CILI KASI TARUK! JAWAPAN KHAS 'AKU JANJI' BN UNTUK PENCACAI PAKATAN YANG BEBAL NAK MAMPOS!

Abd Jalil Backer telah menulis dengan begitu baik sekali mengenai isu Manifesto Bn yang didakwa oleh pencacai tak habis sekolah kununnya meniru manifesto yang bukan janji dari Pakatan.

Wahai pencacai Pakatan, kalau anak jantan, KLIK SINI

65 Responses to "CILI KASI TARUK! JAWAPAN KHAS 'AKU JANJI' BN UNTUK PENCACAI PAKATAN YANG BEBAL NAK MAMPOS! "

  1. Terbaik.Orang muo sokong tun m.Puyoh beb penuh kat tanjung.Neng indon pun turun.Caya lah gue ini kali BN 2/3.Sapu habis kat johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia ke bro? Org indon pun turun? Kah...kah...kah....kahhhhhh....kah...kah...bangla ada bro?myanmar,viatnam mcm mana plak?

      Delete
    2. dengaq kata filipina yang ramai semua isu kaler blue se blue umno mu

      Delete
    3. Dalam menifesto penipu Pakatan Rakyat untuk PRU 13, Pakatan Rakyat umumkan nak hapuskan tol, adalah menjadi persoalan kepada seluruh rakyat Malaysia, dari mana Pakatan Rakyat hendak dapatkan dana bagi menjalankan segala penyelenggaraan lebuhraya yang memerlukan penyelenggaraan yang berkala yang mengikut jadual kerana lebuh raya di negara ini digunakan ribuan kenderaan kecil dan besar dalam satu-satu masa, malahan dalam sehari, berjuta kenderaan menggunakan lebuhraya berkenaan. Oleh itu penyelengaraan yang berjadual melibatkan lebih kurang 1000 kilometer lebuhraya di negera ini, di manakah Pakatan Rakyat hendak dapatkan dananya?

      Perkara yang kedua yang menjadi kemusykilan juga adalah berapa peruntukkan Pakatan Rakyat untuk menjalankan penyelenggaraan tersebut?

      Perkara yang ketiga adalah bagaimana dengan mata pencarian para pekerja tol dan syarikat lebuhraya yang berjumlah beribu-ribu orang serta para ahli keluarga mereka yang selama ini bergantung kepada pendapatan sebagai pekerja tol dan sebagai pekerja syarikat lebuhraya selama ini?

      Bagaimanakah dengan makan minum, bayaran ansuran bulanan kereta, bayaran ansuran bulan motosikal, bayaran ansuran bulanan rumah, bayaran bil-bil, biaya persekolahan harian anak, dan macam-macam pembayaran lain yang selama ini tanggung oleh para pekerja tol dan pekerja lebuhraya yang bergantung harap kepada pekerjaan mereka sekarang ini? Jika mereka kehilangan pekerjaan, siapakah yang akan menjaga kebajikan mereka?

      Malahan sekarang ini nak mendapatkan kerja, persaingan adalah sengit, malahan jumlah pekerja lebuhraya dan pekerja tol itu bukannya sikit, tetapi beribu orang, bagaimanakah Pakatan Rakyat hendak menguruskan pekerjaan baru untuk para pekerja lebuhraya dan pekerja tol ini?

      Sedarlah para pekerja lebuhraya dan pekerja tol, Pakatan Rakyat bukan sahaja setakat nak tabur pasir dalam periuk nasi anda, malahan mereka hendak mengebom periuk nasi anda dan membakar dapur anda hingga anda semua kehilangan mata pencarian dan anda semua merempat di jalanan. Sedarlah bahawa jika tol dimansuhkan, anda semua akan kehilangan kerja, malahan anda akan merempat dan menderita kerana kehilangan pekerjaan yang menjadi punca pendapatan anda selama ini.

      Oleh itu para pekerja lebuhraya dan pekerta tol perlu menentang Pakatan Rakyat habis-habisan untuk menyelamatkan pekerjaan anda dan menyelamatkan mata pencarian anda selama ini. Memang rezeki itu adalah dari Allah, itu saya tidak nafikan, tapi kalau ada pihak yang zalim macam Pakatan Rakyat yang hendak musnakah periuk nasi anda, maka anda semua kena berjuang untuk menentang kezaliman itu.

      Semua rakyat Malaysia perlu menyokong Barisan Nasional yang selama ini menjalankan dasar-dasar pembangunan negara yang berkesan untuk memudahkan rakyat mencari rezeki. Kita perlukan kerajaan yang berwawasan dan mempunyai perancangan yang jelas dan jitu supaya segala pembangunan yang kita kecapi kini makin bertambah, insyaAllah.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  2. Mohd salim iskandar.anda akan d bicarakan pd 19-20/6. Jgn lupa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapekah gerangan mohd salim ittew?

      mohon berkenalan

      Delete
    2. Sapa takut dgn trial tu... husam musang parasit nak cari political milage.

      Unrealized profits... kalau musang tu menang.. sapa peduli nak bayar.. seks JUBURI boleh tangguh berpuluh Kali... ada pulak pk tak boleh

      Delete
    3. Eh! Napa padam komen aku? Takut ke?

      Delete
    4. Buat saja mcm kes liwat Raja Goyang. Kalau boleh pecahkan rekod dia tangguh kes mahkamah.

      Delete
    5. Anwar yg d gelar juburi (liwat 1/liwat 2)sdh d dpt tdk bersalah oleh mahkamah. Ko mohd salim iskandar blm tahu lagiii?

      Delete
    6. baru kenal..ganteng orangnya, hum sesuai buat menantu naina merican

      Delete
    7. Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  3. Kenyataan Media
    7 April 2013

    Cincin RM24J: Mengapa Plot Hadir Selepas Hampir 2 Tahun?

    Berikutan kemunculan sebuah wawancara mengenai cincin berlian RM24 juta, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) hari ini menegaskan bahawa kredibililti wawancara tersebut sangsi dan mencurigakan.

    Terdapat beberapa perkara yang menjadi persoalan ekoran 'cubaan' untuk menutup persepsi besar namun dilihat menimbulkan lebih banyak polemik, antaranya;

    1. SAMM pada awalnya mempersoalkan mengapa nama Datin Paduka Rosmah Mansor tertera dalam borang kastam K1, menjadi satu bukti yang tidak mampu disangkal. Namun mengapa penafian pertama rosmah pada 29 Julai 2011, tidak digunakan ruang ini untuk menjelaskan perihal sebenar? Rosmah hanya nafi tanpa penjelasan.

    2. Mengapa pihak syarikat pengeluar membuat kenyataan berbentuk video hanya setelah hampir dua tahun isu 'cincin Imelda Rosmah RM24 juta' menggemparkan negara? Mengapa begitu lama masa diambil? Dua tahun adalah tempoh yang sangat lama untuk menjawab satu dakwaan serius.

    3. Jika benar cincin tersebut masuk ke Malaysia untuk tujuan pameran, mengapa borang kastam K1 digunakan dan mengapa tidak guna borang ATA CARNET? Borang ATA CARNET diperuntukkan untuk sebarang bentuk pameran.

    4. Bila tarikh sebenar cincin tersebut keluar dari Malaysia? Apakah 20 April 2011 seperti dilaporkan? Parlimen membuat kenyataan bertulis bahawa cincin tersebut dipulangkan semula kepada syarikat 'pemilik asal' selepas beberapa hari di Malaysia, sedangkan bulan lalu dilaporkan di media bahawa cincin tersebut dipulangkan setahun selepas masuk ke Malaysia. Mana satu yang betul? Apakah perubahan kenyataan ini berlaku kerana borang kastam K2 yang didedahkan dulu telah dibuktikan oleh SAMM sebagai satu cubaan menipu?

    5. Bagaimana besan kepada Perdana Menteri turut terlibat? Apa kena mengena besan Perdana Menteri sehingga terpalit nama Rosmah Mansor dalam dokumen rasmi melibatkan harta bernilai RM24 juta?

    Dalam risalah cincin yang diterbit SAMM, terdapat juga pendedahan sekeping gambar yang menunjukkan Rosmah memakai sebuah gelang bertatah berlian. Setelah diperiksa, gelang tersebut dinamakan "Zebra Safari" berharga RM1.65 juta. Ironinya gelang tersebut dikeluarkan dari syarikat pengeluar cincin bernilai RM24 Juta. Ia menggambarkan Rosmah sebagai pelanggan yang tidak asing kepada syarikat berpengkalan di New York itu dan tidak mustahil syarikat tersebut cuba melindungi pelanggannya.

    Bagi SAMM, pendedahan isu cincin RM24 juta ini menjadi satu titik tolak penting kerana selepas itu lebih banyak lagi pendedahan membongkar pekung kebobrokan negara seperti pendedahan NFC dan beberapa kes keluarga menteri dianugerah projek. Isu cincin ini menjadi pendorong untuk pegawai kerajaan tampil berani menyalurkan maklumat ketirisan wang rakyat.

    Akhir sekali, SAMM tidak menolak kemungkinan pendedahan cincin RM24 juta ini sebenarnya telah menggagalkan pemilikkan cincin tersebut dan seterusnya menyelamatkan wang negara ini dari terus dibazirkan kepada pihak 'jahat'.

    che'GuBard
    Pengasas
    Solidariti Anak Muda Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak2lah bertobat che'guBard oii. Sanggup berburuk sangka dan membuat fitnah nak menaikkan si Peliwat jadi PM. Hanya rakyat bengong saja yg percaya ...

      Yg pastinya RM3 bil duit rakyat dlm 20 akaun telah dirembat dek si Peliwat, tapi sampai skrg si Peliwat bercerit pun tidak, apalagi nak menafikan ...

      Yg pasti mcm ni tak sibuk pulak nak ambik tahu, yg belum pasti beriya-iya nak sabitkan kesalahan!

      Delete
    2. Itu 3b bila d tanya anwar dlm dewan rakyat kesemua mp bn. Ulang. Kesemua mp bn senyap menikus. Dlm youtube belambak ada video tu. Bila luar dewan mp bn mcm power rangers melalak. Rakyat bukannya bodoh utk buat penilaian.

      Delete
    3. anon 9:28 ada bukti ka tak dak bukti kalu tarak simpan u punya celita...nnt takut u sendiri pun tak tau sape u punya name....kah kah kah.....

      Delete
    4. Kaldai yg baik sentiasa memuji tuannya, walaupun saban hari terpaksa memikul beban yg berat. Tuan kaldai semakin kaya & semakin besar kepala. Kaldai juga amat berbangga dgn tuannya kerana tak pernah lupa memberinya makan. Kerana kuat tenaga tapi bodoh, kaldai akan terus menjadi tunggangan selamanya

      Delete
  4. Anwar-Manifesto BN Tiada Roh Reformasi, Ketandusan Idea



    Mewakili PARTI KEADILAN, saya mengalu-alukan pelancaran Manifesto Barisan Nasional yang di buatsemalam sebelum berlangsungnya penamaan calon.
    Sebagaimana umum sedia maklum, Pakatan Rakyat telah mendahului Barisan Nasional dengan melancarkan Manifesto bagi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) pada 25 Februari 2013 yang lalu, sekaligus merintis jalan ke arah landskap persaingan politik yang sihat.

    Saya juga ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Dato’ Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional yang nampaknya banyak bersetuju dengan langkah dan cadangan Pakatan Rakyat mutakhir ini, sehinggakan tema Manifesto Barisan Nasional (“Membawa Harapan”) pun menyadur tema Pakatan Harapan Rakyat yang digunakan oleh Pakatan Rakyat.

    Pun begitu, saya yakin bahawa persaingan politik khususnya semasa kempen pilihanraya perlulah berkisar kepada persoalan dasar dan program untuk rakyat, selain kredibiliti dan rekod calon yang ditampilkan.



    Seperti mana yang ditekankan oleh Pakatan Rakyat selama ini, persaingan idea dan dasar harus diangkat ke tahap yang lebih tinggi melalui perdebatan terbuka yang boleh disaksikan umum di media arus perdana untuk diadili sepenuhnya oleh segenap lapisan masyarakat.
    Justeru, keengganan Dato’ Seri Najib Tun Razak untuk berdebat secara terbuka mengenai dasar mencacatkan imej beliau sebagai pemimpin berwibawa dan merencatkan budaya persaingan politik sihat yang dituntut oleh rakyat.

    Lebih-lebih lagi apabila Barisan Nasional tidak mempedulikan langsung etika Kerajaan Sementara (“caretaker government”) dengan menyalahgunakan ruang masa penyiaran di platform media awam untuk membentangkan manifestonya sedangkan Pakatan Rakyat telah dinafikan hak yang sama.
    Ini jelas merupakan suatu amalan pilihanraya berat sebelah dan penyalahgunaan harta benda awam oleh sebuah Kerajaan Sementara.

    Walau bagaimana pun, saya nekad untuk memastikan PRU13 ini menjadi medan persaingan idea dan dasar dalam kerangka membentuk persaingan politik sihat. Saya telah meneliti Manifesto Barisan Nasional dan akan membentangkan pandangan KEADILAN dari semasa ke semasa.

    bersambung

    ReplyDelete
  5. Saya juga telah mengarahkan pasukan dasar KEADILAN untuk mengkajinya secara menyeluruh dengan tujuan memberi maklumbalas segera pada hari Isnin, 8 April 2013.
    Secara umumnya, saya tidak yakin Manifesto Barisan Nasional secara menyeluruh dapat membebaskan negara dan rakyat dari kesempitan ekonomi, politik dan sosial sedia ada yang begitu mencengkam dan menghimpit.

    Yang paling ketara adalah Manifesto Barisan Nasional tidak mempunyai roh reformasi yang amat diperlukan untuk merubah sistem yang bobrok dan penuh kepincangan, seperti yang diharapkan oleh rakyat.

    Sangat jelas bahawa reformasi menyeluruh dan holistik dari segi sosio-ekonomi, struktur, institusi, politik, urus tadbir dan perundangan tiada tempat dalam kerangka polisi Barisan Nasional.
    Ingin saya tegaskan bahawa tanpa sebarang agenda reformasi yang komprehensif, usaha meningkatkan keberdayasaingan jangka panjang Malaysia di peringkat antarabangsa supaya setanding dengan negara-negara maju lain akan terus dikekang.


    Pada masa yang sama, Manifesto Barisan Nasional ketandusan idea baharu dan kontang perinciannya yang mana banyak program telah dipakej semula, berbanding gagasan segar yang dibawa oleh Manifesto Pakatan Rakyat. Lebih 90% dari program-program yang disenaraikan sudah pun diketahui rakyat dan berbentuk terlalu umum tanpa sebarang perincian khusus.

    Ketandusan idea baharu bermakna Dato’ Seri Najib Tun Razak akhirnya terpaksa menelan hempedu dan menciplak beberapa dasar utama Pakatan Rakyat untuk disuntik ke dalam Manifesto Barisan Nasional terutamanya cadangan penurunan harga kereta melalui penghapusan cukai eksais secara berperingkat dengan merombak Dasar Automotif Nasional, pemberian permit teksi individu secara langsung kepada pemandu teksi dan penyeragaman harga barangan keperluan di seluruh negara yang menjadi salah satu isu utama di Sabah dan Sarawak.

    Berpegang teguh kepada prinsip percukaian adil seperti yang disarankan oleh Pakatan Rakyat, maka saya yakin harapan rakyat mahukan penghapusan langsung duti eksais kereta, bukannya dipotong pada kadar 30% sahaja seperti yang dijanjikan di dalam Manifesto Barisan Nasional.
    Manifesto Barisan Nasional masih mencerminkan mentaliti lapuk dan kepercayaan usang Barisan Nasional bahawa hati dan pemikiran rakyat boleh dibeli. Tunjang kempen Barisan Nasional jika diteliti inisiatif sedia ada dan pakej tawaran manifestonya jelas berpaksi kepada Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang mahu ditingkatkan bayaran tahunnya kepada RM1,200 bagi keluarga dan RM600 bagi individu bujang.

    Cadangan ini akan melibatkan peruntukan sebanyak RM7.2 bilion setiap tahun yang saya yakin akan terus meningkat saban tahun sejajar dengan pertumbuhan semulajadi populasi dan kegagalan berterusan Barisan Nasional meningkatkan pendapatan bulanan isirumah. melebihi paras kelayakan sebanyak RM3,000 bagi keluarga dan RM2,000 bagi individu bujang.

    bersambung

    ReplyDelete
  6. “Direct transfer payments” seperti BR1M, Baucar Buku 1Malaysia dan Bantuan Persekolahan yang terkandung dalam manifesto Barisan Nasional jelas merupakan langkah dasar ekonomi jangka pendek untuk meraih undi tanpa cadangan ampuh untuk menyelesaikan permasalahan sosio-ekonomi asas rakyat untuk jangka masa panjang seperti monopoli yang menyebabkan herotan pasaran dan kenaikan harga; ketirisan, pembaziran dan amalan korup dalam pentadbiran kewangan kerajaan yang mengurangkan peruntukan bagi kebajikan rakyat serta dasar-dasar kerajaan lain yang berat sebelah, menekan rakyat dan bersifat diskriminasi.

    Yang lebih mendukacitakan ialah apabila pemberian tunai berkos tinggi ini akan terserlah sebagai suatu polisi ekonomi yang gagal tanpa membebaskan rakyat dari belenggu kesempitan hidup secara efektif pada jangka masa panjang sedangkan beban kepada perbendaharaan negara akan terus meningkat saban tahun.

    Saya khuatir sekiranya budaya kebergantungan berlebihan ini dibiarkan berterusan selama beberapa dekad, maka segala usaha untuk meningkatkan produktiviti, nilai tambah dan keberdayasaingan negara akan menjadi sia-sia.

    Tawaran langkah-langkah untuk memerangi dan seterusnya menghapuskan gejala rasuah di dalam Manifesto Barisan Nasional jelas merupakan suatu lelucon atau lawak jenaka sebagai bahan hiburan rakyat.
    Berbekalkan kesungguhan politik yang jitu tanpa kepentingan peribadi, hanya pentadbiran Pakatan Rakyat bagi kerajaan pusat yang baharu sahaja yang mampu membanteras secara signifikan wabak rasuah melalui Dasar Banteras Rasuah Negara (DEBARAN) seperti yang diperincikan dalam manifesto PRU13nya.

    Saya akan terus menghuraikan kritikan membina mengenai perkara ini dan menyerahkan kepada rakyat untuk mengadili keupayaan Manifesto Pakatan Rakyat dalam melaksanakan agenda perubahan seperti yang diimpikan rakyat berbanding Manifesto Barisan Nasional.
    Proses perbandingan idea dan dasar ini akan menjadi platform utama kempen KEADILAN di dalam PRU13 dengan melibatkan keseluruhan pimpinan, jentera pilihanraya dan semua calon.

    DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling tidaknya dgn BR1M tu dapat juga rakyat menikmati sedikit dari kemeweahan ekonomi negara masa ini, dari mendapat sumbangan percuma 'air liur' disedapkan dgn maki hamun dan pembohongan bersiri sampai kiamat pemimpin pembangkang.

      Delete
    2. 55 thn br rakyat dpt rasa 500.alhamdulillah. jd menteri 5thn dpt 250JUTA.

      Delete
    3. baru daftar syarikat 2 hari pun dapat projek puluh juta ha ha ha ha

      Delete
    4. Pakatan Rakyat pula terutama PAS, setiap kali ceramah hanya sibuk nak mintak sedekah, macam Nasruddin Tantawi masa kempen di PRK Tenang sebelum ini, tak mau syiling, tak mau duit seringgit, nak duit lima ringgit ke atas saja, malahan siap mintak RM 10, RM 100 dari para pendengar ceramah.

      Memang dasar Pakatan Rakyat hanya tau memeras duit rakyat sajalah.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  7. segala borang borang itu disahkan palsu
    wahai sammdol
    sama palsu macam muka depan
    utusan yang korang cipta

    ReplyDelete
  8. siapa cedok yang siapa

    Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa BN menciplak kandungan manifesto Pakatan Rakyat untuk dimasukkan dalam manifesto yang dibentang oleh perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada malam tadi.


    Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat PAS hari ini, Mustafa mendedahkan sekurang-kurangnya sembilan perkara yang didakwa dicedok daripada manifesto Pakatan.

    Mustafa berkata BN hanya mengolah istilah tertentu dalam untuk membezakan antara kedua-dua manifesto tetapi "polisi yang dipinda mengikut cara kita".

    Antara perkara yang dicedok daripada manifesto Pakatan itu, dakwa Mustafa, adalah janji untuk mengurangkan harga kereta secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional.

    Manifesto Pakatan pula, katanya, menawarkan untuk menghapuskan cukai eksais kereta dalam tempoh lima tahun agar harga kereta lebih berdaya saing serta membolehkan kereta dikeluarkan dengan harga serendah RM25,000 sebuah.

    Selain itu, BN juga berjanji untuk membina 1,000,000 rumah mampu milik termasuk 500,000 rumah melalui skim Perumahan Rakyat 1Malaysia.

    Beliau membandingkan janji berkenaan dengan tawaran untuk membina 150,000 rumah akan dibina dalam akategori kos rendah, sederhana dalam tempoh penggal pertama pentadbiran Pakatan Rakyat.

    Selain itu, BN juga berjanji untuk meneruskan bayaran tunai khas dan pemberian dana untuk perbelanjaan operasi dan pembangunan sehingga melebihi 20 peratus daripada perolehan minyak dan gas daripada Sabah, Sarawak, Terengganu, Kelantan dan Pahang.

    Dalam manifesto Pakatan pula, bayaran royalti itu kepada negeri pengeluar minyak dan gas itu ditawarkan untuk dinaikkan dari 5 peratus ke 20 peratus.

    "Ini beberapa perkara yang disebut. Apa yang disebut dalam manifesto dalam manifesto BN banyak persamaan, bukan sahaja kebetulan tapi diceduk daripada manifesto Pakatan," katanya.

    Sementara itu, naib presiden PKR Nurul Izzah Anwar dalam satu sidang media berasingan hari ini berkata, beliau melihat bahawa manifesto yang diumumkan tidak disalin bulat-bulat daripada tawaran Pakatan tetapi cuba mengetengahkan tawaran “populis, tanpa perubahan fundamental”.

    “Ini adalah plagiarisme dalam definisinya yang jelas. Manifesto itu populis, tetapi tercicir perkara yang lebih utama, iaitu reformasi fundamental,” katanya dalam ucapan selepas acara pemeriksaan kesihatan di kawasan Lembah Pantai hari ini.

    Di sisi DAP pula, setiausaha organisasi kebangsaannya Anthony Loke berpendapat pengumuman Najib untuk meningkatkan bayaran melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia kepada RM1,200 akan turut meningkatkan peruntukan untuk bantuan berkenaan kepada kira-kira RM6 bilion.

    Loke dalam laporan The Star hari ini berkata, Pakatan sebaliknya menawarkan bantuan tunai kepada warga emas sebagai tanda penghargaan.

    "Bila BN mengkritik kita bahawa pembangkang akan membankrapkan negara dengan manifesto kami, mereka sepatutnya melihat diri sendiri," katanya seperti dipetik dalam laporan itu.


    ReplyDelete
  9. SYABAS PAKATAN RAKYAT

    Selangor Cemerlang Di Bawah PR, 5 Tahun Tanpa Rasuah & Penyelewengan

    Rakyat Selangor diminta menilai sendiri keupayaan dan perubahan yang dibawa Pakatan Rakyat (PR) dalam tempoh lima tahun ini.

    Ini kerana menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim PR membuktikan dalam tempoh lima tahun mentadbir Selangor bebas daripada rasuah dan penyelewengan kuasa.

    Malah, dakwaan Umno-BN ternyata salah apabila mengatakan Selangor akan bankrap di bawah pentadbiran PR.

    “Simpanan negeri sebelum 2008 tak sampai RM 500 juta. Sekarang kita ada lebih RM 2.6 bilion. Keupayaan mentadbir jelas terbukti. Dari segi pelaburan dalam lima tahun ini, ia mencecah RM 50 bilion.

    “Setakat ini, kita juga sudah peruntukkan lebih RM700 juta hasil negeri yang dipulangkan kepada rakyat melalui program Merakyatkan Ekonomi Selangor ia sangat berbeza dengan pentadbiran sebelum ini.

    “Konsep hasil negeri untuk rakyat kita laksanakan untuk beri peluang kepada rakyat menikmati limbahan kemakmuran tanpa kira ideologi politik,” katanya dalam ucapannya di Majlis Kenduri Kesyukuran pembinaan surau dan cadangan pembinaan bangunan Sekolah Rendah Agama, di Kampung Medan, di sini.

    Abdul Khalid menambah di bawah pentadbiran PR juga turut membawa perubahan kepada Pendidikan Islam di sekolah-sekolah agama melalui penyaluran peruntukkan sebanyak RM6 juta setahun berbanding pentadbiran sebelum 2008.

    “Jika dahulu, walaupun Jabatan Agama Islam negeri yang menjaga Sekolah Agama Rakyat (SRA), tapi mereka (Umno-BN) tidak memberi peruntukan terus kepada SRA. Ramai anak-anak terasing.

    “Kini di bawah PR, kita membuktikan bahawa kita tidak mengabaikan mereka, elaun guru sekolah agama kita naikkan dari RM700 kepada RM1,200 sebulan. Melalui pendidikan, jelas banyak usaha yang sudah dilakukan, permohonan kemasukan ke sekolah agama juga meningkat.

    “Kita juga tidak membezakan pendidikan, semua jenis sekolah termasuk sekolah Cina, Tamil dan Islam kita bantu sebab kita percaya melalui pendidikan akan menentukan pembangunan negeri,” katanya.

    Sehubungan itu, beliau berharap rakyat di negeri itu, khususnya dapat memilih pemimpin yang mengutamakan rakyat bukannya hanya berkempen kebajikan menjelang pilihan raya.

    “Bila tiba masa pilihanraya nanti, pilihlah siapa-siapa tetapi janganlah bergaduh, bergaduh itu memalukan. Kematangan perlu ada. Politik-politiklah tetapi jangan sampai pecahkan ruyung. Ini kes tidak betul.

    ” Tunjukkan tanggungjawab dalam agama untuk memilih orang yang betul. Tidak perlu mengoyakkan bendera atau menurunkan bendera parti mana-mana sekalipun, dengan cara itu kita boleh adakan pilihan raya dengan aman,” katanya. -selangorku

    Ulasan

    Dasar UMNO BN yang tak reti bahasa dan sentasa berlaku zalim ke atas rakyat. Negeri yng diperintah Pakatan disekat pembangunan, dirompak royaltinya, kemudian irihati dengan kemajuan Selangor di bawah Pakatan. Namun kebenaran terbukti jua dalam Laporan Ketua Audit Negara.

    Yang zalim itu, lambat laun pasti akan menerima hukuman Allah swt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk dijawab oleh macai-macai Pakatan Rakyat:

      1. Penghapusan tol.

      Bagaimanakah dengan masa depan pekerjaan beribu-ribu pekerja tol di negara ini? Siapa yang akan tanggung makan minum mereka selepas mereka diberhentikan kerja kerana tol di lebuhraya di mansuhkan?

      2. Pendidikan percuma.

      Apakah keuntungan kepada negara apabila pelajar yang main-main dalam pengajian di universiti hingga gagal dan dibuang dari kolej atau di universiti?

      Lihatlah kos pengajian untuk Diploma of Instrumentation and Control Engineering di Curtin Universiti Cawangan Sarawak adalah lebih RM 31,000.00, kalau tempoh 3 tahun, setahun sudah lebih RM 10,000.00, kalau setakat tahun kedua kena buang universiti, maka kerajaan sudah rugi RM 20,000.00, apa untungnya negara keadaan ini?

      Itu baru kos untuk diploma, kalau ijazah pula, di UNITEN kos untuk ijazah adalah lebih RM 55,000.00, selalunya untuk empat tahun. Setahun kos lebih RM 13,000.00 kalau di tahun ketiga sudah gagal dalam pengajian kerana sibuk berpolitik macam Adam Adli dan Khalid Ismath, kerajaan sudah rugi RM 39,000.00. Apa untungnya negara keadaan ini?

      3. Pengagihan tanah Felda Plantation kepada generasi kedua dan pesara tentera.

      Tanah Felda Plantation ada lebih kurang 350,000 hektar. Jumlah generasi kedua sahaja pun lebih kurang 1 juta orang, pesara tentera saja sudah beratus ribu orang. Ambil purata jumlah generasi kedua Felda dan pesara tentera adalah 1.5 juta orang, dibahagikan tanah seluas 350,000 hektar, setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.2 hektar atau lebih sedikit 0.5 ekar, adakah ini ekonomik untuk dimajukan sebagai kebun sawit atau getah?

      Malahan hampir 50% tanah Felda Plantation berada di Sabah, sedangkan lebih kurang 70% generasi kedua Felda berada di Semenanjung, apakah adil untuk generasi kedua Felda di Semenanjung diberikan tanah Felda Plantations di Sabah sedangkan penduduk Sabah yang lain tak memperolehinya?

      Apakah rasionalnya hanya generasi kedua sahaja yang dapat, bagaimanakah dengan generasi ketiga? Di kawasan Felda seperti Lurah Bilut yang dibuka pertengahan dekat 1950an, di Kampung Awah di gugusan Jengka yang dibuka pada awal tahun 1960an, sudah ada generasi ketiga dan keempat, bagaimana dengan mereka ini, jika dicampurkan dengan mereka, maka jumlah mungkin hampir 2 juta orang. Kemudian bagaimana dengan pesara polis, mereka juga berjuang untuk keselamatan negara? Malahan pesara Felda sendiri yang bertungkus lumus memajukan Felda, apakah mereka ini tidak berguna pada pandangan Pakatan Rakyat? Pada hemat saya jika dicampurkan semua yang terlibat, mungkin mencecah 3 juta orang. Di manakah rasioanalnya mengagihkan 350,000 hektar tanah Felda Plantation kepada 3 juta orang yang mana setiap orang hanya dapat lebih sedikit 0.11 hektar sahaja, nak buat kegiatan ekonomi apa atas tanah seluas itu?

      Sila Pakatan Rakyat jawab pertanyaan ini untuk penjelasan rakyat samada menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat ini untuk bantu rakyat atau sekadar nak menipu rakyat semata-mata?

      Tetapi apa yang jelas adalah

      Barisan Nasional: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Sebuah Janji Ditepati.

      Tetapi,

      Pakatan Rakyat : Menifesto Bukan Janji, Sekadar Nak Menipu Pengundi

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  10. LUMPUR, 8 April — Datuk Seri Chua Soi Lek telah disuruh untuk berhadapan dengan Lim Kit Siang di Gelang Patah akan tetapi presiden MCA itu menolak tawaran tersebut menyebabkan Barisan Nasional (BN) perlu memikirkan semula calon mereka untuk pertempuran terhangat di negeri Umno, kata sumber dari gabungan pemerintah itu.

    (Ghani Osman mengelak)

    The Malaysian Insider difahamkan, MCA mencadangkan Menteri Besar kerajaan sementara Johor Datuk Abdul Ghani Othman untuk melawan penasihat DAP itu tetapi kemarahan pengundi Melayu dan pengundi Cina yang kuat menyokong pembangkang mungkin akan mengagalkan rancangan itu.

    “Sesetengah di bilik perang BN merasakan ianya akan menjadi perlawanan hebat dan Dr Chua cukup kuat untuk berhadapan dengan Kit, akan tetapi presiden MCA itu mengatakan tidak,” kata seorang sumber dari BN kepada The Malaysian Insider, merujuk kepada pemimpin pembangkang veteran itu.
    “Sekarang pilihan lain perlu dipertimbangkan kerana senarai akhir perlu siap menjelang Selasa,” tambah sumber tersebut.

    Pakatan Rakyat (PR) mengumumkan bulan lalu Lim akan bertanding di kerusi Gelang Patah, satu langkah pakatan pembangkang untuk menambahkan kerusi parlimen di Johor. Dr Chua (gambar) dicabar oleh DAP untuk berhadapan dengan Lim akan tetapi presiden MCA itu menolak cabaran tersebut minggu lepas.

    MCA sebelum ini menamakan ketua bahagian Jason Teoh untuk bertanding di kerusi parlimen tersebut yang dimenangi oleh Ketua Wanita MCA Tan Ah Leng dalam Pilihan Raya 2008 apabila beliau mengalahkan Zaliha Mustafa dari PKR dengan 8,851 undi.

    Sambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam menifesto penipu Pakatan Rakyat untuk PRU 13, Pakatan Rakyat umumkan nak hapuskan tol, adalah menjadi persoalan kepada seluruh rakyat Malaysia, dari mana Pakatan Rakyat hendak dapatkan dana bagi menjalankan segala penyelenggaraan lebuhraya yang memerlukan penyelenggaraan yang berkala yang mengikut jadual kerana lebuh raya di negara ini digunakan ribuan kenderaan kecil dan besar dalam satu-satu masa, malahan dalam sehari, berjuta kenderaan menggunakan lebuhraya berkenaan. Oleh itu penyelengaraan yang berjadual melibatkan lebih kurang 1000 kilometer lebuhraya di negera ini, di manakah Pakatan Rakyat hendak dapatkan dananya?

      Perkara yang kedua yang menjadi kemusykilan juga adalah berapa peruntukkan Pakatan Rakyat untuk menjalankan penyelenggaraan tersebut?

      Perkara yang ketiga adalah bagaimana dengan mata pencarian para pekerja tol dan syarikat lebuhraya yang berjumlah beribu-ribu orang serta para ahli keluarga mereka yang selama ini bergantung kepada pendapatan sebagai pekerja tol dan sebagai pekerja syarikat lebuhraya selama ini?

      Bagaimanakah dengan makan minum, bayaran ansuran bulanan kereta, bayaran ansuran bulan motosikal, bayaran ansuran bulanan rumah, bayaran bil-bil, biaya persekolahan harian anak, dan macam-macam pembayaran lain yang selama ini tanggung oleh para pekerja tol dan pekerja lebuhraya yang bergantung harap kepada pekerjaan mereka sekarang ini? Jika mereka kehilangan pekerjaan, siapakah yang akan menjaga kebajikan mereka?

      Malahan sekarang ini nak mendapatkan kerja, persaingan adalah sengit, malahan jumlah pekerja lebuhraya dan pekerja tol itu bukannya sikit, tetapi beribu orang, bagaimanakah Pakatan Rakyat hendak menguruskan pekerjaan baru untuk para pekerja lebuhraya dan pekerja tol ini?

      Sedarlah para pekerja lebuhraya dan pekerja tol, Pakatan Rakyat bukan sahaja setakat nak tabur pasir dalam periuk nasi anda, malahan mereka hendak mengebom periuk nasi anda dan membakar dapur anda hingga anda semua kehilangan mata pencarian dan anda semua merempat di jalanan. Sedarlah bahawa jika tol dimansuhkan, anda semua akan kehilangan kerja, malahan anda akan merempat dan menderita kerana kehilangan pekerjaan yang menjadi punca pendapatan anda selama ini.

      Oleh itu para pekerja lebuhraya dan pekerta tol perlu menentang Pakatan Rakyat habis-habisan untuk menyelamatkan pekerjaan anda dan menyelamatkan mata pencarian anda selama ini. Memang rezeki itu adalah dari Allah, itu saya tidak nafikan, tapi kalau ada pihak yang zalim macam Pakatan Rakyat yang hendak musnakah periuk nasi anda, maka anda semua kena berjuang untuk menentang kezaliman itu.

      Semua rakyat Malaysia perlu menyokong Barisan Nasional yang selama ini menjalankan dasar-dasar pembangunan negara yang berkesan untuk memudahkan rakyat mencari rezeki. Kita perlukan kerajaan yang berwawasan dan mempunyai perancangan yang jelas dan jitu supaya segala pembangunan yang kita kecapi kini makin bertambah, insyaAllah.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. nak tanya nasionalis melayu terakhir

      sepatutnya perjanjian konsesi LLM akan berakhir pada 2038 setelah cukup perjanjian konsesi selama 30 tahun.......kenapa secara tiba tiba LLM telah di jual kpd PLUS dengan perjanjian konsesi nya dilanjtkan lg selama 30 tahun.......

      tahukah tuan nasionalis melayu berapa banyak keuntungan yg dibuat oleh LLM dalam tempoh setahun beroperasi.....

      tahukah tuan selepas tamat perjanjian konsesi pada asasnya siapa yg patut membuat penyelengaraan dan membayar gaji pekerja.....

      kalau tuan tidak tahu lebih baik tuan balik dan study lagi ttg perjanjian konsensi LLM dgn Kerajaan Malaysia.......

      jgn dok copy paste mcm pemimpin tuan haa ha ha ha ha.....


      Baru-baru Datuk Seri Shaziman ada mengatakan sekarang ini kerajaan sedang mengkaji untuk hapus tol di beberapa konsesi lebuhraya di Malaysia dengan harapan kata menteri, ia boleh meringankan beban rakyat. Alhamdulillah, niat & matlamat yang baik. Rupanya boleh sebenarnya Malaysia ke arah untuk hapus tol. Tetapi……ada tetapinya.

      Tetapi melihatkan kenyataan Tan Sri Nor Mohamad Yaakub, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (ekonomi) di bawah ini, mungkin tugas kerajaan akan menjadi lebih sukar, apabila Tan Sri Nor Mohamad Yaakub meramalkan Malaysia bakal muflis dek kerana tindakan hapus tol.



      Antara Fakta Konsesi Tol Bagi -Lebuhraya-Lebuhraya di Malaysia

      Pembinaan Lebuhraya Utara Selatan :

      ■Mula Dibuka : 8 September 1994
      ■Kos Pembinaan : RM 6 billion
      ■Pendapatan : RM24.3 billion
      ■Keuntungan : RM 18.3 billion setakat ini………….
      ■ROI : 305%
      ■Tempoh konsesi : Sehingga Disember 2038.

      Pembinaan Lebuhraya Metramac

      ■Kos Pembinaan : Hanya RM45 juta
      ■Keuntungan : RM440 juta
      ■ROI : 978%

      Pembinaan Lebuhraya Kuala Lumpur – Karak

      ■Kos Pembinaan : Sekitar RM451 juta
      ■Keuntungan : RM1.4 billion
      ■Tempoh konsesi : selama 38 tahun.

      Pembinaan Lebuhraya Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP)


      ■Kos Pembinaan : RM1,08 bilion
      ■Keuntungan : RM1.61 bilion.
      ■Tempoh konseasi : selama 34 tahun

      Berapa lama masa yang diperlukan kepada taikun-taikun konsesi tol ini untuk mengumpul kekayaan hasil keperitan pembayar tol? Ya…benar kita perlu realistik dalam berbuat keputusan. Jadi, konsesi tol yang sudah pun memperolehi keuntungan yang jauh lebih tinggi daripada modal yang dikeluarkan sepatutnya sudah boleh dihapuskan.

      Yang pastinya syarikat konsesi tol boleh dikatakan hampir mustahil untuk tidak balik modal. Jauh….sekali untuk rugi. Jikalau aliran kenderaan kurang, kerajaan kena top-up, silap-silap kena beli semula lebuhraya tersebut. Dan, inilah yang terjadi apabila PLUS terpaksa membeli lebuhraya yang “tak laku” seperti :


      1.Lebuhraya Seremban – PD expressway
      2.Menanggung kos akibat penutupan tol seperti di Plaza Tol Senai di mana PLUS hanya mengutip tol di Tambak Johor sahaja
      3.Lebuhraya Kulim


      Tak cukup lagi dengan itu, syarikat konsesi dibenarkan untuk menaikkan kadar tol mengikut tempoh yang dipersetujui. Tetapi sekiranya kadar kenaikkan tidak dipersetujui, maka kerajaan terpaksa membayar pampasan atau ganti rugi kepada syarikat konsesi. Akhirnya “plus-minus” apabila dikirakan semula nilai pampasan yang telah diberikan oleh kerajaan kepada syarikat konsesi, sebenarnya kerajaan juga mampu membina lebuhraya tanpa swastakan lebuhraya tersebut.

      P/S : Apa respon anda dengan isu konsesi tol di Malaysia dan cadangan kerajaan mahu mengkaji untuk hapus tol beberapa di konsesi lebuhraya di Malaysia?

      Delete
    3. kerajaan sendiri pun nak hapus tol nasionalis melayu nak pertahankan tol sepatutnya pejuang melayu kena tolong melayu ni nak hapus hak melayu ha ha ha h nasionalis taik kucing.....

      Delete
  11. (Si Nyanyuk yang menganggap orang lain tak masuk akal )
    Musuh politik lama Lim, perdana menteri paling lama berkhidmat Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan langkah berpindah dari Ipoh Timur sebagai “tidak masuk akal”, menyeru ahli BN untuk menguburkan karier politik penasihat DAP itu dan menambah masyarakat Cina tempatan tidak akan menyokong Lim.

    Lim kemudiannya mencabar Dr Mahathir untuk melawannya tetapi ditolak. Semenjak itu, akhbar milik MCA The Star telah melaporkan Ghani popular dikalangan pengundi dan sesuai untuk melawan ahli politik veteran DAP itu.

    Walau bagaimanapun, difahamkan BN tidak memasukkan nama menteri besar kerajaan sementara Johor itu dalam senarai calon berikutan kemarahan masyarakat Melayu tempatan dengan peningkatan kos kehidupan akibat daripada wilayah ekonomi Iskandar Malaysia.

    Pemimpin Umno berusia 67 tahun itu telah menjadi menteri besar selama empat penggal dan difahamkan, Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak mahu meletakkan “calon boleh menang” yang muda untuk mempertahankan negeri Umno itu.

    (Muka baru ke, kroni?)
    “Najib menjanjikan 40 peratus muka baru dan beliau mahu mereka yang mampu menolak Iskandar Malaysia ke tempat lebih tinggi,” kata sumber dari Umno, mengesahkan nama Ghani tidak terdapat dalam senarai.

    Beliau menambah hubungan dingin Ghani (gambar) dengan Istana Johor sebagai sebab utama beliau digugurkan dan menambah “Sebab itu beliau dengan bebas menawarkan dirinya di Gelang Patah oleh kerana tiada lagi kerusi untuknya.”

    Difahamkan juga Menteri Pengajian Tinggi kerajaan sementara Datuk Mohamed Khaled Nordin dan pengerusi UDA Holdings Datuk Nur Jazlan Mohamed berada dalam senarai untuk menggantikan Ghani jika BN terus mempertahankan negeri selatan itu.

    “BN perlu meletakkan seorang yang kuat disitu kerana setiap kerusi parlimen penting dalam pilihan raya kali ini. Tetapi Dr Chua tidak mahu dan Ghani mahu akan tetapi terdapat isu yang boleh mengurangkan undinya,” kata sumber Umno tersebut.

    “Kami akan mendapatkan calon tidak lama lagi tetapi ianya tidak akan menjadi pertempuran hebat sekarang,” tambah beliau.

    Sumber BN mengatakan gabungan pemerintah itu yakin mendapatkan semula majoriti tradisi dua pertiga yang mereka hilang dalam Pilihan Raya 2008, menjangkakan mereka boleh menang 160 daripada 222 kerusi di Dewan Rakyat.

    Walau bagaimanapun, pemimpin BN telah diberi amaran agar tidak memandang rendah kepada PR yang akan bertempur untuk mendapatkan setiap kerusi bagi menawan Putrajaya. PR juga telah melahirkan keyakinan mereka boleh menang sekurang-kurangnya 125 kerusi untuk menubuhkan kerajaan.

    Kedua-dua gabungan telah mengeluarkan manifesto untuk meyakinkan 13.3 juta pengundi untuk menyokong mereka dalam pilihan raya umum yang akan diumumkan tarikhnya pada Rabu selepas parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan minggu lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila Pakatan Rakyat berkenaan isu ini:

      1. Dalam PRU 12, Pakatan Rakyat Selangor janji nak berikan RM 50.00 setiap bulan kepada kanak-kanak tadika dan pra sekolah, tapi hingga kini satu sen pun kanak-kanak berkenaan, bukan baru sebulan, tapi dah berlarutan sejak tahun 2008, sudah ratusan ribu kanak-kanak yang telah ditipu oleh Pakatan Rakyat selama ini.

      2. Dalam kempen PRU 12 di Penang, Anwar Ibrahim kata nak pulangkan tanah Kampung Buah Pala kepada penduduknya dalam tempoh dua minggu selepas Pakatan Rakyat menang di Penang dalam PRU 12, tapi kini sudah lebih lima tahun, semuanya pembohongan belaka.

      3. Dalam PRU 12, PAS berkempen akan menutup kilang arak di Selangor jika PAS dan sekutu Ahzabnya iaitu PKR dan DAP menangd di Selangor dalam PRU 12, tapi kini sudah lima tahun, PAS tidak mendesak pun supaya kilang arak itu ditutup, malahan Majlis Bandaraya Shah Alam dan Dr. Hasan Ali yang memperjuangkan larangan jualan arak dan judi di Shah Alam pula yang telah ditindas oleh PAS. Malahan Dr. Hasan Ali pula dipecat oleh PAS dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor kerana PAS telah diarahkan oleh DAP yang bengang dengan Dr. Hasan Ali yang begitu konsisten menentang arak dan judi. Lihatlah sekarang PAS boleh jadi pecacai DAP untuk membela arak dan judi di Selangor.

      4. Dalam PRU 12, Pakatan Rakyat Selangor kata nak berikan RM 1000.00 kepada para pelajar yang dapat belajar di universiti dan di kolej, tapi sampai ke sudah, satu sen pun tak diberikan oleh Pakatan Rakyat kepada para pelajar yang dapat ke universiti dan kolej.

      5. Dalam PRU 12, Pakatan Rakyat kata nak beri bantuan kepada ibu tunggal di Selangor, tapi hingga kini, sejak tahun 2008, langsugn tak diberikan bantuan kepada ibu tunggal itu apa cerita?

      6. Malahan bantuan kepada suri rumah yang menjaga anak pun Pakatan Rakyat ak beri walaupun isu ini diumumkan dalam menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat.

      7. Bekalan air 20 meter padu percuma, para penghuni rumah pangsa dianak tirikan, tak dapat bantuan air 20 meter padu percuma. Memang Pakatan Rakyat penipu!!!!!!!!!!!1

      8. Di Selangor, Penang dan Kedah, Pakatan Rakyat kata nak buat rumah kos rendah untuk kemudahan rakyat sebagaimana dalam menifesto PRU 12 mereka, tapi lihatlah Pakatan Rakyat lebih sibuk bersekongkol dengan pemaju perumahan buat perumahan mewah dan mengabaikan projek rumah kos rendah. Malahan tanah penduduk kampung di Kampung Jalan Pokok Assam telah dirampas oleh DAP Penang dengan pampasan yang kecil iaitu RM 75,000.00 sedangkan tanah yang dirampas itu dibina rumah pangsapuri mewah yang berharga RM 800,000.00 seunit. Lihatlah penduduk Kampung Jalan Pokok Assam dihalau keluar dengan diberikan pampasan yang kecil, malahan perumahan mewah yang dibina di kampung mereka yang dirampas itu lebih daripada 10 kali ganda lebih mahal dari pampasan yang diperolehi oleh mereka.

      9. Di Kelantan, PAS kata nak buat lebuhraya tanpa tol, kutip sedekah sana sini, mintak sedekah sana sini dari orang ramai. Tetapi hingga kini walaupun sudah berjuta-juta disakau oleh PAS melalui kutipan sedekah nak buat lebuhraya tanpa tol itu, tapi hingga kini tak ada kemajuan pun berkenaan pembinaan lebuh raya berkenaan. Malahan Syarikat Baldah Thaiyibbah yang menguruskan lebuhraya itu hanya guna apa untuk bayar gaji pekerjaanya kalau tidak wang sedekah orang ramai itu, lihatlah PAS, kutip sedekah nak buat lebuhraya, tapi sampai ke sudah lebuhraya tak dibuat, sekadar Nik Aziz buat perasmian pecah tanah projek berkenaan, setakat itulah.

      Bersambung...............................

      Delete
  12. Jujur Dari A Kadir Jasin

    BN lwn Pembangkang: Jarak Makin Dekat


    A Kadir Jasin

    BARISAN Nasional MASIH boleh mengharapkan sokongan majoriti pengundi Malaysia. Tetapi cabaran daripada Pakatan Rakyat kali ini jauh lebih hebat.
    Saya sengaja menyerlahkan (highlight) perkataan masih bagi menekankan kesementaraan sokongan kepada parti pemerintah itu.


    Kalau BN gagal membuat inovasi yang ketara dalam pilihan raya umum kali ini, riwayatnya sebagai parti pemerintah mungkin berakhir.


    Tidak keterlaluan kalau saya katakan, BN sudah sampai ke peringkat “change or die” (berubah atau mati).


    Saya mohon izin untuk mengambil ruang yang lebih panjang sedikit membahaskan perkara ini, khasnya dan mengenai PRU secara umum, daripada aspek statistik.


    Reality Check


    1. Tanggapan bahawa BN kuat dan pembangkang lemah adalah tidak sepenuhnya tepat. Sokongan kepada pembangkang sentiasa ada, malah boleh dikira kuat. Cuma di bawah sistem perwakilan kita, iaitu sistem “plurality-majority”, pembangkang gagal memperoleh bilangan kerusi yang mencukupi untuk memerintah.


    2. Di bawah sistem “kalah mati” kita, seorang calon menang dan partinya memperoleh kerusi walaupun dia mendapat kelebihan satu undi sahaja.


    3. Pada PRU 2008, BN memperoleh 51.4% undi di peringkat parlimen, tetapi berjaya menguasai 140 kerusi Dewan Rakyat. Ini bermakna walaupun gabungan DAP-PKR-PAS dan parti-parti kecil lain mendapat 48.6% undi, mereka berjaya menguasai 82 kerusi sahaja.


    4. Di bawah sistem perwakilan berkadar (proportional representation) seperti diamalkan di beberapa buah negara, termasuk Austria, Belgium, Cyprus, Denmark, Finland, Germany, Greece, Ireland, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland dan New Zealand, pembahagian kerusi dibuat mengikut peratus undi yang diperoleh.


    Misalnya, kalau parti A memperoleh 10% undi dan bilangan kerusi dewan adalah 100, maka ia akan mendapat 10 kerusi. Dalam konteks PRU 2008, kalau sistem itu digunakan, BN mendapat 114 kerusi dan pembangkang 108 kerusi.


    5. Sejak PRU 1959, pembangkang sentiasa memperoleh lebih daripada 34% undi popular. Prestasi paling buruk pembangkang adalah dalam PRU 1995 apabila ia memperoleh 34.9% dan paling baik pada 1969 dengan 55.1%. Pada 1964 pembangkang mendapat 41.8%, 1974 49.3% (PAS menyertai BN), 1978 42.8% (PAS dipecat daripada BN), 1982 39.5% (PRU pertama Dr Mahathir/Anwar Ibrahim masuk Umno), 1986 42.7%, 1990 46.6% (Ku Li keluar Umno), 1995 34.9%, 1999 43.5% (pemecatan Anwar), 2004 36.2% dan 2008 48.6%.

    ReplyDelete
  13. Apa Yang BN Kena Buat


    1. Rekod BN (termasuk Perikatan) sebagai parti pemerintah adalah antara yang paling cemerlang di kalangan parti-parti politik nasionalis yang memperjuangkan kemerdekaan malah boleh dianggap setanding dengan LDP di Jepun dan Kuomintang di Taiwan.


    2. Tetapi sebagaimana juga LDP dan Kuomintang, BN menjadi leka dan sombong akibat kuasa dan kejayaannya. Kepemimpinannya menjadi birokratik dan feudalistik. Pewarisan menjadi sukar dan kerap disabotaj oleh “warlords” di peringkat cawangan dan bahagian. Ramai pemimpin naik kerana senioriti, main selamat, mengampu dan dinasti.


    3. Kalau BN mahu terus relevan, ia wajib menggunakan PRU kali ini bagi membersihkan diri daripada panglima perang, kayu reput dan kayu hanyut, paku karat dan paku longgar serta bertindak tegas terhadap rasuah, salah guna kuasa, pilih kasih dan campur tangan anak bini dalam pentadbiran dan urusan rasmi.


    4. Kalau atas sebab dan alasan apa jua BN tidak dapat membuat peralihan melalui PRU kali ini, ia tidak boleh menyalahkan pemilih dan pengundi kalau ia dihukum dengan lebih berat.


    5. BN wajib mengakui kelemahan dan kegagalan sesetengah pemimpin atasannya dan bertindak tegas menggantikan mereka kalau MASIH mahu memerintah.


    6. BN tidak ada pilihan melainkan bertindak tegas dan keras meminggirkan wakil rakyat - tidak kira wakil biasa, menteri atau ahli exco, yang gagal dan membebankan parti.


    7. BN tidak ada pilihan melainkan bertindak tegas dan pantas meletakkan lebih banyak calon muda, wanita dan teknokrat yang berwibawa, bersih, telus dan berwawasan.


    8. Kalau BN MASIH berhasrat untuk terus memerintah, ia perlu, melalui PRU kali ini, menyekat daripada menjadi parti haiwan purba dan menyemarakkan semula proses penggantian dan pewarisan yang sihat seperti yang berlaku pada PRU 1982 apabila begitu banyak calon baru dan muda diketengahkan.


    9. LDP dan Kuomintang tumbang kerana dilihat sebagai parti orang tua, parti warlords, parti feudal dan parti komisen. Mereka kembali berkuasa hanya selepas memberi peluang kepada generasi muda dan pelapis serta membebaskan diri daripada cengkaman golongan peniaga dan kapitalis.


    10. BN wajib menerima hakikat bahawa PR mempunyai nisbah pemimpin muda dan berpelajaran yang lebih besar daripadanya. Ini menyebabkan PR dilihat sebagai lebih mesra generasi muda.


    Kesimpulannya, BN sudah sampai ke persimpangan yang sangat mencabar. Tersalah pusing, BN mungkin berubah daripada MASIH berkuasa kepada TELAH hilang kuasa. Diukur daripada undi popular, pembangkang sudah ada bilangan dan momentum. Yang mereka tidak ada adalah bilangan kerusi. Cabaran kepada BN lebih getir seandainya parti-parti Pakatan Rakyat bijak dan tepat mengatur serta membahagikan kerusi. Wallahualam.

    ReplyDelete
  14. TS Muhyidin kata PAS sesat kah kah kah

    mai kita pakat pakat tgk kesesatan yg nyata orang UMNO

    Aset Tokoh-tokoh Umno dalam Syarikat Judi-- ERKKKK kenyang!!! (satu siaran semula untuk Muhyiddin Yasin)



    Judi: Pemimpin Umno!
    Elias Hj Idris
    Kepentingan Tokoh-tokoh Umno dalam Syarikat Judi.

    i) Magnum Corporation Sdn Bhd:

    a. Bekas EXCO Pemuda UMNO, Datuk Mohamed Al-Amin Al-Haj.
    - Jumlah saham 1,900,000 unit.

    b. Bekas Menteri Pelajaran dan bekas pengarah Magnum Corporation Sdn Bhd, Tan Sri Khir Johari.
    - Jumlah saham 40,843 unit dalam Magnum CO Sdn Bhd.
    - Jumlah saham 6,666 unit dalm Magnum 4Digit (ekor).

    c. Bekas Peguam Negara dan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Abu Talib Othman.
    - Jumlah saham 1,666,666 unit.

    d. Nor Anita Abu Talib, anak perempuan Tan Sri Abu Talib.
    - Jumlah saham 680,334 unit.

    ii) Genting Berhad

    a. Arwah Tan Sri Noah Omar, bekas spekaer Dewan Rakyat, bekas Pengerusi Genting Bhd, iaitu datuk kepada Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Hishamuddin Hussein.
    - Jumlah saham 602,318,000 unit (Resort World Berhad)

    b. Yayasan Noah yang diwarisi oleh DS Najib dan DS Hishammuddin.
    - Jumlah saham 3,334,600 unit.

    c. Tun Hanif Omar, bekas Ketua Polis Negara - Pengarah.

    d. Tan Sri Amin Othman, bekas Timbalan Ketua Polis Negara - Pengarah.

    e. Dato’ Paduka Nik Hashim Yusof, bekas pegawai bank, - Pengarah.

    iii) Resort World Berhad

    a. Tan Sri Wan Sidek Wan Abdul Rahman, bekas Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri - Pengarah.

    b. Tan Sri Alwi Jantan - Pengarah dan bekas Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam - Pengarah.

    iv) Sports Toto
    (Diasaskan dan dimiliki Tan Sri Vincent Tan pada tahun 1969, kroni Tun Dr Mahathir Mohamad).

    a. Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, Pengerusi Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Setiausaha Kerja UMNO Malaysia.
    - Jumlah saham - 3,500,000 unit (melalui syarikat nominee iaitu Simsec Nominees)

    b. Tan Sri Jaafar Abdul, bekas pegawai kanan polis - Pengarah.

    c. Mohamad Salleh Gomu, bekas pegawai kanan polis - Pengarah.

    d. Datuk Anuar Zaini dan Datuk Sulaiman Mohd Noor - Pengarah (Berjaya Land Berhad).
    - Jumlah saham 292,336,584 unit.

    e. Datuk Adnan Shuib dan Arsam Damis - Pengarah (Berjaya Land Berhad)
    - Jumlah saham 284,644,046 unit.

    Sumber: buku 'Malaysia, Darul Kasino' oleh Datuk Husam Musa, EXCO Kerajaan Negeri Kelantan. dicopy paste dari blog ikanlepu


    Masih ingin mengaku memperjuangkan Islam lagi??
    Yang best siap bawak pergi tunai haji lagi.

    ERKKKK!!! ada lebih , banyak lagi niiii!!! tak abis makannnnn


    Yang ini tak sesat ke TS Muhyiddin? Jawab la.....

    wakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat bongkar, kalau sumber dari haramkah, suara keldaian, xpayah la nak sembang...

      Delete
    2. dari sumber mana pun yg pasti mereka terlibat.....

      anda tidak percaya yg mokhzani anak mahafirau terlibat dgn san miguel syarikat arak terbesar di Asia????????

      banyak membaca dapat membantu membuka minda...

      p/s jgn terlalu banyak membaca utusex nnt minda rosak....

      Delete
    3. Mat bongkar poyo....penat menulis? Tulis lagi la Mr Borington...or Mr Syoksendiri.

      Delete
  15. cerita banyak tak guna
    yang penting parti bn
    bukan calon ini prinsip

    cubaan tuan untuk memancing
    gagal

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting PR
      bukan calon
      ini prinsip

      undi lah PR

      Delete
    2. Prinsip sangatlah, pasal apa Pakatan Rakyat sanggup tipu daripada warga emas hingga kepada kanak-kanak tadika? Memang Pakatan Rakyat bukannya pentingkan prinsip pun, golongan penipu dasar komunis zionist jahiliyah seperti Pakatan Rakyat ini mana peduli prinsip, mereka akan membohong apa saja untuk undi.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  16. laki mak long hangApril 8, 2013 at 9:53 AM

    Kejutan NGERI dari kem Najib...

    Salam semua...

    Pandai sungguh Najib buat gempaq, kering darah Mak Long hang. Huh, Umno kalau pasai gempaq keling cukup menjadi... haha... Najib kata depa nak buat kejutan dalam senarai barisan calon-calon BN... kehkeh...

    Memang la dua tiga hari nih bab parlimen dibubaqkan dah jadi berita hangat. Panaih berapi ngan cerita muka Najib yang nampak tak hepi dalam tivi, macam sukatakrela jaa... ngeee...

    Dalam keadaan muka menahan berak tu la Najib Razak berkata akan ada kejutan dalam senarai calon-calon BN. Kejutan yang bakal membuatkan banyak jantung akan terhenti, terutama jantung-jantung tua dalam senarai Umno... kehkehkeh...

    Hangpa percaya ka dengan tapisan ala pejam mata dari SPRM kat calon-calon Umno / BN tuh... haha... Sudah la Najib oii, hang pi gempaq makcik felda boleh la... buat cerita kat mat gian mesti la depa suka... Sikit pun Pak Long tak kelapaq nak terkejut... Pak Long tau dah senarai calon-calon kejutan hang tuh...

    ... mesti ada punya kaki rasuah yang tercalon sebagai calon
    ... mesti ada punya kaki kelab malam terpilih jadi calon
    ... mesti ada punya yang terpalit dengan pembunuhan pun boleh jadi calon

    ... mesti ada punya mangkok yang dituduh perogol sebagai calon
    ... mesti ada punya puak terlibat dalam kes 'khalwat Port Dickson' jadi calon
    ... mesti ada punya yang songlap duit rakyat pun terlantik jadi calon
    ... mesti ada punya kaki botoi jugak terpilih jadi calon
    ... mesti ada punya orang yang ditangkap berjudi jadi calon
    ... mesti ada punya pelakon video lucah pun jadi calon
    ... mesti ada punya orang yang berbilion dari hartanya diragui, pun jadi calon
    ... mesti ada punya orang halaikan yang haram, haramkan yang halai jadi calon
    ... mesti ada punya ulamak "cari makan" jugak berjaya jadi calon
    ... mesti ada punya orang yang ada saham arak dan judi jadi calon
    ... mesti ada punya calon yang tak tau langsung jenih-jenih najis pun tercalon

    Iskk... hang sambung sendiri la Najib oii, lenguh jari Pak Long nak tulih. Takkan hang tak kenai kot anak-anak buah hang... haha...

    ReplyDelete
  17. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  18. Eh? ramainya anjing2 pembangang menyalak2 kat sini. Syoh! syoh! pegi dapatkan tulang drp tuan korang.

    ReplyDelete
  19. maaf menganggu anda kalian

    ada berita penting yang baru terbongkar

    mat bongkar akan bongkarkan satu fail penting yg baru sampai ketangan mat bongkar yg katanya fail tersebut tercicir dari ibrahim kataki...

    kalau tak silap ini lah berita gempar yg ibrahim kataki nak bongkar menyebabkan TUN DET sanggup untuk berkempen bg pihak ibrahim kataki...tungguuuuuuu

    wait seminit

    ReplyDelete
  20. pembongkaran pertama

    Terdapat sebuah Kumpulan Khas yang dibentuk oleh Datuk Alies Anor Abdul, bekas Setiausaha Politik Datuk Najib Razak. Sidek Baba adalah salah seorang anggota kumpulan ini yang dibayar gaji sebanyak RM15,000 sebulan. Kumpulan ini merancang bagi menjatuhkan Anwar Ibrahim.

    Mereka dihimpunkan untuk hancurkan Anwar Ibrahim. Mari sama-sama kita teliti Minit Mesyuarat kumpulan tegar ini dan siapakah yang bersama-sama Sidek Baba dan Alies Anor dan apa yang telah mereka rancangkan.

    Minit Mesyuarat Kumpulan Tegar Siri 4/2012

    Tarikh: 15 Disember 2012
    Masa: 8.30 malam
    Tempat: Bilik Operasi

    Senarai Kehadiran
    1. Datuk Seri Alies Anor Abdul – Pengerusi
    2. Datuk Dr Sidek Baba – Timbalan Pengerusi
    3. Abdul Rahman Karimun
    4. Raja Arif Kamaruddin
    5. Osman Abdul Majid
    6. Rahiman Salleh
    7. Majid Hj Daud
    8. Syed Abul Hussin Syed Kismas
    9. Abdul Rashid Buyung - Setiauasaha


    1.Ucapan Pengerusi
    Mesyuarat dimulakan dengan bacaan AlFatihah.
    Pengerusi mengucapkan terima kasih diatas kehadiran semua. Minit Siri 3/2012 diteliti dan diluluslan tanpa pindaaan.
    Pengerusi mengingatkan bahawa pilihanraya sudah hampir dan tujuan mesyuarat malam ini bagi membincangkan projek yang belum selesai dan program yang akan dilaksanakan untuk tahun 2013.

    2. Perkara-perkara berbangkit.

    Datuk Dr Sidek Baba

    Datuk Dr Sidek Baba memaklumkan program menghimpunkan 100 Pimpinan dan ahli ABIM dan para cendiakawan yang ada hubungan dengan ABIM telah berlangsung di UiTM Shah Alam . Jumlah yang hadir ialah 89 orang. Yang agak mengecewakan tidak ramai pimpinan ABIM yang hadir. Program berjalan lancar dan mencapai tujuan. Arahan jelas telah diberikan.

    Tiga tindakan segera sebelum pilihanraya akan dilaksanakan.
    Pertama, mereka akan menulis, mengutuk dan menghentam Anwar Ibrahim dalam blog-blog.
    Kedua, sidang-sidang media akan diadakan dengan kekerapan setiap hari bagi mendedahkan keburukan Anwar dan familinya sebaik sahaja Parlimen dibubarkan.
    Ketiga, bahan-bahan bercetak akan diedarkan menceritakan keburukan Anwar dan akan diedarkan di kawasan-kawasan Melayu sahaja. Semua penulis telah dikenalpasti.

    Percetakan edaran akan dibuat oleh Dewan Bahasa. Senarai yang hadir dalam perjumpaan dan senarai penulis-penulis seperti yang diedarkan.

    Datuk Dr Sidek juga memaklumkan beliau akan mengadakan perjumpaan dengan bekas-bekas pimpinan Keadilan yang meninggalkan Anwar bagi menyusun strategi dan gerakkerja untuk menyerang Anwar sebelum dan selepas pembubaran Parlimen. Mereka yang telah dihubungi dan bersetuju untuk sertai perbincangan ini ialah Senator Ezam Mohd Nor, Lokman Adam, Zahid Mohd Arip, Bekas Adun Perak Kapt. Osman Jailu, Jamaluddin Radzi dan Bekas Adun Kedah Mohd Radzi Salleh. Ada berapa nama lagi yang sedang diusahakan.

    Datuk Dr Sidek juga memaklumkan Majlis Penerangan bersiri: Siapa itu Anwar Ibrahim akan bermula dengan gugu-guru MRSM Melaka dalam sedikit masa lagi. YAB Ketua Menteri telah dimaklumkan. Beliau mahu hadir bersama nanti.

    Datuk Dr Sidek mencadangkan Urusetia berhubung dengan pejabat Tun Dr Mahathir agar satu pertemuan diadakan bagi menjelaskan gerakkerja yang kita lakukan. Juga bagi mendapat pandangan beliau apa lagi yang boleh dilakukan kerana Tun punyai banyak strategi menjatuhkan Anwar satu masa dulu. Mungkin pandangan Tun boleh dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  21. pembongkaran ke 2

    En Osman Abdul Majid

    En Osman memaklumkan kumpulan pelajar UUM yang diberi tugas untuk membina blog-blog telah bersedia untuk uploadkan berita Anwar. Empat dari mereka telah bertemu dengan bloger Papagomo di Pulau Pinang. Urusan pembayaran selesai.

    En Osman memperingatkan mesyuarat kumpulan Pemuda UMNO yang ditugaskan untuk ganggu ceramah-ceramah Anwar tidak bagitu berkesan. Kelihatannya mereka takut kerana ada kes dimana mereka dipukul oleh penyokong Anwar dari kaum India, polis tidak bertindak mempertahankan mereka. Adalah dicadangkan khidmat Perkasa digunakan.

    En Osman mohon Pengerusi ambil tindakan memaklumkan kepada Menteri Pertahanan akan terdapat kemasukkan Panglima Tentera secara ramai-ramai ke Pakatan Rakyat. Pegawai-pegawai tentera pangkat rendah sudah berani menghadiri ceramah-ceramah pembangkang. Dengan kemasukan Panglima mereka, ini akan memberi impak yang hebat.

    En Osman juga bimbang dengan moral pihak polis yang bertugas di negeri-negeri yang diperintah oleh pembangkang. Mereka nampak akur dengan arahan pimpinan negeri. Sesuatu harus dilakukan. Mohon Pengerusi bawa perkara ini kepada pengetahuan Menteri Dalam Negeri.

    Syed Abul Hussin Syed Kismas

    Tuan Syed Hussin bangkitkan isu garis panduan media perdana. Terdapat isu-isu yang kontrovesial yang tidak diuruskan dengan baik oleh media. Sebagai contoh isu Kalimah Allah. Masyarakat Islam agak keliru dengan jawapan yang diberikan oleh Kerajaan. Minta Urusetia aturkan satu pertemuan diantara Majlis Keselamatan Negara dengan semua pimpinan media agar kegiatan diselaraskan. Semasa Pengerusi menjadi Setiausaha Politik Perdana Menteri, Pengerusi mainkan peranan ini tapi kini tidak terurus.

    Tuan Syed Hussin ingatkan mesyuarat Anwar mempunyai pengaruh yang kuat dengan pemimpin Negara Islam dunia. Beliau bebas bergerak bertemu dengan mereka pada bila-bila masa. Pengerusi diminta menasihati Perdana Menteri supaya mesti ada program yang melibatkan Perdana Menteri dengan dunia Islam.

    Antara yang boleh diambil tindakan segera ialah:

    1) Lawatan ke Palestin

    2) Pertemuan dengan Pimpinan Islam di Filipina Selatan

    3) Pertemuan dengan Pimpinan Islam di Selatan Thailand

    4) menunaikan Umrah. Kegiatan ini boleh menaikkan sokongan Melayu kepada Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  22. pembongkaran ke 3

    Raja Ariff Kamaruddin

    YM Raja Ariff bangkitkan bagaimana media nyamok seperti Suara Keadilan, Harakah dan beberapa media lain bagitu berani menyiarkan berita Anwar. Kritikan Anwar di media ini memberi kesan kepada orang Melayu. Sekatan mesti dikenakan ke atas mereka.

    YM Raja Ariff juga bangkitkan isu Anwar menang dalam perbicaraan saman Utusan Melayu dan beberapa saman yang lain. Adakah jalan yang boleh digunakan untuk mempengaruhi mahkamah untuk tidak umumkan keputusan sebelum pilihanraya. Jasa baik Menteri harus diguna untuk minta hakim-hakim tangguh pengumumkan. Kita tidak pengaruhi keputusan hakim tapi minta tangguh pengumuman sahaja.

    YM Raja Ariff menyebut media perdana banyak melaporkan kes kematian kaum India yang kononnya diakibatkan oleh Kerajaan. Anwar telah gunakan isu ini untuk mendapat sokongan dari kaum Bukan Melayu. Satu arahan tegas hendaklah dikeluarkan kepada media agar kes sebagini yang melibatkan Kerajaan dipadamkan dari pengetahuan umum.

    3. Lain-lain hal

    Pengerusi maklumkan beberapa projek dan program besar akan diumum dan dilaksanakan pada tahun hadapan dan minta mesyuarat beri pandangan dan feedback dalam mesyauart yang akan datang.

    Parlimen besar kemungkinan akan dibubarkan pada awal bulan Mac 2013

    Akan ada pergerakan Polis dan Tentera bersekala besar di Sabah pada bulan Januari dan Februari 2013.

    Satu team baru yang akan diketuai oleh Papagomo telah ditubuh untuk rekacipta video clip skandal sex Anwar Ibrahim, keluarganya dan Pimpinan Kanan Keadilan. Projek ini akan beroperasi diluar Negara.

    Pengerusi meminta Datuk Dr Sidek Baba ketuai sekumpulan pemikir bagaimana mahu pecahkan Pakatan Rakyat dan Anwar disisihkan oleh Pimpinan Pakatan yang lain. Dr Ramzan di Pejabat Tun akan membantu Dr Sidek.

    Tuan Majid Daud diminta bina satu team bukan dari kalangan Pemuda UMNO untuk halang dan ganggu pergerakan Anwar dengan Bas Keadilan. Gunakan apa cara untuk memperlahan gerakan beliau. Elak dari berlaku pertembungan dua kumpulan kita dan mereka kerana kumpulan penyokong Anwar terlalu besar. Ini mungin membahayakan kumpulan kita. Jika apa-apa berlaku tidak tidak akan bertanggung jawab dan kita tidak akan mengaku mereka dari kumpulan kita.

    Pengerusi memaklumkan semua ahli mesyuarat boleh mengambil tiket kapal terbang dari Zaleha, Setiausaha beliau dan mengucapkan selamat bercuti bersama famili.

    Mesyuarat akan datang ialah pada minggu pertama bulan Januari 2013 dan akan dimaklumkan tarikhnya.

    Mesyuarat ditangguhkan dengan membaca Wal’As.

    ReplyDelete
  23. kita orang melayu akan menang PRU13....umno tak perlukan undi cina india untuk memerintah Malaysia kerana majoriti orang melayu bersama UMNO...

    cina, sila balik cina kalau tak puas hati dgn melayu

    india, sila balik india kalau tak puas hati dgn melayu

    bumi malaysia ini milik ketuanan melayu, hidup ketuanan melayu, hidup UMNO

    sedar diri skit melayu2 yg lupa daratan, sanggup berkongsi kuasa dgn pendatang

    ReplyDelete
  24. sokong anon 10:51 mamak kerala pun elok balik india juga
    begitu juga keling keling dan mamak mamak kutty hampa jgn dok mandai mandai sokong umno.....biaq kami melayu jati yg sokong melayu

    hidup melayu hidup melayu.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok mamak yang tau membangunkan orang-orang Melayu hingga berjaya selama ini berbanding Melayu golongan pengkhianat yang menjadi pecacai tukang jilat bontot DAP dan tukang tadah mulut bila DAP berak dan kencing macam Melayu PKR dan PAS untuk secebis jawatan kecil.

      Malahan lebih elok orang India dan Cina dalam MCA, Gerakan, MIC, PPP berbanding puak cina komunis dalam DAP yang jenis tak sedar diri, macam DAP, kononnya Malaysian Malaysia, tapi suruh mereka cakap bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi Malaysia, berterabur macam pendatang haram sahajalah, itulah dasar cina komunis DAP, puak tak sedar diri. Sedarlah diri dan contohilah orang Cina MCA dan Gerakan serta orang India dalam MIC, PPP, Gerakan yang tahu bekerjasama antara kaum dengan kaum-kaum lain di Malaysia ini.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  25. rasanya lebih elok kita sokong mamak yg membalun petronas hingga berbilion bilion

    mamak yg anaknya ada syarikat arak

    cina mca yg menjadi perlakon porno tegar yg terbukti dlm bentuk warna bukan hitam putih yg statik

    dan mic yg membalun duit puaknya kah kah kah kah

    BN Aku Janji Manifesto untuk sekali lagi menipu melayu dan pengundi !!!!!!!!!

    Em Mohamed
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  26. malaikat maut umngokApril 8, 2013 at 11:59 AM

    untuk puak puak dan juak juak umno

    sila terliti bideo sex ini dan buat la kesimpulan siapa sebenarnya yg berlakon video sex dan anak perempuan sipa pula yg rela di rogol pelakun sex ini

    http://youtu.be/AikdbbIMRbo

    ReplyDelete
  27. Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia. Dalam manifesto BN juga tidak dinyatakan bahawa BN akan menegakan hukun dan syariat Islam sepenuhnya, sekiranya BN memerintah malaysia. Dalam buku jingga tidak dinyatakan bahawa PR, akan menegekan hukum dan syariat Islam sepenuh nya di malaysia sekiranya PR memerintah malaysia. Kalau setakat nak bagi rakyat duit, nak bagi rumah dan nak turunkan harga barang dan cukai....lee kuan yew dah buat lama dah...

    ReplyDelete
  28. Ape ade hal manifantasi bkn jnji pwn..kite bg cdngn jew. We have petronas. So lh lew cver servis.ptptn.kereta murah.rumah murah n mcm2 lg lh.. Bg non kn pkar ekonomi. Klo x cukp pnjm jew imf.

    ReplyDelete
  29. ATAS ALASAN APA PUN HARAM BAGI KITA MENYOKONG PAS,PKR DAN DAP.KERANA PARTI2 INI MEMBAWA FAHAMAN PLURALISME,MENYOKONG LGBT,MENJUAL KALIMAH ALLAH DAN RACIST.JAGALAH AKIDAH KITA DAN ANAK CUCU KITA.BILA KITA BERSEKONGKOL BERMAKNA KITA TERLIBAT SAMA.JANGAN KITA MENJADI SEPERTI KAUM NABI LUTH.SEHINGGA ALLAH MENTERBALIKKAN BUMI INI.INSYAFLAH...

    ReplyDelete
  30. Lancar manifesto besar besaran siap siaran langsung.sekali tengok manifesto ciplak.

    Boleh tahan bangang jugak ahli UMNO ni.

    ReplyDelete
  31. Tuesday, April 9, 2013

    #ManifestoBN : Jawapan Terbaik Tuduhan Ciplak Menciplak Manifesto #PRU13


    Oleh Ab Jalil Backer

    Tidak sampai 24 jam selepas dilancarkan Manifesto Barisan Nasional telah mendapat reaksi yang begitu besar sekali. Mungkin inilah kali pertama sejak beberapa dekad lalu, satu manifesto pilihan raya umum di negara ini menjadi topik perbualan utama rakyat Malaysia.

    Seperti yang dijangka oleh mykmu.net sebelum ini, Barisan Nasional telah memperkenal 17 perkara yang merangkumi keseluruhan aspek kehidupan rakyat. Paling utama, manifesto kali ini memberi perincian terhadap apa yang akan BN akan lakukan dalam masa lima tahun akan datang. Membawa tema “Menepati Janji, Membawa Harapan” memfokuskan kepada 17 perkara berikut:

    1. Menangani Kos Sara Hidup
    2. Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar
    3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
    4. Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti
    5. Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam
    6. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar
    7. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif
    8. Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara
    9. Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam
    10. Memperkasa Penyertaan Wanita
    11. Memenuhi Aspirasi Belia
    12. Merancang Jaringan Keselamatan Sosial
    13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan dan Keharmonian Agama:
    14. Memerangi Gejala Rasuah
    15. Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus
    16. Gerakan Kesederhanaan Global
    17. Memulihara Sumber Semula Jadi

    Pemerincian janji-janji yang dibuat oleh Barisan Nasional (lihatwww.manifestopru13.com) telah menyebabkan Pakatan Rakyat (Pakatan) hilang arah dan mula menuduh BN meniru manifesto mereka. Memang terdapat topik-topik yang diutarakan oleh Manifesto Pakatan turut disebut dalam Manifesto BN. Namun idea-idea yang sama seperti harga kereta, pemberian bantuan kepada orang miskin, sistem pendidikan, kos sara hidup adalah isu universal yang diperkatakan oleh orang ramai.

    Antara tuduhan mengatakan Manifesto BN meniru Manifesto Pakatan dibuat oleh pemimpin Pas dalam harakahdaily:
    Dakwaan 1

    Harga kereta
    Manifesto Rakyat
    Cukai eksais kereta akan diturunkan secara berperingkat dengan tujuan menghapuskannya dalam tempoh 5 tahun agar harga kereta lebih berdaya saing.
    Mewujudkan industri automotif negara yang benar-benar berdayasaing dan boleh mengeluarkan kereta pada harga serendah RM25,000 sebuah.
    Manifesto BN
    Menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat-peringkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional


    Fakta:
    Kerajaan telah mengumumkan Dasar Automatif Negara yang dikaji semula pada 2009 yang antara lain menyatakan “Adalah menjadi keutamaan kepada MITI dalam mempromosikan perdagangan antarabangsa yang bebas dan menguntungkan negara. Di bawah Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA), Malaysia komited untuk mengurang atau menghapuskan duti import semasa secara berperingkat.” (Pautan: Kajian Semula Dasar Automotif Nasional)

    Ini bermakna kerajaan sejak 2009 telah merancang pengurangan harga kereta secara berperingkat. Jika pengenalan Dasar Automatif Nasional 2006 dan 2009 yang diperkenal kerajaan diambil kira, maka jelas peniru sebenar ialah Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  32. Dakwaan 2

    Dasar Perumahan
    Manifesto Rakyat
    150,000 rumah mampu milik dalam kategori kos rendah (bawah RM75,000) dan kategori kos sederhana (antara RM150,000 hingga RM250,000) akan dibina dalam tempoh penggal pertama pentadbiran Pakatan Rakyat.

    Manifesto BN
    Membina 1,000,000 rumah mampu milik – digerakkan oleh sector awam dan swasta – termasuk 500,000 buah rumah PR1MA

    FAKTA:

    Kerajaan telah mempunyai Dasar Perumahan Negara mampu milik sejak tahun 2000 lagi melalui penubuhan Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB). Malahan pada 2008, Tahun 2008, SPNB telah berjaya melancarkan 24 buah projek perumahan di seluruh negara dengan menawarkan sebanyak 21,891 unit rumah pelbagai jenis di bawah program Rumah Mampu Milik.

    Malahan Dato’ Sri Mohd Najib Razak telah melancarkan Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) Berhad telah ditubuhkan selaras dengan Akta PR1MA 2012. PR1MA bertanggungjawab untuk merancang, membangun, membina dan menyenggara perumahan gaya hidup berpatutan untuk rakyat berpendapatan sederhana di kawasan bandar-bandar utama. Pendapatan sederhana didefinisikan sebagai pendapatan bulanan isi rumah (suami dan isteri) antara RM2,500 hingga RM7,500.00. Lagi mengeai dasar perumahan negara boleh baca di sini.

    Apa yang terdapat dalam Manifesto BN sebenarnya merupakan kesinambungan program kerajaan sedia ada. Yang meniru sebenarnya siapa?

    Jadi siapa tiru siapa sebenarnya? Tidak malukah Pakatan mahu mendakwa idea mereka?
    Dakwaan 3

    Keretapi laju
    Manifesto Rakyat
    Memulakan langkah kearah membina sistem keretapi laju antara bandar yang pertama di rantau Asia Tenggara.
    Manifesto BN
    Melaksanakan rangkaian rel berkelajuan tinggi dan memperluaskan system landasan keretapi berkembar

    FAKTA
    Pada 1995, Perdana Menteri Malaysia, Dr Mahathir Mohamad dalam Sidang Kemuncak ASEAN Ke-5 telah mencadangkan pembinaan sebuah landasan kereta api yang bermula dari Singapura dan melintasi Malaysia, Thailand, Vietnam, Myanmar, Kemboja hingga ke Kunming, ibu kota provinsi Yunnan China. Pemimpin pelbagai negara ASEAN dan China telah menyatakan persetujuan terhadap cadangan tersebut.

    Cadangan rel keretapi laju telah diumumkan sejak beberapa tahun lalu. Jadi idea siapa ini? Idea BN atau Pakatan? Buatlah kajian sedikit, jangan main hentam keromo sahaja.

    ReplyDelete
  33. Dakwaan 4


    Lebuhraya Sabah dan Sarawak
    Manifesto Rakyat
    Memulakan pembinaan lebuh raya merentasi Sabah dan Sarawak yang menghubungkan Kuching ke Kota Kinabalu dan Kudat

    Manifesto BN
    Membina 2,300km Lebuh Raya Pan Borneo bermula dari Sematan di Sarawak hingga ke Serudung di Sabah


    FAKTA:

    Lebuh Raya Pan Borneo telah dirancang sejak 1970-an dan sebahagiannya telah disiapkan. Akibat kemelesetan ekonomi Kerajaan menangguhkan sebahagianny. Pada Februari 2012, Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Shaziman Mansor memaklumkan Kerajaan Persekutuan akan mengaktifkan semula kerja menaik taraf Lebuhraya Pan Borneo yang menelan belanja RM423 juta yang diluluskan di bawah Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10). (Lihat pautan: Kerja naik taraf Lebuhraya Pan Borneo diaktif semula)

    Dakwaan 5

    Royalti Petroleum
    Manifesto rakyat
    Menaikkan royalty kepada negeri-negeri pengeluar minyak dan gas dari 5% ke 20%.

    Manifesto BN
    Meneruskan bayaran tunai khas dan pemberian dana untuk perbelanjaan operasi dan pembangunan sehingga melebihi 20% daripada perolehan minyakdan gas kepada Sabah, Sarawak, Terengganu, Kelantan dan Pahang


    Fakta

    Tidak ada janji Pakatan untuk menaikkan royalti minyak dalam Manifesto Pakatan Rakyat. (Lihat berita harakahdaily:
    PR akui kesilapan royalti minyak tertinggal).

    Namun jika Pakatan membawa masuk pun dalam Manifesto mereka yang telah diubah, ia tidak menjejaskan apa-apa kerana BN sejak dahulu telah menegaskan bahawa sungguhpun bayaran royalti hanya 5% kepada negeri pengeluar minyak dan gas namun peruntukan yang mereka terima setiap tahun kadang-kadang boleh mencecah sehingga 20% daripada hasil keuntungan minyak negeri tersebut.

    Ini bermakna apa yang dijanji oleh BN dalam manifesto hanyalah memperkukuhkan apa yang dibuat sebelum ini secara aku janji.

    Dakwaan 6

    Permit Teksi
    Manifesto Rakyat
    Permit teksi akan diberikan terus kepada pemandu teksi dengan tujuan melahirkan lebih ramai usahawan teksi.
    Manifesto BN
    Meningkatkan jumlah permit teksi individu


    Tiada sebarang peniruan dalam dakwaan ini kerana Manifesto BN hanya menjanjikan untuk meningkatkan jumlah permit teksi individu bukannya menghapuskan permit teksi syarikat.
    Sehingga 31 Disember 2007, LPKP telah mengeluarkan sebanyak 31,760 lesen teksi. Daripada jumlah ini sebanyak 9,487 ialah permit teksi individu (29.9%). Pada 11 Julai 2009, PM telah umum dasar untuk menambah permit teksi individu bagi memperbaiki kehidupan para pemandu teksi.
    Malahan dalam sidang Dewan Rakyat Oktober 2012, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan telah menyatakan bahawa kerajaan bercadang untuk memberi sejumlah permit teksi kepada individu yang layak dalam usaha membaiki sistem penyewaan teksi.

    Hasilnya pada Mac 2013 yang lalu kerajaan telah meluluskan 1,000 permit teksi individu. Malahan mereka ini telah diberi geran RM5,000 bagi pembelian Proton Exora. Bagaimana sesuatu yang telah kerajaan janjikan sejak tahun lalu dan dilaksanakan tahun ini dianggap meniru manifesto Pakatan yang baru dilancarkan tahun ini?

    Sekarang siapa tiru siapa?

    ReplyDelete
  34. Dakwaan 7

    “Pengkalan” data
    Manifesto rakyat
    Mewujudkan sistem pengkalan data nasional bersepadu mengenai maklumat sosio ekonomi rakyat dengan menggabungkan semua maklumat sedia ada yang kini diuruskan secara berasingan oleh pelbagai agensi dan badan.
    Manifesto BN
    Memperhalusi dan menambahbaik jaringan bantuan keselamatan menerusi sistem pangkalan data yang bersepadu

    Pertamanya, manifesto BN bercakap soal manambaihbaik sistem yang sedia ada, sebaliknya Pakatan bercakap soal mewujudkan sistem pangkalan (bukan pengkalan lah beb) data nasional bersepadu mengenai sosio ekonomi rakyat.
    Sebenarnya apa yang dicadangkan oleh Pakatan telah wujud melalui pangkalan data E-Kasih, dan juga Jabatan Statistik (lihat: www.statistics.gov.my/portal/index.php).
    Jadi siapa tiru siapa lagi?
    Dakwaan 8

    Tanah wakaf
    Manifesto rakyat
    Menambah nilai tanah-tanah wakaf demi menjana kebajikan ekonomi untuk rakyat
    Manifesto BN
    Menjana pendapatan daripada pembangunan tanah wakaf dengan kerjasama Pihak Berkuasa Agama Negeri-Negeri

    Fakta
    Kerajaan telah memperkatakan pembangunan tanah wakaf dalam bajet 2013 lagi pada Oktober tahun lalu. Malahan perbincangan pembangunan tanah wakaf telah dibuat oleh agensi kerajaan sejak tahun 2011 lagi. Jadi BN sekadar mengukuhkan lagi pelan yang dirancang dengan aku janji manifesto.
    Bukankah ini bermakna Manifesto Pakatan sebenarnya yang menciplak dan meniru idea BN dan melancarakan lebih awal?
    Dakwaan 9

    Pakej penggajian baru
    Manifesto rakyat
    Pakej penggajian baru yang menggabungkan prinsip-prinsip dayakerja cemerlang, tempoh perkhidmatan dan potensi kepimpinan demi menjamin keadilan sementara mencungkil bakat kepimpinan
    Manifesto BN
    Memperkenalkan Skim Gaji Transformatif untuk penjawat awam, termasuk menyemak semula elaun dan menyediakan pergerakan gaji khas sebanyak 3 peratus kepada mereka yang mencapai gaji maksimum jika pada waktu itu tiada semakan gaji


    Fakta
    Barisan Nasional telah memperkenalkan skim gaji baru sejak beberapa tahun lalu. Perubahan skim perkhidmatan gaji kerajaan sentiasa berubah dari semasa ke semasa di bawah Barisan Nasional.

    Kesimpulan

    Hanya kerana Pakatan melancarkan manifestonya lebih awal apakah bermakna BN tidak boleh menimbulkan isu yang sama dalam manifestonya? Sebenarnya, Manifesto Pakatan lebih indah dari Manifesto BN. Pakatan tidak perlu risau jika ada sebahagian idea dalam Manifesto Pakatan turut diambil kira oleh BN.

    Namun yang perlu Pakatan risaukan ialah majoriti rakyat tidak percaya Manifesto mereka yang “menjanjikan bulan dan bintang” tersebut boleh dilaksanakan. Ramai orang tidak percaya Pakatan akan melaksanakan janji-janji mereka tersebut kerana banyak janji-janji dalam manifesto mereka dalam pilihan raya yang lalu tidak ditunaikan.

    ReplyDelete
  35. SILA AMBIL PERHATIAN

    mat bongkar aka laki mak long hang aka Anonymous merupakan orang yang sama. Beliau ini adalah pencacai PR yang di upah oleh DAP untuk memecah -belahkan orang-orang Melayu terutama penyokong UMNO. Beliau ini bukan lah orang Melayu dan berugama Islam tetapi seorang bukan Melayu yang berugama Kristian.

    Jadi kita patut berhati-hati apabila membaca komen-komen beliau di sini dan juga di blog blog pro-UMNO yang lain.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!