TUN DAIM KASI TARUK CILI SAMA ANWAR THE KUNYIT MAN! MESTI BACA WEI!

Bekas Menteri kewangan Tun Daim Zainuddin telah menjawab soalan-soalan wartawan berhubung PRU12, Anwar Ibrahim dan masa depan negara. Menurut Tun Daim, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak harus diberi terlalu banyak ruang berita kerana itulah apa yang beliau suka, sebaliknya usah hiraukannya kerana beliau tidak suka apabila tidak dipedulikan, kata bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin.

Daim berkata orang tidak harus membazirkan masa dengan Anwar kerana beliau telah melepasi “tarikh luput” dan zaman ketua pembangkang itu telah datang dan berlalu.

“Saya juga fikir yang anda tidak harus memberikan terlalu banyak ruang berita untuk beliau. Itu yang beliau suka. Beliau tidak suka bila tidak dihiraukan, jadi bagi saya jangan hiraukannya.

“Beliau sepatutnya dibiarkan sahaja menjadi penghibur, menari dan menyanyi di ceramah-ceramah. Sepertimana saya katakan, zamannya sudah berlalu, umpama ‘burung punggok merindukan bulan’,” kata Daim dalam wawancara dengan New Sunday Times.

Bekas menteri kewangan itu menegaskan jika rakyat memilih pembangkang yang dipimpin Anwar, dengan itu negara akan menuju jalan kehancuran.

“Beliau telah diuji semasa krisis kewangan Asia dan beliau telah gagal. Saya juga fikir yang beliau gagal bukan hanya kerana dasar-dasarnya, tetapi juga kerana motifnya,” katanya.

Daim berkata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada ketika itu benar-benar marah dengan krisis itu kerana beliau tidak sanggup melihat apa yang telah beliau bina sejak bertahun-tahun lamanya musnah akibat sikap tamak spekulator dan penyangak mata wang.

Bekas menteri kewangan itu juga melahirkan kegusarannya bahawa Anwar tidak arif mengenai ekonomi dan jika beliau sekali lagi menjadi menteri kewangan atau perdana menteri, beliau akan cenderung mengikut jejak Amerika.

“Amerika sedang berada dalam krisis, Eropah sedang berada dalam krisis. Beliau suka dikaitkan dengan Eropah, Amerika dan Australia,” katanya.

Beliau berkata Anwar cuba mendapatkan Australia untuk menyokongnya, untuk mengutuk dan menyatakan pilihan raya di negara ini tidak adil serta menyatakan Arab Spring di Malaysia bukan menerusi revolusi tetapi menerusi peti undi.

Daim mendakwa, Anwar sedang “menghasut” fikiran rakyat di sini dan memberitahu dunia bahawa pembangkang akan menang sedangkan beliau tahu yang beliau tidak boleh menang.

“Beliau memberitahu dunia yang beliau akan menang pilihan raya ini tetapi sekiranya pembangkang kalah, Anwar akan kata ini adalah kerana wujud amalan berat sebelah dan perusuh akan keluar ke jalan-jalan untuk protes.

“Beliau berjanji untuk membentuk kerajaan pada September 2008. Semua orang gentar dan ramai yang percayakan beliau. Itu memang cara beliau. Beliau hanya pandai cakap dan berjanji. Kini, beliau memberitahu dunia yang beliau akan menang,” kata Daim.

Katanya jika pembangkang kalah, Anwar akan mendakwa ia satu penipuan dan kemudian membawa Arab Spring ke sini serta menghasut rakyat bahawa di bawah Barisan Nasional, undi mereka dicuri dan mereka perlu melakukan protes jalanan untuk mendapatkan semula undi mereka.

“Dapat anda bayangkan senarionya jika pembangkang tidak berjaya ke Putrajaya? Beliau akan berterusan mendakwa ia satu penipuan dan kemudian membawa Arab Spring di sini.”

Daim menegaskan tidak pernah berlaku penipuan dalam pilihan raya di Malaysia dan ini terbukti apabila pembangkang membentuk lima kerajaan negeri pada pilihan raya umum lepas.

“Bagaimana pembangkang boleh menang banyak kerusi sekiranya kerajaan menipu dalam pilihan raya? Tiada pilihan raya yang sempurna di dunia ini,” katanya.

Daim menegaskan tiada perbalahan antara beliau dan Anwar sehingga ketua pembangkang itu mula menuduh menjadi ketua konspirasi.

“Saya bukan seperti Cassius. Saya mungkin kurus tetapi wajah saya tidak nampak macam “lapar sangat” dan yang pasti saya bukan seperti Brutus. Apabila Anwar mendakwa saya ketua konspirasi, beliau tahu kebenarannya yang saya tidak terlibat, tiada peranan langsung,” katanya.

Sumber: Selangor Daily

41 Responses to "TUN DAIM KASI TARUK CILI SAMA ANWAR THE KUNYIT MAN! MESTI BACA WEI! "

  1. Hidup United Meleis National Orgasme(UMNO)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian engkau anon 12:10 PM ...kenapa jiwa tertekan keer...banyakkan beristigfar...lihat kebenran melalui Al Quran dan Sunnah...Bersahabat dengan Ulamak yang sebenar dan bukannya ularmak ...

      Delete
    2. HIDUP PAKATAN JUBOR......BERJUBOR DIMANA SAJA....

      Delete
    3. 12.10 hahaha dia tulis orgasme tentu tengah m@l*,:c#p kot hahaha hoiii piee berpuasa la lagi banyak faedahnya jadi akal kamu tidak bebal. Hahaha

      Delete
    4. ini semua x penting. yang paling penting skrg ialah video seks Anwar. kita jentera BN x mampu lawan Anwar kalau pakai hujah semata2. kita perlukan video seks beliau.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. TUN DAIM TEMBAK TEPAT KE JUBOR KUNYIT MAN! MESTI BACA WEI!

      Delete
    6. En Mohamed terlalu bebal dan kecewa dengan anwar, terpaksa lepaskan perasaan tak puas hati dalam blog, sia sia menidakkan kebenaran, kelak memakan diri sendiri..

      Delete
    7. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)

      parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    8. K.O United Meleis NO Otak(UMNO)

      parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    9. Anon 4.16 yg menghina umno yg bekerja keras memajukan Malaysia, Kalau kau nikmati apa yg umno perjuangkan sampai hari ini, jelas kau adalah seorang manusia yg kufur nikmat dan tak sedar diuntung!! Berambus lah kau pegi sulu, ramai lg org yg bersyukur duduk Malaysia..indon pinoy nepal paki vietnam china india pun tau bersyukur!!!

      Delete
  2. "Jangan jadi mangsa penjubo dan jangan pula jadi penjubo" Steve Joobs, USA.

    ReplyDelete
  3. "Now Everyone Can Jubo" Nuwar Pernandez

    ReplyDelete
  4. "Amaran Oleh Kerajaan Malaysia, Menjubor Membahayakan Kesihatan". Kementerian Kesihatan.

    ReplyDelete
  5. "Dilarang Jubo Kepada Orang Bawah Umur 18 Tahun". Downhill.

    ReplyDelete
  6. Setuju sangat dengan kata-kata & nasihat TD. Allah masih sayangkan Malaysia. Kita perlu bersyukur kerana Allah telah selamatkan Malaysia dari MUNAFIQ yang kaki peliwat dan penzian. Semoga ALLAH hapuskan dan kuburkan parti peliwat di PRU 13 ini.

    ReplyDelete
  7. "Jubo Menjubo Budaya Kita". Rice Yactheme

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooh jiwaaaku tertekaaan...

      Delete
    2. HIDUP PAKATAN JUBOR..........BERJUBOR DIMANA SAJA

      Delete
  8. "Alang-Alang Menyeluk Jubo, Biar Sampai Ke Pangkal Taik". Malaysian Idioms.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelinyaa haih lubang taik!! Tak terkentut ke masa kena liwat ekk?

      Hahahhaha tanya je..cai anuar yg pernah kena, sila komen sikit...

      Delete
  9. "Jubo Didahulukan, Peliwat Diutamakan". Nakzip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwaaa ku tertekan kerana Al Juburi dan Nicky Ajis laknat..

      Delete
  10. "Kerana Butuh Jubo Binasa, Kerana Nuwar Negara Binasa". SiMad Said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooh kenapa BALA datang pada PR dan bukannya BN....ooo Balasundram mana bukti2 mu mengaitkan najib..
      BALA Allah akan datang pada PAS

      Delete
    2. HIDUP PAKATAN JUBOR.........BERJUBOR DIMANA SAJA...

      Krn tanpa JUBOR tiadala PAKATAN JUBOR..sbb itulah PAS Selangor dgn bangga dan megah merasmikan JAMBAN...

      muahahhahahahahhahahhahahhahahhahahhahahhahahahahah

      Delete
  11. Dengan izin Allah,
    tahun 1998/99 Tun Dr M selamatkan kita dari TPM penjubo.

    Dengan izin Allah,
    tahun 2013,Tun Daim bukakan mata kita bahaya Ketua Pembangkang penjubo.

    Dengan izin Allah juga,
    mahukah kita bersubahat ngan penjubo???

    ReplyDelete
  12. mudah-mudahan Allah turunkan bala kpd mereka2 yg suka memfitnah DSAI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah-mudahan Allah SWT menurunkan bala malapetaka dan azab yg pedih kpd mereka2 yg mempertahankan penjubo alpenipu almunfik yg mengaku dirinya konon dia adalah anugerah tuhan.

      Delete
  13. Mudah mudahan ALLAH turunkan bala kepada mereka2 yang suka memfitnah DATO SERI NAJIB dan DATIN SERI ROSMAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga ALLAH SWT membinasakan dan menghancurkan anugerah tuhan palsu a.k.a penjubo tua kutuk dan yg taksub dengannya!

      Delete
  14. "jubor ku jubor mu jua" - mat jambu, hilton kl

    ReplyDelete
  15. Tun Daim sesekali bila bersuara....memang terbaik....
    " ANUwar patut dibiarkan menjadi penghibur, menari dan menyanyi diceramah-ceramah..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. menari dan menyanyi diceramah-ceramah mcm kera kena belacan.....kehkehkeh.

      Delete
  16. yalah tuu daim...yg ko bawak lari berpeti-peti apa ceritanya????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba ko cerita, cerita apa sampai berpeti-peti tue??? Ada bukti ke???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  17. K.O United Meleis NO Otak(UMNO)

    parti haramjadah dulu, kini, selamanya

    ReplyDelete
  18. Inilah agenda jijik dan terkutok Nuar Jubor dalam " Putrajaya at all cost"
    Anwar promised Misuari that in the event Pakatan Rakyat takes over the federal government, Sabah and Sarawak would be given autonomy, as what they had been fighting for over 42 years since 1970.

    These two East Malaysian states would also be given 20% oil royalty, an increase of 15% from the current 5%. This would ensure that these two states would become very wealthy -- an estimated RM4 billion a year for each state.


    Furthermore, all the non-Malaysian Filipinos in East Malaysia would be given Malaysian citizenship -- or at the very minimum permanent resident status -- so that they could seek employment in Sabah. Jobs for them will also be assured.


    Nur Misuari agreed to these terms and subsequently appointed Haji Ibrahim Omar as the MNLF coordinator or ‘unofficial ambassador’ to Sabah to help Anwar garner the support of the Filipino Muslims in that state.
    Perancangan Yahudi Zionist Neocons meng Arab Spring kan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la salah sorg ahli United Meleis NO Otak(UMNO)

      Delete
    2. Kalau betul laa anuar penjubo taik ni nak gadai Sabah Sarawak, dia tak pikir ke peluang pekerjaan akan jatuh merudum..mana nak campak org semenanjung yg bekerja dgn
      Kerajaan Sabah Sarawak

      Anuar pun tak pikir ke, Sabah tu banyak minyak, Kalau ditadbir org tua yg bajet sultan tapi tak berilmu, membazir je sumberbumi Sabah..tengok2 filipina yg kebas..Malaysia ni la bergantung kat sumberbumi sperti minyak..Bodoh tolol anuar ni. Dulu dah jd menteri kewangan pun dah gagal, Ada hati pulak nak ketuai negara...bersepai Malaysia ni nnt adoyai

      Jgn sampai dajal n yakjuj makjuj keluar dari bumi Malaysia dah la. Akhir zaman, golongan terlaknat diangkat jadi pemimpin

      Delete
  19. TERIMA KASIH BARISAN NASIONAL

    Janji Mu telah ditepati
    Budi Mu terpahat di hati
    Insya Allah, akan kami bukti
    Dalam petak kertas undi

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!