CILI KASI TARUK! BETAPA DERITANYA KITA HIDUP BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN HARAMI DI SELANGOR!

Kata orang gambar menceritakan segalanya, tak perlu aku ulas.....lihatlah sekeliling kamu semua wahai rakyat Selangor! Apa sudah jadi dengan negeri paling maju ni? Dari sampah sampai ke pokok, air dan banyak lagi sudah tidak terurus. Inilah hakikatnya...

63 Responses to "CILI KASI TARUK! BETAPA DERITANYA KITA HIDUP BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN HARAMI DI SELANGOR!"

  1. sekarang rumah kat mane2 pun mahal... undi lah PR ke putrajaya untuk memastikan harga rumah boleh maintain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAPA NAK SANGKAL FAKTA NI..
      MANIFESTO PRU 12 OLEH PKR YANG MASIH TAK TERTUNAI HINGGA NAK BERTEMU PRU 13 DAH NI..

      MASIHKAH KAU INGAT?
      PAS/ PKR SELANGOR

      Urustadbir Berwibawa

      * Memastikan semua pemimpin bersih dari rasuah (dalam proses)
      * Menyiasat penyelewengan pentadibiran tanah dan sumber negeri (dalam proses )
      * Menghentikan projek-projek pembaziran dan rugi (menghentikan ditukar kepada menyambung)
      * Memastikan ketelusan pentadbiran negeri (dalam proses - agaknya )
      * Menghentikan campur tangan politik dalam perniagaan (menghentikan ditukar kepada menyambung)
      * Melarang ahli-ahli Exco terlibat dalam perniagaan (dalam proses)

      Sosial dan Kebajikan Rakyat
      * Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor (belum laksana)
      * Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yg dihantar ke nurseri (belum laksana)
      * Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bg pendidikan pra-sekolah (belum laksana)
      * Membri hadiah RM1000 kepada setiap anak Selangor yg mendapat tawaran ke Universiti (belum laksana)
      * Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor (diteruskan)
      * Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga (belum laksana)
      * Membuka pusat-pusat sukan mini dan rekreasi bagi belia (belum laksana- buat ladang babi dulu)
      * Mencarum takaful bernilai RM2500 untuk warga emas,org kurang upaya dan anak yatim (belum laksana)
      * Memberi elaun ibu tunggal yang layak (belum laksana)
      * Memberi elaun khas suri rumah yang memilih untuk menjaga (belum laksana) sepenuh masa anak-anak kecil mereka (belum laksana)
      * Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri ( belum laksana- buat ladang babi dulu)
      * Mewujudkan institusi menyelaraskan hal-ehwal agama selain Islam (belum laksana)

      Kesihatan Rakyat
      * Memberi wanita bekerja 90 hari cuti bersalin ( belum laksana)
      * Memberi 14 hari cuti kepada suami yg isterinya bersalin (belum laksana)
      * Memberi sebulan cuti kepada wanita yg kematian suami (belum laksana)
      * Menyediakan perubatan percuma untuk warga 65 thn ke atas (belum laksana )

      Ekonomi Rakyat
      * Menyediakan premis perniagaan yg cukup ( belum laksana RM100juta untuk ladang babi dulu )
      * Memberi bimbingan perniagaan kepada golongan belia dan wanita muda (belum laksana)
      * Memberi galakan kepada belia dan wanita muda dengan sewa minimum atau hanya perlu membayar air dan elektrik untuk dua tahun pertama (belum laksana)
      * Mengurangkan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10% ( belum laksana)
      * Memberi bekalan air kegunaan domestik secara percuma bg 20 meter padu pertama setiap bulan (dilaksana bulan jun)
      * Menjalankan program bg membolehkan rakyat miskin terutama petani dan nelayan mendapatkan pendapatan yg lebih tinggi di atas garis kemiskinan (belum laksana)

      Keselamatan Rakyat
      * Menguatkusakan syarat-syarat perlindungan alam sekitar bg mengelakkan bencana seperti tanah runtuh dan banjir (belum laksana)
      * Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan sistem baru yang lebih berkesan (belum laksana )
      * Mewujudkan pusat khidmat sehenti bagi menangani kes-kes jenayah dan keganasan terhadap wanita ( belum laksana - mula dengan projek Rm100 juta kandang babi dulu)

      p/s: terlaksana ker janji-janji tu?..yang duk kaco tempat luar pula???

      ARTIKEL NIE KHAS UNTUK PENCACAI PENCACAI PGAYR,DAP DAN PAS!

      Delete
    2. Lu punya rumah je la ada.

      Bodoh kerajaan PKR, rumah aku mana ada dpt air free. Alasan meter pukal.
      Rumah flat macam aku takde pun. Tipu je.
      Kalau nak bagi semua la, apesal org2 tentu je. Bodoh.

      Delete
    3. Kalau anda tak tahu, bair saya ceritakan. Satu cara Kerajaan make money ialah melalui taktik secara TIDAK langsung di mana rakyat jelata tidak perasan.

      Sejak Selangor under Pakatan, premium untuk convert tanah kepada tanah pembangunan telah bertambah berlipat ganda. kalau dulu di bawah BN, premium RM100,000- 200,000 per acre. Sekarang boleh mencecah RM 600,000/acre. Premium ini tiba-tiba naik sebaik sahaja Pakatan Take over Selangor 5 tahun dulu. Sila pergi tanya si developer-developer di Selangor untuk keterangan lanjut. Di pulau pinang juga practice taktik yang sama. Jadi si developer tidak mahu rugi, caranya transfer kos kepada pengguna. Itu salah satu sebab utama kenapa harga rumah tiba-tiba naik tinggi-tinggi sejak 3 tahun lepas. Satu acre tanah boleh diri lebih kurang 20 biji rumah 20' x 70'. Disebabkan pertambahan premium, harga rumah sebiji naik RM20k.

      Jadi sila undi PR untuk memastikan harga rumah terus naik. Bagus untuk orang kaya raya yang sudah adalah beberapa biji rumah sebagai investment. Kesian orang miskin.

      Delete
    4. bersatulah kita demi agama dan negara kita, undilah PR demi agama dan anak cucu kita di masa hadapan. Tinggalkan & jauhilah umno dengan penyakit kroniknye itu.

      Delete
  2. aku tgk ok jer....aku tinggal kat selangor, tiap2 bln aku tk pyh byr airr....so what....lansung tk derita pon...ko yg bohong.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buktikan Janji Manifesto PRU12 Telah Dilaksanakan....

      Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) hari ini mencabar Kerajaan negeri Selangor yang diterajui Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor supaya mengemukakan satu kenyataan rasmi termasuk menyenaraikan status pencapaian terhadap setiap janji kepada rakyat yang dibuat menerusi manifesto pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) yang lalu.

      Pengerusinya, Datuk Sohaimi Shahadan memberikan tempoh selama dua minggu kepada kerajaan PKR Selangor untuk berbuat demikian memandangkan sebilangan besar janji dalam manifesto tersebut masih belum ditunaikan sehingga ke hari ini.

      “Berdasarkan penelitian dan kajian GPRS, sejak mentadbir Selangor empat tahun lalu, sebanyak lapan janji langsung tidak dilaksanakan oleh kerajaan PKR Selangor antaranya ialah memberi bantuan RM50 sebulan untuk pendidikan pra-sekolah; bantuan golongan muda mendirikan rumah tangga termasuklah memberikan elaun kepada ibu tunggal dan suri rumah di negeri ini.

      Selain janji tidak ditunaikan, terdapat empat program yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri di bawah manifesto tersebut turut tidak sempurna selain mendakwa wujudnya kelemahan yang ketara seperti bantuan RM75 untuk setiap anak ke nurseri, hadiah RM1,000 anak negeri yang mendapat tawaran universiti, bantuan biasiswa pelajaran dan juga tabung permulaan RM100 untuk setiap anak kelahiran Selangor,” ujarnya kepada media dalam satu sidang media di sini hari ini.

      Justeru, GPRS mendesak kerajaan PKR bersama-sama sekutu mereka, DAP dan Pas tampil menyediakan kenyataan rasmi dengan menyenaraikan pencapaian kesemua 12 perkara ini yang terkandung dalam manifesto mereka.

      "Kita cabar kerajaan negeri umumkan perkara ini, kita tidak mahu rakyat terus dibohongi. GPRS juga bersedia untuk berdebat dengan Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) atau wakilnya mengenai janji-janji tidak tertunai ini, termasuklah program-program dilaksanakan kerajaan negeri yang bersifat 'ala kadar' dan 'melepas batuk ditangga' sahaja," katanya.

      Dalam masa yang sama, Sohaimi yang juga pengerusi Biro Pembangunan Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pergerakan Pemuda UMNO turut menyelar PKR membuat janji baru untuk meraih sokongan pengundi pada pilihan raya umum akan datang seperti menurunkan harga minyak, menurunkan harga kereta dan sebagainya.

      "Rakyat perlu membuat penilaian bahawa janji baru PKR itu sebenarnya hanyalah untuk menarik sokongan pengundi. Jika PKR dan sekutu mereka ikhlas mahu membantu rakyat, mereka sepatutnya telah selesaikan janji mereka pada PRU12 lalu khususnya di Selangor

      "Namun, pakatan pembangkang sehingga hari ini tidak laksanakan janji tersebut, kemudian buat janji baru," ujarnya

      ARTIKEL NIE KHAS UNTUK PENCACAI PENCACAI PGAYR,DAP DAN PAS!

      Delete
    2. Mmgla xyah bayar sbb ko cume guna air wat cuci JUBOR dan kepala 'tundun' ko jer....wooit TNB dah lama wat mcm tuh gak...bkn semua dpt air pree...yg free ialah air lombong , melimpah ruah smp atas jalanraya di Selangor pon di penuhi dgn 'lombong'2...ape punyer kjaan pakatan haram Jadah...xreti langsong nak mmprbaiki / mnyediakan prasarana utk rakyat..yg depa tau mngisi tembolok puak2 depa jer..

      Aq dok kat Damansara kerja kat Sri Hartamas...rim keter aq smp bengkok sbb trlalu byk 'lombong' yg harus aq redah tiap2 ari...kalo pasai sampah rasanya kalo wat sumbat mulut2 YB Pakatan elok jugak...ckp pung pang2 tapi kerja hampeh...menyusahkan rakyat saja...

      Kalo nak wat pengkisahan tentang keJAHILIYAHnya krjaan pakatan haram jadah kat Selangor neh mmg banyakkkkkkkkkk sgt...yg penting dulu...semasa BN pusat kegiatan haram xmcm skrg....dah boleh tukar Selangor Hatyai Malaysia...

      Delete
    3. 12:23pm, Kalau takat tak yah bayar bil air yg lain harga naik apa KEJADAH NYE...jgn comment benda bodoh la.

      Delete
    4. Lu punya rumah je la ada.

      Bodoh kerajaan PKR, rumah aku mana ada dpt air free. Alasan meter pukal.
      Rumah flat macam aku takde pun. Tipu je.
      Kalau nak bagi semua la, apesal org2 tentu je. Bodoh.

      Delete
    5. Gua menyewa 2 rumah di selangor. Haram bil air free. Sebulan rm100, isi keluarga 6 orang. Yg menipu ni bukan org selangor.kalau btl mmg bil air lu free, buktikan. Dan kalau betul bil air lu free,sungguh kerajaan pr ni tak adil dan menzalimi rakyat.

      Contohi najib, melayu cina india semua dpt bantuan brim,baucer buku,baucer smartphone,klinik 1M,kedai rakyat 1M semua cina india melayu dapat merasa.ingatlh pemimpin yg adil akan dpt berljndung dibawah arasy Allah.

      Once BN, forever BN

      Delete
    6. Alahai Anon 12.23 PM ...Setakat air free bernilai RM11.00 pun dah gah sangat ke jasa PR? Jasa2 kerajaan yg lagi besar / banyak tak pulak awak tau berterima kasih... Asyik2 menentang kerajaan, tapi bila apa yg kerajaan beri pd rakyat, awak pun tak ketinggalan sebat....Ohhhhh tak malunye....

      Delete
    7. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong soraang dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
  3. ak yang dh lama duduk shah alam merasa derita..setakat air percuma Rm7.00 sebulan, tak membantu rakyat langsung..mana janji kerajaan negeri nk buat perumahan mampu milik utk rakyat?yang aku nampak byk rumah mimpi-milik terutama kawasan seksyen 7 dan sekitar..kami golongan muda tak mampu nk beli rumah berharga 300k ke atas..janji2 palsu puak pembohong. serik dah di bwh rejim yahudi aljuburi..majoriti rakyat selangor akan undi BN pru13 nnti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mmg betul kami generasi muda baru bekerja n bekeluarga hanya mampu menyewa itupun apt rata2 1000++ perumahan baru mahal2 belaka di shah alam, jgn salahkan n label kami ni mcm2, kami undi pr 2008 utk bela nasib kami, bila dpt kuasa alasan mcm2 kami nk org bt kerja ,,, lilahitaala ini lah realitinya golongan kami, golongan lain yg dh establish jgn bongkak ngata kami, ahli politik dua belah pihak dgrlah rintihan kami...

      Delete
    2. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong soraang dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
  4. Segala janji akan ditunaikan selepas PRU 13 seperti PRU yg lepas lepas teruskan kesetiaan anda kpd kerajaan PR keadilan saksama untuk semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu tipu tipu tipu tipu tipu tipu!!

      Delete
    2. BROWSE:HOME FOKUS BN DIJANGKA MENANG PRU 13, KATA PEMIKIR ASLI

      AIDCNews – Badan pemikir swasta, Institut Kepimpinan Strategik Asia (ASLI) meramalkan Barisan Nasional (BN) akan memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (GE13) kerana sokongan masyarakat Melayu luar bandar telah kembali kepada Umno dan BN.

      Dalam analisis yang dibentangkan semalam, ASLI berkata BN dijangka memenangi 123-135 kerusi dalam pilihan raya akan datang, tetapi boleh mencapai setinggi 150 jika Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak boleh menarik pengundi Cina dan India yang belum membuat keputusan muktamad.

      “Dari tafsiran penyelidikan saya jika peralihan pengundi Melayu luar bandar kuat kepada Umno maka pertempuran undi Melayu luar bandar akan memihak kepada BN.

      “Pilihan raya akan datang pada dasarnya akan diputuskan oleh pengundi di kawasan-kawasan luar bandar,” kata Pengarah ASLI, Tan Sri Dr Michael Yeoh Oon Khing memberitahu The Malaysian Reserve dalam satu temu bual e-mel semalam.

      “Bagaimanapun, apa yang boleh pasti adalah bahawa dua pemenang besar dalam pilihan raya akan datang yang dijangka pada 14 atau 21 April 2013, adalah UMNO dan DAP.”

      Delete
    3. Haha kuat usaha bang... tp sayangnya.... org umno yg sokong soraang dua jr.. anon tu ntah2 cai umngok yg dibayar. Ntah2 sorang je... usaha lg bang... usaha kasi gigih sikit....hahaha best lawak kat blog ni...

      Delete
  5. Aku rasa bagus kalau PR terus perintah Selangor. Macam macam kemudahan rakyat Selangor dapat yg tak pernah kita rasa masa BN dulu.

    Tol tak naik, BRIM, gaji kakitangan kerajaan naik melambung sebelum cukup waktu, bantuan sekolah anak, air percuam dan macam macam lagi.

    Ini semua nikmat adanya kerajaan PR yang sentiasa memantau BN. BN buat silap , siap . Jadi tak berani nak buat silap, rakyat dapt byk faedah.

    Oh ya lagi satu, kalau tak sebab PR buat kerja baik mereka, kita pun takkan tahu ade menteri BN anak beranak meniaga lembu guna duit rakya tapi taik lembu pun tak nampak. Yang ade kondo mewah harga juta juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. #PRU13 : Masyarakat India Jadikan PRU12 Sebagai Pengajaran

      Desperado pakatan pembangkang turut memanipulasikan masyarakat India dalam percaturan politik sebagaimana pada Pilihan Raya Umum ke-12 yang lalu, kata Ahli Parlimen Hulu Selangor, P.Kamalanathan.
      Jelasnya, antara faktor kejayaan pakatan pembangkang memperoleh undi yang banyak sehingga dapat menawan lima negeri pada PRU ke-12 lalu adalah disumbangkan oleh masyarakat India yang terpengaruh dengan janji-janji mereka dan taktik ini kembali digunakan menjelang PRU ke-13.

      “Jika pada 2008 lalu, masyarakat India dimomokkan oleh mereka dengan perhimpunan jalanan sebagaimana yang dilakukan oleh HINDRAF selain janji-janji pembelaan yang mana dapat dilihat di Kampung Buah Pala, Pulau Pinang tetapi kemudiannya apabila mereka mendapat kuasa maka semuanya tidak dilaksana malah kata-kata yang mengguris hati dan memperkecilkan undi bangsa ini diluahkan,” katanya kepada UMNO-Online.

      Ujarnya, perkara lalu menjadi tauladan bagi masyarakat India lantas mereka sekarang telah kembali memberikan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) kerana sedar bahawa hanya parti tersebut yang memberikan pembelaan dan melontarkan kata-kata atas keyakinan bahawa setiap janji akan ditunaikan.

      “Cukuplah sekali pakatan pembangkang diberikan peluang kerana telah terbukti bahawa mereka gagal menyelesaikan masalah yang dibawa oleh rakyat sebaliknya mereka hanya memperbesarkan saja isu terbabit untuk dijadikan sebagai bahan propaganda tapi tiada penyelesaian.

      “Ini amat berbeza dengan pendekatan yang dilakukan oleh BN kerana sebagai kerajaan yang bertanggungjawab BN tidak memperbesarkan isu yang ada sebaliknya membantu menyelesaikannya dengan cara yang berhemah dan amat menyenangkan.”

      Tambahnya, jika sebelum ini anggota pakatan pembangkang hanya memperguna kaum India bagi kepentingan politik, kuasa dan kedudukan mereka maka ia tidak mungkin akan berulang buat kali kedua.

      “Pakatan pembangkang cuba menggunakan isu kaum India sebagaimana kononnya mereka mendakwa 300,000 orang yang masih tidak mempunyai dokumen sedangkan kelompok yang dibawa berhimpun ke Putrajaya adalah mereka yang terdiri dari pekerja asing dan kebanyakkannya bukan orang tempatan.

      “Semakin dekat PRU ke-13 maka pakatan pembangkang semakin terdesak mendapatkan sokongan sehinggakan mereka menggunakan sekumpulan individu bagi memperlihatkan kepada orang ramai kononnya mereka melakukan pembelaan kepada bangsa India.”

      Tegasnya lagi, sememangnya masyarakat India amat kecewa dengan pakatan pembangkang dan sedar bahawa mereka diperguna semata-mata kepentingan politik sedangkan kebajikan yang dijanji tidak dilaksana.

      “Pakatan pembangkang juga sedar bahawa sokongan masyarakat India kepada mereka semakin berkurang lantas mereka sengaja membangkitkan isu-isu lapuk untuk kembali menarik sokongan mereka walhal telah nyata bahawa BN melaksanakan kebajikan rakyat tanpa sebarang pura-pura apatah lagi banyak pembaharuan yang dilaksana selain memperbetulkan pelbagai kesilapan yang pernah dilakukan sebelum ini.”

      Dilaporkan, sebelum ini Ahli Parlimen PKR (Sungai Petani), Johari Abdul pernah menyatakan bahawa pakatan pembangkang mampu mengekalkan kuasa di Kedah tanpa sokongan kaum India yang secara tidak langsung menafikan pembabitan bangsa ini dalam PRU.

      Lebih buruk lagi, janji manis pakatan pembangkang beberapa ketika sebelum PRU 2008 yang secara terbuka menyatakan komitmennya bagi menyelesaikan isu kampung Buah Pala namun malangnya penempatan yang dianggap sebuah kampung tradisi ini dirobohkan.

      ARTIKEL NIE KHAS UNTUK PENCACAI PENCACAI PGAYR,DAP DAN PAS!

      Delete
  6. Ok ke....??? Biasa la tu. Dulu masa sekolah rendah kekawan aku main jentik jari. Ada yg mengaku tak sakit walaupun hakikatnya mata berair menahan kesakitan. Sama lah lebih kurang macam ko..tengok ok jer walaupun hakikatnya tak ok.

    ReplyDelete
  7. Orang melaka, johor, pahang ade dpt air free ke? Itu BN tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. la xtau ke orng phng ni untung sbb tau nk undi kerajaan yg btl...bil air kalu kn rm 50..kne byr belas2 je...ade subsidi boh...bil elektrik bwh 20 kompem xyah byar.. hehe..seronk jd orng phng...rumah murah bersepah...mohon minggu ni..bln dpn smpai surat dah boh...tunggu siap jer...nie la kelebihan kerajaan...tu blum lagik citer pinjaman niage nye..kemudahan asas nye...best woo..

      Delete
    2. Ala.. Pakatan janji je lebih tapi tak buat kerja habis. Apesal meter pukal tak dapat. Tipu. Nak bagi semua la.

      Esok nanti bila menang putrajaya pun mesti mcm2 alasan. Confirm.
      Cth macam PTPTN nak bagi free. Tup2 tup bila menang nanti, rakyat yg betul2 miskin tegar je dpt. Yg pendapatan sederhana tak dapat... boleh baca pikiran puak2 pakatan ni.

      Delete
    3. di melaka air mmg x free tp air paip kami bersih bkn mcm air paip kelantan.negeri kami bersih dan xdak sampah menggunung dan longkang penuh sampah mcm di kedah,kelantan,selangor dan penang.pembangunan di negeri kami sgt pesat.bnyk tempat2 menarik yg dibangunkan oleh kerajaan negeri.di kedah taman rekreasinya hanyalah tempat org buat maksiat.dlm hutan tp x terjaga.sampah sarap merata,air kolam mcm teh tarik dan nyamuk bnyk.itupn dulu dipercayai krjaan bn yg bangunkan tmn tersebut tp bila smpai ke tgn pas ianya tidak diselenggara dengan baik dan keadaan sgt kotor dan menjijikkan.pasar disini sngt kotor.jln berlubang sana sini.x tau camana nk bw keluarga dari melaka utk dtg melancong ke sini kerana sngt mengaibkan!itukah yg dibanggakan oleh kerajaan pembangkang?tidak layak dipanggil pakatan rakyat sbb langsung tidak menjaga kebajikan rakyat.ada mata pandang..ada telinga dengaq..ada otak pikiaq la bro..jgn jgn bodoh piang!

      Delete
    4. Orang kat pahang kalau ade rumah pun tapi harga serupa macam reban ayam kat selangor pun buat ape? Kira miskin dan takde transformasi kekayaan lah tu

      Delete
    5. Bhai 03.04...bodohnya org selangor g beli rumah kecik tp harga mahal...biarlh beli hrga cam reban ayam tp rumah besar utang tak bnyk..klu org pahang beli rumah sama harga dgn umah org selangor mesti kecik sikit dari istana...hahaha sian org selangor demi pr snggup duk rumah sempit byr bulan sama dgn 3 rumah di pahang...

      Delete
    6. nie kompem dengki ngn orng pahang sorry to say la...betape bestnye kami ni dpt bli rumh hrge kos rendah tpi besar boh...rumh prima n mesra rakyt lg best kt tanh sendiri bley smbng2 plak nk wat besar...walau kami miskin tapi x rase diri ni mskin biler dpt hdup amn damai...sume bnde kemudahan pn ade...xyah la jd kaye raye dok sane tu nk bli rumh sekangkang kera pun semput...time kash byk kt bn....saye sayang bn...

      Delete
    7. ORG JOHOR TAK PERLU AIR FREE. MR. TOUCH N GO LIMKITSIAL JGNLAH SIBUK NAK KACAU ORG JOHOR. HIDUP KITA AMAN DAMAI. ORG CINA JOHOR KALAU SOKONG DAPP MMG TIDAK SUKA HIDUP AMAN. JGN NASI DAH JADI BUBUR BARU MENYESAL. MR TOUCH N GO PGILAH TERJUN LAUT. WE DO NOT WANT YOU.

      Delete
    8. korang yang cikit je ckp tak nak,mr touch n go nak sangat dgn korang semua kat johor,dia nak tarik orang orang cina yang sokong BN masuk team dia jadi rakan sekomunis dgn singapurapura dan pulau pinang,demikianlah adanya.

      Delete
    9. KALAU CINA JOHOR TAK SEDAR DIRI BIARKAN. NANTI DIA AKAN MENYESAL SEBAB TOUCH N GO TU MANUSIA HAMPEH. JAHAT MCM IBLIS. KACAU SANA SINI. TOLONG ORG TAKDA PUN. JADI SENDIRI MAU INGATLAH.

      Delete
    10. 10:08.....kalau dah nama dia CINA....kat mana2 pon tetap sama...terus terang lah aku cakap....memang aku tak percaya dengan CINA..
      Matalamat mereka sama mereka nak pijak dan kalau boleh mereka nak sembelih orang melayu...

      Delete
    11. Lantakla johor melaka kuantanr tak dapat air free pun... mana ada dlm manifesto bagi air percuma... Takla kena tipu.... Dan menipu.....

      Delete
  8. BN Yakin Menang PRU-13 Dan Terus Tadbir Negara

    Biarpun bakal berhadapan dengan cabaran besar pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) nanti, Barisan Nasional(BN) di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin menang dan terusmentadbir negara, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
    Muhyiddin yang Timbalan Pengerusi BN dan Umno berkata, keyakinan itu diambil kira berdasarkan persediaan yang begitu rapi dan tersusun parti komponen BN, selepas hilang majoriti dua pertiga pada PRU-12.
    Katanya, selain anggota komponen BN yang telah disuntik semangat kerja berpasukan, persatuan-persatuan bukan kerajaan (NGO) dan badan-badan sukarelawan turut berganding bahu dan bekerja keras bagi memastikan kemenangan BN, sekali gus merampas negeri-negeri yang hilang kepada pembangkang pada PRU-12.
    "Situasi kini umumnya bertambah baik. Banyak pakar-pakar, 'think tank' (kumpulan pemikir) dan penganalisis berkata BN akan menang. Mereka mesti ada fakta dan perkiraan. Saya melihat bahawa trendnya bertambah baik.
    "Jangkaannya, kita (BN) boleh dapat pertahankan kedudukan kita. Cuma kita nak perkukuhkan di kawasan-kawasan tumpuan," katanya ketiba berucap pada majlis dialog PRU-13 untuk Wilayah Persekutuan anjuran bersama Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Wilayah Persekutuan, Veteran Umno Wilayah Persekutuan dan Kelab Umno Pesara Kanan Kerajaan Wilayah Persekutuan.
    Selain itu, katanya, pembaharuan dan transformasi yang giat dilakukan kerajaan dalam usaha menjamin masa depan rakyat dan negara ternyata disedari dan diterima rakyat secara terbuka.
    Muhyiddin berkata, sebagai pemimpin berwawasan tinggi, Najib sememangnya sedar pembaharuan secara menyeluruh dan holistik membabitkan semua lapisan masyarakat perlu dilaksanakan bagi mempertahankan dasar dan pembangunan kerajaan yang dibina sejak negara mencapai merdeka lagi.
    "Kita nak mempertahankan ini kerana kita telah membentuk sebuah negara yang boleh dikatakan aman, selamat dan telah maju untuk satu tempoh yang panjang. Mungkin tidak mudah untuk membandingkan mana kah negara-negara lain yang telah mencapai tahap kejayaan dan kecemerlangan seperti Malaysia," katanya.
    Dalam menghadapi PRU-13, Muhyiddin yang juga anggota Parlimen Pagoh mahukan pemimpin dan anggota BN di semua peringkat memberikan sokongan padu kepada calon yang diputuskan pucuk pimpinan parti kelak.
    Menyedari kekuatan dan cabaran besar daripada parti pembangkang, beliau berkata, BN akan membariskan calon yang boleh menang dan munasabah, namun sokongan padu amat diperlukan supaya tidak timbul masalah yang boleh menggugat peluang BN untuk menang.
    "Yang paling penting bagi kita ialah kalau keputusan (mengenai calon) sudah dibuat (oleh Perdana Menteri selaku Pengerusi BN) maka pihak pimpinan di peringkat bahagian itu bersedia menerima itulah calon dan tidak menimbulkan isu dan permasalahan sehingga berbalah sesama sendiri...dia boleh membantu memenangkan calon itu dengan cara yang lebih baik" katanya. - BERNAMA

    ReplyDelete
  9. Tapi pr pun parti kroni.parti anak beranak..
    Kalau cucu cicit dah besar boleh jadi.....parti
    anak beranak cucu cicit.Senang keturunan
    dema. Kita rakyat biasa ni, apa pun tak ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI ANAK BERANAK JGNLAH NAK MENYIBUK DI JOHOR. KALAU SELURUH HIDUP JADI MCM CHOCLAT FUDGE DAN TOUCH N GO MCMANA NAK BUAT KERJA. KAT SGOR PUN ADA PARTI ANAK BERANAK. PENCACAI TOLONG TGK BETUL2 WAJARKAH ANAK BERANAK NAK PERINTAH MALAYSIA. APA MUSLIHAT.

      Delete
  10. PR baik kekal sbg pembangkang...itu yg terbaik...biar kerajaan meneraju negara. BN pandai memerintah dan negara maju.PR pandai pastikan kerajaan tk menyeleweng. PR belum bersedia utk memerintah..hanya bagus utk menegur...sekian tksh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju tapi bewak gay tu perlu dihapuskan!!!!buat negara hancur dan huru hara!!!!!

      Delete
  11. mula mula UBN dok kacau kedah tapi tak jalan sebab dlm umno pun dok tungang langang.

    lepas tu dok kacau kelantan kononnya negeri jalang...chechk punya check ghupanay anak cucu geng kaler merah juga yg dok jadi jalang....pun kantoi

    pas tu kacai selangor plak.....tp selangor ada mat kota peti pula dok jadi liabiliti.....kantoi kantoi.....

    ni nak bg tau nu johor,N9 dgn Pahang apa citer dengaq kata nak bunkuih dah

    En Mohamad
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Encik nasionalis melayu, pada pandangan peribadi saya, perjuangan kita untuk kelestarian bangsa melayu secara strategis dan praktisnya hanya dapat dicapai melalui umno dan BN. Memang secara teorinya dasar yg diperkatakan diperjuangkan PR adalah lebih baik untuk bangsa melayu dan islam tetapi saya khuatir ianya bukan hanya sekadar retorik malahan tidak praktikal dalam konteks sosioekonomi negara malaysia pada hari ini

      Delete
  12. Mad fake, bila masa ko cek jalang tu anak cucu
    kaler merah......bukan kaler hijo ke? Ke ko buta
    warna...ke engko dah interview ehem ehem dgn
    diaorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan ka dia pakai baju kaler merah yg sorang lagi kaler putih bukan kah merah putih tu geng umno kah kah kah kah

      En Mohamad
      Nasionalis Melayu

      Delete
  13. Pengundi bukan melayu dah terjamin milik PR itu kenyataan masa kini,PR hanya perlukan kurang dr separuh jumlah undi pengundi melayu untuk terjang keluar Ameno Bn dari tampuk kekuasaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh bukan main tinggi tahap
      keyakinan.

      Delete
    2. Itulah hakikatnya. Sebenarnya tidak banyak sebab pengundi bukan melayu untuk mengundi BN jika bukan atas faktor tiada pilihan. Mengundi PR secara amnya menjanjikan lebih banyak kebaikan keatas bukan melayu berbanding BN. Namun pada hari ini, pengundi bukan melayu telah mempunyai banyak pilihan atas perpecahan yang berlaku dalam kalangan melayu. Akibatnya hari ini, satu persatu hak-hak orang melayu dan islam lenyap dari genggaman sedangkan melayu masih lagi memerlukan dasar-dasar kerajaan yang seperti ini untuk terus berkembang dan maju.

      Lebih malang lagi apabila pernyataan saya seperti diatas akan dilabel rasis oleh orang-orang melayu sendiri. Jadi bagaimana hak-hak ini hendak terus diperjuangkan sedangkan kita masih memerlukannya?

      Selami terlebih dahulu secara mendalam pencapaian melayu pada hari ini secara kolektif disamping perwatakan dan dasar pendekatan bukan melayu dalam kalangan masyarakat sekitar anda sebelum mengatakan agenda melayu sudah tidak relevan lagi pada masa kini.

      Delete
  14. undilah PR, pastinye kehidupan yang lebih selesa menanti anda walau negeri mane pun anda tinggal.

    ReplyDelete
  15. KALAU TAKAT AIR FREE YG LAIN MAHAL APA KEJADAAH NYE.. SAMPAI MATI AKU TAKKAN UNDI PKR OR PAS LAGI. GOODBYE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat pekan kecik kawsan orng melayu pon nak saman parking... bukannya sesak sangt pon...

      Delete
  16. Menurut sumber terkini ds najib sehingga kini masih kepeningan lalat memikirkan senarai barisan calon amno bn belum dpt dimuktamadkan lagi perebutan, lobi melobi di seluruh peringkat jentera pencalonan Bn menambahkan ketidakyakinan dan keraguan yg menasabah akan kekalahan yang bakal menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi kat zul kulim satu.... dah berbuih mulut dok lobi tu..

      Delete
    2. korang apa kejadah....anwar umum calon...dap yg marah...dap umum calon...anwar yg marah!!!!??????
      yg anwar pulak msh cari tempat selamat...takut kalah...!!!!!tak yakin undi melayu cari undi cina!!!!
      bewak...bewak!!!!

      Delete
    3. hari tu nuar umum calon pgayr....sambutan boooooooo dari pgundi sendiri!!!!!kesian...

      Delete
    4. hassan akidah & berahim katak mahu satu... ade kosong lagi ka?

      Delete
    5. menantu bang non pun nak bertanding jugak?

      Delete
  17. tuan..kami belum dapat melihat video bicara perdana tun mahathir dijohor baru2 ini..tak sabar rasanya..terima kasih.

    ReplyDelete
  18. HARAM SOKONG PAS
    HARAM SOKONG PKR
    HARAM SOKONG DAP
    Parti jual agama, pluralisme, lgbt dan racist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kou x sembayang lagi besor haram nye. kah kah kah

      Delete
    2. betul...dah lah tak sembahyang...suntut jubo jantan gay lagi!!!!!kah kah kah kah
      jgn jejak surau dan masjid majlis syura!!!!

      Delete
    3. Sekutu PKR dan Komunis DAP yakni kerajaan serambi mekah adalah sangat istiqamah,tawaduk dan zuhud dlm amalan hidup mereka.

      Delete
    4. Zuhud kejadahnya kalau pakat tukar kereta mewah semua.... Dulu paling mewah geng dewa pas kat kelantan ni pakai wira jer... Sekarang nahhh... Ambik. ... Harier.. Wish.. Alphard... Zuhud menatang mu...

      Delete
  19. Hahah anon 9.36pm. Nak gelak aku baca statement mu. Betul2 bangang tahap gaban. Zuhud kepala butuh mu. Tu je aku nak bgtau mu...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!