UPDATES LAHAD DATU! RAHSIA DISEBALIK PENCEROBOHAN DI SABAH! MESTI BACA

Kemampuan memiliki senjata untuk penembak tepat adalah antara yang paling memeranjatkan. Ini kerana rifle penembak tepat yang paling murah pun dikatakan berharga RM60,000 satu unit.

“Malah ada yang mencecah harga RM200,000 ke RM300,000 dan sehingga lebih RM1 juta (jarak tembakan melebihi 5 kilometer),” lapor laman itu lagi.

Satu lagi insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbuhata.

Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17 Januari iaitu 24 hari sebelum pendaratan penceroboh ke atas Sabah pada 11 Februari 2013.

Yang pasti kapal perang tersebut sengaja belayar keluar dari laluan asalnya dan agak pelik kenapa kapal secanggih itu boleh tersasar dan gagal mengenal pasti kawasan terumbu karang di kawasan Tubbataha Reef.

Pihak Tubbataha Reef Marine Ranger telah beberapa kali memberi amaran kepada komander USS Guardian supaya jangan menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Tetapi bagaikan dirancang USS Guardian tetap meneruskan perjalanannya dan enggan berhenti.

Timbalan Pengerusi WWF-Filipina, Jose Ma.Lorenzo Tan berasa hairan dan tidak percaya kenapa USS Guardian dengan sengaja menghampiri kawasan terumbu karang tersebut.

Berdasarkan risikan Filipina, kapal perang tersebut telah melakukan satu operasi rahsia dan kehadiran mereka langsung tidak dimaklumkan kepada pihak berkuasa Filipina

“The question is: Who did they inform? The governor of Palawan (Abraham Mitra) did not know. The Tubbataha Protected Area Management Board did not know. The Western Command (of the Armed Forces of the Philippines) did not know,”

USS Guardian mendakwa kapal mereka tersangkut di kawasan terumbu tersebut, ketika itu apabila pengawal marin Filipina cuba menghampiri kapal tersebut mereka diberi amaran dan USS Guardian bersedia untuk menembak pihak marin Filipina.

“There were eight rangers on speed boats. And they could not even approach. The ship was on general quarters (alarm),”

Menjadi tanda tanya kapal perang tersebut telah dimusnahkan dan segala peralatannya diangkut secara tergesa-gesa. Dalam sejarah Amerika inilah kali pertama kapal perang mereka dimusnahkan dalam keadaan aman bukan di medan perang.

Berdasarkan maklumat risikan dari Filipina, terdapat banyak kegiatan dilakukan dengan alasan mengadakan operasi menyelamat dan memunggah barang-barang.

Tetapi aktiviti mereka dibuat secara rahsia. Yang menghairankan pihak keselamatan Filipina kenapa anak kapal USS Guardian tidak dihantar ke Filipina kerana lokasinya paling hampir sebaliknya anak-anak kapal USS Guardian terus dihantar ke Jepun.

Selepas kejadian memindahkan anak kapal selesai, Sultan Bantilan Muhammad Muizzudin II pemimpin dari gerakan Kesultanan Sulu Darul Islam (SSDI) yang menentang serangan ke atas Sabah mendedahkan ada pihak yang lebih besar di belakang Jamalul Kiram III.p

Menurutnya terdapat kehadiran sekumpulan lelaki berkulit putih di dalam kumpulan bersenjata Kiram sebelum mereka menyusup masuk ke Sabah.

Sumber: http://fmdotstation.blogspot.com/2013/03/operasi-rahsia-serang-sabah-akhirnya.html

130 Responses to "UPDATES LAHAD DATU! RAHSIA DISEBALIK PENCEROBOHAN DI SABAH! MESTI BACA"

  1. Ini memang tak salah lagi....memang adanya campurtangan asing di Sabah. Kerajaan perlu bertindak segera. Dalangnya pun sudah di kenal pasti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang bagi IC kat geng2 Sulu ni ke dalangnye?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. aku pon tak pasti sapa dalangnya. tapi yang aku pasti rata2 rakyat Sabah mula beralih arah mnyokong PR gara2 krisis Lahad Datu. mmg sukar macai2 UMNO menerima hakikat ini, tapi harap boleh terima dgn hati terbuka.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. sekadar berhibur. antara Nurul Izzah & Rosmah Mansur siapa lagi cantik?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. woi mohamed penyamar ... ko x malu ke menyamar jd org lain pastu komen mengarut2 ?

      Delete
    5. Sekadar berhibur,antara nurul izz.ah dan kak jijah mana lg manis, tentulah kak jijah, kak jijah ada madu.!!

      En Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Soalan bodoh dari Encik yng bodoh ekekeke..

      Soalan ilmiah..Nik ajis kata pangkah Pas masuk syurga.Seorang imam dari Mekah memberitahu dalam kuliahnya tiada sesiapapun boleh menentukan seseorang itu boleh masuk syurga Allah swt.
      Siapa yng bedul,nik ajiss atau imam dari mekah?



      Pengikut PAS tak mahu undi PAS.

      Delete
    7. Laaa.. kat sini pun ada anjeng menyamar guna nickname orang lain ke? Anjeng ni pilih nama En. Mohamed Nasionalis Melayu pulak?

      Anjeng PR tetap anjeng laa... aku dah malas dah nak berlapik kata dengan korang. Ko tau sebab apa kau anjeng? Sebab demi dunia nih, kau sanggup buat apa saja, termasuk fitnah orang. Menyamar cam ni fitnah laa, anjeng.

      Tapi kau peduli apa kan? Janji kau dapat duit haram.

      Delete
    8. Anjeng menyamar ni memang selalu ada kat sini,melalak tak kira masa, fitnah hari hari, semua benda dia nak pertikai, tunjuk bgus la konon, tp sayangnya bodoh dia jugak yang orang nampakk!!!

      Penyokong Tegar PKR

      Delete
    9. Momed nasionalis dn munafik dipisah jgn..

      Delete
    10. 8.48. Hahaha tepat soalan anda kpd momed ni. Dia ni entah hapa2 buruk perangainya. Mcm manusia (manusia ke) yg terencat akal. Sex maniac pulak dah ni.

      Delete
    11. Nurul izzah nie tak pandai jaga aurat la, terpekik terlolong nak terkeluar anak tekak!!woi nurul izzah ko jangan nak malukan nuar jubor, sepat kering/ kak jijah, jaga la sikit, suara ko tu pun aurat jugak!!apa la bangang sangat izzah nie, aurat pun x tahu ka???

      En Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    12. mcm biasa ramai yg mngaku macai UMNO kat sini. semua akan kepanasan bila dpt soalan maut dari Encik Mohamed penegak kebenaran. nak lawan hujah konfem2 macai UMNO akan kalah. maki hamun je lah jwbnye. itu je lah standard macai UMNO, fakta 0.

      keh keh keh.

      Encik Mohamed.
      Nasionalus Melayu

      Delete
    13. sekadar cadangan. apa kata LIMA 2013 ni kita tayang meja rundingan yg digunakan semasa awal pencerobohan tentera Sulu tu. bernas bukan?

      Encik Mohamed.
      Nasionalus Melayu

      Delete
    14. Hahaha momed munafik melayu,puji diri sendiri..dah munafik,riak dan sombong pulak tu...bhai klu soalan lu org umno tak leh jwp sbb lu saja yg paling pandai dlm blog...dan kepandaian lu sama nga PST (profesor serba tau)knp soalan ringkas aku smpi sekrg lu tak jawap...lu panazzz ke bro..

      Delete
    15. MANA SATU SOALAN MAUT KO EN MOHAMED PENYAMAR??TAK DA PUN KAT SINI!! KEBANYAKAN YANG KO POST PUN KOMEN FITNAH, CADANGAN BODOH, SEKADAR HIBURAN KOSONG, PERTANYAAN KARUT MARUT!!YANG MANA SATU YANG MAUT TUE???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    16. macai UMNO makin kepanasan..hik hik hik

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    17. Bhai momed munafik melayu semakin sasau sbb duk ulang soalan bodoh yg sama berkali2...hahaha...panazzzz ke bro

      Delete
    18. EN MOHAMED PENYAMAR TERSENTAPPP HABIS DENGAN SOALAN NANA!!!!!!!!!JAWABLAH YANG MANA SATU SOALAN MAUT TUE!!KAH KAH KAH KAH KAH...

      Penyokong Tegar PKR

      Delete
  2. Dalang utama projek ic Sabah dengar kata 'Mantan' PM tak tahu yang mana satu...kalu yang itu rasanya memang benarlah. Beliau pun sekarang ni ibarat tukun dan boleh dah dicampak ke laut. kata2 beliau sudah tidak releven lagi. Sepatutnya beliau balik negeri untuk menjadi milik rakyat kerala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl ka apa kau dgr???siapa yang kata???bleh tak ko bg bukti sikit biar nampak logik, kalau tak da bukti, ko rasa ada ka org nak pecaya!!

      Penyokong Tegar PKR

      Delete
  3. Tangan2 US banyak berada di belakang Perang.
    ada berita sabah akan di jajah cina singapore secara ekonomi, maka episod Sulu memulakan langkah awal dari risikan US..bagi membendung kemaraan ekonomi itu.

    yg sedihnya nyawa orang tempatan jadi taruhan, bukan saingan sebenar mereka.
    mcm vietnam dulu communis lwn capitalis, vietcong jadi mangsa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Malaysia perlu berhati-hati sekiranya ada 2nd wave serangan. Ini adalah kerana kapal yang sebegitu besar boleh membawa banyak senjata. 1st wave mungkin hanya sekadar provokasi dan promosi bagi membangkitkan semangat bangsa sulu agar berperang dengan Malaysia. Langkah yang ketat juga perlu sebelum.pilhanraya kerana sekiranya Sabah dihuruharakan sebelum selesaikan pilihanraya maka parlimen Sabah yg menyokong BN akan hilang selepas diistiharkan darurat. Walaupun PR mempromosikan bahawa mereka akan menang dan penyokong mereka begitu bersemangat tapi pemimpin atasan PR.belum yakin dapat.kemenangqn yang besar bagi membolehkan mereka mengubah parlimen..sekiranya mereka.boleh ubah parlimen maka.apa.pun boleh jadi. Mungkin Malaysia menjadi republik dan Hadi dilantik menjadi Presiden patung yang pertama. Hanya satu teori. Armd 05

      Delete
    2. Atau pun sebenarnya rahmat tuhan masih ada di Malaysia. Kapal tersebut mungkin membawa senjata yang lebih berat sebab itu mereka kena menghampiri pantai untuk memudahkan mereka menurunkan senjata tersebut. Tapo Allah masih menyayangi Malaysia maka kapal tersebut terlekat diterumbu karang menyebabkab segala bukti perlu dilupuskan. Hebat sungguh permainan politik pembangkang sehingga boleh menyeret US masuk membantu.

      Delete
  4. Org pr dah tahu crt lebih awal lg. Dah lama dah blog pr highlight. Aku rasa sebulan yg lps. Kah... kah... kah... ini la cybertrooper umngok selalu ketinggalan bas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu mesti tahu dulu cai PR.. sbb BAPAK puaka yg maneuver lu punya icon.. AL DAJJAL AL ANWAR

      Delete
    2. Lu mesti tahu dulu cai PR.. sbb BAPAK puaka yg maneuver lu punya icon.. AL DAJJAL AL ANWAR

      Delete
  5. BUAT SUROHANJAYA DIRAJA. SAMSENG MAMPOS & CINA MAMPOS BUNOH DIRI BOLIH BUAT. APE KE LEMBAP SANGAT..

    ReplyDelete
  6. Suruhajaya Diraja ? hmm bagus juga tapi ... boleh percaya ke suruhanjaya diraja ni ? saya nama-nama yang ada "DIRAJA" payah sangar saya nak percaya... dah semak salahlaku Polis DIRAJA Malaysia tentang insiden Bersih dulu ? dah semak salah laku Kastam DIRAJA Malaysia macam mana enjin jet boleh dibawa keluar dulu ? Ada sesiapa kat luar sana yang boleh bagi tau saya 'keberkesanan' suruhanjaya DIRAJA yang telah ditubuhkan terdahulu ? .. maaflah kalau ada orang yang tak dapat terima statement saya ni ... saya cuma memberi pendapat mengikut penilaian saya sendiri sebab sebagai manusia yang Merdeka sepatutnya kita berhak untuk bebas berfikir dan membuat penilaian tanpa di pengaruhi sesiapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:57, dan lu bebas buat pilihan duk negara yang tidak beraja. paling dekat Singapore. Klu nak g cepat tak de duit tambang bas, bgtau wa.

      Delete
  7. saper lagi penyokong tegar US kalau bukan Anuar? jangan cakap cakap US, Israel pun dia sokong habis, sampai menyokon segala usaha untuk keselamatan Israel, oi mampuslah kamurang, heh Encik Mohamed jangan mengaku Nasionalis Melayu dan bercakap bagi pihak bumiputera Sabah... sokong PR? au ku karati mamangkah PR, Aiso wawasan Aiso keikhlasan, haro po taik tasu! agumu no tomot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah... kah... kah... aduh! Perut aku sakit nak berak. Ini mesti salah anuar kahhh... kah... kah... bodohnya bila jadi ahli umno kan?

      Delete
    2. kah kah kah, sakitnya perut aku gelak bila baca reply ni... engko ni mesti ada masalah perut dan jubur kan, tu pasal nak berak jer, siap announce seantero maya.... aku nak tanya kat UMNO lah, camne nak jadi ahli depa, takut plak aku kalau tersampuk hantu PR, karang gila macam penyokong tegar PR... woi, korang belajar baca bahasa inggeris lah wei, pi baca laporan akhbar luar negara saper Anuar Ibrahim tu, korang fikir Economist tu Malaysia punya ker? wikileaks tu ker, atau korang bacalah statement anwar sokong segala usaha untuk memastikan keselamatan Israel, dii ni Muslim ke bukan? atau dah berkiblatkan pangkat dan wang ringgit? haprak sunggohlah korang ni, otak kat lutut.. by the way, korang dah baca pendedahan dan surat terbuka Yuktes Vijay, pembantu kepada Sankara Nair, peguam bela anwar al-jub masa pertuduhan liwat? hebat sungguh, ko memang menarik, tertarik, memang ifrit!

      Delete
    3. org PR ni bodo macam lembu.. byk sgt baca haramkah!.

      Delete
    4. Orang umno bodo macam lembu banyak sangat baca utusex

      Delete
  8. Dlm umno semuanya blh berlaku. Enjin jet blh d lipat d gulung msk kocek. Sbb tu enjin sebesar sebuah van tdk d kesan keluar dr msia. Kahhhh... kah... kah... umnoo.. terus maju.. dapat tipu melayuu.. bodohnya bila jadi ahli umno kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemikiran yg jumud(ano. 8.48 am) ade kaum kerabat ko kene rogol, liwat atau kene samun dgn orang umo ke. Ade orang umno menyekat pelajaran. kehidupan dan rezeki anak bini ko dan kaum kerabat ko ke. Jgn ko semua nk nk salahkan org umno je. Ko renongkan lh 4 negeri yg bukan umno perintah ade ke yg bolih dijadikan contoh pada anak bini atau kaum kerabat ko

      Delete
    2. aku bukan ahli UMNO atau mana-mana parti, tapi setakat ini aku masih cenderung untuk memilih UMNO, alasan ku mudah, walaupun UMNO tidak perfect, tetapi UMNO juga tidak sebodoh Pakatan Rakyat yang sanggup mengenepikan rakyat demi kepentingan agenda politik mereka... dan yang penting, aku menghargai keamanan, kesejahteraan dan kemakmuran... bagi aku, Pakatan Rakyat hanyalah pelakon-pelakon yang melakonkan pelbagai watak menarik, menjadi Imam di Masjid, menjadi Paderi di Gereja... imbaskanlah semula pencapaian Pakatan Rakyat di Malaysia...

      Delete
    3. Anon 9.07 rezki aku sekeluarga kehidupan aku sekeluarga Allah yg tentu kan. Kahhhhh.... kah... kah... bidohnya bila jadi ahli umno kan?

      Delete
    4. Banyak pencapaiannya PKR nie.
      Antaranya termasuklah:
      1)melahirkan pemimpin kaki liwat yang terkenal seantero dunia.
      2)dinobatkan parti paling suka demontrasi jalanan, huru hara, kacau bilau dan menghasut rakyat.
      3)berjaya menubuhkan kelas motivasi jam 3 pagi di hotel hotel khusus untk isteri dan wanita..(motivatr ustad bad).
      4)melahirkan pelakon video besi, pelakon dalam jamban terbaik.
      5)berjaya meyakinkan penyokong mereka bahawa manifesto bukan janji.
      5)disokong kuat oleh ularmak yang melindungi mereka dengn fatwa songsang.
      6)melahirkan pemimpin yang gila berdebat kosong dan tidak prihatin dngn mslah rakyat!

      Inilah antara sedikit kejayaan yang dicapai PKR yang semakin hari semakin menuju ke ambang kejatuhan!

      Delete
    5. Bhai 10.09 aku rasa lu lg bodoh..klu dah tahu rezeki lu Allah tntukn lu tak perlu nk komen apapun...lu tak yah nk kutuk org utk dpt dosa...tak perlu nk tnjuk dlm parti apa boleh hidup...bhai dlm nas mana yg mngatakan parti pr maka Allah bg rezeki...
      Bhai rezeki nk kena cari...peminta sedekah pun rezeki dari Allah...ttp perlukh lu jd peminta sedekah kerana Allah bg lu rezeki tp lu amik mudah tntng pemberian dan cara rezeki diberi...

      Delete
    6. Anon :- 8:48 (Sambung komen lu)..dan lebih banggang lu dan puaklu termasuk Anugerah Tuhan lu junjung makhluk yg gulung dan lipat enjit jet masuk poket dia ni jadi pelawak kat pentas ceramah puak2 lu "Jalan ke Syurga". Pergi sekolah timba ilmu bukan g jual buku.

      Delete
    7. Bodohnya jadi ahli pkr....bos jadi pelakon bogel disamakan taraf imam mahdi...Mabuk todi ker?hahahaaaaa

      Delete
    8. Enjin jet mana yang boleh lipat tu bodo...injin jet yang hilang dari tudm tu ke?

      Delete
  9. Ini lh masalahnye apabila kakitangan kerajaan cakap tak serupa bikin mereka mcm tak bolih ditegur dan kalau tercuit hati sikit terus salahkan kerajaan. Saya amati kebanyakan kakitangan kerajaan berjawatan tinggi dan bolih membuat dasar tak sokong kerajaan(60%). Cuba2 renongkan lh. Sebab itu dasar2 kerajaan. ade yg tak berjaya kerana sesetengah kakitangan yang berjawatan tinggi macam pahat dengan tukul
    mereka dah bergaji besar bile pencen dpt lagi habuan. Itu belum lg ceo2 syarikat2 GLC. kebanyakan mereka(50%) tak sokong kerajaan. Lihat/baca lh sesetengan statement yg mereka buat. kebanyakan tak selari dgn kerajaan. Itu belum lg bila dh berhenti dr jawatan tersebut. Kami kesian kakitangan bawahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suasana kalangan guru lg hangit. mcm janggal bile mereka sokong kerajaan cuba lh risik siapa yg dh bubuh racun kepada mereka

      Delete
    2. of course lah PR duluan tahu, sebab korang punya ALLY kan, kan ker big boss korang pencinta ISRAEL dan US... jangan salahkan semua dalam perkhidmatan awam, majoriti cintakan negara dan sanggup berjuang mempertahankan negara, dan segelintir yang tamakkan KUASA, PANGKAT DAN WANG RINGGIT HINGGA SANGGUP MENGGADAI MARUAH itu yang memburukkan dan mengotorkan penjawat awam... fikir-fikirkanlah, dan fikirkan semula, enjin jet yang dibawa kaluar dan sebagainya, apakah motif tindakan tersebut? tidakkah jelas tindakan-tindakan tersebut hanya merugikan negara dan menguntungkan penderhaka dan para pengkhianat yang tidak habis-habis mengkhianati tanah tumpah darah kita? umpama anak menikam ibu? dan saya setuju dengan pendapat Manusia Merdeka, saya PUNYAI hak untuk berfikir secara merdeka, mungkin saya bukan seorang strategist tetapi saya sangat menyayangi Malaysia dan menghargai keamanan dan kemakmuran selama ini, dan pada saya, hanya Pakatan Rakyat dan sekutunya yang mecintai keganasan yang dirancang mereka sendiri seperti BERSIH dan sebagainya, kemudian menunding jari kearah kerajaan... anda adalah pengecut dan gentar terhadap kesalahan sendiri, namun jangan risau Allah SWT maha Adil, terlepas di dunia percayalah akhirat masih ada....

      Delete
    3. Sy setuju dgn anda tp. renongkan lh. ada boss2 jabatan yg bg kerja kpd geng2 dia dan( balon duit kerajaan melalui kerja2 dan tender yg dia bg.dia pun sekali masukkkk) tapi bab ngutok kerajaan dia no 1

      Delete
    4. Bhai..mnkin lepas ni kakitangan kerajaan perlu lbh berhati2 lagi..nmpk kerajaan dah mulakan tindakkan..seorg guru telah ditangkap menghina polis melalui FB..ini yg sewajarnya yg ptt dah lama kerajaan atau polis ambik tindakan...

      Delete
    5. Anon: 8:51 Cepat lu antar balik Anugerah Tuhan ke condo mewah Sg.Buluh cepatlah kerisauan lu ni berakhir.

      Delete
    6. Kesian cai umno meroyan spin isu yang sama...

      Delete
  10. pencerobohan Lahad Datu. Ni semua salah umno! memang umno pembawa malapetaka.

    ge13 undiku kepada pakatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. knapa plak? UMNO ker yang jadi best friend ngan misuari pengganas tu? AKU TETAP UNDI BN!

      Delete
    2. fuck you Anon 9:22AM. Habis tu, siapa yg biarkan PATI berleluasa masuk Sabah? Siapa bagi ic kpd PATI?

      Delete
    3. Saya berikan kerakyatan kpd pendatang asing di sabah melalui saluran yang betul <---- kata Dr M.

      Delete
    4. Bhai 09.24...klu lu tak tau cerita dan sbb yg sebenar tak yah jd juara maki org..dpt kn info yg betul..guna akal yg waras..bukan hnya dpt info dgn mncangkung dpn pntas ceramah...bhai lu ptt check..entah2 lu pun keturunan pndatang yg diberi kewargenegaraan...

      Delete
    5. 9.04 ni semua salah anwar babi pukimak anak haram tu...klu aq jumpa anwar aq jentik telur dia...

      Delete
    6. ptuuiihhh!! patutlah ada bau puki babi! rupanya kak bedah ada sini!! ptuihhh!!!!

      Delete
    7. Puki kak jah dah bau busuk...tu buat mat liwat main puki china doll.!!!!!hahahaaaaa

      Delete
  11. Sembang kemas sema ahlul bahlyl pas n pkr. Otak tak pakai. Ilmu letak kat jubur. . Baca pemalas dgr cakap orang je pikir kaji sendiri tak mau. Lepas tu kira nak hidup senang je. . Sema free. . Lg senang nak senang lg. Lg kedekut lg. Pastu sombong. . Sombong cersik ok gak ni sombong bodoh. . Allah uji ketika senang dan ketika susah . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko crt nei semuanya ada dlm umno. Syabas!

      Delete
    2. Ee jijiknya pkr, pas dan dapiq nie!! Tahniah anon 9:15, apa yang ko cerita ni semua ada dlam pgayr, pas dan dapiq, aku pecaya ini bukan fitnah, ini kebenaran!

      Penyokong Tegar PKR

      Delete
  12. berikan tepukan kepada umno kerana berjaya menjadikan tausug kaum majoriti di negeri sabah dengan jumlah hampir mencecah 1 juta orang. bravo umno! bravo juga kepada nazri yang kata pendatang asing d sabah tidak membawa sebarang ancaman, tapi kini terbukti yang talibarut2 penceroboh adalah orang tausug yg mendapat ic pada zaman mahathir.

    Tahniah BN, korang memang pengkhianat negara, menyedut habis hasil sabah, kemudian membenarkan PATI terus-terusan masuk ke sabah. Kenapa bukan pemimpin2 ni yang mampus ditembak di LD hari tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..sblm sabah masuk malaysia..lu rasa2 kaum apa yg menjadi satu2nya kaum yg mnjadi peribumi sabah...bhai lu ingat kaum sulu atau tasaug ni baru ttng sabah pada tahun 80an ke...

      Bhai...camana kt malaysia ni ada kaum banjar,jawa,meneling,rawa,siam, dan yg paling jelas cina dan india..bhai jgn tunjuk sngt bodoh kt blog ni klu setakat nk bgtau lu pembangkang...ada akal berfikir...ada mulut cakap..jgn fikir dgn mulut dan bercakap dgn akal..

      Delete
    2. Bhai, suku kaum suluk yg sebenar d Sabah cuma berjumlah 20k. yg 800k itu adalah pendatang dari Kelulauan Sulu. Lu tak pernah datang Sabah, senang lah ckp apa saja. Kalau tidak percaya pegi kat pekan Lahad Datu, lu akan lihat ia dipenuhi suku sakat sulu.

      Jangan tunjuk bodoh kalau tidak tahu apa2 pasal sabah. Sila tanya rakyat Sabah sendiri bagaimana kehidupan seharian terasa tidak selamat akibat ancaman & jenayah pendatang2 sulu ni. Kenapa agaknya RCI ditubuhkan? Kenapa ramai pemimpin Sabah membangkitkan masalah ini sejak thn lalu?

      Pekan keningau yg dulu majoriti dihuni oleh kaum dusun kristian & Islam, kini didampingi kaum sulu dlm nisbah lebih kurang 60:40. Mungkin ada baiknya lu ambil saudara angkat tausug2 pendatang ni tinggal sekali dgn anak bini lu.

      Delete
    3. info tambahan, pelarian sulu juga diberi penempatan d Pulau Gaya & sehingga kini sdh beranak pinak. tempat tu jadi kawasan hitam skrg penuh dgn jenayah.

      Delete
    4. sedarkah anda siapa yang membangunkan malaysia selepas merdeka???siapa yang menjaga keamanan dan kesejahteraan rakyat selama ini??? Siapa yang yang menjaga kestabilan ekonomi sejak sekian lama???siapa yang berusaha mewujudkan peluang pekerjaan yang menjamin masa depan rakyat???siapa yang bertungkus lumus menaik taraf hidup rakyat??? Siapa yang bersungguh sungguh menyediakn segala kemudahan yang ada sekarang???siapa yang tidak henti henti bekerja keras membela nasib rakyat selama ini???siapa yang mentadbir negara hari ini yang telah menjadikan malaysia negara islam yang dikagumi sekarang??? SEMUA INI HASIL USAHA KERAJAAN YANG SEMEMANGNYA TIDAK LAYAK DIPERTIKAIKAN!!

      Jangan terlalu taksub mencari keburukan kerajaan, sehingga terlupa kebaikan yang diberi!! Sesekali belajarlah menghargai!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    5. Nana Nurgaya
      berapa byk pembangunan yg dibawa ke Sabah?
      kenapa berlaku pencerobohan d LD?
      Kenapa ada d antara penceroboh itu memiliki ic?
      Kenapa wujud talibarut warga Msia sehingga terkorban 6 anggota polis d semporna?
      Bagaimana pula dgn rusuhan PATI d Sabah selama 48 hari pd thn 1986?
      Bagaimana bekas ketua cawangan UMNO menjadi salah seorang dalang pencerobohan?

      Sekarang saya nak tanya...apa inisiatif kerajaan utk menghapuskan PATI sejak berlakunya rusuhan 1986? Apa yg berlaku makin ramai PATI diberikan IC semata2 utk mengubah demografi negeri Sabah supaya sokongan terus2an kpd BN.

      Awak yg duduk d Semenanjung bersenang lenang berjimak dgn laki d katil empuk, sedang rakyat Sabah tidak pernah merasa selamat akibat gangguan2 PATI.

      Delete
    6. pencerobohan d LD adalah kesan langsung dpd kebanjiran PATI d Sabah. kesan langsung akibat kelemahan kerajaan menangani isu ini.

      Delete
    7. Anon 9:23... Jom pakat2 semua g undi PAS.. Pastu kita terjun bangunan mcm puak lu TBH.. Cfm syurga wa cakap. Tapi lu undi dulu baru terjun. X yah duk kat dunia ni...x yah u bg pendapat bernas lu kat cni dah x penting dah sbb di syurga tu selamanya. Bole?

      Delete
    8. Anon 12:PM
      Tak perlulah anda melatah dengan komen saya!!saya punya hak untuk meluahkan pendapat, kalau pendapat saya salah dimata anda, sikit pun tak memudaratkan saya, knpa anda menggunakan sabah sebagai isu disini?? Adakah kerana pencerobohan ini membuka ruang kepada anda untuk menghentam pihak kerajaan?? Kenapa isu PATI dan pemberian ic yang asyik ditimbulkan?? Mengapa tidak anda mempersoalkan dan menghentam dalang yang menjadi pengkianat dalam isu ini, jika anda yakin ada penceroboh memiliki ic, maka buktikanlah anda benar, rusuhan PATI di sabah 1986 berlaku,saya bru dirancang, jadi lebh baik anda rujuk pada yang ariff untk memuaskan hati anda kerana saya hanya akan komen sesuatu isu mengikut pemahaman saya bukan membabi buta! anda juga jangn lupa bahawa dalang sebenar di sebalik pencerobohan ini bukanlah ketua cwngn umno, ada lagi orang berkepentingan yang menjadi pengkianat!! Kenapa tidak disebut langsung tentang penglibatan beliau??sedangkan semua rakyat sedia maklum anwar dalang disebalik kejadian ini!!

      Saya juga ingin mencadangkan kepada anda. dan pembangkang untuk membentangkan inisiatif untuk membenteras PATI di sabah serta inisiatif untuk mengubah demografi rakyat sabah untuk memberi sokongan kepada pembankang, kerana anda lebih arifff!!

      Saya rasa anda juga bersenang lenang berjima dengan wanita di sana memandangkan cuma segelintir yang terkesan dengn pencerobohan ini, tapi bukan anda yang berpolitik!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    9. Bhai 11.38 lu dpt sumber mana yg katakn penduduk suluk/tasaug hnya 20,000 dan PATI dari sulu 800,000...bhai jika benar 800,000 itu semua nya datang dari sulu hmm bukan skrg bhai...dah lama sabah di tawan oleh sulu...bhai lu agak2 tentera kita semua berjumlah berapa juta org dan sabah sndiri ada berapa juta penduduk dan ada berapa etnik/kaum yg mnjadi rakyat sabah...

      Bhai wlupun aku bukan org sabah...ttp aku suka dgn sabah...antara tmpt percutian keluarga yg terbaik yg pernah aku pergi adalah sabah...aku selalu pergi tawau/ bndr sabindo dan kmdian ke semporna pantai peranginan yg hebat...dgn masjid air yg indah...bhai aku juga sedar dgn apa yg ada di kg icebox di tawau...

      Bhai sepatutnya rakyat sabah memberi pendapat serta inisiatif utk mengelak kes lahad datu berulang...dan bukan menjadi terus bodoh dgn menyalahkn kerajaan pusat...sedangkn penduduk asal tak pernah peduli sblm ini...bhai dimana KEPASTIAN yg klu pr perintah maka isu PATI hilang serta merta...magic bhai !!!!

      Bhai buangkn sikap yg mngatakan penduduk di semenanjung tidak kisah nasib org sabah...bhai kami kesah dan kami endah bhai...lu dan aku ttp rakyat malaysia. Bhai sory klu apa yg aku komen lu tak boleh terima...i luv sabah...keramahan etnik di sabah best...thanks bro

      Delete
  13. Sabah sebahagian Malaysia....kalau Ada dalang asing, istihar darurat, tiada pru askar ambik alih .....epas tu 'moping' kasi cuci itu bangsat Dan binatang

    ReplyDelete
  14. Syeikh Abdul Karim Banjar...



    Beliau merupakan salah seorang syeikh besar yang mengajar di Makkah dan merupakan guru kepada Tuan Guru Haji Salleh Sik, Sheikh Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki.


    Syiekh pada ketika itu baru pulang dari lawatannya ke Malaysia. Beliau menceritakan bagaimana seronoknya berjumpa dengan pemimpin-pemimpin Malaysia.


    Maka seorang jemaah pun bertanya : Jumpa Perdana Menteri ke?


    Jawab beliau : Tidak, saya berjumpa dengan Menteri Besar Kelantan, TG Nik Abdul Aziz Nik Mat yang alim.


    TG Nik Aziz berkata kepada beliau : Saya sangat bertuah dapat berjumpa dengan seorang alim yang mengajar di Masjidil Haram.


    Jawab al-Syeikh : Tuan memang bertuah, kerana saya cuma mengajar, akan tetapi Tuan mengajar dan mengamalkannya.


    Timbul satu soalan dari para jemaah : Benar ke TG Nik Aziz ini seorang ulama’? Dengar kata beliau “mempergunakan al-Quran” untuk kepentingan parti?


    Jawab al-Syeikh seolah-olah terperanjat : Habis, mau guna apa, kalau tidak menggunakan al-Quran? Apa kalian mahu guna Bible?? Kalau orang Kristian boleh menggunakan Bible, kenapa orang Islam tidak boleh menggunakan atau mempergunakan al-Quran? Bukankah al-Quran itu perlu digunakan?


    Maka, orang bertanya itu pun angguk-angguk tanda faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku pun angguk2 tanda faham..yg pak syeikh tu tak faham dan kenal betul dgn mb kelantan...mau tercabut serban pak syeikh tu klu dia tahu mb tu tak peduli kalimah Allah..camana pndngan mb tu pada Allah(samseng dan mencarut) dan camana mb tu tak guna alquran utk tahu siapa nabi muhammad sejak kecil..aku angguk jew bhai sbb ADA AKU KESAH..

      Delete
    2. 10.06 sbb kamu kesah la kamu tak berhenti2 htr komen d cni. Jadi jgn letak name anon kamu ada aku kesah. Bijak sgt la tuh.

      Delete
    3. Menggunakan al-quran sebagai rujukan dan panduan untk kepentingan islam tu betul, tapi menggunakan al-quran untuk kepentingan parti mcm ko kata tue nampak sangat terpesong!!selama hari ini ko menggunakan al-quran untuk kepentingan parti ja lah, ingatkan al-quran digunakan untk kepentingan islam sebagai rujukan dan panduan..untk kepentingan parti nik ajis ye!!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. AAK 10:06 Memang tepat sekali...betul. Tapi mustidul lu yg guna Quran untuk hina Nabi Muhammad SAW, samaratakan dengan mamat2 kampung tu apa? Al-quran ni turun di terima oleh siapa? Klu turun melalui mak pak lu wa sokong sangat digunakan untuk tarbiah lu.

      Delete

  15. Siapa Pengkhianat?
    Urutan dari tragedi pencerobohan askar Kesultanan Sulu di Lahad Datu yang merebak ke beberapa kawasan lain di Sabah, kerajaan telah mengenalpasti beberapa individu yang diyakini terlibat secara langsung dalam merancang dan mempropagandakan peristiwa tersebut.

    Senarai individu yang terlibat merancang tragedi Lahad Datu adalah seperti di bawah:


    1. Tun Mahathir Mohomad.
    Mahathir s/o Iskandar Kutty yang berturunan India dari Kerala, India ini telah dengan sengaja memberi IC kepada warga Filipina yang masuk secara haram ke Sabah. Kebanjiran warga Filipina di Sabah bukan sahaja digunakan untuk memenangkan Umno BN dalam pilihan raya, tetapi juga diyakini telah menjadi agen kepada Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram 111.

    2. Datuk Seri Najib bin Razak.
    Perdana Menteri yang juga suami kepada wanita yang gemar berbomoh ini dilihat telah dengan sengaja melambatkan tindakan mengusir para penceroboh yang pada awalnya dikatakan cuma berjumlah 100 orang sahaja. Akibat daripada kecuaian Najib Razak, pencerobohan telah bertukar menjadi tragedi berdarah dengan kematian beberapa anggota keselamatan dari PDRM dan ATM.

    3. Datuk Seri Hishamuddin bin Hussien.
    Sepupu kepada Najib Razak ini telah dengan sengaja menurut kehendak Najib Razak dengan menghantar anggota polis ke kawasan sempadan negara yang dicerobohi sedangkan dalam kes seumpama itu sepatutnya anggota tentera yang perlu dihantar untuk tindakan memantau dan menghalang pencerobohan berlarutan. Persetujuan dua sepupu ini dipandang sebagai satu komplot jahat terhadap kedaulatan negara.

    4. Datuk Seri Zahid Hamidi.
    Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi telah jelas gagal bertindak pantas untuk menggerakkan anggota tentera ke kawasan Lahad Datu untuk memantau sempadan negara dari anasir luar.

    Oleh kerana kesemua 4 pertualang utama yang dipercayai menjadi dalang dalam pencerobohan dan tragedi Lahad Datu ini terdiri daripada pemimpin Umno BN, Kerajaan Rakyat dengan ini menyeru agar seluruh rakyat Malaysia tolak Umno BN dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

    Senarai penjenayah di atas dikeluarkan oleh Kerajaan Rakyat berdasarkan pendapat majoriti rakyat Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...sapalah yg buat analisis yg bodoh ni..iskkk tak malu ke org dah tau yg dia bodoh sesngt...bhai sorok sikit..

      Delete
    2. Tolong bagi pungkok hang kat Aljuburi supaya dia dapat mengucap terima kasih kat hang.

      Delete
    3. Tindakan kerajaan Malaysia adalah yang terbaik pada masa kini. Kita takkan tahu niat sebenar Sultan Sulu dan juga Dalang utama pencerobohan sekiranya lanun sulu terus digempur dan dibunuh. Kerajaan kita dalam keadaan menarik rambut dalam tepung. Tepung tak kucau rambut tak putus. Sepatutnya tidak berlaku pertempuran kerana kerajaan telah menggunakan pendekatan yang amat berbahasa. Lanun ini ternyata frustrated kerana mereka telah terkepung tanpa mencapai sasaran sebenar. Patut diberikan tahniah kepada pasukan keselamatan kerana risik mereka telah menyebabkan penceroboh tidak dapat bergerak kepada sasaran. Cuma lanun yang hina ini telah memulakan serangan dengan cara yang keji, iaitu menyerang hendap pasukan keselamatan. Sekiranya puak lanun ini terus istihar perang lain pula ceritanya. Tahniah juga kepada pasukan keselamatan kerana dengan tindakan yang berhati-hati ini menyebabkan perjuqngan lanun ini tidak mendapat sambutan dari kalangan penduduk tempatan. Sekiranya berlaku maka proses keamanan akan menjadi lebih lambat dicapai seperti yang berlqku di Thailand. Sekadar teori sahaja. Armd05

      Delete
    4. cai, ko buat analisis citer dongeng mana ni?....tapi tu la aku baca pun setakat hiburan semata2 je....

      Delete
    5. Anon 10:14... Memang jelas majoriti yg menyokong, terutamanya puak2 anugerah Tuhan lu masa konvensyen PKR baru-baru ni. Lebih 20 juta majoriti penyokong lu telah datang tetapi telah di ilmu hitamkan oleh puak2 yang dengki kepada P.I. Bala lalu menjadi semut yg tidak kelihatan dalam gambar. Cuma ada beberapa ekor yang berjaya bertukar menjadi manusia... Lu jgn byk sangat makan kway tiau Mat Sabu masak.

      Delete
    6. Kan aku dah kata mat liwat tu bodoh nak mampus!!!!!Dia mgkhianati negara sambil mencanang sana sini dia adalah dalang dgn lagu tema 'Tanya sama pokok(tanya sama kote bengkok)'.Harap nak mghentam kerajaan tapi rahsia dah dibocorkan!!!! hahahaaaa.Yang aku gelak sakan si pencacai lubang taik nie bersemangat mgagungkan bapak liwat dpt selesaikan masalah nie dgn segera jika dia pm!!!! hahahaaaaaahaa..Tapi bila rahsia mat liwat dh bocor seperti biasa salahkan org lain!!! hahahahaaaaa..BODOH NAK MAMPUS!!!!
      Cai...DALANG TETAP DALANG
      TALI GANTUNG SEDANG MENUNGGU!!!!!

      Delete
    7. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 5:45 PM

      kah kah kah kalau kena batang hidung cai cai umngok semuanya tak betoi semuanya tak benar yg betoi bee enddd depa je....kah kah kah bee ennnd tunggu nak karam je......tak lama dah......kak bedah kalau nak berpaut meh la kat i.....i ada banya jel he he he....juragan pun ada juga gel ha ha ha.......kapal dah bocor..... jgn tak marah.... marah cai marah ha ha ha........

      Delete
    8. Bhai melekat mngkuk..klu dah tahu umno nk karam awat lu org yg lebih keling dari keling kapal karam...cam nk pujuk hati yg resah gelisah...bhai walau aku tak sebaik mana,tp aki gak tak sejahat lu nk mngatal ngan perempuan...ialah mana tumpah .... Klu tak .... Lu sama ngan boss lu...

      Delete
  16. Kenapa Parlimen Tidak Bubar Bubar Lagi

    Parlimen tak berbubar...tak terbubar...tak dibubar......sehingga sekarang..

    Kenapa?

    Mereka yang perasan diri tercalon bermundar-mandir seperti menunggu isteri melahirkan anak sulung.

    Mereka yang rasa ada gerak tidak dicalonkan akan berusaha keras melobi dengan apa cara sekalipun.

    Mereka yang perasan tercalon dan terperasan akan jadi MB atau KM akan menempah sut hitam serta sepersalinan baju Melayu hitam untuk mengangkat sumpah serta mengambil gambar ukuran pasport dan visa umrah untuk mengerjakan Umrah tanda kesyukuran.

    Para isteri yang terperasan suami mereka akan sekali lagi jadi orang 'besar' atau pertama kali menjadi orang 'besar' telah kerapkali mengunjungi SPA untuk mandi bunga dan sauna agar ruparas kelihatan berseri dan badan pun kelihatan sedikit langsing walaupun sebelum ini ber'meter' kain benkung melilit berpusing-pusing keliling badan agar kelihatan langsing.

    Para peniaga tersenyum girang menunggu bakal harga barang akan naik.

    Pengguna serta rakyat jelata ternanti2......menang PR, menjanjikan kehidupan yang lebih ter'jaga'.....menang BN, bakal menghadapi suasana 'gelap'.....laksana memakai cermin mata gelap seperti gambar di atas.....mengenakan cermin mata gelap akan nampak redup serta 'menyejukkan' mata memandang walhal ia hanyalah satu kepalsuan......menanggalkan cermin mata gelap, menyerlahkan lagi akan kepalsuan, yang nampak hanyalah sebuah fata morgana...

    Berbalik kepada pembubaran Parlimen......kenapa masih tak berbubar...tak terbubar...tak dibubar......sehingga sekarang?

    Jawapannya orang nombor satu Umno itu perlu menanggalkan cermin mata gelapnya agar senarai jelas kelihatan......kalau tidak jawapannya selepas PRU13 nanti Umno/BN hanya akan nampak
    'fata morgana'......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghh panjangnya...padahal jawapan dia pendek jew...bhai lu google jew akta pilihanraya,lu dpt jawapan...bhai ADA AKU KESAH pru lmbt lagi..

      Delete
    2. AKK 10:21 Dan lu terperasan jadi pemerhati bebas pilihanraya kategori NGO banggang. Lu g pratis buat garisan pangkah diantara dua bahagian belakang yg tengah2 tempat kesukaan Anugerah Tuhan lu tu. Bila lu dapat cantumkan garisan ni, esok pilihanraya.

      Delete
    3. Mgkin tunggu selangor..kedah..kelantan..penang bubar dulu kot...

      Delete
    4. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 5:48 PM

      pru lambat lagi la sebab telor najib dah sentot masuk dlm.....dah kena angin pasang kah kah kah.......

      lagipun risikan dah kata umngok akan tersungkur ha ha ha......

      malang betoi la najib ni....pembawa malang ha ha ha.....

      Delete
    5. Hahaha..melekat mengok..lu dah jd james bond lak...hahaha kelakar siot...lh lu,najib bawa malang dia tetap pm..lu bawa cerita temberang...??? Tngk nama pun tahu akal budak2 tak hilang lg...

      Delete
  17. Aku tggu lepas PRU 13 nie, bila PKR,PAS DAN DAP tumbang, ada tak lagi komen bodoh copy paste diorang!!x sabarnya nk tengok pembangkang meroyan kat blog nie, eer boleh tak copy paste lg fitnah nie???tak cukup kuat lg nak perbodohkan ahli UMNO/BN!!alah cuba lagi ok!!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahli umno cerdik belake lakeMarch 15, 2013 at 4:19 PM

      ala ahli umno semua kan cerdik cerdik belaka.......
      tak kan la dapat diperbodohkan pembangkang ha ha ha ha.....

      sebab cerdik la pemimpin umno dok bodoh kan ahlinya......

      ha ha ha ha.......

      Delete
    2. Bhai mmng yg pandai dan cerdik akan memimpin org lain...itu lebih mulia dari penyokong pr di bangangkn oleh pemimpin pr yg terbukti bodohnya....iskkk iskkk klu org bodoh boleh di angkat sebagai pemimpin yg ahlinya mesti bodoh tahap gaban...hahaha

      Delete
    3. Ko tengok nick name ko letak, kan ke puji umno tue, tq! Kalau ko rasa ko kurang cerdik x pa, pakat pakat cari ilmu ye!!jangn terus jadi bodoh pulak, nant x da peningkatan dalam hidup!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  18. Semua masalah orang Melayu dan bumi Tanah Melayu buat masa kini dalangnya tidak lain dan tidak bukan Hero Tamil pare pundek, peliwat tuo terkutok, bapa Zina, bapa korupsi, bapa tak bermoral, Bapa Takde Maruah, bapa barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, bapa jubor, Bapa Pelacuran, Bapa penipu dan pembohong besar, keling pariah yg bergelar Pak Sheikh konon. Queen of sandiwara. Drama mama Queen n king. Keluarga 69, Nuar Jubori.

    ReplyDelete
  19. Jom pakat adili dia seadil2nya...

    Confirm bersalah kita gantong dia dlm public....jadi pengajaran.

    Jangan main2 mengkhianati negara..Treason is always punishable by death...

    Elok lu lari keluar negara Nuar...chabok2 pon kote lu masih boleh guna lagi di luar sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia punya kote bengkok susah nak cabut lah bro

      Delete
  20. ah! sudah! bodoh punya Ezam! dia kata Sabah adalah tanah jajahan Malaysia. tak peka dgn keadaan sabah. Sekarang ni ada kebangkitan rakyat sabah yg tidak berpuashati dgn agihan pembangunan, masalah pati & ic projek dll lagi.

    Golongan2 ini merasakan yg sabah dianaktirikan selama ini & dibiarkan terancam oleh jenayah2 pati. Dalam keadaan rakyat sabah merasa warga kelas dua, ia dikeruhkan lagi oleh Ezam. Warga Kelas Dua yang terjajah!

    Nampaknya BN terpaksa bekerja keras d Sabah kali ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:53, di kelantan ada perkataan "daerah tumpat" yang ada Jajahan Tumpat... lu dgn Murtidul lu x meroyan pun? Nak jadi khinzir jgn sarung kepala je... tukor semua sekali.

      Delete
    2. Sayang sekali...klu rahsia nuar tidak bocor..Mgkin pr mng besar di sabah dan sarawak.Nampaknya serangan lanun dan projek ic masa nuar jadi tpm dulu telah bocor hingga menimbulkan kebencian rakyat dgn nuar..!!!
      Sejak serangan lanun sulu tu juga pemimpin pr msh blm berani datang ke lahad datu.Mgkin andaian mrk kebencian rakyat terhdp sidalang anwar ini mgkin boleh mgancam nyawa mrk!??
      Jadi klu berpolitik biarlah macho dan gentleman sikit..Tak perlu politik kejam sampai ada nyawa yg terkorban....
      Untuk mkluman...majoriti bsr rakyat sabah dan sarawak benci melihat anwar bin ibrahim...

      Delete
    3. rakyat sabah dan serawak ke atau orang umno.....

      orang umno pun setahu aku tak benci anwar cuma nak jaga periuk nasi je takut kebulur......

      kah kah kah....anwar tak macho ka....gentleman lagi....bukan mcm kawan tu sampai kena tangkap hujan ngan artis ha ha ha.....naseb baek ada si pendek ha ha ha.......

      Delete
    4. Bhai...cara lu puji anwar cam lu ni sealiran ngan nuar jew...aduya geli bhai...

      Delete
  21. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 3:15 PM

    Anrara dosa dosa besar UMNGOK

    Saya terpanggil menulis senarai beberapa dosa besar yang di halal kan dalam UMNO. Semoga senarai ini dapat menyedarkan orang Melayu dan Islam di Malaysia

    a. QAZAF : UMNO secara terbuka menuduh Dato Seri Anwar Ibrahim meliwat tanpa membawa 4 saksi yang utama. Sehingga hari ini perbuatan ini tidak pernah dihentikan atau ditegur oleh kepimpinan-kepimpinan UMNO seluruhnya termasuk mufti kegemaran mereka, Harussani Zakaria (yang tak fasih cakap Arab).

    b. JUDI : UMNO sejak penubuhan telah meluluskan “Loteri UMNO” yang telah dijual dan dijadikan aktiviti ekonomi untuk UMNO. Yang terbaru adalah Najib Tun Razak meluluskan lagi 10 lesen “Special Draw”/Judi tidak berapa lama dahulu. Dengan kata lain, aktiviti-aktiviti judi ini sudah menjadi darah daging UMNO dan mereka tidak melihat akviti ini sebagai haram.

    c. ARAK : UMNO yang mendokong polisi “menjual arak untuk keuntungan”. Dalam negara-negara Scandinavia, yang tiada peruntukan “Islam sebagai Agama Persekutuan” dalam perlembagaan mereka, arak tidak diizinkan dijual untuk tujuan mencari keuntungan. Arak hanya dibenarkan dijual hanya untuk memenuhi keperluan dalam negeri semata-mata.

    Di Malaysia, UMNO menyokong penjualan arak untuk tujuan keuntungan sehingga saham-saham Calrsberg dan Guiness-Anchor adalah antara saham kualiti tinggi (“blue-chip”) di KLSE.

    Begitu semangat UMNO menyokong aktiviti arak di Malaysia sehingga ada 3 orang Melayu duduk di dalam LEmbaga Pengarah Calrsberg dan 2 orang Melayu duduk dalam lembaga Pengarah Guiness-Anchor. Sepatutnya, Kementrian Kewangan boleh campur tangan menghalang perlantikan ini, tapi UMNO membiarkannya sahaja. Mengapa? Kerana industri arak ni halal bagi UMNO.

    d. PENOLAKAN HUKUM SYARIAH ISLAM: Tak payah komen la. Sampai hari ni, UMNO tidak mahu mengubah Perlembagaan Malaysia membenarkan hukum Syariah Islam dijalankan dengan sepenuhnya di Kelantan dan Terengganu.

    Menarik untuk disebut: dalam forum di Kelantan baru-baru ini, wakil UMNO telah mencabar PAS untuk membentangkan “Private Bill” bagi memudahkan perjalanan hukum Syariah. Ustaz Nik Amar menjawab, wakil UMNO itu tak pernah masuk Parlimen. Maka dia tak tau.

    Setiap “Private Bill” harus mendapat lampu hijau dari Menteri yang bertanggungjawab (dalam isu hukum Islam, Menteri tersebut adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri – Zahid Hamidi).

    Setakat ini, UMNO tidak pernah bagi apa-apa lampu hijau untuk mana-mana Undang-Undang seperti ini dibenarkan.

    Pokoknya mudah. Kalau UMNO sanggup menyokong hukum Islam terlaksana di Malaysia, siapa yang boleh menghalang? DAP pun takkan menentang kerana pada waktu itu, MCA pun terpaksa sokong hukum Islam. Lebih2 lagi hukum Islam hanya tertakluk kepada orang2 Islam sahaja.

    Tak jadi isu walau sedikit pun. Isunya adalah UMNO MENOLAK HUKUM SYARIAH ISLAM

    Bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni cakap macam anjeng.. cermin diri pas ko tu dulu.. jgn nak membongak kat sini dgn hujah bodoh ko tu..

      Delete
  22. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 3:16 PM

    Antara Dosa Dosa Besar UMNGOK

    e. FITNAH : Agen fitnah UMNO adlaah media-media mereka i.e. Utusan Meloya, Berita Hairan, TV3 Suku dsbnya. Dah berapa kali diorang ni kena saman. Baru2 ni Sdr Mahfuz sendiri menang saman terhadap media2 milik UMNO ini. Namun UMNO tetap meneruskan aktiviti memfitnah dan menista mereka terhadap sesama Islam

    Secara pribadi, saya telah berhenti membaca dan mempercayai Utusan Meloya dan Berita Hairan semenjak peristiwa Memali lagi. Sah PENIPU dan PEMBOHONG.

    f. PENIPU : Tak payah komen la. Benda yang maklum

    g. KORUPSI : Lagi tak payah komen. Dalam UMNO sekarang ni, sapa tak korupsi tu yang dipandang serong. Sedangkan korupsi ni HARAM mengikut IJMAK ULAMA. Tapi, bagi UMNO, makan duit haram tu tak jadi masaalah. Dalam UMNO ni, hanya BABI sahaja yang haram. Yang lain, kao bedal la

    h. SIHIR : Rujuk kes Mona Fendi. Tanya la sesiapa sahaja dalam UMNO pasal amalan sihir dalam UMNO. Semua akan akui betapa meluasnya amalan sihir dalam UMNO.

    i. BEKERJASAMA DENGAN MUSUH ISLAM :Rujuk artikel saya berkenaan Ucapan Najib Tun Razak di Heritage Foundation di mana Dato Najib berbangga membantu usaha Amerika dalam memerangi “keganasan” (Baca: memerangi Islam).

    Sebagai penutup, janganlah termakan dengan kata-kata seperti “Bekerja dengan UMNO lebih Syariee berbanding dengan DAP”. Perkataan macam ini datang dari ulama-ulama yang menjual agama untuk kepentingan dunia. Bukan datang dari ulama yang “mukhliseen”.

    Apa bezanya DAP dengan UMNO? Yang saya tahu seorang pemimpin DAP terpaksa merengkok dalam penjara kerana mempertahankan seorang gadis yang diperkosa salah seorang pemimpin UMNO. Itu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh ko perintah 4 negeri tu buat lh sesuatu bg contoh undang2 islam supaya jd model pd negeri lain. Jgn lh dok buat statement mcm2(siape tanye ni) meme puok pembangkang ni asyik nok salah kn ore lain selain puok dio. Puok dia ni main daun terup smbil denga ceramah pok nik. Dengar ceramah hadi awe. lalu tino come pun dia ngurat(anak dara orang ke bini orang ke dia tak kira)

      Delete
    2. Malaikat maut bongok! Cuba ko senaraikan dosa besar ko pulak!! banyak kan???

      Delete
    3. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 5:52 PM

      anon 4.47 dah baca habis ka statemen diatas....baca dulu bg habis baru tanya soklan....tu yg aku kata cai cai umno mana ada yg cerdik semuanya dibodohkan oleh pemimpinnya ha ha ha

      Delete
    4. Bhai melekat melongok...lu tak baik camni, lu marah kerajaan selangor dan penang sbb menambahburukkn segala maksiat di negeri dibawah umno...ehhhh bhai bukan ke negeri ni dibawah pr...hmm ni salah nik aziz ngan hj hadi le..kesian lu susah payah cari salah org...rupa2 nya nik ajis ngan hj hadi tak tarbiah kha kha khalid ngan khalifah umar al gu leng..

      Delete
  23. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 3:18 PM

    TPM masih enggan tunjuk bukti 'porak-peranda'
    Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin masih enggan mendedahkan maklumat dokumen yang didakwanya mengenai rancangan pembangkang untuk menggagalkan pilihan raya melalui keadaan porak-peranda.

    "Nantilah sampai masa yang sesuai," katanya ketika ditanya bila pendedahan dokumen itu akan dilakukan.

    Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mengumumkan nama Sasterawan Negara ke-12 di Putrajaya hari ini.

    Rabu lalu, ketika berucap di majlis sepetang bersama masyarakat di kawasan Parlimen Hulu Selangor, di Bandar Bukit Sentosa dekat Kuala Kubu Baru, Muhyiddin mendakwa menerima beberapa dokumen.

    Beliau berkata, dokumen yang boleh dipercayai itu mendakwa pembangkang merancang untuk menggagalkan pilihan raya umum ke-13.

    Katanya, rancangan itu akan diadakan dengan mewujudkan keadaan porak peranda kerana gementar dengan sokongan rakyat kepada BN yang sudah mula meningkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...dokumen baru seminggu lu kecoh giler...dokumen setengah lori yg nuwar war2kn dah setengah abad rakyat tngu sengap terus...lu buat dekkk je...bhai lu komen tak pernah tngk kiri kanan ke..

      Delete
  24. Laki Kak Bedah JandaMarch 15, 2013 at 3:22 PM

    Umno tersepit? — Anuar Mohd Nor

    15 MAC — Umno sendirian! Adakah benar Umno sendirian dalam menghadapi PRU 13? Adakah benar komponen lain sudah sampai ke tahap lepas tangan dan seakan tidak mampu lagi melakukan apa-apa dalam usaha untuk menjadikan BN peneraju utama politik dan ditabalkan sebagai kerajaan memerintah dengan sokongan melebihi 2/3 majoriti.

    Umno seolah-olah tinggal bersendirian dalam menjalani kempen untuk PRU 13 nanti. Rakan utama — MCA dan MIC — dalam erti komponen terbesar dalam BN sudah hilang bentuk dan arah. Kaum Cina tidak perlu menyorokkan realiti sudah nampak menolak MCA secara total.

    Kempen mereka sudah tidak jelas dan MCA sendiri masih tidak nampak bergerak selain bergantung harap kepada Umno. Begitu juga keadaan kempen dalam MIC bergantung harap pada Umno. Maka politik komponen dalam BN bergantung harap pada Umno dan kaum Melayu dalam mengundi.

    Perlu kita melihat bahawa penolakan bangsa lain khususnya Cina merangkumi kegagalan MCA sendiri dalam membentuk perjuangan untuk kaum Cina. Persoalan utama kegagalan MCA sebenarnya amat subjektif. Ada pendapat yang mengatakan MCA terikat dengan Umno lantas perjuangan sebenarnya kaum Cina terbatas dengan gerakan Umno dan NGO yang menyokong Umno. Ini menjadikan MCA tersepit.

    Apa pun keadaan sebenarnya amat kritikal apabila BN terpaksa hanya bergantung harap pada undi kaum Melayu dan penyokong Umno. Sedang dalam PR undi menyeluruh berlaku gabungan undi Melayu, Cina dan India seakan terbentuk.

    Umno kini tersepit — undi kaum lain penting. Dalam masa yang sama Umno perlu memperjuangkan juga kaum Melayu. Dalam keadaan yang sama juga memperjuangkan kaum Melayu akan menjarakkan sokongan kaum lain terhadap Umno. Keadaan seakan memerangkap Umno.

    Politik perkauman tidak memberi manfaat kepada Umno sungguhpun realiti yang ada – kepentingan orang Melayu dalam keadaan ekonomi yang masih memihak jauh ke hadapan menyebelahi kaum lain perlu dijaga. Ketidakseimbangan pecahan pegangan antara kaum dalam ekonomi seakan menjadi keperluan untuk orang Melayu masih diberi ruangan subsidi.

    Harapan untuk memberi kesedaran kepada rakyat khususnya dalam masyarakat majmuk khususnya kepada Cina gagal dilakukan oleh MCA. Ini adalah kerana perjuangan DAP agak tetap dan keras untuk orang Cina dan perjuangan DAP ini ada disokong oleh orang Melayu dalam konteks politik yang ada.

    Umno tersepit, komponen BN juga tersepit kerana meniti dalam garisan realiti. Bagi Pakatan Rakyat mereka meniti persepsi, meniti kepada keindahan dalam kedudukan antara kaum, tidak merujuk kepada keadaan sebenarnya.

    Jelas apa yang kelihatan, dalam BN-Umno adalah harapan dan harapan itu semakin membebankan. Keselarasan perjuangan antara komponen BN semakin tidak berlaku dan akhirnya, antara bangkit berjuang dan menang atau tersedut dengan keadaan yang tidak selesa dalam komponen BN yang tidak lagi mengikut aliran semasa.

    — umno-reform2.com - March 15, 2013

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu lu dah benci ngan umno kenapa lu yg beria2 nk peduli umno tnggal bersendirian...bhai sebab itu umno parti dominan dlm bn...macam pr parti dominan kan ke dap...sbb tu dap cuma perlu berdehem jew,kelam kabut melayu anjing dlm pas dan pkr buat kerja wlupun kerja tu kerja giler dan bodoh...

      Delete
  25. Ke Mana Melayu/Bumiputera Dan Islam di Malaysia ?

    Lu nak baca, kata maki, cacian lu punya hal. Wa nak bagitau pada yang nak tau fakta. Wa bagi bahasa yg mudah bukan teknikal supaya lu mudah hadam tak sakit perut naik ke kepala.Yang nak meroyan dengan komen provokasi banggang, lu gi tempat lain.


    Asas tertinggi penubuhan Negara Malaysia adalah perlembagaannya. Asas mengamalkanya “Rukun Negara”. Apa kebendanya tu?

    BAHAWASANYA NEGARA KITA MALAYSIA mendukung cita-cita hendak:
    • mencapai perpaduan yang lebih erat di kalangan seluruh masyarakatnya;
    • memelihara satu cara hidup demokratik;
    • mencipta satu masyarakat adil di mana kemakmuran Negara akan dapat dinikmati bersama secara adil dan saksama;
    • menjamin satu cara liberal terhadap tradisi-tradisi kebudayaannya yang kaya dan berbagai corak; dan
    • membina satu masyarakat progresif yang akan menggunakan sains dan teknologi moden.
    MAKA KAMI, rakyat Malaysia, berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut :
    • KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
    • KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    • KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    • KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
    • KESOPANAN DAN KESUSILAAN
    Kenapa di gelarkan “Rukun Negara” dan bukan “Perkara wajib bagi Negara” “ atau “Dasar Negara” ? Begitu cantik disusun oleh pemikir bangsa dan Negara dan juga pemimpin awal kerana amat-amat faham dan nampak ianya berkait rapat dengan ‘Melayu dan Islam” sesuai dengan keadaan dahulu dan akan datang.
    Inilah asanya yang dah jauh dari kita semua kerana tak mengamalkanya.
    Politik kaum adalah politik bangkrap. Cantiknya statement, sampai terdiam semua2 ahli komentar dan ramai lagi. Kenapa? Tersentak? Tak tau nak komen apa? Nanti komen takut kena maki? Wa bagitau dengan lu la, puak-puak Anugerah Tuhan ni bijak. Bijak sangat dalam ilmu ghaib memesongkan fokus akal kepada emosi. Tun Mahathir dah kata “Melayu mudah Lupa” . Wa setuju separuh je sbb ramai lagi yang tak lupa. Kenapa? Kerana faham sangat perkara2 yang disebut terawal (diatas).
    Semasa penubuhan Malaysia yang ada adalah kaum Melayu, Bumiputera, Cina, India dan Campuran (Cth : Benggali etc). Sebab Brtitish… Wa ulang ni... Sebab British x nak angkut bangsa Cina, India dan selebihnya tu maka dibuat mcm “barter trade” – kemerdekaan dan penerimaan mereka ini sebagai warganegara. Warganegara istilah untuk rakyat Negara Malaysialah tu. Kalau dolu2 dikata Semenanjung Tanah Melayu ataupun Persekutuan Tanah Melayu. Tak pernah ada pun ada disebut Semenanjung Tanah Melayu Cina India Dll. Tunku Abdul rahman pernah kata lu x akan jumpa bangsa lain kat dunia ni yang bertolanrasi sebagaimana bangsa melayu.
    Pendek ceritanya, semua pakat setuju termasuklah majority… wa ulang… majoriti org melayu. Bukan majoriti mudah di parlimen lu tau. Ini majoriti kaum melayu setuju. Tak jadi hal wa cakap lu, meh la duk kat Persekutuan Tanah Melayu ni. Mas tu Malaysia namanya x ujud lagi kita “kira adik beradik” (Cina slalu guna ayat ni) dengan syarattttttt…..
    Syarat apa tu? Syarat yg sgt2 la mudah… Agama islam di letak yg paling tinggi sebagai agama rasmi. Wa ulang.. agama rasmi negara Persekutuan tanah Melayu ni. Hak keistimewaan org Melayu dan bumiputera yang termaktub dlm perlembangaan. Soryy la “No Nego”.. faham? Tak boleh di pertikaikan. Untuk memelihara dan menjaminnya maka ditubuhkan pasukkan ASKAR MELAYU DIRAJA... Lu jgn main2... ini dalam perlembagaan yg tuk yah, tuk nek lu semua tak kira itam ke putih yg jadi rakyat Malaysia setuju. Dan byk lagilah... Lu baca sendiri, wa nak sebut yg penting je kat sini supaya lu buka mata dan akal.

    Sambung..../

    ReplyDelete
  26. sambungan....

    Atas dasar persefahaman tu maka kita ni pun hidupla aman damai sampai jadi tragedi 13 May 1963. Sebab apa? Sebab puak2 angkatan atileri Anugerah Tuhan yang duk selindung kat belakang ni. Selesai masalah ni dengan menendang kluar Singapore masa tu. Sebab apa? Siapa yag ramai duk kat situ? Lu tak tahu g buka buku. Lepas tu kita pakat tubuh Malaysia dgn sabah dan Serawak maka kepentingan penduduk asal disana dimasukkan.. Timbulah bahasa kaum bumiputera sbb kalau nak panggil satu2 banyak benar lak bangsanya tu.
    Pendek cerita, Malaysia aman sampai 1998. Lu sebut je apa? Lu nak berpolitik, Lu nak meniaga, Lu nak buka sekolah guna bahasa yg lu suka dan faham, Lu nak jadi kartunis... x de hal. Ramai yang datang menadah rezeki disini. Yang kaya2 top ten dari majoriti dari kalangan bukan melayu pun x de hal.
    Tapi masalahnya kenapa lu puak2 Anugerah tuhan mula meroyan pertikai segala macam yg penting dalam perlembagaan tu. Dan startegi puak2 ni senang je wa kata lu... ‘Org Melayu Politiknya berdasarkan emosi”. Ini sebab utama puak2 ni mula main tembak2. bagi orang melayu Agama dan bangsa tu yg paling dekat dihati. Mula2 tak berani nak sentuh agama takut nanti kena parang panjang mcm 13 mei atau kena bom mcm kat negara arab tu, tapi bila lama2 main isu melayu ni makin tak puashati pulak puak2 ni. Bila kita pertikai jgn bagi sekolah guna bahasa yg Cuma lu je faham lu meroyan rujuk perlembagaan. Bab kita ni, orang melayu yang terletak di baris2 atas perlembagaan pulak dia nak main khianat. Siapa yang mulakan? Kerajaan? Puak2 Anugerah Tuhan la yg mulakan sebab nak bagi melayu huru hara. Lu tgk la berapa kerat muka org yg bukan asal melayu kat demo atau langsung x de masa berguling atas jalanraya halang kereta raja? Sbb puak2 ni x nak buat keje banggang. Puak2 lu yg melayu banggang yg buat. X paham lagi. Jadi la ni guna isu agama lak. Lagi la panas... Ada pulak la puak2 yg taraf atas Nabi ni yg jadi keta kebal. Nak menegakkan agama kononnya. Selama ni tak tertegak. Mcm dalam cerita Kassim Selamat...”Mengapakah engkau ini dilahirkan sebagai manusia, lebih baik sekiranya engkau dijadikan tuhan sebagai haiwan”... Puak2 ni nak tegakkan alat sulit dalam sluar puak2 lu je. Ingat Malaysia ni sgt2 unik.. Melayu itu islam? Ada sesiapa dalam Malaysia ni yg x nak mengaku dia islam? Ada juga wa cakap lu.. tapi berapa kerat. Sebab apa mula mempersoalkan hal kaum? Sebab agama islam diusik, sebab agama islam dikeji, agama islam dibawa meniaga kat mana2. Sebab melayu itu hidupnya islam. Mungkin ada yg tidak mengamalkan kesluruhanya dan dianggap berdosa. Itu urusan dia dgn Allah. Tetapi tanyalah setiap org melayu di Malaysia ini, Adakah engkau percaya pada Allah dan Rasul? Jawapannya semua org tahu. Bukan macam bangsa cina yg ada ni, sbb x yah nak kata lah Tun M tu asal dari Kerala.. Cuba baca dan faham buku ni :
    “Professor C.P. Fitzgerald says in his book, “A Short Cultural History of China” (600+ pages) – he lived in China for 5 years to research and gather material for that book: a. Fukienese (Hokkien), “a separate stock, mixed with immigrants from the north and the Yangtze Valley” and speaking “a peculiar dialect”. a.
    Fukienese (Hokkien), “a separate stock, mixed with immigrants from the north and the Yangtze Valley” and speaking “a peculiar dialect”.
    b. Cantonese, also speak a somewhat alien language, a form of old Chinese – the south was colonized by the northerners, colonization completed in the 7th Century – some 800 years after China was formed as a political entity by Chin Shih Huang Di.”
    Sebahagian la… ada byk lagi… Jadi nak panggil apa tu? Ini kajian ilmiah terbukti dibukukan, klu x betul dah lama mamat ni kena sue dgn org Cina sebab fitnah mcm kata Anugerah Tuhan.
    Jadi, duk diam2 jgn jadi banggang pelampau berhaluan lubang najis Anugerah Tuahan.

    sambung..../

    ReplyDelete
  27. sambungan.../

    Pada wa : Tun Musa Hitam patut tukar statement kepada “Politik Hasutan Politik Bangkrap” bukan “Politik Kaum” kerana setiap kaum mahu memperjuangkan kesinambungan mereka. Perjuangkan lah berlandaskan “Perlembagaan Malaysia” yang telah dipersetujui dari awal2 lagi. Klu tak setuju, esok pegi lah JPN dah serahkan kewarganegaraan lu tak kiralah lu melayu ke.. cina ke.. india ke.. dan lu pilihlah negara mana lu rasa lebih aman, adil, dapat ikut citarasa lu. Tak kira lah kat benua mana pun. Wa tak ambil hati bab ni, klu lepas tu lu meroyan kata Malaysia negara haprak pun, tak adil, tak ikut “human right”, apa saja lah yg lu nak kluarkan samaada dari mulut atas atau bawah.Wa klu boleh nak minta jadi orang pertama nak ucapkan “Terima Kasih” cepat berambus.. supaya wa dan yg lain boleh hidup aman damai tanpa lu puak2 banggang ni.
    Kalau nak hapuskan ini semua. Boleh? Boleh Tun Musa.. pergi daftar jadi Warganegara Amerika Syarikat. Kat sana semua sama rata dan sama rasa termasuk kaum2 munculan Anugerah Tuhan ni. Kaum2 LBGT atas dasar hak asasi manusia ikut kepala piang mak pak kaum2 tu. Jgn duk senang lenang mentekedarah apa saja yg lu suka lepas tu lu membebel mcm lu burung kakak tua katun “RIO”. Dah berenti politik sbb bab memali duk diam2. Gaji lu pun dah cukup untuk lu nak tukar selera makan kasut 365 pasang “Prada” hari2. Klu nak tukar selera la. Sebab lain2 semua lu dah rasa. Tu sebab dah x boleh pikir benda lain dah.
    Lu buat hal kat Memali masa Tun M ada kat China pun Tun M jugak kena getah. Lu duk kat SD hilang duit billion2 pun Tun M jugak kena getah. Selama lu ada kat dlm kerajaan pun wa puas cari2 apa lu buat. Rupanya haram tak ada mcm Anugerah Tuhan jugak. La ni jgn nak berlagak mcm org piang..
    Lagi satu wa nak bagi tau lu la Tun Musa, pembangkang ni bijak ek? Takkkk Kaannnn lah pembangkang nak bagi negara bankrap. Isk... sapa punya fitnah ni? Tak patut... tak patut... Sepatutnya Tun Musa, fitnah ni disebut sebagai papa kedana bukan bankrap. Sbb klu bankrap boleh cari sumber kat CIA utk bayar Insolvensi supaya ok balik. Ini Papa Kedana maknanya hacus. Sebab? Puak2 ni pasti nak tanya fakta sebab puak2 bukan guna fakta untuk berhujah, Cuma guna bahan buangan mereka sendiri nak berhujah. Tak caya? Lu tengok Norul Izzzjah bagi fakta utk PDRM dan PPH. Alahai mak... Weiiii...

    Lu tengok la contoh2 pendek je wa nak bagi tau... klu tak nanti wa kena buat buku lebih tebal daripada Tun M nak jelaskan secara terperinci lak... Kerajaan penang diwar-warkan mempunyai cash flow terbaik (ada juga blog Anugerah tuhan yg post diri duk depan kaabah doa bg jahanam kat blog pro kerajaan), bukan ke tu duit pusat bagi yg lu simpan jadi FD pastu lu buat apa kat rakyat disana. Bagi pelingkup jual tanah kat singapore? , sombong lak mcm org baru dapat gigi palsu, tu org nak nak beli balik. Lu pulak main jongkang jongkit.. ceh bawa duit letak deposit dulu baru cerita kata lu. Bangsat gila lu ni.

    Kat Kedah... MB kata Lu bagi wa RM100 juta wa x potong balak. Macam siot bebal gangster chelop. Tadahan air rakyat nak guna pun lu kebas untuk buat lot jamban lu nak berak. Kat selangor, Dalam sejarah dari zaman kesultanan melaka lagi belum ada lagi Menteri Besar bergelar Khalid Air yg nak guna duit zakat. Wa nak tanya lu kat negeri selangor ni keseluruhannya jatuh asnaf kategori mana nak bg Khalid Air guna wang zakat? Cuba bgtau..

    sambung..../

    ReplyDelete
  28. sambungan..../Bab Serambi Mekah ni duk situ je lah..Duit hasil cukup bayar gaji Nabi dgn puak2 dia je..Lain2... Pandai2 lu org lah nak buat.. Merempatlah puak2 lu ni kluar dari sana utuk cari makan kat luar. Nasib duk sebelah ”Sawadikap” byk barang org suka beli, jadi banyak la org luar datang berbelanja untuk mengerakkan ekonomi mikro setempat. Cuba tutup sempadan apa pun x leh masuk dan x leh jual apa pun barang2 dari sama. Mampus keras (org sana kata) la peniaga kat sana sebab lu nak g sana wat apa? Cuba bagitau. Nak tgk patung tidur terbesar di dunia? Ini tak masuk cari hasil mcm kedah juga.. jual balak utk buka lot jamban bagi puak2 ni nak berak. Lain apa lu buat. Tarbiah? Tarbiah lu la.. bab maksiat, HIV duk carta no 1 carta popular setiap minggu tanpa gagal sejak dulu kini dan... tak tahu la wa. Puak2 lu tarbiah apa? Cuba bagitau ckit.... Puak2 lu nak makan pun kena ikut sarkis pentas lu usung tin milo dgn jual agama...
    Puak2 ni klu memerintah Malaysia, mampus la lu dgn wa sekali. 5 tahun handle negeri tak de satu negeri pun yang boleh aku kata yg terbaik sekali pemerintahannya. Huru hara x habis2 sebab lu main politik mcm lu mkn 3 kali sehari supaya tak lapar untuk lu hasilkan bahan buangan lu nak bagi org tengok. Lain... kosong mcm tin milo sebelum lu usung minta sedekah atas dasar perjuangan agama.
    Cukup-cukup lah saudara-saudara ku. Jangan kita berpecah. Tuk nek kita dah ajar klu kita berpisah maka hancur. Tinggalkan Anugerah tuhan lu tu. Tinggalkan puak2 lu yg nak mati bersama Anugerah Tuhan tu. Banyak perkara yg utama kita perlu buat daripada berpecah. Ingat bila melayu berpecah maka pihak ketiga akan menang. Dan ingat sekiranya Melayu tergugat maka yang lain akan berkeringat sebab tiada tempat puak2 nak berselindung macam pengganas sulu di Lahad Datu.
    Lu pikir2 la sendiri dan ikut suka lu la sapa lu nak ikut.... Wa pilih Cool n The gang.


    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, pembetulan bukan banggang tapi bangang

      Delete
    2. bro pembetulan lu banggang tulis saja panjang tp tak dak isi....yg lu nak sampai cuma PR tak ok.......last sekali lu ajak org jgn berpecah ha ha ha.....yg lu tulis td bukankah semuanya dah berpecah ka.....

      lu macam ustaz fatul juga.....pas semua tak kena last last ajak pas bersatu ngan parti laknatullah apa la.....kah kah....

      Delete
    3. Bhai...TA..seperti biasa bhai...terbaeek dan mantap bhai...aku ingt org umno pun ambik iktibar dari posting lu...bhai 05.56 klu bodoh boleh diajar tp klu tahap bangang!!! Apa pun tak boleh...knp lu tak sanggah hujah bhai TA klu lu rasa lu ada fakta yg lebih tepat...bhai lu tahu ke FAKTA tu apa?

      Delete
  29. Puak Umno Atas PagarMarch 15, 2013 at 4:24 PM

    Sapa di kalangan tuan tuan dah baca utusan online dgn tajuk Esmail Kiram II mahukan Penjelasan......ada satu ayat yg dia mahu iaitu....dia mahukan penjelasan mengenai pengumuman najib......agak agak la apa pengumumannya.....

    kalau nak kata fitnah ni utusan oiiiii bukan harapkah bukan kahadilan....bukan rokeybru.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaikat maut umngokMarch 15, 2013 at 5:58 PM

      aku dah baca patut la semua cai cai senyap je...dah kena batang hidung kah kah kah.....aku dah kata....memang najib telornya makin sentot.......

      Delete
    2. Bhai...lu tahu ke apaPENJELASAN dan PENGUMUMAN yg esmail kiram nk...klu lu dah tahu kenapa lu tak teruskan jew apa yg lu tahu...perghh rapat jugak lu ngan org sulu...lu ikut anuwar g sulu ke...bhai umno ttp di hati lu kan...hehehe

      Bhai melekat mangkok...apasal lu malas nk buat krrja yg patut lu buat...lu kan dah ambik payment utk buat copy n paste...lu pun dah bosan ke bhai jd soh cai pr..hahaha g buat kerja lu cepat...nti tak dapat payment umno gak salah..

      Delete
  30. tak payah baca! biar malaikat maut bongok copy paste ja!!dia kan suka bab copy paste nie1

    ReplyDelete
  31. To Sos Tiram...

    "We have so many ways to dealt with this kind of intruders, legally, military or black ops. The choices are yours. If you enter the dragon’s Den forcibly, we will chase you out with our mighty force. If you come to us in peace and harmony, we will let you in politely and with dignity and of course we will help you in any way we can as our brothers Muslim. So there is still time for you all to take a wise option, surrender unconditionally or you all will be killed without mercy."

    Terbaiklah Pak Den - Lain kali x yah bagi Duit Siling RM 0.50 kat budak filipina kat rumah Sos Kiram tu. Antar Tian Chua...hehehehe.
    (Credit to Komando Kodai Kopi Blog)

    ReplyDelete
  32. renungkan
    1. siapa yg menyokong israel berperang dgn palestin n mgambil tnah palesti yakni org islam mcm kita??
    2. siapa yg bersetuju dgn lim guan eng dgn pggunaan khalimah Allah swt dlm kitab injil versi melayu?
    3. siapa yg hipokrit yg mgatakan dirinya teruk dibelasah dlm thanan sedangkn diri sihat walafiat smbil berdiri megah?
    4. siapa yg mgetahui apa yg bakal berlaku di sabah sedgkan peristiwa belum trjadi lg?
    5. siapa yg tdak mgaku jam tgn omega milik diri sendiri sedgkn isteri tercinta sudah mgakui jam itu kepunyaan diri sendiri?
    6.siapa yg mgaku islam ttapi mmbiarkan suara yakni aurat ank perempuan diperdengar di khalayak ramai?
    7. siapa yg baik sgt dgn org kafir yg xnk menerima hukum hudud??
    korang tambah lg lah apa yg korg thu..aku xdak masa.. renung2kan.. kamu islam,Tuhan kamu Allah swt,bkn dajjal laknatullah

    ReplyDelete
  33. satu je ak nk ckp pernah x baca sejarah DAP ditubuhkan????
    DAP ditubuhkan utk menghapuskn org islam dan melayu!!!!!!PR dn PAS brgabung ngn DAP itu brmaksud PR dn PAS nk hapuskan islam dn melayu mana relevant nya menyokong PR @ PAS????skg kat slngr ak xdpt dgr azan yg sntiasa mengingatkn umat2 islam utk menunaikan kewajipaan pd pencipta kta ngn kuat lg kini yg hanya tgal azan yg sayup2 jauh kedengaran....
    DAN INGAT LAH KERAJAAN BN BYK MEMBANTU NSD ORG DAN BANGS MELAYU,UITM DITBUHKAN HANYA UTK MEMBELA DAN MEMBANTU ORG2DN BANGSA2 MELAYU UTK MEMPERTINGKATKAN HIDUP YG LEBIH TINGGI DN SETARAF DGN BANGSA2 LAIN JIKA BKN KERAJAAN BN YG MENYALURKAN SALIRANNYA SIAPA KITA SEKARANG UTK HIDUP LBH SELESA....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!