FAKTA MENARIK YANG KITA LUPA! KATA TUN M KEKAL PERKONGSIAN KERAJAAN ANTARA KAUM!

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad mengingatkan rakyat agar mengekalkan perkongsian kerajaan antara kaum Melayu, Cina, India dan masyarakat pribumi Sabah dan Sarawak demi mengekalkan keamanan serta kemajuan negara yang dinikmati hari ini.

Menurut beliau, hasil kekayaan boleh dinikmati oleh semua kaum sekiranya ikatan persahabatan antara kesemua kaum dapat dipertahankan.

“Selagi orang Cina, Melayu dan India boleh bekerjasama, negara ini akan kekal stabil dan semua rakyat dapat perolehi sesuatu untuk diri mereka sendiri,” katanya.

Tun Dr Mahathir berkata demikian ketika berucap di majlis makan tengahari bersama NGO di Dewan Tokong Tow Boh Keong bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Ipoh, hari ini.

Hadir sama, isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

Baca seterusnya di Perak Today

42 Responses to "FAKTA MENARIK YANG KITA LUPA! KATA TUN M KEKAL PERKONGSIAN KERAJAAN ANTARA KAUM! "

  1. Patutlah. Mamak salam mak sedara. Sama mcm pundek parpukari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu melayu sgt ke? Jgn dok hina org....sekurang-kurangnya dia mempertahankan bangsa MELAYU dan bumiputra. Kau???? apa jasa yg telah kau bagi pada negara ini?

      Delete
    2. Hang nk tau ka aku sapa?. Mai lah kita p jumpa.

      Delete
    3. Hmm sikap org melayu...samseng le tu kononnya

      Delete
    4. Wahai Anon 9.13 AM... Pasal apa yg awak sakit hati sangat dgn Tun M nie? Tun M ada hutang kat awak, tapi tak bayar ke?

      Tolong jaga lidah biawak awak dan mulut busuk awak tu ye... Nanti tak terampun dosa2 lidah / mulut awak, terpaksa bawak kekubur, berat tuuuuu.

      Delete
  2. Pukimak la mamak mahadeath ni..dah nak mampus buat buat la cara nak mampus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan pork nik ke yang nak mamposs? aku tengok TUN M ok sihat walafiat je, tak da mudarat kat mana pun, jalan pun kuat lagi, tak payah pakai tongkat pun, badan cergas walau dah berusia,TAK PERNAH TENGOK TUN M tidor dalam majlis, alhamdulillah ALLAH pelihara kesihatan TUN M,kalau nak dibandingkan dengan PORK NIK,hem tengok tongkat pun dah tau kudrat dah low!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. yang betul2 nak mampos ialah pok nik tua kutuk dan peliwat tua kutuk.

      Delete
    3. Yang Pok Nik atau Mamak siapa yg akan cepat pergi Surga/Neraka ? Dapat teka hadiah pergi USA 5 hari....claim dengan Petronas

      Delete
  3. Mamak parpukari jgn dilupakan

    ReplyDelete
  4. Salim mamak. Muka ngn prangai sama2 huduh. Ada hati nk jd ahli umnoooooo. Katakn nooooo pada mamak. Sblum jd united mamak no otak.

    ReplyDelete
  5. Laaa ni gambaq ank yidin seksi tgh hngt dipasaran. Tk mau tngok peha dia ka?. Yidin nilah yg kata pas sesat. Anak dia tm sesat. Ahli syurga lagi.

    ReplyDelete
  6. TERHANGAT! Penetapan Calon, BN Tak Mampu Tiru Pakatan!!!


    Pakatan Rakyat sedang sibuk mengumumkan calon Parlimen dan Dun hampir setiap hari ada pengumuman dibuat. Nampaknya pakatan lebih awal bersedia dari BN banyak parlimen dan dun tiada masalah dalam menentapkan calon. Mungkin pengajaran dari PRU12 mereka lebih berhati-hati dan menonjolkan calon diperingkat akar umbi lebih awal.

    BN masih belum mengumumkan sebarang calon
    Hanya ada pengumum tentang penarikan diri oleh orang yang bermasalah seperti Shahrizat yang terlibat kes skandal NFC, ini merupakan kelemahan Najib yang tidak mampu bertindak walaupun mereka telah mencemarkan parti.

    Shahrizat sah tak bertanding ,Bekas Menteri itu juga berkata, PRU13 bukan masa yang sesuai untuk dia bertanding

    Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini mengesahkan tidak akan bertanding pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

    “Walaupun saya ‘jeneral tentera’ Wanita tapi tak semestinya saya kena bertanding. Saya seorang yang realistik, masa untuk saya akan datang tapi bukan PRU-13,” katanya dalam sidang media di sini.

    Beliau memulakan kerjaya dalam arena politik pada 1982 apabila dipilih sebagai Ketua Wanita Umno Cawangan Kepong Baru dan kemudian dipilih sebagai Ketua Wanita Umno bagi penggal 2008/2011 setelah mengalahkan Tan Sri Rafidah Aziz.

    Pada PRU-12 yang diadakan pada 2008, Shahrizat yang bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai dikalahkan Nurul Izzah Anwar daripada PKR dengan majoriti 2,895 undi.

    Beliau bagaimanapun dilantik sebagai Senator pada 9 April 2009 dan menjadi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum meletakkan jawatan pada 11 Mac

    Sementara itu pemilihan calon Kangar telah diprotes oleh ahli peringkat bahagian

    Ahli Umno Kangar protes pencalonan Fathul Bari

    Protes tersebut diadakan sejurus sebelum presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba bagi mempengerusikan mesyuarat khas majlis tertinggi Umno Khamis lalu.

    Belumpun diumumkan senarai calon BN, sekumpulan ahli dan pimpinan Umno bahagian Kangar mengadakan perhimpunan di depan ibu pejabat Umno di PWTC Khamis lalu kerana membantah cadangan pencalonan ulamak muda, Fathul Bari Mat Jahaya sebagai calon BN bagi parlimen Kangar.

    Perhimpunan tersebut diadakan sejurus sebelum presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba bagi mempengerusikan mesyuarat khas majlis tertinggi Umno.

    Parlimen Kangar diwakili oleh bekas Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad.

    Menurut sumber, empat bas bertolak dari Kangar pada malam Rabu untuk menyertai perhimpunan.

    “Mereka bertegas menolak orang luar termasuk Fathul Bari sebagai calon Kangar tidak kira siapapun yang memutuskannya,” kata sumber.

    Difahamkan Timbalan Ketua Umno bahagian Kangar Azam Rashid dan Naib Ketua Bahagian merangkap Adun Sena Jamil Saad ; Mat Hassan (Adun Kuala Perlis); Aziz Had (Setiausaha Umno bahagian); Ramli Sharif (AJK); Radzi Dan (AJK); Haliza Hamid (Ketua Puteri) dan Aziz Majid (Ketua Pemuda) hadir dalam perhimpunan tersebut.

    Bantahan

    Azam dipercayai turut menyerahkan memorandum bantahan kepada Najib mengenai cadangan pencalonan Fathul Bari sebagai calon BN parlimen Kangar.

    Menurut mereka, Umno dan BN Kangar mempunyai ramai tokoh yang boleh diketengahkan. Selain Radzi, Kangar turut mempunyai beberapa nama lain yang berwibawa untuk bertanding di Kangar seperti Azam sendiri, Datuk Hashim Suboh (bekas Ketua Penerangan Umno Perlis) dan Azihani Ali (Exco Wanita Umno Malaysia ) Mat ketika dihubungi hari ini berkata,beliau menghadiri perhimpunan berkenaan.

    “Perhimpunan tersebut hanya suara ahli Umno bahagian supaya menghormati kehendak Umno Kangar.

    “Keputusan untuk mencalonkan Fathul Bari belum muktamad,” kata

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak habis2 bangang la puak2 lobang kunyit ni... nak tiru pakatan tandas rakyat buat pa? semua yg puak2 lu buat hampas macm yg kluar dari lobang najis anugerah tuhan lu...Yg bangang piang cam lu je yg x sedar2.. Sebelum kata baik lu pegi nasihat puak2 lu jgn jadi hipokrit..

      Delete
  7. Apa lagi yang layak dikata dengan kenyataan BANGANG dari Pengerusi SPR ni selain dari memang BETUL-BETUL BANGANG.

    Apa lagi rasionalnya kenyataan Pengerusi SPR ni melainkan nampak sangat Pengerusi SPR sanggup bertindak walaupun sangat-sangat tak rasional, demi untuk pastikan keputusan yang depa buat akan menguntungkan Umno BN.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nak kalah memang camtu lah... benda yg betul pun jadi x betul.. bagi Pak hang la jadi pengerusi Spr..

      Delete
  8. Hahaha nampaknya puak pembangkang x suka mahathir bersuara sbb dia tau dia akan kalah!!! XD

    ReplyDelete
  9. Haha..puak2 pembangkang bangang kat atas nampaknya meroyan macam orang sewel....nak kata apa lagi hati dah gundah gulana...keturunan orang pulak dihinanya.....haha...memang dasar busuk hati puak2 pembangkang ni....orang lain dah maju depan masih dgn perasaan busuk hati dengki kianat pada org yg lebih berjaya dari depa......bawa2 muhasabah diri laa.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg recist. Selamatkn m'sia dr umno.

      Delete
    2. Lu kalau larat nak makan khinzir jgn babitkan org lain faham. Puak2 khinzir lu yg meroyan bukan2...

      Delete
    3. Dah layan gambar ank yidin?. Apa lg kasi lancap lah.. haha cibai lu.

      Delete
  10. Cuba tengok blog EMPAYAR PEMUDA article: Hot: UGUTAN BUNUH SEBAGAI UPAH APABILA PENDEDAHAN INI DIBUAT...#GE 13 #PRU13 #TOLAK PR #PG13 Lihat videonya sungguh memeranjatkan.

    ReplyDelete
  11. DAP akan pecat ramai penjawat awam jika memerintah berdasarkan kenyataan Tony Phua.

    http://www.youtube.com/watch?v=uN6QKbx43Zk&feature=youtu.be

    ReplyDelete
  12. Laaa ni gambaq ank yidin seksi tgh hngt dipasaran. Tk mau tngok peha dia ka?. Yidin nilah yg kata pas sesat. Anak dia tk sesat. Ahli syurga lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni betul laaa bingai..

      Delete
  13. Jika Mahathir Diam, Peluang BN Menang Mungkin Lebih Cerah

    Semakin hampir detik pilihanraya, semakin aktif Mahathir bersuara. Siapa saja menjemputnya, pasti diterimanya dengan hati yang terbuka. Pintu pejabatnya juga lebih terbuka luas. Sesiapa pun boleh menemuinya, termasuk Dr Sidek Baba dan seorang penyokong Pas yang mahu meminta maaf kerana kononnya pernah suatu ketika dahulu menyeru supaya membunuh bekas Perdana Menteri itu kerana kononnya juga disebabkan terpengaruh dengan amanat Haji Hadi.

    Malah beberapa pengikut Anwar yang dulunya memaki hamun Mahathir juga, ada yang kerap bertemu dan bertukar-tukar fikiran dengan Mahathir. Topiknya tidak lain ialah bagaimana mahu menumbangkan Anwar Ibrahim.

    Menjelang pilihanraya akan datang, keaktifan Mahathir disedari oleh semua orang. UMNO peringkat cawangan pun menjemputnya, beliau akan hadir. Yang penting dia dapat bercakap dan menyerang orang yang tidak disukainya. Bahkan menurut Lim Kit Siang, keaktifan Mahathir kini melebihi semasa beliau menjadi Perdana Menteri dulu.

    Mahathir gemar bercakap mengenai apa saja, tetapi kegemarannya adalah politik. Kalau mengenai pembangkang dan Anwar Ibrahim, aliran darahnya bergerak lebih laju lagi. Walaupun secara umum orang melihat Mahathir ingin mempertahankan kuasa UMNO dan BN tetapi sebenarnya mempertahankan kepentingan anak-anaknya adalah lebih utama. Anaknya Mirzan dan Mokhzani terlibat dalam perniagaan yang melibatkan banyak kontrak dengan kerajaan manakala Mukhriz pula baru dua tiga tapak mengukuh dalam UMNO dan kerajaan dan perlu dipastikan lebih melonjak lagi.

    Ketika bercakap mengenai politik, Mahathir kerapkali menyusahkan UMNO dan Najib. Kritikan dan pandangan yang dilontarkan kadangkala menyebabkan Najib susah membuat keputusan. Seruannya agar Presiden Perkasa, Ibrahim Ali dipilih sebagai calon BN dalam pilihanraya akan datang ini tentunya menimbulkan banyak persoalan dan kerumitan dalam UMNO sendiri.

    Bersambung....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...betapa hebatnya tun m...hngga kn bayangan beliau mmpu mngerunkn pihak lawan...syabas tun,anda mngunakn rezeki kesihatan ke jalan yg benar demi agama,bangsa dan negara

      Delete
    2. Hahaha...betapa hebatnya tun m...hngga kn bayangan beliau mmpu mngerunkn pihak lawan...syabas tun,anda mngunakn rezeki kesihatan ke jalan yg benar demi agama,bangsa dan negara

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Macam mana kau kritik pemimpin pembangkang, aku pon boleh kritik pemimpin engkau....

      Delete
    3. Hahaha...nmpk sngt jiwa lu kacau...aku just puji kehebatan tun...ada aku ckp JGN kutuk pemimpin umno...klu aku ckp pun...anjing mana boleh diam kecuali tuan dia..hahaha simpati aku buat lu...

      Delete
  14. Ini kerana Ibrahim bukanlah ahli UMNO lagi, beliau pernah menentang UMNO dengan bertanding atas tiket Bebas dan Pas. Lebih dari itu NGO yang diterajuinya pula menimbulkan banyak masalah dengan pengundi bukan Melayu. Jika Najib memiih Ibrahim, ia mungkin merupakan kesilapan Najib yang paling besar dalam pilihanraya akan datang ini kerana ia tentunya akan menyebabkan pengundi bukan Melayu lebih menjauhi BN, selain menyebabkan ramai ahli UMNO yang selama ini setia akan berkecil hati.

    Ini kerana Ibrahim bukanlah ahli UMNO lagi, beliau pernah menentang UMNO dengan bertanding atas tiket Bebas dan Pas. Lebih dari itu NGO yang diterajuinya pula menimbulkan banyak masalah dengan pengundi bukan Melayu. Jika Najib memiih Ibrahim, ia mungkin merupakan kesilapan Najib yang paling besar dalam pilihanraya akan datang ini kerana ia tentunya akan menyebabkan pengundi bukan Melayu lebih menjauhi BN, selain menyebabkan ramai ahli UMNO yang selama ini setia akan berkecil hati.

    Tetapi kerana Mahathir baik dengan Ibrahim Ali, maka beliau sanggup berkempen bagi Ibrahim Ali. Mahathir juga jelas merapu apabila memberi hujah bahawa Malaysia akan lebih selamat jika ada ramai orang seperti Ibrahim Ali. Tidak tahu di mana selamatnya negara ini dengan kehadiran Ibrahim Ali tetapi yang jelas sejak berpuluh tahun lalu, banyak caca marba dan huru-hara dalam politik adalah disebabkan gaya politiknya yang tidak setia dan suka melompat-lompat.

    Mahathir juga mendendami Pak Lah yang tidak mahu mengikut telunjuknya. Dendamnya masih membara dan sindirannya terhadap Pak Lah yang lemah masih kedengaran hingga kini. Kedudukan Mahathir yang makin menghimpit Najib juga bakal menyusahkan Najib memilih mereka yang pernah dikenali sebagai orang Pak Lah sebagai calon pilihanraya kali ini.Tidak hairan jika KJ selaku Ketua Pemuda UMNO pun bagai sudah angkat "bendera putih" dan dapat merasakan namanya tidak terpilih lagi. Sebagai Ketua Pemuda UMNO yang pangkatnya bertaraf Naib Presiden, Najib mungkin masih mahu mengekalkan KJ atas kedudukannya itu tetapi terus memilihnya boleh pula mengundang masalah beliau dengan Mahathir terutama selepas keputusan pilihanraya nanti.

    Najib akan serba-salah dalam hal ini, tetapi bagi Mahathir menggugurkan KJ dan orang-orang Pak Lah bukan saja untuk memuaskan hatinya tetapi juga bagi menyediakan laluan yang lebih mudah untuk Mukhriz, anaknya.Mahathir juga cuba menyerang Lim Kit Siang yang berpindah bertanding di Gelang Patah, Johor dengan menyarankan pemimpin DAP itu sepatutnya sudah bersara seperti beliau. Sebelum itu beliau juga pernah meminta Nik Aziz supaya segera bersara semata-mata kerana Menteri Besar itu sudah memimpin Kelantan lebih lama daripadanya. Ternampak bahawa Mahathir ada perasaan cemburu terhadap orang-orang lama dalam politik Malaysia yang masih boleh bertanding, bersifat "winnable" dan diterima rakyat berbanding dirinya yang ditolak oleh UMNO Kubang Pasu sendiri untuk menjadi perwakilan G7 tidak lama selepas tidak lagi menjadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...ada masalah ke tun baik ngan ibrahim ali...apa beza ibrahim ali ngan pemimpin umno yg lompat ke pr...dan ada isu ke tntng hubungan tun ngan pak lah..apa impak dia pada politik umno... Syabas tun,anda2 benar2 perjuang sejati utk agama,bangsa dan negara..

      Delete
  15. Hakikatnya, Mahathir hanya kuat kerana bersandarkan kuasa. 

    Selepas pengumuman calon BN nanti dan jika Najib terus mengekalkan beberapa tokoh lama yang masih "winnable" seperti Tengku Razaleigh dan beberapa pemimpin lainnya, besar kemungkinan Mahathir juga akan bersuara lagi. Beliau mungkin bersuara bahawa orang-orang ini sepatutnya sudah bersara sebagaimana dirinya. Jika keputusan BN tidak baik dalam pilihanraya nanti, perkara ini mungkin salah satu asasnya untuk menyerang Najib pula.Walaupun proses peremajaan dan memberi peluang kepada orang muda merupakan hakikat yang ideal dalam politik masakini tetapi sebahagian orang lama wajar juga dikekalkan selagi mereka diterima rakyat dan masih bersifat "winnable". 

    Dalam tempoh kempen yang makin rancak beberapa hari lagi, suara Mahathir mungkin lebih kerap kedengaran. Selain menyokong BN dan menyerang Anwar serta pembangkang, beliau juga pastinya akan bercakap mengenai Ibrahim Ali lagi. Sama ada Najib memilih Ibrahim Ali atau melupakannya, Mahathir pasti akan bersuara.Jika beliau berkempen dan menyokong Ibrahim Ali sebagai calon BN, akan banyak hati yang terguris dan terasa. Jika beliau menyokong Ibrahim Ali sebagai calon Bebas pula, keadaannya mungkin lebih rumit dan menyusahkan BN.Dalam hal ini, sepatutnya Mahathir sudah lama berehat dan menjadi negarawan sejati. Beliau tidak perlu masuk campur lagi dan membiarkan saja masa depan negara ini ditentukan oleh pemimpin-pemimpin lain berdasarkan kebolehan dan keupayaan masing-masing. Lagi banyak beliau bercakap dan campurtangan, tidak semuanya membantu BN, kadangkala juga lebih menyusahkan Najib dan BN. Mungkin dalam UMNO pengaruhnya masih bersisa tetapi majoriti rakyat biasa dan pengundi atas pagar tidak lagi mengendahkannya. Hujah dan pandangannya lebih banyak mengundang kritikan dan sanggahan berbanding anggukan.UMNO dan BN tanpa cengkaman Mahathir lebih diterima dan keputusan pilihanraya 2004 adalah buktinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...2004 mnjadi cemerlang apabila umno yg diserahkn tun kepada pak lah dlm keadaan kuat,wlupun pr ada ketika itu dan keadilan dibawah jijah...bhai ini hakikat yg tak siapa mmpu nafikn...ttp pru 2008 adalah bukti yg nyata apabila rakyat mnghukum pak lah yg cuba mnjadi mr clean tak kena pada masanya, dan tun m mnkritik tindakan pak lah yg lemah sebagai presiden krn dikuasai oleh mr smart ketua pemuda...

      Bhai...kebijaksanaan dan pnghormatan rakyat kpd tun m masih kuat dan mereka angp tun m masih mmpu mntadbir negara...ttp tun m memilih utk bersara dgn cara terhormat...pak lah yg bunuh karier politik beliau sendiri dan mngheret umno utk mnjadi lemah..tun m adalah seorg yg tegas dan amat komited dgn parti umno...jika skrg masih lagi pak lah....hmm semua org ada jawapannya...

      Ds najib ada kelebihan beliau,namun dia prlukn seseorg utk mnstabilkn umno akibat pru 2008...calon yg sesuai ialah tun m...karisma tun m kpd ahli umno dan rakyar amat hebat...kini rakyat kmbali semula kpd umno/bn...2004 kmbali berulang buat umno/bn...
      Tahniah dan terimakasih kepada tun m yg masih berjuang demi agama,bangsa dan negara...

      Delete
  16. banyak berastafar kpd allah....kalau kau maki orang ingat bila mati nanti jgn menyesal...kematian akan tiba bila bila...tun x rugi dimaki malah amat untung di akhirat nanti....

    ReplyDelete
  17. Errrr bini dia tak pakai tudung. Hang nk kata berbahagia di akhirat ka?. Klu tiba2 mati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni pun dah tersampok dgn Mustidolam Parti ajaran Songsang...Lu pikir org yg mati... lu tu hidup lama lagi nak ikut org sesat?

      Delete
    2. Ada hadis menyatakan esok ni di akhirat , mcm mcm berlaku.. Benda yg kita x sangka pon akan berlaku.. Org yg kita sangka nak masok syurga tiba tiba kita lihat di neraka dan org yg kita anggap masok neraka tiba tiba dilihat di syurga.. apa pon tugas kita hanya berdoa supaya semua umat islam diberi hdayah.. bukan mengeji mengutuk seolah olah konfirm kita nak masuk syurga.. Amalan 500 tahun pon blum tentu layak masok syurga.. Apa pon rahmat Allah itu besar dan hanya Dia sahaja yg boleh menentukan di mana kita selayaknya berada.sifat pengasih Allah juga luas.. Jangan kita sempitkan Islam itu dengan sikap terhad kita yg sentiasa bergelumang dengan dosa dan maksiat.. maksiat tu x nanti anak bini x pkai tudung.. Mengeji mengumpat mengutuk tu pion dah maksiat.. Maki hamun hamun pon maksiat.. So x yah la nak tunding jari psal dosa org hari hari.. Kalau berani pi tegoq depan depan elok elok.. Tu tugas yg sebenar.kalau x mau dengaq janji tugas hg dah selesai dan. Bukan maki hamun kot blakang.. Hang kalau org islam btoi dan concern sangat psal tudung anak bini orang.. Pi la teguq depan depan.. Setakat maki hamun kot blakang buat tambah dosa ja buat apa.. Serupa jgak lla hg dok buat maksiat mulut lidah..

      Delete
  18. ,Betul kata Tun Mahathir kekalkan perkongsian pintar antara kaum,model yang terbaik adalah Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun memang bijang... lu yg bangang..

      Delete
    2. PAKATAN RAKYAT KAN PORAPERANDA RAKYAT.
      AL JUBS THE GREAT.....PM

      Delete
  19. Hello Mr ParpuKari,Sini komen sudah banyak penuhlah itu cili sama kari sudah habis kasi taruk...ayyyoyyyooo banyak pedas wooo nanti sembelit kena juga,kasi bukak baru punya tajuk itu amno punya cabai pedas suda standby juga...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!