PANAS! INILAH SIKAP SEBENAR PUAK DAP! TAKKAN NAK DOK DIAM JE KOT?

Tengok muka sial kalau jumpa mana- mana ludah je muka sialan komunis ni.

162 Responses to "PANAS! INILAH SIKAP SEBENAR PUAK DAP! TAKKAN NAK DOK DIAM JE KOT?"

  1. Orang korea pon x kasik muka punya pd bangsa ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu merempat UMNO dok diam jer...so, apa nak kesah....

      Delete
    2. Kau ni memang BENGAP & BUTA HATI. Jasa UMNO terlalu banyak. Jasa PAS , air liur je lah.....

      Delete
    3. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    4. Eh? Melayu merempat salah umno? Habis tu kau fail exam salah umno? X pandai english salah umno? X dapat keje bagus salah umno?bila kau nak start salah diri sendiri?

      Delete
    5. Anon 4:07 & 7:00 melayu tak merempat tapi yg merempat tu yg pemalas utk beribadat pun tak ikhlas pada allah cammana rezeki Allah nak beri ~ melayu sekarang memang kena racist kenapa tanya pada bangsa yg kau sokong tu ade dia kisah pada bangsa melayu?

      Delete
    6. Bhai 07.00...umno rasis lu kecoh siap pnggl babi lagi..dan klu cina yg rasis apsal bukan rasis...sebab dia cina ke!!!bhai lu melayu atau cina??? Jika lu melayu berapa kerap lu masuk dlm blog yg dikuasai oleh bangsa cina@dap...lu mmpu mmbaca dlm bahasa cina....bhai,tak perlu pun utk kita tahu atau masuk blog mereka,kerana sikap rasis dan chauvinist ini mereka tonjolkn dah lama (60an)dan semakin ketara pada lewat 90an

      Bhai...berapa bnyk pengalaman lu bekerja dgn syarikat cina....selain penjawat awam, peluang pekerjaan dtg dari 80% dari syarikat cina,atau syarikat usahasama cina dan negara luar...bhai adakah public bank adil kpd bangsa melayu..grup hong leong, berjaya,YTL serta lain2 syarikat yg dikuasai oleh cina,adil kepada melayu...hrp lu jwp sebagai melayu dan bukan atas ahli parti!!

      Bhai...jika tidak kerana kuota,nasib melayu didlm syarikat korporat hnya mimpi disiang hari...dan jika umno bersikap terlalu rasis, mana yg tunjukkan sikap rasis itu yg memberi kesan kepada cina...bhai lu tak rasa yg cina itu rasis klu lu yg membaruakn diri lu pada cina...klu lu mnjadi pengampu kpd cina...tp satu nasihat aku pada lu klu lu melayu....JANGAN JADI CINA YG LEBIH CINA

      Delete
    7. Cimb tu adil ke pada bangsa melayu....proton tu adil ke,pada bangsa melayu...juragan asyik spin je....kononnya umno saja yg jaga melayu,..cuba citer apa yg umno buat utk melayu selama 50 thn ni.....nak juga aku tau jasa umno utk melayu...sebab selama ni aku tak dgr pun umno bantu melayu...kroni ada la

      Delete
    8. aku dah kata dah.....sejak pencacai ni pikul bewak gay bernama mat liwat...mrk makin jadi giler dan dungu!!!!humban jer bewak gay tu dlm tong sampah!!!!
      asyik nak salahkan umno jer...yg bos pgayr tu suntut jantan gay tak pulak korang marah!!!dia kan melayu!!!atau atas nama jer tapi yahudi!!!!

      Delete
    9. buat pertama kali aku sokong juragan... kan lebih baik juragan berjuang dalam PAS untuk kebaikan agama bangsa & negara.

      hidup juragan.

      Delete
    10. Ada beberapa anon bodoh tak sedar diri kat atas ni. Tak sedar diri mak bapak kau besarkan kau pun dgn pertolongan umno tau bodoh. Kalau melayu baru nak senang sikit saja melayu bodoh ni dengki. Dia terikut2 mainan kafir laknat. Apa kerja dgn syarikat TSSM tak pulak dia rasist. Pgi tgk proton berapa banyak melayu kerja apa yg kau busuk hati bencilannya. Dasar tak berterima kasih tak mengenang budi. Kau nak Malaysia yg mcmana. Tak cukup amankah negara ini jika dibandingkan dgn negara lain mcm timur tengah ataupun indon yg ramai sgt org susah atau spore yg nasib melayunya sentiasa dikongkong agar jgn jadi kaya.

      Kau patut bersyukur kerajaan dpt jaga rakyat dgn baik. Kalau kau nak sifar kemiskinan adalah mustahil. Usa, uk yg midern pun ramai yg duduk kaki lima tau. Kau telan bulat2 apa yg pembangkang ckp kat kau tanpa berfikir langsung. Jgn besok negara ini jadi twruk melayu makin merempay baru kau nak terpekik terlolong. Mak bapak anak2 kau kebulur baru kau tau. Sekarang melayu yg jaga negara kau melayu busuk hati banyak mengata. Kalau kasi kau perintah pun aku rasa kau alibabakan kat dappig sebab kau melayu yg pandai guna air lior bercakap bukannya otak. Kaau kau bencikan umno aku rasa kau patut bawa keluarga kau duduk kat spore setahun dua. Tgk mcmana cina2 sana kerjakan kau melayu tak guna ni. Jgn terhegeh2pulak nak balik Malaysia.

      Delete
    11. cai 11:31, kou x sebut pun pasal umno vs rasuah, umno vs fitnah dan umno vs amalan pemerintahan islam... yg lain doh ok, cuba repair yg ni je.

      Delete
    12. ANON YG TANYA APA UMNO BUAT DAH 50 TAHUN PERINTAH NEGARA NI ORG CACAT AKAL ATAU BUTA MATA HATI. KALAU KAU DUDUK INDON KE AFRIKA KE AKU FAHAMLAH TAPI KAU DUDUK MALAYSIA ENJOY MCM2 YG KERAJAAN BN DAH BUAT KAU MASIH TANYA LAGI.

      KAU NI MANUSIA JENIS APA. BODOH KE DUNGU KE ATAU TAKDA PERASAAN. KALAU KERAJAAN MASIH BIARKAN KAU DUDUK ATAS POKOK ATAU HIDUP MCM ZAMAN DULU AKU BOLIH FAHAM TAPI KAU ENJIY KEMODENAN DISANA SINI KAU MASIH NAK MERUNGUT. AKU BETUL2 TAK FAHAM. MCM2 KEISTIMEWAAN YG KERAJAAN SEDIAKAN UTK KAU TAPI KAU TAK SEDAR JUGA.

      Delete
    13. oiiiiii bila masa mak bapa aku besarkan aku dgn duit umno.....
      kalau mak bapa aku tak kerja ada ka umno nak bagi duit....bodoh piang.....cakap mcm orang tak mengaji....duit umno tu elok bg kat rosmah boleh beli cincin....kalau bg anak aku makan pun nanti takut tak jadi darah daging sebab tu anak anak umno semua satu geng mcm anak nazri kerja yamseng saja......nnt dlm kubur malaikat tanya marubbuka....umno yg kasi kah kah kah...pemimpin bodoh cai cai pun bodoh....adakah semua dlm malaysia ni umno yg bagi kah kah kah........oiiii aku masa kawin nak bagi duit komisen kat saksi pun duit sendiri la wei bila masa umno bagi.....aku ngaji baca buku siang malam beli buku bawa duit pi sekolah tak daknya umno bagi mak bapa aku yg bagi tu pun hasil petani.....yg umno tau kikih duit rakyat barang naik semua naik......

      bodoh punya wolang tarak ngaji ka.....

      yg anon 11:43 pun tak cheghodik aku nak tanya apa fungsi kerajaan.....mentekedarah duit rakya beli cincin saja ka......memang patut kerajaan kena bagi semua kemudahan kepada rakyat....tp kerajaan malaysia yg ada la ni memang dia bagi tapi dia bagi sket dia kaut banyak....tu beza dia dgn kerajaan len.....

      yg tak sedar ko tu bukan melayu yg cerdik....

      Delete
    14. anon 12:10, betul tu....barang naik tapi butuh ko tak lagi naik.

      Delete
    15. Anon 12.19 kalau duit halal awat cakap macam diberi makan duit haram. Tuduh umno tuduh najib tuduh rosmah itu cara halal cara islam ka. .. Bagi tanah org melayu dan org asli kat kelata tu bukan rasuah ka. Dulu kata kalau perintah nak buat hudud lepas tu dah perintah kata lain pulak itu cara islam ka.. Kata rosmah beli cincin walhal cincin tu utk pameran. Hang tabur fitnah itu cara halal cara islam ka... CAKAP HANG NI TAK SERUPA BIKIN HANG TAU TAK. besok mati hang jawablah depan ALLAH. Kalau najib rosmah tak ampunkan siap je lah.

      Delete
    16. Bhai 12.19...tak perlu lu kata org bodoh klu lu sndiri tak cerdik...hahaha,ada ke sapa2 yg ckp tentang umno bg satu family Rm3-4k utk tanggung keluarga...bhai klu lu boleh tunjuk dlm dunia ni,mana kerajaan yg menanggung setiap rakyat tanpa rakyat perlu bekerja...aku malas nk kata lu bodoh sbb tak baik klu aku bodoh kn lu...tp tak tau lh pulak klu lu mmng bodoh...lu nsb baik aku tak bodohkn lu...

      Bhai...klu bukan bn yg perintah slps pru13 ni..adakh rakyat malaysia tak perlu kerja sbb kerajaan pr@negara berkebajikkan akan tanggung rumah,kereta,pendidikan,kahwin, anak,kesihatan,cuti2,santai di hotel 5 star dan majlis pngkebumian....bhai jd pandai sikit wlupun lu tak mampu jd cerdik...

      Bhai klu kita tak kaya bukan kerana umno, klu kita jd jutawan pun bukan kerana umno..tp itu janji Allah bhai...kita akui nya dan kita menyangupinya sewaktu ditiup kan nyawa utk kita...kita yg pilih jalan kiri atau kanan...syurga atau neraka.klu kita dah pilih malas mampu kh kita mnjadi kaya..klu kita pilih yg haram utk jd kaya adakh bahagia kita di akhirat...bhai tak kan kaya kita klu sekadar dengki dan busuk hati.

      Bhai...knp cina yg kayaraya melalui usaha beliau tidak kita jd contoh...knp cina kaya melalui jln haram tidak kita pertikaikn dan knp bila melayu kaya kita terus fikir negatif ohhh rasuah lah tu...ohhh umno lah tu ohhh kroni lah tu...dlm pas takda jutawan kh...dlm pr takda hartawan ke...jutawan dan hartawan dlm pas dan pkr tu kroni tun m ke kroni pak lah ke,kroni ds najib ke...

      Bhai...pernahkh umno/bn rampas harta org melayu yg jadi jutawan...pernahkh umno/ bn tangkap org melayu yg buat bisnes secara sah dan halal...bhai guna otak utk pk tntng fitnah...jgn guna fitnah utk ber pk...tu yg bnyk hasad dan dengki menguasai pemikiran org melayu seperti lu...bhai lu ada dpt habuan dari anuwar sepertimana azmin??? Knp lu tak dapat sedangkn lu penyokong wlupun lu bukan kroni...SO WHAT!!!

      Delete
    17. Anon March 30, 2013 at 12:19 PM.

      Cuba jawab soalan ini: Mengapakah pendatang asing secara sah dan secara haram berbondong-bondong sanggup datang ke Malaysia.?. Adakah negara mereka lebih baik daripada Malaysia.?

      Delete
    18. Betoi juragan tp apasal tiap kali kita kena tq sama umno....tq sama pemimpin yg jg periuk nasik juga....dia punya suka la mau tq ka tarak mau tq ka.....dia tanya apa umno kasi sama dia.....ic ka...kerja ka...duit tiap tiap bulan umno ada kasi ka...kalau tarak kasi dia tarak tq sama umno ada hal ka......mmg kerajaan kena kasi rakyat senang itu tgjawab kerajaan tp kalu dia nak cuba len kerajaan sikit ok pa....jd apasal mau marah sama fia....dia punya suka la...janji bukan bn la ini kali

      Delete
    19. Bhai...lu ingt PR akan kasi ic ka...kerja ka duit tiap tiap bulan PR ada kasi ka...aku tak nak org macam lu menipu org melayu utk dap...klu nk sokong dap ka...nk sokong yahudi ka...sokong lah aku tak peduli tp tak payah nk maki umno...

      Lu tak mau tq sama kerajaan pun aku tak kisah sbb lu sapa pun mau ingt ini negara...
      Lu tak mau tq sama pemimpin pun aku tak peduli sbb org macam lu org tak lebih dari melepas anjing yg tersepit...kepada tuhan kita bersyukur kepada org kita berterima kasih utk keamanan dan kemakmuran...

      Delete
    20. tp apapasal u marah sama kita....kita tarak mau sokong itu BN kita punya suka la......u sama puak u itu melayu mau kalahi ka mau lingkup ka itu u punya pasal la...tp apa pasal marah sama kita....sekarang sapa lepas itu anjing....umno kalu tarak sokongan mic atau mca kalu ini kali tumbang la....itu sebab najib tarak bubar itu sebab mca tarak mau sokong la.....lagi lu mau kata lepas anjing tersepit.....sekarang parti u yg tersepit la cai.....

      Delete
    21. Bhai jgn masuk blog dan sentuh parti melayu...lu mau undi sapa,itu lu punya pasal....itu pasal aku ckp hindu dan cina ni mcm anjing yg tersepit...masa datang tanah melayu serupa bangsat..sudah jd warganegara dan hidup senang sudah berani kutuk umno...lu mau undi dap lu punya pasal,lu mau berambus dari malaysia pun lu punya pasal...lu duduk diam2 smpi pru lu undi sapa lu mau undi....

      Klu melayu sentuh cina atau india,lu org ckp melayu rasis dan chauvinist....tp klu puak kiasu cina dan india sentuh melayu lu org ckp bukan rasis tp demi hak bangsa cina dan india...sapa yg tersepit tgu selepas pru..
      Bhai umno dh lama jd kerajaan...ini bukan kali pertama tekanan utk umno...dah 12 kali pru...

      Delete
    22. Anon 12.19 - KO NI BUTA HATI , BINATANG PUN PANDAI KENANG JASA TUANNYA . APA YG UMNO TAK BUAT UNTUK TINGKATKAN EKONOMI ORANG MELAYU - DARI PERTANIAN ADA MARDI , FELDA , FELCRA DAN MCM-MCM LAGI, UNTUK PEMILIKAN PULA ASNB,ASB,KOPERASI BANK RAKYAT . UMNO BAGI KAT SEMUA ORANG MELAYU TAK KIRA AHLI PAS KE JANJI MELAYU .
      NAK MASUK INSTITUSI PELAJARAN , MELAYU PANDAI SIKIT JE DAPAT MASUK MRSM, ITM, UTM KHAS UNTUK MELAYU SAJA , TAK DE BANGSA LAIN
      SEGALA MCM SUBSIDI KERAJAAN UMNO , MCM-MCM KALAU NAK SENARAI PANJANG . DARI SEGI UGAMA ISLAM DARI PENGAJIAN RENDAH SAMPAI KE UIA , TAK CUKUP KERAJAAN UMNO HANTAR PULAK KE NEGARA ARAB UNTUK MENDALAMI UGAMA ISLAM DAN LAHIR PULAK CENDIAKAWAN ISLAM , MAKA LAHIR LA INSURAN ISLAM , PERBANKAN ISLAM PAJAK GADAI ISLAM YG SELAMA INI DIKUASAI BANGSA LAIN TERUTAMANYA BANGSA CINA .
      ITU PUN ANON 12.19 TAK RETI KE .KALAU ADA ORANG MELAYU YG TAK BERJAYA TIDAK PERLU NAK SALAHKAN 100% PADA UMNO , JALAN UNTUK KEJAYAAN DAH TERBUKA LUAS , HANYA YG BERUSAHA AKAN BERJAYA .
      YG TAK BERNASIB BAIK PUN KERAJAAN UMNO BELA , MCM-MCM PINJAMAN DIBERI UNTUK BERNIAGA TEKUN,AMANAH IKTIAR , PINJAMAN 1MALAYSIA DLL.
      ORANG YG TAK PERNAH BERSYUKUR MEMANG AKAN SUSAH SELAMA-LAMANYA DAN SENTIASA MENYALAHKAN ORANG LAIN.

      Delete
  2. Hantar semua cina balik tong san.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    2. Enko lembu + babi.berambus dari blog ni
      anak babi sial.Kalau blog bacul puak engko
      tak merasa lepas komen enko ni babi.

      Delete
    3. Sendiri berak atas jalan, lepas tu tuduh UMNO. Standard PuKiaR.

      P/S Jubo tu sila basuh dulu sebelum menuduh.

      Delete
  3. Demi Islam jom sokong BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelakar sungguh... kahkahkahkah demi tembolok2 pemimpin UMNO jom kita sokong BN

      Delete
    2. demi lubang taik dan pelacur agama...jom kita undi pgayr!!!

      Delete
    3. Tembolok pr penuh sampai nak temuntah
      ko tak nampak sebab pemimpin enko
      pandai berpura pura zuhud depan penyokong ngok mcm ko.

      Delete
    4. ANON YG KETAWA KAH KAH ATAS NI PATUT TERTAWAKAN DIRI SENDIRI YG SANGGUP JADI BALACI DAPPIG. DAPIG TAK RACIST KE NGOK. ATAU KAU RASA KAU MODERN SANGATLAH KAU TAK RACIST. PEEEGILAH MUKA TAK SEDAR DIRI. KALAU UMNO RACIST TAKDA LAJ BERJUTA2 CINA KAYA KAT MALAYSIA NI. HOOI GUNA OTAK BUKAK MATA LUAS2 JGN MAIN TUDUH UMNO RACIST. KALAU UMNO RACIST KAU FIKIR SI KIT SIAL ANAK BERANAK BOLIH KAYA DI MSIA NI KE. TU SIROBOT KUEEK TU JADI BILLIONAIRE LAGI. ITU UMNO RACIST JE. KALAU BODOH BELAJAR KALAU PEKAK JUMPA DOKTOR. CARI FAKTA TGK KELILING SEBELUM BERCAKAP. MEMALUKAN BETUL.

      Delete
    5. Kalu UMNO racist dah lama cina macam kit siang anak beranak tu mampuih.!!

      Delete
    6. demi racist Dap jom sokong Dap..

      Delete
    7. Adakah Rakyat Malaysia Nak sokong PR dgn ketua pembangkang yg paling jijik dan paling keji dlm guinness world of record .
      tak pernah dlm sejarah dunia seorang pemimpin LBGT akan dipilih sebagai PM dan langsung tak ada sekelumit penyesalan malahan membuat tohmahan umno membuat cerita palsu .
      UMNO yg baik jadi jahat , ANWAR IBRAHIM yg penuh dgn kejahatan dari LIWAT 1, 2 Cina Doll , dan liwat paling latest dah jadi baik pulak dari kalangan penyokong PR yg BUTA HATI DAN BANGANG TAK BERTEMPAT.

      Delete
  4. Dasar CINA DAPig BABI.

    Lu punya muka macam lancau. Bangsat lu cina.

    Balik China la Babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    2. Lisan muka tabiat name kamu betul2 mcm babi. Sbb perut kau tu dah penoh dgn cacing sbb melantak daging babi...looser..

      Delete
    3. gua syak CINA DAPig BABI ni puak pembangkang. kau mmg sengaja naikkan kemarahan cina kan bodoh?? sebab peluang pakatan nak menang dah tipis sgt dah skang. ahli pkr dah ramai keluar parti. ahli pas dan ulama pondok yg selama ni sokong pas dah beralih arah. so pakatan nak harapkan undi dap je skang. sbb tu nak naikkan kemarahan cina supaya diorang undi dap. kepada kaum cina yg mahu majukan Malaysia bersama BN, jangan pedulikan provoker bernama CINA DAPig BABI ini. thankyou

      Delete
  5. Bangsa celet jubor gak yg ANUwar dan penganut PAS sembah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    2. Ko dulu beranak keluar ikut jubor tak celet ke?

      Delete
  6. BEWAK AMENO .....AKU KATA DAH....PUAK2 BEWAK NI KALU NGAN CINA DAN INDIA BUKANNYA NAK DAKWAH.....DAKYAH ADA LA .TAKUT2KAN CINA KALU PAS MERINTAH KENA POTONG PELIAQ.SELAMA 53 TAUN MERINTAH HAK TU LA DIRATIBNYA SAMPAI CINA NGAN KELING TAKUT NGAN ISLAM. ALHAMDULILLAH LANI CINA DAN KELING TADAK TAKUT DAAAAH......ADA PULA RELA HATI NAK POTONG PENUTUP PALA PELIAQ TU.he he hegurau ngan puak2 bewak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sangka, tergamak si AmenoWorld blogger pakatan haram yang siap mention gaji dia RM3k tu kata kalau PAS perintah, Cina India kena potong peliaq..

      Ish..ishh.. ishh... UMNO tak penah pun buat gitu kat Cina India...

      Hidup UMNO, hidup BN..!!

      Delete
    2. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    3. Marah nampak......cow keturunan cina ke?

      Delete
    4. Bewak lot taik...berapa bnyk yg lu dakwah dan tarbiah kaum cina dan india masuk islam... Bewak,sunat bukan bermakna dia org terima islam...jgn jadi bengong melain kn lu mmng bengong...diaorg amalkn sunat bukan apa yg ada didlm quran ttp apa yg diaorg tahu dari pakar kesihatan...jujur lh bhai,berapa org lu sunatkn setelah lu xpain gunakan kaedah islam...

      Bhai...dari dulu cina tak pernah takut dgn islam dan melayu di tanah melayu...mereka lbh takut jika mereka berada di usa atau dibarat...jgn nk jadi hero dgn putar belit fakta...kerana tak takut lah melayu snggup menanggis masa kugan dan TBH di tanam, berapa ramai pula cina menanggis masa anggota tentera/polis yg meninggal...dan berapa kuat kutukan mereka kepada penjenayah cina dan india yg bunuh polis melayu...lu betul2 BEWAK..klu nk jadi BEWAK jgn ckp tntng islam...

      Delete
    5. Bukankah sbg islam wajib kita menegakkan hukum allah.tp umno ni dia spin dia kata bukan x mau hudud sbb hudud ni pas yg rangka....habis apasal dia x mau buat kisas dan hudud...bukankan allah dah kita semua org akan berdosa apabila tidak meñegakan hukumnya. Jd kalau x mau berterusan berdosa sama sama la kita mengundi parti yg mau tegak hukum allah

      Delete
    6. parti PAS boleh di buang ke laut atau di kubur kan jika benar2 umno perjuangkan islam dan megamal kan cara islam dlm pemerintahan.

      Delete
    7. cai 11:10....dlm mani festa pr tak masuk pun hudud!!!!adakah pas cuma hebat dlm kalangan pas dan dayus dlm pr!!!!
      lu pikirlah sendiri!!!!

      Delete
    8. tak masuk hudud dalam manifesto tak semestinya x perjuangkan hudud ,umno jgn kata perjuang hudud nak masuk dlm manifesto pun jauh sekali....nak sebut hudud pun tergagap gagap........aku sekurang kurangnya perjuangkan juga hudud dlm blog ni....tp ko yg jadi cai umno ada perjuangkan....malah bantai lg org yg perjuangkan adalah....ingat pesan nabi dan arahan Allah......jgn bantah bab hudud kalau ko tu seorang islam.....takut ko pun sama dgn cina mca,dap,hindu mic dan sekapal dgnnya....

      Delete
    9. Anon 12:26pm, aku pun sebelum ni pangkah PAS juga selama dua penggal. Tak lain tak bukan sebab hudud lah. Tapi tu PAS dulu, sekarang ni PAS dah terpesong dari perjuangan asalnya.

      Kalau betul-betul nak laksanakan hudud, sepatutnya PAS bertegas sehingga PKR & DAP patuh dan bersetuju mahu meletakkannya dalam menifesto PR. Takut apa dengan kafir?

      " Kita orang Islam, dunia ni kita punya. Orang kafir tu 'menumpang' aje. Kita ni khalifah di muka bumi yang seharusnya jadi lebih dominan." - (rujuk ceramah Ustaz Azhar Idrus)

      'Suara' PAS yang sangat lemah dan sering menjadi mangsa 'buli' DAP di Pulau Pinang menjadi bukti yang PAS tidak boleh diharap untuk menegakkan kan syiar Islam sekiranya PR diberi peluang memerintah negara.

      Di Kedah juga begitu, apabila pemimpin-pemimpin DAP & PKR yang bukan Islam 'bising' tentang waktu operasi pusat hiburan, PAS Kedah terketar-ketar takut dengan mereka tu..

      Sebab tu PAS tak layak dan tak boleh diharap walaupun mulut dok kata, "Hudud....Hudud..!! Tegakkan hukum Allah.."

      Orang macam ni nak kita harapkan?

      Delete
    10. habis kalau ko sokong umno ada ka umno nak tegakkan hukum Allah ni...kalau betul nak tegak dah 50 tahun tertegak......PAS walaupun dlm manifesto tak ada hudud namun perjuangan utk hudud tetap ada...majlis syura ulama tetap berjalan....nak harap umno ada ulama mcm fatul bari pun dia spin dia kata hudud PAS tak boleh sebab bukan hudud umno.....mcm tu ka ulama cuba citer......bukankah Allah dah berpesan sbg islam kita wajib ada dlm sanubari menegakkan hukumnya bukan mengutuk......

      Delete
    11. Bhai yg tertegak di kelantan tu hudud ke!!!
      Apa masalah kelantan nk buat hudud...tak kan deraf 20tahun lbh tak siap lg....bhai dap ke yg ckp yg negara islam bukan lagi perjuangan pas...hukum hudud cuma 0.01 dlm hukum islam tu ngeh ko ham ke yg ckp dlm dun perak... Bhai inikh rupa perjuang islam yg bersikap bongkak dan sombong...
      Aku rasa klu pas buktikn hudud boleh di laksanakn di kelantan...pasti tidak ada ahli pas yg keluar dari parti...

      Delete
    12. Cuba pas buat hudud dulu di kelantan. Mungkin kerajaan dapat hidayah untuuk laksanakan di pusat pula kalau ok. Tapi sampai la ni Pas kata kerajaan pusat x bagi. Pas takut Allah ke takut kerajaan pusat. Sembang je lebih...

      Delete
  7. KEPADA BEWAK2 AMENO YANG RASIS, CINA KWN KITA SAI DEPA DOK TANGGUNG ORG2 AMENO..GAJI PENJAWAT AWAM DOK MAI GOYANG KAKI, ATAIH CUKAI CINA.. 5% REGA GHUMAH BUMIPUTRA ATAS CUKAI DEPA.. BUDAK2 MELAYU DAPAT BUAT DEGREE, DIP, SIJIL SEBAB AMENO SEKAT CINA MASUK IPT, KALU TAK SEKAT CINA, RESULT TAK SAMPAI 5A TU, MELAYU MASUK IPT TAK SAMPAI 17% DAK AI.. BETUI DAK?

    he he hesaja nak nasihat puak2 ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni fikirla guna akal..asyik dengo bunyi tin kosong je sesekali dengo le bunyi lain pulak.

      Delete
    2. tok sah dok maroh ko member datas tu, dio tak keboh deman lagi, tok lama lagi nok buat bageh ko dio tu, sabar..... tapi jangan lupo pulok bagi obat ko dio.. nanti koho borak pulok.

      Delete
    3. Lord Reid, memang sahlah engkau bapak babi..

      Delete
    4. Gua mayak tekejut looooo Lord ried.... Lu ada sihat ke....

      Delete
    5. Lord esok kau mampos suruh la cina semayang utk kau

      Delete
    6. Engkau ingat nak duduk Malaysia ni for free ke? Business ketuk customer mostly melayu gila-gila, keamanan tentera & polis susah payah jaga. Ingat free ke? Adat menumpang, tak puas hati senang je, gi lah balik negara China & India. Ada berani. BENGAP!!!'ehh kenapa most blog pencacai homoseks tak leh bagi komen, tak de telur ke?

      Delete
    7. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

      Delete
    8. 7.02 mesti ada keturunan darah babi.

      Delete
    9. Keyboard caps lock rosak beli lain laaaa , lorrd burid..Itu pun nak aku kena ajor kaaaaaa? Asyik main jubo saja, sendiri mau fikir pun tak bleh sudaa.

      Delete
    10. Peniaga bayar cukai kerana mereka guna perkhidmatan awam untuk perniagaan mereka. Perkhidmatan awam tidak dikenakan cas, disitulah cukai berperanan. Hasil kerja perkhidmatan awam memberi sumbangan kepada keberuntungan perniagaan mereka, lalu mereka dicukai. Cukai diagih kepada penjawat awam dalam bentuk gaji dan faedah lain dan selebihnya digunakan belanja mengurus supaya lebih cekap lagi bagi membolehkan peniaga memperoleh untung,
      Jangan mendabik dada sebagai pemberi cukai, itu adalah bahagian yang patut anda bayar setelah mengaut keuntungan. Pergi berniaga tempat lain yang anda tidak mahu dicukai....
      Masih ramai perniaga yang lari dari membayar cukai, menipu dalam pengistiharan untung, berniaga tanpa mengikut peraturan, yang tak beretika jangan cerita banyaknya, menipu itu biasa kepada peniaga....lu nak cerita apa pasal cukai....

      Delete
    11. lord burit! dh berapa colok engko bakar pagi ni? klu lu mampus nti, lu punye bangkai nk tanam kt jirat cina atau jirat keling?

      Delete
    12. LORD REID NI SPECIES APA. OTAK TARRAK PAKAI KA. CAKAP MCM ORG CACAT AKAL. BAIK DUDUK DIAM TGK NEGARA YG AMAN NI. ATAU BRO PGI SEKOLAH SEMULA SEBAB LU CAKAP MCM BUDAK TADIKA.

      Delete
    13. lot taik...a lot of taik...otaknya di-penuhi oleh taik puak munafik....kehkehkeh

      Delete
    14. TOLONGKAH JGN BAGI NAMA LORD REID. LOW YAT ATAU LOO RAT LAGI BAIK. SEBAB NAMA DAN ORG NYA TAK CUKUP CERDIK. YA LOO RAT. BARU SESUAII

      Delete
    15. Yang aku tahu Lord "BEWAK" reid ni cina menyamar jadi Melayu.

      Delete
    16. Kau tak layak bagi nasihat kpd manusia sbb kau berhatikan iblis. Tempat kau d reban babi. Muka lisan hati mcm babi...hehe saja aje nak lawak dgn cacing babi eeeiiiyek

      Delete
    17. 疯狂 lord reid 吃狗屎, 他妈的.!!!

      Delete
    18. Lord reid... 你必须吃猪肉吗?

      Delete
    19. Lord Reid
      Aku rasist....hang jaga baik sikit. Hang ni bukan kurang ajar dah. Hang nak mampus hang buatlah kurang ajar. Aku dapat hang taulah hang cari tempat sembunyi. Haram jadah macam hang patut dibunuh je.

      Delete
  8. Bunyi len ada tapi bunyi Cina juga,cina yang tak sokong MCA atau GERAKAN,ini Cina power,calon BN pun kantoi kalau jumpa dgn DAP di kws penggundi Cina,Penang tak payah cakap lah,BN tak payah susah payah letak calon kat sana buang duit buang karan saja memang takde harapan punya.

    ReplyDelete
  9. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  10. Umno dan racist tk dpt dipisahkn.. ce tngok komen babi umno.... semua kutuk bangsa.... apalah sial korang.... dia cina.. bkn dia mintak lahir cina.. Allah yg bg.... engcow melayu bukn engcow pilih... Allah yg bg... nk kutuk.. kutuklah salah dia... bukan bangsa.... faham tak babi?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belapa manyak nak copy paste daa..? Boling woo..

      Delete
    2. AGAKNYA TIAP MLM WAKTU TIDUR PR TIUO UBUN2NYA SAMBIL MENBACAKAN AYAT YG DIA TULIS SAMPAI HAFAL. SEBAB ITU HANYA AYAT ITU YG DIA TAHU DAN TULIS BERULANG KALI. APA KE BENDUL ANONCAI NI.

      Delete
  11. Melayu rosak dan musnah sebab melayu sendiri. Cina maju dan berkembang pun sbb melayu jgk.

    Anon 6:58 tu salah sekor melayu yg sanggup bantai melayu utk bela cina. Bangsat babi tu buat mcm tu sbb dia cina la bangang.dia ingat dia tuan kat bumi malaysia ni.

    ReplyDelete
  12. Yg ko tu dok merempat knape....skng ni dah 2013 org mlayu smua dah maju...ko sorang je ketinggalan zaman. Itu pun ko nk salahkam umno...silap la beb...ko tu sbnarnye yg malas tahap moyang gaban pthuihhh.....

    ReplyDelete
  13. aku syak la kan..kalau ada komen banyak yang serupa dalam tempoh terdekat tu..sudah tentu puak cybertrooper DAP yang banyak berkeliaran di alama maya dari bangunan komtar

    ReplyDelete
  14. Klu tukag gomen pon lebih kurang je. Tengok siam,philipina,indon rakyat dia brapa Kali tukag gomen last last merempat ke Malaysia dan Timor tengah cari makan.

    ReplyDelete
  15. Sesiapa tak puas hati dok Malaysia "BERAMBUS" Ini tanah datuk moyang aku....Cina balik China..India balik India..Melayu nak balik kat mana?.... Keturunan Cina yang datang Tanah Melayu yang paling bangsat...keling yang paling PARIA...datang Tanah Melayu upgrade sikit status jadi Cina Malaysia..India Malaysia..tu pun tak sedar diri..lagi nak upgrade masuk kristian tukar nama kristian konon ada class..blah lah...generasi lepas merdeka memang tak sedar diri..tak tau diuntung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ako setuju,kalo bangsa lain nak jd bangsat tak mau bersyukur kerana org melayu sudi bg tumpang jd warganegara Malaysia baik berambus keluar dr TANAH MELAYU ini sekarang juga sebelum dihalau secara paksa.Orang melayu dah terlalu berlembut dan bertolak ansur dgn bangsa bangsa lain termasuk pendatang asing sehingga mereka berlagak tak sedar diri dan bongkak.Maju atau mundur orang melayu itu len cerita asalkan maruah tidak dipijak pijak oleh bangsat asing yang bertopengkan warganegara atau permit imigresen.

      Delete
    2. aku tak puas hati dok malaysia....tapi aku tak mau berambus dr malaysia sebab :
      1. aku nak tengok BN kalah PRU13
      2. aku nak tengok hukum Allah tertegak di Malaysia ni
      3. aku nak tengok sapa sebenarnya yg bunuh antatuya
      4. aku nak tgk sapa yg berlakon video dato T
      5. aku nak tengok cincin 24 juta
      6. aku nak balik duit kwsp aku
      7. aku nak tgk penjara sg buluh terbuka luas utk kaki rasuah

      ada aku kesah...

      Delete
    3. Hahaha...nak berambos dari malaysia konon...duit rokok pun mnta kat mak nk sembang tak puashati duk malaysia....bhai lu nk pergi mana bhai...siam,indon atau singapork??? Lu kelakar bhai...

      Delete
    4. Setuju dgn hang Aku Rasist.Kalau dah tak nak duduk sini boleh berambus. Pi le cari negara mana yang nak terima hangpa dan bagi hangpa jadi warganegara.

      Delete
  16. aku nak tanya pas dan pkr....apa yg korang pernah lakukan untuk org bumiputera...tak yah sebut melayu lah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. era pemerintahan pas & pkr akan bermula lepas pru13 dan akan memberikan perkhidmatan terbaik untuk rakyat malaysia semua.

      Delete
    2. korang nak bagi perkhidmatan terbaik lps pru13....baik tak payah!!!!
      selagi korang pikul bewak gay tu...sial memanjang ler pemerintahan korang!!!!

      Delete
    3. anon 1:36....mmg benar!!!bukan saja bewak gay...bewak ajis...bewak hadi...bewak lim...bewak mampus...bewak kasam...bewak sabun...bewak jerawat batu...bewak sundal nurul...bewak aiskrim...bewak kapal...dan bewak seangkatan...
      selagi mrk masih ada...jgn mimpilah kita nak jejak putra jaya....
      makin sial sejak bewak gay gila lubang taik!!!!

      Delete
    4. Bhai 11.50...mengapa mesti tngu lps pru13 sedangkan Allah dh bg peluang pada pas lama dahh lbh 20tahun...apa yg pas buat lain dari apa yg bn dh buat sblm pas pegang kelantan...kenapa org kelantan berduyun2 keluar utk cari rezeki...kenapa pas tak mmpu utk halang jenayah dan maksiat dikelantan...

      Allah beri peluang lagi kepada pas utk bukti kpd seluruh umat islam dimalaysia dgn kedah dibawah pas...apa yg pas buat utk bezakan kedah dibawah bn...Allah bg lagi pada parti di bawah pr...selangor dan pp adakah pentadbiran diselangor berbeza jika berbeza hnyalah demo dan demo dari rakyat sama seperti pp...adakah nasib melayu terus mendadak mnjadi lebih baik dari melayu luar pp...

      Bhai...klu pas gagal dikelantan dah 20 tahun ditadbir...apa beza slps pru 13...lu org hrpkn dap yg berkuasa dan mentadbir malaysia di sebalik tadbir...siapa yg akan menjadi pm pun belun mampu diterjemah kn didlm pr lg lu mau citer,slps pr...bhai klu lu tak kesian pada org lain...kesian pada diri lu dan zuriat lu...

      Delete
  17. BODOH LAH MEREKA YANG TAK NAMPAK JASA UMNO KEPADA KEHIDUPAN MEREKA..SELAMA INI CALON DARI PARTI MANA KAH YANG JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG MELULUSKAN DASAR-DASAR KERAJAAN.DASAR DEB,FELDA DAN MACAM2 LAGI TU DICIPTA UNTUK BANTU ORG2 MELAYU YANG TERNYATA GAGAL BERSAING DENGAN KAUM2 LAIN.DALAM KES RASIS TU SAYA SETUJU DENGAN BEBERAPA KOMEN IAITU JIKA KITA BACA AKHBAR2 CINA MEREKA LEBIH BANYAK MENGKRITIK KAUM LAIN DAN DALAM DIAM MEREKA BERSATU MEMBANTU KAUM MEREKA WALAUPUN BERLAINAN PARTI POLITIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno dan rasuah x boleh dipisahkan, umno dan fitnah x boleh dipisahkan.

      Delete
    2. yg jelas bapak rasuah sekrg adalah anwar bin ibrahim cai!!!

      Delete
    3. Bhai 12.00 adakah penjawat awam yg ambik rasuah umno yg salah...adakah org offer nik aziz pakej haji dan nik aziz terima umno yg salah...nik aziz bg rasuah tanah dikelantan kpd dap utk jawatan mb salah umno...adakh anwar bg rm3juta kpd setiap bahagian utk pemilihan ketua pemuda umno semasa anwar didlm umno...salah umno juga...bhai lu kena faham umno itu apa...nik aziz tu sapa! Anwar tu sapa...! Nga ngeh terima tanah dr nik aziz tu sapa...?rasuah tak kenal umno atau pas...rasuah adalah masalah sikap individu...lu pun belum tentu bersih dari masalah rasuah...

      Delete
  18. aku sokong mamat cina tu, sebab mukanya nampak putih bercahaya. Inilah yg dikatakan nur bersinar pada wajahnya, menunjukkan yang dia seorang yang berbudi pekerti.

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. nana lubang juboq hitam pun sokong mamat cina

      Delete
  19. SENANG CERITA, BIAR MEREKA-MEREKA (CINA KE, INDIA KE, MELAYU KE, APA BANGSA PUN), BUAT KURANG AJAR DAN KEKECOHAN TAHAP MAKSIMA...
    BILA TIBA MASANYA DEPLOY VAT 69 COMMANDO DAN TENTERA KASI HENTAM DAN CINCANG HIDUP-HIDUP SEMUA BANGSAT2 DAN BARUA2 PEROSAK NI... ALA PENCEROBOH SULU...
    BARULAH NEGARA MALAYSIA NI BOLEH HIDUP AMAN, SEJAHTERA MAJU DAN BERTAMBAH PERMAI, BAGI BAKI RAKYAT YANG CINTAKAN KEAMANAN,KESELAMATAN, PERPADUAN, KEMAJUAN, KEMODENAN, KEHARMONIAN DAN KESELESAAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana SETUJU 100%!!!

      Delete
    2. Lagi ramai bangsat2 dan barua2 tu kena sapu lagi bagus... kurang sikit belanja kerajaan nak bagi BRIM... boleh budget lebeh utk yang maih hidup... BEST!!!!

      Anak-anak Muda Berwawasan.

      Delete
    3. x setuju, kalau nak hapuskan buat secara senyap2 macan yahudi yang telah mepegaruhi otak pemimpin & cai2 umno

      Delete
    4. Alaaa kasi BERSIH setakat 500ribu ke sejuta manusia, masih ada 27juta, tak luak pon. Baru betol betol BERSIH... Yess!!!!

      Anok Klate.

      Delete
    5. Our ARMY ROCKS!!! ROCK ONNN!!!!

      Tim Chew Abdullah.

      Delete
    6. Mess with the best die like the fucking rest.

      Delete
    7. alaaa...korang pencacai2 pr di atas tu cuma pandai mghasut jer mcm peliwat tua korang tu!!!!
      aku tahu pru13 ni korang menjangkakan dpt pegang putra jaya slps kehebatan tak seberapa pd pru12...
      malang sekali cai...ABU jadi abu angkara keangkuhan..penipuan dan kelucahan pemimpin korang yg melampau!!!!kesiann
      oleh krn tak sanggup dikalahkan setelah menang tempoh hari...korang bercadang nak buat huru hara agar pru13 gagal di bebrapa parlimen!!!!sebab apa???korang malu...malu utk dikalahkan dan malu utk menerima kelemahan korang!!!betul tak???
      wahai pencacai pr....bertandinglah dgn cara gentleman...jgn mcm jantan dayus!!!
      kali ini aku akan pakai kopiah...t'shirt warna kuning tanpa cop dan pangkah bn utk adun dan parlimen!!!!!!!!

      Bekas ahli pas kampung

      Delete
  20. kami bangsa suluk dan bajau di lahad datu dan semporna sedih..kecewa dan geram dgn sidalang lanun iaitu anuar ibrahim yg mengakibatkan kampung kami hancur musnah angkara pengganas kiram yg dibawa oleh dia.

    ReplyDelete
  21. PEKIDA wujud untuk apa?Bersikap samseng sesama Melayu?Sepatutnya cari cina haramjadah ni dan pecahkan muka dia atau lebih baik lagi bila DAP hilang satu undi.Setiap hari cina di Tanah Melayu ini menyakitkan hati kita.Dalam akhbar mereka setiap hari secara terang-terangan menghina Melayu.Kesabaran tak bertempat apabila hak kita dipijak-pijak.Di Pulau Pinang bila gangter Guang Eng tembak Melayu kita buat diam......."oh.....pasal bisnes la tu".Masa depan bangsa Melayu gelap bila kita bersikap begini.Kaum ini perlu diberi pengajaran baru supaya dia boleh fikir......kalau tak suka sini kamu boleh berambus keluar.Dasar menekan supaya mereka berhijrah keluar patut dilaksanakan.Harap ada pihak Melayu tubuhkan entiti rahsia seperti semangat Yakuza di Jepun yang boleh mengajar pengkhianat negara ini semua......bukan macam Pekida atau Perkasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pekida tak rempuh sebarang cai...unit anal pas yg rempuh polis sebarang2 bersama dalang lanun tian babi...
      klu ko nak mghasut...baik pegi blog anwar bin ibrahim...tu baru sesuai dan padan dgn ko!!!!!

      Delete
    2. ala pekida kalau mat negro mengamuk semua teloq kecut macam najib juga tapi kalau nak tarik kereta org melayu yg tak bayaq tunggakan kereta cepat saja satu bas turun.....

      kalau hero sangat pi taji along along yg dok potong tangan melayu....hudud takut tp tangan kena potong along tak takut....

      Delete
    3. Bhai...lu punya kereta kena tarik ke...berapa tahun lu pki free....isk isk tak patut pekida buat lu macamtu...psl lu pinjam along dan keta kena tarik ke lu sokong PR...

      Delete
  22. 'Lebai' Kulim, Peguam setengah 'masak', kata Rajagopalu......ciannyer.....


    Datuk T. Rajagoplu AJK Kerja Pusat MIC kata, 'Dia tidak layak menjadi Ahli Parlimen. Dia adalah peguam setengah masak dan dia bukanlah seorang Islam selayaknya kerana seorang Islam yang sebenar tidak sekali2 mengutuk atau menghina kepercayaan penganut yang lain.

    Ini ekoran 'Lebai' Kulim itu yang dikatakan seolah2 menghina kepercayaan penganut Hindu.

    Istilah setengah masak kalau ikut bahasa orang Terengganu ialah 'dok pok'.....kalau kita rebus ubi kalau 'dok pok' ubi tu masih keras...maka kalau dimakan kita akan sakit perut......kalau kita bakar kek setengah masak...kek akan mentah dan bentat...kikikikiki......kalau beri makan free macam depa dok beri BRiM pun amenu totok pun tak lalu nak makan.

    Dulu masa 'Lebai' tu datang surau Annur Bangi, dia suka buat lawak 10 sen dengan serban hitamnya.....pooorrraaahhh 'Lebai'.

    Kalaulah orang PR berucap macam tu...belum habis telan air-liur dan baca 'Tasbih Kaffarah' mesti kena ngap punya......alahai memang perkasa sungguh depa ni...dok makang ssamang.(tak makan disaman).

    Cakap siang pandang-pandang......cakap malam dengar-dengar.....

    p/s Islam mengajar umatnya menghormati kepercayaan Agama orang lain weh......

    "Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu.)" Al-Quran, Surah Al-Hujurat, Ayat :13

    ReplyDelete
    Replies
    1. woo!!!org pas nie...dia kutuk habis org lain..
      kemudian dia kluar terjemahan ayat Quran utk menutup dosanyer!!!!
      sebijik mcm sheikh liwat pgayr!!!!
      rakyat dah tak simpati dgn korang cai!!!

      Delete
    2. sekarang bermati matian dok lobi peminpin umno supaya dia di angkat jadi calon BN dlm pru13.... kah kah kah kah. skrg dah bertambah satu beban dlm umno di sebab kan zul kulim ni

      Delete
    3. yea ker!!!!yg bewak gay msh tercari2 tempat selamat utk bertanding menyusahkan yb2 pr jer?!!!!!

      Delete
  23. Berita gempar mengenai spender FLOM

    Andai bloggers pro-Pakatan tulis, Najib dan para pencacai Umno tuduh ianya sebagai rekaan atas dasar hasad dengki. Kita tunggu, cara mana pula Najib dan para pencacai Umno hendak tepis isu yang membuktikan persundalan Rosmah Mansor, bini presiden Umno, Najib Razak bila ia disiarkan olih Sunday Morning Herald.

    Nah !! ini bukti betapa Najib membiarkan, malah turut sama dalam persundalannya bininya, Rosmah Mansor. Sebagai Perdana Menteri yang melolong mendesak rakyatnya berjimat-cermat, adalah sesuatu yang jelas gampang bila dia dan bininya memborosi jutaan ringgit duit yang entah dari mana sumbernya.


    ROSMAH MANSOR likes to be introduced as the First Lady of Malaysia, but for Sydney fashion designer Carl Kapp, she is his first lady of shopping.


    The wife of the Malaysian Prime Minister, Najib Razak, is known across Malaysia simply as FLOM (First Lady of Malaysia), and is Kapp's biggest customer, having dropped an estimated $100,000 in his boutique ordering garments during a private holiday in Sydney a little more than a fortnight ago.


    ''She was absolutely gracious and very easy to deal with,'' Kapp told PS this week, agreeing she was nothing like the woman often portrayed in Malaysian media for her allegedly extravagant lifestyle.


    In recent months, Mansor, who stayed with her husband in the $20,000-a-night penthouse at The Darling hotel, has been forced to deny reports she had bought a $US24 million diamond and a $US200,000-plus crocodile skin, bejewelled Hermes handbag. Kapp, who has a keen eye for such bags, having worked for Hermes, said he did not see any such handbag when he met her.


    What her critics in Malaysia will make of her Sydney shopping spree, first reported on local fashion blog Frockwriter, is yet to be determined.


    Kapp, who became suspicious of the identity of his mystery VIP customer when his Oxford Street store received a flurry of calls requesting valet parking for her limo, said he was being flown to Malaysia next month with a collection of ''toiles'' for Mansor to try on before completing her massive order of 61 dresses, pants and tops.


    All made from the finest silk and in a variety of exotic colours and prints, Kapp said his new muse had ''a very good eye for colour and she likes a lot of prints''

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu aku diberi duit juta2 kutuk dan fitnah bini najib....aku pun nak jadi carl kapp tu!!!

      Delete
    2. apa yang hang merepek nih babi pakatan?!

      kat lubang juboq sapa hang pi cut & paste article nih babi najis pakatan?!

      setakat cut & paste article dari sumber najis juboq memang tak boleh dipercayailah wei!

      anjing pakatan memang bodoh!

      sanggup jadi babi tunganggan DAPIg!

      Delete
    3. Bangsat dan barua macam ko ni, bontot patut kena sula dengan kote Nuar kemudian rodok dengan kepala eng guan dan pelir lembik karpal, tembak dengan peluru pon tak layak, hadiskan boreh je, memenag dah takde fakta, auta je lebeh. Bodoh khhaaakkthuiii!!!

      Delete
    4. kah kah kah kalau kena ke pauk umno org lain semua babi la haram jadah la.....kah kah kah kah.......

      aku bukan apa takut nanti tertimpa spenda rosmah yg berbunga bunga tu je kah kah kah

      Delete
  24. babi gemok nih memang bodoh, kurang ajar dan sial!

    fuck you babi DAPig!

    ReplyDelete
  25. umno dah baca talkin utk peliwat tua tu!!!pr bila lagi??????
    asyik sial memanjang jer korang dgn spesis manusia cium ketiak dan pegang butuh jantan nie??!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu anwar ada dlm pr...kita tak akan teruk!!!!!
      aku ahli pkr subang harap agar usul undi tidak percaya dgn anwar nie!!!!
      asyik kena kutuk dan dihina jer bila dia kluar penjara!!!!
      kalau tiada tindakan dpd pr...aku dan rakan2 akan undi bn pru13 nie!!!!

      orang pkr-subang

      Delete
  26. takpe maki lah,mencarutlah sepuas hati,sampai terjerut sendiri,anjing menyalak bukit,takkan runtuh bukit tu,lebih banyak korang amno melatah lagi ramai orang menyokong pakatan silap haribulan kurang jadi lalok lalu terpangkah pakatan semasa mengundi nanti.itu semua tanda tanda amno nak kalanh lah tu kan..ya betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. korang tu yg lalok sejak bewak gay tu kluar penjara dan korang pikul bagai nak gila!!!!
      mmg sial memanjang korang sejak bewak gay tu atas bahu korang!!!
      pemimpin bn sibuk bantu rakyat...pemimpin korang sibuk terkam/pegang butuh jantan gay!!!!belum lagi bab melancap dan tayang satu dunia!!!!mmg sah sial.....

      Delete
  27. Aku ahli umno dah msk pas. Korang bila lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku org pas tapi tak masuk umno dan bertekad undi umno/bn!!!!!

      Delete
  28. Asal melayu dari indon. Ada hati plak mengaku tuan tanah. Nie semua bodoh umno yg ajo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib koranglah...yg bawak mrk masuk ialah peliwat tua dgn adik angkatnya(kekasih gay)!!!!!

      Delete
    2. Abis tu bhai...kita kena pilih pm dari org asli lah...lu nk jakun atau senoi!!! Aku ttp pilih melayu tuan kepada tanah melayu dan bukan pendatang yg dibawa oleh penjajah...yg menentang penjajah dari kesultanan melaka adalah melayu dan bukan cina atau india...bhai sejarah parameswara adakh tanah melayu hnya ujud org asli....bhai ini adalah sejarah yg ditulis oleh inggeris utk memastikan org melayu tidak bangun utk tuntut kemerdekaan...supaya kita sendiri rasa yg kita pendatang...dan lu salah seorg yg terpengaruh dngn dakyah penjajah...

      Delete
    3. lebih baik pilih org asli dari aku pilih bini rosmah
      lebih baik aku pangkah bukan BN dari BN
      lebih baik aku sokong PR dari aku sokong BN

      sebab apa

      sebab

      aku punya suka la nak sokong sapa ha ha ha ha ha.......

      Delete
    4. Hahaha...pilih BINI rosmah sapa tu...??? Mmng patut lu pilih bukan bn...sbb ada aku kesah????

      Delete
  29. Nasib baik le bangsa cina menapak kat msia. Klu idak melayu makan pucuk paku la sampai sekarang. Terima kasih bangsa tiong hua , jasa mu ku kenang sampai bila-bila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu cmfm cina laknat...klu lu org tak ujud maka lu pk malaysia takda dlm peta dunia...dn klu lu duduk di china blm tentu jd kaya seperti skrg...pada aku lu takda pun aku ttp aku yg masih bernafas skrg ini...woi cina aku hidup bukan kerana cina..tp atas izin tuhan aku,tuhan utk umat islam....Allah yg maha besar...

      Delete
  30. Melayu kaya sebab makan rasuah dari cina. Cina kaya dengan usaha sendir. Keling mabuk minum todi. Najib mati meninggal kan hutang. Sapa yg kena bayo hutang...? Dah kompom la rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu tahu bn berhutang...masukkan dlm manifesto pr nak basmi hutang!!!ada ker??? tak ada...mcm nasib hudud pas ler!!!!!

      Delete
  31. NAK cerita pasal rasisnya kaum Cina ni memang tak terlayan dah. Banyak bukti yang menyatakan memang Cina zaman sekarang ni anti-Melayu. Aku merujuk kepada semua Cina tak kira bernaung dari parti mana sekalipun.Sedangkan Ketua Wanita MCA Melaka pun menyokong perhimpunan bangsat hijau ini, kita Melayu masih nak percaya pada mereka? Buka minda, buka akal. Berulang kali akar umbi menyatakan yang Cina memang tak boleh percaya.Tengok jela contoh gambaran yang boleh kita samakan dengan tragedi berdarah 13Mei yang berlaku dahulu. Ayat provokasi seperti inilah yang digunakan oleh mereka untuk menghalau orang Melayu.Yang membezakan antara tahun 1969 dengan tahun ini adalah kaum bangsat ini mendapat sokongan padu dari pengkhianat bangsa Melayu itu sendiri seperti Melayu PKR dan PAS yang telah dibutakan dengan janji manis menuju Putrajaya kononnya.Masih tak sedar? Nak tengok lagi bukti jelas yang mereka membawa penyapu sebagai simbolik menyapu bangsa Melayu dari Tanah Melayu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..memang benar apa yg lu katakn... Aku dari dulu kini dan opps menyokong perjuangan umno kerana bangsa,agama dan negara...pada aku cina gerakan,mca atau india mic,ppp atau parti apa pun aku tak percaya....aku mmng RASIS dan tetap RASIS...

      Aku prnh hampir berjuang dibawah pas namun apabila pas buka pada penganut agama lain utk sertai kelab penyokong pas..aku fikir 2-3 kali(isu pak lah)...dan tak mustahil aku berada didlm pas jika nik aziz,hj hadi dan mat sabu tidak ada didlm pas dan pas keluar dari PR serta pemimpin umno tidak lg mnjunjung perjuangan dan prinsip umno...

      Delete
  32. rehat dulu sekejap dihujung minggu pekene kasberg setin dua dengan maruku..mak aaaihh dan pening lalat lah pulak adeh dah tak nampak huruf nak tekan button....

    ReplyDelete
  33. Memang patut pun d lancaukan.

    ReplyDelete
  34. Kerajaan terlalu leka dan terlalu berlembut tu le sbb jadi begini. Pintu sentiasa terbuka untok mana2 bangsa yg tggl di malaysiai boleh pegi bermastautin luar negara (pilihan la mana anda suka). It is really all abt choices bec we can't always get what we want in life. Klau tggl di luar negara lain mgkin ada sj yg tidak akan memuaskan hati kita. Akan kah kita berasa bersyukur sbb sebenarnya semua bukan milik kita.

    ReplyDelete
  35. Siapa yang membenarkan keling/cina masuk politik?
    Sepatut nya mereka boleh berbuat apa saja tapi dalam politik mereka tidak perlu ikut campur.
    Setiap keling akan memastikan salah seorang ahli keluarga mereka mesti menceburi bidang guaman atau bidang kedoktoran....dan lihat sendiri kini, kebanyakan doktor dan peguam kini adalah keling, dan bidang perniagaan adalah cina dan orang melayu....?
    Orang cina boleh turun kan harga limau pada tahun baru cina bagi memastikan semua golongan cina dapat makan limau pada tahun baru cina....tetapi menteri melayu tidak boleh turunkan harga kurma bagi memastikan semua golongan melayu dapat makan kurma pada sepanjang bulan puasa.

    Yang dipertuan agong.....melayu.
    Sultan......melayu
    Perdana menteri......melayu.
    Menteri besar.......melayu.
    Menteri2 kabinet......melayu..........tapi nasib orang melayu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ko luahkan dgn n.ajis dan penjubo tu apesal....apa yg mrk dpt tolong ko mgatasi masalah harga kurma?????hihihi
      cai....kita ada banyak saluran...tapi korang bersikap tertutup dgn menteri2 melayu kita...
      aku nak tanya ko satu soalan...pernah tak permasaalahan ko dgn bangsa melayu diketengahkan dgn pihak2 yg ko nyatakan di atas????
      klu tak ada...mgkin sikap ko terlalu benci dgn mrk hingga nak bawa masalah bangsa ko tu tak kesampaian!!!
      yg ko mampu buat ialah merungut dan merepek di belakang dan dlm blog ini sehingga ko jadi giler dan meroyan!!!

      Delete
  36. pada bulan puasa beli kurma kat kedai cina beli banyak dpt murah,kat giant tesco maidin lg murah.dont worry boleh diplomasi.

    ReplyDelete
  37. .buy last dari kedai cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yang tak tahu macam yang engkau tahu...dan faham macam yang engkau faham...YES! la bro...

      Delete
  38. Ahli UMNO Lebih Berani Daripada Presiden UMNO

    Di banyak tempat sekarang ini, perang poster sudah bermula. Bukan saja poster parti-parti pembangkang PR yang menunjukkan kesungguhan luar biasa mereka untuk menawan Putrajaya yang kelihatan berkibar megah, poster dan gambar dacing juga kelihatan di mana-mana seolah-olah Parlimen sudah dibubarkan. Keadaan ini kelihatan agar luar biasa berbanding pilihanraya sebelum ini di mana poster BN hanya banyak dipasang setelah Parlimen dibubarkan. Tetapi kali ini sebelum Najib membubarkan Parlimen lagi, perang poster sudah bermula.

    Jika parti-parti pembangkang seperti Pas, Pkr dan DAP yang ghairah memasang poster di tepi-tepi jalan, di atas pokok dan di puncak bukit, ia tidaklah terlalu menghairankan kerana pilihanraya kali ini disifatkan peluang terbaik untuk mereka. Maka usaha dan kesungguhan dari awal lagi bukanlah sesuatu yang pelik.

    Namun agak pelik juga bila UMNO dan BN turut berbuat demikian. Kebanjiran poster-poster BN ketika ini sudah mula kelihatan di pasang di beberapa jalan utama di sekitar WP, Selangor, Perak dan beberapa negeri lainnya. Poster yang memaparkan gambar calon juga turut kelihatan seolah-oleh mereka sudah pasti dipilih semula. 

    Walaupun DUN Negeri Sembilan sudah terbubar secara automatik dan tempoh lima tahun Parlimen juga sudah hampir berakhir, Najib masih lagi takut untuk membubarkan Parlimen. Kemeriahan perang poster ini juga masih lagi tidak merangsang keberanian Najib

    Sudah beberapa tarikh diramalkan Najib akan membubarkan Parlimen, tapi semuanya meleset. Terbaru Parlimen dikatakan akan dibubarkan selepas Jumaat hari ini, 29 Mac. Ada juga yang berkata pembubaran Parlimen akan dilakukan selepas LIMA yang berakhir 30 Mac ini. Entah betul entah tidak, tunggu sajalah. Selagi semangat berani tidak menjelma dalam diri Najib, selagi itulah Parlimen tidak akan dibubarkan.

    Dengan berlakunya perang poster di banyak tempat sekarang ini, memperlihatkan seolah-olah ahli UMNO lebih berani daripada Najib sendiri. Mereka sudah berani memasang poster dan bersedia menghadapi pilihanraya walaupun Najib masih dalam ketakutan.

    Keberanian itu juga seperti mereka sedang memerli Najib supaya segera membubarkan Parlimen. Bagi kebanyakan ahli UMNO, apa mahu ditunggu lagi. Jika dikira daripada tarikh mengundi pada pilihanraya lalu iaitu 8 Mac 2008, tempohnya sudah pun melebihi lima tahun. Tarikh 28 April yang dianggap rasmi sebagai genap lima tahun hanyalah berdasarkan tarikh sidang Parlimen yang pertama diadakan dan bukannya tarikh pilihanraya diadakan.

    Lagi pula DUN Negeri Sembilan juga sudah terbubar dengan sendirinya. Bukan saja mengadakan pilihanraya begitu hampir dengan tempoh lima tahun sebagai memalukan Najib, bahkan tidak membubarkan Parlimen setelah sesebuah DUN terbubar juga amat mengaibkan bagi seorang Perdana Menteri sebenarnya. Ia tidak pernah berlaku sebelum ini. Nama Najib akan tercatat dalam Hari Ini Dalam Sejarah dalam konteks ini.

    Tetapi yang jelasnya, lagi lambat Parlimen dibubarkan, beban yang ditanggung Najib juga semakin berat. Pelbagai isu yang muncul kebelakangan ini menampakkan semuanya tidak memihak kepada Najib dan BN. Dalam masa yang sama, semangat parti-parti pembangkang juga semakin tinggi dan meningkat hari demi hari. Keyakinan mereka bahawa perubahan pasti akan berlaku kali ini menjadikan semangat dan daya juang mereka tidak pernah menurun.

    Bersambung.....

    ReplyDelete
  39. Sambungan...

    Walaupun Mahathir yang diharapkan Najib akan membantunya dalam memastikan kemenangan BN kali ini, kadangkala bekas PM itu juga menyusahkannya. Sejak kebelakangan ini Mahathir banyak menyokong program dan dasar Najib, termasuk sanggup merasmikan buku biografi Rosmah Mansor dan menyatakan keadaan di mana DUN Negeri Sembilan terbubar dengan sendirinya tidak akan memberi kesan kepada BN walaupun ianya sebenarnya boleh dipertikaikan.

    Mahathir juga sudah pergi ke banyak tempat berkempen memastikan supaya BN dipilih semula. Tetapi di ketika beliau pergi ke banyak tempat dan bercakap banyak perkara, kadang-kadang beliau juga menyusahkan Najib. Kenyataannya baru-baru ini yang menyatakan Najib terpaksa berundur jika gagal menunjukkan prestasi yang baik dalam pilihanraya akan datang sama-sekali tidak membantu Najib.

    Kenyataan ini memperlihatkan bahawa Mahathir sudah mula memberi signal kepada pertukaran pemimpin selepas pilihanraya nanti. Ia menyerlahkan lagi hakikat Najib sebagai pemimpin yang lemah dan mesti ditukar. Meskipun Mahathir mulai diterima secara berbelah bagi oleh rakyat, namun pengaruhnya dalam UMNO masih ada. Cakapnya tentu saja mempengaruhi pemikiran kebanyakan ahli UMNO.

    Oleh yang demikian, jika Mahathir sudah mula bercakap soal Najib perlu berundur, maka ianya akan menimbulkan perasaan berbelah bagi ahli UMNO terhadap Najib sendiri. Mereka mungkin berusaha untuk memastikan kemenangan BN tetapi bila-bila masa boleh menolak Najib selepas itu.Najib tentunya tidak gembira dengan kenyataan Mahathir itu. Dalam keadaan pilihanraya makin hampir, kenyataan Mahathir itu tidak membantu Najib langsung. Ia hanya menguntungkan pesaing Najib dalam UMNO iaitu Muhyiddin Yassin yang hanya menunggu detik dan ketika yang sesuai untuk mengangkat kaki kanannya melangkah naik setakuk lagi dalam hireaki UMNO dan kerajaan.Lagi lama Najib menangguh pilihanraya, mungkin lagi banyak bahana yang menimpanya. Mahathir juga mungkin bercakap macam-macam perkara lagi yang turut menyusahkan Najib, baik secara langsung mahupun tidak langsung. Semua ini berpunca daripada sifat penakut Najib. Jika beliau ada keberanian terhadap Mahathir dan tidak takut pula mengadakan pilihanraya lebih awal, semua ini mungkin tidak berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu terror bhai...lu mmng terror bhai...tp terror buat spekulasi utk spin didlm umno....hahaha....aku ketawa dgn anak aku bila baca lu pnya anslisis dari perlis snggh ke melaka seblum ke johor..
      Kosong...kosong lu punya analisis...aku kesian dgn lu atau dgn tuanpunya komen(manatau lu cut n page) bhai lu dh tanya ke SIAPA YG memberi greenlight utk pasang bendera...tp pntng sngtke isu bendera ni...kesian kesian

      Delete
    2. mgkin dah ditakdirkan parlimen kali ini lambat dibubarkan...keliwatan tersebut membawa rahmat yg cukup besar buat umno dan bn khususnya...
      banyak isu2 semasa sejak awal tahun 2013 tidak memihak langsung kpd pr...
      isu2 yg dibangkitkan oleh pr bnyak mghentam mrk balik...cth...kalimah Allah..
      dan akhir2 ini...insiden lahad datu yg cuba dicetuskan slps parlimen bubar tidak berlaku mgikut rcgan anwar dan rakan karibnya nurmisuari...
      insiden tersebut serta merta membangkitkan semangat patriotisme di kalangan rakyat tanpa mgira bangsa..agama dan fahaman politik...dan anwar yg dibuktikan sbg dalang telah meletakkan dirinya di tapak kaki rakyat..
      begitu juga kes video raja goyang yg terus mghina anwar secara total bukan saja di luar pr malah cakap2 dlm pr sendiri turut kecewa dgn sikap tak tahu nak bertaubat anwar!!!!
      akhir kata...selamat mengundi dan selamat memikul bewak gay yg matanya melilau mencari lubang taik!!!!!

      Aku bekas ahli pkr kota

      Delete
    3. macai 8:14 & 8:17...terima kasih krn mengajar dan menegur umno!!!
      malang sekali...ko tak dapat dan tak mampu menegur dan mentarbiyahkan pemimpin ko yg melampau kelucahannya itu!!!!

      Delete
  40. freemalaysiakini2 , Delivers The Latest Breaking News And No Subscription Needed..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku turut mgikuti blog korang cai...mspt biasa tak dpt menarik aku kembali kpd pkr!!!
      lainlah klu anwar bersumpah laknat dgn nama Allah dan menyebut..."aku tidak meliwat saiful/main dgn pelacur china spt dakwaan datuk eskay/video raja goyang/jadi dalang lanun kiram dan rela dilaknat oleh Allah swt dgn dicabut nyawaku dgn penuh keaiban dgn serta merta jika aku menipu"..
      klu dia di pihak yg benar...selamat..jika tidak mgkin di panah petir".
      buatkan secara langsung!!!

      Delete
  41. Kelantan pasti jatuh ke tangan BN,maka berakhirlah sebuah kerajaan khawarij yang sesat lagi menyesatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku org pas tak masuk umno tapi akan undi bn pru13!!!!
      simpanlah lagi bewak gay dan pelacur kalimah Allah!!!

      Delete
  42. DAP是非常邪恶.. 并非所有的中国人喜欢DAP.

    ReplyDelete
  43. lebih baik LEWAT drpd LIWAT
    udah2 la pembangkang...tau la kije korang asik bangkang je
    xde lgsg nak membina...busuk hati btol
    sikit2 emo, sikit2 maki n kutuk org..kata Islam
    mmg la UMNO pon x perfect..tp koman2 kuasa sbgi Islam Melayu ada
    nak hudud? boleh, kt org mmg setuju pon..tp knp korg yg da 20thn kt kelantan tu x buat? nak salahkan UMNO? hiprokit btol korg...
    beskal ilang..salah UMNO
    bini ilang...salah UMNO
    teruna ilang? errr tu kn tnya BAPAKKKK PKR korang hahaha

    ReplyDelete
  44. Apa sahaja komen kebaikan UMNO akan menjadi sia-sia terutamanya kepada dunggu2 dan mereka yang tidak pernah bersyukur kepada ALLAH terutamanya apa yang dinikmati dibawah usaha UMNO, mereka tidak perlu dilayan, kerana mereka ada mata tapi mereka tidak dapat melihat, ada telingga mereka tidak dapat mendengar, ada otak tapi tidak berakal. oleh itu apa sahaja hujjah yang diberikan tidak akan mendatangkan manfaat kepada mereka, biarlah mereka masuk lubang kunyit bersama-sama Aljubori.

    ReplyDelete
  45. apa daaa..semua melayu pon gaduh ke?tu kat atas tunjuk fuck u kat melyu..lu org kisah..berani ckp racist..lu org tau ke racist tu ape?..mane2 melayu yg dok suke sgt kat cine tu..sile isi borg,nk jadik rakyat cina..itu[pon kalau china nk amek korg jdik rakyat die..duduk kawsnmelyu bolehla ckp..mai cni duk kawasan cina..baru tau racist tu apa..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!