APA BANGANG PUNYA KHALID GAGAP NI? ADA KE PATUT DIA SALAHKAN RAKYAT KERANA DIA GAGAL URUS ISU AIR?

Sekiranya anda berkunjung ke Selangor untuk menziarahi sanak saudara yang tinggal di negeri itu dan bertanyakan sama ada mereka menghadapi masalah gangguan di rumah mereka, saya yakin bahawa jawapan yang akan diberikan ialah “YA, dan selalu…”.

Memang selalu rakyat di negeri termaju itu menghadapi masalah gangguan bekalan air dan bukan saja di rumah, malah di pejabat mereka pun sama juga turut menghadapi masalah tersebut.

Kalau sehari dua saja masalah itu menghambat hidup mereka tak mengapalah juga. Tapi kalau sampai lima tahun dan masalah itu timbul setiap hari, setiap minggu dan setiap bulan, siapa yang boleh sabar?

Sudah puas rakyat Selangor berteriak dan mengadu pada MB Selangor, Khalid. Namun tiada tindakan atau perkembangan positif yang dia lakukan selain berceramah siang dan malam menjaja air liurnya.

Khalid mendakwa kononnya negeri pimpinannya itu tidak mengalami masalah air. Katanya, hanya bekalan air terawat saja yang tidak mencukupi dan dia menyalahkan SYABAS dalam hal berkenaan.

Kononnya syarikat konsesi air itu tidak cekap, betulkah begitu?

Untuk pengetahuan umum, kerja SYABAS hanyalah menyalurkan air yang dibeli dari loji-loji rawatan air dan ia diedarkan kepada rakyat kemudiannya. SYABAS tidak merawat air. Jadi mengapa salahkan SYABAS bila air terawat tak cukup?

Baca seterusnya disini

36 Responses to "APA BANGANG PUNYA KHALID GAGAP NI? ADA KE PATUT DIA SALAHKAN RAKYAT KERANA DIA GAGAL URUS ISU AIR?"

  1. isu air selangor sabotaj dari amno... biar rakyat x minum air janji amno menang pru13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kali nak cakap bukan tugas SYABAS merawat air. SYABAS hanya beli air yang telah dirawat seperti dari loji yang diuruskan oleh syarikat lain seperti Konsortium ABBAS yang majoriti sahamnya dimiliki oleh kerajaan Selangor.

      Jadi kena tanya kerajaan Selangorlah kenapa air yang terawat tak cukup.

      Delete
    2. Sbb tuh org kata jgn letak otak kat JUBOR sbb nnt pemikiran bercampur TAIK....senang tol nak mmrintah ..apa2 yg xbetol salahkan uMNO....

      SOKONGLA PAKATAN JUBOR KRN ANDA AKAN DI JUBORI SENTIASA...

      BERJUBOR DI MANA-MANA DAN BILA-BILA SAJA...

      Delete
    3. selangor tiap2 petang hujan, x cukup air kepala hotak ape.. SYABAS yg x syabas tu bodoh mengurus air

      Delete
    4. Mmglah kao ni bangang.... Yg tak cukup tu air terawat. Kao sorang pergilah minum air hujan tu....baghal....

      Delete
    5. Anon 2.10 nape asyik salah umno je ni. ko dh kene liwat ke atau kene rogol anak bini ko dgn org umno.
      Atau ko dh lame xmkn ubat.

      Delete
    6. Ada jugak orang sanggup minum air hujan, awat tak habaq ayaq longkang ja senang!!hari hari hujan turun,maka penuhlah air longkang dan disalurkan terus ke rumah penduduk..hem awat la lambat sangat nak cerdik ni cek oii..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. lu jenis x pernah membaca la bro....otak lu dah sumbat & berkarat.....so malu la akan kebebalan lu sendiri...nak komen tapi bodohhhh!!!
      SYABAS x proses air paham tak??? bodo!!!!

      Delete
  2. Semuanya UMNO.... gelaran Al Juburi pun UMNO yg bagi. Itu Nalla, Eskay, Zul Nordin, Zaharain, Zamil, Anuar Shaari, Ruslan Kassim, Chandra Muzaffar, Ezam dan sebaginya tu semua kekawan DS Najib belaka. Negeri Tadbiran Pakatan Rakyat, tadbirlah dgn cekap dan telus. Asyik salahkan pihak lain, mana boleh selesai masalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka semua tu dilahirkan ke dunia UMNO punya kerja bukan kerana mak bapak mereka bercengkerama.

      Delete
  3. Ni semua jawapan standard bagi Pakatan Luar Tabi'e. Apa-apa yang tak elok, semuanya UMNO. Dah lebih 50 tahun BN menerajui negara memang tak ada satu pun kebaikan BN/UMNO. Agaknya sekolah yang dia pegi masa kecik dulu tu PKR yang buat tak? Ataupun mungkin DAP yang bagi dia pelajaran dari sekolah rendah sampai menengah. Sebab itu puak-puak haramjadah ni cuma tau letakkan kesalahan kat orang lain. Diri sendiri dibayangkan umpama malaikat kot.... Sempurna.

    http://mycybertrooper.net.ms/

    ReplyDelete
  4. malas aku nk k0men dgn puak2 bangang pr ni..sampai air terawat dgn air hujan dan sungai pun x reti nk d bezakan...awat yg b0doh sgt x taw puak2 pr ni atau memang d PERBODOH kan oleh pemimpin pr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka hanya tahu air yang masuk dalam kilang kunyit.

      Delete
  5. Rupa-rupanya orang yang paling dikehendaki polis kini kerana dipercayai terlibat dengan gerakan teroris Sulu yang menceroboh Lahad Datu dikatakan pernah kelihatan bersama-sama dengan Datuk Seri Najib Razak dalam satu program berkaitan dengan Palestin.

    Menurut gambar-gambar yang disiarkan oleh beberapa blog, 'Datuk Seri' berkenaan bukan saja bersama Najib bahkan juga bersama lain-lain pemimpin Umno.


    ***** ape nak di kata *****

    ReplyDelete
  6. Selain dari video palsu yang cuba mencemarkan nama baik Dato Seri Anwar Ibrahim, kita mendapat maklumat dari sumber-sumber yang boleh dipercayai bahawa beberapa video palsu seks beberapa orang pemimpin lain KEADILAN akan diterbitkan.…

    Bhai buat le vidoe yang bermutu sikit baru sedap nak tengok, ini video cam pukimak., dah le suara x jelas... beli kamera mahal sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama baik kejadah apa yang ada dengan ALJUBURI tu..tolong bagi tahu ckit.nak muntah dengar nama baik si jubok tu.

      Delete
  7. Peluang terbuka luas untuk rakyat selangor menikmati hidup yang lebih baik, inilah masa yang tepat untuk bertindak, nikmati kehidupan lebih sempurna bersama BN, jadilah rakyat yang celik mata hati, jangan terus di tipu.

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
  8. Saya menasihatkan
    rakyat
    Malaysia supaya
    janganlah mudah
    menceroboh maruah
    orang Islam. Lebihlebih
    lagi terhadap
    orang yang terkenal
    baik, dihormati, berakhlak
    mulia, luhur,
    golongan pendakwah,
    dan berbudi
    pekerti tinggi seperti
    saudara Anwar

    dari Sheikh Yusuf al-Qaradawi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak sheikh, kalau anwar yang menceroboh dan menggodam maruah dan jubor orang lain macam mana??? Ada video sheikh, kalau sheikh tengok bukan kata nasihat, nak sebut nama dia pun sheikh geli!!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  9. ahli umno 10003690April 1, 2013 at 3:17 PM




    Aku sokong umno walaupun umno dah nak xpired

    April 01, 2013
    PM Najib Umum Pemasangan Beg Udara Kereta Percuma Kepada Semua Kereta Yang Dikeluarkan Selepas 2000

    Putrajaya, 1 April - Kerajaan Malaysia hari ini melalui Kementerian Kewangan dan Kementerian Pengangkutan melalui Jabatan Keselamatan Jalan Raya telah bersetuju untuk membiayai pemasangan sistem beg udara SRS, sistem brek anti-terkunci (Anti Lock Braking System) dan sistem kawalan geseran (Traction Control System) disemua kenderaan yang telah dibeli sejak tahun 2000 hingga sekarang secara percuma.

    "Tujuan kita adalah supaya tahap keselamatan pengguna jalan raya dapat ditingkatkan dan diharapkan agar berlaku penurunan bilangan maut setiap kali berlaku kemalangan," terang Datuk Seri Kong Cho Ha ketika ditemuramah di Jabatan Perdana Menteri semalam.

    Mekanisme pemasangan yang bakal dibiayai oleh kerajaan Malaysia ini memerlukan pengguna memenuhi beberapa syarat. Antara syarat-syaratnya

    1. Model kereta menyokong pemasangan sistem keselamatan yang diberikan.

    2. Hanya model selepas tahun 2000 dibenarkan.

    3. Tuan punya kereta mestilah tidak disenarai hitamkan di JPJ dan LHDN.

    Datuk Seri Najib Tun Razak ketika ditemui mengatakan ini adalah salah satu bukti kerajaan Barisan Nasional amat prihatin mengenai masalah rakyat. "Kebanyakan kereta di negara kita tidak punya sistem keselamatan yang baik, jadi kerajaan telah bersetuju untuk menggunakan satu jumlah yang agak besar hasil kutipan duti kenderaan setiap tahun untuk digunakan sebagai bayaran pemasangan sistem kenderaan."

    Sambil tersenyum Datuk Seri Najib meyakinkan orang ramai yang kerajaan tidak akan rugi kerana kebanyakan kenderaan yang dijual sekarang ini, jumlah cukai yang dikenakan sudahpun agak tinggi jadi walaupun belanja yang agak besar diperlukan, ia mungkin hanya akan mengambil sebanyak 5% maksimum daripada jumlah cukai setiap kenderaan.

    "Orang ramai perlu mendaftar terlebih dahulu di laman sesawang Kementerian Kewangan dan kemudiannya resit perlu dibawa ke pusat-pusat servis di seluruh negara untuk proses pemasangan. Pengguna tidak perlu mengeluarkan satu sen pun kerana semua ditanggung oleh kerajaan Barisan Nasional," jelas Datuk Seri Najib lagi.

    Bila ditanya mengenai kereta-kereta yang bakal dikeluarkan pula dan aspek keselamatan, Perdana Menteri menjelaskan selepas ini semua kereta yang dikeluarkan bermula pada tahun 2014 perlu mematuhi aspek-aspek keselamatan yang akan digariskan oleh MIROS. " Aspek ini masih belum pasti tapi buat masa sekarang, yang saya boleh umumkan, semua kereta wajib ada beg udara depan dua dan 4 beg udara tepi. Saya nak menunjukkan kerajaan Barisan Nasional tidak main-main dalam bab keselamatan rakyat semua."

    Ditanya mengenai aspek mana yang bakal dibiayai dalam program ini, Perdana Menteri menyebut semua kenderaan bakal dibekalkan dua beg udara untuk pemandu dan penumpang depan, tali pinggang belakang, sistem ABS, sistem ISOFIX untuk pemasangan kerusi bayi dan sistem TCS jika model tersebut mampu menampungnya.

    Pengerusi Perodua ketika ditemui menyambut baik bantuan kerajaan ini. "Selama ini, aspek keselamatan hanyalah satu opsyen kepada pengguna dan jika ada pengguna yang mahu meningkatkan aspek keselamatan kenderaan, kos akan ditanggung oleh mereka sendiri. Dengan syarat baru yang bakal diperkenalkan kerajaan, ini bakal membantu meningkatkan ekonomi rakyat dan pengeluar alat ganti. Yang istimewanya, zero cost installation. Semua kerajaan tanggung. "

    Proses pendaftaran dan pemasangan akan dimulakan hanya selepas keputusan pilihanraya diumumkan. Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada laman web Kementerian Pengangkutan.

    ReplyDelete
  10. laki kak limah jandaApril 1, 2013 at 3:31 PM

    Tip untuk hangpa berdepan penyokong PR

    Musim Pilihanraya. Jadilah kita sebagai ahli yg baik dan produktif.

    1. Cari kerja bukan tunggu kerja.
    2.Jgn marah org yg hdk buat kerja.
    3.Jgn byk mesyuarat. Kerja tak buat.
    4.Ikut arahan kalau ada arahan.
    5.Dermalah RM1, jgn tunggu ada RM10.
    6.Solat hajat setiap malam.
    7.Baca al-Quran wpun 3 ayat.
    8.Jgn lupa doa utk kemenangan Islam.
    9.Ajak org atas pagar utk sokong Pas dan PR.
    10.Tel adik beradik spy balik mengundi.
    11.Edar Harakah yg dah baca pd. Kawan2.
    13.Jgn lupa terangkan tawaran PR.

    Hapus PTPTN,
    Turun harga minyak.
    Turun harga kereta.
    Hapus tol.
    14.Beritahu pengundi negara akan bankrap jika BN perintah.
    15. Beritahu pengundi hutang negara RM502 bilion. Setiap rakyat tanggung hutang RM18K.
    16.Beritahu pengundi banyak kelebihan yg diperolehi di negeri PR.
    17.Negeri BN apa yg rakyat dapat?
    18. Meyakinkan rakyat beri peluang 5 tahun pd PR utk buktikan. Jika PR pun zalim pilih semula BN, PRU 14.
    19. Jgn banyak kritik. Tapi kita tdk buat kerja.
    20. Rajin datang ke Markaz. Di sana banyak kerja yg boleh dibuat.
    21. Negeri PR, wpun 5 tahun perintah lebih baik drp 55 tahun BN perintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak kau pr perintah lebih baik

      Delete
  11. laki kak limah jandaApril 1, 2013 at 3:35 PM

    Muhyiddin bantai sapa plak ni

    Sungguh mengejutkan hadirin yang berada di Stadium Titiwangsa, Kuala Lumpur semalam apabila dengan beraninya timbalan perdana menteri, Muhyiddin Yassin secara spontan menempelak bosnya sendiri, Najib Altantuya.

    Katanya dalam satu himpunan di Titiwangsa, semalam, Muhyiddin berkata parlimen pasti akan dibubar sebelum 30 April apabila mandat kerajaan Barisan Nasional (BN) tamat bagi memberi lalulan kepada pilihanraya umum 2013, katanya lagi.

    Bekas menteri besar Johor itu berkata Najib Altantuya tidak mungkin akan membenarkan Parlimen terbubar secara sendirinya.

    "Saya tidak fikir perdana menteri akan tunggu habis tamat tempoh parlimen lima tahun, baru beliau akan bubar.

    "Saya rasa tak fikir begitu, pilihanraya akan diadakan dalam tempoh beberapa minggu bulan April ini."

    Dalam keadaan Najib Altantuya tertekan diasak kiri dan kanan ekoran DUN Negeri Sembilan sudah pun terbubar secara automatik pada 30 April lalu, Muhyiddin pantas mengambil peluang itu untuk mengasak Najib Altantuya sekuat mungkin.

    Pada Khamis dan Jumaat lalu, pertemuan antara Najib Altantuya dengan menteri besar dan ketua menteri di Bangunan Perdana, Putrajaya gagal mencapai kata putus senarai calon yang akan bertanding mewakili BN menyebabkan pengumuman yang sepatutnya dilakukan ditarik balik secara tiba-tiba.

    Nasib tidak menyebelahi Najib Altantuya apabila dikhabarkan MCA sudah memberi kata dua sama ada menerima senarai calon parti itu atau berdepan dengan tindakan boikot dan seumpamanya yang pasti akan menjejaskan persiapan BN menghadapi Pakatan Rakyat.

    Berbalik kepada pertemuan Muhyiddin dengan ratusan peserta yang hadir, beberapa pemimpin kanan Umno termasuk pengerusi badan perhubungan Umno Wilayah Persekutuan, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin dan ketua penerangan Umno, Ahmad Maslan turut hadir, menandakan pengaruh Muhyiddin kini semakin kuat untuk menumbangkan Najib Altantuya.

    Secara sinis Muhyiddin meminta hadirin supaya bersabar kerana Najib Altantuya tidak akan membiarkan parlimen terbubar secara automatik walaupun rela empat lagi DUN negeri mengikut jejak Negeri Sembilan.

    Persoalannya, apakah Muhyiddin terlalu yakin bahawa Najib Altantuya akan tumbang gara-gara kemelut dalaman parti komponen BN atau sudah menduga bahawa BN bakal berdepan dengan kemenangan tipis selepas pilihanraya umum dilangsungkan?

    Najib Altantuya sedar akan hal ini, jika dia gagal mengatasi prestasi 140 kerusi parlimen dalam pilihanraya umum kali ini, atau lebih banyak kerusi BN tumbang, kedudukannya sebagai perdana menteri tidak akan selamat.

    Ibarat mengulangi apa yang dilakukannya terhadap bekas perdana menteri, Abdullah Badawi kelmarin yang seakan menyindir Najib Altantuya bahawa BN akan menang besar kali ini.

    Hadirin yang berada di dalam stadium tertutup itu nampaknya berpuas hati dengan penjelasan Muhyiddin malah memberi tepukan gemuruh setiap kali timbalan presiden Umno itu melaungkan keyakinannya bahawa Najib Altantuya akan memanggil pilihanraya kurang dari tiga minggu lagi.

    Apakah Muhyiddin rela Selangor kekal di tangan Pakatan Rakyat dan Najib Altantuya sebagai pengerusi badan perhubungan Umno negeri mesti bertanggunjawab atas kekalahan itu dan membolehkannya menggantikan bosnya itu?

    Atau dia memang layak menyingkirkan Najib Altantuya, tetapi sebagai ketua pembangkang di parlimen kelak?

    Ikut hati mati, ikut nafsu pasti jadi lesu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhyiddin tak pandai membantai, bantai membantai nie keja nuar ja cai!!bantai depan belakang!

      Delete
  12. Kita sebagai rakyat Malaysia perlu berfikir dengan waras and berfakta. Janganlah membawa perasaan emosi dalam sesuatu isu, terutamanya isu-isu yang selalu dipolitikkan. Contohnya isu air di Selangor.

    Melalui kenyataan akhbar dan media massa, Kerajaan Selangor selalunya memaki hamun dan melontarkan masalah air di Selangor kepada kerajaan Pusat.

    Mula-mula kata mereka empangan air penuh, jadi kenapa air tidak cukup? Bila dijawab bukannya air empangan tidak cukup tetapi air rawatan, mereka pula tunjuk jari dan menuduh loji rawatan air sekarang tidak diurus dengan baik ataupun isu paip air pecah.

    Pada hakikatnya, jikalaulah betul tuduhan mereka, dengan 100% efektif loji rawatan air dan 100% paip air yang berpecah diganti baru pun, isu air akan tetap timbul.

    Kenapa?? Jawapannya ialah pertambahan rumah kediaman.

    Kalau anda melayari JPPH, akan anda dapati Lembah Kelang terutamanya Selangor adalah negeri yang mempunyai pertumbuhan perumahan yang tertinggi sekali di Malaysia.

    Menurut JPPH, setiap tahun, di Negeri Selangor sahaja kediaman baru bertambah antara 50,000 – 70,000 unit setahun. Kalaulah setaip satu unit kediaman cuma guna 3 meter padu setiap bulan, permintaan air dirawat akan bertambah 1,800,000 – 2,520,000 m3 setiap tahun.

    Dalam masa 10 tahun, jumlah permintaan air dirawat akan menjejah sekurang-kurangnya 18,000,000 m3 air. Ini tidak termasuk pertambahan industri pembuatan, pasaraya mega dan komersial di mana permintaan air dirawat boleh menjangkau sehingga 30,000,000 meter padu atau lebih lagi.

    Jadi, amat jelas, kapasiti rawatan air mentah oleh loji yang telah dibina berpuluh tahun dahulu akan tidak dapat menampung permintaan air bersih yang semakin meningkat.

    Jadi, rancangan kerajan untuk membina loji rawatan air yang baru untuk negeri Selangor adalah suatu tindakan yang wajar.

    Sebenarnya, kerajaan Selangor faham dengan masalah ini. Tetapi disebabkan kata telah dikotakan bahawa mereka akan menentang pembinaan loji rawatan air pada Pilihanraya yang lepas, adakah sangat tidak wajar bagi mereka untuk mengaku kesilapan mereka atas sebab prinsip politik.

    Yang malang ialah rakyat Selangor seperti lembu ditarik tali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dorang tau ni sume otak lembu nk kencing owg je tau pigi jalan la parti kote bengkok.. Ramai jugak geng cium ketiak kat sini x pegi menjubo ngan amenoworld n milosuam ke?

      Delete
  13. Parasit politik' ke Selangor
    Pembangkang tiada kata sepakat, ada unsur nepotisme

    Tanjung Karang: Selangor kini menjadi tumpuan 'parasit politik' yang sudah ditolak rakyat negeri lain, kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar.

    Katanya, kedatangan mereka itu yang sebelum ini bertanding di luar Selangor juga memberi gambaran pakatan pembangkang tidak mempunyai anak tempatan berkaliber untuk diletak sebagai calon.

    Sudah tiba masanya rakyat di Selangor membuka mata mereka melihat wujudnya istilah yang boleh dikatakan lebih dari unsur kronisme iaitu nepotisme” Noh Omar, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor
    Beliau berkata, jika dulu ada khabar angin menyatakan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim mahu bertanding di Selangor, kini isterinya merangkap Presiden parti itu, Dr Wan Azizah Wan Ismail pula mahu mencuba nasib di negeri ini.

    nampaknya menjadi strategi wan azizah...noh omar dah kalut

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETAN2 UMNO MENGELABAH...........

      Delete
  14. laki kak limah jandaApril 1, 2013 at 3:44 PM

    Perancangan Allah lebih baik dari perancangan BN


    Rupa-rupanya memanglah senjata paling canggih yang perlu ada pada setiap pejuang kebenaran ialah "Kesabaran" sepertimana yang ditunjuki oleh Baginda Rasulullah dalam perjuangan menengakkan Islam dan kata-kata Rasulullah bahawa "Kesabaran" itu awalnya pahit,namun penghujungnya adalah "Kemanisan"

    Maka kini terbuktilah kepada kita,akan kata-kata Rasulullah ini..Bagaimana pahitnya keadaan pembangkang pada tahun 2003 apabila puak pemerintah yang tunjangi oleh Umno/BN melakukan "Persempadan Semula" semata-mata inginkan kuasa mereka kekal sampai bila-bila.

    Bertambah pelik dan memilukan apabila kawasan dimana pembangkang bertanding yang mejoritinya melayu,telah ditambah dengan pengundi kaum cina dengan cara persempadanan yang dianggap "Gila Khinzir" sewaktu itu,Rata-rata kawasan yang kuat pembangkang telah dimasukkan pengundi cina dengan jumlah yang banyak,kerana sewaktu itu juga kaum cina tidak mahu dan takut untuk mengundi pembangkang terutamanya parti PAS kerana saban hari dipertakutkan oleh Umno Haprak.

    Namun selepas 15 tahun berlalu,dengan sabar dan penuh dugaan yang teramat sangat..kini segala perancangan jahat mereka telah dikembalikan Allah kepada mereka semula..Hebatnya perancangan Allah tidak dapat diatasi oleh makhluk bernama manusia yang begitu lemah.

    Kini mereka terasa bahang dan azab Allah dengan kerja-kerja jahat mereka suatu ketika dulu,apabila majoriti kaum cina sudah menolak dan membenci Umno/Bn dan tidak takut lagi untuk mengundi dan bersama PAS.

    Untuk mereka melakukan kembali kerja jahat mereka ini,Umno Haprak memerlukan 2/3 majoriti dalam parlimen..mana mungkin kerana sekarang mereka sudah tiada kuasa 2/3..jadi merana dan azablah dirasakan apabila perancangan jahat mereka selama ini untuk mengekalkan kuasa diterbalikkan oleh Allah apabila meraka pulak yang merasa keperitan dan kepedihannya..Benarlah firman Allah.."Kamu merancang,tetapi perancangan Allah Maha Habat"...Akhirk kalam,,nsyaAllah Ini Kali la...

    ReplyDelete
  15. harap pihak berkuasa dapat menyiasat buku tausug yang mungkin menjadi penyumbang kepada tragedi lahad datu

    ReplyDelete
  16. kerana rakyat selanggor yg pilih si gagap tu lah.... bengap punyer horsePK!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lah yg bengap....org pilih babi tue mesti ada sebab... utk bantu rakyat tapi lain plak yg jadi... banyak duit yg habis ditelan mamat gagap nie....

      Delete
    2. UMNO/BN YG BENGAP ... MB KHALID OK... PRU13 TETAP PANGKAH PR!

      Delete
  17. Nak buat camne dah memang majoriti rakyat selangor memilih PR,BN takyah lah jeles sangat kan...

    ReplyDelete
  18. TOLAK PEMBOHONGAN & FITNAH UMNO/BN... PRU13 TETAP PANGKAH PR!


    BUKTI1
    MB PR selangor selamatkan khazanah selangor & kini rezab kewangan negeri melebihi RM 2 billions!

    BUKTI2
    Tiada kes yg disabitkan rasuah oleh SPRM!

    BUKTI3
    Urusan harian rakyat selangor seperti biasa tiada meresahan serius!

    BUKTI4
    Tiada dakwaan kes murtad dimahkamah syariah selangor.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!