U ULANG I SAMAN! TIAN CHUA SUDAH MENJADI BALA BUAT PKR!

Kebabian Tian Chua semakin terserlah, setelah diserang di Pulau Pinang beberapa hari lepas hingga dia terpkasa tidur dalam dewan kerana takut nak keluar, ini pulak ada orang PKR sendiri dah mula bersuara tentang kebabian Tian gigit Chua, jom baca...U ULANG I SAMAN U..

Kenyataan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang mendakwa pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah merupakan sandiwara Umno, akhirnya mula memakan dirinya. Terutamanya dalam memastikan dirinya terus terpilih sebagai calon yang mewakili PKR dalam Pilihan Raya Umum Ke -13 (PRU13).

Timbul cakap-cakap di kalangan pemimpin dalaman parti itu sejak beberapa hari lalu yang dikatakan mula melahirkan rasa kecewa ekoran tindakan bodoh Tian Chua itu, kerana telah merugikan pakatan pembangkang khusunya PKR.

Tambah membimbangkan mereka, bilamana penurunan mendadak sokongan pengundi di kalangan anggota polis dan tentera yang sebelum ini, dilihat mula beralih kepada pakatan pembangkang.

Namun ekoran perkembangan di Lahad Datu, pakatan bukan sahaja bakal kehilangan undi anggota polis dan tentera, namun akan turut menyaksikan penurunan sokongan di kalangan keluarga, sanak saudara dan golongan atas pagar dari kumpulan tersebut.

Kegagalan Tian Chua dalam menjaga sensitiviti tersebut, dilihat akan memberikan kesan terhadap calon-calon PKR yang bakal diletakkan bertanding khususnya di kawasan yang mempunyai peratusan majoriti undi Melayu.

Baca seterusnya di U ULANG I SAMAN U...

27 Responses to "U ULANG I SAMAN! TIAN CHUA SUDAH MENJADI BALA BUAT PKR! "

  1. Mereka yang cintakan keamanan pasti menolak Tian Chua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tin cuah ni ptt mampus dekat kandang babi je..aq klu jumpa dia aq jentik telur dis sampai dia jd babi

      Delete
  2. Tian Chua ni patut kena penampar jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt. Pelempangkan kiri kanan tarik hidong mcm pinocchio. Lepas tu mandikan dgn air longkang buang sial.

      Delete
    2. Anak haram punya UMNO, boleh ka pi bagi project ICT Kementerian Pertahanan kat Ketua Bahagian UMNO aku tu, dia tu bukan reti kepala ekoq apa pun, dulu dok juai ikan kat pasar kampung aku saja... Baru tak sat aku dapat tau yang KB aku tu dah total sub projek tu kat Mr. Liew, KB aku dapat la kot 20% macam tu. Padahai budak-budak kampung aku ada yang capable buat projek ICT sampai ke London dan Perth, Australia, Mat Salleh pun respect capability depa....Ishhhh UMNO ni memang pukimak, gamak hangpa pi gadai semua peluang2 ekonomi kat orang2 kapiaq no... Butuh Pak Hangpa la....


      Encik Mohamed
      Nasionalis Melayu Paling Tulen Setakat Ini

      Delete
    3. En mohamed tipu. Kau bukan melayu.

      Delete
    4. En mohamed 'tipu'. Kau bukan orang melayu.

      Delete
    5. Alahai Encik Mohamed penyamar... boringlah... Setiap cerita asyik ada aje komen nie... tak berkaitan langsung... Kalau nak beri komen, komenlah yg berkaitan dgn cerita yg dipaparkan...boringgggggggg nye...

      Delete
  3. Tian Chua Sudah Didakwa, Tapi Masih Terkial-kial Mencari Bukti

    Enam anggota polis kelmarin bertindak menyerbu pejabat Suara Keadilan di Cheras dengan alasan untuk mendapatkan bukti.

    Mereka merupakan pasukan penyiasatan dari Johor Baharu berhubung kes kenyataan Naib Presiden PKR, Tian Chua berkaitan kontroversi Lahad Datu yang dimuat naik portal Keadilan Daily, 1 Mac lalu.

    Ketika awal serbuan, polis mendakwa mempunyai waran menggeledah dan merampas komputer yang terlibat tetapi apabila diminta gagal menunjukan waran yang disebut.

    “Mulanya kata nak rampas komputer, kemudian apabila peguam masuk campur membantah tindakan mereka, mereka kata nak ambil nota wartawan pula.

    “Mereka boleh saja datang ambil, tidak perlu untuk geledah,” ujar Editor Suara Keadilan, Fazallah Pit ketika dihubungi TVSelangor berhubung kejadian pagi tersebut.


    Beliau turut melahirkan rasa pelik dengan tindakan kumpulan polis berkenaan kerana pihaknya memberikan kerjasama yang baik terhadap siasatan yang dijalankan sebelum ini.

    dan wartawan, beberapa kali beri kenyataan di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya berhubung siasatan tersebut namun tidak pernah pula mereka meminta nota wartawan.

    Serbuan pagi ini memang tak diduga dan menyebabkan suasana tidak senang,” tegasnya lagi.

    Kakitangan pejabat kemudian menelefon peguam Latheefa Koya yang meminta polis berurusan dengannya.

    Polis kemudian beredar tanpa mengambil apa-apa daripada pejabat kira-kira setengah jam berikutnya namun memberitahu mereka mahu menunggu wartawan, Aisha Geoffrey yang bercuti hari ini untuk mengambil notanya.
    permintaan tersebut, Fazallah dan Aisha hadir bersama dengan peguam Eric Paulsen di Balai Polis Pudu, kira-kira jam 1 petang tadi untuk menyerahkan nota itu sebelum beredar kira-kira 15 minit kemudian. Peguam Eric turut memohon salinan waran geledah tersebut tetapi polis enggan berbuat demikian. “Mulanya kata nak rampas komputer, kemudian apabila peguam masuk campur membantah tindakan mereka, mereka kata nak ambil nota wartawan pula. Ketika awal serbuan, polis mendakwa mempunyai waran menggeledah dan merampas komputer yang terlibat tetapi apabila diminta gagal menunjukan waran yang disebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku apa peduli!!

      Sepatut nya Cina Kafir Harbi Bangsat ni di belasah saja tanpa di soal!!

      Dan Bangsat dan Musibat mcm ko di belasah sampai mampos!!

      Delete
    2. Suara Keadilan yg tak boleh di percaya!!

      Keadilan Kepala Kotek Bapak ko!!

      Delete
    3. Tanya sama video siapa yg di tayang...

      Nanti jawab video Anwar Sex Songsang...

      YOU ULANG I MANTAT DUBUR YOU!!

      Wahkahkahkah.....

      Delete
    4. Kemain lagi ko nak membela kapir tu, ek?

      Delete
    5. Bhai...wlupun lu nyorok d belakang anon,tp aku nk ucap tahniah pada lu sbb lu dh buat tugas lu sebgi sohcai yg setia...bhai nyalak sikit bhai... Ok sok g opis amik paynent kt lateefa toya tu(komisen)...hahaha

      Delete
    6. Anjing Dah menyalak .....bagi dia tulang vavi...

      Delete
  4. kalau dia jadi calon aku x ingin undi dia pun...buat abih boyeh mak den je!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dia jd calon kita ramai2 g jentik telur dia

      Delete
  5. Tian Chua Chee Bai ni tampar dan bantai sampai lembik lepastu kencingkan dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku btl2 sakit hati lah dgn tian chua ni..klu aku dpt jumpa dia aku akan tampar dia...mulut dia terlalu kurang ajar..dia hina org yg memperjuangkan negara...

      Delete
  6. Pengundi tolak calun pkrgay pas pis pus. Pengundi india tolak calun pkrgay pas pis pus dan dapig dan pengundi melayu tolak calun pkrgay pas pis pus dan dapig. Orang cina fikirlah tolak calun pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak haram punya UMNO, boleh ka pi bagi project ICT Kementerian Pertahanan kat Ketua Bahagian UMNO aku tu, dia tu bukan reti kepala ekoq apa pun, dulu dok juai ikan kat pasar kampung aku saja... Baru tak sat aku dapat tau yang KB aku tu dah total sub projek tu kat Mr. Liew, KB aku dapat la kot 20% macam tu. Padahai budak-budak kampung aku ada yang capable buat projek ICT sampai ke London dan Perth, Australia, Mat Salleh pun respect capability depa....Ishhhh UMNO ni memang pukimak, gamak hangpa pi gadai semua peluang2 ekonomi kat orang2 kapiaq no... Butuh Pak Hangpa la....


      Encik Mohamed
      Nasionalis Melayu Paling Tulen Setakat Ini

      Delete
    2. Mohamed ' Tipu'. Kau bukan melayu.

      Delete
  7. Suke je korang panggil org kafir dan babi ye!!!

    Kalau mulut macam ni sepatutnya duk afrika...

    Mejority yg tggl kat malaysia org Islam tapi takot macam kita ni bukan mejority...

    mamak kutty anak ada saham arak tak da plak ko nak bising!
    Rosmah tak tutup aurat takda plak ko nak bising!
    Hoi! Rosmah tu pemimpin bukan rakyat...
    Yg duk sokong blogger ni kenapa la..

    Melayu selalu pertikai kenyataan non muslim seolah2 org islam malaysia ni suci tak kafir lebih dari si kafir!
    Menyampahnya aku kat melayu mcm ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh sakit hati kita maki si kafir laknat tu...bila tin kosong tu hina kat pewira2 kita yg gugur aritu ko ddk diam2 plak bwh telur tin cuah ni eh...ko mmg babi pukimak anak haram klu aq jumpa ko aq je tik telur ko sampai kecut

      Delete
  8. Yg kau sibuk org x pakai tudung buat pe...islam yu bkn pada tudung sahaja...pakai tudung cam tipah kooya tapi busuk perangai...sbahyg no comment la....pas pis pus ni tgk islam hnya pd tudung...tdk melihat effort utk majukan kaum wanita.....bhenti la mmpertikaikan pkai tudung ke ...tak ke..pakatam haramjadu x de modal...puiiiiiii

    ReplyDelete
  9. Don't worry Tian Chua will be another useful idiot and a scapegoat used to be blame hopefully he won't go and swear falsely. Then another candidate he will die.

    ReplyDelete
  10. Orang Cina yang menyokong Tian Chua adalah dari golongan yang tidak cintakan negara. Bukan rakyat yang setia.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!