PANAS BERAPI! SKRIP PENUH PERBUATAN JIJIK PEMIMPIN PKR DIBONGKAR!

Aku geli nak letak benda tu kat blog aku, apa kata korang BACA KAT SINI

80 Responses to "PANAS BERAPI! SKRIP PENUH PERBUATAN JIJIK PEMIMPIN PKR DIBONGKAR! "

  1. Peristiwa Pelik Berlaku Ketika Menguruskan Jenazah Rasulullah
    label KISAH DAN TAULADAN E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook


    Apabila Rasulullah s.a.w. baru saja wafat, adalah diriwayatkan bahawa ketika Sayyidina Ali Bin Abu Talib r.a meletakkan jasad baginda diatas tempat tidurnya,tiba-tiba terdengar suara ghaib dari penjuru rumah berseru dengan nada tinggi:””Jangan kamu mandikan jenazah Muhammad,kerana ia adalah orang yang suci lagi pula membawa kesucian!”Ali curiga terhadap suara itu seraya ia bertanya:
    “Siapakah engkau? Bukankah Rasulullah menyuruh kami memandikannya.?Tiba-tiba terdengar suara ghaib yang lain berseru sebaliknya:

    “Hai Ali!Mandikanlah Beliau!Suara ghaib yang pertama itu berasal dari suara iblis yang terkutuk kerana dengki terhadap Muhammad s.a.w. dan ia bermaksud supaya Nabi Muhammad tidak dimasukkan kedalam liang kuburnya dalam keadaan dimandikan.”

    Ujar Ali pula:”Semoga Allah membalasi engkau dengan kebajikan dikala engkau memberitahukan,bahawa suara itu berasal dari iblis. Sekarang siapakah pula sebenarnya engkau sendiri?”

    “Aku adalah Khidir.aku datang untuk menzirahi jenazah Muhammad s.a.w.”Jawab suara itu.
    Kemudian Saiyidina Ali r.a pun memandikan jenazah Rasulullahs.a.w.sedang AlFadhal Bin Abbas dan Usamah Bin Zaid r.a menimbakan air dan malaikat Jibril datang membawa harum-haruman dari syurga.Mereka kapani dan kuburkan beliau di kamar rumah Siti Aishah pada malam Rabu dan ada yang mengatakan pada malam Selasa.

    Kewafatan baginda telah menyebabkan kesedihan yang bukan sedikit dikalangan seluruh ummat,lebih-lebih lagi para sahabat yang terdekat.Kata -kta yang dilahirkan oleh para sahabat demi setelah mengetahui kewafatan beliau amatlah mengharukan.
    Seketika membuka kain selubung yang menutupi wajah Rasulullah yang baru saja wafat,Syaidina Abu Bakar AsSiddiq berkata dengan penuh terharu:
    “Demi ayah dan bondaku!Alangkah indahnya hidupmu dan alangkah indahnya matimu!Demi Allah!Sekali-kali tidak akan terkumpul dua kematian atas dirimu.Adapun mati yang telah ditentukan Allah bagimu,telah kau alami.Dan setelah itu takkan ada lagi kematian yang datang kepadamu buat selam-lamanya!”

    Hassan Bin Thabitr.a salah seorang sahabat Rasulullahs.a.w. yang utama dan penyair Islam yang agung dizaman Rasulullah,telah menerima berita kewafatan baginda dengan berat sekali.Kesedihan yang dirasakannya dapat kita saksikan dari sebuah sajak yang ditinggalkan sejurus kewafatan Rasulullah:

    “duhai ,engkaulah biji mataku
    Dengan kematianmu,
    aku menjadi buta
    tak dapat melihat
    siapa yang ingin mati sepeninggalmu
    biarlah ia mati pergi menemui ajalnya
    Aku,hanya risau haru dengan pemergianmu…..”

    Tetapi antara banyak orang tentu sekali yang paling merasakan berat atas kewafatan baginda ialah kaum keluarganya yang terdekat seperti puteri baginda yang paling dikasihinya Siti fatimah serta balu-balu baginda terutama Siti Aisyah r.a.
    Pernah suatu hari,Ummu Mukminin Siti Aisyah r.a bersenandung dengan suara teharu sambil berdiri dikubur Nabi s.a.aw. Katanya:

    “Wahai insan yang tidak pernah memakai sutera
    Yang tak pernah tidur diatas tilam yang empuk
    Wahai insan yang keluar dari dunia dan perutnya
    Tidak pernah kenyang dengan roti dan gandum
    Wahai insan yang memilh tikar tempat tidurnya
    Wahai insan yang berjaga sepanjang malam tanpa tidur’
    Kerana takut sentuhan neraka sa’ir…….”

    Ada riwiyatkan sepeninggal ayahnya,orang melihat Siti fatimah Azzahra selalu berikat kepala,tubuhnya semakin kurus dan matanya membengkak kerana menagis terus menerus,bahkan ia sering tidak sedarkan diri.kepada putera-puteranya ia selalu mengatakan:

    “Mana dia ayah yang mencintai kalian itu?Aku tidak pernah lagi melihat dia membuka pintu ini.Kalian tidak akan pernah lagi naik keatas punggungnya seperti yang biasa kalian lakukan…”
    Pohon yang biasanya mendapatkan kasih sayang itu ,semakin layu dan mengering………

    ReplyDelete
    Replies







    1. Cybertroopers Pakatan Rakyat tiada pilihan lain untuk menghalang rakyat mendapatkan kebenaran.

      Halang halang dan halang.


      Kebenaran itu perlu di sorok?

      Delete
    2. melihatkan video ini membuatkan saya & rakan2 PAS terus ingin masuk UMNO. dimana boleh saya isi borang keahlian UMNO?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Tak payah engko menyibuk masuk umno.
      Buat merosakan umno je nanti.

      Delete
  2. aaihh geli geli syok tu amno pun aper kurengnya mika suke tengok mende mende yang.......sambil bersorak dengan gumbira melihat asil kreativiti mika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prrghhh bukan nk sedar...lg mau buat dosa...takpalah bhai,hak lu utk terima macamana...

      Delete
  3. 10 Strategi Syaitan Membuka Aurat Wanita
    label FAKTA ISLAM E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook

    Semoga entri ini berguna buat para wanita… Insya Allah..


    Strategi Pertama – Menghilangkan hijab(penutup)


    Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar
    berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.


    Strategi Kedua – Membuka bahagian tangan


    Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. Seharusnya menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata {tak mengapa jika memakai baju lengan pendek….kamu masih pakai tudung...} Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan seorang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi
    {tidak mengapa kan..?}


    Strategi Ketiga – Membuka leher dan dada


    Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik {tak mengapa kan membuka lengan…sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bagian dada..baju ini terbuka sedikit
    saja agar kamu tidak terasa panas…orang pasti berkata biasa saja…} Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.


    Strategi Keempat – Berpakaian tetapi bertelanjang

    Bersambung

    ReplyDelete
  4. Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik {baju kamu itu dah biasa …dah ramai orang yg pakai.. sekarang ini ada fesyen baru lagi…baju ini tipis dan ketat saja.. boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu.. tidak apa-apa, sebab potongan baju ini masih panjang…} Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tetapi telanjang).


    Strategi Kelima – Membuka sedikit


    Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik {susah la kalau kamu pakaian ketat semacam ini…bergerak pun terasa terbatasi…apa kamu cuba kain yang telah dibelah sampai ke lutut.. nanti lebih senang kamu untuk duduk..tidak mengapa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu selesa..} Maka dipakailah pakaian wanita yang terbelah. Ternyata ia memberi keluasan dan memudahkan dlm bergerak.


    Strategi Keenam – Membuka telapak kaki dan tumit


    Syaitan berbisik lagi {sudah tak sesuai lagi kamu berpakaian ini.. kain ini masih bagus walaupun dibelah hingga lutut…kamu potong aja lagi hingga diatas tumit…kamu pendekan kain ini sehingga atas tumit akan memudahkan km berjalan..} Wanita terus mengikuti godaan syaitan ini dan memakai kain singkat serta ditambah pula dengan kasut tumit tinggi.


    Strategi Ketujuh – Membuka separuh betis


    Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai kain singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi {fesyen kamu ni masih biasa saja…orang macam tak kisahkan…apa kata kamu cuba fesyen lain yang lebih menonjol..di pasaran banyak kain skirt..tak perlu beli yang sangat pendek …yang separuh betis saja..} Sekarang ni syaitan sudah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini tudung sudah tidak dipakai.


    Strategi Kelapan – Membuka seluruh betis


    Wanita ada terfikir { Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu ? } Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata {AH!! tidak.. sekarang zaman dah berubah..dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka… yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tp terbuka sedikit…di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis….kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman..} Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.


    Strategi Kesembilan – Serba mini


    Setelah pakaian menampakkan seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut {pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang seperti itu saja..kamu perlu pakai skirt mini…kamu akan nampak lebih seksi dan menawan..} Maka pakailah wanita ini skirt mini malahan bukan skirt saja yang mini, bajunya, skirtnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, merendahkan sebagian dada dan sebagian pehanya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.


    Strategi Kesepuluh – Hampir semua terbuka


    Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik {pakailah kamu bikini..semua di sana pakai baju itu.. kamu tak perlu malu ..} Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.


    Semoga beroleh manfaat dan selamat beramal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahmat Allah buat lu...asalkn lu jujur

      Delete
  5. Dosa Fitnah

    KATA pepatah Melayu, �kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan merana�. Ia memberi peringatan bahawa mengucapkan perkataan yang tidak baik boleh mendatangkan bencana kepada diri sendiri.

    Lidah adalah anugerah Allah kepada manusia untuk berkomunikasi tetapi ia sering digunakan untuk mengeluarkan perkataan yang mendatangkan keburukan seperti menyebar fitnah, dusta dan bermaksud buruk.

    Allah berfirman yang bermaksud: �Bukankah Kami mengadakan untuk manusia itu dua mata? Lidah dan dua bibir. Dan Kami tunjukkan kepadanya dua jalan (benar dan salah)�. � (Surah al-Balad, ayat 8-10).

    Justeru, kita mestilah berhati-hati dalam mengeluarkan percakapan. Jika dikhuatiri mengeluarkan perkataan tidak baik, lebih baik kita berdiam diri. Ini bagi mengelakkan diri daripada menanggung dosa.

    Jika kita sudah mengeluarkan kata-kata yang tidak disenangi orang lain, tentu sukar untuk kita menariknya balik. Lebih buruk lagi jika orang lain silap mendengarnya.

    Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: �Sesiapa yang beriman kepada Allah dan hari kiamat, maka hendaklah dia berkata yang baik mahupun dia diam�. � (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

    Kesalahan yang membabitkan lidah ialah menyebarkan fitnah dan mengadu domba.

    Fitnah mendatangkan kesan bahaya dalam masyarakat kerana ia boleh menyebabkan perpecahan dan huru hara.

    Allah mengingatkan manusia mengenai buruknya fitnah. Firman-Nya dalam surah al-Baqarah ayat 191 bermaksud: �Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan�.

    Ramai orang tidak sedar mereka melakukan fitnah kerana amalan itu sudah sebati dalam masyarakat. Fitnah juga berlaku disebabkan pertandingan mendapatkan kuasa, pangkat dan kekayaan.

    Fitnah disebarkan untuk memburuk-burukkan individu atau kumpulan kerana perbuatan itu dapat menonjolkan dirinya sebagai lebih baik dan layak dibandingkan orang lain. Ia juga menyebabkan nilai agama musnah daripada menjadi pegangan hidup dalam masyarakat. Apabila nilai agama yang menjadi tunjang kesempurnaan hidup hilang, maka banyak dosa dilakukan.

    Bersambung

    ReplyDelete
  6. Dosa Fitnah

    Perkara itu diingatkan dengan tegas oleh Rasulullah dalam sabda Baginda yang bermaksud: �Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, sifat kedekut dan jenayah berleluasa�. � (Hadis riwayat Muslim).

    Fitnah adalah sebahagian daripada perbuatan mengadu-domba. Apabila disebarkan, ia mudah menyebabkan permusuhan dua pihak. Permusuhan menjadi semakin tegang dan tidak terkawal apabila banyak fitnah ditabur.

    Ia juga tidak mempunyai asas kebenaran. Islam mengarahkan manusia supaya memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dalam berita berunsur fitnah. Justeru, wajib bagi orang Muslim menghalusi setiap berita yang diterima sebelum mempercayainya. Kesahihan berita dapat dilakukan dengan melihat kepada fakta dan sumber berita.

    Jika perlu, gunakan masa lebih lama sebelum membuat keputusan. Lebih lama berfikir adalah lebih baik supaya tidak menanggung kesan buruk. Allah memberi hidayah kepada manusia untuk berfikir dengan hati terbuka dan mengharapkan petunjuk-Nya.

    Sekiranya berita yang diterima belum diketahui kebenarannya, jangan kita membicara atau menyebarkannya. Rasulullah bersabda: �Seseorang hamba yang membicarakan sesuatu yang belum jelas baginya (hakikat dan akibatnya) akan dilempar ke neraka sejauh antara timur dan barat�. � (Hadis riwayat Muslim).

    Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran penting bagi memastikan kita tidak terpedaya dengan berita palsu berunsur fitnah. Allah berfirman dalam surah al-Hujurat, ayat 6 yang bermaksud: �Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidiki dulu (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, kerana kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan�.

    Dalam era teknologi maklumat, penyebaran fitnah mudah dilakukan melalui alat komunikasi tanpa perlu berdepan dengan orang lain, malah identiti penyebar juga dirahsiakan.

    Dosa fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, ia tidak diampunkan Allah melainkan orang yang difitnah memberi keampunan. Tentu sukar untuk mengakui kesalahan sendiri dan memohon keampunan daripada orang lain.

    Dosa fitnah juga menghalang kita masuk syurga. Rasulullah bersabda: �Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah�. � (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

    Penyebar fitnah akan diberi malu oleh Allah apabila dibangkitkan pada akhirat kelak. Rasulullah bersabda yang bermaksud: �Sesiapa yang menyebarkan kata-kata yang memalukan seorang Muslim dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat�. � (Hadis riwayat Ibn Abid Dunya dari Abu Zar).

    Iman Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsia yang tidak mahu diketahui orang lain adalah perbuatan adu-domba dan fitnah.

    Mencari dan membocorkan rahsia orang dilarang Allah seperti di dalam firman-Nya bermaksud: �Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain�. � (Surah al-Hujurat, ayat 12).

    Sesiapa yang menyebarkan berita berbentuk cacian dan kejian, kecelakaan besar bakal diterima sebagai balasan. Allah berfirman: �Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci dan pengeji.� � (Surah al-Humazah, ayat pertama).

    Hanya orang yang berpekerti buruk melahirkan perkataan buruk. Orang cerdik tidak sekali-kali mengeluarkan perkataan buruk yang secara langsung melambangkan keburukan diri sendiri.

    Penyebar fitnah malu pada hari kiamat

    ReplyDelete
  7. Khutbah Jumaat Masjid Al Taqwa

    Bahaya Fitnah

    Wahai kaum Muslimin yang dirahmati Allah,

    Marilah kita meningkatkan keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah Subhanahu Wata'ala dengan sebenar-benarnya iaitu dengan mengerjakan segala suruhan-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Mudah-mudahan kita menjadi mukmin yang sejati dan mendapat kejayaan di dunia dan di akhirat. Amin Yarabbal Alamin.

    Muslimin yang dirahmati Allah,

    Bersyukur kita ke hadrat Allah Subhanahu Wata'ala kerana melimpahkan nikmat yang tidak terkira banyaknya kepada kita. Di antara nikmat yang utama yang dikurniakan Allah Subhanahu Wata'ala kepada hambanya ialah lidah. Lidah mempunyai kebaikan dan manfaat yang amat banyak, bagi mereka yang menjaga dan menggunakannya ke arah tujuan yang sebenar seperti berzikir kepada Allah Subhanahu Wata'ala, membaca Al-Quran, berdakwah menyeru manusia ke arah mentaati perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya dan memberi nasihat serta teguran yang berguna kepada sesama manusia. Sesungguhnya lidah itu merupakan nikmat yang amat berharga kerana itu kita hendaklah menjaga dengan sebaik-baiknya, jangan sampai disalahgunakan seperti membuat fitnah.

    Namun dalam era kemajuan sains dan teknologi ini, manusia bukan sahaja menyebar fitnah menggunakan lisan, tetapi juga melalui kecanggihan teknologi maklumat, samada melalui media cetak mahupun media elektronik. Tujuan kemudahan itu dicipta adalah untuk memudahkan kita melihat, mendengar dan menyebarkan apa jua berita dan maklumat tentang keadaan yang berlaku di sekeliling kita, samada apa yang berlaku di dalam negeri mahupun di luar negeri. Oleh itu kita hendaklah menggunakan kemudahan-kemudahan tersebut dengan baik dan bijaksana. Namun apa yang membimbangkan pada masa ini terdapat segelintir masyarakat yang tidak bertanggungjawab dan menyalahgunakannya untuk menyebarkan berita-berita yang tidak benar, khabar-khabar angin apatah lagi yang mengandungi unsur-unsur fitnah.

    Ahli jumaat yang dirahmati Allah,

    Kita perlu mengetahui fitnah itu adalah satu perkara yang buruk dan boleh menjejaskan maruah seseorang. Fitnah ialah tuduhan, khabar, kisah dan lain-lain yang diadakan atau dibuat-buat untuk memburukkan seseorang dan memfitnah pula ialah membuat fitnah dan mengada-adakan sesuatu untuk memburuk-burukkan sesuatu pihak yang dilakukan samada dengan perkataan atau tulisan atau isyarat dan gerakan dan sebagainya, samada perkara itu sememangnya suatu keaiban atau kekurangan mahupun bukan. Orang yang membuat fitnah itu dikatakan juga sebagai orang yang membawa mulut atau mengadu domba.

    Adapun perbuatan fitnah itu hukumnya adalah haram dan termasuk dalam perkara dosa-dosa besar. Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam Surah Al-Qalam ayat 10-11 tafsirnya:

    "Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyabarkan fitnah hasutan".

    Diriwayatkan daripada Huzaifah Radiallahu Anha, beliau mendengar Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasalam bersabda maksudnya:

    "Tidak masuk syurga orang yang suka memfitnah (mengadu domba)".

    ReplyDelete
  8. bahaya fitnah

    Daripada dalil-dalil tersebut jelas menunjukkan bahawa fitnah itu adalah suatu perkara yang sangat dilarang dan perlu dijauhi. Oleh yang demikian, kita hendaklah memelihara diri dan keluarga kita dari perbuatan menabur fitnah. Maka apabila disampaikan kepada kita suatu berita yang memburuk-burukkan orang lain, maka kita hendaklah memelihara diri kita daripada mendengarnya dan menghebah-hebahkannya kepada orang lain.

    Muslimin yang dirahmati Allah,

    Memang tidak dapat dinafikan, dalam kehidupan kita berkeluarga, berjiran dan bermasyarakat, sememangnya kita tidak dapat mengelakkan diri dari mendengar berita-berita atau cerita-cerita yang diperbualkan ketika bertemu, samada ketika berada di majlis-majlis keramaian seperti majlis perkahwinan, majlis kenduri atau di kedai-kedai makan dan sebagainya. Dalam hal sedemikian, jika kita mendengar perbualan yang boleh mendatangkan dosa seperti cerita yang direka-reka, memburukkan orang lain, memfitnah dan sebagainya, maka kita hendaklah berusaha mengelakkan diri kita daripadanya, seperti tidak membenarkan atau mempercayai apa yang disampaikan itu kerana orang yang membawa fitnah itu adalah termasuk dalam golongan orang-orang yang fasik dan berita yang dibawa oleh mereka itu tidak boleh dipercayai.

    Selain itu, kita sepatutnya melarang orang yang membawa fitnah itu daripada meneruskan perbuatannya dan menasihatinya serta menerangkan kepadanya bahawa perbuatannya itu adalah salah di sisi agama. Janganlah pula cerita yang disampaikan oleh orang yang memfitnah itu membuatkan kita terdorong untuk menyelidiki dan mencari-cari samada benar atau sebaliknya. Allah Subhanahu Wata'ala berfirman dalam Surah Al-Hujuraat ayat 21, tafsirnya:

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakkan dari sangkaan supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain".

    Ahli jumaat yang dirahmati Allah,

    Ketahuilah bahawa tidak ada orang yang suka dirinya diperkatakan atau menjadi bahan cerita orang, apatah lagi cerita itu tidak berasas, tidak benar dan hanyalah fitnah semata-mata. Oleh itu jika mendengar sesuatu cerita, berita atau khabar-khabar angin, maka hendaklah orang yang mendengar cerita, berita atau khabar-khabar angin itu tidak menceritakan atau memanjang-manjangkan lagi apa yang telah diceritakan kepadanya. Sebagaimana kita tidak suka diri kita diperkatakan orang, sepatutnya kita tidak juga memperkatakan tentang orang lain.

    Jika difikirkan, apakah kebaikan yang boleh diperolehi daripada perbuatan-perbuatan sedemikian? Ia tidak lain hanyalah mengembirakan orang yang berhati busuk. Sedangkan sebenarnya mereka itu telah diperdaya oleh syaitan sehingga mereka menjadi kabur, lalu merasakan apa yang mereka lakukan seolah-olah tidak salah tetapi sebenarnya adalah buruk dan berdosa besar. Perkara ini bukan sahaja dilarang oleh agama islam, bahkan undang-undang dalam bernegara juga menegahnya dan boleh diambil tindakan, lebih-lebih lagi jika fitnah itu boleh menggugat keselamatan dan keharmonian dalam beragama, bermasyarakat dan bernegara, begitu juga dengan perbuatan mereka-reka dan menyebarkan khabar angin, baik dilakukan secara individu atau kumpulan, yang bertujuan untuk memfitnah atau mengaibkan maruah atau martabat mana-mana pihak, maka dalam hal ini, perbuatan tersebut akan diambil tindakan oleh pihak-pihak yang berkenaan sebagai langkah dalam memastikan keharmonian dan kententeraman awam.

    ReplyDelete
  9. bahaya fitnah

    Muslimin yang dirahmati Allah,

    Sebagai bahan renungan, pernah berlaku suatu perisriwa di zaman Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasalam, yang lebih dikenalkan dalam kitab-kitab 'Sirah' Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasalam sebagai 'Hadisul Ifkhi', bila mana terjadinya fitnah ke atas isteri Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasalam iaitu Sayidatina Aisyah Radiallahu Anha.

    Dalam peristiwa tersebut, Sayidatina Aisyah Radiallahu Anha telah difitnah oleh orang-orang 'munafik' yang diketuai oleh Abdullah bin Ubai bin Salul, dan beberapa orang di kalangan Muslimin telah terpengaruh dengan cerita fitnah yang disebarkan itu. Mereka menabur fitnah mengatakan bahawa Sayidatina Aisyah Radiallahu Anha telah berlaku curang atau membuat hubungan sulit dengan seorang sahabat yang terkenal jujur dan amanah iaitu Safwan bin Al-Muathal. Akhirnya Allah Subhanahu Wata'ala menurunkan ayat Al-Quran sebagai penjelasan bersihnya Sayidatina Aisyah Radiallahu Anha di atas fitnah yang dilemparkan ke atasnya.

    Allah Subhanahu Wata'ala berfirman dalam Surah Al-Nuur ayat 19, tafsirnya:

    "Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebahnya tuduhan-tuduhan buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman,mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan ingatlah Allah mengetahui segala perkara sedang kamu tidak mengetahui yang demikian".

    Muslimin yang berbahagia,

    Membuat fitnah itu dipandang berat dan berat dan dilarang oleh agama islam sebab ia boleh menimbulkan permusuhan dan permusuhan pula boleh menimbulkan kepada perpecahan dan huru-hara. Fitnah adalah tuduhan yang tidak benar dan tidak berasas dan perbuatan itu mendatangkan azab diakhirat kelak. Ingatlah! Bahawa semua anggota tubuh badan termasuk lidah akan menjadi saksi di depan penghakiman Allah Subhanahu Wata'ala pada hari kiamat.

    Akhirnya peliharalah diri dari perbuatan fitnah dan menaburnya. Didiklah diri kita, keluarga kita dan masyarakat dengan saling menasihati dan tegur menegur terhadap perbuatan yang membawa kepada dosa dan maksiat, apatah lagi membawa kepada dosa-dosa besar seperti membuat dan menabur fitnah. Semoga dengan sedemikian, kita dapat menikmati kehidupan yang aman tenteram, dan sentiasa mendapat petunjuk, hidayah dan berkat dari Allah Subhanahu Wata'ala. Amin Yarabal Alamin.

    Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam surah Al-Baqarah Ayat 191 tafsirnya:

    "Dan ingatlah bahawa angkara fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan".

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah niat sebenar saudara copy paste semua tazkirah2 ni. adakah saudara bermaksud cerita tentang ahli majlis ini fitnah.
      walau siap bukti bergambar pihak saudara ttp kata ia fitnah. adalah menjadi tanggung jawap yg di tuduh untuk menafikan. paling mudah cukup dgn bersumpah atas nama Allah. selepas daripada itu hanya yg d tuduh dan Allah swt sahaja yg mengetahui fitnah atau benar.
      mengapa tidak saudara tazkirahkan pemimpin2 pembangkang yang lebih lancang bercakap di pentas ceramah kononnya najib pembunuh kononnya rosmah dan cincin kononnya kapalselam dan rasuah dan banyak lagi perkara yg diwarwarkan di pentas ceramah walhal tiada waima sekeping gambar atau apa pun yg ditunjukkan sebagai bukti hanyalah kata2 yg keluar dr mulut penceramah. bukankah ini termasuk juga kategori fitnah. Namun di pihak yg d tuduh telah dgn berani dn yakinnya bersumpah atas nama Allah swt. Kini semuanya kembali kpd Allah swt. sekiranya dia berdusta itu hak Allah untuk membalasnya.
      Jgnlah saudara menjadi hipokrit dgn mengatakan berita dari sebelah pihak adalah fitnah walau lengkap dgn bukti bergambar , video, akuan saksi dan sebagainya dan yg dituduh brani bersumpah namun berita di sebelah pihak lagi di anggap benar walau hanya di jeritkan di pentas ceramah tanpa ada satu pun
      bahan yg boleh di katakan bukti malah tidak berani untuk mmbyktikan kebenaran dakwaan di buat dgn bersumpah atas nama yg esa Allah swt. bimbang saudara kelak tergolong dlm golongan orang2 munafik.

      wallahulam...

      Delete
    2. Hoi mamat tajzirah pagi...takzirah ko tu aku setuju 100% cuma cara ko tu nak menunjukkan semua ni fitnah ke? Tak payah nak selindung ...cakap terus terang...!!!!

      Delete
    3. tiada sapa mengatakan bahawa video itu sebagai fitnah...ini adalah petikan dari kutbah jumaat......
      fitnah ni datang dlm perbagai bentuk dan keadaan...bukankah nabi telah berpesan berhati hatilah dgn fitnah akhir zaman....walaupun gambar diatas tertera sipulan bin sipulan ttp adakah benar segala butir bicara datangnya dari sipulan bin sipulan....sebab itu nabi berpesan dgn fitnah akhir zaman ini....walaupun benar (juka benar) itu dilakukan oleh sipulan bin sipulan adakah wajar wajahnya dipamerkan dan diaibkab sedemikian rupa bukankan Allah dah berpesan jgn kamu mengaibkan sesama kamu nanti aku akan aibkan kamu diakhirat kelak....tidakkah anda takut dgn pesan Allah......

      tuan tidak baca khutbah tersebut sehingga tuan berani membuat 2 dosa pertama tuan bersekongkol bersetuju menaibkan hamba Allah tersebut dan kedua tuan menfitnah saya mengatakan apa yg diterbitkan adalah fitnah. saya tidak kata fitnah cuma kita perlu kembali kepada yg h ak kalau dia bersalah laporkan kepada pihak berkuasa bukankah kuasa ditangan pemerentah.....untuk apa kita terbitkan sesuatu itu kalau belum terbukti dia lakukan.....adakah kerana nak mengaibkan beliau atau nak mengaibkan parti anutan beliau........

      golongan org munafik telah allah ceritakan kepada kita.....bukankah allah dah berpesan apabila mendapat satu berita dari golongan yg fasik selidikilah dahulu.....kamu cakap bab agama pandai tetapi sayang kamu tak mengamalkan agam dengan sesungguhnya....saya hanya menyampaikan kalimah Allah adakah saya tergolong dlm golongan munafik manakala kamu mempertahankan video tersebut tidakkha kamu tergolong dlm golongan munafik.....tepuk dada tanya selera

      wallahualam...

      Delete
    4. Abih tu ko nak kata aku ni munafik la? Sbb dah tngok gambar percaya,aku nak tanya ko pulak, ko percaya ke apa citer pemimpin ko padahal bukti gambar pun tak ada?siapa yg lebih munafik? Terus terang aku cakap kalau pemimpin Umno ada bukti aku confirm tak akan undi pemimpin tu... Tp bkn UMNO keseluruhannya... Fahammmmm!!!!

      Delete
    5. Ko paham tak... Mereka2 ini bakal pemimpin , aku setuju kalau org biasa cam kita !!! Ko ingat sempat lg ke nak pegi repot, buat siasatan, nafi, tangguh bicara...PRU dah dekat oiii.

      Delete
    6. aku tak percaya yg aku percaya hanya Allah saja...
      habis ko percaya cakap cakap pemimpin ko

      Delete
    7. Orang itu membuat fitnah semata-mata untuk membohongi rakyat agar dirinya diangkat menjadi pemimpin negara sedangkan keperibadian serta matlamat orang itu jelas bercanggah dgn Islam serta dapat menghancurkan negara, maka adalah wajib kepada mereka yg tahu dan mempunyai bukti terhadap fitnah pembohongan itu untuk menyedarkan orang ramai supaya tidak terus tertipu dgn cara yg ia termampu. Andaikata orang itu berdiam diri sedangkan ia tahu bahawa perkara itu adalah penipuan kepada rakyat, adakah wajar ia bersikap demikian.?

      Delete
    8. Ko paham tak... Mereka2 ini bakal pemimpin , aku setuju kalau org biasa cam kita !!! Ko ingat sempat lg ke nak pegi repot, buat siasatan, nafi, tangguh bicara...PRU dah dekat oiii.

      Delete
    9. Hoi takzirah pagi,ko dah tak bole nak bezakan yg mana fitnah yg mana bukti... Pegi balik belajar agama lagi...

      Delete
    10. Bhai tazkirah pagi...utk isu ini aku rasa lu yg lbh maklum ttng apa yg terlintas di benak hati lu...adakah tazkirah ini hnya didlm blog PK atas rasa tnggunjwp lu sebagai hamba Allah... Atau ada yg tersirat yg hnya lu dan Allah yg tahu...lu buat ini kerana ingin smpikn ilmu Allah sebagai muslim atau sebagai ahli parti politik...

      Aku rasa takda sapa pertikaikn apa ilmu yg cuba lu smpikn...cuma apa niat lu semasa lu nk mnyampikn... Bhai..tazkirah ini cuma di blog PK sahaja atau lu juga post kn didlm blog lain tnpa memikirkn blog itu pro kepada politik apa....bhai aku yakin lu pnya tazkirah tkkn ada didlm blog pro PR...tepuk dada tnya nawaitu lu apa..
      Moga rahmat Allah utk tazkirah lu..

      Delete
  10. Kalau dah keluar video sah muka dan pejabat org tu, itu bukan fitnah, itu bukti. Tanggungjawab pelaku utk buktikan dia tak bersalah. Tak payahlah tazkirah panjang2.

    ReplyDelete
  11. Bukanlah Fitnah atau pembohongan atau yang sama maksudnya KALAU PERBUATAN ITU ADALAH BETUL BETUL KEJADIAN YANG NYATA DAN DISAKSIKAN ULANG TAYANG GERAK ASLI PARA PELAKUNYA OLEH SELURUH MANUSIA DI MUKA BUMI INI MAHUPUN DIPLANET LAIN DI MANA JUGA LIPUTAN TERSEBUT BOLEH DIDAPATI.Menggigil I tau..dan Terkaman itu bukan CObaan semata mata..

    ReplyDelete
  12. tak best la citer skrip di atas cuba ko rang baca citer i yg dah dara tua ni hek hek hek...

    Anak Dara Tua
    Dalam usianya 30 tahun ini, Aisya masih dara, wajah dan bodynya iras penyanyi Salwa Rahman, 36 30 38 dan ibunya selalu bercerita dengannya mengenai menimang cucu, walaupun abang-abangnya sudah memberi ramai cucu kepada ibunya.


    Dia seorang andartu yang kerjayanya bergelumang dengan komputer dan IT, Aisya dan Internet tidak dapat dipisahkan. Kedudukannya sebagai Pengurus Pemprosesan Data Elektronik di sebuah syarikat swasta yang ternama membuatkan kaum lelaki tidak berani meng-hampiri dia dan ini menjadikan Aisya akrab dengan Internet.


    Aisya melihat Internet sebagai satu benda hidup yang mampu melakukan sesuatu yang membahagiakannya. Interaksinya dengan kehidupan fizikal yang lain hanyalah setakat yang perlu sahaja. Internet menjadi realiti, menjadi keperluan sebenar untuk hidup, manakala kehidupan fizikal menjadi khayalan. Secara tidak disedarinya dunia fizikal ini tidak sebenarnya fizikal tetapi adalah alam buatan untuk melekakan pemikiran, dan Internet itu wujud dari penemuan manusia untuk mencari dunia sebenar.


    Aisya bermukim di IRC, dan ramai rakan maya dikenalinya. Walau-pun kadang-kadang fikirannya menjadi semak dengan gangguan penyangak-penyangak seks, IRC menjadi teman setia kepadanya. Jika semua perbualannya di log, rasanya boleh penuh satu bilik dan beratus-ratus pokok malpa akan jadi korban. Semuanya perbualan-perbualan kosong yang memenuhi mindanya umpama air pasang berlalu.


    Tetapi, perbualan dengan nick Songihman ini benar-benar menyen-tak jiwanya. Perbualan Songihman lain dari perbualan-perbualan yang biasa ditempuhinya di IRC. Tiada seks, tiada godaan, tiada desakan. Perbualan mereka bernas, laksana dua sahabat yang baik, saling nasihat-menasihati. Jaga menjaga.


    Aisya dapat merasakan bahawa dia sudah jatuh hati pada nick Songihman. Kekuatan minda mengatasi segalanya; kerana tidak melihat gambar dan tidak mengetahui butir peribadi Songihman, perhubungan mereka tidak dibatasi oleh sempadan maya yang selalunya wujud dari keinginan fizikal itu, dan Songihman menjadi objek kehidupan yang kudus.


    Disebalik tabir IRC, Aisya tidak kekok membayangkan kepada Songihman bahawa dia sudah bersedia untuk menjadi isteri kepada sesiapa saja, asalkan bertanggung-jawab dan berkerjaya.


    Hati Aisya berdebar. Esok adalah hari perhimpunan bagi cenel #dewasa, dan dia telah berjanji dengan Songihman untuk bertemu. Perhimpunan cenel bukanlah kebiasaan bagi Aisya, malahan inilah kali pertama dia akan hadir dalam perhimpunan cenel seperti itu.


    Di perhimpunan itu, mata Aida liar memerhatikan lelaki berbaju hawaii sepertimana yang dijanjikan. Rakan-rakan lain ramai telah ditemui, namun Songihman tidak kelihatan.

    bersambung






    ReplyDelete
  13. "Hai..."
    "Hai.." balas Aisya.


    Dia sedang duduk memerhatikan gelagat warga cenel sambil memakan cucur badak, hampir tersedak. Seorang lelaki tercegat disebelahnya. Sederhana, cerah, berkumis dan tersenyum.


    "Maaf ya, saya lambat sampai tadi. Saya Johar, nick Songihman" kata lelaki itu sambil tersenyum.
    "Oh.. Tak mengapa, saya pun sedang rileks ni" balas Aida.
    "Saya Aisya, nick pun Aisya," mereka berjabat tangan.
    "Oh ya.. Kenalkan, ini isteri saya, Linda," kata Johar.
    "Oh tuhan? Mengapa ini terjadi padaku?"


    Aisya memaksa bibirnya menguntum senyuman. Tangan isteri Johar disambutnya longlai. Lawo iras Ziana Zain, solid molid dan cun melecun. Usia dalam 35tahun dan agaknya Figure lebih kurang 38 30 40. Hampir-hampir airmatanya berderai jatuh apabila dunia realiti menggempur dunia IRC yang di hidupinya selama ini.


    "Wah.. Cantik manis rupanya Aisya ni" puji Linda.
    "Akak dah banyak dengar cerita pasal Aisya ni dari Bang Johar tau.." kata Linda lagi sambil menyuapkan karipap kepada anak kecilnya yang tidak mahu berenggang daripadanya sedari tadi.
    "Ya Aisya.. Sememangnya sudah lama Johar mencari seorang gadis untuk dijadikan isteri" kata Johar.
    "Setan! Sanggup dia berkata begitu di hadapan isterinya sen-diri! Dasar buaya!" Fikir Aisya.


    Aisya melihat lingkaran gelaran insan kamil yang dililitnya selama ini di leher Songihman menjadi debu dan lenyap ditiup angin pendingin hawa Carrier di dewan perhimpunan itu.


    "A'ah, Akak nak carikan, Abang Johar tak mau, nak cari sendiri. Nasib baik dapat Aisya yang cantik manis, berpelajaran tinggi dan bersopan-santun ni" kata Linda beria-ia. Aisya terpinga-pinga kebingungan.


    Apakah wanita ini tidak memikirkan nasib anak-anak dan dirinya jika bermadu? Getus Aisya benci. Sejak pertemuan itu, Aisya melihat IRC sebagai musuh. Dia sudah kurang masuk ke IRC, dan jika login pun dengan nick lain. Nick Songihman dimasukkannya kedalam notify list dan bila kelihatan nick itu, dia cepat-cepat logout. Aisya menjadi pelarian Internet.

    Tetapi hari ini dia sudah bertekad. Tiada gunanya dia menjadi pelarian. Internet adalah rakannya ketika susah dan senang sejak dari dahulu. Jemputan untuk makan malam di rumah Abang Johar pada malam ini adalah peluang terbaik untuknya membetulkan keadaan. Walaupun keinginan untuk dibelai dan disayangi dan membina keluarga bahagia menjadi idamannya, dia lebih rela menjadi andartu dari menjadi perampas suami orang.


    Aisya bersikap dingin pada malam itu. Kelakar Johar dan bualan mesra Linda gagal memberi kesan kepada jiwanya. Aisya dapat merasakan yang Johar sedar perubahan sikapnya. Kelihatan Johar gelisah dan tidak senang duduk. Johar dan isterinya, Linda juga kerap saling berpandangan.


    "Mengapa Aisya?" tegur Linda.
    "Aisya tak sihat ker?" katanya lagi.


    Aisya bertekad, apa nak jadi, jadilah. Dia menghela nafas panjang.


    "Begini Abang, akak. Aisya harap Abang Johar dan akak Linda tidak kecil hati dengan apa yang Aisya ingin katakan ini. Aisya.."


    Ting! Tong! Loceng rumah semi D Johar berbunyi. Johar dan Linda bingkas bangun. Seorang lelaki tampan dansegak, bersih, tinggi separuh baya melangkah masuk dari pintu yang dibuka.


    "Aisya, mari Abang kenalkan sepupu Abang, nama dia Abang N," Johar tersenyum.
    "Abang kau cari gf untuk sepupunya yang itulah tu.." bisik Linda ke telinga Aisya. Linda menjeling Abang N.


    Aisya terkejut. Sangkaannya meleset. Dia mengurut dadanya. Nasib baik bunyi loceng pintu menyelamatkan mulutnya dari berkata-kata. Lain yang disyak lain pula jadinya.

    bersambung


    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamaaaaaak... buat novel murahan.
      Zaman skarang ni mana ada masa baca novel

      Delete
  14. Keluarga datuk anuar sepatutnya prihatin,anuar perlu menjalani pemeriksaan kesihatan yang komprehensif untuk mengesan atau merawat pengidapan dan penularan penyakit kelamin atau STD,pengesahan awal adalah penting kerana virus pesakit kelamin boleh metebak dan menjangkiti orang lain terutama keluarga atau mereka yang rapat dgn si pengidap.

    ReplyDelete
  15. "Hi apa kabar?" tegur Abang N sambil bersalaman dengan Aisya sebaik di perkenalkan.
    "Baik alhamdulillah, Abang pula bagaimana?" balas Aisya.


    Mereka duduk di ruang tamu berbual mesra danb panjang dan mula brgurau dan berseloka seperti sudah kenal lama.


    *****


    Pendekkan cerita.. Sebenarnya Linda, isteri Johar ada affair dengan Abang N. Dia menurut sahaja keperluan suaminya, Johar yang mahu mencarikan seorang girlfriend untuk sepupunya, Abang N yang sudah lama menduda itu dengan harapan sepupunya itu bernikah semula. Abang N pula seorang bizman yang berjaya.


    Hehehe!! Johar, suaminya tidak tahu siapa Abang N, sepupunya. Hal-hal yang discreet dan rahsialah. But I know Abang N better, luar dan dalam.. Deep in me I am jealous tapi I tak boleh tunjuk dan ikut sahajalah keperluan suami. Di satu love making mereka.. Linda(aku) dan Abang N.


    Aku mengacah-acah kepala zakar Abang N dengan lidahku. Tanganku bergerak laju melancapkan butuhnya. Tempo halajuku membuatkan airmani Abang N berkumpul penuh didalam buah pelir. Aku meramas-ramas buah zakar Abang N sambil sebelah tangan semakin laju membelaibatsangnya yang besar, panjang dan tegang itu.


    Tiba-tiba aku cuba menjolok jari hantuku ke lubang dubur Abang N. Aku tidak hiraukan kerana terlalu steam. Abang N membiarkan saja jari telunjukku menjunam ke dalam lubang duburnya. Zakar Abang N tegang bagaikan nak meletup!! Aku dapat merasakan urat maninya timbul dipenuhi cecair.. Kelazatan yang amat sangat tak dapat dibendungnya lagi pabila jariku terus menguit suis rahsia.. Abang N sudah tidak tahan dengan perlakuan oralku ke batang butuhnya dan juga ke duburnya. Dengan satu teran yang kuat Abang N menyemburkan airmaninya yang pekat dan memancutkan ke mukaku.


    Hangat dan air mani yang pekat itu melekat di pipi dan hidungku. Mulut kubuka luas untuk menadah siraman airmani dari butuh Abang N yang terus memancutkan isinya hingga titisan terakhir. Lidahku liar menjilat setiap titik air mani dan menelannya. Malah aku membersihkan kepala kote Abang N dengan mulutku dan menelan saki baki airmaninya. Sedapp. Aku terus mengurut urat zakarnya untuk mengeluarkan setiap titik air mani, seolah-olah aku menghargainya bagaikan butir permata.


    Puting tetekku yang keras menyentuh perut Abang N, membuatkan batangnya mencanak keras. Abang N tak membuang masa lalu bibirnya mencari buah buntutku yang halus dan pejal itu. Bila hembusan nafasnya singgah di punggungku, meremang lubang roma yang terangsang oleh kehangatan nafas jantan.


    Abang N mengigit geram daging punggungku yang pejal, sambil itu lidahnya sengaja dipanjangkan dan menjilat celah dua kelopak farajku.


    "Oohh? Ahh.. Hmm.. Nicee," rengekan kecilku.


    Cipapku kini basah dengan air mazi yang mula meleleh di celah pahaku memberi petanda yang aku sudah bersedia untuk direndam oleh zakar Abang N di dalam lubang cipapku.


    Cipapku tercungap-cungap bagaikan menjemput kote Abang N untuk terus bermukim di kebun farajku. Abang N juga mengacah-acahkan lidahnya dari menyentuh kelentitku yang memanjang dan mengeras terselit di pelepah cipap gebuku.


    "Oh yess.. Yess.." Suara halusku kedengaran merelakan perlakuan Abang N 100% memakan pussyku. Dan aku kini mengangkakang kakiku luas-luas. Abang N menusuk, menujah dan menghunjam kepala kotenya ke dalam lubang pukiku.

    bersambung


    ReplyDelete
  16. Aku menjerit langsing dengan nafasku kuat dan tubuhku menghong-gah ke depan dan ke belakang. Kote Abang N sudah berdesa di lu-Bang cipapku. Aku menerima seluruh batang butuh Abang N sehing-ga rapat ke pangkalnya. Senak dan penuh rasanya. G spotku dalam gua nikmat kegelian dan keseronokan. Aku kelampusan. Dipompa dan aku menerima melawan henjutan Abang N. Kemutan vaginaku menjadi lebih kerap apabila batang butuh Abang N yang berurat itu menyentuh dan mengesel keliling dinding farajku.


    "Arghh.. Urghh.. Abang Nn.. Sedapp.. Fuck me.. Fuck me..!" Renggek dan rayuku meminta dikongkek kuat-kuat oleh Abang N. Tubuh kami berpeluh. Butuh keras Abang N masih mengancak dalam lubang pukiku..


    Aku sudah orgasme beberapa kali dalam oral dan penetration ini. Namun Abang N masih terus mempulun henjutannya dan kurasakan bagai nak rabak bibir pukiku.


    Sukar aku hendak melepaskan Abang N. He can have a lover or a wife for that matter, I don't care as long as I can be fucked by him whenever I want. Tak gitu? Yes, why not? Aku angguk dan aku mahu Abang N boleh mengongkek aku bila aku mahu dikongkek. Yes.. Yes.. Yes.. Itu sahaja keperluanku.
    Perhubungan Aisya(aku) dengan Abang N berjalan dengan baik semenjak diperkenalkan. Malah kemesraan berputik namun tiada komitmen yang dinyatakan secara berterang-terangan. Aisya ada hati tapi soal-soal perkahwinan tidak pernah disentuh dalam persahabatan ini.
    Lunch, dinner and tea adalah kebiasaan. Aku happy dan comforta-ble dengan Abang N. Senang berbicara, suka mesra dan seloka, suka diusik, dan kelakar dengan hilai gelak tawa yang tidak tertahan-tahan bila berjenaka.
    Percayalah ini realnya.. Kalau dulu aku agak conservative dari segi mental dan sikap tapi kini aku lebih terbuka. Open minded yang selama ini disclosed tetapi kini terserlah. Perkara yang kuanggap kotor dan tidak baik, hanyalah satu persepsi salahku. Pelik juga-pelajaranku tinggi ke menara gading sedang fikiran ku bab dunia ini amatlah kecil.

    bersambung

    ReplyDelete
  17. Dengan Abang N dia membuka mata hati dan mata fikirku. Persepsi dan perspektifku berubah. Aku menrima kehidupan dengan lebih terbuka. Aku tidak perlu melayan deria rasa sahaja. There's so many nice things dan tidak me nyendiri di bawah tempurungku sahaja.
    Beberapakali I have been to his bangalo. One man in his big house. Well kept and beautiful. A big library and I boleh duduk didalamnya berhari-hari membaca. I love it. And you know what.. O migodd!! Dalam library di bangalo Abang N..
    Tiba-tiba Abang N mengucup bibir aku, naik terkejut aku dibuat je.. Never in my life I have been kissed by anyone especially a male.
    "Why?" tanyaku terkejut.
    "Because I like you very much" jawab Abang N senyum sambil memegang bahuku.
    Abang N mencium bibirku, aku terima dan mengulum lidahnya. Mengigil aku. Lom pernah aku rasa lidah lelaki dalam mulutku. Kekuk dan asyik. Abang N memanglah berexperince dan lover yang bijak.. Dia punya cium buat aku mengerang dan mendesah.. Bila Abang N buka baju dan jeans aku, aku terus surrender.. Tak melawan dan membiarkan perlakuannya. He is so sweet membuatkan aku tidak membantah. Seluar dalam aku jangan cakaplah.. Basah kuyup dengan air pukiku.
    Dengan mulutnya dia "explore" tubuhku depan dan belakang di atas pemaidani di library tu. Bermula dari mulut, ke tengkuk, ke buah dadaku.. Bila dia hisap puting tetekku, aku kegelian dan lantas terkencing-kecing. Tak pernah aku experience macam ini punya geli dan seluruh tubuhku terencat-encat. Dari puting, turun ke pusat, turun ke cipapku yang sudah "banjir" Masa tu aku dah mula merengek, mendesah, meraung, mengerang dan menjerit. Abang N meyembamkan mukanya ke kebun pussyku maka basahlah mukanya dengan lendirku.
    Bila ku tenguk zakar dia.. Terkejut sungguh aku. Never did I realize it. Punyalah besar dan panjang, Mungkin lebarnya aku tak tau lah.. Bulatannya penuhlah gengamanku dan ngam-ngam aje. Panjangnya dua gengaman tanganku tidak teremasuk kepala kotenya yang mengembang. Mula-mula aku panik.. Mampus aku ni.. Besar sangat.. Boleh ker? Isshh apa hal dengan aku ni.. Berani sangat.? Oh.. What the hack? So what? Dah sampai ke sini pun.. Tapi oleh kerana Abang N ni gentle lover dan aku masa tu dah tak tahan lagi.. Peduli apa.

    bersambung



    ReplyDelete
  18. Bila aku dibogel tanpa seurat benangpun ditubuhku, maka "Oral Sex" pun bermula, tak pernah aku experience dan tak akan aku lupakan selagi hayat dikandung badan. Mula-mula dia kangkangkan pehaku lebar-lebar. Bila mulut dan lidah Abang N hinggap pada biji aku, terpancut lagi air keluar dari cipap aku. Biji kelentitku tu dijilatnya, dilapahnya, disedut, digigit manja dan entah apa lagi di buat nya. Manakala di lubang cipap Abang N memasukkan lidahnya keluar dan masuk. Kemudian menghisap dan menyedut mulut lubang pukiku. Habis air maziku ditelannya.
    "Arghh.. Ohh.. Huuhaha.. Huhaha.. Arghh.. Hmm.. Oo.. O Abang Nn.. You're killing me.. It is so nicee.. Sedap.." Raungku lalu mengerang dan menjerit halus menahan kesedapan dengan mengeraskan perutku.
    Aku meraung macam orang mati emak. Air dari cipap aku meleh sampai ke punggung, sampai basah pemaidani bawah punggungku. Abang N melihat punggungku sudah basah, dia tolak kedua kaki aku ke atas supaya punggung aku terangkat sikit lalu dihirup dan dijilatnya air yang bertakung kat lubang duburku.

    Aku punyalah tak tahan.. Aku menjerit, "Please Abang N, please stop, not there" Lidah Abang N berlegar kat lubang duburku, di jilat nya.. Suka benar Abang N ni memasukkan lidahnya ke dalam duburku!!
    Dari lubang duburt, lidah Phillip naik semula ke cipap aku, kemudian turun balik ke bawah. Mula-mula aku rasa jijik juga dengan perangai si Phillip ni, tapi masa tu aku dah gian habiss.. Dunia pun dah tak tentu di buat nya. Kemudian Phillip, mula masukkan satu jari kedalam cipap aku, di cucuk nya cipap aku dengan jari nya, keluar-masuk, keluar-masuk, sekali lagi air aku terpancut keluar. Dari satu jari di tambah dua. Dengan dua jari dalam cipap aku, lidah Phillip concentrate kat lubang bontot aku.. Aku punya lah menjarit, syok betul ko..

    bersambung

    ReplyDelete
  19. Kemudian Phillip, pusingkan badan aku meniarap.. Sempat dia taruh bantal bawa peha aku supaya bontot aku ternaik sikit ke atas.. Experience si Phillip ni. Secara perlahan Phillip berbisik kat telinga aku " Spread your ass cheek please" Mula mula aku tak paham apa yang dia nak, tapi bila tangan dia sendiri yang tekan punggung aku, baru aku tau maksud dia.. Dia nak lubang bontot aku (pengotor betul Mat Saleh ni). Bila Phillip sembamkan muka dia ke ponggong aku, lidah dia cuba meneroka masuk ke dalam dubur aku!!
    Ini yang aku katakan pengalaman baru! Aku mula nya tak bagi dia masuk, gila ade, rasa jijik pun ade, tapi bila berulang kali Phillip membisik "Relax Ina, relax" aku pun relax, last-last terasa hujung lidah dia dalam bontot aku. Lubang dubur aku ni cute (kecik), tapi bila di kerjakan lidah si Phillip, terus expand you.. Bila dia jolok satu jari terus, masuk sampai aku naik seronok pulak.
    Lebih kurang 45 minit Abang N mengerjakan cipap dan punggung aku, dia mula offer batang dia pada aku. Geli ada, takut pun ade sebab butuh Abang N dah le besar, panjang lagi.. Tapi bila Abang N, pusingkan badanku untuk posisi 69, dia mula attack semula cipapku, aku pun cuba kulum kepala kotenya. Nak muntah rasaku, sesak nafasku dan tersumbat tengorokku. Aku batuk-batuk. Abang N senyum sahaja.
    Abang N tau aku takde experience dalam hal-hal hisap menghisap ni sebab itu dia hulur batangnya yang besar tu ke mulutku dan seakan mengajar aku meghisap. Mula-mula aku geli juga, tapi lepas tu aku naik syok hisap batang besar ni.. Aku rasa banyak juga air dia keluar, tak tau lah air apa, air mazi ke, air mani ke, aku telan aje le..
    Aku rasa Abang N benar-benasr sukakan aku. Bila time dia nak masukkan batangnya yang besar tu dalam Lubang pukiku, sempat dia berbisik, "You akan suka Sya.. Sure you will love this"
    Sempat Abang N mengenakan condom padahal aku tak kisahpun. Sekerat je condom tu tersarung pada batang kotenya yang panjang itu.
    Mula-mula dia kongkek aku cara tradisional, aku kat bawah, dia di atas. Batang dia belum masuk lagi aku dah terpancut berair cipapku jadi bila batangnya yang besar dan panjang itu masuk aku mengaduh dan menjerit kuat dan langsing. Aku merasa pedih dan sakitnya bagikan tersiat. Abang N punya stroke ni slow. Sambil tu puting tetekku digentel dan dinyonyotnya. Lama kelamaan stroke Abang N bertambah laju, sedang aku masih merasa pedih dan sakit.. Cipapku bagaikan berlendir dan berminyak dan air mataku deras mengalir.

    bersambung

    ReplyDelete
  20. Sakitt.. Jeritanku kuat dan Abang N berhenti mempompa dan melihat kondomnya berdarah.. Dia melihat cipapku berdarah. Aku melihat cipapku berdarah. Yes memang pedih dan sakit.. Habis permaidani di bawah punggungku terkena darah cipapku.
    "Habis daraku.. Gone!" bisik hatiku.
    Abang N senyum dan aku masih merasa perit dan sakit di lubang farajku. Abang N memimpin aku ke bilik air dan membasuh cipapku dengan air suam. Aku masih menjerit kepedihan. Bersiut-siut. Malu.. Sungguh aku malu. Habis nak kuapakan. Malu atau tidak aku terpaksa juga ke klinik untuk rawatan petang itu. Abang N mem-bawa aku ke sebuah klinik swasta. Kebetulan doktor yang mera-wat adalah rakannya. Kesakitan membuatkan aku tidak tahan, berdenyut-denyut dan cipap aku masih bleeding. Doktor yang merawatku itu tersenyum sinis. Menyampah pula aku bila dia sengih kerang ketika memeriksa kemaluanku.
    "Ganas!!" keluar kata itu dari mulut doktor.
    Apa yang ganas? Aku benar-benar dipalit malu. Rupa-rupanya bibir farajku koyak rabak Dik tujahan kote besar dan panjang Abang N. Apalagi doktor pun menjahitlah setelah dibiusnya bibir cipap-ku. Kini cipapku tidak berdarah lagi cuma berjahit sahaja.
    Namun aku tidak berani bertentang mata dengan Abang N. Malu berkumpul di wajah dan hatiku. Menebal sungguh. Aku merasa jahitan di bibir farajku berdenyut dan menyiat. Bisa rasanya.
    "Don't worry Sya.. You akan sembuh sehari dua. Biasalah tu." pujuk dan rayu Abang N sambil memegang pehaku.
    "Tak biasa.. I lum pernah rasa camni. Ni baru 1st time..." jawabku pendek sambil menghela nafas yang panjang.
    Seminggu kemudian..
    Bergegar katil dibuatnya. Aku masa tu dah mula meraung macam orang dah lama tak kena main.. Risau juga aku kalau raungan dan jeritan aku kedengaran Dik jiran tetangga Abang N. Takut juga ada pasukan pencegah maksiat dipanggil orang untuk menyerbu bangalo Abang N.
    Aku tak tau lah berapa lama aku kena kongkek oleh Abang N sebab masa tu aku berada dalam alam lain, yang aku ingat posisi badan aku mula-mula atas katil, tiba-tiba aku rasa kepala aku dah tergelungsur ke bawah, kaki aku kat atas.
    Hebat betul Abang N membuat aku orgasm beberapakali. Cipap aku bukan lagi berair malah berbuih di buatnya, raungan akupun aku dah tak ingat, yang aku ingat betapa lazat nye batang besar dan panjang Abang N mengerudi dan merobek lubang pukiku berkali-kali. Kini bibir farajku sudah boleh memberi untuk menerima sang haruan itu berenang dalam kolah cipapku.
    Di jelajahnya seluruh pelusuk gua cipapku yang tak pernah di jelajahi oleh mana-mana batang lelaki.. To go where no penis has gone before.. Masa tu walaupun aIRCond bedroom tu berpa-sang, badan aku berpeluh-peluh, mengalahkan peluh hari-hari jogging. Tak taulah berapa lama aku berada di bawah Abang N menadah dan menerima hentakan rapat ke tundun, henjutan dan pompoan batang Abang N ke lubang pussyku.
    Abang N meneruskan kongkekan cara "tradisional" sehingga lah aku terasa air maninya terpancut dalam cipap aku. Hangat.. Panas.. Hangat.. Tak pernah aku rasa pancutan sekuat itu, sampai buntang biji mataku di buatnya, banyak air mani Abang N jangan cakap lah, sampai meleleh keluar dari cipapku.
    Sejak hari tu, tak betul aku dibuatnya. Aku menjadi jalang nafsuku. Seminggu aku dikongkek, mahu dikongkek dengan berbagai posisi oleh Abang N. Dan seminggu aku belajar mengongkek dan perform oral sex yang menakjub dan menyedapkan jiwaku. Aku kira-kira hendak menikmati apa yang aku miss selama ini. Selama aku bergelar gadis dan andartu.
    Terasa bodoh membiarkan usiaku berlalu begitu sahaja dan menganggap seks ini kotor. Bila aku dah rasa, seks rupanya tidak kotor malah ia menyihatkan minda dan tubuh badan. Hehehe!! Jujur dan terus terang.. Daraku ditelan oleh Abang N, sepupu Abang Johar- parpukari



    ReplyDelete

  21. Eh binatang tazkirah tadi mana? Tulis panjang panjang tapi terkeluar subjek. Kalau bodoh jangan sibuk berdakwah. Cukup lah untuk pakai sorang.

    Binatang PAS ni kalau orang lain bersuara dia guna ugama untuk tutupkan tapi kalau dia fitnah koyak rabak betul betul fitnah ok pulak. Setiap kali ada ceramah PAS tak lain tak bukan umpat keji, mengata sana sini. Pendeknya lautan Iblis lah di majlis syaitan PAS.

    Selamatkanlah diri kamu dan keluarga kamu dari api neraka (maksud Al-Quran). Dah buat ke?

    Orang lain ko jangan sibuk kalau dah bangang sangat.

    ReplyDelete
  22. http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/03/hangat-timb-ketua-agama-negeri-melaka.html


    wakakakakakakaka, udah ku bilang bahawa partai setan umno itu emang dia setan munapikin ya, rakyat melayu mau islam tapi dia aduh asyik banget sama wong wedok bedangdutan , kakakakakaka ini dia mujhidin islam partai setan umno itu ya, kakakakakakakakaa

    ReplyDelete
  23. Meraka percaya apa yg mereka lihat dan dengar,tetapi mereka tetap menutup mata dan telinga mereka bahkan mereka bisu lgi unt berkata yg benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tau siapa? Mamat yg buat takzirah pagi tu...hahaha

      Delete
  24. timbalan ketua agama islam melaka goyang dangdut ....dari spesis mana tu ha ha ha ha

    spesis umnot no no no no

    ReplyDelete
  25. Dalam sebuah sekolah rendah, terdapat seorang budak darjah 3 bernama Dollah, dia dimarahi oleh gurunya (Cikgu Saodah) kerana mencarut di dalam kelas dengan menyebut f**k. Lalu Cikgu Saodah pun mendenda dollah dengan berdiri di atas meja.

    “Dollah!! kenapa kamu mencarut tadi?” tanya Cikgu Saodah. Dengan perasaan marah Dollah pun jawap “Erk, saya mencarut ke Cikgu? saya ikut papagomo cakap je”. “Kamu tau ke apa maksud perkataan yang kamu sebut tadi?” tanya Cikgu Saodah lagi…

    “Tahu Cikgu” jawap Dollah dgn yakin. “F**k tu maksudnya Enjin najib tak dak telur Cikgu..”





    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....bodohnya yg bercerita ni...bhai lu desperate sngtke...cuba lg ya lucah ngan lu ngan bodoh sama bnyk..

      Delete
  26. Kalo nak tahu cai2 najis BABI dan penyokong2 bengap Fuckaton Lancap senang he tengok kat dahi ada tulus LBGT. Itu sebab dari ketua umum si Gay Tuo Kutok sampe lah cai2 najis vavi tak buat keje salam ofis menjubor ke, berzina ke, melancap ke semua pada Wally Terompah jamban kira orite, halalan toyibaah, semua benda2 jijik lagi terkutok mereka lakukan tak apa sebab mereka orang cerdik. Inilah songsangnya dan vahalulnya spesis2 Fuckaton Melancap.
    Yg sedar dan insaf, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bersetongkol dgn Bapa Jubori, barua lahanat Yahudi Zionist Neocons dan jauhilah dari perosak agama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
  27. Kalo nak tahu cai2 najis BABI dan penyokong2 bengap Fuckaton Lancap senang he tengok kat dahi ada tulus LBGT. Itu sebab dari ketua umum si Gay Tuo Kutok sampe lah cai2 najis vavi tak buat keje salam ofis menjubor ke, berzina ke, melancap ke semua pada Wally Terompah jamban kira orite, halalan toyibaah, semua benda2 jijik lagi terkutok mereka lakukan tak apa sebab mereka orang cerdik. Inilah songsangnya dan vahalulnya spesis2 Fuckaton Melancap.
    Yg sedar dan insaf, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bersetongkol dgn Bapa Jubori, barua lahanat Yahudi Zionist Neocons dan jauhilah dari perosak agama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulama tambah bini
      penjaga agama goyang dangdut
      penjaga negara kena tangkap khalwat
      bini penjaga negara cium shahrukh khan
      peluk lim chong wei....org kanan rogol kak ngah yg kiri rogol gadis bawah umur

      elok sungguh la negara ini dipenuhi dgn manusia manusia perogol dan penfitnah

      Delete
  28. Kisah Lembu Tua yang gila
    Ketua Wanita Umno, Seri Shahrizat Abd Jalil menubuhkan task force bagi menghadapi huru-hara yang didakwa akan dicetuskan oleh pihak pembangkang.


    Bekas Menteri Wanita yang semakin terpinggir gara-gara skandal lembu kondo RM250 juta ini mendakwa kononnya pembangkang takut dengan BN, maka mereka telah buat perancangan tetapi sudah dibongkar oleh media.


    Kononnya, "Pada hari nak mengundi nanti, mereka (pembangkang) akan wujudkan keadaan huru-hara supaya penyokong BN takut untuk keluar mengundi,” katanya lagi di sini.


    Kenapalah bengap sangat Kak Jat ni nak menonjolkan dirinya dengan isu yang sengaja diada-adakan ini? Apakah Pakatan Rakyat yang selama ini sering kali menerima kekalahan dalam PRU sebelum ini, akan merusuh macam lembu gila pada PRU-13 ini nanti ?


    "Saya rasa lawak dan nak gelak bila ada cerita ini, macam permainan budak-budak," kata Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli, ketika mengulas kononnya parti itu merancang kekecohan di tempat mengundi pada hari mengundi di sini



    Inilah fitnah terbaru Umno ~ mengedarkan notis atas nama
    PKR untuk memburukkan imej PKR seolah-olah parti
    itu menaja kekecohan

    Kenapa isu sebegini hanya timbul ketika ini dan tidak pernah dalam PRU sebelum ini? Ini sebenarnya menandakan bahawa Umno/BN sangat takut kepada Pakatan Rakyat yang telah mendedahkan dengan bukti-bukti jelas mengenai kewujudan ribuan pengundi – pengundi hantu.


    Apakah kerana task force yang ditubuhkan ini semata-mata mahu memberi perlindungan kepada pengundi-pengundi hantu tersebut?

    Apakah Umno/BN pura-pura tidak menyedari bahawa yang selalu buat huru-hara ini adalah dari kalangan mereka sendiri. Lontar batu , lontar telor dan simbah cat merah sangat sinonim dengan gelagat samseng Umno.Menganggu majlis ceramah dan menelan poster dan banner Pakatan Rakyat adalah kegemaran Umno/BN sejak dulu, kini dan selamanya.


    Petugas Pakatan Rakyat tidak mampu menghalang mana-mana warga negara yang berhak mengundi sebagaimana perkara 119 Perlembagaan Malaysia memberikan jaminan kepada rakyat Malaysia untuk menunaikan hak memilih pemimpin.


    Pakatan Rakyat sering menggesa supaya Najib segera menetapkan tarikh PRU-13.


    Ini, dah sampai Dewan Undangan Negeri Sembilan terbubar dengan sendiri pun , Najib masih meneruskan teka-teki tarikh PRU-13! Siapa sebenarnya yang gentar dan kecut telor untuk berdepan dengan PRU?

    Nak mendedahkan senarai calon Umno /BN pun, Najib tidak berani. Laporan mengatakan Parlimen Malaysia akan terbubar dengan sendirinya pada 30 April. Jadi ke tidak PRU-13 ni?


    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 negeri bawah pakatan. bila nak bubar dun.
      5 NEGERI BAWAH PAKATAN. BILA NAK BUBAR DUN
      tak kan asyik cium ketiak anuwar.
      dah kalah dah kalah dah kalah
      lepas ni pijak la kete polis atau guna pistol tembak sana sini.

      jgn lupa PKR petualang negara.

      Delete
  29. Nasihat, peringatan teguran tu bagus, tapi mesti ada ilmu, kena cari ilmu, kena sebarkan ilmu, bukan sekadar copy paste artikel atau hadis hasil idea dan penulisan orang lain sebagai bahan untuk mentarbiahkan orang lain, ini tindakan kurang berkesan, kerana ia bukan berniat sebagai nasihat atau peringatan ikhlas untuk dikongsi, tapi lebih tepat kepada sindiran semata mata!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulama tambah bini
      penjaga agama goyang dangdut
      penjaga negara kena tangkap khalwat
      bini penjaga negara cium shahrukh khan
      peluk lim chong wei....org kanan rogol kak ngah yg kiri rogol gadis bawah umur

      elok sungguh la negara ini dipenuhi dgn manusia manusia perogol dan penfitnah

      Delete
    2. Ular mak engko tak ada tambah bini ke??
      Pemimpin negara yg mana kena tangkap
      khalwat..ada bukti? ?? Sapa yg tangkap,bak
      mai bukti macam bukti video toron pelacur
      ke..
      Sekarang baru pandai nak mengata ulamak,
      Sebab ulamak sebenar dari sekolah pondok
      dah tak sokong korang yg sanggup menjadi
      kaldai dapig,....kan?

      Delete
    3. Ketua pembangkang kaki liwat, main jubor siang malam, main cium ketiak, raba raba kote, sondol menyondol macam babi..
      Bini si ketua peliwat pulak tolong coverline, sembunyi barang bukti, bersekongkol dari menyatakan kebenaran..
      Si anak kaki liwat pulak harap bertudung tapi busuk hati, nah siap ada aksi makan ice cream dengan pensyarah..
      Anak anak buah peliwat pulak, ada yang kena tangkap basah pkul 3 pg. Ada yang melancap depan laptop, ada yang jual ice cream dalam jamban..

      Apa nak jadi golongan tak bermoral ni, ada hati nak pimpin negara, diri sendiri terpesong jauh.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. Ketua pembangkang kaki liwat, main jubor siang malam, main cium ketiak, raba raba kote, sondol menyondol macam babi..
      Bini si ketua peliwat pulak tolong coverline, sembunyi barang bukti, bersekongkol dari menyatakan kebenaran..
      Si anak kaki liwat pulak harap bertudung tapi busuk hati, nah siap ada aksi makan ice cream dengan pensyarah..
      Anak anak buah peliwat pulak, ada yang kena tangkap basah pkul 3 pg. Ada yang melancap depan laptop, ada yang jual ice cream dalam jamban..

      Apa nak jadi golongan tak bermoral ni, ada hati nak pimpin negara, diri sendiri terpesong jauh.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    5. Si ketua kaki liwat, menjubur siang malam, main ketiak, raba raba kote, sondol menyondol macam babi.
      si bini peliwat pulak tolong cover line, bersekongkol dari menyatakan kebenaran, bukti sampai sekarang tak tunjuk2.
      Si anak peliwat pulak ikt perangai bpak. Keluar video makan ice cream dngan pensyarah..harap ja bertudung..
      Si anak anak buah pulak ada melancap depan laptop, ada kena tangkap bsah 3 pg, ada jual ice cream dalam jambam..

      Apa nak jadi, macam ni ka nak jadi pemimpin, moral dan akidah jauh terpesong!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  30. MUNAFIK PUNYA PENCACAI PAKATAN HARAM.
    DAH BERKEPUK KOPIPES TAZKIRAH, KONONNYA
    DIA LE BERHATI SUCI MURNI.....TETIBA DGN
    MUKA SELAMBA BABI BOLEH PLAK TEPEK CERITA
    LUCAH ADIK DIA.

    ReplyDelete
  31. hanya umno di hatikuMarch 31, 2013 at 10:36 AM

    PANAS..!! 10 FAKTA TENTANG ROSMAH MANSOR YANG PATUT ANDA SEMUA TAHU. (WAJIB BACA)

    1. Isteri Perdana Menteri paling cantik.
    -> Memang rosmah mansor isteri Perdana Penteri yang paling cantik di Malaysia. Tak payah temberang la nak kutuk dia macam2, konon tak cantik la, muka berminyak la. padahal anda semua cemburu je kan sebab dia cantik? Ye tak? kalau dia tak cantik apa anda semua ingat Najib akan terpikat ke?

    2. Isteri Perdana Menteri yang paling glamor.
    -> Hari2 wajib keluar masuk berita. Suami sakit ke suami, sihat ke, bercuti sakan ke, confirm ada je statement dari dia. Jepun di landa malapetaka pun dia yang komen lebih2. Time PRK pun dia juga yang lebih2. Siap naik helikopter lagi. Pendek kata mustahil rakyat tidak kenal pada rosmah mansor, tapi ajaib kalau semua rakyat kenal Najib Razak.

    3. Isteri Perdana Menteri yang paling rajin.
    -> Lawatan kerja ke luar negara ialah upacara wajib rosmah mansor sejak Najib jadi PM. Tiap2 bulan ada je usul rosmah mansor nak bantu rakyat Malaysia. Syabas2..!! walaupun kita tak nampak bentuk bantuan apa rosmah mansor hulur pada rakyat tapi syabas di ucapkan sebab bersemangat waja melakukan pengaliran wang keluar masuk negara bagi merancakkan ekonomi negara.

    4. Isteri Perdana Menteri yang paling besar hati dan besar segala-galanya.
    -> Rosmah mansor bukan sahaja besar dari sudut badan dan rambutnya, dia juga isteri perdana menteri yang sering berbesar hati. Tak percaya? Kalau tak percaya tunggu rosmah mansor bagi dana / bantuan / peruntukkan kepada target dan baca laporan berita mengenai isu itu. Confirm wartawan akan tulis rosmah mansor berbesar hati bla..bla..bla.. dan etc. Ya, kita menyanjungi dia yang berani mengakui berbesar hati meskipun dana yang disalurkan ialah wang yang datangnya dari titik peluh kita semua tiap2 bulan dan bukan datang dari kocek dia. Kita fikir dia memang hebat sebab memiliki hati besar lagi tak tahu malu.

    5. Isteri Perdana Menteri yang paling sensasi dan meletup dengan panahan kontroversi.
    -> Popular dia Artis pun kalah! Almaklumlah orang glamer. Sentiasa di perhatikan je atas bawah sampaikan kulit tegang dan berminyak pun orang perasan. Macam2 kontroversi yang membabitkan rosmah mansor sepanjang dia menjadi isteri Perdana Menteri. Sampaikan ramai orang terkeliru dan tersalah anggap bahawa rosmah mansor ialah Perdana Menteri Malaysia. Sedangkan isteri2 perdana menteri yang lain kalau ditanya pada budak2 pun dorang akan kata tak tahu, tak kenal, ataupun isteri perdana menteri itu apa.?? Tapi rosmah mansor berjaya mengubah persepsi itu. Syabas di ucapkan.!! Mesti rosmah mansor menghadapi saat2 sukar untuk mendaki ke anak tangga paling popular.

    bersambung

    ReplyDelete
  32. hanya umno dihatikuMarch 31, 2013 at 10:37 AM

    6. Isteri Perdana Menteri yang paling pandai menasihati rakyat.
    -> Dah banyak kali rosmah mansor nasihatkan rakyat Malaysia. Contohnya rajin bersenam walaupun badan dia sendiri tidak sekecik yang di lihat. Amalkan gaya hidup sihat walaupun cara dia sendiri tak berapa nak sihat. Jimat cermat walaupun nilai cincinnya saja USD24juta. Tukar gaya hidup dengan tiap2 bulan buat rombongan ke luar negara dengan angkut satu kampung mek2 di kerabat BAKTI. Hebat..!! Bukan calang2 isteri boleh buat macam itu. Anda semua boleh? Tak boleh kan?? Rosmah mansor boleh taw..!! Jangan main2 sama dia..

    7. Isteri Perdana Menteri yang ada Slot Khas dan Website sendiri.
    -> Pernah ke anda semua kenal isteri perdana menteri yang ada slot ucapan raya khas? Pernah ke isteri perdana menteri diberikan slot khas untuk menyampaikan ucapan raya? Tak pernah kan?? Tetapi Rosmah mansor berjaya mengubah senario itu. Agong pun takde slot khas, tapi rosmah mansur ada. 'Power' kan dia?? Di samping itu dia juga ada website dan Jabatan sendiri di JPM. (F.L.O.M) <-- First Lady Of Malaysia. Ada kakitangan yang di transfer dari Jabatan Najib lagi. Sudah nya najib kena lantik kakitangan baru. So terimalah hakikat bahawa rosmah mansor memang wanita hebat, Walau tak suka sekalipun.

    8. Isteri Perdana Menteri yang paling pandai bergaya / berfashion.
    -> Cuba perhatikan isteri2 perdana menteri yang lain. Ada tak mereka beli gelang berjuta2 dari yahudi?? Ada tak mereka pakai beg dan kasut mahal2?? Ada tak mereka boleh pegang cincin USD24juta?? Belum ade kan? Rosmah mansor ada semua itu tahu..!! Bukan calang2 isteri boleh memiliki itu semua. Di sebabkan kelebihan dia dalam dunia berfashion la dia terlibat dalam penganjuran IFF. Islamik cara luar biasa. Kita semua mesti puji.

    9. Isteri Perdana Menteri yang paling dikasihi oleh PM.
    -> Di malaysia ini kita lihat ada banyak isteri2 Perdana Menteri Malaysia. Tapi belum lagi kita lihat ada isteri perdana menteri yang dapat peruntukkan macam2 dari PM dalam pembentangan BAJET. Rosmah mansor dapat semua itu. Pengurangan cukai atas beg branded dan baju dalam mewah pun sanggup najib buat demi rosmah mansor. Iyer, betul la kan orang2 kaya yang selalu beli barangan branded akan dapat diskaun. Orang2 miskin macam kita ini semua jangan mimpilah nak dapat. Kalau nak berangan2 kawin dengan orang kaya tidak apelah.. Jangan risau, walaupun anda semua dah kahwin still boleh pasang angan2 macam ini. Rosmah mansor dulu pun dah kahwin jugak waktu mula-mula kenal najib dulu. Demi cinta pada isteri, 1malaysia kena gadai pun kira okeylah kan.??

    10. Isteri perdana menteri yang paling banyak gelaran berbanding sumbangan.
    -> Mungkin setakat ini dah tak terkira entah berapa banyak dah darjah kebesaran yang rosmah mansor terima. Ada saje orang hulur penghargaan dan gelaran2 buat dia sampaikan penghargaan tersebut melebihi sumbangan dan jasa dia terhadap negara walaupun umum tahu dia belum sekalipun berjasa terhadap negara, sekurang2nya terhadap perkara yang kita semua boleh rasa dan terima faedahnya. Selain dari badan2 korporat, sultan, kolej2, pihak universiti yang bagi anugerah darjah kebesaran dan penghargaan yang berupa gelaran dan pengiktirafan, dia juga dapat gelaran2 yang unik dari rakyat malaysia.Antaranya Bik mama, Bik badak, Tebing dancing, Jangan pandang belakang rosmah, Tolong awek aku nama rosmah, Duit ku duit rosmah juga, dan macam2 la lagi. Mungkin rakyat sayang sangat kat rosmah mansor ini agaknya kan..?? Tapi yang pasti rakyat yang menyayanginya itu adalah terdiri daripada spesis anjing-anjing bodoh

    ReplyDelete
  33. hanya umno dihatikuMarch 31, 2013 at 10:40 AM

    Sebagai bekas Timbalan Perdana Menteri, bekas Pemangku Perdana Menteri dan bekas Menteri Kewangan, kata Anwar, beliau juga mengetahui banyak rekod dan masalah ramai pemimpin Umno BN termasuk Datuk Seri Najib Razak.

    “Banyak saya tahu. Saya kenal, saya tahu masalah Najib. Apakah saya sanggup bongkar cerita dia? Tidak (sebab) saya tahu asas akhlak, etika. Saya tak mahu berdosa depan Allah swt.

    “Adakah kita mahu menang? Ya, tapi apakah kita hendak menang dengan cara mencarut, telanjangkan orang, aibkan orang. Mahu menang dengan itu? Saya kata, tak ada barakah menang cara itu,”

    - DS Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha anwar tak snggup bongkar krn takut kpd Allah...inikah ckp anwar yg rakyat malaysia kenal...yg canang altantuya tu org kg anwar lh...ohh yg kecoh segala kapal selam scorpene tu jiran anwar lh buat citer...hahaha lu blh percaya lg ngan ckp anwar sama seperti 36 kotak maklumat rasuah...dan sama gak tntng 16 sept...

      Adakah anwar tak berani sumpah laknat utk serahkn nasib utk Allah tntukan pun kerana takut pada Allah...bhai jgnlh guna Allah utk politik...ttng ds rosmah trpulang pada lu utk nilaikn camana..sbb yg kenal ds rosmah bukan lu sorg dan takda sapa yg mnta utk lu nilaikan dia dari mata seorg ahli PR...moga2 apa yg lu nilaikn tidak salah...kerana dosa kpd org lbh berat dari dosa lu kpd Allah

      Delete
  34. Daripada video yg dkeluarkan Satu dunia bole melihat betapa peramahnya si Gay Tuo Kutok bersama sama jantan2 Gay. Ini disahkan sendiri ole Rafizi Jambu Lembu.
    Dari Video kita bole bekajar etika gay sesama gay, mereka tak tahu salam atau berjabat tangan tetapi peluk romantik ketik. Lepas itu boypren gay cium ketiak. Di balas dgn comolot dan main2 lidah.....eeee stim kodoknya. Lepas tangan Gay Tuo Kutok akan raba2 san gentel2 kote boypren buat naikkan stim. Lepas Gay akan lobdehkan pakaian dan sapukan K Y Jelly itu terus dgn gelojo nya menjubor boypren.....aw...aw...aw..aaaaaw. Sampe si Gay Tuo kutok menembak berdas das air kote dalam lobang taik boypren gay.
    Inilah perangai dan gelagat spesis yg Norule sanjung sebagai Papaku Hebat, hebat apa kejadah?
    Inilah spesis yg Wan Jijik menjilat suami dia Sebagai Anukera vavi. Anukerah apa jehadah?
    Inilah Osetat Baderoll Swiss Hotel yg berkhidmat kauseling jam 3 pagi kepada isteri2 orang siap pake tuala basah nendewakan sebagai Imam Mahady. Ini ke perangai terkutok lagi jijik seorang Imam? Apa punya Osetat kuat berzina?
    Yg sedar dan insaf jangan lah merelakan diri anda dilaknat kerana menyokong dan bersetongkol dgn spesis2 keprat, bangsat lagi lahanat, prosak kepada agama, bangsa dan negara. Ingatlah kerana bersama spesis2 songsang ini anda nendapat saham laknat Allah. Azab Allah sungguh pedih dan dahshat. Bertaubatlah sebelum terlambat sampe bila nak jadi bahalul tolol?

    ReplyDelete
  35. hanya umno dihatikuMarch 31, 2013 at 10:44 AM


    Nilai wang, maruah dan kebodohan. Baca di bawah ini,

    Kata En Samdul (AJK UMNO Bahagian):
    " alhamdulillah, terima kasih PM, UMNO serta Bee End, sebab berikan kami Br1m. Dah dua kali saya dapat duit tu, anak dan isteri saya juga dapat. Duit yang kami dapat itu telah memberikan saya peluang bercuti di afghanistan".

    lain pulak dengan Cik Semah (puteri UMNO):
    " hasil Br1m tu, saya telah berjaya membesarkan perniagaan saya dan pendapatan saya semakin bertambah. Saya telah membeli mesin membuat keropok bernilai RM 50,000.00"

    Apa kata Hj burundi (ustaz UMNO merangkap penasihat agama Islam UMNO):
    " syukur lah...kalau tak dapat br1m hari tu, kebulur lah kami sekeluarga. Dengan wang itu juga, dapat saya membeli sebidang tanah untuk di jadikan kebun"

    Bagaimana pula pendapat En Jamil ?(bendahari UMNO cawangan):
    " ohhhh, tanpa di duga, pemberian itu telah mengubah nasib saya. Saya berjaya membesarkan anak2 saya yang berjumlah 6 orang dan hasil wang itu juga, saya telah gunakan untuk menghantar anak saya ke kolej"

    Besar sungguh nilai wang rakyat yang di belanjakan oleh UMNO untuk memenangi pilihanraya dan besarnya nilai kepada penganut2 UMNO yaqng bodoh dan totok!

    Apa pendapat korang?...aku tanya betul2 nih dan ada bantahan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai tak prlu lu tnya pendapat org dgn lu pnya imaginasi....lu tak da beza dgn penulis citer lucah yg berkhayal dgn ghairah dan mnhidangkn citer lucah utk dikongsikan....org pas dan pkr tak dpt brim ke...adakh lu nk ckp yg org PR tak guna duit tu utk beli makanan dn disuap kn kepada anak2...jgn jd munafik bhai jika lu ada pilihan lain...

      Delete
  36. pakatan haram dibontotkuMarch 31, 2013 at 10:44 AM

    Weii bongok tak payah tempel cerita dengki ko
    kat sinilah........tak da masa nak baca..kalau ada
    masa pun tak hingin kitaorang baca.

    ReplyDelete
  37. hanya umno dihatikuMarch 31, 2013 at 10:48 AM

    Papagomo menolak tawaran RMberjuta-juta bagi menarik balik video lucah dari blognya tetapi sanggup terima rasuah sebanyak RM400 saja demi agama, bangsa dan negara. Datuk Eskay juga menolak tawaran RM tanpa nilai (ikut suka berapa yang dimahukan) bagi menarik semula video lucah tetapi berebut kontrak baja di Risda yang nilainya 4 juta saja demi agama, bangsa dan negara. Kwkwkwkw

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku peduli apa papagomo, eskay, umi atau sapa sja punya past background.... dia bukan bakal pemimpin umno pun, inikan pula bakal pemimpin negara / islam... yg pasti ada sorang tu yg bernafsu songsang ada ati nak jadi PM.... hakkkktuiii....

      Delete
  38. Macam2 mereka lakukan untuk menutup kesalahan pemimpin mereka yang jelas membuat oerkara x senonoh...terima lah hakikat yang pemimpin kalian mmg semuanya suka kan sex wahai pejuang pkr, buka mata buka hati buka telinga, jangan jadi orang yang sokong membuta tuli


    ReplyDelete
  39. Tuan-tuan yg masih percaya pada DSAI perlu rujuk balik pada berpuluh kawan rapatnya yg telah lari dari nya. Bukankah DSAI yg menemani PI Bala untuk menghebahkan SD1 yg memfitnah Rosmah & Najib bunuh Altantuya. Tuan, jgn buta hati. Nasihatilah parti tuan henti fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa kawan rapat yg telah lari dari DSAI antaranya
      1.Najib kawan yg tiada telor
      2.Mat sembab tiada matlmat parti
      3.zahid hamidi..takut bini
      4.Mat kotak...kotak kotaknya sampai la ni tak terbuka buka...
      5.Nalla....dah kalah saman fitnah
      6. sapa lagi kawan anwar ....cuba kasi nama.....yg ada semuanya jd liabiliti pada umno.......kah kah kah kah.....

      Delete
    2. Bhai 12.16 sentap nmpk....hahaha lu lbh tahu siapa sahabat yg snggup menunggu anwar keluar penjara...dan snggup dipnjara kerana anwar...akhirnya tngglkn anwar bila anwar dh bebas dan jd ketua pembangkang dan ada pengaruh....knp yekkk sahabat karib tngglkn Anwar bila anwar di puncak...

      Delete
  40. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  41. hanya umno dihati ku opppss ditahikuMarch 31, 2013 at 11:50 AM

    [PANAS] Najib sebenarnya sedang hadapi masalah dengan "pelakon porno"....!!!
    BN masih berpeluang memperbaiki diri: jadi pembangkang sepenggal dua
    oleh Aspan Alias


    BN masih dalam kegelisahan. Hari Jumaat yang lepas, saya telah mendengar apa yang dikatakan oleh juruhebah radio yang mereka sedang menunggu pengumuman pembubaran Parlimen oleh Perdana Menteri pada bila-bila masa sahaja semasa itu. Dalam hati saya “at last, Najib is brave enough to dissolve the Parliament”. Saya terus sahaja berhenti di tempat makan untuk makan tengah hari. Jam semasa itu sudah 3 petang kerana agak teruk juga keadaan di jalan raya selepas solat Jumaat itu.


    Saya pun tertunggu-tunggu untuk mendengar pengumuman itu dan saya tidak berhenti-henti menerima sms dari rakan-rakan memberitahu saya yang PM akan membuat ‘press conference’ untuk pembubaran Parlimen tetapi sampai ke malam hari tiada juga pembubaran itu. Pada malamnya dalam perjalanan ke Sekinchan untuk berceramah, saya telah mendapat berita apa yang dikatakan oleh juruhebah radio itu tidak berlaku dan pihak berwajib telah menafikan berita pembubaran itu.


    Pagi tadi saya telah difahamkan yang BN masih mempunyai masalah besar yang belum dapat diselesaikan. Masalah ‘inter-party’ dan ‘intra-party’ masih menyelubungi BN dan pengumuman itu terpaksa ditunda lagi. Seorang sahabat saya dari UMNO memberitahu saya, “jangan susah, pilihanraya akan diadakan juga, percayalah...selewat-lewatnya sebelum dunia kiamat, Najib akan umumkan tarikh pilihanraya itu,” dalam mood menyindir.


    Saya selalu menulis tentang isu ini dalam penulisan saya sejak setahun yang lalu. BN sesungguhnya mempunyai masalah pembahagian kerusi. MCA terlalu meminta-minta kerusi yang lebih sedangkan parti itu tidak mendapat sokongan lagi. UMNO sebenarnya sudah menganggap MCA ini sebagai ‘baggage’ yang besar dan tidak boleh mendapat kerusi yang terlalu banyak. Malahan mengikut pandangan ramai ahli-ahli UMNO sendiri berpendapat membawa MCA bersama merupakan satu beban yang besar.


    UMNO sendiri sudah tidak berdaya menanggung bebannya sendiri, tetapi ditambah pula dengan bebanan yang diberikan lagi oleh MCA dan rakan-rakan kongsi yang lain dalam BN itu. Itu masalah ‘inter-party’. Bagaimana pula dengan masalah ‘intra-party’ dalam UMNO dan MCA itu sendiri? Apa yang saya jangkakan dahulu sudah terbit buktinya. Dulu saya selalu mengatakan kalau hendak tengok macam mana seriusnya perpecahan di dalam UMNO itu.


    Saya telah memberitahu yang sejurus sahaja nama-nama calon diumumkan UMNO akan berpecah lagi. Sabotaj terhadap parti oleh ahli-ahli dan pekerja pilihanraya mereka sendiri akan memainkan peranan untuk menjatuhkan calon parti mereka. Mensabotaj parti itu merupakan budaya yang tegar dalam UMNO sejak sepuluh tahun dahulu sekurang-kurangnya. Kalau apa yang saya katakan ini tidak benar, masakan Dr Mahathir telah memanggil pimpinan peringkat bahagian seluruh negara datang secara bergilir-gilir untuk mengangkat sumpah untuk tidak mensabotaj parti dalam pilihanraya kali ini.


    Apa semuanya ini? Kalau terpaksa mengangkat sumpah di depan Dr Mahathir yang mereka tidak akan sabotaj parti, itu menunjukkan yang UMNO pada hakikatnya sudah mati keseluruhan semangatnya. Jika UMNO menghadapi masalah di kalangan ahli-ahlinya sendiri, bagaimana parti ini diberikan mandat pula? Jangan sekali-kali memberikan sokongan kepada parti yang bermasalah kerana mereka tidak akan mentadbir dengan betul jika mendapat mandat nanti.

    bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...MORAL OF STORY...lu org knp tipu dgn keterujaan lu org....bhai pru tu pntng bukan kerana undi utk pru ttp pemimpin lu dh tak snggup 1001 wajah dibongkar....dan lu org yg msh buta hati juga tak snggup dgn pmbongkaran....

      Delete
  42. hanya umno dihatiku opppppss ditahikuMarch 31, 2013 at 11:52 AM

    Isu pemilihan calon masih tidak dapat diselesaikan bagi setengah kawasan yang diwakili oleh UMNO dalam pilihanraya ini. Sedangkan masalah UMNO di Perlis, negeri yang terkecil dalam negara itu pun tidak dapat diselesaikan, bagaimana hendak menyelesaikan masalah UMNO di seluruh negara? Selagi pimpinan UMNO takut kepada ‘warlords’ yang sedang mengambil kesempatan semasa UMNO dalam krisis ini, masalah tidak akan selesai walaupun pilihanraya sudah diumumkan.


    Blog ini selalu menasihatkan agar UMNO menumpukan terhadap masalah dalaman mereka sendiri daripada menumpukan tenaga untuk ‘mengerjakan’ pihak pembangkang. Dalam pembangkang tidak menghadapi banyak masalah seperti yang dihadapi oleh UMNO. Lim Kit Siang hendak berpindah ke Gelang Patah dalam pilihanraya kali ini tidak menghadapi masalah.


    Penghijrahan pemimpin-pemimpin DAP dan PAS ke Johor itu menunjukkan yang pemimpin pembangkang berani menghadap risiko semata-mata untuk mementingkan demokrasi untuk kebaikan rakyat dan negara. Menang kalah bukan ‘ultimate’ bagi pemimpin-pemimpin ini. Yang terpenting ialah untuk mendidik rakyat untuk melangsungkan demokrasi dengan sepenuhnya. Sallahudin Ayob sanggup meninggalkan kawasan selamat di Kelantan untuk memperjuangkan semangat demokrasi itu.


    Kalau dahulu pemimpin-pemimpin dari negeri lain berhijrah ke Kelantan tetapi sekarang keadaan sudah terbalik. Pemimpin dari Kelantan pula yang kembali ke Johor untuk meningkatkan perjuangan seperti juga yang dilakukan oleh Lim Kit Siang. PAS dan DAP adalah parti yang hidup dan berkesan. Sebaliknya, UMNO menghadapi masalah-masalah yang masih tidak selesai kerana kali ini merupakan krisis keyakinan yang paling besar mereka hadapi dalam sejarah kemerdekaan negara.


    Kedua-dua parti ini telah mengalami puluhan tahun zaman susah mereka kerana tekanan parti pemerintah. Sekarang ini PAS dan DAP sedang menghadapi zaman mudahnya untuk mendekati rakyat dengan lebih hampir lagi. Hanya media perdana sahaja yang belum lagi membuat perubahan untuk lebih terbuka dalam menghadapi demokrasi yang kian hari kian menjadi tuntutan rakyat. PAS dan DAP sedang mengecapi apa yang disebut dalam peribahasa, ‘berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian’.


    Walaubagaimanapun kehendak rakyat kali ini adalah ‘predictable’. Samada Parlimen dibubarkan esok atau penghujung bulan April nanti keputusannya tetap sama. Rakyat mahukan perubahan dan mahukan kerajaan yang baru. Tindakan untuk melakukan perubahan ini, bukannya satu jenayah.


    Dalam pada itu UMNO juga boleh mencuba untuk melakukan perubahan tetapi semasa mereka berada di luar kerajaan. UMNO akan merasakan nikmat menjadi pembangkang kerana semasa menjadi pembangkang parti itu akan berkesempatan untuk meningkat jati diri mereka dan menjadi parti yang mempunyai perjuangan yang betul.


    PAS dan DAP mengalami berada di luar kerajaan puluhan tahun lamanya. Itulah sebabnya parti-parti itu lebih mantap dari segi perjuangan mereka.


    UMNO akan tetap menjadi parti yang lebih baik jika parti itu melalui proses memperbaiki diri dengan berada di luar kerajaan buat satu atau lebih baik dua penggal pilihanraya.

    ReplyDelete
  43. hanya umno dihatiku oppppsss ditahikuMarch 31, 2013 at 11:55 AM

    Satun lagi projek untuk menipu melayu

    Ledang: Masa depan generasi muda akan suram, gelap dan tidak menentu jika pembangkang menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).


    Menteri Besar Johor, Abdul Ghani Othman, berkata ketidakcekapan pembangkang dalam urusan pentadbiran akan membuatkan pertumbuhan ekonomi terjejas yang memberi kesan buruk terhadap peluang dan pasaran kerja terutama buat generasi muda.


    “Rakyat tidak boleh mengharapkan pembangkang membawa pembangunan dan kemajuan kerana jika dibiarkan, ekonomi akan terbantut selain tiada pertumbuhan serta pelaburan




    PERJUANGAN
    WARGA PENGERANG 2012
    TANAH MEREKA AKAN DI RAMPAS

    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH


    woit..MUNKEEE INI TAK SEDAR.... kah kah kahj..


    kah kah kah...HABIS TANAH ORANG KAMPONG KENA REMBAT... kah kah kjah..


    kah kah kah..HABIS TANAH DI DANGA... SUNGAI MELAYU... GELANG PATAH KENA REMBAT.... kah kah kah..


    kah kah kah...DENGAN AKTA TANAH ...SYARIKTA KRONI RAMPAS TANAH ORANG KAMPONG...kah kah kah..


    kah kah kah... KEMUDIAN JUAL PADA CUKONG DARI SINGAPURA...kah kah kah...


    kah kah kah...KEMUDIAN JUAL PADA TOK ARAB.... kah kah kah..


    kah kah kah..TAK KAN GHANI OSMAN INI TAK SEDAR.... kah kah kah...


    NOTA
    memang betul
    kalau united malays national organisation terus berkuasa
    masa depan seluruh rakyat tak menentu
    yang menentu hanya yang kroni yang kaya raya






    HANYA SATU JALAN
    kalau
    TIPU PILIHANRAYA
    turun jalanraya

    ReplyDelete
  44. baru aku faham kenapa ramai pemimpin PR berpindah kekawasan yg tidak selamat buat mereka.......

    itulah namanya strategi pemasaran....ha ha ha
    teringat kasut wakil 2 syarikat kasut selipar dihantar ke somalia....

    1 syarikat apa bila ditanya syarikatnya....mcm mana untuk memasarkan kasut di somalia ini...wakil kata tuan presiden kita tak payah jual kasut kat orang somalia kerana memang mereka tidak pakai kasut..so syarikat tak jadi jual kasut kat somalia....

    1 lagi wakil syarikat kata...disomalia semua rakyatnya tak pakai kasut so kita memang patut jual kasut disana....akhirnya syarikat ini kaya raya jual kasut kat somalia......

    itu namanya strategi pemasaran lihat yg positif...

    bg PR tempat selamat elok bg kepada pelapis yg lebih berinovasi dan punyai matlamat....tempat baru wajar diteroka......bayangkan kalau strategi itu berjaya akhirnya umno gigit jari...yg pembloq pembloq hanya menfitnah saja taunya....cubala pandang positif apa yg PR buat buka mata luas luas ha ha ha ha

    ReplyDelete
  45. berita panas

    kerajaan terpaksa membawa masuk berjuta juta tan pisang dari luar untuk memenuhi permintaan masyarakat. buletin utama telah menghantar wakilnya kekementerian bg mendapatkan maklum balas atas apa yg berlaku.

    dimaklumkan bahawa gara gara pisang habis ditempah dipasaran sehinggakan yang masih berputik dipokok pun telah ditempah orang ramai menyebabkan pihak kementerian pertanian telah mengambil tindakan drastik membawa masuk pisang dari luar untuk memenuhi permintaan tempatan.

    hasil siasatan buletin utama adalah dipercayai pisang pisang ini dibeli rakyat teramai untuk disimpan bagi dijadikan kenduri bagi meraikan kemenangan PR dlm PRU13 nanti.....

    ReplyDelete
  46. Apalagi nak berdalih? Citer pasal lembu kondo, cincin juta, mongolia la.. Tu dah terang lagi nk suluh brader tu kuarkan peliaq dia depan webcam..apa lak fitnah? Oo teknik kesan khas merong mahawangsa? Kah kah sudah lah..tazkirah sket pasal melancap ni..

    ReplyDelete
  47. Tuan-tuan yg terlalu taksub PR fikirlah panjang sikit. PR bukan mendokong kepentingan Melayu atau Islam. Kepimpinan Cina yg berkiblat Nasrani terserlah. PAS telah diperbodohkan untuk menyerah kalimah Allah, hudud & Negara Islam. Jangan mengkhianati islam kerana benci UMNO

    ReplyDelete
  48. KAH KAH KAH..LEPAS KENA PECAT, DIA DAH MENGAKU DAH WEI..SIAP CAKAP ADA PEMIMPIN TERTINGGI TAK KENA TINDAKAN PUN..LAGI PECAH RAHSIA WEI..

    MANA DIA PENCACAI2 PR YANG BANGANG DOK FITNAH UMNO BUAT TEKNIK GAMBAR KEPALA LAIN GAMBAR BURUNG LAIN TUH? MANA? MEMANG BODOH MENGALAHKAN LEMBU PUNYA PENCACAI2 PR!

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  49. Ksian kat anak bini dia.bpak dah tua2 macam ni.sedih aku tgk.even dia buat jahat tp tersebar mcmni malunya..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!