LATEST UPDATE DARI LAHAD DATU!

TERBARU-takat ini 5 anggota polis terkorban - 3 terbaru campur 2 diumum tadi semasa serang hendap di Kg Sri Jaya,Simimul,Semporna semalam-Agendanews

133 Responses to "LATEST UPDATE DARI LAHAD DATU!"

  1. Pukimak punya menteri UMNO..askar kita dh mati ditembak pun masih nak tawar menawar lagi...mmg celaka puak umno ni..utamakan lanun Sulu dr askar sendiri..celaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yg pukimak...org yg ko puja si bapak liwat ko yg jadi perancang utama dlm tragedi ini..mampuih pukimak sial ko tu....

      Delete
    2. SEPERTI BIASA.........apabila ada malapetaka terjadi kepada negara (akibat kebodohan umno) , pihak kerajaan akan menuduh........KOTE BENGKOK ANWAR IBRAHIM.

      Apalah dosa kote tu, dia sama saja dengan kote-kote lain, cuma bengkok sikit.

      Delete
    3. Anon 3:48...itulah bila hanya membaca kencingdaily tanpa membaca sumber dari dalam dan luar negara.
      Jelas terpapar nama bapak liwat tu adalah dalang utama sejak november 2012...
      Hanya lanun bodoh jer yg berani serang negara kecuali bapak liwat ko dah rancang dan janji sesuatu dgn mrk...
      Ingat..dah 7 wira negara terkorban...waris2 mrk tak akan lupa termasuk rakyat jelata...
      Aku tahu puak lubang taik mengelabah sekarang dan cuba spin dan alih cerita sebenar....MAMPUS MAT LIWAT SIDALANG PUAKA...

      Delete
    4. dah kalau tau Anwar dalang, kenapa x pi tangkap je Anwar tu sumbat dlm penjara? pelik pelik...

      apepun diharap pihak terlibat dpt teruskn rundingan dgn tentera Sulu tu. Mana tau satu hari nnt terbuka hati diorang nak serah diri.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Semoga ada bukti yg cukup dpd semua pihak agar bapak liwat dalang puaka tu ditangkap.
      Biarpun kote bengkok tu terlepas juga...neraka jahanam gerenti menanti...aminn

      Delete
    6. Anwar tgh sedap2 isap rokok kat kedai mamak pi lah tangkap! duk gebang dlm blog 'Anwar dalang' saje x jadi bhai.

      hidup Hishamuddin! teruskan rundingan! jgn guna kekasaran tau awww..amaran je.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. Kau ni dh pernah ke sabah belum? Maki hamun bukan jawapan bukan penyelesaian..... Kalau berani volunteer pg sana prove ada yg 2 biji mcm fellow Semporna ppl. Pegang pistol pun mungkin x pernah. Kita at least doakan isu selesai cepat n security forces kia selamat..... Lepas tu minta diujudkan suruhjaya diraja cari apa silapnya dan siapa yg miang jadi tok dalang..... Tak kira siapa yg terbabit hukuman paling berat patut dikenakan. Barulah ada makna jadi orang berakal..... Guys this is not a video game seesion, can be replyed at anytime! Banyak hal terbabit. Kau dan aku Malaysians must press for Royal Inquiry Board and meanwhile be united.
      Aku ni no partyman sebab I hate politics..... Ko yg ada network tu push right buttonlah jangan kita pulak berperang. Sorrylah terasa hati tp itu apa yg ada dlm benak aku.
      PROUD TO BE MALAYSIAN ARE YOU???????

      Delete
  2. Ko ni tau maki jer.. tau x Semporna dgn Lahad Datu tu 2 tempat berbeza... apa r tahap IQ...

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH KPD BAPAK LANUN SULU A.K.A MAT LIWAT KRN 7 PEWIRA NEGARA MENJADI KORBAN KAU....
    SEMOGA KAU MAMPUS DAN DIHUMBAN KE NERAKA JAHANAM...
    DAH CUKUP DOSA2 BESAR YG TELAH KAU LAKUKAN....SIAL BABI KAU MAT LIWAT...MAMPUS KAU....

    ReplyDelete
  4. Sebagai ahli pas...aku mgucapkan takziah kpd wira2 negara yg terkorban..semoga mrk bersama dgn para syuhada..simpati dgn keluarga mangsa..
    Aku kecewa dan terkilan cara berpolitik pemimpin pkr.Dosa diletakkan di belakang asalkan niat tercapai.Semoga mereka dilaknat dunia dan akhirat..Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru kau tau wajah sebenar pembangkang kat negara kita ni, mereka hanya tahu nak menghancurkan negara demi nafsu mereka, mana pergi Lim Kit Sial, Tokong Guan Eng, Kapal Singki, Pork Nik, Ularmak Hadi, Asmin ice cream dan semualah pembangkang... tunjukkanlah sokongan pada anggota keselamatan kita, haram sorang pun takde, yg makin persendakan dan pertikaikan adalah macam si Anuar liwat dan Tian Chua lancau...

      Delete
    2. Kejam sgt permainan politik mrk sampai banyak nyawa yg terkorban...Saya menyeru kita tentang habis puak pgkhianat negara ini...

      Delete
    3. Atm n tentera sila selesaikan segera.agong keluarkan perintah .selesaikan cpat sbelom ramai intruder masuk mendarat..sabah n sarawak negeri yg ade minyak,jgn biarkan pihak luar datang bawak tentera sebagai 'pengaman' spt yg berlaku asia barat

      Delete
    4. doa2 pn ada elemen lucah...korang ni ada belajar agama ke tak agaknya...korang ni anggap sarawak n sabah sbg provider minyak korang je...bukan sbg brothers pn...xyah la byk cakap

      Delete
  5. Sekarang ni Sulu menuntut Sabah, serangan dilakukan di Lahad Datu dan Semporna, Philipina nak tuntut Spartly, Nanti Indonesia nak tuntut pulak Serawak di sempadan Kalimantan, Thailand nak tuntut pulak Perlis & Kedah, Singapore dah dapat Pulau Batu Putih nanti nak tuntut Pulau Pisang di Pontian, Sudah tiba masa kerajaan menyediakan bajet yg besar bagi sistem pertahanan negara tapi pastikan ianya telus, naikkan gaji bagi anggota keselamatan supaya ramai rakyat berminat untuk menyertainya, Ikutlah contoh negara jiran Singapura, walaupun negaranya kecil tapi sistem pertahanannya antara terbaik didunia, daripada memberi gaji dan alaun yg besar kepada menteri dan org kat atas2 tu tapi tau bag AMARAN aje taunya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa la kamu ni......... Kjaan bukan xmau ambil tindakn..tapi pnceroboh skrg ada dmana2 kwasan sabah....dorg suda masuk sabah lma suda scara bperingkat....ikut bit pancung d perairan yg cetek...tu la ssh mau d kesan...dorang tgl tggu arahan ktua dorang sja utk btindak....once tentera kta tembak serang org dorg d lhd datu dorg akn mrusuh d bandar2..kk...kudat....

      Delete
    2. Saudara Anon 2:02, saya faham keadaan itu, mungkin tiba masanya Tentera mengambil kuasa di bahagian Hutan dan Lautan, manakala Pihak Polis mengawal dikawasan kampung, pekan dan bandar. manakala kita sebagai rakyat harus terus melaporkan pada pihak berkuasa sekiranya ada tanda2 mencurigakan dikalangan kita. kita harus bersatu demi keselamatan negara kita tanpa mengira fahaman politik.

      Delete
  6. memang sial la puak2 pembangkang ni. dia ingat puak-puak dia dapat handle ka krisis ni kalu drg yg bertanggungjawab.. pui... teda akai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertahun pengkianat didalam PKR berusaha melemahkan negara dengan bermacam usaha jahat. Mereka menggunakan rakyat untuk menghapuskan ISA. Kerajaan terpaksa akur dengan mekompromikan ISA dan EO.Pertahanan dalaman negara dalam bentuk antibodi sudah tidak ada. Mereka membakar dan menipu jiwa rakyat supaya membenci sesama sendiri, dan membenci pemerintah. Mereka berjaya membentuk kelompok rakyat yang menjadi virus, menyerang dan merosakkan jiwa, kemakmuran dari dalam.

      Ketua mereka tidak pernah berhenti memburukkan nama dan kedaulatan negara Malaysia terutama diluar negara. Media asing CNN, BBC, Al-Jazeera, media Indonesia, India dan NGO luar negara digunakan untuk menyerang dan melanyak integriti negara. Dia dan aprentis2nya terselamat dari ISA dan bebas membuat bencana. Dia membawa dari luar pemberontak-pemberontak dalam diri Habibi, Xenophon, pejuang LGBT, liberis agama dan ulama tongong, berganding dengan semangat porak dalam diri Ambiga, Harris, LGE, Hindraf, triad dan ekstrimis agama.

      Pemimpin ini amat mengharapkan kebencian yang disemai menjadi bara dan unggun api, membakar segala kemakmuran dan kesejahteraan yang selama ini dikecapi lebih setengah abad. Kesejahteraan yang bukan sahaja dikecapi oleh anak pribumi, rakyat segala, malah kemakmuran turut dinikmati oleh sahabat, negara-negara jiran, sehingga mereka berduyun menumpang rezeki.

      Dia terus berusaha membawa onar dari luar, semata-mata untuk menggugat kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat 5 tahun, dan 50 tahun dulu. Dia ingin mengatakan bahawa rakyat Malaysia, orang Melayu, Bumiputra pribumi Sabah dan Sarawak, Cina dan India telah SALAH, SILAP dan BODOH kerana memilih jalan sejahtera, kemakmuran, pembangunan dan muhibbah. Dia mau membuktikan bahawa caranya melalui kebebasan, liberalisma, pluralisma dan landasan zionis adalah pilihan yang paling sesuai untuk rakyat Malaysia, walaupun dengan membayar harga dengan mengorbankan kemakmuran dan keamanan.

      Apakah ini pemimpin yang rakyat Malaysia nanti-nantikan selama ini?? Adakah rakyat Malaysia tidak pernah rasa aman, sejahtera dan bersyukur selama sejak merdeka? Adakah Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak perlukan pemimpin saperti ini??

      Kita tidak punya banyak masa. Kita tidak mahu meruntuh dan mengorbankan apa yang telah kita bina bersama sebagai rakyat yang setia. Lebih penting dari itu, kita tidak mahu memperjudikan masa depan ugama, bangsa, anak cucu dan tanah tercinta ini kepada penderhaka.

      Delete
    2. spin pakcu, jangan tak spin

      Delete
    3. Nampak sgt kamu tak membaca dan tidak mencari kebenaran.nih sah ikut cakap kawan dan dengar ceramah kedustaan ai laknatullah. Negara ini hanya satu negara yang aku ada dan akan aku pertahan segala sifat dan pengetahuan ilmu yg ada dan masih mencari ilmu. ALLAHU AKBAR.

      Delete
    4. oi fucker...cuba la klu ko yg kena tahan under SPA baru ko tau...aku x sokong mana2 pihak tp tolong la luaskan fikiran ko sikit...ko ni aq tgk pandang pada satu pihak / satu aliran jer...mmg sah ko ni tgk rtm1,2 n tv3 jer...bagus la smpi bila2 jd katak kt bwh tempurung

      Delete
    5. TQ Pakchu Aaron...apa yg dituliskan adalah benar....sy mohon copy bahasa yg patriotik nih!...utk anto kpd rakan-rakan saya...ok ye!..?

      Delete
  7. Kepada semua rakyat Malaysia, ketepikan fahaman politik, keselamatan negara jangan dipolitikkan, marilah sama2 kita berdoa supaya angota keselamatan kita dilindungi daripada malapetaka, diharap kepada musuh2 negara tak kira dari luar atau dari dalam mereka akan menerima balasan yg setimpal daripada perbuatan yg mereka lakukan..

    ReplyDelete
  8. Inilah yang PAS dan PKR mahu. Negara aman nak huruhara. Sekarang huruhara kat sabah. Lepas ni kita tak tahu apa nak jadi. PAS PKR pengkhianat agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  9. Sebaiknya selepas ini, Isu Keselamatan negara terus diserahkan kepada Majlis Keselamatan negara bersama semua turus angkatan tentera, Ketua Polis negara, Pakar2 dan Perisik, tak payah melalui pak2 menteri, manakala menteri2 ni hanya diberikan tugas merasmikan Hari keluarga ke, pecah tanah ke, potong reben ke ataupun angkat bendera untuk melepaskan peserta larian atau konvoi aje, Akan datang biarlah menteri Keselamatan dan Menteri Pertahanan datang dari golongan mereka yg ada asas Polis dan Tentera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ker puak2 pr yg dtg membantu?

      Delete
    2. Ada!!! Bantu menyalahkan kerajaan diatas perbuatan ketua mereka sendiri..

      Delete
    3. Sapa ketuanya??Ya...si dalang pukimak peliwat negara..
      Tak cukup manusia...negara pun dia nak liwat....mampus kau babi.....

      Delete
  10. Macamana tak politik pulak. Ini soal keselamatan negara. Sekarang sudah ada kematian di pihak kita. Kerajaan bodoh nie asyik heret DSAI aja dlm kes ini. Nak tahu pihak yg untung, tunggu sikit masa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung rugi adalah perancangan bapak liwat yg pi bawak mrk ke sabah...mmg sial nak mampus dsai a.k.a dalang lanun dan peliwat buntut

      Delete
    2. Apolak dsai pulak. Kau nie baca kitab utusan dan tvtigasuku nih. Patutlah mcm ni tahap otak kau, mcm penuh taik. Kehh kehhhh kehhhhh.


      En mohamad
      Nasionalis melayu

      Delete
    3. Anon penyamar pukimak..dah sah risikan filipina yg mat liwat merancang sejak november 2012 dgn lanun sulu tu..
      Selagi dia tak mampus selagi itu sikote bengkok akan berusaha mghancurkan negara bersama2 lanun nya spt ko babi sial..
      INGAT...keluarga si mati akan ingat sepanjang hayat atas kekejaman si dalang puaka...mampus korang....

      Delete
    4. 2.30. Tahap mentaliti kamu kurang senonoh sbb pakai identiti org lain. Lepas tu spin tulis pulak org kepala taik yang kamu buat ni otak kamu apa isinya? Elok sangat muda lagi dah pandai buat fitnah kamu tunggu la apa jadi pd anak2 kamu sbb lidah kamu. Mentaili mat rempit.

      Delete
  11. Hidup Tun M. Sabah berjaya digadaikan untuk filipin. Aku orang Sabah, dan memang ramai orang filipin di Sabah yang bekal makanan untuk pencerobah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah...mgkin ko salah sorang keturunan lanun sulu yg semangat patriotik ko hanya utk lanun...

      Delete
    2. Tolong siasat anon 2:18, mungkin dia ni salah seorang pemberi maklumat dan makanan kepada Lanun2 Sulu, kalau ko rakyat sejati Sabah, jangan salahkan orang lain, tapi salahkan diri sendiri kerana tak pertahankan tanahair kau sendiri.

      Delete
    3. Tk semoga panjang lagu umor tun m. Semoga pjg umor lakukan amal kebajikan, murah rezeki, jasa2mu d kenang. Ameen. 2.18

      Delete
  12. Ada Hikmah diatas kejadian yg berlaku, yg terkorban mudah2an akan mendapat balasan syurga, nanti semasa pilihanraya kita tahulah siapa rakyat Sabah yg sebenar dan orang asal, yg pendatang dari Sulu, Philipin, dan Indonesia pasti tak akan keluar mengundi khuatir akan ditangkap, pada masa itulah kerajaan akan melakukan proses pemutihan besar2an, sistem pertahanan akan dipertingkatkan, dan akhirnya rakyat yg sebenarnya akan dapat hidup aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi rahmatnya....petualang bukan shj di luar tetapi berada di dlm negara yg disokong lanun2 lubang taik yg hanya nak kan putra jaya.
      Bagi mrk..nyawa org dah serupa nyawa semut yg tiada sebarang nilai.
      Takziah kpd keluarga mangsa...agar mrk dijanjikan syurga dan neraka jahanam kpd para lanun dan peliwat negara.

      Bekas ahli pkr kota

      Delete
  13. RM0.00 3/3: Lima Polis Terkorban Dalam Serang Hendap Di Semporna, Sabah, Sabtu, Kata KPN-Bernama

    ___________________________

    $tiap perjuangan mesti ada pengorbanan.

    ReplyDelete
  14. Yang Terkorban semuanya orang Melayu, semuanya dari semenanjung, bukan orang Sabah pun, mana pergi anak2 Sabah, mana orang Cina, India dan Singh, bangkitlah pertahankan tanahair mu, Lihatlah anggota keselamatan kita, walaupun gaji tak seberapa, sanggup meninggalkan keluarga demi mempertahankan tanahair demi menjaga keselamatan kita semua tanpa rasa takut dan gentar kehilangan nyawa sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CINA KELING TAKUT MATI. LAGIPUN BUKAN NEGARA MEREKA. INI MEREKA FIKIR BILA BENDA MCM NI BERLAKU. MEREKA CUMA NAK KEKAYAAN NEGARA KITA DAN NAK PERINTAH NEGARA KITA. DGN PERTOLONGAN PASSP PKRR MEREKA HAMPIR BERJAYA. TINGGALLAH MELAYU UMNO SENDIRIAN MEMPERTAHANKAN NEGARA. SYABAS UMNO. JG HIRAUKAN BACUL2 PASS PKR.. SEMOGA BERJAYA. AMIN..

      Delete
    2. hek eleeh.... org mana jugak yg sibuk2 nak baham projek2 di Sabah? Cikgu yg dpt elaun paling besar pon dari mana? Apa2 sumber Sabah pun sapa yg kaut?

      Seperkara lagi, bukan tiada askar dari Sabah, cuma mereka lebih paham apa itu SULUK! Hakikatnya, org yg mau berunding dgn SULUK ialah org2 yg sangat bodoh! Mcm pak2 menteri tuh!

      Delete
    3. Bodoh lwn kejam.mat liwat...babi dalang puaka

      Delete
    4. ni la fikiran melayu sempit dh tu racist pula...ingat sikit tanpa chinese n sumber dr sabah & sarawak ekonomi negara ni akan jatuh...jgn fikir bangsa sendiri...ko ingat senang ke chinese/indian masuk government? ckp lucah dan tak berdasarkan fakta, ko ni aq rasa mat rempit la

      Delete
  15. berpecah belah lah wahai melayu....kata mengatalah, kafir megkafir lah, sejarah lama akan berulang kembali malah ia mungkin lebih teruk, kerana ia berulang ketika melayu konon nya telah ramai yang berpendidikan

    ReplyDelete
  16. Happy lah najib.......ikrar darurat, tak payah pilihanraya, tangkap anwar , terajang si bala..........najib boleh jadi Maharajah Malaysia. Happy lah najib......bernyawa baliklah umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib yg happy ke atau kau yang happy sebab lepas ni kau boleh dapat PM baru aka pelakon Porno serba boleh, bernyawa baliklah kote bang Nuar...

      Delete
    2. Maaf...dalang tidak akan sempat...baik dia mampus...

      Delete
    3. 2:52pm....itu lah bijak nya najib membodohkan mereka yang memang suka diperbodohkan....

      Delete
    4. Ingat cai....para keluarga si mati termasuk rakyat malaysia akan ingat siapa dalang sebenar...tak akan lupa hingga kiamat...

      Benci pengkhianat negara

      Delete
    5. Dalang? .......dalang adalah manusia yang akan berolh keuntungan dalam episod ini. Anwar tak akan untung, oleh itu ANWAR BUKAN DALANG.

      Delete
    6. Pukimak ko anon 3:31...dah nak kalah pru 13 pi bawak lanun sulu spy hajat tercapai..Tak akan tercapai krn rakyat tak nak lanun sulu a.k.a mat liwat kejam tu jadi pm.
      Klu lah mat liwat tu dgr nasihat kapla seng spy bertaubat...dia tak akan bersubahat membunuh wira2 negara...

      Delete
  17. MALAYSIA ADALAH NEGARA PALING SELAMAT DALAM ASEAN : KDN

    Apa yang berlaku di lahad datu, itu adalah rekaan pembangkang, maka tak perlu bimbang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu pukimak dalang tu dah mampus...baru selamat 100%.

      Delete
    2. Rekaan Pembangkang?........peluru masuk kat mata komando VAT 69.

      pandai betul pembangkang ye....

      Delete
    3. 3:25pm.....m'sia negara paling selamat bro...bukan ayah pin yang cakap gitu, tapi kdn....xkan xpercaya?.

      Delete
    4. anon 342

      ambik lah flight airasia pi makan angin kat lahat datu....murah je

      Delete
    5. 3:55pm...aku lebih percaya cakap KDN daripada cakap engkau, bagi aku m'sia negara paling selamat di asean. Penceroboh tu masuk itu cuma rekaan pembangkang.

      Delete
  18. Mana menteri pondan kerismudin dah sorok?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerismudin tengah luruskan kerisnya, nak bawak pegi Lahad Datu, dia nak pegi berhadapan lanun Sulu dengan kerisnya sambil beri amaran...

      Delete
    2. Mana pegi sipeliwat dalang yg menjanjikan kuasa autonomi kpd lanun2 sial itu???????

      Delete
    3. Keris, mana keris?

      Delete
    4. Janji...mana janji yg bapak liwat ko bagi pada lanun2 tu??????

      Delete
    5. Menteri keris nih tau junjung keris je dlm perhimpunan umngok, bile berdepan ngan kumpulan militan sulu, jangan cakap nak angkat keris, lancau dia pon kecut takut sampai berak tahi hijau.

      Delete
    6. Suruh Hishamudin cetak leaflet 2 juta keping tabur seluruh pantai timur Sabah


      ASSALAMUALAIKUM,

      TOLONG SURRRENDER LA. TAK BAIK PERANG-PERANG. TOLONG LAH SURRENDER. SAYA BAGI TUAN-TUAN 2 BULAN LAGI, PIKIR MASAK-MASAK KEMUDIAN SURRENDER. JAMUAN DISEDIAKAN.

      MENTERI DALAM NEGERI (BANG HISHAM)

      Delete
    7. sekarang dia takut sampai nak ambil kotenya pon tak larat dah

      Delete
    8. Bapak liwat ko yg bawak mrk ke sabah cai..dia yg patut bawak kote bengkoknya pi settle masalah ini...
      Dahlah subahat bunuh org...bersimpati pun tidak pecinta lubang taik tu...mmg sial nak mampuihhh...ptuiih

      Delete
    9. patut lah orang panggil pondan ini menteri amalan. kakakakkakaka.......asyik tahu bagi amaran saja........ni betul2 pondan...malukan Malaysia je la mangkuk ini

      Delete
    10. Apesal Najib nak lantik pondan jadi menteri dalam negeri?

      Delete
    11. Sekarang ni POLIS MATI 7 ORANG, Lanun seekor habuk pun kita tak nampak lagi. Hhmmmmmm....

      Delete
    12. Pandai puak lanun ni main sandiwara....dah bawak kaum kerabatnya ke sabah serang wira negara nak salahkan mcm2 pulak pada kerajaan....
      Baik ko serang dalang utama yg mencetuskan insiden ini dpd ko salahkan org yg berusaha mempwrtahankan negara yg tercinta ini...

      Delete
    13. MAMPUS MATI MAT LIWAT SI DALANG PUAKA YG BERSUBAHAT MEMBUNUH WIRA2 NEGARA....MAMPUS KAU!!!!!!

      Delete
    14. Bila disuruh bunuh depa awal-awal.....macam macam alasan.

      Ketahuilah bahawa......FILIPINA adalah negara yang paling banyak senjatapi di Asia. Di setengah-setengah pulau,industri kampung mereka adalah MEMBUAT SENJATAPI eg Davao City.


      Masaklah, esok bursa malaysia koyak.....cilako X3

      Delete
    15. 3:18pm....janji dia memang bohong! Kalau keris pon tak keluar jugak maka sama2 pembohong!

      Delete
    16. Mangkok Hishamudin nih bila berdepan ngan puak bersih dah takut sampai pecah kote, sekarang nak harapkan dia jaga keselamatan negara, poooorahhhhhh.

      Mana tentera kita, masih tidur lagi keh????? Kesian kepada anggota polis yang terkorban akibat drpd kebodohan pemimpin korang. Polis sepatutnya jaga keamanan negara, bukan berperang di dalam hutan. Bangang betul pemimpin kitorang nih....

      Delete
    17. YANG LEBIH MEMALUKAN........sniper lanun boleh " pick the most senior officer" dalam platoon VAT 69 dan masukkan satu peluru dalam mata......MEMANG HANDAL.

      Aku rasa lebih baik kita tarok pegawai pegawai yang hati KERING macam Insp Azilah dan Kopral Sirul di Lahat Datu. Kurang-kurang kita DAH TAHU DEPA ADA BOLA.

      Delete
    18. Klu peluru tu kena tepat kat kote bengkok mat liwat...aman benar negaraku...

      Delete
  19. pru13 adalah titik tolak dalam perjuangan anwar, andai kalah maka politiknya akan turut berkubur. Dia bermain dgn api, tapi bila api dah besar dan marak dia mula gelabah.. Mulanya dia bentuk pkr hanya sekadar maruah bla d ketepikan dalam kerajaan.. Tapi bila hutang semakin banyak, dia mula menjanjikan bulan dan bintang pada anasir asing tok dapat kan dana politiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peliwat tu hanya dok diam bila dia mampuih jer....bila kotenya bengkok ke langit....

      Delete
    2. Anwar dan politiknya dah lama berkubur, yg belum kote bengkonya aje yang masih bernafsu mencari lubang..

      Delete
    3. Tepat dan padat...inilah padahnya membuat perjanjian syaaitan. Cengkeram tak seberapa, uftinya nyawa.

      Delete
    4. Benar Anon 3:29....hanya dia jer pemimpin dunia yg kote bengkok nya dpt dilihat seluruh dunia dan diagung2 kan oleh puak2 babi yg menjadi dalang utama pencerobohan di sabah..Tahniah krn menngumpul satu lagi dosa besar...

      Delete
    5. Pilihanraya apa.....dah perang dah.

      Delete
    6. Anon 3:41...mgkin bukan sedara ko yg terkorban..tu yg ko main2 kat sini..
      Bapak liwat ko patut bertanggungjawab di dunia dan akhirat krn bersubahat jadi dalang yg membunuh wira negara...
      Baik ko jumpa mat liwat dan tonggeng dpn dia agar ingatan ko kembali waras mengatakan puncanya adalah mat liwat dalang utama...babi ko...

      Delete
    7. Anon 350

      Yang kau fitnah orang tu.....kau ingat mulia sangat kau.

      Delete
    8. Anon 4:11....mmg aku lebih mulia jika dibandingkan sidalang peliwat negara yg bawak lanun ke sabah..satu dunia dah tahu...ko jer yg buat2 tak tahu..
      Dan aku mgkin lebih mulia dpd ko yg sokong perjuangan mat liwat yg bersubahat dlm pembunuhan wira2 negara di sabah....

      Delete
  20. Najib ini memang betul 'ROTI KOSONG' la, takde telor lansong. Kat rumah takut Rosmah, kat pentadbiran negara, takut Madey, kat Parlimen, takut Anuar, kat USA, takut Obama, sekarang kat Sabah, takut pulak Sultan Sulu.......Aduiii, Sial betul la orang malaysia ini ada saekor PM yang bersikap pondan.

    psssttttt...patutlah nak jadi Menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke NAJIB MENTERI WANITA?

      Delete
    2. PATUT NYA PUAK KORANG KUTUK DALANG UTAMA IAITU MAT LIWAT YG TELAH MERANCANG BENDA NI DGN LANUN SULU TU SEJAK NOVEMBER TAHUN LEPAS..
      MGKIN KO BARU BANGUN TIDO SELEPAS DIBELAI OLEH MAT LIWAT SEHINGGA GAGAL MEMAHAMI MOTIF SEBENAR.
      BAPAK LIWAT KO TU MMG ADA TELO HINGGA SANGGUP MENJANJIKAN AUTONOMI KPD LANUN2 SULU ITU TANPA PEDULI AKAN BERLAKU PERTUMPAHAN DARAH...
      KO PEGI MANDI WAJIB...SEGARKAN BADAN DAN PEGI TENTANG DALANG UTAMA IAITU MAT LIWAT....

      Delete
    3. Najib jadi menteri tapi Rosmah yg pegang kuasa

      Delete
    4. DIA CUMA TAKUT KAT ALJUB SEBAB ALJUB SELAKU BALING BATU SEMBUNYI TANGAN. KAU FAHAM KE.

      Delete
    5. Ko nak PM peliwat Jubur taik kan. Dia berani tarah lubang taik. Dia berani tutuh bini orang, dia berani kapur duit perbendaharaan 19billion, dia berani kata Allah beranak Jesus, dia berani kata anak perempuan dia pun boleh dan bebas tukar agama jika dah jemu dengan Islam...berani dan berani.

      Dia ini penuh ilmu didadanya kan?? melimpah sehingga ke cawatnya....Apakah jika orang ini menjadi PM, orang Malaysia terangkat sialnya atau akan ditimpa bala terus....

      Non, Nuawar Raja Toron hebat semasa Dr.Mahathir. Dia menumpang legasi
      Tun M. selepas era Tun M, dia terbogel penuh kehinaan, walaupun ekau dan sukukaum Toron memujanya. Sekarang dia mencari pakaian untuk menutup kemaluannya, terpaksa dibawa dari luar. Ini kerana pakaian tersebut asing dan tidak dipakai dalam Malaysia.

      Delete
    6. retard pls get your fact right...ada ke kitaorg ckp Allah beranak Jesus...sblm ko brani ckp camtu lihat pd fakta...aq rasa ko ni antara org yg dh senang mkn duit kerajaan yg kerajaan kaut dr rkyt

      Delete
  21. Tembak je la puak sulu ini, jangan lupa jugak bawa Mahadey yang import ramai rakyat filipin kat Sabah tu, semua kasi tembak sampai pecah kote dorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tembak sekali dalang utama baru aman malaysia...

      X-Renjer

      Delete
    2. Mungkin pasukan keselamatan kita lupa bawak peluru,tertinggal kat Ulu Kinta....itu sebab diorang belum tembak lagi lanun tu

      Delete
  22. DS ANWAR KAN DAH SAMAN UTUSAN DAN TV3. SETIAP KALI UMNO NAK KALAH, NEGARA JADI HURU HARA. HARAP2 KALI NI RAKYAT TAK TERTIPU LAGI DENGAN PERMAINAN UMNO. NI SEMUA BERPUNCA DARIPADA PROJEK IC UMNO YG NAK PERTAHAN KUASA. ELOK LA POLIS TERUS SOKONG UMNO. BIAR RAMAI LAGI YG MATI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tak baca atau tengok news ker?Jelas nama Anwar Ibrahim a.k.a bapak liwat yg jadi dalang utama bawak lanun ke sabah...
      Jgn nak alih cerita...puak lanun babi korang bertanggungjawab...
      Waris mangsa tak akan lupa keja khianat korang terutama bapak liwat ko tu...mampuih korang

      Delete
    2. Kau aje yg tak faham, Utasan dan TV3 sengaja nak biar Anwar saman mereka, dengan cara itu baru rakyat boleh tahu siapa Anuar sebenarnya, siapa dalang IC, siapa dalang panggil lanun Sulu serang sabah... berapa sangatlah 100juta saman tu, nanti berita ni tersebar berlipat kali ganda keuntungan mereka, takut aje saman tu makan diri sendiri.. jangan terlalu yakin dengan ketua ko si kaki penipu tu...

      Delete
  23. Takziah kepada polis yg terkorban. Sepatutnya Tun Maday al-kerala tuh yang patut ditembak mati pasal suka sangat nak import rakyat philipine ke sabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahadir import philipne ke Sabah jadi rakyat Malaysia, Anuar Import Lanun Sulu hancurkan Malaysia dan bunuh rakyat malaysia, Mana lagi Baik???

      Delete
    2. Anda akan faham jika anda membaca sejarah perjuangan Tausug, bangsamoro. Mungkin anda akan mendapat perspektif yang berlainan dari prejudis anda sekarang.

      Delete
    3. Aku ada baca dalam satu Blog Perjuangan Tausug, mereka lebih rela dipenjara dalam Rumah Merah di Sabah daripada menjadi Rakyat Philipine, katanya Malaysia adalah lebih baik sebab Agama Islam daripada Philipine yg beragama Kristian, sebab itu semasa undian penyatuan Malaysia, rakyat Sabah yg kebanyakannya keturunan Sulu memilih untuk bersatu dengan Tanah Melayu menjadi Malaysia.

      Delete
  24. Istihar kan darurat....maka boleh tangguh lagi pilihanraya dan bn boleh terus berkuasa. Yang terkorban itu kita anugerahkan dia sebagai perwira negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mmg dasyat lah cai....yg mati tu puncanya bapak liwat ko yg bawak ke sabah..
      Kira nya dia nak menang di sabah tapi janjinya dgn lanun sulu menyebabkan dia bersubahat jadi pembunuh.
      Dia punca utama yg menyebabkan anak kematian ayah..isteri kematian suami..ibubapa kehilangan anak...
      Mereka tidak akan lupa cai...dalang tetap dalang...dah hakikat yg korang terpaksa terima...

      Delete
    2. Anon 349

      Hang memang pandai berfikir....Tahniah!

      Delete
    3. 4:06pm....Dah kalau dah sah dia punya angkara mengapa tidak dihapuskan saja individu berkenaan dan dihapuskan saja, susah sangat ke?
      Terhapus nya individu berkenaan maka umno/bn boleh mengekekalkan kuasa nya.

      Delete
    4. Mat liwat akan dihapuskan oleh rakyat...bn tanpa mat liwat akan aman negara..

      Delete
  25. Mangkok Hishamudin nih bila berdepan ngan puak bersih dah takut sampai pecah kote, sekarang nak harapkan dia jaga keselamatan negara, poooorahhhhhh.

    Mana tentera kita, masih tidur lagi keh????? Kesian kepada anggota polis yang terkorban akibat drpd kebodohan pemimpin korang. Polis sepatutnya jaga keamanan negara, bukan berperang di dalam hutan. Bangang betul pemimpin kitorang nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebodohan bapak liwat korang bermain politik menikam dirinya sendiri....
      Klu nak berpolitik...berpolitiklah dgn elok..Bukannya bawak lanun sulu tu ke sabah dan janjikan spt janji2 di selangor...babi korang....

      Delete
    2. Anon 357

      Tahniah. Anda mempunyai pemikiran setajam seorang Jeneral. Tahniah

      Delete
  26. Agaknya bila sampai puak Indon dan Bangla pula nak ceroboh Sabah? Dah hampir separuh rakyat negeri Sabah terdiri drpd dorang, nak cerobah ni senag macam makan kacang je la...siapa punya salah? luorang pikir la sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak heran klu benar2 berlaku....Selagi dalang msh hidup..selagi itu kote bengkok berusaha nak jadi lurus...Babi pukimak korang

      Delete
  27. Hishamudin sudah kecut telur, najib ko nak sorok bawah kangkang Rosmah sampai bila?? Order je la askar gi gembur kawasan tuh, hanya sekadar 200 orang dah tak boleh handle, jika Singapork serang negara kita, aku tak larat nak imagine ape akan berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat liwat dah lari ke kedutaan turki...dalang..dalang..

      Delete
  28. ALAMAK! najib suruh polis siasat anwar, bukan gempur lanun......alamak! Baik kau menyorok bang nuar.......they are out to get you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ah skali ni bukan kedutaan turki lari terus pg israel minta pelindong natenyahu. Perangai serupa elok tggl satu negara. Double penindasan terhadap penduduk2 palestin.

      Delete
  29. Askar Pencen.....agi idup agi ngelaban...perwira2 negaraKU...biar basah bermandi darah...undur tidak sama sekali...tanah ku pijak, ku genggam...rindu akan kembali syahid dalam perut mu..tanah airku...kalau harus dibayar darah untuk ditebus tanah airku..perwira2 ku...darah merah mu menjadi saksi ke-syahidan mu...selamat berjuang..semoga Allah merestui dan melindungi perwira2 ku

    ReplyDelete
  30. ATM perlu ambil alih dr PDRM!!semakin lama tak dihentikan sume ni semakin bnyk nyawa polis melayang!!Ia akan mmberi kesan psikologi yg mendalam kpd anggota keselamatan di sana.Rata2 angota polis/tentera di malaysia ni mana ada pengalaman BERPERANG dlm situasi sebenar.Kalau ade pon hanya 3,4 org,tu pon kes yg kecil semasa almaunah dulu.Di pihak pengganas plk mereka mmg dr kecil dilatih pegang senjata dan berperang dgn tentera filipina.Jd tak hairan walaupun jumlah polis/tntera kita ramai,jumlah kematian kedua dua pihak tak jauh beza.
    SY MERAYU KPD KERAJAAN MALAYSIA,ATM,PDRM,CUKUP2LAH TU..HENTIKAN SEMUA NI,BUAT SERANGAN BESAR BESARAN,KITA ADE SEMUA KELENGKAPAN.LAKUKAN SEMENTARA STATUS QUO MASIH BERPIHAK KPD KITA.MEREKA DTG BKN UTK BERUNDING,TP UTK BERPERANG.JGN BG MUKA LG!!PEDULIKAN TANGGAPAN NEGARA LUAR SELEPAS NI TTG MCM MANA KITA MUSNAHKAN PENGGANAS NI.INI NEGARA KITA,MARUAH KITA!!KITA NEGARA YG BERDAULAT.ALLAHHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...ya Allah

      Delete
    2. Setuju..askar lwnnya askar..
      gogogo ATM

      Delete
    3. askar sulu (geng mindanao) masa perang dgn filipine army..they admit lost when against gun support from chopper...where RPG not effective to shot down the huey...

      Delete
  31. untuk menang pru ke 13 pakatan rakyat perlu buang sabah. tinggal sarawak yang majoriti cina. dia orang boleh menang dengan senang. itulah perancangan bijak DSAI yang disanjung tinggi. tukaq kerajaan!

    ReplyDelete
  32. Lain kali nenek kau mati beranak pun kau salahkan Anwar. Chaii chai otak penuh taik.


    Nana nurgaya

    ReplyDelete
  33. hak bersuara under perlembagaan...jgn la nak takut-takutkan utk bg komen sendiri...apa punya blog da, aq rasa aq tau la mana blog ko ni dpt income...ko sendiri pn tau kan

    ReplyDelete
  34. Nak settle senang je...bagi je ic kat penceroboh tu dan bagi kata dua pada dia, kalau undi mesti pangkah BN....

    Selesai masalah....

    ReplyDelete
  35. Baca komen anon2 bongok ni naik darah lak aku. Mana ada UMNO reka cerita Anwar terlibat. Yang ada adalah laporan khas dari perisik dan media Filipina! PM sendiri dah beri arahan utk siasat hal ni kerana ini melibatkan maruah Malaysia.

    Tapi menteri amaran dan KPN pon satu hal. Kalau dah peraturan antarabangsa menetapkan hanya polis boleh tangani kejadian yg dianggap jenayah ini.... Kerahkanlah kekuatan penuh pasukan polis utk tangani hal ini. ATM boleh bantu dari segi kelengkapan. Kita ada kereta kebal yg cukup canggih utk lenyek sekor2 beruk ni. Ini x habis2 dgn cerita pasal amaran dan rundingan.

    Anon yg sawan tiba2 kaitkan cerita IC ni lagi bodoh mcm Tian Chua. Projek IC tu tahun 90an era Anwar. Najib x bagi IC dia yg beri arahan utk siasat. Perangai fitnah mcm POOKEEMAK.

    Ada benda yang ganggu fikiran aku sekarang.. PAS BUAT TABUNG MANGSA.. DAP PON BUAT TABUNG KHAS.. APA SUMBANGAN PKR??? KENAPA PKR LEBIH TUMPU KUTUK KERAJAAN DARI MEMBANTU? FIKIRKAN.....

    Rahmad

    ReplyDelete
  36. giler org umno ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang giler panggil orang lain giler !!!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!