kau 

      Delete
    2. Iyelah... Pemimpin PR la yg baik. Yg bagus. UMNO ni parti setan. PR baik mcm malaikat. Pendek kata semuanya diorg je la yg baik....

      Delete
  22. http://mountdweller.blogspot.com/2013/04/kenali-sidek-baba-dan-orang-kanan-dsai.html

    wakakakakakagempar berita ini ya kerna monyet ini udah ketahuan rahasia dia ya.kayak dia juga folower partai setan umno , kakakakakakkkakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes... PAS for All... Indon pun Indon lah...

      Delete
  23. standard pas la tu..

    bila nak kutip wang rakyat masuk tabung tin milo, laaajuuu je..

    tapi bila nak bagi duit kat rakyat, keeemuuuttt je..

    ReplyDelete
  24. Tukang emas yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS) Jacob & Co akhirnya tampil menyokong penjelasan isteri perdana menteri Rosmah Mansor bahawa cincin kontroversi RM24 juta yang dibawa masuk ke negara ini bukan bawah namanya atau dibeli olehnya.

    Dalam sebuah wawancara video, Pengarah Barang Kemas Jacob & Co Philip Nassimi (kiri) berkata, "Natural Fancy Blue Grade Cushion Diamond Ring" 30.11 karat itu sebenarnya untuk dilihat oleh Maira Nazarbayev, ibu kepada Daniyar Nazarbayev yang bertunang dengan anak Rosmah, Nooryana Najwan.

    "Ia dibawa untuk pameran dan penelitian sahaja, bukan untuk dijual - untuk perhatian Maira Nazarbayev, (yang berada) bawah jagaan Madam Rosmah Mansor

    "Oleh kerana Maira Nazarbayev menjadi tamu di kediaman perdana menteri, barangan itu dihantar dengan keadaan begitu.

    "Alasan kenapa dalam House Airway Bill, disebut nama Madam Rosmah Mansor, kerana untuk menghantar barangan berharga ke Malaysia - Kuala Lumpur - ia perlu dihantar bawah jagaan rakyat tempatan Malaysia dan bukannya warga asing," katanya.

    Beliau menjelaskan, House Airway Bill merupakan dokumen biasa untuk menghantar barangan berharga AS ke dalam atau luar negara

    Kan aku dah kata hang pa jgn dok fitnah kak ros biaq la dia nak citer yg tu duit simpanan dia ke atau hanya utk pameran ke atau apa ke ha ha ha ha....

    baru aku tau ghupa ghupanya untuk besan kah kah kah kah....baguih la yang satu interpol tgh cari 1 lagi lepas PRU nanti sprm plak kut cari ha ha ha ha....kut mana pun kena menang ni kalau tak... tak pakai cincin pakai gelang besi ha ha ha...........ini citer baru selepas dua tahun dan selepas biografi kak ros keluar ha ha ha ha kan aku dah kata biografi kena rombak semula baru skrip nya nampak benar kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang dh dengaq video tu sampai habis ka dak? Kalau hang dh dengaq, hang paham ka apa yg hang dengaq tu?

      Delete
  25. Zombie2 telah ditembak kepalanya tidak musnah Dan tewas..ini menyebabkan pengarah cerita THE WALKING DEAD hairan Dan kebingungan..

    Selepas disiasat dan didapati bahawa ZOMBIE TERSEBUT adalah AHLUL PAS.

    OOOOOO.... cengitu rupanya... patut pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan yg tak reti menembak itu adalah ahlul umno

      citer la bg habis tuan ha ha ha ha ha

      Delete
    2. Hmmm... dlm kepala zombie ahlul pas selepas di post mortem rupanya tak ada otak

      Delete
    3. Hmmm... dlm kepala zombie ahlul pas selepas di post mortem rupanya tak ada otak

      Delete
  26. Naib presiden PERKASA Datuk Zulkifli Noordin mendakwa Pakatan Rakyat akan menyebarkan risalah palsu yang mendakwa ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat sokongan ulama terkenal dunia Syeikh Dr Yusuf Al-Qardhawi.

    kah kah kah kah loyar buruk betul zul ni.....aku ingat ka dia dakwa ada bukti baru video sex anwar ha ha ha ha....

    katak o katak mengapa pangey hujan

    macam mana tak pangey hujan najib tak calun aku....

    tapi yg aku heran tak semena mena kluar juga berita yg sohibul samahah hj najib juga pun berkata bahawa beliau juga mendapat mandat dari ulama tersebut semasa lawatan kemanusiaan ke palestin.....

    Najib mendakwa Dr Yusuf menyatakan pengiktirafan dan penghargaan beliau kepada kerajaan terhadap misi lawatan kemanusiaan itu yang disifatkannya sebagai misi yang berani dan luar biasa.

    Sokongan Dr Yusuf itu dikaitkan Najib dengan iltizam kerajaan pimpinannya untuk mempertahankan kalimah Allah.

    al ustaz zul kulum tak nak kata yg ni palsu juga ka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai AAK...knp klu org pr keluar dari pr dipanggil katak... klu org bn masuk pr pun kita panggil katak juga ke...hmmm klu camtu rakyat malaysia ptt bersyukur 16 sept.tak jd kenyataan...klu tak selama 4 tahun lebih kita dibawah kerajaan katak...lu kategori katak ke kodok...bhai jujur itu pahit,tp penawar kpd hati...

      Delete
  27. Seorang lagi lelaki mengaku diliwat anwar

    seorang lelaki lemah lembut, namanya Sidek Baba, dia kini sedang diperkudakan dengan kerap di media arus perdana kongkongan Umno dan BN seperti Utusan Malaysia dan TV3 untuk menyerang Anwar Ibrahim secara bertali arus.

    Dimaklumkan, Sidek Baba adalah salah seorang ahli dalam kumpulan khas yang dibentuk oleh Datuk Elias Anor Abdul, Setiausaha Politik Najib Razak dan diberikan habuan RM15,000 sebulan untuk melakukan tugas khas "membalun" Anwar Ibrahim.




    Satu masa dahulu selepas penahanan Anwar Ibrahim pada 20 September 1998, Sidek Baba telah ditangkap dan ditahan di bawah ISA oleh Rejim Mahathir. Seminggu selepas ditahan dalam ISA, dia mengaku telah diliwat oleh Anwar Ibrahim.

    Menjelang PRU13, ramai pihak berpendapat, di dalam menjalankan tugas khasnya membalun Anwar Ibrahim, dengan upah RM15,000 sebulan ini, Sidek Baba dijangka akan sekali lagi mengaku pernah diliwat oleh Anwar Ibrahim seperti pengakuannya sebelum ini.

    Melihatkan watak lelaki lembut yang dimiliki oleh Prof Sidek Baba ini, dia dijangka akan digunakan untuk mengaku sebagai mangsa liwat Anwar Ibrahim menjelang pilihanraya umum ke 13 sekaligus melengkapkan kempen lucah Umno dan Barisan Nasional bagi meraih sokongan rakyat.

    Maka sebelum dia sekali lagi mengaku diliwat oleh Anwar Ibrahim, bagi menyiapkan "assignment" membalun Anwar, biar gua balun dia supaya dia tahu langit tinggi ke rendah. Prof paling bahalol dalam Malaysia...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai klu dr sidek tu buat u turn...mesti dia dpt balik title SEORG ILMUAN YG TIADA TANDINGAN kan....klu tukang sapu smph masuk pr pun standard iq sama dgn guru lulusan u kanx3...hahaha lu tak terpikir ke yg lu cuma dipndng tinggi dlm pr jew....bukan didunia luar...

      Delete
    2. dapat title ilmuan dgn dapat RM 15000 sebulan mana lebih best....ilmuaan apa sangat jual maruah memburukkan rakan sendiri....dei macha kalau ada brani ajak anwar bertentang mata dan citer depan depan kita tgk kalu sapa yg kantoi ena da wange wange.....

      Delete
    3. Suruh Anwar tentang mata dgn Eskay dulu la...

      Delete

  28. Lihat BUKTI jelas kenapa kami BERSARA awal dari UMNO...

    BUKTI 1
    BUKTI 2
    BUKTI 3
    BUKTI 4

    Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

    Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah....
    http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
    http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
    http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
    http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

    ReplyDelete
  29. Umno terus maju.......
    Tipu rakyat Malaysia!!!!!

    ReplyDelete
  30. Ini kalilah!!!
    Umno akan jadik bahan pameran di muzium!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku setuju ngan lu...sbb umno mmng ada muzium di melaka...pr ada... Hahaha...

      Delete
    2. di melaka umno ada muzium anak luar nikah
      muziah artis bawah umur kena payung ngan VIP dah nak mampus
      muzium lahirnya geng 3 T

      kah kah kah

      Delete
    3. PR x de muzium ke? Contohnya mcm Muzium Video ke? Kah kah kah.

      Delete
  31. Lepas PRU13,kita akan lihat mcm mane umno jadik pembankang!!
    Baru kau tau!!!!

    ReplyDelete
  32. Adik-Adik?

    Sah yg merayu perhatian ini dari kelompok abang gay tua...atau kakak penkid!!!!

    Lalalala bau taik la

    ReplyDelete
  33. Gay,sex,lucah,porno,jubo,pelacur..
    Itu adelah zikir & wirid umno setiap hari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zikir PAS pulak Putrajaya, Putrajaya, Putrajaya, Putrajaya....

      Delete
  34. Ini kalilah marilah kita bersatu wahai penyokong-penyokong UMNO, kita bersatu menyokong kerajaan yang bernada BARU agar Malaysia akan aman dan makmur. Kita orang-orang Melayu harus bersatu sama ada kita Umno,PKR,PAS dan lain-lain, marilah kita bersatu menegakkan kebenaran agar lahir sebuah KERAJAAN MALAYSIA yang maju "MARILAH KALI INI KITA SAMA-SAMA BERSATU MENYOKONG PAKATAN RAKYAT"...TAKBIR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambang dacing tu sendiri dh menunjukkan penyatuan dlm BN. Mana lambang PR korg? Ajak org bersatu, tp dia sendiri buat hal masing-masing.

      Delete
    2. Setuju anon6.0

      Sebaik sahaja UMNO/BN mendapat mandat memerintah... aku akan pastikan kwn2 yg tak tahu mengenang jasa diperambat Dan dinyah senarai dari list hp.

      Dasar anjing tersepit

      Delete
  35. Aku sangat risau PR ni banyak sangat buat silap. Tersilap TAIP la....kesilapan teknikal la......tertinggal la......belum lagi perintah Msia....dah perintah nanti mcm2 la SILAP....TAK YAKIN AKU KAT PR......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!