APA? 680 AHLUL PAS SERTAI UMNO DI PERAK? ABIS LA INI MACAM...

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi menerima 680 borang menyertai UMNO daripada bekas ahli PAS dari Parlimen Larut sempena program Kenduri Rakyat di padang SK Sungai Bayor, dekat Selama.

Mereka mengambil keputusan meninggalkan PAS selepas menyedari perjuangan parti itu semakin tersasar daripada landasan Islam sebenar.

Bekas Ketua PAS cawangan Sungai Bayor, Zanian Md Shuhor, berkata beliau secara rela hati meninggalkan PAS kerana parti itu semakin menyimpang daripada perjuangan Islam yang sebenar.

“Saya bersama kira-kira 130 bekas ahli PAS cawangan Sungai Bayor mengambil keputusan keluar parti dan menyertai UMNO kerana hilang keyakinan terhadap perjuangan parti itu.

“PAS tidak lagi relevan dengan perjuangan Islam kerana sanggup bersekongkol dengan DAP demi kuasa dalam politik.

“Selain itu, isu kalimah Allah dipermain-mainkan oleh pemimpin PAS kerana tiada kata sepakat dicapai hingga menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam itu sendiri,” katanya lagi.

Beliau berkata, peluang Barisan Nasional (BN) untuk mempertahankan kerusi Parlimen Larut pada Pilihan Raya Umum Ke-13 semakin cerah apabila semakin ramai ahli PAS di kawasan itu mengisytiharkan keluar parti.

Seterusnya baca di Perak Today..

Parti Lebih besar dari Individu

PRU13 Penentu masa depan

59 Responses to "APA? 680 AHLUL PAS SERTAI UMNO DI PERAK? ABIS LA INI MACAM..."

  1. 3 pengkhianat negara kes lahad datu sudah dikenal pasti

    dua dari semenanjung
    satu dari sabah


    klue nya mereka pemimpin dari parti pembangkang
    ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lena tidur gamaknyer mrk ini...asyik teringat tali gantung dpd putra jaya....mampus ko!!!!!
      Syabas atm dan pdrm....

      Anak polis
      Menantu askar

      Delete
    2. Alhamdulillah berkat mulut cabul puak PAKATOON.

      Delete
  2. Rakyat malaysia ada sebab yang kuat kenapa perlu sokong BN

    asalkan hati dan minda mereka
    terbuka
    insyaallah pr akan ditinggalkan

    ReplyDelete
  3. mana fake juragan ni? slalu dia yg paling awal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA BARU SEDAR DARI MIMPI. IQ RENDAH CAKAP TINGGI MANA BOLIH. AGAK2 LAH.

      Delete
    2. Hari2 ahli pr masuk umno... errr tp ceramah mna2 ...mkin hari makin ramai... apa yg iskandar babi ni merapu.

      Delete
  4. bak kata cai, umno masuk umno... wahkakaka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bekas ketua cawangan pas
      pun dikata umno masuk umno
      tak tahu la aku nak kata apa

      Delete
    2. Dr. Mazlan akan menewaskan anwar ibrahim di permatang pauh...insyAllah...
      Siapa dr. mazlan??????
      Hanya yg bodoh dan bingai akan ikut pas di bawah hadi dan n.ajis.....pelacur agama dan pelindung peliwat dan penzina....sedih dgn gelagat ulamak mcm nie....

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    3. Hari2 ahli pr masuk umno... errr tp ceramah mna2 ...mkin hari makin ramai... apa yg iskandar babi ni merapu.

      Delete
    4. Sentap kerrrrr?????

      Delete
    5. Aku bn pn p tgk ceramah PR... Saje nk tgk depa merapu kutuk sana kutuk sini.. Mcm gelagat raja lawak.. Syok glak je... Klu undi sms raja lawak,undi PR la.. Klu PRU13 undi BN la.. Masa depan negara bukan tuk glak2

      Delete
    6. Seronok tengok si badut gay dan cina komunis bergurau atas pentas....si ulamak pulak kluar fatwa ikut suka....ingat rakyat bodo....
      Dlm perjalanan balik....gelak memanjang dgn rakan2 melihat aksi lucu atas pentas....

      Delete
  5. Umno BN lah yg tak releven lagi kerana sudah tak disokong oleh kaum lain.MCA,GERAKAN dan MIC hanya tinggal nama kerana telah hilang pengaruh.Amno kalau gagal selepas PRU 13 lebih baik dibubarkan terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu kita brckp dgn perjuangan umno...knp perlu lu pedulikn sokongan mca/gerakan/mic...umno adalah perjuangan utk agama(islam),bangsa (melayu) dan negara(malaysia)...adakh pr berbangga dgn dap yg tidak prnh jujur dgn islam,melayu dan malaysia...

      Bn adalah suatu perkongsian kuasa dlm berpolitik,yg mana rakan didlm bn mesti mngakui islam adalah ugama rasmi, ketuanan melayu dan malaysia negara islam yg majmuk dimana org melayu muslim mnghormati hak beragama dan menjalani budaya bangsa lain...bhai prnhkh pimpinan tertinggi dap mnyata kn secara jelas tntng islam,melayu dan negara islam...

      Delete
    2. Dulu pr kuat krn mat liwat....
      Sekarang pr lemah dan akan tumbang pun angkara mat liwat....
      Itu ulasan dan kupasan cina dap...
      Pas dan pkr akan sanggah krn mrk golongan tegar lgbt.....hihihihihiiiiii

      Delete
  6. Tahniah.....tiada apa yg perlu ditaksub dgn pas krn pemimpin yg ada hanya tahu berdendam dan melacurkan agama...
    Islam adalah islam....pas cuma parti yg mmperalatkan islam utk berkuasa....
    Menipu rakyat spt ashaari arqam menipu pengikutnya....
    Ada kuasa tapi cuma jadi hamba kpd dap sampai bila2.....
    Cukuplah....bukan n.ajis atau pas yg menentukan ketaqwaan dan keimanan kita mahupun syurga atau neraka.....

    Marilah ramai2 kita lari dpd pelindung peliwat dan penzina serta perasuah agama......


    Bekas ahli pas kampung

    ReplyDelete
  7. Parti ygmemerintah syok sendiri BN..Barisan Najib dgn kroni kroni tegar.tak layak dipanggil Barisan Nasional/kebangsaan..1Malaysia kunun..orang Cina dan India majoriti sokong DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dan india sokong dap???itu sifir ilusi melayu pas dan pkr.....
      Lantak koranglah....
      Lain kali jgn tipu rakyat....jgn jual kpg buah pala....

      Delete
  8. Ahli pas yang rajin dok komen kat sini terima kasih atas kerajinan anda, nampak tak muka najib kat atas? cuba bandingkan dengan Anwar, Hj Hadi, dan Nik Aziz, agak2 muka siapa lebih berseri dan terserlah kejujuran di air mukanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang sangat dengan najib.....bagus lah tu, tapi tak payah lah selak kain orang lain....bukan kah itu lebih bagus?

      Delete
    2. Sapa mula dulu....buat fitnah sampai Bala kena bala....
      Dan yg selak kain dtgnya dari penyelak kain rakan sendiri dan kemudian tuduh org lain....

      Delete
    3. Jgn selak sgt,t al jubo npk hahaha

      Delete
    4. Berseri seri laa sangat2 muka Najib sampai bini pn takut nak suruh bertudung..........harap sj kaya dari kecik....mana paham istilah org miskin.

      Delete
    5. Mohammad Farid BangiApril 27, 2013 at 1:05 AM

      Apasal komen pasal bini org....? Awak suka tak org komen bini awak.....? Satu lagi, awak ingat semua orang kaya tak paham istilah orang miskin....sebabtu kita bayar zakat....dan satu lagi, awak pegila ziarah rumah dimana Najib di Kampung Keladi time dia budak2 dulu...saya rasa rumah awak lagi besar.....jangan tuduh sebarang tuduh, nanti awak yang nampak bodoh.....

      Delete
  9. Kes berebut calun lah tuuuu..... Awat dulu PAS reliven kaaa..?

    ReplyDelete
  10. Saksikanlah keganasan penyokong PAS yang berjaya dirakam------->>> Ohpilihanrayaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai....aku hampir setiap hari membaca malaysiakini ko tu cai sejak zaman memuja pak sheikh.....
      Yang nyata dan perlu ko sedar....jika pemimpin utama ko telah menipu..merasuah...meliwat dan berzina.....
      Sedikit pun aku tak percaya dgn nukilan korang.....
      Klu korang ditakdir jadi pembangkang semula.....tukar dan ubah pemimpin korang agar lbh bermaruah....

      Delete
  11. Bhai..sorry bhai aku tak dapat bersuara..aku risau penyamar aku akan memutarbelitkan fakta perjuangan suciku..bhai aku akan kembali sebagai juragan yang serba baru..nantikan semuanya bhai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bhai lu nk kmbali sebagai juragan serba baru itu lu pnya hal bhai... Kemon bhai jd gentle dlm berpolitik sbb kita bawa ideologi kita...perjuangan kita...falsafah politik...prinsip kita...malu bhai,berjiwa perjuang namun hati trlalu kecil hnga berlindung dgn identiti org... Lu kata...lu suka...lu fikirlah

      Delete
    2. Makin lawak aku tengok macai2 pr nie....
      Weiii....lain kali klu nak melancap....jgn depan pc...

      Delete

  12. Perlu tinggalkan PR sebab:

    1. Parti seks bebas...halalkan LGBT.
    2. Gadaikan kalimah Allah.
    3. Parti anak beranak..nepotisme
    4. Agen Yahudi dan PAP
    5. Menggalakkan huru hara

    ReplyDelete
  13. Salah tu... Bilangan sebenar 6800000 ahli pas dah keluar...

    ReplyDelete

  14. Saya bukan ahli UMNO...tapi sokong BN. Hidup BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua pun tak daftar jadi ahli umno
      tapi gua sokong BN
      hidup BN yeyeye

      Delete
    2. Dulu psk sheikh...sekarang pak seks...
      Aku undi bn......

      Delete
    3. Sama aku poooONN

      Delete
  15. biarkan... puak2 yg telah keluar dari pas dan masuk umno pasti akan menerima balasannya..
    seperti kata2 TG, mereka2 ini yg masuk umno secara automatik telah menolak islam dan menolak Allah.. mereka2 ini kafir... sembahyang mereka tak dapat pahala, tidak akan dapat masuk syurga...
    sama2 kita pertahankan pas kerana hanya islam pas sahaja yg lebih baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaa
      Rasul2 kita dulu dlm parti pas ker????????
      Tak nak komen pjg lah.....bawak2 mengucap wlpun tersentap dgn gelombang rakyat yg menolak islam pas....
      Tak malu aku nak cakap.....muka2 ostad pas yg berdendam sesama islam....nampak gelisah mcm muka sultan kiram....keruh....

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    2. Kalimah Allah pun sanggup gadai bagus sgtla islam Pas yeee

      Delete
    3. Islam?? Islam pas??

      Delete
    4. Sembahyang bukan untuk dapat pahala,tapi wajib. Xdpt phala pn kna sbhyg.klau tolak islam dan kapiaq org xsmbhyg.ckp x pkai otakcm ni la..bodo

      Delete
  16. TOLAK PEMBOHONGAN & FITNAH UMNO/BN... PRU13 TETAP PANGKAH PR!


    BUKTI1
    MB PR selangor selamatkan khazanah selangor & kini rezab kewangan negeri melebihi RM 2 billions!

    BUKTI2
    Tiada kes yg disabitkan rasuah oleh SPRM!

    BUKTI3
    Urusan harian rakyat selangor seperti biasa tiada meresahan serius!

    BUKTI4
    Tiada dakwaan kes murtad dimahkamah syariah selangor.

    RAKYAT SOKONG PERUBAHAN... SOKONG PAKATAN! PRU13 UNTUK PERUBAHAN - MERDEKA RAKYAT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan pun sama je...jd yb sepenggal dah kaya raya...maaa dpt duit...ckp bagus bolehla...ada ketua pakatan tu pergi oversea lg banyak dr balik kaw sendiri...xde pun nak suruh sprm pergi siasat...ckp poyo blh la...ketua pas pun ada pakai porshe zuhud giler...apasal tak tanya mana dia dpt duit...musnahkan pakatan inshaAllah malaysia aman...

      Delete
    2. Cai....jgn buat lawak lah...
      Rakyat selangor dah tolak pr....janji tong kosong rupanyer.....
      Pemimpin pendubo dan pemuki
      Kaki rasuah dan kronisme....
      Munafik.....

      Delete
    3. Dulu selangor BN pgg pusat judi,pusat urut mngkin ada 1 2 3 ckup kebal kat kawasan t'tentu.. Skrg PR pgg b'lipat kali ganda.. Lagi kebal,signboard beso dri masjid... Klu genting org islam xleh masuk.. Meh tgk kat sni,bersepah2

      Delete
  17. PAKATAN TAK AKAN PERCAYA SEMUA INI.
    INI SEMUA SANDIWARA UMNO BN.

    BIASA LA...
    OTAK MEREKA DAH HITAM DENGAN PERANGAI HASAD-DENGKI, TAMAK DAN CEMBURU ATAS KEJAYAAN KERAJAAN MENTADBIR NEGARA DENGAN BAIK SEKALI.

    ReplyDelete

  18. REMAJA MELAYU BANGKIT & HERO PERUBAHAN!

    NAJIB sekeluarga & adik beradiknya hidup penuh dengan skandal & noda tidak seperti arwah bapanya TUN AB RAZAK yang dikasihi oleh setiap lapisan rakyat.

    Sekiranya TUN AB. RAZAK masih hidup apakah beliau akan menyokong amalan & tindakan anak2nya itu? Adakah BPR, Audit, Hakim Mahkamah dizaman TUN AB. RAZAK akan melepaskan setiap pertuduhan kecurangan anak2 'PM' itu terhadap ibu pertiwinya?

    Sesungguhnya NAJIB tidak sama dengan TUN ABDUL RAZAK (TUN pejuang kemerdekaan, bapa pembangunan & negarawan ulung). NAJIB banyak mengkhianati prinsip perjuangan arwah bapanya. TUN ABDUL RAZAK seorang bijak, cekal, tegas, amanah & hidup simple, sedangkan sifat NAJIB adalah sebaliknya.

    Sekiranya TUN ABDUL RAZAK masih hidup, apakah beliau tidak memusuhi anaknya NAJIB berwatak EGOISTIK, HEDONISTIK & PENJAJAH BANGSA SENDIRI hasil didikan mentor Mahathir? Mungkin TS Abdullah Ahmad (Dollah Kok Lanas-DKL) dapat bandingkan secara terperinci antara dua watak ini. Apakah NAJIB "anak DERHAKAI perjuangan bapa" sebagaimana kedegilan anak & isteri Nabi Noh AS menolak perjuangannya?

    Apakah NAJIB bawa legasi visi TUN RAZAK atau menjadi liabiliti visi TUN RAZAK?

    Melayu perlu keluar dari minda feudal --- kepimpinan bangsa bukan lagi diwarisi tetapi ditapisi berdasarkan syarak & ilmu!

    MELAYU PERLU BERANI BERUBAH, bukan menyerah kepada takdir ciptaan sendiri!

    Carilah pimpanan baru untuk PERUBAHAN!

    pru13 ... untuk PERUBAHAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dongeng...dongeng....
      Pr blm pegang putra jaya dah mengkayakan anak beranak dan rakan taulan......

      Satu soalanlah utk ko cai?
      Antara ds najib dan anwar brahim....mana yg lebih dipercayai?????jwb ikhlas ok...

      Satu clue utk ko cai....ahli cina dap sendiri tak yakin dgn pemimpin pr mentadbir negara khasnya anwar brahim...

      Delete
    2. Perubahan.... Aku sokong bn
      PR tak ada perubahan,fitnah tak ada fakta yg btul...
      [BN][✗]
      [PR][ ]

      Delete
  19. Sebahagian isu2 punca ahli2 pr kluar parti...
    Dap....pemimpin sombong bongkak..tak hormat ahli..kronisme..rasuah...tak hormat rakan parti...
    Pas...pemimpin pendendam(bukan personaliti islam)...gadai agama..melindung peliwat dan penzina...mghina rakyat..menjatuhkan maruah islam..gadai tanah rakyat...gagal mentadbir negeri...
    Pkr..janji kosong..pelucah paling buruk...rasuah..kronisme..pghasut..kaki fitnah...dalang lanun...gadai agama...

    Bangkang usaha2 baik kerajaan utk rakyat....
    Tikam menikam sesama sendiri....
    Hilang kepercayaan sesama sendiri...
    Saling mendominasi sesama sendiri...
    Mgeluar fatwa dan pdpt ikut suka hati....
    Cakap tak serupa janji...

    Pening kepala rakyat jika mrk jadi pak menteri...
    Sekadar membantu menyediakan post mortem jika pr kalah tak lama lagi....

    ReplyDelete
  20. KAHKAKAHKAHKAHKAHKAH ... lawak bodoh pencacai UMNO LUCAH @ PAPAGOMO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa
      Rasa sentap di hati para pencacai pr pelakon lucah dgn kebangkitan rakyat....adoiiiii

      Tak sudi undi pr kali ini.....

      Delete
  21. Lawak kerrr...so heppi tak terkata. Tersentap terkentut tergelepok puak HAMpas.

    ReplyDelete
  22. kah..kah..kah.....aku igt parpu beer ni pandai kira..rupa nya rais yatim lg pandai kira...klu rais yatim kira tentu jumlahnya 3 org ahli pas yg masuk BN ni

    ReplyDelete
  23. Selepas Anwar di pecat barisan altenatif belum mampu menggugat BN. Hanya selepas Paklah jadi PM baru BN tewas di bebera negeri kerana undi protes, selepas negeri di tadbir PR yang memberi undi protes sudah banyak belajar dari kesilapan kerana memilih PR, ditambah pula dengan banyak pembaikan yang telah dibuat oleh Ds.Najib terhadap rakyat..apakah PR masih bermimpi dengan rekod pentadbiran negeri paling buruk dan haprak untuk terus megembangkan pentadbiran nya ke negeri2 yang lain.? kuasa Allah kita tak tahu tapi kalau mengikut akal elok sangatlah kalau nak tempah nesan pun.!

    ReplyDelete
  24. mana gambar 680 gambar ahli Pas join Umno? kalo gambar ni jgn hrp aku nk pcaye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nak percaya ikut sukak lu la..

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!