MESEJ KHAS UNTUK PEMIMPIN PAKATAN HARAM! ARWAH ADIK SAYA BUKAN ANJING UMNO!

“Arwah adik saya bukan Anjing Umno, Arwah adik saya adalah Manusia. Kenapa nak politikkan perkara ini”

Demikian luahan ahli keluarga salah seorang anggota polis Komando VAT 69 yang maut dalam kejadian pencerobohan Tentera Sulu di Lahad Datu.

Che Azni Ahmadon yang merupakan abang kepada Arwah Koperal Sabarudin B. Daud yang gugur akibat terkena serangan motar di Lahad Datu melahirkan rasa marahnya apabila ada pihak yang ‘bijak laksana bulan’ mengatakan kematian adiknya sebagai konspirasi Umno.

Sebagai seorang abang, Che Azni dilihat berang dengan kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat yang begitu celupar mengatakan insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Sabah sebagai ’sandiwara’ politik Umno menjelang pilihanraya.

Katanya, dakwaan itu adalah satu kenyataan yang paling bodoh yang dikeluarkan oleh seorang pemimpin.

“Saya ingin mambetulkan kenyataan kurang ajar Tian Chua yang mengatakan arwah adik saya ni mati adalah kerana konspirasi Umno.

“Malah, ahli Dap Jonathan Lim pula buat kenyataan yang mengatakan kedua-dua arwah yang maut di Lahad Datu itu adalah Anjing Umno.

Baca seterusnya di Perak Today...

57 Responses to "MESEJ KHAS UNTUK PEMIMPIN PAKATAN HARAM! ARWAH ADIK SAYA BUKAN ANJING UMNO! "

  1. soh saja tiang hua n anjing2 tuh pergi medan pertempuran,,soh dia saja angkat senjata..baru dia tau langit tinggi rendah

    ReplyDelete
  2. Biasaklah babi pakatan... suka label org lain anjing, sendiri lagi teruk wey...

    wey babi2 pakatan, kalu ko org kena sembeleh (babi tarak ada leher, so kira kina sontot samapi mampos), lpas tu export ke China...

    wow! diorg akan cakap inilah daging babi paling tiptop dlm donia!!!

    ReplyDelete
  3. Apa tunggu lagi..kalau disabah musuh kita adalah lanun sulu..di semenanjung inilah orangnya. .Datuk Seri Peliwat Negara juga patut dihukum kerana mengapi2kan isu ini...

    ReplyDelete
  4. PAS = Parti Anjing Suruhan

    Dalam isu ini PAS munafik telah bersekongkol dgn Al Juburi.. DAP hanya mendiamkam diri melihat melayu berbunuhan...Ayuh para sahabat kita hancurkan PR pada PRU 13 nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dokong PAS.. aku bukan anjing..walaupun pas tu ko kata parti anjing .. ikut hukum setiap tohmahan akan balik kpd diri sendiri!

      Delete
    2. PAS dalam bahasa Croatia bermakna ANJENG...jadi secara otomatik PAS adalah ANJENG...kalo xsuke marahla pada org Croatia......atau tukar la pada PIS .......

      Delete
    3. PAS adalah Parti Paling Islam Semalaysia. Pemerintahan Nik Aziz adalah sama dengan pemerintahn Omar Abdul Aziz. Jadi Nik Aziz boleh dinobatkan sebagai Khalifah Arrasyidin ke 6.

      Delete
    4. Macai UMngok jgn nak salahkan DSAI,asal ada masalah je DSAI punya angkara,DSAI tak pernah melakukan kesalahan dan dosa besar,,dia maksum,jujur,amanah,taat pada agama,jgn tuduh dia...yg salah adalah org2 UMngok,mereka yg byk buat dosa2 besar dan tidak jujur,kami PR semua baik dan jujur,syukur ada DSAI,...undilah kami PR yg kebal dari segala kesalahan...KAMI TIDAK PERNAH SALAH DAN TIDAK BOLEH DISALAHKAN...

      Delete
    5. Tahukah anda tian chua dan konconya selepas baling batu sembunyi tangan dan tuding jari pada pihak lain kerana nak tutp lubang dan nak terus membodohkan pecacai haiwan2 pr.

      Delete
    6. Klu dsai tak berdosa..?Aku kata dia berdosa dan WAJIB MATI BERSAMA DGN LANUN ITU!!!!!

      Delete
    7. Ha..ah dia mmg berdosa sbb hidayah sudah d tarik oleh ALLAH. SBB dah tua gini sepatutnya mengadap tikar sembahyang bukan berjoget mcm bapok tua d atas pentas. Dia mmg jujor SBB apa yg HARAM beliau lakukan terang2 bagaikan malaikat maut tidak datang menghadapinya. Tidakkah beliau tahu atau buat2 lupa (dia kan org Abim) mungkin salah sorang penonton dia ada la malaikat maut yg mengikutnya setiap ceramah fitnah yg menunggu arahan dari Allah bila tiba masanya akhirnya riwayat sang firaun zaman ini. Alangkah pilunya bagi penyokong2 ai klau ai sedang menari2 atas pentas Allah katakan kpd malaikut maut kun fayakun maka tergolek dog nafas terakhir dlm keadaan demikian. (Cynic). Ye ai mmg jujor orgnya dan tiada dosa. ;-);-)

      Delete
  5. Mrk bukan anjing UMNO, bahkan saya secara peribadi meyakini , gugurnya mrk, secara zahirnya adalah syuhada' walau mrk tidak diuruskan sbg syuhada'. Hakikatnya Allah swt lah yg mengetahui, kerana setiap amal tergantung pd niatnya masing masing, dan tiada yg mengetahui niat keikhlasan seseorg selain Allah swt. Syuhada' punya kedudukan tinggi di sisi Allah swt.
    Sesetengah golongan mempertikai kesyahidan mrk kerana mrk dibayar gaji. Walau dibayar gaji, mrk mencari rezeki yg halal utk keluarganya dan menyara keluarga adalah kewajipan dlm Islam. Mrk gugur ketika menjalankan tugas yg diberikan oleh pemerintah, dan mentaati pemerintah umat Islam adalah suatu kewajipan dlm Islam. Mrk gugur kerana menjaga keselamatan kita semua umat Islam yg bernaung dlm negara yg bernama Malaysia ini, dan menjaga keselamatan umat Islam adalah kebaikan yg sgt mulia apatah lagi bila sanggup mengorbankan nyawa sendiri. Kerana itulah saya secara peribadi meyakini, zahiriahnya mrk itu adalah syuhada' sekiranya gugurnya mrk dgn membawa kalimah Syahadah. Namun begitu kita tunggulah keputusan dari Majlis Fatwa Kebangsaan , kerana mrk punya pakar pakar yg jauh lbh arif dari kita semua.

    ReplyDelete
  6. semua pakatan haram jadah...adalah laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong kau 100 peratus dgn apa yg kau katakan ini pakatan haram jadah adalah laknatullah.

      Delete
  7. Apasal sulu nie mengangkat senjata.? Nur Misuari cakap ada pemimpin kerajaan yg menjanjikan tanah kepada mereka. Apasal pulak felda tu dinamakan felda sahabat? Macam ada sesuatu? Chai chai kena paham, masalah nie dah tak dapat dibendung lagi dengan senang, chai chai kena cari sebab musabab kejadian ini baru kita boleh selesaikan. IC express untuk sulu pulak berapa puluh ribu? Kesian lah kat rakyat sikit. Berterus teranglah supaya rakyat paham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhirnya... sandiwara akan UBN bongkar jua....hik hik

      Delete
    2. Aku dengar Nur Misuari cakap telur ko ada kat dalam otak ko, aku percaya lah sebab apa yg misuari cakap semua mmg betul, kena telan bulat2 sama mcm semua yg pemimpin ko cakap, jgn tapis2, telan je bulat2. Cakap bodoh marah pulak.

      Delete
    3. Bhai 01.54...yessss bro,aku rasa itu jawapan paling tepat utk soalan daripada adik tahun satu 01.10 dan juga adik taska 01.46,..adik tahun satu kat perak ada tempat nama kg gajah...yg ada org je,tak nmpk pun gajah...
      Tentang ic...adik kena tunggu cukup umur 12tahun nti dpt le ic..tak yah bayar apa pun, dah adik jgn nk merepek lg...g masuk kelas cgu dah dtg...belajar betul2 ya

      Delete
  8. Senang saja. Waris boleh pakat 3 atau 4 orang. Jumpa mereka belasah sampai 3/4 maut...baru ada aksi...

    ReplyDelete
  9. SABARLAH CHE AZNI AHMADON TIAN CHUA ITU MMG TAKDE HATI PERUT PUNYA ORG DAN PERIKEMANUSIAN SEBAB TU DIA CAKAP IKUT SUKA HATI MAK BAPAK DIA AJE, CUBA KALAU YG MATI TU BANGSA DIA MESTI DAH PORAK PERANDA DIA BUAT NEGARA KITA INI. ADA KE PATUT SI JONATHAN LIM KATA KEDUA2 ARWAH YG MAUT NI ANJING UMNO, MMG DAH HILANG AKAL ORG2 PAKATAN HARAM JADAH INI, APA PUN DI HARAP KELUARGA ARWAH SABAR BYK2, BIARKAN MEREKA YG TAKDE AKAL TU CAKAP BKN2 YG PENTING KITA SEMUA UMAT ISLAM AMAT TERHARU DGN KEHILANGAN PERWIRA NEGARA KITA DAN KITA SEMUA DOAKAN MEREKA SEMOGA BERADA DI TEMPAT ORG2 YG BERIMAN............

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin benar, mungkin tidak!
      kita tunggu saja maklumat terkini...

      Delete
    2. Cik mira...pada PR yg mati sebagai pejuang ialah KUGAN...dia yg septtnya mendapat penghormatan negara...!!! Kita tunggu apa tindakan polis terhadap cina babi tu...yg peliknya,klu setakat satu repot jew polis tak buat apa2 ke... Hmmm LGE pun dah beratus repot polis...takda apa2 tindakan pun!!!

      Delete
    3. Juragan 69... sebab itulah penyangak PR ni menjadi2 dan bangga... apa saja yg mereka buat, reportlah berjuta2 kali pun, tak ada tindakkan diambil keatas mereka... untung juga yek jadi penyangak PR nie...

      Delete
  10. tian chua ini mmg kena buang dari negara kita kerana kafir cina mmg sudah lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. soi lek lg hantu rasis & tamak ....

      Delete
    2. Bhai 01.51...antara presiden mca soi lek dgn s/u agung dap guan eng...yg mana lebih RASIS & TAMAK...jawapan yg jujur dari lu dan kenapa lu rasakan org ini yg lbh rasis dan tamak...

      Delete
  11. usah kutuk tian chua, tak guna krna ajaran politik fitnah umno sendiri yg mulakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat tian chua nie dah bagi tisu bontot dier suap dalam mulut ko..

      Delete
  12. Anak cina hilang kecoh satu negara..siapa yg tolong kalau bukan polis??..lain kali kalau anak cina hilang nak suruh anjing cari ke Jonathan Lin?

    ReplyDelete
  13. apasal pi cakap soi lek pulak? nampak sangat orang pakatan ni terkena virus anwar iaitu virus babi. apa taknya. orang cakap A dia cakap B. suka spin, suka pusing supaya setiap kesalahan akan bertimpa balik atas muka kerajaan. orang cakap isu ini, dia cakap yang dah berkurun supaya akan nampak kerajaan sentiasa tak betul. kesimpulan depa hanya satu, anwar saja yang baik. kekadang tu, bila kita cakap fasal kejahatan anwar, tetiba saja ayat yang keluar, aaar Rosmah bla bla....
    ORANG BODOH SOKONG PARTI BODOH - slogan baru.

    ReplyDelete
  14. Memang itu pun sandiwara UMNO, apamacam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berani pergi le cakap depan ahli
      keluarga polis yg terkorban.
      Bacul, pengecut.

      Delete
    2. Pukimak mak kau tak pernah basuh....anwar berahi yg bawak mrk ke sabah...MATI KORANG!!!!!!

      Delete
    3. Apamacam kau tanya?
      Aku nampak macam muka kau celah
      kangkang pelacur.

      Delete
    4. Klau kamu org melayu islam 6.23am kamu takan berkata2 demikian. Klau tidak malu kpd kami malu la kpd Allah kerana apa yg tersirat tersurat dlm dada kamu hanya DIa Maha Mengetahui. Kamu bertanya hanya ingin membangkitkan kesedihan dan kemarahan sesama saudara seislam kamu. Beringat2la sikit yg mati itu bkn dari keluarga kamu. Jika maut sudah sampai sedemikian rupa kpd salah seorang kerabat kamu gambaran kamu akan jadi lain. Semoga Allah tempatkan mereka d syurga firdaus. Ameen.

      Delete
  15. Serah diri jika mahu runding, Mahathir nasihat kumpulan penceroboh - Sinarharian

    Ini satu mangkuk lagi yang nak runding runding lagi..puiiiiii

    Hapuskan je puak pengganas Sulu ini, tak perlu runding lagi. Maruah Malaysia sudah cukup dimalukan oleh moron moron politik ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUNGKIN NAK RUNDING BAGI IC UNDI UMNO KOT

      Delete
    2. Mahathir Keling Pariah Haprak permulaan segala krisis...

      Delete
    3. Anon 7:53 & 8:16.....jgn cuba nak selamatkan bapak lanun si kote bengkok anwar bin ibrahim...rakyat tahu pukimak tu dalang utama yg patut mati sekali...
      Buat apalah nak ic dgn dtg bawak senjata..?!!!.bodoh...anwar babi dah buat perjanjian setan dgn mrk....!!!!!
      Cai...butuh bapak kau dan pukimak mak kau..jgn nak alih cerita lain!!!!!
      Mati korang dgn bapak lanun ko tu..!!!!

      Jebat...

      Delete
    4. Bhai 07.40...lu mmng tahu membaca sbb lu bukan buta huruf...tp lu tak tahu apa yg lu baca sbb lu buta hati....lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

      Delete
  16. apa kata kalau suma pasukan keselamatan pecaya yg ni sandiwara kerajaan, pasti mereka pun tak mau berjuang (moral jatuh), apa kata yg pengganas sulu ni memamng benar2 mengganas d lahad datu, sapa nak di salahkan??? Pakatan sial lah patut disalahkan pasal nak menjatuhkan moral pasukan keselamatan yg menyabung nyawa d perbatasan... sial 1000000x pada pakatan rosak (PR) tak ada hati perut, tau cakap, tau mengarah tapi tak tau buat apa2 ...

    ReplyDelete
  17. xtau nk uucapkan betapa hati menggelegak menahan marah, walau pun saya cuma org luar bkn famili allayarham tp sakitnya tetap ada. apa lg abg kandung. pkr amek kesempatan atas isu ini. jgn nanti semua org hilang sabar. politik lah. tp jgn sampai semua nk dipolitikan. ini soal kedaulatan negara, negara kita junjung. bknkah kasikan watan amat dituntut, kpd abg allayarham saya suka nyatakan berjuta umat malaysia bersetuju dgn anda . contoh rakyat malaysia yg punya jatidiri

    ReplyDelete
  18. Klu aku...aku tebas kepala lanun dalang ini dgn parang ilang..

    Geng headhunter

    ReplyDelete
  19. Adik perwira negara, abg anjing umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ENGKAU BABI DAP!!!

      Delete
    2. Bhai..10.07,lu manusia bacul yg berani ckp di belakang status anon...knp lu tak bg nama penuh...alamat lengkap,pastu lu komen atau ckp direct dgn abg simati...??? Hahaha ada beran bro...

      Delete
    3. Betul tu....Adik tu jadi wira negara yang pandai, tapi kesian Si Abang nya pulak jadi hanjing suruhan UMNGOK yang pandai menyalak......kakakakaka

      Delete
    4. Bhai 11.42 semoga suatu masa nti lu akan rasa apa yg org lu pnggil anjing itu rasa...
      Bhai...berpolitik lh berparti lh...tp jgn hitamkn hati...hnya sang bangsat dan dajal yg hitam hatinya sebagai manusia....

      Delete
    5. ANUGAY YANG MENYALAK MACAM HANGGING...PANGGIL CELOTAPE PANGGIL RAJU KARAM.

      MUKA DAH HITAM MACAM JOBOR KUALI. PENYOKONG BONGOK TERUS JILAT KOTE BENGKOK BERTAIK.

      Delete
  20. org PR ni semua dah kafir....mereka sokong kalimah Allah dikongsikan ngan kafir, sbb tu mereka jadi macam tu...hati mereka dah tertutup!!sebab tu mereka sokong org yg mengata askar kita yg terkorban tu anjing UMNO!! Laknatlah ke atas orang-orang yg menjual agama Islam , dunia dan akhirat!!!

    ReplyDelete
  21. Juragan berapa banyak Anwar juboq bayar kat kau. RM10 sekali jolok atau lebih. Mata kena ketumbit photoshop yang lebih.

    Satu dunia jaja kena belasah, sendiwara keling pariah. Hinjut budak Cina lebih dari anjing tengah kongkek tapi satu dunia jaja sakit pinggang.

    Penghulu segala rasuah orang lain yang kena getah. Orang sibuk berjuang untuk negara dia pula sibuk nak jadi PM. Apa punya manusia keparat.

    Samalah dengan Juragan taik palat.

    Anuar Ibraham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya aku kpd anuar ibraham nih. Kes frusko? Friskies ada byk kat rmh aku bagi kpd kucing2 aku.

      Delete
    2. Bhai lu dah lama gila ke....mudah sngt nk tunjuk bodoh sendiri pada org...bhai pisau cipat...apa yg ko merepek ni syaitonnn....U ULANG, I SAMAN...

      Delete
  22. Eeii terok anuar ibraham ni. Frusko ke. Friskies ada byk kat rumah aku kucing ku suka hingga menjilat misainya. 《《《《

    ReplyDelete
  23. Tanya sama kote apa pasal bengkok...jawab batang kote sebab selalu jolok ..

    ReplyDelete
  24. Apa kata kita ramai2 balun si cina kapir ni....aku dah tak sabo nak penampar muke dia...tulah kita org melayu bagi muke sangat pd cina dap ni...NATO..no action talk only...

    ReplyDelete
  25. Kat mana si tian cuanpukimak ni duduk? Rumah dia lempar je taik...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!