KUNYIT HANGIT! PEGUAM ANWAR SENDIRI MAHU DISAMAN ANWAR! KENAPA? MESTI BACA LA WEIII

Selama ini kita tahu bahawa para peguam Melayu/Islam Anwar Ibrahim melarikan diri daripada membela beliau. Sebab itu semasa Liwat II, hampir tidak ada langsung peguam Melayu/Islam yang mahu mewakili Anwar Ibrahim.

Mungkin mereka tahu sesuatu yang menyebabkan mereka malas nak mewakili Anwar.

Takpe…itu kisah lama.

Kali ini, seorang peguam India pula yang nyata sudah bosan dan jemu serta marah yang teramat dengan perangai Anwar, tampil membuat pelbagai pendedahan.

Yuktes Vijay adalah peguam yang terbabit secara langsung dalam Liwat II bagi pihak Anwar Ibrahim.
Yuktes berkerja dengan salah seorang peguam Anwar dan beliau melakukan semua kerja-kerja penyelidikan dan mencari bahan untuk mempertahankan Anwar.

Beliau telah menghantar email ke sebuah portal berita menceritakan rasa bosannya melihat sikap bermuka-muka Anwar dalam isu Liwat II.

Beliau antaranya sangat kecewa kerana Anwar Ibrahim dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sanggup merendahkan diri ke tahap yang begitu hina apabila mempergunakan bapa Saiful untuk faedah mereka.

Yuktes memberitahu, ketika perbicaraan, Anwar sebenarnya gentar untuk memberikan pengakuan dan bersoal-jawab di kandang saksi. Anwar bimbang dengan soalan-soalan yang mungkin ditanya barisan pendakwaraya.

Dalam email berkenaan, Yuktes turut melontarkan beberapa persoalan yang menghantui dirinya dan mahukan para penyokong Pakatan Rakyat bertanya sendiri kepada Anwar untuk mendapatkan jawapan.
Antaranya:

-Mengapa Anwar secara spesifik dan secara peribadi meminta Ketua Kakitangannya, Ibrahim Yaakob menghantar Saiful ke apartment (di mana liwat didakwa berlaku) membawa dokumen sedangkan ada kakitangan yang lain untuk berbuat demikian.

-Bagaimana Saiful tahu kod untuk masuk ke apartmen itu adalah Mokhtar, yakni nama Ketua Keselamatan dan adik ipar Anwar?

-Bukti video yang dihantar ke Makmal Ghandi di New Delhi mengesahkan kehadiran Saiful di apartmen berkenaan, jadi bagaimana kehadiran Saiful di sana boleh dipersoalkan?

-Mengapa Saiful diberikan layanan istimewa seperti bilik sendiri, keistimewaan untuk mengikuti Anwar dalam lawatan ke luar negara walaupun Saiful adalah kakitangan baru?

-Pembantu khas Anwar kini, Najwan Halimi pernah menghantar email kepada Anwar memaklumkan kesetiaan dan sayangnya kepada Barisan Nasional (BN), kenapa Anwar tidak pedulikan hal berkenaan?.

Menyedari Anwar tidak mampu bertahan soalan-soalan bertalu daripada pihak pendakwaraya, pasukan peguambela memutuskan untuk Anwar agar tidak memberikan sebarang keterangan atas alasan beliau tidak diberikan perbicaraan yang adil.

Anwar berjaya dalam menipu (conning, deceiving and cheating) masyarakat dengan membawa watak yang menyerupai Mandela (Nelson Mandela). Beliau bukan Mandela, tetapi penipu yang hebat, katanya.

Peguam berkenaan juga mempersoalkan siapa yang membayar satu jumlah yang sangat besar kepada dua pakar luar negara iaitu Dr Brian Macdonald dan Dr David Wells yang bercakap bagi pihak Anwar semasa perbicaraan.

Yuktes kata beliau tahu identiti seseorang bergelar Datuk yang membayar untuk semua perbelanjaan berkenaan yang bukan sedikit jumlahnya dan Anwar tidak mengeluarkan satu sen pun duit beliau. Yuran guaman juga dibayar oleh Datuk berkenaan katanya. Beliau walaupun mengetahui siapa Datuk yang menampung semua perbelanjaan Anwar, pada peringkat ini memilih untuk merahsiakannya.

“Masalahnya ialah jika PKR boleh melontar soalan seperti siapa membiyai perbelanjaan perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri, mengapa tidak persoalan dari mana jumlah wang yang besar untuk membayar pakar-pakar berkenaan datang? Jika seorang bekas banduan yang sekadar Ketua Pembangkang boleh menggunakan Datuk untuk membayar yuram guamannya, apa salahnya kalau ada Datuk yang hendak bayar perbelanjaan perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri,” soalnya secara analogi.

Mengenai Saiful

Berkaitan dengan mangsa liwat, Saiful pula, Yuktes tidak tahu banyak mengenai anak muda berkenaan.

“Satu benda yang boleh saya katakan ialah beliau dinafikan keadilan akibat Pengawai Penyiasat, Jude Perreira, mengabaikan protokol yang diberitahu Jabatan Kimia kepada beliau dan kemudian memutuskan untuk buat kerja ikut gaya sendiri.

“Memang ada DNA Anwar dalam budur Saiful. Satu-satunya perkara yang menghalang Hakim daripada mensabitkan Anwar adalah rantaian bukti berkenaan terputus (akibat sikap bodoh pengawai penyiasat),” katanya.

Peguam berkenaan berulang kali menegaskan bahawa air mani Anwar ada dalam bubur Saiful namun disebabkan rantaian bukti yang terputus serta persoalan mengenai intergriti sampel yang diperoleh, bukti kukuh berkenaan terpaksa diketepikan.

Peguam berkenaan bagaimanapun berjanji akan menulis lebih lanjut dan lebih menyeluruh mengenai isu penolakan bukti yang kukuh berkenaan dalam email yang akan datang.

APA YANG MENARIK….PEGUAM ITU MAHUKAN ANWAR MENYAMANNYA ATAS PENDEDAHAN BERHUBUNG LIWAT II…DIA BERKATA DIA TIDAK SABAR UNTUK BERTEMU ANWAR DI MAHKAMAH BERHUBUNG ISU INI.

AIDC

62 Responses to "KUNYIT HANGIT! PEGUAM ANWAR SENDIRI MAHU DISAMAN ANWAR! KENAPA? MESTI BACA LA WEIII"

  1. watpe la nak bwk anuar tu kat makamah... mau 100X tangguh tangguh, bila mau selesai daa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jam omega sampai skang tak tunjuk2....sumpah laknat jauh skali....memang standard kote bengkok betul la

      Delete
    2. maaf sekadar pertanyaan. kenapa Rosmah dapat tutup aurat bila ke Mekah, tapi bukak aurat di Malaysia. adakah Islam utk beliau hanya di Mekah?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Encik Mohamed, Pernah pergi ke Mekah tunaikan haji atau umrah? Kalau pernah kenapa orang kat sana boleh ke masjid hampir setiap waktu untuk solat berjemaah tapi bila balik Malaysia tak pulak buat?

      Delete
    4. solat berjemaah kalau tak buat hukumnya tak jadi haram. tapi untuk wanita Islam mendedahkan rambutnya hukumnya HARAM berdosa!

      harap dapat bezakan perkara makruh & haram insyaAllah. sama2lah kita orang UMNO bermuhasabah diri.

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. so dosa dia, dia la tanggung, apadahal.. oh ya, aurat tu bukan setakat rambut je ok...

      Delete
    6. mengapa kita sibuk ngan dosa orang, adakah kita sendiri telah kalis dosa? mengaibkan orang adalah lebeh hebat dosa dan dosa tidak memilih parti...

      Delete
    7. saya & penyokong UMNO lain kalau boleh mahukan pemimpin yang mentaati perintah Allah. bukan masalah dosa kau, kubur kau, dosa aku, kubur aku. kita kan org UMNO pejuang Islam di Malaysia ni.

      betul tuan, aurat bukan setakat rambut. ia termasuk jgk memakai pakaian yg menampakkan bentuk badan & memperagakan brg kemas selain dari muhrim

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. En Muhamad... Dosa mengumpat adalah lebih besar Dari dosa tak pakai tudung

      Delete
    9. kote bengkok tak bertudung pun haram cai...hahahaahaaaaas

      Delete
    10. En Mohamed Nasionalis UmnoMarch 13, 2013 at 3:55 PM

      kote bengkok sapa kata haram....yg haram bila kita tayam kote tu ha ha ha........

      Delete
    11. Mamat Nasionalis Melayu. Lu kalau menulis dosa pahala macam syurga neraka tu lu punya lah.

      Delete
    12. Bhai mamed...lu dah 10x kali duk citer psl aurat org dan dah beratus jawapan lu dpt.. Sekadar pertanyaan pada lu tntng munafik, tp lu tak pernh jwb...kemon bhai jgn jd munafik tnpa mmprtahan kn diri...

      Delete
    13. Aku tak le hemsem mana...tp tak seburuk muka anuwat...dulu ok jew tp skrg knp muka dia macam haram jadah...

      Delete
    14. 12:48pm....jangan engkau pandang kecul atau besar dosa yang engkau lakukan....
      Pandang kepada siapa engkau berbuat dosa.

      Delete
    15. tak pakai tudung tu dosa diri sendiri dgnAllah..hukum aurat ..
      tapi membenarkan kalimah Allah digunapakai dalam bible versi melayu adalah menjurus kepada kufur..
      membawa kepada kehancuran akidah umat islam turun temurun di negara ini.. ...

      Delete
    16. mcm biasa tak ada satu pon jwpan dari macai umno yg boleh dibuat berhujah.

      ulang soalan,knape Rosmah tak bertudung di luar solat?

      ramai yg makin panas dgn Encik Mohamed dgn soalan2 maut ni

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    17. Brlaku adil lah wahai khawarij mohamed. Jgnlah hanya menuding sebelah pihak jika nk mntarbiahkn org dn jgn pula disulam dgn niat utk mgaibkan org. Sebelum tarbiah org lain apakah kamu dah tarbiahkn adik beradik kamu, mak2 saudara kamu, anak2 buah kamu, sepupu2 kamu, saudara mara kamu, jiran kamu serta isteri2 pmimpin dn juga anak2 ahli PR utk mmakai tudung. golongan ini la yg wajib kamu tarbiahkn dulu sblum mgherdik org lain dn apakah kamu tlah brjaya menudung kpala mereka semua?? Jika blum, pastikn dulu semua org2 pakatan syaitan pakai tudung dulu sblum nk mlalut kalut bwk isu ini kt sini. Nmpak sgt ktandusan idea.

      Delete
    18. En mohamed...penah tny najib, adakah die penah suruh isterinya bertudung? Lpas dh dpt jwpn baru dtg mnyemak kat page ne

      *tidak bertudung itu haram...tp bertudung pon biarlah ikhlas demi Allah SWT drpd pki sb puak2 PR ne duk mngata..

      Psstt...syukur sekurang2nye sampai jugak najib n rosmah ke Mekah...anwar bile lagi??

      Delete
    19. Aku x paham nape nak kena jawab soklan yg x boleh dijawab....jika rosmah xnak bertudung itu kena tanya dia....!!dia sajer boleh bagi jawapan....itupun susah nak pikir ke?...kalo aku tnya balik...nape anwar meliwat?...korg agak mohammad ada jawapan x?....dah tentu jwapan dia pusing2......

      Delete
  2. Kebenaran akan terselah jua.kecuali penyokong2 pr yg dah ditutup mata hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En Muhamad kalau nak dapat pahala. Apa kata en. Post berita ni ke blog pro Pr.. Gerenti takkan keluar punya.. Yang keluar cuma berita en azlan yang baca kertas A4 tu

      Delete
    2. lembu punya susu ... sapi dapat nama...
      loyar jadi penipu ..azlan juga yg kaya raya..
      loyar sudah tarak masyukk.. ..belakang itu macam laa...

      Delete
  3. umno pahlawan telor ha haha haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai sekurang2nya lbh mulia dari pencinta pungkoq..

      Delete
    2. Tk jd mslah pn asalkn bkn pahlawan kaki kunyit da..

      Delete
  4. kebenaran udah terserlah cuma kita doakan tipah koyak satu hari nanti akan belah tinggal nuar brahim terkonting2

    ReplyDelete
  5. Yang main buntut kerturunan pria pundek kuty sama jenis kerturunan parpu pandy kuty ni pasal tu bangsa mamak tongkang ni dilahnati allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro ...... ang bawa Islam ke Tanah Melayu pun MAMAK juge. Kalu tak sampai la ni hang kapiag lagi tau. Filter2 sikit bahasa tu

      Delete
  6. Khas buat pencacai2 najis vavi dan penjilat2 jubiq belendir Hero Tamil pare pundek dngar tu bukan DNA tetapi air kote, air mani yg berdas das dalam lobang taik Saiful itu kepunyaan Idola kamu, peliwat terkutok. ada daham? Janganlah bengap nak mampos. Terima knyataan Jantan yg korang dok menjilat dan sanjung adalah pesakit kronik, ketagih lobang taik, lobang najis, lobang jubor jantan2, boypren2, pelacur2 dalam dan luar negara. kalau tak percaya cuba tonggeng depan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama & papa chopMarch 13, 2013 at 4:01 PM

      betoi ka tua air mani tu anwar punya.....ka tuan yg punya....tuan nak tutup aib tuan tuan tuduh org pula....saya tau tuan jgn nak tipu ini pasti air mani tuan yg punya....kalu tak mcm mana yuan tau ada air mani yg berdas das dlm jubur saiful...tuan ada check ka....ha ha ha.....ni pasti kerja tuan.....kalau bukan tuan kena buktikan bukan ha ha ha....atau tuan pi sumpah laknat ha ha ha.....ada berani......

      Delete
    2. Lagi satu pencacai dan penjilat juboq blendir Nuar Jubor yg bengap nak mampos akibat terlalu lama jilat lendir ayoq jubor Nuar. Kesian dia..

      Delete
  7. Tuan Parpukari (Tuan Mohamad Salim Iskandar),

    Di para 22 entri tuan ada perkataan "budur", apa itu "budur" tuan?. Apakah Tuhan ingin berkata sesuatu kpd Tuan hingga tangan tertulis perkataan "budur" (harap Tuan perbetulkan sebelum blogger anak haram PR menyedarinya..)

    Saya juga membaca kenyataan Tian Chua yang mahu menyaman semua blogger yang memfitnahnya mengenai perkataan "sandiwara" yang dikeluarkannya dan diputarbelitkan oleh media penyokong BN kita.

    Tian Chua juga dalam kenyataannya berkata surat saman juga akan turut diserahkan kepada Tuan Parpukari, (Tuan Mohamad Salim Iskandar).

    “Namun sejak semalam berita yang merujuk kepada berita fitnah tersebut telah diturunkan. Dengan ini, saya secara rasminya menarik balik surat tuntutan saya terhadap Parpukari" kata Tian Chua.

    Alhamdulillah, akhirnya Tuan Parpukari ((Mohamad Salim Iskandar) bertindak berani dengan mengeluarkan artikel fitnah itu dari blog ini. Kadang-kadang dalam peperangan melawan musuh kita perlu berani mengakui kebenaran walaupun dalam keadaan biasa kita akan bermati-matian mempertahankan kemungkaran. Tak apalah tuan, kita cuma undur setapak demi kebenaran untuk nanti kita mara 10 tapak lagi mempertahankan kemungkaran. Namun mara tetap mara, tak kira salah atau benar...

    Long live BN, pertahankan Putrajaya dengan apa cara mulia atau hina!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg lu merepek?

      Delete
    2. malaikat maut umngokMarch 13, 2013 at 12:00 PM

      kan aku dah kata parpukari raja fitnah dia hanya copy paste...kalau org nak saman terus dia tarik balik kenyataan...
      dia pun mcm najib juga tarak teloq punya worang.....

      Delete
    3. Papagomo kena saman at least ada duit sebab dia beniaga brg tiruan kat uptown. Parpukari mane ade duit, asyik tonggang 'Malta' katenye!

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. asyik tonggang malta? dosa memfitnah tu lagi besar dari mendedahkan rambut,

      harap tuan dapat bezakan perkara makruh & haram insyaAllah. sama2lah kita bermuhasabah diri.

      Delete
    5. harap tuan dapat bezakan minuman keras & Malta. Parpukari sendiri dah beri huraian pjg lebar ttg gambar beliau & Malta

      harap maklum

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. Malaikat Maut ........ Pok Jib takder telor? Hang pi balik check DNA adik hang. Kalau takder DNA Pok Jib memang la mak hang buat fitnah. Pandai2 aje mak hang ajar hang Pok Jib takder telor.

      Delete
    7. Bhai mamed ckp bab arak macam expert.. Dulu kerja kat kedai runcit yg ada jual arak ke..atau lu taukeh kedai tuuuu

      Delete
  8. Fareez.wan azizah cemburu dng saya kerana rapat dng anu.Aiiiik! Jantan baik sesama jantan lain pun nk cemburu!.mesti ada sebab lain.'lu fikir la sendiri' kecuali penyokong2 pr yg dah tak boleh brfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la kak jijah cemburu....sebab terpaksa berkongsi kasih dengan jantan lain....

      Delete
    2. fareez dok tgh cari idea nak fitnah bang nuar ntah mcm mana tetiba keluar idea ngarut ni ha ha ha....fareez pun tak tahu la setan mana yg menghasut.....tp ok tak......abang abang semua ........
      eh ky ada lagi tak parpu.....nak sapu sket.....

      Delete
    3. apa pulak ngarut, kan ke kak jijah nak dapat payung emas tue, korang ni pandai pandai jer cakap kak jijah cemburu,walhal kak jijah ok jer sebab dah banyak kali dah berkongsi kasih, kak jijah siap kata lagi, alah bisa tegal biasaaaa!!!dah jangan cakap kak jijah bukan bukan..

      -Penyokong Tegar PKR

      Delete
  9. Alhamdulilah, sedikit demi sedikit ALLAH memperlihatkan kejahatan anwar, mana mungkin kejahatan mengatasi kebenaran, disaat saiful dikianati bapa sendiri, dikecam org ramai, difitnah bertalu talu, ALLAH bukakan hati seorg hambanya, walau pun bukan dari golongn beragama ISLAM, beliau dngn berani tampil membuat pendedahan mengutuk sekeras kerasnya niat jahat anwar,dan yang pasti makin bnyak lgi pendedahan akan dibuat kepada umum, tahniah dan syabasss buat YUKTES VIJAY, kepada yang berdusta, nah rasakan bahana sumpah laknatt saiful!!!

    Salam Gelombang Biru

    Nana nurgaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong nana...

      Delete
    2. saya pun sokong nana. Allah dah tunjuk kejahatan yang dilakukan dan ia hanya dapat dilihat bagi mereka yang punya cahaya iman di hati tetapi tidak kelihatan kepada mereka yang hatinya gelap GULITA.

      Delete
    3. Terus berdoa dan berdoa untk allah bukakan kebenaran, hanya doa yang menghubungkan pencipta dan hambanya, buat saiful terus istiqamah dan serahkan segala pada ALLAH, sesungguhnya ALLAH sentiasa bersama hambanya yang benar!!dan ALLAH sekarang bersama anda.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    4. orang yg ada cahaya iman dia tak akan menfitnah org lain....dia taka akan menyakiti hati sesama umat.....sebab tu hati kita kelam gelap sebab cahaya dah roh keimanan belum bertamu lg disanubari tu......gali lagi bab agama ni baru cakap bab agama......

      Delete
    5. Usetad amnut, komen usetad amat sesuai untuk ABBY ABADI, HAIRIE OTHMAN, AISHAH, BOB LOKMAN, LEMAN SANTAN, ingat kan jugak pada mereka, gali lagi bab agama ni baru cakap bab agama, kami disini juga akan terus belajar dan mencari ilmu tentang agama, insyaallah!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
    6. Bhai usetad amnut...timakasih kerana menasihati puak pr...takpa usetad lu mention direct jew nama pr..diaorg tahu sikap tu mmng milik diaorg...kepada penyokong pr **mamad nasionalis.. mmu,lkbj, lu org ada beran nk sanggah ckp usetad amnut ni...

      Delete
    7. nasihat saya kepada semua umat Islam....bukan utk pr sahaja....atau umno sahaja

      Delete
  10. Berita ni tak keluar pun Dlm blog pr yang katanya memperjuangkan kebenaran.... Yang keluar cuma cerita ttg Azlan yang baca kertas A4 tu

    ReplyDelete
  11. Lantak koranglah pencacai pr...Mmg sedih n.ajis dan kapla seng memikul biawak hidup iaitu mat liwat...Kerana biawak hidup tu menyebabkan makin musnah dan hancur pr khasnya pgayr!!!!!

    Bekas ahli pas kampung

    ReplyDelete
  12. Naper muka cam nur miss_u_chinadolly

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalian nak kenal rupa ibliss haaa tu dia d atas skali. Eeeiii takuzzz semoga kita d beri perlindongan dari ibliss bertopengkan manusia.

      Delete
  13. Saya ahli pas amat tersinggung bila dgr anuar nyanyi kat pentas.Ada lagu tamil lagu goyang sbb patut dia nyanyi lagu nasyid ka baru tok guru boleh join sama. Kalau gelik kira wokay lah sbb pok nik boleh join gelik. Macai 2 pas pung boleh join sama

    ReplyDelete
  14. Tak sabar nak tengok nuar jubor saman yuktes vijay!!!apa lg nuar jubor,dah dicabar tue, saman ja lah, tak pa jangan takot, saman ja!!!saman saman. La napa takot pulakkk!!!oh takut cerita sebenar terbongkar!!frustnya nuar jubor x nak saman!!!!

    -Penyokong Tegar PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar.. Sabar.. Nanti mana2 akhbar yang ulang2 cite ni, i saman

      Delete
  15. Pada adik Saiful banyaklah bersabar...insyallah Allah akan makbulkan doa adik kerana doa orang yang difitnah dan dianiayai pasti dimakbulkan Allah...hanya tunggu masa dan Allah kini sedang menguji kesabaran adik, jangan sekali kali putus asa. Insyallah masanya akan tiba. Yakinlah. Ramai lagi yang telah dianiayai dan telah menjadi mangsa kekejaman syaitan yang bernama Anwar Ibrahim, mereka juga sedang tunggu masa dan ketika nya Allah kabulkan doa mereka. SAAT ITU PASTI AKAN TIBA.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!