SAH! ANWAR DALANG DISEBALIK INSIDEN LAHAD DATU! INI BUKTINYA

Baru tadi suratkhabat atau portal berita Filipina mengesahkan bahawa memang ketua pemabangkang Anwar Ibrahim terlibat dalam insiden lanun Sulu menyerang Lahad Datu, BACA DISINI

Aku pinjam ayat dari sahabat aku saudara Kickdefella

Buat perwira kita diperbatasan. Dua sudah pergi meninggalkan kita.
Hari ini bertambahlah balu dan anak yatim perwira negara
Kita bersatu untuk menentang mereka yg mahu menggugat kesejahteraan negara. Kita tidak kira siapa mereka. Kita tentang

171 Responses to "SAH! ANWAR DALANG DISEBALIK INSIDEN LAHAD DATU! INI BUKTINYA"

  1. Ada lagi ka kat sini cai cai yang nak spin bukti yang dah jelas dan nyata nie!! Kali nie bukan takat spin ja, kona baring la korang cari idea menafi dan menidakkan kebenaran nie, puak yang memang payah nk terima hakikat, yang tahu tuding jari kat UMNO ngn kerajaan..keluar isu apa pn semua salah kerajaan, puak sakit tenat korang nie!!!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dh ada bukti tngkp je la, apa nk tgu lagi. lgi lama simpan nti jd basi lak. org dh x caya, skrg ni pun aku confius statement mana yg ko cilok.konon nak alih perhatian rakyat la supaya x amik tau, cerita PI Bala lagi best woo, lagi panas, jom la kita g dengar,

      Delete
    2. Anon 6:57....ko mmg pukimak...klu mat liwat n geng tak bawa lanun tu ke sabah...tragedi tu mgkin tak akan berlaku...
      Ko gembiralah melihat ada lagi peristiwa anak yatim kehilangan bapa angkara pemimpin babi sial korang tu....mmg pukimak mat liwat n geng serta puak lgbtnya....SIAL KORANG.....

      Delete
    3. cai anon 6:57....menggelabah la ko. cerita betul ko tak nak dengar tapi cerita sampah nak pulak. Sekarang ni dah jelas mat liwat ialah pengkhianat negara, tapi masih ko sokong jugak.

      Delete
    4. Ini macam percubaan dramatik untuk MEMENJARAKAN Anwar sebelum PRU 13.......tapi rakyat boleh baca.

      Delete
    5. Tak payah dipenjara sipeliwat tu...rakyat akan bangkit dan penjarakan kote bengkoknya....mmg babi korang

      Delete
    6. Alahai cai makan dedak nyawa dah trkorban ko ingat main2 ke? Mmg melayu bangsat la kau ni.. tu pon klu ko melayu sial

      Delete
    7. Babi pr bukan nak simpati tapi mrk berusaha jadikan ia isu politik.....sial hidup korang..
      Semoga roh para perajurit dicucuri rahmat pada hari jumaat yg penuh berkah..amin

      Delete
    8. Kenapa lah anwar ibrahim diciptakan sebagai MANUSIA adalah lebih baik dia diciptakan sebagai HAIWAN????? Sesiapa yg menyebelahi anwar babi ni... ko org memang PUKIMAKKKKKK

      Delete
    9. Bila keadaan dah semakin terdesak, maka bangkitlah kaum-kaum "tongong" menuduh DSAI sebagai dalang dalam insiden ini. Siapa sangatlah DSAI? Dia bukan menteri, dia bukannya ada kuasa apa-apa, dia bukannya ada jawatan apa-apa dalam kabinet hari ini. Dia hanyalah musuh kepada kerajaan yang ada pada hari ini yang tak habis-habis untuk menganiayai beliau. Ingat!!! persundalan engkorang dalam mencipta fitnah terhadap DSAI tidak akan berjaya selagi Allah SWT tidak mengizinkan perancangan jahat tahap firaun yang engkorang cipta itu. PRU13 bukan lagi milik engkorang. Rakyat sudah celik mata dan minda dengan perangai tahap iblis yang bersarang di dalam sanubari engkorang itu. Insaflah dan bertaubatlah sebelum laknat Allah SWT memevahkan kepala engkorang semua. TAKBIR 3 X..

      Delete
    10. memang betul Bro Anwar Bin Ibrahim (BABI) bukan sapa2, bukan menteri.. Tapi dia bercita-cita jd perdana menteri.. so ini adalah salah satu rancangan dia utk menjadi PM BODOH.... X payah nak takbir kalau bodoh piang... kecik2 tak nak mampus sudah besar menyusahkan orang..

      Delete
    11. Bhai 12.40...sbb anwar bukan menteri atau ada jawatan dlm kabinet lh ttp bercita2 utk membentuk kabinet dan dia mnjadi ketua kpd semua menteri lah maka dia snggup utk buat apa saja asalkan cita2 beliau tercapai.. 'BY HOOK OR BY CROOK'...bhai...tnku razali, musa hitam juga hmpr mnjadi pm...ttp mereka kuburkn hasrat mereka bhai...maka tidak ada kecelakaan yg mereka bawa dlm negara....

      Anwar sejak hari pertama ditendang dari kabinet dan umno ,kemudian masuk penjara dan smpi kini tidak pernah utk tidak mnjadi pm...dah terlalu bnyk bhai...siapa yg mulakan demontrasi rakyat dijalanan...siapa yg menhuruharakan penjara...siapa yg mmpu permainkn mahkamah...dari banduan menjadi ketua pembangkang..

      Bhai...kerana kebijaksanaan beliau dlm menipu rakyat,maka rakyat diheret...bhai dari mana dana utk pkr hidup...sumbangan org ramai..bhai takkan dlm seminggu pernubuhan pkr..anwar mmpu mengumpul berpuluh juta bhai...adakah amerika dan sekutu menolak anwar yg berimejkn islam..
      Fikirlah bhai...cia mampu lakukan apasaja bhai..

      Sultan sulu mnkin dijnjikn bulan bintang dan matahari...sama seperti rakyat malaysia bhai klu org sndiri anwar boleh tipu dgn segala jnji,inikan pula org luar...bhai utk sultan sulu..apalh sngt nilai nyawa 180org rakyat yg setia asalkan keluarga terjamin...

      Bhai lu sendiri ckp yg anwar takada apa2 dlm kerajaan...dia cuma MUSUH NO 1 utk negara...lu yg ckp bhai...jd apabila anwar mnjadi musuh negara...maka musuh snggup lakukn apa saja asalkan beliau menang,tak kira dgn apa cara sekalipun.. Bhai tak mustahil semua ini utk mengundang kuasa luar utk campurtangan didalam negara kita...bhai lu fikir anwar kisah klu setakat sabah hilang dlm peta malaysia..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    12. Thanks juragn atas komen tu..teruskan belasah puak PR singkat akal.

      Delete
    13. Hidup PAKATAN RAKYAT..hidup ANWAR!! kita tukar kerajaan!

      Delete
    14. 'Ayah meninggal kena bom'.Sedih mendgrnya...Suatu hari nanti kau akan tahu siapa dalang atas kematian ayahmu..

      Anak bekas polis

      Delete
    15. Ckp dengan org xde otak mmg xgune bro. Mak bapak dorg mesti menyesal lahirkan anak yg buta bodoh dungu sbb nak pertahankan anuar ni. Bila anuar jd pm tengok la nanti dgn ko bini ko anak ko mak ko xpon bapak ko kene bontot dgn anuar. Padan muke ko.

      Delete
    16. Alo bro2 yg bjak pndai....mna knyataan yg korang dpt yg ada sebut nma dsai?....yg aku tau,kt sbh ni ada bnyk pmbngkang...ada star,sapp mna korang nk letak...klu plipine kta pmbngkang xkn nk letak kt bahu PR je...ambik kira la dgn prti pmbngkang yg lain.....

      Delete
    17. Alo anon 4:36 yg bodoh...baru bangun ker?Nie ler akibatnya klu lemah bhs omputeh....Bagus sgt ker mat liwat video besi tu?Dah tertulis dan akan jadi bhn sejarah sehingga kiamat yg peliwat tua kutuk tu adalah dalang...tangan yg turut bersubahat membunuh pewira negara...

      Delete
    18. ooh..aku pun baca berita tuh..tp tidak dinyatakan siapa dalangnya...rasanya ianya masih spekulasi jika DSAI dalangnya...apa yg ditulis anon 4:36 ada betul gak...

      Delete
    19. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Jangan berkompromi lagi dengan kedaulatan negara kita. Tentanglah mereka habis-habisan demi negara kita yang tercinta!

    ReplyDelete
  3. Good witout ISA..Bijak bijak BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan BN ... Najib le yg bijak kauorang semua tak bijak

      Delete
    2. Kerana terlalu bijak sehingga 2 org perajurit negara terkorban...
      Ko suruh anu war mohon maaf kpd keluarga mangsa dan bantu mrk dgn beri pampasan yg selayaknya utk menebus kesilapan korang....

      Delete
    3. Bijak memfitnah orang sampai masuk penjara..

      Delete
  4. jeffrey kitingan ada jumpa kiram?

    ReplyDelete
  5. Nampaknya ada pihak yang sengaja nak mencetuskan kekacauan menjelang pru13. Ini ialah bibit-bibit awal bagi mencetuskan gelombang arab spring. Jika rancangan mereka berjaya, mereka akan meminta campurtangan asing. Kononnya negara mengalami ketidakstabilan politik. Provokasi secara berterusan akan digunakan supaya negara asing melihat Malaysia adalah sebuah negara yang kejam. Kononnya anggota keselamatan kita menembak sesuka hati. Ketika itu tentera-tentera US dan Israel yang turut serta akan memburukkan lagi keadaan. Jika ianya berlaku, Malaysia akan mengisytiharkan darurat. Akhirnya pm baru (siapa pm baru?.....teka jelah) dilantik untuk memimpin kerajaan sementara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaaa.... Bagus la teori ko nie.... Memang brilliant, sebab tula agaknya korang nie semua memang berbaloi umno bayar utk rekacipta konspirasi nie,. Mengalahkan iblis pulak yang boleh tahu future,... Tulah, kecik2 dulu bodoh tak nak belajar,. Dah besar, nak kaya cepat, jadilah pencacai dan barua umno dulu, kini dan selamanya...

      Delete
    2. kenapa nk marah pencacai Al-Juburi..?dah memang dia janji nk bagi Sabah pada Sulu..kalau ko setakat duduk kt rumah pelacuran kat Selangor, jangan duk sembang besar kt sini..g balik tonggeng depan Al-Juburi tu..

      Delete
    3. Korang ni asyik mengutuk sesama sampai penceroboh masuk pun korang tak ambil peduli..bodoh

      Delete
  6. Nak tunggu sampai berapa orang Perwira mati?, nak tunggu sampai berapa orang isteri2 jadi balu?, nak tunggu sampai berapa orang anak2 yang tak berdosa menjadi yatim? baru nak bertindak ..

    ReplyDelete
  7. celaka aljuburi iblis...!!! sampai sanggup membahayakan nyawa rakyat dan pasukan keselamatan... mudah-mudahan si peliwat aljuburi dan keluarganya ditimpa bala dari yg Maha Esa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiiiiiiiin

      Delete
    2. kite x ade bezenye dgn MEREKE2 tu klau kite pn same turut mendoakn kelaknatan dan kehancuran MEREKE.. apew yg betulnye, doakan kesempurnaan roh2 pejuang kite dan doakan agar MY kembali aman dan damai... dan yg plg penting berdoa lah agar kebenaran akan segere terlihat...

      Delete
  8. Sial betullah mat liwat n geng nie....sial sungguh...mrk bersubahat melakukan pembunuhan krn mrk adalah dalang di sebalik tragedi ini..
    Doakan agar roh pejuang negara dicucuri rahmatNya.
    Doakan agar sidalang yahudi lalnatullah ditimpa bencana di dunia dan di akhirat....amin.

    ReplyDelete
  9. Puak Cina babi Lim Kit siang dan Tian Chua tak rasa bersalah terhadap kematian 2 angota keselamatan negara. 2 babi komunis memang babi dan syaitan !!!!. babi2 tadi juga memperlekeh terhadap anggota tentera malaysia...

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA KATA KITA DOAKAN DIA DAOAT PEMBALASAN YG SETIMPALNYA. MANUSIA MCM NI TIDAK LAYAK DIPANGGIL MANUSIA TERMASUK DIA EKOR CINA KAFIR LAHANAT. TEANCHUA LAGAKNYA MCM IBLIS. TGK MUKA MCM BABI PATUTNUA DUDUK ATAS JALAN DULU GELES AJA. JAHAT DIA NI. MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA. INTRODUCE BALIK ISA. BIAR DIA MEREPOT MAMPOS DLM JAIL.

      Delete
  10. Kesian UMNo semua dia nak salahkan DSAI. Rakyat pun meluat tengok tipu helah UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. OTAK ALJUBURRI

      Delete
    2. ini mesti dah kena celupppp

      Delete
    3. Dulu (tahun1998) mungkin aku akan memanggilnya datuk seri atau dsai. Tapi kini, aku rasa gelaran itu mcm tak layak utk beliau.

      Delete
    4. Aku pun meluat tgk muka aljub tu. Kalau org beriman biasanya nampak bersih bercahaya mukanya tapi dia tidak pulak. FIKIR FIKIRKAN LAH YA.

      Delete
    5. Muka najib dgn rosmah tu bercahaya wnagat ke.Rosmah dh lah x bertudung layak digelar org beriman.Fikirlah.Dah terang lagi bersuluh pun masih lagi x nampakAq rasa korang nie mmang buta tahap kritikal.x pun buta hati

      Delete
    6. anon 10.39!!!! ko tengok muka anwar tu keruhhh semacam,, wan azizah plk kurus cekeding... memang buta perut ko ni.

      Delete
    7. Papehal pun, muka najib lagi tak boleh percaya 500 peratus (sama mcm jumlah Br1m),... Kesiannya korang ada presiden yang subahat dlm kes altantuya...

      Delete
    8. Anon 1.51, ko ada bukti kukuh ke yg dsn bunuh altantuya? Bapak altantuya sendiri x tuduh najib ,tp kau pulak nk jd hakim. Benda yg dah ada bukti terang2 anwar konkek china doll tu kau agong2 kn plk.. ko nasihatkn la ajuburi tu suh gentleman skit mcm soi lek...bukti satu msia da tgk lg nk spin...haqqq tuihh.

      Delete
    9. Anon 1.51, ko ada bukti kukuh ke yg dsn bunuh altantuya? Bapak altantuya sendiri x tuduh najib ,tp kau pulak nk jd hakim. Benda yg dah ada bukti terang2 anwar konkek china doll tu kau agong2 kn plk.. ko nasihatkn la ajuburi tu suh gentleman skit mcm soi lek...bukti satu msia da tgk lg nk spin...haqqq tuihh.

      Delete
    10. Korang nie bodoh ke apa dh terang lagi bersuluh si rosmah tu x bertudung mcm tu ke didik isteri

      Delete
    11. Bhai 02.08 lu dah cukup sempurnakah utk jadi seorg wanita serta isteri yg solehah.. Jika lu seorg wanita!!!...jika lu seorg suami adakah lu dah rasa cukup sempurna mendidik seorg wanita sbgi isteri lu...adakh cuma tutup aurat saja yg isteri lu buat..bhai tak perlu kita pertikai dosa org dgn Allah, kerana kita bukan ada mukjizat utk lihat atau tahu siapa diantara isteri lu dan ds rosmah yg lbh mulia disisi Allah...

      Bhai lu mungkin mmpu utk tutup 1 lubang dosa terhadap isteri lu...ttp mnkin 9 lubang dosa terngangga diatas kelemahan lu sbgi suami...tp ds rosmah mnkin menutup 9 lubang dosa dan lu cuma nmpk cuma 1saja lubang dosa pada ds rosmah...jd jagalh tangunggjawab kita kepada isteri kita dari kita lihat kelemahan isteri org...masing2 ada tanggungjawab bhai..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    12. Woi mangkuk anon 3.10. Ada aku cakap dsn bunuh altantuya ke? Ko tak paham ke yang aku tulis tu, subahat.... Ko lah hakim mangkuk ayun yang sebenarnya yang tulis cakap dsn yang bunuh... So sape yang jatuhkan hukuman skrg nie, aku ke kau?

      Delete
  11. Dahsat betul anuar ni macam2 ejen, macam2 hal yang dia buat.....
    Yang pelik nya...kerajaan m'sia yang ada polis, ada tentera, ada pekida, ada perkasa, ada jati, ada hassan ali, ada ibrahim ali, ada mahsthir, dan ada yang bermacam yang anuar tak ada,.....pon tak boleh nak buat apa dengan anuar sorang nie...lemah sangat ke kerajaan nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ini aku pun sokong anon 7.18 pm kenapa polis tak nak ambil tindakan terhadap anwar nie sebab dia dah banyak buat hal dan porak perandakan negara kita ini.

      Delete
    2. Bhai jawapan itu ada pada lu,pada aku,pada pas,pada pkr,pada dap,pada umno,mca,mic dan pada rakyat semua...ini yg kita dapat bila hak asasi hak kebebasan rakyat di perjuang tanpa kita fikirkan implikasi kepada negara...bhai inilh yg sebahagian rakyat kita hendak...

      Kerajaan semakin longgar apabila kuasa rakyat yg jadi penentu dan bukan lagi kuasa eksekutif kerajaan...ISA ditentang,dilawan dan dipaksa utk dimansuhkan agar ada yg menjadi raja dimata bersultan dihati...siapa raja siapa sultan skrg ini...jawapannya ada pada kita!!!...lu kata ...lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    3. Sebabnya kerajaan x de bukti and diorg tu pengecut.Nak berdebat pun susah penakut sangat...hahahahaha

      Delete
    4. Wahai najib,muhyidin,hishamudin dan semua ahli majlis tertinggi UMNO serta menteri kabinet dari UMNO...cukup2lah menjadi lelaki budiman...tunjukkan lah yg melayu umno tidak lemah seperti kamu semua...jgn jadi bacul bhai.aku dah jemu dgn segala diplomasi yg lu org amalkan...

      Bhai2 yg berkuasa...jadikan kelemahan mr perfect umno iaitu pak lah sebagai pengajaran...cukup2 lah dgn segala karenah birokrasi dlm menentu hak kebebasan rakyat hak asasi individu...aku dh jemu dgn apa yg sipondan hisyamudin lakukn...aku dah bosan dgn apa yg najib lakukan...tamu rakyat cina smpi kenyang smpi lupa melayu umno yg berdiri di belakang kamu...

      Cukup dgn apa yg terjadi skrg...bangunlah pemimpin umno...jgn jadi pondan jgn jadi bacul...mana suara KPN..mana suara panglima tentera...aku rasa cukup kecewa dgn apa yg berlaku...hnya 180 org yg menceroboh...ttp 2anggota kita yg menjadi mangsa...bunuh dan hapuskan dulu 180org yg menceroboh negara kita...pergi mampus dgn sultan sulu...pergi jahanam presiden filipina...

      Jgn isu siapa dalang mendahului kesalahan penceroboh yg tidak peduli kedaulatan negara kita....itu baru 180org macamana klu 1800 org atau 18000 org atau 180,000 tntera asing yg menyerang...dahulukn apa yg patut dan bukan lagi politik utk pru didahului...

      Najib...knp lu jadi terlalu lemah,lembik terlalu berlembut...gunakanlah segala kekuatan jentera kerajaan demi melayu umno yg dihina oleh pembangkang...tun m lebih hebat ditentang oleh musuh politik namun beliau mampu mengawal situasi semasa dgn ketegasan beliau...

      TUN DR MAHATHIR...demi bangsa,agama dan negara...bantulah utk membetulkn kembali kepincangan yg disemai oleh najib dan majlis tertinggi umno...pergi mampus dgn mca,gerakan,mic dan segala parti komponen yg lebih melemahkan bn...jgn biarkan segala yg tun korbankan selama hnya jadi lipatan sejarah....lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    5. dia nak siasat dulu kot ada ic malaysia ke tak pemberontak bersenjata tu. kalau ada rugilah tak boleh mengundi pr13 dah dekat. macamana nk menang besar. atau kalau tak ada ic offer ic, tanah, projek besar, janji ditepati. dan pastikan kena mengundi dan bagi borang br1m lagi.

      Delete
    6. Anon 6:39....Klu keluarga ko yg mati..ko mungkin tak akan buat lawak kat sini...Semua rakyat tahu bapak peliwat ko tu yg jadi dalang...ko buat lawak babi kat sini samalah ko ikut jadi dalang sial itu...
      Satu lagi...mmg pukimak lah ko cai...mampuih ko...sama dgn peliwat tu..

      Delete
    7. huhuhu...dua-dua sama 2x5 jer...mcm mn nak berkempen untuk mendapatkan sokongan kalo semua guna bahasa maki hamun

      Delete
  12. celaka pada penyokong dap/pkr kafir.

    ReplyDelete
  13. Apabila sesama umat Islam saling bertempur dan berperang, musuh-musuh dalam selimut dan talibarut asing akan bertepuk tangan kegembiraan. Majoriti lanun adalah orang Islam dan begitu jugaklah anggota keselamatan kita. Apa yang kita dapat dengan berperang? Selain menumpahkan darah seagama kita. Hanya kerana termakan hasutan akhirnya nyawa melayang. Tok dalang insiden ini mesti ditangkap dan didakwa segera oleh kdn. opppsss...lupa plak......selagi kdn masih diketuai oleh hisham....selagi itulah provokasi sebegini akan terus berlaku.

    ReplyDelete
  14. anuar berahim memang x boleh dipercayai memang kaki buat fitnah,sampai ari ni tak berani sumpah laknat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana dia nak berani sumpah laknat anon 7.25 pm takut nanti kena bala dari allah swt. anwar nie mmg jahat betullah, dia tak takut ke dgn allah swt asyik buat fitnah dan nak menjatuhkan imej negara aje.

      Delete
    2. Tak bersumpah pun mmg dah kena laknat...muka dah serupa iblis...dalang...dalang.Sampai hati kau....cilako3

      Delete
    3. Yang heran...masih ada yg nak dekat dgn dia..mgkin tnggu giliran utk diliwat....

      Delete
  15. Anwar punya auta sampai nik ajis pun jilat sama dia...

    ReplyDelete
  16. MASIH BANYAK GENG PAS TAK SEDAR DIRI,PERCAYA AL JUBURI BULAT-BULAT MACAM LAMBANG DEPA..AL-FATIHAH KPD PERWIRA NEGARA..TAKZIAH.

    ReplyDelete
  17. Padahnya ISA dimansuhkan. USA, Singapura dan banyak negara masih punya ISA cuma nama je lain. Kita hapuskan kononnya untuk kebebasan demokrasi.....sendiri fikir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ISA pun tak guna yeop ... kalau ramai di KDN itu dari spesis lembut. Teman rasa mereka hanya guna senapang kampung aja dan nampak macam tak terlatih. .... Polis guna komando 69 ... yeop... bukan polis biasa.

      Delete
  18. Andainya benar knyataan ini maka tindakan anwar adalah amat mlampui batas krn telah myebab brlakunya prbuatan yg amat dibenci oleh ALLAH SWT iaitu mmbunuh sesama islam. Marilah kita brdoa dgn seikhlas2 hati :
    YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM. SESUNGGUHNYA AKU DGN RENDAH DIRI MOHON IZIN PERKENANMU ANDAINYA BENAR HAMBAMU YG BERNAMA ANWAR IBRAHIM DGN SECARA SEDAR BERNIAT SENGAJA UTK MNGHURU HARAKN NEGARA INI DEMI KEPENTINGAN POLITIK BELIAU HINGGA BERLAKUNYA PEMBUNUHAN SESAMA UMAT ISLAM MAKA ENGKAU PERCEPATKNLAH PEMBALASAN KEATAS DIRINYA DIDUNIA INI SEBAGAI MANA HUKUMAN YG TELAH ENGKAU TETAP KEATAS ORG2 MELAMPUI BATAS AKAN PERBUATANNYA DN ANDAI IANYA TDK BENAR MAKA ENGKAU AMPUNILAH AKAN DIRIKU. SESUNGGUHNYA ENGKAULAH TUHAN YG MAHA MNDENGAR LG MAHA MNGETAHUI LG MAHA BRKUASA DITUJUH PETALA DN TUJUH PETALA BUMI DN JUGA DIATAS TIAP2 SESUATU DIMUKA BUMI INI. AMIN YA RABBAL A'LAMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...ya Allah

      Delete
    2. Amin (Minggu depan dengan izinNYA pada Solat jumaat saya akan sedekah sedikit pisang sebagai satu usaha untuk membersihkan jiwa dan amalan saya - bukan apa takut Allah tidak menerima doa ni disebabkan saya. Saya bukanlah sebagus mana pun amalannya)

      Delete
    3. Anon 1:27 AM....andainya mat liwat tu sebaik ko...mgkin tak berlaku pencerobohan di lahad datu...

      Delete
  19. Ingat ko nuar wahai keling kote bengkok sepandai 2 tupai melompat akhir nya ko nuar keling kote bengkok akan jatuh ketanah jua. Sialan pengkhianat negara.

    ReplyDelete
  20. Aku harap komando yang selamat dalam peristiwa itu dapat memburu dalang sebenar dan ramai-ramai tembak kepala dia sampai berkecai.Kesian pada pejuang-pejuang tua yang dihasud itu.

    ReplyDelete
  21. Suka2 aja mengesahkan siapa dalang Insiden Lahat Datu ni.. Kalau ya pun Anuar yg meracang, apahal penceroboh ni boleh bolos masuk ke Lahat Datu. Kalau sekalipun Anuar yg merancang, camna penceroboh leh masuk sewenang2 ke negara kita lengkap dgn senjata. Agaknya perairan Msia ni dikawal oleh Anuar. Baru aku tau selama ini angota2 pertahanan negara dibawah kuasa Anuar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...Klu perompak nak pecah rmh ko mlm nie...adakah ko yg nak rancang?
      Dah terbukti mrk dihasut oleh pemimpin mat liwat ko tu..Mana mgkin mrk berani dgn lanun seramai itu jika tak ada dalang..Rakyat dah sana sini tahu yg jadi dalang adalah mat liwat n geng..Ko nak nafi?Bermakna ko pun bersubahat dgn babi laknat tu..

      Delete
    2. TAK LOJIK LANGSUNG ANWAR TERLIBAT.

      .....mungkin ada udang di sebalik batu. Maklumlah, dah berkali-kali orang cuba memenjarakan Anwar, ancaman no 1 kepada Umno dan rajanya Mahathir.

      Delete
    3. Ko tau tak yg diaorg ni dah lama ada di lahad datu bukan baru sampai naik bot

      Delete
    4. Anwar TIADA KUASA keatas polis dan tentera Malaysia.....macamana Anwar boleh protect lanun semasa dalam territory Mlaysia?

      Satu lagi.......mana Angkatan Tentera, ini isu antarabangsa, bukan dalam negeri? ATM takkan negotiate, ATM akan tembak dan bunuh, itu saja .....dan itulah yang sepatutnya dilakukan pada hari pertama lagi.

      Vat 69 BUKAN tentera, mereka komando Polis.........kenapa Polis diberi mandat padahal ini isu antarabangsa?

      Something very fishy.

      Delete
    5. See i told u so. Mereka akan pertikaikan kejadian ini sgghpon berlaku di depan mata. Mcm atheis la dorang ni.

      Delete
    6. Anon 925

      Bukan pertikaikan.....tapi macamana Anwar boleh dituduh sewenang-wenangnya. Kau kena ingat, Anwar disokong 48% rakyat pada pilihanraya 2008, sekarang mungkin lebih, mungkin kurang.

      Kalau nak tuduh, kat court, bukan blog.

      Dulu Anwar dituduh macam-macam
      -agen CIA
      -curi 3 billion
      -kongket bini Azmin
      -liwat adik dia
      -liwat drebar
      -liwat saiful

      SATU PUN TAK LEKAT! Macamana?

      Delete
    7. Tian chua....yg mati tu bukan kluarga korang...tu korang cukup suka..
      Bukan kerajaan bn yg tuduh tapi kerajaan filipina dan reuters yg tuduh....mmg siallah ko...
      Ko nak spin..spin lah.Tapi rakyat dah muak...patutnya ko dan mat liwat yg mati bukan mrk.

      Delete
    8. Melayu sial kt atas ni ko tonggeng jelah kt kote bengkok tu babi

      Delete
    9. Kau cakap ni macam Anwar pulak yang tembak depa.

      Ini lah yang dikata "lembu punya susu, sapi dapat nama".

      Siapa-siapa boleh bagi info kat Reuters suruh siar.

      Delete
    10. Sumber risikan kerajaan filipina jelas mengatakan mat liwat jadi dalang...mgkin cai pr tak faham versi dlm bhs omputeh...
      Jadi...kami yg dah kluar pgayr sgt bersimpati dgn keluarga mangsa dan mengutuk pengkhianat negara iaitu mat liwat dan kuncu2 nya....tuhan akan tentukan nasib munafik nie..sial kau...

      Delete
    11. Anon 1016

      Anwar adalah orang YANG PALING DIKAWAL pergerakannya di Malaysia. Setiap pergerakannya diperhatikan SB. Silap -silap setiap perbualaan nya di rakam menggunakan alat pengintipan yang canggih.....mana mungkin dia boleh merancang kegiatan lanun di laut sulu? Kalau dia jumpa Sultan Kiram, sudah tentu SB ada surveillence photo.

      Jangan salah faham....semua bersimpati kematian Insp dan kopral kita.

      Cuba pakai otak sikit.

      Delete
    12. Anon 11:09...betul ker?Datuk eskay tu sb ker sampai ada video bogel mat liwat.Pihak sb filipina juga hebat dan nyata mat liwat adalah dalang.DALANG DLM PEMBUNUHAN TERSEBUT..KO FAHAM TAK!!!!

      Delete
    13. Hahahaaa datuk eskay ada video bogel mat liwat rupa2nya seorg sb.....?!Gila dah puak babi nie.
      Bermakna kote bengkok yg aku tengok tu adalah hasil rakaman sb....lucu pihak babi pr nie.
      Dalang tetap dalang
      Pembunuh tetap pembunuh
      Laknat korang dunia akhirat

      Delete
  22. KENAPA MESTI BIARKAN ANWAR LAGI JIKA BENAR DIALAH DALANG DI SEBALIK INSIDEN LAHAD DATU INI. JGN BIARKAN ANWAR INI BEBAS LAGI SEBABKAN KEGILAAN DIA DAH 2 ORG TERKORBAN. MEREKA JUGA ADA MAK BAPAK ATAU DAH BERKELUARGA PUNYAI ANAK BINI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU MIRA EDORA......tapi yang pelik nya...kerajaan m'sia yang ada polis, ada tentera, ada pekida, ada perkasa, ada jati, ada hassan ali, ada ibrahim ali, ada mahathir, dan ada yang bermacam yang anuar tak ada,.....pon tak boleh nak buat apa dengan anuar sorang nie...lemah sangat ke kerajaan nie?

      Delete
    2. ;kerajaan memeng lemah pun org melayu pun lemah juga x de jati diri

      Delete
    3. Masaalahnya akan trdpt ramai anjing2 khawarij yg mngambil ksempatan mghuru-harakn negara apabila anwar ditangkap dan anwar juga akan pusing dgn semahunya yg beliau tdk trlibat dn mnjd mngsa penganayiaan politik yg akan mmbngkitkn kmarahan anjing2 yg myokongnya. Bila ini trjd maka akan brlakulah campur tgn kuasa asing dlm negara ini krn anwar adalah ejen barat dlm memusnahkn negara islam yg menuju kemajuan teknologi yg amat ditakuti oleh yahudi kristian nasrani. Byk aspek yg perlu diprhalusi sblum krajaan mgambil tindakan krn jika trsilap lgkah akan mbawa mudarat yg lebih besar. Perlu diingat bhwa negara islam malaysia yg trcinta berada dlm top 3 dlm senarai musuh2 islam utk dilemahkn serta ditundukkn. waspadalah bhwa musuh2 islam tdk pernah tido dlm memerhatikn kita.

      Delete
  23. Baru tengok tv tadi...kasihan melihat anak yatim si mangsa mengatakan ayahnya meninggal krn dibom....
    Kepada waris2 anak yatim ini...bersabarlah..doakan roh ayahnya dicucuri rahmat.
    Ingatlah...jika dalang pr tidak bawa lanun sulu tu ke sabah..tragedi ini tidak akan berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas kejadian ini parti pembangkang lagi akan memainkan peranan dan kata bn pula nak dusta mereka. YA ALLAH ARRAHMAN ARRAHIM. BERI LAH KPD KAMI PERLINDONGAN DARI KEDUSTAAN AI DAN KUNCU2NYA. YA SAMAD. LAI SALAHA MINDU NILLAHIKA SYIFAQ. Selepas ini kuncunya akan pergi (lawyer) mencari keluarga2 yg kena tembak ini konon nak membela mereka seperti kes budak 14 tahun yg kena tembak dgn polis d shah alam. Berila keluarga ini kekuatan hadapi dugaan yg masa akan datang YA ALLAH.
      .

      Delete
    2. Amiin ya Allah..

      Delete
  24. ANUWAR BRAHEM PATOT D AJAR CUKUP2..BABI BETOL ANAK HARAM JADAH NI..KAU MEMANG BARUAH ANUWAR BERAHIM.

    ReplyDelete
  25. PKR main kotor aku 10 kali kotor... Ingat kita tengok lepas pilihanraya..kau sdr sendiri hendak huruharakan negara... Pasti ada rakyat bangkut membeli... Ingat ANwar munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk pengetahuan semua politik ni memang kotor

      Delete
  26. Kerana mat liwat n geng....terkorban dua org perajurit negara.....mmg babi dan laknat mrk nie...
    Tak simpati pun mrk nie...bahkan spin balik pulak puak haram jadah nie....Sial korang...rakyat dah muak dan mual...mampuih korang

    ReplyDelete
  27. apa pun berlaku. para pemuja anwar dan pas menuding jari kat umno. baca dan amatilah artikel kat atas tu. suara keadilan pun keluarkan ini sandiwara umno. ini bkn drama atau cerekarama. 2 perajurit kita dijemput tuhan. nape semua kamu2 yg ada akal xboleh berfikir. ada perkara kita boleh tuding2 jari. ingat in i kedaulatan negara. xkira pas pkr atau umno xsalah kita bersama dlm soal2 gini. nape kita x boleh. xboleh kita ambik sedikit semangat sukan untuk kita bawa dlm soal2 seperti.ni bila msia lwn indonesia , vietnam atau singapura dlm pertandingan bola, semua rakyat bersatu menyokong. xkira parti pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini memang sandiwara dunia semata-mata,semua yg terjadinya hanyalah lakonan dunia

      Delete
    2. Korang nk sangat Anwar b sunpah kan x pe tunggu nanti aqjumpa dia aq suruh dia bersumpah just wait and see

      Delete
    3. Cai...buat siaran langsung dia bersumpah di dataran merdeka....biar dipanah petir..

      Delete
    4. Anon 10:52...sebelum mat liwat tu bersumpah...aku harap dia memohon maaf kpd balu dan waris perajurit kita yg telah terkorban itu..angkara mrk tragedi ini berlaku...
      Syukur ada maklumat sahih dpd pihak risikan filipina mengatakan mat liwat dah merancang perkara ini sejak november tahun lepas....
      Suruh dia mohon maaf dan berilah pampasan yg sepatutnya kpd balu dan waris arwah....

      Delete
    5. Sumpah meliwat pon belum lagi nak suruh sumpah ini pulak. Buat hapa. Mamat ni saiko maniac. Muka dah hilang cahaya. Kapish!!

      Delete
    6. anon 11.32...cm na nk wt siaran lgsung kalo smua stesen tv umno and the gang pegang..pk logik la bhai...

      Delete
    7. Lu yg ptt pk logik bhai...aku rasa no hal bhai asalkn anwar snggup...yg tk nak bersumpah tu sbb takda cover up dari tv lah....hahaha

      Delete
  28. Salam Tuan Otai.. Mintak jasa baik masukkan blog saya dlm pautan blog. Tq

    www.budakconan.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. DSAI lebih mulia dari korang semua. Jangan pertikai jasa DSAI yg diiktiraf satu DUNIA

    Hidup Hidup...Hidup Rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pon anwar diiktiraf dunia sampai ke laman porno!.

      Delete
    2. Si kote bengkok lebih mulia??? Mmg sah ko ni dah mereng ke hapa?

      Delete
    3. CECEITE SIKIT KENAPA SAMPAI SEKARANG TAK NAK SUMPAH LAKNAT. TAKUT BALASAN ALLAH KE. JGN DIAM CAI. JAWABLAH. WHY TAKNAK SUMPAH CAI.

      Delete
    4. Jasa mat liwat kpd sultan sulu dgn membunuh perajurit negara..mmg babi punya jasa....sial ko peliwat...

      Delete
    5. lagi mulia..aku tak berzina..apatah lg menjubor..mgkn lebih mulia dari hang la kot? kah kah kah

      Delete
    6. Tabiat jahat ai sudah tercalit kpd kamu. Menangnya beliau na'zubillah isteri akan bgtau kau yg sebenarnya dia lesbian dgn anak perempuan. Tak da apa abang nak minta permission abang boleh abang masok jadi threesome. Eh, eh abang sebenarnya mak saya pon lesbo juga boleh dia join sekaki. Haah tu la salah satu episod yg akan trjadi dlm rmh tangga kamu. Jaga baik klau anak kamu pakai tudong chk rantainya kot ada tergantong salib. Lepas tu pg la jumpa izzah kot boleh di baptise kan oleh padri xstian. Dan KAU jadilah bapa yg paling dayusss dlm dunia ni. Yang Allah sudah buat secantiknya dunia ini tapi dayus seperti kau mencemarkan kerana pilih ai yg benarnya bapa kpd segala kedayusan jantan. Beringat2 sehat sebelum sakit.

      Delete
    7. Sorang lagi si bodoh. Tak cukup dgn bodoh...dungu...buta dan tuli.

      Delete
  30. Benda dia simple je bro parpu, Anwar dah takda cara dah nak lawan Najib, so sekarang dia main lah game bodoh mcm ni. Dia ingat dia boleh jadi pm? Dua ekor bahalol yang ikut dia tu ingat takda hati nk jadi pm?

    p/s: Jangan risau, Benda ni semua boleh settle. kita ada pM yang bagus dan bijak. comfirm bn menang 2/3. pakatan pegi mmpos. okbai.

    ReplyDelete
  31. Pihak pembangkang Malaysia iaitu Anwar Ibrahimm Tian Chaua, Sivarasa dan geng2 pengkhianatn negara ( bastard traitor ).

    Wahai rakyat Malaysia sekalian !!!!!!

    Puak babi DAP, puak babi PKR dan puak syaitan PAS adalah golongan yang TAK ADA RASA CINTA KEPADA NEGARA MALAYSIA.

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  32. Kedua dua komando malaysia mati syahid demi bangsa agama dan islam dari pengkhianat anwar ibrahim proksi yahudi ini bukan mati katak seperti di memali .....mat libiol and gang mati katak

    ReplyDelete
  33. Kedua dua komando malaysia mati syahid demi bangsa agama dan islam dari pengkhianat anwar ibrahim proksi yahudi ini bukan mati katak seperti di memali .....mat libiol and gang mati katak

    ReplyDelete
  34. Komando yang mati bangsa melayu 14 billionaire orang cina .... orang cina perlu diajar lepas ni insyallah no cina ni hal kali ni boikot barang dan kedai supermarket orang cina ...ayuh boikot perniagaan orang cina mulakan dari sekaranggg..

    ReplyDelete
  35. Nak tahu lebih lanjut - http://www.halimislam.com/2013/03/pecah-tembelang-ada-juga-anggota-umno.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu blog pr...gerenti kena tapis...yg baik2 jer utk mrk...bo la weii...cibai korang...dalang pembunuhan perajurit negara...baik korang join lanun sulu tu...

      Delete
  36. nuar tanya nape penceroboh senang bolos masuk ke Lahad Datu...

    Cer tanya nuar pulak...

    (i) Nape penceroboh tu masuk ke Lahad Datu???...
    (ii) Penceroboh tu ada dokumen sah ke untuk masuk...???
    (iii) Nape bawa senjata???...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb nk cr jubor nusr kot

      Delete
  37. Syukur pihak risikan filipina dpt bongkar siapa dalang sebenar...iaitu mat liwat.Klu tidak...mmg teruk bn dikutuk mrk...puak munafik telah gagal dlm satu lagi usaha mrk..
    Yang aku sedih...nak main politik biarlah cara baik...Nie sampai dua org perajurit kita terkorban angkara babi yahudi nie...
    Mmg sial lah hidup mrk dunia akhirat..Agak2 mmg buat muka innocent jer babi tu...mmg dia akan spin dan tak akan mengaku mcm video bogelnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat maklumat yg risikan filipina bagi tu betul sangat ke ?cuba fikir maklumat yg diberi boleh diubahsuai dan ditipu oleh sesiapa pun contohnya mcm sekaranglah

      Delete
    2. Patut pun raja nong chik malas nak berdebat dgn babi lgbt nie...gerenti nak menang.Sah sikap takut pada bayang2 sendiri....sial korang.
      Cai..ada 2 balu dan anak2 yatim angkara politik babi korang...baek bertaubat ler..

      Delete
    3. oooi anon 10:56pm

      jd ko tak caya le? tp gmbr photoshop tian chua dgn altantuya boleh pulak korang percaya bulat2..siap sebarkan lg. munafik giler ko nih...huhuhu

      Delete
    4. ***tp gmbr photoshop tian chua tunjuk najib dgn altantuya

      Delete
    5. Babi tu mana tahu ada neraka jahanam...fitnah jer memanjang...

      Delete
  38. Sapa rasa dia org islam dlm pgayr dan msh nak ikut sidalang nie....bertaubatlah...teruk sgt cara berpolitik sipeliwat ni aku tengok...

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
  39. INILAH HIPOKRIT ANWAR TAHAP DURJANA.......FIKIRKAN LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ptt jentik telur anwar sampai meletop je ..dia tu menyusahkan org je

      Delete
  40. Anwar mmg babi selagi dia tak mampos negara kita takkan aman

    ReplyDelete
  41. Anwar ni lah dajjal dlm negara kita...buang anwar dr negara maka negara kita akn aman damai mcm duku blk...percaya lah

    ReplyDelete
  42. Dah terang ni keja peliwat pukimak tu siap ada bukti dah pun...bt apa drg nak tipu nampak sgt lah anwar mmg kejam

    ReplyDelete
  43. Sumber risikan filipina mengatakan mat liwat telah merancang perkara ini dgn sultan sulu sejak november tahun lepas.
    Patutlah dlm blog2 pr termasuk babi tian-g tu beria2 mempersoal tindakan kerajaan malaysia krn mrk adalah dalang dan dah tahu skrip jalan ceritanya....
    Malang sekali tindakan pengkhianatan mrk terhadap negara menyebabkan anggota keselamatan kita terkorban..
    Nasihat akulah...para dalang ni sepatutnya mohon maaf dgn balu dan waris perajurit kita yg terkorban.

    ReplyDelete
  44. Anak haram punya anwar kecik2 x nak mampus bila besar meyusah kn negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hutang 2 nyawa babi liwat nie..

      Delete
  45. kalau berita itu tipu..anwar saman la..ada berani ka?

    ReplyDelete
  46. Sultan Sulu menimbang untuk mengetengahkan kemelut di Lahad Datu ke Persatuan Bangsa Bangsa Bersatu utk penyelesaian....

    isk3x....elakkan lah campur tangan asing...

    doa kan keamanan Malaysia utk masa depan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan....mat liwat ada ramai loyer yg boleh bantu mrk mgkhianati negara...

      Delete
  47. Bukankah anwar ibrahim yg cakap kat media barat dia sokong pelindungan dan keselamatan negara israel ? sekarang ni dia jugak yg sokong lanun2 Sulu..habis sape lg kata ? UMNO ? Burit la puak Dajal PR ni !!! Puak2 PKR dan PAS memang sangat Dajjal dan Jijik !!

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
  48. Apabila satu-satu kumpulan memasuki negara bersenjata terutama senjata berat mereka tidak datang untuk berunding. Mereka datang untuk berperang. Dalam keadaan genting seperti ini kenapa pihak kerajaan tidak memanggil veteran-veteran perang yang ada untuk memberi nasihat? Kita masih ada Tun Hanif Omar, Tan Sri Rahim Noor dan veteran-veteran yang pernah terlibat dengan penghapusan komunis.

    Kenapa mesti menghantar pasukan baru yang tidak mempunyai pengalaman untuk menyelesaikan krisis ini?

    Hishamuddin harus bertanggungjawab dan meletakkan jawatan dengan kadar segera jika sayangkan negara dan parti. Banyak kerosakan dilakukan oleh beliau sebagai Menteri Dalam Negeri sejak lima tahun yang lepas.

    Beliau cuba menjadi hero dalam krisis ini tetapi sebenarnya gagal. Jika Xenophon yang tidak bersenjata dianggap bahaya boleh dihalau keluar dari Malaysia dan kenapa harus dibezakan dengan beratus-ratus orang dengan senjata berat yang boleh dibiarkan bertapak di Lahad Datu? Kementerian Dalam Negeri cuai menangani krisis ini dan menyebabkan anggota keselamatan terkorban.

    Kenapa beratus-ratus orang bersenjata berat boleh melepasi sempadan negara? Di mana pasukan keselamatan berada ketika mereka menyusup masuk? Kenapa tidak digunakan kereta kebal atau kereta perisai untuk memasuki kawasan musuh? Kerajaan perlu mengambil tindakan bijak di dalam hal ini bukannya menyalahkan pembangkang.

    Kesilapan membuat keputusan oleh Menteri memalukan negara. Terdapat banyak lagi soalan-soalan sensitif yang boleh saya kemukakan namun ianya boleh menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dan akan dijadikan modal oleh pembangkang.

    Jadi, kepada Hishamuddin tolonglah jadi seorang lelaki buat pertama kalinya dengan meletakkan jawatan dengan segera. Anda adalah liabiliti kepada Barisan Nasional. Inilah masanya jika anda ingin menjadi hero.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...utk perletakkan jawatan,atau tukar portfolio hisyamudin aku setuju dgn lu.. Hisyamudin mnkin lebih sesuai mnjaga hal ehwal wanita...ttp bhai utk kes di lahad datu ini,ia agak komplikated utk kita letakkan kelemahan kpd pasukan keselamatan...seperti ada sebab yg menghalang tindakan awal dari pihak keselamatan....

      Selepas mereka dikesan mendarat... Mereka seolah2 datang bukan utk berperang ttp lebih kpd memberi tekanan kpd kerajaan dari segi campur tangan pihak luar yg bersedia utk masuk apabila kumpulan ini diserang oleh tentera malaysia...bhai,kejadian ini mmng agak misteri...dan kita yg diluar tidak tahu apa sebenar yg terjadi...

      Jika sultan sulu nk menyerang...180 org sahaja????ttp apa yg aku nmpk ialah 180 org ini cuma dijadikan alat utk mencetus SEBAB!!! Dan bukan utk berperang... Seolah2 ada tangan ghaib yg mengatur supaya insiden menarik perhatian pihak luar utk campurtangan dlm halehwal keselamatan dan politik malaysia??? Hnya org yg terlibat yg lbh tahu apa yg sebenar dan apa tujuannya..siapa DALANG???..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  49. bukan bukti namanya ni orang boleh bayar utk akhbar filipina tulis cerita. korang tak paham. apa2 yg suratkhabar tulis tu tak boleh buat bukti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu debat gerenti korang nak menang...dahlah....pembunuh!!!!!!

      Delete
    2. Bhai...akhbar dan wartawan ada etika masing2...pemimpin malaysia pernah saman akhbar luar negara dan majalah internasional juga prnh mohon maaf pada pemimpin malaysia atas kesilapan penyiaran artikel yg meragukan...

      Bhai...katalah benar paper filipina dibayar dan wartawan yg keluarkan cerita itu telah melanggar etika wartawan...kita tunggu bhai...pakar saman malaysia akan saman paper filipina yg memfitnah beliau dgn tuduhan yg serius dan berat...kita tunggu komen masterpiece lu...

      Bhai cukup2 lah utk membutakan akal dan membebalkn pertimbangan ttng senario politik yg semakin kotor dan jijik ini bhai...klu anwar blh menang rm50 juta dgn utusan...mnkin anwar boleh saman rm500juta pula...kita tunggu bhai siapa bayar siapa bhai...lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  50. Pak Lah gelak berdekah-dekah, disambut pula oleh menantunya...memang betullah yah, kita lepaskan Anwar ni Malaysia akan jadi bertambah meriah...tambah pula ada yang jadi janda, anak yatim ni...tak mengapa yang penting kita kaya...ha ha ha.

    ReplyDelete
  51. Tian Chua ini berani sbb ada Melayu jahanam dr PAS dan PKR yg pasti akan support dia.. tunggulah 2-3 hari lg anjing2 Tian Chua dr PAS akan mula menyalak pd UMNO

    ReplyDelete
  52. Korang semua ni tak habis habis dgn fitnah...ko igt umno tu baik sgt ke? Apa citer bg kad pengenalan pd warga asing sesuka hati? Kerajasn umno punye keje....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman mat liwat dlm umno benda nie berleluasa....org sabah sendiri ckp cai....taktik kotor tak habis2..

      Delete
  53. DSAI kebal...apa org tuduh dia macam2 dia tetap macm tu juga. banyak sangat cerita pelik dilemparkan pada dia. kalau kes dia kena pada mana-mana menteri saya pasti menteri tersebut akan jadi gila. saya bukan sokong DSAI sebab DSAI adalah bekas UMNO. UMNO adalah UMNO samada baru or UMNO dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat liwat kebal krn kotenya bengkok ke tanah...klu bengkok ke langit tu tanda nak mampuiihh...abis ilmu kebalnya...

      Delete
  54. susah untuk aku percaya..aku rkyat marhaen tak pernah jumpa face 2 face pon dgn DSAI, tapi beliau pernah menolong aku mendapatkan biasiswa, asrama penuh (zaman dulu anak2 chekgu je d utamakan)semasa beliau jadi menteri...ni orang panggil menteri tolong rakyat.Budi baik DSAI takkan aku lupa.saya sekeluarga anak pinak sentiasa menyokong DSAI dari belakang menunggu DSAi jadi PM..DSAI berjiwa rakya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia berjiwa rakyat dan berjiwa lanun sulu yg bunuh 2 pewira negara...
      Senang cakap...munafikun demi kote bengkok nya...
      Satu lagi...dia mmg PM korang...Pakar Meliwat....Tahniah cai....eeeeee

      Delete
    2. Brjiwa rakyat pa ka benda....dh sah lah ko ni kemaruk sangat dengan nuar tu...ke hulu ke hilir huru hara kan orang , itu dinamakan brjiwa rakyat...he..he..he.. memang ta da otak lah kau ni baik tidor sebantal degan tian chua...nuar nk jadi PM....aduh...aduh..jauh panggang dari api...syabas & tahniah kpd March 2: 11.37PM mengutuk rang ni.....

      Delete
  55. aku nak jawab kepada pengikut tegar pak nuar 1 march 9.35pm....kes yang anuar menang kerana bukan dia tak bersalah...tetapi semua istitusi penguaman di pegang oleh anuar yang diketuai kapal sng yang sial tu...sebab tu dia memng ...bila hakim dia DAH PEGANG ,SEMUA DIA BOLEH BUAT....LU LA TAK SEDAR DIRI ...OTAK LU DILIWAT OLEH ANUAR

    ReplyDelete
  56. Kerajaan Filifina tidak pernah mengikhtiraf Kesultanan Sulu selepas 1986..

    ReplyDelete
  57. TERUKNYA BAHASA YANG DIGUNAKAN....
    JANGAN PULA JADI PENGECUT KALU DISURUH BERPERANG.... PERANG MULUT JE LEBIH...
    SIBUK NAK MENGFITNAH ORG SHJ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan nk fitnah....kalau dh akhbar luar negara dh buat statemnt....nk kata apa lagi...yg buat sisatan di sana bukan calang2 orang....kena peka sikitlah...mntak2 lah disgerakan sisatan

      Delete
  58. Tak tau lah bla si nuar ni nak insaf.....hairan btol yg msih sokong dia ni...entah apa yg dah rasuk dia rang....dh jelas dan nyata dia bwa kehancuran kpd ngara masih nk sokong...memang bodoh, bangal, tk da otak nk pikir

    ReplyDelete
  59. handal sungguh Anwar ni.. Perairan negara Anwar yg control kot.. X thu ape sebab Anwar jadi mangsa.. Die ni da jadi ejen 007 kot skrg..

    ReplyDelete
  60. insaflah dari fitnah memfitnah wahai manusia.. :-(

    ReplyDelete
  61. Bangsa suluk merupakan sebahagian drpd penduduk di sabah.. terdapat 800k pengundi dr bangsa ini... sungguh pantas beliau meyalahkan kerajaan dalam setiap jawapan kepada soalan yg dilemparkan... utk mendapat hak dan kuasa autonomi di sabah membuatkan kesultanan suluk sanggup menceroboh sabah dgn berbekalkn senjata yg mahal walhal utk membiayai dialisis si sultan pun beliau tidak mampu...
    kenapakah mereka bertindak sekarang, kenapakah lagu dr satu pemimpin sudah lama berkumandang tentang kejatuhan kerajaan di sabah? adakah kita ini umat yg dikategorikan taksub sehingga mengiktiraf dajjal itu tuhan... dgn akal yg waras.. fikiran yg bijaksana, insyaallah... kita takkan sekali membiarkan bumi kita dijual beli demi kuasa individu yg petah dan hebat bercakap walhal mempunyai organisasi yg sama sekali tidak pernah adil dan saksama.... ditambah dgn lakon wayang yg sudah lama diketahui umum... Ya Allah, hindarilah rakyat Malaysia ini dr perasaan taksub dan jahil dalam menentukan kerajaan yg bakal membela dan menjaga kita.. Amin...

    ReplyDelete
  62. maaf menyibuk aku bukan sesiapa tapi sedikit ilmu kita kongsi bersama. sebenarnya DAP mempunyai niat yg sangat jahat. melagakan anwar sama najib supaya kita tak langsung mengetahui yg dia adalah dalang. DAP ada hubungan sama israel n dengar cerita dari balaci DAP yg sudah keluar.. DAP akn bagi anwar memerintah tapi utk 2 tahun sahaja sebelum dia tukar parlimen n perundangan kerana katanya anwar senang diperkotak katikkan.. apabila siap semua dia akn jadikan kristian agama rasmi dan english bahasa rasmi, agama islam di larang di ajar di sekolah dan putrajaya hak milik kekal DAP.. DAP juga cakap dia akan bubar ketenteraan dan polis untk bawa masuk cina terlebih dahulu dalam setiap kerja yg melibatkan kerajaan dengan menghapuskan hak melayu. yg paling penting dia akan bagi israel port dikson di atas bantuan israel selama ini terhadapnya.. bijak kan rancangan DAP.. buktinya??

    naa sekarang bergaduh pun x sebut nama DAP hanya nama najib sama anwar.. apa korang pikir DAP mcm mana sekarang? mesti senyum sampai ke telinga. rancangannya berjaya. tidak ada satu orang pun yang menyalahkan DAP dari start bermula krisis ni.. melagakan melayu dan memecahkan melayu agenda DAP walaupun dia parti pembangkang sama PAS dan PKR.. dia cina... tentu dia da agenda yg tersendiri..kalau nak salahkan MCA.. selama ini tak pernah pulak israel masuk negara kita.DAP apa ingat dia suka ka selama ini diperintah oleh melayu? mesti dia ada plan mau ambik ini negara. yg pentingnya harus dipecah belahkan melayu terlebih dahulu? kalu korang duk diam dan pk balik.. korang akn tau rasional nya.. PBB sama israel mcm kawan baik.. tapi kita pkir balik macam mana sulu yg tiada apa2 dapat bantuan senjata? n yg penting berani memasukkan PBB dalam hal ni.. sedangkan mereka tahu mereka salah dalam melanggar undang2 perang negara. tapi kenapa masih berani? yaa kerana bantuan israel... n israel adalah kawan PBB.. sapa percaya sama PBB? amerika sahaja..

    saya dapat maklumat ini dari orang yang pernah bekerja sama DAP dan dia keluar setelah dia mengetahui niat jahat DAP. tak salah juga kalau saya mau kongsi maklumat ini sama2 kita melayu dan sayangkan malaysia.. kalau betul lah apa rancangan israel sama DAP.. kita juga yg akan hancur..sebelum terjadi kita pikirlah. tak juga saya sokong mana2 pihak kerana masalah ni mmg tak terungkai. tapi yg penting masalah ni menjurus kepada perpecahan melayu.. bukan kaum cina.. cuba kita pikir kan semula...(BN mmg tak perfect tapi sekurang kurangnya selama dia memerintah negara kita tak pernah terjual kepada negara lain dan segala perjalann teratur).. itu sahaja sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dengr benda yg sama juga.. tapi taak tau plak ko pun dengar..aku tak tau..penang pun dah macam tu.. hurmm apa lagi malaysia nnti. tk apalah pihak pembangkang pasti menyesal satu hari nnti negara tergadai. sekarang benda tak nampak.. yg ada sekarang pun dia tak bersyukur. tak apa bro. aku nak duduk luar negara,,, hahahah

      Delete
  63. Mmg anwar ibrahim dalang semua tu.. walaupon ada bukti, bukan senang nk tangkap org licik cam dia

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!