CILI KASI TARUK! BANJIR DI PULAU PINANG AMAT MEMALUKAN KALIFAH TOKONG GUAN ENG!

 
Bulan lepas, DAP Pulau Pinang dengan bangganya mengisytiharkan Perak Road di Pulau Pinang bebas sepenuhnya dari masalah banjir yang melanda kawasan tersebut selama lebih 40 tahun lalu, hasil dari projek tebatan banjir yang dijalankan oleh kerajaan negeri di kawasan itu.

Setiausaha Politik Guan Eng, Ng Wei Aik dengan bangganya pada ketika itu menaikkan banner yang tertulis “40 years flood problem solved in 9 months” (40 tahun masalah banjir selesai dalam masa 9 bulan) untuk menunjukkan betapa berkesannya kerajaan DAP ini dalam menyelesaikan masalah rakyat.

Tapi Guan Eng lupa dengan kuasa tuhan dan minggu sudah, akibat hujan yang begitu lebat, kawasan Perak Road dilanda banjir buruk – seperti biasa.

Penduduk Pulau Pinang berpusu-pusu masuk ke dalam laman Facebook Wei Aik dan memuat turun gambar-gambar banjir di kawasan tersebut, tapi cina yang sombong dan angkuh ini tidak mempedulikan perkara tersebut, sebaliknya cuba mengalih perhatian kepada isu lain.

Inilah masalah dengan DAP dan Pakatan Rakyat. Kurang matang dan tidak mahir mengurus, tapi nak tunjuk pandai. Tidak ada sesiapa dalam dunia yang berani menjanjikan banjir atau bencana alam yang lain tidak akan berlaku langsung, tak kiralah sebesar manapun projek yang dijalankan.

Baca seterusnya di Perak Today

63 Responses to "CILI KASI TARUK! BANJIR DI PULAU PINANG AMAT MEMALUKAN KALIFAH TOKONG GUAN ENG!"

  1. Kasi taruk lagi mamak. Haha.. tau lah umno p.pinang tolak, tak mau mamak. Hang dok meroyan kat sini ka. Hri ni tk p minum todi ka. Jgn lupa bak mai satu gambaq na.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...bukan lu ke yg menumpang dan meroyan kt laman rumah org...hmmm dasar tak sedar diri..tak peduli kt mner berdiri...

      Delete
    2. Hidup mamak. United Mamak No Otak. Aneee todu wonnne

      Delete
    3. Kasiii macaa itu gumuk mcm babi bawak.

      Delete
    4. Kasi itu budak jln goyang bontot. Sebiji itu babi.

      Delete
    5. Jaga jaga ketua korang suka bontot!!nanti dia sondol macam babi!

      Delete
  2. Anon 10:18AM BARUA ANJING DAP - hang anak haram jadah keturunan melayu bangsat. Hang tak pa lah mungkin tak tinggal dikawasan tu , tapi aku ,keluarga aku dan ramai lagi penduduk yang jadi mangsa kerana percaya dengan DAP yang konon nya dah sattle masalah banjir kat situ - bodoh punya melayu - kalau nak ampu DAP pun ,bukan dengan cara macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salim... hang jgn duk marah la. Org bau, bau todi lu bila lu bukak mulut.

      Delete
  3. Anon taik 10:18

    Hg tolak mamak muslim tp cium bontot cina dap komeneh.

    Pungkok hg la.mcm pelaq la hg ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada dia cina punya walaupun tak permah cebuk tetap menyelerakan pencacai pass pr nim. Dari atas sampai bawah semuanya hendak cium benda busuk ni.

      Delete
  4. Pagi2 lagi keling karala ni dah tabur fitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...tang mana yg fitnah tu bhai...jgn jd munafik bro

      Delete
  5. Mamak muslim tapi baguih dok ada teguk arak todi...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak ke. Contoh pencacai kaki fitnah. DOSA YA ANON.

      Delete
  6. Kami tolak calon dri mamak yng bajet mengaku melayu!
    Hidup umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm umno ade calon bumiputera yng beragama kristian...

      Delete
    2. Hati2 jugak dgn mamak yg belum pastj islamnya. Todi kasi satu. Thambyyyy.

      Delete
    3. Dan hati hati dengan orang yang dah terang terang kafirnya!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. lagi kena hati2 dgn puak munafiok yg ngaku perjuang islam tetapi dia la penghina islam..itu lah umno, parti lembu2 bersatu

      Delete
  7. padan muka guan eng dan aik wei gila babi! dia ingat boleh atasi kuasa Allah Ta'ala!

    ReplyDelete
  8. Ksian rkyat P.P kna tipu.....hukhukhuk....akibat pxaye dgn PR....

    ReplyDelete
  9. alamak tak merasa lah aku nak melancong ke Pulau Pinang tahun ni..banjir wooo...CHANGE!!!CHANGE!!!CHANGE!!!

    ReplyDelete
  10. Wa simpati sungguh dgn rakyat yang terbabit. Kena ingat sebilangan besar juga bukan pengundi Pakatan tandas rakyat dan mereka yg secara tak langsung terbabit dalam hal ni. tapi ni lah dia puak2 kalipah dgn raja kunyit. banyak hal lain yg boleh buat duk sibuk nak jual tanah buat spital dgn buat terowong mimpi. lain benda tak reti... Bangang piang puak2 ni..

    ReplyDelete
  11. Umno terus maju...
    Tipu rakyat malaysia..

    ReplyDelete
  12. kalipah guano eng masa awal2 masuk pejabat ket. Menteri duk gebang semua projek telus akan diwar2 kan siap ada badan pengawas lagi. Apa dah jadi dgn projek mega terowong jamban tu? dah lupa ek nak bagi telus sebab projek tu timbul selepas Guano Eng bermalam dgn rainbow dan terbayangkan betty? Buat keje macam badak air nak mengawan tak sempat2 dah dan x peduli apa nak jadi... nak kata macam mana lagi puak2 ni? memey bangang piang..

    ReplyDelete
  13. Wa simpati sungguh dgn rakyat yang terbabit. Kena ingat sebilangan besar juga bukan pengundi Pakatan tandas rakyat dan mereka yg secara tak langsung terbabit dalam hal ni. tapi ni lah dia puak2 kalipah dgn raja kunyit. banyak hal lain yg boleh buat duk sibuk nak jual tanah buat spital dgn buat terowong mimpi. lain benda tak reti... Bangang piang puak2 ni..

    ReplyDelete
  14. khalifah celop yg melawan kuasa alam Allah SWT.

    ReplyDelete
  15. Hey very cool website!! Man .. Beautiful .. Amazing .

    . I will bookmark your website and take the feeds also? I'm satisfied to find a lot of useful information right here in the put up, we need work out more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

    My web site ... http://www.youtube.com/watch?v=Al2XPf2DgwE

    ReplyDelete
  16. NG WEIGH TAIK...LU KI CHIAK SAI LAGI BAGUIH....LU PON SUKA TIMBANG TAIK...NG WEIGH TAIK...OINK OINK OINK

    ReplyDelete
  17. PKR hari ini menuduh Kor Risik Angkatan Tentera Malaysia (ATM) diarah melatih anggota Pemuda Umno dan orang awam yang bukan ahli Umno sabotaj dan mengganggu program Pakatan Rakyat (PR).

    Dalam kenyataan segera, Pemuda Umno menafikan dakwaan tersebut.

    Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Datuk Johari Abdul mendakwa, beberapa hari lalu beliau telah dihubungi oleh seorang lelaki yang mendakwa sebagai salah seorang orang awam yang dilatih untuk membuat huru-hara menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 terutamanya di kawasan Wilayah Persekutuan dan Lembah Klang.

    Wakil rakyat Sungai Petani ini berkata, latihan tersebut turut membabitkan pemantauan terhadap kegiatan PR secara berterusan.

    "Dua kumpulan yang didakwa telah dilatih oleh Kor Risik ialah Kumpulan Batas dan Warisan Malaya.

    "Kini ahli kumpulan ini bertaburan di seluruh negara dan telah bersiap sedia untuk melalkukan huru-hara," dakwanya pada sidang media di ibu pejabat PKR, di sini, hari ini.

    Johari , PKR menggesa Pengarah Kor Risik ATM tampil membuat penjelasan terhadap dakwaan itu.

    Katanya, "... adakah benar Kor Risik mempunyai program melatih kumpulan-kumpulan tertentu bagi melakukan kerja-kerja sabotaj terhadap PR dan ahli-ahli kumpulan ini akan melakukan huru-hara jika BN serta Umno tumbang pada PRU13.


    Dah x de benda lain puak2 Lobang kunyit dgn Joe Bedul ni selain daripada menabur fitnah... Selama ni yg buat huru hara di KL tu sapa Bedul? Bukan ke Pak hang... Bangsat gila la puak2 ni..

    ReplyDelete
  18. Kroni? Kroni Pak hang la puak2 anugerah tuhan... dah x de benda lu nak hujah... pergi bagitau dengan pemimpin lu cermin diri dulu...

    Kit siang dgn anak Guano Eng campur sepupu sepapat Ngor & Ngeh 10,000 ekar Sdn Bhd tak masuk lagi tukang balik kasut sampai berjahit kepala Guano Eng... Isteri kesayangnya Betty Chua..

    Kapal karam Singh dgn anak Gobin singh

    Nik Ajis pun dgn Nik Abduhuh

    Paling haprak Raja lobang kunyit la siap dgn bini dgn anak sekali duk dlm kerusi atas parti tandas rakyat.

    Klu bg hujah bukan main tapi semua hujah bangang... wei.. org dah muak la...

    ReplyDelete
  19. Raja Lobang Kunyit bapa segala rasuah. Puak2 Anugerah tuhan ni cakap macam bangang piang... depan mata sendiri x nampak...

    1)Berapa Aset Kekayaan yang dimiliki Datuk Ibrahim Abdul Rahman Bapa kepada Anwar Ibrahim

    Bapa Anwar Ibrahim, Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan seorang rakyat biasa yang bukannya terdiri daripada susur galur bangsawan mahupun orang orang kaya. Bapa Anwar juga bukanlah seorang saudagar intan berlian mahupun permata apatahlagi seorang ahli perniagaan Koporat mahupun keparat.

    Kemasukkan Anwar Ibrahim ke dalam kerajaan yang dikutip oleh Tun Dr Mahthir daripada ABIM telah membuatkan Anwar Ibrahim menjadi KAYA dalam sekelip mata. Bukan sahaja Anwar Ibrahi menjadi mewah malah bapanya Ibrahim sendiri secara tiba tiba mempunyai aset yang berbilion bilion apabila Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Keewangan.

    Dibawah ini adalah senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman bapa kepada Anwar Al Juburi.


    Datuk Ibrahim Abdul Rahman, mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anawar dengan menjadi lembaga Pengarah lebih daripada 50 syarikat dan pemegang saham hampir 20 syarikat. Beliau terus menjadi atau telah pada lembaga syarikat awam tersenarai sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri seperti:

    Pengkalen Holdings Bhd,
    Pengkalen Capital Bhd,
    OI Corporation Bhd,
    Pan Malaysia Industries Bhd,
    Nissan Industrial Oxygen Bhd
    Zaitun Bhd
    Boral Concrete (Malaysia) Sdn. Bhd;
    Holdings Sdn Ibrus. Bhd;
    MS Pembinaan dan Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd;
    PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd;
    Metromix Sdn. Bhd
    Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd.
    PPH Development (M) Sdn. Bhd.
    PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd.
    Dan PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd.

    Dibawah ini pula merupakan senarai Syarikat syarikat yang mana Bapa Anwar Ibrahim merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syraikat:

    Nissan Oksigen Perindustrian Diperbadankan Berhad (3032500 saham);
    Par Con Corporation (900,000 saham);
    Perumahan Muhibah Sdn. Bhd (510,000 saham);
    Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000 saham);
    Westaflex Sdn. Bhd (200,000 saham)
    Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000 saham).

    ReplyDelete
  20. Inilah hasil daripada duit kutu dan tabung cap ayam yang dikumpul oleh Raja Lobang Kunyit melalui keluarga...2)Dari mana pula aset Kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki? Dari langit kah?

    Adik beradik Anwar Ibrahim juga merupakan rakyat biasa yang bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya Raya. Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Keewangan adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau lampau.


    Adiknya Rani sebagai pengarah Azam intensif Sdn. Bhd, Manakala Marzuki dinyatakan sebagai pengarah lapan syarikat. :

    Teraju Dinamik Sdn. Bhd;
    Knight H & D Sdn. Bhd;
    Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd;
    Rodatra Sdn. Bhd;
    Sanjungan Niaga Sdn. Bhd;
    CSPM Resources Sdn. Bhd;
    Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd;
    Lityan Holdings Bhd dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.


    Ini adalah senarai senarai aset aset yang dimiliki oleh Bapa dan adik beradik Anwar Bin Ibrahim. Aset aset yang mempunyai nilai berbillion billion ringgit yang mana ianya berlaku apabila Anwar Ibrahim menjadi Menteri Keewangan pada waktu lalu.

    Apakah Anwar Ibrahim BERSIH? Jika beliau bersih mengapa tidak menyatakan kepada rakyat Malaysia darimana kekayaan yang ada membuatkan keluarga beliau mampu memiliki aset yang berbillion billion ini dalam sekelip mata?

    Apakah Anwar dan Keluarga nya MENABUNG SEJAK KECIL sehingga mampu memiliki memiliki aset yang berbilion billion ini?

    ReplyDelete
  21. Black Moses awal2 dah angkat bendera putih bila kenyataanya dijadikan bible oleh puak2 raja Lobang Kunyit buat promosi sarung zakar.. Lu x tau ke raja Lobang kunyit lu x pakai sarong... bangang piang x habis2...

    Black Moses dah buat jalan kluar sebab pakatan Tandas Rakyat dah cfm padam...

    Musa mengambil perhatian bahawa BN nampaknya telah menimpakan kemusnahan terhadap kewibawaan hujah pembangkang dalam isu ini hingga sebahagian dari ucapan beliau yang disampaikan pada siri Bicara Minda, dikatakan sebagai menyokong Pakatan, dipromosi dan dipaparkan dengan begitu prominen dalam kempen pilihan raya mereka.

    "Pakatan (pembangkang) nampaknya begitu terdesak untuk mempromosi diri mereka dan untuk menarik sokongan pengundi, mereka sanggup menggunakan saya sebagai senjata utama mereka untuk menyerang balik BN," kata Musa dalam satu kenyataan.

    Sambil melahirkan rasa tidak selesa beliau, Musa berkata: "Jalan keluar menggunakan saya dalam langkah politik yang terdesak ini mesti dihentikan. Kenyataan yang mendakwa mendapat sokongan saya mesti dihentikan.

    "Dan jalan keluar menggunakan saya dan menyebut kenyataan saya dengan menggunakan papan iklan mesti juga dihentikan. Saya membuat permintaan ini demi keadilan dan kesopanan politik". - BERNAMA

    ReplyDelete
  22. Kalau betul sehati sejiwa Nik Ajis pegi la bertanding di padang kota... Guano Eng boleh pegi ke Cempaka... Menag besar wa cakap lu.. Kelantan dapat kalipah baru... Penang lak dapat Mustidol tarbiah DAP yg ramai di sana supaya ramai peluk islam... Amacam?

    Mungkin nanti Nik Ajis berupaya menyelesaikan masalah banjir di penang.. Bukan ke kelantan dah takde banjir? Cuma air bersih je dah x de..

    ReplyDelete
  23. ParpuKari hanya menyatakan apa yang benar berlaku di Pulau Pinang tapi kenapa anjing anjing PR marah sangat dengan kenyataan yang benar- Anjing anjing ini bukan nya nak menyalahkan kerajaan DAP P Pinang kerana cakap tak serupa bikin tapi menyalak pada salah tempat (memang perangai anjing macam tu pun)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami org penang. Tak mau mamak dlm umnooooo.

      Delete
    2. ANWAR EJEN ISRAELApril 10, 2013 at 2:23 PM

      Kami juga orang penang. Mamak agamanya Islam.
      Lim Guan Eng agamanya Kristian.

      Yang beragama Islam dan Kristian,
      Yang menyembah Allah yang Esa vs yang menyembah trinity God.

      Tentulah mamak pilihan UMNO. Bukan Lim Guan Eng si kafir harbi.

      Ahaks!

      Delete
    3. 1:07, awat hang sorang ja ka orang peneng!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. UMNO bukan milik melayu sebenarnya..milik Mamak...melayu jadi tukang angguk je, ketuanan melayu konon..haktuii..padahal mamak berkuasa..cer tgk muka ketua pemuda umno penang, ada rupa melayu ke? wakakaka

      Delete
    5. Mgapa? U jealous ke? Klau letak hang lagi lah hancuss donia..

      Delete
  24. Padan muka pada yang angkuh, sombong dan bongkak!!sentiasa beringat jangan mendahului kuasa ALLAH..dah jadi trend sekarang nie ALLAH bayar cash!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
  25. Pencacai Raja Lobang Kunyit... nak kata apa ni?


    Yuktes Vijay : The real story behind Sodomy 2 – Part 2
    Published by AIDC on April 9, 2013

    This article is in response to the claims of Dato Omar Abu Bakar in a video that was shared by Anwar Ibrahim on Facebook.

    Why Anwar was in the apartment?

    Anwar at various times claimed that he was in the apartment to meet some economists. However, none of these claims was ever substantiated. Not even one of the economist were brought to court to verify their presence with Anwar in court.

    The truth is the defence council did interview 2 of the economists but they declined to take stand to support Anwar. Why? Were they really present there? Ask Anwar. This was indeed baffling as their evidence would have given Anwar a chance to prove to the general public that it was INDEED A BN CONSPIRACY.

    Anwar claims he was set up but the question is what was he doing in the apartment? Typical Anwar. He puts the blame on one and all but fails to provide the sufficient and relevant evidence to come clean when he has the chance to do so.

    Remember China Doll-Omega saga? If only he had shown his Omega watch or denied having one, he would not have the need to flash his tummy in every ceramah or press conferences to prove his innocence. Well, the truth is at that point of time, he did have a tummy which was carefully concealed by a bullet vest which made him look not having a tummy. How I know this? I should thank Anwar for the wonderful tea he served in his house on March 21 2011. What happened on this day? Google it up!

    The landlord of the apartment

    The landlord, his wife and 2 maids were brought as defence witness’ for interview in KL High Court. Even he declined to be a witness. Imagine this. I have a friend. He gives me his house to have interviews, talks and even negotiations with people but hesitates to take the stand for you. I overheard a lot of disturbing things during this course of interview. For the record, the interview with the landlord was the longest and yet he did not take the stand.

    What was spoken here and discussed here? I am privy to the information but I am declining to reveal much for now as I fear for my safety. Not wanting to sound dramatic but I do know the amount of harassing calls I am getting every single day.

    All information that I know with regards to the issues that I have highlighted here will be out in my final part. Part 3. I promise to release it on nomination day. Part 3 will include the real story of why the house owner hesitated, alibi list, Anwar’s flip-flop game with the defence counsels, and PM Najib’s name was brought in to smear his credibility.

    Cukuplah Anwar. Stop lying. Please.

    Yuktes Vijay

    ReplyDelete
  26. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua taik punya news

      Delete
    2. And yet u drop by....tata titi tutu...

      Delete

  27. 'K'jaan sering ambil mudah pandangan profesional'
    Hafiz Yatim | 11:59AM Apr 10 2013
    WAWANCARA Jauh di lubuk hatinya, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad sering memasang hasrat untuk menyertai politik, meskipun beliau berasal dari keluarga Istana Terengganu dan menjadi arkitek yang dikenali ramai.
    Baginya, politik bukanlah kerjaya yang lebih baik dari bidang senibina, namun sejak beberapa tahun kebelakangan ini beliau mula memacu langkah sebagai seorang ejen perubahan.

    Beliau sering bersuara bagi membolehkan pandangan golongan pakar dari pelbagai bidang didengar, bukan sahaja oleh masyarakat umum tetapi juga oleh pihak berkuasa.

    Raja Bahrin, 58, melihat bahawa pandangannya mengenai rekaan, terutama berhubung Stadium Sultam Mizan di Kuala Terengganu yang tidak diendahkan, menyebabkan struktur bumbung berkenaan runtuh – bukan sekali tetapi dua kali – pertama kali pada 2009 dan kali kedua pada tahun lalu.

    Beliau beriltizam untuk mewakili suara golongan profesional yang tidak diendahkan oleh pentadbiran kerajaan BN dan berharap penyertaannya dalam politik akan memaksa pihak berkuasa menghormati pandangan dan pendapat masyarakat profesional dengan lebih serius.

    PAS semalam menamakan perancang bandar dan arkitek tersebut sebagai calonnya untuk kerusi parlimen Kuala Terengganu.

    "Ramai golongan profesional di negara ini kecewa kerana kepakaran dan nasihat mereka diambil mudah oleh kerajaan sedia ada, menyebabkan pandapangan pakar ini diabaikan atau tidak diberikan perhatian sewajarnya.

    “Mungkin tiba masanya bagi seseorang dari profesyen senibina ke hadapan, untuk mengembalikan profesionalisme ke atas semua aspek perancangan dan pembangunan negara, terutama dalam perancangan bandar,” kata Raja Kamarul Bahrin dalam satu wawancara semalam.

    "Banyak kali kita lihat pihak berkuasa tempatan merangka pelan induk, tetapi tidak diikuti. Apa gunanya pentadbir bersusah payah merangka pelan yang bagus sekiranya ahli politik dan golongan elit dalam majlis perbandaran mengubahnya atau tidak mengikut idea yang diusahakan dengan baik itu?,” soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi sekor yg dah expired... Pelik betul puak2 ni.. masa sebelum buat kalau x ikut (katanya) spec, tarik la diri awal2.. Ini stadium dah runtuh salah pulak pihak kerajaan. Abih lu ni arkitek apa? bangang piang betul puak2 lu ni...

      --------------------------------------------------------------------------

      Pereka bentuk Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin sebenarnya merupakan kerabat diraja yang satu ketika dahulu pernah mendapat liputan yang meluas di media massa. Siapa yang tidak kenal Raja Bahrin yang menikahi seorang wanita warga Australia dan kemudian membawa lari dua orang anaknya ke Malaysia selepas bercerai dengan wanita tersebut?

      Raja Bahrin adalah orang yang bertanggungjawab merekabentuk stadium yang menelan belanja besar tersebut. Kontraktor daripada Korea itu pula sekadar menyiapkan stadium mengikut rekabentuk yang telah disediakan oleh beliau.

      Kini, apabila runtuhan berlaku sekali lagi ketika proses baikpulih dijalankan dan mengakibatkan beberapa orang pekerja tercedera, Raja Bahrin cuba menyalahkan kerajaan negeri dan kontraktor Korea yang telah menyiapkan stadium tersebut.

      Adakah Raja Bahrin yang kecewa dengan kerajaan negeri Terengganu yang telah menolak projek yang diusulkannya dan berpaling kepada PAS serta menyimpan cita-cita menjadi wakil rakyat DUN Ladang ini berasa malu untuk mengakui kecuaiannya membuat rekabentuk yang tidak selamat sehingga tergamak cuba menyalahkan pihak lain?

      Delete
  28. Penamaan calon 20 April Sabtu. Mengundi awal (pos) 30 April Selasa. Mengundi 5 Mei Ahad. CONFIRM!

    ReplyDelete
  29. Kita ni.... apabila berbuat sesuatu tanpa keikhlasan pasti takan menjadi beb, pelbagai masalah akan menimpa dari masa ke semasa... gua yakin perkara ini juga berlaku kepada semua orang. Betul tak...???

    Begitulah juga dengan apa yang berlaku kepada pemimpin2 umno laknatullah terutamanya Najib Razak wal haramjadah hahahaha... apa saja yang dia lakukan semuanya backfire pada dirinya dan umno laknatullah.

    Pasti lu orang berasa pelik bin ajaib kenapa gua katakan macam tuuuu...., pertamanya gua yakin ramai antara lu orang dah baca minit mesyuarat yang melibatkan Sidek Baba Blackship... hahahaa... dan gua baru jer terbaca sekejap tadi... apabila sampai part petikan dibawah terus kepala hotak gua keluar mentol.... woooo... patutlah hidup Najib Razak macam haramjadah rupa-rupanya pemergian dia menunaikan umrah dan haji sebelum ini hanyalah lakonan sahaja... (petikan)

    Tuan Syed Hussin ingatkan mesyuarat, Anwar mempunyai pengaruh yang kuat dengan pemimpin Negara Islam dunia. Beliau bebas bergerak bertemu dengan mereka pada bila-bila masa. Pengerusi diminta menasihati Perdana Menteri supaya mesti ada program yang melibatkan Perdana Menteri dengan dunia Islam. Antara yang boleh diambil tindakan segera ialah:

    1) Lawatan ke Palestin
    2) Pertemuan dengan Pimpinan Islam di Filipina Selatan
    3) Pertemuan dengan Pimpinan Islam di Selatan Thailand
    4) Menunaikan Umrah.

    Kegiatan ini boleh menaikkan sokongan Melayu kepada Perdana Menteri.


    Walaupun minit mesyuarat tersebut bertarikh bulan Desember 2012 dan Najib Razak ke Mekah untuk Haji dan umrah berulang kali berlaku sebelumnya... tetapi perkara yang melibatkan agenda politik tak semestinya nak tunggu mesyuarat kaaannnnn.... think thank APCO pasti sudah ajar semua strategi politik pada Najib Razak kaaannnn....????

    Dan jika lu orang ingat kembali pada tahun lepas, media kerap mainkan isu Najib Razak solat di masjid situ dan masjid sinun hinggakan Najib Razak ambil wudhu pun di siarkan dalam blog dan akhbar perdana.

    Sekeliling tu adalah melayu2 jakun yang tak pernah tengok
    Najib Razak ambil wudhuk... muakakakaaa...!!!!
    Lepas nih lu orang ambik pulak gambaq Najib Razak meneran dalam jamban...!!!!

    Rupanya nak meracuni pemikiran rakyat bahawa Najib Razak seorang pemimpin islamik.... perghhhh... jahat sungguh dakyah yahudi ni yeaaaa.... hinggakan urusan agama pun dipermainkan. Itu maknanya segala perbuatan Najib Razak hanyalah wayang lakonan umno laknatullah jelah.... macam sial wa cakap luuuu....!!!!

    Para pencacai umnolaknatullah bekerja keras menaikkan imej Islamik Najib Razak, tup... tup... soalan cepumas budak sekolah kebangsaan sudah kasi kantoi sama Najib Razak daaaaa..... hahahaha.... terkulat2 para pencacai nak coverline... muakakakakaaaaaa.....!!!! Itu bermakna budak2 darjah 6 lebih cerdik daripada Bekas Perdana Menteri 1Malaysia.... wakakakakakaaaa.....!!!!

    Apabila digabungkan kenyataan dari minit mesyuarat tersebut dengan pekerjaan haji dan umrahnya serta apa saja yang dia buat di Masjid sana sini, apatah lagi mendapat liputan meluas daripada media pencacai maka tak hairanlah jika segalanya adalah jauh bara api dari panggang babi golek.... kah... kah... kah....

    Walau apa sekali pun.... itulah sifat dan perangai bangsa umno laknatullah, diorang tak pernah ikhlas dalam perbuatan mereka, setiap apa pekerjaan pasti ada timbal balasnya... hipokrit sejak dulu, kini dan selamanya... hahahaha....

    Sekarang lu orang nampak tak erti keikhlasan dalam beribadat.... Najib Razak mana tau semua benda nih... yang dia tau.....????

    Lu orang teka laaaa....????

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain x de lah puak2 lu ni melainkan fakta bangang yg lu telan lepas kluar dari lobang kunyit Anugerah Tuhan lu.. Nak bagi hujah biar lah yg ada isi..

      Delete
    2. Puak puak pakatan memang bongok, orang berhujah pasal banjir kat Penang hang cite pasal Najib. X kena langsung ngan tajuk ni. Sepatut hang citer kenapa bole banjir lagi padahal tindakan yang sepatutnya telah diambil.

      Delete
    3. ANWAR EJEN ISRAELApril 10, 2013 at 2:10 PM

      ke si an...kering kosong kontang hujah ko anon 1.52pm..
      tu la...mak bapak suh belajar, ko pegi tido dgn LGBT kat dataran..
      har har har..

      gambo nik ajih tido merata rata masa keje ko ado? halalkah gaji yg nik ajih terima...tido memanjang..

      heh..

      Delete
    4. kamu meletak laknat Allah SWT kepada org Islam, maka laknat Allah tersebut pasti akan dikembalikan kepadamu.
      :-)

      Delete
    5. Hujah PR memang mengarut. Dari dulu sampai sekarang. Najib pergi umrah pun jadi isu.

      Delete
    6. Ni lu nak mengaKu lu punya bos tak islamik?

      Delete
  30. Sapa la si anon yang bangang sangat nie?? Nasib badan la dapat otak, tapi tak dak akai, layak ka ko nak menilai keikhlasan, nawaitu orang lain, apa pun yang PM buat, kalau nawaitu kerana ALLAH, maka ALLAH lebih tahu, jangan sibuk persoal keikhlasan org lain, tapi diri sendiri penuh hasad dengki, busuk hati pun tak guna.

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANWAR EJEN ISRAELApril 10, 2013 at 2:42 PM

      bro, anon bangang tersebut tak lain tak bukan cacai pee r..mmg resmi diorang cenggitu...nak buat cemana...

      Delete
  31. Apasal itu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM tarak pernah pegi Haji atau Umrah...dia ada takutkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak da masa. Jadual menjubor terlalu padat, ha ha!

      Delete
  32. Puchong dulu dan Pulau Pinang kena banjir pulak? PKR DAP PAS tak pandai korek longkang keh?

    ReplyDelete
  33. Bukan tak pandai KOREK LONGKANGLAH BANG tapi ITU AIR SUDA MANYAK LEBIH juga..picahh wooo.....tarak percaya kasi tanya sama itu Anuar Ibrahim..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!