SIAPA NAK RM5000 SECARA PERCUMA?

KLIK SINI untuk keterangan lanjut!

8 Responses to "SIAPA NAK RM5000 SECARA PERCUMA? "

  1. Bohong Yang Dibenarkan

    *Dari Ummu Kalsum binti Uqbah radhiallahu anha bahwa dia mendengar Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda, "Saya tidak pernah mendengar diperbolehkannya dusta yang diucapkan oleh manusia kecuali dalam tiga hal: Dusta dalam peperangan, dusta untuk mendamaikan pihak-pihak yang bertikai, dan dusta suami terhadap isteri atau isteri terhadap suami.” (HR Muslim)Dusta dibenarkan pada 3 keadaan : 

    1. Dusta untuk mendamaikan pihak yang bertikai.

    2. Dusta kepada musuh ketika dalam peperangan. 

    3. Dusta suami terhadap isteri atau isteri terhadap suami. Tujuannya adalah untuk menjaga keharmonian rumahtangga, misalnya seorang suami memuji masakan isteri, padahal masakannya tidak sedap.Menurut Ibnu Hajar dalam kitab Al Fattah, yang dimaksud dengan dusta antara suami isteri hanyalah dusta dalam perkara yang tidak akan menggugurkan hak keduanya, atau dusta yang tidak mengakibatkan salah satunya akan mengambi perkara yang bukan haknya.Di dalam kitab Syarah Muslim, Imam An Nawawi menyatakan, ”Maksud dusta suami kepada isteri dan sebaliknya adalah dusta ketika menampakkan cinta kasih dan ketika berjanji pada perkara yang tidak wajib atau sejenisnya. Ada pun dusta di antara suami dengan maksud menipu untuk mendapatkan perkara yang bukan haknya, maka dusta seperti ini hukumnya haram berdasarkan ijma’ kaum muslim.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  2. Terkini kajian sinar harian.
    Susulan kenyataan saiful bukhari dan bapanya azlan. Anda yakin pendirian.

    Saiful - 9% (224)

    Aztlan - 91% (2351)

    Jumlah Undian (2757)

    Kebenaran makin terserlah. Sumpah laknat makin memakan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ralat. Jumlah undian 2575. Kah... kah... kah... tanya sama najib napa dia goyang nanti jwp najib kah... kah..... kah.....

      Delete
    2. Camana nak undi ni..aku bukak sinar
      harian online mobile version tak da
      pun.

      Delete
    3. Sumpah laknat makan diri ?

      Hello bro. Blom selesai lagi...jangan syiok sangat...

      Kes tak abis...

      Kita tengok nnt sapa yg terbuntang. Saipol atau nuar..

      Delete
    4. Mana ada undi pulak menentukan orang liwat tak liwat.

      Undi tu chuma persepsi berdasar pendapat yang lahir dari rentetan pengakuan orang yang u-turn sana u-turn sini...

      Bahaya bro...jangan jual maruah aqal yg Allah beri..

      Delete
    5. Dah ramai cai mkn dedak yg undi tu meme laa.. Anak & bapak d liwat adoi dunia dunia

      Delete
    6. Hahaha...kajian yg dipantau oleh sapa bhai..
      Dan berdasarkan atas apa utk buat kajian ini...utk bersih nama siapa...??? Nama saiful sebagai mangsa dan menuduh...atau nama anwar sebagai pemangsa dan tertuduh.... Azlan ni siapa??? Mangsa??? Menuduh??? Tertuduh??? ...jadi utk kaji selidik yg ntah hapa2 ini utk apa???

      Bhai...dah berapa hari isu ini berjalan...apa ironinya!!! Apa kesannya pada sistem politik dan perundangan negara???persoalannya kenapa hnya PC sahaja...kenapa azlan atau sesiapa dari pkr atau anwar yg dituduh tidak buat laporan polis...kenapa azlan tidak terus buat laporan tntng saiful adalah sumber atau mangsa konspirasi..tntu azlan tahu dgn jelas siapa yg mngunakan anak nya utk melakukn fitnah...mana yg lebih penting repot atau pc....

      Kenapa smpi skrg anwar atau mana2 ahli pkr tidak buat laporan polis agar kes ini di siasat dgn kadar segera...ini melibatkn rakyat...kerana anwar public figure maka rakyat keseluruhan prlu mendapat pencerahan...anwar dituduh meliwat dan rakyat juga telah DITIPU oleh saiful dgn tuduhan PALSU...isssk tak kan camni jew maka anwar dan azlan terus di iktiraf org paling jujur dan maksum...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!