TERKINI DARI LAHAD DATU! PENGKHIANAT YANG MEMBOCORKAN MAKLUMAT DIKENAL PASTI!

Khabar terbaru dari Lahad Datu jet-jet pejuang dah mula menyerang mereka dan sekarang ni sedang berlaku pertempuran disana. Setakat ini belum ada pihak keselamatan kita yang terkorban dan berapa jumlah yang kematian pihak lawan juga belum diketahui.

Sementara itu aku nak cerita pasal satu artikel menarik oleh Unspinners tenatng kebocoran maklumat kepada pihak lawan, ingat ya walau kita marah pada seiapa pun, haru diingat dalang utama insiden ini adalah ANWAR ANAK IBRAHIM! Jangan lupa tu..

Sebabnya kami The Unspinners mecurigai adalah kerana ketiga badigol yang sanggup percaya dan ikut  PENGKHIANAT NEGARA terllibat dalam Operasi Pasir atau Operation Pandanan and Sipadan Island Resort.

Ia bertujuan untuk meningkatkan keselamatan sempadan dan kepulaun Sabah yang panjangnya pantai adalah 1,600 km dan melibatkan 100,000 kilometer persegi air. Baca Bigdogdotcom SINI



Ini ekoran berlakunya peristiwa penculikan di Pulau Sipadan dan Pandanan dan serangan Bank dari laut di Lahad Datu. 



Selain itu, ia juga melibatkan ATM (Ghaffir?) dan TUDM (Hady AL Khattab?)

Baca di Utusan SINI dan SINI serta Berita Harian SINI

Ikutkan Imran dalam SUARA KEADILAN, tidak mungkin sempadan boleh bocor dengan adanya  "17 high powered CB90 coastal patrol vessels" dan lain-lain "patrol vessels."

Siapa dia nak cuba tipu?

Setiap sempadan ada kelemahannya kerana mesti ada limit aset atau alat atau kelengkapan tentera. Mesti ada ruang masa tertentu untuk sempadan ditembusi.

Oleh kerana Anwar Ibrahim terlibat dan bersekongkol dengan Nur Misuari dan Sultan Sulu palsu Jamalul Kiram III, mungkinkah Imran, Ghaffir dan Hady sudah bocorkan kelemahan sempadan laut Sabah kepada Anwar Ibrahim????

Akhirnya ini diketahui oleh pihak penceroboh!!!. 

88 Responses to "TERKINI DARI LAHAD DATU! PENGKHIANAT YANG MEMBOCORKAN MAKLUMAT DIKENAL PASTI! "

  1. PR wanna win GE13 at all cost bro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. as usual Anwar Ibrahim jugak yang kena. hahahahaha. tapi x tangkap2 jugak Anwar Ibrahim sampai sekarang. siap boleh round Malaysia lagi buat ceramah.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Harapan aku cai...agar kerajaan malaysia dan filipina dpt bukti yg cukup utk mghukum anwar ibrahim a.k.a bapak lanun yg meliwat negara....
      Klu benar....biar digantung di depan tugu negara dlm keadaan bogel mcm video besi agar rakyat dpt melihat secara live kote bengkoknya yg membuat durjana....
      Cai...korang dah kena checkmated!!!!!

      Delete
    3. Pakatan Rakyat hanya tau buat ceramah, kemudian dalam ceramah sibuk hasut orang ramai untuk porak perandakan negara, golongan mungkar macam Pakatan Rakyat ni memang tak boleh dipercayai, dasar golongan perosak yang sangat berbahaya.

      Dalam isu pencerobohan di Lahad Datu, semasa pihak berkuasa sedang sibuk berhempas pula bertarung nyawa untuk pertahanakan kedaulatan negara, tetapi Pakatan Rakyat pula sibuk hina perjuangan itu sebagai sandiwara sebagaimana tuduhan Tian Chua, malahan siap hina pejuang yang berjuang sebagai Mati Katak, tak cukup dengan itu mereka hasut keluarga petugas keselamatan yang terkorban supaya menuntut gantirugi terhadap pihak kerajaan walaupun yang mengganas adalah gerombolan lanun yang diketuai oleh Si Jamalul Kiram, seorang rakyat Filipina yang mengaku sultan tapi negeri pun tak ada malahan ketua negaranya adalah seorang Presiden, sungguh melucukan bila seorang yang mengaku sultan tapi diperintah oleh seorang presiden, itu bukan sultan, tapi kuli batak sajalah.

      Malahan Harakah dengan penuh tak tau maklumat telah menuduh Murad Ebrahim, Pengerusi MILF sebagai Si Jamalul Kiram sultan yang tak ada negeri itu. Mereka tayang dalam Harakah tuduh UMNO jemput Jamalul Kiram ke perhimpunan agung UMNO sedangkan yang dijemput adalah Murad Ebrahim, Pengerusi MILF dan para delegasi MILF, tak ada maknanya nak jemput si Jamalul Kiram yang mengaku sultan tapi negara pun tak ada itu, tak ada gunanya, buang masa sajalah. Tapi Harakah buat penipuan yang sungguh melampau, malahan mereka tak minta maaf pun atas perbuatan jijik mereka itu kerana mengikut ajaran PAS tak apa nak burukkan UMNO, apa saja boleh dibuat, halal atau haram boleh tolak ke tepi, dosa atau pahala boleh buang macam itu saja, tak apa kerana politik dengki khianat adalah lebih utama bagi PAS selama ini. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Engko x payah le nak menyamar lagi.
      Engko bodoh.Tak macam encik mohamad
      sebenar yg pandai menulis dgn fakta.
      Engko bodoh.

      Delete
    5. Heran dengan sikap angkuh dan mentaliti puak pembangkang yang terlalu susah untuk mengakui kebenaran, semakin hari semakin banyak bukti didedahkan, namun masih buta hati!! Bila hendak sedar wahai melayu PAS, PKR dan DAP, org seperti inikah yang korang banggakan, agungkan, jangn gadaikan keamanan negara kita pada mereka yang tiada perikemanusiaan, bertindak mengikut nafsu semata mata mahu memenuhi kepentingan sendiri!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. cai anon 2:38pm.....ko jangan suka sangat, tak lama lagi kena tangkap la tu.

      Delete
    7. cam cite hindustan la...mula2 org jahat bermaharajalela...dah nak ending baru kena tangkap atau mati.kisah al juburi lebih kurang cam tu lah nanti.kita tggu dan lihat..

      Delete
    8. Kami kenal tulisan en. Mohamad yg tulen...yg babi penyamar pun kami kenal..cdg agar en. Mohamad register jer mcm en. Juragan 69....

      Delete
    9. Biasala org PAS atau PKR yg tegar cakap apapun tak berkesan sbb ketaksupan pd pemimpin. Mereka ni semua dah makan taik anwar. Makamereka nampak anwar manusia anugerah tuhan utk mereka walaupun pada hakikaitnya tahu. Namun dendam dn kebencian keterlauan ada pd jiwa mereka. Brtaubatlah

      Delete
    10. kau ni memang pencacai taik umngok?

      Delete
    11. Umno tak macam pencacai angkat najis A-Jub sebelum sesuatu tindakan diambil bukti akan dikumpul terlebih dulu tak nak terkantoi macam perbicaraan isu kapal selam kat Perancis tu..! Yang dihebohkan sekarang ni sebab takut rakyat tak tahu sebab musang sekarang ni dah berbulu ayam..depan rakyat jalan senget kepala dan lembik tengkok tetapi belakang jadi syaitan bertanduk dua belas.

      Delete
  2. Para ulama malaysia....keluarkan fatwa agar darah si dalang utama tu halal utk dibunuh..!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...keluarkan fatwa agar anwar ibrahim a.k.a bapak lanun mati bersama lanun itu..Baru aman hidup rakyat!!!!!

      Delete
    2. Sokong!!!!!...takbir3x

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    3. mat liwat memang bahaya kerana kebolehannya bukan setakat meliwat tetapi jugak mengkhianat

      Delete
    4. Babi tu wajib mati....klu tidak ....ramai yg akan kehilangan ayah...suami...dan anak..
      Kote bgkok tu akan terus mencari mangsa....

      Delete
    5. Anwar mmg sial....sbb dia lah hari ni ramai yg jadi balu dan anak yatim....

      Delete
  3. Jika benar seperti didakwa,hendaknya pengkhianat2 ni menerima pembalasan tak kira di dunia atau di akhirat.. Keselamatan & kedaulatan negara merupakan amanah pada mereka..berbeda fahaman politik bukan tiket utk menghalalkan perbuatan membocorkan kerahsiaan pertahanan negara..esok & lusa kita ditakluk kuasa asing,semua merana & menderita tak kira la penyokong & pembangkang kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok buat apa nak tunggu fatwa, nak berdoa kat stadium dan menunggu pembalasan dari Allah. Selama ini doa-doa tu rasanya tak sempat diangkat kelangit, lepas pucuk kelapa jer dah jatuh balik kebumi, masuk longkang. Kenapa tak sampai kelangit?? sebab yang berdoa pun da tak pasti betul Islam ker tak. Kalau Islam tapi hati busuk, fitnah, pecahbelah dan angkoh berkawan dengan setan, mana malaikat nak angkat doa tu.

      Sebaik-baiknya hulurlah sahaja bila tin milo dan kopiah diedarkan. Boleh juga buat bayar elaun Abby, Bob, Hairee, Yassin (rekrut baru) dan Ostad Boordooor Mung.

      Delete
    2. mat liwat buat apa saja untuk ke Putrajaya

      Delete
    3. Buatlah apa pun, takkan smpai punya, makin dia melangkah, makin jauh dia ke belakang,.inikalilah tak boleh pakai!!LAINKALILAH, bru betul!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  4. tak payah tunggu fatwa dah..memang sah halal.

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah

    diberitakan parpukari syahid di tangan vat69, dlm pertempuran pagi tadi.

    semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Al Syahid Parpukari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...rasanya tak perlu campurkn antara lawak bodoh dgn surah alquran.
      Tak cerdik tak apa...asalkn boleh berfikir pandai sikit pun dah ok kot!!!

      Delete
    2. Saudara Juragan 69, puak Pakatan Rakyat dah keliru, dah tak tau nak kelentong cerita lagi, sebab itu mereka merapu yang bukan-bukan macam itu. Jangan suruh mereka berfikir kerana mereka tak reti berfikir kerana selama ini segala perbuatan mereka adalah bersumberkan nafsu serakah yang jijik demi politik kedengkian yang tidak pedulikan halal atau haram, tak pedulikan dosa atau pahala, hukum hakam dibuat alat permainan untuk dijadikan modal ceramah pembohong mereka. Maka sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Aamin...aamin..Ya Rabbal A'alamin. Semoga doa kamu dimakbul oleh Allah s.w.t. Sekiranya niat PK ikhlas untuk mempertahankan ugama, bangsa dan negara, insyallah Alah akan makbulkan doa kamu dan kami juga.

      Hamba yang sayang pada ugama, bangsa dan negara.

      Delete
    4. Bro juragan...kalu nak tau moron-moron ni la yang membawa kecelakaan di alamaya ni. Ayat suci ikut suka pakai jer, ikut suka tafsir je. Tak tau masa, buat lawak, tengah berhadas besar..yang sedih sekali diaorang ajar dan benarkan kafir kulup tak potong, berak tak basuh dan baru lepas yam sing stout pegi baca atas pentas..siap bagi gelaran ameenulrasyid caliphate Omar Abdillaziz plak kepada Father Joseph Lim Avengelis, pendita Injil versi Melayu. Moron ni la juga yg menghina sahabat Rasulullah dengan menyama tarafkan sebagai penggiat murtad.

      Anuwar Raja Toron, kamu berjaya dan kamu pasti akan dapat pembalasan.

      Delete
    5. Kpd semua bhai yg menyokong kerajaan... Yg sayangkn negara tp tidak menyokong kerajaaan....sama2lh kita berdoa dgn penuh rasa kerendahan diri kepada Allah agar semua bala yg Allah berikan ini hnya sementara sahaja...dugaan ini utk sama2 kita jdkn titik penyatuan demi negara dan bukan lg diatas nama politik...

      Ini semua bermula dari kita...umno, pas,pkr jati,pekida,abim,gpms,tibai,pertubuhan silat serta semua yg berpaksikan kepada islam dan melayu serta rakyat berstatus bumi... Ayuh semua kita mohon kepada Allah agar segala kemelut ini hnya satu ujian kepada kita yg sayang kepada negara...

      Apapun fahaman kita...aku pasti semuanya kerana kita sayangkan agama,bangsa dan negara...inilah masanya kita perlukan semangat dato maharajalela,tok bahaman, mat kilau,tok janggut...serta inspirasi perjuangan dato kanang anak langkau..

      Kita mohon kepada kepada semua penduduk pribumi sabah...tak kira dari kaum apa dan etnik apa...iban,kadazan, bidayuh,bajau serta etnik dayak disabah utk sama2 membantu pihak keselamatan...etnik asli sabah lebih mahir dan cekap utk menangani mukabumi sabah...kita perlu semangat kanang sekarang ini...ayuh sahabat semua sama2 kita mohon agar pahlawan sabah turun membantu...mereka lbh kenal dgn taktik dan teknik musuh di hutan...

      Lu org mampu membantu pasukan keselamatan utk memudahkan pergerakan pasukan keselamatan kita...ayuh etnik dayak laut dan darat...bantulah demi keamanan serta kedaulatan bumi sabah bumi dibawah bayu...sayang bhai..dgn apa yg ada disabah utk dimusnahkan...sabah antara negeri yg tercantik....lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  6. Malaysian jets missed Kiram’s forces – sultan spokesman... hmmmm..
    http://globalnation.inquirer.net/66917/malaysian-jets-missed-azzimudie-kiram-sulu-sultanate-spokesman


    Jets bombed the area in eastern Sabah state for more than 30 minutes before hundreds of ground troops moved in to search for around 180 Filipinos believed to be hiding near a coastal palm-oil plantation, Malaysian officials said.

    Police inspector general Ismail Omar told reporters the mission's goals had been accomplished and there were no Malaysian casualties, without giving further details. Relatives of the group who have been in touch with the gunmen by phone from Manila said they had survived the bombardment.

    "They are safe, they are intact," Abraham Idjirani, a spokesman for the group, told Philippine television. (Reuters)
    http://www.reuters.com/article/2013/03/05/malaysia-philippines-attack-idUSL4N0BX03920130305?feedType=RSS&feedName=basicMaterialsSector&rpc=43

    Kesian kat rakyat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:56...cai...jgn ko seronok sgt...baik ko pi telefon sedara mrk agar menyerah diri secepat mgkin..

      Delete
    2. Golongan pengkhianat yang tak pedulikan negara, mana tau apa, negara kena ceroboh pun mereka sangat suka, kerana boleh jadikan modal politik untuk menghasut rakyat, inilah golongan jijik yang suka menuduh yang bukan-bukan, tapi tak tau nak baiki keadaan.

      Sokong Aon 3:08 PM, gerombolan lanun geng Kiram perlu menyerah diri jika mahu selamat kerana petugas keselamatan Malaysia sudah berlembut sehabis mungkin dengan kamu semua, tapi kamu semua tak sedar diri dan tak kenang budi, kamu bunuh petugas keselamatan Malaysia, sedarlah bahawa tidak lama lagi adik si Jamalul Kiram akan diheret ke penjara dan ditangkap, paling gelabah sekali adalah pimpinan PKR yang selama ini telah dibongkarkan oleh banyak media asing bahawa ada hubungan dengan Geng Kiram, lanun yang ceroboh negara ini. Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. asalamualaikum,
      jangan lupa.... setiap pertempuran ada taktik psikologi.. mungkin kenyataan diatas adalah sebahagian dari taktik psikologi.... saya ulang lagi sekali ..'mungkin' kenyataan diatas adalah sebahagian dari taktik psikologi' sekadar untuk menambahkan tekanan terhadap pasukan keselamatan..
      dan kita jangan lupa... pasukan keselamatan kita pernah menghadapi zaman komunis .. dan kemampuan komunis lebih baik dari tentera penceroboh ini.( sekadar pendapat peribadi saya ).
      dan.. meraka juga jangan lupa... pasukan keselamatan negara ini ibarat harimau yg luka.... kehilangan rakan dan maruah dipijak, pasti bukan sekadar peluru yang mereka ( penceroboh ) hadapi tapi jiwa yang dizalimi.
      saya jangkakan juga saudara anwar ( x perlulah saya mengelarkan dirinya dengan sesuatu nama yang buruk..itu tidak akan membezakan saya dgn idealogi dan pengikutnya ) xkan terlepas dari insiden ini.
      saudara anwar.. saya kira2 pru13 adalah pilihanraya yg terakhir untuk anda membuktikan kemampuan anda kepada 'mereka'... saya tahu ianya amat penting bagi anda... kalau anda berjaya.. bersyukurlah kerana Allah memberi anda peluang... jika tidak... kamu tahukan akibatnya...
      sekian... asalamualakum..

      Delete
  7. Harakah tuduh Murad Ebrahim, Pengerusi MILF sebagai si Jamalul Kiram, ketua lanun yang menyamar sebagai sultan walaupun dirinya sendiri hanyalah rakyat biasa di Filipinan sajalah, kerana si Jamalul Kiram ni mana ada negeri, malahan ketua negaranya adalah seorang presiden, sungguh lucu seorang yang mengaku sultan tapi diperintah oleh presiden, malahan negerinya pun tak ada, sungguh lucu, mungkin boleh jadi bahan lawak dalam Maharaja Lawak Mega nanti.

    Berbalik kepada tuduhan Harakah yang menuduh Murad Ebrahim sebagai Jamalul Kiram, editor Harakah ini mungkin dikutip di dalam hutan kemudian bagi jadi editor, sampaikan Murad Ebrahim sebagai Pengerusi MILF pun mereka tak tahu, malahan sibuk pula tuduh Murad Ebrahim sebagai Si Jamalul Kiram ketua lanun itu, apa cerita?

    Slogan Harakah : Tetap Dari Sumber, tapi ada tambahan lagi iaitu Tepat Dari Sumber Fitnah.

    Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

    Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  8. tangkap hidup2 kiram ni ngan suku sakat dia pastu soal siasat siapa sebenarnya yg pengaruh mereka ceroboh L.D suruh mereka buat pengakuan di TV tak kira siapa yg pengaruh anwar ke najib ke kita nak dgr dari mulut kiram and geng sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah ada geng Kiram yang kena tangkap, maka mereka akan disiasat dan hasil siasatan akan didedahkan kepada umum bila penghakiman nanti, insyaAllah. Kebenaran akan terbukti akhirnya, Takbir! Allahu Akbar, Takbir! Allahu Akbar, Takbir! Allahu Akbar.

      Nanti adakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes ini serta kes Tian Chua serta puak perosak Pakatan Rakyat ini untuk keadilan rakyat Malaysia.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Sudah ada geng Kiram yang kena tangkap, maka mereka akan disiasat dan hasil siasatan akan didedahkan kepada umum bila penghakiman nanti, insyaAllah. Kebenaran akan terbukti akhirnya, Takbir! Allahu Akbar, Takbir! Allahu Akbar, Takbir! Allahu Akbar.

      Nanti adakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes ini serta kes Tian Chua serta puak perosak Pakatan Rakyat ini untuk keadilan rakyat Malaysia.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      UMNO Terus Mara, Untuk Rakyat Malaysia.

      Barisan Nasional Terus Maju, Untuk Rakyat Malaysia.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  9. Rasanya pendekatan memburukkan Ghafir, Imran dan Hadi ni satu pendekatan yang "kurang cerdik". Kalau niat dan tujuan untuk mengkelabukan mata rakyat dan membangkitkan rasa kebencian kepada 3 bekas panglima dalam ATM ini khasnya dan pihak pembangkang secara amnya, tidak munkin akan berhasil dan kemunkinan besar akan "backfire". Kamu jelas tidak kenal siapa Ghafir dan Imran, justeru hentikanlah usaha-usaha untuk memburukkan mereka. Semakin banyak kamu memburukkan mereka, semakin banyak kepercayaan orang (sekiranya ada la! hehehe) pada kamu akan hilang dan semakin jelas membuktikan yang kamu adalah pemfitnah yang tegar. Adakah mefitnah ini satu-satunya punca rezeki kamu untuk menyara anak-anak dan isteri kamu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramli M.Sorip, mungkin bagi anda yang lebih kepada pembangkang, menganggap isu atau artikel ini sebagai fitnah atau mengelabukan mata rakyat, tapi bagi kami yang tahu menilai dan masih mampu berfikir rasional dan waras,artikel ini lebih kepada membuka mata dan minda kearah kebenaran, pernahkah anda dngar pepatah duri dalam daging, api dalam sekam,adakah anda mampu membaca niat seseorang, ingat lah bahawa rambut sama hitam, hati lain lain. Dan kalau btl ini fitnah, mereka seharusnya membuktikan kesahihan artikel ini, biar org ramai boleh menilai!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Betul jugak apa kau kata ramli..biarkan sahaja general-general pencen tu sendirian. Tapi masaalahnya puak-puak Anuwar Raja Toron ni juga yang sibuk ambil dia orang jadi rekrut penghasut PR. Bukan apa, aku kesian gak kat panglima2(B) ni, nampak sangat rindu pada tabik-tabik, hentakan but subordinate.

      Sebenarnya mereka ini jadi mangsa manipulatif Anuwar dan PR.

      Delete
    3. Anon 4:22,

      Isu yang saya bangkitkan adalah perihal tuduhan terhadap bekas-bekas Panglima ATM membocorkan maklumat sulit ketenteraan. Saya tidak sedikit pun menyatakan pendirian atau sokongan saya terhadap mana-mana pihak samada Kerajaan atau Pembangkang. Pandangan saya hanyalah pandangan peribadi dengan menyatakan bahawa strategi memburukkan individu atau "career assasination" adalah satu pendekatan yang "kurang cerdik". Saya berfikiran terbuka, tidak menyebelahi mana-mana pihak, yang baik harus dipuji, yang tidak betul kita tegur.

      Membuka minda bukan dengan cara menuduh, apatah lagi dengan membuat tuduhan yang berat sebegini rupa. Cara ini saya lihat lebih ke arah cubaan menghasut, tanpa mempedulikan kebenarannya. Yang jelas penulis yang membuat tuduhan tersebut tidak mengenali hati budi bekas-bekas Panglima ATM tersebut; semangat perjuangan mereka, prinsip yang mereka pegang, kepercayan mereka dan cara hidup mereka. Saya berani menyatakan apa yang saya katakan kerana saya tahu hati budi mereka terutamanya Ghafir yang saya kenal secara peribadi, semangat perjuangan beliau, prinsip yang beliau pegang, kepercayaan dan cara hidup beliau.

      Dan kepada Tai An Jing, jangan sekali-sekali menuduh yang mereka ini "sangat rindu pada tabik-tabik, hentakan but subordinate". Munkin anda membuat statement tersebut secara berjenaka, tetapi jelas anda menunjukkan "kecetekan minda" anda dengan membuat general statement yang menghina sedemikian. Tidak ada sesiapa boleh menjadi mangsa manipulatif sesiapa jika berfikir secara rasional dan terbuka. Jika anda adalah mangsa kepada satu manupulatif, jangan anggap orang lain sama seperti anda hanya kerana meraka mempunyai pendapat dan prinsip yang berbeza.

      Salam dan renungkan lah.

      Delete
    4. pada saya artikel ini bukanlah menjurus ke arah hasutan,tapi lebih kepada pendedahan umum, kita punya akal yang waras, masih mampu menilai, jadi masing masing baca, nilai dan fahami apa yang tersirat dan apa yang cuba disampaikan..dan jangan lah sewenang wenangnya kita terus menjatuhkan hukum bahawa itu fitnah, ini fitnah, di sebelah pihak mungkin dia juga telah mengkaji apa yang diterbitkan sebelum didedahkan kepada umum..kerana setiap apa yang didedahkan mempunyai risiko yang besar kepada beliau dan pembaca sendiri..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    5. Sdr Ramli...Dunia ini tidak sendirian dan penuh dengan catitan sejarah, dimana sahaja. Harapkan pagar, pagar makan padi. Madu diberi, tuba dibalas. Kredibiliti dan prinsip semasa berkhidmat belum tentu dapat memahatkan kesetiaan yang kekal tebal tersemat didalam dada. Begitu juga keimanan. Jangan kamu merasakan bahawa kamu telah beriman melainkan setelah kamu diuji.

      Inilah musim ujian, dan ujian datang dalam berbagai bentuk.

      Delete
    6. Anon dan Tai An Jing

      Saya rasa kedua-dua saudara(i?) tidak faham atau sengaja tidak mahu memahami isu yang saya timbulkan dan pandangan yang saya berikan. Isu di sini adalah tuduhan terhadap ketiga-tiga personaliti ini dan pada pandangan saya pendekatan yang diambil untuk menggambarkan mereka sebagai "pembocor rahsia" sungguh tidak tepat dan bersesuaian. Dan nasihat yang saya berikan adalah pendekatan ini akan berkemunkinan "backfire", tidak mendapat hasil positif seperti yang diharapkan. Saya harap saudara(i?) memahami persoalan sebenar yang saya timbulkan; ini bukanlah persoalan politik tetapi cuba membetulkan gambaran silap tentang individu yang saya kenal.

      Apa yang digambarkan oleh penulis hanyalah satu andaian berlandaskan latar belakang mereka dan tidak ada bukti yang menyokong kebenaran kenyataan tersebut. Justeru itu saya katakan itu adalah satu tuduhan dan tuduhan yang dilontarkan itu adalah amat berat sekali. Bukankah satu tuduhan yang anda sendiri tidak pasti akan kebenarannya satu fitnah? Jadi apa sebenarnya tujuan kita menyebarkan satu kenyataan yang tidak pasti kebenarannya melainkan dengan tujuan menghasut? Dan benar, kerana risiko dan kesan kepada penulis dan pembaca yang amat tinggilah yang membuat saya terpanggil untuk mencoretkan pandangan saya disini.

      Dan untuk Tai An Jing. Saya tidak menyuarakan pendapat saya ini berlandaskan sejarah silam. Apa yang saya katakan adalah kepribadian semasa individu yang saya kenal, bukan kredibiliti dan prinsip mereka semasa berkhidmat sahaja yang sudah sememangnya tidak munkin dapat dipersoalkan. Saya menyuarakan apa yang saya tahu dan tidak satu pun berdasarkan andaian . Juga, janganlah ditimbulkan tentang keimanan kerana soalan itu sepatutnya kamu tanyakan kepada diri kamu sendiri sebelum kamu menyoal kepada orang lain.

      Pada saya adalah tidak adil bagi kita menuduh dengan keterlaluan seorang individu itu hanya kerana beliau mempunyai haluan politik yang tidak sehaluan dengan kita. Adakah saudara(i?) mengandaikan setiap bekas perajurit yang menyokong pihak pembangkang itu adalah penderhaka? Adakah mereka ini spesis madu diberi, tuba dibalas? Pandangan dan pendapat saudara(i?) amat saya hormati tetapi jika ia tersasar, saya rasa adalah menjadi tanggungjawab saya untuk memberikan kebenaran yang saya tahu. Saya berani katakan, jika dibandingkan saudara(i?) dengan mereka-meraka ini, semangat nasionalisme, patriotisme, kemelayuan dan keugamaan kebanyakan mereka jauh lebih tinggi, munkin bagai langit dan bumi jaraknya. Mereka-mereka ini adalah pejuang bangsa yang telah melalui onak duri dan kesengsaraan menentang penjajah dan pengganas yang mengancam kedaulatan negara kita. Mereka sebenarnya lebih arif menilai erti keamanan, justeru, janganlah kita sewenang-wenangnya menuduh mereka yang bukan-bukan. Saya berani katakan di sini kerana saya adalah salah seorang dari mereka, cuma bezanya saya bukan penyokong mana-mana Parti Politik dan tidak langsung berminat ke arah itu. Yang pasti, semangat nasionalisme, patriotisme, kemelayuan dan keugamaan saya masih utuh dan tidak pernah goyah walau sudah lebih 10 tahun meninggalkan perkhidmatan.

      Renung-renungkanlah!

      Delete
  10. Ramai orang bual pasal anwar jawab soalan press smlm. Kitaorg siap print The Manila Times dan Inquirer News. Terang2an si juburi laki jijah ni spin. Bangsat betul dia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah keadaan babi yg ketakutan.Ketakutan bakal mati dibunuh kerana menjadi dalang utama membawa lanun ke sabah...Galilah sendiri kubur kau anwar bin ibrahim...kerana kau akan terkubur juga bersama2 lanun2 upahan kau itu.
      Kuncu2 dalang berbuat baiklah sblm nasib kamu akan spt lanun2 itu.

      Delete
    2. Mat liwat tak mampu menutup majoriti mulut rakyat dgn samannya itu.Mmg anwar bin ibrahim...bekas tpm dan ketua pembangkang malaysia adalah dalang utama yg menghasut dan menjanjikan lanun2 tu putra jaya di lahad datu....
      Rakyat dah sangat marah dan kecewa dgn mat liwat apabila melihat insan kehilangan ayah...suami...dan anak krn angkaramu si bapak lanun....
      Mampuihhhh ko babi termasuk kuncu2nya

      Delete
  11. Mana Nuar Jubor? dah cabut lari memang dasar vavi hutan. Mana apek2 lanchow Ah Chua, mana sembunyi apek2 Cheebai Tokong Lim, Anak beranak dan sepupu sepepet Mgah Ngek dan ngok, cabut lari sembunyi dalam jubor blendir Nuar Jubor ke.


    Lari jangan tak lari, memnag dasar bacul dan pengecir Fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lama lagi semua pengkhianat ni kena halau, buang negara

      Delete
    2. Bunuh saja sidalang utama.!!!!!

      Delete
  12. Bekas-bekas pemimpin pasukan keselamatan ini di puji... tapi kini di keji. Adakah kerana mereka menyokong Anwar bermakna mereka dalang yang membocorkan rahsia? Ingat .. mereka pernah berbakti mempertahankan kedaulatan negara. Mereka pernah berkorban mempertahankan kedaulatan negara. Mereka bergadai nyawa menjaga negara. Yang mengutuk, yang memfitnah mereka sekarang sila muhasabah diri, apakah sumbangan anda pada negara?????? setidak2 tidaknya mereka memberi sumbangan yg besar pada negara. Jangan keranan fahaman politik mereka terus di tuduh sebegini.
    Wallahualam.. hanya Allah yang lebih mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole jadi juga bekas2 pemimpin tersebut di tipu oleh mat liwat. Mungkin tanpa sedar diorang bocorkan maklumat. Ramai yang dah kena kencing ngan mat liwat ni.

      Delete
    2. Bersubahat dalam pencerobohan yang menyebabkan korban jiwa adalah satu dosa besar.

      Aku buka seorang ulama tapi apa yang aku belajar dari guru guru ugama adalah tingkah laku dan amalan kita diakhir hidup kita yang akan menentukan sama ada kita mati dalam khusnul khatimah atau sebailknya..sama ada kita masuk syurga atau neraka.

      Wallahualam

      Delete
  13. Aku kalu jumpa Nuar Jubor dan pemimpin2 terencat akal Fuckaton Jubor termasuk apek2 Lanchow Ah Cua dan Apek2 Cheebai Tokong LIm anak Beranak aku bubor lintah dalam jubor mereka biar mreka mati dalam kegelian.
    Kote bengkok Nuar Jubor ako potong dan kasi vavi hutan makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ini aku gerenti 10000000% pernah kene tala jubor kau ngan nuar samapi kau tau kote dia bengkok ker tidak? dan aku tahu kenape kau marah sangat ngan nuar, pasai dia tak nak juboq kau dahlah hitam legam karat abis keretapi pon dah bolih buat u-turn dah tu kau kaki tongang toddy lak tu & dia cari jubog putih melepak dara lagi mcm sialpol

      Delete
  14. Hadi Khatab tu ex jeneral TUDM yang telah dibuang dengan keji daripada perkhidmatan TUDM. Menyalahgunakan kuasa dalam pembelian alat ganti pesawat. Harga RM 20,000 boleh jadi RM 2 Juta. Harga 2 Juta boleh jadi 20 Juta. Gelaran Pangkat pun SPB Agong dah tarik balik.. Tak layak pakai pangkat Jeneral Bersara. Memang sesuai benar dengan Anuar...

    ReplyDelete
  15. Selahanat lahanat hamba Allah adalah Dajjal lahanat. Sekutok kutok nya manusia adalah peliwat terkutok bernama Nuar Jubor dan spesis2 yg sewaktu dgn nya yg berkecimpung dalam jubor menjubor. Mereka ini Nabi tidak mengaku umat, kalau dah tak di akui sebagai pengikut, agak2 siapa lah mereka ikut? Tidak lain dan tidak bukan adalah Dajjal lahanat. Itu sebab Nuar Jubor akan melakukan apa saja terkutok kerena beliau adalah anak Dajjal. Itu sebab Kak Wan Jijik mengaku sebagai anukera tuhan, sebenarnya ank coverline sebagai anugerah Dajjal.
    Lagi satu sekutok manusia adalah Wali Selipar Nik Najis dan Hardy Awang yg nafsu mengalah Unta di Padang pasir, itu sebab lihat saja perut membuntal beliau mengalah wanita mengandung 9bulan, kerana tamak haloba, rakus dan pelahap, gila kuasa dah lah nyanyok tahap kronik, hati busok, dendam kesumat, mulut bau najis mughalazah.
    Inilah diantara spesis2 yg hidup dan keciwa, spesis2 yg harus direjam. spesis2 yg terkutok di dunia.
    Sesiapa yg menyokong dan bersetongkol ingatlah azab Allah sungguh dahsaht, nantikan azab Allah, siapa suroh jadi bengap nak mampoi, siapa suroh jadi pencacai2 dan penjilat2 spesis2 terkutok najis ini.

    ReplyDelete
  16. Anwar bin Ibrahim....sila gali kubur kau bersama dgn lanun2 itu...Rakyat dah terlalu marah krn pgkhianatan kau....wira2 negara terkorban...waris2 mrk dan rakyat kesedihan....
    PUKIMAK KAU BAPAK LIWAT A.K.A BAPAK LANUN..

    The headhunter

    ReplyDelete
  17. "Setiap yg hidup akan merasakan mati, dan bahawasanya pada Hari Qiamat sahajalah disempurnakan balasan kamu. Mk brgsiapa dijauhkan dari Neraka dan dimasukkun ke dlm Syurga mk dia telah berjaya. Dan tidaklah kehidupan di dunia ini (termasuk kemewahan dan pangkat kebesarannya) kecuali kesenangan yg memperdayakan". Ali Imran 185.
    Org k'jaan mati, pembangkang pun mati. Pro k'jaan mati, pro pembangkang pun mati. Penceroboh mati, yg diceroboh pun mati. Kiram dan pengikutnya mati, polis dan askar pun mati. Kita semua pun akan mati. Yg penting jgn berada di pihak yg salah.
    Dlm isu Lahad Datu, bughatnya adalah jelas siapa ,penceroboh Sulu. Mati bughat mati jahiliyah. Berkhianat kpd jama'ah jumhur kaum Muslimin dan Ulil Amrinya dgn bersekongkol di pihak bughat menjadikan seseorg itu juga bughat. Matinya mati jahiliyah, na'uzubillah.
    Bg yg membenci pemerintah ingatlah hadis, " Sesiapa yg tidak menyukai pemimpinnya pd sesuatu hal hendaklah menahan dirinya (bersabar), Rasullah saw bersabda : Sesungguhnya tidak ada seorgpun yg keluar sejengkal dari kekuasaan (Ulil Amrinya), kemudian mati kecuali matinya dlm keadaan jahiliyah."
    Imam Ahli Sunnah Al Imam Abu Hassan Al Asha'ari pula berkata dlm Al Ibanah "...dan kami berkeyakinan wajibnya mendoakan kebaikan utk pemimpin kaum Muslimin serta kestabilan pemerintahan mrk, dan menyesatkan sesiapa sahaja yg berpendapat bolehnya menderhaka kpd pemimpin yg zalim dan kami beriman haramnya memberontak dgn senjata dan kami beriman perlunya meninggalkan perang dalam fitnah." Ada cara dan kaedahnya utk menegur dan menasihati pemimpin, bukan dgn penentangan dlm apa cara sekalipun. Bila nanti sampai masa utk pemilihan pemimpin yg baru, mk buatlah pilihan yg dgnnya anda mampu utk menjawab di hadapan Allah swt nanti.
    " ...Dan tiadalah yg dapat mengambil pelajaran kecuali org org yg mempunyai pintu (hati)." Ali Imran 7.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana memberi pandangan dari sudut ugama dengan nas dari AlQuran dan Hadis kerana sesugguhnya itu lah sebaik baik panduan dan rujukan..

      Saudara Seislam.

      Delete
    2. Bhai...seperti biasa lu pnya posting terbaeeeek bhai...bnyk yg dapat kita jdkan panduan dan sempadan dlm kehidupan ini...salute bro

      Delete
  18. syukur krna pdrm & atm berjaya membunuh pemegang ic segera & ahli umnu segera kat lahad datu, insyaallah dengan serangan ini maka sokongan anak2 penyu pilipina terhdp bn makin kurang...strategi madey nanak kutty kelien pariyah dah gagal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh si anak lanun mat liwat anon 6:15...Tak payah spin cerita cai...klu bapak ko yg mati dibunuh lanun tu baru ko tahu rasa sedihnya perasaan waris2 mangsa.INGAT...Pihak waris dan rakyat yg bersedih tak akan lupa bahawa politik kotor anwar bin ibrahim yg membawa si lanun2 tu ke sabah....
      Pukimak babi kau cai....

      Delete
  19. Kita semua tahu sultan sulu semua tidak ada hasil. Hidup pun segan mati tak mahu. Tidak mampu beli rumah besau berjuta juta, katil Itali, kereta Ferrari, jet dan helicopter peribadi. HANYA Nuar jubor dan YB Jamban penjual lendir isteri saja yg mampu. Persoalanya siapa yg sponsor Raja Sulu? Jawapan tidak syak lagi jawapan d kepala hotak anda Hero Tamil yg jubor sudah blendir yg dok panik gila tertekan dan terkucil kucil siang dan malam. Barua lahanat Yahudi zionist neocons. PENYEMBAH Dajjal lahanat, anak buloh betong, keparat, bangsat dan pokemon.
    Yg sedar n insaf jaujilah dari bersetongkol dgn fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
  20. SEMPADAN THAILAND - MALAYSIA DIPERKETAT: UTUSAN MALAYSIA ONLINE. PEMBERONTAK BLAH SIAM NI PULAK NAK MENYUSUP MASUK!.

    INGAT! BLOG PRO-BN PERNAH DEDAHKAN SI CILAKA ANWAR NI UPAH 4ORG BODYGUARD DARI FILIPINA?. APA TUJUAN DIA KITA DAPAT LIHAT SEKARANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia takut ada rakyat jadi Rosli Dhoby...

      Delete
  21. Bodohnya pemerintahan UMNO.Macamana lanun sulu boleh masuk sabah? kapal selam beli bebilion buat apa? Do sibuk jaga poket masing2 bukan jaga keselamatan negara. Habis lah engkau UMNO di PTU. Rakyat dah muak dengan penipuan dan penyelewengan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:34....aku tanya satu soalan cai?Ada nampak ker bapak lanun a.k.a mat liwat tu pi ziarah keluarga mangsa?Tak ada kan...sebab dia adalah dalang utama...dia takut kena bunuh oleh waris2 mangsa....dia pukimak paling teruk dlm sejarah malaysia.
      Dari sheikh ke liwat...dari liwat ke pelakon bogel...dari pelakon bogel ke pelacur agama...dari pelacur agama ke bapak lanun.....
      Sembahlah waris kote bengkok sultan sulu ko tu....

      Delete
    2. ..munapiq numero uno.. itu lah perangai anwar aljuburi.. taqbir!..

      Delete
  22. keselamatan sabah dah bocor semenjak UMNO bagi kerakyatan kepana moro dan sulu. Apaolah punya bodo UMNo ni. Lepas ni UMNo ingat polis dan askar nak sokong UMNO ka? kerana UMNo mereka susah dan terkorban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak babi ko anon 7:38...bapak lanun a.k.a anwar bin kote bengkok yg bawak lanun tu ke sabah...ko sedar tak cai...!!!!!
      Org sebelah kpg aku terkorban tu cai...waris mrk sedih..aku sedih..keluarga aku sedih krn politik kotor mat liwat ko tu....pukimak babi korang cai...

      Delete
    2. kau hanya ada kata lucah tanpa fakta. Yang fakta ialah UMNO pengkhianat membawa masuk lanun2 sulu danmemberi kerakyatan dan Itu menyebabkan rakyat tterkorban. UMNO juga tempohhari langgar nenek tua sampai mati lepastu lari meninggalkan picktum UNO di tempat kejadian. MRaiwayat UMNo akan tamat tak lama lagi. Itu janji rakyat

      Delete
    3. mane kau tau kote anwar bengkok mcm kau dah nyonyot kote dia ker! patut marah saangat pada nuar dah tak kasi kau nyoyot kote dia ..ohh kau jeles nyer sisayfol dpt kote nuar

      Delete
    4. Kurang ingatan. 8.35. Kamu ingat d msia ni org pr saja yg tggl d cni. Riwayat pr akan tamat tak lama lagi. Itu janji rakyat. Syiok sendiri. Boss kau ai tu perangai biadap mcm iblis kau boleh tahan keinginan menerima ai sebagai pemerintah hidup kau sekularga. Penerintah hati mcm iblis. Klr dari ai dari bisikan iblis. Sebagai ketua rmh anak2 dia pon sudah jadi mcm dia dan begitu juga pd kamu sebab terlalu taksub kpd boss kamu dan keturunan kamu juga kamu didik dari petunjok dari iblis.kamu kurang ingatan bahawa ai beriya inginkan lgbt berluasa d msia. Apa kau ingat bila beliau naik tiada rasuah. Belum jadi pm dah berasuah pandai nak tudoh2 org lain. Muka iblis perangai pon terserlah mcm iblis. Baik kamu banyak berdoa nanti anak2 kamu bukan salah seorang pengerusi lgbt. Pembela maksiat sebab sendiri kehausan dgn maksiat. Perangai mmg tak senonoh dari mckk sampai nak kawin pon bw wan azizah lari ke sempadan. Eloknya arwah bapa wan az tu saman dia tapi menyedihkan wan az ni batang satu ni yg beliau nak. Mmmpphh.

      Delete
    5. Anon 7.38pm. Kalu aku kata ko bodo,ko marah, tp memang bodo tahap tongong. Budak hingus malas membaca, dok harap telan cerita dari Raja Torontunggin dan pencacai karung taik.

      Orang Bajau, Suluk, Moro dah lama berada di Sabah, lebih lama dari UMNO bertapak di Sabah, sebelum Sabah menyertai Malaysia, malah sebelum Malaysia merdeka. Saperti orang Siam di Perlis, Kedah dan Kelantan. Mereka adalah anak watan, sama saperti penduduk asal dan warga negeri-negeri tersebut. Mereka sebahagian daripada pribumi.

      Masaalah yang sebenar adalah sistem imigrasi dan pendaftaran penduduk. Pada peringkat awal Sabah dalam Malaysia, kita menghadapi masalah imigrasi, orang semenanjung nak pergi Sabah pun kena pakai pasport. Dari situ kita kena faham, kerajaan negeri apada peringkat awal tidak ada sistem yang selaras tentang pendaftaran, kawalan penduduk. Masaalah ini berlarutan sehingga kini, tetapi semakin baik.

      Sebagai contoh: Pemberian k/p dan warganegaraan kepada keturunan Siam di Kelantan, Kedah juga terus dijalankan sehingga tahun-tahun 80an/90an. Ini adalah proses yang berterusan apabila sistem dan kaedah bertambah baik dan sempurna. Begitu juga di Sabah dan Sarawak. Rakyat yang tidak berdaftar sehingga kini disebabkan oleh sistem dan kaedah, atau masaalah logistik, tetapi ternyata terbukti sebagai pribumi mempunyai hak diiktiraf sebagai warganegara, rakyat dan mendapat kp.

      Hak untuk mendapat K/P bukan hanya terikat kepada kaum China atau India sahaja. Itu bukan hak istimewa mereka!!! Ini adalah prerogatif dan hak istimewa kerajaan dan pemerintah!!!

      Mungkin nenek moyang orang Suluk ini lebih lama telah ada di Sabah, kalau dibandingkan dengan kamu (kalu kamu dari golongan baka Kelingga). Mereka telah ada disitu sejak 1800Masehi, sedangkan datuk kamu menumpang kapal British ke P.Pinang pada 1949.

      Jadi, have compassion, dan baca sejarah. Suluk, Bajaus. Moros Sabah adalah rakyat Sabah, rakyat Malaysia. Jangan jadikan mereka saperti Rohingya, atau kaum nomad...have compassion for the sake of Islam and Allah. Semoga Allah melindungi, memberi barakah kepada Malaysia ini

      Delete
    6. anon 7:38
      asalamualaikum ( jika anda seorang Islam ).. saya kira kenyataan tuan sekadar untuk provokasi .. dan orang seperti anda memang amat diperlukan oleh barisan pr.. tidak gentar.. tidak takut.... dan tidak berapa bijak.. tuan adalah hasil usaha kegigihan saudara anwar menyebarkan ideologi melalui roadshownya selama ini... yang pasti apa pun yg dinamakan kerajaan barisan nasional adalah tidak betul dimata tuan...

      Delete
  23. ..talibarutnya sapa lagik kalau bukan aljuburi.. atas bawah depan belakang.. meminggir pun dia boleh.. so much la sakit blakang yg chronic.. taqbir!.. once munapir always a munapig.. itu la anwar aljuburi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. A.K.A BAPAK LANUN...SULTAN SULU ALJUBURI LIWATUN ANWAR BIN KOTE BENGKOKIE....

      Delete
  24. ..puki jgn sebut bang nanti mat sabu terliuq.. taqbir!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyaris nama mat sabun tak dikaitkan sebagai dalang...klu tak hancur nyawa dia dan pas di borneo....

      The headhunter

      Delete
  25. Anwar mmg dalang negara..dia lah byk bt kacau kat negara kita ni....anwar ptt mampus

    ReplyDelete
  26. aku pun nak tengok najib dan rosmah saman deepak , bala , akbar australia , akhbar perancis ...

    ReplyDelete
  27. MAT SABU KATA ANWAR ALJUBURI

    ReplyDelete
  28. KERAPAL SINQ KATA ITU ANWAR ADA MAIN BELAKANG JUGA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau mcm dah penah kene tala jubur kau ngan nuar jer!

      Delete
  29. pala bapak hampa.. hampa tau ka sultan sulu tu sapa.. hampa selak cari balik perhimpinan agung umno yg lalu, sapa dok saf depan sekali kalu bkn sultan sulu yg dibanggakan oleh umno tuuu.. tkpayah dok salah sesiapa, sapa yg bg ic dekat sulu ni, lain tk bukan tokwan det hampa laaa.. hampa pun sama binggung dgn tokwan det hampa.. peace..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  30. yang dapat i.c tu kan rakyat malaysia.. yg menceroboh ni datang dari filipina nuu... apa yg jadi masalah... yg dapat i.c tu ke memberontak?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!