TERKINI! 2 ASKAR KITA TERKORBAN DI LAHAD DATU?

Mesej Ringkas yang Editor Terima

“ALFATIHAH KEPADAG/17984 skuad 2/2006″ INSP ZULKIFLI MAMAT DAN SJN SABARUDIN DR UNIT 69 KOMANDO YG TELAH TERKORBAN SEMASA PERTEMPURAN DI LAHAD DATU. G/17984 skuad 2/2006″

Anggota yang meninggal dunia diserang mengunakan Mortar ketika sedang berkawal disalah satu pos di sekitar kawasan yang ditawan penceroboh.

HOUSE PK: Ini aku petik dari Suara Generasi Baru, aku tak tahu sahih atau tidak berita ni namun bend amacam ni takkan la orang nak main-main kan? Nampaknya puak Gila Sulu ni dah melampau, sekiranya benar berita ini maka mereka semua wajib dihalalkan!

125 Responses to "TERKINI! 2 ASKAR KITA TERKORBAN DI LAHAD DATU?"

  1. Pukimak punya menteri UMNO..askar kita dh mati ditembak pun masih nak tawar menawar lagi...mmg celaka puak umno ni..utamakan lanun Sulu dr askar sendiri..celaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak sapa yang kau maksudkan nie??? Cukup cukup lah mencarut tu.... memalukan umat jer....aku rasa mungkin kamu ni cetek alak fikiran, kalau ada lah hehehhehe

      Delete
    2. PUKIMAK PAS & PKR...BODOH...

      Delete
    3. Pukimak laki mak kau babi bkn ker idola kau si gaytua yg mghasut dn mrasuah raja sulu utk buat onar kt sabah hingga trbunuh org yg tdk brdosa. Gaytua anjing yg kau hari2 jilat ni yg wajib dipuki babikn bodoh.

      Delete
    4. Mamat ni lah...hasil ajaran Pok Nicky...Khhakkakaka tuiiiii...kene muka tu...kuikuikuikui

      Delete
    5. PUKIMAK ketua hang tuyang membawaLANUN2 sulu menceroboh.

      Delete
    6. Sebelum tembak lanun yang menceroboh lahad datu ni, kasi tembak dulu dalang di sebalik pencerobohan ni, dia la punca semua jadi huru hara, tak kan tu pun tak nampak lagi, stakat komen maki hamun ja buat apa!!nak tunjuk hebat ka???

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    7. Jangan Kasi Chan Langsung!!!

      Tembak sampai lumat, jangan ada yang survive......isi dalam kotak 180 mayat.....charter kapal terbang.....hantar kat SULTAN KIRAM.

      Pesan kat SULTAN KIRAM suruh hantar 1000 lagi.......sebab WE ENJOYED KILLING EVERY ONE OF YOUR MOTHER FUCKERS!

      Delete
    8. Lepas semua dah mati, hantar satu lagi team UTK ke Manila, TEMBAK Sultan Kiram atas dahi.

      Lahanat punya lanun, dahlah kencing manis, pakai kerusi roda.....teringin nak jadi Raja Sabah.....Khaaaarrk PTUUUUI!

      Delete
  2. Mung jange wak bengo bodo...islam & islam buleh berunding lagi....jange mung tok atok atah palo lutuk...

    TUKAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. berunding korok mu..nyawa dh melayang runding natanag ape...macai bodoh otak sulu

      Delete
    2. Yang patut diserang dan ditangkap adalah anuar B.A.B.I dan Tiang Chua inilah contoh siKitol dan Raja Mendaliar yang membawa musuh Kedalam Negara

      Mari Mulakan Kempen Halau Si Kitol dan Raja Mendaliar ini.

      Delete
    3. Akhbar filipina memetik sumber seorang Pegawai Filipin mengatakan sebelum pencerobohan wakil PKR dihantar untuk bertemu/berbincang dengan Sultan Sulu. kan baik kao pergi tanya ketua umum ko dulu.

      Delete
    4. Memang dasar suka menyalahkan orang lain bila timbul masaalh. Kalu kerajaan tak runding pun salah, berunding pun tetap disalahkan juga. Memang pengikut pas dan pr jenis manusia yg sakit jiwa. (Sosiopath with the culture of 'blame the others' except themselves)

      Delete
  3. Nie..pun kau nak cakap sal politik..puak2 kau tahu nak kritik jer..bodoh punya pembangkang..ada akal..smua toron jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORG CAKAP TIDAK GUNA OTAK MCM ITULAH. OLIH KERANA MEREKA NI BODOH SSSGT MAKA ALJUB AMBIK KESEMPATAN. ITU PUN MEREKA MASIH MAMAI LAGI. BILA DAPP TOKOK KATA UMNO DIA YG DINGU NI PUN ANGUL MCM PENCACAI LAIN. HUKUM ALLAJ DI TOLAK TEPI LEPAS TU KATA UMNO. KAN KE GOBLOK SSSGT TU.

      Delete
  4. Ini susah kalau askar kita serang dulu puak mu kata askar dan kerajaan jahat. Patut puak mu bising suruh askar serang. Jadi sekarang mereka dah serang dulu maknanya memberi isyarat berperang dan Malaysia akan masuk era berperang dengan puak sulu kerana bos mu yang nak beri sabah ke.puak sulu. Mu ingat tak masa Ibrahim Libya. Mampus habis puak mu bedal kata kerajaan jahat. Itupun pada mula askar pakai peluru kapor jadi puak Ibrahim Libya ingat dia kebal sebab Ibrahom dah jampi. Puak mulah yang jadi duri dalam.daging kepada bangsa dan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS perabis duit derma tabung Memali...sedar la weii...HAKKKkKKK TUihhhh kat PAS...

      Delete
    2. Peristiwa memali...hadi jadi dalang...
      Peristiwa lahad datu....sibangsat yahudi laknatullah mat liwat yg jadi dalang sesialnya....

      Jawab lah korang.!!!!.tapi mat liwat hebat menjawab..sehebat meliwat...sial kau..

      Delete
  5. askar kita dh mati pun still berunding lagi ke?islam tak islam...kasi tembak habis..islam kat memali pun umno harbi tembak jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang patut diserang dan ditangkap adalah anuar B.A.B.I dan Tiang Chua inilah contoh siKitol dan Raja Mendaliar yang membawa musuh Kedalam Negara

      Mari Mulakan Kempen Halau Si Kitol dan Raja Mendaliar ini.

      Delete
    2. Darah 2 kematian warga pdrm berlumur di tangan dalang isu ini. Dan penyokong nye juga menanggung nye. YaAllah hukumlah dalang dan penyokong dengan seberat2nye dunia akhirat. Jika betullah dalangnye Anuar ibrahim dan pengikutnye..SIAL lah hidup dan mati kalian.


      Delete
    3. Anon 3:55...org serang ko...tak kan ko nak pertahan dgn kote bengkok ko cai....dah runding tak dpt dan diberi tempoh...mrk serang kena lah lawan balik...
      Cuma aku sedih bila bapak liwat ko yg jadi dalang cai...seronoklah dia berkempen mencanang sana sini ttg kelemahan polis kita...dan aku gerenti dia tak akan mengaku punya dan spin balik...harapan aku...agar tuhan akan balas balik..mmg sial bapak liwat korang tu....

      Delete
  6. anon 3.46pm, cakap guna otak bukan guna buntut... Jadi ko suruh mereka berperang, dan lbih ramai dr kedua2 pihak terkorban!!! yg terkorban tu bukan ada kena mengena sama ko, tu pasal ko tdk rasa apa2, bygkn yg terkorban tu BAPA ko, apa perasaan ko.... PALUI.... cuba ko yg d sana, aku jamin dengar bunyi peluru pun ko terkencing dalam seluar sampai tercirit2... Arwah ayah aku bekas polis PPH, setiap kali dia pergi operasi setiap kali la kami sekeluarga runsing dgn keselamatan ayah kami... ko apa tau, ikut anuar buat kecoh, huru hara sana sini jak ko tau.... klu berani jgn cakap lah, kalau tak puas ati pegi la sana ... biar ko rasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puki ayah hang...kedaulatan negara diperlekehkan pun ko masih nak berunding..skang askar kita dh mati sapa nak bertanggungjawab..Hisham pondan menteri UMNo ka?..kalu negara lain dh lama kena bom sebelum masuk lagi bro..

      Delete
    2. macai umno akan sokong ape bos macai buat....bodo punye macai...dah mati pun nak berundinglagi macai....

      Delete
    3. ko bukan duduk d sabah pun, lg pun memang ko tak kesah nyawa pasukan keselamatan! sedangkan puak mcm ko ni lah selalu hina pasukan keselamatan terutama pasukan polis.... peperangan adalah jalan terakhir.....

      Delete
    4. yela..jalan terakhir...macai wuuu....pale hotok...

      Delete
    5. Pale hotok....pok Nicky....Sekali Lim Guan Eng tembak...dia lari lintang pukang....kuikuikuikui....

      Delete
    6. Anon 4:12...mula sekali...ko mmg pukimak mcm mat liwat jugak..Klu mat liwat tak bawak diorg masuk sabah...perkara nie tak akan berlaku..
      Dasar pukimak korang yg suka buat fitnah dan mghasut...maka terkorban pejuang negara...pukimak korang...sial...lbh baik korang mampuih jer...mmg babi laknat korang....

      Delete
  7. pd pendapat aku, apabila ada kematian di pihak Malaysia, kita tidak perlu berlembut lagi. kerana kerajaan Malaysia telah memberi terlalu banyak ruang dan peluang untuk lanun penceroboh pulang ke tempat asal dengan aman dan selamat.

    KERAJAAN MALAYSIA..BERTINDAK TEGAS LAH. KITA NEGARA BERDAULAT. ALLAHU AKBAR!!!

    ReplyDelete
  8. menteri pengecut..demo bersih lagi bahaya dari penceroboh sabag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak ko cai....harapan mat liwat waktu demo babi korang tu agar ada babi kuning mati supaya senang kutuk kerajaan.Ni sial babi pemimpin korang pi bawak lanun2 tu ke sabah hingga ada perajurit negara terkorban...Mmg rakyat tahu korang babi hanya tunggu berita sama ada pro atau kontra agar jadi bahan politik kotor babi korang...
      INGAT....rakyat tak akan lupa dgn pengkhianat babi tu...babi tu patut bertanggungjawab di dunia dan di akhirat....pukimak korang...

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  9. Alfatihah kepada 2 anggota keselamatan Malaysia yang terkorban memerangi LANUN SULU. Amin3x. Allahuakbar3X !!

    Wahai puak PR mereka adalah LANUN2 SULU !!!! Tiada bukti keturunan sultan.

    Wahai puak PR !!! LANUN2 SULU dijemput masuk oleh Anwar Ibrahim, Tian Chua dan dgeng2 pengkhianat negara !!!!!!!!

    wahai puak PR !!! Betapa DAjjalnya puaka PR kamu !!!

    Wahai puak PR !!! Betapa jijiknya amalan politik puaka PR kamu !!!

    Wahai puak PR !!! Betapa gilanya amalan khianat negara puaka PR kamu !!!

    Wahai puak PR !!! Betapa babinya amalan kotor puaka PR kamu !!!

    Wahai puak PR !!! Ko semua boleh berambus dari MALAYSIA !!!


    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak PAS takut kat DAPigs....Hakikat sebenar...

      Delete
    2. Menyokong Bos lagi bagus daripada menyokong Ketua Peliwat.

      Delete
    3. Hidup umno......

      Anwar aljuburi patut mati disembelih

      Delete
    4. Pas- parti anak sial
      Pkr- parti kaki rogol
      Dap- dua anjing pukimak

      Maknenya
      3 diatas semua mcm keturunan haram jadah kimak sial

      Delete
  10. AKU AMAT MARAH DAN SEDIH BILA TERBACA MENGENAI BERITA INI. SAUDARA SEAGAMA BERPERANG DAN MENEMUI AJAL.

    KEPADA SIAPA DALANG DI SEBALIK SEMUA INI. SEMOGA LAKNAT ALLAH MENIMPA KAMU DUNIA DAN AKHIRAT!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang patut diserang dan ditangkap adalah anuar B.A.B.I dan Tiang Chua inilah contoh siKitol dan Raja Mendaliar yang membawa musuh Kedalam Negara

      Mari Mulakan Kempen Halau Si Kitol dan Raja Mendaliar ini.

      Delete
    2. Babi liwat dan babi komunis tiang tu patut bertanggungjawab....layak korang mati sama..

      Delete
  11. ya allah ya tuhanku,engkau maha mgetahui lg maha mpemurah selamat kan la umatmu ya allah,lindungi la umatmu ya allah.sma2 la kta bdoa agar smuenya slmt moga para pjuang kta dlindungi n dberkati.amin amin ya robbal alamin.hidup malaysia

    ReplyDelete
  12. Haramjadah yang maki kerajaan.babikau .engkau maki lah pemimpin kaki pelacur dan liwat kau yang suruh lanun datang.mungkin mak bapa kau dulu tak baca Bismillah masa buat kau.tak sadar sadar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang maki kerajaan umno tuh bodoh n dungu mcm bapak dia
      Kecik2 duduk dlm lObang taik da besar jd pencacai taik
      Ko tu da la bebal n bahlul
      Kerajaan kita ni kerajaan org melayu
      Kalo yg len pgg jd mcm singapore tuh
      Ko nk kew jd cm singapore
      Siapa yg maki umno tuh mmg muka benyai anak haram

      Delete
  13. Aku igt kalau lepas.election x balik lagi mampus semua ni kena tembak

    ReplyDelete
  14. AnonymousMarch 1, 2013 at 3:46 PM...tadak keja lain..syik nak maki ja..la ni kita nilai tengok la puak mana yg suka memaki hamun..jenih org tadak otak memang x pikir panjang..syik dia ja yg betui..harap semua rakan2 pandai2 la menilai mentaliti puak2 pembangkang...

    ReplyDelete
  15. Bila gugurnya mrk membawa kalimah syahadah, mempertahankan negara dlm usaha mentaati ulil amri, saya mengharap mrk tidak mati bahkan syahid di sisi Allah swt, insyaAllah.
    "Dan jgnlah kamu mengatakan bg siapa yg gugur pd jln Allah itu mati, bahkan mrk itu hidup (dlm keadaan yg istimewa), tetapi kamu tidak menyedarinya." Al Baqarah 154. Lebih lebih pada penghulu hari Juma'at yg mulia ini.
    Takziah utk keluarga semoga bersabar dan redha dgn ujian Allah swt ini. Saya mengharap utk mengucap tahniah utk kedua syuhada ini, insyaAllah. Al Fatihah wa inna lillahi wa inna ilaihiroji'uun !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takziah dan simpati aku...semoga roh mrk dirahmatiNya...

      Delete
  16. Bangsa kita Melayu banyak musuh. Musuh senyap bila kita kuat. Musuh naik junjung bila kita lemah. Sekarang lihat Cina DAP dah naik tocang. Puak lanun dah berani ceroboh negara kita. Kejap lagi entah siapa yang nak ceroboh lagi. Puak PAS dan PKR dan DAP Melayu, kamulah pengkianat agama dan bangsa. Kamu buka ruang untuk musuh masuk dan musuh jadi kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pok Nicky & Pok Hadi takut kat Lim Guan Eng & Karpal Singh...

      Delete
    2. Xpas, sejuk hati saya bila membaca komen anda, sama sama kita doakan agar roh mereka dirahmati, sesungguhnya, syurgalah bagimu para syuhada. Amin amin amin..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  17. hoi umno bodoh klau org dtg rumah kita bunuh dan sbgnya keluarga kita apa kita nk tgk je dan kata pd org tu ko blk lh tempat ko tanpa kita buat sesuatu.klau kita tk hapus penganas tu nnt lain x dia dtg lagi.kenapa tk hantar je menteri dan pm g berunding kt sana kn bagus tk lh tentera atau polis jd mangsa sementara tunggu arahan kerajaan yg tk guna org umno sekiranya komando yg mati itu saudara kamu apa kata hati kamu tentang kerajaan umno buat skrg betul atau salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang patut diserang dan ditangkap adalah anuar B.A.B.I dan Tiang Chua inilah contoh siKitol dan Raja Mendaliar yang membawa musuh Kedalam Negara

      Mari Mulakan Kempen Halau Si Kitol dan Raja Mendaliar ini.

      Delete
    2. RAMAI NYA ORG CETEK AKAL NAK BERKATA2. SEBAB KATA2 DIA SENANG JE. APA2 TERJADI UMNO SALAH. RASANYA YG BODOH KAT SEKOLAH DULU KALAU SURUH TULIS UMNO MESTI DPT A. SEBAB SIANG MALAM KATA2 TU LAH YG DI GUNAKAN PEMBANGKANG UTK MERACUN OTAK MEREKA YG DUNGGU. DAHLAH DUNGGU MERAPU PULAK. WOIII BUKALAH MATA DAN HATI. JGN JADI BACUL. MATI NANTI DAH ADA JAWAPAN KE. JGN HARAP POK NICK BLH TOLONG SEBAB DIA PUN TERKIAL2 NAK LEPAS DIRI. BANYAK SSGT MENGATA ORG UMNO. DOSAKAN. KAN KAN.

      Delete
    3. Inilah antara anjing2 khawarij yg suka ckp ikut sedap laki mak ko tanpa brfikir. Gaytua yg selalu kau hisap kotek bngkok memang mnunggu saja pihak krajaan mnyerang tentera sulu utk dijadikn isu dn modal bg kpentingan politik. Prkara ni yg amat ditunggu2 oleh gaytua laknatullah wlpun umat islam brbunuhan ssama sndri tp gaytua x pduli sume tu krn yg penting paling menang pru jd pm lebih utama. Benarlah kata RASULULLAH GOLONGAN YG AMAL FAHAMAN KHAWARIJ ADALAH ANJING2 NERAKA. INSAFLAH DN TOLAK PAKATAN SYAITAN. HARAM MGUNDI MEREKA.

      Delete
    4. Anon 4:28...ko sorang lagi pukimak bangsat sial mat liwat.
      Klu mat liwat tak hasut mrk datang ke sabah..tragedi ini tak akan berlaku.Politik babi korang tu terlalu sial sehingga sanggup mgkhianati negara..
      Cai...rakyat telah menilai dan rakyat sedar begitu busuknya perangai dan hati mat liwat n geng....korang mmg sial lah cai hingga ada nyawa yg melayang..Ntah2 ko pun anytime jer dia korbankan demi nafsu setannya.

      Delete
  18. aku paling tak boleh blah tengok gambar GAYBOY kat bawah ni guna KY Jelly . HAHAHHA . apa-2 pun takziah kepada keluarga pejuang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak boleh tengok muke pok Nicky & Pok Hadi...Dah xada nur..sejak dia kawan ngan setan...puak2 dia pun jadi setan belake...

      Delete
  19. Hey pencacai babi, kalau malaysia tembak dulu nanti pak tua hang kata malaysia zalim. Lepas tu panggil soros, israel dan amarika masuk. Lepas tu ngadu ngan amarika najib zalim. Lepas kilang fitnah pun buat fitnah macam kes altantuya. Hey pencacai. orang dah muak dengan fitnah hang. Barang fitnah dari kilang fitnah hang, dah basi dan tak laku lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg mrk akan berusaha nak spin....pr kan sahabat baik yahudi... w/bgmanapun aku tetap kutuk mat liwat yg mgakibatkan dua org perajurit kita terkorban..
      MAT LIWAT...KO HUTANG NYAWA DGN MRK...

      Delete
  20. Sapa ceroboh memang patut kena bunuh, dah lama berunding tapi masih berdegil kerana teruja dengan janji Anwar menyerahkan autonomi kepada Sabah. Autonomi kepada siapa?

    Fuckatan jangan cakap banyakla, lagi banyak cakap lagi banyak cerita penglibatan Anwar akan terbongkar! Anwar tenteramu telah terbunuh...berkuburlah impian mencetuskan Arab Spring dibumi Malaysia ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Megat...puak pr yg bawa lanun tu ke sabah mmg patut dilaknat...

      Delete
  21. alfatihah untuk perajurit kita yg terkorban. hentikanlah maki hamun sekejap. simpati sedikit kpd keluarga allhyarham. tuan2 gunakan akal budi. jgn semua nak dipolitikkan. alfatihah...

    ReplyDelete
  22. Semoga Allah mencucuri roh kedua2 anggota polis komando tersebut.Allah pasti akan balas kesetiaan mu dan perjuanganmu dengan ganjaran pahala syurga..amin..kita harus ganyang pemberontak pelipin,seandainya aku berada d sna..biarlah aku tembak kepala2 penceroboh pelipin..bangsat.

    ReplyDelete
  23. udah2 le tuh..

    takkan isu camni pun nak salahkan umno? takkan semua nak dipolitikkan? aku yakin kalau pr perintah pun, depa takkan terus tembak camtu je. polis dan tentera ada SOP depa. kalau tak silap,

    1. runding dgn aman
    2. pujuk
    3. diplomasi dengan negara jiran untuk pujuk
    4. serangan senjata

    jadi kepada sesiapa yang makihamun dan tuduh2 tu..cukup2 le tu buat fitnah. sebab ini pentingnya kita semua bersatu padu. Takziah kepada keluarga arwah..sedih bila terbayang perasaan ahli keluarga arwah..apatah lagi jika ada anak kecil..

    ReplyDelete
  24. puki mak punya kerajaan klau mak bapak ko yg kene tembak ko suka ah eh ko org yg tgh maki pkr.dap.pas ko sedar dan fikir ke apa yg ko ckp tu.klau pencuri masuk kat umah ko,ko nk jemput dia makan malam sekali ke fikir2lah sejenak bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi, hang lupa yg jemput lanun sulu tu geng PR pukimak, puiii, jgn ckp byk la macai

      Delete
    2. Yang patut diserang dan ditangkap adalah anuar B.A.B.I dan Tiang Chua inilah contoh siKitol dan Raja Mendaliar yang membawa musuh Kedalam Negara

      Mari Mulakan Kempen Halau Si Kitol dan Raja Mendaliar ini.

      Delete
    3. PKR = Lanun...

      Delete
    4. Lah ish mesti puak pakatan ni dok berebut batang butoh anuar aljuburi tu

      Dasar manusia pendek akal... bodoh punya orang pas /PkR
      Pakat koyak rabak

      Delete
    5. Anon 4:49...pencuri yg masuk ke rmh aku tu dibawa oleh mat liwat...MAT LIWAT YG BAWAK..!!!!!!FAHAM TAK!!!!
      INGAT CAI...SIAL HIDUP KORANG YG MENYOKONG DAN BERSUBAHAT DGN DALANG SI LANUN SULU TU...

      Delete
  25. Mengikut Sultan Kiram , Sabah memang kepunyaan Sultan Sulu......depa kata mereka pajak kan "Sabah" kepada syarikat British lebih 100 tahun dahulu. Bayaran 1000+++/setahun.

    Sekarang depa nak tuntut balik.

    2 orang kita dah mati, apa lagi......habiskan stok peluru kat Lahat Datu lah.Make sure 1 orang dia pun tak dibiar hidup.....Hidup Malaysia!

    ReplyDelete
  26. bunuh petualang no.1 malaysia, ANWAR IBRAHIM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anwar ibrahim?

      Delete
    2. Anuar ibrahim aka BABI adalah raja mendaliar dlm isu pencerobohan Sabah ini.

      Delete
  27. Inilah yang PKR hendak kan? Ada dua polis terkorban mudahlah jaja cerita kan? Kalau korang PKR nak spin tragedi ni spin betul-betul... silap-silap korang bungkus terus... Suruh Anwar tepon geng-geng Yahudi dia cepat-cepat untuk mintak tunjuk last minute spin cite. Manala tau sebab korang pun spin kadang-kadang banyak loose endnya. lubang sana lubang sini.

    tahniah dan berbahagialah kepada dua anggota keselamatan yang terkorban serta keluarga. Syahid untuk anda. Berbanggalah anak-anak dan isteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emo terlebih kau ni......Kalau PKR, hari pertama lagi diorang semua dah arwah.

      Orang masuk rumah tengah malam ......kau nak nego lagi. Karut!

      Delete
    2. Emo kimak ko...klu mat liwat tak hasut mrk datang...tak akan berlaku...Buat apa saja demi putra jaya....negara sendiri sanggup dikhianati.Tak heran klu ko pun akan dikorbankan hanya nak layan kote bengkoknya..
      Ko dan mat liwat akan bertanggungjwb di dunia dan di akhirat nanti.Sial korang....

      Delete
    3. Anon 745

      Mentang mentang kau dapat BRIM , otak kau pun dah macam lembu.Lanun seramai 180 orang takkan berani masuk tanpa green light "pihak berkuasa" di Sabah......Anwar BUKAN pihak berkuasa.

      Yang kau obsess dengan kote bengkok Anwar, apasal? Kau nak ke?
      Cakap gaya sebiji macam permpuan nak batang. Nah ! mai sini hisap.

      Delete
    4. Anon 5:27...pukimak kau..Rakyat dah agak jwpn yg kluar dari mulut lubang taik korang.Cukuplah...rakyat dah tahu punca utama tragedi tersebut...Berseronoklah kau bersubahat dgn sipeliwat itu hingga terkorbannya dua perajurit negara.
      Simpati dgn anak dan isteri arwah...semoga mrk ditempatkan bersama dgn para syuhadah....

      Anak polis dan tentera

      Delete
    5. Anon 8:57....ko mmg pukimak..dah sah kerajaan filipina dan reuters mengatakan mat liwat n geng yg hasut lanun sulu tu datang ke sabah...
      Tak payah nak spin lah cai....setakat 180 nak serang malaysia tak akan menang kecuali mat liwat menjanjikan sesuatu dgn mrk...
      Bila dah ada yg mati...seronoklah puak babi korang tu...canang sana sini ttg kelemahan anggota keselamatan negara..
      Betul2 mcm yahudi lah korang cai....sial hidup korang...

      Delete
    6. reuters dapat wahyu dari langit ke?

      tuduh sebarangan namanya fitnah

      Delete
    7. Anon 10:05 mmg dasar babi pukimak...perajurit negara dah mati angkara mat liwat..ko masih nak berlawak...
      Pihak risikan filipine mengesahkan mat liwat telah merancang perkara ini dgn sultan sulu sejak november tahun lepas...ko faham cai?!

      Delete
    8. TIAN CHUA KATA LAHAD DATU SANDIWARA UMNO.

      Kan aku dah kata pada pukul 5:05 pm tadik golongan PKR sekelian kalau nak spin cite Lahad Datu spin betul-betul. Kalau silap spin korang PKR terus bungkus. Agak-agak kalau tahu otak lembab cepat-cepatlah tepon rakan-rakan seperjuangan YAHUDI korang mintak nasihat. Ini tidak ...duit dioarang korang PKR ambik. Kerja malas. Takkanlah tepon 5 minit kat Yahudi tu tak boleh buat? Apa Anwar hilang nombor tepon kawan-kawan Yahudi dia kah sampai spin tahap sampah macam Tian Chua ni? Agaknya Anwar terpadam no tepon kawan-kawan Yahudi dia kot sebab memory full untuk ganti dengan contact no Coffee boys dan pembuat karipap.

      Anon 5:57 pm. Saya memang setuju dengan saudara sebab kalau PKR memerintah negara mereka yakni penceroboh dah arwah awal-awal lagi. Nyawa orang Islam memang murahkan pada PKR? Tak perlu siasat dan ambil tindakan berhati-hati. Nyawa orang Islam memang murah pada PKR. Tak caya tanya LIM kit siang apa dia buat pada 13 mei 1969.


      Pada Anonymous March 1, 2013 at 8:57 PM.

      Tu la orang suruh ambik BRIM dan guna untuk beli susu Anline tak nak. .Kan dah jadi bodoh sebab sel-sel otak tidak berhubung. Kalau ambik pun lepas tu tak tau berterimaksih. Sebab tu tak berkat Apa ko ingat sempadan negara seluas otak ko? Negara yang sukar nak tembus sempadan dia ialah Israel yang buat tembok keliling dan juga Vatican. (kedua-duanya rakan Anwar secara lansung dan tidak lansung). USA yang maha hebat pun selalu kena ceroboh dengan orang Mexico. Tak kira yang menyorok dalam kontena dari Hong Kong lagi. 1000 orang bergerak memang senang nak di kesan tetapi 180 orang guna bot pancung lagi kat Sabah ko ingat senang nak kesan? Cuba ko kesan bulu hidung ko dalam lubang sebelah kiri yang mana berwarna lebih gelap dari warna bulu hidung yang paling gelap kat lubang sebelah kanan. Kalau ko ada dua lubang hidung la. Sialp-silap sebelah je kot sebab seolah-olah otak hang kekurang oksigen yang penting untuk penakulan.






      Delete
  28. Al-fatihah.. sudah-sudah la nak berpolitik dalam hal ni. sebagai org islam marilah kita berdoa agar negara kita selamat dan tiada lagi yang terkorban. Takziah kepada keluarga arwah.

    ReplyDelete
  29. BAGUI LAH TUAN2 PUAN2 MENCARUT SESAMA SENDIRI KAT SINI
    LEBIH BAIK KITA BERTAFAKUR DAN BERDOA AGAR PERAJURIT KITA DILINDUNGI DAN SAUDARA SEAGAMA KITA YANG TINGGAL DI PERSEKITARAN PEPERANGAN LAHAD DATU TERSELAMAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pok Nicky & Pok Hadi mencarut dlm doa...

      Delete
    2. Yg sepatutnya kita brdoa dgn benar2 ikhlas adalah:
      YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM ANDAINYA BENAR HURU HARA YG SEDANG MELANDA NEGARA INI ANGKARA HAMBA MU YG BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM MAKA ENGKAU PERCEPATKANLAHBALASAN KEATAS BELIAU DIDUNIA INI SBGMANA YG TELAH ENGKAU TETAP HUKUMAN TERHADAP HAMBA2MU YG MELAMPUI BATAS PERBUATANNYA DN JIKA TDK BENAR MAKA AMPUNI AKAN DIRIKU INI. AMIN YA RABBAL A'LAMIN.

      Delete
    3. Anony aku sokong ang..
      Adik nicky doa hancurkan umno

      Delete
    4. Anon 6:54 ....AMIIN.
      SEMOGA BANGSAT TU DILAKNAT..

      Delete
  30. Berita terkini dari Philipines mengesahkan bahawa dalang insiden Lahad Datu adalah berpunca daripada pihak pembangkang Malaysia iaitu Anwar Ibrahimm Tian Chaua, SivarasA dan geng2 pengkhianatn negara ( bastard traitor ).

    Wahai rakyat Malaysia sekalian !!!!!!

    Puak babi DAP, puak babi PKR dan puak syaitan PAS adalah golongan yang TAK ADA RASA CINTA KEPADA NEGAR MALAYSIA.

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  31. Puak Cina babi Lim Kit siang dan Tian Chua tak rasa bersalah terhadap kematian 2 angota keselamatan negara. 2 babi komunis memang babi dan syaitan !!!!. babi2 tadi juga memperlekeh terhadap anggota tentera malaysia...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata Kit Siang dan Tian Chua yang mampos melayu. Cina hidup senang lenang, biar melayu gaduh sama melayu.

      Delete
  32. Ni semua kerja UMNO la dok bagi IC suruh pendatang masuk. Sekarang sampai penyamun perompak pengganas semua masuk. Dah la peralatan pertahanan di songlap duuit. Macamana nak mempertahankan negara dari puak ni? Duit tiris untuk komisyen. Beli la drone untuk memantau sempadan negara dan reconaissanse. takyah lah rakyat malaysia terbunuh. UMNO memang takmenghargai nyawa rakyat. Sudah tiba masa kita tukar UMNO kepada kerajaan yang lebih prihatin tentang keselamatan negara dari ancaman luar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya Al-juburi yang beri.

      Delete
    2. lagi mampus kita

      Delete
    3. lagi mampus kita

      Delete
    4. Anon 6:04...tak payah berlakon mcm mat liwat patah tengkuk..
      Ingat cai...dalang tragedi ini adalah mat liwat..klu negara dpt babi tu khianati...macai2 kecik mcm ko nie dia anggap mcm babi panggang jer.Anytime dikorbankan..
      Rakyat tak akan lupa sipeliwat..pelakon bogel dan dalang si lanun sulu....
      Neraka jahanam korang....

      Delete
    5. pencinta malaysiaku.March 2, 2013 at 1:05 AM

      Eh bodoh. Klu pr yg pegang malaysia. Kita muflis tau ke?lgpun isu lahad datu ni mesti dorang nak bg sabah pada sultan sulu bodoh tu. Pendapatan negara paling byk dari sabah dan sarawk. Klu sabah d ambil sulu pcayala malaysia muflis.

      Delete
  33. Musuh yang paling besar adalah DAP, tengok manifestonya, yang mustahak sijil sekolah menengah Cina diiktiraf sama macam SPM. DAP tak peduli apa2 pun. Cina dah kaya tak takut Melayu. Lain2 perkara dalam manifesto adalah tahi gigi. Tak dapat pun tak apa. Melayu pembangkang bodoh tolol sanggup setuju dengan permintaan pengitirafan sijil sekolah cina.

    ReplyDelete
  34. DEMI ALLAH...AKU BERDOA AGAR SIAL MENIMPA SI DALANG PUAKA DLM TRAGEDI INI..
    SIBANGSAT TU TAK PEDULI DGN NASIB KELUARGA MRK YG TERKORBAN.YANG MRK PEDULIKAN ADALAH KUASA YG MENGHINA MRK SENDIRI....

    ReplyDelete
  35. Klu mat liwat tak bawa lanun tu ke sabah....perkara ini tak akan berlaku.....Makin benci dan meluat aku tengok muka sial itu....aku sumpah kau dilaknat dunia dan akhirat.....sial kau babi...

    ReplyDelete
  36. ini semus poyo........kuarkan bukti dan fakta baru ckp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan filipina dan reuters dah cakap cai...cukuplah..rakyat dah muak dgn lakonan mat liwat babi haram tu.
      Sanggup dia khianati negaranya sendiri.
      Semoga roh mrk dirahmatiNya...semoga sidalang mndpt balasan di dunia dan di akhirat..

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
    2. Anon 7:22...poyo pukimak ko..klu ko tengok muka anak dan isteri arwah...ko nak gelak ker?Bodoh...
      Klu babi peliwat tu tak hasut lanun sulu tu datang...tragedi tu tak akan berlaku.
      Cai...puak korang dah semakin pukimaklah cai...klu arwah tu sedara ko...baru ko tahu bgmana sakit hati ko dgn mat liwat n geng tu...sial lah korang...mmg sial..

      Delete
  37. Aku dok reti sungguh dengan Puak Paling Islam dalam Malaysia. Dok reti-reti. DAP dah terang-terang tak nak Hudud. Terang-terang kalau DAPPASPKR menang Melayu hilang segalanya. Nak kena Karpal Singh maki Nik Aziz baru faham. Negara dah nak dapat kat orang dok sedar lagi. Ni baru lanun masuk jap lagi Kalau PBB masuk macam Tmur Leste nak kata apa. Nak harap ke askar Melayu dok leh dah. Kalau dulu kapir hormat kat Islam. Dok minum depan orang Islam hormat. Le ni tengok dalam video. Nak kata kafir ni minum arak dok leh kata tapi nampak la Puak.Paling Islam Malaysia ada dalam majlis tapi ada tarian kpop. Tapi kupiah tu dok jatuh rupanya. Sunnah nabi tatap jaga walaupun dihidangkan dengan kpop. Tutup mata kut. Atau dah tetengok nak buat macam mana. NIK AZIZ DAN HADI Kamu mengajar fardu ain dah la. Tak payah jadi ahli politik sebab kamu bukan ahli betul. Armd05

    ReplyDelete
  38. ya Allah lindungilah kami dcni.. amin

    ReplyDelete
  39. Yang sedih masih ada kalangan warga PDRM dan ATM menyokong PR. Sepatutnya mereka diletakkan dibarisan hadapan bukan duduk ditempat selesa di pejabat.

    ReplyDelete
  40. Sebagai warga pendidik....kami amat bersimpati dgn isteri arwah..semoga roh arwah dicucuri rahmatNya..

    ReplyDelete
  41. Kesian kan kat keluarga arwah tu lah negara kita elok jea aman dan damai disbb kan mulut busuk anwar tu ari ni dah jd mcm ni...ni br skit lama2 nnt tgk lah lg teruk dia hasut org

    ReplyDelete
  42. Aku mintak sipeliwat a.k.a dalang pencerobohan di lahad datu yg mgakibatkan kematian perajurit negara memohon maaf kpd balu dan waris arwah..
    Klu boleh...berilah pampasan yg sepatutnya kpd pihak balu dan waris arwah....

    ReplyDelete
  43. sayang sabah. sayang umno& Bn.March 2, 2013 at 12:56 AM

    Kurang ajar tu tok dalangnya. Gara2 dia pdrm kita terkorban. Kenapa la masih ada yg nak sokong & pertahankan pakatan rakyat. Org buta dan bodoh saja tu x tahu menilai. Aku lahir slpa merdeka tp perjuangan UMNO yg mbero kehidupan pada aku hari ini. Hidup UMNO.. HIDUP BN.. HIDUP PM.

    ReplyDelete
  44. ATM dh standy utk perang...hny menunggu arahan utk b'tindak...
    ( sumber: tentera darat>>sedara aku yg stanby di lahad datu )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita doa diorang semua selamat. X mau ada lg yg terkorban & tercedera. Ya allah lindungila semua yg berada dsana. Selamatkanla mereka drpd penceroboh jahanam tu..

      Delete
  45. Kita doakan mereka selamat. Amin

    ReplyDelete
  46. Pukimak pakatan rakyat semua.. Tolong senaraikan kelemahaan dan dosa2 anwar ibrahim pada negara.. Mesti hgpa jawab x ada kan!!!! so confirm anwar paling suci perfect kat atas muka bumi Allah ni kan... PUIIIIIII

    Yg Benar
    Shamsidar bini azmin

    ReplyDelete
  47. takziah sje pd perwira..

    ReplyDelete
  48. TAKZIAH....ALFATIHAH...

    ReplyDelete
  49. ALFATIHAH BUAT KEDUA PERAJURIT KITA.....BUAT KELUARGA ARWAH BANYAKKAN BERSABAR SESUNGGUHNYA ALLAH S.W.T SENTIASA ADA DENGAN ORG2 YANG SABAR.... BUAT SEMUA HENTIKANLAH MENYALAHKAN ANTARA SATU SAMALAIN....MARILAH KITA SAMA SEDEKAH ALFATIHAH BUAT ARWAH.....SAMA2LAH KITA BERDOA AGAR ROHNYA DITEMPATKAN DI KALANGAN ORG2 YANG BERIMAN....

    ReplyDelete
  50. Anwar pendendam kesumat bekas banduan maruah tercalar di gulingkan oleh rakan seperjuangan dahulu sendiri di atas kesilapan sendiri..hari ini dendamnya masih terserlah..kesumat seorang pendendam tidak akan duduk diam menentang kerajaan..hati2 pada org spt ini..kita tolak dia..

    ReplyDelete
  51. Assalammualaikum.. jgn lah kita brgaduh sesama islam, x kira mana2 politik pon sama2lah kita berdoa kesejahteraan malaysia dan kpd pejuang2 kita .. AMIN....

    ReplyDelete
  52. Assalammualaikum.. jgn lah kita brgaduh sesama islam, x kira mana2 politik pon sama2lah kita berdoa kesejahteraan malaysia dan kpd pejuang2 kita .. AMIN....

    ReplyDelete
  53. Apa yg hang pa duk mengarut ni..puUuiiIIi.....

    ReplyDelete
  54. Kita boleh berbeza pendapat dan pandangan, namun soal agama dan negara yang sedang diancam oleh musuh-musuh luar kita perlu bersatu dan patuh pada pimpinan negara. tanpa kepatuhan pada pemimpin, kita akan tewas. Bersatu dan berdoa kepada pewira kita yang berdepan dgn musuh demi agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!