PANAS BERCILI! MARI LIHAT BAGAIMANA MELAYU DILAYAN DI PULAU PINANG

Lebih kurang jam 5.45 petang kelmarin (ahad) setiausaha persatuan mukabuku pulau pinang menerima panggilan daripada siti zubaidah ali seorang penjual belon air di padang kota dalam perbualan tersebut siti zubaidah menangis dan meminta setiausaha persatuan mukabuku pulau pinang itu untuk bertemu beliau di padang kota secepat mungkin.

Lebih kurang 25 minit beliau telah tiba di padang kota dan terus berjumpa dengan siti zubaidah dan meluru bertemu dengan seorang lelaki cina lingkungan 60an dan menanyakan kepada situa " uncle saya mau tanya u tadi cakap ini belon masuk mata boleh mati ka?" si cina tua itu menafikan dakwaan itu , ketika beliau menafikan dakwaan tersebut siti zubaidah terus meninggikan suara dengan mengatakan "apek u jangan cakap tipu! U cakap saya pengkiana negara dan perosak negara hanya kerana saya berniaga bubble gun" terus siti zubaidah ali menangis teresak esak.

Yb phee boon poh (adun sungai puyu) pun ada ketika cina tua ini menyerang siti zubaidah ali dan di lihat YB ini bertindak mendakap siti zubaidah. (Ada video)

Suami siti zubaidah ali yg di kenali sebagai mie menyerang adun sg puyu dengan berkata " guan eng tak boleh jumpa rakyat kita mau cari makan saja u bagi lesen saja kita mau meniaga elok elok"

Yb terkedu dan tidak mampu berkata apa apa

Yb berkata "siapa pon boleh berniaga mppp takkan halau"

Siti zubaidah berkata "siapa kata mppp takda tu tengok di hujung sana mppp standby dengan truck"

Yb dan siti zubaidah ali pergi berjumpa dengan pegawai mppp dan yb phee di halau seperti anjing oleh pegawai mppp dengan berkata " saya berjaga disini mengikut arahan bos saya! Kalau tak puas hati jumpa terus dengan bos saya!"

Di jangkakan malam ini siti zubaidah akan membuat satu laporan polis berkenaan insiden kelmarin.

Dilaporkan oleh Persatuan Muka Buku Pulau Pinang







Inilah nasib melayu di Pulau Pinang....

23 Responses to "PANAS BERCILI! MARI LIHAT BAGAIMANA MELAYU DILAYAN DI PULAU PINANG"

  1. Yang aku tahu...dulu sekitar 40 thn sudah majority tanah dipunyai orang Melayu di pulau pinang.

    Sekarang dah abis terjual...siapa yg jual ?

    Melayu lah yg jual ! Semua melayu termasok pas dan umno yg jual tanah tu. Melayu sendiri tak sayang tanah yg Allah beri.

    Dah tu nak salahkan kan orang lain...

    Memalukan Nabi saw je...

    ReplyDelete
  2. Ini semua fitnah UMNO...melayu penang lagi tertindas dibawak mamak2 Umno yg celaka..mamak2 Celaka Umno yg memiskinkan melayu di sana..jangan beri undi anda pada mamak umno celaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau memang jenis binatang MAIN (MANTAT) MAK SENDIRI!!

      DALAM BAHASA INGGERIS " YOU ARE A MOTHER FUCKER"

      Delete
    2. - pegawai mppp dengan berkata " saya berjaga disini mengikut arahan bos saya! Kalau tak puas hati jumpa terus dengan bos saya!" -

      Bos pegawai mppp nih orang UMno-no-no lah sapa lagi.


      Anon march 11, 2013 at 9:00 am,

      MAIN (MANTAT) MAK SENDIRI!! dalam bahasa Inggeris "fuck your own mother". Maksud "You are a mother fucker" dalam bahasa Melayu ialah "Kau seorang pemantat kaum ibu" atau "kau nih pemantat tegar". Sah sah la ko ni salah seorang mamak-mamak yg nak memorakperandakan orang Melayu, kan? Main terjah aje. Main belasah aje, kan? Ape? Ko ingat Pak Mamakdet nak jual kilang arak dia bagi ko makan kalau ko susah? Piiiiiii dah!!!

      Delete
    3. BOS MPPP skrg nie DAP la bongok...kerajaan pemerintah la bos majlis perbandaran....kalau dah dasar pengikut membabi buta tu...mmg gitu la gamaknyer...sanggup jual bangsa dek kerana kebongokkan sendiri...

      Delete
    4. Ini pineng punya cerita Malayo jual tanah juga ada cerita mari. Dulu tawun ini Pineng Malayo takda tanah juga. Semua Raja Keda juga angkat sama itu jam manteri-manteri Malayo ka, Siam ka. Takdak mana-mana mamak angkat itu jam. Mamak juga kapal dalam duduk.

      Itu jam Francis Lite sama Hai San mari, duduk-duduk cakap sama Raja juga kasi British kontrol sama Pulau kicik juga. Fransis itu jam mau kasi taruk dia punya kapal, dia punya ofis jugak. Hai San ada bawa sama Raja, manteri-manteri itu tangan buah, anggur apa, epal apa, baju sutera juga, kasi sama Raja sama manteri Malayo juga...lama-lama kawan sudah rapat, Hai San sama geng sudah jadi gengster Pineng jugak. Mamak itu jam kapal dalam juga duduk, takdak jual sama Malayo tanah.

      Itu kampung itu jam ratus tawun mari Malayo duduk tanah raja kasi tangkap ikan, ayam, lembu juga. Hai San buka pekan sama Fransis kasi masuk juga fun-fair, urut-urut, perempuan Tonsan juga masuk happy-happy malam-malam jugak.

      Malayo itu jam cukup suka sama happy-happy, malam-malam sama amoi tonsan Hai San. Habis ikan jual, ayam jual, lembu kasi jual mau kasi amoi. Lama-lama tanah juga kasi jual sama amoi Hai San..Malayo Pineng suka happy-happy, suka tunjuk kaya, suka cakap besar juga sampai sekarang. Mamak itu jam kapal dalam juga duduk.

      Mana ada fair tudu mamak kasi jual, mamak ada beli mau tolon Malayo juga. Itu jam pinjam mari, bunga juga mau kasi selesai. Bunga takda, pokok buleh kasi potong, tanah juga kasi mamakdey angkat.

      Berapa banyak mamadey tolon, ini hari juga Malayo Hai San taruk hantam itu kapla cakap Chettiar juga kasi jual sama Chinkay. Malayo Pineng takda apa, jangan hantam mamadey. Malayo itu jam dulu sudah nangis-nangis, ini hari juga nangis-nangis juga...Dey. Lepas ini Hai San Tonsan juga angkat semua, Malayo Pinenng juga lagi nangis..

      Delete
  3. Kalau melayu dulu lgi tertindas kat penang, kenapa tak keluar haprakdaily? Penang zaman bn, ada juga buat rumah murah utk org melayu. Harini semua melayu blh kene halau sebab DAP x buat rumah murah. Lendir2 LGE ini org pas suka sgt jilat mcm mkn budu, ada yg sampai angkat jd khalifah. Ada hati mengaku islam dia yg betul. Puii..

    Yg jual tanah tu sapa, umno ke org melayu? Kelantan pun kalau org melayu tak sedar, habis kerajaan negeri lelong tanah, jadilah mcm penang. Mamak tak mamak, pas plg celaka. Apa org pas buat utk makmurkan negara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAHAI MELAYU2 PULAU PINANG YANG BODOH LAGI TONGNGONG!!

      BERHENTI LAH BEGADOH SESAMA SENDIRI!!

      BERSATULAH DAN BANGKITLAH UNTUK MENENTANG CINA2 SIAL LAGI ANGSAT YG BEFAHAMAN KOMINIS!!

      HAPUSKANLAH MELAYU PENGKHIANAT PEMECAH BELAH BANGSA KITA!!

      Delete
  4. YONG TAK KISAH BAPA SAIFUL NAK CAKAP APA TENTANG . . .
    Sama ada bapa Saiful nak mengaku atau tak mengaku Liwat II itu rekaan, Yong tak kisah. Bukannya kerana Yong tak kisah pada PR atau PKR atau Anwar Ibrahim dan keluarga. Tapi kerana Yong percaya Liwat II itu sememangnya rekaan semata-mata adanya.


    Dulu, semasa kes ini sedang hot di mahkamah, seorang rakan Yong buka cerita tentang DNA Anwar Ibrahim. Rakan Yong ini seorang doktor, bersuamikan seorang VIP ameno. Jadi, inside story ameno dia tahu. Dia sendiri masih memegang kad keahlian ameno for business purpose. Tapi hatinya tiada pada parti itu, kerana tak tahan dengan perangai Khir Toyo dan isteri.


    Okay, Yong tak nak melencong ke Khir Toyo. Ini bab Anwar Ibrahim.





    Cerita doktor itu tentang DNA Anwar Ibrahim buat Yong yakin, Liwat II ini sandiwara jer. Yong tak nak implicate doktor ini atau rakan doktornya yang terpaksa menguji DNA Anwar Ibrahim. Kesian!


    Lalu, siapa Yong cari untuk mendapat kepastian?


    Yong tanya Pakcik Sifu Pekida!


    Kenapa Pakcik Sifu Pekida?


    Kerana Pakcik Sifu Pekida rapat dengan orang yang bersama Saiful dalam gambar di atas.


    Kerana Pakcik Sifu Pekida rapat dengan ramai orang ameno, lebih-lebih lagi penaung Pekida Abdullah Badawi. Masa Abdullah Badawilah Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara.

    Pakcik Sifu Pekida juga kenal Najib Razak dan Zahid Hamidi!


    Pakcik Sifu Pekida juga rapat dengan bekas orang ameno seperti Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan lain-lain yang dah duduk dalam PKR.


    Pakcik Sifu Pekida juga kenal orang ameno yang dah mati, bunuh diri atau yang merogol budak bawah umur.


    Pendiknya Pakcik Sifu Pekida sangat terkenal di kalangan pemimpin ameno dan tokoh korporat dari Pulau Pinang sampai ke Johor Bahru.


    Yong tanya soalan direct jer:


    "Betulke kes Anwar Ibrahim meliwat Saiful Bokhari?"


    "Hisy! Iu semua fitnah!" Jawabnya.


    Okay. Cerita-ceriti seterusnya, maaf yer, "They are for my ears only."


    Sebab itu Yong tak kisah apa orang nak cakap tentang Liwat II. Lagipun, kalau takde bukti, namanya fitnah juga. Jangan nak kata Yong pulak buat fitnah sedangkan fitnah besar duduk di depan mata.


    JOM FOKUS TAWAN PUTRAJAYA


    TOLAK UMNO TOLAK BN

    Dipetik daro Blok Yong Suka Kuning

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bhai klu camni jew pnya citer rakyat boleh terus terima...rasa2nya lps ni kat tv dah takada cerita bersiri...kat pawagam dah tak prlu filem yg citer sekuel...hahaha aku rasa kelakar bhai.. Senang sngt nak tutup citer nya...bhai bnyk ke masyukkkk

      Delete
    2. tak de la manyak masyuk.....tp yg manyak masyuk citer kantoi anwar mengentut saiful.....citer kantoi pok jib ngan *iana lg mayuk bang....citer bersiri yg paling best ialah PRU dah lepas edah kah kah kah.......yg banyak sekali masyuk citer ttg kemana hilangnya cincin ku keh keh dia punya promosi saja makan juta juta bang......abang nak sikit ke saya nak kasi....moh kita buat citer telur ku di sambar buaya......atau citer puaka penjara sg buluh....atau citer lawak ke dr putera jaya ke lahat datu.....he he he.....

      Delete
    3. Hahaha bhai...lu kira seorg yg kelakar gak..

      Delete
    4. Bodohnya cai pkatan dlm mgulas isu liwat aljuburi alsyirik. Jika bnar ianya satu fitnah knape gaytua tu liat sgt nk buat sumpah laknat junjung al quran klau rasa diri tu suci. Saiful, dtk eskay serta dtk najib da buat sumpah laknat tp si bapok tua al syirik dn macai2 khawarij masih main opera cina dapig. Spatutnya kamu dn geng2 pegi jumpa si gay tua dn seret dia ke masjid buat sumpah laknat kalau betul kamu seorg islam yg adil dn yg cintakn kbenaran sblum mlalut kt sini.

      Delete
  5. Woiitt...!!

    Korang tau ka tak neh... si PI Bala tuh dah balik kat sini lama dah...


    Dia dah buat ucapan 'U Turn' berapi-api dan berkali-kali siap ngan video lagi mengakui Akuan Bersumpahnya yang pertama dulu itu benar, tiada lain melainkan benar belaka...? Manakala akuan bersumpah keduanya adalah salah akibat dibuat dalam keadaan tekanan dari tangan-tangan yang lebih berkuasa...? Tapi apa jadi...? Timbalan KPN neh langsung bisu tak bersuara...


    Tapi bila Bapa Sepol yang baru sehari dua ni ja baru buat 'U Turn" dan mintak maaf kepada Anwar kerana bersubahat dengan anaknya Sepol untuk menfitnah Anwar dalam kes Liwat II, tetiba stetmen berapi dari Timbalan KPN ni berdesupp keluar paper.


    Persoalan kita, mengapa P1 Bala masih tidak dipanggil untuk ambil keterangan, tetapi mengutamakan keterangan bapa Sepol?


    Aku tanya, tapi aku dah tahu jawapannya... korang tau? Haha...

    Jadi, samaada bapak Saiful masih bersama kita atau tidak selepas disoal siasat oleh komando terlatih Umno ni nanti, rakyat dah tak kisah. Dengan atau tanpa bapa Saiful, ada rakyat kisah..

    ReplyDelete
  6. Kesian si Sefol. Hanya 8% percaya cakap dia
    Si Saiful Yang Malang - Hanya 8% Menyokongnya


    Di dalam satu bancian yang dikendalikan oleh akhbar Sinar Harian yang bertanyakan mengenai keyakinan pembaca terhadap pendirian samada Saiful atau ayahnya Azlan, didapati lebih 90% pembaca memilih untuk berpihak kepada Azlan.

    Daripada sejumlah 2258 orang yang menyertai Bancian tersebut, 2070 (92%) orang telah memilih Azlan dan cuma 188 (8%) memilih Saiful.


    Saiful sebelum ini telah menuduh bapanya, yang telah mendedahkan anaknya itu dipergunakan oleh pembantu khas pemimpin kanan negara untuk membawa kes liwat kedua ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim, telah "diperguna" oleh pihak-pihak tertentu.
    Boleh dilihat dlm bancian online sinar harian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran yg hakiki bkn di sinar harian tp disisi ALLAH SWT DN RASULNYA yg telah mganjurkn umatnya mlakukn sumpah laknat tp ianya tdk berani dilakukn malah mgulas pn dielak oleh gaytua alsyirik dlm bab sumpah laknat. Malangnya para macai al khawarij lebih mprcayai ape yg dianjurkn oleh sinar harian.

      Delete
  7. depa ni pegang,,hbis semua,,mana ada banyak sangat rumah kos rendah,,banyak rumah cilaka ja yang ada harga mahal gila,,,tupun tak bleh pikiaq...

    ReplyDelete
  8. semoga nuar terjun dengan labu batang bengkoknya....biarkan...biarkan

    ReplyDelete
  9. Aq anak Penang dan aq dah lama bosan ngn sandiwara pelbagai pihak brkaitan Anwar Ibrahim. Kenapa kita semua byk bercakap tp kurg bertindak? Satu soalan aq...kenapa perbicaraan kes2 yg melibatkan Anwar ditunda berkali-kali? Apakah hakim2 pon dah dibeli ngn wang ringgit M'sia/US????? AQ nak lihat perbicaraan Anwar diwat sebelum PRU13...leh ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaikat maut umngokMarch 11, 2013 at 5:41 PM

      mana boleh roha...kalau buat sebelum PRU 13 maunya najib kena serangan jantung....pi tanya pak lah betoi ka anwar liwat.....kah kah kah........agak agak berapa juta lg anwar ada utk beli hakim...polis...penceroboh...bapa saiful....len la kalau ada 24 juta leh gak beli cincin.....kah kah kah.....juragan sini ko aku sentiasa merati kan ko ha ha ha.......

      Delete
  10. APA lagii..UMENU hantar ler samseng serang pejabat LGE...Kami tunggu nak buat Video nihh...Tgk free kat YOUTUBE....

    ReplyDelete
  11. sapa lari dulu bila ada kacau di lahad datu?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!