BERSAMA TUN M DI PUTRAJAYA MALAM INI!

Jom malam ni ke Putrajaya! Sebarakan wahai pembaca sekalian

268 Responses to "BERSAMA TUN M DI PUTRAJAYA MALAM INI!"

  1. pukimak punya mamak kutty..hanya lembu sahaja yg akan hadir...ceramah nik aziz lagi ramai dr mamak mahadet ni..umno kian mampos..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau lak babi macai PRosak!

      otak penuh taik!

      ceramah nik najis babi ramai ke x ada aku kisah/!

      setakat dengar nik najis cakap merepek macam orang tua nyanyuk lagi buang masa aku!

      macai pakatan haramjadah memang bodoh tahap babi anjing!

      kena kencing dengan peliwat, kena berak dengan ULARmak kena taik dengan DAPig pun masih gila babi dok sokong lagi!

      gi mampuslah babi pakatan!

      hidup menghabiskan oksigen saja!

      Delete
    2. mak kau xde puki ke macai pakatan?! aku tau kau beranak ikut puki, sebab tulah perangai kau macam puki mak kau yang macam jamban!

      muahahaha!

      Delete
    3. HIDUP TUN MAHATHIR!

      VOTE FOR BN!

      VOTE FOR STABILITY!

      VOTE FOR PROGRESS!

      VOTE FOR PEACE!

      KICK PAKATOON OUT!!!

      Delete
    4. Bapak dia tak main puki bapak dia main jubur mak dia..sebab tu dia keluar dari lobang jubur..otak beku.. Nuar tu naik sebab Tun m..Caya lah..kau tu tak kenal aljuburi..Kapal singh kenal sebab gu dia tunduk dgn Kapl Dingh..sebab rahsia aljubur ada d tgn dia..

      Delete
    5. Bhai...ramai tak semestinya kuat...ramai tak semestinya bersatu...ramai tak semestinya setuju...ramai tak semesti semua pr...bhai ramai yg didlm ceramah pmbngkng kerana ramai org atas pagar,org umno yg hadir utk dgnr maharaja lawak buat lawak dan fitnah....

      pd aku dngr ceramah pr kita akn rasa betapa amannya malaysia...sbb kita akan dngr makian,carutan,pmbohongan, fitnah serta lawak terkini...namun mereka bebas utk buat segalanya wlupun kerajaan ini zalim dan kejam kpd mereka...

      Bhai,tak prlu utk mnjadi bongkak dgn yg apa yg mmng BIASA utk ceramah pakatan yg dihadiri ramai rakyat yg berpakat utk terus mngundi bn bila rakyat nmpk sikap sebenar penceramah dan parti yg mnganjur kn program ceramah trsebut...

      Delete
    6. Bro.....u dh kes berat bro.....gua tahun 1998 time Reformasi mmg kuat kutuk Tun....tp lepas Dr Chandra keluar PKR...guapun chow sekali...baru last year punya raya gua dpt peluang minta maaf ngan dia. ...kat rumah dia. 13 belas tahun tu bro....!!!! Tp apa2 hal kita takleh kurang ajar ngan org tua2 bro...apa jasa kita pd agama, bangsa dn negara?.....tp jelas bro....lu mmg sudah lebih....terus2 maki humun....

      Delete
    7. MALU SUDAHHHHH....PAS TUNGGU SAAT NAK MELINGKUP.

      SETAKAT UNDI KO SORANG TIADA SIAPA HERAN. KAT KELANTAN PUN DAH DILANDA GELOMBANG BIRU.

      ORANG SEMUA TAHU KALU PUAK KORANG YANG DAPAT KUASA HABIS MATI SEMUA ORANG DALAM MALAYSIA NI.

      OH YA..KALU BERMIMPI JANGAN MENCARUT TAU...NANTI ANAK DENGAR MALUUU....

      Delete
    8. JAHATNYA HATI DIA. KALAU KAU PANDU KERETA PROTON ATAU PERODUA ITU ADALAH HASIL USAHA TUN. KALAU KAU LALU KAT JALAN HIGHWAY PUN ATAS USAHA DIA. KALAU KAU MELAYU YG BERJAYA DALAM BUSINESS ATAS PERTOLONGAN TUN. KALAU KAU BELAJAR TINGGI DAN LULUS PUN ADA ATAS USAHA TUN MEMBANTU KAUM BUMIPUTRA. KALAU MAK BAPAK KAU BERTANI PUN DARI USAHA PERTOLONGAN DIA MENGARAHKAN SIBSIDI BAJA DIBERIKAN KEPADA PETANI DAN KAU ANAK NELAYAN PUN DIBERINYA SUNSIDI PETROL. JADI JGNLAH ANGKUH. KALAU DAH BANTU PANDAI2 LAH UCAP TERIMA KASIH.

      Delete
    9. AnonymousApril 27, 2013 at 6:04 PM MASA MAK BAPAK KAU MEMANTAT TAK BACA DOA KE SEHINGGA TERMENGANDUNGKAN KAU? TU PASAL TERLAHIRNYA MAKHLUK BEROTAK LEMBU.

      Delete
    10. Di Presint 19 pula, Ustaz Azhar akan bersama dengan ustaz Nazmi Karim, Dr Kamaruzaman Yusof akan memberikan kuliah mereka.

      Delete
    11. sedarlah bro...kalo tak ade tun ni...malaysia macam sngapore dah....

      Delete
    12. pukimak punya mamak kutty..hanya lembu sahaja yg akan hadir...ceramah nik aziz lagi ramai dr mamak mahadet ni..umno kian mampos..




      Wahai saudara......cara anda bagi komen, kami dah kenal siapa anda, aku tahu engkau tak pernah berasa berdosa apabila engkau sebut perkataan itu.
      Konon engkau angkat nik aziz dan memburukan umno, dengan harapan orang akan terus bersangka buruk pada pas......kalau semua orang kurang cerdik macam engkau, bolehlah kau nak kelentong......

      Delete
    13. anon 9.11 ... ko ni tauhid kpd madey ke... kepada Allah yg menentukan sesuatu?... belajar lagi bab hukum yg membatalkan iman & akidah.....

      Delete
    14. Bhai 10.13....apa isunya dgn statement bhai 09.11...klu lu org agungkn dan mendewakn pemimpin pr...itu hukumnya apa bhai...fhmi dgn hati bukn dgn fikiran yg marah...

      Delete
    15. Bhai 09.53...lu nk salahkn umno gak.. Nk kata apa lagi kan...itu jelah yg trbaik yg lu nmpkkn...apa2 je lh bhai,jnji lu rasa bahagia

      Delete
  2. aku stuju!!! ceramah nik aziz mmg lagi ramai lembu yang hadir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik!

      memang tepat sekali!

      hanya lembu saja yang boleh dibodoh-bodohkan berulang-ulang kali oleh ULARmak Pakatan Rosak!

      Delete
    2. hhehehheeeeeee merapulah ko orang! aku dok tunggu 5/5/2013.

      Delete
    3. Lembu,kambing,babi ataupun musang atau apa apa saja,yg penting PAS terus Menguasai Kelantan,biarlah hamlau Umngokngok menyalak konk konk tak henti pun..

      Delete
    4. PAS yang ngongok malau...jadi kaldai DAP. Sekali kene jerkah dek PUNJAB terkincit hingga rela gadai agama kerana DAP.

      PAS dah pegang KELANTAN lama kenapa KELANTAN takde HUDUD sampai hari ni?

      Delete
    5. Orang yang berfikir dan berilmu tak akan hadir majlis Nik Aziz. Dr Hassan Ali dah pesan agar Nik Aziz berhenti sahajalah.

      Delete
  3. Tu dia....Fil Marsyal BN gempur Putrajaya pulak dah !
    mampuih Husam kena sembelih malam ni !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat kena sembelih, kofem hancur lumat husam kambing janapari malam nih!

      Delete
    2. hehehhehee..... idea expired Madey... sapa ye..yg suka jilatnya.. UM, BH, TV1,2, 3....

      Delete
    3. ANON 735 : setakat HARAMKAH je pi duduk kat pulau sebelah filipina la wei...ko duk menumpang kekayaan malaysia ni syukur la wei...puiih!!!

      Delete
    4. Di Presint 19 pula, Ustaz Azhar akan bersama dengan ustaz Nazmi Karim, Dr Kamaruzaman Yusof akan memberikan kuliah mereka.

      Delete
  4. kalu rasa terseksa sangat duk negara ni berambos la babi...lancau...bodoh punya makhluk...apa punya suey la ko lahir kat malaysia nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada negara pun yang sanggup terima mangkuk yang bodoh mengalahkan lembu macam macai pakatan rabak nih!

      sebab tulah mangkuk nih menyemak kat Malaysia nih!

      Delete
    2. Saperlak yg terseksa duk kat Malaysia,PATI ,Indon ,Nepal,Bangla,Myanmar,China Doll,Pakistan,Vietnam semua makmur di bawah naungan BN.Kita adalah rakyat yang selesa dan teruja untuk mengkerajaankan PR.

      Delete
    3. Baguslh bhai lu akui yg lu rakyat yg selesa berada dimalaysia...cuma lu jenis yg tak tau bertrima kasih dan bersyukur...

      Delete
  5. Gua nak bersiap dah ni
    nak ke putrajaya
    menatap wajah tun
    secara live
    gua nak cerita pada anak cucu gua
    yang gua pernah melihat
    lagenda ini
    hidup hidup

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita doakan yang terbaik utk Tun...semoga diberikan kekuatan & ketajaman fikiran...sayang Tun!

      Delete
    2. Amin...bhai,aku juga akan bawa anak2 dan isteri ke mjlis tun m jika berkesempatan... Selalunya anak2 yg mnta utk pergi ke program yg melibatkn tun m...tun m ttp pemimpin melayu yg terbaik utk bangsa melayu dan negara....semoga Allah permudahkn segala urusan tun m

      Delete
    3. On the way to putra jaya...mai turun. ...

      Delete
    4. Ke mana penduduk Putrajaya malam ini?

      Ke Presint 9 bersama Mahathir atau
      ke Presint 19 bersama Ustaz Azhar Idrus?

      Delete
    5. lu orang gua tengok sayangkan Negara Malaysia. gua tabik dengan lu orang semua. hidup Islam, hidup Melayu, hidup Malaysia, hidup UMNO, hidup BN.
      gua tengo siaran tv3, satu panel sebut pasal brutus dan ceasar. brutus cakap.."it is not that I don't love ceaser, but I love Rome more..."
      kalau kita cintakan Islam, Melayu dan Negara...pilih lah UMNO dan BN.

      Delete
  6. Taraf IQ pok nik terlalu rendah.Yg pi dgr ceramah dia taraf lembu dan babi xtau nak fikir mcm ditarik hidung.Macai2 semua insan yg kecewa sbb mungkin malas lemban atau terencat akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju...tepat sekali...heheheheehe...pengikut dajjal & syaitan!

      Delete
    2. Nik Aziz nak Hudud syariat Islamkan Malaysia tetapi rakyat Umno tak setuju sebab Mereka kepanasan kecacingan dengan Syariat dan undang undang Islam,mereka mahu amalan Islam sederhana boleh adjust sesuka hati,

      Delete
    3. sorila brader...kita pun nak undang2Islam..tapi masa perintah selangor, kedah, kelantan dan penang tak nak buat udg2 hudud..jgn cakap tak serupa bikin..

      Delete
  7. SAHABAT2..MARI TGK VIDEO DI YOUTUBE..... 'NEW ORDER - TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA'

    ReplyDelete
  8. SAHABAT2..MARI TGK VIDEO DI YOUTUBE..... 'NEW ORDER - TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA'

    ReplyDelete
  9. SAHABAT2..MARI TGK VIDEO DI YOUTUBE..... 'NEW ORDER - TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA'

    ReplyDelete
  10. Habislah husam.....
    Kenapa husam terlalu menurut kata2 anwar dpd hadi awg????
    Ada apa2 ker?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...sesiapa yg memilih utk jadikn kehidupan dunia sebagai syurga dan amalan hnya sebagai topeng...maka anwarlh pilihan utama...

      Delete
  11. Sesiapa yg nak tau kebenaran dtg beramai2.Tun M ada lah orang yg mempelopori Pembukaan putra jaya.Jadi cite sebenar pasti membuka minda anda.Aku pun terlibat ngan putra jaya sbb aku salah seorang penilai yg menilai tanah ladang ni pada masa tu.La ni puh putra jaya toak blh cakap.Dulu pas pis pus nak LELONG putra jaya.Caya Dr.M akan beri semangat utk mempertahankan putra jaya dari puak munafik pas parti bukan isle ni dari bermaharajelela memperbodoh orang MELAYU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke mana penduduk Putrajaya malam ini?

      ke Presint 19 bersama Ustaz Azhar Idrus - IKON REMAJA KINI, atau

      Ke Presint 9 bersama Mahathir Kutty BAPA POLITIK KONSPIRASI & KORUPSI Malaysia!

      Delete
  12. KAH KAH KAH...CAI2 LEMBU OMNO DAH CACAK EKOR..NI KOMPOM TIKAM EKOQ X KENA ATAU PUN X REMBAT SPENDER LG NAK CIUM..KAG KAH..KAH..RELEX LA CAI2..GUA CKP U ALL LEMBU JA PUN..RELAX LA..GUA FHM LU OLG KETAGIH SPENDER..X PE JAP G P LA REMBAT SPENDER SAPE2 BG ILANG KETAGIH TU..KAG KAH KAH..KESIAN TUN..DAH PENCEN PUN DUK KALUT KEMPEN LG..TU DAH X LAKU..KAH KAH KAH..BETUL KATA TUN ORG BODO JA NGAN OMNO LEMBU..KAH KAH KAH...LAWAK CAI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. beruk mana nih...!!! hui...hati sudah hitam...kecewa ke beruk...

      Delete
    2. KO LAK BABI!

      HAHAHA

      M.A.C.A.I mempercayai apasaja cakap anuwar iberahi!

      HAHAHA

      Delete
    3. Bhai...apa yg lu merepekkn bhai,klu tun m dah takda apa2 kesan...takkan bila tun bersuara peminpin pakatan goyang...dan aku pasti lu pun tak prlu buang masa utk post komen bangang dlm blog...hahaha bhai yg pasti...lu takda apa2 utk dibnding kn dgn tun m...

      Delete
    4. aku tau kau kecewa dengan hidup kau wahai babi peliharaan pakatan rabak!

      jadi kau lampiaskan kekecewaan kau babi kepada BN!

      biasalh bagi babi seperti kau, semua kekecewaan kau diletakkan kesalahan kepada BN & UMNO!

      sampaikan ketidakmampuan kau babi untuk meliwat dan menoron kambing pun kau letakkan kesalahanya kepada UMNO & BN!

      hahaha

      loser seperti kau nih babi patut pergi cari pokok tinggi, pastu gantung diri kau!

      Delete
    5. PAS bakal berkubur. Terimalah hakikat ini. Kalu tak terima ko dan juak-juak ko bakal jadi penghuni TANJUNG RAMBUTAN lepas PRU.

      Jangan nanti mengata dan tuduh UMNO/BN tak bagi nasihat.

      Delete
    6. BAGUSLAH TUN BERSARA SEBELUM NYANYUK DAN PERLU DIANGKAT KESINI SANA. MALU NYA. KALAU DAH TUA SUSUKLAH RUMAH BERIBADAT. JGN DUK KUTUK ORG LAGI. KALAU MATI TENGAH MENGUTUK MCMANA.

      Delete
    7. Tun masih sihat dari org tu. Tak perlu kena angkat. Lagipun fitnah tu berdosa besar.

      Delete
    8. Dulu aku hormat benor nik ajis....sejak dia nak jadi hosni mubarak nie....makin gelabah dan nyanyuk jer kutengok....

      Delete
  13. Cili kasi taruk Dr.M.Kasi depa pedas kaw kaw punya.Pok akan tercerit sbb anti body dia tak kuat.Ari tu kat johor punya lahabau buat2 pengsan.Husam ni gelak tgk muka dia.Kat kelantan boleh la dia kelentong. UNDI BN utk masa depan yg makmur lagi progresif.UNDI BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah semestinya...

      Delete
    2. Ke mana penduduk Putrajaya malam ini?

      ke Presint 19 bersama Ustaz Azhar Idrus - IKON REMAJA KINI, atau

      Ke Presint 9 bersama Mahathir Kutty BAPA POLITIK KONSPIRASI & KORUPSI Malaysia!

      Delete
    3. Nik Aziz adalah Tok Guru,kalau beliau bersara nanti pun sentiada ada pengganti.Pemimpin boleh dtg dan pergi tetapi Islam dan PAS akan tetap subur sampai bila bila pun.

      Delete
    4. Di Presint 19 pula, Ustaz Azhar akan bersama dengan ustaz Nazmi Karim, Dr Kamaruzaman Yusof akan memberikan kuliah mereka.

      Delete
    5. Di negara barat....islam hidup subur tanpa parti pas??!!!

      Delete
  14. patutnya kena buat kt tempat yg luas skit...ramai dtg nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Presint 19 pula, Ustaz Azhar akan bersama dengan ustaz Nazmi Karim, Dr Kamaruzaman Yusof akan memberikan kuliah mereka.

      Delete
    2. Betul kena buat di tempat seluas luasnya sebab pendengar berbayar BN Umno tak terkira banyaknya.

      Delete
    3. Kpg aku....berebut2 pacak bendera bn depan rmh tanpa upah.....
      Parti pr....tak ada upah...tak pacak bendera....
      Yang disuruh pacak...belum dibyr upah....

      Delete
  15. Persamaan Nik Najis dgn Anwar Berahi' kedua ibu mereka sundal.Ya, mereka berdua anak sundal. Apa buktinya? Mula Anwar Berahi suka main sundal, main jubur, main lelaki, main puki, hisap kotek, hisap puki entah apa lagi lah. Itu step 1.

    Kemudian datang N.Najis pula sokong Anwar Berahi main sundal, main jubur dan main puki. Hadi anak puki babi pula kata video itu besi. Jadi tak heran lah N.Najis dan Hadi anak puki babi dua-dua jadi ahli Parti Anak Sundal atau 'PAS'.

    Siapa nak main sundal, lepas tu nak dapat sijil halal daripada tok guru anak sundal, boleh lah masuk PAS = Parti Anak Sundal. Semua dia boleh halalkan - main puki china, main jubur lelaki, hisap kotek Saiful (tak jadi), kena hisap kotek, main puki sundal (Mustafa Ali), semua boleh dihalalkan.

    PAS = Parti Anak Sundal
    PAS = Parti Ahlinya Sundal
    PAS = Parti Ajaran Sundal
    PAS = Parti Angkatan Sundal

    ReplyDelete
  16. PAS terangan menipu penyokong dia org. Tapi mata pencacai PAS memang buta. PAS hanya bertanding 70 kerusi Parlimen. Kalau nak buat hudud kena ada 2/3 kerusi Parlimen (jumlah 148 kerusi)untuk mengubah perlebagaan negara. Anwar dan DAP dah awal-awal lagi dah kata tak akan buat hudud. Pemimpin PAS dah maklum semua ini. Bila dekat pilihanraya, PAS terus menjual hudud supaya menarik undi penyokong bahlulnya. Memang PAS kaki menipu termasuklah Nik Ajis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk cukupkan kerusi PAS kene beli kerusi tambahan kat kedai perabut...muahahahah.

      Delete
    2. kesiankan kat totok2 PAS PIS PUS nih...syukur yg aku masih boleh nampak yg benar...

      Delete
    3. Memang Umno menang sejak setengah abad kerana kaki merasuah rakyat jelata,bagi rakyat macam macam saguhati kasi ciput ciput kroni kroni dia balun kaw kaw sisa sisa kasi kat rakyat..

      Delete
    4. Yea ker?????
      Pr tak tolong kronie ker?????

      Delete
    5. semenjak pr menang di PP dan Selangor pada 2008, banyak penyelewangan wang dan kuasa, rasuah. kat Selangor, ahli-ahli parti yang berkuasa, semua terlibat. penyelewangan dan rasuah berleluasa. UMNO/BN tahu sangat apa yang berlaku, tapi UMNO/BN tak dapat nak gembar-gembur kerana tidak ada bukti. cara UMNO/BN sangat berhemah, ia itu tidak hebohkan penyelewangan dan rasuah pr kerana tak nak di takrifkan fitnah. berbeza dengan budaya pr - fitnah, fitnah, fitnah. habis di ftinah. pihak polis dan sprm yang tidak bertanding pun di fitnah dan di buruk-buruk kan. seperti dilakukan oleh dap di Johor. kenapa pihak polis diburuk-burukan. kenapa???? dah ketandusan idea

      Delete
  17. CUBA BANDINGKAN ANTARA TUN DAN TOK NICK SIAPA YG NAMPAK LAGI BERSERI. RASANYA TUN SEBAB DIA IKHLAS. WAJAHNYA SENTIASA SENYUM. PERCAKAPANNYA MENAMPAKKAN KECERDIKAN LUAR BIASA. IDEANYA BERNAS. SEMOGA TUN PANJANG UMOR DAN SIHAT SELALU. AMINN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulianya seorang mahathir?

      begitulah pemikiran sempit penganut2 umno yang membandingkan kehinaan seorang ulamak dengan kemuliaan seorang penguasa disembah mereka!

      rakyat lebih baik menilai yang benar!

      pru13.. humbang UMNO/BN.... undi PAS/PR!

      Delete
    2. Lim Kit Siang dan Karpal Singh pun muka berseri seri apabila tiba PRU kerana orang Melayu pun ramai sokong DAP tetapi orang Cina memang liat utk memangkah BN

      Delete
    3. Ulamak sial!!!!!!!
      Lacur agama dan lindungi peliwat dan penzina!!!!!

      Delete
    4. TUN M satu-satunya MELAYU dapat masuk KAABAH penghormatan terbesar Arab Saudi.

      ULARMAK PAS MERASA KER?

      Delete
    5. Anon 7.54 kami tidak taksub dgn Tun mcm kau dgn cikgu kau. Kalau salah kami juga akan tegur tak mcm kau main angguk sampai islam nak dijual pas pd puak laknatullah kau angguk. Kau juga melacurkan agama demi cikgu kau. Jgn pulak nafikan. Kau bercakap tidak mcm org islam. Kau takda maruah cakap mcm org tepi jalan.

      Delete
    6. Inilah masaalah dengan puak hampas taik ni. Mereka tak reti nak beza HORMAT dengan TAKSUB.

      Puak ni agaknya tak pernah bersekolah atau sekolah tapi main konda kundi.

      Delete
  18. Mlmni kauorg datang bawak a4,atau manila card,atau stryfoam,atau compact foam atau ape ape benda yg ringan.
    Pastu cari org jual belon beli satu belon
    pastu kau org bentukkan kertas atau yg lain lain tu bentuk SPENDER,CHINADOLL atau AISKRIM ikat kat belon tu supaya semua org nampak,bila ada yg bertanya cakap parti bebas logo terbaru.

    Takkan asyik tengok org rpg PR buat submarine,buat kete keballah, semua nya tak der bukti sampai sekarang,sekurang kurang nya spender,china doll dan aiskrim memang ada bukti yg sahih,mana yg tak percaya tu memang org zaman batu sebab besi tak leh jadi bukti,berpuluh ribu kes org guna video buat jadi bukti ni diaorg senang2 jer besi takleh jadi bukti.

    Lepas ni kalau g perhimpunan kat mana mana buat yg serupa,TAPI idea aku ini org PR pun baca,tapi mlm ni memang aku akan buat sebab sebaran meluas TUN M akan berucap tu....balun PAS cakap guna masjid yg di ilhamkn DR MAHATHIR.

    JANGAN SAMPAI PUAK PUAK PR BUAT DULU,diaorg mana ada idea setakat meniru pastu menghancurkan pandailah...

    BUAT RAMAI MLMNI,modal beli belon jer....

    ReplyDelete
  19. Bad to Worst...itu lah level pembangkang kat Malaysia.....Tun M akan kasi checkmate sama Husam mlm ni!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE HE HE........ jangan cakap besar! SUARA RAKYAT & KUASA ALLAH.. pantang kalah sebelum bertanding!

      Delete
    2. Suara rakyat menyokong Barisan Nasional.

      Calon PR masuk bertanding tapi ahli2 tutup cawangan dan ranting.

      Sedih betul . . .

      Delete
    3. Tempat aku.....100 bendera bn....1 jer bendera pgayr!!!!!
      Org dlm kata....buat apa labur banyak2 duit berkempen....gerenti kalah....
      Upah pacak bendera blm berbayar2....
      Jgn haraplah dpt undi aku!!!!!!!

      Delete
  20. Diaorg nyer provok semua takder bukti sampai sekarang.
    Kita provok gambar spender,cina doll dan aiskrim

    Mana ketua ketua bahagian tu modal la sikit beli belon,gantung logo logo tersebut,harap harap mlmni tak ujan,gelap semacam jer....

    ReplyDelete
  21. PRU 13 Tun Mahathir gigih berkempen melobi sokongan rakyat di merata tempat,pengundi atas pagar pun ramai yg hadir kerana nak tengok,bertemu dgn tokoh legenda politik negara meteka kagum tetapi bukan bermakna mereka akan undi BN.Pengikut upahan HUMNO juga beribu ribu orang di serata pelosok akan hadir di mana mana ada ceramah HUMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JELES KERRRRRRRR...FAMILY AKU YG DUK KAT PUTRAJAYA CAKAP YG DATANG SUPPORT HUSAM KAMBING SUME MUKA IMPORT YANG DITAJA KHAS OLEH PAS...MUKA KAMBING MASUK BANDAR ORANG BOLEH KENAL.

      Delete
    2. HE HE HE........ jangan cakap besar! SUARA RAKYAT & KUASA ALLAH.. pantang kalah sebelum bertanding!

      Delete
    3. Siapa yan cakap besar??? Bukan orang PAS yang suka cakap besar. Dasar kuda tungang DAP. Menjual agama hanya kerana parti.

      Spenda STOPA korang sorok tu kerana ISLAM ker???

      Delete
  22. BUAT....BUAT....BUAT ada masa lagi....tapi solat maghrib dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin telah datang dan menegaskan calon PAS Putrajaya, Datuk Husam Musa akan hilang wang deposit dalam pilihan raya kali ini.

      Sebelum ini, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor, calon BN Putrajaya dengan bongkaknya berkata, Husam akan hilang wang pertaruhan dalam pilihan raya ini.

      HE HE HE........ jangan cakap besar! SUARA RAKYAT & KUASA ALLAH.. pantang kalah sebelum bertanding!

      Delete
    2. Klu ulamak sokong peliwat dan penzina.....gerenti sial....he he he

      Delete
    3. PAS = PARTI ALAS SPENDA

      Delete
  23. anonymous april 27, 2013 at 7.31 pm : sama gak yang serbu nick ajis kt semejid besi putrajaya, bukannya nk undi pas pun, cume nak dengar temberang fatwa songsang org tua tu aje. org luo byk ler naik bas d upah. mcm lembu ayam nick ajis kate mcm dpt br1m ari tu. harap pakai serban ckp agama degar2, belakang puki haram betina gak di tala nye, cube lu teka ape gua kate tu...lu pikir lah sendiri. lu memang bangsat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO parti pelampau perkauman (racist) asobiah dan pengganas...... tak sesuai dalam negara demokrasi yg rakyat bebas memilih pucuk pimpinan baru negara....

      UMNO ingin jadikan Malaysia ... kerajaan “Dinasti Umnoputera” yang penuh asobiah, autokratik, korup & penipuan ...


      Kuasa RAKYAT, kuasa penentu…. tolak ajaran asobiah & kediktatoran UMNO/BN .........

      PRU13 ...ABU

      Delete
    2. Abu mayat. ..abu mayat...
      Gunalah nama lain....abu abu...hahahaaaaahaaaa jadi abu mayat.....

      Delete
    3. ABU BAKAR = DAH BAKAR JADI ABU

      Delete
  24. KETUA2 LANUN UMNO

    laki bini asyik dok melanun n menyamun khazanah negara....


    PEMIMPIN JAHIL LAGI JAHAT

    Itu lah akibatnya bila beri kuasa kepada mereka yang jahil & khianat ...

    Kerajaan dimilikkeluargakan,
    harta rakyat diborosi & disia2kan,
    pegawai2 kerajaan diperhambakan untuk memenuhi nafsu peribadi,
    tuokey2 bisnes dicucuk hidungkan,
    rakyat di beban dengan cukai, tol, bil, GST....

    DRACONION LAWS

    undang2 digubal yg dapat lindungi penyelewengan n kezaliman elit berkuasa yg autokratik UBN ...... sekatan rakyat bila cabar penguasa n kaum kapitalis ubn saja tapi soal undang keselamatan rakyat dan perlindungan hak rakyat terlalu longgar n lemah ...... hinggakan pendatang2 haram n mat2 gagak Afrika berani buat jenayah berat rempuh undang2 yg pelaksanaan nya penuh korupsi....

    RAKYAT BOSAN & KUCIWA

    rakyat bertekad hapuskan ibu segala masalah negara... RASUAH...& … DADAH ....yg gagal ditangani oleh UMNO / BN ....

    kerana UMNO /BN yg suburkan rasuah ...... jadikan negara sebagai hub-hiburan & hub-dadah dunia ..

    rakyat tiada pilihan kedua selepas bermandat 55 tahun kpd UMNO /BN .... yang ada hanya TUKAR KERAJAAN pada PRU13 ........

    Tolak UMNO /BN , undi PR!

    Horrey MERDEKA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHEHE...BANGANG YE KO NIH...

      Delete
    2. Dia bengong.....suka sgt melancap depan pc..
      Pakai spendar putih saiz xxxl....

      Delete
  25. Penyokong2 parti yg boleh diperbodohkan dgn fatwa2 mengarut, janji2 kosong, caci cerca dan maki hamun pemimpin2 parti lawan; serta dijanjikan dgn syurga dan pahala; ADALAH MAKHLUK2 DUNGU yg hanya dilahirkan kedunia menyerupai manusia tetapi bersifat dan berkelakuan spt binatang; kerana itu dimana mrk berada mrk akan melakukan kerosakan.

    Dan lebih malang mrk dicucuk hidung agar tidak membantah sekalipun nampak kepincangan dan salahlaku ketua2 mrk. Mrk hidup dlm kegelapan disebabkan kebebalan mrk sendiri serta ditokok tambah dgn hasutan dari pemimpin2 mrk yg gilakan kuasa dunia tanpa mempedulikan soal hukum hakam agama.


    Contoh? Apa Husam baka kambing Jamnapari buat di Masjid Besi Putrajaya semalam, serta fitnah yg dihamburkannya? Siap bawak samseng2 dungu PAS dari luar utk buat kekacauan.

    Syabas kpd Tun M yg terus berusaha mempertahankan Putrajaya, dari digadai oleh pemimpin dungu PAS yg hanya tahu menjual agama, bangsa dan negara ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR tetap berjuang bersama rakyat marhein yang tertindas leh dasar asobiah dan kapitalis UMNO/BN>

      >>>>>>>>>>>>>>>>> rakyat ingat & dibebani dgn GST, tol, bil, cukai, caj, tiket, kos barangan harian, kos perkhidmatan, dsb

      PAS/PR bersama rakyat, untuk rakyat ..... rakyat untuk rakyat!

      Delete
    2. Jangan lupa jugak apa bekal kita untuk anak cucu kita nanti...

      Delete
  26. Sepatutnya komen puak puak lembu pembangkang jangan disiarkan. Langsung tak membina ,macam orang tak sekolah je.. ngabihkan boreh je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah disiar...seronok tengok mrk mgeluarkan fakta bodoh dan songsang lagi tidak bernas.....
      Pakat ketawa ramai2....

      Delete
    2. biarkan biarkan...mereka sebenarnya mempamerkan ke tidak cerdikan pikiran dan ketumpulan minda tahap wire dah putus terbarai.

      Delete
    3. Biarkan...baru kita tahu tahap pemikiran mereka macam mana...kekekeke

      Delete
  27. Cakap pemimpin pembangkang penuh jaji manis.......org tak boleh mengandung pun kata boleh.....org beranak lalu depan dia cakap ikut belakang pun boleh....keluar anak......apa maksudnya.....pembangkang main cakap jer apa yang nak dicakap......semua boleh.....walaupun tak logik......ITULAH PEMBANGKANG,!!!,,,

    ReplyDelete
  28. MACAI2 NI PERANGAINYA TERUK MCM YG DLM BLOG NI KESAT BAHASA NYA TIDAK MELAMBANGKAN ORG ISLAM. PAS KE. MCM DAJAL ATAU MCM. ..........

    ReplyDelete
  29. sekarang UMNO adalah haiwan BABI. Lepas 5 mei UMNO akan jadi BANGKAI BABI

    ReplyDelete
    Replies
    1. doakan saudara dibersihkan hati dan dimaafkan Allah..

      Delete
    2. DOA BURUK INSYALLAH AKAN ALLAH BALAS DENGAN RAHMAT. TENGOK CONTOH TUN M. MAKIN BANYAK ORANG MENGHINA MAKIN SIHAT. YANG TUKANG HINA DAH UZUR JALAN DAH TAK LARAT.

      Delete
    3. pape pun jgn kita doakan yg buruk kan org lain...itu ialah ajaran agama PAS..bukan ISLAM..

      Delete
    4. mudah-mudahan kita semua diberi pentunjuk dan hidayah-Nya

      Delete
    5. SUMPAHAN RAKYAT!
      itulah nasib yg akan menimpa melayu2 UMNO yg lupa daratan kerana kuasa dan kemewahan diri sendiri dengan memijak2 hak rakyat dan hukum hakam Allah!

      tinggalkan manusi2a fasik dlm UBN, bersatu bersama insan2 soleh lg adil dlm PAS/PR!

      Delete
    6. Apalah sangat SUMPAHAN RAKYAT jika nak dibandingkan dengan ketentuan Allah...

      Delete
  30. Jom undi parti spender...kahkahkahhh. Sudah2 la jadi munafiq pemimpin2 pas oiii...tengok mat sabun sudah la. Nik ajis makin lama makin merapu...

    ReplyDelete
  31. http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/18718-putrajaya-goyah-akhirnya-mahathir-terpaksa-turun

    ReplyDelete
  32. BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

    ASSALAMU.ALAIKUM WBT SAUDARA 2 SEISLAMKU.

    PERTAMA SEKALI, CUBALAH SEDAYA UPAYA HINDARKAN DIRI DRP MENGHINA ULAMA. BANYAK LAGI KAEDAH LAIN. SEMOGA SAUDARA TERHINDAR DARIPADA AZAB ALLAH SWT DI AKHIRAT NANTI.

    TUN MEMANG BERJASA PADA NEGARA. TIDAK DINAFIKAN.

    TAPI KITA JUGA PERLU TERIMA HAKIKAT BAHAWA BINATANG INI JUGALAH YG MENJADI PEROSAK NEGARA. SIAPAKAH YG MENJADI PUNCA KEMATIAN ANGGOTA KESELAMATAN KITA DI LAHAD DATU KALAU BUKAN SEMUANYA BERPUNCA DRP PROJEK PEMBERIAN IC NYA ?? SABAH SENTIASA DLM SUASANA YG TIDAK MENENTU. SAUDARA AKAN DAPAT SAKSIKAN PENOLAKAN BESAR2AN PENGUNDI SABAH TERHADAP BN DLM PRU13 NANTI. KEHILANGAN BANYAK KERUSI PARLIMEN DI SABAH AKAN MENJADI PENYUMBANG BESAR KEPADA TERHUMBAN KELUARNYA BN DARI PUTRAJAYA. IN SYA ALLAH.

    MAMPUKAH SAUDARA NAFIKAH BAHAWA TUN JUGA MENJADI PEROSAK NEGARA DGN SEWENANG2NYA MEROGOL SISTEM KEHAKIMAN KITA DGN ISU 'KOREK KOREK KOREK' ?? KALAU SAUDARA TERUS MENYOKONG, TIDAK MUSTAHIL SUATU HARI NANTI SAUDARA ATAU AHLI KELUARGA SAUDARA SENDIRI TIDAK MENDAPAT PEMBELAAN YG SEADILNYA DI MAHKAMAH. INGAT, MAHKAMAH ADALAH TEMPAT TERAKHIR UNTUK KITA MEMPERTAHANKAN DIRI DRP DI ZALIMI.

    TIDAKKAH SAUDARA RASA TERHINA DGN MENYOKONG SEORANG 'HAIWAN' YANG SANGGUP MEMILIKI SYARIKAT YG BERKAIT TERUS DENGAN PERNIAGAAN ARAK TERBESAR DI ASIA TENGGARA ST MIGUEL ?? SAUDARA PASTI MAKLUM BAHAWA HUKUM ARAK YG SANGAT BERAT. BUKAN SAJA PADA PEMINUM, MALAH JUGA PADA PEMERAH BUAH ANGGUR, PELAYAN, DAN SIAPA JUGA YG MEMBANTU.

    TIDAK SENSITIFKAH SAUDARA DGN PENGHINAAN SECARA BERTERUS TERANG TERHADAP ISLAM YG DIUNGKAPKAN OLEH ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY INI ??

    TERLALU BANYAK UNTUK SY SENARAIKAN KEROSAKAN YG TELAH DIMULAKAN OLEH LAKNATULLAH INI.

    DEMI ALLAH, SY AMAT YAKIN BAHAWA MAMAK INI BUKANLAH ORANG YG SEPATUTNYA DIBERI SANJUNGAN, MALAH 'HAIWAN' INI PATUT DIHERET KE MAHKAMAH KERANA ISU MEMALI YG MEMBOLEHKAN PARIA INI KE TALI GANTUNG.

    ALLAHUAKBAR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PALING LAKNAT ULAMAK LACUR AGAMA DAN BUAT FATWA SONGSANG!!!!!
      PALING LAKNAT PELIWAT DAN PENZINA DIRAIKAN OLEH MRK!!!!!!!!

      ALLAHUAKBAR! !!!!!!!!

      Delete
    2. PALING LAKNAT ULAMAK MAKAN WANG ANAK YATIM!!!!
      PALING LAKNAT SEKOLAH PONDOK DISITA!!!!!!

      ALLAHUAKBAR!!!!!!!!

      Delete
    3. Anon 8:37 PM : lps duk menfitnah org yg x pasti betul atau tak lps tu bertakbir dgn nama ALLAH...taubat la sebelum ALLAH turun laknat kat kau...baik kau g sembahyang cpt...

      Delete
    4. PAS MERAIKAN PELIWAT DAN PENZINA...TELAN WANG ANAK YATIM MEMALI...SABOTAJ SEKOLAH PONDOK...LACURKAN AGAMA...PATUT SIAL!!!!!

      ALLAHUAKBAR....LAKNATLAH MEREKA!!!!!

      Delete
    5. aku tengok ko ni cakap jangan hina ularmak... tapi pada masa hina Mahathir dengan menyamakan sebagai binatang....memang sah perangai macam ularmak pok nik mengelar penerima BRIM sebagia binatang ternakan...

      So ko boleh jelAskan apa yang ko mau ???

      Delete
    6. Lebih mudah melaknat orang daripada menilai diri sendiri...

      Delete
    7. SUMPAHAN RAKYAT!
      itulah nasib yg akan menimpa melayu2 UMNO yg lupa daratan kerana kuasa dan kemewahan diri sendiri dengan memijak2 hak rakyat dan hukum hakam Allah!

      tinggalkan manusia2 fasik dlm UBN, mengapa kita mesti simpati dengan lanun2 UMNO/BN?

      Marilah kita bersatu bersama insan2 soleh lg adil dlm PAS/PR!

      Delete
  33. KES BALUN PUNKOK...PR...BALUN JANDA DUIT DERMA CERAMAH...PAS...BALUN DUIT ANAK2 YATIM MEMALI...PAS...KENA TANGKAP ATAS KETAAPI BALUN ...PAS...BALUN TANAH BAGI DAP...PAS...BALUN BINI KAWAN..PKR...CALUN ANAK BERANAK...33TU...PAS PKR DAP....JUAI PIL KUDA...PKR...JALAN ROSAK AJE JKR..TU PUN DEPA REPAIR TAK YAH MANIFESTO..PUAK NI PATUT BOH DLM GURI BUAT JERUK...LAGI LAMA DLM GURI LAGI MASAM

    ReplyDelete
  34. Pork nick akan makan babi dgn cina dap meraikan kekalahan mrk....
    Anwar beraksi bogel atas pentas dgn tarian tiang bersama2 dgn stopa ali.....
    Hidup pr!!!!!!!!!hidup sial!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUMPAHAN RAKYAT!
      itulah nasib yg akan menimpa melayu2 UMNO yg lupa daratan kerana kuasa dan kemewahan diri sendiri dengan memijak2 hak rakyat dan hukum hakam Allah!

      tinggalkan manusia2 fasik dlm UBN, mengapa kita mesti simpati dengan lanun2 UMNO/BN?

      Marilah kita bersatu bersama insan2 soleh lg adil dlm PAS/PR!

      Delete
  35. Harga minyak turun...harga kereta turun....itu free...ini free....suka hati nak janji.....kutuk orang....semua tak ada FAKTA.......main cakap hentam.......DULU MASA JADI MENTERI DUIT SI NUAR BERAHI DAH GELABAH....naik pinjam duit IMF......pembangkang ini semua setakat bagi janji manis.....PASANGKAN LAGU MANGKUK 3AISHAH DENGAN LIRIK DIUBAH.....janji manismu.....KHAS UNTUK MANGKUK BERNAMA ANWAR.......and rakan2....

    ReplyDelete
  36. Sokong BN..tolak kepura-puraan dan pembohongan pakatan rakyat..tolak calon PR..undi BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck BN. Times up. Get lost.

      Delete
    2. Aku akan undi bn kali ini...
      Pas dgn ulamak liwat agamanya makin sial....
      Bukan pas yg menentukan syurga kita...
      Itu semua adalah rahsia Allah swt....

      Delete
    3. lu la get lost...

      Delete
    4. BUKAN KER YANG SEDANG FUCKING DALAM VIDEO TU STOPA.

      Delete
  37. Rakyat akan menujuk keputrajaya dengan aman seperti rasulullah dan umat islam masuk ke mekah selepas kejatuhan abusufyan dan musuh islam seperti UMNO dan binatang sewaktu dengannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu nak lelong putrajaya...skrg dah anggap mcm mekah pulak.....
      Memang sial lah puak pas nie.....lawak2

      Delete
    2. SUMPAHAN RAKYAT!
      itulah nasib yg akan menimpa melayu2 UMNO yg lupa daratan kerana kuasa dan kemewahan diri sendiri dengan memijak2 hak rakyat dan hukum hakam Allah!

      tinggalkan manusia2 fasik dlm UBN, mengapa kita mesti simpati dengan lanun2 UMNO/BN?

      Marilah kita bersatu bersama insan2 soleh lg adil dlm PAS/PR!

      Delete
  38. ayat org pas mesti islamik tang pendahuluan...tang penutup mesti nak maki2...isalam apa la korg bawak ni...minatak dijauhkan bala ALLAH psl fanatik mcm korg ni...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg buat aku benci tengok ostad2 pas nie....
      Belakang kita main sundal.....

      Delete
    2. betul...intro baik siap sopan lepas tu mencarut dan maki. tu ler makanan puak liPAS.

      Delete
  39. LAMA AKU TIDAK BERTEMU DGN KAWAN AKU YG SORANG NI. DIA PUN DAH JADI PEGAWAI TINGGI KERAJAAN.

    SUATU HARI KAMI DITEMUKAN DI FB. AKHIRNYA PERBUALAN TERSENTUH ISU POLITIK. RUPA2NYA DIA PENYOKONG TEGAR UMNO. KAMI PUN BERDEBAT. DI PERTENGAHAN JALAN, AKU PUN KATA MACAM NI LAH. KAU DAN AKU ORANG TERPELAJAR. KELULUSAN KITA TINGGI. APA KATA KITA BERSEMUKA DAN BERDEBAT DENGAN SYARAT KAU TIDAK ADA APA KEPENTINGAN PERIBADI KERANA MENYOKONG UMNO.

    KAWANKU ITU DIAM MENBISU SEHINGGA HARI INI. TERNYATALAH SOKONGANNYA BUKAN DEMI AGAMA, BANGSA MAUPUN TANAH AIR. TETAPI SAH KERANA SESUAP NASI KANGKANG ROSMAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa guna berdebat kalau setakat nak menegakkan pendapat masing-masing tapi apa pun tarak...baik tanya diri sendiri apa sumbangan aku terhadap agama bangsa dan negara...setakat cakap sj buang masa...baik guna masa tu utk sesuatu yang bermanfaat, sekurang-kurangnya kepada diri sendiri...tiada yang sempurna di dunia ini...

      Delete
    2. tengok cara tulisan kat atas tu, debat pun tak guna, belum habis debat dah buat kesimpulan, kehkehkeh,
      buang masa je.

      Delete
    3. setuju...anon 8.54

      Delete
  40. Yang DAP terang2 kutuk melayu....and islam....kau biar.......kenapa perlu ada pkr kalau pas bagus......nasihatkan anwar masuk pas.....tak perlu ada pkr......ada kau semua nasihat........ADA KAU SEMUA NASIHAT......ADA KAU SEMUA.....NASIHAT.........TAK ADER SEBAB YANG SAMA ANTARA KAU SEMUA ADALAH BENCI KERAJAAN ITU AJER...........APA YANG ANWAR,KARPAL OR LIM KIT SIANG CAKAP SEMUA BETUL!!!!!!!!?!!!! ......walaupun apa yang dicakap tak betul atau macam LANCAU!

    ReplyDelete
  41. ANON 8.52
    AKU RASA ELOK KAU MASUK SEKOLAH SEMULA.
    OTAK KAU MENGALAHKAN OTAK BUDAK SEKOLAH RENDAH.
    ANAK AKU YG BELAJAR DI SEKOLAH RENDAH PUN BOLEH FAHAM.

    PADA MASA PEMBINAAN PUTRAJAYA SAMALAH KEADAANNYA CADANGAN MEMINDAHKAN PARLIMEN WALAUPUN DEWAN PARLIMEN YG ADA MASIH BOLEH DIGUNAKAN. SEBAB TU RAKYAT YG ADA OTAK MEMBANGKANG WAKTU TU KERANA BANYAK LAGI PERKARA YG LEBIH AULA UTK DIBINA SEPERTI SEKOLAH, HOSPITAL DAN SEUMPAMANYA UTK KEPERLUAN RAKYAT.

    KITA KENA TERIMA HAKIKAT BAHAWA MASIH RAMAI YG MISKIN.

    BILA KERAJAAN BN DEGIL DAN MAHU JUGA TERUS BINA PUTRAJAYA, RAKYAT YG ADA OTAK TAK MAMPU NAK HALANG SEBAB BN ADA UNDI 2/3. TAKKANLAH BANGUNAN YG TELAH DIBINA DENGAN KERINGAT RAKYAT INI NAK DIBIARKAN JADI GAJAH PUTIH. MEMBAZIR LA PULAK. TU PUN TAK BOLEH NAK FIKIR. BENARLAH KATA MAMAK KUTTY. DAH TAK ADA YG CERDIK DALAM UMNO SEKARANG NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian la ko ni...betul la org tua2 cakap, kalu dah bodoh tu bodoh jugak..

      Delete
    2. Projek gajah putih????
      Nik ajis tua kutuk...uzur dan nyanyuk tu jejak jugak kakinya ke putra jaya....tahniah!!!!
      Si hadi yg nak lelong putra jaya tu dok berangan masuk pjbt pm setelah diangkat oleh lim brader...dah terngigau2 dah....!!!!!
      Lawak giler!!!!!

      Delete
    3. Mereka je yang betul...orang lain semua salah...mereka je cerdik orang lain semua bodoh...x pe lah...nak buat macam mana, mereka x mampu utk berfikir apa perancangan untuk 5 atau 10 tahun akan datang...yang mereka tahu kutuk...komen membina jauh sekali...begitulah pemikiran mereka...kekeke

      Delete
  42. Nasi kangkang rosmah.......itu sebab kawan kau tak debat......orang jenis cakap guna bahasa kasar......bahasa orang tak pendidikan.....kaitkan orang lain..........suka ker kalau aku cakap......kau jadi minat sangat kat anwar and dap atau pembangkang sebab makan nasi kangkang bini kau.......OK KE! Atau dengan kata lain nasi kankanglah buat ku kemaruk dengan pembangkang......OK KE!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi kangkang dubor anwar sampai

      Delete
    2. rosmah asyik tunjuk kuasa, harta dan kemewahan diri saja... puak2 bilis umno pun benci kat dia, apa nak dipuja2kan...

      Delete
  43. YG MENYOKONG UMNO, KAMU JAWABLAH DI AKHIRAT KELAK YE ..
    PAS AJAK KEPADA ISLAM YG SYUMUL (MENYELURUH).
    UMNO TAK NAK.
    NIK AZIZ KATA PAS SANGGUP BUBAR KALAU UMNO SANGGUP TUKAR PERLEMBAGAAN KPD ISLAM.
    UMNO TAK SANGGUP.
    BILA USAHA PAS GAGAL MENYATUKAN ISLAM DIBAWAH PANJI2 ISLAM, MAKA PAS PUN BERSATULAH DGN KAFIR UNTUK MEMBINA SEBUAH NEGARA BERKEBAJIKAN. SUATU ALTERNATIF KEPADA RAKYAT SETELAH GAGAL BERSAMA UMNO MENEGAKKAN ISLAM YG SYUMUL.

    SIAPAKAH YG MENGGAGALKAN PELAKSANAAN HUKUM ISLAM DI MALAYSIA ?? JAWABNYA TENTULAH UMNO. BUKA CHUA SOI LEK. BUKAN KARPAL SINGH. JAUH SEKALI LIM GUAN ENG. TETAPI UMNOLAH PENGHALANG TERBESAR PELAKSANAAN HUKUM ISLAM DI MALAYSIA.

    AKU BUKANNYA 'ALIM'
    JAHAT JUGAK AKU NI.
    TAPI SEKURANG2NYA AKU YAKIN AKU AKAN SELAMAT DI AKHIRAT KERANA MENYOKONG SEBUAH PARTI YG BENAR2 MAHU MELAKSANAKAN ISLAM SECARA MENYELURUH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. spender stopa apa cer beb...hehe

      Delete
    2. Biasalah puak pemakan harta anak yatim memali nie bila berhujah....tak mampu dan gagal laksana akan salahkan umno!!!!
      Apapun...hak ko cai nak mengulas.....bagi aku klu lacurkan agama dan lindungi peliwat dan penzina budaya korang...tak payah berlakon islamik krn Allah lbh mengetahui......

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    3. mamat nie datang dari mana? dia nie duduk kat dalam hutan kut, atau alien dari planet marikh....kesian
      kot2 oenganut ilmu songsang..agaman pas

      Delete
    4. bilakh PAS laksanakan ISLAM?..ckp besar penipu je lebih, org yg mengusahakn spt nasharudin mat isa & Hassan ali yg jadi mangsa dipecat ape kes? over my dead body 2 ape cite?

      Delete
    5. Hukum Islam bukan setakat hudud je...

      Delete
    6. SUMPAHAN RAKYAT!
      itulah nasib yg akan menimpa melayu2 UMNO yg lupa daratan kerana kuasa dan kemewahan diri sendiri dengan memijak2 hak rakyat dan hukum hakam Allah!

      tinggalkan manusia2 fasik dlm UBN, mengapa kita mesti simpati dengan lanun2 UMNO/BN?

      Marilah kita bersatu bersama insan2 soleh lg adil dlm PAS/PR!

      Delete
  44. DAP TU TERANG TERANG MUSUH MELAYU DAN ISLAM.......kau sokong sebab nak kuasa.....kau ni maksudnya pencacai pembangkang........LIM KIT SIANG AND KARPAL SINGH CAM gampang gampang kau sokong.....yang terang benci melayu dan islam.......betul tak......erti kata LIM AND KARPAL NIE LEBIH BAIK DARI TUN MAHATIR..........MACAM SIAL......pencacai pembangkang.

    ReplyDelete
  45. chaiyok ayahanda Tun...semoga ayahandaTunpanjang umur dan sihat selalu.cilaka konon2nya ulama tetapi menggunakan agama ikut tekak politik dia.PAS hanya anjing dap tuihhh

    ReplyDelete
  46. ANON 9.09
    SY TIDAK BERPENDAPAT NASI KANGKANG YG DIMAKSUDKAN 8.54 BENAR2 NASI KANGKANG. TAPI ITULAH PERUMPAMAAN KEPADA MEREKA YG HANYA MENGHARAP EHSAN DARIPADA PEMIMPIN MEREKA YG TERNYATA KORUP. MENCURI WANG RAKYAT KEMUDIANNYA MENGAGIH KEPADA PENCACAI2 BODOH LAGI BULUR.
    PEMIMPIN MEREKA JUGA DAH AKUI DAN MINTA MAAF. MANA MUNGKIN RAKYAT PERCAYA DGN PROGRAM TRANSFORMASI YG NAJIB LAUNGKAN KALAU ISU NFC PUN BELUM SELESAI. TAIB MAHMUD PUN MASIH BERMAHARAJALELA. MUSANG AMAN PUN SEDAP JE DI KERUSI KETUA MENTERI. BANYAK LAGI LA KALAU AKU NAK CERITA.
    RAKYAT LANGSUNG TIDAK PERCAYA UMNO AKAN BERTAUBAT DAN BERUBAH. SBB TU RAKYAT DAH BUAT KEPUTUSAN MAHU LAKUKAN 'UBAH' 'INI KALI LAH' DAN 'TUKAR' !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. N.ajis dah serupa hosni mubarak dah di kelantan....tak sedar dah nyanyuk....
      Isu ladang rakyat belum selesai...isu stopa pun belum selesai....
      Ini kali aku tolak pas.....

      Delete
  47. Umno ajak kerajaan perpaduan kau taknak......dap and pkr......yang jelas anti islam dan sosialis kau nak sokong.....sebab kemaruk kuasa....kemaruk kuasa...KEMARUK KUASA!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadilah mrk pelacur agama dan pelindung peliwat dan penzina!!!!!!!
      Syabas lah pas.....asyik kena tonyoh jer dahi puak pas oleh pkr dan dap...
      Ubah pemimpin korang....ada yg lbh zuhud dpd n.ajis

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    2. Ketua Iblis Setan pun pernah ajak berdamai dengan Nabi Musa & Nabi Muhammad.. tapi Nabi tak nak layan sebab kaki penipu besar, yg umno ni madey akui parti setan... mana ada jalan nak damai!???.

      Delete
  48. APA BEZA KARPAL DAN LIM KIT SIANG BERBANDING CHUAH SOI LEK YG UMNO PUJA TU ??? TOLONG JAWAB. AKU TUNGGU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapal dah karam ... Lim kit Siang Akan Malam/Malang n Soi Lek the Gentleman

      Delete
    2. Ni nak tolong jawab.

      1) Soi Lek gambar kaku hitam putih tapi dia mengaku.

      2) Stopa bergerak-gerak jelas bersuara tak berani mengaku.

      3) Soi Lek Cina dan bukan beragama Islam.

      4) Stopa Alis Melayu, Islam dan yang terpenting sekali AHLUL PAS.



      Delete
  49. PEMBANGKANG BUAT TAK BETUL.....kes elizabeth wong.....sampai kat pemimpin pembangkang kata.....simpati dan diniaya.....atau no comments.......kalau dah salah tetap salah........kalau dah tak betul tetap tak betul......TAPI BOLEH TUTUP SEBELAH MATA WALAUPUN MORAL TAK BETUL ......buktinya ELIZABETH WONG STILL BERTANDING DI BUKIT GASING......am i right.

    ReplyDelete
  50. Pengakuan benar dari Dr mahathir:
    Bagi IC kepada pendatng, swastakan badan-badan kerajaan, kemudian masing-masing mengaut untung....
    Yang sahih tidak ada fitnah dan penipuan, Tokey arak sam miguel ....nak sokong lagi.......... kesian UMNO /BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku akan setia bersama tdm spt pas yg setia dgn pelahap harta anak yatim memali...pelacur agama dan pelindung kpd peliwat dan penzina...

      Delete
    2. aku pilih yang kurang memberikan kemudaratan...

      Delete
    3. madey mengaku skandal IC... apa UBN buat..???

      Delete
    4. Siapa TPM masa tu yer?

      Delete
  51. Tak ada beza cuma chua soilek tak bertanding.......tapi orang dahkat erusi roda and hina islam bernama karpal singh and tua kerepotnlim kit siang siap lawan org islam bernama ghani......org melayu siap meroyan suka pada lim kit siang.....aku tak adalah suka kat chua soilek.......sikit masa bersaralah dia tapi lim and karpal.......ikut macam idolanya lim kuan yew......

    ReplyDelete
  52. kenapa umno tidak mengajak pas sewaktu menang besar 2004 dan amat berkuasa masa tu ?? kerana masa tu islam tidak penting. yg penting bagaimana nak curi wang rakyat dan bermewah semahu2nya.

    kini umno kelemasan. inilah baru masa yg sesuai untuk mengajak pas bergabung. itu pun bukan di bawah naungan islam tetapi kebangsaan.
    malang sungguh kpd yg terus menyokong umno. bila ajal menjemput kalian. masa itu tiada guna lagi harta kekayaan kamu.

    kamu telah disediakan wadah untuk membangunkan islam. meletakkan al-quran di tempat tertinggi. tapi kenapa kamu tolak ??

    itulah soalan yg perlu kamu jawab bila mengadap Allah SWT kelak. sudahkah kamu bersedia dengan jawapan. berilah apa juga alasan, kamu tetap dipalu dgn azab yg mat pedih yg tiada seorang pun yg akan datang membantu kamu.

    tun mahathir antara org terpenting bertanggungjawab membuat islam syumul menjadi kabur dan tidak difahami oleh rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tinggi sgt ker islam bawah pas?????....n.ajis pun org arab islam tak kenal......
      Setakat pelacur agama dan pelindung peliwat dan penzina.....haram aku nak undi pas....cukuplah....

      Delete
    2. Klu mu.shit.dol pas msh hidup...dia yg di depan mmbangkang usaha ini wlpun terpaksa dipikul....

      Delete
  53. Petra Jaya kat Kuching pun xleh nk tawan....inikan pula Putra Jaya....sorry la pr...korang ni mimpi agak nyer....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bendera dan poster pgayr di petra jaya mcm hidup segan mati tak mahu.....

      Delete
  54. .Tunggu je 552013.....Apa nak bising-bising .Dengan Izin Redho dan Rahmat Allah aku bermohon YaAllah tunjukkan lah kebenaran kepada penduduk Malaysia ini.Kau menangkanlah yang benar dah sebaliknya kau hancurkanlah yang bathil sesungguhnya engkaulah yang Maha Berkuasa dan menentukan segalanya.Engkaulah yang menentukan Qada' dan Qadar.....Kun Fayakun.....Ok Bro selepas ni kena terima hakikat menang kalah...Jangan pulak kata ada tipu sana tipu sini......pulak......Amin......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat sembahyang istikharah...

      Delete
  55. ok, jawab soalan saya. kenapa umno beriya2 kempen dan mengundi kamalanathan waktu pilihanraya kecil hulu selangor sehingga mengakibatkan calon islam zaid ibrahim tewas di tangan kafir ??

    adakah kerana kamalanathan lebih islam berbanding zaid ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut jawapan standard pas...yang penting siapa pemimpin paling atas...

      Delete
    2. Kerana zaid pr dan kamal bn....
      Itu pun bengap nak soal ker????
      Pas pun undi dap.....

      Delete
    3. PR tetap berjuang bersama rakyat marhein yang tertindas leh dasar asobiah dan kapitalis UMNO/BN>

      >>>>>>>>>>>>>>>>> rakyat ingat & dibebani dgn GST, tol, bil, cukai, caj, tiket, kos barangan harian, kos perkhidmatan, dsb

      PAS/PR bersama rakyat, untuk rakyat ..... rakyat untuk rakyat!

      Delete
  56. anon 9.42
    sy tidak percaya kepada analisis sesiapa. sbb itu sy membuat analisis sendiri selepas pilihanraya negeri sarawak.

    daripada analisis yg saya buat, tidak kurang drp 6 parlimen di sarawak akan beralih kpd pr.

    sy terus ke johor. di johor yg sudah pasti, 8 akan tumbang.

    perak juga antara penyumbang besar. mungkin mencecah 10 kerusi parlimen.

    sabah yg amat terkesan dgn isu keselamatan dijangka akan memberi sumbangan kerusi yg besar kpd pr. saya ramalkan sekurangnya 9 kerusi parlimen. ada beberapa kerusi di ns, pahang, p pinang dan selangor.

    ramalan sy menjurus kepada tumbangnya bn kpd pr amat jelas. inilah faktor terbesar membuatkan ds najib begitu takut membubarkan parlimen. inilah juga memaksa mahathir turun berkempen menyelamatkan bn walaupun satu ketika dulu, kata2 beliaulah yg banyak merosakkan umno.

    itulah ketentuan Allah. hukum karma tersangat hampir buat mahathir yg membunuh ulama memali tanpa bicara mengalahkan perogol bersiri, perompak dan ketua sindiket pengedar dadah. sy bergegas ke memali sebaik saja dapat berita. amat sedih dan menyayat hati. di tanah memali, sy berdoa mahu melihat pembunuh ulama ini dihukum. ya Allah, makbulkan permintaan hambamu ini.. aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisis yang baik...tapi apa asasnya?

      Delete
    2. Hebat benar kempen anwar sampai menang besar pr nanti....
      Malang...hadi yg jadi pm.....hihihihi muah haha

      Delete
    3. Klu berdoa...jgn bawak peliwat dan penzina....
      Pelancap depan pc pun jangan.....
      Jijik malaikat nengoknyer....

      Delete
  57. Ok,jawab soalan saya. Kenapa Pas beriya2 kempen dan mengundi LKS, LGE, KS, Tony Chua dll calon kapir?

    Adakah kerana mereka2 diatas lebih Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut jawapan standard pas...yang penting siapa pemimpin paling atas...
      hehehehe...
      Mereka buat tak apa..orang lain buat tak boleh...mereka buat dapat pahala...orang lain buat dapat dosa...

      Delete
    2. PR tetap berjuang bersama rakyat marhein yang tertindas leh dasar asobiah dan kapitalis UMNO/BN>

      >>>>>>>>>>>>>>>>> rakyat ingat & dibebani dgn GST, tol, bil, cukai, caj, tiket, kos barangan harian, kos perkhidmatan, dsb

      PAS/PR bersama rakyat, untuk rakyat ..... rakyat untuk rakyat!

      Delete
  58. Anon 10.02, naper tak cerita mengenai kerusi parlimen PAS Kelantan yg makin nak hilang.

    Kalau dah nama PAS totok, semestinya jumud pada hakikat dan makrifat.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!