UPDATE TERKINI DARI LAHAD DATU!

Inilah keadaan yang sebenar! Mismanagement! Ada masanya kalau dah gagal tubelok diletakkan saja jawatan. Mungkin boleh buat benda lain.

Kementerian Pembangunan Wanita tu kosong, rasanya elok la menteri ni kesana. Seswai sangat!

I still want to see Ketua Polis Negara paling lemah dalam sejarah Malaysia iaitu Ismail 'sulu' Omar to resign together with Keris.......

111 Responses to "UPDATE TERKINI DARI LAHAD DATU!"

  1. pakatan jgn melompat ria dgn kenyataan hPK ni.. korg lg bnyk janji xtunai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pundek ko PK! baru menang main Counter Strike nak ajar menteri strategi pertahanan. kekerasan bukan boleh selesai semua perkara. yang penting RUNDINGAN!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bhai..mmng seWAJIBnya apa yg admin katakan...ds najib ptt ambil langkh drastik sebelum pru,ini pntng utk kembalikn keyakinan rakyat kepada intitusi keselamatan...ini baru satu sergahan dari satu gerombolan kecil yg sngup ambik risiko...

      KDN perlu dipulihkn kembali,agar KDN lbh dihormati...ini amat penting kerana ketegasan melebihi kompromi...kerana KDN benteng utama utk maruah negara.
      Hisyamudin gagal...KPN tidor...ds najib perlu utk ambil tindakan yg lebih keras tnpa menunggu kemarahan rakyat lebih parah...pada aku hisyamudin boleh di beri tngung jawap yg ringan...menteri hal ehwal wanita atau menter asas tani...
      KPN...jaga RELA lbh sesuai rasanya..

      Kegagalan dan kelemahan hisyamudin dan KPN bukan setakat isu sulu..ttp dah terlalu bnyak benda yg membuat rakyat kurang selesa...namewee...bersih..hkr..
      Kenyataan yg menyentuh sensitivity bangsa dan agama oleh pihak tertntu..
      Semua ini menunjukkan kelemahan KDN yg diterajui oleh hisyamudin...

      Nazri aziz juga layak dipertimbangkn ..utj disingkirkan...menteri yg suka membuat tindakan melawan arus...gagal menaikkn intitusi kehakiman...malah diperkotak katikan oleh setengah pihak...ds najib lu perlu duduk dan dapatkn pandangan dari tun m...beliau mampu memberi pandangan utk kebaikan negara...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    3. Bhai..mmng seWAJIBnya apa yg admin katakan...ds najib ptt ambil langkh drastik sebelum pru,ini pntng utk kembalikn keyakinan rakyat kepada intitusi keselamatan...ini baru satu sergahan dari satu gerombolan kecil yg sngup ambik risiko...

      KDN perlu dipulihkn kembali,agar KDN lbh dihormati...ini amat penting kerana ketegasan melebihi kompromi...kerana KDN benteng utama utk maruah negara.
      Hisyamudin gagal...KPN tidor...ds najib perlu utk ambil tindakan yg lebih keras tnpa menunggu kemarahan rakyat lebih parah...pada aku hisyamudin boleh di beri tngung jawap yg ringan...menteri hal ehwal wanita atau menter asas tani...
      KPN...jaga RELA lbh sesuai rasanya..

      Kegagalan dan kelemahan hisyamudin dan KPN bukan setakat isu sulu..ttp dah terlalu bnyak benda yg membuat rakyat kurang selesa...namewee...bersih..hkr..
      Kenyataan yg menyentuh sensitivity bangsa dan agama oleh pihak tertntu..
      Semua ini menunjukkan kelemahan KDN yg diterajui oleh hisyamudin...

      Nazri aziz juga layak dipertimbangkn ..utj disingkirkan...menteri yg suka membuat tindakan melawan arus...gagal menaikkn intitusi kehakiman...malah diperkotak katikan oleh setengah pihak...ds najib lu perlu duduk dan dapatkn pandangan dari tun m...beliau mampu memberi pandangan utk kebaikan negara...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    4. En.Mohamad Nasionalis Melayu taik kucing.Orang macam ni sokong yang membawa rebah kepada UMNO dan BN.Pengampu tahap ghaban

      Delete
    5. pundek ko juragan 69! kencing pon bercabang ade hati nak cakap pasal strategi tentera.

      apepon harap Hishamuddin teruskan rundingan dgn tentera Sulu tu. bagi je lah duit BR1M ke ape ke janji diorang blah dari negara kita.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Sorry juragan 69 i bangkang hujahan u. Jika u fahami betul2 u will know.

      Delete
    7. No hal bhai 11.25..kita ada pendapat masing2 dan kita pandangan yg terbaik bg kita...yg penting negara aman...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    8. Betul ke Encik Mohamed Nasionalis Melayu ni? Bahasa dan pandangannya tidak setajam yg selalunya. Dan ada satu tagline yg terlupa diletakkan. Penyamar?

      Delete
    9. Ni bkn encik nasional yg sbnrnya.. Ni org sulu yg angkat bndra putih dan tmbak polis hrtu.. Mggunakan taktik kotor ( menyamar) untuk bnuh BN

      Delete
    10. Hisap puting: 'aku beri AMALAN kepada admin untuk delete artikel ini, kalau tidak..........takde apa pon akan berlaku.........kakakakakakaka.....saja nak bagi amaran.'

      Delete
    11. MasyaAllah, saya telah difitnah lagi oleh penyamar 4 Mac 2013 11:05 PM dan 11:24 PM, biasalah Pakatan Rakyat akan ambil kesempatan sepenuhnya dalam setiap perkara untuk memburukkan kerajaan dan penyokong kerajaan. Saya sungguh terkilan dengan sikap penyamar itu yang tidak tahu malu melakukan fitnah sebegini rupa hingga memburukkan nama saya, hingga saya dicaci maki oleh orang akibat perbuatan penyamar itu.

      PAS, PKR dan DAP akan mengambil kesempatan sepenuhnya dalam insiden ini. Lihat blog Khalid Idham Lim, ADUN PAS Titi Serong, Perak yang menghasut supaya keluarga petugas keselamatan menuntut ganti rugi dari kerajaan walaupun bukannya kerajaan yang menindas petugas keselamatan itu hingga terkorban, kerana sebenarnya akibat penindasan dari golongan lanun yang tak sedar diri dari warga yang dah hilang negara seperti geng Kiram itulah yang menyebabkan petugas keselamatan itu terkorban semasa mempertahankan tanah air Malaysia ini.

      Sila tuan-tuan dan puan-puan lihat ini:

      http://www.idhamlim.com/2013/03/kematian-anggota-pdrm-tidak-cukup-naik.html

      Sememangnya Pakatan Rakyat adalah pengkhianat negara dan perosak masyarakat, lihatlah sikap daripada pemimpin Pakatan Rakyat hinggalah kepada pecacai mereka seperti Anon 11:05 PM dan 11:24 PM 4 Mac 2013 itu, memang golongan perosak, bukannya tahu nak membangunkan negara, tapi hanya sibuk memporak perandakan negara sajalah.

      Kepada Anon penyamar itu, sedarlah kamu berdosa yang sangat besar kepada saya kerana dosa memfitnah itu adalah lebih dahsyat dari membunuh berdasarkan ajaran Islam walaupun dalam ajaran PAS dibolehkan fitnah kerana hendak burukkan kerajaan tapi ajaran PAS adalah ajaran sesat, maka sedarlah diri.

      Kepada penyamar yang memfitnah saya dengan menggunakan nama saya untuk buat perkara keji sedemikian, sedarlah, kita akan berhitung di akhirat kelak, itu adalah pasti kerana di situlah tempat perhitungan terakhir semua manusia. Saya bukannya bermain-main dengan anda, saya sangat serius dengan anda, maka ini adalah menandakan bahawa saya sangat marah dengan perbuatan anda, saya tidak mahulah mendoakan kecelakaan kepada anda, tetapi semoga anda bertaubat, insaf, minta maaf pada saya, kenalkan diri, nyatakan motif anda buat demikian, itu sudah mencukupi, jika nak berterusan buat perkara keji sedemikian, sedarlah kehidupan anda di dunia dan diakhirat tidak selamat dan tidak tenteram selama-lamanya, sedarlah dan bertaubatlah sebelum terlambat. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    12. harap boleh beza Encik Mohamed & Encik Mohamed. jangan nak menggelabah biawak kat sini pulak! orang sibuk nak pertahankan negara, dia sibuk nama kena curik pulak

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    13. harap boleh beza Encik Mohamed & Encik Mohamad. jangan nak menggelabah biawak kat sini pulak! orang sibuk nak pertahankan negara, dia sibuk nama kena curik pulak

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    14. Astagfirullah hal azim, penyamar, bertaubatlah, mengapakah kamu bersikap begini suka mencuri nama orang dan membuat fitnah? Kamu tak takut akan pembalasan dari Allah ke? Kamu ada agamakah? Jika kamu ada agama, apakah agama kamu hingga kamu bersikap jijik sebegini? Kalau kamu orang Islam, maka perbuatan kamu tidak menggambarkan keIslaman kamu pun kerana Islam menentang keras perbuatan memfitnah, lebih-lebih lagi menggunakan nama orang lain untuk buat fitnah, itu adalah perkara yang dilarang keras oleh Islam. Sedarlah diri jika kamu masih seorang Islam dan masih ada iman walaupun hanya sebesar zarah dalam hati kamu.

      Kononnya bezakan Encik Mohamed dan Encik Mohamad, tetapi perbuatan kamu jelas hendak memfitnah saya dengan menggunakan bahasa keji dan kesat, malahan kamu juga memfitnah kerajaan dengan tulisan yang melampau dan liar sebegini, sedarlah diri sama, hanya orang yang berjiwa syaitan saja akan berbuat seperti kamu ini, bertaubatlah sebelum terlambat, insaflah.

      Terus terang bahawa saya tidak mengenali kamu, maka kamu dengan biadap dan dengan penuh kejijikan menggunakan nama saya untuk burukkan saya dan menimbulkan kebencian orang ramai terhadap saya dan menimbulkan kebencian masyarakat terhadap kerajaan, saya sudah tidak tahu bagaimanakah lagi untuk membetulkan golongan sesat dan jahiliyah seperti kamu ini, orang macam kamu ini, anak sendiri, bini sendiri, malahan ibu bapa pun sanggup kamu jual untuk kepuasan nafsu serakah jijik kami ini.

      Penyamar, teringin benar saya ingin memukul kamu, teringin benar untuk saya mendoakan kecelakaan kepada diri kamu di dunia dan di akhirat, tetapi saya masih waras, masih seorang Islam, masih berpegang kepada ajaran Islam, maka saya tidak sanggup lagi berbuat demikian kepada kamu. Tetap kamu ini jenis manusia tak tahu mengenang budi akan belas ihsan orang terhadap kamu, perlakuan kamu ini sebijik macam lanun puak Kiram yang menceroboh negeri orang kemudian buat jahat di negeri orang, tak tahu kenang budi belas ihsan kerajaan Malaysia yang benarkan mereka untuk keluar dari negara ini dengan aman, tapi sibuk menyerang kerajaan Malaysia pula.

      Kepada penyamar, jika kamu ada agama, jika kamu seorang Islam, sedarlah di manakah keimanan kamu hingga kamu berbuat perkara sekeji ini? Kerana seorang mukmin sejati tidak akan berbuat perkara dosa kerana taatkan akan perintah agama, tetapi jika seseorang itu membuat perkara dosa dan tidak kisah akan larangan agama dan melakukan perkara yang ditegah oleh agama, maka apakah dia seorang penganut agama itu lagi? Jika kamu orang Islam, mengapakah kamu membuat perkara yang ditegah oleh Islam? Jika kamu melawan syariat Islam yang melarang membuat fitnah, apakah kamu seorang Islam lagi? Jangan bersikap melampau hingga melanggar syariat agama hingga boleh merosakkan akidah kamu sendiri. Oleh itu sedarlah dan bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    15. Undilah PAS!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    16. Dah melalut nampaknya si penyamar ini, sekejap sokong kerajaan, sekejap sokong pembangkang, apa dah jadi dengan pemikiran dia gamaknya ye? Itulah suka sangat berpura-pura, sampai jadi keliru, macam Harakah, Murad Ebrahim yang merupakan Pengerusi MILF datang sebagai tetamu jemputan ke persidangan UMNO telah dituduh oleh Harakah sebagai Lanun Jamalul Kiram, sultan yang tak ada negeri, malahan menjadi rakyat negara lain, agak melucukan seorang yang mengaku sebagai sultan tetapi tak ada negeri malahan dia sebenarnya juga adalah rakyat kepada sebuah negara yang bukan diperintah olehnya, tetapi diperintah oleh presiden, sangat melucukan seorang sultan yang berketuakan seorang presiden.

      Mohamed Pecacai Pakatan Rakyat, kau nak kelentong apa lagi, nak merapu pun segala kemungkaran kau dah terdedah, lebih baik kau bertaubat sajalah, itu pun jika masih percayakan kepada syariat agama yang melarang melakukan fitnah sebagaimana yang kau buat selama ini. Bertaubatlah jika kau masih seorang Islam, kerana jika melanggar ajaran agama, itu adalah berdosa, maka bertaubatlah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian bahawa Pakatan Rakyat sudah keliru, mereka dipercayai mempunyai hubungan yang rapat dengan gerombolan lanun yang diketuai oleh Si Jamalul Kiram yang mengaku sultan, tapi tak ada negeri, malahan dia hanyalah rakyat Filipina sajalah, sangat pelik bila seorang rakyat mengaku sultan, sudahlah itu tak memerintah negeri pun kerana negeri pun tak ada. Oleh itu, sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Demi Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    17. Bro juragan gua respek dgn lu....lu boleh terima bangkangan atau ada yg tidak setuju dengan lu,secara gentkeman...gua selalu baca lu punya komen atau hujah...lu nmpk real n cool bro...lu jarang sngt guna bahasa kesat didalam komen lu....carry on bro dgn attitude lu...

      Delete
  2. hari hishamuddin turun sama semail ke sabah. hisham turun nak bagi personal final last warning kepada pengganas tuh!!

    wohyooo seram wooo. hisham nak bagi last warning. semail ikut sama untuk bercakap yang tak tahu apa butir. macam dollah pu&&*&** bodowi tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. elehh...last warning yg pertama tu!!! ada sedozen lg last warning lepas ni. entahla, najib kerja mcm nk mampos, konco2nya pakat simpan telor....

      Delete
    2. Sesuai jadi menteri kesihatan kot ..... AMARAN: MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN ....

      Delete
    3. kah kah kah kah kah ! Menteri kasih atan Sulu kah kah kah kah !! kasi amaran melancap kote bengkok membahayakan kesihatan !!...kah kah lah kah kah ...

      Delete
    4. "LAST AMARAN!!!" Kepada Parpu, minta maaf secara segera atau Parpu letak "JAWATAN". Kah Kah Kah Kah!!!!

      Delete
    5. Tak perlulah kita nak melatah dengan apa yang admin cuba sampaikan, setiap perkara ada pro dan kontra, positif kan pemikiran kita, apa yang salah, masih ada ruang untk perbetulkan, apa yang lemah masih boleh dimantapkan,ini dapat membaik pulih pentadbiran yang sedia ada di masa akan datang!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. sudah2 la menghina wahai sesama rakyat Malaysia...tidakkah di hati kalian2 semua bahawa negara kita sedang dilanda ujian yang amat besar?...sebaiknya kita banyakkan berdoa..tak kiralah penyokong siapa pun anda!anda duduk dalam malaysia...sepatutnya bersikap lebih terbuka. jangan menuduh orang tanpa membuta tuli. sekiranya anda yang berada diperingkat atasan, mampukah anda menjalankan tugas seperti yang mereka sedang lakukan sekarang?apatah lagi c penghina2 kerajaan. anda bekerja dengan kerajaan, tp menghina kerajaan. gaji terima dari kerajaan. tak terfikirkah setelah menghina, tapi bila gaji, anda lah orang pertama yang berdiri didepan atm bank. pastu bagi anak bini makan wang hasil hinaan tadi (yang tak ikhlas bekerja dengan kerajaan). sungguh menyedihkan sebab bagi anak bini makan wang haram...sudah2la tu..kalau tak suka, tak perlu hina, gunakan saluran yang betul untuk bagi pendapat..jangan asyik menjaja sesuatu yang tak pasti betulnya...yang lain2 plak, just baca dan boleh fikir..yang baik ambik, yang tak baik buang jauh2...ingat...tengah2 taip yang tak elok, tiba2 Allah tarik nyawa anda..haa..dah tak sempat taubat.

      apa2pun..1hati, 1Malaysia...

      Angin Malam..

      Delete
  3. hai amaran.. kan lebih baik kau dijadikan dr pakar sakit puan..

    ReplyDelete
  4. aku rasa hishampoen dh kena liwat dgn anwar kot..tu psl la dia jadi bodoh mcm ahli umno yg lain..atau hishampoen mmg nak kena liwat dgn anwar plak..

    ReplyDelete
  5. apa kata yang ramai2 komen ni pegi lahad datu.. berjihad.. ada berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah sampai kk, dalam perjalanan ke lahad datu by jalan darat. kena lalui 7 roadblock sebelum samapai ke sana.. kalau polis bagi aku senapang, aku nak ajar mereka mcm mana mau tembak

      Delete
    2. Apa tak berani lak? Kalau kerajaan mau tanggung keluarga aku kalau syahid, apa salahnya ...

      Delete
    3. InshaAllah. even Im just 18 today. Setuju dengn 11.33pm.

      Delete
  6. Mcm nie punya pemimpin, hancussssss

    ReplyDelete
  7. Ingat!!!!! org sabah dan sarawak cukup benci dan sakit hati dgn dalang utama iaitu anwar berahi @ peliwat @ bapak lanun....
    Sila gali lubang kubur korang....mati dgn lanun2 itu.!!!!!!
    Kami tidak akan lupa!!!!!

    The headhunter

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro... berhati-hati dengan petualang negara. Jangan sampai negara tergadai kerana nya. Fikirkan masa depan anak cucu... jangan fikirkan diri sendiri..

      Delete
  8. Ds Najib, tanpa amara, pecat sajalah hishamudin tu.. baru kumpulan pertama penceroboh tu, nanti sampai pulak ke serawak dari kalimantan.. menteri yg suka bg amaran dr bertindak.. penceroboh pakai baju celoreng dan bawak senjata berat dikata bukan kumpulan pengganas?.. haha, nak tunggu kumpulan tu pakai baju` saya pengganas` ke ?.. 3 minggu berunding?.. masa terbuang, wang terbuang, nyawa pun melayang jugak!.. patutnya dari hari pertama dah asak mereka keluar.. aku rasa kumpulan ini sempat juga shopping kat maydin, sebab tu makanan diorg tak habis2 walau kena kepong 3 minggu.. apa jaminan kepongan tu tak boleh tembus?..aku rasalah, kalau kumpulan tu nak ke sembrong pun diorg boleh sampai!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. X kan nak pecat sepupu sendiri.......

      Delete
  9. salam en parpu...sepatutnya awak faham scope kerja polis n atm dan keadaan yg berlaku...mmg kita geram....tapi aku yakin kerajaan tahu ape yg dilakukan...tak perlu provokasi melampau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembodek hardcore kerajaan...puiiiiiii

      Delete
    2. ko lak anon 6:37 AM pembodek pakatan haram...puiiiiii

      Delete
    3. setuju kat anon 11.01 pm. kita bukan polis, atau tentera..jd elok diam2 aje..kerajaan tau apa yang patut dilakukan..saya lucula pembangkang..suka hina2 orang kerajaan...entah2 dia pun kerja ngan kerajaan...time gaji dialah orang pertama kat atm bank..keja ngan kerajaan tapi menghina je memanjang..apasal tak keja je ngan pembangkang?makan gaji ngan pembangkang..jadi kerja pun tak sia2 dapat duit haram...nak provok melampau2..awak tu bole buat keja sangat ke?kesian kat 6.37 am.

      Delete
  10. Aku rasa H2O pun berpakat dengan Anwar untuk jatuhkan NAJIB...itu sebab tiada tindakan yang berkesan dr POLIS. Ketua Polis asyik ulang keadaan terkawal2... Kalau boleh tu bagi PC dua jam sekalilah inform kepada Rakyat Msia keadaan terkini dengan maklumat yang ada. Aku rasa dah sampai masa tentera menyerang. ..dalam kampung tu kena hapus semuanya sebab semuanya memang penceroboh mana ada rakyat msia dalam kg tu.. Aku rasa Vat69 dan semua ATM dah tak sabar nak masuk cuma green light dari H2O saja menyekat.. PM mempunyai kuasa tetapi sering dipengaruhi oleh sepupu kucing mcm H2O ..aku dah muak ...kalau pasukan Msia risaukan geneva ...biar pasukan altenatif masuk... aku pun sukarela. PEKIDA, pertubuhan silat kat malaysia dan GAYUNG PUSAKA pun kalau kita ajak mereka akan berjuang habis-habis.. biar pun pakai keris. kami tak perlukan naik pangkat bila mati nanti cuma perlu ucapan terima kasih sj.. Tindakan pemimpin sendiri akan melemahkan kekuatan pasukan keselamatan kita....Sekadar beri pandangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa kalau keadaan terkawal tiadalah pasukan Polis yang terkorban dan semua pengganas telah ditangkap...

      Delete
    2. pukida puki ayah hang..gayung pusaka kote mak hang..sembang dlm ni boleh la..ingat geng sulu tu cikai2 mcm ayah hang ka?..vat69 pun boleh tumbang.lanun tu dr kecik dh main senapang dgn bom..hang setakat gayung tu baik hang melancap depan pc je la...lanun tu askar kepung pun boleh lepas...bukan calang2 lanun..

      Delete
    3. Menteri KDN paling lembik dlm sejarah .... tukar org lain la .... menyusahkan PM saja.

      Delete
    4. lu apa hal...kau orang sulu juga ke..... maki puki2 VAT69 bukan tumbang mcm tiang patah la bodoh...sial la kau ni... tumbang dengan maruah... hang takut lanun ke apa ke. kita lawan je.. apa nak takut..lu jangan suka2 hina gayung pula..jangan pandang rendah...

      Delete
    5. Bhai 11.19 jika lu tak setuju pun...kenapa lu mesti jd trlalu biadap kepada pertubuhan lain yg tidak langsung menyentuh lu...bhai ini warisan melayu...klu lu bukan melayu lu bangga dgn silambam atau kungfu..itu masalah lu...atau lu trlalu moden dan malu utk berckp tentang persilatan...lu tak perlu biadap dan kurang ajar...

      Bhai...lu ada pistol ke...manatau satu hari lu dipukul sbb sikap ego dan kurang ajar lu...
      Lu ada bom mesingan ke..klu roadbuly suka pada lu...bhai berapa bnyk bom tangan lu ada...manatau perompak dtg rumah lu utk sembang2...bhai tak perlu biadap wlu pun org tak kenal lu sapa dlm blog...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    6. Anon March 4, 2013 at 11:19 PM, lancang betul mulut anda hina PEKIDA dan Gayong, tapi Unit Amal PAS, Pemuda Sosialis DAP, Angkatan Muda Keadilan buat apa untuk pertahankan negara? Kamu semua golongan pembangkang adalah golongan mungkar, dasar tak guna, jenis tak tahu malu, menyalak ke hulu ke hilir tapi untuk merosakkan masyarakat, merosakkan negara, memporak perandakan keamanan negara, inilah jenis manusia yang sangat teruk, sangat jijik dan sangat tidak guna.

      Macam Unit Amal PAS, Pemuda Sosialis DAP, Angkatan Muda Keadilan, sekali kena tampar dengan PEKIDA dan Gayong terus beterabur gigi, terus pitam dua tiga minggu, dasar Pakatan Rakyat adalah gerombolan komunis, pengkhinat, dasar lanun geng Kiram sultan yang tak ada negeri dan tak tahu malu.

      PAS sudah gerhana penuh, bulan dah kelam.

      Roket DAP dah bocor kena tikam dengan keris.

      Bulan sabit dah gerhana penuh, kelam hitam legam sajalah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian betapa jijik dan hina Pakatan Rakyat yang sangat menjijikkan ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Hantar je Unit Amal PAS tu pegi serang, mcm diorang serang sekatan polis kat dataran sebelum ni. Amacam? ada berani?

      Delete
    8. Encik Mohamad dan Juragan 69...saya tabik anda. Saya akan sentiasa bersama anda.

      Delete
  11. Saya harap kita semua kena faham mereka ini pengecut serupa menjuburi al chinadolli; suka menyorok dan serang hendap. Kita bukan didalam situasi tekanan seperti pejuang2 kita skrg ini maka lebih baik kita memberi kata2 semangat kepada dan doakan keselamatan mereka.

    Org sulu ni kan tak sekolah, kerja dia lain tak ada harap pegang senapang ari2 je. Sepatutnya kita carik tian chua campak dia kat lahad datu. Pastu bagi dia pegang pistol air. Suruh dia tembak penceroboh2 tu!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka sikit, oleh itu taktik gerila yang tak ikut peraturan digunakan, mereka ni nak tawan sabah guna angkatan bersenjata, sama macam komunis, dah tentu mereka ni berniat menentang yang dipertuan Agong, apalah lembab sangat H2O ni?

      Delete
  12. betol,betol, betollll!

    ReplyDelete
  13. aku dah muak dgn tok-mudin tu...amaran angin kencang ja la...dah2 la tok-mudin bagus lg buat kerja sambilan baca doa selamat ka sambil2 menyunat yg belum bersunat tu...ntah2 dia pi LD atas jemputan menyunat????

    ReplyDelete
  14. Berunding elok-elok dengan penceroboh tu dan bagi ic sorang satu pada mereka.
    Jangqn lupa bagi kata dua pada mereka...mesti sokong dan pangkah BN...selesai masalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai jd cerdik sikit pun dah ok kot

      Delete
    2. Anon 11:24 PM 4 Mac 2013, patutnya Pakatan Rakyat ambil inisiatif untuk berikan bantuan pembohong yang dicanangkan dalam Buku Jingga dan Menifesto terbaru Pakatan Rakyat untuk PRU 13 nanti itu, mungkin dengan menggula-gulakan penyamun dan lanun geng Kiram itu dengan Buku Jingga dan Menifesto Pembohong Pakatan Rakyat untuk PRU 13 akan menyebabkan mereka melonjak riang dan kembali ke Filipina, aman sikit negara ini.

      Saudara Juragan 69, Pakatan Rakyat ni bukannya tau apa, tau buat kerosakkan saja, merapu yang bukan-bukan, suka buat huru hara, suka mengarut, membohong, itulah kerja mereka, macam perbuatan syaitan saja puak Pakatan Rakyat ini.

      Rakyat Malaysia sekalian, sedarlah akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  15. Nengok Hisaham bercakap pun dah sakit hati,kalau tengok kerja dia lagilah teruknya.Bila Zahid Hamidi ke Sabah baru dia nak menumpang sekaki sebelum tu dia duduk depan kamera tv memanjang,bercakap tercungap-cungap.KP nya pulak cakap macam ayam kena tungau kepala terlentok je,susah sangat nak mengeluarkan satu satu ayat.Macam mana le negara nak selamat.

    ReplyDelete
  16. Parpu, aku rasa kau dah lama tak tido malam. Bawak-bawak la tido. Walaupun aku penyokong tegar kerajaan dan pasukan keselamatan, tapi dalam bab ni aku kena panggil lak kau ni babi. Tak guna nak post benda yang mengarut dalam soal ni faham.

    ReplyDelete
  17. ....Dan diwaktu yg sama Anwar tengak gelak berguling guling kat rumah sambil kata...

    "YES! rancangan aku berjaya! Semua ingat cheq nak buat arab spring sebelum PRU13 tapi depa tak tau aku ada plan baekkk punya! Habis bergegar bumi Malaya Hahaha"

    "Takpa sat lagi hang tengok macam mana aku tunjok hero berunding dgn Nur Misuari dan Raja Sulu. Maklumlah aku kan dah janjikan depa sebahagian Sabah sebagai upah jika menang PRU13 nanti. Hahahahahahahaa..!"

    PERINGATAN :
    - ANWARLAH MUSUH NEGARA YG SEBENAR.
    -SESUNGGUHNYA TIADA SIAPA DAPAT MENJANGKA SERANGAN PEMBERONTAK INI.
    - TERIMA KASIH ANWAR DENGAN KEJUTAN SERANGAN POLITIK YANG PALING GANAS.
    -LAPAN NYAWA WIRA NEGARA MELAYANG AKIBAT RUNDINGAN SYAITAN ANWAR.
    - PIHAK BERKUASA SUDAH CUBA BERLEMBUT DGN BANGSA YG SERING DITINDAS KERAJAAN KRISTIAN FILIPINA.
    - TAPI KERANA DAJJAL YG BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM SEMUANYA HANCUR.
    - YAKIN TIADA MENTERI KDN YG SANGGUP HADAPI HAL INI.
    - MUSUH YANG TAK DISANGKA SANGKA TELAH MUNCUL.

    tetapi saya pasti sgt setuju jika PM letakkan tanggungjawab KDN dibahu bkas anggota keselamatan sendiri. Lantik bekas IGP terajui KDN.

    ReplyDelete
  18. Datuk sri hisyam tu kena letak jawatan sebab dia cakap mereka bukan pengganas sedangkan berapa ramai polis dah terkorban, ini yg merisaukan rakyat lain kali pastikan betul2 siapa mereka sblm buat kenyataan umum atau kerajaan ada suatu rancangan tapi tak berjaya dgn rancangan tersebut.

    ReplyDelete
  19. Tengok apa dah jadi dengan program 6P yang dibuat oleh Menteri KDN ? adakah program ni menambahkan atau mengurangkan pendatang haram ?

    Aku pun sedih gak apa dah jadi dgn situasi di Lahad Datu, Semporna dan kunak...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  20. hisham memang lembik
    sibuk melayan twitter dan benda laghor.apa tu h20 family.Lanun tu dah berkampung lama kat situ

    yg datang kemudian pun taik dah urai dlm tanah tau..hisham2..berondin apanya.cuba masuk border singapura tgk..tak mampus ken kerja dgn askar depa.
    takpa berunding lagi
    .berunding..hahaha

    ReplyDelete
  21. Pak Hisyam ketahui lh bapak memang tidak layak menjadi menteri KDN aku penyokong kuat UMNO dari dulu lagi risau perkara spt LD terjadi memang dh terjadi. Bayangkan setiap hari melalui ruangan sms dan forum di akhbar rakyat mengeluh pasal PATI tapi tiada tindakan yg telah bapak buat. Dan saya sedih dengan kenyataan bapak beberapa tahun lepas yang terperanjat melihat terlalu ramai warga asing membanjiri KL semasa cuti tahun baru cina. Ini memperlihatkan selama ini bapak tidor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah dalam dunia ni aku jumpa menteri KDN yang mudah mengalirkan air mata.Harap2 dan doa dia tak jd next PM. Lembikkkkkkkkkk

      Delete
  22. ALHAMDULILLAH....DISEBALIK APA YANG BERLAKU HARI INI SEMUANYA UJIAN DARI ALLAH.SIAPA YANG MENGAKU DIA ISLAM....BARU SEDIKIT ALLAH UJI...SUDAH MULA PASRAH .SESAMA SENDIRI DAH MULA BERTELAGAH....MASING2 CUBA NAK MENEGAK BENANG YANG BASAH....MALU AKU DENGAN UMAT ISLAM HARI INI....SEMUANYA BERTELAGAH KERANA DUNIA...TAK TERFIKIR KE KITA.. INI UJIAN DARI ALLAH....KERANA ALLAH MAHU UMAT ISLAM BERSATU....MALU AKU DENGAN UMAT ISLAM HARI INI....SIFAT2 SYAITAN TELAH SEBATI DIDLM KEHIDUPAN....PERKATAAN ALLAH HANYA DI BIBIR SAJA....TAPI TAK MERESAP DALAM HATI....SIFAT SOMBONG,BONGKAK,EGO TELAH MENJADI PAKAIAN HARIAN....MASING2 MERASA DIALAH YANG PALING HEBAT....YANG MENDAPAT KEUNTUNGAN ADALAH ORANG2 KAFIR....YANG SENTIASA MEMUKUL CANANG DAN MENGADU DOMBA SUPAYA UMAT ISLAM TERUS BERTELAGAH DAN BERPECAH BELAH......DAN BILA TIBA SAAT DAN KETIKANYA MEREKA BERSATU....TINGGALLAH UMAT ISLAM YANG SOMBONG,BONGKAK DAN EGO TADI MENUMPANG DI NEGARA SENDIRI....FIKIR-FIKIRKAN....
    BERSATULAH UMAT ISLAM....INGATLAH TIADA SIAPA PUN YANG HEBAT DI BUMI ALLAH INI....

    ReplyDelete
  23. Dalam krisis macam ni masih trrdapat blogger yang puji Hishamuddin lagi.. Majoriti rakyat masih sayangkan BN bukannya nak jatuhkan BN.. Hishamuddin ni penyakit dalam UMNO. Jika penyakit tu dah melarat dan boleh merbahayakan nyawa, kalau terpaksa potong tangan, potonglah.. Nak tunggu apa lagi? Sememangnya dari dulu negara berunding dengan penjenayah atau pengkhianat negara tetapi tidak pernah gagal seperti krisis di Lahad Datu.. Inilah krisis yang memalukan negara!! Kita sayangkan negara, kita tidak mahu melihat kemakmuran negara dinodai oleh sesiapa pun..

    Deepak telah menyalak dan kini Bala sedang merayap ke merata tempat.. Apa Hishamuddin buat? Tidur ke? Fitnah ke atas Perdana Menteri merupakan fitnah terhadap pemimpin negara dan secara automatik fitnah kepada negara. Mereka masih bebas melakukan apa sahaja serangan kepada sesiapa yang mereka inginkan dan ini boleh menyebabkan huru-hara kepada negara.. Serangan tidak semestinya melalui senjata untuk makluman Hishamuddin..

    Bersih dan Bersih 2.0.. Apa dah jadi? Mana tindakan dari KDN? Senyap je.. Jika Xenophon seorang diri tanpa senjata boleh dianggap merbahaya dan dihalau dari negara, bagaimana dengan beratus-ratus (mengikut maklumat lebih seribu anggota) penceroboh dengan senjata berat di Lahad Datu..

    Mereka ini merupakan pasukan yang dilatih untuk berperang, hidup mati mereka untuk berperang.. Jika beginilah aksi taktikal negara ketika ini, bagaimana jika kita diserang oleh negara-negara lain? Mana aset-aset keselamatan negara yang canggih itu? Hishamuddin tidak layak menjadi menteri..

    Hishamuddin must go!! Minta Tan Sri Rahim Noor ambil alih perancangan konflik di Lahad Datu. Selepas selesai, lantik Rahim sebagai Senator dan sebagai Menteri Dalam Negeri. Supaya Anwar terkucil dan tercirit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tunggu Pak Hisyam H20 buat statement di press conf. Tolong sediakan baldi satu lori dan tisu satu kontena

      Delete
  24. Aku nak bagitau sikit pandangan berkaitan dengan tindakan tempur pantas berdasarkan apa yang digunapakai oleh pihak CIA, FBI, Askar Marin US dan US Navy SEAL

    Mereka tak banyak ikut protokol Konvensyen Geneva 1949. Walaupun ia bertentangan dengan undang2 antarabangsa, pihak agensi keselamatan seperti CIA, Marin USA bertindak pantas membenteras pengganas, militant Al Qaeda, pengedar dadah di Amerika Latin seperti Colombai, Venezuela dan Mexico.

    Pihak keselamatan US bertindak pantas melakukan serangan kerana pihak militant, pengedar dadah dan penculik memiliki senjata 2 berat seperti peluru berpandu, pelancar roket, bom tangan, rifel dan machine gun. Pemilikan senjata berat oleh puak pengganas sangat ditakuti oleh Amerika kerana ia membahayakan harta dan nyawa serta kepentingan Amerika dan kepentingan kerajaan negara2 terbabit. Hanya selepas melakukan risikan dengan menggunakan teknologi komunikasi yg amat canggih barulah bertindak pantas tanpa memaklumkan kepada pihak kerajaan di Negara terbabit.

    Contohnya memerangi militant Al Qaeda di Somalia, Yemen dan Afghanistan. Pembunuhan pemimpin Al Qaeda Osama bin Laden di Abbottabad Pakistan oleh pihak US Navy SEAL. Begitu juga pihak Amerika berjaya memerangi dan menangkap pengedar dadah ( drug cartel ) di Amerika Selatan dan Amerika Tengah.

    Manakala di Philippines pula sebelum perjanjian damai dengan Bangsa Moro, kita pernah dengar bahawa Philippines menghantar Askar Kerajaan ( BUKAN POLIS PHILIPPINES ) untuk memerangi pemberontak dan pengganas Bangsa Moro. Kejadian penculikan warga Asing di Selatan Philippines seperti Zamboanga, Basilan, Jolo dan Tawi-Tawi memaksa kerajaan Phillippines menghantar Askar Kerajaan untuk menghapus dan membunuh Komander Janjalani dalam peperangan di hutan.

    Kerajaan Phillipines TIDAK MENGIKUT protocol Konvensyen Geneva 1949 bagi menghadapi puak pemberontak, pengganas dan penculik di Selatan Philippines. Hasilnya memang berjaya.

    Persoalannya….Adakah Malaysia masih perlu mengikuti protocol Konvesyen Geneva 1049 untuk memerangi pengganas Sulu iaitu TIDAK BOLEH meletak ATM dibarisan hadapan ?

    Akhir sekali aku bimbang……….pengganas Sulu terlepas atau dah tak ada dalam kepungan kerana pihak PDRM lambat bertindak sejak daripada kejadian 1 mac 2013. Boleh jadi pihak pengganas Sulu dah ambil kesempatan masa yang dilenggah-lenggahkan oleh pihak PDRM bagi menyusun strategi memelepaskan diri………

    Hinggalah sekarang ni kita hanya dengar ungkapan ‘KEADAAN TERKAWAL’ berulang-ulang kali………


    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  25. UMNO hancur babi menipu lagi.
    UMNO pembelot dan pengkhianat bangsa menyebabkan kematian rakyat malaysia

    http://news.abnxcess.com/2013/03/sulu-sultanate-denies-links-with-malaysian-opposition/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sulu-sultanate-denies-links-with-malaysian-opposition

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi2 salahkan UMNO. Anak bini, kaum kerabat korang dh pernah kene tipu, kene rogol, kene liwat dgn orang UMNO ke. Kalau tak pernah jgn tuduh melulu

      Delete
    2. Anon 3:02 AM, memanglah Kiram and the gang tak akan mengaku ada hubungan dengan Pakatan Rakyat, kerana dua-duanya bersekongkol untuk perbuatan mungkar. Macam penyamun, mana nak mengaku dia mencuri, macam si Kiram Lanun, mengaku sultan konon, tapi negeri pun tak ada, memang dasar tak tahu malu, sultan apa pula kalau negeri tak ada, nak ambil Sabah konon, memang dasar tak sedar diri bahawa suku sakat dia pun merempat di Sabah untuk cari rezeki, inilah jenis golongan tak reti bahasa dan tak tau bersyurkur.

      Kepada Anon 3:02 AM, macam mana dengan laporan dari pemberitaan di Filipina mengenai hubungan Pakatan Rakyat dengan kumpulan Lanun Kiram and The Gang? Malahan laporan pemberitaan itu adalah berdasarkan maklumat risikan tentera bukannya dari cerita merapu puak Lanun Kiram itu. Kerana puak Lanun Kiram buat kenyataan dah kuasai Semporna sepenuhnya, tapi keadaan sebaliknya berlaku bila mereka lari lintang pukang diserbu oleh petugas keselamatan Malaysia, inilah bila dah jenis Pakatan Rakyat, pembohongan pun mereka akan percaya bulat-bulat jika memihak mereka, tapi bila kebenaran yang tak memihak mereka, maka mereka akan menentangnya habis-habisan.

      Anon 3:02 AM, amacam kalau buat Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes penglibatan Pakatan Rakyat dengan kumpulan Lanun Kiram and The Gang? Mesti terketar-ketar puak Pakatan Rakyat terutamanya pimpinan PKR yang sekarang ini dikaitkan dengan isu ini. Oleh itu, rakyat Malaysia sekalian perlu sedar akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. PR tak pernah mengaku segala kesalahan yang dilakukan oleh mereka. Sebaliknya mereka akan menuding jari kepada parti lain. Itu lah kerja pemimpinx PR dan sekutu sekutu mereka. Orang-orang melayu ni tak takut ke nanti jadi macam Penang? Harga rumah mampu milik tapi tak mampu nak dibeli oleh orang melayu?

      Delete
  26. Hisap puting: 'aku beri LAST WARNING kepada admin untuk delete artikel ini, kalau tidak..........takde apa pon akan berlaku.........kakakakakakaka.....saja nak bagi amaran.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai umur lu berapa belas tahun...

      Delete
  27. "LAST AMARAN!!!" Kepada Parpu, minta maaf secara segera atau Parpu letak "JAWATAN". Kah Kah Kah Kah!!!!

    ReplyDelete
  28. Anonymous 2.41 & 3.02 pm

    Udah-udahlah lah. Berhentilah sebentar berbalah, musuh yang sanggup potong kepala kamu dan saya sedang menuju ke arah kita. Kamu mahu kena potong kepala kah? Kalau KAPALA kamu sudah putus dari badan siapa tahu kamu UMNO tegar ka, PR tegar ka. BANGANGGGGG!

    ReplyDelete
  29. Menteri KPN Datin Seri Pondan H20 nak adakan "RUNDINGAN" dengan Parpukari supaya tidak mempolitikan isu2 kepondanan beliau. Selain daripada itu, beliau setuju untuk tanggal seluar di khalayak orang ramai untuk membuktikan telor beliau masih sihat dan berfungsi. hahahahahahaha!

    ReplyDelete
  30. Comment org2 bangang. Menteri ko yg lembek. Marah h20 kaki sengeh yg lembap. Last2 Anwar jg korang selit. Apa khabar lokman nor adam penasihat sultan sulu tu.....

    ReplyDelete
  31. Comment org2 bangang. Menteri ko yg lembek. Marah h20 kaki sengeh yg lembap. Last2 Anwar jg korang selit. Apa khabar lokman nor adam penasihat sultan sulu tu.....

    ReplyDelete
  32. Hishamudin H2O hari ni nak beri AMARAN kepada orang ramai supaya jangan mempertikaikan kekerasan kotenya. Beliau berkata walaupon saiznya kecik 2 inci tapi masih keras tajam macam KERIS lagi. Kalau tak caya, beliau akan tunjukkan di perhimpunan agong UMNO tahun ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerismuddin ni memalukan arwah bapa dia juga.

      Ini semua salah Najib letak H2O disitu...

      Najib pon dah silap perkiraan...

      Kalau Muhyiddin PM mungkin jadi lain..

      Delete
  33. kerajaan kena percaya,seluruh rakyat malaysia merestui serangan habis habisan ke atas pengganas ni.

    ReplyDelete
  34. http://www.ekeleh.com/siapa-arah-akhbar-filipina-padam-berita-najib/

    wkakakakakaka,,,ketua setan umno udah mau mamposs ya, kayak gila ya itu setan , berita yang benar juga mau diputer puter, kakakakakakaka

    ReplyDelete


  35. Berdasarkan kepada sejarah, Sabah ini memang milik kepada Kesultanan Sulu. Tak salah dorang nak ambil balik Sabah. Ini sama seperti kes Palestian dimana tanahnya diambil oleh penjajah dan tidak dipulang balik.

    Bila rakyat palestin tuntut balik tanah airnya, rejim zionis membunuh dorang dengan kejam. Tapi perkara yang sama berlaku di Sabah dimana rakyat Sulu menuntut balik tanah dorang, Rejim malaysia pulak nak membunuh dorang dahsyat sekali.

    Apa beza antara UMNO dengan yahudi? Lagi teruk ialah pembunuhan sesama muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak lu...nk ambil sabah konon.. Lu anak sulu yg duk jadi gila post kosong...harini baru tau apa nk komen..
      Bhai kenapa sekarang...klu betul sabah ni dulu milik sulu..kenapa lu org serah pada british...lu jgn bikin panas dlm blog..

      bhai lu ckp dgn suku sakat lu disulu jgn sabah dijadikan isu,sedangkan lu org sendiri terjajah dek filipina...lg cerita sabah...bhai bebaskn diri dari filipina lepas tu daulatkn KESULTANAN lu org dulu...

      Sendiri pun tejajah dan jadi bangsat dlm kekuasaan filipina...pastu nk cerita pasal negeri org negeri lu...bhai,lu org bernasib baik sbb malaysia tak serang balas kepulauan sulu...babi punya sulu!!
      Bhai sedarkan diri dimana kedudukan sulu...klu sulu negara bebas,baru boleh cerita....lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  36. belajar dari sejarah. perjanjian yg dibuat diterima pakai selagi tidak dimansuhkan, ingat pulau pinang itu hak kedah. byr 10,000 setahun kat raja kedah dulu. perjanjian itu diterima pakai sampai sekarang. 10,000. ringgit setahun tuan2. lojik ke tu. gaji khalifah guang eng pun mencecah angka itu sebulan. bkn setahun. camne tu

    ReplyDelete


  37. PERKARA INI TAK AKAN SELESAI BEGITU SAJA. PUKIMAK KERAJAAN MALAYSIA. BUNUH SATU RAKYAT SULU, RIBUAN ORANG SULU AKAN BANGKIT. ZAMAN AMAN DAMAI DI SABAH DAH TAMAT. INI PILIHAN ORANG MALAYSIA, JANGAN SALAHKAN ORANG SULU. WE HAVE NO CHOICE. BERSEDIA TERIMA BALANYA WAHAI BABI MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...anak sulu setakat dlm blog lu boleh ckp apasaja...bebaskn diri dari filipina...baru nk cerita bhai...lu ingt mati org malaysia mati sia-sia...lu nk bangun ke nak hapa pun lu ingar kita peduli.. Hahaha cerita kesultanan sdgkn hidup terjajah...bhai dlm peta dan sejarah dunia skrg...sulu ada kerajaan ke!!! ..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    2. Wei Sulu pukimak, lu masuk negara kita pastu nak ugut2 pulak, lu siap la Sulu pukimak. Lu ingat kita orang Malaysia nipenakut ke? Sampai ke akhir keturunan Sulu kita kasi hapus kalau lu usik negara kita beb. Ini janji tau

      Delete
    3. Kepala otak lu anak sulu. Lu ingat orang sabah nak serahkan negeri sabah pada sulu? Kalau orang sulu yang duduk di sabah tu menatap di phillipine, belum tentu diaorang hidup senang. Kalau diistiharkan perang, Saya sedia berhadapan dengan orang sulu seperti lu demi mempertahankan negara tercinta saya ini.

      Delete
  38. Aku sedih sangat bila 8 orang polis kita tak pasal pasal jadi korban di Lahad Datu. Aku sikit pun tak rasa apa apa kalau yang jadi shooting target penceroboh adalah Ketua Polis Negara dan Hishamudin. Kalau KPN dan Menteri Keselamatan Dalam Negeri yang gugur baru lah mereka dikatakan gugur sebagai Wira Negara. Sebab mereka berdua berhempas pulas meletakkan polis dalam bahaya untuk berdepan dengan penceroboh yang terbukti lebih taktikal daripada polis kita.

    Kenapa Hishamudin tak minta bantuan Menteri Pertahanan Zaid Hamidi awal awal lagi sebelum ada polis yang menjadi korban. Nampaknya bagi Hishamudin 2 polis terkorban tak cukup lagi, bila dah jadi 8 baru nak minta bantuan Zaid Hamidi. Kenapa Hishamudin tak tunggu sampai 50 polis terkorban baru boleh benarkan tentera masuk campur ?????

    Sebab itu saya cakap 2 korban paling awal ditangan penceroboh sepatutnya adalah Hishamudin dan KPN, baru lah Najib nak beri arahan kerja kepada Zahid Hamidi.

    Penceroboh baru 150 orang pun dah tak mampu nak diuruskan, saya tak boleh bayangkan kalau berlaku pencerobohan oleh tentera asing dari negara jiran yang sistem persenjataannya canggih dengan tentera yang terlatih. Nauzubillah hi minzaliq.

    ReplyDelete
  39. apakah sulu sabah hendak menjadi sulu filipina.. merempat,melarat dan dinafikan hak ekonomi,sosial dan pendidikan ditanahair mereka sendiri. bahkan sabah la tempat mereka bergantung rezeki utk dibawa balik ke sulu..
    kalau sabah sudah tidak aman spt selatan filipina apakah bangsa sulu akn merempat ke semenanjung atau indonesia pula..
    pemimpin sulu ade yg bagus dan ingin memajukan bangsa mereka.. sokong la pemimpin sulu yg begitu.. jgn diikut pemimpin sulu yg hanya tau berkonflik..

    ReplyDelete
  40. minta najib wujudkan kemnterian amaran,rundingan dan terkawal negara.. dan hisham gelak beso jd menterinye..
    apekah anuar akn menjadi PM sulu yg pertama?

    ReplyDelete
  41. teringat kat dayang sulu dlm cerita laxmana do re me arahan tan sri p ramlee. nape dulu2 xada pun timbul insiden ni. aman damai pun. org sulu pun keluar masuk msia. ini mesti ada org ketiga punya angkara. mesti punya.

    ReplyDelete
  42. susahla kalo ramai sangat hero dan pakar pengulas di depan skrin. mcm2 andaian kritikan dan strategy. seolah-olah merekalah yg paling mahir dan berada di medan pertempuran. satu per satu isu diulas mengikut citarasa dan emosi sendiri padahal satu ilmu ketenteraan pun tak ada dalam diri, pandai nk salahkan orang jer...

    ReplyDelete
  43. Kita mesti akui bahwasanya Malaysia sekarang mempunyai seekor KPN yang amat lemah lembut auw..auw.. bernama Mail "Dayang Sulu" Omar dan Menteri KDN yang pondan auwwww...auwww bernama Hisham "Keris Kiram IV" Muddin. Dari himpunan Bersih hinggalah kes Lahad Datu ini mereka GAGAL!!. Tok Jib...., please tolak kedua-dua ekor ini.

    ReplyDelete
  44. APA YANG BERLAKU HARI INI PADA ORANG SULU AKAN DIBALAS TERHADAP REJIM MALAYA TIDAK LAMA LAGI. JAGA LAH BAS BAS DI TEPI JALAN WAHAI REJIM MALAYA. PENGEBOMAN BERANI MATI AKAN DILANCARKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KITA SENTIASA BERSIAP SIAGA MENUNGGU KAMU WAHAI ANAK SULU YANG BACUL!!!!. TOLONG JAGA KESELAMATAN SI "KIRAM JADAH" YANG KAMU PUJA SERTA SELURUH KELUARGANYA DI MANILA.

      Delete
    2. Itu ckp org bacul bhai...anak sulu ke anak bulu ke...maruah lu org paling bangsat di nusantara...

      Delete
    3. anak sulua babi kamu ni kapiaq ka?? islam ada ajarbunuh orang awam ka??? , bom berani mati konon??! babi kimak haramjadah punya anak sulu!! sah ko ni kapir sebab islam tak pernah ajar bom bom orang tak bersalah babi!!!

      ko dengki malaysia aman damai jadi ko nak huru harakan malaysia kan haramjadah!!

      semoga Allah melaknat ko dan keturunan jika benar niat ko nak huru harakan negara Malaysia yg berdaulat dan menjadikan islam agama rasmi dan majoritinya ialah penduduk Islam..!!

      Delete
    4. dah boleh report pihak berwajib dah "anak sulu" ni sbb komen yang mendatangkan ancaman. dah ready ke nak sambut wahai "anak sulu"

      Delete
    5. Anak sulu bangsat. Sedarlah diri kamu sendiri dijajah. Nama je ada sultan tapi tak ada negara. Kalau ada sultan pun, sultan paling miskin dalam dunia. Lu ingat rakyat malaysia senang-senang nak menyerah?

      Delete
  45. Comment org2 bangang. Menteri ko yg lembek. Marah h20 kaki sengeh yg lembap. Last2 Anwar jg korang selit. Apa khabar lokman nor adam penasihat sultan sulu tu.....

    ReplyDelete
  46. Orang Sulu tak ada maruah langsung...Kat Philippines pun org tak hirau keturunan sulu...Tak ada kaum selain sulu menyokong demonstrasi di Kedutaan Malaysia di manila..

    Sulu peoples now is being regarded as terrorist.

    ReplyDelete
  47. Biar lah mereka yang pakar dah terlatih mengendalikan situasi ni...kenapa kita ni yang hanya mendengar berita sahaja dah bercakaran...belum tentu lagi berita itu sahih atau tidak....kalau org sulu baca ni sure dia senyum jer ...

    ReplyDelete
  48. Bagus-bagus, gua suka perdebatan yang baik di ruangan komen. errr ape kata encik HousePK yang hensem link blog gua kat blog list abg hensem? heheh http://lolong.wordpress.com/

    ReplyDelete
  49. peperangan yang baik ialah dengan menang tanpa menumpahkan darah fucker . . . . tp kalau dah kena tembak sorang balas la tembak balik sorang. . . . aku malas je nak pegi. kalu aku pegi aku bawak je KFC bucket 2. Orang sulu 2 musti surrendernye sbb nak makan KFC. mn nak cari kfc kat tempat diorang. apapun kepada yang benar aku ucapkan semoga perjuagan kalian berbaloi.

    ReplyDelete
  50. inilah barisan kita . .
    yang iklas bejuang . .
    siap sedia bekorban ..
    menuju medan bakti . .

    andai kata kami gugur semua ..
    taburlah bunga dia atas pusara . . .
    kau habiskan sendiri . . .
    kalau kau terlibat musti bulu tngkuk kau tegak .. .
    bila manyanyi lagu ni . .
    faham maksudnya .. .
    diorng ni menyanyi, bermaksud. .
    bkan ikut sedap mulut je nyah . .
    choiiii . .

    ReplyDelete
  51. Sesungguhnye tidak ada pemerintahan yang hebat melainkan hanya Rasulullah saw yg dikirim Allah swt)
    Andai dap majoriti parlimen dlm pr, maka pas & pkr kena cucuh hidung serupa lembu pakai ikut aje maka kemenangan pada pr bukan takat ni malah berterusan sampai pru14 dan seterusnya.. banyaklah silap mata dari pemerintahan baru ni sbb semua penjuru dikuasai kroni termasuklah spr maka PENYESALAN tiadak berguna lagi (refer lagu allahyarham seniman agung dato' ahmad jais) akan berlaku banyak kerosakan dari tersedia baik menjadi bertambah2 buruk sehinggalah sampai masa tak tahu bila dibumi bertuah tercintalah akan datang peminpin agung raja segala raja bergelar junjungan besar DYMM Amirulmukmineen berdarah terus kepada Rasulullah saw menyatukan semula dan seterusnya menyeru penguasa2 negara bernaung dibawah panji2nye - moga kita semua dpt berpeluang melihat didepan kita kebenaran itu kalau tidak pun anak atau cucu kita menyaksikan dimana dimasa itu Islam bergemerlapan seantara dunia. Semua pentadbiran akan menjadi lebih mudah sbb hampir semuanya menjadi saudara tidak kira kaum atau keturunan. Semua negara2 miskin akan menjadi makmur. begitulah kesudahannye Allah swt kembangkan manusia dan alam ini maka Allah swt jugalah kirimkan wakil yg kesekian kalinya menutup kesudahan kelangsungan kehidupan menuju alam baka yg kekal abadi. (yg nantikan itulah yg digelar Al-Mahdi Al-Muntazaar) Fikir2kanlah toksah gaduh2..Perkakasan yg saya menaip nilah banyak menjahanam keluhuran peradaban manusia disebabkan hasad raja bagi segala syaitan sbb tulah dari dulu sehingga kini dan seterusnye ini masih bersalah-salahan antara satu sama yg dan tidak mengalah diantaranya sehingga datangnye keputusan DYMM itu nanti - Wallahualam.

    ReplyDelete
  52. BAIK LA MENDOAKAN KESELAMATAN ANGGOTA2 TENTERA KITA DISANA,, SEMOGA DILINDUNGI... AMIN

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!