FUYOH! TUN DAIM KATA BN AKAN MENANG BESAR!

BEKAS Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin yakin Barisan Nasional (BN) akan menang dengan majoriti yang lebih besar pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Katanya, walaupun BN mungkin kehilangan beberapa kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Johor, Sabah dan Sarawak namun keputusan keseluruhan akan lebih baik berbanding tahun 2008 kerana BN juga dijangka akan memenangi balik banyak kerusi di Selangor, Kedan dan Kelantan.

Beliau berkata demikian dalam temuramah bersama akhbar China Press yang disiarkan hari ini.

Kata beliau, BN memiliki peluang yang cerah untuk menawan kembali Selangor dan Kedah tetapi masih tidak mampu untuk mendapatkan kembali Pulau Pinang dan Kelantan.

“Penduduk Kedah dilihat bersedia mahu membantu Mukhriz Tun Mahathir untuk menjadi Menteri Besar negeri itu,” katanya.

Selangor pula katanya berpeluang jatuh kembali ke tangan BN andai perikatan berkenaan dapat menyediakan calon menteri besar yang sesuai dan diterima ramai.

Perak pulak jelas beliau, wujud peluang sama rata atau 50-50 kepada BN dan Pakatan Rakyat bagi menguasainya.

Menurut Daim, permasalahan terbesar dengan pembangkang di negara ini ialah mereka tidak memenuhi janji-janji yang dibuat dalam manifesto tahun 2008.

Katanya, disebabkan itu pembangkang dilihat kurang kredibiliti dan tidak dipercayai rakyat.

Beliau juga menafikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai terlepas peluang keemasan untuk membubarkan Parlimen seperti yang dijaja beberapa pemimpin DAP.

Katanya, pembubaran boleh dilakukan pada bila-bila masa yang sesuai dan bukan dalam tempoh tertentu sahaja.

Dalam temuramah berkenaan, beliau juga menasihati pengundi Cina agar berfikir secara mendalam dan berhati-hati sebelum mengundi.

“Apa yang anda dapat dengan cuba menghukum BN,” soalnya.

Beliau juga yakin pengundi kali ini akan mengundi berdasarkan tiga faktor utama iaitu menolak penyelewengan, ekonomi dan masa hadapan.

Mengulas mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu beliau berkata, ia merupakan sesuatu yang menyebelahi BN walaupun ia tidak dirancang oleh pihak itu.

Pandangan Daim mengenai keputusan pilihan raya umum adalah sesuatu yang ditunggu terutama apabila meramal dengan tepat keputusan PRU ke 12 (2008) yang menyaksikan BN kehilangan beberapa negeri yang dilihat kubu kuat kerajaan ketika itu. –Mynewshub

HOUSE PK; Jangan pandang rendah akan ramalan Tun Dam ni gang, dulu dia ramal 5 negeri tumbang, memang betul 5 negeri tumbang, kali ini dia kata BN akan menang besar maka aku yakin ianya akan terjadi. Masa untuk beli ALMARI baru....

69 Responses to "FUYOH! TUN DAIM KATA BN AKAN MENANG BESAR! "

  1. Tun daim dah jamin dah...cuma najib je yang diam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukurrrr akhirnya identiti Encik Mohamed palsu telah luput di blog PK. dapatlah saya dengan rendah diri meneruskan dakwah kepada ahli2 UMNO utk kembali pada Islam dgn mudah lepas ni.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Apa lagi kau nak merapu dan meracau lag ni. Sila jawab persoalan ini, itu pun kalau jenis berpelajaranlah.

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Beranikah Nik Aziz buat pengumuman dalam rumah Karpal Singh dan di hadapan penyokong PAS di ruang tamu rumah Karpal Singh mengenai pendirian rasmi PAS berkaitan hudud dan negara Islam, apa dah jadi dengan Hudud dan Negara Islam yang terus dibuang dari Pakatan Rakyat, malahan dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat, langsung tak ada ulas pasal hudud dan negara Islam pun, apa cerita?

      Hakikat sekarang ini adalah DAP Ganti PAS, Nik Aziz dan Hadi Awang hanya terima arahan DAP untuk politik sekular chauvinist DAP selama ini.

      Oleh itu, sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. PR DAN RETORIK BERPISAH TIADA

      Delete
  2. sama je dgn tok nujum kat kampung sawah tu... cuma nujum tu kata BN kalah... kah kah kah kah

    ReplyDelete
  3. BN dijangka masih tidak mampu untuk menawan Kelantan dan Pulau Pinang serta masih tetap akan terus kehilangan kerusi DUN dan Parlimen di tempat tempat strategik...kata Tun Daim.

    ReplyDelete
  4. Semalam, kera belakang rumah kami kata yang BN akan 100% kerusi di Pulau Pinang. Kelantan pulak dirampas. Hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu ngan beruk belakang rumah lu tu ada hubungan saudara ke....pndi beruk tu dan lu juga yg berbahasa dgn beruk...

      Delete
    2. sejak sentap nie....beruk pun dah jadi kaunter pertanyaan!!!!
      nie lah dia...bila bewak gay yg dipikul asyik melilau cari lubang taik!!!!!

      Delete
    3. Anonymous April 2, 2013 at 10:17 AM, apa dah jadi dengan Lebuhraya Mintak Sedekah PAS Kelantan? Duit sedekah banyak dah dikutip dengan membohongi orang ramai, kononnya wakaf, tapi hingga kini tak tau apa dah jadi dengan projek berkenaan, Nik Aziz pun dah buat acara pecah tanah rasmi projek itu pada November 2012, tapi hingga kini dah berbulan-bulan tak ada perkembangan projek itu, apa cerita ini?

      Malahan projek Sungai Limau Hydrocarbon Hub di Sungai Limau, DUN Menteri Besar Kedah Azizan Razak apa dah jadi, sekarang ni dah jadi semak samun, tak ada pun projek petroleum di sana, apa cerita?

      Di Selangor, kata nak buat loji air mitigasi 1 dan 2 di Selangor, kononnya lebih jimat dari buat loji air Langat 2, tapi hingga kini tak ada perkembangan apa pun pasal loji air mitigasi 1 dan 2 itu, sedangkan loji air Langat 2 sudah hampir siap, sekarang ini hanya masalah di loji saja, kerana Pakatan Rakyat zalim, sekat penggunaan tanah untuk buat loji air itu. Apa cerita ini semua ya?

      Memang Pakatan Rakyat penipu.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi, Kalau Tak Percaya Sila Tanya Khalid Ibrahim.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Tambahan:

      Dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat kata nak hapuskan tol, tapi DAP Penang nak buat terowong bawah laut yang kosnya daripada RM 4.08 bilion, kemudian meningkat kepada RM 6.3 bilion, malahan nak kenakan tol bagi penggunaan tol berkenaan, apa cerita ni, kata dalam menifesto nak hapuskan tol, tapi nak buat terowong bawah laut nak kenakan tol pula, apa cerita ni?

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  5. Kalau Amno BN tak mampu utk menang besar bior PR yang sapu bersih atau mungkin juga Najib BN tak cukup majoriti mudah utk menubuhkan kerajaan maka kerajaan campuran BN bersama PR terpaksa diwujudkan,

    ReplyDelete
  6. Faktor terbesar ialah undi org UMNO sendiri yg marah Pak Lah dulu kini kembali ke BN. Ingat keahlian UMNO berjuta2. Kedua, ramai Melayu sudah sedar apa yg boleh berlaku jika lebih kuasa diberikan kepada Cina DAP. Ketiga, peniaga Cina takutkan ketidakstabilan jika Parlimen tergantung. Keempat, undi India jika HINDRAF di saat akhir menyatakan sokongan kepada BN. Kelima, rakyat Kelantan sudah bosan dengan kualiti hidup di Kelantan. Keenam, undi atas pagar di Kedah kerana tidak yakin dengan pentadbiran PAS.



    ReplyDelete
  7. Jangan pandang rendah pada kemampuan BN di Pahang,Perlis N.Sembilan,Johor dan Melaka kerana kesukaran menanti BN di negeri negeri yang selebihnya demikian maksud sebenar telahan keramat Tun Daim seperti nujuman beliau pada beberapa PRU yg lepas..

    ReplyDelete
  8. lu ni dah mendaftar jadi pemilih ke belum.........

    tu yang paling mustahak......

    ReplyDelete
  9. Fuyoh rupanya Kemenangan besar BN yang diramalkan hanya di beberapa tempat tertentu yang merupakan kubu kuat Umno sprt Johor sahaja.Kalau Najib kalah kat kws Parlimen dia/Pekan,TS Muhiydin akan tepuk tangan kerana dpt peluang top up ke up top jd presiden amno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib...insyaAllah tak akan kalah di pekan..cai!!!!
      klu anwar kalah di permatang pauh...sapa pulak calon pm korang????
      tak kan mat sabun kot....tengok muka dia mcm pelawak...nak tergelak ku tengok!!!!
      klu anwar kalah...korang seronok sebenarnya...aku percaya korang pun dah bosan pikul bewak gay tu yg telah banyak menjahanamkan impian korang!!!!

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  10. hantu import dr pakistan,nepal,indon ramai.apa bn nk susah hati....gerenti 1malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari mengundi jangan mengulau cai.
      Kena jaga pintu masuk tempat mengundi..agak agak mcm pendatang je..tahan!!

      Delete
  11. Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat.

    1. Penghapusan tol.

    Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

    2. Pendidikan percuma.

    Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

    Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

    Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

    3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

    Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

    Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

    Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

    Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

    Tetapi apa yang jelas adalah

    Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

    Tetapi,

    Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

    Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  12. Dalam jangkaan Tun Daim saya rasa Tun Daim terlupa kot bahawa orang CINA bukan nak hukum kerajaan. Orang Cina nak menguasai kerajaan. Dalam konteks orang Melayu dan Islam tak boleh salahkan orang Cina sebab ianya demokrasi. Tidak salah mereka menyimpan cita-cita ni. Jangan salahkan mereka kerana mereka juga ada hak - hak yang mana orang Melayu sendiri berikan. Orang dah bagi betis takkan nak setakat betis sahaja. Paha pun nak merasa juga. Selepas paha mesti nak bawah pusat tu.

    Yang salahnya ialah orang Melayu yang bahalul macam PAS dan yang ada dalam PKR. Percaya sangat kat Nuar dan Nik Aziz. Masih tak sedar dua ekor ni jadi tungangan je.

    Kalau Tun Daim nak lihat hukuman pada kerajaan ialah di zaman PAK Lah. Orang Melayu menghukum pentadbiran Pak Lah. Orang Cina tak ada hukum-hukum. Ambil alih je terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang cina perlu sedar bahawa lebih 70% kerusi parlimen di seluruh negara adalah kawasan majoriti bumiputera, kalau mereka nak bersikap tamak, dipersilakan, menangkan semua calon DAP, dan sudah pastilah tiada walau seorang pun dalam jemaah menteri akan menteri-menteri berbangsa cina kelak kerana semuanya akan dianggotai oleh bumiputera dan orang India sahajalah.

      UMNO dan parti berasaskan India tidak risau dengan keadaan ini kerana walaupun semua calon MCA dan Gerakan, SUPP dan LDP kalah di kerusi yang ditandingi mereka, UMNO, PBB, PBS dan MIC serta PPP dan calon Gerakan berbangsa India akan memenangi kebanyakkan kerusi yang ditandingi, itu saja dah cukup untuk Barisan Nasional jadi kerajaan dengan majoriti 2/3 di parlimen. Oleh itu orang cina perlu faham akan kedudukan ini, sementara masih ada ruang untuk kerjasama oleh bumiputera dan India, jangan terlalu kiasu, kelak akan tersungkur di Malaysia dalam semua bidang termasuk ekonomi. Oleh itu sedarlah diri.

      Apa pun, calon MCA di Pandan wajar calonkan Datuk Seri Ong Tee Kiat, walaupun Chua Soi Lek iri hati dengan Ong Tee Kiat, tapi Ong Tee Kiat bersikap setiakawan semua kaum sepanjang dia menjadi Ahli Parlimen Pandan. Perdana Menteri jangan dengar cakap Chua Soi Lek sangat, patutnya Chua Soi Lek yang tak payah jadi calon, kerana krisis moral, dia boleh berkawan dengan Anwar dan geng-geng maksiat PKR di Pakatan Rakyat sana.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Calon proxy pun boleh. Mat Sabu contohnya calon DAP juga walaupun bendera bulan. Begitu juga dengan Nizar Lambai.

      Perlu dinyatakan kerajaan pusat di kuasai dan di bentuk bukan sebab dasar kepartian tetapi kecenderungan MP-MP itu sendiri. Dengan kata lain bukan UMNO MCA MIC BN atau PKR PAS DAP yang bertanding di pilihanraya tetapi individulah yang bertanding. Dan individu ini menjadi MP.

      Perlu di terangkan di sini Jawatan Perdana Menteri di Malaysia bukan di pilih oleh rakyat melalui undi. Jawatan Perdana Menteri di pilih atau di calonkan oleh MP-MP. Rakyat hanya mengundi MP dan rakyat di Malaysia tidak pernah (sebab tidak wujud proses ini) mengundi Perdana Menteri. Bezakan dengan USA di mana rakyat mengundi Presidennya secara lansung.

      Katakan Najib sebagai MP Pekan mencalonkan Lim Kit Siang (MP Gelang Patah misalnya) sebagai Perdana Menteri Malaysia. Ianya tidak salah dari segi perundangan pembentukkan kerajaan. Mungkin salah dari segi konvension dan kesepakatan BN. Tetapi dari segi amalan kerajaan demokrasi ianya tidak salah dan tidak bertentangan dengan Perlembagaan. Mungkin Najib akan di lempang bertubi-tubi oleh MP MP UMNO/BN sebab khianat kesepakatan tetapi ianya tetap sah jika beliau mencalonkan Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri.

      Contoh kerajaan pentadbiran Perak sekarang. Ianya di bentuk bukan sebab BN atau kepartian. Tetapi dengan kecenderungan tiga ADUN yang bebas atau membebaskan diri dari dasar dan kesepakatan kepartian masing-masing sebelum ini. Ingat 16 September yang di canangkan oleh Anwar? Inilah dasarnya dalam pembentukan kerajaan. Kerajaan di bentuk atas kecenderungan MP bukan dasar parti yang beliau pegang. Kecenderungan ini mungkin boleh timbul dari beberapa sebab wang, jawatan, ugutan kesedaran diri sendiri, tidak percaya kepada partinya sendiri etc.

      Maka adalah tidak mustahil jika orang Cina hendak menguasai kerajaan
      Maka DAP atau orang Cina tidak semesti bertanding di seluruh kawasan 70% Melayu tadi. Walaupun sebagai contoh Datuk Seri Ong Kee Tiat di calonkan dan di takdirkan beliau menang kerusi MP Pandan apakah yang boleh menghalang beliau dari cenderung kepada pembentukkan kerajaan Persekutuan Pakatan Rakyat? . Tidak ada dan sebenarnya tidak salahpun dalam perlembagaan Malaysia.

      Delete
    3. Saudara Talhah, tak payahlah nak berfikiran negatif, sebagai rakyat Malaysia, majoriti rakyat Malaysia masih berpegang teguh kepada kesepakatan semua kaum sebagaimana amalan Barisan Nasional selama ini, kalau masih hendak bersikap prasangka kepada kaum-kaum tertentu, maka sedarlah itu adalah dilarang oleh agama, malahan Islam melarang keras perkara itu.

      Pada hemat saya, semua negeri di Malaysia akan dikuasai oleh Barisan Nasional semula selepas PRU 13 termasuklah kerajaan di peringkat Persekutuan akan dikuasai oleh Barisan Nasional juga. Orang cina jenis pentingkan macam mana nak cari makan, saya percaya mereka akan bersikap rasional, tentu mereka takut bila Pakatan Rakyat berkuasa selepas melihat begitu banyak kerosakkan dalam masyarakat yang dibuat oleh Pakatan Rakyat selama ini.

      Berdasarkan situasi semasa, rakyat makin celik akan hakikat sebenar, mereka sudah keluar dari kepompong persepsi yang dimomokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini.

      Apa yang penting bagi semua adalah menerangkan kebejatan yang sedang dibuat oleh Pakatan Rakyat selama ini. Menifesto penipu Pakatan Rakyat selama ini perlu dihebahkan kepada orang ramai supaya orang ramai sedar bahawa Pakatan Rakyat adalah golongan penipu yang hanya bergantung kepada penipuan dan merosakkan masyarakat selama ini.

      Sekarang ini samada anak muda, golongan pertengahan, warga emas, majoritinya menyokong Barisan Nasional. Kita rakyat Malaysia perlukan keadaan yang aman dan sentosa untuk mudah kita mencari rezeki, kalau sekadar mendengar pembohongan Pakatan Rakyat apa guna?

      Lihat saja isu tol, selepas pemansuhan tol, beribu-ribu pekerja tol akan kehilangan pekerjaan, di mana mereka akan mendapatkan pendapatan dalam keadaan persaingan perkerjaan yang makin mencabar kini? Apa akan jadi dengan diri dan ahli keluarga mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana penghapusan tol sebagaimana dalam menifesto Pakatan Rakyat?

      Isu tanah Felda Plantation, memanglah dengar 350,000 hektar itu luas, tapi generasi kedua peneroka sahaja lebih kurang 1 juta, kemudian pesara tentera pun sudah beratus ribu, kalau dibahagikan tanah berkenaan kepada generasi kedua dan pesara-pesar tentera itu, setiap orang hanya dapat lebih sedikit setengah ekar, apa nak buat dengan setengah ekar itu, kegiatan ekonomi apa yang boleh dibuat? Apakah Pakatan Rakyat akan cadangkan supaya mereka menjual tanah itu untuk dapatkan wang? Jika keadaan begitu, apakah gunanya pengagihan tanah berkenaan?

      Rakyat perlu jelas akan pemikiran songsang yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat selama ini, mereka selama ini hanya hidup berdasarkan sikap merosakkan masyarakat dan hasutan. Jika rakyat sedar dan tak terpengaruh dengan kegiatan liar dan jijik itu, maka Pakatan Rakyat akan berkubur begitu sahaja.

      Oleh itu, rakyat Malaysia sekalian perlu sedar akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  13. mamad bodo... otak kou x sampai nak pikir... x payah kou pening kepala nak pikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau anda terlebih pandai, sila jawab pertanyaan ini, kalau sekadar merapu tak tentu hala, lebih baik kau pergi kutip sampah tepi jalan tu, ada faedahnya lagi. Jawablah soalan di bawah jika berani, ada lagi soalan selepas ini.

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Kalau macam tu esok bole lah bubar parlimen!
      Pr confirm kalah besar lepas ni!
      Dah tak sabar nak pangkah dacing ni!
      Biru tetap biru
      Blue tetap blue

      Delete
    3. Najibon, pasal apa Khalid Ibrahim takut nak umumkan tarikh bubar DUN Selangor ye? Masa dalam bulan Januari 2013, Khalid Ibrahim kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor pada 25 Februari 2013, tapi hingga sekarang sekadar pembohongan sajalah, tak umumkan langsung, sudah lebih sebulan Pakatan Rakyat membohong.

      Memang Pakatan Rakyat akan kalah besar lepas ni, kerana Pakatan Rakyat adalah golongan penipu, dasar komunis zionis jahiliyah.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Pakatan Rakyat : Menipu Amalan Pakatan Rakyat, Habis Semua Kena Tipu, Kanak-Kanak Tadika, Warga Emas, Suri Rumah, Pelajar IPT, Ibu Tunggal, Penghuni Rumah Pangsa, Habis Kena Tipu Dengan Pakatan Rakyat.

      Pakatan Rakyat : Menipu Untuk Menang Pilihanraya.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  14. isit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari baca surat khabar penipu dan penyesat Pakatan Rakyat, lebih baik aku baca komik Doraemon, lebih banyak faedahnya, kerana watak Giant yang ganas itu, tapi dia juga baik hati, bukannya macam pimpinan Pakatan Rakyat, perosak dan penyesat masyarakat.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Ya betul!najib dah boleh bubar parlimen lepas ni!
      Bn akan menang besar!yeay!
      Doraemon pon bole menang jugak kalau bertanding atas dacing!
      Pr bodo sebab tak bace komik doraemon!hahahaha..
      Biru tetap biru
      Blue tetap blue
      Dacing pilihanku

      Delete
    3. Setakat inilah mentaliti pecacai Pakatan Rakyat serti Najibon ini, mereka tak berani ulas pun pasal isu ini:

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Bagaimana pula dengan Pakatan Rakyat di Selangor yang sebelum ini nak buat provokasi kepada Perdana Menteri, malahan Khalid Ibrahim kata nak umumkan tarikh pembubaran DUN Selangor pada 25 Februari 2013, tapi hingga kini tak ada tarikh lagi, takut ke Khalid? Anwar dah terajang muka kau ke kerana berani beri tarikh sedemikian tapi akhirnya Pakatan Rakyat yang malu?

      Paling kurang Perdana Menteri tak pernah janji nak umum tarikh bila nak bubarkan parlimen, tapi Pakatan Rakyat, macam si Khalid Ibrahim berlagak nak umumkan tarikh bubar DUN Selangor pada 25 Februari 2013 konon, tapi sampai ke sudah tak diumumkan, memang Pakatan Rakyat dasar Penipu.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  15. yahoooooooooo BN akan menang majoriti mudah inilah yang aku nak dengar dengar.....aku percaya daim......najib cepat la bubar parlimen jangan tunjuk sangat yg apa tun daim kata tu hanya untuk menyedapkan hati je......

    cepatla najib.....ala tak rock la macam ni....tak pe tak pe...kes u dgn ZZ tu i simpan senyap senyap....janji u bubar parlimen.....ala nak taku apa kan ke video hitam putih lagi statik anwar berahim siri 2 hingga 15 beluam kita siarkan........bubar la najib.....kah kah kah.....

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. encik mohamad pejuang melayu tulenApril 2, 2013 at 12:17 PM

      Yahooooo!!!
      Ini yng aku nak dengar...bn confirm menang besar!!
      Hari ini jugak najib bole bubar parlimen!!cepat najib,masa inila kita harus bubar parlimen!!tunggu apa lagi??bn dah nak menang!!
      Cepat!!kami dah tak sabar nak pangkah bn!!

      Delete
    2. Makin ramai juak-juak Pakatan Rakyat yang dah tertekan, makin ramai yang meracau yang bukan-bukan.

      Tapi apakah berani macai-macai Pakatan Rakyat seperti Encik Mohamed Pecacai Pakatan Rakyat jawab persoalan ini:

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. jawapannya mudah je...kita pangkah PR insyaallah semuanya terjawab

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Semuanya terjawab dengan penipuanlah
      cik mad palsu hoooiiii.

      Delete
  16. Kit Siang Sudah Patut Bersara

    Apabila Lim Kit Siang bertanding di Johor, Chedet @ Mahathir juga terpaksa turun ke sana. Chedet turun ke sana dengan membawa lawak untuk rakyat Johor.

    Kata Chedet, Lim Kit Siang sepatutnya bersara untuk membawa perubahan kepada negara ini. Lim Kit Siang dah lama dah, sejak 1964 lagi, kata Chedet lagi semasa program Bicara Perdana Bersama Pemimpin Ulung di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permas, Johor Bharu.


    ”Kata nak bawa ‘change’, dia sendiri patut ditukar kerana telah menjadi pemimpin sejak 1964 sampai 2013, macam mana kata nak ubah,” kata Chedet.

    Betullah Lim Kit bermula sejak 1964. Namun begitu sejak bila Lim Kit Siang mula menyebut ingin bersara setakat ini. Apa yang kita lihat dan nampak, orang yang dah bersara, yang dah disarakan oleh partinya dan ahli partinya masih menyibuk dengan politik ketika ini. Kalau Mahathir tak dikehendaki bersara sebelum ini, tentu dia masih menjadi PM sehingga kini. Keadaan yang nakkan dia bersara dan bukannya kerana ingin bersara. Pak lah pun sama juga!!

    Lim Kit Siang dan Nik Aziz boleh fikirkan bersara selepas ini, tetapi menangkan dulu kerusi untuk parti dan PR atau tunggulah mereka dibuang parti atau ahli parti. Masalahnya keadaan tak menjadi begitu. Ahli dan parti masih sayangkan mereka, tak macam Chedet yang dibuang parti.

    Hijau tetap hijau kerana hijau warna kesukaan rasullulah S.A.W
    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kit Siang mana tau buat kerja, sepanjang jadi ahli parlimen, dia hanya tau hasut orang saja, macam PAS jugalah DAP, DAP suka hasut sentimen kecinaan, PAS pula suka hasut orang benci UMNO walaupun UMNO yang banyak bangunkan negara, tapi PAS hanya tau ceramah pembohong sajalah.

      Kalau Rasulullah S.A.W. suka warna hijau pun, tapi dengan perangai PAS yang suka menghasut, menyebar fitnah, membuat kerosakkan di dalam masyarakat, sangat jelas bertentangan dengan ajaran Islam, buat malu saja pimpinan PAS pakai jubah dan serban ke sana sini, tapi perangai lebih buruk dari mat pet dan penari kabaret kerana penari kabaret dan mat pet pun tak bersikap liar dan membuat kerosakkan sebagaimana yang PAS buat selama ini. Sedarlah diri.


      Sila jawab isu ini:

      Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Bersambung..........................

      Delete
    2. Sambungan........................


      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Yeke?kalau mcm tu kami confirm akan pangkah bn..jgn risau k..
      Cepatla bubar parlimen..kami tak sabar nak undi bn..
      Cepatla najib..auuwww

      Delete
    4. Mohd Najib, sila kau pergi tanya Khalid Ibrahim, pasal apa hingga kini tak diumumkan tarikh bubarkan DUN Selangor? Dulu kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor pada 25 Februari 2013, tapi sampai ke sudah tak diumumkan tarikh bubarkan DUN Selangor apa cerita ni? Teruk betul Pakatan Rakyat ni ye.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. nasionalis melayu sampai kiamatApril 2, 2013 at 12:36 PM

      Yeaay!! Bn bole menang pru ni..
      Tapi bile najib nak bubar parlimen??
      Bagitau kat najib cepat sket,kami dah tak sabar sngt ni nak undi bn!!
      Pr hanya mimpi di siang hari shj!!
      Kami yakin BN pasti dpt majoriti 2/3 nanti..
      Hidup matiku hanyalah umno & barisan nasional.
      Kepercayaanku & pegangan hidupku hanyalah umno dunia & akhirat..

      Delete
    6. Buat ape aku nak tanye kalid ibrahim??
      Pemimpin aku dunia akhirat adalah najib razak shj..
      Baik aku tanye pm kesayangan aku bile nak bubar parlimen?
      Aku rase kali ini kelatan confirm dpt ditawan balik oleh bn!!
      Daim penipu kate tak bole tawan kelantan
      Hidup BN dunia & akhirat!

      Delete
    7. Pasal apa Khalid Ibrahim takut nak umumkan tarikh bubar DUN Selangor ye? Masa dalam bulan Januari 2013, Khalid Ibrahim kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor pada 25 Februari 2013, tapi hingga sekarang sekadar pembohongan sajalah, tak umumkan langsung, sudah lebih sebulan Pakatan Rakyat membohong.

      Kalau Anwar menipu pasal 16 September 2008, Khalid Ibrahim pula menipu pasal 25 Februari 2013, memang Pakatan Rakyat dasar penipu.

      Memang Pakatan Rakyat akan kalah besar lepas ni, kerana Pakatan Rakyat adalah golongan penipu, dasar komunis zionis jahiliyah.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Pakatan Rakyat : Menipu Amalan Pakatan Rakyat, Habis Semua Kena Tipu, Kanak-Kanak Tadika, Warga Emas, Suri Rumah, Pelajar IPT, Ibu Tunggal, Penghuni Rumah Pangsa, Habis Kena Tipu Dengan Pakatan Rakyat.

      Pakatan Rakyat : Menipu Untuk Menang Pilihanraya.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. Betul3x....Hidup BN dunia & akhirat....Mati PR dunia & akhirat....Amin3x ya rabbul alamin.

      Delete
    9. Macai Pakatan Rakyat dah kepanasan, mereka nak burukkan kerajaan tapi mereka sendiri dah terkena.

      Lihatlah isu tarikh pembubaran DUN Selangor pun Pakatan Rakyat tak tau nak ulas.

      Isu pekerja-pekerja tol yang akan kehilangan kerja selepas penghapuskan tol, siapa nak bantu mereka pun Pakatan Rakyat tak tau nak ulas.

      Isu pengagihan tanah peneroka Felda yang mana selepas pengiraan dibuat secara terperinci, setiap orang hanya dapat lebih sedikit setengah ekar, Pakatan Rakyat pun tak tau apakah kegiatan ekonomi yang sesuai untuk dibuat oleh generasi kedua Felda dan pesara tentera di atas tanah seluas setengah ekar itu.

      Malahan projek Lebuhraya Mintak Sedekah di Kelantan yang mana sedekah sudah banyak dikaut dengan membohong kononnya wakaf, tapi wakaf jadah apa kerana projek Lebuhraya Mintak Sedekah itu tak ada perkembangan apa pun, memang Pakatan Rakyat golongan penipu.

      Sekarang baru beberapa pendedahan juak-juak Pakatan Rakyat dah meracau, lepas ni makin banyak didedahkan, mau terus pengsan mereka itu gamaknya.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    10. Yeehaaa!pakatan menipu!!
      Bn bole menang besar pru kali ini..
      Memang khalid penipu,najib tak tipu pon sebab najib pernah ckp nak bubar lepas raya cina..
      Skang nipon kami masih lagi dlm mood raya cina!
      Khalid bukan perdana menteri,perdana menteri kami adalah najib razak!
      Cepat bubar parlimen,kami nak pastikan kemenangan bn..

      Delete
    11. Buat lawak pula macam Pakatan Rakyat ni, nak putar belit lagilah tu. Memang Perdana Menteri kata di mungkin nak bubar selepas Tahun Baru Cina, selepas Tahun Baru Cina itu bermakna hingga ke Tahun Baru Cina tahun hadapan, tak ada tarikh yang spesifik pun, tak boleh faham ke?

      Tapi Khalid Ibrahim kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor pada 25 Februari 2013, spesifik, ada tarikhnya iaitu 25 Februari 2013, tapi hingga kini tak dibubarkan lagi apa cerita?

      Memang Khalid Ibrahim bukan perdana menteri, tapi di Menteri Besar Selangor sekarang ini, tanggungjawab nak bubarkan DUN Selangor bukannya tanggungjawab Perdana Menteri, tapi tanggungjawab Menteri Besar, kau ni nak provokasi pun, gunalah kaedah yang rasional, menggunakan kaedah dungu dan pandir macam ni, hanya menyerlahkan kebebalan dan kepandiran puak Pakatan Rakyat sahajalah.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Anwar Ibrahim tipu pasal 16 September 2008, kononnya Pakatan Rakyat dah ada cukup ahli parlimen untuk bentuk kerajaan, sekarang Khalid Ibrahim tipu pasal 25 Februari 2013 kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor, tapi hingga kini tak umumkan pun. Memang Pakatan Rakyat golongan penipu, dasar komunis zionist, jahiliyah, golongan perosak masyarakat.

      Oleh itu sedarlah rakyat malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    12. Buat lawak pula macai Pakatan Rakyat ni, nak putar belit lagilah tu. Memang Perdana Menteri kata di mungkin nak bubar selepas Tahun Baru Cina, selepas Tahun Baru Cina itu bermakna hingga ke Tahun Baru Cina tahun hadapan, tak ada tarikh yang spesifik pun, tak boleh faham ke?

      Tapi Khalid Ibrahim kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor pada 25 Februari 2013, spesifik, ada tarikhnya iaitu 25 Februari 2013, tapi hingga kini tak dibubarkan lagi apa cerita?

      Memang Khalid Ibrahim bukan perdana menteri, tapi di Menteri Besar Selangor sekarang ini, tanggungjawab nak bubarkan DUN Selangor bukannya tanggungjawab Perdana Menteri, tapi tanggungjawab Menteri Besar, kau ni nak provokasi pun, gunalah kaedah yang rasional, menggunakan kaedah dungu dan pandir macam ni, hanya menyerlahkan kebebalan dan kepandiran puak Pakatan Rakyat sahajalah.

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi.

      Anwar Ibrahim tipu pasal 16 September 2008, kononnya Pakatan Rakyat dah ada cukup ahli parlimen untuk bentuk kerajaan, sekarang Khalid Ibrahim tipu pasal 25 Februari 2013 kata nak umumkan tarikh bubarkan DUN Selangor, tapi hingga kini tak umumkan pun. Memang Pakatan Rakyat golongan penipu, dasar komunis zionist, jahiliyah, golongan perosak masyarakat.

      Oleh itu sedarlah rakyat malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    13. jawapannya mudah je...kita pangkah PR insyaallah semuanya terjawab

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    14. Eh..penin la mana satu mohamad 'tipu' ngan en mohamad 'sebenar'?.. hehe senang jer..sorang bercakap benar sorang lagi cakap mcm kena sakit DownSyndrom..!#

      Delete
    15. Awas,hantu mak lampir sedang menyamar,inilah bantuan syaiton yg digunakan oleh mursidool untuk menyesatkan!!

      Delete
    16. Encik Mohamad... ko pun dah mcm sesumpah... sebijik mcm al-juburi...

      Delete
  17. Ingat ancaman Barua lahanat Yahudi Zionist Neocons yg sudah pun tahu mereka akan bungkus tikar. Beliau yg bacul ini akan nelakukan sesuatu sensasi ala 911 untk merai simpati atau buat rusuhan setelah habis PRU. Barua Bacul ini akan melakukan apa saja krrana sudah terdesak dan mengetahui akhir hayat beliau sudah dekat. Menteri dalam negeri dan inteligent harus jalankan perisikan dan buat counter supaya Yahufi Zionist tidak bole mengamuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah..betul!
      Setiap ahli umno mesti bikin kacau bilau supaya rakyat dpt menilai pakatan rakyat bikin huru-hara..
      Hidup umno!!

      Delete
    2. Kimak punya pejuang melayu konon.Ko tu pencacai pr..maka selamanya lah ko jadi pencacai pr.

      Delete
  18. Bersorak jgn tak bersorak dgn gembira sakanlagi menang sorak dlm dunia maya ameno bn korang,dlm dunia nyata nanti PR yang menguasai abis korang melopong ternganga dialam maya cyber korang terkebil kebil bijik mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bersorak tu pencacai pr mcm ko
      jugak....saje je dia ngaku org umno.puiih

      Delete
  19. Wahai bangsa umno,
    Untuk menentang pr,kita harus teruskan agenda video & cerita lucah supaya rakyat terusan menolak dakyah pembangkang!
    Alif,ba,ta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini contoh macai pr.

      Delete
    2. Aku adalah penyokong setia umno!!
      Mcm mane kite nak berjuang kalau ade syak wasangka??
      Inikah umno??

      Delete
    3. Syak wasangka xslh, tu kn berhati2 dgn suma bnda, drpd perbuatan, percakapan n hati sndr..
      Cuma jgn ikot peel pembangkang yg asik tabur fitnah, spin sana sini n burukkn org lain..
      Xcukup lg ke agama Islam di mainkn, Rasulullah di hina n sesama agama di kafirkn?
      Kt doakn agar gomen a.k.a UMNO akn terus memperbaiki n berkhidmat utk rakyat dgn telus n adil..bkn mcm puak2 yg suka bangkang xtentu masa

      Delete
    4. Najibon pencacai pr...yyeyy yeeyy
      najibon pencacai pr....

      Delete
  20. Kesian macai2 PR ni. Dia ingat org amik pot ke dia ejek2 PM takut bubar? Nak taknak pilihan raya kena laksana tahun ni. Apa nak kisah? Sebaiknya korang guna kan masa ni utk settlekan manifesto korang yg dah lima tahun tak termampu nak buat tu.

    kalau aku Najib, lagi org cabar, lagi aku delay hahahaha. kasi siksa sikit macai2 ni.

    ReplyDelete
  21. 16 SEPTEMBER apa jadi? Punya la auta ckp dah kawtim dgn sultan + panglima atm. Rakyat dah boleh baca taktik PR ni. Dia akan attack raja, spr, polis, atm, mahkamah. Lepas tu BRRKOKOK tepi jalan. VIDEO KONGKEK KUAT dah bersepah! Tak pun nk guna altantuya yg umur awal 20an tolong deal submarine utk msia. Alah, heran apa, ALLAH pun depa juai!

    ReplyDelete
  22. aku tak nak pakatan menang sebab apa???

    PAS tumpang PKR.. PKR tumpang DAP.. DAP tak berapa nak layan PAS..
    Kalau pakatan rakyat menang... sapa jaga kaunter? sapa jaga dapur? siapa jaga tandas? dah nampak PAS confirm jaga tandas.. PAS mesti ingat... kekuatan kamu bergantung pada sentuhan anwar.. nik aziz tu dalam kelantan boleh la.. kalau luar kelantan memang kena pepah...
    so aku tak mau situasi yang kelam kabut..
    aku tak mahu situasi tak menentu...
    maka UNDILAH BARISAN NASIONAL...
    KITA BERADA DILANDASAN YANG BETUL DAN KUKUH. KITA AKAN MENUJU NEGARA MAJU.
    KEJAYAAN DEMI KEJAYAAN BN TELAH BUAT. JALAN, HOSPITAL, SEKOLAH BLA BLA BLA...
    TERLALU BANYAK KERAJAAN BARISAN DAH BUAT UNTUK RAKYAT.
    aku pelik orang asyik tuduh rasuah ..makan duit rakyat... pantang tengok menteri tu beli kereta atau rumah.. kira nak tuduh saja...
    dia kerja..dia dapat gaji dia beli la.. takkan dia nak bagi rakyat kereta dia..rumah dia.. kalau kamu nak kereta besar.. rumah besar... pergi la kerja rajin rajin... cuba lah mintak jadi menteri .. BARU KAU TAHU LANGIT TINGGI RENDAH...

    UNDILAH BARISAN NASIONAL..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!