CILI KASI TARUK! KORANG NAK TAU TAK SIAPA DALANG VIDEO STOPA ALI? MARI BACA

Sebelum korang nak baca artikel ini, kalau korang nak tengok video Stopa Ali the Spender Putih man secara penuh. KLIK SINI

Kata pepatah, bangkai gajah mana boleh ditutup dengan daun pisang. Walaupun mereka cuba sapu ke bawah karpet, cuba sorok dan cuba selindungi namun apabila tiba saat-saat yang dinanti iaitu PRU , mereka bergaduh jua.

Bibik-bibik pergaduhan mereka bermula beberapa bulan lepas apabila Majlis Syura Pas dalam satu mesyuarat telah memutuskan bahawa Anwar Ibrahim tidak layak untuk diangkat sebagai PM kerana masalah moral. Dalam masa beberapa jam sahaja berita tersebut sampai kepada Anwar, membuatkan keesokan harinya Anwar dan isteri bergegas ke kediaman Timbalan Musyridul Am Pas, Haron Din untuk membicarakan perkara berkenaan dan menagih simpati daripada Haron Din.

Tidak berapa lama selepas itu kita dihebohkan dengan pendedahan blog rajagoyang360.blogspot.com yang memaparkan aksi seorang lelaki yang dipercayai Anwar Ibrahim bersama pasangannya yang juga seorang lelaki, telah membuatkan Pas semakin cuak dengan Anwar.

Anwar semakin gelabah dan kelam kabut. Di saat beliau sedang meyakinkan pimpinan Pas bahawa beliau seorang yang bermoral tiba-tiba muncul pula kisah kegiatan tidak bermoral beliau yang baru. Untuk meyakinkan pimpinan Pas bahawa itu adalah satu fitnah terhadapnya, tidak semena-mena Anwar menyaman jurublog Papa Gomo. Sedangkan pendedahan berkenaan bukannya dilakukan oleh oleh Papa Gomo.

Namun Anwar tersilap langkah. Beliau fikrikan dengan menyaman Papa Gomo maka Papa Gomo akan melutut memohon maaf kepadanya. Rupa-rupanya tindakan itu membuka pula satu lagi episod lain dengan bukti yang lebih jelas. Jika sebelum ini video dan gambar Anwar melakukan kegiatan songsangnya yang didedahkan kepada kita dalam bentuk hitam putih dan tidak bersuara. Tetapi video baru yang dikeluarkan Papa Gomo yang menunjukkan aksi Anwar menggoda seorang mahasiswa dalam bilik hotel dalam versi berwarna dan mempunyai audio. Pemimpin Pas yakin 100 peratus bahawa itu adalah Anwar berdasarkan gaya dan cara percakapan.

Video inilah sebenarnya yang membuatkan Pas terus menarik hand break terhadap Anwar. Bukan setakat Pas malah DAP juga sudah merasakan Anwar sebagai beban yang besar kepada mereka untuk mencapai cita-cita memerintah Malaysia. Bermula dari situlah DAP mula deal belakang dengan Pas untuk menobatkan Hadi Awang sebagai PM jika mereka berjaya memenangi PRU ke 13.

Perbalahan antara Pas dengan PKR semakin ketara dalam soal pengagihan kerusi pilihan raya. Bukan setakat PKR dengan Pas. Malah PKR turut bermasalah dengan DAP dalam soal kerusi. Pas dan DAP sama-sama tidak percayakan PKR. Namun antara Pas dengan DAP pula tidak wujud apa-apa masalah dalam soal kerusi. Nampak mereka ada kerjasama dan persefahaman.

Anwar semakin berang apabila semakin hari semakin banyak khabar yang disampaikan kepadanya bahawa Pas tidak akan bersetuju untuk melantik beliau sebagai PM , disampaikan oleh puak-puak Anwarinas dalam Pas yang diketuai oleh Kamaruddin Jaafar. Mereka menolak Anwar atas alasan Anwar tidak bermoral.

Geram dengan tindakan Pas yang terus-menerus mempersoalkan moralnya, Anwar meminta Azmin melepaskan video rakaman aksi seks Mustafa Ali yang dirakam kira-kira 2 tahun lepas di sebuah hotel lima bintang di ibu negara. Anwar ingin menunjukkan kepada Pas, jangan asyik tuduh beliau yang tidak bermoral sebaliknya pemimpin Pas juga tidak bermoral.

Baca seterusnya di SEL13.com

167 Responses to "CILI KASI TARUK! KORANG NAK TAU TAK SIAPA DALANG VIDEO STOPA ALI? MARI BACA"

  1. Dalang tak Dalang Umno memang penggemar tegar kpd isu isu disebalik kain sarung,hal hal mengenai celapak celahan itulah mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr dan pas pula penggemar tegar kepada pelakuan seks dan lucah,rendahnya akhlak dan moral pemimpin pkr dan pas...adegan celapak celahan tu lah yang mereka suka..

      Delete
    2. Ko gi masok Malaysiakini dan nasehatkan Semua Pemimpin ko yg Kaki mantat Dubur dan Kaki Berzinah supaya hentikan perbuatan maksiat mereka!!

      Delete
    3. Isu kertas polis undi pos ada jawapannya di sini:

      http://notakanan.blogspot.com/2013/04/undi-pos-polis-usaha-memburukkan-imej.html

      Delete
    4. woi totok..apa kaitannya dengan UMNO. Dasar apa lah puak2 pembangkang ni. Semuanya nak salah kat UMNO. Agak2nya kalau tak berak seminggu pun nak salahkan UMNO. Teruknya pembangkang kat Malaysia ni..Tak bertanggung jawab punya pembangkang. Macammana lah nak perintah negara.

      Delete
    5. Syukur sangat, sejak video stopa ali keluar ni, pengundi melayu BN di kampung aku dah makin meningkat pendapatan depa semua....nasib baik ada video stopa ali ni, kalau dak, jawabnya merempat la pengundi melayu BN yang rajin dan pandai di kampung aku ni.... Tak lama lagi, keluaq video Nurul Izzah pulak, jawabnya Orang Kaya Baru(OKB)la orang kampung aku...tak la meleleh ayaq liuq orang kampung aku asyik tengok kemewahan hidup pengundi dap cina saja....

      Delete
  2. padanlah..........penyangak dengan penyamun........

    ReplyDelete
  3. Masa PR buat fitnah x perlu bukti pun puak2 buduh tu percaya tapi bila ada bukti video perangai munafik pemimpin mereka ckp org umeno suka guna bahan lucahlah pulok.. mmg kaki spin

    ReplyDelete
  4. .
    ..
    ...
    Well, a skunk is a skunk. No matter how nice you groomed the Skunk!

    The smells is indeed - unbearable.

    Its not rocket science to understand the behaviour pattern of this Pakatan Haram - its pure Haram Jadah!

    BN will create the biggest victory ever in the history of election but in the opposite camp of Pakatan Haram is the dirty weekend of routine illegal erections!

    .

    ..

    ...

    ReplyDelete
  5. Nah mari kita sapa yg kena http://mstar.com.my/berita/mahkamah/cerita.asp?file=/2013/4/23/mstar_mahkamah/20130423131015&sec=mstar_mahkamah

    ReplyDelete
  6. 2 x 5 bang, puak ni kalaulah sarong nangka dengan kain batik pun kote keras.tak ada beza PAS & PKR..

    ReplyDelete
  7. pening pasal video lucah tak habis lagi,terpaksa mengadap saman dari umno pulak...makin haru la pak stopa..tak sabar nak follow kesahnya bila video pak stopo ke mahkamah..

    Salam Gelombang Biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. pening pasal video lucah tak habis lagi,terpaksa mengadap saman dari umno pulak...makin haru la pak stopa..tak sabar nak follow kesahnya bila video pak stopo ke mahkamah...
      ----------------------------------
      Jangan lupa bawak video anuar sekali......mudah mudahan mahkamah menerima nya sebagai bukti

      Delete
    2. Bhai...utk dua2 isu video ni lu ptt suruh pas bawak video anwar...dan pkr bawak video stopas...baru betul baru ngam bhai...kan ke pas ngan pkr yg beria2 ada calon pm.... Hahaha...macam2 lu org ni....

      Delete
    3. Dalam kubur nanti, malaikat tanya pasai video tak? Atau malaikat akan kata "nope! video can speak!!"

      Delete
  8. Nasib baik Umno ada pemimpin yang bijak berilmu gigih sabar rajin dan cemerlang khususnya tokoh Malaysia Tun Dr Mahathir Bapa permodenan Negara kalau nak harapkan pelapis generasi muda alamat lingkuplah gelap gulita masa depan negara dah cacai macai diorang 24 jam asyik ngigau pasal,seks,keganasan,dan kemelut seluar dalam stopa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...tak jalan bhai lu pnya sketsa... Cuba yg lain lk bhai...

      Delete
  9. pak pong pak pong mustafe bile nok g report polih. fitnoh sini fitnoh sane last2 pening kepale. http://www.sinarharian.com.my/video-lucah-umno-fail-saman-fitnah-terhadap-mustafa-ali-dan-2-lagi-1.153251

    ReplyDelete
  10. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan Bang nonnuar pun tak perlu melanggan free sebab memang akan kena terkam dan dibayar selepasnya.

      Delete
    2. bang non dan pak stopa dah melanggan..

      Delete
    3. FreeMalaysiakini.com???

      Like Karpala Butoh Singh said "OVER MY DEAD BODY"

      FreeMalYsiakini.com is the most Fuck Up portal i've ever visited!!

      Delete
  11. tosah dok jengok malaysiakini tuh..walaupun free

    ReplyDelete
  12. Isu kertas polis undi pos ada jawapannya di sini:

    http://notakanan.blogspot.com/2013/04/undi-pos-polis-usaha-memburukkan-imej.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nelayan aje, diaorang bagi saya borang, saya dah mengundi semalam di laut. Kawan saya bilal, diaorang bagi borang semalam jugak selepas azan zohor. Kawan saya yang jadi pemanjat pokok kelapa diaorang beri borang pakai helikopter atas pokok kelapa.

      Kami semua dah pangkah BN. Nape salah ke?....

      Delete
    2. La kelakarlah cerita lu ni. Tengah melancap ke ???

      kah kah kah kah kah kah kah !!!!

      Delete
  13. Spender putih PAS Satu Malaysia terus unggul dlm Carta Pujaan Umno BN 1Malaysia dan diramalkan akan terus bertakhta teratas sehingga selesai PRU demikian menurut hebahan DJ Salim Parupakri Blogspot.

    ReplyDelete
  14. Nabi muhammad pesan kalau nak menuduh org berzina,kene sdiakan 4 org saksi yg baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika tidak dapat disediakan 4 orang saksi apa lagi yang perlu di buat..terangkan..

      Delete
    2. bagaimana pula dengan qarinah..adakah ini boleh diguna pakai sebagai pembuktian berlakunya zina kerana di dalam islam sendiri qarinah sangat diperlukan bagi mensabitkan kejadian itu berlaku ke atas mangsa (di saat ketiadaan pengakuan dan kesaksian)

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    3. Hahaha,lawak lawak....

      Delete
    4. Menuduh seseorang yang baik lagi suci berzina tanpa mengemukakan empat orang saksi lelaki yang adil hukumnya adalah haram dan termasuk dalam dosa besar dan wajib dikenakan hukuman had Qazaf (sebat) sebanyak 80 kali sebat, dan tidak boleh diterima penyaksiannya selama-lamanya kerana dia adalah orang fasiq.

      Sebagaimana Firman Allah Taala yang bermaksud:”Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan zina kepada perempuan-perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawa empat orang saksi. Maka sebatlah mereka 80 kali sebat, dan janganlah kamu terima persaksian mereka itu selama-lamanya kerana mereka itu adalah orang yang fasiq”.(Surah An- Nur ayat 4)

      Delete
    5. sekadar inginkan pencerahan melalui pendapat anda kerana saya pernah mendengar ceramah seorang ustaz mengenai qarinah atau pembuktian bagi kes bersabit fitnah zina apabila tiada pengakuan, tiada saksi, maka langkah seterusnya yang wajar diguna pakai adalah melalui pembuktian!!apa pandangan anda??

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    6. Kesimpulannya, untuk menolak qarinah secara mutlak, ia tidak wajar sama sekali. Ini kerana dengan peningkatan kes-kes rogol pada hari ini, qarinah sangat diperlukan bagi mensabitkan kejadian itu berlaku ke atas mangsa rogol (di saat ketiadaan pengakuan dan kesaksian) di samping mengelakkan mangsa rogol dijatuhkan hukuman qazaf. Malah peruntukan ini sememangnya telah dimasukkan di dalam Enakmen Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Negeri Terengganu. Wallahu a'lam.

      Wallahu a'lam.
      Bagaimana dengan ini??boleh anda terangkan?

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    7. Org yg memasang cctv tu mesti dah tahu akan berlaku penzinaan di situ,kenapa tidak dipanggil shaja jab agama siap2,kenapa ada masa ntuk pasang cctv tetapi tiada masa nak panggl jab agama?

      Delete
    8. Kenapa mengharapkan qarinah sdangkan boleh dapat saksi 4 org dari jab agama?

      Delete
    9. Bkankah 4 org saksi tu boleh mengukuhkan lg pertuduhan?

      Delete
    10. satu contoh telah diberikan oleh ustaz terbabit yang mana disabitkan wajar mengguna pakai qarinah dalam situasi tersebut..sebagai contoh..

      contoh yang diberikan seperti ini..
      bayangkan satu hari bila kamu pulang dari kerja, surau..kamu mendapati isteri kamu menangis teresak esak, dan apabila ditanya, isteri kamu mendakwa beliau telah diperkosa oleh seseorang, namun tiada saksi yang boleh mengesahkan kejadian berikut..

      dalam kes sebegini, apa tindakan wajar yang perlu diambil bagi membuktikan bahawa pertuduhan isteri anda benar,tetapi tiada saksi yang boleh dibawa..

      apakah dengan ketiadaan 4 orang saksi maka kes tersebut dibiarkan tanpa mendapat pembelaan walaupun isteri anda berada di pihak yang benar..jelas ia tidak adil kepada isteri tersebut..

      bagaimana untuk mengesahkan kejadian tersebut adalah benar..mohon penjelasan melalui pandangan anda..kerana kes seperti ini tiada pengakuan dan saksi..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    11. Kita rujuk pada kes mustafa ali,si pemasang cctv dah tahu pelaku akan melakukan zina,knapa x dipanggl shj jab agama?kan lg mudah ntuk mmbuat pertuduhan?

      Delete
    12. maksud disini 4 orang saksi dari jabatan agama islam yang tiada ketika kejadian, atau 4 orang saksi yag berada di tempat tersebut sewaktu kejadian..saksi macam mana yang dimaksudkan?

      jelas isu yang dibangkitkan pertuduhan zina, berlaku tanpa saksi..kita faham kalau kes tangkap khalwat atau tangkap basah sememangnya boleh dibawa saksi kerana menjadi prosedur jabatan agama islam jika ingin melakukan serbuan(jika terdapat aduan) saksi akan dibawa bersama..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    13. Apa guna jab agama islam ada jab pencegah maksiat dan sng2 mustafa ali boleh dtangkap ktika mlakukan perkara itu kan?

      Delete
    14. Kenapa pemasang cctv x nak buat aduan?

      Delete
    15. Si pemasang cctv mesti dah tahu awl2 mustafa ali akan buat perkara itu,sebb itulah dia pasang cctv lebih awal sblum mustafa ali msuk ke bilik hotel tu kan?

      Delete
    16. saya tidak merujuk kepada kes mustafa ali kerana kita sedia maklum, individu yang terlibat didalam politik, mempunyai musuh dalam selimut yang mereka sendiri tidak menyedari..kadangkala musuh mereka boleh jadi orang yang makan semeja, membuat tuduhan dan menjatuhkan karier politik seseorang tak sama..ini cuma sebagai penjelasan,,berkongsi ilmu..kes video ini dilihat sebagai point untuk menjatuhkan karier politik beliau..tak lebih dari itu..tujua dan niat sebenar si pemasang cctv tiada siapa dapat meneka..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    17. Kalau kita dah tahu bini kita melakukan perkara terkutuk dirumah kita,adakah kita perlu untuk ambil masa untuk pasang cctv @ trus panggil jab agma?tepuk dada tanya iman

      Delete
    18. Kalau guna jab agama pun boleh jatuhkan karier politik seseorang

      Delete
    19. Si pemasang cctv mesti dah tahu awl2 mustafa ali akan buat perkara itu,sebb itulah dia pasang cctv lebih awal sblum mustafa ali msuk ke bilik hotel tu kan?
      --------------------------------------------------------------------------

      Soalnya dari mana si pemasang cctv tersebut mendapat maklumat mustafa ali akan ke hotel tersebut, akan mendaftar di bilik yang dipasang cctv, bagaimana sipemasang cctv boleh masuk ke bilik hotel bertaraf paling kurang 4 bintang sebelum mustafa ali masuk bersama pasangan, tanpa mendapat kebenaran,mendaftar atau mendapatkan kunci dari petugas, adakah si pemasang cctv tersebut lebih awal menginap disitu dan memasang cctv kerana tahu mustafa ali bakal menginap dibilik yang sama..apa yang anda fikir??kerana kebiasaan hotel mewah kawalan juga lebih ketat..
      Salam Gelombang Biru

      Delete
    20. X Mustahil juga boleh gunakan teknik superimpose di dalam video tersebut kan?

      Delete
    21. Soalnya dari mana si pemasang cctv tersebut mendapat maklumat mustafa ali akan ke hotel tersebut, akan mendaftar di bilik yang dipasang cctv, bagaimana sipemasang cctv boleh masuk ke bilik hotel bertaraf paling kurang 4 bintang sebelum mustafa ali masuk bersama pasangan, tanpa mendapat kebenaran,mendaftar atau mendapatkan kunci dari petugas, adakah si pemasang cctv tersebut lebih awal menginap disitu dan memasang cctv kerana tahu mustafa ali bakal menginap dibilik yang sama..apa yang anda fikir??kerana kebiasaan hotel mewah kawalan juga lebih ketat..

      Mmaknanya dah tahu mustafa ali bkal menginap tapi masih nak guna cctv?kalau lapor di jab agama sudah tentu akan tamat terus politik mustafa ali tuh...

      Delete
    22. Kawalan ketat manepun kalau dah operasi dari jab agama..sudah tentu trkantoi juge

      Delete
    23. Kalau kita dah tahu bini kita melakukan perkara terkutuk dirumah kita,adakah kita perlu untuk ambil masa untuk pasang cctv @ trus panggil jab agma?tepuk dada tanya iman

      --------------------------------------------------------------------------
      Jika kita tahu,semua akan jadi senang..adakah kita akan mengambil tindakan yang sama seperti yang anda tulis walhal kita sudah tahu(terang dan jelas) isteri kita melakukan perkara terkutuk di rumah..

      bagaimana pula jika kita tidak tahu isteri kita melakukan perkara terkutuk kerana tidak melakukan dirumah..hanya menyedari kelakuan terkutuk tersebut setelah tersebarnya video seks isteri kita..

      apa yang perlu dilakukan untuk menafikan perlakuan tersebut..

      sekadar bertanya kepada yang lebih ariff..supaya lebih memahami..sama sama belajar tak salah..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    24. contoh yang diberikan seperti ini..bayangkan satu hari bila kamu pulang dari kerja, surau..kamu mendapati isteri kamu menangis teresak esak, dan apabila ditanya, isteri kamu mendakwa beliau telah diperkosa oleh seseorang, namun tiada saksi yang boleh mengesahkan kejadian berikut..

      dalam kes sebegini, apa tindakan wajar yang perlu diambil bagi membuktikan bahawa pertuduhan isteri anda benar,tetapi tiada saksi yang boleh dibawa..

      apakah dengan ketiadaan 4 orang saksi maka kes tersebut dibiarkan tanpa mendapat pembelaan walaupun isteri anda berada di pihak yang benar..jelas ia tidak adil kepada isteri tersebut..

      bagaimana untuk mengesahkan kejadian tersebut adalah benar..mohon penjelasan melalui pandangan anda..kerana kes seperti ini tiada pengakuan dan saksi..
      --------------------------------
      Itu kes rogol..... dia dah mengaku dia di rogol...tak perlulah kepada saksi.

      Sekarang kita tuduh orang lain berzina, kita wajib bawak 4saksi yang adil, bedasar kan ayat ini:

      Surah An Nisa’, Ayat 15

      Dan sesiapa yang melakukan perbuatan keji (zina) di antara perempuan-perempuan kamu, maka carilah empat orang lelaki di antara kamu yang menjadi saksi terhadap perbuatan mereka. Kemudian kalau keterangan-keterangan saksi itu mengesahkan perbuatan tersebut, maka kurunglah mereka (perempuan yang berzina itu) dalam rumah hingga mereka sampai ajal matinya atau hingga Allah mengadakan untuk mereka jalan keluar (dari hukuman itu).

      P/s: itu pon kalau cik nana percaya dengan ayat ni lah....kalau tak percaya, apa lagi saya nak kata.



      Delete
    25. Orang yg pasang cctv tu mstilah dah tahu...masakan tidak dia nak pasang cctv tuh

      Delete
    26. Daripada smua hujah yg cik nana beri...tak mustahil ke video tersebut telah melalui super impose?macamane sesorang itu trus dijatuhkan bersalah walaupun hanya berpandukan kepda video ini?di mana pula keadilan untuk beliau?cik nana nak ke jadi salah seorang saksi kepada video ini di mahkamah ALLAH kelak?

      Delete
    27. ALLAH LEBIH MENGETAHUI DARI HAMBANYA..

      Delete
    28. Kita doakan smoga kebenran terpancar juga...INSYAALLAH...BILA TERLALU BNYAK FITNAH DI BUMI MALAYSIA INI...X MUSTAHIL ALLAH AKAN TURUNKAN BALA PADA NEGARA KITA INI

      Delete
    29. yang dirogol mengaku itu bukan hal nya..tapi yang dituduh merogol tidak mengaku dan yang menjadi mangsa rogol tidak dapat mengemukakan saksi..itu pointnya..kerana tiada 4 orrang saksi seperti yang dikehendaki..maka apa langkah selanjutnya dalam islam..itu maksud situasi tersebut..

      pejabat agama akan melakukan operasi sekiranya terdapat aduan..jika tiada aduan dibuat, pejabat agama takkan menyerbu..anda tahu apa niat sebenar dalang yang memerangkap mustafa ali..muslihat licik orang politik..

      saya tidak menolak hukum atau ayat allah..sebab itu saya bertanya kepada anda kerana di dalam islam sendiri jelas mengatakan qarinah atau pembuktian harus digunapakai jika orang yang difitnah gagal mengemukakan saksi, dan harus disiasat seadil adilnya kerana mangsa teraniaya harus mendapat pembelaan..

      Kesimpulannya, untuk menolak qarinah secara mutlak, ia tidak wajar sama sekali. Ini kerana dengan peningkatan kes-kes rogol pada hari ini, qarinah sangat diperlukan bagi mensabitkan kejadian itu berlaku ke atas mangsa rogol (di saat ketiadaan pengakuan dan kesaksian) di samping mengelakkan mangsa rogol dijatuhkan hukuman qazaf. Malah peruntukan ini sememangnya telah dimasukkan di dalam Enakmen Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Negeri Terengganu. Wallahu a'lam..

      banyakkan bertanya..sama sama memahami..agar sama sama beroleh manfaat..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    30. Ko ni memang mamat kuat menipu, sampai diri sendiri pun ko tipu. Ko tengok video tu, toksah cerita panjang-panjang: cctvlah, jab agama lah, superimpose lah.....ko cakap sapa yg berzina tu? Tapi macam mana pun, ko ke, stopa ke, Tuhan tabley ditipu. Gambar clear, suara clear....apa nak spin lagi?

      Delete
    31. Sapa kawan mustafa ali... Takkan org umno kot. Jgnlah terlalu spin sangat hanya disebabkan mustafa ali pemimpin parti sdra. Benar atau tidak mustafa, perempuan, tukang rakam dan Allah swt sahaja yg tahu. Jadi untuk merungkai masalah ini ada banyak cara. MUSAFA Ali boleh bersumpah laknat mengikut. Islam, membuat laporan polis atau membiarkan seluruh ahli pas terpalit sama dengan dosa subahat

      Delete
    32. saudara mohd syafariz..(maaf kalau tersalah)

      adakah komen saya merujuk kepada video mustafa ali??kita bercakap mengenai zina dan qarinah..tiada kena mengena dengan video tersebut..saya tidak menyentuh tentang video tersebut!!

      sipa yang menjatuhkan hukuman bersalah wahai saudara??adakah saya menjatuhkan hukuman tersebut sehingga saudara menyoal saya untuk menjadi saksi di mahkamah allah?

      kalaupun video tersebut telah melalui super impose..seharusnya individu terbabit membuktikannya..berani kerana benar..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    33. Sy bercakap mngenai tjuk yg diberi kat atas nun

      Delete
    34. Cik anon 1216..kalo encik pula rase video itu benar...ape kate encik yg bersumpah mengatakan video itu sahih lagi tepat

      Delete
    35. Cik nana bawak le video tu ke mahkamah sebagai bukti tuduhan zina keatas individu berkenaan....cuba lah...kot kot mahkamah boleh terima saya pon tak suka pada orang yang berxina ni..

      Delete
    36. Sapa kawan mustafa ali... Takkan org umno kot. Jgnlah terlalu spin sangat hanya disebabkan mustafa ali pemimpin parti sdra. Benar atau tidak mustafa, perempuan, tukang rakam dan Allah swt sahaja yg tahu. Jadi untuk merungkai masalah ini ada banyak cara. MUSAFA Ali boleh bersumpah laknat mengikut. Islam, membuat laporan polis atau membiarkan seluruh ahli pas terpalit sama dengan dosa subahat
      ---------------------------------------------
      Ni ijtihad ulama mana yang kau pakai nie....

      Delete
    37. Btul gak tu...cik nana g bwat report...appoint lawyer...bawa kes ni ke mahkamah syariah...buktikan beliau bersalah...coz ramai rakyat yg nak tahu kbenaran. .trmasuklah saya sendiri

      Delete
    38. jika terdapat keraguan..maka carilah penjelasan..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    39. Bila dah terbukti salah di mahkamah...barulah kita ramai2 mengundi parti bebas...ni masih ada masa lg ni

      Delete
    40. Itulah dia...bila ragu..kita minta mahkamah selesaikan...

      Delete
    41. lebih afdal sekiranya anda sendiri yang berbuat demikian..bercakap gunalah logik akal..yang dituduh seharusnya membuat laporan dan membawa kes kemahkamah bagi mendapatkan pembelaan..beliau sendiri sepatutnya membuktikan beliau tidak bersalah..untuk memuaskan hati anda..maka buatlah seperti yang anda sarankan..wasalam.

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    42. Bukanke yang menuduh buat laporan kemudian yg dituduh pula mebela diri?

      Delete
    43. dan kalau anda rasa video tersebut sekadar fitnah..anda juga pergilah buat laporan polis dan bawa video tersebut ke mahkamah..jika benar sekalipun, terpulanglah untuk mengundi siapa..dan jangan risau..kes ini dah pun difailkan..cuma tunggu dibicara sahaja..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    44. Mcam kes shaiful...shaiful menuduh...kmudian anwar bela diri...kmudian anwar menang....

      Delete
    45. Soalnya siapa yang menuduh???apa logiknya saranan anda minta saya membuat laporan, bawa ke mahkamah..motif???

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    46. Yang menuduh tu sy kot....?????hurm...pening2 dbwatnye

      Delete
    47. bodoh bangang..tu yang kes altantuya..kenapa yang menuduh tanpa bukti tak buat laporan??

      kes cincin rosmah kenapa yang menuduh tak buat laporan??

      buat laporan la wei...senang najib ngan rosmah nak bela diri...

      Delete
    48. Dari komen2 sy diatas tu memang membuktikan sy la yg menuduh mustafa ali kat dalam video tu

      Delete
    49. Kalau panggil orang jabatan agama, mustopa sarong balik le spender putih dia! Mana boleh terjah masuk bilik hotel? Bila bilik hotel kena ketuk, takkan mustopa nak bertenggek kat atas mak janda! Islam itu progresif, cctv tu adalah kemajuan yang diberikan ilham oleh Allah kepada mereka yang mencipta. Kalau ada video tapi tak leh percaya, nak gak 4 saksi pe hal? Dah nampak mustopa masuk bilik hotel, kemudian ada betina ikut dia, pasanglah cctv. takkan mustopa nak balon mak janda dengan nik ajis, hadi, nik abduh, dan haron din tukang tengok baru korang percaya?

      BODOH PIANG!!!!! INGAT, ISLAM ITU PROGRESIF. BENDABENDA YANG MANUSIA CIPTA INI DENGAN IZIN ALLAH IANYA BERLAKU! KALAU TAK DE VIDEO, BANYAK BENDA YANG TERLEPAS. CONTOHNYA DNA.... MANA ADA SEBUT DALAM AL-QURAN? KENAPA KITA BOLEH PAKAI LAK DALAM KES ROGOL? JAWAB CAI JAWAB...!

      Delete
    50. Wow...tingginye ilmu tuan?ape yg tuan nak ckp zekarang ni? Quran tu tak seMpurna ke coz x sbut DNA?

      Delete
    51. Hai bangang... kalau yg memasang cctv tu nak perangkap dan menyimpan bukti untuk digunakan pada masa yg sesuai boleh tak kita simpulkan sedemikian... kebarangkalian si perempuan itu juga tahu kerana dia sering memandang ke cctv berkenaan .. anda tidak tengok jgn nak buat andaian sendiri... inilah politik... bab report polis si pelaku patut yg buat dan pihak polis akan tangkap si perempuan tu....jgn nak mempergunakan ayat al quran untuk menegakkan benang yg basah...

      Delete
    52. Bkn nak tegakkan..tapi memang ada dlm alquran..nak tuduh org zina..kena ade 4 org saksi

      Delete
    53. ye la... biar je la ada orang suka kongkek betina, ada orang suka joloq juboq jantan... dunia ni milik semua, jahat dan baik, Islam dan kafir.

      Nama saya nak sanjung orang tercemar moralnye sorry. Biar dia berserban sekalipun. nokhtah. fullstop.

      Delete
    54. Bhai yg gunakn nick name jawi...bhai dari apa yg aku baca hujahan lu org utk snggh apa yg cik nana soalkn...lari bhai...lari,nana tnya A lu jwb -A...bila nana teruskn dgn persoalan -A(follow) lu jwp A...tp lastnya cik nana yg nmpk bersalah dlm kes stopas...

      Bhai...siapa yg pasang cctv...dan apa tujuan cctv...hnya yg menyuruh,yg memasang,yg mengedar dan pelaku serta Allah yg lbh mengetahui kenapa musibah ini yg terjadi..
      Kita bukan hndk menuduh tp cuba merungkaikn berdasarkn permahaman kita dgn senario video itu diedarkn...

      Utk apa kita persoalkn tntng 4 saksi sedngkn kita ada bukti melalui rakaman video yg jelas...bhai jika benar ia super imposed dan fitnah dari umno...kenapa tuan pnya badan dan pas tidak buat tindakan utk buktikn video super imposed dan perlakunya ialah umno...kenapa tidak di report kpd pihak polis agar siasatan dijlnkn...kenapa tak dpt kn kepakaran pakar filem/video/rakaman...

      Adakah takut dgn kebenaran 99.9% video tersebut tulen...tidak ada unsur super imposed...ini pernah berlaku kpd satu kes yg smpi skrg...pemasang dan pengedar video itu mengaku,ttp org yg dlm video tdk ambil sebarang tindakan...secara moden ia disahkn...ttp rakyat mmber peluang melalui sumpah laknat...lu tahu kesudahannya..

      Bhai...utk kes stopas,rasanya org yg merancang adalah org yg rapat dgn stopas, beliau amat jelas dgn aktiviti stopas...dan tak mustahil dia mmng rapat dgn stopas... Mnkin beliau diminta utk buat tmpahan utk bilik tersebut..tak mustahil bhai, org yg merancang utk peras ugut stopas dgn video tersebut...jd beliau bukan nk mnghalang perbuatan Zina stopas ttp kerana ada sbb lain...

      Lupakan jabatan agama...sbb kes ini bkn utk elakkn zina...ttp mat sabu dulu pun kena serbu!! lepas...ostat badrul tak tahu apa cerita... Bhai klu video itu boleh dibuat super imposed...maka hj hadi spttnya jadi sasaran...dan kes anwar tak perlu yg memasang cctv buat pengakuan...setiap bulan keluarkn video super imposed...

      Aku rasa bhai,jika boleh buat super imposed maka tak mustahil muka tun m dah lama keluar dipasaran dan diikuti oleh ds najib...persoalannya kenapa hnya tokoh tertentu?? Adakh hj hadi,husam,mahfuz tak ada nilai dlm politik....

      Delete
    55. Owh,x reti bc jawi rupenye,x pe,jawi x pnting,yg pnting pandai bc alquran,ye tak? Ringkas je sy nak jawb soalan tuan ni,sy nak tdo dah,4 org saksi yg baik tu bkn sy yg mintak,tp alquran yg kita bc tu yg mintak,sbb tu amat susah skali nak tduh seseorang tu melakukan zina,kerana kesan dari fitnah zina ni amat lah teruk skali.

      Delete
    56. awak ni mengarut gak !!! juragan tak kata dia tak pandai jawi..ko tak faham ulasan juragan.

      Tolong teliti balik ulasan juragan

      Jangan ingat ko pandai !!!

      Delete
    57. Smpai sudah cai ni x jwb soalan nana nurgaya yg langsung xde kena mengena dgn video stopa ali smpai sudah.spin abis2.klau jwb soalan dlm spm.confirm fail.lain ditanya.lain dijwb.sebijik mcm bos dia.ditanya are u gay or bisexsual?pusing tang lain.last2 umno gak yg salah.mmg tahap iq bos dia rendah.no wonder ank buah pun sama.xde ape nak diherankan.

      Delete
    58. Mat Sabu di tangkap khalwat dengan lebih 4 saksi dari jabatan agama islam pun terlepas juga akibat teknikal..... kalau ada video time tu mesti nya kantoi. Tapi walau bagaimana pun pok nicky dah ampunkan dia dan hj hadi pun kata perkara kecil.

      Spin lah bebanyak ajaran Islam, inilah ajaran dan fatwa wahabi dan syiah telah menular didalam PAS penganut ambiga seeravasanee..

      So PAS DAP PKR inikalilah? Atau yang lagi tepat inna lillahi wainna ilallahi raaji uunn.
      Kita bersihkan pembangkang.

      Kita ubah kit siang nicky ajis hj hadi dan bang auww non dan kita jadikan Malaysia pembangkang sifar.. Aminnnn ya rabbal alamin.

      Delete
    59. Sokong pendapat mohd Shafariz ni.... sebab pagi tadi aku nak beli roti canai aku nampak sebijik macam Mustapha Ali... ... Tapi tak bolehlah aku terus kata dia tu Mustapha Ali melainkan jika ada tiga orang lagi yang mengiyakannya.... Tapi bab berzina ni hanya untuk buktikan empat orang saksi yang nampak sendiri perlakuan tak bermoral itu hanya khusus untuk pemimpin PAS dan PKR sahaja ye... ingat tu...

      Delete
    60. Yg ianya dlm kes ni..ada mata tengok, ada telinga dengar, ada otak fikir.
      Nana nurgaya, x yah berdebat dgn org mcm tu. No point. Bagi je mamat tu labu.

      Delete
    61. Salam pd sume. Yg ni pendpt wa la. 1st pahamkan 6 rukun Iman PERCAYA KPD ALLAH dsb. Hudud ditakrifkan sebagai keseksaan yg ditetapkan oleh
      nas2 Alquran dan hadis Nabi SAW dan zina termasuklah di dlm jenayah hudud. Zina ni isu besar dlm Islam sebab tu Islam menetapkan wajib ada “pengakuan (yg kena
      tuduh mengaku salah – jarang2 berlaku)” dan “kesaksian ( 4 org saksi Islam yg adil )”. 2 unsur ni merupakan tahap pembuktian dlm Islam yg paling tinggi – YAKINLAH
      jgn dipersoalkan kenapa dah Allah yg tetapkan video tak jadi kesaksian yg paling tinggi. Senang citer kalu yg dituduh tak megaku masalah ni jatuh kpd yg mendakwa perlu kpd 4 org saksi Islam yg adil. Kalau
      tak ada saksi main tuduh2 jek then yg mendakwa tu pulak kena kpd jenayah hudud yg kedua iaitu qazaf – menuduh org berzina. Ada antara kita yg kata tak adil la camni
      dah ada video sebab tu wa kata kat atas pasal rukun Iman percaya kpd Allah, Rasul dan pembalasan hari kiamat. Kalu kita pertikaikan tak adil takut kita juga mengatakan ALLAH tak adil, Na’uzubillah.
      So kena hati2 dlm bab ni jgn ikut perasaan sgt2 ikut je ketentuan ALLAH. Kena inhat ALLAH sendiri ada mahkamahNYA di akhirat kelak yg kita tak boleh tipu2 sebab telinga dan mata kita sendiri yg jadi saksi.
      So kalu penzina dlm video tu tak mengaku dan takder saksi lu sume diam je la dan kalu dia betul2 penzina tapi tak disabitkan kesalahan takper la dia terlepas di dunia di akhirat kelak kita sume akan dibacarakan
      Di hadapan ALLAH. So tengok betul2 dan fahamkan betul2 kecantikan Islam dan Keadilan ALLAH. Jgn krn kita suka parti lawan kalah kita tolak Keadilan ALLAH nanti jatuh syirik plak. So sume bawa bertenang
      dan berhati2 bila berbincang isu ni. Wa pun takut nak tuduh2 sebab wa takder 4 saksi dan wa paham ALLAH taknak bukti video. Allah dah ada video DIA sendiri di akhirat kelak. Pada penyokong2 BN wa harap yg ni
      dpt beri sendikit pnjelasan bukan apa sebab kita syok sgt nak sabitkan salah org rupa2 kita telah menolak perintah ALLAH tentang zina. Percayalah ALLAH tu MAHA ADIL. Wa pun sokong pemerintah yg ada tapi dlm bab
      camni wa kena tak setuju dgn lu org sume ( akidah ni isu serius bhai ) unless kita sume ada 4 saksi dan pelaku mengaku. Kalu lu sume nak pursue dgn ta’zir lain citer la plak. Apa pun ni cuma pendapat wa la kan kalu lu tak setuju takper kita bincang baik2.
      Kalu percaya dia pelaku jgn undi dorang ni tapi wa nak ingat kat diri wa dan kawan2 kehendak ALLAH dlm isu zina ni final jgn pertikaikan.

      Delete
    62. aku pelik btlla dgn org umno ni.kate bangang kang marah.yg korang g lyn puak macai pembangkang ni buat pe?keluarla hujah paling bernas n beribu video pon.kalo dh taksub sgt kt pemimpin dh x bleh buat pe dah.ayt Al-Quran n hadis diaorang pakai kalo memihak pd diaorang.bkn nk pakai semua pon.bnyk ikt nafsu je.sal tu hudud pas kelantan dgn terengganu berbeza.aku pon bks macai pembangkang gak.semua yg pemimpin bgtau prcaya bulat.tp yg buat aku sedar,makin bnyk kteorang brdoa n smbhyg hajat supaya tunjukkan jln kebenaran ,makin bnyk plak kecacatan pemimpin terbongkar.mule2 dulu aku prcaya je media pembangkang ckp ni semua keje jht UMNO.tp ble aku pk kan ttg percaya kpd takdir Allah,aku rse ni lah petunjuk dr Allah kpd org yg hndak berfikir.

      Delete
    63. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

      நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
      நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
      பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
      புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
      போகிறோம் பொங்குதே நிலா

      மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


      MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

      Delete
  15. aku heran ..... dari pempimpin utama sampai ke peringakt bawahan .... bn / umno hanya ada satu cerita . Iaitu sex... semua perkara di abitkan dengan sex. sehingga dap nak guna logo pas pun di jadikan cerita sex. rakyat tak mahu negara di pimpin olih kepalasex..

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/04/rakyat-membetuk-kerajaan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi hairan bila si pelaku tersebut dari golongan berlagak alim di depan macai dungu mereka..

      Delete
    2. Ya betul... sebab sex itu dah sebati dengan PKR dan PAS! ADa video orang UMNO? Kalau ada, aku pun percaya!

      Sikit sikit tuduh orang UMNO gila sex. Tapi yang bertenggek atas jantan dan betina, depan dan belakang ialah orang PKR dan PAS...!

      bodoh piang!@

      Delete
    3. Kalau tkde sex...tiadalah ibnu khaleed...bab2 fitnah sex ni...pakatan x pndai nak buaT

      Delete
    4. Pemimpin kau yg kaki balun lu naj ckp org lain pulak.. bahalol2..fitnah sex x pandai buat.. fitnah pasal altantunya pandai pulak

      Delete
    5. Kalo fitnah..ape motif 2 polis tu p bunuh altantuya?x kan 2 polis yg djatuhkan hukuman mati tu saje2 je bunuh dia?hurm...x ke pelik namenye tuh?

      Delete
    6. Bhai...lu sndiri yg ckp x kan 2 polis yg dijth kn hukuman mati tu saje2 bunuh dia... Persoalan dia bhai...knp polis snggup terima hukuman mati tnpa mngaitkn org yg menyuruh polis tu...pelikkn...lu try le pujuk polis tu utk kaitkn ds najib,klu mmng ds najib trlibat...bhai apa bukti yg boleh kaitkn ds najib dgn altantuya tu...pelikkn smpi skrg tiada siapa mmpu zahirkn bukti altntuya ada hubungan dgn ds najib...

      Delete
    7. InsyAallh kalo pkatan menang nanti..tuan tahulah brita a sampai ke z

      Delete
    8. Bhai...knp perlu tngu pakatan menang baru boleh bongkar...pr dlm pembngkng skrg pun BEBAS buat tuduhan...bhai berapa ramai pemimpin hilang atau ditngkp kerana buat tuduhan wlupun tnpa bukti...bhai knp tak completekn bukti baru buat tuduhan...

      Delete
    9. Betul tu..kenapa suka bertangguh2, kenapa perlu tunggu.. klu dah ada bukti teruskan. Apa motif kena tunggu pr menang baru nak bagi berita. Now is the time bro. Berita kebenaran perlu disegerakan.

      Delete
  16. FITNAH... KONSPIRASI TERANCANG UMNO... PERKAKAS UMNO .. itu jawapan standard... kalau dah fanatik tu fanatik juga... tak ada salahnya SIASAT setiap dakwaan sebelum tuduh orang FITNAH ... bila kena geng korang tolak mentah2.... apa punya mentaliti macam ni ?

    ReplyDelete
  17. ha ha ha 61 ahli UMNO tak dapat habuan jadi calon bebas. Kesian parti rasuah ni makin hari makin hancur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti korang tak de jadi calon bebas ke? Tak de keluar parti? hahahah... kesian, orang PR hancur lebu jadi debu! ko akan kalah teruk cai!

      Delete
    2. Insyaallah..kita merancang tpi sebaik baik perancangan adalah perancangan ALLAH SWT

      Delete
    3. Untung jadi pemimpin lu org... tenggek sesapa pun ada macai dan pencacai yg backup....hahaha

      Delete
    4. Bhai ibnu khaled...prrsoalan yg cai pr mainkn tntng ahli umno yg dipecat mnjadi calon ni,sbb nk cover ahli diaorg yg gunakn logo masing2 utk berlawan sesama sndiri... Yg best nya...yg masuk calon dah ada watikah lantikan dari boss masing2...knp diaorg tak masuk sbgi calon bebas klu kesepakatan antara boss dlm pr...hahaha

      Delete
  18. Kita tngk sape yg akan hancur. Aku lihat makin hari pakatan x abis2 dgn sikap angkuh. Igt....kalau angkuh....aku rasa x lama lagi tersungkur le.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang angkuh di dalam tv1 2 dan 3 dri kul 8 -830 malam

      Delete
    2. Kita tngk sape yg akan hancur. Aku lihat makin hari pakatan x abis2 dgn sikap angkuh. Igt....kalau angkuh....aku rasa x lama lagi tersungkur le.
      -----------------------------------
      Walau pon pemimpin memang zuhud....tak payah lah kata gitu...
      Gaya statement kau pon nampak jugak keangkuhan nya...

      Delete
    3. Bhai...dimana ayat yg dikatakn angkuh jika kita bandingkn dgn apa yg cai pr ckp dlm blog...

      Delete
  19. tak habis lg cerita sex..makin rakyat benci UMNO.........bodoh Umno nie...nak kalah atau nak MENANG...TAK ADA CERITA BERKUALITI,,,,,hIDUP umnO..... 5 MEI NANTI umno BN MATI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi ngeri ko....PAS/PKR/DAP tak menang-menang dan asik jadi pembangkang je......akan berterusan lepas 5 mei ni. Dah lah tu, cerita ko langsung takde kualiti, asik kalah memanjang......kakkakaka!

      Delete
  20. UMNO memang gila seks. tu saja modalnya. Tak ada isu berkenaan rakyat sebab sentiasa salah guna kuasa. UMNO 55 tahun meliwat rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak stopa yg gila seks sampai tak sedor kena rakam, UMNO juga yg dikata nista. Itu lah bahananya memerintah tak renti-renti selama 55 tahun dan terus menerus bersambung entah ke berapa ratus/ribu tahun lagi. Buat orang dengki je. Makan hati lah ko cai PR......Kihkihkih!

      Delete
    2. Ya Allah, kau laknatkanlah Keats pen fitnah tear umno tu

      Delete
    3. Ya Allah, kau laknatlah pemimpin gila seks depan belakang dan gila mak janda tu! Lepas main, tak mandi wajib, pakai spender! Puiii!

      Delete
    4. Hurm...name mulia dah...x sangka pulak boleh ckp mcam nieh

      Delete
    5. Bhai...apa masalah dgn perckpan bhai ibnu khaled...kemon bhai jika tidak ada pemimpin yg menepati dgn doa maka takada apa yg brlaku...

      Delete
  21. La rupanyo orang PKR yang dok sebar video stopa...ini kes balas dendam la....

    kes 'heavyweight' ni bila nak berakhir ??? dah nak PRU ni pada 5 mei 2013 tau !!!

    la macamana ni wahai cai2 PR ??? !!!

    FIRE !! K.O PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amek bulat2 statement dr admin tanpa usul periksa dahulu....?mudahnya hdup tuan ni

      Delete
    2. Lu dah tengok belum... lu dah kaji belum... lu belajar apa dulu... gua nasihatkan lu ambil kelas I.t dan jadikan vudeo stopa sebagai bahan kajian... lu tukar muka stopa ke muka najib... aku nak tengok hasil... setakat lu pelajaran pun x de nak komen lebih...

      Delete
    3. Hurm...nabi muhammad dulu ade degree ke?master ke?phd ke?kenapa ramai umat manusia mengikut ajaran yg bginda bawa?

      Delete
    4. Bhai...jgn kehebatan nabi dijdkn penamat kepada persoalan...jika tak mmpu utk mnjwb...maka diam itu lbh baik...bhai kita siapa yg nk dibandingkn dgn kekasih Allah, tidak ada siapa pun dpt menandingi kehebatan dan kebesaran yg Allah kurniakn kpd nabi muhammad...

      Delete
    5. Ada otak tp tak berfikiran..sedih aku tgk mamat tu lah.

      Delete
    6. Mahathir yg bijak bestari pun boleh mengatakan hudud ciptaan ahli fiqh,mcmana tuh?

      Delete
  22. Halo cai2 ubn..ari ni kena ekor x..kah kah kah..lawa lg cai oi..sampai ari ni x de sape pun wat report mustafa ali dlm video tu..peguam dia duk tnggu la nak jwb.tp puak yg dok canang tu x wat apa pun utk membuktikan kesahihan video tu..x ka si pelaku nak p buktikan..mana pihak brkuasa..kena la buat prtduhan dulu baru yg ditduh boleh bela diri...lembu hetul la omno...kahkahkah..ni repot pu belum.sah kan dr pihak brkuasa pun belum, msti la trang2 fitnah..kah kah kah..bangang2.x de isu lain ke macai nak kempen..org smua dah bijak la kecuali puak2 omno je yg masih menglembukan diri..kagkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni sekolah ke tak? Asyik baca Haramkah dan Keldaian je! Dua hari sudah, ada orang dah buat laporan polis cai! Tulah, lain kali jangan boikot surat khabar arus perdana, kan dah menongkah arus! Yang cai kedua ni asyik setuju je! Yelah, parti angguk shj, ape kelas kau cai, angguk tapi habuk pon tarak!

      Delete
    2. Org buat laporan polis atas kesalahan?BILA BICARA?X SBAR NAK TGK....

      Delete
    3. Suruh stopa buat report polis mengatakan gambar muka dia di superimpose kan... itupun kalau stopa berani la...

      Delete
    4. La...orang yg menuduh la perlu buat report polis...bila dah ada pertuduhan..baru la mustafa ali bela diri...?ingat tak..?macam kes anwar sblum ni.......anwar ke yg wat report?

      Delete
    5. Bhai..kes anwar siapa yg report...bila bicara kes anwar...aku tak tahu pun bhai...tp knp ya org yg dituduh tidak buat repot tntng video yg dikeluarkn utk jatuhkn maruah dia....cam tak kesah pun ya!!!...cam nk tutup citer pun ya!!!!...cam takut pun ya!!! Klu ambik kes anwar...yg memasang dan merancang mngaku...tp lawyer anwar tak saman pun...isk isk...pelik gak aku

      Delete
    6. kami rakyat marhaen ni tengok dan dengar je..x tau nak nak percaya sebelah mana...yg pasti kalau salah, walaupun lepas dlm mahkamah dunia, kat akhirat tak lepas punya..

      Delete
  23. Trima kasih kerana berkngsi ilmu brsama sy malam ni,yg baik itu dtangnya dari ALLAH,yg kurang baik itu dari diri saya sndiri,jumpa lg esok ye,INSYAALLAH

    SALAM GELOMBANG HIJAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku pun camtu gak...seronok aku bhai sbb dpt brtukar pndapat dgn lu...dan hujah lu pun menarik dan berisi utk sama2 kita mngmbil yg terbaik....jujur aku kata kn bhai dan aku rasa ramai blogger dlm isu ini akan setuju dgn aku..yg lu antara pnhujah dari pr yg berhujah secara ilmiah...jarang sngt nk jmpa cai pr sehebat lu...salam utk lu dan semua umat islam...

      Delete
    2. Ala.mamat tu kaki putar alam mcm tuan dia jugak.nana bg cth bini kena rogol... dia putar tang lain seolah2 bini dia berzina.hujah guna ayat quran konon.tp soalan pun x paham.meluat aku dgn org yg mcm ni.putar la mcm mana pun.umno dah failkan sama kat stopa Spender sbb tuduh umno yg rncg.kita tngok sape yg kena!!!!! klau tbukti itu mmg stopa ali.aku nak tngok sgt cai yg tegakkan ko*e basah stopa ali tu nak buat apa.nak bunuh stopa ke nak bunuh diri zsbb pertahankan "ulamak" ?

      Delete
    3. Ala.mamat tu kaki putar alam mcm tuan dia jugak.nana bg cth bini kena rogol... dia putar tang lain seolah2 bini dia berzina.hujah guna ayat quran konon.tp soalan pun x paham.meluat aku dgn org yg mcm ni.putar la mcm mana pun.umno dah failkan sama kat stopa Spender sbb tuduh umno yg rncg.kita tngok sape yg kena!!!!! klau tbukti itu mmg stopa ali.aku nak tngok sgt cai yg tegakkan ko*e basah stopa ali tu nak buat apa.nak bunuh stopa ke nak bunuh diri zsbb pertahankan "ulamak" ?
      ----------------------------------------------------------------
      Itu hujjah aku, apa pulak hujjah kau yng menyatakan kita boleh tuduh orang lain berzina berdasar kan bukti cctv?
      Cuba bagi tahu ijtihad ulama mana yang kata gitu? Apa dalil dia?
      Aku yakin tentu engkau seorang yang bijak lagi adil.

      Delete
    4. Bhai...adakah teknogi yg manusia cipta atas keizinan Allah menyalahi hukum Allah dan menyalahi hukum alam...didlm al quran tidak mnyebut tntng kemajuan teknologi secara detail...tp tak bermakna ia tidak lengkap...kita yg wajib mnkaji ilmu didlm al quran secara menyeluruh...ilmu sesuatu yg bersmbunyi dan kita wajib mncari dan bukan menanti ilmu dtg kpd kita...

      Kejamkh Allah kpd umatnya yg ketngalan dari kafir??? Ilmu Allah utk semua...siapa yg mncari maka dia yg mndapat...bhai apa mksud dgn kata2rasulullah 'carilh ilmu hatta ke hujung dunia(china) 'adakh islam dan al quran itu diturunkn di china... Ada kh salah jika kita mncari ilmu di usa wlupun tidak disebut dlm Al quran...

      Bhai...islam itu mudah...ttp kita yg membataskn dan mmberatkn islam dlm mengejar kemajuan...ilmu Allah dlm al quran dikaji oleh org barat selepas perang salib....kita hnya mngikut tnpa mnkaji dan mencari rahsia dunia yg Allah sediakn utk kita...adakh cctv mnyalahi al quran dan kebesaran Allah...

      Adakah seorg doktor mnyalahi hukum Allah,adakh kita memandu kereta salah kerana tidak disebut dlm Al quran dan tidak ada satu pun hadis nabi yg mnyebut tntng kereta...adakah salah kita tak berjubah dan berdosa klu kita hnya memakai seluar jeans dan t shirt utk solat...bhai adakah pakaian mndahului aurat yg Allah tetapkn...

      Bhai,kemajuan teknologi adalah kurniaan Allah dan bukannya org yg mncipta...cuma Allah turunkn melalui pencipta/pereka... Adakh cara siasatan polis yg mngunakn teknolgi moden cthnya dna,bukti melalui rekod talipon/sms mnyalahi hukum Allah...

      Delete
    5. Err azazil dngn mohd shafariz org y sama ka?? Patut slalu tengok kmen sama, mcm sndr post sndr reply..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    6. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

      நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
      நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
      பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
      புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
      போகிறோம் பொங்குதே நிலா

      மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


      MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

      Delete
    7. Bhai...adakah teknogi yg manusia cipta atas keizinan Allah menyalahi hukum Allah dan menyalahi hukum alam...didlm al quran tidak mnyebut tntng kemajuan teknologi secara detail...tp tak bermakna ia tidak lengkap...kita yg wajib mnkaji ilmu didlm al quran secara menyeluruh...ilmu sesuatu yg bersmbunyi dan kita wajib mncari dan bukan menanti ilmu dtg kpd kita...

      dari kafir??? Ilmu Allah utk semua...siapa yg mncari maka dia yg mndapat...bhai apa mksud dgn kata2rasulullah 'carilh ilmu hatta ke hujung dunia(china) 'adakh islam dan al quran itu diturunkn di china... Ada kh salah jika kita mncari ilmu di usa wlupun tidak disebut dlm Al quran...

      membataskn dan mmberatkn islam dlm mengejar kemajuan...ilmu Allah dlm al quran dikaji oleh org barat selepas perang salib....kita hnya mngikut tnpa mnkaji dan mencari rahsia dunia yg Allah sediakn utk kita...adakh cctv mnyalahi al quran dan kebesaran Allah...

      Adakah seorg doktor mnyalahi hukum Allah,adakh kita memandu kereta salah kerana tidak disebut dlm Al quran dan tidak ada satu pun hadis nabi yg mnyebut tntng kereta...adakah salah kita tak berjubah dan berdosa klu kita hnya memakai seluar jeans dan t shirt utk solat...bhai adakah pakaian mndahului aurat yg Allah tetapkn...

      Bhai,kemajuan teknologi adalah kurniaan Allah dan bukannya org yg mncipta...cuma Allah turunkn melalui pencipta/pereka... Adakh cara siasatan polis yg mngunakn teknolgi moden cthnya dna,bukti melalui rekod talipon/sms mnyalahi hukum Allah..
      --------------------------------------------------
      Kalau semua yang engkau sebut kan itu boleh diguna pakai sebagai bukti di mahkamah, nak tunggu apa lagi....dakwa lah anuar dan mutapa ali atas kesalahan zina, video kan ada....
      Nak buat apa tunggu lama-lama,perkara keji & mungkar perlu segera dibenteras..

      Delete
  24. suruh je stopa ali bersumpah.kalau takut memang sahlah dia buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. suruh je stopa ali bersumpah.kalau takut memang sahlah dia buat.
      ------------------------------------------------------.
      Hanya ketua hakim negara saj yg boleh suruh stopa bersumpah.
      Jadi hal ni kau kena bagi tahu ketau hakim tu....ni no telefon dia : 03-8880 3500.

      Aku pon nak tahu jugak apa keputusan....

      Delete
  25. Cerita sex benci, UMNO benci tapi pelaku yang dalam video tu siapa? Orang kuat siapa? Dari planet mana? Bila kene pada BN gambar hitam putih kabur sekeping pun dah kene tutuh mati dengan dakwaan itu bahan bukti sah lagi betul. Tak timbul soal super impose dan edit mengedit.

    Bila kene kat lubang hidung bertaik puak taksub ni video yang berwarna, jelas rupa dan bersuara dikatakan super impose, edit dan segala teknik tampal menampal dengan alasan UMNO kebulur sangat nak jatuhkan PR.

    Mengaku sajalah sebenarnya PAKATAN tak wujud. Yang ada cuma FOOLKATAN!.

    ReplyDelete
  26. Safariz, Baca lah betul2 surah AnNissa tu, ayat tu kan ckp berkenaan tuduhan ke atas wanita2 yang dituduh berzina, kena bawa saksi 4 org. Allah melindungi kehormatan seseorang wanita dalam keadaan dituduh berzina kerana kehormatan itulah aset kurniaan Allah terpenting bagi kaum Hawa tu. Surah tu pun di namakan An Nissa....

    Jelas dan terang ayat tersebut tidak merujuk kepada pertuduhan zina ke atas lelaki. Oleh itu, syarat 4 saksi x terpakai ke atas seorang lelaki.

    Satu lagi, jgnlah cuba menutup kemungkaran yg dilakukan secara terang2an dgn berselindung di sebalik hukum yg x terpakai. Takutkan balasan Allah dan azabNya.

    Jazakallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Safariz, Baca lah betul2 surah AnNissa tu, ayat tu kan ckp berkenaan tuduhan ke atas wanita2 yang dituduh berzina, kena bawa saksi 4 org. Allah melindungi kehormatan seseorang wanita dalam keadaan dituduh berzina kerana kehormatan itulah aset kurniaan Allah terpenting bagi kaum Hawa tu. Surah tu pun di namakan An Nissa....

      Jelas dan terang ayat tersebut tidak merujuk kepada pertuduhan zina ke atas lelaki. Oleh itu, syarat 4 saksi x terpakai ke atas seorang lelaki

      Satu lagi, jgnlah cuba menutup kemungkaran yg dilakukan secara terang2an dgn berselindung di sebalik hukum yg x terpakai. Takutkan balasan Allah dan azabNya.
      -----------------------------------------------------
      Kitab tafsir mana yang kata gitu?
      Siapa nama ulama yang mengarang nya?

      Delete
  27. Pembetulan :- Surah An Nur Ayat 4 dan bukannya surah An Nisa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang surah an nur..kalau dah tahu surah an nur mengatakan begitu,kenapa x mahu ikut?

      Delete
    2. Memang surah an nur..kalau dah tahu surah an nur mengatakan begitu,kenapa x mahu ikut?
      ------------------------
      Dia carik kemenangan, nukan carik kebenaran.....dan bagi lah kemenangan itu pada dia.

      Delete
  28. DiMalaysia, kalau penzina adalah orang orang PAS, itu dosa kecil, ...masalah kecil, orang itu masih boleh jadi pemimpin asal saja dapat restu Nik Aziz, macam paderi Katholik yang boleh mengampunkan dosa penganutnya asal saja buat 'confession'.

    Kalau pelaku zina itu dari kalangan orang UMNO itu dosa besar dan orang Islam tidak boleh ambil orang macam itu sebagai pemimpin.

    FITNAH DAJJAL SUDAH MENULAR DIMALAYSIA!!!

    BALA DARI ALLAH s.w.t!!!

    Ini baru permulaan, kalau masih tak insaf juga, bala lebih besar sedang menanti. Padan muka korang semua kerana selalu menganggap korang lebih Islam dari orang lain.

    ReplyDelete
  29. Safariz pakai kitab mana, habaq mai la dulu... Kalau boleh tolong la jugak cerita dkt sini Ayat 4 Surah AnNur tu Allah turunkan atas peristiwa apa...

    Anon 10:29; bala yang turun bukan turun atas org PAS jer, tapi ke atas seluruh rakyat Malaysia...jadi kita perlu tolak PAS sblm bala melanda...Nauzubillah

    ReplyDelete
  30. மழை பொழியும் மாலையில்
    மாற நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

    நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
    நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
    பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
    புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
    போகிறோம் பொங்குதே நிலா

    மழை பொழியும் மாலையில்
    மாற நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


    MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

    PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

    ReplyDelete
  31. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070823010939AA3FonB

    ReplyDelete
  32. PASporno said :

    Kesian aku kat Mamat Syafariz ni....Macai PASporno kot????
    Sorry Utz Syafariz....Undi saya hanya untuk BN.....

    ReplyDelete
  33. aku tunggu vedio sex asik2 keluar mca,pkr,pas. korg talleh buat ke yg umno . ini betul- betul cerita,bukan cubaannnnn

    ReplyDelete
  34. Budak sekolah atap..April 30, 2013 at 1:54 AM

    ni pendapat saya sebagai budak sekolah atap jer..
    1) isu superimpose - hanya sesuai untuk gambar pegun.. (taktau la kot ada software baru yang boleh buat untuk imej bergerak..
    2) Bila ada report, maka pihak polis akan membuat siasatan.. (akan dihantar ke bahagian forensik IT) kelengkapan dan teknologinya memang canggih..

    kita kaji tengok dalam kes PRU 13 ni... ada tak cina sama cina dok berbalah.. masing masing saling tuduh menuduh.. ada tak kaum india saling tuduh menuduh macam kita org melayu..

    Cuma satu pesanan sy yg cuma bersekolah atap ini..
    jangan sampai kita menang sorak TANAH AIR DAN BUMI TERCINTA INI TERGADAI..

    Salam perpaduan untuk semua..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!