BUKTI PAS GANAS! JURUKAMERA RTM MATI DIPUKUL OLEH PENYOKONG PAS!

Allahhuakbar !! Innalillah..Al-Fatihah !

Seorang jurukamera sambilan RTM Kelantan, Muhammas Yaakob, 61, meninggal dunia di Gua Musang malam tadi selepas dipukul beberapa penyokong PAS dihadapan pondok milik parti pembangkang berkenaan.

Menurut sumber, berlaku insiden pukul memukul selepas Muhamas dikatakan meminta seorang penyokong Pas mengalihkan kereta mereka di depan rumah beliau yang didapati menghalang laluan keluar kenderaannya.

Selepas dipukul, menurut sumber berkenaan, Muhamas telah kembali ke rumah dan pada kira-kira pukul 1.15 pagi, beliau mengadu sakit dada dan kemudian tidak sedarkan diri. Beliau meninggal dunia tidak lama selepas itu.

"Ada yang kata arwah mengalami sakit jantung selepas dipukul beberapa penyokong PAS. Apapun kita tunggu keputusan post mortem dan sidang media oleh polis', katanya.

Difahamkan, Ketua Polis Daerah Gua Musang dijangka akan membuat sidang media mengenai kejadian tersebut pada hari ini.


Sumber: Klik sini

115 Responses to "BUKTI PAS GANAS! JURUKAMERA RTM MATI DIPUKUL OLEH PENYOKONG PAS!"

  1. Bersih 3.0 adalah medan menternak keganasan. Itu yang dianjur dan disokong pembangkang, maka umat Malaysia akan dapatlah hasil keganasan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. menfitnah macan celake rupenye.... memang dasar manusia celake!!! cai umno & fitnah x dapat dipisah kan.

      Delete
    2. Anon 5:23pm sentiasa betkata fitnsh bile terkena batang hidung.. dasar pengikut Parti Ajaran Sesat.

      Delete
    3. Anon 5:22 pm, lu ada kat sana ke masa kejadian. Mana lu tahu ini fitnah. Kalau lu x tahu jangan lu fitnah orang lain buat fitnah.

      Delete
    4. Maknanya bukan Arab tapi Malaysia SPRING bila ada insiden meragut nyawa tapi keadaan tetap terkawal.Bila terlalu ikut emosi mudah hilang pertimbangan sebab tu ada yang kena pukul,kena onk onk ,kena parang,kena gertak,kena fitnah,kena terkam,menggigi,kena skodeng video,hilang seluar dalam dan macam macam lagi.

      Delete
    5. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
    6. Kota Bharu: “Saya tegaskan kematian mangsa bukan dibunuh atau dipukul seperti diperkatakan dalam laman sosial. Mangsa tidak dipukul sebaliknya hanya berlaku pertengkaran mulut.

      “Sehubungan itu, polis mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai mati mengejut,” kata Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berhubung kematian jurugambar sambilan RTM Kelantan, Mohamed Yaakub, 61, yang meninggal dunia akibat serangan jantung, semalam.


      Sebelum meninggal dunia, Mohamed bertengkar dengan seorang penyokong sebuah parti di hadapan rumahnya di Bandar Lama, Gua Musang, pada jam 12. 45 tengah malam.





      Pertengkaran bermula selepas Mohamed yang tiba di rumahnya mendapati sebuah kereta pacuan empat roda menghalang laluan masuk ke rumahnya berhampiran markas sebuah parti politik lalu dia membunyikan hon.


      Seorang lelaki dipercayai pemilik kenderaan pacuan empat roda itu mengalihkan kenderaan tetapi selepas itu berlaku pertengkaran mulut dan kejadian itu turut disaksikan isteri Mohamed.


      Menurut Jalaluddin, selepas bertengkar, mangsa masuk ke dalam rumah dan mengadu kepada isterinya dia sakit dada.

      Delete
    7. mati disihir...melawan ckp, bukanka ada yg snggup mencari + bersahabat syaitan demi melunaskan dendam?

      Delete
  2. APA NAK JADI DGN PEMBANGKANG SIAL NI SEMUA SAMPAI SANGGUP PUKUL ORG SAMPAI MATI PULAK, APA SALAH KE MUHAMAS MINTA ORG ALIHKAN KERETA DEPAN RUMAH DIA SEBAB NAK KELUAR BARUA2 PAS PUKUL DIA TERUK2. INI DAH NYATA MENUNJUKKAN KEGANASAN SEDANGKAN ISLAM TAK PERNAH PUN AJAR UMATNYA UTK MENJADI GANAS SEPERTI YAHUDI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. islam juga x mengajar umatnya menfitnah..

      Delete
    2. jangan menuduh orang tanpa tahu asal usul cerita..x baik..

      Delete
  3. tak pe. nik aziz boleh ampunkan dosa membunuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa pula akan ampunkan do nik aziz

      Delete
    2. die xde dosa

      Delete
    3. Astaghfirullah.. korg ni.. banyak2kan istighfar.. fitnah itu dosanya besar sekali. sedap ke mkn daging saudare sendri.. klau dah masak daging 2 pon.. korg blom tentu bleh makan daging 2..

      Allah itu Maha besar.. Maha pengampun.. dosa sebesar manapun umat Islam lakukan Allah akan terima mereka andai mereka bertaubat.. semua org pasti akan ade melakukan kesalahan.. dosa dgn Allah itu urusan Allah dgn mereka.. tpi dosa sesame manusia.. kne uruskan sendri.. klau korg tau korg silap.. baiklah pi mintak mahap. x pon.. istighfar utk org yg korg fitnah 2.
      *cari jalan kalau nak faham..

      Delete
  4. Lancau lu la celaka di meninggal kerana ajal diadah sampai.lupun kalau tgh tonggang arak ajal dah sampai mampus juga.celaka punnya paria masuk melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. he..he..he...aku dah agak dah....pembunuh, peliwat, penjubor akan mati matian di bela.............oleh anjing anjing berkopiah putih hasil ternakan kan keling gedumbuk ambabiga & parti pemakan tegar bangkai anjing & babi (Dog And Pig)....he..he..he..

      Delete
    2. Bhai...ini melibatkn nyawa org...jgn lh jd bodoh sngt smpi nilai nyawa org dah takda mkna pada lu org...apakh nyawa org melayu tiada senilai nyawa kugan atau TBH...tngu apa pmbelaan dap,suhakam kpd nyawa Allahyarham muhamas yaakob...

      Kpd org yg terlibat dgn insiden memukul... Lu boleh jd samseng buat selamanya namun lu dah takda masa sedetik pun minta maaf dari org yg jdangsa lu...bershit menjadi medan latihan pr utk brtindak gila pada mlm 6/5...syabas kpd anwar dan peserta latihan bershit 01-03

      Delete
    3. Mintak la kena kat ko atau family ko br ko tau langit tinggi ke rendah.. Mmg sakit mental la ko ni pencacai najis bodoh x bleh d ajar

      Delete
    4. Bodoh nak mampus ahli ahli anjing laghnat PAS pukimak parti Ajaran SETAN ni fuck kat mana Quran ajar boleh pukul orang. Dia berhak nak hon ! Dia nak balik rumah dia kut. Gi mampos ngan PAS pukimak. Nyawa seseorang itu adalah sangat berharga tidak kisahlah pendirian politik ke ape ke. FUCK PAS! TAK BERTAMADUN HARAM ar PAS ni

      Delete
    5. Nyawa snggota polis yang melayang di lahad datu pun dikata sandiwara, apa lagi yang ini. Hati mereka sudah hitam kematu disebabkan taksub terhina.

      Delete
    6. Kalau la aku pijak kepala dak ajis smp mampos, boleh x kata dh mmg ajal dia..kah..kah..

      Delete
  5. Membunuh...

    Demi parti

    innalillah

    ReplyDelete
  6. Semoga Lu tak mati ketika sedang mencarut.

    ReplyDelete
  7. P = Parti
    A = Anak
    S = Samseng

    Kalau dah keturunan Pengikur Anak Samseng , tak heranlah perkara begini boleh berlaku .
    Ini lah akibat kalau bersatu dengan Parti komunis DAP

    ReplyDelete
  8. Inalillahwainalillahirojioun.
    ALFATIHAH...

    Semoga mereka yang yg melakukan kejahatan menerima pembalasannya.

    ReplyDelete
  9. orang UMNO memang semua lembu, BODOH, sama dengan lembu ternak Shahrizat, makan tido, main perempuan macam Shafie Afdal, merogol macam Rais Yatim dan Rahim Tamby Chik, merompak macam Isa Samad, dan membunuh macam Mahathir di Memali .... ABU !! ABU !! ABU !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABU MAYAT KO SIAL....

      Delete
    2. sampai bila lah ko suka dengar cite aje tapi tak prnh ada tunjuk bukti atau bawa ke muka keadilan??

      Delete
    3. SEEKOR TOTOK PR YANG SUDAH SEWEL....TAK DAPAT NAK TOLONG DAH...KESIAN SUNGGUH!

      Delete
  10. JADI SEKARANG NI YAK YAH LAH TANGKAP PEMBUNUH.PELIWAT.PENZINA SEBAB DAH SAMPAI MASA MATI KENA BUNUH .AJAL DAH SMPAI.DAH D TAKDIR KENA ROGOL.HAHAHAHHHHAAA.APA SUDAH JADII WOIIIIIII..TAKBIR3

    ReplyDelete
  11. Tengok Menteri UMNO semua penyangak, makan darah rakyat setiap hari .... tak sudah-sudah makan duit rasuah ... nak kahwin anak duit rasuah, pakai baju nak sembahyang pakai duit rasuah, naik haji macam Najib dengan Rosmah pakai duit haram, nak pakai kafan masa nak mati pun dengan duit rasuah, memang sah dapat barisan paling dalam, dalam neraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawa beristigfar lah bro...

      Delete
    2. Ya Allah...Peliharakanlah iman kami....

      Delete
    3. Wa bagus mamat ni..ahlul nujum pak belalang rupanya dia ni. Dosa mengata dah tercatat...jadi mengata tu pun belum tentu jadi ahli syurga.

      Delete
    4. Bhai jika lu benar...maka org yg lu tuduh akan menangung dosa atas perbuatannya.. Jika ini hnyalah tuduhan palsu...kerana tiada bukti utk dizahirkn dgn tuduhan lu... Ya Allah betapa besarnya dosa lu...

      Delete
    5. Mu nak bukti vdeo bru mu nak pcye ke sdare?

      Delete
    6. Bhai...klu stkt tuduh tnpa bukti siapa pun boleh buat tuduhan....tp lu org prcaya ke dgn video...trpulng kepada kita samada kita menuduh dgn bukti lbh baik...atau sekadar tuduh dan tuduh saja....lu fikirlah

      Delete
    7. Nuar brahim dapat semua duit halal tp x brani pi mekah...takutttttt

      Delete
    8. Bro..may you be roasted in hell....

      Delete
  12. Rakyat Kelantan tahu tak 10,526 ekar ini berapa besar dan dengan tanah seluas itu berapa banyak rumah boleh dibina untuk rakyat Kelantan ?

    1 ekar = 43,500 kaki persegi

    Luas sebiji rumah yang buka 20 kaki dan panjangnya 70 kaki (rumah 20 x 70) bersamaan 1400 kaki persegi.

    43500kp / 1400kp = 31.

    Maknanya di atas tanah yang seluas 1 ekar boleh dibina 31 biji rumah 20 x 70.

    Kita tolaklah 8 biji rumah atau 11,200 kaki persegi untuk buat longkang dan jalan....

    Setelah ditolak lapan biji rumah maka tinggal lagi 23 biji rumah yang boleh dibina di atas tanah seluas 1 ekar.

    Jika 1 ekar boleh dibina 23 buah rumah cuba kita kali dengan 10,526 ekar dengan tanah yang diberikan kepada pemimpin DAP Perak ?

    23 buah rumah per ekar X 10,526 ekar = 242,098 buah rumah

    Itulah jumlah rumah yang bersaiz 20 x 70 yang boleh di bina di atas tanah seluas itu.

    Begitulah gambaran yang saya nak nyatakan kepada rakyat Kelantan betapa luasnya tanah yang diberikan oleh pemimpin Pas Kelantan kepada pemimpin DAP Perak.

    Sekarang siapa yang sebenarnya berdosa kepada rakyat Kelantan ?

    Umno juga ke ? Manipesto PAS PIS PUS DAP diutamakan, rakyat menderita takpo. Rakyat Kelantan minum air berkeladak, air bekas terompah jamban, seluar spender dna singlet Wally Trompah, takpa asalkan dapat berkat dan dijamin masyukk syurga mak bapok Wally Terompha yg punya. Rakyat Kelantan semua diperbodoh bodohkan oleh PASPIS PUS>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko baca kat sini juga..
      http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/04/akhbar-singapura-dedahkan-pemimpin-umno.html?m=1

      PR ke BN ke..memang Bangsat melayu yg gila kaya cepat..

      Bak kata lagu BTN..bumi dipijak kini milik orang..

      Delete
  13. Cuba tanya Ustaz UMNO, haram tak datang kenduri Menteri UMNO yang buat kenduri dengan duit RASUAH, pulak tu minta panjang UMOUR dengan kenduri duit rasuah,

    Cuba bayang dapat cucu dari kahwin anak dengan belanja duit RASUAH, pasti semua nya cucu-cuc orang UMNO haram semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sumpah ko kena Bala.....

      Delete
    2. kau tanya nik aziz apa hukumnya bagi tanah kelantan kat kafir haram jadah.tak salah pun kalau tanah tu bagi kat orang kampong dia sendiri..

      Delete
    3. Ada bukti ka rasuah? Kalau berani nyatakan penama rasuah tersebut dan nama penuduh...kalau anak jantan lah..

      Delete
    4. Duit ceramah tabung MILO pi mana yeak? Halal ker haram guna duit hasil kutipan ni?

      Delete
    5. Bhai...dosa yg lu buat bukan hnya kpd mnteri...ttp kepada anak dan cucu...jika tuduhan itu palsu,maka brtngungjwp lu kpd dosa kpd 3 keturunan...

      Delete
    6. Celupar mulut nanti roh binasa.

      Delete
    7. Semua parti amalkan rasuah...memang bohong bangsat lah kalu takder..tapi pas akan heret nama Islam dan Allah dan ini adalah sesuatu yang bathil..

      Delete
  14. Tengok lah balasan pada anak-anak cucu tukang kapor duit rakyat semuanay jadi tentera syaitan, tengok anak NAjib, kahwin pun dengan pencuri bin penyamun - itulah bahana makan duit haram, dapat anak cucu semua ada cap tanda syaitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama dgn doa k.o pas pd umno yg telah diterbalikkan...moga2 Allah mnterbalikkan tuduhan melampau ko yg akan kena balik dgn ko...amin..

      Delete
    2. Lu hebat bhai...kerana lu tahu anak ds najib brkahwin dgn pnyamun...dan lu juga hebat krn lu boleh nmpk tanda syaitan... Bhai lu lihat dgn atau hati..atau lu ada six sense...

      Delete
  15. Mudah-mudah orang UMNO ini semua sempat taubat, bayangkanlah kebumi dengan kain kafan beli dengan duit haram ..... ieee takutnya, setiap saat anak cucu makan duit haram, memang sah semua sebaris menuju neraka jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan duit anak yatim memali tak haram ker???
      Ahli syurga ker korang suma???

      Delete
    2. Ada bukti ka rasuah? Kalau berani nyatakan penama rasuah tersebut dan nama penuduh...kalau anak jantan lah..

      Delete
    3. Anus 2:46pm. Ko nak tau yg ko tu betul atau tidak ko tunggulah masa ko mati nanti. Kalu ko boleh bangkit dri kubor pi crita pd org kampung apa yg ko rasa. Kalu pon nak tuduh org fikir2 la, jgn pukulrata dan biar ada bukti baru cakap.

      Delete
  16. pandai2 je kata penyokong PAS..dalam paper takde sebut pon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik baca keldaidaily dan haramkah....sial!!!

      Delete
    2. Tuduhan mmg berasaskan bukti.....
      Hudud pas sgt hina di mata rakyat....sehina n.ajis

      Delete
    3. Mana ada hudud pas,hudud milik ALLAH,,kita sbg manunia wajib melaksanakan,itu shaja,sehina hina tgna,beliau boleh menafsir ALQURAN,sbaik baik tuan,tuan boleh ke beri khutbah jumaat?

      Delete
    4. Woi babi...org yahudi pun dh pandai tafsir quraan ko tau.....tp tafsir yg macam mana? Ikut suka dia lh macam n. Ajis tafsir ayat quraan.

      Delete
  17. Tak kiralah siapa orang itu, yang penting sebagai manusia yang bertamudun dan beradap, bila nampak je orang tak boleh lalu, kita akan pergi dan minta maaf lalu ubah cepat2. Tak tau lah hati orang itu macam mana sampai tergamak tumbuk. Mungkin orang itu tak tau yang muhamas ada penyakit pekara ini akan jadi sejarah hitam dalam diri akibat adanya perasaan ego. Nak berhadapan dengan masyarakat setempat pun dah tak mesra macam dulu, masing2 akan jauhkan diri. Apatah lagi bila nak mengadap allah kelak. Malah keluarga juga akan terpalit. Sebab itu kita kena gunakan akal sebelum bertindak. Emosi tak bawa kita kemana2.

    ReplyDelete
  18. Jika benar berita ini,apakah ahli PAS yang memukul itu boleh diampunkan dosanya oleh TGNA. Jangan pula kerana penyokong PAS dijamin ke syurga TGNA maka bunuh orang diharuskan. Nauzubillahi minzalik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah sampai pukul memukul kurang ajarlah namanya..

      Delete
    2. PORK NICK TANGGUNG SAMA YEAK DOSA2 NI JANGAN MACAI HINGUSAN AJE YG TANGGUNG. NI HASIL TARBIAH SONGSANG TOK GURU PURBA.

      Delete
  19. Asal UNNO..Rasuah...Tahukah dgn jelas makna RASUAH?? Adakah dakwaan tu bersandar pada BUKTI sekurang2nya dari bukti yang samar2?? Bagaimana pula bukti2 yang jelas oleh pihak lain seperti merampas secara haram tanah rakyat??

    ReplyDelete
  20. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  21. Jantung terlalu banyak stres tak baik untuk RTM Jurukamera's kesihatan. Cuba lihat nanti selepas PRU 13 PAS DAP PKR memerintah Malaysia ia akan jadi lebih buruk 1 juta kali!

    ReplyDelete
  22. BUKTI PAS GANAS! JURUKAMERA RTM MATI DIPUKUL OLEH PENYOKONG PAS!
    --------------------------
    Jangan banyak cerita....tangkap dan bunuh semua m ereka yang terlibat.....
    Polis & tentera kan berpihak kepada BN,,,,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa polis x pernah tolong puak sebelah sana ke? Kalau korg ada masalah jenayah ko lapor pd siapa? Unit Amal Pas ke?

      Delete
    2. Patutlah korang sial...bunuh org mcm bunuh binatang......

      Delete
    3. Aku nak tya sikit. Lau ko g bpolis.nak wat rpt accdint or jenyh ke. Ada x polis tya lu parti mana baru polis nak siasat. Xada kan. Polis siasat mcm biasa lh. Polis x ambik pusing pun lu parti mn. Tp tgk kerajaan mn memerinth skrg. Mmg tugas polis setia pd kerajaan pemerintah. Klu pr menang nti sama jugak. Tolol sungguh mu ni

      Delete
    4. Bhai jgn tunjuk sngt yg lu tak peduli,aku rasa diam itu lbh baik bhai....blm kena kpd org yg lu sayangi atau yg lu kena,lu boleh ckp mcm org bangang...bhai kalau Allah nk bg kita musibah atas kekhilafan kita...skjp jew bhai...

      Delete
    5. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
  23. PENGANUT AJARAN NIK AZIZ SEKELIAN...

    Rasulullah s.a.w bersabda:" “Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”.
    " Sabda baginda:" “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, (dan) juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” "(Riwayat Muslim).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasulullah s.a.w bersabda:" “Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”." Sabda baginda:" “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, (dan) juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” "(Riwayat Muslim).
      -------------------------------------------------
      Setuju sangat tu.....hadis dan ayat quran kiat kena beriman kesemua nya buka pilih yang memihak kepada kita sahaja....

      Delete
    2. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR.

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
  24. Mangsa DEMOKRASI....kembali lah fahami al-quran. Dengan izin-Nya kita akan menemui jln keluar dari demokrasi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tau demokrasi tu apa.? Cuba terangkan sikit.

      Delete
  25. Kah kah kah. Dh kepanasan isim je trus sebut rompak duit rakyat la, rasuah la, duit haram la, zalim la. Itu le zikir puak sana nk kutuk umno. Minta bukti haram dia nk tunjuk...

    ReplyDelete
  26. Beginilah penyokong Pas Piss Puss yang bahlol bodoh nak mampos mengikut Parti Ajaran Setan yang dipelpori oleh Pork Nik Najis , Mustafa Sepender cakap bagos macama diaorang sendiri yang Islam perbuatan macam mengalahkan yahudi mambok. Tolak Pas tolak PKR tolak DAP yang tidak tahu menghormati undang-undang

    ReplyDelete
  27. BLOGGER MILOSUAM TELAH BUAT POSTING MENGATAKAN SAHABATNYA SEORANG POLIS TELAH DIARAHKAN MEMBUANG UNDI PADA HARI INI. HARAP SIASAT KEBENARANNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mgkin dia dpt maklumat dari sultan kiram...abg anwar

      Delete
  28. PR PUKI HARAMJADAH!!!

    ReplyDelete
  29. Apa pulak fatwa n.ajis dgn kes bunuh tersebut????
    Yang pasti rakyat dah tahu jawapannya......
    Hudud pas...hudud pas....memalukan hudud islam

    ReplyDelete
  30. SALAM PERJUANGAN TUAN ADMIN PARPUKARI, MOHON SEKALI LAGI JASA BAIK TUAN UTK MEMAUTKAN BLOG TEMAN http://aktiviskepayangjr.blogspot.com/ KEDLM BLOGLIST TUAN.. BLOG TUAN TELAH LAMA TEMAN PAUTKAN DLM BLOGLIST TEMAN, TERIMA KASIH..

    ReplyDelete
  31. Pemimpin pas perlu ditukar barulah pas dihormati.....
    N.ajis yg paling awal ditukar dgn ust harun din dan hadi dgn ust nasha....
    Klu dipegang oleh ulamak cetek ilmu spt didakwa mat gay...mmg pas kena buli dan dikencing pkr dan dap..

    ReplyDelete
  32. Sallam... Maaf mecelah, actly rtm lapor dlu then x de plak rtm ckp kna pukul, berita pkl 1 tgh hr td... then tv3 plak lapor berita 1.30 ckp kna pukol plak arwah ni... mn 1 yg btl? mohon pencerahan. maaf klu sy tsilap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR.

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
  33. Wah banyak nye artikel yang terlepas, ambik masa baca satu persatu komen, apa pun respect sama bhai juragan 69,sarip dol, rakan rakan pro bn yang memberikan komen beradap, tidak keterlaluan..

    Salam Gelombang Biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencarut tu kategori beradap ke?hurm,bru le sy tahu

      Delete
    2. Mencarut tu kategori beradap ke?hurm,bru le sy tahu
      --------------------------
      Biarkan dia terus leka mencarut.....jangan tegur...bior dia terus hanyut...

      Delete
    3. BACA DAN FAHAM...SAYA TUJUKAN UNTUK KOMEN YANG BERADAP..YANG TAK BERADAP TAK KIRA BELAH MANA, PRO ATAU PEMBANGKANG, TETAP DIKATEGORIKAN SALAH...HARAP MAKLUM..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    4. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR.

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
  34. Pemimpin2 Parti Ajaran Songsang lebih rela makan babi panggang bersama sama Tokong Lim anak beranak dan sepupu sepepet yg danggap lebih lazat dan lebih selera dari makan ayam goreng yg halal bersama DS Najib. Inilah sesat lagi terkutok prmimpin2 PAS PIS PUS.
    Harap ahlul2 yg tidak bahalul sedar dan insaf dan keluar lah dari fahaman yg sesat dan kembali ke jalan yg lurus. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bsertongkol dgn Parti jahanam dan musibat PAS.

    ReplyDelete
  35. alfatihah buat arwah semuga roh di tmptkan di kalangan org beriman...Aaminnn.. dan buat pengkomen tidak beradap di atas saya anggap anda dikalangan budak2 yg mgkin kurang ajar..terlebih ajar ataupun tak diajar langsung oleh ibu ayah anda...kesian...kesian kesian ..utk budak2 ni selalula tgk kartun upin ipin byk pengajaran didlm cerita itu..

    ReplyDelete
  36. Pemimpin2 Parti Ajaran Songsang lebih rela makan babi panggang bersama sama Tokong Lim anak beranak dan sepupu sepepet yg danggap lebih lazat dan lebih selera dari makan ayam goreng yg halal bersama DS Najib. Inilah sesat lagi terkutok prmimpin2 PAS PIS PUS.
    Harap ahlul2 yg tidak bahalul sedar dan insaf dan keluar lah dari fahaman yg sesat dan kembali ke jalan yg lurus. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bsertongkol dgn Parti jahanam dan musibat PAS.

    ReplyDelete
  37. orang india sudah marah.......kan aku dah kata..........pemimpin MIC Shah Alam keluar Parti...sepatutnya Najib letakan Kamelia bertandingk dekat Shah Alam...sesuai sangat dengan dengan idealistik dan perwatakan beliau dengan penduduk Metropolitan....BN akan Kalah,,,Malaysia lebih bermaruah....hidup makin mudah....

    ReplyDelete
  38. penyokong pas sial mcm fuck..babi!! ckap islam. inikah caranya nak tegakkan islam? apa dosa wartawan itu.. dia pun ada hak untuk hidup. bodoh fuck sial!!! moga Allah balas apa yg anda buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencarut mcm ni mu nak kata dirimu ISLAM.?

      Delete
    2. maaf.. tak puas hati terhadap penykong pembangkang tu..

      Delete
    3. Beginilah dahsyat hati blogger upahan UMNO..Memfitnah sudah sebati dalam jiwanya.. Langsung tidak takut dosa malahan berasa megah dan bangga.BERIKUT IALAH KENYATAAN POLIS YANG DICILOK DARI MSTAR.

      PENGKALAN CHEPA: Kematian wartawan sambilan RTM, Mohammad Yaakob, 61, di Gua Musang pada awal pagi Selasa berpunca daripada penyakit jantung dan bukan akibat diserang penyokong sebuah parti politik.Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihak polis menerima laporan polis berhubung kejadian yang dibuat oleh isteri mangsa, Wan Tahirah Wan Ibrahim, 52."Pada kejadian yang berlaku pada pukul 12.45 pagi (Selasa), isteri mangsa mendengar bunyi hon kereta di luar rumah. Isunya adalah rumah (mangsa) berhampiran dengan markas parti politik. Bila kereta mereka dihalang (markas), suami kepada pengadu kemudiannya keluar dari kereta dan berlaku pertengkaran mulut."Bila (mangsa) masuk ke dalam rumah mula berasa sakit dada (dan) keadaan bertambah merisaukan. Dia dibawa ke hospital tetapi disahkan meninggal dunia dalam perjalanan pada kira-kira pukul 1.45 pagi."Berdasarkan bedah siasat di Hospital Gua Musang, punca kematian disebabkan oleh serangan jantung," katanya pada sidang media selepas Taklimat Kepada Calon dan Wakil Calon Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) Negeri Kelantan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baru di sini, Selasa.Jalaluddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai Mohammad yang meninggal dunia akibat serangan jantung yang didakwa berlaku selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang di Gua Musang, awal pagi Selasa.Menurut Jalaluddin, pihak polis menyiasat kes tersebut di bawah kematian mengejut."Mangsa mempunyai rekod sakit jantung (maka) tidak timbul dia diserang atau dipukul. Tiada kesan lebam pada mangsa," kataya.Sehubungan itu, beliau menasihatkan agar orang ramai tidak mendengar sebarang khabar angin atau menyebarkan fitnah berhubung kejadian itu.Sementara itu, anak mangsa, Nur Safran Mohammad berkata, pemergian arwah bapanya itu mengejutkan beliau dan keluarga kerana allahyarham sebelum ini tidak pernah mengadu mengalami masalah jantung.Mangsa yang telah berkhidmat dengan RTM selama 25 tahun meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak berusia 27 tahun hingga 14 tahun.

      Delete
  39. Rakyat Malaysia pun ramai yang ingin dan mahu melihat sendiri kecemerlangan dan ketokohan Datuk Najib sebagai ketua pembangkang pulak,elok juga dlm PRU kali ini PR tukar tempat dgn BN.

    ReplyDelete
  40. Makin ramai ahli pr menyertai bn....
    Tahniah!

    ReplyDelete
  41. khas untuk ahli umno yg malas berfikir

    VAT 69 - Perjuangan Semalam
    Oleh Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

    POLIS SAHKAN KEMATIAN JURUKAMERA SAMBILAN RTM KERANA SERANGAN JANTUNG

    Kota Baharu, 23 April - Polis mengesahkan kematian jurukamera
    sambilan Radio Televisyen Malaysia (RTM) Kelantan, Mohamed Yaakub, 61, di Gua Musang awal pagi hari ini adalah disebabkan serangan jantung dan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

    Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata doktor Hospital Gua Musang yang melakukan bedah siasat ke atas jenazah Mohamed mengesahkan kematiannya berpunca daripada saluran darah ke jantung yang tersumbat.

    "Siasatan awal pihak doktor dan polis mendapati tiada kesan lebam atau luka di luar fizikal (tubuh) Allahyarham," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perjumpaan Ketua Polis Kelantan bersama calon atau wakil Pilihan Raya Umum Ke-13 Negeri Kelantan, di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baharu di sini, hari ini.

    Jalaluddin berkata Mohamed meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Gua Musang dipercayai antara pukul 2 dan 3 pagi, selepas mengadu sesak nafas di rumahnya di Bandar Lama, Gua Musang.

    Katanya sebelum itu mangsa dikatakan telah bertengkar dengan seseorang yang telah meletak kenderaan di hadapan rumahnya sebaik pulang melakukan tugasan berkaitan pilihan raya umum ke-13 ini.

    "Isteri Allahyarham dalam aduannya mengatakan mangsa telah membunyikan hon agar kenderaan jenis Hilux itu yang diletakkan di hadapan rumahnya itu dialihkan.

    "Pemandu kenderaan itu kemudiannya telah mengalihkan kenderaan berkenaan dan selepas itu telah tercetus pertengkaran mulut namun telah dapat dileraikan oleh orang ramai yang berada di tempat kejadian," katanya.

    Jalaluddin juga berkata Allahyarham kemudiannya telah mengalami sesak nafas ketika masuk ke dalam rumah dan memaklumkan mengalami sakit di bahagian dada tetapi telah dibawa ke Hospital Gua Musang apabila keadaannya semakin serius.

    "Allahyarham bagaimanapun disahkan telah meninggal dunia sebaik tiba di hospital. Allahyarham juga mempunyai rekod kesihatan mengenai penyakit jantung yang dihidapinya," katanya.

    Sehubungan itu Jalaluddin meminta orang ramai tidak menyebarkan khabar angin mengenai kematian Mohamed itu yang heboh mendakwa disebabkan kerana bergaduh dengan penyokong sebuah parti politik.

    "Allahyarham mungkin sebelum itu mengalami stress (tekanan)," katanya.- BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya allah.. selama ini kita bertengkar sbb fakta salah??

      Delete
    2. Sebab itu kita x boleh buat tduhan melulu

      Delete
    3. betol 2.. sian yg kne fitnah..
      yg menfitnah lgi kesian..
      pahale penfitnah BURN mcm 2 je..
      silap2 penfitnah kene tanggung dose mangse fitnah korg sbb x bnyak amalan..

      (hui.. jahatnye aku) maafkan aku klau ayat aku menyakitkan hati korg..
      and brother Mohamad.. bnyaknye reply comment.. rasenye diorg xdapat notification dari blog unless diorg "reply as" selain dari anonymous..

      Delete
    4. Bila polis bg statment yg memehak puak ko mak aii copek yo ko sokong kn ? Klau x tu macam2 ko maki polis kan...ingat ti puak2 pr polis tu menjaga keselamaan negara. Bukan mcm puak2 ko pengkhianat.....

      Delete
  42. Assalamualaikum semua:

    Nak buat negara Islam kena tukar perlembagaan.
    Perlukan 2/3 majority. Kedudokan kerusi yg dipertandingkan
    saperti berikut (kalau salah tolong betulkan):

    Jumlah kursi Parlimen = 222
    Yang bertanding:

    BN = 222 (100 %)
    PKR = 99 (45 %)
    PAS = 73 (33 %)
    DAP = 51 (23 %)

    Yang lain2 tak payah sebut, buang masa aja.
    Jadi 2/3 x 222 = 148 kerusi(= 67 %)

    Jadi kalau nak tubohkan negara Islam, semua parti pembangkang
    kena menang semua kerusi 100 % bersamaan 222 kerusi boleh ke?
    Andaikan PAS menang semua kerusi = 73 (boleh ke ?) masih perlukan
    75 kerusi dari DAP dan PKR dia org nak ke?:
    DAP = langkah mayat saya dulu
    PKR = LBGT, PLURALISM, nama ALLAH pun dia gadai
    PAS Nak laksana HUDUD baguslah tu, tapi laksanakan dulu pada:
    1) Tok Pa,
    2) Mat Sabun
    3) ADUN Selinsing dan lain-lain.

    Ikut hukum HUDUD semua kena rejam sampai mati.

    Baru ada kredibiliti.

    Nabi(saw) bersabda "Kalau Fatimah Bt Muhammad mencuri sekalipun akan ku potong tangannya (hukum hudud)"
    Apa macam sanggup kita semua.

    Kesimpulanya:
    1) Sampai bila bila PAS akan sentiasa berharap pada DAP dan PKR untuk menjalankan segala polisi kalau pembangkang menang.
    2) Itu bermakna PAS ialah parti yang lemah dan akan dipergunakan oleh DAP dan PKR (yang berguling atas jalan hari tu sapa).
    3) Hak Melayu dan Islam akan tergadai/terhakis, DAP and PKR will be calling the shot not PAS.
    4) Lebih berleluasalah pusat judi, rumah urut, kedai arak dinegara kita.
    5) Kan ke lebih baik sekiranya semua org Melayu Islam tanpa mengira parti bersatu padu untuk meningkatkan kebolehan kita,ilmu kita,ekonomi kita. Ini tidak, baru ada seorang Melayu kaya (Tan Sri Mokhtar)dah ramai Melayu yang bersuara. Sepatutnya kita sokong dia dan berusaha supaya kita dapat melahirkan
    lebih banyak orang macam dia.
    6) Yang nak laksanakan hudud ialah org Islam. Kalau penduduk Islam Malaysia setakat 52 % macam mana nak buat. Alangkah baiknya kalau PAS yang pandai pasal Islam berdakwah bermati2an supaya pendudok Malaysia menjadi 90 % Islam, jadi 55 tahun PAS ujud di Malaysia taklah jadi sia saja.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang celaka lah puak2 yg buat fitnah.


      Kota Bharu: “Saya tegaskan kematian mangsa bukan dibunuh atau dipukul seperti diperkatakan dalam laman sosial. Mangsa tidak dipukul sebaliknya hanya berlaku pertengkaran mulut.

      “Sehubungan itu, polis mengklasifikasikan kes berkenaan sebagai mati mengejut,” kata Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berhubung kematian jurugambar sambilan RTM Kelantan, Mohamed Yaakub, 61, yang meninggal dunia akibat serangan jantung, semalam.


      Sebelum meninggal dunia, Mohamed bertengkar dengan seorang penyokong sebuah parti di hadapan rumahnya di Bandar Lama, Gua Musang, pada jam 12. 45 tengah malam.





      Pertengkaran bermula selepas Mohamed yang tiba di rumahnya mendapati sebuah kereta pacuan empat roda menghalang laluan masuk ke rumahnya berhampiran markas sebuah parti politik lalu dia membunyikan hon.


      Seorang lelaki dipercayai pemilik kenderaan pacuan empat roda itu mengalihkan kenderaan tetapi selepas itu berlaku pertengkaran mulut dan kejadian itu turut disaksikan isteri Mohamed.


      Menurut Jalaluddin, selepas bertengkar, mangsa masuk ke dalam rumah dan mengadu kepada isterinya dia sakit dada.

      Delete
  43. Assalamualaikum..maaf ckp lew yewk..org2 yg myokong pas ni berkemungkinan mrasa sgtsgtsgtsgt berdosa pd masa lalu n bilew nik ajis bule ampunkan dosa org tu yg sukew hati beno..klo yg mukol org hanya suh ubah kenderaan klo muda kesian mak ayah nyer o didikan kosonkosonkoson..klo tua..org kata..tua sajew..makna kata depa bkuarga hanya tuk ternak pembuli penjenayah penjahat bkn tuk mendidik mujahid mujahadah..nk ganti taliban kew hapew..org islam yg sokong pas x punyew jiwe jati diri x malu dgn Allah sbb taksub dgn pemimpin bkn Allah..maaf haku bkn baik tp haku nk jd baik..

    ReplyDelete
  44. Kalau betul DAP nak Hadi Awang jadi PM, mungkin disebabkan:

    1. DAP tak percaya pada Anwar sebab mereka dah tau perangai Anwar, mereka tau Anwar adalah ahli politik yang paling kotor dan jijik, yang sanggup lakukan APA SAJA untuk rebut kuasa. Mereka takut mereka pun kena tipu dan kena goreng hidup hidup dengan Anwar.

    2. DAP tau Hadi Awang dan pemimpin PAS yang lain boleh ditarbiah untuk mengikut telunjuk mereka, kalau nama Allah aje mereka sanggup jual apa lagi negara dan bangsa. Sekarang tangan tangan DAP ada dileher Hadi Awang, tunggu masa untuk cekik kasi mati.

    ReplyDelete
  45. Ajal sudah sampai. Innalillahi wainnailaihi rojiun..lain kali baik sapa pon jgn parking depan driveway rmh org. Maknanya itu ""rudeness"". Hormatla sikit tuan rumah. Jgn biadap dan terlalu gah sgt dgn parti masing2 dan jgn jadikan hobby untok menjadi terorrist jalanan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!