THE I FILES! PENDEDAHAN MENGENAI PENGKHIANAT NEGARA EPISODE 2!

29 Responses to "THE I FILES! PENDEDAHAN MENGENAI PENGKHIANAT NEGARA EPISODE 2!"

  1. Jangan biarkan anak teruna anda menjadi mangsa rakus BABI si gay tuo kutok yg sangat lah peramah hingga boke membawa ke hotel bintang lima untok di buaskan nafsu vavi beliau. Jangan biarkan anak teruna anda dinodai oleh Si Gay Tuo Kutok yg terkenal dgn sikap peramah konon tetapi matlamat nya satu iaitu menjubor, meliwat anak2 teruna dan pecah dara lobang taik, lobang najis anak2 anda.
    Jangan biarkan anak2 merana kerana dtoron oleh Gay tuo kutok lahanat tetspi bacul bernama BABI.
    Jauhi lah dari mendekati si Atok Gay Terkutok dan PGayR

    ReplyDelete
  2. Jikalau anak teruna anda awal2 pagi keluar rumah elok2 tetapi pulang rumah jalan terkangkang sebagai ibu bapa anda harus ambil berat dan betanya siapa kah punya angkara. Si Gay Tuo Kutok selepas dapat memuaskan nafsu dan melepaskan air kote berdas das dalam lobang taik anak anda. Punya lah pelokek, pelahap standard taik vavi hanya akan berikan 300 ringgit punya lah taik vavi selepas itu. Itulah standard tahap bacul barua Yahudi Zionist Neocons.
    Jangan biarkann maruah dan dara anak teruna anda dcabuli ole si Gay Tuo kutok yg desperado ketagih tahap kronik lobang taik.

    ReplyDelete
  3. malaikat maut umngokMarch 29, 2013 at 2:49 PM

    Padah menghina Anwar Ibrahim

    Christiano Ronaldo : Bagi saya,David Villa terkena azab daripada Tuhan umat Islam selepas dia menghina sahabat saya iaitu Mesut Özil dengan mengatakan "F#@K Muslims".


    Ozil sebelum beraksi selalu membaca doa dan dia marah orang menghina Islam kerana Islam adalah agamanya.Sejak akhir-akhir ini,Villa sering mengalami kecederaan yang berpanjangan secara berterusan.


    Paling terbaru,dia terkena penyakit batu karang.Saya lihat sebelum insiden dia dan Ozil,dia merupakan pemain yang sihat dan cergas.

    Ozil pernah berkata pada saya bahawa itulah azab dan hukuman yang Villa terima selepas menghina Allah S.W.T.

    itu david villa

    di malaysia ni kita boleh lihat contohnya seorang yg bernama najib razak yg juga terkena tulah iaitu kehilangan telur yg amat beharga...

    contoh yg kedua kita lihat papagomo yang dah tak mengaku nama sendiri dan kehilangan identiti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah .... itu pun nak heran.

      Ada orang tu LANGSUNG TAK MENGAKU YG TERGANTUNG BENGKOK tu KOTE dia selepas mengenjut chinadoll.

      Siap lagi anak2 bini2 (termasuk yg tersembunyi) boleh tengok kehebatan kote dia menggerudi lubang pepek chinadoll.

      Org lain kalau bukan dia buat akan jawab sampai bila pun tidak, nafikan secara total.

      Ini tidak, boleh kata pulak RUPA SAJA MACAM DIA, TAPI BUKAN DIA.

      Tak sedar diri bodoh tahap gila babi, dia ingat cerdik le tu mcm apa yg Nik Aziz cakap. Dia pun tak sedar Nik Aziz tu lagi bodoh dari dia sebab tak pandai meliwat.

      *Aku tengah gelak sakan ni sambil taip - tapi tak lah 'tersalah taip' mcm si rasis Guan Eng khalifah org2 PAS taip harga terowong bawah Rainbow.*

      Delete
  4. malaikat maut umngokMarch 29, 2013 at 2:55 PM

    PECAH BERITA! Perangai Buruk Shafie Apdal Terbongkar?

    Inikah hukum karma yang diterimanya atau memang sengaja dilakukannya??

    Itulah yang terjadi ke atas Naib Presiden Umno, Mohd Shafie Apdal yang disifatkan sebagai liat membayar hutang sehingga memalukan Umno kerana gagal mematuhi Konsep 'Janji Ditepati' yang dipelopori presidennya sendiri!

    Seorang peniaga Bumiputera, Karim Ahmad, mendedahkan bahawa Shafie Apdal telah pun berhutang dengan syarikatnya, Hazrim Sukanika pada 1994 sejumlah RM12,600 ketika diminta membekalkan alat binaan dan alat pejabat kepada Pejabat Umno bahagian Semporna.

    "Sehingga ke hari ini setelah beberapa kali saya minta, Shafie hanya membayar RM200. Cukup memalukan dan menghina peniaga bumiputera seperti saya," ujar Karim yang kesal kerana Umno masih mengekalkan pemimpin yang tidak berhati perut seperti Shafie.






    Menurut Karim, hutang berkenaan telah diakui sah dan disaksikan oleh Ketua Daerah Semporna, OKK Haji Musa Hj Sabaani yang ketika itu bertugas sebagai Penyelia KEMAS Daerah Semporna.

    Walaupun Karim telah memberikan notis tujuh hari bermula 4 Februari 2013 kepada Shafie untuk menjelaskan hutang berkenaan, namun sehingga ke hari ini dia tidak mendapat sebarang respon dan akan menyerahkan kepada peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang.

    Kini jumlah hutang Shafie ialah RM31,248 setelah mengambil kira kadar kerugian 8% setahun selama 19 tahun.

    "Sehubungan itu, saya menyeru agar rakyat Semporna menilai semula sokongan mereka terhadap Shafie kerana tidak bertanggungjawab dan sentiasa menindas peniaga dan mereka yang bersimpati dengan perjuangan Umno selama ini," ujar Karim yang kesal kerana menerima nasib yang sama dengan puluhan peniaga lain.

    Manakala dalam satu lagi kes melibatkan kementeriannya, pada 20 Julai 2011, 20 kontraktor Kelas F mencela sikap buruk Shafie yang juga menteri kemajuan luar bandar dan wilayah gagal menyelesaikan isu tuntutan kontrak kerja mereka yang belum dibayar; walaupun kerja telah disiapkan sejak lebih setahun lalu.

    Jurucakap kontraktor berkenaan, Kunsul Nahul mengesahkan pihaknya sudah terlalu lama menunggu janji Shafie untuk menyelesaikan isu tuntutan 20 kontraktor bumiputera yang teraniaya oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) apabila Pejabat Daerah Lahad Datu memberitahu tidak mempunyai cukup wang untuk membayar GWO (Pesanan Kerja Am) yang telah dikeluarkan kepada mereka.





    “Kerja kita telah buat dan telah disahkan siap, tetapi sampai hari ini janji Shafie untuk selesaikan isu ini belum tertunai. Bukan salah kami. Kami terima GWO dan buat kerja ikut spesifikasi.

    Bila mahu tuntut, Pejabat Daerah kata duit habis,” ujar Kunsul yang mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena kerana peruntukan khas RM1.5 juta yang dikeluarkan oleh KKLW kepada Pejabat Daerah Lahad Datu telah disalahgunakan untuk tujuan lain sehingga mereka gagal membayar kontrak kerja yang telah kami siapkan.

    Tegas Kunsul, walaupun tuntutan projek kecil beliau tidak banyak, antara RM20,000 sehingga RM50,000, tetapi adalah jumlah yang cukup besar bagi kontraktor Kelas F seperti beliau dan rakannya yang bukan sahaja terpaksa membeli batu kelikir, membayar pekerja dan sewa jentera malah menanggung keluarga.

    Projek Selenggara Jalan Kampung Sapagaya, Lahad Datu yang diperolehinya melalui KKLW/PD/PJK/S/LDU/SIM/358P/03-09 dan dikeluarkan GWO bernombor A 172499 pada 19 Mac 2009, kata Kunsul telahpun disiapkan dua minggu kemudian.

    - Sabahkini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Pembangkang Umpama ‘Bom Jangka’ – Ruslan Kassim
      Oleh : Wan Hafiz Hamzah

      KUALA LUMPUR, 29 Mac – Senario politik Pakatan Pembangkang yang dilihat semakin kritikal ekoran ketidaksefahaman dan kesepakatan antara parti-parti gabungan di dalam beberapa isu, ditambah pula dengan kemelut dalaman yang berlaku di dalam parti masing-masing, diumpamakan seperti ‘time bomb’ oleh Bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Roslan Kassim.

      Beliau berkata sedemikian berdasarkan senario politik Pakatan Pembangkang yang memperlihatkan ketidaksefahaman di antara parti-parti gabungan Pakatan Pembangkang, ditambah pula dengan kemelut dalaman yang berlaku di dalam parti masing-masing dalam tempoh masa yang agak lama.

      Sebagai contoh kata Ruslan, pengalamannya selama lima tahun bersama PKR ketika mula ditubuhkan lagi, memperlihatkan pertembungan ideologi sesama puak-puak yang wujud di dalam PKR ketika itu sudah mula menampakkan tanda-tanda perbalahan dan ketidaksefahaman yang bakal mewarnai senario politik parti tersebut.

      “Saya akui begitu banyak pertembungan ideologi antara puak-puak tertentu seperti pendokong idelogi perjuangan Islam, sosialis, cauvinis dari bangsa India, Cina, liberalis dan lain-lain lagi yang bergerak di dalam parti tersebut.

      “Apa yang menjadi masalahnya apabila setiap puak berusaha untuk menjadikan ideologi mereka itu supaya menjadi dasar atau teras idelogi politik bagi parti. Ia bukan lagi perjuangan untuk agama, bangsa dan negara sebaliknya sudah bertukar menjadi perjuangan mempertegakkan kepentingan peribadi atau puak masing-masing di dalam parti.

      “Perkara ini pasti mewujudkan pertembungan ideologi yang cukup ketara diantara sesama ahli yang pada ketika itu telah mula menampakkan bibit-bibit awal perpecahan di dalam parti,” ujarnya kepada UMNO Online di sini hari ini.

      Perkara yang sama menurut beliau berlaku turut berlaku di dalam DAP dan juga Pas apabila kemelut pertembungan ideologi politik dalaman kedua-dua parti kini semakin ketara.

      “Sebagai contoh di dalam DAP, pertembungan ideologi cauvinis yang didokong oleh Dinasti Lim dan pendokong ideologi liberal tidak dapat disorokkan lagi. Kita boleh lihat adanya desas-desus penyingkiran Karpal sewaktu pemilihan parti, pemilihan CEC yang penuh kontroversi dan tindakan beberapa ahli DAP yang tampil membantah keputusan kepimpinan pusat sejak akhir-akhir ini.

      “Begitu juga di dalam Pas, pertembungan antara pendokong ideologi sekular,liberal dan pendokong ideologi kepimpinan ulama sudah tidak dapat dirahsiakan lagi. Kita dapat lihat hari ini, beberapa ahli-ahli atau kepimpinan yang tidak mendokong pergerakan sekular dan liberalis di dalam Pas, akan dipecat atau dipinggirkan.

      “Malah ramai ahli-ahli dan juga kepimpinan Pas yang mendokong ideologi kepimpinan ulama mula memprotes malah ada yang bertindak keluar parti,” ujarnya.

      Justeru itu beliau meyeru rakyat agar tidak tertipu dengan lakonan yang diperlihatkan oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang yang menggambarkan seolah-olah mereka itu mempunyai persefahaman yang baik dan bersatu padu.

      “Seperti yang saya katakan tadi, Pakatan Pembangkang seumpama ‘time bomb’ yang bila-bila masa boleh meletup. Katakanlah jika kita serahkan pentadbiran negara kepada mereka, tiba-tiba mereka meletup , hancur lalu menyebabkan ketidakstabilan politik berlaku di negara kita. Sudah tentulah yang menjadi mangsa adalah kita, sebagai rakyat di negara ini,” ujarnya.

      Delete
  5. HAHAHA.. MALAIKAT MAUT PAKATAN RABAK SUDAH MEROYAN...ITU SAJA KA YG HANG BOLEH BAGI..
    BAPA ANWAR GAY HANG YG KENA TULAH TUU...

    ReplyDelete

  6. Kamu org2 Semenanjung kdg2 brcakap tanpa memahami masalah kami masyarakat pribumi Sabah. Sudah lebih 20 tahun masyarakat Sabah terpaksa menerima penjajahan daripada orang yang berasal dari selatan Filipina, mereka menguasai politik Sabah, mereka menjadi Ketua2 Bahagian Umno Sabah. Ini semua akibat dasar Umno yang memberi IC kepada orang2 Filipina selatan di zaman Dr Mahathir dulu. Sekarang bilangan masyarakat Filipina selatan di Sabah yang diberi IC Malaysia oleh kerajaan Umno sangat ramai, dari 3.2 juta rakyat Sabah, kira2 700,000 adalah mereka yang berasal dari Filipina.

    Sekarang masyarakat Filipina di Sabah sangat berani kerana mereka ada IC dan ada jawatan dlm Umno, mereka diberi betis mahu kepala.

    Mungkin kamu orang Semenanjung tidak tahu, tapi kami org Sabah tahu siapa yang menjemput pengganas dari Sulu itu datang ke Sabah. Mereka datang kerana dijemput oleh Ahmad Malandi @ Mat Bom, Ketua Cawangan Umno Sg Nyamuk. Umnolah yang menjemput pengganas dari Sulu itu datang ke Sabah. Mat Bom dan Umno berjanji untuk memberi 100 hektar tanah adat di Lahad Datu kepada saudara2 mereka dari Sulu sebab itu mereka datang. Ketua pengganas, Agbimuddin Kiram itu sendiri ada hubungan darah dengan Mat Bom, Komander Musa yang terbunuh dalam pertempuran dengan tentera Malaysia pula adalah besan Mat Bom.

    Kami rakyat pribumi Sabah tidak akan memaafkan apa yang telah kerajaan Umno lakukan kepada rakyat Sabah. Waris-waris tentera dan polis yang terbunuh dan tercedera juga tentu tak dapat memaafkan malapetaka yang telah dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Umno di Sabah dari zaman Dr Mahathir hingga kini.

    Kalau tiba pilihanraya kami tahu siapa yang akan kami tolak, pengkhianat2 negara yang berlindung di bawah nama Umno yang menyebabkan kematian polis dan tentera kita itu tidak akan diberi peluang lagi kali ini. Ini kalilah!!

    INI Kalilah! NOW or Never!!

    -RAKYAT SABAH TULEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKEJAP MALAIKAT MAUT.SEKEJAP LAKI
      BEDAH JANDA.SEKEJAP RAKYAT SABAH
      TULEN...SEKEJAP LAGI KO GILA.


      Delete
    2. Pegi mati la kau

      Delete
    3. memang dah biol mamat tu kejap lagi dia akan jadi KIRAM pulak

      Delete
    4. Mat Bom yg salah kenapa kau salahkan kerajaan & UMNO? Buktinya Mat Bom pun sudah kena tangkap. Maknanya kerajaan bertindak cara betul.

      Delete
    5. kou takut ngan melekat maut umnogok ke... dia dtg nak amik nyawa umnongot sahaja... members umno hidup lagi, jgn risau

      Delete
    6. ari tu dia silap ambik nyawa bala...esok2 nyawa mat liwat pulak dia silap ambik...

      Delete
  7. PGayR adalah sebuah Parti anak beranak sdn Bhd. Parti Sex Maniac. Ketua umum kaki main jubor, peliwat Gay Tuo kutok. Hanya peramah kepada boyypren2 gay dan hanya comolot dgn jantan2 gay. Paling stim vavi kalo raba2 dan gentel2 kote2 jantan gay. Inilah Kak Wan Jijik sanjung sebagai anukera tuo kutok tak sedo diri.
    YB Jamban anak derhaka, jual aiskrim dalam Jamban, Dayus, jual lendir isteri hanya kerna mahukan kereta Ferrrari. Inilah tahap pelahap, takde moral, takde maruah punya spesis.
    Mak Lampir bau hamprak jadi YB kerna gila beli kereta mewah tiap2 tahun. Semua dari hasil jual buah? Buah apa agaknya kerna mewah sungguh jadi tukang jual buah.
    Osetat Badigol pokemon giler buat kauseling jam 3 pagi, siap pake tuala basah dgn isteri orang. Isteri2 penyokong kuat PGayR, suami2 yg badigol je yg menghantar isteri pi. Inilah standard seks maniac Osetat2 Pgayr.
    Latipah Koyax Rabax hanya tahu menjerit jerit dan maki hamum pegawai2 kerajaan macam negera ini mak bapak san datuk nenek dia yg punya. Inilah standard betina muntahkedarah PgayR.
    Lafizi vavi hanya tahu menjilat juboq boss kerna mendapat gaji mengalah Menteri. Belajar tinggi tetapi otak macam vavi, hanya tahu membuat penipuan dan kebodohan. inilah tahap spesis2 penjilat juboq.
    Macai dan penjilat2 parti tak buat kerja. Dalam ofis bole melancap sampe keluar air mani. Semua kuat melancap kerja tak buat. Inilah PGayR parti Seks Maniac

    ReplyDelete
  8. Pendek cerita apabila sampai masa PRU 13 nanti marilah mari pergi mengundi kita tunaikan kewajipan pd negara tapi jgn lupa undilah pakatan rakyat,jgn salah pangkah diulang,Undilah Pakatan Rakyat,kita julang pakatan rakyat dan kita REHATKAN Naji dan BN kerana mereka dah lesu dan kepenatan yg teramat sangat sebab dah terlalu lama memerintah dan perlu diservis dan dioverhaul semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ‎​Keluar Parti Kerana Pas Tolak Perpaduan
      KOTA BHARU: Seramai 194 ahli Pas mengambil keputusan menyertai UMNO kerana terkilan dengan sikap pemimpin parti itu yang didakwa gagal membawa perubahan selain enggan berjuang untuk penyatuan orang Melayu di negara ini.

      Mereka merupakan ahli Pas di tiga buah kampung di Pengkalan Chepa dekat sini iaitu Kampung Tukang Dollah, Kampung Pantai Cahaya Bulan dan Kampung Tok Betek.

      Ketiga-tiga Kampung tersebut sebelum ini mendapat gelaran 'kawasan hijau' berikutan sokongan fanatik penduduknya kepada Pas.

      Kesemua ahli Pas terbabit telah menyerahkan borang permohonan keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed sempena ceramah `Selamat Tinggal Pas' di Kampung Tukang Dolah di sini, malam tadi yang dihadiri oleh lebih 2,000 penduduk.

      Turut hadir memberikan ceramah adalah Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa, Dali Hussin dan Mudir Pondok Pok Krau Tumpat, Mohammed Zainal Abidin.

      Mustapa dalam ucapannya mengisytiharkan gerakan habis-habisan untuk memastikan UMNO dan Barisan Nasional dalam merampas kembali Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.

      "Beberapa bulan lalu ketika di Pasir Mas ada penyokong setia Pas termasuk pemimpin mereka menyertai UMNO dan malam ini sekali lagi anda semua telah membuat satu keputusan yang betul.

      "Di sinilah kita bermula, saya mengisytiharkan gerakan habis-habisan untuk kita bersama-sama menumbangkan Pas Kelantan dan merampas semula negeri ini," jelas beliau sambil mendapat sorakan padu penduduk yang hadir

      Delete
    2. yang ni umno masuk umno... sebab tu ahli umno x bertambah.

      Delete
    3. pgayr pulak makin kosong....semua jeneral dah lari...dpt pulak bbrapa ekor jeneral tg dah kena suap...

      Delete

  9. satu dunia sudah tengok Atok Kote bengkok londehjkan diri, telanjang bulat tanpa seutas benang, buat benda jijik lagi terkutok dgn Cina Doll. Baru terkeluar beramah mesra dgn boypren dalam bilek hotel. Lepas comolot, raba2 dan gentel2 kote boypren gay. Satu dunia bole menonton dan satu dunia bole lihat itulah tidak asing lagi, anak bila papaku Homo, dan isteri menjilat sebagai Anukera sangkereble Gay Tuo Kutok.
    Satu dunia bole melihat video ASssmin Si Tangang anak derhaaka, yg dgn menjual lendir isteri hanya kerana nak kan Kereta Ferrari menjual aiskrim dalam jamban, itulah kelasnya pemimpin PgayR, kelas jamban gred 1.
    Satu dunia bole membaca Osetat Baderoll Swiss Hotel giler kaunseling jam 3 pagi dgn isteri orang yg kaki pukol bantai isteri walaupun depan anak di siang hari, bila malam pukol isteri atas katil. inilah tahap giler vavi osetat PgayR, tahap terencat akal dab giler vavi.
    Satu dunia bole melihat orang2 PgayR dalam ahli majlis penbandran yg tak buat kerja, tetapi dalam ofis bole gentel2 kote dan melancap sampe keluar air kote, kerja semua tak nak baut, tetapi melancap dalam internet, satu dunia bole melihat betapa keprat, bangsat dan lahanat, dari Ketua Umum sampe cai2 najis semua giler menjubor, meliwat, aiskrim, isteri orang, melancap pagi sampe malam. Inilah kerja yg mereka lakukan selama ni.
    hanya yg bengap dan bahalul akan terima spesis2 menerajui kerajaan. Hanya yg giler vavi saja bole terima mereka, yg suka menjubor dan melancap.

    ReplyDelete
  10. AMENO PENGKHIANAT NEGARA,,,,BAIL OUT-SKANDAL AMENO,,,SENANGNYA DAPAT DEGREE DI MALAYSIA,ORG SPM DAPAT 3, TAK PAS, KENA REJECT DEPA AMBIL JADI GURU,,NAK DIDIK ANAK BANGSA LAST JADI ANAK BANGSAT,, MACAM MANA ORANG BODO NAK AJAQ ANAK2 MURID JADI PANDAI????BILA RAKYAT DAPAT TAU DEPA BAGI DEGREE KAT CIKGU2 SPM DAPAT 3,,BODO PUNYA AMENO

    He he he saje gurau ngan bewak2 ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku Jingga Hanyalah Umpan Politik - Dr Mahathir

      SHAH ALAM: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Buku Jingga yang dilancarkan oleh pembangkang mengandungi beberapa janji jika mereka menang dalam pilihan raya umum akan datang, hanyalah satu umpan politik.

      Beliau berkata pembangkang mampu membuat pelbagai janji untuk memancing undi rakyat kerana mereka bukan kerajaan yang memerintah negara pada masa ini.

      "Bila tak ada kuasa memanglah boleh buat janji macam-macam, kalau dia menang pun bukan dia nak jadi kerajaan pusat. Kalau tak jadi kerajaan pusat dia tidak boleh buat apapun, jadi bolehlah janji," katanya dalam sidang akhbar selepas mengadakan lawatan rasmi ke Universiti Antarabangsa Al-Madinah (MEDIU) di sini, Rabu.

      Dr Mahathir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan pembangkang menggunakan Buku Jingga dalam kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau dan Kerdau.

      Buku Jingga yang yang diperkenalkan pada tahun lepas mengandungi tawaran termasuk menaikkan elaun guru, menghapuskan sistem tol dan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri. - BERNAMA

      Delete
  11. Isu Amanat Hadi, Doa Bala dan Isu Kalimah Allah Beri Penangan Kepada Pas
    Oleh : Wan Hafiz Hamzah

    MARANG, 29 Mac – Ketua UMNO Bahagian Marang, Datuk Yahya Khatib berkata beberapa isu besar seperti isu amanat Haji Hadi, isu doa bala dan yang terbaru, isu kalimah Allah telah menyebabkan hilangnya kepercayaan rakyat Terengganu, khususnya di Marang terhadap Pas yang disifatkan sudah tersasar dari perjuangan asal parti tersebut.

    Menurut beliau, di Marang khususnya, yang merupakan kawasan kubu kuat Presiden Pas, Datuk Seri Haji Hadi Awang dan juga Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustapha Ali, perubahan sokongan rakyat terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN) dilihat semakin meningkat berikutan pendirian kepimpinan Pas dalam isu-isu tersebut.

    “Apa yang saya lihat sendiri dan juga melalui maklumat rakan-rakan, rakyat sudah mula sedar akan kepincangan dan kesilapan amanat Haji Hadi yang menyebabkan umat Islam di Malaysia, khususnya umat Islam di sini mula berpecah belah.

    “Malah sikap Pas yang mendoakan bala pada UMNO, yang juga merupakan satu pertubuhan umat Islam dilihat melampau dan tidak ada contohnya di dalam Islam. Isu kalimah Allah merupakan kemuncaknya apabila rakyat melihat Pas sanggup menggadaikan kalimah Allah untuk bukan Islam menggunakannya di negara ini demi kuasa dan undi,” tegasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

    Katanya lagi, isu amanat, doa dan kalimah Allah itu telah membuatkan umat Islam di Terengganu yang berpegang kuat dengan ajaran Islam, mula menilai sejauh mana kealiman dan kesungguhan Tuan Guru Haji Hadi Awang sebagai Presiden Pas dalam mempertahankan perkara fundamental orang Melayu iaitu Islam, Melayu dan Raja-Raja.

    Justeru itu, beliau yang juga Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu berkeyakinan berdasarkan senario politik di Marang, BN mampu menawan semula kawasan yang dimenangi oleh Pakatan Pembangkang seperti DUN Bukit Payung dan mengekalkan kemenangan di kawasan-kawasan yang sedia ada seperti DUN Pengkalan Berangan dan Dun Alur Limbang.

    “Manakala bagi kerusi Parlimen Marang pula, berdasarkan sejarah yang lepas di mana Pas memenanginya dua kali, begitu juga dengan BN sebelum ini, maka saya berkeyakinan pada PRU akan datang ini, Datuk Seri Hadi Awang dapat kita tumbangkan.

    “Bagaimanapun bagi DUN Rhu Rendang yang juga diwakil oleh Datuk Seri Hadi Awang, kalau kita nak kata boleh menang, mungkin agak melampau disebabkan Tuan Guru Haji Hadi Awang sudah menjadi wakil rakyat lebih dari 30 tahun di situ. Tetapi, di dalam politik bagi saya, segalanya berkemungkinan,” ujarnya.

    ReplyDelete
  12. Kepada Rakyat Sabah Tulen..

    Kasi bukti dulu geng apa yang ko cakap tu btul atau tidak.. Kalau cakap saja tapi tiada bukti bikin apa.. sayang saja ko tulis tu panjang2 tapi sebab tiada bukti saya ndak mau percaya.. hahaha.. Balik2 pasal ic projek konon tapi sampai sekarang tiada bukti pun.. mgkn jg kerja bos ko tu cbb skrg orang yang mengaku bagi ic tu masuk pkr suda.. try tanya berapa banyak suda dia makan duit hasil dari jual ic tu..

    P/s : saya pun orang Sabah tapi saya tidak tau pasal si mat bom tu.. kalau setakat cakap saja tp tiada bukti, sorry bye bye gaman saya tidak percaya.. hahaha..

    ReplyDelete
  13. Tak kisah lah Amno akan menang dlm PRU 13 atau pun tidak tapi bagi orang Sabah apa ertinya AMNO kepada rakyat Sabah,selama ini keselamatan negara diabaikan dibiarkan sewenang wenang dibolosi pengganas lanun,sudah terantuk baru tengadah,sudah diceroboh baru terjaga.Statistik terkini 2012 Bank Dunia meletakkan Sabah sbg NEGERI TERMISKIN DI DUNIA SETARAF NEGARA MUNDUR DARI AFRIKA.Bila rakyat Sabah dah sengsara giler baru,bila nak pilihanraya baru BN nak umumkan peruntukan puluhan bilion.INI kalilah rakyat Sabah mesti tolak BN yang yang hanya menjadikan Sabah sbg kuda tunggangan sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mau tanya yang perang pertahankan kita di sabah ni orang sabah saja ka semua? Balik-balik cakap Sabah mundur tapi ko suda pigi tingu Kelantan? Saya yakin Rakyat kelantan sangat kuat berusaha tapi peluang yang disedikan kerjaan negeri Kelantan tiada.. Balik2 ceramah minta derma.. duit derma tidak tau pigi mana lepas tu.. OK lagi la BN ada lagi di bagi dan dia TUNAIKAN JANJI dari pr yang modal air liur saja jual janji.. susah la mau hidup kalau balik2 kana tipu ni.. huhu..

      Delete
    2. nak salahkan umno lanun gay tu ceroboh sabah??!!!!
      cai...spin ko ada senget lah!!!rakyat tahu dalang utamanya adalah anwar braheem a.k.a bapak lanun!!!!
      ingat senang ker nak kawal pantai sabah yg beribu km tu...ditambah dgn pertolongan puak korang!!!!
      anwar lagi tak mampu kawal org merakam video besi dgn video raba butuh sedangkan bilik suntut tu baru bebrapa kaki persegi!!!!BODOH...

      Delete
  14. Burung kakak tua, hinggap di-jendela
    Penjubo sudah tua, tak lama lagi jadi gila
    Lectum3x ola la
    Lectum3x ola la
    Lectum3x ola laaaaaaa
    Tak lama lagi jadi gilaaaaaaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin..Aamin..Ya Rabbal 'Alamin.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!