UPDATE LAHAD DATU! 2 ANGGOTA VAT 69 SELAMAT PULANG!

Dua anggota komando VAT 69 yang tercedera dalam pertempuran dengan kumpulan penceroboh di Lahad Datu, Sabah pada Jumaat lepas
dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) bagi menjalani rawatan susulan sejurus tiba di Pusat Latihan Polis Udara Ipoh, kira-kira jam 5.35 petang tadi.

Ketibaan Koperal Mohd Tarmizi Hashim dan Koperal Azman Ampong yang sebelum ini menerima rawatan di Hospital Lahad Datu disambut oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir dan Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahalan.

Mohd Tarmizi yang berasal dari Kelantan mengalami kecederaan di tangan dan kaki manakala Azman yang berasal dari Sabah cedera di punggung dan peha dalam kejadian berkenaan.

Bercakap kepada pemberita, Dr Zambry berkata, semangat kepahlawanan yang ditunjukkan dua anggota komando VAT 69 itu cukup tinggi walaupun mereka mengalami kecederaan dalam pertempuran terbabit.

Kerajaan negeri katanya, akan sedang membuat penilaian bagi membantu semua anggota yang terkorban dan tercedera dalam kejadian itu termasuklah membuat kutipan derma khas bagi membantu mangsa dan ahli keluarga mereka.

“Kutipan derma khas daripada orang ramai sudah bermula dan di pihak kerajaan negeri pula, kita akan lihat semua anggota yang terbabit dalam operasi ini khususnnya di Perak.

Baca seterusnya di Perak Today

49 Responses to "UPDATE LAHAD DATU! 2 ANGGOTA VAT 69 SELAMAT PULANG!"

  1. Berasal dari Kelantan?. abis la lutut dia jadi isu Pas

    ReplyDelete
  2. rata2 sokongan rakyat Sabah terhadap Anwar Ibrahim makin meningkat selepas kes pencerobohan Lahad Datu. syukur padaMu ya Allah. berilah kemenangan pada Anwar Ibrahim dan PR amnya.

    Apsal makin byk tabung2 derma Lahad Datu dibuat. semua tiru PAS!

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai, mana ko tau sokongan di Sabah semakin meningkat? Ini semua poyo punya citer...buat tabung derma takde kena mengena dengan PAS yang lebih bersifat songlap duit orang ramai daripada mintak derma. Lagi satu, mat liwat dan anjing2nya adalah pengkhianat bangsat yang akan dilemparkan ke laut sulu.

      Delete
    2. Kalau rahsia anwar bin ibrahim a.k.a bapak lanun puaka itu tidak dipecah oleh risikan filipina dan reuters....Ada kemungkinan cai!
      Tapi niat jahatnya terbongkar dan seluruh rakyat sabah termasuk keturunan suluk sabah mengutuk anwar peliwat itu....
      Pembunuhan wira2 negara membangkit kesedihan dan kemarahan yg amat sangat di hati rakyat!!!!
      Klu lah ada fatwa anwar peliwat dan kuncu2nya tu halal dibunuh...hancur lumat dia dikerjakan oleh rakyat.!!!!!

      Delete
    3. Mat buntut hang Anwar dah sapu ka ?

      Delete
    4. Hello sdr mohamed nasionalis melayu aku rasa kau ukur rakyat sabah pakai tali tape lah.

      Delete
    5. Sebenarnya PR dah fumble kaw2 sebab Tian Chua dah buat kenyataan mengatakan insiden tersebut sebagai sandiwara. Hanya macai2 PR tahap kepala lutut yang mencuba sedaya upaya untuk spin isu ini tapi kita dapat rasakan yang rakyat Malaysia berbilang bangsa dan agama menyokong tindakan kerajaan untuk mengajar pengganas ini. Dan seperti biasa macai2 PR tahap kepala lutut yang mempertikaikan tindakan kerajaan. Pathetic.

      anakbochek.

      Delete
    6. rata2 kepala bapak ko meningkat........sokongan meningkat masa teoh beng hock mati bunuh diri (girlfren dia mengandung anak luar nikah) n s kugan (penjenayah) mati dalam tahanan, meningkat adalah.... tak caya ko tengok babi2 pas pegang lilin, babi2 pkr berdemo.... sialan lu nasionalis melayu....perwira negara mati berjuang babi2 pas babi2 pkr babi2 dap ada buat apa2...... KO MEMANG NASIONALIS ANJING BABI HARAMJADAH

      Delete
    7. Cik Mat ni bukan apa dah terhutang budi agaknya. Bini dia pun dah disettle oleh Anwar macam Shamsidar. Kalau Sabah jatuh pada PKR Cik Mat ni dapat jadi ahli exco. Begitulah ceritanya yang beriya-iya memenangkan peliwat berlesen 008

      Delete
    8. Mohamad ni lupa sejarah. Penubuhan PDRM dan ATM semata-mata bagi emak bapak lau mengancuk dengan aman semata-mata nak melahirkan makhluk terbodoh dan tersohor...Ada faham!!!

      Delete
  3. tanya sama Najib.
    apa sebab goyang.
    nanti jawab Najib.
    saya xde telor, mcm mana nak goyang!

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya sama mat liwat
      apa sebab goyang
      nanti jawab mat liwat
      kote bengkoknya tak tegang tegang

      Delete
    2. En Mohamed pelesu....

      ambo supohmu pecoh peghot...ambe wali slipau aka nabi PAH..sume ore PAH tunduk pade ambo...mu celako celako celako ....

      Delete
    3. Mat buntut hang nak jual ke ? ada orang nak beli

      Delete
    4. Kote anwar dah lah bengkok lps tu ada hati nk jadi babi..kang aq jentik telur dia baru tau

      Delete
    5. Tanya sama najib..... Kenapa sabah diserang... Nanti jawab najib...... Anwar pengkhianat

      Delete
  4. kepada en.mohamad !

    dari mana analisis yg.mengatakan rakyat sabah semakin sokong anwar? jangan guna nama ALLAH sedangkan kamu menipu dan menyokong petualang bangsa dan agama !

    gen2felda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia teropong lubang jubo lgbt.
      Tu yg nampak penyokong makin
      meningkat,kononnya.......uuwweekk!!

      Delete
  5. wahai encik mohamed palsu @ penyamar....kalau u ulang lagi...i saman u pulak.....

    ReplyDelete
  6. tanya sama nuar
    kenapa sudang goyang
    nanti jawab nuar
    kote ku bengkok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja bengkok malah ada nanah sudah.....kote anwar busuk mcm hatinye jugak

      Delete
    2. 8.37..hehe elok kau pegi lapor diri kpd ai boleh jadi penyanyi chorus. Hahaha dorang ni dah mula meroyan dgn lagu tali baruts agama bangsa dan negara anak beranak ni. Kamu sendiri sudah jadi tali barut dgn percuma kpd agama bangsa dan negara campur satu lagi tali barut kpd keluarga kamu sendiri. Pegi la kpd ketua tali barut kamu you are mmg meant for each other. Chorus boysss hehe.

      Delete
  7. Dengar latest news adik nikki sakit. Sumpah sudah terbalik.

    ReplyDelete
  8. anon 8.31 pm. lu jgn nak jadi en mohamed. komen en mohd bukan mcm tu. lu tak ubah mcm lubang pungkuk dah kena toron bung nun

    ReplyDelete
  9. Tanya Sama Najib...
    Apa Sebab Goyang...
    Nanti Jawab Najib...
    Sabah Dah Hilang...

    Masa Berjauhan..
    Apa Nak Di Kenang...
    Bila Di Hitungkan
    Sarawak Melayang....

    Tanya Sama Kak Mah...
    Sebab Apa Sabah Hilang...
    Nanti Jawab Kak Mah...
    Najib Dah Jadi Pembangkang...

    Muhyidin Takut Tak Dan...
    Rakyat Sokong Pakatan...
    Bee End Kena Tendang...
    PM Dapat Kat Pakatan...



    Muhyidan Takut Tak Dan...
    Rakyat Tak Kasi Can...
    Bee End Kena Tendang..
    Jawatan PM Pon Melayang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah kerajaan berani lancarkan ops daulat maksudnya orang sulu tu bukan faktor kemenangan bn. Aku rasa orang PR yang rasa tergugat kerana rancangan mereka gagal. Rasenye orang sabah sokong bn lagi kuat adalah...

      Delete
    2. SUMPAH DEMI ALLAH UNDI KU BERALIH KEPADA BN....... YA ALLAH KO KAN PAS PKR DAP

      Delete
    3. 100% rakan2 aku di sabah samada berparti atau tak berparti sepakat mengutuk anwar bin ibrahim krn jadi dalang bawak lanun ke lahad datu.Apa logiknya nak tuntut sabah mahupun yg lawaknya nak ic dgn 180 org bersenjata?Tak bolehkah guna perundingan?
      Konon nak kutuk kerajaan kata tak dpt kawal sempadan sabah...HISH DASYHAT.SEDANGKAN ANWAR TAK DAPAT KAWAL ORG MERAKAM AKSI BOGELNYA MEMANTAT CHINA DOLL.!!!!!
      Fikir balik logiknya..Anwar sipeliwat dah kena CHECKMATED!!!!!!

      JEBAT

      Delete
    4. 10.16pm chorusss boysss ai. Hahaha setakat jadi chorus aje le..hehe

      Delete
    5. Tanya Sama Anwar...
      Apa Sebab Goyang...
      Nanti Jawab Anwar...
      Batang dalam Lobang...

      Masa Berjauhan..
      Apa Nak Di Kenang...
      Bila Di Hitungkan
      PKR tumbang Terkangkang....

      Tanya Sama Kak Zizah...
      Sebab Apa PKR Kalah...
      Nanti Jawab Kak Zizah...
      Ini semua Anwar punya koteklah...

      Hadi Pok Nik Takut Sangat
      Rakyat Sokong BN...
      PKR kena Sengat...
      Hikayat Anwar jadi The End...


      DAP takut sakan
      Rakyat Tak Undi Pas
      PKR kena Kapan.
      Jawatan PM, Anwar Melepas

      Delete
    6. ko nie mcm bdoh kn diri je.drpd ko tlis mcm nie.baik doakn ksjhteraan negara..dri stu,kaji dlu satu2 hal.jgn maen hembus je.bkak la minda kau 2.jgn tksub sgt.maklum.

      Delete
    7. PR akan berkubur seumpama Penceroboh Suluk selepas PRU 13. Terima hakikat dengan hati terbuka.
      Pengkhianat seperti Anuar Berahim akan binasa sebagai orang yang paling hina dari orang terhina. Kini keaiban demi keaiban telah diterima. Allah s.w.t. bagi case semasa Anuar Brahim masih bernyawa. Akibatnya semua keturunannya alan mendapat malu sepanjang hayat.

      Delete
  10. Yang merapu meraban tu bkn en
    Mohamed usah dilayan org gila menyamar tu penipu je lebih

    ReplyDelete
  11. Hari ni, Anwar menang kes saman fitnah 100 juta keatas Nallakarupan dan Utusan Melayu. Ingat kes ni, yang diraikan oleh semua bloggers upahan UMNO macam PK dan pengomen-pengomen blog cai UMNO spt En. Mohamad ex-PKR, Juragan 69, Hanafi Vale dulu?

    Besok, Anwar akan file saman fitnah 100 juta masing2 keatas Utusan Melayu dan TV3 pasal tuduhan dalang kes Lahad Datu.

    Mengikut rekod, Utusan Melayu sudah kalah terus menerus kesemua kes saman fitnah daripada PR melebihi 20 kes.

    Mesej ini adalah jelas bahawa semua spin diterajui olih UMNO keatas Anwar Ibrahim melalui Utusan Melayu, bloggers upahan pro-UMNO, pembaca blog pro-UMNO, pencacai-pencacai upahan UMNO dari ex-PKR seperti JMM, GAP dan PERKASA, JATI adalah fitnah sia-sia, mudaratkan diri menjadi bankrap.

    Lahad Datu adalah sandiwara ciptaan UMNO untuk menyelamatkan Najib dengan menyalahkan Anwar sebagai dalang tapi telah terkantoi kerana kebodohan Hishamuddin!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak maaflah yer....Tu taktik si dalang yg takut dgn bayang2 nya sendiri....Kenapa tak saman sumber utama anwar bin ibrahim jadi dalang dpd kerajaan filipina dan reuters?Rakyat tak sebodoh mcm zaman pak sheikh cai...tak semudah tu dikencing..
      Sejak november sidalang tu dah mengadakan perjumpaan dgn keluarga sultan sulu dan menyanyikan 'sabah akan hilang' selepas itu.
      Kerajaan filipina tak sewenang2 menuduh jika tak ada bukti dan anwar mgkin takut menyaman mrk takut makin telanjang segala temberangnya....
      Jadi cai...rakyat dah faham logik disebalik pgkhianatan ini...Apapun...saman tersebut tak akan menutup mulut rakyat dan rakyat akan terus bangkit menentang politik kotor korang!!!!CHECKMATED!!!

      Delete
    2. Sebelum malaikat maut mencabut nyawa mat liwat tu....harap saman mat liwat ke atas datuk nalla akan membogelkan segala setan2 yg bersarang pd kote bengkoknya...tak sabar nak ikuti kes tersebut...bongkar jgn tak bongkar datuk nalla..
      .weka weka wei wei

      tuah..

      Delete
    3. Bapak liwat...klu berani dan tidak bacul...mulakan saman terhadap dato nalla....
      Klu tak berani bermakna mmg benarlah...
      Sama jugak dgn tidak berani menyaman kerajaan filipina dan reuters...Kenapa?Adakah khuatir rahsia dalang makin dibogelkan?
      SAMAN SEKALILAH CAI...TAKUT KER?

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
    4. 10.43pm lu cita lagi wa saman lu....biasa tiada kerja lain saman menyaman tu aje kerja ai. Kau ingat saman menyaman bagus sgt ooohhh dah menang konon tapi itu bkn yg boss kamu ingin ia itu kebenaran. He doesn't want the truth (followers pon sama) he just wants to win just to booze his huge ego to make him look gud. Ada yang halal masih nafsu besar keinginan yg haram. Yg haram juga sedap. Ye sedap d dunia saja ye tak ingat akhirat. Mmg Allah berikan kpd ai apa yg dia nak d dunia tetapi setakat d dunia sahaja. He thinks he look gud but intel people knows he is a stage clown. Shud b nominated as clown of the year. Pathetic looser.

      Delete
    5. Anwar just saman utusan berkaitan bbrpa kes.. Tp beribu yg utusan katakn xsaman.. Knp yerr.. Mknya, dlm 5k utusan ckp ttg anwar, 20 kes jerr anwar brni di mahkamah...4.991k mknanya btul la.. Ttg sex china dol, jam rolex, terbaru bayorr ayah saiful yg 2 hri xblik umh dan yg htg bnykkk.. Opss, geng pmbgkang, jmbtan runtuh da syp ke kt putttt,eh, cyberjya... Bkn ptrjya... Cpt jer, bila runtuh tduh bn.. Last2 kn batang hdung.. Pakatan Roling akan berguling.. Allah maha adil.. Wait n see atas kmunafiqan pakatan rakyat.. Nsib hassan ali dan nasarudin mat isa jauhkn dri dari mereka ya munafiqun

      Delete
  12. Kenapa lah isu di lahad datu ni pun nak kaitkan dgn politik...krg mmg babi kan pembangkang mmg sial lah...pemikiran sgt kolot dan sempit

    ReplyDelete
  13. 10:16PM

    Tak sedap lah ko punya gurimdam konotasi bunyi sama mcm gurindam Al jubori Walkote Bengkok raja dari negeri putar Alam.

    Sudah lama ku menunggu
    kenapa kau tak datang
    Oh batang dah tegang
    ternampak bontot bergoyang.

    Siang malam ku nanti nak jadi Perdana Menteri.
    Tengah berak bermimpi aku jadi Pedana Menteri.
    Oh risaunya pilihanraya hampir tiba
    Manifesto lama ku mungkiri kini berjanji lagi.

    Kg buah Pala aku dah tipu lembupun tak caya aku.
    Apa nak buat aku pun tak tau..
    Sapa yng cakap i akan saman you..
    sapa yng cakap i akan saman you...



    ReplyDelete
  14. UMNO bacul babi bertamnggungjawab atas kematian rakyat malaysia. UMNO barua masukan puak sulu nak buat kacau PRU ni jika mereka kalah tapi bila mereka masuk UMNO tak leh control kerana mereka pun ada agenda sendiri dan tak nak jadi macai UMNO. Kesian UMNO babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.32am. Lisan kamu tersgt low class. Tambahkan lagi bahasa2 yg molek lagi berendah diri sesama manusia dan berendah hati kpd Allah. Berkorban untok berderma . Bangkitkan rasa sayang terhadap agama bangsa negara. Jgn alpa pd ai dia hanya manusia biasa yg tersangat lemah lagi kurang sehat akal. Kamu masih ada masa untok memilih yg terbaik untok diri dan keluarga. Niat mesti baik. Smoga Allah beri berpetunjok kpd kita semua dunia akhirat. Ameen.

      Delete
    2. Anon 12:32...Malas lah bertengkar dgn ko cai...Cukup aku katakan...Anwar Ibrahim tak dpt control org merakam video bogelnya...apalagi sempadan sabah yg luas dan dekat dgn pulau2 sulu..tambah lagi klu org dalam jadi dalang..

      Delete
  15. Tiap2 hari ada je press conference dari Manila yang dibuat oleh staff Malacanang Palace berkaitan pencerobohan Pengganas Sulu yang dihasut oleh Jamalul Kiram 111.

    Pihak Intelligence Philippines dalam laporan risikan sangat jelas pembabitan Anwar Ibrahim dan konco2nya seperti Nur Misuari, Tian Chua, Sivarasa dan Jeffery Kittigan.

    President Aquino pula berkata pihak mereka akan mengambil tindakan undang 2 terhadap Jamalul Kiram 111 untuk dibicara terlebih dahulu di Manila sebelum pihak Malaysia secara rasmi memohon ektradisi Jamalul kiram 111 untuk dibicara di Malaysia atas pertuduhan pembabitan Ketua Pengganas Sulu di Lahad Datu.

    Macamana ko kata sandiwara UMNO ? Tapi yang jelas ialah Anwar Ibrahim dan gang2 taik sudah hilang sokongan dan menuju kehancuran yang ditempah sendiri... macam2 cara nak spin cerita oleh Anwar Ibrahim dengan menyaman pihak yg menyiar berita yang benar.

    Kalau Anwar menang kes saman terhadap mana2 pihak media bukan bermakna pihak media telah melakukan kesalahan tetapi Hakim yang membicara kes2 tersebut bersandarkan kepada tafsiran sendiri undang2 sediaada BUKAN berdasar kebebasan maklumat seperti mana dilaung2kan oleh pihak Pembangkang...

    Kenapa sampai sekarang Anwar tak berani menyaman Reuters, pihak media Philippines dan lain lain media Barat pada suatu masa dulu ?

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar bin Ibrahim...Ko ke Checkmated bro!!!!

      Delete
  16. NO PKR for SABAH, ok. Selepas apa yang berlaku, mana lagi perwira negara kita 8 orang telah gugur utk berjuang demi kedaulatan negara, ada hati Anwar nak masuk Sabah, NOOOOO. Aku orang sabah nda rela, apa dia buat semasa anggota keselamatan berhempas pulas di lahad datu? Buat drama? aku yang sokong dia mula2 rasa loya, mual and menyampah, apa lagi kalo dia menang kat Sabah, maybe dia la nak jual sabah. Puiii.. Tabik hormat kepada semua pahlawan negara kita!

    ReplyDelete
  17. Kepada penyokong PR yang tidak tau apa2 tentang Sabah. Sila haramkan jari anda untuk menaip komen tentang Sabah dan Isu Lahad Datu. Kami orang Sabah lebih tahu apa yang terbaik untuk kami.
    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  18. lovely jubbly fantastic thanks so much

    Also visit my webpage - accident claims

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!