WAHAI NIZAR LAKNATULLAH! KENAPA MEMBER KAU HINA KAU KAT PASIR PANJANG NI?

Roha Wati Abidin

Kedai Komputer bukti kerajaan BN yang adil 

Kenalkah anda semua bakal calon PAS Pasir Panjang ? Gambar di atas adalah gambar beliau. Rohawati Abidin. Mempunyai sebuah kedai komputer iaitu Pusat Komputer Fast di Samudra, Seri Manjung.

Sedikit latar belakang Rohawati. Berumur 43 tahun. Syarikat beliau adalah salah satu syarikat yang menjadi pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerah kan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia. Beliau telah mengaut keuntungan yang diberikan oleh kerajaan. Namun, beliau tetap menyatakan kerajaan KRONI.

TERBUKTI bahawa tiada kroni di pemberian projek/ tender atau apa sahaja dari Kerajaan BN sedia ada. Sekiranya BN benar-benar kroni, lebih baik kerajaan bagi kepada syarikat kepunyaan melayu dan orang UMNO di Manjung ini. Orang UMNO pun ada kedai komputer di Manjung ini.

Kerajaan memberikan kontrak kepada semua, tidak kira fahaman politik.

Dalam program munajat muslimah Pas Perak di Kg Expo beliau terlepas cakap, kehadiran dan pencalonannya di Pasir Panjang adalah untuk membaiki kelemahan wakil rakyat terdahulu.. Siapa wakil rakyat Pasir Panjang? Jawapan nya ialah Nizar Jamaluddin.

http://mynameblackpanther.blogspot.com/2013/03/calon-pasir-panjang-zambryabdkadir.htmlB7-NQ

HOUSE PK: Ini aku petik dari Taiping mali Otai Blogger Perak yang sangat aku hormati dan sanjungi! Kat sini ada 2 point yang pertama calon PAS sendiri aku yang Nizar lahanat ni tak buat kerja. Ini hakikat bukan fitnah. Yang kedua calon ni sendiri dah banyak termakan BUDI BN. So rakyat Pasiaq Panjang, Tuha bagi akai guna...jangan simpan noooo

87 Responses to "WAHAI NIZAR LAKNATULLAH! KENAPA MEMBER KAU HINA KAU KAT PASIR PANJANG NI?"

  1. mungkin isu setempat mebuatkan org pasir panjang memilih PAS. majoriti melayu, tapi kene undi kat india... cube kaji selidik isu setempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. la nih calunnya calun melayu...jadi jangan ler lagi berkempen kotor dengan berkata "haram undi bukan islam kerana......." tuh ler kempen masa nizar jadi calun 2008...cara kotor

      Delete
    2. Abis kalo gitu xboleh lah undi DAP sbb majoriti CINA bukan Islam....

      Delete
    3. umah aku dulu kat manjung.dapat lar risalah nih.mentang2 lar dia lawan mic.kalo calun cina vs bn nyer umno kot...mau ler idak dia kata haram pun

      Delete
    4. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
    5. Jgn jd bodoh dgn mrapu babi kt sini dn sblum kau diangkat sbg antara anjing2 khawarij lebih baik kau pegi siasat kkayaan yg dimiliki anwar gaytua serta kaum kluarga dia dn proksi dia spt azmin ali, kamarudin jaafar serta rahim ghouse kini sdg brsembunyi di indonesia yg mnjaga duit 3 ribu juta yg disamun oleh gaytua.

      Delete
    6. aku buat gitu bkn ape.. supaya pasnie kawasan majoriti melayu dpt kt umno.. jd melayu gak yg untong.. bkn racist, tp tu la car politik org cina.. jrg la kalo majoriti cina dpt kt melayu & india.. lg pn xsalah kalo aku pilih org islam sbg pemimpin.. adekah tindakan aku salah? aku buat supaya kawasan tu jdi milik umno & melayu.. sape yg untong akhirnye.. korang jgek...
      --kps--

      Delete
  2. Hai dapt pemimpin atau cai2 Fuckaton haramjadah semua tak buat kerja, kat dalam ofis tengok videoporn, main jubor arau melancap. Itu lah kerja spesis2 ahlul tolol. Semua dari ajaran songsang atsupun Nuar jubor. Lain takde main jubor, liwat, berzina atau melancap. Pokemon punya spesis2

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
  3. Hai dapt pemimpin atau cai2 Fuckaton haramjadah semua tak buat kerja, kat dalam ofis tengok videoporn, main jubor arau melancap. Itu lah kerja spesis2 ahlul tolol. Semua dari ajaran songsang atsupun Nuar jubor. Lain takde main jubor, liwat, berzina atau melancap. Pokemon punya spesis2

    ReplyDelete
  4. Hai dapt pemimpin atau cai2 Fuckaton haramjadah semua tak buat kerja, kat dalam ofis tengok videoporn, main jubor arau melancap. Itu lah kerja spesis2 ahlul tolol. Semua dari ajaran songsang atsupun Nuar jubor. Lain takde main jubor, liwat, berzina atau melancap. Pokemon punya spesis2

    ReplyDelete
  5. Dapat pemimpin pakatan Haram , depa cuma dapat bagi CERAMAH FREE pada pengundi selain menjubor dan melancap...Dan kalo dapat YB PAS pastikan sentiasa bawa WANG BESAR masa ceramah sbb TIN MILO dah xmain dgn want kecil mcm syiling n duit 1 hengget..bkn sy yg cakap tapi penceramah PAS yg cakap...

    ReplyDelete
  6. Betina pung2x5#10%@* penganut ugama pas mmg camtu.Tidak pernah bersyukur.Orang beri rezeki dia gigit tgn yg memberi mcm anjing.Lepas dari tersepit digigit nya kita.Apa nak jadi penganut agama pas nabi nya pok nik ajis.

    ReplyDelete
  7. mohon admin pautkn link blog sy
    www.abelongthekacak.us
    tq

    ReplyDelete
  8. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:32 PM

    nizar masih lagi wakil rakyat...terdahulu itu maksudnya sebelum nizar.....parpu sudah kantoi fitnah....

    berita dibawah bukan fitnah ini betol betol punya keh keh keh...

    31 Mac, 2013Alamak?! Mana Zul Kulim mau lari?




    Lepas 48 jam, NGO India mahu 'langgar' Zul Noordin


    Selepas didedahkan PKR semalam, sekumpulan aktivis NGO India terus membuat laporan polis terhadap anggota parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin atas dakwaan menghina agama Hindu.

    Setiausaha Agung Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas) S Baradidathan membuat laporan itu di Petaling Jaya tengah hari semalam.

    Baradidathan menyifatkan, kenyataan Zulkifli, yang rakaman videonya boleh ditonton di Youtube sebagai penghinaan amat besar dan hasutan yang boleh menjejaskan ketenteraman awam.

    "Kami memohon supaya siasatan dan tindakan terhadap yagn berhormat ahli parlimen bebas Kulim-Bandar Baharu dimulakan dengan segera," laporan polis yang salinannya dihantar kepada pihak media itu dipetik.

    Sementara itu, Mipas juga memberikan 48 jam, bermula semalam kepada Zulkifli untuk memohon maaf secara terbuka kepada masyarakat Hindu atau bakal berdepan bantahan besar-besaran di seluruh negara.

    Naib Presiden PKR N Surendran semalam mendesak Zulkifli yang juga naib presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA disiasat bawah Kanun Keseksaan ekoran kenyataannya itu.

    Dalam video itu Zulkifli kelihatan seperti menyampaikan ceramah agama di surau dan menceritakan perbualannya dengan seorang penjual berhala Hindu berhampiran di Kuala Lumpur yang kedainya baru dilanda banjir.

    Perbualan itu antaranya memuatkan persoalan sekitar kenapa tuhan di kedai itu tidak menahan air daripada memasuki kedainya itu.

    Malaysiakini semalam cuba menghubungi Zulkifli bagi mendapat komennya tetapi tidak berjaya.

    Sementara itu, Pasukan Bertindak India Nasional (NIAT) yang dipengerusikan oleh Datuk Thasleem Mohd Ibrahim (kiri) juga membuat laporan polis di IPD Dang Wangi berhubung perkara itu semalam.

    "Sebagai seorang Islam, saya malu dengan kenyataan Zulkifli kerana Islam melarang seseorang dariapda menghina agama dan bangsa lain," katanya.

    Sementara itu, Presiden Hindu Sangam RS Mohan Shan pula berkata, video yang dipercayainya diucapkan pada 2011 itu mendapat kecaman menyeluruh pelbagai pihak, justeru Zulkifli patut dikenakan tindakan.

    "Kenyataan yang nakal dan merosakkan itu telah mencetuskan perasaan tidak puas hati masyarakat Hindu dan jika tidak dibendung akan merosakkan hubungan damai pelbagai kaum dan agama di negara itu," kata Mohan semalam.

    Sementara itu, kumpulan persaudaraan untuk hak asasi manusia AsSajjad Movement dalam kenyataannya menyifatkan Zulkifli sebagai melampaui batas sivil dan "terang-terangan mempersendakan agama Hindu".

    "AsSajjad Movement berharap seseorang Muslim yang komited untuk menjadi insan bertakwa dapat menghormati hak-hak kaum minoriti.

    "Sesungguhnya dalam era akhir zaman ini, tidak ada satu peradaban dapat berdiri sendiri tanpa berdialog dengan peradaban lainnya," kata kumpulan itu dalam kenyataannya hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu berani buat repot atau nk bantai cina atau india klu kutuk melayu dan islam...bhai lu beria2 nk citer hal zul ni sbb dia bukan lg mp pr...kemon bhai jgn kerana politik lu suka tngk melayu kena ugut,pukul atau kena bunuh....bhai zaman kugan jd hero tu lu anggap jew citer tu kisah dongeng....

      Delete
    2. kah kah kah juragan 69 apa la lu bhai....bukankah aku dah kata parti anutan lu tu penuh dgn org org yg nak besaqkan perutnya je....si zul kulim ni kalau sama melayu pun dia taji...ni baru makan dia ha ha ha bhai bhai bhai....aku sokong melayu tapi melayu sejatila...melayu mcm zul kulim biarkan dia ha ha ha ha......

      Delete
    3. Hahaha. Tu yg kuil dlm umh kena pecahkan kt Selangor tu hang dak mau tolong jugak ka? Tolong oi, sok hang mati depa bulih tolong arakkan.

      Hahahaha

      Delete
    4. Bhai 04.02 apa beza melayu zul dgn melayu lu....ehhh lu melayu ke!!!

      Delete
    5. Asal agama lain kena semua nak report tapi kalau Islam kena Melayu PR lah yang paling diam.

      Delete
    6. Harakah siarkan berita org islam yg mengatakan agama lain itu tidak benar

      Delete
    7. Bhai melegay mangkuk bertingkat...PK tak kantoi..sbb calon tu ckp nk perbetul wakil rakyat TERDAHULU bukan BEKAS wakil rakyat dulu...jd mmng benarlah nizar wakil rakyat terdahulu dari dia...dan bukan bekas wakil rakyat...yg peliknya takkan lh dia tak faham bertapa sibuk nya kt bkt gantang lagi..nak g kl lagi...naik mahkamah lagi... Pi skodeng ppangkor lagi...nk ceramah utk pas nk ceramah utk dap lagi...nk bontot ngeh pastu nga...dan dia pun tahu pnyokong pas boleh tima dia seadanya...jnji msuk syorga

      Delete
    8. Hahaha..mcm peguam juragan nih..teruskan..

      Delete
    9. Bhai mana lu tau aku lawyer...hahaha

      Delete
    10. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
    11. Ni lagi sekor mangkuk jamban...tak habis-habis kata "butuh pak hang" aper...puki mak hang la..!!

      Delete
  9. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:37 PM

    Satu sidang media berlangsung sebentar tadi berkenaan dengan pelancaran kempen #UmnoHaram yang diadakan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur (KLSCAH) di ibu negara.

    Sesi tersebut dilancarkan oleh Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin atau CheguBard dengan penyelaras kempen Revolusi 13 diketuai oleh Tarmizi Mohd Jam.

    Turut hadir ialah bekas ahli dewan undangan negeri (DUN) Sabah, Yahya Lampong yang juga memberi maklumat tambahan berhubung pendedahan mengejutkan ini.

    Dalam taklimat sebelum pelancaran, CheguBard menyatakan bahawa sejarah penubuhan Umno pada 1946 sendiri sudah bermasalah hingga diharamkan mahkamah persekutuan pada 4 Februari 1988.

    Ketua Umno Tanah Merah, Ikhmal Hisyam Abdul Aziz sebenarnya berdaftar dengan cawangan Umno yang tidak didaftarkan, seperti yang didedahkan salah seorang ahli Umno bahagian itu, Amran Ab. Rahman.

    Tidak berpuas hati dengan keputusan itu, seorang ahli Umno bahagian itu, Amran dan dua rakannya membawa kes tersebut ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 2011.

    Dalam tuntutan mereka, Amran menamakan tiga defendan iaitu Ikmal Hisyam sebagai defendan pertama, Abdul Rauf Yusoh iaitu Setiausaha Kerja Umno Malaysia sebagai defendan kedua dan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) selaku defendan ketiga.

    Amran dan dua rakannya mendakwa defendan pertama merupakan seorang ahli Umno cawangan Pondok Lama dalam bahagian Tanah Merah dan dilantik sebagai ketua bahagian pada pemilihan parti tahun 2008.

    Cawangan tersebut sebenarnya tidak wujud kerana tidak pernah mengadakan mesyuarat tahunan selain tiada minit mesyuarat dan laporan kewangan tahunan yang mesti dihantar kepada Umno bahagian dan ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur.

    Ikmal secara salah memegang jawatan tersebut dan telah menghadiri perhimpunan agung Umno selama empat tahun berturut-turut dari tahun 2009 hingga 2012 lalu.

    Tambahnya lagi, Umno Tanah Merah adalah sebuah pertubuhan haram di bawah seksyen 12(3) Akta Pertubuhan 1966 kerana ia gagal mematuhi peruntukan seksyen 12(1) akta yang sama.

    Malangnya ketika itu semasa proses mahkamah, mereka hilang locus standi kerana mereka dipecat tetapi tarikh pemcatan tersebut dipertikaikan kerana ia sudah dipinda tarikh ke belakang (back dated) iaitu mereka dipecat sebelum keputusan mahkamah yang membicarakan kesahihan perlantikan Ikmal Hisyam sebagai ketua bahagian.

    Didapati, 126 cawangan Umno bahagian tersebut rupanya tidak didaftarkan dan bukti tersebut dikeluarkan sendiri oleh Setiausaha Agung Umno, Adnan Mansor.

    Pejabat Pendaftar Pertubuhan (ROS) di negeri-negeri yang disyaki mempunyai cawangan Umno tidak berdaftar enggan mengeluarkan senarai cawangan atas alasan kesemua maklumat tersebut kini berada di Putrajaya.

    Akta Pertubuhan 1966 (Seksyen 10 Peraturan-Peraturan 16) dengan jelas menyatakan mana-mana pertubuhan yang ingin menjalankan aktiviti mestilah mendaftarkan kesemua cawangan atau bahagian dibawahnya sebelum disahkan sebagai sebuah pertubuhan berdaftar.

    Bagaimanapun setelah disiasat, hanya 25 peratus cawangan dan bahagian Umno di seluruh negara didapati berdaftar dengan pendaftar pertubuhan setakat 2011.

    Setakat ini, beratus-ratus emel dihantar ke alamat HaramkanUmno@gmail.com termasuk data-data sulit yang dikeluarkan oleh kakitangan kerajaan yang tidak mahu bersekongkol dengan penipuan jijik Umno dan Barisan Nasional.

    Perkara ini telah dibincang dalam Umno sendiri beberapa hari lalu kerana dikhuatiri gerakan Haramkan Umno ini akan menggugat kedudukan mereka.

    Adnan Mansor sendiri gusar dengan perkembangan ini dan telah meminta beberapa maklumat mengenai gerakan ini secara terpeinci dari sumber dalaman termasuk cawangan khas PDRM.

    Kes ini sudah mendapat perhatian Majlis Tertinggi (MT) Umno dan dijangka tiada maklum balas akan diperolehi kerana parti itu kini dalam persediaan pilihanraya umum

    rupa rupanya umno ni parti haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...gara2 dap nk diharamkn org melayu sndiri mnjadi barua utk tlg cina utk haramkn umno...bhai kemon lu pun ada akal yg boleh berfikir...lu snggup mmbaruakn diri kerana dap...tahniah bhai kerana dap apa pun boleh....

      Delete
    2. kah kah kah juragan 69 sudah buta.....itu melayu PKR la mana plak dap......yg haram kan umno india karala la bhai tu la asyik fitnah org sampai jakun sendiri yg haram umno pun tak sedaq kah kah kah bhai bhai mcm bengali la plak

      Delete
    3. Bhai...ada aku sebut melayu dap...lu yg baca pki idung pk guna lutut...aku pun tahu cgu bad tu dari mana...lain kali faham dulu baru nk gelak....yg nk diharamkn dap aku tak ckp pun pkr...cuma melayu dlm PKR& PAS snggup jd barua utk dap...sama ngan lu dan melegay mngkuk bertingkat...hahaha otak lembab pun nk berpolitik gak...

      Delete
    4. sama la dgn melayu umno yg sangup bersekongkol dgn CSL mengutuk hudud ha ha ha ha

      Delete
    5. Bhai 04.26 lu msuk salah page kut...aku pun dah confuse ni skrg aku tngh citer umno ke haram atau dap yg haram...ni tiba2 hudud lak...hudud yg mana ni...hudud pas kelantan atau hudud Allah???

      Delete
    6. Hahahaha. Hang ni ketinggalan la. CSL kata dia terima hudud klau itu yg semua rakyat Malaysia nak. Yg dia kutuk tu hudud dr pemimpin hang yg bg tafsiran liwat pun dak betui.

      Hahahaha

      Delete
    7. CSL...gua bukan tak mau hudud tp wa takut pasat itu vileo sex wa sudah keluar ma...nnt wa takut itu hudud potong wa punya bulung ma ha ha ha

      Delete
    8. chegu barbi tu bawak bekas org2 umno yg tak ada nama langsung utk menyokong nafsu lubang taik anwar gay!!!!
      yg rakyat kenal sangat...org2 kanan anwar gay dah ramai kluar pgayr dan menyokong umno tanpa dipinta....sukarela cai!!!!
      sebab apa??????mrk tak sanggup pikul bewak gay yg telah disepak kluar dari umno!!!!korang jer yg bodoh bingai kutip najis yg dibuang oleh umno tu...sekarang pgayr penuh dgn najis dan sial memanjang!!!!kesian ko spin sorang2!!!

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    9. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
  10. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:40 PM

    Kenapa saya kata Umno hina Islam dan Melayu?
    Mohamed Hanipa Maidin, 28 Mac 2013



    Yang dihormati Pengacara Majlis, Ketua Kampung Pulau Meranti, Ketua Cawangan PAS, Sahabat saya YB Abdullah Sani, Ahli Parlimen PKR Kuala Langat dan para pimpinan Pakatan Rakyat dan Tuan Puan yang saya kasihi sekelian.

    Alhamdulillah dapat saya bertemu dengan penduduk di sini di malam yang bertuah ini. Ini kali pertama saya sampai di sini.

    Saya percaya mungkin saudara saudari yang masih belum menyokong Pakatan Rakyat (PR) di kampung ini merasa sangsi dengan PR.

    Tuan Puan mungkin sangsi adakah hak dan kepentingan Islam akan terbela jika PR berkuasa?

    Tuan Puan mungkin sangsi adakah hak dan kepentingan Melayu akan terus dipelihara jika PR berkuasa di Putrajaya?

    Kesangsian ini adalah suatu yang normal kerana sejak Merdeka, Kerajaan Pusat tidak pernah diperintah selain dari Barisan Nasional ( BN ). Manusia secara fitrinya susah nak terima benda baru.

    Inilah yang dihadapi oleh para anbiya a.s dan para Rasul a.s apabila mereka mengajak kaum mereka untuk buat perubahan.. kaum para Nabi selalu memberi dalih kami lebih selesa dengan yang lama ..ajaran tok nenek oyang mereka.. meskipun tradisi lama itu tradisi yang tidak baik dan menyimpang dari ajaran Tuhan ..mereka tetap kata inilah pilihan kami dulu kini dan selamanya..

    Kesangsian ini juga diwujudkan oleh BN melalui tuduhan tuduhan yang tidak berasas dan juga fitnah yang jahat ke atas perjuangan PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti aji adi dan nik ajis (PAS) Membenarkan nama Allah d gunakan oleh org kristian dlm bible versi melayu. Masih islam kh mereka? Klau ikut cakap Dr Harun din JATUH KUFUR bg mereka yg mensyirik kan allah.Sudah kh mereka beetaubat?

      Delete
    2. dont care, yang aku tau kalau PR yang perintah hancus melayu, bakal ada keturunan melayu yahudi lah plak ....

      Delete
  11. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:41 PM

    Asas kesangsian mereka yang belum menyokong PR ini adalah dalam Pakatan ada DAP iaitu parti yang bermajoriti orang Cina maka dibuat satu anggapan bahawa DAP akan menjadi penghalang kepada pembangunan Islam dan Melayu.

    Tidak ada masalah untuk sangsi. Yang menjadi masalah adalah kita tidak mahu mencari jawapan kepada kesangsian itu. Untuk mendapat jawapan bagi menghilangkan kesangsian tersebut tuan puan tidak boleh mendapatkan jawapannya daripada Umno dan jentera penerangan mereka. Ini kerana Umno dan jentera penerangan mereka menjadi pihak yang mewujudkan kesangsian itu. Jawapan bagi kesangsian itu hendaklah didapati dari PR, dari media PR seperti Harakah, akhbar Suara Keadilan atau akhbar Roket atau media media alternatif dan juga ceramah- ceramah anjuran PR seperti malam ini.

    Saya ingin ulas dulu tentang kesangsian tuan puan tentang isu Islam tadi. Bagi saya kesangsian tentang sama ada Islam akan terbela jika PR memerintah menunjukkan tuan puan mengambil berat tentang Islam. Ini satu perkara yang baik.

    Kami ingin nyatakan seperti mana tuan puan kami khususnya PAS juga mahukan Islam terbela. Sebab itu sejak awal lagi PAS ditubuhkan. PAS ditubuhkan antara lain untuk membangunkan Islam dalam semua aspek kehidupan. Islam sebagai al -Deen. PAS ditubuhkan antara lain kerana ulama tidak bersetuju tindakan Umno menghalalkan judi yang Allah haramkan. Jika PAS tidak ambil berat Islam sudah tentu ulama PAS hanya berdiam diri apabila Umno benarkan judi di negara ini.

    Apabila Umno mencanangkan Islam tidak akan terbela jika PR perintah Putrajaya, kita juga berhak bertanya adakah Umno benar-benar membela Islam sepertimana yang Islam kehendaki atau ajar? Adakah selama berpuluh tahun Umno memerintah negara ini Islam benar benar terbela?

    Saya boleh bagi banyak contoh tentang jenayah Umno terhadap Islam.. lulus lesen judi, tipu dan rasuah dalam pilihanraya seperti didedahkan dalam RCI iaitu projek beri kad pengenalan kepada bukan warganegara atau dikenali projek Dr M di Sabah. Hatta dalam pemilihan parti dia sendiri pun Umno rasuah seperti kes Tan Sri Isa samad yang disabitkan bersalah oleh Badan Disiplin Umno terbabit dengan politik wang .. nama lain bagi rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu bewak gay korang pikul....bapak segala pecinta lubang taik...jgn harap islam terbela!!!
      mcm mana dia nak ckp hal islam sedangkan dia tu setan yg nampak!!!
      dibantu pula oleh ulama u-turn yg kluarkan hadis yg hanya menyelamatkn peliwat tua dan para pelaku maksiat agar terlepas takut mrk dikutuk oleh rakyat....BODOHKAN!!!!
      MMG NYATA KESANGSIAN TU UJUD!!!

      Delete
    2. klu ahli umno terbukti rasuah oleh korang...aku dan ramai lagi ahli umno mgalu2kan mrk dituduh di mahkamah....kita bersikap terbuka dlm hal tersebut!!!!!
      aku rasa rakyat pun akan menyokong sepenuhnya demi pentadbiran negara yg baik...
      dan aku harap bila giliran korang dituduh pula jgn pula korang meroyan dan perlu juga bersikap terbuka!!!ok....

      Delete
    3. Macam mana dgn B.A.B.I GAY TUA yg penah masuk penjara sbb rasuah? BLEH PLAK jadi punaisehat ekonomi dan nak ko jd kan PM, piiiirah kote bengkok....

      Delete
    4. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
    5. Tuan2 & puan2 percayalah;

      Bahawa kambing anda akan selamat dijaga oleh pak belang.

      Ikan anda juga akan selamat dijaga oleh si tompok,

      Anda tak perlulah risau kerana sang bedal pasti akan menjaga keselamatan anda ketika anda mandi di sungai. dan;

      Anda juga mesti percaya bahawa syaitan akan menunjukkan anda jalan ke syurga.

      Ini bukannya omong kosong, ini keyakinan yg diberikan oleh "malaikat maut mabuk" di atas.

      Delete
  12. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:42 PM

    Yang lebih peliknya tuan puan Isa Samad yang Umno kata dia rasuah dipilih pula untuk jaga Felda.. lubuk wang ringgit negara ini. Macam mana wang negara tidak habis..Umno lantik orang rasuah jaga wang ..bukankah ini seperti kata pepatah Arab ibarat kita minta serigala jaga kambing sedangkan tujuan jagaan itu untuk lindungi kambing dari dimakan serigala!!

    Umno juga banyak melakukan kezaliman sedangkan di dalam Al Quran nyatakan " Janganlah kamu cenderung kepada kezaliman nanti kamu akan disentuh api neraka." Tangkap orang tanpa bicara tak zalim kah?

    Macam mana Umno kata dia bela Islam sedangkan dia rompak wang royalti rakyat Kelantan dan Terengganu. Umno tidak hormat perjanjian.. dalam surah al-Maidah ayat 1 Allah memerintahkan orang-orang beriman untuk tunaikan janji. Adakah Umno patuhi tuntutan ayat Allah ini?

    Isu salah guna kuasa seperti isu lembu Sharizat, isu pembelian kapal selam, isu pembaziran wang rakyat seperti kes panggil artis Korea Psy yang dikatakan telan belanja RM2 juta untuk persembahan beberapa minit.. isu pemimpin Umno hina hukum Islam.. seperti ucapan Mahathir, Najib dan lain lain. Pokoknya Umno lah yang gagal membela Islam malahan menghina Islam pula.

    Mari kita lihat apakah yang dilakukan oleh Umno (sebagai pihak yang mendakwa Pakatan tidak akan jaga Melayu) terhadap kepentingan melayu?

    Apa dia kepentingan Melayu..? Dari segi Perlembagaan Persekutuan, kepentingan Melayu adalah Bahasa Melayu ..iaitu Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan. Siapakah yang persetankan kedudukan bahasa Melayu dalam Perlembgaaan melalui PPSMI...Dap atau Umno?

    Hak istimewa orang Melayu seperti tanah rezab Melayu ..Perkara 153 Perlembagaan. Biasiswa untuk orang melayu.. adakah masih terjamin.. apa yang ada PTPTN yang rakyat kena bayar dan jika tidak bayar akan disekat pergerakan .. tak boleh ke luar Negara.

    Kepentingan orang Melayu termasuk isntitusi Raja Raja Melayu.. siapakah yang menjatuhkan imej Raja Raja Melayu dan siapakah yang menyerang institusi Raja Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan.. Siapa larikan anak Raja Melayu, siapakah yang nak lantik Raja Melayu baru ganti Sultan Kelantan, siapakah yang menyebabkan website kesultanan Perak diserang dalam isu Perak dulu. Siapakah yang galakkah pembaziran dengan membina Istana Baru dalam keadaaan istana lama masih cantik dan masih boleh digunakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu betul dam benar!!!!sila buat laporan cai!!!!no pblm bagi kami dlm umno...no hal!!!!
      mcm ladang rakyat...talam...sampah menimbun...janji kosong...salahlaku seks...dalang lanun dsbnyer....Adakah ko bersedia kluarkan kenyataan secara ikhlas dan terbuka tanpa spinning around????????tu jer cai!!!!

      Delete
  13. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:43 PM

    Siapakah yang menyebabkan kepentingan ekuiti orang Melayu makin tiris ? Siapakah yang menyebabkan dasar DEB gagal.. adakah DEB menolong Melayu atau Bumiputra yang benar benar perlu ditolong atau DEB menolong Umnoputra atau kelompok kelas melayu tertentu yang dapat projek hasil amalan kronisme dan nepotisme . Tidakkah kita ingat isu bailout MAS yang rugi yang diterajui oleh Tajuddin Ramli kroni pemimpin Umno. Umno selamatkan Tajuddin Ramli seorang melayu kaya dengan salah guna wang rakyat termasuk wang orang-orang melayu yang miskin seperti kita semua tuan puan.

    Jika Umno benar benar ingin jaga Melayu kenapakah Kelantan tidak ditolong seperti isu royalti, isu pembinaaan lebuh raya. Kenapakah semasa Umno ada dua pertiga kuasa di Parlimen tidak ditambah kerusi Parlimen dan Dun-Dun di Kelantan, Trengganu dan Kedah.. tidakkah 3 negeri ini majoritinya Melayu yang jika ditambah kerusi Parlimen dan Dun di tiga negeri tersebut nescaya akan bertambah kerusi Melayu/Islam di sana. Kerana bencikan PAS, Umno tidak mahu tambah kerusi di tiga tiga negeri tersebut ketika mereka ada kerusi dua pertiga di Parlimen.

    Apa yang Umno buat bagi jaga akhlaq remaja/belia Melayu/ Islam. Semasa Umno buat Hari Belia Negara 2012 anjuran Kementerian Belia Dan Sukan yang Menterinya Melayu dan Islam , apa yang mereka buat?

    Tahukah kita melalui surat bertarikh 21 Mei 2012 dari Stadium First Sdn Bhd kepada Ketua Setiausaha Kementerian Belia Dan Sukan, Dato Mohid Mohamed, syarikat tersebut tuntut belanja sebanyak RM15 juta bagi kos program tersebut. Secara tepatnya kosnya RM5,155, 175.60 untuk belanja kos program laghah tersebut. Dari perincian kos itu tuan puan, RM2.040.56 juta adalah kos memanggil artis wanita Korea yang dikenali sebagai K -Pop.

    Bayangkan tuan puan Kerajaaan Umno sanggup hidangkan belia dan beliawanis kita dengan artis wanita luar negara yang berpakaian seksi dan sanggup pula belanja RM2.04 juta .. inikah cara Umno jaga akhlak dan moral remaja Melayu/ Islam? Yang lebih hebat PM yang tuduh PAS berdosa 7 dosa besar boleh berdiri sepentas dengan artis wanita Korea K Pop yang hanya berpakaian seluar pendek .. tak berdosa pula Sahibus Samahah Al fadhil Ustaz Najib !

    Tak cukup K-Pop , dipanggil pula artis Korea PSY di Penang.. berapa lama persembahan PSY? 10 minit ... berapa dibayar ..RM2 juta tuan puan.. lepas tu Najib minta pula orang sokong BN..

    Sekarang kita lihat adakah tuduhan BN bahawa DAP anti Islam dan Melayu betul atau tidak? Kita lihat negeri Pulau Pinang yang Ketua Menterinya dari DAP. Kita lihat apa yang Lim Guan Eng ( LGE ) buat di sana? Contohnya tentang isu pendidikan agama. Adakah tuan puan ahli Umno tahu bahawa Lim Guan Eng belanja lebih banyak untuk Sekolah Agama Rakyat (SAR) dari SRJK (T) dan SRJK (C). SAR diberi bantuan per kapita sebulan puratanya RM97, 000 sedangkan sekolah Tamil hanya dapat RM 63 ribu sebulan manakala Sekolah Cina hanya dapat RM60 ribu sebulan. Macam mana Umno kata LGE anti Islam?

    Umno bukan sahaja tarik balik bantuan per kapita SAR malahan fitnah pula SAR dengan tuduh SAR tidak ajar agama sebaliknya ajar pelajar jadi pengganas ..sebab itu Umno tarik balik bantuan per kapita SAR...

    LGE juga sediakan tanah untuk bina SAR. LGE juga mahukan lebih ramai huffaz , penghafaz Al Quran di Pulau Pinang dengan memberi bantuan dan hadiah. LGE nak tiru cara pemerintahan Umar Abd Aziz r.a dan itu pun Umno marah! Kita pun pelik Umno marah ..tak kan nak suruh LGE tiru pemimpin Umno .. adakah pemimpin Umno yang LGE boleh tiru

    Sebab itu saya katakana tuan puan yang hina Islam dan Melayu ni Umno dan BN bukannya PAS dan Pakatan Rakyat.


    (Transkrip ucapan ceramah Mohamed Hanipa Maidin di Pulau Meranti, Sepang pada 27/3/2013.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...mohamed hanipa maidin ni sapa.. Mohamed nasionalis melayu yg menyamar tu ke...hahaha

      Delete
    2. klu benarlak lge tu islamik...korang nak ker kalimah Allah tu digadai oleh dap????
      hati ko tu yg terlalu benci dgn umno sampai apa yg umno buat utk org melayu dan islam tak nampak oleh korang!!!!
      bila bn bagi peruntukan jutaan ringgit walau negeri tersebut bwh pr...mcm mana pemimpin korang belanjakan wang tersebut??!!!!kenapa tak mampu lakukan???!!!sebab pemimpin korang lemah dlm pntadbiran....

      Delete
    3. Klau kerajaan persekutuan tak tolong kelantan dh lama kelantan tu jd hutan rimba dh. Setakat hari ni utang kerajaan kelantan pd kerajaan pusat RM1,121 juta ko tau tak? Kerajaan pusat x tulung kununnnnn piilah mabuk ....ajak kalid samat pi melawat kilang arak kat sh alam tu lg.....islamik kunun....tu rumah urut yg tumbuh macam cendawan kat sh alam tu ape citer? Anuar...liwat. Badrul Amin kaunsling pkl 3 pagi dgn bini org....banyak laie lah maleh nak citer lh.....hangin satu badan d buek eh....

      Delete
    4. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
  14. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:46 PM

    SPRM dan Peguam Negara Hina Mahkamah



    SHAH ALAM, 30 MAC : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Kerajaan Malaysia didakwa menghina keputusan mahkamah apabila gagal menyiarkan permohonan maaf kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di dalam akhbar bahasa Inggeris.

    Ini selepas bekas Ketua Pesuruhjaya Datuk Seri Ahmad Said Hamdan gagal menyiarkan permohonan maaf beliau sejajar dengan persetujuan yang dicapai di dalam mahkamah tinggi Kuala Lumpur 19 Mac lalu.

    Persetujuan itu direkodkan di hadapan hakim, Datuk Lau Bee Lian di dalam kes saman Abdul Khalid terhadap Ahmad Said. Kes itu berkenaan kenyataan bekas pesuruhjaya itu empat tahun lalu tentang sumbangan lembu korban di kawasan parlimen Bandar Tun Razak.

    Antara terma persetujuan itu ialah Ahmad Said melafazkan permohonan maaf di mahkamah terbuka dan menyiarkan permohonan maaf tersebut di muka depan akhbar The New Straits Times dan The Star dalam tempoh empat (4) hari dari 19 Mac.

    Bagaimanapun Abdul Khalid dalam satu kenyataan berkata, Ahmad Said, SPRM dan Kerajaan Malaysia bersikap liar dan tidak bertanggungjawab apabila dengan sengaja tidak menunaikan perintah tersebut.

    “Mereka sehingga hari ini masih gagal melaksanakannya walaupun peguam saya telah menuntut defendan
    berbuat demikian.

    “Ahmad Said, SPRM dan Kerajaan Malaysia secara terang-terangan telah menghina mahkamah kerana dengan sengaja tidak mematuhi dan menghormati perintah mahkamah,” katanya di dalam satu kenyataan.

    Pada 19 Mac, Ahmad Said memohon maaf secara terbuka di dalam mahkamah kepada Abdul Khalid dan menarik balik kenyataan yang diberikan dan diterbitkan pada 21 Februari 2009 oleh pihak media.

    Pada 2009, Ahmad Said mendakwa bahawa Abdul Khalid telah menyalahgunakan kuasanya untuk menderma sejumlah RM 110,400 bagi tujuan membeli 46 ekor lembu korban sempena Hari Raya Aidiladha di Bandar Tun Razak pada tahun yang sama.

    Susulan daripada dakwaan itu, SPRM telah memulakan siasatan dan mendapati tidak ada unsur salahgunakuasa atau penyelewengan di dalam pembelian itu.

    Tegas Abdul khalid, sikap melampau kedua-dua defendan ini bertujuan menghina beliau secara berterusan selaku mangsa kepada kata-kata berunsur fitnah.

    Sehubungan itu, beliau telah mengarahkan peguam, Sankara Nair untuk memulakan satu prosiding penghinaan mahkamah terhadap Ahmad Said, SPRM dan Kerajaan Malaysia.

    “Tindakan defendan ini selari dengan sikap kerajaan Umno-BN yang telah memperkotak-katikkan badan kehakiman Malaysia.
    “Mengingkari perintah mahkamah dilakukan tanpa sedikit pun rasa kesal kerana beranggapan kedudukan mereka mengatasi undang-undang di negara ini,” katanya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. surat kabo mana nih...? meh bagi aku satu copy...he..he..

      Delete
    2. surat kabor keldai daily...surat kabor fitnah no. 1 krn bos nyer buat maksiat tapi tak nak ngaku!!!!bersumpah pun bacuuuul!!!!

      Delete
  15. malaikat maut umngokMarch 31, 2013 at 3:48 PM

    Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil perlu menilai sikap samseng penyokong Umno BN terlebih dahulu sebelum menuduh Pakatan Rakyat akan membuat huru-hara pada Pilihan Raya Umum nanti.

    Sambil menyifatkan tuduhan itu melampau dan tidak berasas, Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail mendesak Shahrizat menunjukkan bukti keganasan dilakukan penyokong Pakatan.

    “Kenyataan Sharizat itu memang berniat jahat dan cuba menimbulkan persepsi negatif dalam kalangan pengundi terhadap PR.

    “Tetapi kita yakin, pengundi tidak mudah mempercayai tuduhan dangkal berkenaan. Apatah lagi senario politik ketika ini jelas menunjukkan budaya samseng dan huru hara dibawa oleh Umno BN sendiri,”

    Aishah menambah, tiga sayap Umno iaitu Pemuda, Puteri dan Wanita merupakan golongan yang kerap kali menimbulkan huru hara dalam program anjuran PR.

    “Tiga sayap Umno ini sangat agresif membawa budaya politik samseng dan fitnah dalam usaha melawan pendedahan PR mengenai kebobrokan pemimpin Umno BN.

    “Selain membuat huru hara, aset PR seperti bendera dan bilik gerakan PR juga turut dirosakkan.

    “Jangan lupa, ibu pejabat KEADILAN dan bas Jelajah Merdeka Rakyat sudah berulang kali diserang oleh para pengikut Umno BN yang biadap terhadap seteru politik

    “Tetapi sehingga hari ini masih tiada tindakan polis diambil terhadap samseng ini,” katanya yang menjelaskan semua serangan ini membuktikan agenda huru hara ditaja parti itu.

    Beliau dalam pada itu turut mempersoalkan usaha Sharizat menubuhkan pasukan khas kerana seolah-olah menafikan kerja polis.

    “Apa gunanya polis dikerahkan mengawasi kempen pilihanraya dan bilik pengundian kalau wujud pula pasukan khas wanita Umno?

    “Ini sekaligus mencerminkan kejahilan Umno BN untuk menghormati tugas anggota keselamatan yang saban hari diharapkan menjaga kepentingan mereka.

    “Apatah lagi, jika benar Sharizat mempunyai maklumat huru hara ini, beliau sepatutnya melaporkan perkara ini kepada polis dan bukannya bertindak melampaui bidang kuasanya,” ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak bile umno ada malaikat maut...??? dosa ni...

      Delete
    2. kes serangan bas dan pejabat keadilan berpunca dpd sikap patriotisme rakyat yg benci dgn tuduhan tiang chua babi trhadap kematian wira negara dan anwar ibrahim yg menjadi dalang lanun kiram!!!!!
      tu blm lagi perasaan rakyat sabah khasnya di lahad datu dan semporna....klu tak bersalah...pegilah bawak bas korang tu jelajah sabah!!!!

      Delete
  16. laki kak limah jandaMarch 31, 2013 at 3:58 PM

    kah kah kah umno bagaikan telor dihujung tanduk saja...dah la mca buat perangai ini dalaman umno pun dok buat perangai


    Betulkah MUKHRIZ sudah merampas kuasa MAT BASHAH...!!!
    Hoi Mukhriz, sapa Ketua BN Kedah? Hang ka Datuk Bashah?

    (Semua program besar anjuran BN Negeri hanya mengundang Datuk Mukhriz dan memulaukan Datuk Ahmad Bashah)

    Sepatutnya yang buat kenyataan macam ni ialah Pengerusi Perhubungan BN Kedah tapi pelik pula tiba-tiba Mukhriz yang cuma Timbalan Pengerusi UMNO boleh bercakap bagi pihak BN Kedah. Ni yang Tok Mat Bashah marah ni... belum apa-apa dah naik tocang.

    Itulah senario perpecahan dalaman UMNO Kedah antara kem Mukhriz dan Mat Bashah, masing2 nak tunjuk kuasa dan pengaruh. Akibatnya... ehemmm, insyaAllah BN Kedah akan kojol lagi untuk PRU 13 ni sebab belum masuk gelanggang dah bertokak hang aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni ko nak merapu tahap dewa pun, ikut ko la...kita tunggu PRU..sape yg rakyat pilih...cakap byk tak guna bro...!!

      Delete
    2. ha ha ha ha.mlm ni ceramah anwar kat insaniah.....sekarang parking kereta dah dekat 2 kilometer dah jam...ini baru kol 4 ptg sementara nak sampai 9 mlm mau 20 km jam ni.....

      kita tgk sapa yg kena...sapa yg akan bawa cincin ke sg buluh kah kah kah....

      Delete
    3. Fu yoh...bnyk nya keta...ni cmfm ceramah mlm ni tak ramai org klu nk banding dgn bnyk keta...hahaha nmpk sngt yg datang awal tu hidup dia bosan sngt....sg buluh..sg buluh...sg buluh...ehhh tu bukan rumah anwar ke,dia nk pindah balik ke sana ke... Fuhhh nasib baik tulang belakang dia dh ok..

      Delete
    4. Hahaha. Nanti bila suruh bgtau apa pemimpin hang buat utk pengundi kawasan sndri puak hang melompat ajak berdebat. Tp yg aku peratikan pemimpin hang ni round satu Malaysia bg ceramah. Ada hr tu aku terbaca twitter kata atas flight nk kemana ntah.

      Hahahaha

      Delete
  17. HARAM SOKONG PAS.
    Lama dah orang tahu PAS parti haram jadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. halal sokong umno

      1.halal untuk merompak wang negara
      2.halal utk ambik tanah rakyat
      3.halal untuk membunuh rakyat
      4. halal untuk tipu rakyat
      5.halal untuk kencing rakyat
      6.halal untuk menipu rakyat lagi

      Delete
    2. Bhai takkan 6 jew...klu setakat 6 apa barang bhai...

      Delete
    3. Hahahaha. No 5 dgn no 6 tu yg paling best. Sampai ada satu kerajaan negeri mana ntah tp kt Malaysia la kena saman pasai dak tunai janji.

      Hahahaha

      Delete
    4. PR tu maksum ke? Setahu aku lagi teruk asal kena hentam semua salah parti lawan.

      Delete
    5. HALAL UNTUK MAIN ANAK PATUNG CHINA?
      HALAL UNTUK MAIN TERKAM-TERKAM?
      HALAL UNTUK MAKAN AISKRIM DALAM JAMBAN?
      HALAL UNTUK KAUNSELING BINI ORANG PUKUL 3 PAGI?
      HALAL UNTUK SABUN-SABUN DEPAN LAPTOP?
      HALAL UNTUK TAYANG RIMBA BELUKAR?

      WALAWEH..SENANG2 JE AKU DAPAT 6 POINTS JUGAK..
      ITU BELUM MASUK POINTS LAIN LAGI TU..'
      KAH KAH KAH

      Delete
    6. bro, Dimana keadilannya kalau ...
      1. Yang melancap depan laptop dipecat
      2. Yang makan aiskrim connect tto dilepas bebas.
      3. Yang terkam jantan dibiar jadi Ketua Umum.

      ahaks..ahaks

      Delete
  18. Simpati dengan PR... Banyak komen nak sedapkan hati sendiri...kah..kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah simpati kat PR...simpati kat umno sebab dlm blog sendiri pun telah mula dipenuhi dgn dakyah dakyah PR telah mula meracuni pemikiran pembaca pembaca kah kah kah kah....siannya aku kat umno ni....parti haram rupanya.....

      Delete
    2. Orang umno bukan mudah diracuni fikirannya.....blogger umno tak macam blogger haprak.....pemimpin buruk laku pun
      korang sanjung tinggi., blogger haprak kalau
      komen tak sebelah mereka jawabnya tak
      kluar le komen tu...bacul!!.
      Tengok kat sini betapa bebas engkorang
      komen....kalau admin nak ban, bukan susah
      pun, kan.

      Delete
    3. buat ape nak simpati kat Pengencing Rakyat? PR baik pegi mampos je. kat blog depa tuh, bila tak larat nak hujah, bila dah kena c+p hujah2 yg power..semua kena block. kebebasan media taik kucing.

      kat sini..tengok..korang suka2 hati je boleh komen.

      parti haram? kah kah kah? pemimpin buat benda haram korang sokong? kah kah kah

      Delete
    4. Hahahaha. Aku simpati kt hang pasai blog puak hang dak semeriah blog pro umno ni sampai hang pun tertarik nk masuk blog ni.

      Hahahaha

      Delete
    5. Bhai 04.17...apa maksud lu dgn 'DAKYAH2 PR SUDAH MULA MERACUNI' bhai dakyah tu bukan lbh kurang mksud dia 'fitnah atau propaganda'...lu org mmng suka post dakyak@fitnah@propaganda kt blog ke... Kisah benar takda ke...

      Delete
  19. Sori tak kena racun kamu. Aku sudah doa kpd Allah pulangkan kpd kamu sbb kamu mulakan dulu...sori racun miss kena jiran sebelah dan blkg. Parti pus...

    ReplyDelete
  20. Siapa kata Kementerian Penerangan tak amalkan kronisme?Pasal kronilah tender tu jatuh ke tangan orang PAS dan bukan penyokong kerajaan.Kantin Angkasapuri pun dapat pada PKR.Memang jabatan kerajaan adalah sarang PAS,PKR dan DAP.Dari DJ sampai ke pegawai adalah golongan penyokong petualang.

    ReplyDelete
  21. Sabun d depan laptop sabunnn, sabun d depan laptop sabunnn,sabun d depan laptop sabunnn,sabun d depan laptop sabunnn...kalu gune sabun fab buku mesti best ny ek..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaks..ahaks... sabun depan laptop atau aiskrim dalam jamban. Pilihan ditangan cai-cai PAS.

      Delete
  22. Bukan pasal anuar semata mata PR disokong oleh rakyat pelbagai golongan yang tidak berjaya atau gagal mendpt manfaat drpd projek dan peruntukan kerajaan BN yang selama ini hanya dihadkan kpd kroni dan ahli ahli amno dan BN sahaja.Anuar boleh tersingkir atau disingkirkan oleh rakyat pd bila bila masa,kepimpinan akan bersilih ganti tapi rakyat yang dipinggirkan oleh Amno dan BN tetap setia dgn PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai....umno dah humban kluar dah anu war tu!!!yg korang pikul bewak gay tu buat apa?????apa nama perjuangan korang yg mgagung2kan peliwat tua tu!!!!????ada dlm islam dan al quran ker seorg peliwat tua diangkat jadi imam mahdi??????lawak giler korang cai!!!!!

      Delete
    2. Bhai lu mesti spesis contractor yg selalu terlepas projek...bhai klu lu tak mampu nk buktikn lu seorg yg berwibawa,camana org nka caya...bhai klu psl kroni,aku nk tnya lu dlm pr semuanya papa kedana ke...klu tak kerja ngan gomen atau swasta...pr lnsung takda bisnes ke...klu semuanya umno yg dapat...rasanya top ten billionair malaysia msti org umno 6/10 dari top ten...

      Bhai..kita ada agama,selain dari berusaha rezeki itu dari Allah...berapa bnyk kontraktor yg pro pr mndapat habuan slps 3 negeri jatuh ke tangan pr...kelantan dibawah pas tnpa pr...ttp juga isu kroni tak selesai...lu mnkin knl khalid,lge atau azizan tp adakah mereka kenal dgn lu atau semua penyokong pr...

      Delete
    3. BUTUH PAK HANG!!! Setakat peluang jadi pusat servis komputer tu memang la barua umno bagi kat rakyat melayu sebab peluang bongok bawah 500K tu kroni pun tak kelapaq nak ambik. Macam pelaq punya umno, perbodoh dan kencing orang melayu sampai meleleh.... Melayu ni cuma layak peluang2 bangang macam tu saja ka? setakat peluang macam tu, orang-orang cina merasa selang dua minit tapi kalau rakyat melayu nak merasa sampai kena beriman dengan umno, memang macam haram!!! Kalau betoi2 peluang pusat servis komputer 1 Malaysia yang dianugerahkan oleh SKM dibawah kementerian Penerangan Malaysia tu bernilai sangat, dah lama Mamak Pendatang Mahadey rembat pi bagi kat Mokhzani dan Mirzan, hang ingat Mahadey bodo ka tak dapat hidu peluang menarik macam tu? UMNO2, awat la hangpa ni pekena melayu teruk sangat, patut padan sudah la, hangpa ingat melayu ni hamba abdi hangpa ka? Kurang ajaq punya UMNO... Good Bye UMNO PRU13!!!

      Delete
    4. Awat, Pak Hang tak dak butuh ka atau butuh pak hang memang dah tak boleh pakai. Sangkut kat mulut Anuwar kot

      Delete
  23. RAKYAT SOKONG PERUBAHAN... SOKONG PAKATAN! PRU13 UNTUK PERUBAHAN - MERDEKA RAKYAT!

    ReplyDelete
  24. Rakayat Kalau sokong Pakatan maknya Sokong Aktiviti melancap dan meliwat. Pilihan ditangan anda.

    ahaks...ahaks..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!