UPDATES DARI LAHAD DATU! PAKATAN TAK HABIS-HABIS NAK MEGHINA PASUKAN KESELAMATAN KITA!

Sayu dan sedih aku bila melihat jenazah Allahyarham Prebet Ahmad Hurairah yang gugur keran diserang hendap oleh pengganas yang tak berhati perut Sulu. Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau dan semua yang terkorban dalam tragedi yang sedang berlaku di Sabah.

Jangan dilupa apa yang berlaku hari ini adalah kerana kerakusan Anwar Ibrahim! Banyak sudah kita dedahkan link Anwar dan pengganas Sulu ini. Bajingan bernama Anwar memang tak boleh dimaafkan, dia mesti ditolak habis-habisan. Satu siasatan terperinci wajar dilakukan.

Setakat hari ini, aku tengok reaksi pembangkang bukan nak menyokong malah menghina semua perajurit yang terkorban di Sabah demi mempertahan tanahair tercinta. PAS dan DAP langsung tak bersuara terus membisu.

Yang paling aku tak boleh belah ialah PAS dok sibuk adakan solat hajat untuk PRU dan bukan solat hajat untuk negara diselamatkan! Apa nak jadi dengan parti pembangkang kita ni? Inikah rupa nak manjadi kerajaan? Dalam bab keselamatan pun mereka nak politikkan ke>? Bangsat betul pakatan pembangkang negara kita ni.

Dari Tian Chua hingga ke cikgu gila terus-terusan menghina dan memperlekehkan pasukan keselamatan kita. Persoalannya sekarang ni, bila manusia bangsat ini semua nak sedar? Negara kita diserang pengganas, maka menjadi tanggungjawab kita untuk berdoa semoga negara kita ni selamat bukan mencerca dengan pelbagai macam tuduhan.

Jangan lupa kalau tak kerana Ketua Pembangkang yang mereka sanjungi tu menjadi dalang insiden ini maka takde la kita kena tengok tragedi sebegini. Sedarlah wahai penyokong Pakatan! Sayangilah negara dan tolak manusia bernama Anwar Ibrahim! Selamatkan Malaysia dari dajjal ini!

Bila kerajaan beli senjata canggih, maka berkoko la Pakatan kata kerajaan nak membazir duit! Bila nak diganti Nuri yang dah usang maka menjerit-jerit la si Tony Pua agen Singapork tu suruh jangan! Sekarang korang kena faham kenapa kita perlu senjata dan peralatan yang canggih bukan? Jangan kata zaman sekarang takde perang wei.

Sekarang ni jenis serangan pun sudah lain macam, yalah dah orang Malaysia sendiri yang jadi dalang untuk serang kan? Kadang-kadang aku fikir puak Pakatan dah memang merancang lama benda ni, sebabnya mudah saja, mereka tak nak kerajaan beli peralatan canggih dan tau-tau negara dah kena serang dengan pengganas upahan mereka!

Betul tak?

Fikir-fikirkanlah!

71 Responses to "UPDATES DARI LAHAD DATU! PAKATAN TAK HABIS-HABIS NAK MEGHINA PASUKAN KESELAMATAN KITA! "

  1. sekadar pertanyaan. tak habis lagi ke Ops Daulat ni? katanye dah byk batalion tentera + polis + jet pejuang + kereta perisai etc dah dihantar.

    Apepon semua org dah tau Anwar dalang serangan ni. tapi kenapa masih bebas seolah2 tak mengancam keselamatan negara langsung.

    Pelik2..

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar seperti yang kita tahu adalah manusia yang amat licik. Maka segala siasatan haruslah dijalankan dengan teliti dan amat berhati-hati agar tidak ada lobang untuk dia (peguam-peguam dia) mengeksploitasi bagi dia meloloskan diri. Bila kita sebut mengenai siasatan terperinci maka sudah tentulah ianya akan memakan masa. Malah, isu ini melibatkan komunikasi dua negara yang sudah tentu akan menambahkan kelewatan hasil siasatan.

      Isu ini merupakan isu yang amat berat. Pengkhianatan kepada negara boleh membawa kepada hukuman mati sekiranya sabit kesalahan. Maka seperti yang kita lihat sekarang, Anwar sudah pun menggerakkan jentera publisitinya dengan cubaan-cubaan untuk mengalihkan pandangan rakyat kepada isu-isu lain dengan harapan isu beliau sebagai dalang pencerobohan di Lahad Datu ini dapat terkubur bersama dengan penceroboh-penceroboh itu.

      Sekadar pendapat saya, Wallahualam.

      Delete
    2. Kepada :

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Yang paling senang ialah cakap, komen, sembang, borak dan janji kosong.

      bab nak tembak orang/manusia bukan kerja senang tau...

      Sila guna akal untuk bagi pandangan.

      sekian,

      Anak polis..

      Delete
    3. orang bijak dia tau kes dalang dan serangan ni bukan mudah nak settlekan...ambik masa untuk siasat...apa2 pun, bukti yang pihak polis kumpul kita tak tau lagi....yang kita tau baru sikit.....tapi cai standard tin milo macam mahmed ni memang akan lebih banyak bertanya soalan longkang daripada berfikir telus...

      Delete
    4. aku sgt hairan dgn mentaliti segelintir rakyat m'sia.dlm keadaan negara diceroboh kita masih bergaduh nak ke putrajaya.adakah semua yg berlaku hanya mainan yg melibatkan nyawa dr pihak penceroboh maupun pasukan keselamatan.siapa yg memyebabkan kita hilang rasa cintakan negara,kemana hilangnya semangat patriotik kita..mana rasa hormat kita pada pembawa panji-panji negara.sedarlah wahai org-org melayu,takala aku menulis ini airmata ku tak berhenti mengalir.aku terkenangkan pejuang2 terdahulu yg bermati-matian mempertahankan negara,skg ia berlaku didepan mata.anak menjadi yatim,isteri menjadi balu,ibuayah hilang tempat bergantung,adakah ini sekadar mainan.adakah kita ditipu dengan kematian.dimana kita sebenarnya..dimana?renunglah anak2 mereka ini,siapa kita kalau nak dibandingkan dgn mereka...

      Delete
    5. Hantar salah tak hantar salah. Bincang salah tembak salah. Hang sorang je dlm dunia ni yang betul/bijak/pandai selesaikan semua masalah. Cner pak/mak hang bagi nama Mohamed? Peramgai tak se indah namanya. Pi dok tafakur depan cermin . Pi cepat.

      Delete
    6. Bhai aku amat setuju dgn apa yg lu org coretkan...bhai mamed!aku rasa klu lu jd lbh cerdik sikit pun takda salahnya...lu mnkin dibayar utk mnjd buyers dlm apa situasi...tp bhai lu pasti masih ada hati kecil yg mmpunyai perasaan sbgi insan...bhai tak usahlh lahad datu dijd kn modal politik...

      Bhai...kita semua terpalit dgn isu ini, meskipun kita di semenanjung...tiada anak atau adik,abg yg dihntr ke sabah ttp pasti ada nilai kemanusiaan di hati kita...bhai aku pasti lu bukan trlalu kejam..jd pndi2 lah kita berbicara agar tiada hati terluka...

      Tp klu lu memilih utk mnjadi bodoh sombong...itu hak lu...takda siapa yg mmpu merubah hidup lu kecuali ajal serta kuasa Allah...tak jadi hina klu kita ada rasa simpati...dan tak kemana kita klu riak dan bongkak yg kita pilih.. Lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  2. sekadar memberi pandangan. kalau mcm tu Anwar belum terbukti jadi dalang serangan Lahad Datu lah? saya pulak dah bermati2an percaya yg Anwar yg rancang serangan tu

    Astaghfirullahalazim. hampir2 saya termakan fitnah

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai....dia telah dihukum dgn nyanyian dan laporan sahih dpd luar negara.Kesian dgn nuar tu cai....simpati sangat aku...Aku cadang ko tlg beritahu dia supaya pi saman pihak luar yg tabur fitnah kat nuar tu cai....Jgn lupa pulak cai...klu tak....pecinta lubang taik marah pulak kat kau!!!!hahahahaaaaahaaaa
      weka weka wei wei
      CHECKMATED YO!!!!"

      tuah

      Delete
    2. Pada hemat saya, bergantunglah kepada apa yang En. Mohamed tafsirkan sebagai fitnah. Sekiranya perjumpaan Anwar dengan Nur Misuari tu, pada pendapat saya ianya bukanlah satu fitnah kerana kita sendiri boleh melihat gambar-gambar perjumpaan mereka dengan meluas.

      Sebagai umat Islam, kita disuruh berfikir dengan waras menggunakan sumber maklumat yang ada. Tetapi konklusi yang kita dapat seeloknya disimpan sebagai pengetahuan sendiri bagi mengelakkan diri kita dari menjadi penyebar fitnah melainkan kita mempunyai bukti-bukti kukuh.

      Sekadar pendapat, Wallahualam.

      Delete
    3. hahahaha...cai, mahmed bila pulak ko sampai bermatian2 percaya mat liwat ialah dalang? Yang aku tau ko ni yang slalu bawak citer kartun kat sini....hampir2 termakan fitnah konon....ptuihhh!....standard tin milo betul la....

      Delete
    4. sekadar memberi pandangan. kalau mcm tu Anwar belum terbukti jadi dalang serangan Lahad Datu lah? saya pulak dah bermati2an percaya yg Anwar yg rancang serangan tu

      Astaghfirullahalazim. hampir2 saya termakan fitnah

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      -------------------------------------------------------------------

      Tak payah nak psyco orang la bro..
      Bagi puak korang pencacai DAP/PAS/PKR kalau ANDAIKATA dalam Quran ada tulis yang Bang Anuar Bin Ibrahim tu iblis pun korang akan kata tuhan tipu..

      Kalau nik aziz yang kononnya tok guru yang pandai agama boleh memperkecilkan Nabi Muhamad S.A.W dengan mengatakan "Nabi cuma jadi nabi selepas umur dia 40 tahun" "sebelum itu dia sama saja dengan mamat mamat yang lain"

      Dia ada baca tak tanda tanda kebesaran nabi dari waktu dia dilahirkan sehingga dia dewasa? Apatah lagi contoh kemuliaan akhlak nabi dari kecil hingga dewasa.

      Bukan macam Nik Aziz cuma tau mencarut dan memutar belitkan ajaran agama jer.

      PKR dan PAS = KAFIR MUNAFIK.

      Delete
    5. saya sokong anon 1:14 PM.

      Delete
    6. bila berjanji dia bbohong,=Munafiq

      satu contoh nyata:-

      16 juta kena bohong pasal 16 September Nuar (majoriti Cina+ Kelantan+ Pakatan2 Mcm Encik Mohd) siap buat ceramah lagi pada 15 sep

      lain2 takyah sebut.

      Delete
    7. Bhai mamed...agak2 tu pasal lu tak jwp soalan aku ttng munafik didlm mmberi hujah...lu rasa lu apa...

      Delete
  3. Lu bodoh ke king 7?

    ReplyDelete
  4. Siasatan perlu dilakukan dan perlu ambil. Kalau Kerajaan ambil tindakan terhadap suspek, sudah pasti kumpulan-kumpulan Bersih, anti-Lynas, pak Lebai PAS, puak LGBT akan merusuh di seluruh negara. Itu pun yang dia hendak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong. Siasatan rapi perlu dilakukan. Pengkhiianat negara perlu dihukum. Aku yakin 99.99% ummnu lah dalangnya. Ketuua penganas tu adalah mantan ADO di sabah. Dia tentu ada ic dan ahli ummnu. Ini hanya untuk menggugat rci yang srdang berjalan. Agar tembelang mamak kuti tak terdedah kepada rakyat.

      Delete
  5. Tu baru sulu yang tak ada negeri. Kalau kena negara lain yang serang tak tahulah apa jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2 nya rakyat tahu sapa yg sanggup melindungi mrk...Bukannya tahu mghina dan mgangapnya sandiwara....

      Delete
  6. Anwar tu problem kecil jer..

    Problem besar nye adalah beribu2 Melayu yg sokong dia, macam ahli2 PAS !

    Penyokong2 ini sanggup berdemo dan menyanyi utk si Anwar ni. Ustaz2, tok guru, lebai2, graduan2 muda, dll.. Org Cina jgn cakap la, dia tetap akan sokong Anwar kerna dia berani kutuk Umno/BN.

    Kalau Anwar tak pangkah BN pun, rugi satu undi jer.. Tapi semua ahli2 PAS akan pangkah Anwar.. beratus ribu tu!!

    Kita pujuk2 lah ahli2 Pas supaya besatu dan undi Umno/BN !!

    Al-Fatihah byk2 kepada wira2 kita yg gugur di Sabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku...klu pangkah puak mat liwat tu sama mcm sokong bapak lanun...!!!!

      Delete
    2. LEMBU KALAU DAH DI CUCUK HIDUNGNYA MCM TU LAH. OTAK PULAK LETAKNYA DI BONTOT.

      Delete
  7. umno bn pasti tumbang kali ini! kebobrokan pemimpin umno bn makin terserlah! padahal, umum mengetahui, bila sebut je pemimpin umno bn, selalunya ada jer hal2 makan rasuah, salahguna kuasa. segelintir jer yg boleh dicontohi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eee takut nyer BN nak tumbang ker????ish ish ish, ko nie mimpi asyik sangat nie, sampai meracau racau, sabar ye! Masih ada yang boleh dicontohi,tq jujur tue!!! Mai nak hbq cikit kat cek noh, bila sebut ja pemimpin pembgkang, tak da satu pun yang boleh dicontohi, yang ada kaki liwat, putar belit,jenis fatwa songsang, kebas bini org, main dalam toilet, kongket bini orang.,motivasi 3pagi, kaki demontrasi, debat membuta tuli, tipu rakyat sana sini, manifesto bukan janji, kaki konspirasi dan extr2..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Kalau Ketentuan Allah UMNO tumbang maka wa akan terima dgn hati terbuka dan redha. Tapi setakat kepastian dari lu aje (lu dah dafter undi?) susah la wa nak terima. Jgn percaya pada bomoh bro dan jgn cuba2 nak jadi bomoh.

      Penyu2Turtle

      Delete
    3. ORG BODOH SAJA YG AKAN KATA YG BURUK KAT BN. APA NAK JADI DGN MELAYU MCM NI. SANGGUP HINA PEMIMPIN ISLAM LAIN DEMI MENURUTI KATA2 SI KAFIR LAHANAT. DAN MCM2 UMNO BN BUAT UTK ORG MELAYU NAMUN FITNAH DARI PEMBANGKANG YG DIA PERCAYA. DIA TAK TGK DIKELILINGNYA SEGALA KEMUDAHAN SEGALA KEMEWAHAN YG DIKECAPI BERKAT USAHA SIAPA KALAU BUKAN UMNO. TGKLAH. CARA BN MENGENDALIKAN NEGARA. AMAT KEMAS PERANCANGANNYA. APA KAU RASA ORG PASS BOLIH. ORG DAP AKAN AMBIK KESEMPATAN BEGITU JUGA PKRR. PASS JUGA YG MELEPAS. HANYA MELUKUT DITEPI GANTANG.

      CARA DS NAJIB MENGEMUDI NEGARS MENARIK PELABUR AMAT DIKAGUMI. APA ORG PASS BOLIH PKRR BOLIH. TAK SEMUDAH DIJANGKA. JADI PERCAYALAH HANYA UMNO YG TERBAIK UTK ORG MELAYU DEMI KEMAKMURAN DAN KESENANGAN KITA ORANG MELAYU DAN JUGA DEMI MASA DEPAN GENERASI MELAYU.

      Delete
    4. Allah SWT lah yg menentukan segalanya apa2 kejadian yg berlaku dan akan berlaku, anon 1:29 pulak nak ambil tempat dan kuasa tuhan.....siapalah ko nak lawan kuasa Allah SWT, bila2 masa saja nyawa ko yg di-pinjamkanNya sementara kpd ko selama ini di-cabutNya dan di-ambilNya, baru ko tau langit itu tinggi rendah, ko ini sama dngn pok nik tua kutuk laknatullah yg berani menentukan surga dan pehala seseorang.....Dasar puak yg melewati batas yg belagak seperti Tuhan.

      Delete
  8. sokonglah najib. islam akan terbela. ! anak bini najib jadi teladan. contoh islam hadhari ( mana pulak pegi hadhari ni! )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tanpa sedar ko sendiri dah membenarkan sokong najib islam terbela, anak bini jadi teladan, walaupn agak sinis tapi kami faham ko masih malu dngn diri ko sendiri untk menulis dngn jelas, tak pa pelan pelan k, nant lama lama terbuka lah hati tue, kami akan menyahut seruan anda dengn memberi sepenuh sokongan kepada Dato Seri Najib dulu, kini dan selamanya!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Islam sgt2 la lu ni beb. Tulis cam org takder agama.

      Delete
    3. Soal tutup aurat ke tidak adalh antara dia dan ALLAH. Dia bolih mohon ampun pada ALLAH dan ALLAH akan sentisa maha pengampun. Tapi kau yg duduk mengumpat dia sana sini sama dgn org pass lain mcmana akhirnya. Bila pulak kau nak mintak maaf dgn dia. Mcmana dgn macai pass yg kononnya memperjuangkan islam tapi soal memfitnah dan maki hamun org BN mengalahkan org kafir laknat. Apa kau lupa ALLAH maha melihat perbuatn kau org. Bila mati nanti tau lah.

      Delete
  9. Selalu nya crook aka orang yg jahat menang dulu kira nya mcm nuar pandikutti kote bengkok. Last sekali akan kecundang akhir nya. Nuar pandikutti kote bengkok ni akan tau untung nasib mcm crook aka orang yg jahat cite tamil sbb orang india dah boring nak tukar nuar pandikutti kote bengkok ni dari hero tamil mgr /sivaji to ganesan.

    ReplyDelete
  10. Encik Mohamed.Nasionalis Melayu...
    Kita persilakan Tuan ke Lahad Datu..kot-kot Encik Mohamed.Nasionalis Melayu lebih arif dari PDRM/ATM yang di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss...aku sokong sgt2..checkmate utk cai en.mohamed...... Pelawaan dh d buat..jgn memalu.. klu x ckup duit kami leh donate sdekahkn tiket kpl trbang..tkat sembang lbih kt cni nk wtpe.. jgn asik nk main bntot je..

      Delete
    2. Saya kesian kepada pdrm dan atm.nyawa mereka dikorbankan oleh pemimpin yang gila kuasa. Situasi ciptaan ummnu. Macam us yang korbankan 4 ribu lebih rakyatnya untuk helah menyerang negara2 islam di timur tengah.... Pejuang negara yg maninggal aku yakin syahid.keranaereka tak tahu mereka adalah korban yang ditipu ummnu.

      Delete
    3. Bhai 05.30 jgn jd munafik dgn statement lu..klu tak kes lahad datu..lu org hormat pdrm ke...apa beza sngt sulu dgn org buat demo di kl...kedua2 kumpulan ini adalah manusia hina yg tak tahu brsyukur dan tak tahu berterimakasih...

      Delete
    4. Ane 5:30! Gua pun kesian tapi bangga dgn ATM/PDRM tapi lu kena paham betul2 maksud gila kuasa. Gila kuasa ni sesuai digunakan pada org yg tidak mempunyai kuasa tapi gila2 nak jadi PM. So yg terkorrban Syahid tu adalah disebabkan oleh dia yg gila kuasa ni. Cuba lu teka siapa?????

      Delete
    5. And 5.30 ..lu punya pemikiran tahap manusia yg tak berpelajaran....apa yg Lu be gang dgn umno..lu punya dah banyak dapat menacaat darikejayaan umno...apa jasa pas pkr rap pada Negara....apa yg Lu buat pada Negara?

      Delete
    6. Klu lah dalang tu bukan anwar bin ibrahim...akan aku kutuk habis2an pihak kerajaan..Malangnya dia adalah dalang utama yg patut mati di tali gantung krn bersubahat membunuh 10 perwira negara...

      Ahli pas sedih-al fatihah

      Delete
    7. Bab MNM ni wa kira macam anugerah tuhan jugak. Sekejap depan sekejap belakang. Dua-dua boleh. Provokasi psycho je.

      Delete
  11. yg aku tahu ini semua hasil buah dari projek ic olih tun mahathir, kini sulu cukup ramai di sabah malah yg terlibat ari tu ketua umno dan ahli umno. any time bole counter attack, org sulu ni perangai dia macam org madura, kalau berdendam emak sendiri pun sanggup di bunuh. terima kasih madey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke yg kau tahu tu?

      Delete
    2. Bhai klu cuma tahu...dari cerita org...tp tak pasti apa citernya...jgn sesuka hati berckp bhai...

      Delete
    3. Anak aku mohon ic tak ada keperluan utk bawak lanun atau M16...

      Delete
    4. Anon 2:25... Lu ni jenis species yang telan dan rembat apa saja puak bagi makan free.Puak lu bagi lu makan "Bah Kut Teh" pun lu hirup habis pastu lu tanya "Ni Tomyam resepi baru ke?" Nampak? Bangang lu ni tahapnya 2 inci tinggi sikit dari KLCC

      Delete
  12. untuk yg guna *nasionalis* buang la guna *nasionalis* tu..kau x layak..stakat komen mcm tu..seorg yg btol2 nasionalis x kan menghina org lain apatah lagi menjatohkan semangat pejuang negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni puak2 penjunjung LBGT la ni nak main pycho. Dengan mat sabu bole la..

      Delete
  13. Mamat yg menyamar ni sah kalau melayu org yg kecewa/pencacai cari mkn. Kalau cina / hindu pencacai dari dapig. Lu mau menyamar lu punya suka. Itu tatak helan punya. Lu tanya sama anu War pokok ada goyang ka. Shamsidar and cinadoll nanti jawab itu tatak goyang sbb itu pokok ada bengkok mau patah. Aiyah tatak sombang punya kincing tatak bising.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 Pakatan ni lagi apa yang tau. Yang tau bagi huru hara je. X suka g la berambus duk tempat lain. Negara dah aman makmur pun tak bersyukur.

      Delete
  14. Itu nasionalis aljuburi yang jubur dah macam jubur anjing memerah selalu kena liwat oleh nuar jubur

    ReplyDelete
  15. Beli senjata canggih tak salah la MAMAk... yang orang persoalkan kenapa mahal bengap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lu bukan military expert jgn nak tunjuk poyo lu kat cni la banggang. Lu beli keta motor pun nak tukar sport rim, DVD, ekzos dan entah apa ke lancau lagi. mana sama duit lu beli keta tambah apa yang perlu bagi lu dengan org yg beli kereta tak perlu barang2 tambahan mcm lu. Lu dulu beranak kluar dari lubang punggung anwar lepas tu g blajar dengan izzah ek.

      Delete
    2. Soalan ko ni akan sendirinya terjawab lepas PRU. Kalau Pakatan kalah dah jgn soal2 lagi. Letih nak menjawab kat org bodoh piang cam ko. Suka2 nak soal macam org takder otak.

      Delete
    3. Soalan Dato Eskay pasal Omega n Chinadoll tu dah jawab? Soalan UPSR je tu takkan tak boleh jawab. Malu kat budak std6. Tapi nak tanya persoalan mcm ko jemaah menteri plak. Podah.

      Delete
    4. Ini jenis spesis dgr citer org...betul atau tak itu hal lain...jnji aku pembangkang msti nk bangkang...hahaha bhai jgn masuk longkang dah le..

      Delete
    5. NAK MURAH BELI SENAPANG MAINAN LAH BRO. KAI KE ORG YG ADA MASA MALAYSIA BELI SENJATA. KAU SENDIRI YG DENGAR SEBUT HARGA SENJATA TU. KAU IKUT SAMA KE MASA MEREKA BAYAR HARGA SENJATA. KALAU SETAKAT DENGAR ATAS DENGAR HENTIKANNLAH. FITNAH ITU SATU DOSA BESAR. JGN IKUT KETUA2 KAU YG DAH HILANG PERTIMBANGAN KERANA NAK KEPUTRA JAYA. MENGAKU SAJA ISLAM TAPI PERCAKAPAN PERBUATAN CERCAAN DAN MAKI HAMUN LANGSUNG TIDAK MENUNJUKKAN PASS NI PARTI ISLAM. JADI TAK PERLULAH NAK PUJI DIRI.

      Delete
    6. NAK MURAH TEMPAH JA KAT UNIT AMAL PAS, TAK TENGOK KER MACAM MANA JENTERA YANG MEREKA HANTAR KAT LAHAD DATU HARITUE, BUATAN TANGAN BEB!!DIPERBUAT DARI TIN TIN MILO KOSONG DAN BARANGAN TERPAKAI LAGI, NAK APA????KERETA KEBAL, HELIKOPTER, JET PEJUANG, MERIAM,PENDEK KATA SEMUA KELENGKAPAN PERANG DIORANG BOLEH BUAT...BOLEH MACAM TUE???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. NAK MURAH MINTA SAHAJA AYER BERKAT POK NIK, MANALAH TAU DENGAN MENYEMBOR AYER BERKAT TU DI-ATAS TANAH LAHAD DATU SEMUA PENCEROBOH TU MENGELUPOR DAN LUMPUH, KAN POK NIK ULAMAK PEWARIS NABI...KONON2NYE LER.

      Delete
  16. Yang dah terbukti!!!

    Lu orang sokong dan undi PAS PKR DAP maknanya :-

    - Lu sokong puak yang kata "Melayu Bodoh Balik Kampung" masa 13 mei.
    - Lu sokong puak yang mau LBGT
    - Lu sokong puak mempertahankan pengkhianat yang bersandiwara dalam filem China Doll.
    - Lu sokong puak yang menggadaikan kalimah Allah.
    - Lu sokong puak yang kata Nabi Muhammad SAW adalah mamat2 biasa yg mcm kat kampung.
    - Lu sokong puak yang menggadaikan syurga allah.
    - Lu sokong puak yang beranggapan Lahad datu adalah drama minggu ini.
    - Lu sokong puak yang menghina pejuang yang gugur di lahad datu.
    - Lu sokong puak yg iktiraf Chin Peng sebagai pahlawan.
    - Lu sokong puak yang suka hura hara.
    - Lu sokong puak yang nak mansuhkan hak-hak lu org melayu
    - Lu sokong puak yg nak turunkan raja-raja melayu
    - Lu sokong puak yang bakar lilin bila bukan melayu yang mati bunuh diri tetapi tak buat apa bila pejuang melayu mati di lahad datu.
    - Lu sokong puak yg bising minta suruhanjaya diraja bagi org bunuh diri tetapi bisu bila pejuang melayu mati ditembak.
    - Lu sokong puak yg mengangkat penkhianat yg membunuh polis melayu di bukit kepong.
    - lu sokong puak yg benarkan masjid dan surau di pijak org bukan islam.
    - Lu sokong puak yg kafirkan saudara sendiri.
    - Lu sokong puak yg mempermainkan kata2 Allah mengikut selera mereka.

    Lu buatlah pilihan dan katalah apa juga cacian dan kata makian. Lu pilih PAS PKR DAP semoga Allah swt juga yang memelihara kita daripada kesilapan dan kekufuran kita menanti azab Allah swt kerana bila ianya datang ia tidak mengira parti BN PAS PKR DAP, tua muda, kaya, miskin, ulama atau umara, pemimpin atau yg dipimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu pergilah blok pro pr sama. Baru terbuka minda sikit. Tak habis2 diperbodohkan dari dulu kini dan selamanya. Lu akan jumpa siapa yang lacurkan bangsa agama dan tanah air. Tentu ketemui jawapannya ummnuuuu..

      Delete
    2. Bhai...blok sana jumud bhai...lu cuma boleh baca...bila lu nk perbetulkn...komen kena block...itu kata kebebasan...

      Delete
    3. Dalam blog pr...cuma memuja pecinta lubang taik yg liwat manusia dan negara... lain dpd itu hanya khayalan..fitnah dan provokasi mcm org 3 suku...!!!!
      Lebih kurang mcm fahaman yahudi dan dilaknat Allah swt..

      Delete
    4. ANON 5:52PM, KO SAPA NAK SURUH ORANG MASUK BLOG PRO PR?? KIRIM SALAM MAUT OK!!KO MASUK SINI PUN TAK DAK SAPA SURUH KAN????

      -Penyokong Tegar PKR

      Delete
    5. anon 5:52 dah banyak termakan taik reput aljuburi, pasal tu lah dia semakin gelabah dan bodoh.

      Delete
  17. gua follow politik dah 25 tahun walaupun umur gua baru 32 tahun...dari kecik bro gua dah baca semua paper.....ikut politik kopi smpai 3-4 pagi di medan selera jln raja muda kg baru dan banyak lagi....lu lu sume baru sesangat nak paham politik.....tp gua bg tips...politik nie xda kawan xda lawan....xda betul xda salah....xda jelas xda kabur.......kalau nak lagi paham hangpa keje ofis kan...poltik office lebih2 kurang laaa......

    lebih tepat politik bermakna ditengah2 bila masa perlu kekanan..ke kanan...kalau perlu ke kiri...ke kiri...org yg ada pendirian dan pegangan keras pada kanan atau kiri x sesuai jadi politik apatah lagi nak komen pasal politik........enough pasal politik murahan...... gua nak ajak lu org pk pasal politik atasan.....

    politik atasan dimesia hanya dimainkan oleh tdm, anwar, kit siang, nik aziz sahaja......top class depa nie........sbg contoh politik atasan adalah xenophone dimana jika beliau masuk temph hari di mesia maka dia akan menjadi pemberita tidak rasmi kepada insiden lahad datu......tapi xenophone lupa bahawa dalam politik atasan ibu sendiri pun xley percaya......jika xenophone dicaturkan anwar ke lahad datu konon2nya untuk "memantau" hak asasi kaum tausug tiba2 mati di medan perang dibunuh oleh strategist freemason...maka ia akan jadi alasan kuat amerika datang ke malaysia untuk mengamankan malaysia spt mereka mengamankan iraq dan afghanistan.......

    tidak setuju ada aku kisah...dalam politik atasan,.....seorang ahli politik amat cenderung untuk berfikir dialah tuhan.....walaupun selalunya hanya kuasa tuhan sahaja mampu menghalang mereka.....itulah masalah anwar dan strategi meletakkan xenopohon di mesia ketika sulu menyerang mesia......anwar lupa MAHA MERANCANG bukan dia tapi ALLAH SWT...benar atau tidak....terima kasih ALLAH kerana meberi rahmat keamanan kepada kami...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....firaun laknatullah berani mengaku dirinya sebagai tuhan, manakala di-akhir zaman ini shiekh anuar aljuburi berani mengaku dan mengiktiraf dirinya sebagai anugerah tuhan, menusia munafik ini tidak takut dengan pembalasan direct dari Maaliki Yawmid Diin(Raja di-Hari Pembalasan) dan tidak takut dengan peringatan demi peringatan yg tertulis dlm Al Quran.

      Delete
  18. Anwar ibrahim menghampiri ke arah checkmate!!!

    Sebaik lepas pilihanraya anwar ibrahim naik court. Pas tu masuk penjara.


    Malaysia aman kembali.

    ReplyDelete
  19. Insiden yang perlu diberi perhatian adalah kehadiran kapal USS Guardian di Laut Sulu. Agak memeranjatkan apabila kapal USS Guardian dikatakan terkandas di kawasan terumbu karang Tubbataha. Menjadi tanda tanya kenapa kejadian tersebut terjadi pada 17hb Januari iaitu 24hari sebelum pendaratan penceroboh keatas Sabah pada 11 Februari 2013.

    http://mahamissa.blogspot.com/2013/03/kapal-perang-us-di-laut-sulu-apa-cerita.html?m=1

    ReplyDelete
  20. Itulah rupa pembangkang di Malaysia. Tak berkualiti langsung. Hati perut busuk, penuh dengan prasangka buru terhadap kerajaan sekarang. Insaf-insaflah wahai pengikut bodoh pembangkang.

    ReplyDelete
  21. Pergi jahanam lah pembangkang. Aku sekali-kali tak akan mengundi ko orang.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!