GEMPAR BERAPI! NIK AZIZ DAN SAIFUL BAHARIN DICABAR UNTUK SAMAN USTAZ SAIDI TENTANG ISU ZINA DALAM KOC KERETAPI!


“Saya bersedia kerana saya adalah saksinya, saya ada bukti…kalau mereka nak saman, saya terima dan saya cabar Nik Aziz dan Saipul Baharin tolong saman saya kerana saya sudah bersedia masuk mahkamah sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13)”.
Demikian tegas Ustaz Saidi Hussin yang disebut bakal berhadapan saman Adun Selising, Saipul Bahrin Mohamad yang mendakwa difitnah berkhalwat dengan seorang wanita yang juga isteri seorang guru dalam koc orang kenamaan (VIP) semasa menaiki kereta api dari Kuala Lumpur ke Tumpat.

Sambil menegaskan langsung tidak gentar dengan ugutan saman itu, Ustaz Saidi sebaliknya meminta pemeriksaan DNA dilakukan terhadap anak kedua bongsu kepada wanita dikenali sebagai Kak Na yang ditemui berkhalwat dengan Saipul Bahrin.

“Di Pasir Puteh sendiri, semua orang tahu kes khalwat Saipul Bahrin dan apa istimewanya beliau hingga diisytiharkan oleh Nik Aziz sebagai calon pertama bertanding dalam PRU-13.

“Jika sekiranya Saipul Bahrin tidak dicalonkan, maka bermakna benarlah dakwaan kes khalwat itu berlaku antara pemimpin PAS itu dengan isteri orang… itu sebab dia wajib bertanding PRU-13 sebagai bukti dirinya tidak bersalah,” katanya dalam satu temubual eksklusif di Kuala Lumpur, hari ini.

Menurut Ustaz Saidi, pihak polis juga perlu menyiasat kes berkenaan dengan memanggil beberapa saksi termasuklah Haji Fauzi DAG 67, Azhar Kerbau dan tok bilal Kampung Golok dalam DUN Semarak.

Sementara itu, Ustaz Saidi menegaskan otak Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak berapa sihat sejak kebelakangan ini.

Isu kafir mengkafirkan UMNO hingga mewujudkan perceraian suami isteri jelas membuktikan PAS menggunakan fahaman yang salah dan keterlaluan hingga sanggup melabelkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sama seperti haiwan dan wang itu haram digunakan.

Baca seterusnya di Perak Today

140 Responses to "GEMPAR BERAPI! NIK AZIZ DAN SAIFUL BAHARIN DICABAR UNTUK SAMAN USTAZ SAIDI TENTANG ISU ZINA DALAM KOC KERETAPI!"

  1. ini semua tak penting!

    yang penting sekarang ialah video SEKS Anwar, bukan video ceramah beliau!

    macam mana kami penyokong2 UMNO peringkat bawahan nak lawan hujah2 macai PR tanpa video seks?!

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah la En Mohamed...Org tau sape ko!!!...Penzina dibela Ulamak Songsang!!! Takut malu maka dicalonkan sekali lagi!!!Pemimpin klu dh haprak...maka haprak lah smpi bila2...Elok lah saman, biar cpt kes ko Saiful dibicarakan!...Aku xblh lupa bila Ustaz Saidi kata..."Kote ko pun basah lagi masa ditangkap"...Kah..Kah..Kah!...Ada hati nk jd calon lg!..Kah..kah..kah...bg Si Mohamed Nasionalis Haprak Meru ni la gntikan ko!!!

      Delete
    2. Inilah dia ciri2 assobiyah dn khawarij yg sbnar iaitu tetap tegar mpetahankn ahli kump wlpn dgn jelas serta terang telah mlakukn kesalahan dn tindakan n.ajis itu brsamaan dgn tindakan para paderi yg mpunyai kuasa mutlak utk mngampunkn kesalahan sesorg. Inilah mslhnya pabila ulama brlumba2 mgejar kuasa utk mnjd ulul amri maka halal jd haram dn haram jd halal. Yg penting bg mreka khendak parti diutamakn dulu dr khendaki ALLAH SWT.
      Benarlah kata saidina umar ra bhwa ulama yg mgejar kuasa mgkhianati prjuangan nabi MUHAMMAD SAW

      Delete
    3. Betul...fahaman assobiyyah dan kharwarji

      Delete
  2. “Jika sekiranya Saipul Bahrin tidak dicalonkan, maka bermakna benarlah dakwaan kes khalwat itu berlaku antara pemimpin PAS itu dengan isteri orang… itu sebab dia wajib bertanding PRU-13 sebagai bukti dirinya tidak bersalah,” katanya dalam satu temubual eksklusif di Kuala Lumpur, hari ini.

    dia belajar mana boleh cakap cam ni?

    ye ke ustaz?cakap macam orang takde pelajaran je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo ko ni ..civil law memperuntukkan bahawa pendakwa boleh issue DNA dari tertuduh..masalahnya boleh kah ADUN Selinsing nak bagi DNA beliau?

      Delete
    2. wujudkah kemungkinan penimbulan semula kes ini adalah ditaja oleh pihak pihak yang berkepentingan terutama menjelang PRU 13.

      Delete
    3. samaada ditaja oleh pihak pihak tertentu tu soal lain.. ceritanya ade buat ke takde...

      Delete
    4. Bhai...dimana silapnya ungkapan dari ustaz saidi ini... Lu mmbaca ungkapan ustaz diatas kapasiti melayu muslim atau ahli pas yg ambik negatif dahulu sbln habis membaca satu2 statement...

      Delete
    5. bhai 69, lu baca bahasa melayu pon tak paham,,,pegi baca balik

      Delete
    6. Bhai 02.14...klu lu dh bijak dlm mmbaca boleh lu tunjukkn dimana silap ungkapan tu....lu nk rewang sana sini utk apa bhai...

      Delete
    7. kalau tak paham, dok diam2 sudah lah bhai 69..baca bahasa melayu pon tak paham, jenuh nak nerang

      Delete
    8. bila masa kau terang??mana satu penerangan kau??

      Delete
    9. Bhai 02.56 klu lu sndiri tak pasti apa yg lu baca tu salah...lu tak payah nk spin lagi...dan jgn kerana politik lu snggup jadi agen yg tak peduli apa itu kebenaran....

      Delete
    10. yg tak peduli kebenaran adalah ahli umno..depan mata pon buta tak nampak..dah la membaca malas, berfikir pon malas,

      that's why la UMNO( United Malays No Otak)

      Delete
    11. Hahaha..nk spin juga lagi....bhai lu hnya perlu tunjuk dimana silap ungkapan tu klu lu betul2 faham...tak perlu nk lari sana sini utk tnjukkn kebodohan lu yg tak mmpu utk menilai...kesian bhai kerana politik....

      Delete
  3. Sesungguhnya kematian tidak dapat dipisahkan dari manusia. Kematian tidak mengenal sesiapa.
    Apabila sampai ajal yang ditetapkan oleh Allah, maka tiada yang boleh menolaknya.

    Para ulama mengibaratkan nyawa ini seperti daun pokok yang rendang. Daun-daun ini akan gugur
    apabila tiba masanya; tidak kira hijau atau kuning, tua atau muda.

    Adakah kita telah bersedia untuk menemui masa-masa tersebut ? Menjadi kewajiban manusia mengambil
    peringatan ini supaya dapat bersedia menghadapi masa tersebut.

    Ingatlah apabila tiba saat dicabutkan roh dari badan, pintu taubat telah tertutup. Jika kita di
    kalangan orang yang taat kepada Allah, maka kita adalah orang yang beruntung. Begitulah sebaliknya...

    Ulama menyebut bahawa orang banyak mengingati mati dimuliakan dengan 3 perkara :
    1)Dia akan segera bertaubat kepada Allah
    2)Memadai hatinya dengan apa yang ada padanya
    3)Dia akan rajin mengerjakan ibadah.

    Begitulah sebaliknya.

    Manusia akan dihinakan dengan 3 perkara jika ia lupa dari mengingati mati.
    1)Dia lupa kepada taubat kepada Allah
    2)Sentiasa tidak redha dengan apa yang ada padanya
    3)Malas untuk mengerjakan ibadah kepada Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3)Malas untuk mengerjakan ibadah kepada Allah.

      ** yang jenis ramai, tapi laung kan untuk membela islam... umno la tu.

      Delete
    2. yang jual kalimah Allah demi undi bukan Islam.... PAS dan PGayR la tu..

      Delete
    3. 1) macam si gila jubor, kaki liwat, raja goyang patut dah tobat..

      Delete
    4. kesian, bila diberi peringatan, masih tidaj mahu menerima, bahkan dimain2kan...ingatlah, mati akan datang menjemputmu bila2 masa,,,buatlah persiapan

      Delete
    5. ko tak mati ke? sumua akan mati, semua org tahu tu..

      perasan diri tu lebih islam dari org lain....

      Delete
    6. sebab tu peringatan tu diberi utk bersama...aku tak kata pon tak mati...

      nilah perangai mcm arab jahiliah,,bila diberi peringatan, tidak mahu terima tapi dipersoalkan pula, " ko tak mati ke" langsung tak mahu gunakan akal utk berfikir...ruginya akal yg ada tidak digunakan sebaiknya.

      Delete
    7. Anon 12.24pm...yg rajin mengamalkn ibadah songsang pencacai2 PasPisPus mcm ko!...Sume nya topeng diluar tp didlm nya syaitonnirrojim!

      Delete
    8. AnonymousApril 3, 2013 at 2:14 PM

      kesian ko..

      Delete
    9. mcm macai macai Parti Anutan Setan yg di-rejam....dan mcm macai macai yg mempertahankan anugerah tuhan celop.....kehkehkeh.

      Delete
    10. AnonymousApril 3, 2013 at 2:56 PM

      mental problem kaaaa????? hahahahaha

      Delete
  4. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong soraang dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong soraang dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
    2. Takpelah sesekali lpas stress kat blog ni. Ada jugak hiburan.... taknk buat versi majalah ke?.. mesti laku mcm majalah ujang.... hahaha. Inikali lah....

      Delete
    3. dia sindir je tu..orang bando kabo sarcasm, orang kampong kabo perli le tu...untuk orang yang bole baca yang tersirat...

      harap maklum.

      Delete
    4. Waaaa parlimen dah bubar. Pencatat sejarah, tlg rakam detik ini. Selepas ini sng anak2 nk buat kajian tentang spesis bodoh, lembu, gila babi yg akn kita kuburkan nanti.. umno dah jd sejarah.

      Delete
    5. hahahahahaha..

      Delete
    6. relax bro, PR kali ni Ko kaw2

      Delete
    7. ye ke...mari kita tengok sape yg kena...umno akan dikuburkan

      Delete
    8. Bhai ni ada masalah ke...sndiri posting komen...sendiri reply...

      Delete
    9. haha..lu yg ada masalah bhai 69,,,itu lain2 orang...awat kalut sangat ni..rileks la bhai 69..parlimen dah bubar....citer lebih pon bukan lu paham..

      Delete
    10. Hahaha biar kan aje.. Jurangan???? Hahahaha.. Jgn kalut sangat bai... Bersama Menguburkan UMNO.

      Delete
    11. Parah dah mamat sekor ni...pru pun boleh buat org giler masuk blog....whatever lh bhai...yg penting ubat jgn lupa mkn sbb x banduan layak mengundi tp org giler tak layak...

      Delete
    12. 12.21 syiok sendiri. Jgn buat video ye nanti msk blog papagomo hehehe

      Delete
    13. hahaha..

      dah abis idea, pastu kata orang jgn lupa makan ubat..simpan pesanan tu utk diri sendir ye bhai 69....hahahaha...emosi tersentapkah?
      wakakaka

      Delete
    14. Hahaha....k take care bhai moga lu mmpu buat pilihan....

      Delete
    15. NAK SEDAPKAN HATI SENDIRI KE BRO. KITA ORG SOKONG BN DAN RAMAI LAGI. KAI SEKONGKOL DGN DAP MATI NANTI JAWABLAH YA. TU CINA SEKOR TOICH N GO ADA HATI NAK BERTANDING DI JOHOR. HARAP ORG JOHOR PANDAI MENILAI.

      Delete
  5. PRU 13 Undilah Barisan Nasional.

    Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

    Mari kita ganyang Pakatan Rakyat sampai lenyek.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom ingat mati, bila2 masa saja malaikat izrail akan datang jemput kita..

      sudah kah kita bersedia?

      Delete
    2. Haha.... bang.. abang ni elok masuk maharaja lawak???. Bn?????. Hehehe. Org dah simpan dlm muzium dah... hehe... lawak2....

      Delete
    3. Orang yang ingat mati adalah orang yang hidup dengan penuh sikap kemanusiaan, bukannya macam Pakatan Rakyat yang sibuk menghuru harakan negara dan memutar belitkan agama hingga memporak perandakan masyarakat.

      Malahan orang yang ingat mati juga tak akan menipu, sedangkan Nik Aziz pun menipu kata Tun Mahathir sekat hudud di Kelantan dan ancam nak ambil tindakan terhadap PAS jika buat hudud sedangkan sebenarnya dalam surat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz pada tahun 1994, Tun Mahathir sebenarnya menasihatkan Nik Aziz supaya melihat keadaan realiti keadaan masyarakat yang berbagai kaum dan agama. Ini kerana dalam draf hudud PAS pada tahun 1993, terlalu cincai hingga menyebabkan rosak nama baik hudud dan Islam.

      Sebenarnya penceramah PAS yang sibuk memfitnah dalam ceramah mereka yang perlu insaf. Insaflah, jangan sibuk sangat nak memfitnah orang dalam ceramah, kerana jika tengah ceramah fitnah dan hasut orang buat kejahatan seperti BERSHIT 3.0, apa akan terjadi kepada keimanan dan akidah orang itu, mati dalam keadaan menghasut dan memfitnah orang, tak ada rasa bersalah ke? Tak guna pakai serban ke hulu ke hilir, tapi perangai lebih buruk dari penari kabaret dan mat pet, kerana penari kabaret dan mat pet pun tak menghasut dan memfitnah orang, oleh sedarlah diri.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!

      Marilah kita semua muhasabah diri.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. semoga anda diberi hidayah, sebelum menetap alam seterusnya iaitu di alam barzakh

      Delete
    5. Kalau nak beri nasihat tak apalah, saya terima, tapi jangan jadi munafik, lain di mulut tapi lain di hati, itu perangai manusia keji. Renung-renungkanlah. Kerana di akhirat kelak ada beberapa kumpulan yang dipanggil untuk dihisab sebelum dimasukkan ke syurga atau ke neraka.

      Antaranya golongan ulama, ada ulama yang mengaku kononnya dia beramal di dunia ikhlas, tapi sebenarnya dia penuh riak, maka orang sebegini dilempar ke neraka.

      Oleh itu, janganlah kerana pakai serban dan jubah serta digelar tok guru sudah berlagak, kerana golongan sebegini mendedahkan dirinya untuk dihumban ke neraka lebih awal lagi.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. amiklah peringatan..

      perbanyakkan mengingati mati, nescaya hatimu akan menjadi tenang..

      Delete
    7. Yg hati ko x tenang tetap nk berhujah lawan en. Mohamed tu dah knp? X ingat mati ke?

      Delete
    8. dia bertanya, aku menjawab,,takkan tak boleh?dia beradab, aku pon jawab beradab..

      jom sama2 mengingati mati............

      Delete
    9. Muslim yg malas beribadah, sukakan kejahatan dan membuat dosa, adalah berpunca drpd hati yg gelap..

      Hati yg gelap pula berpunca dari tidak memperingati mati.

      Dan manusia yg tidak memperingati mati berpunca dr manusia yg tinggi angan-angannya.

      Tanpa dia sedari sebelum tiba angan-angannya menjadi kenyataan, dia perlu menemui mati.

      Bermakna tingginya angan-angan sehingga melupakan mati yg semakin dekat.

      Jadi marilah kita memperingatkan kpd muslim yg lain, elakkan lah memasang angan2 yg panjang yg tidak mungkin akan menjadi kenyataan kerana mati itu pasti.

      Jika tiada usaha untuk membantu rakyat, tidak perlulah memasang angan2 menjadi perdana menteri.

      Kesian kat rakyat permatang pauh yg tidak dpt apa2 manfaat. Wallahualam

      Delete
    10. Bhai mati...knp lu mesti reply komen org dgn amanat mati lu....lu boleh post lu punya amanat dlm blog 'bila nk mati' dan tak perlu letak dlm reply...nmpk tak jujur, adakah kita tak perlu mngundi bila kita tahu yg kita PASTI mati....dan bila kita undi,msti undi pas supaya kita hayati amanat mati lu..
      Bhai semua org PASTI mati,dan semua sedar tntng kematian...lu tak perlu utk jd agen dlm pru...semua berhak utk pilih siapa yg terbaik bukan berdasar besok nk mati...

      Delete
    11. bhai, tu pasal aku kata, ko takyah komen la, bukan baca pon, paham pon tidak. pemalas

      Delete
    12. 2.07 kau ingat mati tak? Jom kita mati sama2 dlm bn..pertahankan dari di perbodohkan lagi oleh pelacur agama bangsa dan negara.jom ayuh..

      Delete
  6. Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

    1. Penghapusan tol.

    Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

    2. Pendidikan percuma.

    Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

    Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

    Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

    3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

    Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

    Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

    Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

    Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

    Tetapi apa yang jelas adalah

    Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

    Tetapi,

    Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

    Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi bang.. panjang ceramah????. Nk claim lebih ke?????. Hehehe...

      Delete
    2. Hahaha... elok masuk pidato peringkat sekolah ni.

      Delete
    3. Ajal tidak mengenal usia. Kematian juga tidak dapat dielakkan.

      Manusia dan jin akan mati sebelum datangnya kiamat manakala malaikat, iblis dan syaitan akan hidup sehingga datang hari kiamat dan akan mati apabila sangkakala pertama ditiup.

      Apabila sebut tentang mati, semua orang takut mati tapi sejauh mana ketakutan ini, Wallahua'lam.

      Kata takut tapi tak juga solat, tak juga insaf.

      Kalau mati tengah solat, Alhamdulillah tapi macam mana pula kalau mati ketika berada di pawagam?
      mati ketika berada di konsert? Nauzubillah...

      Penting untuk kita berjaga-jaga dan beringat tentang mati. Orang dulu-dulu amat berjaga-jaga dalam setiap langkah kaki.

      Nak tidur pun berjaga-jaga. Bukan takut mati dalam tidur tapi bimbang kalau-kalau kaki terarah ke kiblat.

      Perbuatan yang dilakukan setiap hari juga perlu berhati-hati.

      Ada orang tua dulu-dulu terbongkok-bongkok mencari arah kiblat.

      Hairan juga, nak buat masjid ke? "Tidak, aku nak buat jamban".

      Eh, kenapa pula nak mencari arah kiblat? Sebab dia tak mahu buang air menghadap kiblat.

      Kita pula macam mana? Ada kita peduli hal ini?

      Betapa beruntungnya orang yang dapat notis awal dari Allah iaitu:

      Uban berterabur
      Mata kabur
      Gigi gugur
      Kelit kendur
      Rumah kata "pergi", kubur kata "mari"

      Adakah anda sudah dapat notis tersebut?

      Yang belum dapat notis, jangan pula bersuka-ria.

      Kelapa mumbang pun boleh luruh sebelum menjadi kelapa dara atau tua.

      Apatah lagi manusia, bila-bila masa sahaja kita akan dipanggil.

      Bersediakah anda?

      Delete
    4. Hujah Pakatan Rakyat setakat itu sajakah? Merapu yang bukan-bukan tak tentu hala, apa gunanya?

      Berkenaan hidup dan mati, saya sendiri bertanyakan soalan di atas kerana nakkan penjelasan dari Pakatan Rakyat yang sibuk menipu masyarakat. Ingat menipu masyarakat untuk raih undi itu elok sangat ke?

      Macam berdoa, mendoakan kejahatan kepada orang lain, apakah tuntutan Islam sedangkan Islam meminta supaya didoakan kebaikan kepada orang lain termasuk musuh. Lihatlah kelakuan jijik PAS yang mendoakan kejahatan kepada UMNO, tapi bila Nik Aziz sakit, Perdana Menteri dan pimpinan UMNO yang pergi melawat beliau, sedangkan puak PAS siang malam sibuk berkhianat dan memfitnah pimpinan UMNO.

      Lihatlah kejijikan politik PAS yang sudah keliru antara agama dan politik hingga merapu yang bukan-bukan tanpa arah tujuan.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Doakan kehancuran org lain tu cara ingat kematian ke?

      Delete
    6. K.O BN..

      BN tu orang ke parti?

      dlam islam, ada keadaan tertentu, kita boleh doa kehancuran orang, kat sekolah dulu ustaz/ustazah mengajar, tak penah dengar ke?kalau tak, sila masuk sekolah balik.

      Delete
    7. Hahaha....bhai sekor ni beria2 dgn segala tazkirah...cam dia jew solat,klu sokong umno cmfm tak solat ke...klu sokong pas wlu buat maksiat,tak berdosa ke...hahaha bhai lu punya merapu over sngt...kemon bhai..

      Delete
    8. Dalam parti tiafa manusia ke? Jom kau masok tadika semula. Tah2 tadika pon tak masuk...

      Delete
  7. dacing ke bulan ke roket ke mata sepet ke parlimen doh bubar jgn lupa gi ngundi tangan sorok atau pakai glove

    ReplyDelete
  8. Kita kasi lanyak itu PR kali ni...

    ReplyDelete
  9. Muhammad bin Assammaak ketika melihat kubur berkata:

    “Kamu jangan tertipu kerana tenangnya dan diamnya kubur-kubur ini, maka alangkah banyaknya orang yang sudah bingung didalamnya, dan jangan tertipu kerana ratanya kubur ini, maka alangkah jauh berbeza antara yang satu pada yang lain didalamnya.

    Maka seharusnya orang yang berakal memperbanyak ingat pada kubur sebelum masuk kedalamnya.”

    Sufyan Atstsauri berkata:
    “Siapa yang sering (banyak) memperingati kubur, maka akan mendapatkannya kebun dari kebun-kebun syurga, dan siapa yang melupakannya maka akan mendapatkannya jurang dari jurang-jurang api neraka.”


    Ali bin Abi Thalib r.a. berkata dalam khutbahnya:
    “Hai hamba Allah, berhati-hatilah kamu dari maut yang tidak dapat dihindari, jika kamu berada ditempat, ia datang mengambil kamu,

    dan bila kamu lari pasti akan terpegang juga, maut terikat selalu diubun-ubunmu, maka carilah jalan selamat,

    carilah jalan selamat dan segera-segera, sebab dibelakangmu ada yang mengejar kamu iaitu kubur,

    ingatlah bahawa kubur itu adakalanya kebun dari kebun-kebun syurga atau jurang dari jurang-jurang neraka dan kubur itu tiap-tiap hari berkata-kata: Akulah rumah yang gelap, akulah tempat sendirian, akulah rumah ulat-ulat.”

    Usaid bin Abdirrahman berkata:
    “Saya telah mendapat keterangan bahawa seorang mukmin jika mati dan diangkat, ia berkata: “Segerakan aku.”,

    dan bila telah dimasukkan dalam lahad (kubur), bumi berkata kepadanya: “Aku kasih padamu ketika diatas punggungku, dan kini lebih sayang kepadamu.”

    Dan bila orang kafir mati lalu diangkat mayatnya, ia berkata: “Kembalikan aku.”

    dan bila diletakkan didalam lahadnya, bumi berkata: “Aku sangat benci kepadamu ketika kau diatas punggungku, dan kini aku lebih benci lagi kepadamu.”


    Usman bin Affan r.a. ketika berhenti diatas kubur, ia menangis, maka ditegur: “Engkau jika menyebut syurga dan neraka tidak menangis, tetapi kau menangis kerana kubur?”

    Jawabnya: “Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: (Yang bermaksud)”Kubur itu pertama tempat yang menuju akhirat, maka bila selamat dalam kubur, maka yang dibelakangnya lebih ringan, dan jika tidak selamat dalam kubur maka yang dibelakangnya lebih berat daripadanya.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana dengan Nik Aziz yang dah tua bangka, dulu kata bila hari ni Tun Mahathir letak jawatan, esoknya dia nak letak jawatan juga, tapi kini dah 10 tahun Tun Mahathir bersara dari jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, tapi Nik Aziz pula baru-baru ini kata nak terus bertanding pilihanraya sampai bila-bila hatta berkerusi roda pun dia tak kisah, apa cerita ini semua?

      Lihatlah PAS yang selalu cakap pasal agama itu dan ini, tapi lain dicakap, lain yang mereka buat.

      Delete
    2. kesian, bila diberi peringatan, dia tidak mendengar, bahkan dihentam pula..

      ingatlah, hentaman malaikat di alam kubur amatlah keras, bagi mereka yang ingkar kepada Allah..

      ayuh bertaubat

      Delete
    3. Anon 12:40, silap2 haribulan ko pulak yg mengigil apabila mendengar suara ghaib "rumah kata pergi kubur(maut) kata mari" kerana mempertahankan puak munafik....di-akhir zaman ini bnyk puak munafik laknatullah yg bertopengkan Islam untk menakut2kan org lain supaya kemunafikannya tidak kelihatan, hakikatnya mereka inilah setan2 laknatullah terkutuk yg di-rejam Oleh kuasa Allah SWT.

      Delete
  10. Standard mentaliti penyokong pembangkang, bila diutarakan isu2 yang memerlukan jawapan secara ilmiah akan dijawab dengan kata2 nista dan hinaan. Pathetic loser!

    ReplyDelete
    Replies
    1. keterangan dn jwapan yg ilmiah sila rujuk dlm blog blog khusus PR.Dalam soal jawab di publik blog komen pihak pihak pakatan lebih umum,mesra alam,tiada carutan,padat dan menepati kehendak khalayak,begitulah seadanya.

      Delete
    2. 12:38 ilmiah ka fitnah, confirm fitnah ja blog pencacai pr nie..

      Delete
    3. Blog PR macam blog Tukar Tiub, malahan akhbar penyesat Harakah penuh dengan pembohongan dan fitnah yang sangat jijik, inilah golongan perosak masyarakat dan tukang porak peranda masyarakat.

      Sila kamu tengok dalam komen anak Nik Aziz yang menuduh UMNO sebagai maksiat, itu ajaran jadah apa pun tak tahulah yang diamalkan oleh PAS sekarang ini.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  11. Mengingati Mati

    "Setiap yang bernyawa pasti merasai mati. Dan sesungguhnya pahala kamu akan disempurnakan pada hari kiamat.

    Sesiapa yang dijauhkan dari api neraka dan di
    masukkan ke dalam syurga, maka dia sesungguhnya
    telah beruntung.

    Kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan yang memperdayakan"
    ( Ali Imran : 185)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu dah buat wasiat ke...dari tadi mngingati mati,seolah2 slps ds najib umumkn bubar parlimen,lu pnya respon cam dunia dh nk kiamat...aku tahu lu akan respon yg lu nk cuma nk mningtkn tntng kematian....tp prlu ke sepanjang komen lu nk hntr mati dan mati...klu lu ikhlas dgn tazkirah ini semata2 kerana Allah dan bukan kerana pru lu respon komen aku bhai....

      Allah mngetahui apa sebenar niat lu.... Lu boleh tipu semua org dgn niat lu,tp Allah lbh mengetahui apa maksud yg tersirat dan tersurat....adakh tazkirah ini hnya utk blog PK atau lu juga post kepada blog pro PR...jika niat lu ikhlas kerana Allah...aku mohon maaf,tp jika kerana yg lain,maka Allah lbh mngetahuinya....semoga rahmat Allah buat lu....

      Delete
  12. Ini semua cerita yg x perlu diwaktu pilihanraya ni. banyak lagi isu besar yg perlu rakyat semua tahu terutama berkaitan dgn keselamatan negara keseluruhanya daripada nak timbulkan isu kes lendir Adun PAS ni.

    Isu campurtangan asing didalam pilihanraya Malaysia berkaitan dengan tersadai kapal US di Tubatha reef. tentang 2 kapal selam dan kapal perang US di Cebu. Kenapa China buat eksais tentera di karangan james 80km dari pantai Serawak. Apa sudahnya email NWC kepada pegawai tentera US.

    Isu diatas lebih besar daripada kisah menyundal PAS ni. Jadi org cerdik jgn jadi bangang. Klu negara tergadai lu semua nak duk kat mana? Apreka?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian, dah lama merdeka pon, pemikiran masih belom nerdeka..

      dia belaja mana la pakcik ni, tukar pimpinan kerajaan, negara tergadai?

      jepun, amerika berkali2 tukar pemerintah, adakah negara itu tergadai, bangkrap?

      inilah taktik umno, menakut2kan rakyat utk terus berkuasa, tapi sayang, rakyat arini sudah boleh berfikir dengan tenang..

      kalau la ada yg berfikiran spt mana umno fikir iaitu tukar kerajaan negara kucar kacir, kalau begitu masa nak merdeka dulu umno juga patut kata, biarlah british perintah, nanti kita yg takde pengalaman memerintah kalau amik alih negara huru hara...tapi kesudahanya tak pon..

      utk ahli umno, belajarlah berfikir

      Delete
    2. Anon... Pikiran lu yg x merdeka lu nak sekolah kan org... Klu setakat pemimpin lu yg ada ni negara aman ek? Anuar? karpal? Guang Eng? Sivarasa? hadi? Kit siang? mahfus? setakat puak2 ni mmg mcm tulah jawapnya.. bangang x habis2..

      Delete
    3. suka membangankan orang, bermakna diri itu lah yg bangang..

      satu jari dituding pada orang, ada 9 jari lagi orang tuding kat kita..

      kesian pakcik tulang asal, belajarlah menggunakan akal anda dengan betul..

      takkanlah nama yg disebut tu nak lihat negara sendiri jahanam?takkanlah pembangkang ni nak lihat negara ni hancur, negara yg turut didiami oelh keluarga mereka juga?

      sebab tu saya kata, pakcik tulang asal, gunakanlah akal anda dengan sebetulnya..jika tidak, ruginya akal itu.

      Delete
    4. Anon 12:46 PM

      Bro dah sememangnya terbukti depan mata. Pemimpin yg ko sokong tak ada yg cerdik. jadi x salah TA kata bangang termasuklah ko yg x faham-faham. buka kamus dewan tengok maksud tergadai.. Dulu ko x pergi sekolah kut?

      Delete
    5. untuk anda juga, belajarlah menggunakan akal anda dengan betul..

      Delete
    6. 12:46
      Bukan setakat menjahanam dan mengahancrkan negara, macam macam lagi la bala rakyat akan dapat kalau pembangkang memerintah, tal pecaya sila tunggu, lihat dan lepas tu rasakan padahnya! Boleh punah ranah, kucar kacir malaysia ni!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. PAS dah lama perintah kelantan, kucar kacir tak di sana?

      Penang baru ditadbir PR, kucar kacir tak di sana?

      Kedah, selangor kucar kacir tak di sana?

      so mana point jika PR perintah malaysia, akan berlaku kucar kacir?

      beginilah bila orang dok menganggap, hanya dia saja layak jadi pemimpin..takut hilang kuasa..

      sampai dijaja seluruh negara menakut2kan rakyat,,kesian..budak2 sekolah pon tak percaya, inikan pula orang dewasa..

      di britain, amerika takde pon pemimpin dorang gunakan alasan negara akan kucar kacir jika idak pilih mereka..kesian sungguh ahli umno terpedaya dgn dakyah pemimpin mereka..


      sekali lagi, utk nana nurgaya juga, belajarlah menggunakan akal anda dengan betul..



      Delete
    8. Hem rakyat yang bangkit menentang, merusuh serta bertindak berani menyaman pentadbiran negeri tu dari negeri mana??demontrasi yang menentang pentabiran ketua menteri yang menindas orang melayu tu di negeri mana?? Takkan tak tau kot??

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    9. Anon 12.37, anda yg perlu berfikir sedalamnya.

      Kenapa bandingkan malaysia dgn jepun atau amerika?

      Biarlah mereka bertukar kerajaan sekalipun, negara mereka tetap negara bukan islam.

      Malaysia adalah negara islam yg perlu ditahankan, lebih2 lagi pembangkang yg sekiranya berkuasa adalah dap komunis kafir.

      Bandingkan malaysia dgn singapore, negara yg dulunya islam dah tergadai

      Tiada lagi islam sebagai agama rasmi, muslim berumur 18tahun boleh pilih agama sendiri dan murtad

      Bersekududukan dihalalkan dan tiada lagi kes tangkap khalwat, seks bebas dibenarkan.

      Tu ke yg anda mahu??

      Lihatlah negara islam disekeliling,jgn lihat negara kafir!bukan bankrap yg kita risaukan,tp agama kita

      Delete
  13. Berkata Ibnu Omar r.a:

    Pada suatu hari aku datang berjumpa Rasulullah s.a.w yang sedang berada di tengah kalangan sahabat yang terkemuka.

    Lalu berdirilah seorang sahabat daripada Ansar bertanya Rasulullah dengan berkata:
    “Ya Rasulullah! Siapakah yang paling pintar dan siapa pula yang paling cerdas akalnya?”

    Rasulullah menjawab:
    “Yang paling cerdas dan yang paling pintar ialah orang yang paling banyak mengingati mati dan yang paling banyak bekal menghadapi mati. Merekalah yang paling pintar dan yang paling cerdas kerana mereka mendapat kemuliaan di dunia dan kehormatan di akhirat.”

    Dalam hadis lain Rasulullah bersabda: “Perbanyaklah mengingati mati.”
    (Hadis Riwayat: At Thabrani)

    ReplyDelete
  14. Macam mana la orang PAS tak stim 24 jam, banyak sangat iklan ubat menegangkan kote dalam haprakah. Lepas makan ubat, jadi stim tak tentu hala. Kemudian, test power kat bini orang sebab bini sendiri dah tak larat. Ye la, apa barang melancap depan facebook atau menjubor. Orang PAS faham hakikat ni. Dah melepaskan stim pada bini orang, tadah tin milo pulak untuk songlap duit rakyat. Nik ajis pulak terus berzuhud buat tak tau. Inilah dia konsep kebajikan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian mu ni.

      Delete
    2. 12:37 lagi kesian kat mu.

      Delete
    3. Buke sebarangan punyo tin melo,dgn menabung dgn berhemat segala duit kutipan derma drpd rakyat slama berpuluh tahun itulah PAS akan berjaya membina stadium rakyat dan pelbagai projek lain di kelantan.Tin Milo Rakyat adalah projek tabungan negeri yang penuh dgn baraqah untuk kesejahteraan rakyat.

      Delete
    4. 12.37 mu lagi kesian. Jgn nak kerek la..

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. INILAH saat dinanti-nantikan setiap manusia, tidak kira agama apa yang dianuti, pastinya mati akan datang menjemput kita.

    Sebagai seorang Islam yang berpegang kepada al-Quran dan hadis, kita mempercayai kehidupan, kematian dan kehidupan selepas mati wajib dilalui semua manusia.

    Bagaimana sihat seseorang, kuasa dan kekayaan, manusia pasti mati dan meninggalkan dunia fana ini.

    Malah, nabi dan rasul iaitu manusia yang paling dekat dengan tuhan, bahkan yang menjadi kekasih Allah pun tidak dapat lari daripada kematian, menghadapi alam barzakh dan hari penghakiman di padang Mahsyar.

    Firman Allah yang bermaksud:
    “Di mana saja kamu berada, pasti mati mendatangi kamu, sekalipun kamu bersembunyi di atas mahligai atau benteng yang paling kuat.” (Surah an-Nisaa’, ayat 78)

    Persoalan mati adalah suatu kejadian yang paling hebat, suatu kejadian yang tidak dapat dielakkan.

    Bila seseorang manusia itu mati, ia dikatakan kiamat kecil berlaku pada diri kerana jasadnya menjadi busuk, dimakan cacing, tulang belulang menjadi hancur lebur dan roh keluar dari badan manusia.

    Kubur atau alam barzakh adalah tempat permulaan alam akhirat. Sebagaimana kesukaran manusia menghadapi keperitan saat nazak kematian, maka jenazah juga sekali lagi menghadapi kesukaran seksaan kubur di alam barzakh.

    Sebaik saja ahli keluarga dan sahabat handai selesai mengebumikan dan berjalan pulang, maka suasana gelap, dua malaikat Munkar dan Nakir datang menghampiri serta mendudukkan jenazah.

    Bagi jenazah yang beriman dan berbekalkan amal salih serta ketakwaan unggul maka alam barzakh adalah suatu kerehatan yang damai.

    Tetapi bagi jenazah yang ingkar, sarat dengan beban dosa kerana melanggar perintah Allah, alam barzakh adalah episod ngeri hingga datangnya hari kiamat.

    Mereka berkeadaan seperti orang lemas dalam air yang meraung meminta pertolongan.

    Ingatlah wahai sekalian umat Islam bahawa pada akhir zaman ini, semakin kurang yang bercakap mengenai kematian, alam barzakh dan Mahsyar kerana sibuk dengan kelazatan kehidupan dunia.

    Akhirnya mereka terkejut besar apabila malaikat Izrail datang mencabut nyawa.

    Saidina Ali pernah berkata:
    “Manusia tidur lena, apabila kematian tiba baru dia terjaga daripada tidurnya.

    Demikianlah orang yang tidak mengingati mati itu sentiasa dalam keadaan lalai atau bagaikan orang yang tertidur dia akan terkejut bila kematian datang secara mendadak.”

    Kesibukan mencari keseronokan dunia adalah penyumbang terbesar kelalaian manusia mengingati mati dan membuat persediaan menghadapi kematian.

    Contohnya, penagih dadah sanggup melakukan apa saja termasuk mengambil ubat jalanan yang mengandungi dadah dan bahan terlarang bagi menambah lagi nikmat keseronokan.

    Perbuatan ini seolah-olah menggali lubang kubur sendiri. Mereka ini akan menanggung seksaan hidup dengan penyakit kronik yang akhirnya membawa kepada kehancuran dan kematian.

    Firman Allah bermaksud:
    “Tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari Kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Maka sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan tiadalah kehidupan di dunia ini melainkan kesenangan yang memperdayakan.” (Surah Ali-Imran, ayat 185)

    Kita perlu mencontohi sikap waras Abu Bakar ketika berdepan kewafatan Nabi SAW. Beliau memujuk Umar al-Khattab yang masih terkejut seraya berkata:
    “Ketahuilah, sesiapa yang menyembah Muhammad SAW, maka sesungguhnya Muhammad telah wafat. Sesiapa yang menyembah Allah, maka sesungguhnya Allah sentiasa hidup tidak akan mati.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa komen saudara berkenaan kenyataan Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor sekarang ini yang tidak mahu membantu penghuni rumah pangsa berkaitan bantuan 20 meter padu air percuma apabila beliau kata MENIFESTO BUKAN JANJI sedangkan dalam menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat kata jika menang di Selangor nak berikan bantuan 20 meteri air percuma kepada semua penduduk, tapi akhirnya penghuni rumah pangsa ditindas dan dinafikan hak mereka.

      Malahan bagaimana dengan sikap jijik Pakatan Rakyat yang menipu kanak-kanak tadika? Kerana dalam menifesto PRU 12, Pakatan Rakyat kata nak berikan bantuan RM 50.00 setiap bulan kepada kanak-kanak tadika, tapi hingga kini kanak-kanak tadika berkenaan terus dizalimi tanpa sebarang bantuan walau satu pun tak diberikan, apa cerita ini semua?

      Perbuatan Pakatan Rakyat ini seperti tidak pedulikan dosa atau pahala, malahan mereka dah tak pedulikan akan halal atau haram kerana bagi mereka buatlah apa saja, tipulah semua orang termasuk kanak-kanak tadika untuk kegiatan politik jijik Pakatan Rakyat selama ini.

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian, sedarlah akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. jika benar dia menipu, balasan Allah akan menunggunya dan pemimpin yang zalim, rakus..

      yang penting, kita jangan ikut yang salah, menyalahkan yang betul..

      ada akal, gunakan sebaiknya..ape2 yg kita buat, akan disoal di dalam kubur dan di padang mahsyar...mampukah kita menjawab?

      Delete
    3. Lebih baik sedar diri dan menjadi manusia yang tahu bersyukur berbanding menjadi manusia yang berlagak alim, berjubah ke sana ke mari, serban sebesar bakul, tapi sibuk mempolitikkan agama, agama dijadikan alat untuk berpolitik, malahan lagi keji hukum hakam diputar belitkan hingga tunggang langgang kerana hendak dijadikan alat politik, itu adalah perbuatan yang keji dan mungkar.

      Apa guna berjubah, nama parti ada perkataan Islam tetapi perlakuan pemimpin dan pengikut buruk dan tak bertanggungjawab?

      Berceramah membohong dan menghasut orang ramai untuk menentang kerajaan tak tentu pasal, itu ajaran apa?

      Tapi ada lagi manusia yang sangat jijik iaitu menggunakan agama untuk menipu orang, macam PAS dan sekutunya, menggunakan agama untuk membohong orang ramai, dulu kata haram kerjasama yang dibuat oleh UMNO dengan MIC dan MCA, bermacam-macam ayat Al-Quran dan hadis digunakan oleh pimpinan PAS untuk burukkan dan menghina UMNO, tapi sekarang lihatlah PAS boleh pula berkerjasama dengan DAP, malahan PAS bukan setakat bekerjasama, tapi dah jadi pecacai DAP, sekarang dah boleh pula, PAS kata tahaluf siyasi, sekarang ada hukum hakam baru yang PAS jumpa untuk mengiakan apa saja yang dibuat oleh mereka.

      Oleh itu berhati-hatilah dengan golongan yang berwajah baik, tapi berhati serigala yang sangat penuh dengan kejahatan.

      Pakatan Rakyat: Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. kesian, masih belum paham rupanya..dok pusing sana sini..terpulanglah.

      Delete
    5. Isu kalid dan perumahan di selangor sudah tentu dpandang khusus oleh PR.Kepimpinan tertinggi PKR sudah pasti akan melantik menteri besar yg baru utk memperbaiki sgala kelemahan dan ketidakcekapan pada pengalaman pertama pakatan mentadbir selangor sudah pasti agenda utama ialah memenangi semula sokongan rakyat secara menyeluruh.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian.masih mempertahankan asobiyah..islam tak ajar..pegi la belajar balik

      Delete
    2. kejap pos, kejap delete..ape masalah ni makcik?

      Delete
  18. Lupakah kita pada sejarah yang lalu,
    Lupakah kita siapa yang memperjuangkan tanah Melayu,
    Lupakah kita siapa yang memerdekakan tanah Melayu,
    Mungkin kita lupa kerana alpa dengan apa yang kita kecapi hari ini..

    Wahai bangsaku, tidakkah kita harus bersatu,
    Bersatu memperjuangkan hak Melayu..
    Tidakkah kita harus bersyukur,
    Bersyukur dengan nikmat yang diberi..
    Di atas bumi bernama Malaysia..

    Jika dihunus senjata mahukah kita bangkit seperti nenek moyang dahulu..
    Jangan kita hanya bertikam lidah, menyalahkan sesama kita..
    Menjadi jeneral di kedai kopi atau kolenel di papan kekunci..
    Sedarlah wahai bangsaku..
    Janganlah kita menjadi pengkhianat pada bangsa, agama dan negara kita sendiri
    Dan lupakah kita pada sejarah Melaka dahulu..?
    Bukankah bangsa ini juga yang mengkhianati kerajaan Melaka dahulu..

    Cukuplah, aku bukan pendita, bukan juga pensyair..
    Tapi aku rakyat Malaysia, yang mahukan keamanan..
    Aku bersyukur kerana telah dilahirkan pada zaman kegemilangan Malaysia..
    Aku tidak mampu dan tidak mahu melihat kejatuhan Malaysia..
    Kerana aku mahu kembangkan keturunan ku, keturunan Melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. asobiyah,,,berbangga dengan bangsa sendiri, ape beza dgn yahudi?

      belajarlah, renungilah mengapa Allah menjadikan manusia ini pelbagai bangsa..

      tak perlu la nak berbangga dengan bangsamu, ianya tidak membantu di dalam menjawab soalan di alam kubur

      Delete
    2. Beginilah jenis manusia yang diberikan akal fikiran tetapi tidak mahu menggunakannya, mereka ini umpama haiwan, bahkah lebih teruk dari itu. Sila saudara kaji Al-Quran dan tentu saudara akan jumpa berkenaan apa yang dinyatakan oleh saya di atas.

      Taksub terhadap bangsa dengan sayangkan bangsa adalah berlainan, taksub terhadap bangsa macam Yahudi adalah berbeza dengan sayangnya orang Melayu kepada bangsa Melayu. Kerana Yahudi taksub kepada bangsa mereka hingga mereka menindas dengan kejam bangsa Arab Palestin, tapi orang Melayu menyayangi bangsa Melayu, tapi tak menindas orang lain pun.

      Lihatlah komen tolol dari penyokong totok Pakatan Rakyat yang tak reti gunakan akal fikiran itu.

      Sebenarnya Pakatan Rakyat yang asobiyah, segala kejahatan mereka akan diputar belit dengan berbagai penipuan hinggakan agama pun diputar belit, macam isu kelakuan tak senonoh pimpinan mereka, mereka kata video itu besi, tak boleh jadi bukti, tapi bila mereka tuduh Perdana Menteri ada skandal dengan Altantuya, tak ada bukti apa pun, video pun tak ada boleh pula mereka tuduh sana sini dalam ceramah mereka.

      Sebab itulah Pakatan Rakyat adalah golongan pengamal asobiyah sejati yang sangat jijik dan tak bertamadun. Cakap agama itu dan ini, tapi lain dicakap, lain yang dibuat, dasar penipu yang tak bertanggungjawab.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah Rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. kesian, masih juga tidak mahu menggunakan akal yg ada untuk berfikir dgn waras...nak belit je keje,,,,dalam kubur nanti jawab lah begitu juga..

      Delete
    4. Betul en mohamed. Dan KAU 1.10pm pon akan di kenakan soal jawab. Anda tidak terlepas..jgn syiok sendiri begitu la perangai assobiyyah.. perasan.

      Delete
  19. Red flag went up in August 2012

    The whistleblower who knew what is going to go down in Sabah...

    The National Whistleblowers Centre (NWC) in United States was alerted more than seven months ago on the possibility of a security breach in Sabah and this later turned out to be the deadly Sulu incursion.

    NWC was first alerted on this matter by a United States military officer serving an Asia Pacific command sometime in August last year.

    Since its formation 1988, the NWC, based in Washington, has provided protection and assistance to thousands of whistleblowers across the United States.

    The following are copies of emails between the US military officer and the NWC intake specialist that was provided to us by a Deep Throat.

    However due to attorney-client privilege and to safeguard the identity of the whistleblower, we have darkened out several words and sentences in the emails.

    This reinforces our claim that the Sulu incursion was a cleverly orchestrated plan that involves foreign powers and local players.

    We urge prompt action by the Malaysian Government on individuals / politicians whose actions have resulted in the deaths of policemen, army personnel and innocent villagers.

    Next, we will reveal the plot to remove Sabah Chief Minister Musa Aman and the hands behind it, and how it all sums up in the land below the wind.

    -SABAH GROUND ZERO-

    ReplyDelete
  20. Mujur,syukur alhamdulillah,terima kasih pasukan keselamtan di Lahad Datu,Pengajaran kpd kita semua betapa bahayannnya anasir subersive yg menjadi perosak keamanan dan kedaulatan bangsa dan negara.Bersatu kita rakyat Malaysia menghapuskan penularan komunisme demokratik yang semakin menular dan mengancam keharmonian yang selama ini kita kecapi.

    ReplyDelete
  21. sabah - a prized catch

    By Gabungan Pribumi Prihatin Sabah (Coalition of Concerned Sabah Natives)


    The incident involving a large group of Sulu warriors (Royal Army of Sulu) currently locked in a standoff with Malaysian authorities at Lahad Datu in Sabah is not merely about the Sultanate of Sulu enforcing its ancestral claims on Sabah.

    Do not be misled as this current unfolding of events is the beginning of a much sinister ploy.

    Sabah is ground zero in a conspiracy perpetrated by very powerful entities and the Filipino Muslims rebels currently at standoff with Malaysian authorities are merely pawns in a game where lives are ‘meant’ to be lost for a deceptive cause.

    Claims that Sulu warriors landed in Sabah because the Sulu Sultanate was left out of the recent peace process brokered by Malaysia between Moro Islamic Liberation Front (MILF) and the Philippines Government is NOT REALLY THE FACT!

    The following are some facts and evidence that reveal why Sabah is Ground Zero:



    1. The SMOKESCREEN ?



    This ship – USS GUARDIAN – ran aground in Tubbataha Reefs in Philippines on Jan 17, 2013.

    The USS Guardian, after it ran aground in Tubbataha Reefs is pictured on Jan. 17, 2013, by the Armed Forces of the Philippines Western Command.


    This ship was ‘deliberately’ made to sail off-course. Imagine with the latest equipment on board and having sailed through the same route many times, this minesweeper ship was unable to differentiate the reefs from the waters.


    Despite being warned repeatedly by Tubbataha Reef Marine Rangers, the USS Guardian commander refused to listen and stop.


    He even ordered his crew to get into ‘battle position’ when the rangers tried to get on board to make a routine inspection on the ship after it ran aground.


    “Until today, it remains a mystery: Why were they even near Tubbataha? The Sulu Sea is so vast, and it takes hours from Puerto Princesa to reach it. Why couldn’t they see it when they had all the state-of-the-art maps and navigation systems?” asked Jose Ma. Lorenzo, World Wildlife Fund-Philippines chief executive officer.


    THIS is what Philippines Department of Transportation and Communication Secretary Joseph Emilio Abaya said of the US Sailors on board USS Guardian:
    “Some say they probably enjoyed too much of an RnR in Subic, some said error in digital charts, some say they were doing a different thing there on their own…..”

    In other words, the Secretary was trying to imply that USS Guardian was running its own 'clandestine' operation.

    (For further read on the USS GUARDIAN issue, please go to: http://globalnation.inquirer.net)

    Could it be that this incident created a smokescreen for some other activities to take place in the Sulu Sea and adjoining Celebs Sea?

    * The date of the incident was Jan 17, 2013.

    * Members of the self-styled Royal Army of Sulu invaded Sabah on Feb 11, 2013, which is 24 days later.

    There was a flurry of activities involving US ships as well as rescue and salvage ships in the Sulu Sea since the Jan 17 incident at Tubbahata Reef region.

    As a matter of fact, the crew on board USS Guardian were quickly rescued and whisked away to a Japan safe zone. Why were they not brought to Philippines which is the most logical thing to do?

    Could it be that all this activities that ensued in the Sulu Sea could have provided an opening for hundreds of speed boats with Sulu warriors to sail into Sabah undetected?

    Something is just not right with the USS Guardian.



    ReplyDelete
  22. 2. The BACK CHANNEL MAN aka DOUBLE AGENT



    Philippines Senator Antonio ‘Sonny’ Fuentes Trillanes IV, a former Navy Lieutenant is the man who knows exactly what is going on Sabah.

    Trillanes IV (born 6 August 1971 in Manila, Philippines) is a Philippine military and political figure. (You can find his details in Wikipedia). He is best known for his role in the 2003 Oakwood Mutiny when he and a group of 321 armed soldiers took over the Oakwood apartment towers in Makati City, lined them with bombs and threatened to demolish them because they were tired of corruption in the army and called for the ousting of then-President Gloria Aroyo. He is an incumbent Senator of the Philippines, the first Philippine Senator to be elected while in jail.

    Now, he has called on President Aquino’s administration to make known its policy on the country’s claim to Sabah and on the standoff between Malaysian security forces and a group of armed warriors loyal to Sultan of Sulu in the eastern Malaysian territory.

    Read more at: http://globalnation.inquirer.net/64989/trillanes-calls-on-aquino-govt-to-reveal-stand-on-sabah-claim

    Trillanes was President Aquino’s backchannel link to Beijing at the height of tensions between the Philippines and China over a territorial dispute in the West Philippine Sea (South China Sea) last year.

    Trillanes, as told to reporters in Manila recently, is the person responsible for directly briefing President Aquino on the Sabah situation.

    But some in Philippines claim he is a double agent.

    He is known to get things done by playing to Washington’s tune. When he was advising Aquino during the tensions with China, he did his job fairly well by getting sound advice from the Americans while sweet talking to the Chinese at the same time.

    Leaked diplomatic cables reveal that one or two American special agents will always be trailing Trillanes each time he met with top Chinese Government officials, be it in China or Manila, during the crisis negotiations.

    And the Chinese probably knew it too, but they were busy playing their own games with the Americans and the Filipinos.

    Regarding the standoff issue in Sabah, Trillanes was quoted as saying: “It was high time the Department of Foreign Affairs articulated the government’s policy on Sabah. Until then we’ll have to withhold further comment because this is a very sensitive issue and it involves the lives of our countrymen in Sabah”.

    It appears that Trillanes knows that some lives could be lost in the Sabah standoff.

    ReplyDelete
  23. 3. Toothless Tiger Grows FANGS




    Sultan Jamalul Kiram III has been a toothless tiger for a very long time as he is plagued by a lot of problems, from family infightings, health issues, financial difficulty and rivals claiming his throne, more than a dozen to speak.

    One just has to read www.fakesulusultans.com to catch a glimpse of how many ‘sultans’ are claiming the one throne in Sulu.

    Jamalul Kiram knows his kingdom is not safe in his hands, and he suffers from liver ailment as well as other illnesses, and lives in constant fear that someone will poison him to claim his throne.

    But then, suddenly, the toothless tiger Jamalul Kiram grows fangs and claws.

    He orders his troops, helmed by his crown prince, to invade Sabah knowing very well that the full might of the Malaysian army will be upon his men.

    How did this happen? Any by the way, Jamalul Kiram is still undergoing treatment at a Manila hospital for liver ailment.

    This begs the question, who is behind Jamalul Kiram’s renewed vigour in claiming Sabah?

    Who gave money to the Sulu warriors aka ROYAL SULU ARMY to buy speed boats, fuel, food, clothes and weapons that include M16 and M14 rifles, M16 carbines and M203 grenade launchers?

    This only means one thing –

    SOMEONE IS BANKROLLING THE ENTIRE OPERATION.

    And the troops that came in via sea were taken in and cared by those living in Sabah, reinforcing the fact that sleeper cells have been activated.

    Sleeper cells are activated when orders are given to them together with funds as proof of an assignment’s authenticity.

    ReplyDelete
  24. 4. Sulu Royalties seek AMERICAN help to claim Sabah

    While poor old Sultan Jamalul Kiram is having it hard in the Philippines, six of his close relatives and heirs are living the American dream. They reportedly have become American citizens.

    Upon receiving news that their patriarch is mounting a challenge to reclaim Sabah, Jamalul Kiram’s relatives, nephews and nieces are very excited.

    They are so excited with the prospects of reclaiming Sabah that they now want the United States and President Barack Obama to help Sultan Jamalul Kiram with his claim.

    Former Senator Santanina Rasul, one of Jamalul Kiram’s relatives and heirs who lay claim over Sabah, told journalists that one of her sons, Abraham Rasul Jr is an American citizen and has right to claim his share in the inheritance of Sabah.

    The articles on Sulu Sultan heirs to ask US help on Sabah can be read here:

    http://globalnation.inquirer.net/64951/kl-says-no-compromise

    http://www.emirates247.com/news/philippines/sulu-sultan-heirs-to-ask-us-help-on-sabah-2013-02-20-1.495749

    ReplyDelete
  25. Nisan untuk PKR dan DAPigs dah siap dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lubang kubu mereka pun dah siap...

      Delete
  26. 5. Did PKR duo find facts on CONMAN in Manila or did they learn more?

    In early February 2013, two PKR politicians from Malaysian went to Manila to probe on Aman Futures Group conman Manuel Amalilion who defrauded Filipinos of 12 billion pesos in a Ponzi scheme.




    The duo told Malaysians that they are going to Manila on a fact finding mission on Manuel Amalilio and his Aman Futures Group.

    They took a Friday night flight, stayed in Manila on Saturday and returned to KL the following day.

    The Question is - why did they go to Manila on a fact finding mission when almost 99% of victims swindled by Amalilio were in the Mindanao and Visayas regions?

    After all, Manuel’s office and centre of operations was in Pagadian City, a city that is 1,113km away from Manila.

    What were they actually doing in Manila?

    Did they meet a CIA agent there under instructions from Anwar Ibrahim’s American contact, or did they meet an agent of Nur Misuari, leader of rebel group Moro National Liberation Front (MNLF)?

    Or did they meet an agent of Sultan Jamalul Kiram?

    After all, the Sultan is undergoing dialysis treatment in a hospital in Manila.

    Indeed, hours after landing in Manila, they did meet someone who resembled a special agent.

    It’s no secret that PKR boss has very close ties with the CIA as well as Philippine rebel groups, and is in a position to help US set up a Navy base in Sabah should his coalition form the new federal government (Read http://sabahdigadai.blogspot.com).

    ReplyDelete
  27. 6. The MANUEL AMALILIO – SULU SULTANATE CONNECTION

    Before we explain further, please read the court proceeding in Philippines as reported in: http://www.sunstar.com.ph/manila/local-news/2012/11/28/pagadian-mayor-wife-charged-syndicated-estafa-255647

    Manuel Amalilio was under the radar of Philippines internal security agency for supporting terrorism activities.

    After all, he took thousands of Filipino Muslims to the dry cleaners by promising to double up their money with his preposterous scam.

    Many Filipino Muslims supported him because he projected a greater cause, which is to make the poor Filipino Muslim community wealthier.

    He was often seen praying five times a day and making frequent quotes from the Holy Quran while speaking to investors.

    “Philippines Justice Secretary De Lima confirmed the National Bureau of Investigations received intelligence information stating that the multi-billion peso windfall from Aman's (futures group) pyramiding scheme is being used to finance the activities of a terrorist group”.

    The above is the actual quote from justice secretary Leila Magistrado De Lima as reported in Philippines media after syndicated estafa charges were filed on Pagadian City Mayor Samuel Co and his wife Priscilla Ann in the wake of the Aman Futures Group Scam end of last year.

    That is the actual reason why Malaysian police scrambled to stop the deportation of the conman at the Kota Kinabalu International Airport on Jan 25, 2013.

    Manuel Amalilio was in a position to provide Malaysian security forces with valuable information on terrorists/rebel groups such as Abu Sayyaf, MNLF and the Royal Sulu Army that could threaten the security in the region.

    So despite knowing it would turn out to be a public relations disaster, Malaysian Authorities proceeded to block Manuel’s deportation.

    The backlash received by Malaysian Authorities was severe but nonetheless, it was justifiable and worth the trouble.

    During interrogation, Manuel has spilled the beans on who he was feeding the money to, and it appears that he is not only a conman, but an enemy to the state of Sabah.

    Dozens of payment from these banks (list provided by Philippines Justice Department) indicate that they could have found its way to the hands of terrorist and rebel groups that wanted to derail the Bangsamoro Framework Agreement for peace.

    Among the banks covered by the freeze order (on Aman Group’s assets) were the Land Bank of the Philippines; Bank of the Philippine Islands; Banco de Oro; Unibank; Allied Bank; Bank of Commerce; BPI Family Savings Bank; China Banking Corp.; Citibank, NA; Development Bank of the Philippines, East West Bank; Hong Kong and Shanghai Bank Corp.; Metrobank; One Network Bank; Orix Metro Leasing and Finance Company; Philippine Bank of Communication; Philippine Savings Bank; RCBC; Security Bank; Standard Chartered Bank; Union Bank; UCPB; and Philippine National Bank.

    ReplyDelete
  28. 7. The UNSEEN HANDS

    The standoff in Sabah, and its timing, validates the fact that powerful, unseen hands are behind it.



    There is a resemblance to many uprisings in the world.

    Through highly specialised covert operations, the Government of many countries have fallen.

    And often, these clandestine operations are carried out by private defence contractors and mercenaries appointed by the US Government.

    The situation in Sabah is no different.

    ReplyDelete
  29. 8. The SPOILS

    Sabah, it appears, is a prized catch.

    For the American, there is a dire need to enhance and strengthen their military presence in the Southeast Asia region, especially to contain China’s rising power.

    After Philippines closed its doors on US Clark Naval Base, America has since been looking for another base, ideally in the South China Sea.

    Getting its ‘hands’ on Sabah by backing a new Government that will bend to its wishes will be the ideal scenario for US.

    There will be a lot of spill-over effects.

    It should also be noted that Sabah has oil and gas reserves as big as Kuwait’s.

    Besides, there are abundant natural resources and vast mineral deposits such as coal, gold, copper, limestone and etc.

    As for some Opposition politicians in Malaysia, the fall of Sabah will signify the ruling coalition, one of the oldest Governments in the world, losing its fixed deposit and hence losing power after a rule of 50 over years.



    CONCLUSION

    The standoff in Sabah has all the trademarks of a cleverly orchestrated plan to topple the current administrators of Sabah with influence from world superpowers.

    The Sulu Sultanate claim is just a smokescreen.

    Common sense will show, if Sulu Sultanate wanted to claim back Sabah, why only NOW ???

    ReplyDelete
  30. Chinese navy exercises 'surprise' neighbours - Asia-Pacific - Al Jazeera English
    You can catch the Al Jazeera video here :

    Chinese navy exercises 'surprise' neighbours - Asia-Pacific - Al Jazeera English

    China has deployed some of its most sophisticated Navy vessels to the eastern coast of Malaysia.
    Wednesday's report from the Xinhua news agency is thought to be a play by Beijing to reinforce territorial claims to part of the South China Sea.
    Al Jazeera's Rob McBride, reporting from Hong Kong, said military exercises, beginning on Saturday, have "taken many Asian neighbours and military analysts by surprise".
    The exercises included the landing of amphibious craft just off the James Shoal, 80 kilometres off the Malaysian coast.
    The James Shoal is China's most southerly territorial claim.
    It is among several disputed parts of the South China Sea, including the Spratly Islands, that the People's Republic says belong to Beijing.
    Our correspondent said the exercise culminated in a ceremony on James Shoal where soldiers and marines promised "to defend Chinese sovereignty".
    The move, said Al Jazeera's McBride, could also be Beijing's answer to Washington's so-called "pivot strategy", which would see the US move more resources to East Asia.
    Vietnamese boat 'attack'
    Vietnam had accused China of opening fire on a fishing boat in the disputed South China Sea on Monday, but Beijing has denied the charges.
    The Chinese navy stated that the claim was a "sheer fabrication".
    "There is no such things that Chinese vessel fired with weapons or the Vietnames boats caught fire," a Chinese naval official told the state-owned Xinhua news agency.
    Vietnam's foreign ministry had said on Monday that a fishing boat was "chased and shot at by a Chinese vessel" and called the incident a "serious violation of its sovereignty".

    Ever since the Sulu attack in Lahad Datu, I was on the lookout for something like this to happen. I think they are all linked. Some folks say the Sulu attack is just a warning by the Americans to Malaysia NOT to get too friendly with the Chinese. So that we do not award too many oil drilling contracts to the Chinese in the South China Sea.

    On Sunday March 24, 2013 I had blogged this : 3 US warships sail to Philippine ports. This includes an Ohio Class nuclear submarine as well as a 1500 crew member submarine tender which sailed into Cebu City on the other side of Mindanao.

    Now the Chinese have actually made landings on the James Shoals 80 km off Sarawak. The Philippines has taken a distinctly pro-American stance. The US Navy has almost unrestricted passage through Philippine territorial waters. The Chinese are obviously sending a message as well.

    If you cant see someone's eyes, how do you know if he has blinked or not?

    ReplyDelete
  31. PKR Is Dead

    There is serious infighting going on inside the Pakatan Rakyat. The trouble is getting worse in the States like Perak, Kedah, Johor and Selangor. The main culprit is the PKR.

    Chua Jui Ming the 75 year old Limp Noodle of PKR Johor has gone missing for two weeks now after he was unceremoniously kicked out of the line up for Gelang Patah, Johor. Lim Kit Siang will be the candidate in Gelang Patah.

    The rumour is they are offering Chua Jui Meng a "go and commit suicide" seat in Kedah. This is another way of telling Chua Jui Meng that he is indeed an ex-MCA limp noodle in Pakatan.

    There is news now that there are serious fights involving PKR and PAS in other States.
    Parlimen Bagan Serai

    "Pengerusi PKR Perak, Dr. Muhamad Nur Manuty diumumkan oleh Anwar Ibrahim sebagai calon kerusi Bagan Serai. PAS Kawasan Bagan Serai menzahirkan protes dengan mengadakan sidang akhbar menyatakan tidak menyokong pencalonan PKR. PAS Bagan Serai turut memaklumkan kemungkinan besar berlakunya pertandingan 3 penjuru antara calon BN vs calon PKR vs calon PAS. PAS Bagan Serai juga nekad memboikot jentera PAS untuk tidak membantu calon PKR malahan tidak akan turun mengundi calon PKR tersebut."

    So there is going to be a three cornered fight between BN, PKR and PAS in Bagan Serai. What a joke. And in the latest development - "Anwar Ibrahim dikatakan bakal bertanding di Kerusi Bagan Serai sebagai langkah menamatkan konflik pertelagahan ini".

    Alamak!! So what will happen to Anwar's old friend Muhd Nur Manuty? Hello Dr Manuty, do you want to know the answer? You can telephone Chua Jui Meng and find out. The same thing that happened to Chua Jui Meng will happen to you. Maybe Dr Manuty can be the candidate in Kubang Pasu.

    There is also a big fight developing between PKR and PAS in DUN Changkat Jering :

    DUN Changkat Jering:

    YB Mohamad Nizar diumumkan sebagai calon kerusi ini oleh Pesuruhjaya PAS Perak, Abu Bakar Hussain. PKR Perak bertegas pencalonan YB Nizar ini bukti PAS telah 'melanggar syarat' antara mereka. PAS Perak meletakkan calon di DUN ini sebagai respons 'balas dendam' kepada PKR meletakkan calonnya di Parlimen Bagan Serai.

    Balas dendam? I say, kawan sama kawan pun ada balas dendam kah? Ini Parlimen belum bubar lagi, Belum hari penamaan calon lagi. Belum undi lagi. Tapi sudah balas dendam. Folks this is the Pakatan for you. Here is more infighting between the Pakatan in Kedah :

    DUN di Kedah
    Kebuntuan sudah membarah dan terbaru, kes sabotaj satu ceramah PR di Alor Semadom, Alor Setar.
    PAS Alor Setar mahu berebut DUN Bakar Bata, milik kuota PKR. PAS berkeras mahu meletakkan Timbalan Yg Dipertua PAS Alor Setar sehingga merancakkan pertengkaran mulut antara PKR dan PAS.
    Itu bukan satu-satunya kes di Kedah, umum mengetahui, penentuan formula pembahagian kerusi antara PAS, DAP dan PKR di Kedah masih bermasalah
    And they say if they dont win the PRU13 they will protest in the streets. Kerusi pun tak boleh setuju. They are now planning how to sabotage each other. So how are they going to get to Putrajaya? They wont even get past the Sungai Kuyuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR is dead....their ships are burned and about to sink.

      Delete
  32. MANILA, Philippines – Carrying over 1,900 crew members and soldiers, 3 United States Navy warships will dock in the Philippines on Friday, March 22, amid a US strategy to shift most of its naval fleet to the Pacific.
    In a statement, the US Embassy said the 3 ships will undergo “routine maintenance, replenishment of supplies, rest and recreation, and community assistance and outreach activities.”
    The destroyer USS Decatur will dock in Manila, the submarine Ohio in Subic, and the submarine tender USS Frank Cable in Cebu.
    Measuring 505 feet, USS Decatur (DDG 73) got its name from Commodore Stephen Decatur, a US naval hero during 1812's US-Britain War. The ship arriving in Manila carries over 300 crew and soldiers, including Filipinos.
    The Filipinos on the Decatur include Roselle Taday from San Pedro, Laguna; Rocel Castañeda from Pasig City; Jesper Sison from Quezon City; Micael Padua from San Juan, La Union; and Jacob Lirio, from Tagudin, Ilocos Sur.
    The ship that will dock in Subic – the 560-foot long USS Ohio (SSGN 726) – carries with it about 150 officers and sailors. The lead ship of US Ohio-class submarines, it is the 4th US vessel to bear the name “Ohio.”
    USS OHIO. The 560-foot long submarine docks in Subic. Photo from the US Defense Department
    With a crew of about 1,500, USS Frank Cable (AS 40) meanwhile serves as the 7th Fleet's mobile repair and support platform. USS Frank Cable, which arrives in Cebu on Friday, also visited Subic in 2012.
    'Pivot' to Asia
    The US Embassy said the 3 ships' visit will “highlight the strong historic, community and military relations" between the US and Philippines.”
    The US is implementing a strategic "pivot" to Asia while the Philippines and China fight over South China Sea territories. The US plans to shift most of its naval fleet to the Pacific by 2020.
    In talks held amid the Scarborough Shoal standoff in 2012, the Philippines and the US agreed to strengthen maritime presence in Philippine waters. (Read: PH, US commit to a 'robust, agile' alliance.)
    USS FRANK CABLE. This vessel arrives in Cebu with a crew of about 1,500. Photo from the US Navy
    China has repeatedly shown agitation over US involvement in South China Sea disputes.
    Meanwhile, the Philippines has said it will elevate the South China Sea dispute to the International Tribunal for the Law of the Sea. China, however, has rejected this move. (Read: The impossible dream and the West Philippine Sea.) – with reports from Paterno Esmaquel II/Rappler.com

    ReplyDelete
  33. Partai Komunis Malaya Infiltrates PKR

    The story about the Communist Party of Malaya is in today's Star here. This is an excerpt :

    "While she is not totally devastated by the changeover and is hoping PKR would field a woman candidate – herself – to contest, others are not so benign or able to so readily see the big picture.

    They say they have been working the ground for a long time and should not be giving way to others especially if they are outsiders, meaning winnable candidates parachuted from other states.

    Such an incumbent candidate who had been passed over after working the ground for months, if not years, is Syed Hamid Ali in Batu Pahat where he is PKR division chief.

    Syed Hamid, the younger brother of former PKR deputy president Syed Husin Ali, has long been talked of as the PKR/Pakatan Rakyat candidate for his hometown of Batu Pahat.

    He is the ideal candidate as he has been working the ground in Batu Pahat assiduously. But he suffers from one drawback – his prior association with the outlawed Communist Party of Malaya.

    Anwar knows it and is conceding to political realities – a former “Red” is never going to win in any Malay-majority seat anywhere in the country, no matter how good his politics are.

    But while Anwar is making sensible decisions, they all come with a political cost – infighting, unhappiness and eventually the candidate or their supporters throwing up everything and staging a boycott come election day."

    This is weird. I bet these are the folks behind that crap that "Mat Indera was a freedom fighter" . I was always wondering where Mat Sabu (who does not even read road signs) would have got that information. It had to come out of Johor.

    If you guys have been wondering what happened to all those Partai Komunis Malaya people after the peace treaty was signed with the Communists in 1989, well here is your answer. Some of them have joined the PKR.

    Please note that the Partai Komunis Malaya or CPM did not disband. Most of their members just remained as members, supporters or sympathisers of the CPM. And they pretty much remained where they were. Except that some of them have been trying to enter mainstream politics - as usual through the back door. And through a backdoor expert. Once again even this attempt has backfired. Because their backdoor expert is a backfirer too.

    What a sad ending for this guy Syed Hamid Ali. Dulu sokong CPM hidup jadi sia-sia. Chin Peng makan duit besar, hidup mewah dan senang. Komunis Melayu pula dapat habuk. Lepas itu Komunis di negeri China pun sudah tukar jadi kapitalis. Rusia pun dah tak komunis lagi. Lepas tu CPM kalah pula - terpaksa sign peace treaty. Sekarang kena tendang oleh Anwar pula - tak boleh jadi calon.

    Lepas ni tunggu ditimpa batang pokok kelapa saja. Hidup yang malang sungguh. Sendiri punya bikin. Kalau nak malang lagi - masuklah PAS. Boleh terus terjun dalam kubur. Jangan lupa ambil kunci syurga dulu daripada tin sadin.

    ReplyDelete
  34. Dalam quraan ada menyatakan erti kafir harbi & kafir zimi,malah yang dibolehkan dibuat kawan dan lawan serta apa pula hukumnya berkawan dengan mereka, serta sifat2 orang2 munafik, jangan jadi pak turut fikir-fikir, jangan pula bertukar selipar dgn jepun, sebut pasal mati orang mati tinggal 1 iaitu tulang punggong, tapi kita ada lagi satu tulang iaitu tulang keng......

    ReplyDelete
  35. March 13 2013

    More Evidence Of Pakatan Dying
    Both Malaysiakini and Free Malaysia Today have reported this news. There was no crowd at the Pakatan functions in Penang. They were not weekend barbecues. They were "gala" functions. First here is Malaysiakini :

    1. Malaysiakini

    Poor showing at Penang Pakatan convention
    Susan Looney
    Only about 600 attended the function in Komtar this morning
    dwindled to.. about 200 left to hear Guan Eng
    notably absent were PKR members
    others were either eating, chatting, or smoking outside
    session became a drag ..response from the crowd was poor.
    An insult to Anwar?
    disappointed to see so many empty chairs
    "..does not seem like a coalition which will take over Putrajaya"



    Here is Free Malaysia Today :

    2. Free Malaysia Today
    lacklustre weekend in Penang for Pakatan Rakyat.
    three gala functions poorly attended
    critics ..put Guan Eng in line of fire.
    5th anniversary of 2008 election. turnout at Esplanade was below average
    even smaller by the time Anwar Ibrahim took the podium.
    Noticeably missing from the event were top PAS leaders.
    Pakatan convention Saturday, Komtar half empty, even when Anwar arrived.
    Sunday, Lim face hostile audience at Penang Forum
    audience heckled at Lim, one participant speech in screams.
    Susan Looney says in Malaysiakini that PKR members were noticeably absent. Free Malaysia Today says top PAS members were noticeably missing. So putting the two reports together it means that both PAS and PKR were noticeably missing.

    I think they are not going to make it past the Sungai Pinang.

    ReplyDelete
  36. Alamak Anwar Dan Kes Perempuan Lagi - Tak Habis Habis

    First of all allow me to congratulate Hakim Rosilah Yop of the Mahkamah Tinggi who made the wise and correct decision to fine Anwar Ibrahim RM3000 (payable to the person he is suing) for delaying yet another kes saman fitnah. Here is the news from Bernama :

    Tangguh Bicara: Anwar Diperintah Bayar Kos RM3,000 Kepada Hamzah Zainuddin

    KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi memerintahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membayar RM3,000 kepada Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Hamzah Zainuddin sebagai kos berikutan penangguhan perbicaraan kes saman fitnah RM10 juta.

    Hakim Rosilah Yop membuat keputusan itu selepas menolak permohonan peguam R.Sivarasa supaya perbicaraan yang sepatutnya bermula hari ini ditangguh kerana Anwar berada di Sabah sejak Ahad.

    Pada 22 Ogos 2008, Anwar memfailkan saman terhadap Hamzah, yang ketika itu Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, yang didakwa mengeluarkan kata-kata fitnah dan disiar dalam akhbar berbahasa Cina Kwong Wah Jit Poh bertarikh 19 Ogos 2008, dalam artikel bertajuk 'Anwar Harassed My Wife'.

    Terdahulu, Rosilah menolak permohonan Anwar untuk membawa cakera padat yang didakwa berkaitan kes saman itu kepada pihak forensik sebelum perbicaraan bermula. Hakim itu berkata, perkara ini boleh dilakukan ketika perbicaraan. - BERNAMA

    Sekali lagi tahniah diucapkan kepada Yang Ariff Hakim Rosilah Yop.


    Just the other day I blogged that Anwar Ibrahim should be made to pay money (damages, costs, compensation, fine or whatever you want to call it) each time he tells his lawyers to delay or postpone a case in Court.

    The only thing I disagree is the amount. RM3000 is peanuts. I think the next time Anwar delays the case, Hakim Rosilah Yop should order Anwar to pay RM30,000 cash. And here is the catch - if he does not pay, then the case should not be allowed to continue. Bayar dulu before the case can continue.

    And if for any reason Anwar drops his suit against Dato Hamzah, the Court should immediately award all costs plus some damages to the defendant (Dato Hamzah). Only then will it be fair.

    I hope Dato Nallakaruppan's lawyers will also take the cue.

    Anwar is suing Dato Nalla for RM100 million - nothing less.
    Now he is suing Papagomo for RM100 million - nothing less.
    Earlier he sued Saiful Bukhari Azlan for RM100 million - nothing less.

    But he is now delaying his own suit against Dato Nalla. I think the Court should also have asked Anwar to pay Dato Nalla RM30,000 or RM50,000 in cash each time he postponed or delayed the case.

    ReplyDelete

  37. Pasal apa pula nak delay kes? You started the suit, you should come prepared with all your arguments, evidence etc. In the same way, when Anwar dropped his RM100 million suit against Saiful, the Court should have immedately awarded some money compensation to Saiful Bukhari - above and beyond his legal costs.

    Otherwise this seems to be an abuse of the Court process. The public will lose faith in the Court as a place to get justice if the rich and powerful like Anwar Ibrahim can use the Court process against simple, ordinary people like Saiful or Papagomo.

    And can Karpal Singh and Sivarasa declare to the public just how much fees they have earned from Anwar Ibrahim and all his court cases so far? This cannot be lawyer-client privilege anymore. This is of public interest. Reporter pi la tanya depa ni. Tanya Karpal berapa banyak lawyer's fees dia sudah sapu daripada Anwar? Berpuluh atau beratus ribu Ringgit? Sivarasa macam mana?

    OK now here is the story about Dato Hamzah Zainuddin - the Deputy Minister of Agriculture. Hamzah has a pretty wife. At one time Hamzah was an Anwarista. So they all knew each other quite well at that time. The story is that (it is now in the public record in the Mahkamah) Hamzah made a statement in the Chinese Press that Anwar once tried to 'kacau' his pretty wife. After that event, Hamzah was no more an Anwarista.

    Anyway Anwar is now suing Hamzah for RM10 million for slander for making that statement. How come he is not suing the Chinese newspaper? Asyik suka sue Utusan saja.

    Super Blog AIDC has this story here. There is also a Youtube video which you may find quite interesting at :

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JJ3VK6oU_TY

    I call these the 'Nak Ajak You Minum Teh' recordings. The woman in this audio recording apparently is Hamzah Zainuddin's pretty wife. She received phone calls from this desperate guy asking her 'nak ajak you minum teh'. He kept calling her so she decided to tape his calls on her phone recorder. That is how we have these recordings for posterity now. Malulah anak bini lelaki desperate tu. Your Papa's mengurat bini orang is there for the whole world to hear.

    There is more than one of these recordings. In one of the audio recordings which I have heard some time ago, the rather desperate and childish sounding guy 'ajak minum teh' this woman 14 times (I counted).

    I nak ajak you minum teh, nak ajak you minum teh, ajak you minum teh - fourteen times. Malu lah anak bini dia. Anugerah konon.

    Anyway, I used to know someone (a very eminent professor and intellectual who has since passed away) who knew the 'nak ajak you minum teh' guy quite well. The late professor asked me if he could also listen to the recording. This was circa 1999 or early 2000 I think. At that time there was no Youtube. So I drove the professor to a friend's house in Pandan Indah where we listened to the 'nak ajak you minum teh' recording on CD. The professor simply said, 'Yes thats his voice'.

    Then another person, who was the former SUSK (Setiausaha Sulit Kanan) to the 'nak ajak you minum teh' guy also listened to the same recording and confirmed 'Thats him'. So as far as I know, two people who knew the guy closely confirmed that it was his voice.

    Tak habis-habis lah. Turun naik, turun naik mahkamah, keluar masuk, keluar masuk mahkamah. Will it ever end? And such yukky slimy cases. It is all either in the public record or in the public eye. Tak rasa malu ke? Tak rasa hipokrit ke? Covering up and telling lies when it has become so very obvious. This is moving way beyond bizarre.

    ReplyDelete
  38. [EKSKLUSIF] : SEBELUM BUANG UNDI, RAKYAT WAJIB NILAI RAHSIA INI!!!

    Wednesday, 3 April 2013


    Dalam post kami bertajuk ‘sifir kemenangan PRU13’, kami telah menerangkan bagaimana dari sudut angka, BN akan memenangi PRU13 akan datang. Post kami bertajuk ‘Malaysia Bankrap’ pula ada mengemukakan bukti bahawa para pelabur professional yang mempunyai jaringan maklumat dan analisis yang hebat juga yakin bahawa BN akan terus kekal berkuasa. Malah boleh dikatakan semua analisis dan kajian menunjukkan perkara yang sama, termasuklah yang kami terima daripada sumber dalaman pembangkang sendiri.

    Namun ramai yang enggan percaya dengan hasil analisis ini. Mereka kata PR nampak kuat. Ceramah-ceramah PR mendapat sambutan. Himpunan-himpunan anjuran PR dihadiri ribuan orang. Ramai orang di facebook dilihat menyokong PR dan begitulah seterusnya.

    Akhir sekali mereka kata, “Najib takut nak bubar parlimen!”

    Orang kata, “People see what they want to see, and what they want to see has nothing to do with the truth.”

    Sebelum kita berbicara lanjut, mari kita meneliti dua percubaan Anwar untuk menakluk Putrajaya selepas PRU12 yang lepas dan lihat persamaan di antara keduanya..

    16 September

    Beberapa hari selepas keputusan PRU12 diumumkan, Anwar telah menghantar wakil-wakilnya bagi memujuk seramai lebih 31 orang wakil rakyat BN untuk melompat parti bagi menumbangkan kerajaan pusat. Perkara ini telah kami ketahui sebaik sahaja Anwar memulakan langkah beliau.

    Beberapa bulan selepas itu, Anwar mencanangkan kepada umum bahawa ramai wakil rakyat BN akan melompat parti dan PR akan membentuk kerajaan pada 16 September 2008.

    Persoalannya, kenapa perlu dicanang? Kenapa tidak tumbangkan sahaja? Kenapa perlu tunggu?

    Jawapannya mudah. Anwar tahu bahawa usahanya tidak berhasil. Jadi, beliau terpaksa melakukan ‘gambit’ dengan mencanangkan terlebih dahulu ‘kejayaannya’ itu. Propaganda demi propaganda dibuat bagi meyakinkan rakyat bahawa 16 September itu adalah perkara yang benar-benar akan berlaku. Ini termasuk melalui ceramah, temubual-temubual bersama media asing, sidang media, menyanyikan lagu ‘lompat si katak lompat’, ucapan di Parlimen dan sebagainya. Para penyokong Anwar berasa amat gembira apabila sebuah akhbar Israel, The Jerusalem Post menggambarkan Anwar sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia. Anwar juga telah mengadakan pilihanraya kecil di Permatang Pauh bagi meyakinkan orang ramai bahawa pilihanraya kecil itu adalah laluan baginya ke Parlimen, seterusnya menduduki takhta Perdana Menteri.

    Propaganda ini serba sedikit berjaya. Ramai penyokong pembangkang yang yakin bahawa Anwar akan menjadi PM pada 16 September 2008. Tidak kurang juga, ramai di kalangan pro-kerajaan yang gelisah dan menggelabah kerana khuatir apa yang dicanangkan itu menjadi kenyataan. Malah, pihak kerajaan juga telah menghantar ramai ahli Parlimen mereka untuk mengikuti 'lawatan sambil belajar' di Taiwan. Dengan kata lain, propaganda Anwar itu sangat berjaya dan sangat meyakinkan ramai orang, termasuk pihak kerajaan!

    Ini adalah suatu bentuk strategi perang saraf Anwar yang bertujuan menggertak ahli-ahli Parlimen BN yang dirasakan masih ragu-ragu atau ‘50-50’ untuk segera melompat parti bagi mengelakkan daripada tenggelam bersama kerajaan BN yang kononnya akan karam. Dengan strategi ini, Anwar berharap akan mendapat majoriti yang cukup bagi membentuk kerajaan yang baru.

    Namun demikian, ahli-ahli Parlimen BN bukanlah bodoh. Mereka menyemak antara satu sama lain. Tentunya mereka pasti bahawa dakwaan itu langsung tidak berasas. Malah, kesemua mereka yang telah ditemui oleh wakil Anwar mengakui bahawa mereka ditawarkan jawatan menteri cabinet. Lebih hebat lagi, mereka telah ‘diyakinkan’ bahawa kononnya pihak Agung dan Panglima Angkatan Tentera telah bersetuju dengan peralihan kuasa itu.

    ReplyDelete
  39. lawak lawak lawak ha ha ha ha ha.......ustaz saidi mana plak ni nampak mcm abdullah saamah je........dapat berapa juta bang ha ha ha ha ha ha......

    buat la citer yg menarik skit citer pergi umrah ke......7 dosa besar ke.....ni citer kena tangkap khalwat di tempat awam yg syoknya dia yg jadi saksi.... dey macha kalu ada itu wolang sekali itu khalwat ka.......

    dey macha tarak duit kalu sini mari cerita la bunga kita kasi buang kalu....pokok saja kita kira...;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:04...tak lawak pon!...malah ko pulak yg mengigil tak tentu pasal, ko ni spices yg kuat berzina ke? kalau tak, takkan ko mempertahankan penzina...hahahahaha.

      Delete
    2. wow spices??? apa tu spices???kfc spices???? wakakakakaka

      Delete
  40. Adakah 16 September berjaya?

    Berikut adalah sebuah sidang media Anwar yang diadakan pada 16 September 2008. Jelas sekali propaganda ini cukup meyakinkan sesiapa sahaja yang menontonnya, termasuk mereka yang pro-kerajaan. Namun, adakah ia benar?

    Drama terbaik tahun 2008

    PRU13

    Setelah gagal dengan rancangan 16 September, Anwar kini terpaksa menggunakan ‘cara biasa’ iaitu melalui pilihanraya.

    Seperti biasa, Anwar terus dengan muslihatnya...

    Pada tahun lepas, ketika mood rakyat terhadap BN berada di tahap yang sangat tinggi, Anwar yakin bahawa PR tidak akan dapat menang jika PRU13 diadakan pada ketika itu. Lalu, dia mengumumkan bahawa jika Parlimen dibubarkan dalam masa terdekat, mereka tidak akan membubarkan DUN di bawah pemerintahan PR.

    Ini adalah suatu bentuk serangan serampang 2 mata. Jika Datuk Seri Najib membubarkan Parlimen ketika itu, PR akan memaksimakan penggunaan jentera kerajaan negeri bagi menawan kerusi-kerusi yang dimenangi oleh BN pada PRU12. Ini sepertimana yang dilakukan semasa Pilihanraya Kecil Hulu Selangor, di mana Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim telah mengarahkan Pejabat Tanah dibuka 24 jam. Jelas sekali, PR telah menggunakan jentera kerajaan dalam pilihanraya. Jika perkara seperti ini dapat dimanfaatkan pada PRU13, PR memperoleh serba sedikit kelebihan dalam kempen pilihanraya seterusnya memberikan sedikit peluang untuk mereka menang.

    Jelas sekali, Datuk Seri Najib tidak termasuk dalam perangkap ini. Bagi beliau, sekalipun PR tidak dapat memenangi PRU13, tindakan ini boleh merencatkan usahanya bagi mendapatkan sasaran majoriti 2/3. Oleh demikian, beliau telah menangguhkan PRU13. Dalam masa sama, beliau yang dikenali dengan permainan 'intel' beliau telah menjalankan langkah-langkah strategik bagi membolehkannya untuk terus secure undi pelbagai lapisan masyarakat. Itulah sebabnya jika kita turun ke banyak kawasan, kita dapati DS Najib mendapat sokongan yang sangat kuat daripada pelbagai golongan masyarakat. Ini jelas berbeza dengan persepsi yang dapat dilihat di alam siber dan di sebahagian tempat di bandar.

    Namun bagi Anwar yang sememangnya cekap dalam memanipulasi dan memutar-belit keadaan, dia telah mengambil kesempatan ini untuk melancarkan kempen perang sarafnya sekali lagi. Kali ini dengan menimbulkan persepsi kononnya BN akan tumbang. Buktinya, ‘Najib takut nak bubar.’

    Propaganda ini dilancarkan secara habis-habisan. Perhimpunan demi perhimpunan serta jelajah demi jelajah diadakan bagi menimbulkan persepsi kononnya BN akan tumbang. Lagu ‘tanya sama Najib’ didendangkan di merata tempat. Mereka menyerang kubu-kubu kuat BN seperti Johor, Sabah dan Sarawak bagi menunjukkan kononnya mereka telah berjaya menembusi kubu-kubu tersebut. Individu-individu ‘bermasalah’ di kalangan pemimpin-pemimpin BN dan bekas kakitangan awam termasuk jeneral angkatan tentera diumpan menyertai beliau.

    Malah, baru-baru ini salah seorang jeneral yang mengikuti beliau mengumumkan kononnya berdasarkan risikan tentera, PR bakal memenangi PRU13. Sedangkan bagi mereka yang mempunyai akses terhadap maklumat risikan sebenar, perkara sebaliknya yang diramalkan berlaku. Jika tak dapat maklumat atasan, tanyalah mana-mana SB atau MIO yang bawah-bawah. Jawapannya tetap sama.. BN akan menang! Tidak sekadar itu, beliau mengatakan bahawa pihak angkatan tentera telah pun membuat persiapan agar peralihan kuasa berjalan secara aman. Ini tidak lain tidak bukan bagi meyakinkan lagi orang ramai tentang perkara ini.

    Cukup aneh. Setelah orang ramai ditipu secara terang-terangan dengan propaganda 16 September oleh Raja Drama ini, mereka boleh lagi terpedaya dengan propaganda beliau yang terbaru ini.

    Namun, apakah sebenarnya motif propaganda ini?

    ReplyDelete

  41. 1) Moral

    Propaganda ini telah mengukuhkan lagi moral para penyokong Anwar dan PR. Hasilnya, mereka semakin agresif dan giat berkempen. Mereka yang selama ini hanya menyokong secara senyap-senyap telah mula menyuarakan sokongan mereka secara terbuka. Ini telah menyebabkan propaganda ini menjadi lebih berjaya. Dengan kata lain, ia telah menimbulkan persepsi bahawa semakin ramai orang menyokong PR dan kekalahan BN adalah sesuatu yang pasti. Namun hakikatnya, mereka ini hanyalah ‘minoriti bising’.

    2) Menggertak pengundi

    Terdapat segolongan orang yang menyokong pasukan yang mereka lihat kuat. Sebagai contoh, ramai orang menyokong pasukan Manchester United walaupun mereka sebenarnya tidak ada apa-apa kepentingan dalam pasukan tersebut. Begitu juga apabila berlangsungnya kejohanan Piala Dunia. Setiap orang menyokong pasukan yang mereka lihat bakal memenangi kejohanan tersebut.

    Dalam politik, perkara sebegini juga boleh berlaku. Sesetengah pengundi mengundi parti yang mereka rasakan kuat. Ini sepertimana yang ditunjukkan dalam Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang sebelum ini. Kita dapati para pengundi dari awal lagi telah dapat melihat kekuatan BN dalam memenangi pilihanraya kecil tersebut. Hasilnya, BN telah menang dengan penuh bergaya, termasuk memenangi undi daripada peti undi majoriti Cina. Adakah ini bermaksud mereka benar-benar menyokong BN? Atau ini hanyalah sekadar ‘tactical vote’??

    Propaganda Anwar kali ini jelas bertujuan mendapatkan undi pengundi-pengundi ’50-50’atau ‘pengundi lalang,’ sama motifnya dengan propaganda 16 September yang gagalsebelum ini.

    3) Agenda selepas PRU13

    PRU13 merupakan peluang terakhir Anwar menduduki takhta Perdana Menteri. Beliau sudah tua. Usia beliau sekarang hampir mencecah 66 tahun. Jika PRU14 diadakan 5 tahun akan datang, usia beliau sudah menjangkau 71 tahun. Kes Liwat II beliau menanti di 2 lagi mahkamah, iaitu Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Jika beliau disabitkan atas kesalahan tersebut, maka tamatlah riwayat karier politik beliau.

    Begitulah terdesaknya Anwar Ibrahim ketika ini.

    Anwar adalah seorang pemimpin yang berbeza dengan pemimpin parti pembangkang lain. Parti PAS dan DAP telah lama tewas dalam pilihanraya. Namun mereka tetap berusaha bagi mendapatkan keputusan yang lebih baik dalam pilihanraya-pilihanraya berikutnya. Walau bagaimanapun, Anwar adalah pemimpin yang rakus. Beliau tidak hanya menunggu PRU. Tak dapat jalan depan, jalan belakang digunakan. Agenda 16 September Anwar merupakan bukti yang cukup nyata.

    Anwar dan konco-konconya kini membuat serangan habis-habisan. Tidak cukup dengan pihak kerajaan, mereka menyerang institusi-institusi lain termasuk Polis, Tentera, SPR, Sistem Kehakiman dan sebagainya. Tujuannya adalah bagi menghilangkan keyakinan orang ramai terhadap kesemua institusi tersebut.

    Apabila kepercayaan orang ramai terutamanya penyokong-penyokong beliau terhadap institusi-institusi ini telah hilang, ditambah pula dengan persepsi kononnya majoriti rakyat menyokong mereka, maka keputusan PRU13 tidak lagi penting. Mereka hanya mahu melihat PR menang. Jika PR kalah, mereka tidak akan percaya. Mereka akan menuduh berlakunya penipuan dalam pilihanraya.

    Itulah sebabnya propaganda Anwar kali ini sangat penting bagi survival politik Anwar. Dengan kata lain, agenda Anwar tidak berakhir hanya dengan PRU13!

    Persoalannya, apakah yang akan dilakukan oleh Anwar setelah PR tewas dalam PRU13 nanti?

    a) Tunggu PRU14?
    b) atau lari ke luar negara dan menjadi ‘Thaksin Malaysia’?
    c) atau…………………………………?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU dulu2 pon kalah juga..

      adakah soalan a,b,c berlaku?

      tak kannnn?????????..

      yang berlaku, orang umno amat takut kehilangan kuasa, sampai sanggup bermatian2 dgn istilah ketuanan melayu, padahal walao umno pegang kuasa, cina tetap pegang ekonomi, yg kaya hanya pemimpin umno dan kroni, rakyat jelata papa kedana.

      PRU13, kuburkan umno, parti yang telah mati pada 1988 dan hidup hari ni sbg zombie kg pisang..

      Delete
    2. Kau lah nanti di tengelam mcm nabi luth..sbb hati kau banyak titik hitam. Elok minum clorox lepas ni kasi bersih itu titik hitam.apa kau ingat pkr berkuasa kau dapat control ekonomi kau ingat cina mkn ulat dlm babi tu bagi untong sama lu. Takan kau begitu buta berapa percent dorang charge bila berniaga tu salah satu sbb dorang tu kaya rsya dgn mkn duit org miskin iaitu kebanyakan orang melayu islam. Benda haram tok sah cerita la. Semua tahu. Beringat sikit negara ni multi racial . Skrg ni kau hidup papa kedana ke? Kesiannya kau. Pergi angkat pantat kau pergi cari kerja. Usaha. Jgn nak merempit nak salahkan mak bapak kau kerajaan atau si pengemis tepi jalan...get your ass going..

      Delete
  42. Pengikut anwar dah meroyan berkoyan koyan...

    Kerana terlalu sedih ramai ahli pkr dah keluar parti....

    Kerana terlalu sedih ramai ahli pas seumur hidup dah keluar parti dan memohon maaf pd Tun M....

    Kerana terlalu sedih ulama pondok dinegeri kelantan menfatwakan undi pas haram....

    Kerana terlalu sedih ramai kawan2 anuar yg dah berpuluh tahun bersahabat akhirnya tinggalkan anuar...

    Tinggallah macai (mempercayai apasaja cakap anuar ibrahim) yg masih belum diberi petunjuk...

    Beristikharahlah pohon petunjuk Allah....

    Kerana, mereka yg meninggalkan anuar juga beristikharah sebelum tinggalkan anuar....

    Bahkan, seorang hamba Allah, mungkin salah seorang ulama pondok kelantan mendakwa, selepas istikharahnya, beliau bermimpi ciri2 dajjal ada pada anuar...

    Naudzubillah semoga dijauhkan...bertaubatlah anwar ibrahim...

    Ciri2 dajjal;
    1) membenarkan yg palsu dan memalsukan yg benar - Allah yg Maha Benar diperakui palsu bg dajjal bahkan dia merasa dialah tuhan (palsu)

    2) menghasut manusia supaya mempercayai kata2 nya yg palsu - hasut manusia spy percayai dialah tuhan

    3) menjanjikan syurga bg mereka yg berpaling dari Allah - kafir, murtad

    4) menjanjikan neraka, menyeksa dan biarkan manusia yg tidak menjadi pengikutnya dlm kelaparan - Muslim yg beriman pd Allah

    Renungkan2 pula sifat anuar, wallahualam

    1)memalsukan yg benar dan membenarkan yg palsu - sumpah laknat saiful yg sah disisi syarak dikatakan sumpah munafik, bahkan fitnah altantuya najib seboleh2nya ingin dibenarkan walaupun tiada bukti utk mebenarkan

    2) menghasut manusia utk percayai kata2 palsu - anuar berjaya yakinkan pengikutnya fitnah najib altantuya benar, walaupun tiada bukti, tiada video, tiada DNA, tiada saksi, cuma air liur saja sudah mampu buatkan pengikuthya mempercayainya

    3)menjanjikan bulan dan bintang pd pengikutnya, namun bila diberikan amanah, terlalu sikit janji yg dikotakan...

    Wallahualam...semoga Allah jauhkan bala ini menimpa anwar ibrahim dan rakyat Malaysia...InsyaAllah, Allah masih sayangkan Malaysia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu perkataan berapa sen umb bayar?

      Delete
  43. fatty liver and causes fatty liver and causes fatty liver and causes

    Feel free to surf to my webpage ... herbal medicine for mild fatty liver

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!