PANAS WEI! KENA BACA LAGI ARTIKEL TUN DAIM PASAL ANWAR AL JUBS!

Siapa yang tidak kenal dengan Tun Daim Zainuddin? Satu nama yang besar juga merupakan tokoh ekonomi negara, suatu ketika dahulu. Walaupun Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim pernah berkali-kali cuba untuk menjejaskan imej dan kredibiliti beliau namun ternyata mantan Menteri Kewangan itu mempunyai khalayak penyokongnya yang tersendiri.

Malah sehingga kini, beliau dikatakan masih disegani oleh masyarakat dan pendapat yang diberikan sering dijadikan sumber rujukan. Malah Tun Daim juga terkenal dengan polisi 'pinjam daripada dalam negeri dan biarkan wang itu berkitar semula untuk dalam negeri'.

Atas faktor tersebut, maka bukanlah sesuatu yang mustahil apabila akhbar arus perdana New Sunday Times dan Berita Minggu telah menjemput beliau untuk membicarakan mengenai politik tanah air ketika ini, walaupun telah lama bersara sebagai ahli politik.

Di dalam wawancara tersebut, beliau telah melahirkan rasa bimbangnya tentang keselamatan dan kesejahteraan negara sekiranya Anwar menjadi PM. Ini kerana menurut beliau, Ketua Umum PKR itu dipercayai akan mengucar-kacirkan negara. Ia berdasarkan kepada kemampuan Anwar yang tidak arif dalam bidang ekonomi dan sentiasa memerlukan orang lain untuk memberitahu apa yang perlu difikirkan dan dilakukan.

"Saya percaya beliau (Anwar) akan kucar-kacirkan negara dengan mendapatkan nasihat daripada pihak seperti IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa), Bank Dunia dan Wolfowitz (Paul Wolfowitz, bekas presiden Bank Dunia)," katanya.

Apa yang lebih membimbangkan ialah, apabila Tun Daim membayangkan kecenderungan Anwar untuk mengikut telunjuk Amerika Syarikat sekiranya pakatan pembangkang itu memenangi Pilihan Raya 2013 yang akan berlangsung tidak lama lagi. Malah menurut beliau lagi, ia berdasarkan kepada sikap Anwar sendiri yang suka dikaitkan dengan kuasa-kuasa Barat seperti Eropah, Amerika dan Australia.

"Beliau suka dikaitkan dengan Eropah, Amerika dan Australia. Beliau cuba dapatkan sokongan Australia untuk mengutuk pilihan raya kita tidak adil. Beliau bercakap tentang Arab Spring tetapi bukan melalui revolusi sebaliknya menerusi peti undi," jelas Tun Daim.

Ketika ditanya mengenai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tokoh ekonomi itu menegaskan bahawa Najib adalah calon yang sesuai untuk menjadi Perdana Menteri berbanding Anwar Ibrahim.

"Saya mahu Najib menang kerana saya berpendapat Anwar bukan calon yang tepat untuk menjadi Perdana Menteri."

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

100 Responses to "PANAS WEI! KENA BACA LAGI ARTIKEL TUN DAIM PASAL ANWAR AL JUBS!"

  1. Nuar jubo takbelay jadi pm. Temberang saja yg dia reti. Jasa dia nak itro bahasa baku. Orang kelate mano boleh ubah slang. Bodo nuar jubo takbelay jadi pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat kunyit jadi pengerusi kelab lgbt semalaysia dah la....lagi ramai mat jambu dia bole ayat sambil menggigil....buat apa nak jadi pm...bukan dia tau ekonomi pun...

      Delete
    2. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    3. What do you mean UMNO parti haramjadah?????

      What about Parti Kencing Rakyat?????

      What about DAPigs ultra kiasu?????

      What about Parti Asuhan Syaitan?????

      You must be a real political bastard.

      Delete
  2. Old timers knows, economic crisis mid 80s,the two Tuns were the heroes, Tun D and Tun M.
    Economic crisis started 96, 97, 98, the ways finance minister at the time handdle, to me is disasterous. Most business are banking dependence, whether for sales and purchases, or for financing the business. By increasing the interest rate, people stopped buying houses, just imagine how many business related to housing development, people stopped buying cars, and how many business related to cars business, and the list go on. To start new business also people need financing, with high interest rate the installment will be high and made the new business difficult to pay. That time for business people the day and future looks grey. Luckily, the brilliant Tun intervene, and we have what we have today.
    I am no economist, but I believed Tun M is economic brilliant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because you are not an economist, thats why you believed that Tun M is economic brilliant. For economists like us, Tun M and Tun D is nothing. You are running the business while you are having unchallenged absolute power to determine all economy opportunities in Malaysia and you said that they are brilliants? If you put blind men over there, they also will success with no obstacles at all. Are you try to fool malay government servants voters? So pity to malays!!!

      Delete
    2. Anon 12:13... U dont agree with the constitutions. Feel free to move yr ass out from the country. U can exercise yr economist jargon elsewhere freely. We dont need a another chameleon over here.. Get lost.

      Delete
    3. We? Only you dnt want me but they (people) are wanting me to be there to speak the truth!!!!

      Delete
    4. way to go 1:07
      1232 knows nuts

      Delete
    5. 12.13, if u are that so called 'brilliant economist' , u should be malaysian' savior during 1997 Asian financial crisis when anwar was the finance minister.

      But hell no, none of Malaysian do care about your ' brilliant'. Malaysian are so thankful to Tun M n Tun D for their effort overcoming the issue and we are too grateful to have these Malaysian savior.

      While u r just maggots who knows to complain all the time but doesn't has any devotion to country. Shame on you

      Delete
    6. Anon 12.13 a.m.

      Open you eyes man and also open you mind. Look around.

      Compare Malaysia with certain countries in Europe. Europe man and not Asia. They are on the brink of bankruptcy. With that comes resentment and dissatisfaction from the citizens. Riots, disharmony, hardship, poverty, fear etc, etc ...

      Kudos to the Malay economists especially Tun M and Tun D. If we had followed Anwar`s financial ploy, the nation economy would have gone down the drain.

      You call youself an economist. You must be talking cock and bull man. Get lost and go preach elsewhere.

      Delete
  3. Najib Sudah Terlepas Masa Terbaik Mengadakan Pilihanraya

    Sudah dua tiga minggu kebelakangan ini ketibaan Najib ke Istana Negara pada pagi Rabu dispekulasikan sebagai tanda beliau akan membubarkan Parlimen. Malangnya Parlimen tidak juga dibubarkan. Kunjungannya ke Istana Negara mengadap Yang Dipertuan Agong pada setiap pagi Rabu sebenarnya hanyalah rutin yang wajib dilakukan sebelum mesyuarat kabinet diadakan. 

    Tetapi oleh kerana pilihanraya sudah terlalu lewat diadakan dan sudah menghampiri garisan penamatnya, maka rakyat amat ghairah menaka bilakah tarikh pilihanraya akan diadakan. Dulu tarikh pilihanraya dikaitkan dengan angka 11 yang menjadi kegemaran Najib tetapi setelah tiada lagi tarikh yang tinggal berkaitan dengan angka 11, ianya tidak lagi diperkatakan. 

    Kemudian pada setiap Rabu bila kereta Perdana Menteri memasuki Istana Negara, ia turut dikaitkan dengan tarikh pembubaran Parlimen tetapi akhirnya ia juga tidak menjadi kenyataan. Sekarang ini setiap hari diramalkan sebagai tarikh pembubaran Parlimen mengikut logik dan kepandaian masing-masing mencipta hujah yang boleh diterima akal. Namun sehingga ini tiada satu pun tarikh yang diramalkan itu betul.

    Keghairahan rakyat tentang pilihanraya sebenarnya sudah bermula sejak 3 tahun lalu lagi. Beberapa bulan selepas beliau mengambil alih jawatan Perdana Menteri pada April 2009 dan ketika beliau sibuk memperkenalkan beberapa dasar dan slogan baru, ramai yang mengatakan ketika itulah sebenarnya masa yang sesuai untuk beliau mengadakan pilihanraya. Tahun 2010 atau 2011 di mana ketika namanya belum banyak tercalar adalah masa yang sesuai untuk mengadakan pilihanraya. Itulah tanggapan ramai.

    Walaupun Najib berhujah bahawa beliau memerlukan lebih masa untuk membuktikan program transformasinya membuahkan hasil baru mengadakan pilihanraya, hakikatnya semakin masa berlalu berbagai perkara lain pula yang muncul. Terdedahnya skandal lembu NFC yang melibatkan Shahrizat, beberapa anak menteri yang membolot projek kerajaan, kemudian muncul pula Deepak, P Bala dan pelbagai isu lainnya telah menyebabkan peluang BN memenangi pilihanraya akan datang ini menjadi semakin tipis bersama berlalunya masa.

    Jika selepas beberapa bulan mengambil alih jawatan Perdana Menteri dan isu-isu tersebut belum muncul lagi, peluang Najib membawa kemenangan kepada BN mungkin lebih baik lagi. Hakikat itu sudah dibuktikan oleh Pak Lah yang tidak menunggu lama untuk membubarkan Parlimen sebaik mengambil alih jawatan daripada Mahathir pada 2003 dahulu.

    Meskipun sekarang ini rakyat begitu ghairah menunggu tarikh pilihanraya dan Najib pula masih mencari-cari tarikh yang sesuai yang memungkinkannya mencipta kejayaan, sebenarnya masa yang tinggal ini semuanya tidak sesuai lagi untuk membuahkan kemenangan baginya. Najib mungkin hanya boleh memilih tarikh yang sesuai di antara tarikh dan masa yang tidak sesuai lagi..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...nujum pak belalang betul lah lu bhai...ehhhh suka hati ds najib lah nk bubar sebab....dia PERDANA MENTERI.. Lu sapa lak yg nk kesah sngt ngan tngungjawap PM...bhai tak perlu nk fenin kepala nk buat spekulasi sbb takda maknanya SPR atau PM nk dngr ckp lu..

      Delete
    2. Anon 11:52... Lu ingat najib bangang mcm Anugerah Tuhan kaki liwat? Org bangang mcm dia yg tgh kelam kabut sekarang x tau strategi menipu apa nak buat. Lu pulak jadi tukang mop air lobang najis.. bagus2..

      Delete
    3. ini la d kata kan umno hanya gila kuasa pangkat dan harta shaja. berjuang utk rakyat hanya lakonan jee..terima kasih DSAI krna mengejut umno dri tdor yg lena slame 55thun. skaang ni rakyat hnya mnunggu mse yg ssuai je utk mngkafan kan umg00k dan BEE END.....

      Delete
    4. Mangkok jamban,senang je kalo ko x suke msia ko berambus la mangkok!komen byk2 x guna la..sapa2 sayang kat jubor tu pakat ramai2 pindah kat sulu suruh gay tua tu jadi PM kat sana.,,boddo mu!!!!

      Delete
    5. aku dah kata dah....pencacai pr khasnya pgayr dah naik giler dan meroyan memikul biawak gay yg bernama mat liwat!!!!

      Delete
    6. Disebabkan kebodohan pr yg meramal parlimen bubar awalla yg membuatkan geng kiram tpaksa serang sabah awal.ada hikmahnya najib x bubarkan parlimen awal.sbb pasti si tua gay ni nak buat huru hara.kan da tbukti?ini kali pembangkang langsung xde kt parlimen pas pru13.aman malaysia

      Delete
    7. Bhai 09.39 aku setuju dgn apa yg lu ckpkn,satu kejutan kpd anwar bila ds najib tak bubar parlimen pada saat sulu nk serang sabah...anwar yg goyang sbb sabah masih tenang....yg aku pelik,knp negeri bwh pr takut nk bubar...takkn tak berani kot...!!!

      Delete
    8. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    9. Anon 12:32.... ko tak takut jadi mcm n.ajis @ Bala ker?

      Delete
  4. .........

    Dengan pelbagai isu yang muncul sekarang manakala tahap kesiapsiagaan rakyat kepada perubahan pula sedang berada di puncaknya sekarang ini, apa pun yang dilakukan Najib tidak lagi memberi kesan kepada rakyat. Pembentangan Najib mengenai laporan tahun Program Transformasi Ekonomi baru-baru ini yang diharapkannya memberi impak kepada sokongan rakyat, ternyata hanya disambut hambar. Tidak ada rakyat yang teruja, malah media-media pro kerajaan juga seperti menyiarkan berita mengenainya tanpa jiwa. Ia hanya seperti berita kemalangan jalanraya atau kejadian curi motosikal yang boleh dibaca setiap hari.

    Begitu juga pengumuman Najib mahu menjadikan BR1M sebagai inisiatif tahunan, langsung tidak disambut gembira oleh rakyat. Secara umumnya rakyat tahu bahawa pengumuman itu hanyalah satu bentuk pancing undi untuk pilihanraya dan kerana kekuatan pembangkang makin kuat hari demi hari. Jika pembangkang tidak makin kuat, ramai yang percaya tidak mungkin pengumuman itu terkeluar daripada mulut Najib.

    Begitu juga dengan pelbagai program dan pengumuman yang dibuat oleh Najib. Ada saja isu yang dibangkitkan kemudiannya yang menjadikan ianya tidak memberi impak sepenuhnya sebagaimana yang diharapkan.Bagi kebanyakan rakyat, pilihanraya kali ini adalah pilihanraya untuk perubahan. Selain janji-janji PR yang lebih menawan hati dan memberi logik di hati rakyat, perubahan juga merupakan satu-satunya jalan untuk menzahirkan pemimpin dan kerajaan yang benar-benar berorientasikan rakyat pada pada masa depan.

    Walaupun PR belum terjamin 100 peratus mampu menjadi kerajaan yang lebih baik berbanding kerajaan sedia ada tetapi apabila perubahan dapat dimulakan, perubahan seterusnya menjadi lebih mudah untuk dilakukan berbanding jika terus mengekalkan kerajaan BN yang ada. Hakikatnya inilah keyakinan majoriti rakyat sekarang. Inilah juga keyakinan pengundi bukan Melayu. Sebab itu, agenda perubahan ini bergema di mana-mana.

    Bersemaraknya keyakinan terhadap perubahan di kalangan rakyat ini antara puncanya adalah kerana penangguhan yang terlalu lama untuk mengadakan pilihanraya yang telah dilakukan oleh Najib. Dengan berlalunya masa, timbul pula berbagai isu, dibantu pula oleh kemunculan beberapa individu seperti Deepak, P Bala dan bapa Saiful Bukhari misalnya, sementara kebanyakan pemimpin kerajaan sendiri tidak menunjukkan iltizan perubahan, lantas menjadikan pekung dan kurap yang selama ini terlindung semakin kelihatan di mata rakyat.

    Tidak berubahnya sikap pemimpin dan kerajaan dalam banyak perkara menyebabkan rakyat merasakan perlunya mereka diubah. Perubahan merupakan satu-satunya penawar yang diyakini rakyat untuk mengubati kebejatan pemimpin dan kerajaan yang ada.

    Ketika ini, Najib mungkin sedang memikir-mikir tarikh dan masa yang sesuai untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihanraya. Harapannya bukan setakat menang tapi menang dua pertiga. Tetapi apa pun tarikh yang dipilihnya nanti, ia tidak mungkin mampu menghasilkan keputusan yang lebih baik berbanding jika pilihanraya diadakan pada tahun 2010 atau 2011 lalu. Semua tarikh dan masa yang tinggal adalah tarikh dan masa yang tidak sesuai dan tidak lagi memihak kepada Najib dan BN.

    Tarikh dan masa yang sesuai untuk BN telah lama berlalu sebenarnya. Sisa-sisa tarikh yang tinggal ini hanyalah tarikh kematian saja. (SH 21/03/2013)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak benar lu yg nazak.. Sabar beb..

      Delete
    2. Hahaha...klu dah tahu skrg masa kematian bn kan ke bagus utk lu org... Anuwar blh teruskn aktiviti dia...nik aziz blh g hospital utk buat terapi kaki dia... Hj hadi dah boleh tempah baju utk jd pm(klu anuwar rela)karpal dan kit sial dah boleh rangka perlembagaan baru...
      Mat sabu dh boleh diet sbb tak perlu nk jwp hudud...nizar nga ngeh dh boleh suruh org berlatih berguling kt jalan raya....

      Bhai pasal brim tu...aku setuju ngan ckp lu sbb lps najib umum aku tak nmpk pun ada buat perhimpunan mcm bersih tu utk tunjuk rasa suka pada pengumuman brim tu...org histeria psl brim pun takda dan yg paling penting takda pulak rakyat yg tak ambil brim tu...

      Delete
    3. hahahaaa....dah tak mampu jadi kerajaan yg baik...buat apa simpan biawak gay tu??!!
      baik korang simpan dlm zoo atau humban ke laut sulu jer!!!!

      Delete
    4. Tak kira pemimpin kerajaan atau pembangkang, sekiranya salah, memang aku kondem.
      Aku tak kira sapa2....

      Delete
  5. MF mohon dipautkan disini,blog tuan telah sedia dipautkan dihalaman MF ,tq salam satu perjuangan~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. wo!!!satu lagi blog pro bn....makin lemah puak pr nie!!!!

      Delete
  6. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  7. Dari Wikipedia....

    "In 1974, Anwar was arrested during student protests against rural poverty and hunger. This came as a report surfaced stating that a family died from starvation in a village in Baling, in the state of Kedah, despite the fact that it never happened"

    Ini la keje Anugerah Tuhan dari dulu sampai sekarang. bangang piang.... SAPA YG BAWA BUDAYA FITNAH NI DARI DULU SAMPAI SEKARANG????

    ReplyDelete
    Replies
    1. dasar penjubo dari zaman remaja sampai ke tua...tunggu nak mati jer!!!!

      Delete
  8. Wa memang angin betul dgn Tun M... Klu x disebabkan Tun M maka Anugerah Tuhan x akan kucar kacirkan negara dgn cerita dongeng yg tak habis2...

    Nak berangan jadi PM... wei..ukur baju di badan sendiri la bangang... Nak melingkup boleh la.. Tapi Wa juga kena repect dgn Tun M sebab dia mengaku dia banyak buat silap tapi memecat Nuar ni bukanlah satu kesilapan.

    jadi MOF pun nak amik kursus dgn Daim, baru dapat satu dua point dah melalak mcm dia MOF yg terbaik... sebab lu bangang la semua jadi kelam kabut... Isk2 nasib la Daim x ajar abih.. klu x nanti George soros pun kena kelentung dgn lobang najis ni...

    Puak2 Anugerah Tuhan..jgn panas.. Pemimpin lu mmg bangang sejak azali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    2. Bhai 12.32 ini hujah ke..statement ke atau sekadar nk tunjukkan kekurangan serta kelemahan lu...ini jew yg mmpu lu kongsikn dlm blog...hahaha kesian kesian try lagi ya bro...

      Delete
  9. euww mengigil taw

    ReplyDelete
  10. Awas tiga cara BN mahu tipu

    PERMATANG PAUH: Para pengundi diingat tiga cara menipu yang cuba dibuat oleh pihak tertentu termasuk petugas Umno dan BN menjelang pilihan raya ini.Ketua Srikandi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Siti Aishah Sheikh Ismail (gambar)mendedahkan, terdapat tiga perkara sedang dirancangkan oleh jentera Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kuasa Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.Perkara ini baru sahaja di kesan dan beliau meminta semua pihak berwaspada dengannya.Katanya, mereka diminta mengawasi gerak geri Wanita Umno yang akan berlakun sebagai Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang turun ke rumah-rumah khususnya di luar bandar untuk mengajar cara mencelup jari kelingking dengan dakwat hitam. PERMATANG PAUH: Para pengundi diingat tiga cara menipu yang cuba dibuat oleh pihak tertentu termasuk petugas Umno dan BN menjelang pilihan raya ini.Ketua Srikandi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Siti Aishah Sheikh Ismail (gambar)mendedahkan, terdapat tiga perkara sedang dirancangkan oleh jentera Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan kuasa Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.Perkara ini baru sahaja di kesan dan beliau meminta semua pihak berwaspada dengannya.Katanya, mereka diminta mengawasi gerak geri Wanita Umno yang akan berlakun sebagai Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang turun ke rumah-rumah khususnya di luar bandar untuk mengajar cara mencelup jari kelingking dengan dakwat hitam.

    Bila kelingking dicelup dakwat tersebut katanya,  ia akan mengambil masa tujuh hari untuk luntur.  Bila berlaku begitu mereka dianggap sudah mengundi dan tidak sama sekali diberikan peluang memasuki bilik pengundian pada hari pilihan raya nanti."Lazimnya jentera tajaan BN menggunakan nama NGO untuk menyenangkan mereka menyelinap masuk ke kampung-kampung kononnya untuk mengajar terutamanya kaum ibu tentang kaedah penggunaan dakwat hitam oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) ketika mengundi kelak.  "Mereka akan bertindak dalam masa tiga hari sebelum hari pengundian, " tegasnya di majlis ceramah Pentas Wanita di perkarangan Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti semalam.Perbuatan kedua yang dirancang ialah mereka akan menyamar sebagai pegawai TEKUN, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan sebagainya untuk meninjau projek atau bertemu dengan kelompok yang membuat pinjaman.Mereka akan meminta kad pengenalan dan mengambil gambarnya lalu memproses untuk diklonkan kad pengenalan individu terbabit.  Bila proses ini berjaya kad pengenalan itu nanti diiberikan kepada pengundi hantu dan bila pemilik asal hendak masuk mengundi namanya telah pun dipotong tanda sudah ada orang mengundi bagi pihaknya.Ketiga sambung Siti Aishah, mereka akan menggunakan ruang di sebelah tengahari hari mengundi iaitu petugas kita alpa dan tinggalkan pondok panas atau balik ke rumah untuk mandi, solat dan sebagainya.Petugas jelasnya,  hendaklah senantiasa berada di pondok panas dan sepanjang perayu undi bertugas.  "Jika sampaI waktu solat, makan dan seumpamanya berikan tugasan orang lain sekejab. Jangan biarkan hadapan pintu masuk tempat mengundi tiada petugas Pakatan Rakyat," tegasnya."BN dan Umno mesti laksanakan perkara tersebut di kala kita alpa. Justeru itu, para petugas yang dilatih khas kena bersedia setiap masa," jelasnya diiringi laungan  'Lawan Tetap Lawan'.Berceramah sama ialah Pemangku Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Pulau Pinang, Aida Yusuf Rawa, bekas penyanyi, Dayangku Intan, Ketua Wanita DAP, Choong Eng dan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. idea korang yg nak calit jari mrk spy mrk tak dpt mgundi....
      kami org bn dah agak cara korang buat kerja....korang kluarkan video nurul dan tuduh umno/bn!!!
      samalah kerja calit jari tu!!!!

      Delete
    2. Bhai...statement ni akan di gunakan sebgi alasan utk mensabotaj kn pru bila pr diumunkn kalah...bhai,nmpk sngt penyokong pr ni tak begitu cerdik sbb smpi ada 'NGO' kena ajar...hahaha takkan lh org yg tak leh ngundi hari tu balik rumah ngan senang hati dan redha cam tu jew...cari lh alasan yg lebih james bond lagi...

      Delete
    3. Juragan 69 & 9;27am.....kalau bn di pihak yg benar, tidak perlu bimbang & berdukacita.

      Delete
    4. Bhai...lu ada nmpk ke kitaorg bimbang dan berdukacita....?

      Delete
  11. Bodoh punya ketua serikandi( konon serikandi).

    Kau ingat kaum ibu dan org kampung bodoh
    mcm ko ke? Celup jari tu tak payah diajar lah
    bodoh.sampai masa mengundi, petugas spr
    kat pusat mengundi boleh tunjuk ajar lah bodoh.
    Entah2 ko yg ada niat nak menipu mcm tu..

    ReplyDelete
  12. bodoh pakatan memang xbleh nk sorok..termasuk pengikut2 dia...org tua2 pesan bodoh tu cuba disimpan2..jgn terlebih2 mnunjuk2...sape yang korang nk kapankan nie?mat sabu kata nk buat arab spring,hormat la sikit..ikut majoriti..jgn majoriti nk kna ikut minoriti..PRU 13 insyaallah akan kita pertahankan dan memenangi lebih 2/3..

    ReplyDelete
  13. Papagomo mana mau lari??? Hero konon, ceh! Spi x mengaku blog dia. Fitnah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kusam dah kalah....tahniah papagomo...
      biar mrk gelisah pikul biawak gay tu!!!! hahahaaaaaa

      Delete
  14. Umngok film production mempersembahkan VIDEO SEX NURUL EZZA. kahhhhhhhhh... kahh.. kah... kiii.... ki... ki... keh! Keh! Keh! Kahhhhh.... kah..... kah...... buat le cite nurul derhaka ke? Nurul tendang anak ke? Nurul maki suami ke? Baru org percaya sikit. Vagang betul blogger blogger umngok. Nenek aku pun tawa tegolek golek. Adoi.... bodoh betul bila jadi ahli umngok ye. Kahhhhh.... kah... kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh!!!sendiri tayang sendiri tonton...org lain pulak salah!!!
      cai...rakyat tahu pgayr pecah 2 sekarang dan yg heboh video lucah tu ialah seteru nurul dlm pgayr!!!!
      krn takut dgn biawak gay...tuduh umno!!!
      cantik dakyah yahudi yg korang guna...mcm org tak ada agama jer...asyik buat fitnah jer!!!!!

      Delete
    2. cai!!! rakyat dah tak ada rasa simpati lagi dgn kisah moral babi korang cai!!!
      baik korang tayang video biawak gay tu di barisan hadapan lahad datu ker...mgkin rakyat akan simpati..
      tak pun video bewak gay tu pi tembak kepala sedaranya sos tiram ker!!!

      Delete
    3. PENCACAI PR KAN KE BONGOK...
      SI PUDIN YG TIMBULKAN
      ISU VIDEO SI NURUL....
      MINTAK SI PUDIN KELUARKAN NAMA AGEN
      UMNO YG AJAK DIA TENGOK VIDEO TU...
      CEPAT..CEPAT...SAPA ORANG UMNO TU...

      Delete
  15. Bhai 09.28...video nurul aku tak nk komen,sbb aku dh komen dah sblm ni...cuma bab nenek lu ketawa tergolek2 hahaha nenek lu nyanyuk ke hapa...lu boleh sembang blue ngan nenek lu..
    Bhai,lu jgn tunjuk aksi anuwar pada nenek lu nti KECIK ati aruah atok lu...sbb nenek lu tngk ANU org lain...

    ReplyDelete
  16. malaikat maut umngokMarch 27, 2013 at 10:56 AM

    Umno Filem Production asyik guna pelakon sama je untuk filem seks mereka.. shakali-shakali cuba la panggil Najib n Ziana ke.. Semah and hero Hindustan ke... or Rais ngan robengah ke ... jadi pelakon... kan best gitu... !! ahakzzz

    Umno ni suka sangat kat video seks... kang i keluarkan video Najib dengan dot dot dot ... baru tau... !! nyampah aku.. !

    Kalau nak lagi gempak, buatlah filem Kavita dengan Sharafuddin, confirm box office.. !



    Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim antara pemimpin PKR yang dikaitkan dengan dakwaan video seks terbaru yang mungkin dikeluarkan oleh Umno pada masa depan, dakwa Datuk Saifuddin Nasution.

    Setiausaha agung PKR itu berkata, beliau sudah ditunjukkan "sedutan" dua video berasingan - video pertama didakwa aksi Nurul Izzah dan video kedua didakwa melibatkan bapanya - "dua atau tiga hari lalu".

    Saifuddin mendakwa, agen Umno menggunakan video itu sebagai amaran kepadanya tetapi menurutnya PKR tidak gentar kerana isu itu kerana sudah terbiasa sejak dari dahulu lagi.

    "Kita sudah menghadapi perkara itu sejak 14 tahun lalu," katanya.

    Sementara itu, Saifuddin juga dalam kenyataannya hari ini berkata, mereka menerima maklumat daripada "sumber yang boleh dipercayai" bahawa video itu dihasilkan melalui manipulasi imej digital.

    Menurutnya, ia melibatkan pencantuman babak yang tidak berkaitan untuk memberi gambaran pemimpin berkenaan terbabit dalam salah laku seks.

    Mengulas tindakan itu, beliau berkata, sudah menjadi lumrah perjuangan, termasuk dalam sejarah Islam apabila Nabi Yusuf AS, Maryam AS dan Aishah RA sendiri diuji dengan dakwaan seksual.

    "Jika insan-insan mulia ini diuji sebegini rupa, sudah tentulah insan biasa seperti kami tidak akan terlepas dari dugaan dan fitnah. Fitnah dan tuduhan-tuduhan seksual palsu yang bertubi-tubi ini hanya meyakinkan kami akan ketulusan perjuangan kami," katanya.

    "Dan kami yakin video-video palsu ini akan dilihat rakyat sebagai taktik politik Umno yang terdesak, jijik dan keterlaluan."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...video nurul jijah yg diterbitkn oleh ANU ANU FUCKDUCTION...bhai lu ckp kt boss lu,tak payah lh gadai maruah anak dia utk politik...ANUwar dah takda maruah,so tinggallh sikit maruah anak tu...nak tagih simpati pun bukan camni bhai...kita ada agama, kita ada maruah!!

      Delete
    2. korang nak tagih simpati dpd video yg korang tayang!!!
      rakyat dah tak kesah!!mmg bapak anak mencemarkan bangsa melayu dan islam!!
      simpati??!!ptuihh...benci lagi ada!!!!

      Delete
    3. terdesak nya puak pkr nie sampai terpaksa buat promo video seks jijah kat blog nie yer, sendiri pasang jerat, sendiri terkena!! tapi biasalah kan, orang kata mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi, bapak borek anak rintik, nie la buktinya anak ikut jejak langkah bapak, anak bapak..anak bapak..izzah kau memang anak bapak!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  17. malaikat maut umngokMarch 27, 2013 at 10:58 AM

    Rupanya Sebab Ni Daim Meroyan..

    Daim Zainuddin didakwa takut dengan kemungkinan Pakatan Rakyat akan mentadbir Putrajaya selepas pilihanraya ke-13 kerana bekas Menteri Kewangan itu adalah antara kroni terbesar Umno yang akan hilang kekayaan yang mereka. Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata Daim telah menyalahgunakan kuasanya sebagai menteri apabila mengaut keuntungan dan kekayaan saham Bumiputera bernilai ratusan juta ringgit untuk diagihkan kepada kroni dan keluarganya.


    Anwar mendakwa, beliau mempunyai rekod yang membuktikan salah guna kuasa Daim semasa memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan dari tahun 1984 hingga 1991.

    “Daim itu bimbang dengan kekayaan yang diambil secara haram daripada negara. Apa yang saya tidak setuju ialah ekonomi negara itu digunakan untuk memperkayakan keluarga dan kroni. “Daim sendiri tahu ratusan juta wang Bumiputera miskin diagihkan kepada kroni beliau.

    “Saya tahu dan faham rekod yang ada kerana saya menggantikan tempatnya sebagai Menteri Kewangan selepas itu,” katanya dalam satu sesi temuramah bersama radio dalam talian yang dipancarkan dari London, Radio Free Malaysia (RFM) malam tadi.

    Dalam wawancara dengan akhbar kawalan rejim Umno New Sunday Times, Daim berkata Anwar kononnya bukan calon yang tepat untuk menjadi Perdana Menteri.

    Daim mendakwa Anwar akan mengucar-kacirkan negara dengan memimpin dengan nasihat Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia.

    Beliau turut mendakwa, tiada suatu idea signifikan datang daripada Anwar selaku Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor.

    Anwar menegaskan, semasa beliau dilantik sebagai Menteri Kewangan, ekonomi negara membangun pesat antara 9 hingga 10 peratus setahun di samping hutang dan defisit negara dikurangkan.

    Anwar berkata beliau yakin ekonomi negara akan bertambah lebih baik sekiranya Pakatan Rakyat diberi mandat untuk memerintah kerajaan persekutuan dalam pilihanraya umum akan datang.

    “Soal ekonomi negara saya yakin ia dapat ditambah baik seperti yang dilakukan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang yang jauh lebih baik pengurusannya.

    “Jadi bagaimana kita katakan pengurusan ekonomi Pakatan Rakyat itu lemah berbanding Umno-BN sebelum ini?” soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai malaigay mnkuk bertingkat...aku dh agak apa yg akan lu org katakn pada tun d..cuma aku tak tau sapa agen dia yg akan tlg war2kn...rupanya lu malaigay..
      Bhai...klu anwar popular ngan saman dan saman atau anwar dgn mahkamah berpisah tiada...dan beliau ada maklumat utk kaitkn tun d dgn salahguna kuasa...KENAPA tak repot bhai...

      Kenapa anwar biarkan seorg penjenayah bebas...anwar pun dipenjara bertahun2 sbb salah guna kuasa...knp dia tak repot, mana pergi 36 kotak rahsia yg ada berbagai maklumat tntng salah guna kuasa tun m dan kabinet beliau...kemon bhai...lu org bukan artis yg selalu bg alasan KLISE...ahli politik mesti firm dgn prinsip politik...

      Bhai...kenapa lu org letakkn selangor dan pp sebagai contoh jew...kenapa tak tunjukkn kelantan dan kedah yg maju bersama pr...bhai klu anwar sebagai penasihat ekonomi mnjadi punca selangor maju...kenapa beliau tak buktikn kehebatan beliau di kedua2 negeri tersebut...takkan lah kedah dan kelantan tak mmpu nk byr lbh sikit pada anwar...klu gaji anwar kt selangor SEBLN sehinggit,kedah kelantan byr le SEHARI sehinggit...

      Lu org klu buat kempen kat taska boleh lh bebudak taska percaya(ntah2 budak tu pun lbh cerdik)hahaha selangor dan pp lbh berjaya di bawah pr...hahaha lu org nmpk cam cerdik tp...hmmm lu malaigay,agak2 le bhai utk cuba mmbodohkn org dlm blog...MANA 36 KOTAK MAKLUMAT SALAH GUNA KUASA

      Delete
    2. aku dah kata dah...usaha mrk nak bersihkan biawak gay tu menyusahkan mrk jer!!!!
      baik korang bagi jer dgn limbabi...biar dia panggang dan salai jer biawak gay tu!!!

      Delete
    3. Betul la cakap Tun M,anuar mampu yakinkan pencacai dia buah limau adalah buah oren..

      Benda tipu dikatakan benar, benda benar dikatakan konspirasi..

      Kalau betul sgt dakwaan anuar tentang Daim, kemukakan rekod salahguna kuasa Daim dr 1984-1991..

      Kemukakan 36 peti maklumat salahlaku Tun M..

      Kalau susah sgt, keluarkan jam omega dulu..dengar cerita anuar dah ada omega palsu dlm simpanan yg bakal dikeluarkan meenjelang PRU, betul ke??

      Delete
  18. SALAM MENTEKEDARA TAIK SAMA NGAN SALAM SATU MALAYSIA.........BIJAK NYA PALA OTAK PUAK BEWAK NI...BILA LIM GUAN ENG NAK WAT PEMBANGUNAN DEPA HABAQ PERAMBAT MELAYU. PUAK BEWAK PON NAK PERAMBAT MELAYU LA TU SABIK NAK WAT PEMBANGUNAN SUH SUMA DAPAT MENTEKEDARAH AYAQ. BIJAK SANGAT PUAK BEWAK BULIH GANTUNG LA KAT LANGIT LOGI RAWATAN AYAQ TU.KALU KHALID BAGI....JOH SEKALI NGAN KENA PASAI PUAK2 NI WAK LAGU MANA BEIK PON KHALID MISTI DEPA HABAQ BODOH. KALID BAGI MISTI DEPA HABAQ KHALID PERAMBAT MELAYU....KHALID TAK BAGI DEPA BISING. CAGHA PALING EFEKTIF KERAJAAN BEWAK GANTUNG LOGI AYAQ TU KAT LANGIT. BARGHU TAK SERABUT NGAN SAPA2.he he hegurau ngan ...bewak pon...bewak laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang gila ka apa bewak lorik...atau jiwa hang kacau...ckp cam akai tak kt kepala lutut...hahaha kesian kt hang nooo

      Delete
    2. sapa suruh korang pikul bewak gay bernama mat liwat tu??!!kan dah menyusahkan korang jer!!!humban jer ke laut sulu..biar dia berenang ke pulau sultan tiramnya...

      Delete
    3. Anon 12:43...mmg lawak...bewak gay??!!
      mrk sedar bewak gay tu menjadi liabiliti puak pr sekrg...sedih dan kesian!!!
      bersusah payah mrk nak spin tapi bewak gay seronok main dgn lubang puki dan lubang taik!!!

      Delete
    4. Lord ried bebal, pembangunan apa yg ko maksudkan?? Terowong dasar air?? Bhai, ko Tanya dia berapa peruntukkan diperlukan?? Tun m kata membazir.. Xpyh sibuk buat terowong, manifesto nak hapuskan tol For example jambatan Pp pun tak tunai lg apa citerr??

      Projek tu pun ko tanya guan eng dia nk bg kat sapa?? Sapa lg Kalau bukan bangsa dia! Kontraktor melayu Penang ramai da blacklist kebulur kt Penang. Padahal peruntukkan tu guna duit melayu yg bayar cukai jugak. Kalau ko tak nampak jugak racism dap ni, aku taktau nk ckp apa

      Delete
  19. HAIII PAHABAQ SUMA... BEWAK AMENO MULA PANAS,BILA BODO PIANG ADA DEGREE, DIPLOMA, SIJIL APA JADI? MAKAN GAJI BUTA. MASUK KEJA LAMBAT,,BALIK AWAI,,BUAT KEJA MACAM SIPUT BABI,,TAK HORMAT PELANGGAN LANSUNG WALHAL LULUSAN SPM SAJA,,,KOMLEIN BANYAK,,,CUTI MAU BANYAK,,,BONUS 1/2 BULAN TAK MAIN, MAU 2,3 BULAN BONUS, TAK SEPADAN KEJA,,INILAH PENJAWAT AWAM BAWAH AMENO,,BUAT RUGI DUIT AKU BAYAQ CUKAI SAJA DOK TANGGUNG BEWAK2 IDUP NI.ADA AKAI KA AMENO?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lord ried bewak makan najis, tok sah dok buat laqut mulut cakap banyak la, kalau semua yang hang sebut dalam komen hang tue dapat kat hang, aku gerenti, tobat lakum hang tibai punya. Pas tu bleh dok tuding jari kat kerajaan papasai pa?? Dengki dan busuk hati lord ried bewak ni,stakat hang sorang bayaq cukai, nak byaq gaji cleaner x lepaih lord reid bewak oii, x pyah bising noh, orang umno pun bayaq cukai jugak, penjawat awam bukan semua umno!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    2. Hahaha kesian penjawat awam yg ramai brrkiblatkn pr...inilah pandangan rakyat pada lu org...hahaha bewak lord reid slang kedah siam...bhai tak payah lah nk tulis susah2 slang kedah..

      Delete
    3. kimak punya lot taikMarch 27, 2013 at 12:01 PM

      PAHABAK BEWAK LOT RETAIK...AWATNYA
      MAI MELACUR SINI...HANG NI MACAM
      BARUA...MACAM BABI PUN ADA.
      TAK PAYAH LA DOK MELALAK SINI.
      HANG NAK JILAT JUBO SAPA PUN ITU
      HANG PUNYA PASAL....AWATNYA HANG
      SORANG JA BAYAQ CUKAI KA....BANYAK
      MANA CUKAI HANG TU BEWAK TAIK.
      HANG PIKIAK CUKAI HANG TU SAJA KA
      INCOME GOVT.
      CAKAP HANG SERUPA LANCAU BUSUK..
      HINGAQ TAK YENTU PASAI.MACAM
      BEWAK KAWIN DGN BABI.

      TAK DA MASA NAK GURAU2 DGN BEWAK
      LOT TAIK.

      Delete
    4. ko jeles ker!!!apa yg bewak gay ko dah buat cai???meliwat jantan...dan meliwat janji dgn rakyat!!!
      ko klu nak hidup selesa...humban jer bewak gay tu ke laut sulu atau lubang taik jer!!!

      Delete
    5. kimak punya lot taik,
      bewak kawin dengan babi! terbaiklahhh..

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. Gua government servant yg setia dgn BN. Tp rakan sejawat gua boleh kata ramai jgk critic kerajaan, hina najib hina rosmah, tanpa sembunyi2 sokong pembangkang..

      Dan mereka2 ini jugalah yg buat kerja sambil main Facebook,sambil YouTube dengar ceramah anuar, tido terrbungkang kat cubical waktu kerja..Belum lagi masuk lmbt balik awal, ngulor minum kopi..

      Bg gua, manusia berkiblatkan pr mmg mcm ni perangai mereka..segala kritikan hinaan ke kerajaan terpalit kehinaan ke muka sendiri sehingga org lain seperti cai pr sendiri menghina mereka.

      Delete
  20. salam..mintak tolong pautkan blog sya disini..

    http://rockmetalpower.blogspot.com/

    sya sudah pautkan blog anda ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wo!!!satu lagi blog pro bn....

      Delete
    2. ini semua tak penting!

      yang penting sekarang ialah video seks Anwar & anak beliau Nurul Izzah. macam mana kita pejuang2 UMNO nak hapuskan PR tanpa video seks? fikir logik la sikit.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  21. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)parti haramjadah dulu, kini, selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jadi mcm nie krn sadis menangis memikul biawak gay yg bernama anwar bin ibrahim!!!!
      hakikat pahit yg perlu ko telan cai...skrg 2013..tak spt 2008 lagi dah...
      korang jer yg angkuh tak sedar diri!!!!

      Delete
    2. Cari idea lain la yer caiii..orang dah muak la baca komen copy paste ko nie..asyik post benda yang sama ja, takkan hari hari macam nie ja fikiran ko!!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    3. nana...aku rasa jobor dia dah koyak oleh mat liwat tapi biasalah.... mentaliti nak salahkan umno jer!!!!

      Delete
    4. Kesian kesian...muda2 lg jiwa dah kacau. Bhai lu satu hari berapa kali wajib maki dan mencarut...jgn lebih maki dan mencarut dari yg WAJIB ya...

      Delete
    5. K.O United Meleis National Orgasme(UMNO)parti haramjadah dulu, kini, selamanya

      Delete
    6. ini semua tak penting!

      yang penting sekarang ialah video seks Anwar & anak beliau Nurul Izzah. macam mana kita pejuang2 UMNO nak hapuskan PR tanpa video seks? fikir logik la sikit.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  22. sepanjang pemerhatian aku...tak ada ker pencacai pr yg bijak dlm penulisan mrk?asyik kena belasah jer!!!
    adakah benar spt kata tun daim...'otak' anwar kosong bab ekonomi sekosong otak para pencacainya!?!?!
    adakah tindakan kluar parti secara beramai2 org kanan pkr menyebabkan pkr hanya tinggal keldai dan lembu yg parah memikul biawak gay yg tak duduk diam (asyik ingat lubang tail)?

    jika benar....kita pakat ramai2 undi bn utk pru13!!!!

    ReplyDelete
  23. RM0.00 26/3: Jumlah kerugian membabitkan jenayah komersil pada 2012 meningkat kepada RM1.6 bilion berbanding RM1.1 bilion pada tahun sebelumnya -Bernama

    _____________________________________________

    Inilah padah yang kita dapat dari hasil,perbuatan kita sendiri.....

    ReplyDelete
  24. RM0.00 27/3: M'sia hanya akan buat pembelian terus utk dapatkan aset ketenteraan dan bukannya melalui sewaan/ Ahmad Zahid-Bernama

    ________________________________

    Beli lah ikut cara mana pon.....yang penting komesen mesti ada....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu tak ada komisen...tak ujud prkataan salesman atau sales advisor... Lu beli kereta kt kilang atau kt dealer yg ada sales advisor...?ada akal pakai bhai jgn guna utk negative jew... Lain lah klu peralatan tntera seperti jet,kapal selam, kereta kebal,bom dan peluru ada jual kt uptown damansara,ikea ataupun jaya jusco kt malaysia...be smart bhai

      Delete
    2. mcm peliwat tua dgn jantan gay...org tengah dpt komisen lah!!!
      yg geli hati...tak ngaku pulak mggigil dari segambut!!!!hahahaaaaa

      Delete
    3. ini semua tak penting!

      yang penting sekarang ialah video seks Anwar & anak beliau Nurul Izzah. macam mana kita pejuang2 UMNO nak hapuskan PR tanpa video seks? fikir logik la sikit.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Juragan69 & 3:25pm.....kalau nak komesen jugak ke....tampung batu zahid hamidi betul2, nanti dapat le komesen.....

      Delete
    5. Aku ingt kt malaysia ni spesis bngng ,mkn guna mulut fikir guna kepala lutut dah takda rupanya ada lagi...bhai 10.10 dh buktikn... Bhai lu ptt tunjuk dimana salah komen aku ngan bhai 03.25 tntng makna komisen...klu lu takda jawapan nya arini...esok lusa pun lu boleh reply kt aku...skrg satu malaysia dh nmpk lu guna apa utk fikir...

      Delete
    6. Juragan 69......kalau nak komisen....kalau nak.....kalau xnak xpayah le tampung batu tu.....Ju

      Delete
  25. Jurangan hang memang dilahirkan untuk jadi orang tolol ngan bingai,betul orang kata kumpulan lembu umguk ni mana bisa keluar dari kumpulan dia mesti dudok kat situ sampai mati,biar pun dia tau dia akan disembelih(itu lah kumpulan lembu umguk yang diketuai oleh JURAGAN MATI BERANGAN)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..ini jew yg mmpu lu tafsirkn tntng juragan 69...hahaha ikut suka hati dan jiwa lu...asalkn lu bahagia dan jiwa tak kacau dlm destinasi politik lu...apa pun bolehlh bhai...LU KATA ..LU SUKA ..LU FIKIRLAH..

      Delete
    2. tu lah ko juragan....asyik belasah pencacai tu dgn ide bernas u....kan dah sekor lagi giler dan meroyan pikul bewak gay hidup yg asyik melilau cium lubang taik!!!! hahahaaaaa

      Delete
    3. pencacai pr tu yg bodoh piang....taksub sgt dgn penipuan anwar

      Delete
  26. Bersatu Kita Bersatu
    Dengan Setia Berganding Bahu
    Tipu Terus Menipu
    Kita Tipu Melayu

    Bersama Kita Bersama
    Menjunjung Hasrat Semua
    Berjasa Pada Kroni
    Anak Isteri Dan 'Bini'

    Lambang Kita Yang Rebah
    Dipandang Keji Dan Haprak

    Bersatu, Bersedia ... Khianat
    Cogan Katanya
    UMNO Terus Lara
    Rompak Rakyat Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....klu dh smpi cipta lirik....ni biasanya kerja org yg hatinya kecik,jiwa nya halus....apatah lagi waktu hati berduka jiwa kacau lagi lara...maka datang lh bait bait lirik...prrghhh dah rasa cam semak saik lak

      Delete
    2. ini semua tak penting!

      yang penting sekarang ialah video seks Anwar & anak beliau Nurul Izzah. macam mana kita pejuang2 UMNO nak hapuskan PR tanpa video seks? fikir logik la sikit.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  27. wei...mana dia lordreid taik tu...suda lari ka..hahahahahaha..takat tu aja la standard puak pr ni...dia pi beli ky jely kot....tak payah ky jeli lordreid taik oi...hang pakai kertas pasiak la..hahahahahahaha..kena belasah dgn juragan suda lari..hahahahahaha

    ReplyDelete
  28. Dr M: Najib mesti turun kalau prestasi PRU buruk

    Seperti penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak juga perlu berundur sekiranya gagal menunjukkan prestasi baik dalam pilihan raya umum akan datang, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

    "Saya kata secara teorinya, jika beliau tidak melakukan dengan baik, sudah tentu kedudukannya tidak stabil," kata bekas perdana menteri dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

    Beliau diminta mengulas wawancaranya dengan agensi berita antarabangsa AFP, di mana beliau dilaporkan berkata demikian. Beliau bagaimanapun menjelaskan perkara itu pendapat peribadinya yang yang mungkin tidak sepatutnya keluar.

    Menjawab soalan lain, Dr Mahathir enggan menamakan pihak yang patut menggantikan Najib sekiranya beliau berundur."Saya tidak ada sebarang calon. Saya tidak jangkakan perkara ini akan berlaku... Saya hanya bercakap daripada segi teori," katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku tak pasti apa tujuan lu copy n paste statement ni...sbb klu utk lu nk spin tun m,ds najib dan kredibiliti umno lu silap besar bhai...nmpk sngt lu tak mmpu utk gunakan akal yg Allah berikn secara efektif...

      Bhai...sbb itu smpi skrg pada aku tidak ada mana tokoh didlm umno yg mmpu menandingi kasih syg tun m pada umat melayu,islam dan malaysia yg berpaksi kan pada umno...ini membuktikn sifat cerewet beliau dlm memimpin umno utk meletakkan umno dipersada MESTI di teruskan oleh pengganti beliau...

      Cabaran utk ds najib agar tidak mengulangi kesilapan pak lah,yg cuba utk mnjadi MR CLEAN dlm politik hngakn diperguna oleh anak menantu beliau dan kesannya adalah kepada reputasi umno.
      Salahkh seorg tokoh negarawan yg terhebat dlm sejarah MALAYSIA mngingatkn serta melontarkn cabaran buat seorg presiden parti...

      Bhai...umno telah buktikn kepada rakyat, jika presiden yg ada gagal utk memimpin maka presiden MESTI bertangungjawab dgn kegagalan serta kelemahan beliau... dan yg paling baik ialah beliau harus melepaskn kepimpinan kepada yg lebih layak...

      Apa yg peliknya...ahli serta penyokong umno amat memahami tntng teguran serta cabaran dari pemimpin terdahulu, yg nmpk kalut dan cuba mengadu domba tntng situasi ini ialah penyakong PR....aku pasti bhai,majoriti rakyat malaysia faham...lu aku tak tahu..lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
    2. Juragan 69......yang berkata begitu tun M,, aku cuma menaqalkan saja, sekiranya engkau tidak bersetuju, itu bukan masalah bagi aku, mungkin engkau lebih bijak dari tun M.....dan ia tidak mustahil....

      Delete
    3. Bhai...ada lu nmpk dlm statement aku yg tunjukkan aku tak setuju dgn saranan tun m dan aku pun tahu ini bukan masalah lu...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!