SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS KE 206! #OpsDaulat #ESSCOM #PahlawanKu

Hari ini, Hari Polis ke 206. Aku difahamkan ianya akan dirasmikan oleh PM Najib and perincian ESSCOM akan diperbutirkan pada sidang media kelak. Sambutan Hari Polis kali ini lain dari yang lain kerana ada anugerah Posthumous akan diberikan kepada balu-balu pahlawan yg gugur semasa Ops Daulat.

Aku juga diberitahu bahawa Vat69 akan turun khas dari Lahad Datu untuk bersama-sama PM selepas tayangan video khas kepada mereka. Di kesempatan ini, House PK ingin mengucapkan terima kasih kepada semua anggota polis yang telah mengorbankan segalanya demi mempertahankan negara kita yang tercinta ini.

Mudah-mudahan dengan penubuhan ESSCOM, keselamatan Sabah akan lebih terjamin. Kerajaan serius menangani masalah di Sabah dengan penubuhan ESSCOM. Semoga Allah lindungi negara kita ini dari manusia durjana seperti Anwar Ibrahim!

Ada baiknya sempena hari polis ni, kamu rakyat Malaysia semua membaca tentang polis dalam artikel dibawah ini:

Komando 69 diterbangkan untuk sambutan hari Polis

Cabaran penyiasatan PDRM (menjelang Hari Polis)

Sambutan Hari Polis ke-206 tampil konsep revolusi kepolisian negara

Sabah conflict: PM to provide more details on Esscom

60 Responses to "SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS KE 206! #OpsDaulat #ESSCOM #PahlawanKu"


  1. Komando 69 diterbangkan untuk sambutan hari Polis

    Juragan 69 ade ikut sekali ......?
    CILI KASI TARUK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. menggelabah la ko...jubor tersumbat ke apa...apsal ko dengki sangat dengan bhai Juragan 69..?

      Delete
    2. .....dan jangan ambik rasuah,itu lebih baik dan munasabah.

      Delete
    3. anuar nak saman ko pulak mazidul akmal sebab blog ko fitnah dia dah banyak kali. siap2lah ko seratus juta. ko mintak ngan mak semah atau nazak( najib razak). padan muka ko setan!.

      Delete
    4. saman lah cai!!!tu jer kebolehan peliwat tua ko tu selain meliwat anak jantan!!!patutlah lari dari pmtg pauh...nak cari tempat yg banyak golongan gay mcm ko!!!

      Delete
    5. Menuduh orang murtad tanpa pendakwaan & penjelasan adalah suatu jenayah yang besar, kerana  tuduhan ini akan kembali semula kepada si penuduh sebagaimana dalam hadis Rasulullah SAW: صحيح البخاري: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَال((إِذَا قَالَ الرَّجُلُ لِأَخِيهِ يَا كَافِرُ! فَقَدْ بَاءَ بِهِ أَحَدُهُمَا))Bermaksud: “Sesiapa yang berkata kepada saudaranya: Wahai orang kafir! Akan kembali kepada salah seorang mereka.” [HR Bukhari].

      Delete
  2. SELAMAT HARI POLIS bagi seluruh warga PDRM dahulu sekarang dan akan datang. Semoga Allah membalas segala jasa baik dan perjuangan selama ini. Semoga terus maju dan berdaya saing dalam mempertahankan prinsip kepolisian.

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Polis....kepada pihak polis, dah dapat bukti kukuh nanti sila la tangkap dalang yang menyebabkan pengganas datang ke Sabah. Dalangnya bole dikenal pasti dalam video liwat berkaler yang terbaru. Mungkin dia pun menggunakan ayat2 cinta yang sama untuk menggoda pengganas2 tersebut datang ke Sabah. Kalau pelancong2 luar yang datang melancong di Sabah takpe jugak...ini pengganas2 sulu muka2 mat/mak lampir yang datang. Jangan biarkan kedaulatan negara kita di liwat sesuka hati.

    ReplyDelete
  4. ELOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU...

    ADEY TU BUKAN BAGI SAMARATA TAPI MELETAKKAN SESUATU PADA TEMPATNYA...LA NI ABG TGK BNYK BENDA X ADEY, ORANG BODO DIAMBIK MENGAJAQ MURID2 JADI PANDAI, ADA KA MASOK AKAI LAGU TU....ORANG SPM TERUK DI AMBIK MASUK IPT, POLI, KOLEJ, HABIH CUCI JAMBAN NGAN SUSUN TROLI DI KLIA SAPA NAK BUAT?PASAI TU RAMAI GRADUAN HAT LAYAK, DOK MENGANGGUQ, PASAI BODO DOK AMBIK KEJA DEPA....

    He he he
    Saja gurau ngan bewak ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu ko jambu...mtk keja dgn pakcik liwat tua ko jika ada kosong!!!gerenti ada!!!hanya tonggeng jobor ko dpn dia dpt jadi kaya!!!!hahahaaaaa

      Delete
    2. BN TETAP PILIHAN KAMI.....KO BUAT LAH MCM MANA PUN KAMI DAH TAHU PERANGAI KUNYIT KORANG ANAK BERANAK PASPISPUS-PGAYR-DAPIGS

      Delete
    3. Bhai...apa yg lu merepekkn bhai,aku rasa bewak tu lu klu tngk cara lu bg komen..

      Delete
  5. MEH NAK HABAQ..........SEBELUM MERDEKA, RATUSAN TAUN DAHKAPIAQ2 BRITISH DOK TREN ORANG MELAYU SUPAYA APABILA KAPIAQ2 BRITISH NI KELIK NEGAGHA DEPA ORANG2 MELAYU TIDAK BERPEGANG TEGUH NGAN AJARAN ISLAM. BRITISH SUKA ORANG MELAYU SOLAT. DEPA TAK MAGHAH PON MELAYU POSA DAN NEIK HAJI. TAPI...... SELEIN DARI TU DEPA AJAQ MELAYU( puak2 bewak la )TOGOK AYAQ SETAN. DANCING DAN CAMPUG LAKI POMPUAN DIKIGHA MODEN,PAKAI KETAYAP, TUTUP AURAT DILEBEL KOLOT, PESYEN LAMA. BRITISH HANYA TAK SENTUH BILA MELAYU MAMPUIH SAJA. BILA MAMPUIH,MELAYU PON INGAT LA NGAN SYARIAH ISLAM, LAGU MANA TAK URUS JANAZAH IKUT ISLAM.SAMPAI KE LANI PUAK2 BEWAK NI IKUT ISLAM 100% BILA MAK BAPAK DEPA MAMPUIH. AWAT TAK IKUT ISLAM SEKERAT, IKUT KAPIAQ SEKERAT. TAK KA PUAK2 BEWAK GHASA MELIA KALU MAK BAPAK DIA MAMPUIH DEPA PAKAI BAJU KOT....YANG POMPUAN PAKAIKAN KEBAYA KAT MAYAT TU..... NAK PI KEMBUIH, BULIH BERARAK NGAN PALUAN KOMPANG RENTAK INANG. NAK PERKASAKAN MELAYU KENA LA BUAT LAGU TU. KAN KAN KAN KAN KAN .INI TIDAK BILA MAMPUIH NAK IKUT ISLAM....SELAGI IDUP MISTI PERKASAKAN MELAYU. MAMPUIH AJAK LA OGHANG PAIH SOLAT JENAZAH SABIK ORANG2 YANG DOK CAKNAKAN UGAMA ADALAH PUAK2 PAS, TIME BAGI BASIKAL KA, BAJA KA, DEPA MANA BULIH, PEMBANGKANG.he he hegurau ngan puak2 bewak

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen yang bagus...

      memang skrag klu mampos atau nak mampos puak2 ni baru nak ingat kan agama, baru nak belajar bab fardu ain, baru nak belajar bab haid, nifas dan mazi.

      ****he he hegurau ngan puak2 bewak*****


      Delete
    2. yang i tahu bewak hidup tu peliwat tua...sengsara n.ajis dok pikul selama ini...sampai uzur org tua tu!!!hahahaaaa

      Delete
    3. Komen yg menunjukkan betapa rendahnya IQ bewak reid.

      Delete
    4. Bewak lord ried ngan bhai 12.23 satu kelas kat sekolah dulu kot...sama jew 'kecerdikkn' mereka dlm mnjadi bewak lidah bercabang.
      Apa pun boleh bhai...

      Delete
  6. Uih, ada pulak sekor lord ried bewak dok mai tunjuk hero kat sini, konon dia baguih la sangat!!konon dia bijak, dulu bukan main dok bertenggek kat blog gomo, la dah kena block kot komen, tu yang lord ried bewak dok mai tunjuk hebat kat sini, dia ingat orang heran kot dngan komen dia..

    Hehe saja gurau ngan lord ried bewak

    ReplyDelete
  7. Dulu bukan main depa hina polis...maki polis ..caci polis... sekarang polis yang sama sanggup gadai nyawa untuk mempertahankan negara kita.. Puak Pakatan ini bagai kacang lupakan kulit!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Arwah bapa saya seorang askar. Tggl dlm hutan begitu lama jaga sempadan dan dari komunis. Bkn sj kena berdepan komunis dgn pak belang binatang2 berbisa pokok ada yg berbisa. Nyamok tok usah cerita. Cuba kepada mereka yang rasa hateful dlm hati terhadap pertahanan negara berasa rendah diri kerana diri sendiri belum tentu hidup kamu2 boleh terlepas dari kerja2 jahat dari pihak lain. Kun fayakun. Allah tidak minta banyak dari hamba2nya cuma rasa bersyukur tidak perlu bayaran pon dariNya..

      Delete
    2. Ayah aku bekas polis dan arwah ayah mertua bekas tentera...aku memahami pgorbanan hidup mrk..Bila ada org mghina para anggota keselamatan negara...terguris sungguh rasa hati..
      Pernah ayah dipanggil bertugas ketika 15 minit nak berbuka puasa...hanya berbekal air pegi bertugas tanpa mengeluh...Belum lagi cuti2 yg terpaksa dibatal krn keperluan semasa mahupun tidur yg terganggu demi tugas
      Begitu juga dgn arwah ayah mertua...dapat berpeluang beraya utk sehari dah satu kegembiraan ketika zaman remaja isteriku.
      Berilah sokongan kpd mrk dan jgnlah dihina perjuangan mrk demi keamanan dan kedaulatan negara..

      Delete
  8. Kalau bukan kerana polis begadai nyawa mempertahankan kedaulatan & keselamatan negara, masakan Ostard Bahalol Amin boleh 'merabat' bini orang dengan tenang & aman?

    Tu pun ada hati dia duk kata polis anjing bagai..

    By the way Lord Reid, bewak ameno yang kau maksudkan tu Ameno World awek engko tu ke? Ohh.. kalau pompuan tu la yang kau maksudkan, memang bewak pun..

    He he he.. jangan marah.. gurau jer..

    ReplyDelete
  9. Blai di sempadan Indon d swk jgn d abaikan..musuh dlam selimut akan cari ruang dan peluang..

    ReplyDelete
  10. Lord Reid ke sapa ke yang dok komen macam bewak tu semuanya bermusuh dengan Polis...depa ni tentera upahan fuckatan dilahirkan untuk buat fitnah...depa saja betoi...orang lain semuanya salah....

    ReplyDelete
  11. Lord Reaid ini Islam 100%..
    sebabtulah penulisannya Islam 100%
    penuh dengan dalil dan nas al-Quran
    Bahasaanay lemah lembut
    bresopan santun......
    Tahniah Lord Reid...anda Islam tulen......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeeiiii mengaku diri anjing? Menyedihkan. Here doggy.....

      Delete
  12. Lord Reid dan sekutunya... Kalau dalam kepala otak lu Islam tu sekadar tahu beza air mani dgn air mazi xmembawa kepada kesejahteraan umat. Lu melalut mcm org bangang piang... Lain kali pergi tadika dulu jgn sibuk nak masuk U. Pemikiran lu dgn puak2 lu ni langsung x membawa apa2 makna pada agama langsung. tarbiah lu ni tarbiah longkang.. itu pasal HIV tertinggi kat kawasan lu yg tarbiah ceramah biul lu dgn puak2 lu mcm najis kluar x berhenti. Tak membawa apa2 makna...Setan makin dekat lagi ada... tak caya g tanya mursyidul sesat lu tu.... bangang x habis2..

    ReplyDelete
  13. malaikat maut umngokMarch 25, 2013 at 2:39 PM

    bravo papagomo tunjukla kejantanan mu jgn jadi gay yang hanya berani baling batu tapi sembunyi tangan takut nanti ko pula di tutuh anwar ha ha ha......

    Tak kan hanya berani dgn bini je....tapi aku respek ko yg hanya berani dgn bini daripada pok jib yg takut bini


    Zaman musim tilam diusung ke Mahkamah dulu.....ada sorang tu takut ke Mahkamah...dengar ceritanya berdozen-dozen pampers digunakan seharian kerana kerap kencing.

    Mutakhir ni ada sorang lagi sebut saja pasal PRU nescaya akan terkencing.....bila terkencing saja mesti ada orang sebut pasal PRU......kikikiki

    Paling terkini rupa-rupanya ada sorang lagi...ada sorang mamad.....dia tu punyalah takut pergi ke Mahkamah hinggakan terkencing-kencing tak terkira saat dan ketika.....bila terkencing-kencing mesti ada orang sebut pasal Mahkamah......bila sebut saja ke Mahkamah mesti mamad tu terkencing.....kakakakaka


    Mana lebih teruk, tak ada tulur atau terkencing-kencing macam baby kesejukan?
    ___________________________________________________________________________
    Papagomo tidak hadir ke Mahkamah

    KOTA BHARU: Blogger lucah Umno, Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris tidak hadir ke mahkamah hari ini walaupun beliau selaku defendan sepatutnya hadir setelah disaman oleh Datuk Husam Musa.

    Ekoran itu, pelbagai pihak yang hadir ke mahkamah hari ini menyifatkan beliau sebagai penakut walaupun sangat berani apabila menulis dalam blognya.

    "Selaku defendan Papagomo mesti hadir di mahkamah biarpun lawyernya berhujah mohon penangguhan ..rupanya PENAKUT bila disaman!" tulis Datuk Saifudin Nasution Ismail yang turut hadir selaku saksi melalui twitternya.

    Papagomo melalui blog; http://www.papagomo.com bertajuk 'gambar ekslusif bakal MB Kelantan pimpin tangan China Doll’ diterbit pada 6 Disember tahun lepas cuba mengaibkan Husam dengan menyiarkan gambar tersebut.

    Husam yang juga anggota Exco kerajaan negeri Kelantan menyifatkan gambarnya dimanipulasikan sehingga memberikan gambaran beliau sedang berpimpin tangan dengan seorang perempuan Cina.

    Defendan atau nama sebenar Wan Muhammad Azri Wan Deris beralamat di Villa Apartment, Jalan 5/23 e, Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur antara lain turut menulis;

    “Tapi Kawe yakin rakyat Malaysia bijok dan crdik bilo keleh gambar ni. Ambo yakin sedikit sebanyak rakyat Kelantan akan buko mato kenal siapo hok dalam gambar ni.”

    Dalam writ samannya Husam menjelaskan gambar itu sebenarnya menunjukkan beliau ketika itu bersama rombongan kerajaan Kelantan ke China sedang berjalan keluar dari sebuah bangunan dengan diikuti oleh jurubahasanya, seorang perempuan warganegara China.

    Plaintif sedang memegang saputangan di tangan dan perempuan itu berjalan di belakang.

    Plaintif sebelum ini mengemukakan notis tuntutan kepada defendan menuntut supaya memohon maaf secara terbuka dan membayar gantirugi. Bagaimanapun defendan gagal dan enggan berbuat demikian.

    kah kah kah kah kan aku dah kata buang karan je mamat ni.....harap ke badan je besor tp hati besor nyamuk ha ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo...ko ni pembela nuar kunyit la yer... Aku nak tanya 1 soalan...
      Soalan: Harini kote bengkok nuar dah masyuk taman larangan ko blom???
      Kalau belum...better cepat2 la...nanti bang nuar ko menggigil plak datang dari segambut.... Senyap2 sudah...jangan kasi tahu orang....wakaka...

      Delete
    2. bila dah kena rm100 juta, harap2 papagomo @ papa kedana insaf lah ye.

      Delete
    3. Yang dah insaf betul adalah Wan Jijah... terkedu x berbunyi x tercakap dah...

      Delete
    4. Sebahagian Amanat dari DSAI untuk kita semua>>

      Janganlah 'terpedaya' atau 'diperbodohkan' lagi hanya kerana 'sogokan' wang RM100, RM500 dan beberapa ratus lagi menjelang pilihanraya yang akan di'saji'kan oleh pemimpin-pemimpin BN. Lihat angka yang mereka 'baham'. angka yang diberikan kepada anda amatlah kecil berbanding jumlah yang mereka ambil tanpa restu anda semua. Nasihat saya, anda ambillah wang itu kerana wang itu memang milik rakyat dan bukan milik mereka, kemudian undilah Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti. Pakatan Rakyat akan pastikan mereka-mereka yang bertanggungjawab atas setiap kesalahan mereka itu menerima hukuman yang setimpal dengan kesalahan yang telah mereka lakukan kepada negara dan rakyat Malaysia.

      Bangkitlah wahai rakyat Malaysia!!!

      Oleh: Anwar Ibrahim

      Delete
    5. Lihatlah amanat anuar ni, penuh dgn hasutan supaya rakyat membenci kerajaan...

      Bagaimana umno bangkit sehingga gah kini??kerana perjuangan yg memajukan org melayu..mencerdikan org melayu,mengkayakan org melayu..

      Tp lihatlah bagaaimana pr bangkit??hanya dgn memfitnah dan menghasut rakyat membenci kerajaan..hakikatnya lihatlah apa yg diperjuangkn?Lihatlah apa rakyat parliament permatang pauh dpt??kosong.......

      Delete
    6. Maleikat gay!!!ambiklah peliwat tua tu....berikanlah selimut tebal dgnnya krn dia menggigil dtg dari segambut!!!kesian!!!

      Delete
    7. Saman papagomo buat apa. Bkn ada duit pon. Klau berani samanla si soros tu yahudi kayaraya tu. Tapi instead jadi telunjok soros. Tuh wan az piee jumpa soros buat apa? Hang piee tanya dia sendiri jika dapat berjumpa missy nih..dengaq crta welfare dia dan pikiaq sendiri.

      Delete
  14. Dari Mat Kilau...

    Menyelami sejarah silam ini, antara peristiwa yang menarik untuk diingati, misalnya peristiwa pertempuran di Chan Wing Estate, Bekok, Johor pada 15 Oktober 1950, selepas tujuh bulan peristiwa Balai Polis Bukit Kepong diserang sekumpulan pengganas komunis yang diketuai Mat Indera pada 23 Februari 1950.

    Dalam pertempuran itu, lapan anggota polis terkorban terdiri daripada seorang koperal, lima konstabel dan dua konstabel tambahan.

    Dalam tempoh 12 tahun pengisytiharan darurat iaitu pada 12 Februari 1949, komunis menyerang Jelebu, Negeri Sembilan yang menyebabkan 15 anggota polis terkorban.

    Serangan itu juga hampir menyamai kejadian di Jalan Kroh-Betong, Perak pada 17 Jun 1968 apabila 17 anggota polis yang masih baru dalam pasukan Batalion 1 pasukan Polis Hutan atau kini Pasukan Gerakan Am gugur akibat diserang hendap komunis.

    Sejarah penentangan pengganas komunis juga mencatatkan pada 28 April 1950 di Harbourough Estet, Sungkai Perak dengan lapan anggota polis terkorban akibat serang hendap komunis.

    Selain itu, pada 22 Januari 1950 pertempuran di Sungai Bakap, Pulau Pinang, sembilan anggota keselamatan terkorban.

    Pada 10 Januari 1952, di Batu 31 ½ , Jalan Degong, Kampar, Perak, sembilan anggota polis terkorban akibat pertempuran dengan komunis.

    Pertempuran dengan pengganas komunis juga berlaku di Air Keroh, Melaka Tengah, Melaka pada 18 Ogos 1951 dan enam anggota polis terkorban.

    Peristiwa di Kuala Krai, Kelantan, pada 3 April 1952 pula, seramai enam anggota polis terkorban, manakala dalam kejadian di Keramat Pulai Tin Mine, pada 2 Jun 1952, mencatatkan seramai lapan anggota polis terkorban.

    Pertempuran di Reverview Estet, Perak, pula mengorbankan lapan anggota polis.
    Dalam tahun 70-an, pertempuran di Kampung Charok, Chupak, Padang Serai, Kedah pada 11 Ogos 1971, lima anggota polis terkorban, manakala peristiwa serang hendap pengganas komunis pada 18 Jun 1975 di sempadan Malaysia-Thailand menyaksikan lapan anggota polis berpangkat konstabel terkorban.

    Lagi ada org islam melayu bebal mat Sabu nak angkat komunis sebagai pahlwan... Ada lagi puak2 roket nak bawa BAcin Peng balik ke Malaysia... Utk apa? Utk Apa? Un tuk menghalalkan apa saja asalkan berjaya menghuru harakan negara... Puak2 ni saluran najis pun dah x kenal.... bangang bangsat gila...

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak2 umno ke bhai yang pergi berperang tu.. bodoh nye tulang sial..

      Delete
    2. bhai tulang asal bodoh ke atau kau yang bangang... tu la pasal jgn byk makan najis anwar..

      Delete
    3. Bhai..wlupun lu guna anon tp jgn tunjuk sngt kekurangan kita secara umum...klu yak leh nk sanggah hujah org lain...maka diam itu lebih baik...

      Delete
  15. Lu tengok perangai lahanat Anugerah Tuhan ni....

    KUALA LUMPUR 25 Mac - Datuk Seri Anwar Ibrahim diperintah Mahkamah Tinggi untuk membayar RM 3 000 kepada Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Hamzah Taib.

    Perintah dikeluarkan Hakim Rosilah Yop berikutan Anwar membuat penangguhan disaat akhir dalam kes perbicaraan Hamzah bernilai RM 10 juta.

    Rosilah yang bertegas untuk mendengar perbicaraan tersebut bagaimanapun membenarkan penangguhan yang dikemukakan Anwar melalui peguamnya R Sivarasa.

    Anwar memfailkan saman pada 22 Ogos 2008 dengan mendakwa Hamzah mengeluarkan kata-kata fitnah yang disiarkan melalui akhbar berbahasa Cina, Kwong Wah Jit Poh bertarikh 19 Ogos 2008 bertajuk Anwar Harassed My Wife.

    Hamzah pada ketika itu memegang jawatan sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

    Mahkamah menetapkan 2 Mei depan bagi mendengar perbicaraan.

    Mcm tu lah pencita lobang kunyit ni... lawan tetap lawan.... saman tetap saman... sekadar nak menegakkan daging lebih dlm sluar je... lain haram x de... pilihan ikut nafsu bangang haiwan seokr ni je... Supaya rakyat kena tipu... rakyat malaysia jgn jadi bangang piang...

    ReplyDelete
  16. Kita setuju ulama pewaris Nabi dan kita yakin Ulama itu bukan menjadi Mursyidul Am PAS atau Presiden PAS.

    Ulama itu yang berakhlak mulia, menegur dengan hikmah, warak dan tidak menghina Allah menggadai kalimahNYA atau menghina kekasihNYA.

    Rakyat Malaysia hadamkan baik2 ni...

    ReplyDelete
  17. Blog Pakatan Rakyat:-

    "Penjenayah Sulu diajak berunding. Mahasiswa, rakyat sendiri digari dan ditahan. Memang bahalol tahap gampang la polis Malaysia ni... !! Dasar bekerja ibarat LEMBU DICUCUK HIDUNG !!! Maruah dan harga diri sanggup digadai kerna sujud kepada perintah syaitan dikenali... ! "

    Inilah dia pejuang bangsa dan negara... bangang piang x habis2... rakyat Malaysia fikir2 kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahasiswa patut belajar bukan demo. Bodoh punya mahasewel

      Delete
    2. Tazkirah petang ni:

      Hadis Rasulullah Saw pula menegaskan bahwa: Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung/menyokong) tindakan mereka yang berbuat aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga)”.- Hadis Riwayat Tirmizi, Nasae’i dan Hakim.

      *** klu dah tahu pemimpin tu penipu, jgn kamu ikut ***

      Delete
    3. Tak pernah aku dengar mahasewel yg dah kena tembak mati oleh polis cam pengganas sulu tu. Pada pendapat aku mahasewel yg buat hal tu tak patut digari tapi selayaknya dibom bagi mampooos semua. kecik-kecik taknak mampos dah besar membebankan negara. Segala kemudahan belajar yg dorng dpt tu bagi sedakah kat palestin lagi baik dpt pahala.

      Delete
    4. Mana satu mahasiswa dlm kaum ni yg dapat 4.0 flat... La... x de sekor pun... hampeh...

      Delete
    5. Puak pembangkang ni mmg bising betul salahkan kerajaan kenapa mesti berunding dgn penceroboh sulu...

      Jawapannya cai pr sekalian,kerajaan sikit pun taktau niat penceroboh tu..taktau pun penceroboh tu adalah pengganas sebenarnya...

      Sebaliknya, boss besar pr dan pencacai2nya dah lama tau penceroboh sulu adalah pengganas sbb mereka sendiri yang rancang pencerobohan tu...Sbb tu lah marah betul dgn kerajaan sbb lmbt bertindak kan???mmg dasar perosak n pengkhianat n penghasut negara!!

      Delete
    6. cai 5:41, kou ade RM100 juta ke, kan kena saman kan, pandai2 je buat fitnah.

      Delete
    7. mentang2 pemimpin bn tak sebodoh mggigil meroyan mcm anwar brahem tu!!! klu ada...gerenti bergelimpangan mrk berbogel tanpa harta kena saman!!!!
      syukurlah mrk tidak tergoda melayan gelagat 3suku puak bodoh babi nie!!!!
      ds najib n geng....respect sangat dgn u all..terima kasih krn mendahulukan rakyat dan menepati janji...
      aku berjanji akan dtg memangkah bn pru13 ini..

      Delete
  18. Jadi la hamba Allah yg banyak2 bersyukur sebelum Allah tarik apa sebenarnya hak Dia yg tidak perlu bayaran pon. Byk bersyukur sggh pon rmh kita kecil ada juga ada rumah. Bagaimana pula bagi hamba2 lain yg hanya beratapkan langit. Byk2 la rasa rendah diri dan hati ini kpdNya baru la kalian akan tahu siapa sebenarnya paling Berkuasa. Semoga Allah beri pelindongan kpd pasokan penyelamat kita yg mereka kena harungi lebih besar dari kita. Ameen

    ReplyDelete
  19. ** anuar di fitnah **

    Sebaik keluar dari penjara, setelah 6 tahun menghabiskan sisa-sisa hidup dengan pelbagai amalan keagamaan di dalam sana, saya amat bersyukur akhirnya Tun Mahathir mengaku dalam satu sidang video bahwa beliau memang sengaja mengada-adakan kesalahan saya bagi memastikan kerjaya politik saya berkubur dalam penjara Sg.Buloh. Ramai rakyat yang telah tahu dan pernah menonton video pengakuan Tun Mahathir ini. Anda juga boleh melihat pengakuan Tun Mahathir di link youtube ini: http://www.youtube.com/watch?v=aPKrsCqznS0


    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 4.50... enko pun dah kene badi lubang kunyit? hehehehe

      Delete
    2. Dalam video tu dr mahathir hanya bersikap sarkastik. Sya rsa yg bodoh d sini bukan umni la lord reid tpi puak2 nko sbb xdpt bezakan yg mna serius yg mna perli.

      Delete
    3. Cara Tun M mmg begitu..pedas,tersirat dan penuh sindiran...hakikatnya dia nak sebut liwat pun dia malu..nk sebut rasuah pun dia segan sbb dia tak pernah buat..sbb tu anwar tak pernah burukkan Tun M dgn issue rasuah,tp guna issue kronism tp hakikatnya tu pun fitnah..

      Sama jugak bila Tun M kata org bodoh je masuk umno..hakikatnya dia mencabar org2 pandai utk masuk umno dan mencabar org umno untuk jadi lebih bijak!!!

      Delete
    4. Tun M mengelabah sikit masa tu pasal anak badawi dah bebas kan anuar.

      Delete
    5. Saya tgk tape itu. He is cynical n sarcastic. Tapi yelah kita mesti faham kecerdikan penyokong2 ai ni baru klr tadika mentality pon faham2 aje la... cuba tgk rupa ai bezakan umor beliau dan dr m. Dua2 ada title seri tapi rupa siapa yg masih berseri?

      Delete
    6. tak pernah aku tengok tdm minta maaf dgn peliwat tua tu klu itu kata2 yg benar...sindiran tajam tu cai!!!
      bodoh jugak ko ni...patutlah anwar mengayat jantan gay pun korang tengok guna lubang taik..bukan dgn mata!!! hahahahahhahhhaahaaaaaa

      Delete

  20. KONTRAKTOR UMNO AKAN BUNUH UMNO

    Kebanyakan kontraktor yang menjalankan kerja-kerja kontrak di Selangor adalah anggota Umno. Oleh kerana mereka memiliki lesen kontraktor, merekalah yang mendapat kontrak kerja dari kerajaan PR di Selangor.

    Kontraktor Umno ini sudah tidak sabar menunggu PRU 13. Kerana apa?

    Ya, mereka mahu mengundi PR!!!!

    Ketika zaman Umno/BN dahulu, mereka terpaksa menaikkan kos kontrak sehingga 4 kali ganda. Misalnya projek berharga RM 50 ribu terpaksa dinaikkan kepada RM 200 ribu. Malangnya lebihan RM 150 ribu itu adalah untuk puak-puak atasan Umno!!!!

    Sejak 2008, amalan markup harga berlebihan untuk disuap kepada puak atasan sudah tidak ada. Kontraktor Umno dapat kontrak atas keprofesionalan mereka. Tidak perlu hulur menghulur. Kos projek adalah seperti harga sebenar. Mereka tak ada perasaan bersalah lagi kerana menaikan harga dan memberi rasuah. Dan kerajaan negeri pula dapat menjimatkan wang negeri. Tidak hairanlah MB Selangor dapat membuat rezab negeri sebanyak RM 2.6 bilion.

    Walaupun kontraktor itu anggota Umno, kini mereka sedar akan kebaikan dan ketelusan pimpinan PR di Selangor. Mereka sudah tidak sabar mahu mengundi PR. Mereka akan mengkebumikan parti mereka sendiri!!!!

    *** ABU ***

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe... kau ni kontraktor angkat najis? Patut la meroyan..

      Delete
    2. Hahahahaha monyet meroyan...hehe tergolek den.....

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!