CILI KASI TARUK! GUAN ENG TELAH MEMBUKTIKAN DIRI DIA SETANDING DENGAN HITLER!?

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng adalah seorang diktator. Mahir hanya dalam bahasa cina, bahasa Inggeris dan Melayu beliau sungguh memalukan sebagai seorang pemimpin.

Isu DAP dengan RoS jelas tunjukkan betapa DAP gagal menyelesaikan isu penting, dan apabila RoS ambil tindakan yang mengikut peruntukan undang-undang, DAP putar belit cerita kononnya ia jadi mangsa pembunuhan politik.

Isu CEC DAP bukan masalah BN dan BN tiada sebab untuk campurtangan. Masalah ditimbulkan oleh ahli-ahli DAP sendiri dan RoS hanya bertindak sebab ada aduan dari ahli-ahli DAP.

Semua calon-calon DAP di Melaka adalah pilihan LGE dan isteri sehinggakan ramai tak puas hati. Ramai calon DAP akhirnya bertanding atas tiket bebas.

DAP gemar melabel BN dan UMNO sebagai rasis. LKS dan LGE sebenarnya dua orang rasis terbesar dalam Malaysia.

Pentadbiran LGE di P Pinang bolehlah disimpulkan sama dengan Kim Jong Il di Korea Utara. Belum jadi Tuhan namun sudah berlagak macam Tuhan.

Tindakan LGE & isteri menyibuk di Melaka menimbulkan kemarahan ahli-ahli DAP. Mereka rasakan pendapat pimpinan DAP Melaka diketepikan oleh LGE & isteri beliau.

Sementara itu, Pengerusi DAP Karpal Singh memberikan tempoh 24 jam kepada calon-calon bebas DAP untuk meminta maaf, jelas menunjukkan sikap kuku besi pemimpin-pemimpin DAP.

18 Responses to "CILI KASI TARUK! GUAN ENG TELAH MEMBUKTIKAN DIRI DIA SETANDING DENGAN HITLER!?"

  1. KL: "Saya masuk PAS bukan hendak jadi calon atau merebut jawatan dalam PAS," kata Tan Sri Muhamad Haji Mohd Taib ketika mengumumkan penyertaannya kepada PAS hari ini. Atas dasar itulah, katanya, majlis penyerahan borang memohon menjadi ahli PAS hari ini dibuat selepas penamaan calon PRU 13.
    Pagi ini juga Muhamad menghantar surat kepada Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor bagi memaklumkan dia telah meninggalkan Umno mulai dari tarikh surat ini iaitu 22 April 2013. Salinan surat itu dihantar kepada Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.
    "Mana parti yang boleh mengisi roh ini selain dari pasti yang memperjuangkan Islam," katanya.
    "Saya pergi ke surau, belajar agama, belajar al Quran. Saya perhatikan, hanya PAS boleh membawa pengaruh untuk membetulkan keadaan ini," tegas Mohamad.
    Berbeza dengan Umno yang ahlinya suka mengamalkan rasuah dan memakan benda haram dan suka manjatuhkan sesama sendiri.Mohamad juga berkata bahawa ahli Umno adalah bodoh dan tiada otak lebih dari lembu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah dia dengan pendapat dia. Yang pasti di bawah BN tiada sekatan untuk seaiapa belajar agama hatta dengan siapa pun. Memang eloklah umur dah macamtu mendalami ilmu agama. Tetapi jangan pula memburuk dan menhina orang lain bila dah di dlm kumpulan tu. sepatutnya pas dan bn bersama2 membangunlan ummat.

      Delete
    2. Yela mat taib baik budi pekertinya
      hatinya suci bersih seperti kain
      putih
      kami ahli pas dah lama sayang mat taib

      Delete
    3. Hmmm baguslh bhai klu pas mmng sayang dgn pemimpin umno...harap2 mat taib tak seperti zaid ibrahim....

      Delete
    4. Memang lah bagus mendalami agama..tapi yg tak bagusnya mengata dan menghina sesama islam.. takkan lah dgn menjadi ahli PAS, senang2 nak mengata dan menghina saudara sesama islam.. sangat tidak patut. Nak jadi ahli PAS, jadilah..tak dak sapa heran haih..

      Delete
  2. Dengan nada keras tapi tegas, mantan Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia, Datuk Kamilia Ibrahim memberi tahu bahawa Najib Razak langsung tidak ada menawarkan dirinya bertading di DUN Bukit Chandan dan seterus jika BN maenang di Perak akan beliau diangkat sebagai Exco Kerajaan Negeri.

    Dengan kenyataan ini amat jelas beliau dikira menuduh Najib Razak adalah seorang PM yang penipu!!!!

    Jadi siapa yang menipu?.. Datuk Kamilia Ibrahim atau Najib Razak?
    Datuk Kamilia juga menyatakan bahawa Umno dihuni oleh ahli2 yang bodoh dan suka memakan rasuah.Ahli Umno juga lebih bodoh dari lembu dan terdiri dari mamak nigeria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya...klu betul apa yg kak kamila katakn...umno amnya dan wanita khasnya mmng dah tak mahu lg khidmat beliau dlm pergerakkan wanita...mnkin kak kamila kena muhasabah diri...mnkn ada yg tak kena dgn diri kita...

      Delete
    2. Yang menipunya engko
      reka cerita sendiri

      Delete
    3. Kamilia, Suhaimi dan Sharif Omar patut berasa malu dengan semangat Che Johan bin Che Pa yang sanggup tidak bertanding, malahan sanggup berhadapan dengan tindakan tatatertib parti kerana beliau melihat untuk menumbangkan pembangkang lebih utama dari menjadi calon.

      Kamilia, Suhaimi dan Sharif Omar perlu melihat bagaimana Che Johan bin Che Pa yang sanggup melepaskan peluang untuk bertanding dalam pilihanraya kerana bagi beliau tak guna sekadar jadi calon pilihanraya, tapi pembangkang yang menang, sangat jelas Kamilia, Suhaimi dan Sharif Omar sangat tamakkan gelaran Y.B. tanpa mempedulikan peluang parti yang berhadapan masalah kerana perpecahan undi.

      Syabas kepada Che Johan bin Che Pa kerana mengutamakan perjuangan untuk menumbangkan pembangkang dan tidak tamak kepada nak jadi calon semata-mata.

      Kepada kepimpinan UMNO, memang Che Johan bin Che Pa bersalah dalam perkara ini apabila beliau tidak mengemukakan borang pencalonan, tapi lihatlah dengan hati nurani sebagai manusia, lihatlah keikhlasan Che Johan bin Che Pa yang sanggup melepaskan peluang yang tak semestinya datang lagi kepada beliau dalam PRU akan datang hanya kerana mahu menumbangkan PAS di Parlimen Pasir Mas. Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan jawatankuasa disiplin perlu melihat bahawa Che Johan bin Che Pa adalah sangat sayangkan pada parti hingga sanggup tak bertanding kerana mahu menumbangkan PAS di parlimen Pasir Mas.

      Nilailah sendiri keperibadian mulia Che Johan bin Che Pa berbanding dengan ketamakan Kamilia, Suhaimi dan Sharif Omar yang lebih mementingkan nak jadi calon tanpa mempedulikan masa depan parti.

      Jawatankuasa disiplin kalau mengambil tindakan yang sangat keras terhadap Che Johan bin Che Pa bermakna tidak menghargai pengorbanan ahli parti yang sanggup melepaskan peluang demi untuk kepentingan parti. Jika UMNO bersikap keras terhadap Che Johan, maka UMNO akan menghadapi krisis sokongan dari masyarakat kerana UMNO dilihat tidak tahu menghargai pengorbanan ahli parti sendiri.

      Fikir-fikirkanlah wahai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta jawatankuasa disiplin Barisan Nasional. Sekian, terima kasih.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  3. Rakyat Kelantan tahu tak 10,526 ekar ini berapa besar dan dengan tanah seluas itu berapa banyak rumah boleh dibina untuk rakyat Kelantan ?

    1 ekar = 43,500 kaki persegi

    Luas sebiji rumah yang buka 20 kaki dan panjangnya 70 kaki (rumah 20 x 70) bersamaan 1400 kaki persegi.

    43500kp / 1400kp = 31.

    Maknanya di atas tanah yang seluas 1 ekar boleh dibina 31 biji rumah 20 x 70.

    Kita tolaklah 8 biji rumah atau 11,200 kaki persegi untuk buat longkang dan jalan....

    Setelah ditolak lapan biji rumah maka tinggal lagi 23 biji rumah yang boleh dibina di atas tanah seluas 1 ekar.

    Jika 1 ekar boleh dibina 23 buah rumah cuba kita kali dengan 10,526 ekar dengan tanah yang diberikan kepada pemimpin DAP Perak ?

    23 buah rumah per ekar X 10,526 ekar = 242,098 buah rumah

    Itulah jumlah rumah yang bersaiz 20 x 70 yang boleh di bina di atas tanah seluas itu.

    Begitulah gambaran yang saya nak nyatakan kepada rakyat Kelantan betapa luasnya tanah yang diberikan oleh pemimpin Pas Kelantan kepada pemimpin DAP Perak.

    Sekarang siapa yang sebenarnya berdosa kepada rakyat Kelantan ?

    Umno juga ke ? Manipesto PAS PIS PUS DAP diutamakan, rakyat menderita takpo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahlah dia bagi kawasan tanah subur kalau tanah berih tepi laut
      takpe
      sekarang ni
      rakyat kelantan duduk atas pasir
      cina duduk atas tanah

      Delete
  4. Jadi roket dap memang berasaskan komunis. Padanlah beria2 nak chin peng balik malaysia. Mat sabu pulak ngeng ikut trlunjuk dia orang konon pejuang lah sangat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matsabu tu bodo

      Delete
    2. mat sabu cerdik bro... sebab tu kes khalwat ari tu dia menang... LOL

      Delete
  5. dia ni aku ingat masih lalok minum air ketum..ntah apa2 yg dia merepek..dah dah lah Mike...bkn dgn cara masuk parti PAS untuk menyucikan dosa...tu lah masa muda2 dulu lincah sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eluk lh mat taib dh tobat. Tp jgn pas ni kutuk2 balik bn/umno. Dulu yg tolong ko msa ko balon anak sultan selngor sape yg tolong

      Delete
  6. mat sabu nk jadi k0munis melayu mcm mat indra..

    ReplyDelete
  7. Tugu peringatan komunis cina ko ambil daripada mana tu? tipu orang bodoh ke atau orang cerdik?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!