ARTIKEL PANAS OLEH TUN M YANG MEMBUATKAN KIT SIANG KALAH SEBELUM BERTANDING! MESTI BACA

Nak tau apa yang dikata Tun M? KLIK SINI

191 Responses to "ARTIKEL PANAS OLEH TUN M YANG MEMBUATKAN KIT SIANG KALAH SEBELUM BERTANDING! MESTI BACA"

  1. Komen dulu baca kemudian
    i love tun m
    forever
    love love love

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun sayang tu m.Semoga sentiasa
      dalam rahmat ALLAH..

      Delete
    2. Sayang selalu..kerana aku bukan melayu mudah lupa!!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    3. Bhai....teramat2 sayang,hormat dan sanjung tun m buat selamanya...budi tun m amat besar utk melayu,islam dan malaysia...smpi akhir hayat aku tun m ttp wira...

      Delete

    4. Tak hilang aura TDM sehingga kini...

      TDM adalah negarawan terbaik buat buat semua umat Islam seluruh dunia..

      HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

      Delete
    5. Anda sayang dan kagum dgn ketokohan Tun Mahathir,kini anda bosan dan muak dengan BN,jgn bimbang kerana dlm amalan demokrasi anda boleh sertai dan undi calon bebas,pilihan terbaik masa kini ialah anda menikmati segelas Nescape panas dan senyum pd logo Pkatan Rakyat,anda dialu alukan.

      Delete
    6. Hadist: "Seseorang itu akan bersama dengan orang yang dicintainya diakhirat nanti"

      Jadilah ahli syurga yang orang yang kita cintai .... Khususnya Rasululllah saw sebagai pimpinan kita. Jangan cintai orang hina dan tolak sunnah Nabi.... bahaya diakhirat nanti.

      Madey pernah persendakan sunnah Nabi! Tolak Madey.... hidup sunnah Nabi, hancur anti sunnah!

      Delete
  2. Mahadey sembang kemas, gedebuk gedebak, negarawan la, bapak si rajin (ptuihhhh) Mirzan la apa la tapi bila apek longsi Kit Siang cabar bertanding tak mau pulak. Dok menyalak macam pelaq ja kot belakang... Semua benda hang nak kawai, calon UMNO pun hang nak tentu, projek ribuan juta kat anak hang pun hang nak kawai, semua presiden umno hang maki hamun, jadi kiranya hang sorang saja la yang betoi...Sedaq la sikit yang hang tu pendatang India dari Kerala... Tak sampai sebulan lagi bila semua kuasa hilang dari hang, masa tu pegawai khas hang pun ludah muka hang... Ni baru betoi2 namanya haram jadah..... -AJK UMNO Bahagian Kubang Pasu-

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang-kurangnya dia dah buat jasa pada negara.. ko buat apa? maki hamun jer tau

      Delete
    2. Ada le yg tak dpt tu!!

      Delete
    3. Releks lah cai....aku tahu korang nak tdm terus bersara dan senyap mcm org bodo jer.......
      Malangnya....puak korang mmg layak kena tegur oleh tdm...pemimpin2 korang kurang sgt yg bijak....
      Yang bodo bingai nyanyuk mcm n.ajis...peliwat tua dan cina komunis terlalu ramai dlm pr.....hanya tahu buat huru hara dan kehancuran....
      Baguslah beliau tegur dan bagi nasihat dgn korang dpd korang terus dikencing oleh pemimpin yg akan bawa kehancuran dgn korang....

      Delete
    4. ANON 1109
      JAGA BAHASA SEDIKIT. KITA PATUT BANGGA SBG SEORANG ISLAM YANG MEMPUNYAI SIFAT DAN SIKAP ISLAM SEJATI. NAK TULIS, INGAT HANG ORANG ISLAM, INSHALLAH HANG AKAN TULIS DENGAN BAHASA YANG ENAK DIDENGAR.
      ISLAM IS A WAY OF LIFE.

      Delete
    5. Kau memang haram jadah, tak kenang budi, taunya nyumpah orang yang dah berjasa, makan dan sebar fitnah pakatan, racist nak mampos(sahih DAP)...

      Dahlahtu menyamar jadi ajk Kubang Pasu pulak?
      Dajal sungguh orang macam kau ni.

      Teruskan jilat buntut Lim Kit Siang tu!Lepas dia mampos, jilat pulak buntut Lim Guan Eng tu!

      Delete
    6. AKU RASA AWAK NI BARU PULIH DARI BISU
      BARU PANDAI MENULIS- BIASALH BUDAK2 YG BARU DAPAT PENSIL DGN KERTAS
      DAN IALH BARU TAHAP SATU TADIKA KEMAS
      OK MARI ATUK AJAR CUCU , MULA2 ATUK AJAR CAKAP,,,,,,,,,
      SATUUUU ,,,DUAAAA ,,,,TIGOOOOOO
      KITA CAYANG ALLAHHHHHH,,,,CAYANG NABIIIII,,,,,DAN SAYANG TUN M
      HAAAAA PANDAI CICIT ATUK ,,,,NI INGATTTT BILA BESAR CUCU MAU JADI MCM SAPA ???
      JAWAP CUCU ANON BIN 11.09AM - NAK JADI MACAM ANUAR ATAU DATO STOP PA
      WHY!!!!!????*******
      SBB MEREKA SUKE 'LAWAN ATAS KATILLLL
      EHHHHHH ANON BIN 11.09 MANU KAU TAUUUUUU
      KATA TADIKA CIKGU MAT SABUK ADA TUNJUKKK PADA KITO ORG
      WHYYYYYY !!!!!!! BELAJAR METEMATIK UKURAN ,,,YG MANA PENDEK YG
      MANA PANJANGGGGG,,,,,,,,
      ANON 11.09 BLAJA TADIKA MANA >>>>&&&/////....????
      TADIKA 'PAS' ATUKKKKKKKKK

      Delete
    7. kah kah kah cai cai semua tersentap dgn anon 11:09 kah kah sampai geng telaga maih pun dah naik tocang kah kah kah......geng pak lang tu........geng tu mana leh pisah ngan umno.........

      tapi aku nak abag hang memang betoi la apa anon 11:09 kata tu pandangan dia yg hampa dok tebiang nak maghah pasai pa.....hampa dok fitnah bideo sex dia tak tunggu kat kubang pasu pun....kah kah kah tak yak dok nak tunjuk hero kat kg sangat aih.......nak ajak hassan hussain sekali la kut tu yg beghani kah kah kah........

      tp memang mamak kutty tak sedaq diri umuq mcm tu patut beribadat je.....marah kah kah kah....tu yg dok kata TGNA tak sedaq diri tak pa plak kah kah kah....... patutnya dia nasihat anak dia jgn dok telibat ngan san miguel bukan apa takut tak terjawab ngan mungkar nangkir kut....kat dunia pun banyak tak terjawab kah kah kah......

      kita tgk sapa bekas MB utara nak sertai PAS sehari dua lagi kah kah kah kah.........jgn mahathir khalid dah le......

      Delete
    8. Bhai 11.09...guna akal utk berfikir dan guna jari utk berhujah...jgn guna jari utk berfikir.. Malu bhai klu bebudak tngk kebodohan kita dlm berhujah...klu lu ajk kubang pasu aku tak percaya...tp klu kubang babi aku prcaya sesngt...LKS cabar...pas cabar...pkr cabar...
      Tun m org yg berprinsip bhai...knp masa tun mp/pm takda seorg pun big taiko pr berani turun cabar tun m...

      Bhai lu org ptt malu pada diri lu org yg masih mngharap nik aziz,hj hadi, kit sial dan keparat singh yg masih tak sedar diri... Bhai semua lu org pnya big taiko dah duduk di bwh 4 pm umno..dari normal dah nyanyuk dan oku...tp masih tak mmpu nk cari pngnti...bhai baru tun m ckp sikit,lu org dah goyang...klu tun m bertangding aku rasa mau ada yg kena strok...

      Mat bongak..lu pun skrg dh ckp utara..cam sama jew ngan bhai 11.09...lot taik...lu org kmbar siam ke...hahaha apa adahal satu org pki 14 identiti...biar nmpk bnyk sikit cai pr.. Hakikatnya...lu fikirlah

      Delete
    9. oooo ini hujah juragan...malu aku...

      Delete
    10. Apa yg hg expect macai umno juragan 69 nk hujah? Come on la line 13, macai akin juragan 69 will always be macai la....

      Delete
    11. Hahaha...line 13...aku tak hrp pun lu bngga dgn aku bhai....mana aku boleh lawan dgn org line ni....potong double line...line putus2 lu line clear ke bhai...

      Delete
  3. Dengan membaca nya lim kit siang akan artikel ini maka masuk lah umno akan dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana buleh.... umno untuk mamak je.. ye tak salim pundek???

      Delete
    2. Hahaha....hmm nmpk nya rakyat kena tipu ngan pr...knp bhai mamak takda dlm pr ke..
      Umno utk bumiputra...bn utk semua!!! Dngr citer dap nk masuk pas(guna lmbng) tak perlu sunat ke...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Tak reti bercakap sopan ker? Utk pengetahuan hang, mak kpd Tun M ialah Melayu. Tapi dalam hal bapa Tun M pula, bapanya berdarah Melayu + Malayalam.

      Kedua-dua belah ibu & bapa Tun M tetap masih berdarah Melayu dgn hanya campuran sikit darah asing di sebelah bapanya.

      Apa kau Anonynmous April 15, 2013 12:29 PM tak ada darah campuran ker? Jangan sangka darah kau tiada darah Malayalam atau Cina pula. Bahkan yg berdarah Cina di China, Taiwan, & Hong Kong pun ada yg berdarah campur Jepun & orang Barat.

      Mungkinkah kau fikir darah India = kotor? Kalau macam tu kau adalah "rasis".

      Delete
    5. Kenapa perlu dibezakan darah sedangkan warnanya sama kalau tak silap aku pernah dengar cerita dari seorang pemandu teksi yang menyatakan bahawa anwar pernah mengakundia pun berketurunan dari keturunan india apabila dia menaiki teksi seorang india.

      So apa bezanya anwar denag tun kenapa perlu ada duble standard.

      Aku tak tau le nuar ni dengan siapa saja dia jumpa pastinya orang tu dia cong........

      Delete
  4. Keadilan media awam amatlah penting dalam proses pilihanraya yang adil. Jika tidak, kita memilih apa yang bukan pilihan kita kerana kita tertipu.
    renung2 & fikir2kan

    ReplyDelete
  5. Puak pr da xtau nk spin lg....mki je la diorg lh buat...ha3 roti stopa 1...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roti najib 1. Mamak salim busuk : dey roti apa??????. Iskandar kutty pundek: itu taraaa telor punyalahhh.

      Delete
    2. Roti China Doll 1. Ops...tambah roti Stopa 1 yer.

      Delete
    3. Roti gay.....hihihi

      Delete
    4. Roti lancap 2....air kencing nuar 2..hahahahahaaaa
      1 utk mat bongok
      1 utk lot taik
      Hahahahahahhahahaaha

      Delete
  6. Terima kasih tun.. terima kasih! Tanpa tun tak taulah... semoga tun sentiasa ceria(senyum pun manis) dan sentiasa dirahmati Allah.

    ReplyDelete
  7. http://bandar-penawar.blogspot.com/2013/04/bingai.html

    ReplyDelete
  8. dlm umno Tun M je yang kepala hotak boleh pakai... lain2 habok pun tarak. Najib?... lagi x boleh pakai.

    TQ Tun M, Jasamu tetap dikenang walaupun Malaysia di perintah oleh PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesedap kutuk najib. X nmpk ke apa najib buat? Kalau tun m dulu bapa segala pembangunan. Najib skg bapa segala bantuan. Kesian kalau kau x nmpk, tp bila keluar bantuan, kau yg menadah dulu.

      Melayu mmg mudah lupa

      Dan selalu kufur nikmat

      Delete
    2. NAJIB BAPAK SEGALA HUTANG....KOMPOM NEGARA MUFLIS KALAU MELAUN NI PM 21TAHUN....
      DRM BAPAK SEGALA SETAN...SURUH TAFSIR QURAN YG DIKATA XSESWAI NGAN ZAMAN LA NI....

      Delete
    3. Anon 942 bapak segala fitnah,keturunan al masih al dajjal, pembawa dan penyebar fitnah. Bawak mai bukti la. Org umno tak layan benda2 takde bukti ni

      Delete
  9. Woi bangsat anon 11:09 ajk umno kubang pasu!!! Hg jgn nak tunjuk kahaq la.aku pun org kubang pasu jgk tp aku x kurang ajaq mcm hg

    Hg lintas la kot telaga maih klu berani!!!

    ReplyDelete
  10. Bini pun sampai laa ni tak pakai tudung.. allah sayang agaknya macamtu. Ye tak ?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...keluarga lu dh tntu ke Allah syg..
      Psl apa org pr suka sngt ambik tahu bini org ya...ye lah mula2 ambik tahu..lps tu bg tahu...lps tu tahu2 je lah...

      Delete
    2. Bini bertudung....laki main sundal dan suntut buntut jantan....

      Delete
    3. Kerabat mat bongok yg suntut jantan gay tu...

      Delete
  11. terus maju rakyat malaysia tekadkan pilihan anda undilah barisan nasional vote for barisan nasional!!! :)

    ReplyDelete
  12. Memalukan. Yang terkini Anwar ditolak di Kuala Pilah. Tak sampai 100 orang hadir mendengar ceramah dan dibooo http://www.youtube.com/watch?v=nx189nNW-z8

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kampong den tu. Haha takde harapan lh pr. Siap kono boooo tu bhai..

      Delete
    2. Errrr yg dtg 100 org tu pun mesti dapat bas free, mkn free, makcik3 kmpung.. ahaks.

      Delete
  13. hanya najib yg berani lawan di tempat sendiri ha ha ha ha
    mengapa kit siang lawan di tempat yg umno majoriti 8000 menang
    pasai pa mahathir tak berani lawan kit siang di gelang patah kah kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roti najib 1. Mamak salim busuk : dey roti apa??????. Iskandar kutty pundek: itu taraaa telor punyalahhh.

      Delete
    2. Hahaha mat bongak,lu ptt tnya knp semua taiko pr tak berani lawan tun m masa dia ahli parlimen kubang pasu...knp taiko pr tak berani turun pekan...no hal bhai,klu kit sial ,hj hadi ngan anuwat turun pekan...kita tngk siapa yg kena...nik aziz ngan keparat singh tak payah lh..masalah diaorg pun blm tentu smpt smpi pekan...hahaha yg pnting kit sial kena main ngan anuwat...lu fikirlh

      Delete
    3. Roti China Doll 1. Ops...tambah roti Stopa 1 yer.

      Delete
    4. Kah kah kah juragan aku nak tanya apadal tun x betani lawan kit siang di gelang patah 2 dua tanding bukan d kawasan masing2....tun hanya berani keluarkan statemen dlm media bn je....apadal x bg peluang pr keluar statemen dlm media utama juga.....kah kah ada berani ka juragan.....simpan la hang punya kulum tun tu.....kah kah mmg sesuai hang bodek tun juragan....tah tah hang pun geng mamak kutty

      Delete
    5. Mat...aku tak sangka ko bongok mat....lps nie aku panggil ko mat bongok jer la....
      Dah umum bersara....bersaralah...tdm nak tarbiyah puak dungu korang....hak dia la....
      Kang tdm umum bertanding....korang jugak yg spin balik....
      Org umno hormat keputusan presiden...dan presiden umno merangkap pengerusi umno adalah ds najib....biar ds nsjib tentukan calon slps dinasihati pgerusi bn negeri.....
      Tak mcm puak dungu dan bodo korang yg tak lagi hormat mat liwat ko tu....masing2 nak umum bertanding....pas lwn pkr...pkr lwn dap....apa kejadahnye mat????Nampak sgt dah bongok dan tak percaya pemimpin lucah ko tu....
      Kesian aku dgn ko mat....pemimpin tidak dihormati sesama sendiri dlm pr...Mcm mana nak tadbir negara?????lingkup ler....rakyat tak bodo mcm ko mat......

      Delete
  14. kah kah kah pecah berita ulama 2 juta hanya bawa ulama penagih dadah untuk mengatakan tok guru pondok sokong umno ha ha ha......

    tgk link ni kah kah kah

    http://youtu.be/VDh5deS4K5M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu le nasib ko mat....kesian...
      Berhujah mcm mat liwat jugak....ada jam omegay tapi tak berani nak tunjuk.....kesian kesian.....

      Delete
    2. aku dah tengokla mat vedeo tu... pada aku.. hujah yang paling bodoh aku dengar... langsung tak de fakta... cakap guna emosi, ustad apa tu..... tak yah lah ko suruh orang pegi tengok..

      Delete
  15. InsyaAllah, sebaik sahaja UMNO menghembus nafasnya yang terakhir... Tun Mahathir pun akan ikut sama sebab lagu herman tino kata 'kematian adalah pasti hidup insyaAllah'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok paper hari ni mcm Nik Ajis yg nak pi dulu...hah..hah..

      Delete
    2. Bhai...'kematian adalah pasti'jd pndi2 lh berhujah sbb takut ini posting lu yg terakhir...alahai kurang satu undi pr..

      Delete
    3. yg menghebus nafasnya yg terakhir bukan umno tapi pakatan harami dan anwar pun akan ikut sama tersungkur jd belajar lah terima hakikat wahai pencacai pakatan harami...aku tengok pencacai2 pakatan harami nie hanya tahu maki hamun nmpak sangat la kebodohan terselah yg ada pada pencacai2 pakatan harami...orng nk berhujah dia nk berhujah tp berhujag pakai kepala lutut nie la masalah pencacai2 pakatan harami.....bodoh tahap gabang sama mcm pemimpin2 nyer jugak..muahahahaa....

      Delete
  16. ceramah PKR yg di booo semalam di kuala pilah

    kah kah kah

    http://youtu.be/nx189nNW-z8

    ReplyDelete
  17. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  18. depa kata kalau PR menang DAP aka perentah malaya......DAP tanding 2008 hanya 46 kerusi parlimen.....boleh ka jd PM

    tahu ka berapa melayu PR bertanding 2008 seramai 149 melayu PR bertanding

    berapa pula melayu BN bertanding

    hanya 123 org kah kah kah lagi mau bising ka.... tau ka berapa MCA bg melayu tanding kerusi parlimen......elleeekkkk pu cik..... bo leoooooo......

    Tp DAP bagi 2 melayu tanding kerusi......kah kah kah

    tu pun nak sokong BN lagi kah kah kah......

    kalau DAP bercita cita nak jd PM kit siang tak lawan la di Johor baik lawan di Ipoh dia menang majoriti 20k tu......

    kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai bongak...bn dah tahu siapa nk jd pm...pr masih tak tahu sapa nk jd pm...
      Lu org pas tak kemana der...anwar no hal dia boleh import ahli mp cam 16 sept .....la lupa yg sebenarnya,semua pr kena kencing ngan anuwat...hahaha dap bg 2 kerusi kt melayu...melayu lh sngt...ye lah kerana melayu gak,dap snggup diharamkn...

      Delete
    2. Aku rasa hang tak takut mati kot. Bai mai tengok sikit Allah uji kat keluarga hang mati. Tengok najib boleh jadi imam tak ke tun mamak karala jd imam solat jenazah hang. Bgthu laaaa.

      Delete
    3. Hahaha bhai 02.45 dah takda modal ke.. Semua ketentuan Allah,yg pnting kita cari keredhaan Allah,sbb mati kita Allah yg tntukn...belum pasti seorg haji mati dlm keimanan...ini rahsia Allah bhai...yg pnting kita yakin dgn jalan Allah...

      Delete
    4. Rasa2 tun m boleh jd imam solat jenazah lu tak ?

      Delete
    5. Jawab lh... sial. Boleh ke?.

      Delete
    6. Oppppp lupa najib mna tahu najis mughallazah tu spa. Takut2 dia imamkn lu.. dia pun tak tahu baca apa.. dia talkin lu pakai lg .... sayangi selngor je lh.. kesian lu...

      Delete
    7. Hahaha sentap ke bhai...klu nk tahu tun m boleh jd imam jenazah ke tak...lu jd le jenazah...hahaha...bhai lu masuk blog tun m lu tnya dia..boleh ke tun solat jenazah kn saya...

      Delete
    8. Tak mau aku dia jd imam.... bini dah tua pun tk pkai tudung... dah nk mati tak takut tuhan. Giler punya orang. Kau mesti tknk jugakkn. Sebb tu ko pas ke aku... hahaha. Ramai ustaz2 pas blh tlg imamkn jenazah lu bro.. tk pyah tunggu tun m kaeala tu lh..

      Delete
    9. Hoho dia tk mau bg ke org. Ambik je bro dia jd imam lu. Ahaks.

      Delete
    10. Laa td lu yg beria2 nk imam solat jenazah.. Bila lu pula dipilih jd jenazah lu takut.... Hahaha...lu kelakar bhai

      Delete
    11. Yg tanya tun m n najib boleh jd imam solat jenazah..sudah tentu bolehsebab diaorang islam...takut yg tya tu nnti nakkan lim kit siang n karpal yang jd imamnya kot...jgn ingat orang pas saja yg th solat jenaz
      ah...x
      Malim

      Delete
    12. anon 2.45pm hahaha kan dah kena!!bodow piang..

      Delete
    13. Geng songkok tinggi tanya bab najis pun kantoi......sbb tu bini dibiarkan dedah aurat....sedangkan Allah kata lelaki yg dayus x cium bau sorga...dia x sedaq yg dia dayus...mananya nak sedaq najis muhhalazah pun tak tau.....so menji tugas juragan la menyedarkan geng songkok tinggi ni bab hukum hakam....dia kan cerdik sket bab hukum ni....x gitu juragan

      Delete
    14. Alahai mat...yg berzina dan meliwat tu pernah jadi khatib dan imam mat....nak ker ko mrk imamkan mayat ko nanti mat?????!

      Delete
    15. Alahai mat bongak...sblm kita tnya atau nk tahu sejauh mana ilmu agama,seolah2 kita dah cukup smpurna...tngk dulu bahasa kita adap kita...adakah tutur kita,tutur yg Allah suka...tak guna bhai klu redha Allah yg kita cari,tp celaka kerana bongkak nya kita... Bhai seorg lawyer dan doktor mmpu mnjadi imam ttp seorg imam blm pasti mmpu mnjadi doktor atau lawyer...fikirlah

      Delete
    16. Panggil org bhai bhai tu sangat beradap ke. Klu nk tegur adap orang tengok adap awak tu dik ooi. Hormat dgn orang mesti ada.

      Delete
    17. Tok sah dok chong la juragan hang tau ka maksud imam tu apa....imam tu dlm islam ialah seorang pemimpim..imam x mrstinya pemimpin dlm solat saja pemimpin rumah tangga pun imam ngok oiii....tu org syruh ngaji....doktor dgn lawyer pun imam juga....kalau dia x boleh pimpin jemaah dia mcm mana sorang lawyer nak menang kes mcm mana sorang dr nak berjaya dlm pembedahan....kah kah kah sorang lagi ngok yg aku jumpa hari ni...

      Delete
    18. Bhai 06.52...aku rasa pngilan bhai aku lbh bagus dari yg mmngil dgn bahasa lucah... Apa beza bhai dgn bro dgn abg...tak tau le pulak klu bhai tu mknanya bodoh atau bangang...whatever bhai...kita semua menulis dan kita semua mmbaca...hahaha mat...lu mmng terror spin...dlm kita bincang ttng imam solat jenazah..lu boleh buat u turn...lu terror bhai....hahaha klu dh pmbangkang camni lh...

      Delete
    19. Imam rumahtangga...imam kpd china doll dan imam kpd jantan gay.....hahahaaashaaaaaas
      Itulah imam ikutan mat bongok......hahahaaaaaaaaa

      Delete
  19. anwar kata menang 6 mei
    7 mei minyak turun
    8 mei aku nak round 1 malaya minyak murah tol free

    kah kah kah kah kah kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar kata 5Mei mungkin PR kalah
      7Mei packing barang tutup pejabat
      8Mei Cabut Lari ke luar Negara
      10Mei bubarkan PKR....
      kukukukukukk

      Delete
    2. Mat bongak...hmm ptt lh lu nk sngt percaya ngan kelentong anuwat...impian lu nk pusing malaya tak mmpu rupanya...
      kisahnya..

      Delete
    3. Realiti.... dimedia sosial... umno memang jadi "bahan" je. Kena kutuk giler2.

      Delete
    4. Anwar kata

      U ulang I saman

      Delete
    5. Bhai 02.46...takda masalah bhai..ini buktikn sebelah mana yg biadap...yg mengutuk tak seramai yg mmbaca...hujah yg bernas lbh bermakna dari kutukan...

      Delete
    6. Hohohoho... berlmbak video najib dislike pling tinggi. Hohohoho. Sampi ada yg kna rarik semula. Hehehe

      Delete
    7. Bhai 03.04....lu keturunan santa claus ke...

      Delete
    8. 3.04pm syok sendiri nampak!

      Delete
    9. Kah kah x sdr lagi yg umno dah di dislike kah kah

      Delete
    10. Lantak ko le nak happy sblm berduka mat.....

      Delete
    11. Cai pr ni mmg hidup dlm khayalan. Jenis schezophrenia semuanya. Hehehehe

      Bg mereka, bila umno kena kutuk, bila video or posting dr blogger umno banyak dislike, bila posting blogger pr byk like, mereka dah syok sendiri pr nk menang

      Hakikatnya dlm hati mereka penuh kecewa duka lara, kerana mereka sedar, pengkomen2 penglike2 puak pr ni sbnrnya org yg sama tp guna byk identiti. Hehehehe

      Takpe, pr mmg layak menang sorak je. Kejayaan hakiki pasti milik barisan! InsyaAllah. Ayuh kekalkan perjuangan tok nenek moyang kita!!

      Delete
    12. ANWAR SETAKAT CITA BOLEHLAH BUAT TENGGOK.. CAKAP TAK SERUPA BIKINLAH BEB..BELUM JADI MEMTERI BOLEH CITALAH DAH JADI HABUK PUN TAKADA...

      Delete
  20. mukriz kata tektik pembangkang guna Pegawai Tentera boleh gugat negara kah kah kah

    calon macam ni rakyat kedah nak angkat jadi MB kah kah kah kah......

    aku kata tektik umno pilih kaki blue yang akan mengugat anak dara negara kah kah kah kah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat bongaj...blue jgn sebut,kecik hati pak mus...dia skrg pun dah jalan gostan bhai...

      Delete
    2. Umno dn lucah berpisah tiada...

      Delete
    3. PKR, PAS & DAP penuh dengan aktiviti apa? Dah lupa ker Elizabeth Wong dgn kekasih Melayu dia yg lari ke Singapura takut kena tangkap selepas berzina?

      Kes Anwar dgn China Doll & kes Anwar terkam mahasiswa, dah lupa? Penzina & peliwat lebih teruk drp penyebar video utk kebenaran. Tapi jangan lupa siapa yg rakam tu, tu bukan kerja UMNO tapi kerja pemeras ugut Anwar Ibrahim yg ingin kuasai Anwar & penyuka liwat Anwar sendiri (mahasiswa tu sendiri).

      Atau yg terbaru Stopa Ali dgn awek tempatan berlakon lucah akibat diperangkap PKR sendiri & videonya disebar oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yg kemudian ditangkap polis. Dah lupa ker ini perbuatan PKR? untuk jatuhkan calon PAS di Terengganu tu akibat perebutan kerusi.

      Delete
  21. kah kah kah tak berapa hari lagi.....

    akan ada seorang bekas MB dari utara akan sertai PAS

    kah kah kah kah tungguuuuuuuuuuuuu

    tu pun hangpa dok tercangguk percayakan parpu take beer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai bhai...bekas mb nk masuk pas pun lu suka lain macam...biarlh dia nk masuk mana pun...dulu bekas pm sokong APU..umno tak kalah pun...segala bekas lu boleh ambik dan simpan...bkn ke pr mmng suka bekas2 ni...bekas org pun lu org rembat...

      Delete
    2. Inikalilah... wa doa bila diumumkn pm baru. Allah balas segala kata2 kesat lu pd rakyat. Rakyat sentiasa berdoa...

      Delete
    3. Bhai...dah 12 kali dah bhai...

      Delete
    4. Dulu tu bila juragan tahun 80an ke tahun x dak intetnet lg ke....tahun komunis madih beroperasi ke.....tahun madey dok samun hatta negara ke.....masa tu umuq hang bàru 20an juragan kah kah kah....masa dah berubah......kah kah kah.... sbb tu macai macai masih dok khayal....dgn 12x....ini kalilah macai

      Delete
    5. Kesian ko mat.....teringin sgt dah nak ke putra jaya dgn minyak free....nak tergelak aku mat...hihihihi..

      Delete
    6. mat bongkar terimalah hakikat korang tetap akan jadi pembangkang bukan setakat pru 13, tapi juga 15,16,17 dan mungkin kekal macam tu..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
  22. Korrang nak kata apa pun kata lah yang penting aku sayang tun m...dia mmg terbaik dan dah terbukti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka hang sebiji mcm mamak masam ni. Ko kakak si salim busuk ni ka?. Patut pun sama je biolnya.

      Delete
  23. Tun m mmg terbaik..aku sayang tun m....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg terbaik habis harta semalaya dia sapu.

      Delete
    2. Anwar tu lagi memang terbaik. Penuh skandal semasa dalam kerajaan & selepas dipecat Tun M.

      Hang sendiri tau lah.

      Delete
    3. Anwar pun banyak kumpul harta.....tengok adik beradik dan bapak dia.....fuyo...
      Belum lagi pegang malaysia....

      Delete
  24. Berulang kali membaca"memoir Tun Dr Mahathir Mohamad" membuat aku lebih kenal, lebih menyanjungi pemimpin berjiwa kental, berhati luhur, bersemangat waja, berperibadi mulia seperti beliau!! Aku sayang Tun Mahathir!

    Salam Gelombang Biru

    ReplyDelete
  25. Berulang kali membaca"memoir Tun Dr Mahathir Mohamad" membuat aku lebih kenal, lebih menyanjungi pemimpin berjiwa kental, berhati luhur, bersemangat waja, berperibadi mulia seperti beliau!! Aku sayang Tun Mahathir!

    Salam Gelombang Biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun dah baca memoir tu yang baik semua ditunjukkan yg tak baik tersimpan kemaih bawah tikaq kah kah kah......

      yg tak baik tu la nanti akan disapu keluaq pelan pelan.....kita tgk nnt yg baik banyak ka yang tak baik banyak......

      nak tau banyak mana tanya rais yatim tanya abdullah badawi tanya ku li.....

      anwar tak simpan banyak sgt keburukan tun det ni kah kah kah.....

      Delete
    2. Mat bongkar sudah panas!!lu punya pandangan gua tak dak heran, lu bukan sapa sapa pun, nak dibandingkan dengan Tun M, bwah tapak kaki ja kot!!kalau lu sayang dan sanjung bang non pun, gua tak heran, terpulang pada hak masing masing, knpa nak tanya semua orang, dah lu pandai sangat, knpa tak lu ja yang huraikan!!!

      Delete
    3. Kesian mat bongkar, terpaksa jadi pencacai sanggah komen penyokong pro kerajaan, dok pusing p pusing mai, tak dak sapa dok heran, nampak bodoh lagi ada la,

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    4. Hahaha mat bongak dh kena ngan nana...lu jwb le bhai...lu mesti tahu camana nk sdpkn fitnah...kan3x

      Delete
    5. Ko sanjung ko tak dapat apa pun... anak dia dah sapu berjuta duit rakyat. Org bodoh mcm korang je buta hati

      Delete
    6. Bhai...lu sanjung anuwat lu dapat apa pula bhai...

      Delete
    7. anon 2:52, bagusla kalau kau celik, cuba celik luas luas siapa sebenarnya orang yang sanjung tue, perosak anak bangsa, pengkianat negara,peribadi moral yang rendah,lagi nak salahkan orang lain,apa punya pencacai nie,takkan pencacai pun nak jadi tak bermoral jugak???

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    8. Aku kalau aku bongkar mau terkejut berok tun det kah kah kah.....aku rasa biar kawan kaean dia sendiri yg bongkar....aku bukan sapa sapa...x de sapa pun kenal aku mcm hang kata la kah kah aku menulis bukan kerna nama...ha ha ha....

      Delete
    9. Heran dgn ko mat.....wlu pemimpin ko kotor dan jijik dpd tdm pun ko blh sembah.....
      Ko dah kena ker????!

      Delete
    10. Alah mat bongkar, macam tak biasa, bongkar ja apa kau tahu..tak sabar nak terkejut beruk nie, kalau orang lain bongkar tak best, baik lu ja bongkar, kan ke lu serba tau..kah kah kah..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    11. Alah mat bongkar, macam tak biasa, bongkar ja apa kau tahu..tak sabar nak terkejut beruk nie, kalau orang lain bongkar tak best, baik lu ja bongkar, kan ke lu serba tau..kah kah kah..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    12. Mat....plsssss mat,bongkar lh mat!!! jgn tahu buat citer jew mat....lu sapa aku tak peduli, tp yg pnting apa yg lu tau...tp klu setakat yg dh berlmbak kt blog tuduhan tnpa bukti... Hmmm tak payah lh mat lu simpan sndiri...

      Delete
  26. Tabik hormat pd negarawan Malaysia yg cemerlang dan terbilang Tun Dr.Mahathir.Salam Gelombang Hijau Pakatan Rakyat Malaysia alaf baru menerajui perubahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku respek ngan kata2 lu...all the best bro...

      Delete
  27. TERHANGAT!!!

    Adele telah merakam lagu terbaru khas utk Cikgu Pa. Liriknya berbunyi .......

    Let Stopa fall
    Make him crumble
    So Anwar jumps with joy
    Knowing that he is not the only sinner


    Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let Umno Fall
      Make them rumble to crumble
      So Anwar jumps with joy
      Knowing that the right time has come

      Delete
    2. Anwar tak suka jump, dia suka terkam.

      Delete
    3. Betul tu pasal terkam.

      Delete
    4. dia tak tahan bro sanggop datang dari gombak jauh tu ...

      Delete
  28. katanya DAP tu PENYANGAK tetapi mathatir penyangak. kosukun dengan guan eng yang mana baguis perintah penang . kosukun 0 guan eng 100% bodo.

    ReplyDelete
  29. Tentu yang bagus adalah adalah BN bila mereka jd pembangkang lepas 5mei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat aku bayangkan anwar dijulang oleh kaum nabi luth malaysia!!!!hahahahaaaahaaaaaaa

      Delete
  30. KANGAR - Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya akan bertanding di kerusi Parlimen Kangar atas tiket PKR.

    Pengerusi PKR, Mohd Faisol Abdul Rahman berkata, dengan pemilihan Juanda, partinya yakin akan menang di kubu kuat BN itu.

    "Kami optimistik akan menang," kata beliau dipetik Star Online hari ini.

    Juanda memegang jawatan mufri sejak awal 2009 menggantikan Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Giler... imam muda, mufti, bekas mufti, ustaz2, tuan2 guru semua sokong pr. Takan mereka ni semua bodoh. Yg umno agungkn abdullah saamah....tp kluarkn video mngaku dgn angkuh harga ilmunya 2 juta je. Knapa jd mcm ni... knapa golongan pndai agama tak sokong kami umno ni??????

      Delete
    2. Mamak salim merayuuuuu masuk umnooooo dgn papagomok tongok bongok.

      Delete
    3. Hebat pgumuman ko cai....sampai pas lwn pkr...pkr lwn dap....mcm mana nak menang??????

      Delete
    4. Bhai yg ada dlm umno pun dah berlapis2 bhai utk jd pemimpin...tp yg peliknya apahal bekas mufti tak nak joint pas...tak kn psl klu masuk pas tak jd calon...isk isk isk takkan kot...atau....isk isk isk...

      Delete
  31. Surat Mahathir tolak hudud.

    PERDANA MENTERI MALAYSIA
    YAB Tuan Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
    Menteri Besar Kelantan

    Y.A.B. Tuan Haji,

    PENGUATKUASAAN KANUN JENAYAH SYARIAH II 1993 DI NEGERI KELANTAN

    Rujukan : MB(KN)(S)16/6/(26)
    Bertarikh 8 Jun 1994

    Pihak kerajaan pusat sentiasa berpandukan kepada kebijaksanaan (al-Hikmah) yang telah ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW. dan juga para sahabat baginda khususnya al-khulafa ar-Rasyidun dalam melaksanakan ajaran Islam lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan hukum-hukum jenayah.

    1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kepada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu “tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum).” Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.









    2. Sepertimana yang Amat Berhormat sendiri sedia ketahui, KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara. Penekanan mengenai dengan keadilan adalah sangat terserlah dalam ajaran Islam lebih daripada penekanan yang terdapat dalam ajaran-ajaran yang lain dalam sejarah agama. Baginda Rasulullah SAW sewaktu mengembangkan agama Islam ialah usaha menghapuskan ketidakadilan yang menjadi sebahagian daripada budaya di zaman itu.

    3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.

    4. Khusus mengenai undang-undang jenayah PAS di Kelantan, kajian awal menunjukkan dengan jelas bahawa undang-undang itu yang disediakan menerusi perjuangan sebuah parti politik ternyata bukan sahaja menyebabkan ketidakadilan aakan berlaku tetapi, sebaliknya ia akan membawa kezaliman. Kebenaran kenyataan ini adalah berdasarkan kapada keterangan berikut:

    (i) Dakwaan bahawa undang-undang ini akan dikuatkuasakan hanya di kalangan orang Islam sahaja dan tidak digunapakai untuk orang bukan Islam akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara berlaku. Memang benar di zaman Nabi Muhammad SAW., orang Yahudi biasa dihukum di bawah undang-undang yang berada di dalam kitab Taurat mereka tetapi kitab Taurat mempunyai hukuman yang tidak berbedza dengan hukum-hukum dalam al Quran. Mereka yang berzina umpamanya, akan dihukum rejam sama seperti hukuman terhadap jenayah yang sama bagi orang Islam. Justru itu tidak ada perbedzaan sama ada penjenayah dihukum di bawah undang-undang Islam atau Undang-undang Yahudi di zaman Nabi Muhammad SAW. Tetapi terdapat perbedzaan yang amat ketara di antara hukuman di bawah undang-undang yang ada sekarang dengan hukuman di bawah undang-undang jenayah yang dicadangkan oleh kerajaan PAS di Kelantan.



    ReplyDelete
  32. Sambungan surat mahathir tolak hudud

    Menghukum orang Islam dengan lebih berat tetapi orang bukan Islam dengan amat ringan untuk jenayah yang sama atau jenayah dilakukan bersama amatlah tidak adil dan merupakan satu kezaliman, sedangkan undang-undang PAS akan menyebabkan ketidakadilan dan kezaliman berlaku, maka undang-undang PAS tidak boleh diterima sebagai undang-undang Islam atau secucuk dengan undang-undang Islam ataupun selaras dengan ajaran Islam. Ia sebenarnya tertentangan dengan agama Islam.

    (ii) Masaalah kesalahan merogol wanita, berdasarkan kapada undang-undang PAS, jika seseorang wanita yang belum kahwin melahirkan anak maka ini adalah bukti ia telah berzina dan akan dihukum mengikut undang-undang PAS, sedangkan apa yang sebenarnya berlaku ialah wanita itu adalah mangsa rogol. Mengikut undang-undang PAS jika ia menuduh perogolnya, tuduhan hanya boleh diterima sah jika terdapat empat orang saksi (yang terdiri daripada orang-orang yang baik, yang tidak melakukan dosa besar) yang menyatakan bahawa telah melihat dengan terang dan jelas bahawa yang dituduh telah merogol wanita berkenaan.

    Seperti kita ketahui, melainkan dalam keadaan perang seperti di Bosnia diwaktu mana orang Serb merogol beramai-ramai wanita Bosnia, tidak mungkin jenayah merogol dilakukan di hadapan saksi-saksi yang terdiri daripada orang-orang yang baik. Jika saksi ini melihat dan mereka tidak menolong wanita berkenaan, mereka boleh dianggap sebagai bersubahat seperti penjenayah-penjenayah Serb bersubahat dengan perogol daripada kaum mereka. Jika ada pun saksi, dan mereka tidak membuat apa-apa untuk menolong mereka tidak boleh dianggap sebagai terdiri daripada orang yang baik, tetapi disebaliknya dianggap sudah bersubahat. Dengan itu tuduhan mangsa rogol akan ditolak dan perogol akan terlepas.

    Keadaan di mana mangsa rogol dihukum salah kerana melahirkan anak di luar nikah dan perogol dilepaskan sebagai tidak bersalah kerana tidak ada saksi adalah sama sekali tidak boleh diterima oleh sesiapa pun sebagai sesuatu yang adil, bahkan aia adalah satu kezaliman yang dahsyat.

    5. Hukum Hudud Islam bertujuan untuk memberi keadilan kapada semua pihak. Ia bukanlah bertujuan untuk melakukan kezaliman. Undang-undang PAS jelas menunjukkan ketidakadilan dan kezaliman yang ketara akan berlaku. Justeru itu undang-undang yang disediakan oleh PAS bukanlah undang-undang yang menepati ajaran Islam. Ia hanyalah undang-undang ciptaan PAS yang bertentangan dengan penekanan oleh agama Islam yang menuntut supaya menghukum secara adil dan menolok sebarang kezaliman. Kerajaan Pusat akan sentiasa berpandu dan menerima ajaran-ajaran dan amalan Islam dari semua aspek tanpa diheret oleh kehendak organasasi politik yang mempunyai kepentingan yang lain daripada Islam dan kepentingannya .

    6. Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain. Ia tetap akan menyebabkan penganut agama lain menjauhkan diri daripada agama Islam dan menyebabkan orang yang berminat memeluk Islam menolaknya.

    7. Kerajaan Pusat tidak berhajat untuk bersubahat dengan PAS bagi melaksanakan ketidakadilan semata-mata untuk kepentingan politik dan sokongan oleh orang yang telah diabui matanya. Kerajaan Malaysia yang sentiasa dan terus mempertahankan ajaran dan nilai-nilai Islam tidak dapat membenarkan Kerajaan Pas menjalankan sesuatu yang bercangah dengan prinsip keadilan dalam Islam, maka Kerajaan Pusat akan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadapKerajaan PAS demi menjaga maruah dan ketinggian martabat Islam dan penganut-penganutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Giler mamak karala ni.

      Delete
    2. Anwar Ibrahim tu "suci giler" kot. Mustapha Ali pun "suci giler".

      Delete
    3. Org bangang cam ko memang x fhm bahasa
      org bijak cam tun m.

      Tak pyah bandingkan otak ko dgn otak tun,
      cukup hanya bandingkan kulit ko dgn kulit
      tun.kulit sapa yg lebih hitam bera mengalahkan pariah.

      Delete
    4. Saksi'Video besi' adalah salah satu contoh ketidakadilan jika hudud versi pas dilaksanakan!!

      Delete
    5. tolak hudud = tolak quran = tolak islam = m r at, ke nak kira cam ne?

      Delete
    6. Kita wajib terima hudud dan ngentot pelacor! Mcm tu kah mat2 parti spender...

      Delete
    7. cai2 umno sekalian, lu perlu tahu yang kerajaan BN tolak hudud di kelantan... dah terang2 dlm surat Tun M di atas.

      Delete
    8. Tak heran tdm tolak hudud pas....zina dan liwat pemimpin pr dilindungi.....

      Delete
    9. Hudud pas = hudud n.ajis..hudud stopa & nuar
      Hudud nabi = hudud islam

      Delete
    10. yalah anwar tu sucilah sanggat suci dalam debu ke....

      Delete
    11. Bhai...kes hudud tiada dlm buku jinggay dan hudud cuma 0.001 dlm islam kerana dap lbh menunjukkn agama cuma pakaian pada parti pas...

      Delete
    12. Bhai Juragan, kandungan al quran kalu di tolak walau pun satu huruf, murtad lah dia...

      apatah lagi di tolak hudud yg ternyata ade dlm al quran. fikir2kan & renung2 kan lah.

      Delete
  33. Bro pk, tlg list up calon BN jap.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.rahim perogol gadis bawah umur
      2.rais perogol amah
      3.toyo..perasuah
      4.papagomo penfitnah
      5.parpu ....kaki tongang
      6.awieeee kaki galak maksiat
      7.so lek .kaki porno
      8.sami....calon boleh menang
      9.mukriz...penyambung lidah tun.

      Ada lg nnt tgh dok siap kan

      Delete
    2. PP 4.27 =ce tengok dlm mulut kau ada taik
      babi tu.

      Delete
    3. 10. Nik Ajis... Najis Nikmat
      11. Anwar...Penjubor Rakyat
      12. Mat Sabu... Mat Burit
      13. Hadi...Pak Kapeer
      14. Mahfuz... Pak Bean
      15. parpu pundek... penjilat jubor... ha..ha..ha..

      Delete
  34. mohon jasa baik pautkan Blog Kecil saya. Blog tuan telah saya pautkan. Mohon tunjuk ajar. Terima kasih. www.psikikmelayu.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Ya sumbangan dia kepada negara yang bagus seperti Project IC, Kereta national yang lebih mahal, Quata yg kurang mampu pun dapat, lesen AP, Tol-tol, Swasta-swasta.............harap panjang umur dan semakin kaya !!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaaaaaa....tu jer ker punca ko benci tdm dan sembah salam butuh dgn peliwat tua tu???????

      Delete
  36. Respect tdm....
    Mana ada pemimpin yg berani humban peliwat tua yg satu ketika sgt disayanginya.....respect dgn tdm
    Tak mcm pr....makin disokong dan diberi perlindungan agama wlupun sah buat zina dan meliwat....
    Patutlah pr makin sial.....kesiannnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M semakin tua semakin cerdik dan semakin di-anugerah akal yg sihat dari Allah SWT.....peliwat tua kutuk dan pok nik tua kutuk semakin tua semakin nyanyuk, bodoh dan mudah di-perbodohkan, tidak berakal dan senang di-sesatkan oleh setan yg di-rejam....Long live TDM.

      Delete
    2. Klu hudud dilaksanakan....anwar dan mustapha ali yg akan merasmikannya.....

      Delete
    3. Najib akan menurutinya dan terus d ikuti rosmah dan juak juak kah kah.....

      Delete
    4. Diikuti pelancap pc......hihihihii
      Pelancap pc kata.."Apa aku pulak!"....hahahahaaaaaahaaaaaa

      Delete
  37. PAS = nepotism, PKR = nepotism, DAP = nepotism and the father of all nepotism PAP, son is the Prime Minister, daughter-in-law (wife of the PM) Temasik (Singapore Khazanah) CEO, another son Singtel CEO not to include uncles and aunts. Its amazing how people overlook these facts. PAP pro ISA Jayeratnam imprison, remove from his MP sit and muflis. Yet people claiming BN are not democratic and don't allow freedom, please go and ask the common Singaporeans and ask what they think about all these.

    ReplyDelete
  38. Dulu masa mat liwat dlm umno....mcm2 kesah tikam belakang dan cah keting berlaku..Habis karektor pihak lwn dan penyokong utk jwtn presiden dimusnahkan....sama ada kisah lucah dan fitnah seks atau fitnah kroni berharta....
    Bila dia dlm pr...umno cuma diserang dari luar iaitu pr..geng2 mat liwat..
    Dan krn ingin berkuasa...setiausaha pas jadi mangsa amk mat liwat...mrk saling berbunuhan utk merebut kuasa dan jadi dominan.....
    Agak2nya beginilah gambaran pr jika menguasai negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat bongkar @ bongok....kenapa puak korang berebut kerusi????
      Klu nak sgt kerusi...dtg rmh aku..aku boleh bagi utk pas..pkr..& dap....

      Delete
    2. Bg alamat. No phone. Aku nk dtg.

      Delete
    3. Sentap ker tengok mrk berebut kerusi?....klu pas lwn pkr....pkr gerenti kalah....klu pkr lwn dap...pkr gerenti kalah.....
      Sebab pkr dah kosong cai.......
      Kenapa?org lain salam tangan....teladan pemimpin ko salam butuh cai....pengikut pun jijik dan geli!!!!
      Hahahaaaaahaaaaaassss

      Delete
  39. Jika pihak PAP membantu DAP di pilihanraya nanti maka malapetaka lah Malaysia ini malah tidak menjadi mustahil jika Telekom Malaysia dijual kepada Singtel. Aduh habis semua yang dibina oleh orang Melayu ingatlah ape jadi di Thailand bila Singapore membeli syarikat telecommunication dimiliki oleh Thaksin huru hara Thailand. Sabarlah sedikit Malaysia akan menjadi negara yang maju sedikit masa lagi dan kita boleh menguasai dan dihormati di rantau ini, please look at the bigger picture. Singapore pun takut bila kita maju sehinggakan mereka dari dulu lagi berusaha berpakat untuk menyekat ketenteraan Malaysia sehinggakan beli jet US pun tak boleh tembak jet mereka ape benda ni so please be patient.

    ReplyDelete
  40. i.love tun dr mahathir mohamad aku kaggum dengan kebijaksanaanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijaksana auta semua. Haha. Pemimpin paling cilaka.

      Delete
    2. Tdm tak betkompromi dgn peliwat....
      Pemimpin ko yg paling sial dan cilako krn melindungi peliwat dan penzina.......

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
  41. Saya suka BN,Datuk Najib pemimpin yg berkaliber dan jujur malangnya kroni kroni BN lebih utamakan ahli ahli KELUARGA mereka sahaja rakyat biasa atas pagar dipinggirkan dr projek projek BN.Biarkan BN dgn Gula Gula bermusimnya,dgn rasuah halal menjelang PRU.Mari bersama kita Berubah demi Keadilan Samarata..pilihlah PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org pr pun sama. Semua nak kira
      penuhkan tembolok sendiri aje.

      Delete
    2. Aku tak kesah....klu benar....ko buktikan dan hebahkan....bn bukan pr yg malu nak mengaku kelemahan dan kesalahan....
      Tapi jgn buat fitnah.!!!!!!..kena Bala nanti.....

      Delete
  42. PR sama rata sama rasa...PR.......Piiiiiiiiii......Rahhhhhh.........lawak mu ni

    ReplyDelete
  43. Semasa kunjungannya ke Malaysia, Tariq Ramadhan pernah berkata ........

    "undang-undang itu perlu difahami sebagai satu tujuan untuk mencapai keadilan dan bukannya tentang pematuhan kepada kod syariah semata-mata. Kita memerlukan (model) yang lebih sofistikated. Untuk pergi ke arah itu, kita perlu mempunyai wawasan, rangka kerja dan perubahan radikal dalam pemikiran kita,".

    Jelasnnya lagi, "Prinsip Islam bersifat sejagat dan merentasi tempat dan masa tetapi model tertakluk pada konteks masa atau lokasi pelaksanaan sesuatu."Jadi, jika kita cuba mempraktikkan model Madinah (pentadbiran Islam era Nabi Muhammad) di Kuala Lumpur, ia adalah mustahil,"

    Pendapat Tariq Ramadhan selari dgn kandungan surat TM kpd Nik Aziz.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
  44. Pencacai pr mengakui kelemahan pr 2013 adalah krn kesialan mat liwat dan ketulahan doa nabi pas......
    Rahsia yg sengaja disimpan wlpun telah diketahui sepenuhnya oleh rakyat......

    ReplyDelete
  45. rakyat akan hakimi beliau...beliau memang arkitek dan waktu yang sama....menyedut duit rakyat.....sambil menyelam minum air...aku rasa dia nie akan Mati Beragan....pegi banyakan solat dan bertaubat......dahalah....buah pikiran Tun dah kecut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buah fikiran Tun lah yg membuat teloq ko semakin kecut, ketaq lutut dan akan Mati Berangan mcm peliwat tua kutuk.

      Delete
  46. Ada bagus nya tun M dilantik semula sebagai pM umno, kerana dia lebih aktif berbanding najib.
    Dan pastikan tun M tidak masuk pas macam mat taib.

    ReplyDelete
  47. Malaysia Juara Rasuah Di Dunia?

    15 Apr : SUMBER berita berpengaruh dunia, Wall Street Journal, WSJ yang dipetik oleh siaran berita Asia Today melaporkan bahawa Malaysia merupakan Juara Rasuah Dunia. Lebih malang laporan itu memaklumkan kadar rasuah Malaysia lebih buruk berbanding negara yang terkenal dengan rasuahnya iaitu Indonesia. 

    Selain itu Malaysia dilaporkan sebagai negara paling mudah menerima rasuah menurut kajian yang dijalankan oleh badan pemantauan rasuah dunia, Transparency International.

    Saksikan sendiri laporan berita Asia Today tersebut dalam rakaman di bawah ini.

    http://www.youtube.com/watch?v=kh-nXxr2BNA

    Mana tidaknya, bekas Perdana Menteri Najib Razak ketika masih memegang jawatan Perdana Menteri pun secara terang-terangan memperkenalkan budaya rasuah "I help you, you help me"

    ReJaM© "Juara Rasuah Dunia, satu lagi kejayaan Barisan Nasional... "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:15 am.

      WSJ menjalankan temuramah dengan orang-orang business Malaysia yang kebanyakannya terdiri daripada kaum Cina. Jadi tak payahlah saya jawab apakah response yang diberikan oleh kaum Cina tersebut yang kita sudah maklum rata-rata penyokong DAP. Kaum Cina Malaysia ni kalau diberi peluang suka memburuk- burukkan nama Malaysia dan juga pemerintah Melayu kepada dunia luar.

      Delete
    2. @April 16, 2013 at 2:15 AM
      Tahukah Wall Street Journal kawal oleh Jesuit punya kawan Rothschild dan Rockefeller Knight of Malta tolong Vatican GeorgeTown University di Amerika Syarikat. Kenapa nak risau Indonesia mestilah lebih mengamal amalan rasuah apabila rakyat yang miskin tegar alami Sosialis Komunis Reformasi Amerika Syarikat juga ada pengaruh di sana.

      Delete
  48. Mamak ni dari dulu takut sampai sekarang. Takut kaum sendiri masih kurang mampu, takut saingan, takut hilang kuasa, takut.........tapi negara kita sudah merdeka 55 tahun masih fikiran takut sudah ketinggalan zaman ? Ada orang suka kaya ada orang suka cukup makan yang penting dia happy. Iri hati kejayaan orang lain harus fikir kelemahan sendiri. Rasa ketakutan dia untuk kebaikan keluarga dan kroni ka...........

    ReplyDelete
  49. Point pertama sehingga empat belas memang betul apabila Tun Dr Mahathir tulis di blognya. Nasib terletak di tangan pengundi pada 2013 May 5.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!