PANAS BERAPI! ANWAR BABIKAN HADI DI KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT!

Tika ini ramai ahli dan penyokong PAS yang belum kebas dari demam terkejut dan masih lagi dalam kebingungan gara-gara pendirian rasmi PR yang telah muktamad menggugurkan agenda perlaksanaan hukum hudud dari Manifesto PR.

Tambah mengeruhkan keadaan bila mana Manifesto PR tanpa agenda hudud itu turut disepakati dan diperakui oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

Lebih parah lagi, tiga hari selepas Manifesto PR bertemakan "Pakatan Harapan Rakyat" dilancarkan dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-4 di SACC Shah Alam, Selangor pada 25 Februari 2013 lepas, tak semena-mena Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tampil menyalahkan Hadi Awang berhubung kontroversi isu kalimah Allah.

Ketua Umum PKR itu mendakwa ketetapan bersama PR pada 8 Januari 2013 lalu untuk membenarkan kalimah Allah s.w.t diguna pakai oleh orang bukan Islam termasuklah untuk kegunaan kitab Bible versi Bahasa Melayu hanya dimuktamadkan selepas mendapat penerangan dan persetujuan Presiden PAS.

Maksudnya, PR tidak akan mengambil ketetapan sedemikian jika Hadi menerangkan perkara benar. Tapi disebabkan Hadi telah menyembunyikan kebenaran, akhirnya PR terjerumus ke kancah kontroversi. Ini dakwaan serius, ia seperti menuduh Hadi telah menipu Anwar dan PR.

Anwar juga menegaskan kenyataan rasmi yang diiktiraf sebagai dasar PR yang disepakati bersama berhubung isu itu juga dibaca dan ditandatangani sendiri oleh Hadi Awang sebagai mewakili PAS. Gayanya seperti Anwar mahu memberitahu khalayak yang kesilapan yang dilakukan oleh PR disebabkan Hadi.

PAS patut tampil ke depan mempertahankan maruah Presidennya, itu pun kalau terasa masih ada sekelumit keberanian untuk berdepan dengan Anwar. Tapi jika berdiam diri atau sekadar sepintas lalu sahaja menjawab dakwaan Anwar, bermakna betullah dakwaan itu.

Anwar memang akan sedaya upaya melepaskan dirinya dari dikaitkan dengan kesilapan pendirian PR dalam isu kesucian kalimah Allah s.w.t, dengan cara mengalihkan beban ke bahu Hadi. Itu kehebatan Anwar dalam bab spin sana sini. Hadi dan pemimpin PAS sahaja yang masih belum sedar.

Pun begitu, sama ada Anwar, Hadi mahupun PR dan PAS, kesemua mereka telah melakukan telah memilih pendirian dalam isu sensitif ini. Suka atau tidak, kenalah terima hakikat selagi PR kekal dengan pendirian 8 Januari 2013, selagi itulah amarah umat Islam akan terus menghantui PAS dan PR.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

46 Responses to "PANAS BERAPI! ANWAR BABIKAN HADI DI KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT!"

  1. Kes Ketua Dewan Ulamak PAS Perlis liwat isteri hingga terkoyak lobang dubur telah di bawa ke mahkamah.


    Dalam kenyataan pembelaannya Abd Rashid Rahman 59 tahun mengaku tergelincir tersalah masuk lobang.


    Bagaimanapon isterinya berkata suaminya meliwat hampir setiap hari dan jika tidak di layan dia akan diterajang.


    Sumber : www.terengganutoday.com

    Cilako X5 punya pemimpin2 PAS sekarang bukan saja spesis2 terikut ikut dgn perangai dan gelagat terkutok Nuar Jubor. Itu sebab mereka dok menggila bersetongkol dgn barua lahanat Yahudi Zionist Neocons. Spesis2 keprat, bngsat, lhanat dan terkutok ini sudah harus direjam sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zionist demi agama, bngsa dan negara. Itu sebab Hukom Hudud yg mereka melalak lalak ke seluroh pelusok kampong tidak mahu mereka laksanakan, hanya retorik, air liur Wali Selipor hanya gila kuasa dan politik. Kenapa tak nak laksana hukom hudud sebab kalau laksanakan maka ramai2 pengikut2 mereka yg kuat main jubor kena rejam sampe mampos. Itu sebab tak nak laksanakan dgn alasan berjambul nak salahkan BN dan UMNO. inilah cilako x5 spesis2 Parti Ajaran Songsang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tergelincir?!

      Delete
    2. Mungkin dia tuang minyak kelapa kat lubang bini dia....itu yang accident tu.

      Delete
    3. Setiap hari pun bole tergelincir....menggelabah betul

      Delete
    4. Eeeeiiiii gerli yekk. Dah ada yg halal yg haram juga sedap. ???? Gerliiii.

      Delete
    5. Kalau tergelincir....boleh dimaafkan kot?

      Delete
    6. hahaha.. tergelincir????? aq ingat bas @ lori je yg tergelincir rupa2nya kote pun boleh tergelincir gak ke.... nampak sangat yg nafsu binatang puak2 ni makin menjadi2 skang nie... kesian bini2 diorang...

      Delete
    7. Bni dia lupa pkai kacip fatimah, sbb tu main buntut plakk.. Hihi

      Delete
    8. 24 jam telan ubat kuat..bukan kuat kerja..tapi kuat ngetot..
      perangai orang pas memang macam itu..tak dapat depan dia sondol belakang..
      tak dapat belakang dia sondol depan...
      kalau dua dua tak dapat?? dia sondol bini kawan depan belakang...

      Delete
    9. Mungkin sedap sangat....

      Delete
  2. PR pasti akan tumbang dalam pru13 nanti. Itu memang sudah pasti. Apa yang kita khuatirkan ialah selepas keputusan pru diumumkan, provokasi berbentuk."arab spring" akan meletus seluruh negara sehingga negara diisytihar darurat. Target mereka ialah nak melumpuhkan ekonomi negara melalui pemberontakan supaya mereka boleh meminta bantuan asing agar dilaksanakan pemerintahan sementara dengan melantik anwar sebagai pm yang baru. Semua ini tidak mustahil akan berlaku kerana bibit-bibit ke arah itu nampaknya telah bermula. Langkah drastik yang kerajaan perlu laksanakan ialah memecat hisham sebagai menteri kdn dan mesti diganti dengan pemimpin yang lebih berkaliber dan tegas.

    ReplyDelete
  3. ..sebodoh2 melayu kat msia ada la melayu trengganu.. dan sebodoh2 melayu trengganu ada la stopa ali ke2 bodoh ada la hadi boroi.. mmg patut la aljuburi membabikan hadi boroi.. taqbir!..

    ReplyDelete
  4. ..amanat hadi boroi dulu kafirkan umno pasal kekalkan perlembagaan sekular.. sekarang ni aljuburi munapig sekoq tu jelas akan mengekalkan fed const lord reid.. hadi boroi merelakan diri diliwat pak sheikh aljuburi.. taqbir!..

    ReplyDelete
  5. ..kenyataan terbaru aljuburi kalau dia menang pru13.. hadi boroi stream kodok aljuburi janji janwatan timb pm.. hehe.. tu yg sanggup buang hudud tu.. munapig sungguh hadi boroi lahanat sekoq ni.. " Dalam satu temubual eksklusif dengan akhbar Sin Chew Daily, Anwar berkata undang-undang Malaysia tidak menghalang kerajaan melantik dua timbalan perdana menteri, tetapi Pakatan akan menghormati aspirasi rakyat dan bertindak mengikut proses demokrasi.

    Bagaimanapun, Pakatan tidak berbincang secara lanjut mengenai isu jawatan timbalan perdana menteri, kerana mereka lebih prihatin terhadap isu-isu sosial dan agenda Pakatan, katanya.

    Ketua pembangkan itu menegaskan bahawa PAS tidak akan bekerjasama dengan Umno selepas pilihan raya umum untuk melaksanakan undang-undang hudud. "

    ReplyDelete
  6. Konvesyen PR sepatutnya menjadi tmpt terbaik bg PAS menyatakan pendirian baru PAS yg dimuktamadkan oleh Majlis Syura Ulama PAS berhubung isu kalimah. Jika pendirian 8 Jan 2013 dikekalkan, mk ragulah saya akan aqidah mrk yg masih lg menyokong PR sbgmn ragunya saya pd aqidah ahli Al Arqam satu masa dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedihnya melihat sahabat dan jiran yg masih tidak jelas isu kalimah ini. Bgmn nak berhdpn dgn Allah swt di Mahsyar nanti. ¨Dan kalaulah kamu melihat ketika org org yg berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mrk (alangkah ngerinya),...¨ As Sajdah 12. Semoga kita semua diberi petunjuk hidayah serta dibimbing Allah swt utk mengikuti jalan kebenaran. Belum terlambat selagi nyawa belum sampai di tenggorokan dan selagi matahari belum terbit dari barat !

      Delete
  7. PAK SYEIKH AL JUBURI KONONNYA ORANG YAÑG PANDAI AGAMA. TAK KAN PERKARA YANG MENYALAHI AKIDAH TAK DAPAT DIBEZAKAN. MENGAPA MESTI MENYALAHKAN ORANG LAIN???

    A sal
    B ukan
    A nwar
    I brahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahke ber kote bengkok......kesian anwar ibrahim

      Delete
    2. Tak salah berkote bengkok cai...yang salah bila dipamerkan di khalayak ramai...kesian...

      Delete
    3. Walaupun kote nya bengkok.....anak dia semua berbadan tegap....herankan? Betul ke kote dia bengkok?

      Delete
    4. Betul...kote dia bengkok....tak caya, tanya la china doll tu. Nampaknya kote bengkok pun sudah jadi bahan pameran.

      Delete
    5. Sambutan pameran kote bengkok amat menggalakkan

      Delete
    6. Dulu dp vijendran pun kote bengkok....panjang 8 inci, macam concorde. Kesian minachi kena....30minit tak pancut.

      Delete
    7. Bill Clinton pulak....kote pendek....5.5 inci saja. Jadi issue antarabangsa.

      Delete
    8. Hahahaaaaaaa kesian bakal pm pr nie....satu dunia melihat pameran kote nya...Si puak nya pula tetap berbangga krn belum ada lagi bakal pm di dunia yg ada video besi....pr jer ada.....hahahaaaaaaa

      Delete
    9. Anwar- bengkok, Vijendran- bengkok. Nampak gaya orang berdarah keturunan India semuanya ber kote bengkok.......Cuba check kote Mahathir, kalau bengkok....sah dari keturunan India.

      Delete
    10. tak perlu check kote Mahathir sbb dia tak pernah tunjuk kt org lain atau direkodkan kamera..bodoh..kalau mak kau baca ni,mesti dia nangis tgk anak dia bodoh sgt..mesti mak kau menyesal sbb tak suruh abah kau pancut luar...

      Delete
    11. Dulu dia aibkan tdm...sekarang nyata keaibannya sendiri dibogelkan seluruh dunia.....hahahaaaaa
      Cai kpd mat liwat....udah2 ler...klu aku..malunya berdiri sebelahnya....

      Delete
  8. Salah agak nya sbb kekadang silap masuk lubang. Dgr cite la ni kena makan ubat yg mahal sbb selalu salah lubang.

    ReplyDelete
  9. Aku dah agak....pas cuma tempat mat liwat melindungi dirinya dpd kes liwat dan layan pelacur....habis madu sepah dibuang...Dari dulu lagi aku tak setuju bila n.ajis 'peluk' si munafik tu...Ni lah punca pas dipandang hina...

    Bekas ahli pas kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde video hadi tengah konglek ke?

      Delete
    2. masalahnya otak2 sebahagian pemimpin pas telah pun di liwat oleh mat liwat. Itu pasal la diorang bole buat selamba bodo u turn konar baring.

      Delete
  10. TAHNIAH DATO NAJIB!!!

    Lahat Datu Invaders Say "WILL NEVER SURRENDER"- malaysian insider

    Tahniah! Sekarang Malaysia hanya perlu isytihar PERANG dan TIDAK PERLU MENGADAKAN PILIHANRAYA UMUM .......kerana perang. Tahniah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi yahudi yg mghasut dan mgkhianati negara..Demi kuasa..sanggup korbankan rakyat dan negara...sial hidup korang selamanya..

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  11. ..simpan untuk aljuburi tu.. hehe.. sabar jr la yob.. taqbir!..

    ReplyDelete
  12. oo...... kote pun boleh tergelincir gak la... silap lurah kot... mana x nya.. jalan negeri yg diperintah diorang kan banyak rosak so selalu la tergelincir ....

    ReplyDelete
  13. Tergelincir? Ceh main dengan bini pun tak reti ada hati nak jadi pemimpin

    ReplyDelete
  14. Che det oh che det

    http://alhusseyn51.blogspot.com/2013/02/ini-dia-bukti-mahathir-dan-umno.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai...klu blog pr...haram dpt bagi komen membuka mata mrk...gerenti kena tapis.Blog ni lah buah hatiku utk lepaskan pendapat dan komen...
      Cili kasi taruk beb......

      Delete
    2. Biasalah bro..blog peliwat...hanya utk golongan lgbt dan munafik...puak mrk jer yg boleh tegakkan kote yg bengkok......

      Delete
  15. Hj. Adi ada 3 bini cuba try check dia ni pernah tergelincir ke? Ngan nuar keling selalu kena main. Jadi tahap IQ dia ni very low kira nya.Sian pas ni selalu kena main. Mungkin ramai muslimah pas ni kena main ngan nuar keling sikote bengkok.Aduhai siostazh ebi abdi pun kena main juga akhir nya Sian.

    ReplyDelete
  16. ingatkah anda akan amanat nicky ajis ... katanya dia bersedia bersahabat akrab dengan iblis demi menjatuhkan kerajaan islam melayu pimpinan umno ... inilah hasilnya apabila persahabatan dengan iblis direalisasikan ... tahniah nicky ajis ... anda telah berjaya ... takbir ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah bro ajis....lu mmg hebat.Sekarang pas jadi hina krn bersahabat dgn iblis....cilako3x

      Delete
  17. Asalamualaikum....
    tuk haku elak darah tinggi tahap kronik kritikal jgn dengar/baca/tgk anuwar hadi ajis azmin nurul jijah dolah kj dan sewaktu sezaman semaa dgnyer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama dgn tok aku...dia kata jgn letak nama cucunya sama dgn nama mat liwat n geng....

      Delete
  18. Anwar macam ayam sakit je ! tak berseri lagi !

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!